[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 47 Laatste
Acties:
  • 281.054 views

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Nou ik hoop dat Rosberg gewoon wereldkampioen wordt, hij verdiend het ook wel. Hamilton begon een beetje naast zijn schoenen te lopen, en dan heeft hij mooi de gelegenheid om dat volgend jaar maar weer opnieuw te bewijzen, maar ja dan hebben we MAX :-)

System | Racing is in my Blood

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:35
Mwa. Ik zie het anders. HAM stond de laatste races vol onder druk om de maximaal aantal punten te halen om nog in de race te blijven.. en dan staat hij toch maar netjes op het hoogste podium telkens. Hij heeft gewoon pech gehad met z'n auto dit jaar, anders werd hij wederom met twee vingers in de neus kampioen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:07

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Was deze hier al langsgekomen!? :X
Bron: http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/219731/kerstlunch-van-ferrari-staat-op-losse-schroeven

'Kerstlunch van Ferrari staat op losse schroeven'

Het team van Ferrari komt in de dagen voor Kerst mogelijk niet zoals gebruikelijk bijeen voor een kerstlunch met alle werknemers. Dat claimt Ferrari-insider Leo Turrini op zijn blog Quotidiano. De Scuderia heeft niets te vieren en daarom is besloten de traditionele kerstlunch af te blazen.

Ferrari-voorzitter Sergio Marchionne drukt momenteel erg zijn stempel op het team. Hij kan nog van gedachten veranderen om de engineers en monteurs op een andere manier de vakantie voor de feestdagen in te laten luiden. Het doorgaan van de kerstlunch van Ferrari staat in elk geval op losse schroeven.

De Italiaanse renstal wilde dit jaar voor de titel gaan, maar in plaats daarvan vindt de Scuderia zich terug op de derde plek in het kampioenschap, achter Mercedes en Red Bull Racing. Ferrari heeft in 2016 nog geen Grand Prix gewonnen, maar teambaas Maurizio Arrivabene geeft de moed nog niet op.

"Laten we ons volledig op Abu Dhabi focussen. Het is de laatste race van het seizoen, maar zoals we altijd gezegd hebben geven we niet op totdat het einde daar is", aldus de Italiaan.
.. en uit de reacties:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=B0-4ijHYK2s]

WTFFF ??! :/ :| .. helemaal niet *** ofzo :F

dat is dan het o zo trotse Ferrari .. moet je nu huilen of lachen :X

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-12 13:05
Ik snap niet waarom Rosberg altijd als een pannenkoek afgedaan wordt. Zo makkelijk heeft Hamilton het helemaal niet volgens mij. Hij weet in de kwalificatie regelmatig Hamilton te verslaan. Het verschil is sowieso altijd minimaal.
Ook qua racepace is het verschil (uitzonderingen daargelaten: Monaco, Silverstone & Interlagos dit jaar, allemaal regenraces) vaak ook erg klein. Op de baan kunnen de Mercedessen elkaar sowieso bijna niet inhalen, wie na bocht 1 op P1 ligt wint is 95% van de races het geval.

Hij heeft dit jaar tot nu toe wat meer punten gehaald en Hamilton misschien iets meer pech, maar al met al vind ik de verschillen erg klein. Dat Hamilton misschien meer afleiding heeft en om wat voor reden dan ook minder gefocust is, is zijn eigen probleem. Moet hij maar beter zijn best doen.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:35

d0s

sssst

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:18:
Laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen.

Bloedsaaie race waar de Mercedessen 1 en 2 worden. De rest far behind.

Rosberg zal de boeken in gaan als een saaie coureur waarbij men over 10 jaar zegt: Oh ja, die is ook een keer wereldkampioen geworden en dan gaat men verder over tot de orde van de dag.

Kwam trouwens nog een aardig filmpje tegen. Over het verdedigen van Verstappen gesproken.. >:)

[video]
Geweldig _/-\o_

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-12 14:47
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:51:
Was deze hier al langsgekomen!? :X

[...]

.. en uit de reacties:

[video]

WTFFF ??! :/ :| .. helemaal niet *** ofzo :F

dat is dan het o zo trotse Ferrari .. moet je nu huilen of lachen :X
haha. "Seriously and honestly the best wishes for 2017"

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 14:32

AzzKickah

06-CENSORED

Adam Cooper ‏@adamcooperF1 27m27 minutes ago

FIA press conf tomorrow features BUT, MAS, VES, RAI and NAS in 'Part One', and then afterwards HAM and ROS together
Toch nu al weer zin in!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12 14:19

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42
Destruction schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:18:
Dit zal gewoon een saaie race met een 1-2 voor Mercedes zijn gok ik.

Iets anders, ik lees geruchten dat Wehrlein naar Sauber zou gaan.. Kan-ie niet beter bij Manor blijven hangen? Sauber is tegenwoordig nogal een crap-team en rijdt volgend seizoen ook nog eens met 1 jaar oude motoren...
Ik weet het niet. Zie Hamilton er wel voor aan om de leiding te pakken, en daarna zich breed te maken op een laag tempo om zo Rosberg onder druk te laten komen van de Ferrari's of Red Bulls.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

Waarom wordt dat topic elke keer stilletjes geopend zonder feedback naar dit topic? Ik zal niet de eerste zijn die dat pas te laat opmerkt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 18:19

Crazy D

I think we should take a look.

Racierox schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:53:
Ik snap niet waarom Rosberg altijd als een pannenkoek afgedaan wordt. Zo makkelijk heeft Hamilton het helemaal niet volgens mij. Hij weet in de kwalificatie regelmatig Hamilton te verslaan. Het verschil is sowieso altijd minimaal.
Omdat het niet zo'n aansprekende coureur is? Komt nogal braaf over, weinig (geen?) spectaculaire inhaal acties, etc. Gassen kan hij echt wel, anders ben je niet zo-goed-als-zeker kampioen.

Exact expert nodig?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:08:
[...]

