[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste
Acties:
  • 281.081 views

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Blijft toch bijzonder hoeveel mensen iets over Max Verstappen willen zeggen. In het laatste nieuws is nu Keke Rosberg die een duit in dit zakje doet:
F1 world champion Keke Rosberg believes Verstappen needs guidance

Former Formula 1 world champion Keke Rosberg, father of Nico Rosberg, has suggested Max Verstappen needs more guidance to cut out mistakes.

[...]

"He sorted it out himself in the first corner, didn't he," said Rosberg Sr.

"But maybe they will start educating him one day?

"He is a very talented guy, but he needs a little bit of guidance.

"He is throwing away great results all the time, and F1 is all about results."

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

Kletspraat van iemand die nu al weet dat z'n zoon het volgend jaar vierkant af gaat leggen tegen deze zelfde Max Verstappen.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:10

PauseBreak

derp!

Woudloper schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:13:
Blijft toch bijzonder hoeveel mensen iets over Max Verstappen willen zeggen. In het laatste nieuws is nu Keke Rosberg die een duit in dit zakje doet:

[...]
Hij werd er naar gevraagd: http://www.motorsport.com...ar-media-blackout-854947/

Nee, merp!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Och; meningen kunnen alle kanten op:

http://nl.motorsport.com/...sch-heeft-gereden-855259/

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quantor schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:47:
Een complete gerobotiseerde pitsstop? Ben benieuwd of dat regel technisch mogelijk is, maar ik kan me niet echt voorstellen dat het veel sneller kan zijn dan de 2 seconden die nu nodig zijn. Naast allerlei uitdagingen zoals de ruimte die je hebt en het plaatsen van de auto.
Op zich bestaat dit in omgekeerde vorm al. Een aantal teams hebben een pit-stop simulator gebouwd. Het aanrijden en opjacken van een wielophanging wordt daarbij gesimuleerd voor het oefenen/timen van pitstops. Ik heb daar misschien nog wel een foto van die van Williams ergens...
AzzKickah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:15:
Kletspraat van iemand die nu al weet dat z'n zoon het volgend jaar vierkant af gaat leggen tegen deze zelfde Max Verstappen.
Inderdaad grootse onzin, Max is perfect!!!1133 Het zijn alleen de anderen die uit jaloezie en incompetentie ervoor zorgen dat hij nog niet voor de tweede keer wereldkampioen is geworden!

Kom op zeg, hij zegt toch juist dat Verstappen veel meer potentie heeft dan de geweldige resultaten die hij nu al heeft laten zien.

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 29-11-2016 17:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Quantor schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:47:
Een complete gerobotiseerde pitsstop? Ben benieuwd of dat regel technisch mogelijk is, maar ik kan me niet echt voorstellen dat het veel sneller kan zijn dan de 2 seconden die nu nodig zijn. Naast allerlei uitdagingen zoals de ruimte die je hebt en het plaatsen van de auto.
De regels en de veiligheid zijn het grootste probleem. Technisch gezien moet dit perfect mogelijk zijn. De uitdaging is dan het tempo zo groot mogelijk te maken, maar als je ziet welke zaken al in onnavolgbaar tempo worden gedaan moet dat geen probleem vormen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Iemand die een goede foto van de achterkant van de Ferrari van dit seizoen kan vinden, om naast die met de 2017-banden te zetten?

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:09:
Iemand die een goede foto van de achterkant van de Ferrari van dit seizoen kan vinden, om naast die met de 2017-banden te zetten?
zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/z/sebastian-vettel-ferrari-jerez-spain-february-nd-testing-his-new-sf-t-f-car-first-test-jerez-circuit-jerez-50105361.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/5ec1c6226753d830f5457482241bb61bf7666fe2/?url=http%3A%2F%2Fwww.f1fanatic.co.uk%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2FA2W3272.jpg

Verwijderd

Dat smalle vleugeltje van de Red Bull vind ik niets, maar dit ziet er wel charmant uit :Y Lekker plat op de grond, net een echte race-auto :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 18:17 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zoiets inderdaad :) Thanks!

Toch is het niet (helemaal) dezelfde auto. Ik mis een monkey-seat en de ruimte om de uitlaatpijp is veel ruimer.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:23:
Zoiets inderdaad :) Thanks!

Toch is het niet (helemaal) dezelfde auto. Ik mis een monkey-seat en de ruimte om de uitlaatpijp is veel ruimer.
Ze rijden nu ook met een 2015 auto die is aangepast

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

pilskes schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:24:
[...]

