enige trukje wat nog zou kunnen is een sproeivliegtuigje over de track laten vliegen.. (of een blusvliegtuig een bak water laten dumpen..
Ja precies dit bedoel ik: hij heeft er niks aan om als een razende ervandoor te gaan bij de start en soeverein (?) naar de eerste plaats te rijden zondag. Hij zál iets met Rosberg moeten doen. Althans, als hij WK wil worden in elk geval. Ik neem aan dat hij dit zelf ook wel snapt en dat we gedurende de FP's en de Q al iets te zien krijgen van zijn plannen....Cheezus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:24:
Suiker in de tank gooien bij Nico?![]()
Nee, als Lewis op positie 1 netjes zijn rondjes blijft rijden zal hij geen kampioen worden. Dus hopen op pech bij Rosberg of een manier vinden om sneaky toch te blocken..
Het enige wapen dat hij over heeft is 'the mind game'. Proberen onder Nico's huid te kruipen zodat deze steken laat vallen. De marge die Mercedes heeft op met name Red Bull is veel kleiner geworden, dus een niet optimaal presterende Nico zal dan ten prooi kunnen vallen aan Max en RIC.Icephase schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:14:
Genoeg over bezoekjes. Heren (en dames?): wat moet Hamilton doen dit weekend om kampioen te worden?
Maar hoe dat te doen? Geen idee. Misschien een controversiële uitspraak van Lewis dat zijn auto updates altijd eerder krijgt dan Nico (zodat deze aan zijn auto gaat twijfelen). Of Max en RIC de hemel inprijzen.
Maar goed, Nico zou het allemaal weg kunnen lachen natuurlijk.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik denk dat we in bocht 1 geen aanval van Rosberg hoeven te verwachten. Dit heeft in het verleden vaak verkeerd uitgepakt voor hem. Hamilton zal geen problemen hebben om in de eerste bocht Rosberg het gras in te duwen (onder het mom van koude remmen, koude banden, etc) waardoor die enkele plekken verliest, wellicht zelfs schade oploopt in het gedrang en weer moet gaan vechten voor een podiumplek met Red Bull en Ferrari 
Rosberg zal dolblij zijn als hij na bocht 1 nog 2e ligt. Hij rijdt heel constant en berekenend, dus die weet echt wel wat hij moet doen. Zelfs een aanval van Max kan hij hebben, p3 is immers ook genoeg. Of hij nu wint, 2e of 3e wordt, ik denk dat de Britse pers toch breed gaat uitmeten hoeveel pech Lewis wel niet heeft gehad en hoe fans vinden dat ROS geen echte kampioen is... En als de pers dat niet doet, zal HAM het wel laten doorschemeren.
Rosberg zal dolblij zijn als hij na bocht 1 nog 2e ligt. Hij rijdt heel constant en berekenend, dus die weet echt wel wat hij moet doen. Zelfs een aanval van Max kan hij hebben, p3 is immers ook genoeg. Of hij nu wint, 2e of 3e wordt, ik denk dat de Britse pers toch breed gaat uitmeten hoeveel pech Lewis wel niet heeft gehad en hoe fans vinden dat ROS geen echte kampioen is... En als de pers dat niet doet, zal HAM het wel laten doorschemeren.
[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 22-11-2016 12:38 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Alleen moet ie zelf ook 12 punten meer dan Rosberg halen, dus hij heeft weinig aan een do or die. Abu Dhabi is ook van dien aard dat je genoeg run-off hebt, dus Rosberg zal altijd door kunnen.Grrrrrene schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:37:
Ik denk dat we in bocht 1 geen aanval van Rosberg hoeven te verwachten. Dit heeft in het verleden vaak verkeerd uitgepakt voor hem. Hamilton zal geen problemen hebben om in de eerste bocht Rosberg het gras in te duwen (onder het mom van koude remmen, koude banden, etc) waardoor die enkele plekken verliest, wellicht zelfs schade oploopt in het gedrang en weer moet gaan vechten voor een podiumplek met Red Bull en Ferrari
Ik denk dat ie de Vettel in moet zetten, die raakt altijd wel wat bij de start, dus dat valt ook niet meer op.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Alles wijst er op dat het een memorabele zondag gaat worden. Zoals hierboven al gezegd heeft Hamilton er niks aan op kop te rijden als Rosberg ook nog in de buurt zit. Ben benieuwd wat voor tactieken er worden uitgebroed, niet alleen bij Mercedes maar ook bij de overige teams.