Omdat het niet zo'n aansprekende coureur is? Komt nogal braaf over, weinig (geen?) spectaculaire inhaal acties, etc. Gassen kan hij echt wel, anders ben je niet zo-goed-als-zeker kampioen.
Mjah, maar de andere kandidaat feest en doet maar wat en toont weinig inzet. Ik gun het de arrogante Hamilton al helemaal niet. Ik had ook liever een andere WDC gezien, maar als Rosberg het wordt kan ik daar best mee leven. Ik word ook een beetje moe van al dat "Hamilton heeft zoveel pech gehad", want ik ben er absoluut niet van overtuigd dat hij daarin geen rol heeft gespeeld. Daarbij rijdt hij veel agressiever wat Rosberg op zijn beurt veel punten heeft gekost. Dat laatste laten Sky en consorten uiteraard buiten beschouwing ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Rivanov schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:15:
Je zult nu maar in de schoenen van Toto staan. :+
Heeft Toto de vaders (voor zo ver ze die nog hebben) van de andere coureurs al gebeld? :+

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Bigfoot schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:08:
HAM zou bewust kunnen kiezen voor een minder optimale bandenstrategie in de hoop dat Rosberg hem daarin volgt. Vervolgens komen ze tussen de RedBulls en Ferraris in te zitten en kan er van alles gebeuren.
Zal Rosberg niet erg vinden lijkt me als ze beide tussen de Red Bulls en Ferrari's terecht komen. Dat kost Hamilton ook punten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12 15:34
Op Ziggo Sport is nu een leuke F1 docu op :)

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
Hoewel de kans nihil is hoop ik vurig dat Hamilton wereldkampioen wordt. In mijn ogen heeft Rosberg zichzelf niet bewezen als kampioen en wordt zijn seizoen getekend door acties zoals Oostenrijk. Ik hoop dan ook op een volgende finishvolgorde: 1. Hamilton 2. Redbull 3.Ferrari/Redbull 4. Rosberg

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin

Max en Daniel interviewen elkaar :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12 10:16
Grrrrrene schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:51:
[...]
Mjah, maar de andere kandidaat feest en doet maar wat en toont weinig inzet.
Really? Geloof je echt dat HAM alleen maar aan het feesten is en verder maar een beetje aan het aankutten is?

Granted: wat hij buiten "het werk" om doet wekt soms ook mijn verbazing, maar laat die man lekker. Hij is wel 3x WDC en dat wordt je echt niet door "maar wat te doen" en "weinig inzet tonen".

Blog

• Grrrrrene
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:51:
[...]

Really? Geloof je echt dat HAM alleen maar aan het feesten is en verder maar een beetje aan het aankutten is?

Granted: wat hij buiten "het werk" om doet wekt soms ook mijn verbazing, maar laat die man lekker. Hij is wel 3x WDC en dat wordt je echt niet door "maar wat te doen" en "weinig inzet tonen".
Ja, really. Hamilton toont lang niet zoveel inzet als een Rosberg of een Verstappen doet. De laatste twee zijn druk bezig met het team om hun prestaties te optimaliseren, Max gaat daar heel ver in met het terugkijken van oude races, maar zoiets doet Hamilton gewoon echt niet. Natuurlijk is hij 3x WDC en dat heeft voor een groot deel met zijn talent te maken, dat ontken ik echt niet. Een trackwalk is ook teveel moeite, iets waar Sky hem nog om bekritiseerde na de race op Silverstone toen HAM met een omweg terug op de baan kwam en VES tijdens zijn trackwalk had gezien dat er een paadje binnendoor was. Sky gaf aan dat dit Hamilton kostbare seconden kostte die bespaard zouden worden als hij de moeite zou nemen om een trackwalk te doen.

Wat betreft kwaliteiten... Hamilton IS de betere rijder van de twee: als het er echt op aankomt weet hij altijd wel een tiende van een seconde te pakken op Rosberg en hij is veel sterker in de regen. Maar goed, bij hem "komt het aanwaaien" (ik chargeer, niet serieus op ingaan) en je ziet dat Rosberg er hard voor moet werken. Hoe saai ROS ook is, ik gun het hem gewoon meer (als loon na werken). Ik neem aan dat ik die mening mag hebben? ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-12 17:19
Grrrrrene schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:51:
[...]

Mjah, maar de andere kandidaat feest en doet maar wat en toont weinig inzet. Ik gun het de arrogante Hamilton al helemaal niet. Ik had ook liever een andere WDC gezien, maar als Rosberg het wordt kan ik daar best mee leven. Ik word ook een beetje moe van al dat "Hamilton heeft zoveel pech gehad", want ik ben er absoluut niet van overtuigd dat hij daarin geen rol heeft gespeeld. Daarbij rijdt hij veel agressiever wat Rosberg op zijn beurt veel punten heeft gekost. Dat laatste laten Sky en consorten uiteraard buiten beschouwing ;)
En ik heb juist niet het gevoel dat HAM arrogant is :)
Als ik iemand arrogant vind is het wel Rosberg is.

Leuk om te zien hoe iedereen een ander beeld van de coureurs hebben!

Ik volg ook NASCAR en daar heb je bijvoorbeeld Joey Logano die lacht echt ALTIJD. Ik zie die lach van hem als continu plezier hebben (en als je hem over de radio hoort, heeft die ook altijd plezier), terwijl er super veel mensen zijn die het juist een 'sneaky' lachje vinden.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1zMHNq.png

Hét probleem van de huidige Formule 1, in 1 tekeningetje weergegeven. Kijken wie hem ziet.

Hint: het zijn eigenlijk 2 dezelfde problemen.

Ja, het is Abu Dhabi, maar dit hoort gewoon hier thuis. Staat los van het circuit.

[ Voor 20% gewijzigd door max op 23-11-2016 22:18 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Leuk interview, volgens mij mogen die gasten elkaar wel.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• nachtnet
  • Laatst online: 19:20
Grrrrrene schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:08:
[...]

[...] inzet [...]

Wat betreft kwaliteiten... Hamilton IS de betere rijder van de twee: als het er echt op aankomt weet hij altijd wel een tiende van een seconde te pakken op Rosberg en hij is veel sterker in de regen. Maar goed, bij hem "komt het aanwaaien" (ik chargeer, niet serieus op ingaan) en je ziet dat Rosberg er hard voor moet werken. Hoe saai ROS ook is, ik gun het hem gewoon meer (als loon na werken). Ik neem aan dat ik die mening mag hebben? ;)
Tegelijkertijd is HAM ook slordiger en laat hij soms de bal vallen.. (zoals de starts dit seizoen) ROS is gelijkmatiger..

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-12 14:15

not_a_robot

stiekem wel een robot

max schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:15:
[afbeelding]

Hét probleem van de huidige Formule 1, in 1 tekeningetje weergegeven. Kijken wie hem ziet.

Hint: het zijn eigenlijk 2 dezelfde problemen.

Ja, het is Abu Dhabi, maar dit hoort gewoon hier thuis. Staat los van het circuit.
1. Inhalen op het rechte stuk.
2. Coureurs nemen geen risico door DRS.

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 17:03
Kzie eigenlijk alleen maar problemen... :X

Geodriehoeken om een circuit te ontwerpen en 'Wave to Fans' zijn ook wel een beetje jammer. :o

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

not_a_robot krijgt een koekje. Al slaat Ronald ook verschillende spijkers op hun kop.

De humor van wave to fans kan ik wel inzien, maar "OVERTAKING!!!!112!!1" zo prominent bij de rechte stukken.... :N

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05
[...]