Ze rijden nu ook met een 2015 auto die is aangepast
Aha, dat verklaart een hoop.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hoeveel zin heeft het uberhaupt om de mule car met de normale auto te vergelijken? Dit is gewoon quick & dirty werk om meer downforce te genereren. Waarbij er ook nog eens een tijd terug geruchten waren dat de Ferrari helemaal niet zoveel extra downforce genereert. De grootste winst in extra downforce had Red Bull, maar ik meen dat zelfs zij ruim onder de extra verwachte downforce zaten. Om dus maar enigszins een idee te krijgen hoe de 2017 auto's eruit gaan zien zal er dus gewacht moeten worden tot de auto's gepresenteerd worden. En zelfs dan zullen de top teams misschien niet eens het achterste van de tong laten zien? Wat dus betekend dat uiteindelijk pas bij de eerste race zichtbaar is wat de teams gedaan hebben.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

RobertMe schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:41:
Heel verhaal over van alles en nog wat.
Ik was alleen benieuwd naar het verschil in aanzicht qua banden.

[ Voor 63% gewijzigd door AzzKickah op 29-11-2016 18:56 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 23:57

Martinspire

Awesomeness

Destruction schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:11:
[...]

RBR dat voor het WK kan gaan met die Renault achterin, die Renault die op het rechte stuk een Haas-Ferrari nog niet kon bijhouden. Nee, ik geloof er niet in.
Niet helemaal eerlijk. Max moest inhouden voor die Sauber voor hem en had al geen lekkere exit waardoor ie snelheid te kort kwam. Zowel Max als Grojean hadden beiden DRS dus dat verschil was ook verwaarloosbaar. Ik vond het nog knap dat die Renault erbij kon blijven, mede vanwege die belabberde exit.

Sure, het is geen Mercedes, maar ze hadden het gat naar Ferrari wel gedicht.

Sowieso mogen we Renault en RBR een pluim geven voor de progressie die ze gedurende het seizoen geboekt hebben. Als ze komende winter dezelfde inhaalslag weten te maken, zijn ze op hetzelfde niveau als Mercedes. En als het ze niet meteen lukt heb je anders nog een paar races na de start van het seizoen. We weten dat dat prima mogelijk is om later nog WDC te worden, dus waarom niet?

Ik geef het in ieder geval een reeele kans. De drang bij RBR om te winnen is echt enorm en ze hebben er, in tegenstelling tot Ferrari, wel de mensen voor om het eruit te persen volgens mij. Als Renault die nieuwe motor oplevert en hij lijkt te doen wat hij moet doen, dan geef ik ze echt een grote kans om te strijden voor het kampioenschap. Ook zonder roze zonnebril

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AzzKickah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:15:
Waarom moet nu dit weer? De man heeft jarenlang helemaal niks van zich laten horen en zegt gewoon dat Max nog kan leren en beter kan worden. Dat zien we toch ook? Hij wordt, hoe bizar het klinkt, alleen maar beter en beter. Kom op zeg, zelfs Marko zegt dat Max nog iets geduldiger moet worden.
3:32
http://www.ziggosporttota...mol-met-helmut-marko.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
Martinspire schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:50:
[...]Als Renault die nieuwe motor oplevert en hij lijkt te doen wat hij moet doen, dan geef ik ze echt een grote kans om te strijden voor het kampioenschap. Ook zonder roze zonnebril
Dit jaar hadden ze ook nog te maken met de tokens, dus de updates konden alleen dusdanig zijn dat ze pasten binnen de mogelijkheden.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze verder stilgezeten hebben. In theorie kunnen ze zelfs de complete motor herzien hebben en volgend jaar met een totaal nieuw ontwerp komen.
Dat verwacht ik niet, maar dat er in het afgelopen jaar achter de schermen doorontwikkeld is en ze een flinke stap kunnen maken verwacht ik wel.
De vraag is alleen of Mercedes en Ferrari ook een grote stap kunnen maken. van Honda verwacht ik ook een flinke sprong.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:34

Edd

sanderb schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:13:
Dat verwacht ik niet, maar dat er in het afgelopen jaar achter de schermen doorontwikkeld is en ze een flinke stap kunnen maken verwacht ik wel.
Uhm.. Renault had al aangegeven om in 2017 met een compleet nieuwe motor te komen.. ;)
https://www.formule1.nl/n...dig-nieuwe-motor-in-2017/

-

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
Over de nieuwe motor vermoed ik dat honda en renault gefocust hebben op meer vermogen waar ferrari en vooral mercedes aan de stabiliteit gewerkt hebben. Dat laatste is misschien wel erg voordelig voor mercedes want als ze kunnen zorgen dat hun motoren de hele race in "Strat 3" (of hoe je het ook noemt) kunnen rijden lopen die motoren absurd.

