[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.564 views

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
*knip* Verkeerde topic, en in het juiste topic al uitgebreid gepost en besproken.

[ Voor 89% gewijzigd door naitsoezn op 27-11-2016 07:39 ]

Psn: stone-face-lock

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11 22:35
Cool filmpje!
Hebben de coureurs nu eigenlijk nog invloed op het stuur ontwerp?
Enerzijds zou je kunnen zeggen: dit is je stuur, wen er maar aan. Anderzijds; als je het uiterste van je rijder vraagt, dan zal ie vast ook het stuur naar zijn smaak willen hebben.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
VincentG schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:46:
[...]

Cool filmpje!
Hebben de coureurs nu eigenlijk nog invloed op het stuur ontwerp?
Enerzijds zou je kunnen zeggen: dit is je stuur, wen er maar aan. Anderzijds; als je het uiterste van je rijder vraagt, dan zal ie vast ook het stuur naar zijn smaak willen hebben.
ja.

Zie hier de verschillen tussen Bv ROS & HAM
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBqqqLXgAE8tpX.jpg:largeROS
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBqsgjWIAAZZ_D.jpg:largeHAM

knoppen hebben andere plekken,vormen en andere kleuren

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Zie ook deze "unboxing" video van Hamilton over zijn eigen stuur:

Ook hierin geeft hij aan hoe hij heeft samen gewerkt met de engineers om het stuur te optimaliseren. Alhoewel dat ook meer lijkt te gaan over algemene aanpassingen, en misschien niet over verschillen in bv knoppenindeling onderling.

Wat ik mij dan alleen afvraag. Bv bij Monaco had Kvyat problemen waarbij ze zijn stuur hebben gewisseld tijdens de race. Maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat het team bij wijze van een doos vol sturen bij zicht heeft. Met voor beide coureurs een aantal reserve stuurtjes. But then again, als het stuur gewisseld moet worden en je hebt ineens een ander stuur ga je waarschijnlijk echt slechter presteren, juist doordat je op het stuur moet zoeken.

• nachtnet
RobertMe schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:54:
Zie ook deze "unboxing" video van Hamilton over zijn eigen stuur:
[video]

Ook hierin geeft hij aan hoe hij heeft samen gewerkt met de engineers om het stuur te optimaliseren. Alhoewel dat ook meer lijkt te gaan over algemene aanpassingen, en misschien niet over verschillen in bv knoppenindeling onderling.

Wat ik mij dan alleen afvraag. Bv bij Monaco had Kvyat problemen waarbij ze zijn stuur hebben gewisseld tijdens de race. Maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat het team bij wijze van een doos vol sturen bij zicht heeft. Met voor beide coureurs een aantal reserve stuurtjes. But then again, als het stuur gewisseld moet worden en je hebt ineens een ander stuur ga je waarschijnlijk echt slechter presteren, juist doordat je op het stuur moet zoeken.
Ik ga er zelfs vanuit dat er voor ieder moertje, vleugeltje stuurtje en zelfs stekkertje in de auto een reserve-exemplaar per rijder aanwezig is..

Verwijderd

Ik zie 'm zo snel niet in het topic staan. Zo wel, vette pech :+

• Rivanov
  • Laatst online: 20:28
Onder welke steen lag jij.. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verregaande personalisatie van het stuur is enkel een Mercedes dingetje. Er zijn zelfs teams die het display in het chassis/kuip hebben verwerkt, zodat eventuele aanpassingen aan het stuur niet direct grof in de papieren loopt.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43
Wanneer krijg je wat te horen over de nieuwe auto's?
Is daar voor de start van het seizoen meestal al wel van bekend wie metw at komt, of wordt dat pas in de eerste race duidelijk?

Haters everywhere but I don’t really care

• nachtnet
matthijst schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:19:
Wanneer krijg je wat te horen over de nieuwe auto's?
Is daar voor de start van het seizoen meestal al wel van bekend wie metw at komt, of wordt dat pas in de eerste race duidelijk?
Deels tijdens de Barcelona tests, maar uiteindelijk pas tijdens fp1 in Melbourne..

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:02

not_a_robot

stiekem wel een robot

Wanneer gaat er een 2017 topic open en wanneer gaat dit topic dicht?

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

• Martinspire
  • Laatst online: 09-11 12:32

Martinspire

Awesomeness

not_a_robot schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:52:
Wanneer gaat er een 2017 topic open en wanneer gaat dit topic dicht?
Wat mij betreft 31 december/1 januari

Martinspire - PC, PS5, XSX

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-11 16:02
Vannacht gedroomd over de F1 🤔. Seizoen was ten einde en ROS werd kampioen. Tot zo ver de feiten. Maar MERC was zo pissed over de actie van LH, en LH was zo klaar met MERC, dat ze uit elkaar gingen. Dit was altijd al de bedoeling, want Wehrlein werd meteen aangekondigd (is dat de reden dat hij nog steeds geen zitje heeft?).

Kimi werd bedankt voor zijn diensten (kreeg voor de 2e keer een zak geld van Ferrari om niet te rijden) en LH kreeg een rood pakje aangemeten.

Rare droom, of misschien wel iets van waarheid? Was het maar alweer maart 2017!

PSN: IS_DJ

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08
i-dj schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:00:
Vannacht gedroomd over de F1 🤔. Seizoen was ten einde en ROS werd kampioen. Tot zo ver de feiten. Maar MERC was zo pissed over de actie van LH, en LH was zo klaar met MERC, dat ze uit elkaar gingen. Dit was altijd al de bedoeling, want Wehrlein werd meteen aangekondigd (is dat de reden dat hij nog steeds geen zitje heeft?).

Kimi werd bedankt voor zijn diensten (kreeg voor de 2e keer een zak geld van Ferrari om niet te rijden) en LH kreeg een rood pakje aangemeten.

Niet eens zo heel gek. Geruchten in Duitse pers dat Lewis na Barcelona overwoog om ontslag te nemen en dat er veel meer gebeurd is dit seizoen dan wij weten.

Mercedes is wel klein wespennestje.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07
i-dj schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:00:

Denk niet dat Mercedes zozeer van Hamilton af wil, maar dat de kans niet ondenkbeeldig is dat Hamilton zelf het bijltje erbij neergooit. Qua image blijft Hamilton goud voor Mercedes. Een rebelse uitstraling levert in de F1 altijd nog meer op dan op een zakelijke manier wereldkampioen worden. En nu hebben ze een kampioen waarvan zelfs de scheten nog naar parfum ruiken...