Ja, really. Hamilton toont lang niet zoveel inzet als een Rosberg of een Verstappen doet. De laatste twee zijn druk bezig met het team om hun prestaties te optimaliseren, Max gaat daar heel ver in met het terugkijken van oude races, maar zoiets doet Hamilton gewoon echt niet. Natuurlijk is hij 3x WDC en dat heeft voor een groot deel met zijn talent te maken, dat ontken ik echt niet. Een trackwalk is ook teveel moeite, iets waar Sky hem nog om bekritiseerde na de race op Silverstone toen HAM met een omweg terug op de baan kwam en VES tijdens zijn trackwalk had gezien dat er een paadje binnendoor was. Sky gaf aan dat dit Hamilton kostbare seconden kostte die bespaard zouden worden als hij de moeite zou nemen om een trackwalk te doen.

Hamilton heeft van nature gewoon meer talent dan Rosberg. Hij rijdt op intuïtie al enorm hard, heeft een paar tienden extra die alleen meervoudig wereldkampioenen op sommige momenten lijken te hebben. Dat wil niet zeggen dat hij er niets voor doet, maar een Rosberg moet er gewoon net iets harder voor werken.

Daarom denk ik ook dat dit Rosberg zijn enige kans is om kampioen te worden, Hamilton gaat zijn kans nog wel een keer krijgen.

• pjottum
  • Laatst online: 22:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

HAM heeft zijn materiaal ook niet heel gehouden. ROS wel. Als je met hetzelfde spul rijdt en je houdt het heel, dan win je terecht.

Overigens gek: het wordt ROS kwalijk genomen dat ie zoveel wint als HAM uitvalt, maar als VES wint op het moment dat de Mercs uitvallen is iedereen in extase. (ik ook hoor)

ping 127.212.23.124

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]

helemaal mee eens, met die nuance dat ROS nogal eens een handje heeft om iemand 'buiten de baan' te zetten met 'full lock' O-)

Hierom gun ik het toch aan Hamilton, ondanks zijn Bieber-perikelen :')

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Rivanov
*knip* Graag het nieuwsbericht inkorten en aan bronvermelding doen. Integraal kopiëren van lappen tekst is niet de bedoeling, en al helemaal niet zonder de bron erbij te vermelden.

[ Voor 113% gewijzigd door naitsoezn op 24-11-2016 12:39 . Reden: Inte ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Integraal een nieuwsbericht overtypen is wat te veel van het goede ;)
http://www.motorsport.com...fter-brazilian-gp-853163/

Ik hoop iig wel dat ze voor volgend jaar de regenbanden wat beter voor elkaar hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:27
[...]

Ja zekers mag je die mening hebben.
Toch heb ik heel veel maartjes, waar toont HAM minder inzet dan de rest? Als je ergens zeer goed in bent, dan lijkt dat zo omdat de mindere coureurs (of auto's) meer inzet moeten tonen om hoger in de lijst te eindigen.
Waarom iemand die minder goed is het meer gunnen dan iemand die net wat beter is? Stel ROS zou 2e worden dan zou dat net zo goed terecht zijn, HAM is weleens uitgevallen met zijn auto waardoor hij helemaal geen punten gekregen heeft, en nog staat hij zo sterk dat hij wereldkampioen kan worden.

Op het begin ergerde ik me ook aan HAM en deelde ik jouw mening volledig, totdat hij het 1 en ander uitlegde mbt zijn gedrag tijdens bijv de conferentie na de race (met zijn mobiel spelen). Hij probeert een statement ermee te maken en dat gaat HOPELIJK positief uitvallen waardoor de conferenties veel leuker gaan worden.

Om eerlijk te zijn, gun ik het HAM dan ook weer meer, uitgevallen met races en nog zo hoog staan, dan doe je echt iets uitzonderlijks goed. Is het saai 1 van de beste, zo niet de beste coureur in de beste auto? Ja in de meeste races staat de camera zeer weinig op HAM omdat hij gewoon dik eerste rijd en geen zorgen heeft (imo ook een kunst).

De wereldkampioen moet gewoon de gene zijn die het beste is (althans moet, vind ik), kijkend naar alle pech van HAM en de prestaties wat hij neerzet indien hij geen pech heeft, nja hij verdient het in mijn ogen.
ROS is minder goed dan HAM, dat is voor mij al een reden waarom hij het niet hoeft te worden, het blijft een sport en ik ga niet iemand het kampioenschap toewensen omdat hij liever, grappiger of knapper is.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast; hamilton is gewoon fit, en daar zal ie best hard genoeg voor werken. Denk dat die nonchalance ook grotendeels een imago-ding is.

• LopendeVogel
MikeyMan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:20:
Daarnaast; hamilton is gewoon fit, en daar zal ie best hard genoeg voor werken. Denk dat die nonchalance ook grotendeels een imago-ding is.
Uiteraard, hij is een beetje de ruige jongen,oorbelletje, plaatje her en der. Iedereen die iets leest over de F1 weet wel wie hij is.
Maakt hem niet minder waardig als een wereldkampioen, DE coureur die volgens mij sinds het eerst (?) de F1 ingekomen is zonder een belachelijk geld bedrag in te leggen. Gekozen puur op kwaliteiten en specialiteiten.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

LopendeVogel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:22:
[...]

Uiteraard, hij is een beetje de ruige jongen,oorbelletje, plaatje her en der. Iedereen die iets leest over de F1 weet wel wie hij is.
Maakt hem niet minder waardig als een wereldkampioen, DE coureur die volgens mij sinds het eerst (?) de F1 ingekomen is zonder een belachelijk geld bedrag in te leggen. Gekozen puur op kwaliteiten en specialiteiten.
Stel jij dat er nooit andere rijders door bergen geld de F1 in gekomen zijn?
Ik vind dat wel een gewaagde uitspraak.

Hoe is Senna bij Toleman begonnen?
Niki Lauda kwam van een rijke familie, maar die wilde hem niet sponsoren. Bankleningen waren het die zorgde dat hij racede en gezien werd. Uiteindelijk wilde Ferrari hem hebben, maar niet omdat hij geld mee bracht, maar omdat Ferrari wat in hem zag.

Alle coureurs hebben behoorlijk geld nodig gehad om uberhaupt ergens te racen (karten, F3 etc..)

• LopendeVogel
Hann1BaL schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:28:
[...]

Stel jij dat er nooit andere rijders door bergen geld de F1 in gekomen zijn?
Ik vind dat wel een gewaagde uitspraak.

Hoe is Senna bij Toleman begonnen?
Niki Lauda kwam van een rijke familie, maar die wilde hem niet sponsoren. Bankleningen waren het die zorgde dat hij racede en gezien werd. Uiteindelijk wilde Ferrari hem hebben, maar niet omdat hij geld mee bracht, maar omdat Ferrari wat in hem zag.

Alle coureurs hebben behoorlijk geld nodig gehad om uberhaupt ergens te racen (karten, F3 etc..)
Ik vroeg dat, vandaar de vraagteken :)

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 21-12 10:16
[...]

Het hebben van een mening staat uiteraard vrij ;)
Dat zorgt er iig weer voor dat er een discussie los komt.