[ Voor 1% gewijzigd door Cranzai op 29-11-2016 20:36 . Reden: Taal is zeg maar echt mijn ding ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zoals Edd zegt, er komt inderdaad een nieuwe motor aan. De vraag is wat Ferrari en Mercedes gaan doen en wat de nieuwe verhouding is. Die zullen ook niet stilzitten natuurlijk. Ik ben echter wel bang dat dadelijk Mercedes of mogelijk een ander team, ineens heel dominant is (of in ieder geval voor een paar races) puur omdat de regels nu open zijn gegooid. Er zullen ook wel weer wat motoren ploffen en andere problemen verschijnen, dus ik hoop dat Max daar weinig last van gaat krijgen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:50:
[...]
Niet helemaal eerlijk. Max moest inhouden voor die Sauber voor hem en had al geen lekkere exit waardoor ie snelheid te kort kwam. Zowel Max als Grojean hadden beiden DRS dus dat verschil was ook verwaarloosbaar. Ik vond het nog knap dat die Renault erbij kon blijven, mede vanwege die belabberde exit.

[knip]
Terugkijkend naar dat moment lijkt het erop dat de Haas vooral profijt had van de Sauber voor hem (slipstream).
Want ze komen beiden zowat tegelijk dat rechte stuk op, Verstappen gaat dan iets sneller maar dat is maar van korte duur. De Sauber rijd op enige afstand recht voor de Haas, dat lijkt vooral het voordeel op te leveren. Ik begreep trouwens niet waarom de Haas niet naar links kwam om Verstappen af te stoppen, dat had makkelijk gekund. Uitstel van executie natuurlijk, maar toch. Mogelijk had Grosjean (nog steeds) niet het vertrouwen wat Verstappen wel had in zijn remmen ;)

Dat Gutierrez zo boos was op Verstappen ("He drove like an idiot, and not fair"), was mogelijk het gevolg van een Red Bull naast je krijgen op een plek waar je het helemaal niet verwacht, net voor de laatste bocht bij het opgaan van het start/finish gedeelte 8)

Testing, one, two ...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het zijn wel Franse motoren dus je weet het maar nooit. :P
Mercedes zal wel vol op stabiliteit inzetten, ik denk dat er niet veel meer inzit. Ferrari denk ik toch meer op power omdat ze qua aero al mogelijk hebben en gezien het vertrek van James Allison een aantal maanden geleden hoef je daar ook geen wonderen te verwachten. Ook speelt mee dat door de verschuiving van motor naar aero het voordeel van Ferrari en Mercedes weg gaat vallen in termen van software die ze leveren bij de motor. Dat is dus niet identiek en met name bij Mercedes zien we dat. Dat het mag is een beetje belachelijk. In ieder geval des te meer reden om te hopen dat Renault niet met de "Franse slag" komt aanzetten want die leveren wel alle software aan klantenteams.

Ondertussen is Toto niet blij met de wijzigingen.
http://www.racexpress.nl/...17-eerlijk-gezegd/n/78072

Keke Rosberg haalt dan ook nog even uit naar Hamilton. Toch even wat botter dan tegen Max. ;)
http://www.racexpress.nl/...-en-dan-weer-daar/n/78069

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-11-2016 21:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:10:
[...]

Terugkijkend naar dat moment lijkt het erop dat de Haas vooral profijt had van de Sauber voor hem (slipstream).
Want ze komen beiden zowat tegelijk dat rechte stuk op, Verstappen gaat dan iets sneller maar dat is maar van korte duur. De Sauber rijd op enige afstand recht voor de Haas, dat lijkt vooral het voordeel op te leveren. Ik begreep trouwens niet waarom de Haas niet naar links kwam om Verstappen af te stoppen, dat had makkelijk gekund. Uitstel van executie natuurlijk, maar toch. Mogelijk had Grosjean (nog steeds) niet het vertrouwen wat Verstappen wel had in zijn remmen ;)
Idd, ook dat nog. Dat maakt het verschil acceptabel. Al weten we niet hoe het echt zit, want de Haas was duidelijk langzamer dan Ferrari daar.
Dat Gutierrez zo boos was op Verstappen ("He drove like an idiot, and not fair"), was mogelijk het gevolg van een Red Bull naast je krijgen op een plek waar je het helemaal niet verwacht, net voor de laatste bocht bij het opgaan van het start/finish gedeelte 8)
Zijn daar nog beelden van?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft er nou echt niemand met een stopwatch gestaan bij de tests van de nieuwe banden?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:16:
[knip]
[...]

Zijn daar nog beelden van?
Heb nog geen onboard race gezien, maar uit de standaard TV beelden en live timing van beiden kan men afleiden waar Verstappen er voorbij moet zijn gegaan. Mogelijk gaan we het nog vanaf de auto van Verstappen zien middels de Canal+ Onboard samenvatting. Aangezien hij vrij rap door het veld ging de eerste ronden verwacht ik wel het e.e.a. voorgeschoteld te krijgen.