Nee, Mercedes wil Hamilton denk ik graag behouden. Maar ik ben benieuwd of Hamilton zelf a) nog wel gemotiveerd genoeg is om te geven wat nodig is en b) of hij nog wel voldoende vertrouwen in het team heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

alexbl69 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:25:
[...]

Denk niet dat Mercedes zozeer van Hamilton af wil, maar dat de kans niet ondenkbeeldig is dat Hamilton zelf het bijltje erbij neergooit. Qua image blijft Hamilton goud voor Mercedes. Een rebelse uitstraling levert in de F1 altijd nog meer op dan op een zakelijke manier wereldkampioen worden. En nu hebben ze een kampioen waarvan zelfs de scheten nog naar parfum ruiken...

Nee, Mercedes wil Hamilton denk ik graag behouden. Maar ik ben benieuwd of Hamilton zelf a) nog wel gemotiveerd genoeg is om te geven wat nodig is en b) of hij nog wel voldoende vertrouwen in het team heeft.
Daarbij komt dat Wehrlein eigenlijk gewoon van de baan wordt gereden door Ocon en niet het supertalent is wat Hamilton wel is. Daar schiet Mercedes niets mee op.

Als je rijders als Hamilton in je team hebt zitten die alles op de baan doen om te winnen, dan moet je dat stiekem gewoon accepteren. Het trucje gisteren was op het randje maar volledig te begrijpen.

Hij bracht het teamresultaat niet in gevaar, want kampioen waren ze al lang. Je moet respect hebben voor het feit dat hij alles doet om kampioen te worden, binnen bepaalde grenzen :+

De vraag is alleen waar Hamilton dan heen zou moeten als hij weg zou willen gaan. Hij gaat er qua auto dan gewoon hard op achteruit.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Niemand weet zeker welke auto goed / top is volgend jaar.
Ervan uitgaande dat Mercedes, RB en Ferrari weer de dienst uit maken lijkt alleen Ferrari mij een soort van optie voor Hamilton omdat ik niet denk dat ze bij RB een RIC of VES gaan inwisselen voor Hamilton.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:51:
Niemand weet zeker welke auto goed / top is volgend jaar.
Ervan uitgaande dat Mercedes, RB en Ferrari weer de dienst uit maken lijkt alleen Ferrari mij een soort van optie voor Hamilton omdat ik niet denk dat ze bij RB een RIC of VES gaan inwisselen voor Hamilton.
Andersom zou het mij niet verbazen als Verstappen al sinds 2014 een optie heeft liggen van Mercedes…

Dat zou ook bij al het geflirt op Twitter passen. Dat was voor een marketingkanaal totaal niet logisch.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-11 15:35
All right. Dat was het raceseizoen, imo een prachtige slotrace. Wat kunnen we in de tussentijd verwachten?

Wanneer is de presentatie van de 2017 wagen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 08:51
Jasphur schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:14:
All right. Dat was het raceseizoen, imo een prachtige slotrace. Wat kunnen we in de tussentijd verwachten?

Ik vermoed pas in maart ergens.
Anders is het wel heel makkelijk voor andere teams om eventuele nieuwe trucjes uit andere auto's te onderzoeken. (aero)

Edit:
Mag er aanstaande dinsdag al met nieuwe onderdelen gereden worden?
Persoonlijk lijkt het me niet verstandig dat ze dit doen, de data van de dinsdag tests gaat ook naar andere teams dus heeft RBR er belang bij dat ze de rest niet te wijs maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Bastie-88 op 28-11-2016 09:20 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• alexbl69
  • Laatst online: 23:07
Hann1BaL schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:43:
[...]
Hij bracht het teamresultaat niet in gevaar, want kampioen waren ze al lang. Je moet respect hebben voor het feit dat hij alles doet om kampioen te worden, binnen bepaalde grenzen :+

De vraag is alleen waar Hamilton dan heen zou moeten als hij weg zou willen gaan. Hij gaat er qua auto dan gewoon hard op achteruit.
Dat gaat ook geen staartje krijgen, dat heeft Toto Wolf gisteren al gezegd. Was ook geen probleem wat mij betreft, de strijd ging tussen Hamilton en Rosberg. Hamilton weet dat Rosberg het Spaans benauwd krijgt van met name Verstappen. Mocht Vettel gisteren het lef hebben gehad om Rosberg serieus aan te vallen dan waren het nog een paar zeer benauwde minuten geworden voor Der Nico. Maar Vettel wilde natuurlijk geen enkel risico lopen de schlemiel te worden om door bijvoorbeeld een stuurfout een landgenoot het WDC te ontnemen.

De enige hoop die overbleef voor Hamilton was dat hij de boel dusdanig op had kunnen houden dat Verstappen Vettel weer serieus had kunnen bedreigen, waardoor de laatste 'gedwongen' zou zijn Rosberg aan te vallen. Maar de banden van Verstappen lieten dat helaas niet meer toe.

Al met al een logische strategie van Hamilton.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 19:19

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik verwacht een week of 2 voor de eerste test in barcelona? ik denk dat ze nu nog druk zijn met het maken van de auto's

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ANdrode schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:07:
[...]

Andersom zou het mij niet verbazen als Verstappen al sinds 2014 een optie heeft liggen van Mercedes…

Dat zou ook bij al het geflirt op Twitter passen. Dat was voor een marketingkanaal totaal niet logisch.
Geen optie, maar wel aanbiedingen gedaan.
Voor zover ik begreep was het voordeel van Red Bull dat ze hem een stoeltje bij Toro Rosso konden garanderen met doorgroeimogelijkheden.
Waar het bij Mercedes onduidelijk was of hij wel F1 zou kunnen racen in een fatsoenlijke auto, en moeilijker om door te schuiven richting het Mercedes team ivm langer lopende contracten met Nico en Lewis.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:35
Hann1BaL schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:43:
[...]
Daarbij komt dat Wehrlein eigenlijk gewoon van de baan wordt gereden door Ocon en niet het supertalent is wat Hamilton wel is. Daar schiet Mercedes niets mee op.
Bron?
Momenteel alle races (behalve Brazilie) is Wehrlein hoger gefinisht dan Ocon.
Wehrlein heeft ook meerdere keren Q2 gehaald :)

(En kom niet aan met dat Wehrlein meer ervaring in de Manor heeft, want Ocon heeft meer Single-seaters ervaring dan Wehrlein)

Enige 'nadeel' van Wehrlein op de plek van LH: Dan is het hele team Duits.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 28-11-2016 11:10 ]

• Rivanov
Ryur schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:09:
[...]