Misschien nog een leuke rol voor Vettel?
Misschien nog een leuke rol voor Vettel?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Naar verwachting zitten er nog minstens 2 RBR's tussen ROS en VET. Misschien zelfs een FI o.i.d.? En dan moet VET RAI ook nog even verslaan in Q3Señor Sjon schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:38:
[...]
Alleen moet ie zelf ook 12 punten meer dan Rosberg halen, dus hij heeft weinig aan een do or die. Abu Dhabi is ook van dien aard dat je genoeg run-off hebt, dus Rosberg zal altijd door kunnen.
Ik denk dat ie de Vettel in moet zetten, die raakt altijd wel wat bij de start, dus dat valt ook niet meer op.
Ik vermoed trouwens dat HAM ROS gewoon gaat ophouden, heel subtiel, zodat VES of RIC met hem in gevecht komt en de kans op schade bij ROS zo verhoogt.
Edit: Eigenlijk was ik verbaasd dat HAM ROS een slipstream gaf in Mexico. Max zat naast Rosberg, als HAM ROS niet had geholpen had Max hem gewoon in bocht 1 al ingehaald en had dat Rosberg punten gekost.
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 22-11-2016 12:42 ]
Er wordt vaak gezegd dat een Mercedes slecht rijdt in de wind van een andere wagen. Wat als Hamilton gewoon lekker 1.2 seconden voor Rosberg blijft, zodat die moeite heeft en waardoor de Red Bulls een kans hebben. Red Bull(s) er voorbij en gas op de plank (heb even niet in mijn hoofd zitten hoe laag Rosberg moet eindigen om HAM kampioen te laten worden)
stijn1309 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:42:
Er wordt vaak gezegd dat een Mercedes slecht rijdt in de wind van een andere wagen. Wat als Hamilton gewoon lekker 1.2 seconden voor Rosberg blijft, zodat die moeite heeft en waardoor de Red Bulls een kans hebben. Red Bull(s) er voorbij en gas op de plank (heb even niet in mijn hoofd zitten hoe laag Rosberg moet eindigen om HAM kampioen te laten worden)

Iemand zin om het VET VES RAI duel voor p4 uit te schrijven?
[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 22-11-2016 12:53 ]
Met andere woorden: Rosberg MOET planken en voelt de druk van voren en van achteren.
Misschien dat dit nog van invloed kan zijn. Lol
http://dohanews.co/dry-sp...s-forecast-qatar-weekend/
Dat denk ik ook. Hij gaat hem subtiel ophouden, als hij er voor ligt dan. Op die manier hoopt hij dat de RBR voor een verassing kunnen zorgen. Ric zal toch met een meer positief gevoel de winter in willen.stijn1309 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:42:
Ondertussen denk ik dat Nico alles op alles zet voor pole. Dit de belangrijkste van het jaar voor hem. Als hij normaal start vanaf P1 dan kan er verder weinig gebeuren. Lewis zal hem er niet afrijden, want die heeft daar geen profijt bij.
Ik ben voor Nico. Ik heb er bewondering voor hoe hij dit jaar heeft aangepakt.
En dat gezeur in de Britse pers cq van B.E. daar heb ik geen boodschap aan. Degene die het meeste punten haalt is kampioen. Punt.
Ik verwacht dat dit misschien best wel eens een saaie race word als de MERCs P1 en P2 pakken tijdens de Q.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
rofl dit zou echt geweldig zijn.Boinkie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:52:
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Toto zal ongetwijfeld met klem benadrukken dat spelletjes niet geaccepteerd worden. Of hij dat vanuit een positief of diciplinerend perspectief gaat bewerkstelligen is de vraag. Dan blijft immobiliseren of een technisch mankement over. Immobiliseren tijdens de eerste bocht of en/of een technisch mankement tijdens de Q.
HAM heeft erg weinig speelruimte voor een ongemerkt "oooeeepppsssiiieee", net als dat de kop ophouden enorm gaat opvallen. Zodra er ook maar enigszins twijfel bestaat over de reden waarom ROS geen kampioen is geworden, dan heeft het team een crisis.