Testing, one, two ...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-12 18:44
De front wing van 2015 auto is best wel smaller dan die van de 2016 auto

Afbeeldingslocatie: http://image.redbull.com/rbx00498/0010/1/450/254/445/gallery/images/new_2_gallery_rb12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.dumpert.nl/foto/7c7b338b_Cyb1afrXgAAeZy7.jpeg.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Formula one op 29-11-2016 22:29 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12 15:14
Volgens mij zijn de banden gewoon zoveel breder... wat was het +75mm per band voor?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Formula one schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:27:
De front wing van 2015 auto is best wel smaller dan die van de 2016 auto

[afbeelding]

[afbeelding]
Nee, de 2017 banden zijn breder :P

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-12 18:44
Ik dacht dat volgend jaar de front wing
net zo groot zou zijn als voorkant van de auto

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:42:
Volgens mij zijn de banden gewoon zoveel breder... wat was het +75mm per band voor?
Voor 60, achter 80.

• Emanatiepathie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-07 19:08
Iedereen dit al is bekeken

YouTube: The 2017 Formula 1 car

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Embedden is wat gemakkelijker kijken. ;)

"When you grow up your heart dies"

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Mooi en heel duidelijk filmpje!
Vooral aan de achterkant lijkt er veel te gaan veranderen.

Ik snap alleen nog niet zo goed waarom dit een voordeel voor RBR zou moeten zijn en minder voor Mercedes. Is daar ook een filmpje van?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Baldertt schreef op woensdag 30 november 2016 @ 06:43:
[...]

Mooi en heel duidelijk filmpje!
Vooral aan de achterkant lijkt er veel te gaan veranderen.

Ik snap alleen nog niet zo goed waarom dit een voordeel voor RBR zou moeten zijn en minder voor Mercedes. Is daar ook een filmpje van?
Omdat de 2017 auto's meer aan goede aero hebben dan aan een sterke motor.. waar dat bij de huidige auto's juist andersom is.

RB is in het verleden altijd heel goed geweest met het ontwikkelen van aero onderdelen. Mercedes juist met het maken van een motor.

Dit zou in theorie (!) betekenen dat RB volgend jaar sneller dan Merc zou zijn.. of dat zo is? dat weet niemand. Zoals ik t hier plaats is het ook besproken op Sky.. kan de video alleen niet 1.2.3 vinden

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 30-11-2016 07:32 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Rivanov
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

spartacusNLD schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:30:
[...]

Omdat de 2017 auto's meer aan goede aero hebben dan aan een sterke motor.. waar dat bij de huidige auto's juist andersom is.

RB is in het verleden altijd heel goed geweest met het ontwikkelen van aero onderdelen. Mercedes juist met het maken van een motor.

Dit zou in theorie (!) betekenen dat RB volgend jaar sneller dan Merc zou zijn.. of dat zo is? dat weet niemand. Zoals ik t hier plaats is het ook besproken op Sky.. kan de video alleen niet 1.2.3 vinden
Aan het einde van de V8 periode was RBR ook dominant. Ze hadden toen ook de beste aero, topsnelheden waren toen maar 315 km/h. Ze wonnen wel alles. Nu is de topspeed gemakkelijk 340+, ook voor RBR, maar is Mercedes dominant.

Vond het toen ook al zo raar dat ze geen 8e versnelling hadden, die motoren zaten op het rechte stuk vaak in de toerenbegrenzer te harken |:(

[ Voor 3% gewijzigd door kevlar01 op 30-11-2016 08:16 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Deze is er niet toevallig zonder die Duitse voice-overs? :P

Nee, merp!

• Rivanov
  • Nu online
Haha moet heel eerlijk bekennen dat ik het filmpje zonder geluid heb gestart aangezien ik hier op m'n werk zit en ik te lui ben om de oortjes uit m'n tas te halen. :+

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Die 2, wat een lol maken ze samen. Laten we hopen dat dat blijft volgend jaar.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:10
sjaool schreef op woensdag 30 november 2016 @ 01:04:
Embedden is wat gemakkelijker kijken. ;)
[video]
Lijkt wel of de F1 ineens hipster is geworden met hun retro brede vleugel. Ik mag het design voor 2017 wel.
Mijn views hebben ze volgend jaar ook weer.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Peachtige post op Reddit:

Ricciardo vs Verstappen 2016

The move of Verstappen to Red Bull Racing was heavily discussed on this Reddit, now after the season is over how did they match up?

So I went through all the race results including all the laps and this came out...

The methods I used are the following: All laps are counted in total, DNFs are counted up until the lap the driver DNFed.

So for instance Verstappens Monaco race stopped after 34 laps they were 18 (RIC) versus 16 (VES) in fastest laps until that point.