Bron?

(En kom niet aan met dat Wehrlein meer ervaring in de Manor heeft, want Ocon heeft meer Single-seaters ervaring dan Wehrlein)

Wehrlein is DTM kampioen. Dat is ook een single seater hoor. :+

• Ryur
  • Laatst online: 20:35
Rivanov schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:11:
[...]

Wehrlein is DTM kampioen. Dat is ook een single seater hoor. :+
Officieel wel, maar het wordt niet echt gezien als een single-seater ;)
Ik bedoel met de term "Single-seater" dan een Formule wagen (zo goed? :P :+)

• Rivanov
Ik weet echt wel wat je bedoelt hoor.. just kidding. ;)

• ANdrode
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:42:
[...]
Geen optie, maar wel aanbiedingen gedaan.
Voor zover ik begreep was het voordeel van Red Bull dat ze hem een stoeltje bij Toro Rosso konden garanderen met doorgroeimogelijkheden.
De keuze voor RB was logisch omdat dit direct een stoeltje was. Dat sluit een optie voor een stoel later bij Mercedes echter niet uit. Dan praat je alleen over 2019/tot het einde van het contract van HAM.

Dan blijft het de vraag of zoiets nog speelt nadat hij nu bij RB zit. Voor hem is het volgens mij het beste om daar vier jaar/zijn huidige contract t/m eind 2018 (?) te zitten.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ryur schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:09:
[...]

Bron?

Oh ja?
Ocon vs Wehrlein: 4 -3 in race results en dan reken ik de DNFs van Wehrlein niet mee. Daarbij komt dat hij het hele seizoen al in die auto zat en Ocon maar 9 races.

http://grandprixrankings....-f1/wehrlein-versus-ocon/

Ocon heeft de onderlinge strijd gewonnen op
Japan
Mexico
Brazilie
Abu Dabi

Wehrlein heeft de onderlinge strijd gewonnen op:
Singapore
Maleisie
US

Wehrlein DNFs:
Belgie
Italie
(Ocon heeft die races wel gefinished en die zou je kunnen rekenen bij de resultaten die het 6-3 zouden maken.)

Kwalifactie was was Wehrlein beter met 7-2, maar in de kwalificatie was Daniel ook doorgaans beter dan Verstappen :+

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Toch zien de Engelsen wat meer waarheid in de geruchten over Hamilton die misschien exit is bij Mercedes.
(En ja, ik weet dat dit een Poolse site is!, Doorgaans wel erg goed geïnformeerd!)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zie gebeuren hoor:

http://translate.google.c...l=pl&tl=en&hl=en&ie=UTF-8

[ Voor 11% gewijzigd door pilskes op 28-11-2016 11:42 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:00
Zag de afgelopen week wel vaker berichten op internet dat Hamilton mogelijk stopt met de F1 om wat voor reden dan ook. Wie weet wat er de komende weken nog naar buiten komt, al hebben beide rijders nog een contract voor twee jaar.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-11 01:09

In 2017...

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52

Bestla

Kvinne

Lol
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fd37nk263jfz2p8.cloudfront.net%2Fimage%2F1%2F700%2F0%2Fuploads%2Fposts%2F2015%2F05%2Fimage-55547a3f19f21.jpg&f=1

Voor als hij buiten het asfalt komt ideaal :+

Maar ik kan niet wachten tot de 2017 auto's en hoe de kleuren er uit gaan zien.

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:48
Bestla schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:19:
Lol
[afbeelding]

Maar ik kan niet wachten tot de 2017 auto's en hoe de kleuren er uit gaan zien.
je bedoelt dat dit niet de definitieve 2017 livery is?

at your service

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
Hann1BaL schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:29:
[...]

Oh ja?
Ocon vs Wehrlein: 4 -3 in race results en dan reken ik de DNFs van Wehrlein niet mee. Daarbij komt dat hij het hele seizoen al in die auto zat en Ocon maar 9 races.

http://grandprixrankings....-f1/wehrlein-versus-ocon/

Ocon heeft de onderlinge strijd gewonnen op
Japan
Mexico
Brazilie
Abu Dabi

Wehrlein heeft de onderlinge strijd gewonnen op:
Singapore
Maleisie
US

Wehrlein DNFs:
Belgie
Italie
(Ocon heeft die races wel gefinished en die zou je kunnen rekenen bij de resultaten die het 6-3 zouden maken.)

Kwalifactie was was Wehrlein beter met 7-2, maar in de kwalificatie was Daniel ook doorgaans beter dan Verstappen :+
Niet specifiek op jou bericht, maar om door te gaan op de Ocon discussie. Ik heb ook gehoord dat er wat problemen zijn met de lengte van Ocon(1.86m) waardoor zijn stoeltje niet goed past op dit moment. Volgend jaar kan er in de ontwikkeling rekening gehouden worden met zijn lengte en wordt de wielbasis van de auto sowieso langer. Dan zou dit allemaal een minder groot probleem moeten worden.

• pilskes
  • Niet online
Mmm, het ziet er maar raar uit, zeker nu Hamilton ook de bandentest heeft afgezegd:

http://www.autobild.de/ar...er-mercedes-11082501.html

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Mooi seizoen en een kampioen die het verdiend heeft :) heerlijk zijn post-race interview over Verstappen. En dat kan ik helemaal begrijpen. Max verdedigt op de millimeter en in zo'n situatie als Rosberg was is dat niet helemaal wat je wilt. Wat een toffe laatste rondes en mooie tactiek die Hamilton hanteerde :)

Leuke races gezien dit jaar en uitkijken naar volgend seizoen waar de kaarten weer geschud worden. Hopelijk zijn RB, Mercedes en Ferrari aan elkaar gewaagd.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:17
Anthony Kumpen: "Rosberg is een familierijder, Hamilton een jetsetrijder"
Anthony Kumpen blikt nog een keer terug op het Formule 1-seizoen. "Hamilton is sneller dan Rosberg, maar hij pakt het niet professioneel genoeg aan", vindt de autocoureur. Voor volgend seizoen tipt Kumpen op zijn achterneef Max Verstappen. "Ook Stoffel Vandoorne heeft het potentieel om het ooit tot wereldkampioen te schoppen."