Kortom, moeilijk, moeilijk. Ik verwacht dat HAM iets gaat doen met de weinig nauwkeurige Mercedes timer (+5s). Of hij laat natuurlijk Bieber een paar hoeren uit de kast trekken om ROS 's nachts lastig te vallen, het blijft HAM. Linksom of rechtsom, van Mercedes mogen we een aardig staaltje rijdersmanagement verwachten wat mij betreft.
HAM heeft erg weinig speelruimte voor een ongemerkt "oooeeepppsssiiieee", net als dat de kop ophouden enorm gaat opvallen. Zodra er ook maar enigszins twijfel bestaat over de reden waarom ROS geen kampioen is geworden, dan heeft het team een crisis.
Kortom, moeilijk, moeilijk. Ik verwacht dat HAM iets gaat doen met de weinig nauwkeurige Mercedes timer (+5s). Of hij laat natuurlijk Bieber een paar hoeren uit de kast trekken om ROS 's nachts lastig te vallen, het blijft HAM. Linksom of rechtsom, van Mercedes mogen we een aardig staaltje rijdersmanagement verwachten wat mij betreft.
haha. NetjesBoinkie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:52:
Karma!Boinkie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:52:
Hate to spoil the party, maar van Qatar naar Abu Dhabi is een kilometertje of 400 gok ik?Boinkie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:52:
Heb een keer regen meegemaakt in Dubai, als dat representatief is voor de regio...toen gingen de hemelpoorten gelijk finaal open.
Dan krijgen we weer zo'n optocht achter de SC.
Volgens Grandprixradio zijn er 24 scenarios:nachtnet schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:44:
[...]
http://www.grandprixradio...0-p4-f1-2016-33-scenarios
Max 1e (25 pt) en Vettel wordt 2e (18 pt) > P4 WK: Max 217 pt, P5 WK Vettel 215 pt
Max 2e (18) en Vettel 3e (15) > Vettel 212, Max 210
Max 2e (18) en Vettel 4e (12) > Max 210, Vettel 209
Max 3e (15) en Vettel 4e (12) > Vettel 209, Max 207
Max 3e (15) en Vettel 5e (10) > Max 207, Vettel 207 (Max heeft GP-zege, Vettel niet, Max 4e in het het WK)
Max 4e (12) en Vettel 5e (10) of 6e (8 ) > Vettel 207 of 205, Max 204
Max 4e (12) en Vettel 7e (6) > Max 204, Vettel 203
Max 5e (10) en Vettel 6e (8 ) of 7e (6) > Vettel 205 of 203, Max 202
Max 5e (10) en Vettel 8e (4) > Max 202, Vettel 201
Max 6e (8 ) en Vettel 7e (6) > Vettel 203, Max 200
Max 6e (8 ) en Vettel 9 (2) of 10e (1) > Max 200, Vettel 199 of 198
Max 7e (6) en Vettel 8e (4) of 9e (2) > Vettel 201 of 199, Max 198
Max 7e (6) en Vettel 10e (1) > Max 198, Vettel 198 (Max heeft GP-zege, Vettel niet)
Max 8e of lager, Vettel blijft dan 4e.
Kimi op het podium
Scenario 21 is: Raikkonen wint en heeft 203 punten. Vettel kan daar overheen als hij zesde (205) of beter scoort. Max kan daar overheen als hij vierde (204) of hoger eindigt en Vettel zevende of lager (zie hierboven). Wint Raikkonen en wordt Vettel zevende, dan is het onderling tussen beide heren 203 om 203, maar omdat Raikkonen dan een overwinning heeft en Vettel niet wordt Raikkonen vierde in het WK.
Als Raikkonen 2e wordt, dan kan hij met 196 punten Vettel niet meer voorbij en moet Max minimaal 8e worden om Raikkonen als 5e in het WK voor te blijven.
Als Raikkonen 3e wordt moet Max minmaal tiende worden (allebei 193 punten) om niet P5 in het WK aan hem te verliezen.