Toch vraag ik mij af waar het vandaan komt dat HAM geen inzet zou tonen?
Ik geloof echt niet dat HAM alleen maar zo hard rijdt door talent, hij moet er ook echt wel hard voor werken, mét het team.
Alleen, je "ziet" het bij hem minder omdat zijn talent ervoor zorgt dat hij al een plus mee heeft.

Ik zie het meer zo:
HAM (en VES en ALO sowieso) zijn de meer "naturally gifted" rijders, die alleen al door hun talent al een voorsprong hebben. Door harder te werken, kunnen ze nog meer uit de wagen persen, maar het is minder zichtbaar, omdat ze direct al zo snel zijn.
ROS moet er harder voor werken, omdat hij meer een "werkrijder" is. Hij heeft uiteraard talent, maar hij heeft meer "coaching" nodig om er echt het maximale uit te persen.

Wat betreft de trackwalk kan ik wel snappen waarom het gedaan wordt, maar ik kan mij ook voorstellen waarom je het niet doet (volgens mij doet/deed Kimi ze ook niet): Als je een natuurlijke rijder bent, ga je misschien de bochten e.d. overanalyseren na een trackwalk, waardoor je in de auto minder uit de verf komt.
Ik geloof ook niet dat HAM geen sim-werk doet, bijvoorbeeld. Als dat wel zo is, is het des te meer impressive dat hij in Baku 0,4s los staat in de eerste practice t.o.v. ROS, die dan wel veel tijd in de sim heeft gezeten.
Maar zoals ik al zei: volgens mij doet HAM ook gewoon sim-werk.

Daarnaast: ik vind ROS gewoon een nietszeggende saaie coureur. Hij doet het uiteraard hartstikke goed en heeft bewezen dat hij snel is, maar hij spreekt mij gewoon niet aan. Niet op de baan én niet buiten de baan. (HAM spreekt mij voornamelijk op de baan aan, buiten de baan (lees: races) vind ik het ook maar zo-zo).
LopendeVogel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:15:
[...]
Toch heb ik heel veel maartjes, waar toont HAM minder inzet dan de rest? Als je ergens zeer goed in bent, dan lijkt dat zo omdat de mindere coureurs (of auto's) meer inzet moeten tonen om hoger in de lijst te eindigen.
Waarom iemand die minder goed is het meer gunnen dan iemand die net wat beter is? Stel ROS zou 2e worden dan zou dat net zo goed terecht zijn, HAM is weleens uitgevallen met zijn auto waardoor hij helemaal geen punten gekregen heeft, en nog staat hij zo sterk dat hij wereldkampioen kan worden.

Op het begin ergerde ik me ook aan HAM en deelde ik jouw mening volledig, totdat hij het 1 en ander uitlegde mbt zijn gedrag tijdens bijv de conferentie na de race (met zijn mobiel spelen). Hij probeert een statement ermee te maken en dat gaat HOPELIJK positief uitvallen waardoor de conferenties veel leuker gaan worden.

Om eerlijk te zijn, gun ik het HAM dan ook weer meer, uitgevallen met races en nog zo hoog staan, dan doe je echt iets uitzonderlijks goed. Is het saai 1 van de beste, zo niet de beste coureur in de beste auto? Ja in de meeste races staat de camera zeer weinig op HAM omdat hij gewoon dik eerste rijd en geen zorgen heeft (imo ook een kunst).

De wereldkampioen moet gewoon de gene zijn die het beste is (althans moet, vind ik), kijkend naar alle pech van HAM en de prestaties wat hij neerzet indien hij geen pech heeft, nja hij verdient het in mijn ogen.
ROS is minder goed dan HAM, dat is voor mij al een reden waarom hij het niet hoeft te worden, het blijft een sport en ik ga niet iemand het kampioenschap toewensen omdat hij liever, grappiger of knapper is.
Hier ben ik het ook mee eens.

Blog

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

LopendeVogel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:34:
[...]

Ik vroeg dat, vandaar de vraagteken :)
Mwah, laten we niet teveel stil staan bij wat er taalkundig staat, maar volgens mij staat er vooral een stelling onder voorbehoud.

Een vraag had geweest: Is Hamilton de eerste coureur die geen stoeltje heeft gekocht bij een renstal in de F1?

Dit gebeurt wel vaker. Overigens is het succes van een rijder niet eens zozeer af te meten aan het feit dat ze een plaatsje " kopen" Om dat met een voorbeeld aan te duiden kunnen we Alonso er bij pakken die zwaar gesteund werd door Telefonica. F1 kost geld, sponsors zijn nodig en dan heb je een voordeel als je gesteund wordt.

Het is dus geen kwestie van pay driver vs talented drivers. Dat kan ook prima hand in hand gaan.

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 13:21
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:43:
[...]

helemaal mee eens, met die nuance dat ROS nogal eens een handje heeft om iemand 'buiten de baan' te zetten met 'full lock' O-)

Hierom gun ik het toch aan Hamilton, ondanks zijn Bieber-perikelen :')
Dit heeft Hamilton ook meerdere keren gedaan op Rosberg alleen laat Hamilton het op een natuurlijkere manier er uit zien, daarom komt Hamilton er mee weg, om nogmaals eens aan te halen Turn1 USA 2015.

Twitch

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rosberg is gewoon onhandig in gevechten .. laten we het daar op houden :P

Standalone is hij pijlsnel.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-12 19:56
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:53:
Rosberg is gewoon onhandig in gevechten .. laten we het daar op houden :P

Standalone is hij pijlsnel.
Dus eigenlijk nooit zo ver vooraan mogen staan als in bijna kampioen... Want als we echt een strijd hadden om het kampioen schap komt die niet zo ver }:O

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:35
Helaas, Hockenheim gaat niet door :(

Dit jaar met plezier heengeweest. Ik ga liever naar hockenheim dan spa...

http://www.formel1.de/new...de-m-%2Fnc%2F103326%2F_-_

[ Voor 46% gewijzigd door Adlermann op 24-11-2016 12:11 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
ProudElm schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:58:
[...]

Dus eigenlijk nooit zo ver vooraan mogen staan als in bijna kampioen... Want als we echt een strijd hadden om het kampioen schap komt die niet zo ver }:O
Geen idee, hij kan goed kwalificeren dus dat helpt wel voor je startpositie, maar ik vraag me wel eens af waar al deze coureurs zouden rijden als ze in hetzelfde materiaal zouden rijden. HAM is inderdaad enkele keren uitgevallen, maar je maakt mij echt niet wijs dat al die motorproblemen helemaal aan die specifieke Mercedes-motoren hebben gelegen en dat hij daar geen hand in had. De rijstijl doet heel veel voor zaken als bandenslijtage en je motor. Ik denk dat Rosberg gewoon wat vloeiender / soepeler rijdt en daardoor zijn materiaal minder zwaar belast. Wellicht minder tijd in "overtake" settings doorbrengt en daardoor zelden of nooit uitvalt.