"Een van zijn beste races"
Nico Rosberg (Mercedes) is gisteren in zijn missie geslaagd. De 31-jarige Duitser kroonde zich voor het eerst tot wereldkampioen Formule 1.

"Rosberg heeft de situatie gecontroleerd zoals hij het hele seizoen gedaan heeft. Hij is niet onder de druk bezweken. Misschien heeft hij gisteren net een van zijn beste races gereden", vindt Anthony Kumpen.

"Dat heeft Rosberg ook laten zien in zijn duel met Verstappen. Verstappen is een van de moeilijkste coureurs om in te halen. Het is hem toch gelukt. Hij reed de wedstrijd van zijn leven."

"Om kampioen te worden moet je niet alleen snel zijn, maar ook slim. Je moet strategisch en kalm kunnen rijden. Dat heeft hij het hele seizoen perfect gedaan. Dan verdien je de wereldtitel."

"Familierijder vs. jetsetrijder"
Soms krijgt Nico Rosberg het predicaat saai opgekleefd. "Rosberg is niet zo flamboyant als Hamilton. Dat is een jetsetrijder, Rosberg is een familierijder", stelt Anthony Kumpen.

"Hamilton presteerde niet het hele seizoen op topniveau. Na enkele goede wedstrijden bulkte hij van vertrouwen. Hij begon uit te gaan en verloor zijn concentratie."

"Intrinsiek is Hamilton sneller dan Rosberg, maar hij pakt het niet professioneel genoeg aan. Rosberg heeft harder gewerkt."

"In het verleden heeft hij pech gehad. Deze titel zal hem een boost geven. Hamilton zal het de komende jaren moeilijk krijgen met Rosberg."

"Max maakt Formule 1 weer interessant"
"Ook Mercedes zal het moeilijker krijgen", gaat Anthony Kumpen voort. "De regels veranderen en op zulke momenten doen de Red Bulls het altijd goed. Daarom tip ik op Verstappen als topfavoriet voor de wereldtitel volgend jaar."

Max Verstappen is de zoon van Kumpens nicht Sophie. "Hij is een pure racer. Omdat hij zo jong is, schat hij de risico's ook anders in. Wat hij in Brazilië laten zien heeft, kunnen alleen maar de allergrootsten zoals Senna of Schumacher."

"Hij heeft de Formule 1 weer interessant gemaakt. In Francorchamps stond er twee keer zoveel publiek langs het circuit. Dat schrijf ik toe aan het Verstappen-effect."

"Podium voor Vandoorne"
Volgend seizoen maakt Stoffel Vandoorne zijn opwachting in de koningsklasse van de autosport. Volgens oud-Formule 1-rijder Thierry Boutsen zal hij in de top 5 eindigen, misschien zelfs nog hoger.

"Ik kan me daar in vinden", antwoordt Anthony Kumpen. "Zijn invalbeurt in Bahrein heeft Stoffel tot een goed einde gebracht (Vandoorne eindigde in de top 10, red). Als Vlaming is hij puur op talent in de Formule 1 geraakt."

"Hij heeft al getoond dat hij even goed is als zijn ploegmaat en oud-wereldkampioen Fernando Alonso. Die wordt in de paddock nog altijd in de top 3 geschat. Vandoorne heeft het potentieel om het ooit tot wereldkampioen te schoppen."

"Honda heeft vooruitgang geboekt. Misschien kan hij volgend jaar zijn eerste podium meepikken. En ooit kan hij misschien wel voor de wereldtitel racen. Why not?"

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daniel_Elessar schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:38:
Mooi seizoen en een kampioen die het verdiend heeft :) heerlijk zijn post-race interview over Verstappen. En dat kan ik helemaal begrijpen. Max verdedigt op de millimeter en in zo'n situatie als Rosberg was is dat niet helemaal wat je wilt. Wat een toffe laatste rondes en mooie tactiek die Hamilton hanteerde :)

Leuke races gezien dit jaar en uitkijken naar volgend seizoen waar de kaarten weer geschud worden. Hopelijk zijn RB, Mercedes en Ferrari aan elkaar gewaagd.
De "Crazy Max" uitspraak was misschien wel een beetje teveel van het goede naar mijn smaak, hij heeft dit seizoen zelf aardig botsautootje gespeeld om er op een gegeven moment met het breekijzer langs te komen. Deze race ging het op het scherpst maar wel fair.

Testing, one, two ...

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-11 10:59

PauseBreak

derp!

pilskes schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:53:
Mmm, het ziet er maar raar uit, zeker nu Hamilton ook de bandentest heeft afgezegd:

http://www.autobild.de/ar...er-mercedes-11082501.html
Interessant, dat zou nog wel eens kunnen betekenen dat we meer gaan horen over het zitje van Hamilton....

Nee, merp!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

hardware-lover schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:54:
[...]

De "Crazy Max" uitspraak was misschien wel een beetje teveel van het goede naar mijn smaak, hij heeft dit seizoen zelf aardig botsautootje gespeeld om er op een gegeven moment met het breekijzer langs te komen. Deze race ging het op het scherpst maar wel fair.
Als ik hoorde hoe hij het zei, klonk het wat mij betreft niet zo negatief.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Daniel_Elessar
Dat idee had ik ook,Nico leek oprecht als je het vergelijkt met eerdere interviews.
Hij heeft ook fouten gemaakt. Hamilton ook. Dit is racen en ik kan me best snappen dat hij denkt " *** heb je dat joch weer " Niet negatief maar ja Max rijdt ook geweldig verdedigend en dat Rosberg er dan toch voor gaat en Max inhaalt is enkel maar leuker.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 09:31
PauseBreak schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:06:
[...]

Interessant, dat zou nog wel eens kunnen betekenen dat we meer gaan horen over het zitje van Hamilton....
Misschien hoeft Wehrlein dan toch niet naar sauber.....