Race pace:

Total amount of laps driven together: 973

Ricciardo times faster: 475

Verstappen times faster: 498

Verstappen is 4.84% of the laps driven together faster than Ricciardo

Average finish positions

Ricciardo scored a P4.1 on average
Verstappen scored a P4.3 on average
Average points scored

Ricciardo scored 12,9 points on average
Verstappen scored 10,9 points on average
Also before Verstappens move he raced against Sainz for 4 races underneath you can read how that went for both drivers race pace wise.

Verstappen vs Sainz 2016

Race pace

Total amount of laps driven together: 175
Sainz times faster: 63
Verstappen times faster: 112
Verstappen is 77% of the laps driven together faster than Sainz

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

TommyGun

Stik er maar in!

Zooo de Main Grandstand tickets voor Barcelona zijn besteld :D Tot en met gisteren kreeg je nog 20% korting, nu nog 10% meen ik, maar dit zijn wel de prijzigste tickets die ik so far gehad heb. Zal wel met de populariteit te maken hebben...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

TommyGun schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:10:
Zooo de Main Grandstand tickets voor Barcelona zijn besteld :D Tot en met gisteren kreeg je nog 20% korting, nu nog 10% meen ik, maar dit zijn wel de prijzigste tickets die ik so far gehad heb. Zal wel met de populariteit te maken hebben...
d:)b Ik zit op tribune C. 184 euro (normaal 230) pp vond ik al duur zat :+ is het al mei?

De korting bij sportstadion is nog het zelfde zie ik..

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 30-11-2016 10:27 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

spartacusNLD schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:24:
[...]

d:)b Ik zit op tribune C. 184 euro (normaal 230) pp vond ik al duur zat :+ is het al mei?

De korting bij sportstadion is nog het zelfde zie ik..
Inderdaad, de kortingen staan er nog... maar € 396,00 is zeker veel geld, en dan nog een hotel in het centrum wat in die periode natuurlijk ook toptarieven vraagt. Maar ach, het is maar eens per jaar of om het jaar feest qua F1 reizen dus moet kunnen.

Heb er zin in :D

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-12 09:44

ATS

TommyGun schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:10:
Gezien je user icon zal je daar wel niet met een GoMax flag gaan zitten... >:)
Alvast veel plezier! Het voordeel van vroeg boeken is ook lang voorpret...

[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 30-11-2016 10:43 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ATS schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:43:
[...]

Gezien je user icon zal je daar wel niet met een GoMax flag gaan zitten... >:)
Alvast veel plezier! Het voordeel van vroeg boeken is ook lang voorpret...
Inderdaad >:)

Dankjewel :D

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=A3vqIs6Jkzs]

Voor de liefhebbers.
RAI met de nieuwe 2017 banden in Abu Dhabi.

• Jasphur
kevlar01 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:53:
[video]

Voor de liefhebbers.
Leuk. Maar zijn er ook ronde tijden bekend. Eventueel van fans langs de baan? :P

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

kevlar01 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:53:
[video]

Voor de liefhebbers.
Geinig :)

Na de 4e of 5e versnelling na de hairpin houdt ie duidelijk in.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 15:34
Ik heb gister tot 2x toe geprobeerd een editie van het Formule 1 magazine te kopen, maar liep steeds fout.

Straks maar even "ouderwets" de winkel in lopen, hopelijk hebben ze hem daar. Lezen meer mensen hier dat blad en is dat aan te raden?

• DJTimo
  • Laatst online: 12:06
Ik meen ergens te hebben gelezen dat vandaag de 2017 calender definitief wordt. Iemand al iets gezien? Dan kan ik ook eens gaan kijken voor tickets. *O*

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.f1today.net/nl...-naar-nederland-in-almere

Leuk idee. Leuke fantasie.

Leuk dat het getekend is met allemaal grindbakken.

• Jasphur
AzzKickah schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:01:

Leuke fantasie inderdaad. Hoewel ik het circuit wel een intressante lay-out vind hebben.

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 24-12 08:57
DJTimo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:10:
Ik meen ergens te hebben gelezen dat vandaag de 2017 calender definitief wordt. Iemand al iets gezien? Dan kan ik ook eens gaan kijken voor tickets. *O*
https://www.autosport.com...ndar-avoids-le-mans-clash

[ Voor 14% gewijzigd door RonaldMcDonald op 30-11-2016 15:31 ]

• Rivanov
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/cyg_7lkwgaay3vqopjnc.jpg

• Jasphur
Waar staat die asterisk voor?

• Martin0
  • Laatst online: 23-12 13:21
Onder voorbehoud.

Twitch

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat het nog niet 100% zeker is.

Denk ik..?