Ook dat is een kwaliteit natuurlijk, alleen je ziet er niks van. We zijn allemaal erg onder de indruk als iemand extreem lang door kan rijden op bepaalde banden, maar extreem zuinig zijn op je materiaal komt nauwelijks tot uitdrukking :)
LopendeVogel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:15:
[...]

Het is zijn hele houding van het feesten, geen track walks, weinig simulatietijd (dit helpt het team ook he? ;)), geen idee wat hij moet instellen op zijn stuurtje als er iets mis zit, etc. Het zal gechargeerd zijn hoe ik het breng, maar iemand die met minder talent, hard werken en zuinig zijn op zijn materiaal kampioen wordt heeft het in mijn ogen gewoon verdiend. Het is misschien een saaie lul, die Rosberg, maar hij doet gewoon wat hij moet doen: een constante factor zijn.
Waarom iemand die minder goed is het meer gunnen dan iemand die net wat beter is?
Maar HAM is dit seizoen gewoon niet beter. Hij heeft slechte starts gehad, rijdt zijn teamgenoot geregeld van de baan onder het mom van "sorry, ik blokkeerde" (en als ROS het erg onhandig terugdoet is hij de gebeten hond), komt weg met het afsnijden van de eerste bocht in Mexico, etc. Dat alles is ook onderdeel van het racen, maar het enige wat echt opvalt is je rondetijd, positie na Q3 en gevechten op de baan. Moderne F1 vereist meer van een coureur en je kunt veel over Rosberg zeggen, maar hij heeft dit seizoen weinig fout gedaan.
Stel ROS zou 2e worden dan zou dat net zo goed terecht zijn, HAM is weleens uitgevallen met zijn auto waardoor hij helemaal geen punten gekregen heeft, en nog staat hij zo sterk dat hij wereldkampioen kan worden.
Dat klopt ook, maar dan komen we weer in het "wat als" verhaal terecht ;) Waarom is Hamilton zo vaak uitgevallen dan? Geloof je werkelijk dat Mercedes alle slechte motoren dit seizoen "per ongeluk" (expres zelfs?) aan Hamilton heeft gegeven? Moet je eens uitrekenen hoe klein die kans is! Met 6 motoren per auto per seizoen leveren ze dus 24 motoren (excl. de motoren die je een straf opleveren). Dus de kans dat Hamilton iedere keer de slechte motor krijgt is (1/6)^6 = 1 : 46.656. Goed, zo simpel zit het vast niet, maar je snapt wat ik bedoel: voor zover ik weet heeft noch Force India, noch Williams noch Manor grote problemen gehad met hun motoren. Hamilton is de enige met zoveel pech. Dat kan niet alleen aan de motoren liggen.
Oh, de persco's mogen ook zeker interessanter. Ik vind alleen dat je zoiets anders mag brengen. Ongeïnteresseerd naar je telefoon kijken en niet opletten en vervolgens verbaasd zijn als je de pers tegen je hebt 8)7 Dat is echt Hamilton. Maar het is voor mij veel meer dan dat: hij riep in Baku als vrijwel enige dat er niks aan de hand was qua veiligheid, dat F1-coureurs niet zo huilie huilie moesten doen om veiligheid, maar rijdt vervolgens wel zijn auto in de muur :')
Zoals ik al zei: talent vs. hard werken. Ik vind dat hard werken ook beloond mag worden :) Ik heb niks met Rosberg, maar het mag van mij een keer een ander zijn dan Hamilton.
We vallen een beetje in herhaling, maar "beste" en "pech" heb ik hierboven al genuanceerd ;) Op je laatste zin: toen Webber en Vettel bij RBR reden was ik ook Webber-fan omdat ik dat een sympathieke(re) kerel vond. Pas later, toen Vettel naar Ferrari ging, vond ik hem ook weer sympathiek, hoewel hij dat ook wel kwijt is met z'n geklaag over de radio ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Grrrrrene op 24-11-2016 12:27 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hamilton zie je ook vanaf achteren door het veld heen ploeteren om alsnog op het podium te finishen.
Hoe vaak/hoe succesvol/hoe bedreven is Rosberg in dat soort situaties? Rosberg komt daar waarschijnlijk minder vaak in terecht. Hij is vooral gewoon snel vooraan en constant.

• Rivanov
Olav Mol tweet;

Op 30 nov komt de def versie van de F1 kalender 2017; daarop gaat de GP in Hockenheim ontbreken. Canada en Brazil vooralsnog safe.

• stijn1309
  • Laatst online: 22:15
Adlermann schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:10:
Helaas, Hockenheim gaat niet door :(

Dit jaar met plezier heengeweest. Ik ga liever naar hockenheim dan spa...

http://www.formel1.de/new...de-m-%2Fnc%2F103326%2F_-_
Baalen, ben ook dit jaar geweest... maar wel begrijpelijk als ze dat ook weer zo veel moeten betalen ervoor. Er zullen denk ik per race minder mensen komen als je het elk jaar doet dan 1x in de 2 jaar....

• Grrrrrene
  • Niet online
stijn1309 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:26:
[...]

Baalen, ben ook dit jaar geweest... maar wel begrijpelijk als ze dat ook weer zo veel moeten betalen ervoor. Er zullen denk ik per race minder mensen komen als je het elk jaar doet dan 1x in de 2 jaar....
Toch wel jammer dat zo'n autominded en groot land als Duitsland het niet voor elkaar krijgt om een F1-race te betalen.

• stijn1309
  • Laatst online: 22:15
Grrrrrene schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:28:
[...]

Toch wel jammer dat zo'n autominded en groot land als Duitsland het niet voor elkaar krijgt om een F1-race te betalen.
Maar ook wel duidelijk dat de F1 wellicht iets aan de tarieven moet doen... de signalen dat andere circuits het ook niet meer kunnen opbrengen gaan ook al rond.... Er moet echt iets gebeuren anders snel helemaal geen circuit dicht bij huis...

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Is er eigenlijk zoiets als een club van F1 circuithouders ? Als ik hun was zou ik dat doen als er nog niets is.
Meer de zaken op elkaar afstemmen en vooral de bedragen in toom houden.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:22:
Hamilton zie je ook vanaf achteren door het veld heen ploeteren om alsnog op het podium te finishen.
Hoe vaak/hoe succesvol/hoe bedreven is Rosberg in dat soort situaties? Rosberg komt daar waarschijnlijk minder vaak in terecht. Hij is vooral gewoon snel vooraan en constant.
Zie Maleisie, van de laatste naar de derde plek is voor Ros ook niet een issue in deze Mercedes.
Het is ook een kwaliteit van Rosberg dat hij minder vaak in zo'n slechte uitgangspositie komt.

Om het maar te zeggen zoals Eddie Irvine: "Als je na de laatste plaats bovenaan staat, heb je het gewoon verdiend."

PSN

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyB6rfuXAAAzUN6.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyB6qWSWIAA1Tv0.jpg:large

2017 eigenlijk...