• ANdrode
  • Niet online
Daniel_Elessar schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:54:
Dat idee had ik ook,Nico leek oprecht als je het vergelijkt met eerdere interviews.
Hij heeft ook fouten gemaakt. Hamilton ook. Dit is racen en ik kan me best snappen dat hij denkt " *** heb je dat joch weer " Niet negatief maar ja Max rijdt ook geweldig verdedigend en dat Rosberg er dan toch voor gaat en Max inhaalt is enkel maar leuker.
Ik vind hem altijd oprecht, maar nu ook spontaan. Klein verschil maar wel belangrijk :)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29
Rosberg en Hamilton zijn toch al bevestigd voor volgend seizoen, waar zou Lewis anders nu nog geen moeten?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Lekker Ventje
Gynnad schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:21:
Rosberg en Hamilton zijn toch al bevestigd voor volgend seizoen, waar zou Lewis anders nu nog geen moeten?
Stoppen?
Dat heb ik afgelopen week al vaker gelezen dat ie de F1 gaat verlaten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

ANdrode schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:20:
[...]

Ik vind hem altijd oprecht, maar nu ook spontaan. Klein verschil maar wel belangrijk :)
Absoluut, wat dat betreft zien we nu meer de oude Rosberg. De Rosberg voordat hij verzeild raakte in allerlei concullega dramatiek. 2016 is voor hem het jaar geweest waarin zijn emmertje langzaam dreigde over te lopen. En dat was heel erg goed merkbaar. Helaas heeft hij standaard een enigszins flamboyante gezichtsuitdrukking en dat vergroot in deze situaties niet bepaald de marge voordat je als arrogant weggezet wordt. Rosberg arrogant? Hell no, er zat enkel nogal wat druk op de ketel. Ik hoop dat hij zijn enthousiasme bij entree in 2017 weer weet vast te houden.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Daniel_Elessar schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:54:
Nico leek oprecht. Natuurlijk en dat was hij ook. Het praat ook wel erg makkelijk als je wereldkampioen bent. Dan maak je je even nergens meer zorgen om.

Ik vond hem toch wel overkomen of hij Max niet vertrouwde, maar Max deed alles zeer netjes en verdedigde goed en liet ruimte. Ik ben geen groot Rosbergfan, omdat als het tegenzit met de onstandigheden hij er eigenlijk niet is en toch ook de mindere rijder is van de 2. Mechanische pech heeft het verschil gemaakt uiteindelijk. Neemt niet weg dat Rosberg gewoon de terechte kampioen is! Je moet maar zorgen dat je aan de finish komt en de meeste punten haalt. Dat is een onderdeel van autosport.

Genoeg overwinningen op zak, dus je kunt hem niet verwijten dat hij hetzelfde heeft gedaan als zn vader. :+

Rosberg komt bij mij al snel in het rijtje met Button. Het is allemaal net niet sprankelend genoeg. Oerdegelijk. Zeker goede rijders en zeer F1 waardig, maar stiekem een beetje saai. (Button was doorgaans dan wel snel en goed in de regen en dat is van Rosberg niet echt te zeggen.) Ik heb toch meer met rijders als Alonso, Hamilton, Vettel (hoe vervelend hij ook was in 2016) en Max. Die brengen mijn inziens net wat extra's.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hann1BaL schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:33:
[...]

Ik vond hem toch wel overkomen of hij Max niet vertrouwde, maar Max deed alles zeer netjes en verdedigde goed en liet ruimte.
Ik zag hier juist meer ontzag in, dan wantrouwen, vanuit Rosberg. Ontzag, omdat hij weet waar Max toe in staat is en gewoon inhaalt als ie ook maar een heel klein gaatje ziet :) . Dit vrezen de meeste F1 coureurs denk ik nog het meest in Max, ik heb zelfs het idee dat ze (iig de coureurs van mindere teams) hem vaak maar voorbij laten gaan, omdat het toch geen zin heeft om te verdedigen, Max komt er op een gegeven moment toch wel langs :+ .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

KillerBee schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:24:
[...]

Ik zag hier juist meer ontzag in, dan wantrouwen, vanuit Rosberg. Ontzag, omdat hij weet waar Max toe in staat is en gewoon inhaalt als ie ook maar een heel klein gaatje ziet :) . Dit vrezen de meeste F1 coureurs denk ik nog het meest in Max, ik heb zelfs het idee dat ze (iig de coureurs van mindere teams) hem vaak maar voorbij laten gaan, omdat het toch geen zin heeft om te verdedigen, Max komt er op een gegeven moment toch wel langs :+ .
En zo kan iedereen er z'n eigen verhaal bij romantiseren :p

Dat hij Max ook noemde is voor ons Nederlanders natuurlijk interessant, maar om te doen alsof Rosberg sinds z'n overwinning alleen maar over Verstappen aan het praten is is wel erg veel wishful thinking :p

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 28-11-2016 19:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Daniel_Elessar
Hann1BaL schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:33:
[...]

Nico leek oprecht. Natuurlijk en dat was hij ook. Het praat ook wel erg makkelijk als je wereldkampioen bent. Dan maak je je even nergens meer zorgen om.

Ik vond hem toch wel overkomen of hij Max niet vertrouwde, maar Max deed alles zeer netjes en verdedigde goed en liet ruimte. Ik ben geen groot Rosbergfan, omdat als het tegenzit met de onstandigheden hij er eigenlijk niet is en toch ook de mindere rijder is van de 2. Mechanische pech heeft het verschil gemaakt uiteindelijk. Neemt niet weg dat Rosberg gewoon de terechte kampioen is! Je moet maar zorgen dat je aan de finish komt en de meeste punten haalt. Dat is een onderdeel van autosport.

Genoeg overwinningen op zak, dus je kunt hem niet verwijten dat hij hetzelfde heeft gedaan als zn vader. :+

Rosberg komt bij mij al snel in het rijtje met Button. Het is allemaal net niet sprankelend genoeg. Oerdegelijk. Zeker goede rijders en zeer F1 waardig, maar stiekem een beetje saai. (Button was doorgaans dan wel snel en goed in de regen en dat is van Rosberg niet echt te zeggen.) Ik heb toch meer met rijders als Alonso, Hamilton, Vettel (hoe vervelend hij ook was in 2016) en Max. Die brengen mijn inziens net wat extra's.
Zijn vader, jah, toch kampioen en consistenter dan de anderen in zijn jaar.