• Rivanov
  • Nu online
Jep, Brazilië is nog onder voorbehoud.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-12 06:16

Bestla

Kvinne

20 races dus. Graag een NL flevocircuit voor meer kans op een wetrace erbij. Maar alleen als die bedragen fors naar beneden gaan die de FOM vraagt.

[ Voor 84% gewijzigd door Bestla op 30-11-2016 16:06 ]

• DJTimo
  • Laatst online: 12:06
Dank! Oostenrijk is een week naar achter verschoven tov de laatste planning. Toch wel nuttig om te weten met boeken.

• Cranzai
Jasphur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:26:
[...]

Leuke fantasie inderdaad. Hoewel ik het circuit wel een intressante lay-out vind hebben.
Het circuit lijkt mij juist vrij eentonig. Bovendien zie ik ook niet veel tribunes langs de baan. Mij lijkt het mooier als er wat minder gekronkel in het midden is en dat je een ruimere ronde creëert. De ruimte die binnen in vrij komt kan dan opgevuld worden met de baantjes die nu buiten de grote baan liggen.

Vergeef mij voor het feit dat ik geen verder onderzoek heb gedaan maar ik vraag mij af of ontwerpers van reeds bestaande circuits hier ook al mee bezig geweest zijn?

Desalniettemin ben ik zeker voor een nieuw circuit in NL. Zandvoort is verkeerstechnisch een drama en is aan groot onderhoud toe. Dan hebben we nog ons kartbaantje in Assen. De faciliteiten zijn in Assen dik in orde en de bereikbaarheid ook alleen ze zitten daar met die "lawaaidagen", het smalle circuit en wss geld.

• Rivanov
  • Nu online
Als een land als Duitsland al geen race overhoudt.. hoe wil Nederland dan in hemelsnaam een race organiseren. ;)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:26:
Als een land als Duitsland al geen race overhoudt.. hoe wil Nederland dan in hemelsnaam een race organiseren. ;)
Niet waarschijnlijk, volgens mij is de upkeep echt gigantisch omdat te onderhouden. Maar goed het helpt natuurlijk wel dat VES mee doet dus denk dat de tribunes wel vol zitten.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Millieuregels
Inspraak door omwonenden
lage bereidheid om sport te sponsoren

Ik denk niet dat wij in Nederland ooit nog een GP gaan zien, zeker niet zolang de F1 tientallen miljoenen aan fee wil.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Rivanov
  • Nu online
WeAreLegion schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:34:
[...]

Niet waarschijnlijk, volgens mij is de upkeep echt gigantisch omdat te onderhouden. Maar goed het helpt natuurlijk wel dat VES mee doet dus denk dat de tribunes wel vol zitten.
LOL. En Duitsland heeft geen coureur? :P

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Het is leuk dat ze dat imaginary circuit getekend hebben.

Het is ook leuk dat er overal grindbakken getekend zijn.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-12 18:31

Bullet NL

Eigen Wijs

WeAreLegion schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:34:
[...]

Natuurlijk, Max heeft nog wel even wat houdbaarheid...
Maar je gaat toch geen circuit aanleggen omdat je een goede coureur hebt?
Er moet echt meer draagvlak zijn dan dat......

Cogitationis poenam nemo patitur

• WeAreLegion
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:34:
[...]

LOL. En Duitsland heeft geen coureur? :P
Tuurlijk maar we hebben het nu over Zandvoort en niet over Duitsland ;)

en ik ben het er helemaal mee eens dat je goede draagvlak moet hebben, maar denk dat het zekers wel mee speelt met een belissing of ze dat wel of niet gaan doen.

[ Voor 26% gewijzigd door WeAreLegion op 30-11-2016 16:45 ]

• Jasphur
Aangezien NL zeker bereidt is geld te steken in de ontwikkeling van de elektrische auto, misschien dat ze dan de Formule E wel zien zitten? En dat er dan toe-val-lig ook F1 gereden kan worden op hetzelfde circuit. Tsja, mooi meegenomen dan toch? :P

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 30-11-2016 16:49 ]

• ATS

ATS

Jasphur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:26:
[...]

Als het kan zonder overheidsgeld er bij... prima. Maar dat kan niet helaas, zo toont de ervaring van andere circuits. Er moeten vele miljoenen bij voor het organiseren van een F1 race, en dat is m.i. geen optie.
Bullet NL schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:37:
[...]
Nee, op zich niet. Maar het is natuurlijk wel zo dat je met het een het ander kan stimuleren. We bouwen ook hypermoderne schaatshallen omdat er nederlandse topschaatsers zijn, en we bouwen moderne zwembaden om het top-zwemmen verder te stimuleren. Maargoed, het is duidelijk dat de autosport die traditie nog lang niet heeft, en ik denk ook dat een Thiaf heel wat makkelijker te exploiteren is dan een racebaan. Er zijn veel meer wedstrijden én recreanten die er gebruik van willen maken, en het gaat over een beperkter complex. Bovendien is de schaatsbond niet de FOM...
Jasphur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:46:
Aangezien NL zeker bereidt is geld te steken in de ontwikkeling van de elektrische auto, misschien dat ze dan de Formule E wel zien zitten? En dat er dan toe-val-lig ook F1 gereden kan worden op hetzelfde circuit. Tsja, mooi meegenomen dan toch? :P
Kan Formule E niet gewoon op Zandvoort of Assen?