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:34

servies

Veni Vidi Servici

Ervan uitgaande dat de velgen exact het zelfde liggen lijkt het er op dat de full wets verkeerd gemonteerd zijn...

• nachtnet
servies schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:37:
[...]

Ervan uitgaande dat de velgen exact het zelfde liggen lijkt het er op dat de full wets verkeerd gemonteerd zijn...
VERHIP _/-\o_ je hebt gelijk.. Kan natuurlijk ook een intermediate voor rechtsachter en een Wet voor linksachter zijn..

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:18

PauseBreak

derp!

servies schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:37:
[...]

Daarom waren ze dus zo aan het zeuren in Brazilië! :+

Nee, merp!

• nachtnet
Wehrlein lijkt naar Sauber te gaan. Banco do Brasil heeft einde sponsoring aangekondigd.. Nasr exit..

https://twitter.com/tgruener/status/801854036668465153

ondanks http://www.espn.co.uk/f1/...-points-help-sauber-talks lijkt dit toch een groot risico voor WEH. (2e hands ferrari motor in de sauber volgend seizoen.. ipv een nieuwe mercedes..

Bron nog niet helemaal bevestigd: 1 bron is nog geen zekerheid..

en de duitse GP lijkt van de voorlopig kalender 2017 verdwenen te zijn
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBUpElXgAA96OW.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyCgnstXUAA9UnW.jpg:large

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 24-11-2016 19:37 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:39:
[...]

VERHIP _/-\o_ je hebt gelijk.. Kan natuurlijk ook een intermediate voor rechtsachter en een Wet voor linksachter zijn..
Dat lijkt me nog de meest logische reden. In feite kun je zo'n band niet verkeerd monteren als je niet weet welke velg het is en waar hij dus gemonteerd wordt :)

@hierboven: Een 2016 Ferrarimotor is natuurlijk niet zo brak als een 2015-motor. Ferrari heeft dit seizoen aardig wat PK's extra gevonden volgens mij en zit qua engine power dichter bij Mercedes dan Renault/Tag Heuer. En je weet natuurlijk niet wat ze kunnen doen met het geld dat ze besparen he? Als je daarmee betere aero en een beter chassis krijgt... Dat is volgend seizoen nu eenmaal belangrijker...

• nachtnet
Grrrrrene schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:48:
[...]

Dat lijkt me nog de meest logische reden. In feite kun je zo'n band niet verkeerd monteren als je niet weet welke velg het is en waar hij dus gemonteerd wordt :)

@hierboven: Een 2016 Ferrarimotor is natuurlijk niet zo brak als een 2015-motor. Ferrari heeft dit seizoen aardig wat PK's extra gevonden volgens mij en zit qua engine power dichter bij Mercedes dan Renault/Tag Heuer. En je weet natuurlijk niet wat ze kunnen doen met het geld dat ze besparen he? Als je daarmee betere aero en een beter chassis krijgt... Dat is volgend seizoen nu eenmaal belangrijker...
Toro Rosso dacht vorig seizoen ook dat de motoren in 206 niet zoveel zouden verbeteren.. Ik ga er gewoon vanuit dat alle 2017 motoren weer een stevige (niet flinke) stap vooruit maken...

• Grrrrrene
  • Niet online
We zullen zien... Wet van de remmende voorsprong he? :P Bovendien wordt volgend seizoen de filosofie achter auto's wat anders. Nu is het heel erg vermogen gedomineerd, volgend seizoen is aero weer belangrijker (dan het nu is).

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Grrrrrene schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:48:
[...]

Dat werd letterlijk ook gezegd toen Max in de STR met ouwe ferrari-motor plaats moest nemen om z'n kansen in 2016 oranje te praten. Toen ik de vergelijking maakte met het jaar ervoor en de Manors werd ik weggelachen, want het verschil zou een stuk minder zijn. Nou, minder is het verschil wel, maar dat mindere verschil is niet omdat de motor zo weinig vooruit is gegaan... Een Sauber in 2017 met een Ferrari-2016 motor zie ik écht niet veel verder komen dan Manor in 2015 met een Ferrari-2014 motor. Maar we zullen zien ;)

Edit:
Grrrrrene schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:56:
Bovendien wordt volgend seizoen de filosofie achter auto's wat anders. Nu is het heel erg vermogen gedomineerd, volgend seizoen is aero weer belangrijker (dan het nu is).
Dat is alleen nog maar een extra reden om zo'n low-budget-team weinig kansen toe te dichten :D :P

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 24-11-2016 20:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• nachtnet
Prima video, rustige uitleg, zal zeker vaker te zien gaan zijn in de toekomst bij regenraces..

Hockenheim is voor 2017 definitief exit. Jammer voor de nederlandse VES fans..

Dan zal SPA wel extra extra extra druk worden met 100.000 Verstappen van en 100.000 Vandoorne fans.. :)F :)B :)F :)B

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 24-11-2016 21:32 ]

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 12:12

ATS

Ja, uitverkocht?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-12 15:48

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

[quote]BlauweFles schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:34:
[video]
op 6.00 you were looking..... Geweldig _/-\o_

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 15:50

Arfman

Drome!

Dat was het vorig jaar al :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

nachtnet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:39:
[...]

Wet is rechtsachter en intermediate linksachter.

Afbeeldingslocatie: http://e1.365dm.com/16/01/16-9/20/f1-ricciardo-red-bull-f1-testing_3404855.jpg

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/news/269555.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Gekkenhuis op 24-11-2016 22:44 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Martinspire
  • Laatst online: 21-12 22:32

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:33:
Wehrlein lijkt naar Sauber te gaan. Banco do Brasil heeft einde sponsoring aangekondigd.. Nasr exit..

https://twitter.com/tgruener/status/801854036668465153

ondanks http://www.espn.co.uk/f1/...-points-help-sauber-talks lijkt dit toch een groot risico voor WEH. (2e hands ferrari motor in de sauber volgend seizoen.. ipv een nieuwe mercedes..

Bron nog niet helemaal bevestigd: 1 bron is nog geen zekerheid..

en de duitse GP lijkt van de voorlopig kalender 2017 verdwenen te zijn
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar wat gaat het bij Manor worden dan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• nachtnet
Martinspire schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:42:
[...]
Maar wat gaat het bij Manor worden dan?
$$$$ of €€€€ van HAR, NAS of een andere rijder met een grote koffer..

GUT lijkt exit F1 te gaan.. Mogelijk richting een Indy oid.

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 24-11-2016 23:16 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

nachtnet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:00:
[...]

$$$$ of €€€€ van HAR, NAS of een andere rijder met een grote koffer..

GUT lijkt exit F1 te gaan.. Mogelijk richting een Indy oid.
Ik ben benieuwd waar Nasr z'n Braziliaanse peso's vandaan gaat toveren...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• nachtnet
JackBol schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:20:
[...]