IK ben het ook met je eens. Het zijn heel goede rijders maar inderdaad net dat beetje extra hebben ze niet. Button had dat in de regen weer wel, als zijn auto ook meezat kon hij daar ook erg goede dingen laten zien. Rosberg niet, en er zijn er voor hem ook geweest die in de regen minder waren.
Ik denk ook dat Rosberg het ook zeker niet als kritiek bedoelde richting Max, die rijd op het scherpst maar ook fair. Ik zou dan ook zeggen meer in de zin als Niki Lauda ooit over Gilles Villeneuve zei dat hij hem ook niet graag voor of achter zich had. Rosberg zag in zijn spiegels waar het voor hem kon eindigen als hij een fout maakte. Niettemin ook een prima race gereden :)

Ik vind het wel echt jammer dat er onder de Facebook berichten van Mercedes zo veel haat is naar het team en Rosberg. Erg triest en het zegt vooral veel over die mensen zelf.

Vettel vond ik persoonlijk ook weer tof in de post race interview. Hij sprak met veel plezier over die laatste rondes.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik moet ineens denken aan de monteurs van Lewis; die hebben dus al drie jaar op rij verloren van hun teamgenoten... :/

• Rivanov
Er waren toch maar enkele mechanics gewisseld? Niet allemaal..

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

fsfikke schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:36:
[...]

En zo kan iedereen er z'n eigen verhaal bij romantiseren :p Dat hij Max ook noemde is voor ons Nederlanders natuurlijk interessant, maar om te doen alsof Rosberg sinds z'n overwinning alleen maar over Verstappen aan het praten is is wel erg veel wishful thinking :p
Ik geloof ook niet dat ik dit zei. Mijn post teruglezend, vraag ik me echt af waar je dit uit opmaakt :? . Ik reageerde op slechts 1 interview met Rosberg, niet een heel seizoen aan interviews :P .
En hoe is het romantiseren als ik denk dat Rosberg ontzag heeft voor Max? Zo'n onrealistische gedachte is dit niet, gezien Rosberg's reactie. Maar wellicht zag jij een zeer koelbloedige Rosberg in het interview, ik zag duidelijk iets anders ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vanuit Rosberg komt het bij mij over als respect. Door z'n reputatie en kunnen. Zoiets zeg je alleen als je moet knokken voor je plek. Zelf moest ik het weer even opzoeken. Zo van: waar hebben jullie het over, maar het gaat om dit interview. Daarnaast had Vettel het ook meerdere keren specifiek over Max.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vHltdTv6tvY]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aQOCzCFb1gQ]
"Max came back in the mirrors (met een lach)" (4:50)
"As soon as I passed Max, my goal was to win the race" (10:00)

Vooral die laatste vind ik een opmerkelijke uitspraak, aangezien hij Max voorbij gaan doel 1 noemt. En 2 Mercedessen inhalen doel 2, als doel 1 slaagt.

...

• Daniel_Elessar
Rivanov schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:12:
Ze hebben dacht ik compleet nieuwe teams gemaakt van hun mensen. Maar ik kan het mishebben.

Edit

@boven mij: Erbij zitten en ervoorbij gaan is nog altijd lastig. Vettel had hetzelfde probleem met Verstappen en later Rosberg ondanks dat hij de snellere banden had. Dus het is niet heel gek dat Rosberg moeite had Hamilton voorbij te komen, dat zegt hij ook ergens: in het eerste stuk reed was hamilton sneller maar op het laatste stuk kon hij niet echt een gat vinden zonder risico's. En dat maakte het spel wat anders. Als je weet dat p4 op nog geen 2seconden van je af zit zou ik ook eigenlijk niet dat risico nemen. Of Hamilton en jezelf uitschakelen a la Prost/Senna.

[ Voor 51% gewijzigd door Daniel_Elessar op 28-11-2016 22:06 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Luxicon schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:00:
[...]
Vooral die laatste vind ik een opmerkelijke uitspraak, aangezien hij Max voorbij gaan doel 1 noemt. En 2 Mercedessen inhalen doel 2, als doel 1 slaagt.
Ja.. Of.. hij zegt dat hij zodra hij Max voorbij was geen aandacht meer aan hem hoefde te besteden. As I said, het is maar net wat je er van wilt maken.

• Luxicon
fsfikke schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:04:
[...]

Ja.. Of.. hij zegt dat hij zodra hij Max voorbij was geen aandacht meer aan hem hoefde te besteden. As I said, het is maar net wat je er van wilt maken.
Misschien dacht hij dat, maar het was doel 1 voor Vettel. Dus was er ook het idee dat dat misschien niet zou gaan lukken. Pas als dat gelukt is, zelfs denken dat je twee Mercedessen in kan halen. Verkapt compliment aan Max.

...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Luxicon schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:06:
[...]

Misschien dacht hij dat, maar het was doel 1 voor Vettel. Dus was er ook het idee dat dat misschien niet zou gaan lukken. Pas als dat gelukt is, zelfs denken dat je twee Mercedessen in kan halen. Verkapt compliment aan Max.
Als je p4 rijdt zal je idd p3 in moeten halen voordat je aan P2 en P1 kan beginnen 8)7
Maar als je die interviews hoort kan je denk ik alleen maar tot de conclusie komen dat na gisteren eigenlijk Max Verstappen tot wereldkampioen gekroond moet worden :Y

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 28-11-2016 22:10 ]

• Roamor
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:12:
Inderdaad, maar ik denk wel dat het "bepalende" monteurs waren, anders hadden ze er niet zo'n punt van gemaakt. Mercedes is sterk genoeg om geen zwakke monteurs te hebben; maar het blijft lullig voor degene die nu bij Lewis zaten. ;)

• Luxicon
fsfikke schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:08:
[...]

Als je p4 rijdt zal je idd p3 in moeten halen voordat je aan P2 en P1 kan beginnen 8)7
Maar als je die interviews hoort kan je denk ik alleen maar tot de conclusie komen dat na gisteren eigenlijk Max Verstappen tot wereldkampioen gekroond moet worden :Y
Klopt, the Verstappen of the day is...

Het is meer zoiets als dit, maar kan ook meer filmpjes plaatsen. Het gaat er gewoon om dat Max een exceptioneel talent is waar iedereen van kan genieten die F1 kijkt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0MdKUvKBclU]

[ Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 28-11-2016 22:17 ]

...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Luxicon schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:15:
[...]

Klopt, the Verstappen of the day is...

Het is meer zoiets als dit, maar kan ook meer filmpjes plaatsen. Het gaat er gewoon om dat Max een exceptioneel talent is waar iedereen van kan genieten die F1 kijkt.