[ Voor 13% gewijzigd door ATS op 30-11-2016 16:55 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik krijg er toch een beetje een "wat moeten we toch doen met Flevoland doen gevoel" bij. Ga je in Nederland een GP organiseren doe dat dan bij Zandvoort. Uiteraard nadat het circuit zodanig is aangepakt dat er eens geen doden vallen...

• WeAreLegion
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:56:
Ik krijg er toch een beetje een "wat moeten we toch doen met Flevoland doen gevoel" bij. Ga je in Nederland een GP organiseren doe dat dan bij Zandvoort. Uiteraard nadat het circuit zodanig is aangepakt dat er eens geen doden vallen...
Ja daar ben ik het ook wel mee eens dat hoort gewoon in Zandvoort :) Flevoland gewoon terug geven aan de natuur ;)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:56:
En nadat er een vierbaanssnelweg is aangelegd richting het circuit? ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Migrator schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:08:
[...]

En nadat er een vierbaanssnelweg is aangelegd richting het circuit? ;)
Je gaat maar met de trein. :+

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 24-12 08:57
Bullet NL schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:37:
[...]

Wat zal ooit het draagvlak voor Zandvoort zijn geweest? Zoals ik het lees op www.cpz.nl heeft de toenmalige burgemeester besloten dat er een circuit moest komen nadat er 'enkele duizenden bezoekers' op een straatrace af waren gekomen. :P

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:15

franssie

Save the albatross

RonaldMcDonald schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:20:
[...]

Wat zal ooit het draagvlak voor Zandvoort zijn geweest? Zoals ik het lees op www.cpz.nl heeft de toenmalige burgemeester besloten dat er een circuit moest komen nadat er 'enkele duizenden bezoekers' op een straatrace af waren gekomen. :P
Dan wordt het dus Rotterdam :+

Stratencircuit wel te verstaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 30-11-2016 17:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 14:38
RonaldMcDonald schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:20:
[...]

De aanleg van het circuit is een stuk genuanceerder. In de oorlog is de aanleg van de baan ook gebruikt zodat een aantal inwoners van Zandvoort niet naar een werkkamp werden gestuurd door de Duitsers.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Met Max, Stoffel en de drie Duitsers, moeten we misschien overwegen een circuit rond het drielandenpunt te maken.

Te koop....

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:15

franssie

Save the albatross

Een driebenige ovaal ;) De BeNeDe 500

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee, de GP van Moresnet. ;)
Wikipedia: Neutraal Moresnet

• ATS

ATS

Wel veel potentie voor leuke hoogteverschillen in die hoek, dat geeft altijd wel een extratje aan een baan vind ik.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-12 17:44
Ben bang dat het niet lang meer duurt dat DE, NL en BE moeten ijveren om tezamen 1 GP te behouden. Wat mij betreft wordt dat Spa.

Een GP in Nederland is complete luchtfietserij. Er zijn volgend jaar 4 Duitse coureurs (waaronder de WDC), Duitsland heeft 2 moderne banen die goed bereikbaar zijn en de juiste licenties hebben, de Duitse sponsoring is een veelvoud van die uit Nederland, maar Duitsland heeft geen GP.

Denk je nu werkelijk dat Nederland, met 1 coureur, geen adequate baan en zonder noemenswaardige zak geld ook maar een schijn van kans maakt? Forget it.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De bedragen die de FOM vraagt zijn absurt. Of zie ik dat verkeerd? Het is toch niet normaal meer als Duitsland dat niet meer betalen kan.

...

• Cranzai
Een stratenrace is ook nog wel een idee haha. Ik zie wel formule 1 auto's over de ermasmusbrug vliegen, crowdfunding anyone?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

AzzKickah schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:01:

Das gewoon Monza, maar dan met doordraaiers i.p.v. normale rechtsom bochten, waardoor er weer doordraaiers de andere kant op nodig zijn.

En zo plat als een dubbeltje. 15m hoogteverschil....meh.

:/

Doe maar niet. Gewoon op Zandvoort. Daar kan niets tegenop, ook Assen niet.

[ Voor 8% gewijzigd door max op 30-11-2016 21:06 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

max schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:03:
[...]

Das gewoon Monza, maar dan met doordraaiers i.p.v. normale rechtsom bochten, waardoor er weer doordraaiers de andere kant op nodig zijn.