VES P3, RAI P4, VET P5 dan heeft max hem door zijn overwinning in Spanjenachtnet schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:44:
Of als HAM of ROS eruit gaat schuift het allemaal een plek op en dan wint VES hem op punten!
Ja klopt, het was ook de bedoeling om het met een korrel zout te nemen. Maar wie weet, vriezen zal het er ieder geval niet maar een paar druppels zijn er in het afgelopen jaar wel vaker gevallen!P.K. schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:13:
[...]
Hate to spoil the party, maar van Qatar naar Abu Dhabi is een kilometertje of 400 gok ik?![]()
Heb een keer regen meegemaakt in Dubai, als dat representatief is voor de regio...toen gingen de hemelpoorten gelijk finaal open.
Hoezo? Als HAM 1e ligt en ROS achter hem rijdt, mag hij gewoon een beetje minder hard rijden om ROS richting de nummers 3 en 4 te pushen. Ook dat hoort er gewoon bij.Oyster schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:01:
Toto zal ongetwijfeld met klem benadrukken dat spelletjes niet geaccepteerd worden. Of hij dat vanuit een positief of diciplinerend perspectief gaat bewerkstelligen is de vraag. Dan blijft immobiliseren of een technisch mankement over. Immobiliseren tijdens de eerste bocht of en/of een technisch mankement tijdens de Q.
Niet met gevaarlijke toeren natuurlijk, maar onopvallend en met een tekstje als; ik kon echt niet harder! Ik had geen vertrouwen in de wagen.
Laat maar komen die laatste race!
Abu Dhabi is toch Verenigde Emiraten? Scheelt wel een paar honderd kilometerBoinkie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:52:
Maar dan nog; ik hoop het wel
[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-11-2016 13:28 ]
Ik heb jaren 80 3.5 jaar in Al-Ain gewoon, we hebben 3 keer regen gehad. Was iedere keer uitgebreid op het nieuw (overstromingen, want de straten hadden toen geen afwatering). Nu is Al-Ain wel veel droger dan Abu-Dhabi...P.K. schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:13:
[...]
Hate to spoil the party, maar van Qatar naar Abu Dhabi is een kilometertje of 400 gok ik?![]()
Volgens mij hier nog niet voorbij gekomen, Max zijn interview verwerkt in een nummer op Qlimax:
https://www.facebook.com/...videos/10157826408760241/
Je moet natuurlijk van de muziek houden, maar ik vind het leuk dat zelfs een DJ op Qlimax het erin mixt!
Je moet natuurlijk van de muziek houden, maar ik vind het leuk dat zelfs een DJ op Qlimax het erin mixt!
Ik kan me zo 1 2 3 niks bedenken wat HAM precies kan doen in een Q om ROS tegen te zitten, zonder dat het opvalt en HAM straf krijgt.
Ik ben bang dat HAM gewoon zijn race moet/gaat rijden en alleen maar kan hopen dat er iets met ROS gebeurt...
VES en RIC moeten hier de show gaan stelen op 2e en 3e plaats
Ik ben bang dat HAM gewoon zijn race moet/gaat rijden en alleen maar kan hopen dat er iets met ROS gebeurt...
VES en RIC moeten hier de show gaan stelen op 2e en 3e plaats
Dan is je hoop snel weg. Want ga even je topgrafie doornemen en kijk dan naar de link op het kaartje van het weekend.StealthyPeanut schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:26:
[...]
Abu Dhabi is toch Verenigde Emiraten? Scheelt wel een paar honderd kilometer.
Maar dan nog; ik hoop het wel
Trouwens leuk om te zien dat mensen echt denken dat Abu Dhabi in Qatar ligt....
[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 22-11-2016 13:45 ]
Hey, maar echt? Ik lees deze discussie even, en zou je echt willen dat Hamilton iets moet 'uithalen' om wereldkampioen te worden? Over het hele seizoen heeft Rosberg minder pech gehad, dus heeft het beter gedaan. Of hij moet dit weekend pech krijgen en daardoor alsnog zijn wereldtitel verdienen.
Maar persoonlijk, en ik vind Rosberg echt verschrikkelijk niet de meest aansprekende coureur van het startveld, maar vind ik hem de enige coureur dit seizoen die echt recht heeft op de wereldtitel.