[video]
Mooie woorden van DC :)
"Understated and humble", als de Max fans daar ook een voorbeeld aan zou nemen zou het helemaal geweldig zijn :+

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 12:40
fsfikke schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:45:
[...]

Mooie woorden van DC :)
"Understated and humble", als de Max fans daar ook een voorbeeld aan zou nemen zou het helemaal geweldig zijn :+
DC weet het altijd erg goed te duiden. Die mening (understated and hubmble) wordt alleen niet wereldwijd gedeeld volgens mij. :+

• stijn1309
  • Laatst online: 10-11 14:24
[YouTube: https://youtu.be/xqIeNZTyU1I]

Sky Sport review highlights van 2016

[ Voor 11% gewijzigd door stijn1309 op 29-11-2016 08:55 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:36

Destruction

(ex-)Automonteur

fsfikke schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:08:
[...]

Ehm...?

Prima dat je anti fanboy posts bent, daar ben ik het meteen mee eens.. Maar jij hebt kennelijk een ander interview gezien dan ik en/of anderen. Vettel geeft aan dat hij wilde winnen maar eerst moest zien Max voorbij te komen, omdat hij weet dat Max met hand en tand verdedigd. En Rosberg die er geen seconde aan dacht om Vettel desnoods voorbij te laten, omdat dan ook meteen Max op z'n staart zou hebben gezeten.

Dan ben ik benieuwd waar jij er hier fanboy dingen in leest, of zouden Vettel en Rosberg Max-fan zijn?

En Max WK.. Dit jaar niet (obvious..), volgend jaar ook niet, maar als er een nederlandse F1 coureur is met kans op een WK dan is het Max wel. Op de Facebook pagina's (geen idee waarom ik die shit nog volg, teveel fanboy gedrag...) wordt al geroepen dat Max volgend jaar wel FF WK gaat worden 8)7 RBR dat voor het WK kan gaan met die Renault achterin, die Renault die op het rechte stuk een Haas-Ferrari nog niet kon bijhouden. Nee, ik geloof er niet in.

Ik ben van geen enkele coureur fan, al jaren niet. Ik kijk voor de sport zelf. Maar als je als nieuweling in de sport het voor elkaar krijgt dat er regels veranderd/aangescherpt worden die het voor jou specifiek lastiger moeten maken en als er overal lovende woorden over je worden verteld, dan mag je er vanuit gaan dat je goed bezig bent. Zie ook het ontzag dat een Hamilton, Rosberg en Vettel voor 'm hebben. Ik kan het zo 1-2-3 niet terug vinden, maar een tijd terug in een interview zei Hamilton al er niet aan te twijfelen dat Max hem op een dag hoofdpijn zou gaan bezorgen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyaZx38WIAAfwqC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/A2W2625.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/A2W2599.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyaZvp2XcAIduZe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/A2W2772.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/A2W2793.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyaZyuoWIAA4jtf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/A1W9299.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/A1W9249.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 29-11-2016 10:49 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Destruction schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:11:
[...]

Ehm...?

Prima dat je anti fanboy posts bent, daar ben ik het meteen mee eens.. Maar jij hebt kennelijk een ander interview gezien dan ik en/of anderen. Vettel geeft aan dat hij wilde winnen maar eerst moest zien Max voorbij te komen, omdat hij weet dat Max met hand en tand verdedigd. En Rosberg die er geen seconde aan dacht om Vettel desnoods voorbij te laten, omdat dan ook meteen Max op z'n staart zou hebben gezeten.

Dan ben ik benieuwd waar jij er hier fanboy dingen in leest, of zouden Vettel en Rosberg Max-fan zijn?

En Max WK.. Dit jaar niet (obvious..), volgend jaar ook niet, maar als er een nederlandse F1 coureur is met kans op een WK dan is het Max wel. Op de Facebook pagina's (geen idee waarom ik die shit nog volg, teveel fanboy gedrag...) wordt al geroepen dat Max volgend jaar wel FF WK gaat worden 8)7 RBR dat voor het WK kan gaan met die Renault achterin, die Renault die op het rechte stuk een Haas-Ferrari nog niet kon bijhouden. Nee, ik geloof er niet in.

Ik ben van geen enkele coureur fan, al jaren niet. Ik kijk voor de sport zelf. Maar als je als nieuweling in de sport het voor elkaar krijgt dat er regels veranderd/aangescherpt worden die het voor jou specifiek lastiger moeten maken en als er overal lovende woorden over je worden verteld, dan mag je er vanuit gaan dat je goed bezig bent. Zie ook het ontzag dat een Hamilton, Rosberg en Vettel voor 'm hebben. Ik kan het zo 1-2-3 niet terug vinden, maar een tijd terug in een interview zei Hamilton al er niet aan te twijfelen dat Max hem op een dag hoofdpijn zou gaan bezorgen.
Denk dat het inderdaad grotendeels afhangt van de Renault. Maar dit zou best weleens mee kunnen vallen. Red Bull heeft een top-of-the-bill motortestbank aangeschaft, waar de Tag Heuer ongetwijfeld al proefrondjes op draait. Gecombineerd met de bemoeienis van Illien en het feit dat de tokens geen rol meer spelen zou dit best leuk kunnen worden.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 11:59
Destruction schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:11:
[...]

Ten eerste, die Haas Ferrari rijdt met een andere aero setup. Vergeet niet dat een high downforce setup dik 40 km/u langzamer is dan de low downforce setup.

Ten tweede zullen met het nieuwe motor reglement voor 2017 de vermogens van de verschillende motoren veel sneller naar elkaar toe kruipen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 18:17
Ziet er 'Old skool' uit met die brede achterbanden. :D Ben ook wel benieuwd naar de superslomo's om te zien hoe die banden vervormen in de bochten.

• Rivanov
Verhoudingen zijn nu ook nog beetje zoek met de huidige achtervleugel. Benieuwd hoe het er straks definitief uitziet met de lage brede achtervleugel. (hoeft niet aan te komen met renders, die ken ik al ;))

• Rivanov

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-11 12:42
Die eerste foto is toch Hamilton dan? Hij zou toch niet gaan testen voor Pirelli?