Niet alleen waar NAS een koffer geld vandaan moet halen, HAR kon het vorig seizoen ook niet voor meer dan de helft van een seizoen bijeen sparen.. (maar dat zijn in mijn ogen de meest waarschijnlijke rijders..)
Wat zijn dan nog opties voor Manor? Wie het weet mag het zeggen..

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ben.Hahlen schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:48:

Daarnaast: ik vind ROS gewoon een nietszeggende saaie coureur. Hij doet het uiteraard hartstikke goed en heeft bewezen dat hij snel is, maar hij spreekt mij gewoon niet aan. Niet op de baan én niet buiten de baan. (HAM spreekt mij voornamelijk op de baan aan, buiten de baan (lees: races) vind ik het ook maar zo-zo).
Helemaal mee eens. Veel mensen vallen over het gedrag van Hamilton naast de baan, en dan heb ik het vooral over zijn prive leven. Ik heb een paar weken geleden voor mezelf besloten me daar niet meer aan te irriteren. Ik ben tot het inzicht gekomen dat dit zijn manier van ontspannen is, en dat hij juist presteert door
dit allemaal te doen. Bij ¨gewone mensen¨ zie je ook verschilllen in manieren van ontspannen. Dit is zijn manier.

Er zijn wat dingen waar ik me aan irriteer die bij zijn vak horen, maar wat hij prive doet, moet hij zelf weten.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nachtnet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:27:
[...]

Niet alleen waar NAS een koffer geld vandaan moet halen, HAR kon het vorig seizoen ook niet voor meer dan de helft van een seizoen bijeen sparen.. (maar dat zijn in mijn ogen de meest waarschijnlijke rijders..)
Wat zijn dan nog opties voor Manor? Wie het weet mag het zeggen..
Waar zou manor het geld voor de motor vandaan toveren als ze geen Mercedes rijder korting meer hebben.
Dat wordt een tough cookie.

PSN

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 20:56

seninha

god's right foot

JackBol schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:20:
[...]

Reaal ;)

iRacing Profile Flickr

• VincentG
  • Laatst online: 20-12 20:26
nachtnet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:00:
[...]

Prima video, rustige uitleg, zal zeker vaker te zien gaan zijn in de toekomst bij regenraces..

Hockenheim is voor 2017 definitief exit. Jammer voor de nederlandse VES fans..

Dan zal SPA wel extra extra extra druk worden met 100.000 Verstappen van en 100.000 Vandoorne fans.. :)F :)B :)F :)B
Hmm, Spa twee jaar terug geweest. Afgelopen jaar kleine plannen voor Hockenheim, maar te laat met tickets. Komend jaar helaas geen optie meer dus. Misschien dan toch naar Italië.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Phehistyr
  • Laatst online: 20:32

Phehistyr

De Epische Lurker

Verstappen wordt liever geen sportman van het jaar
Max Verstappen heeft niets met gala's. Hij hoeft 21 december in RAI tijdens het NOC*NSF Sportgala ook geen sportman van het jaar te worden. "Liever niet", zegt hij in het AD. "Dan hoef ik er niet naartoe. Dan heb ik liever niets", verklaart de jongste winnaar van een grand prix ooit in de Formule 1.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-12 12:12

ATS

Hij hoeft er sowieso niet heen natuurlijk. Gewoon niet komen (al zal iedereen dan wel over hem heen vallen en hem arrogant noemen).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-12 21:32
Apart bericht. In het interview met Ricciardo samen op de bank zei hij ook al dat hij niets met celebs heeft en geen zin heeft om filmsterren te ontmoeten zoals andere coureurs wel doen. Soms leek hij wel een beetje een vreemde vogel zonder het achterste van zijn tong te laten zien, zo nuchter.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Prachtig staaltje journalistieke framing weer. Wat hij letterlijk zegt is dat hij tijdens het gala op vakantie is. En omdat hij het gala niet bij kan wonen ziet hij liever dat de prijs aan een ander wordt uitgereikt. Bah.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor Max telt maar een ding en dat is wereldkampioen worden. Daarna wil hij best wel sportman van het jaar worden. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:43
Wat zal hij in een gat vallen als 'ie eenmaal wereldkampioen is geworden. :p

• Pierre
  • Laatst online: 06:32

Pierre

Van nature lui!

Divak schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:02:
Apart bericht. In het interview met Ricciardo samen op de bank zei hij ook al dat hij niets met celebs heeft en geen zin heeft om filmsterren te ontmoeten zoals andere coureurs wel doen. Soms leek hij wel een beetje een vreemde vogel zonder het achterste van zijn tong te laten zien, zo nuchter.
Toch snap ik hem wel, al die celebs denken dat die Nederlanders nog op klompen lopen en met onze vinger in de dijk zitten :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik snap Max wat dat betreft volkomen. Al dat poppenkast gedoe.

Echter, ik kan me persoonlijk wel een aantal celebs verzinnen die ik wel zou willen 'ontmoeten' als ik in Max' situatie verkeerde... :9~ :D

• nachtnet
Even tussendoor: https://twitter.com/tgruener/status/802135626845974528

AMuS zegt: dat Mr. E en Teams hebben afgesproken na iedere safeycar een nieuwe staande start te houden.. http://www.auto-motor-und...ch-safety-car-692318.html

Leuk als het een safetycarstart in de regen is.. onzinnig tijdens een race als er puin geruimd moe(s)t worden..

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

nachtnet schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:09:
onzinnig tijdens een race als er puin geruimd moe(s)t worden..
Hoe bedoel je? Ik vind het juist wel een cool idee. Gewoon echt opnieuw starten.

Heb al sinds dag 1 dat ik F1 volg de term 'herstart' voor na een SC-periode vreemd gevonden. Het is geen herstart, het is een hervatting. Op z'n best. Want het ligt geen moment stil.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12 09:42
nachtnet schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:09:
Even tussendoor: https://twitter.com/tgruener/status/802135626845974528

AMuS zegt: dat Mr. E en Teams hebben afgesproken na iedere safeycar een nieuwe staande start te houden.. http://www.auto-motor-und...ch-safety-car-692318.html

Leuk als het een safetycarstart in de regen is.. onzinnig tijdens een race als er puin geruimd moe(s)t worden..
Weeral? Dat plan lag vorig jaar ook al op tafel.

Vind het persoonlijk wel leuk, staande starts zijn spectaculair en beter dan een rollende start. Waarom dan niet vaker herhalen als er toch safetycars op de baan moeten komen. Ben je ook van dat gedoe af dat Rosberg inhoudt bij een herstart omdat hij niet hoeft te winnen en liever een gaatje laat vallen.

Mocht het niet door gaan, dan hopelijk wel een staande start na Safety Car als er nog geen reguliere start plaats heeft gevonden. Dus bij regen paar rondjes achter SC om de boel te verkennen en al wat water weg te rijden van de racelijn en daarna gewoon de grid op om te starten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• nachtnet
als het AMuS bericht waar is gaan ze na een safetycar en alles is weer rijdbaar. gridposities innemen en starten vanuit stilstand.. Zou ik echt onzinnig vinden..