En zo plat als een dubbeltje. 15m hoogteverschil....meh.

:/

Doe maar niet. Gewoon op Zandvoort. Daar kan niets tegenop, ook Assen niet.
Je doet alsof mijn reactie een pleidooi voor was..?

:P

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

AzzKickah schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:36:
[...]

Je doet alsof mijn reactie een pleidooi voor was..?

:P
Oh, niet dus.

:D d:)b

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

albino71 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:04:
Met Max, Stoffel en de drie Duitsers, moeten we misschien overwegen een circuit rond het drielandenpunt te maken.
Niet eens zo'n gek idee als je ziet dat Duitsland en België ieder afzonderlijk de grootst mogelijke moeite hebben om de financiën rond te krijgen.

Misschien een idee dat Ziggo een eigen circuit bouwt de Ziggo Drome... :P

"When you grow up your heart dies"

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:17
Misschien is dit niet helemaal de plek om het te vragen, maar ik ben opzoek naar toffe Formule 1-wallpapers (@WQHD/4K) en, geloof het of niet, van Google word ik niet wijzer.

Is er misschien iemand hier die mij kan helpen? O+

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zoek eens op poster Nachtnet in de F1 topics. :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

sjaool schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:00:
[...]

Niet eens zo'n gek idee als je ziet dat Duitsland en België ieder afzonderlijk de grootst mogelijke moeite hebben om de financiën rond te krijgen.

Misschien een idee dat Ziggo een eigen circuit bouwt de Ziggo Drome... :P
Drome, inderdaad :P Drome nog maar ff verder :P

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:34:
Ben bang dat het niet lang meer duurt dat DE, NL en BE moeten ijveren om tezamen 1 GP te behouden. Wat mij betreft wordt dat Spa.

Een GP in Nederland is complete luchtfietserij. Er zijn volgend jaar 4 Duitse coureurs (waaronder de WDC), Duitsland heeft 2 moderne banen die goed bereikbaar zijn en de juiste licenties hebben, de Duitse sponsoring is een veelvoud van die uit Nederland, maar Duitsland heeft geen GP.

Denk je nu werkelijk dat Nederland, met 1 coureur, geen adequate baan en zonder noemenswaardige zak geld ook maar een schijn van kans maakt? Forget it.
Deze reactie ga ik bewaren voor als deze discussie weer een keer komt. Dat zal tijdens de winterstop nog wel een keer gebeuren. Dank! _/-\o_

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Luxicon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:46:
De bedragen die de FOM vraagt zijn absurt. Of zie ik dat verkeerd? Het is toch niet normaal meer als Duitsland dat niet meer betalen kan.
Die bedragen zijn nog tot daar aan toe. Het grootste probleem is dat alle geld dat binnenkomt via sponsoring óók naar FOM moet gaan. Met andere woorden, de circuits moeten de startgelden volledig terugverdienen door genoeg tickets te verkopen en daarna genoeg troep (merchandise en voedsel) te proberen te slijten.

Als je het financiële plaatje zou veranderen zodanig dat circuits die sponsorgelden mogen houden dan kunnen de ticketprijzen ook omlaag en is het veel aantrekkelijker voor circuits om te proberen een GP binnen te halen. Het zegt genoeg dat Hockenheim ervoor kiest om geen GP te houden in het jaar dat ze die verplichting niet hebben.

Nee, merp!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 20:29
http://www.skysports.com/...es-after-spanish-gp-crash

Wel interessante tijdlijn.
Hamilton rock bottom na Barcelona, vooral omdat het team Rosberg in bescherm nam voor de swerve.
De test erna is Wehrlein opgetrommeld om de auto snel te leren kennen mocht Lewis echt niet op komen dagen in Monaco.
Kostte Lewis ook weer de Silverstone test in juli.

Dit allemaal als vervolg op de Abu Dhabi teamorders. Hoe moeilijk kan je het jezelf maken als team zeg. :S

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

franssie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:23:
[...]

Dan wordt het dus Rotterdam :+

Stratencircuit wel te verstaan ;)
Daar hebben ze na 1940 ruimte zat... 8)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:48:
http://www.skysports.com/...es-after-spanish-gp-crash

Wel interessante tijdlijn.
Hamilton rock bottom na Barcelona, vooral omdat het team Rosberg in bescherm nam voor de swerve.
De test erna is Wehrlein opgetrommeld om de auto snel te leren kennen mocht Lewis echt niet op komen dagen in Monaco.
Kostte Lewis ook weer de Silverstone test in juli.

Dit allemaal als vervolg op de Abu Dhabi teamorders. Hoe moeilijk kan je het jezelf maken als team zeg. :S
Eh, de teamorders in Abu Dhabi kwamen later :P

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1