• Harmsen
  • Laatst online: 21:07
Rivanov schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:13:
Verhoudingen zijn nu ook nog beetje zoek met de huidige achtervleugel. Benieuwd hoe het er straks definitief uitziet met de lage brede achtervleugel. (hoeft niet aan te komen met renders, die ken ik al ;))
Heeft de Ferrari niet al een andere achtervleugel op de foto's? Die lijkt tenminste een stuk lager en breder dan de Red Bull achtervleugel

What a fine day for Science! | Specs

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-11 12:42
Ja die vleugel is wel gemodificeerd volgens mij.

• Rivanov
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:20:
Die eerste foto is toch Hamilton dan? Hij zou toch niet gaan testen voor Pirelli?
Jawel. Moet niet alle geruchten geloven he. ;)

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 14:17
Wat een geweldige clip zeg! O+

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Die achtervleugel op de Ferrari vind ik er nu al erg vet uit zien. Wat dat betreft kan ik niet wachten op volgend jaar.

• pilskes
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:21:
[...]

Jawel. Moet niet alle geruchten geloven he. ;)
Er werd vanochtend door Pirelli verklaard dat Hamilton alleen 's ochtends zou rijden ipv de hele dag.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Crazy D

I think we should take a look.

Toewan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:11:
Ziet er 'Old skool' uit met die brede achterbanden. :D Ben ook wel benieuwd naar de superslomo's om te zien hoe die banden vervormen in de bochten.
Dat was mijn 1e reactie ook. Wel vet hoor! Is het al maart?...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Wat moet die smerige baard steeds in beeld :X

• Rivanov
Fat ass

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/A2W3272.jpg

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vind het toch wel wat hebben die brede banden, ben vooral benieuwd hoeveel sneller het nou echt is.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Met al die dikke banden zou het mij niet verbazen wanneer we volgend jaar teams gaan zien die de pitstopjongens uitrusten met mechanische ondersteuning voor die joekels :P

Nee, merp!

• Lekker Ventje
PauseBreak schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:12:
Met al die dikke banden zou het mij niet verbazen wanneer we volgend jaar teams gaan zien die de pitstopjongens uitrusten met mechanische ondersteuning voor die joekels :P
Zover ik weet wegen de banden niet veel zwaarder dan de huidige.

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:16:
Gewicht is niet alles. De verdeling is ongelukkiger, omdat het zwaartepunt verder van het punt waar je de band vastpakt ligt.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Lekker Ventje schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:16:
[...]

Schijnbaar 1 kilo extra per band.
In totaal worden door de wijzigingen de bolides gemiddeld 22 kg zwaarder word er geschat. 4 KG door de banden, en 5 KG extra brandstof.

Zijn er ook tijden bekend van de test? Volgens mij worden ze niet vrijgegeven, maar ben wel benieuwd of ze met deze banden er al onder zitten (als ze al snelle runs testen).

• Cranzai
PauseBreak schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:12:
Eigenlijk wordt het wel eens tijd voor een volledig mechanische pitstop machine haha

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:57
kevlar01 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:25:
[...]

Schijnbaar 1 kilo extra per band.
In totaal worden door de wijzigingen de bolides gemiddeld 22 kg zwaarder word er geschat. 4 KG door de banden, en 5 KG extra brandstof.
Neem aan dat de velgen ook groeien en iets zwaarder worden?

Maar het ziet er wel dik uit hoor; kan niet wachten! :9~

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kevlar01 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:25:
[...]

Zijn er ook tijden bekend van de test? Volgens mij worden ze niet vrijgegeven, maar ben wel benieuwd of ze met deze banden er al onder zitten (als ze al snelle runs testen).
Ze rijden met 2015 auto's met sterk teruggedraaide motorsettings, dus echt vergelijken kan je het niet. Maar als ik een vriendin bij RBR mag geloven die bij de testen aanwezig is worden de nieuwe rondetijden zeker spannend :9~

• TommyGun
  • Laatst online: 22:36

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Videootje van Max met die nieuwe banden: https://www.instagram.com/p/BNY_OWaA50z/

Dat ziet er toch wel verdomd lekker uit hoor :9

Nee, merp!

• sanderb
  • Laatst online: 19:03
Cranzai schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:27:
[...]
Eigenlijk wordt het wel eens tijd voor een volledig mechanische pitstop machine haha
Oeh....zou een dergelijke innovatieve ontwikkeling nog toegestaan zijn in het huidige met regeltjes dichtgetikte tijdperk?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een complete gerobotiseerde pitsstop? Ben benieuwd of dat regel technisch mogelijk is, maar ik kan me niet echt voorstellen dat het veel sneller kan zijn dan de 2 seconden die nu nodig zijn. Naast allerlei uitdagingen zoals de ruimte die je hebt en het plaatsen van de auto.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

sanderb schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:41:
[...]

Oeh....zou een dergelijke innovatieve ontwikkeling nog toegestaan zijn in het huidige met regeltjes dichtgetikte tijdperk?
Ik zat eigen meer te denken aan dingen als exoskeletpakken voor de pitstopjongens :P

Nee, merp!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Quantor schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:47:
Een complete gerobotiseerde pitsstop? Ben benieuwd of dat regel technisch mogelijk is, maar ik kan me niet echt voorstellen dat het veel sneller kan zijn dan de 2 seconden die nu nodig zijn. Naast allerlei uitdagingen zoals de ruimte die je hebt en het plaatsen van de auto.
Wel een interessant hersenexpiriment. Mogelijk zijn er winsten te behalen door middel van een rollende/gekoppelde pitstop, waardoor er niet gekoppeld hoeft te worden en de banden beter op temperatuur kunnen worden gebracht en behouden.

Dat zou zelfs nu al mogelijk kunnen zijn als de wagens op een afrembare rollenbank kunnen rijden. Lol, hoe langer ik erover nadenk hoe epischer ik mezelf dit systeem inbeeld. RBR is aan het werven, dus het kan een mooie binnenkomer zijn! :D

[ Voor 15% gewijzigd door Oyster op 29-11-2016 16:22 ]

• Cranzai
Het grootste probleem dat ik zo 1,2,3 voor zie is inderdaad de plaatsing van de auto maar ik zat te denken aan een of ander balkvormigskelet dat een beetje heen en weer kan schuiven, vervolgens de auto optild bandjes wisselt en de auto weer neer zet.

p.s. interpunctie is voor mietjes

[ Voor 9% gewijzigd door Cranzai op 29-11-2016 16:09 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1