Wel zou ik het prima vinden als tijdens na een safetycarstart (regen) de baan droog genoeg is en er vanaf de grid gestart kan worden..

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

nachtnet schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:29:
als het AMuS bericht waar is gaan ze na een safetycar en alles is weer rijdbaar. gridposities innemen en starten vanuit stilstand.. Zou ik echt onzinnig vinden..
Ja maar.. waarom vind je dat onzinnig? :) Is toch juist leuk/mooier/spectaculairder?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Kom op zeg, alsjeblieft niet iedere keer een staande start na een SC. Dan krijg je echt American Football praktijken waarbij de boel iedere keer voor langere tijd stil ligt. Ik vind het zoals het nu is prima, dan blijven ze misschien ook wat beter bij de les. Wat nu als de start fout gaat en je hebt meteen weer een SC. Dan kun je aan de gang blijven. Echt weer achterkamergeneuzel dit. :-(

"When you grow up your heart dies"

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tja, als je zo graag herstarts wil maken, verdeel de race dan in 3 sprints van 100km

Te koop....

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-12 08:44

Flotter

Pelipper!

Der stehende Safety-Car Re-Start muss durch die Strategiegruppe, die Formel 1-Kommission und den FIA-Weltrat. Viele Hürden, in kurzer Zeit.
Het is dus nog niet definitief.
Van mij hoeft het ook niet, einde safetycar is gewoon gaan! Eventueel zou de safetycarlijn op sommige circuits nog wat naar voren gehaald kunnen worden, zodat slapende coureurs eerder ingehaald kunnen worden.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05
Een herstart na een safety car periode kan wel, maar dan moeten ze het enorm eenvoudig maken.

Safety car naar binnen, auto's lijnen zich op op de startopstelling. Als iedereen goed staat, direct lichten aan en gaan. Kan binnen een minuutje gedaan zijn lijkt me.
De F1 kennende is het allemaal weer niet zo makkelijk en komt er weer een hoop gedoe bij kijken.

• VincentG
  • Laatst online: 20-12 20:26
Ze klagen nu al dat de boel afkoelt en het (met name vooraan) vervelend vinden om te wachten tot de laatste stilstaat (koelt de boel verder af).
Het is meer spektakel, maar niet eerlijker imo (door bijv andermans fout en ongelukkige herstart kun je veel meer plekken verliezen dan bij rollende start).
Voor mij hoeft deze regel dus ook niet zo, maar kan het wel voorstellen dat hoop mensen het wel zien zitten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-12 18:00
Het probleem nu is dat als iemand voor je zit te slapen je direct enkele seconden kwijt bent op je voorganger.
Als deze nu slaapt bij een staande start hebben minder mensen daar last van normaal gesproken.

Hopelijk wordt het dan wel zo gedaan dat de SC naar binnenkomt en dan direct de staande start, zodat we niet teveel op onthoudt hebben.

Of gewoon zoals andere klassen dat de start/herstart/hervatting pas bij een bepaalde lijn mag. (dus dat het veld dichterbij elkaar blijft.)

iRacing Profiel

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:51
Ithric schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:38:
Het probleem nu is dat als iemand voor je zit te slapen je direct enkele seconden kwijt bent op je voorganger.
Als deze nu slaapt bij een staande start hebben minder mensen daar last van normaal gesproken.

Hopelijk wordt het dan wel zo gedaan dat de SC naar binnenkomt en dan direct de staande start, zodat we niet teveel op onthoudt hebben.

Of gewoon zoals andere klassen dat de start/herstart/hervatting pas bij een bepaalde lijn mag. (dus dat het veld dichterbij elkaar blijft.)
Dan zou je dus iets als een vaste snelheid moeten afspreken? Want nu is er ook de safety car lijn waarvoor niet ingehaald mag worden. Alleen mag de eerste coureur al eerder het tempo bepalen, waardoor die dus onverwacht weg kan rijden en er zo dus gaten ontstaan doordat sommige coureurs daar wel snel op reageren en anderen zitten te slapen en er meteen een gat valt. Alle coureurs daarachter zijn dan dus de dupe van de slapende coureur voor hun.

Dit is volgensmij ook waar VES last van had bij de herstart in Brazilië toen hij achter ROS zat. ROS zat (bewust?) te slapen waardoor VES weer moest inhouden om hem niet voor de safety car lijn in te halen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Olav Mol ‏@Olav_Mol 1h1 hour ago

Staande starts na Safetycar alleen bij F1races die achter de SCar beginnen vanwege regen. dus niet 'in de race' wat sommigen beweren.
Hmm.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Good find! d:)b

Wat denken jullie? Handig om alles bloot te geven of verzint Max gewoon weer wat ander geniaals als de rest hem naaapt :? :P

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• nachtnet
tussen zeggen wat je moet doen, en het daadwerkelijk op de baan laten zien zit een groot gat..

Red Bull Rijdt toch volgend jaar niet met Renault motoren!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyIDM49W8AAzd87.jpg:large
Ze blijven de TAG-Heuer stickers plakken..

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 25-11-2016 18:54 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:49:
[...]
[knip]

Dit is volgens mij ook waar VES last van had bij de herstart in Brazilië toen hij achter ROS zat. ROS zat (bewust?) te slapen waardoor VES weer moest inhouden om hem niet voor de safety car lijn in te halen.
Dat was idd bewust, dat gaf ie na de race zelf toe. Hij wilde zoveel mogelijk vrij zicht houden bij een herstart. Bij één herstart zat ie er wel wat korter achter maar dat ging toen ook niet van harte. Rosberg griezelt van dat soort omstandigheden.

Testing, one, two ...

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-12 14:50
Ik zit nu WTCC te kijken, maar vraag me eigenlijk af waarom ze niet met F1 racen in Doha? Dat circuit ziet er best netjes uit, volgens mij ook best een RBR baan. Niet dat ik perse op nog een woestijn GP zit te wachten.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:51
hardware-lover schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:54:
[...]

Dat was idd bewust, dat gaf ie na de race zelf toe. Hij wilde zoveel mogelijk vrij zicht houden bij een herstart. Bij één herstart zat ie er wel wat korter achter maar dat ging toen ook niet van harte. Rosberg griezelt van dat soort omstandigheden.
Inderdaad, dat heeft hij na de race aangegeven maar was ik even vergeten. Op het moment van schrijven van het andere bericht dacht ik meer bewust niet meteen reageren op HAM om op zijn beurt VES te kunnen "verrassen". Nu reageerde VES waarschijnlijk op HAM, maar doordat ROS dat niet deed moest hij nog een keer inhouden (gaf hij ook in bovenstaande video aan) waardoor het gat tussen ROS & VET bij de eerste bocht ook vrij groot was.

• nachtnet
Pagina: 1 ... 25 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1