Misschien komt dat ook wel omdat ik het leuk vind wanneer er zoveel mogelijk verschillende wereldkampioenen in 1 startveld zie staan.
En denk ineens met weemoed terug aan 1994, toen er 0 wereldkampioenen op de grid stonden na 1 mei..
Maar persoonlijk, en ik vind Rosberg echt verschrikkelijk niet de meest aansprekende coureur van het startveld, maar vind ik hem de enige coureur dit seizoen die echt recht heeft op de wereldtitel.
Misschien komt dat ook wel omdat ik het leuk vind wanneer er zoveel mogelijk verschillende wereldkampioenen in 1 startveld zie staan.
En denk ineens met weemoed terug aan 1994, toen er 0 wereldkampioenen op de grid stonden na 1 mei..
Dat zeg ik toch ook?bvbal79 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:42:
[...]
Dan is je hoop snel weg. Want ga even je topgrafie doornemen en kijk dan naar de link op het kaartje van het weekend.
Trouwens leuk om te zien dat mensen echt denken dat Abu Dhabi in Qatar ligt....
En hoop heb ik voor elke race weer dat het gaat regenen. Ongeacht waar het is
Geen acties zoals Prost, Senna of Schumacher nodig hadden.... maar als HAM op de 1e plek ligt en ROS op de 2e, dan weet ik zeker dat HAM niet als een bezetene gaat racen om het gat groter te maken. Hij zal het gat behouden en hier en daar wat opvangen. Dit heeft dan als gevolg dat ROS niet weg kan lopen en daardoor een prooi wordt voor de nr3.the Runningman schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:44:
Hey, maar echt? Ik lees deze discussie even, en zou je echt willen dat Hamilton iets moet 'uithalen' om wereldkampioen te worden? Over het hele seizoen heeft Rosberg minder pech gehad, dus heeft het beter gedaan. Of hij moet dit weekend pech krijgen en daardoor alsnog zijn wereldtitel verdienen.
[ Voor 53% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-11-2016 13:56 ]
Wat zouden ze bij RBR doen als Ricciardo derde is, Max vierde en Vettel vijfde? Max en Ricciardo laten wisselen om zo een plekje in het WK te winnen? Max heeft zelf al een keer aangegeven dat vierde of vijfde hem niet uitmaakt, alleen plek 1 telt.SpaceAce schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:19:
[...]
Max 3e (15) en Vettel 4e (12) > Vettel 209, Max 207
Max 3e (15) en Vettel 5e (10) > Max 207, Vettel 207 (Max heeft GP-zege, Vettel niet, Max 4e in het het WK)
Ik probeer geen punt te maken, Je laatste zin nu maakt dat mijn opmerking niet meer relevant is.StealthyPeanut schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:49:
[...]
Dat zeg ik toch ook?A-D ligt in de Ver.Emi...... Wel goed lezen voordat je probeert een punt te maken
.
En hoop heb ik voor elke race weer dat het gaat regenen. Ongeacht waar het is
Maar als je dus weet dat het in VAE ligt (want ook dat zeg je niet, je zegt dat A_D in VAE ligt, en daarnaast als ik toch over details moet vallen...je vraagt het en brengt het niet als feit met je vraagteken) en naar het kaartje had gekeken had je gezien dat daar geen regen komt, alleen als pasen en kerst op een dag vallen....hoppa als je toch al wilt dat ik ergens een punt van maak.
Daarnaast is de laatste regel een algemene opmerking gezien de andere reply's op die link.
[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 22-11-2016 14:01 ]
RBR doet niets. Ricciardo een podium plek geven is meer waard voor een rijder dan een P4 in het kampioensschap.BlauweFles schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:58:
[...]
Wat zouden ze bij RBR doen als Ricciardo derde is, Max vierde en Vettel vijfde? Max en Ricciardo laten wisselen om zo een plekje in het WK te winnen? Max heeft zelf al een keer aangegeven dat vierde of vijfde hem niet uitmaakt, alleen plek 1 telt.
en als 1 van de MERC's een Schumi doet, en een complete DQ krijgt, is er dus zelfs nog kans op VES op t podium. we kunnen de 'what if' scenario's zo gek maken als we willen, maar ik denk dat t uiteindelijk gewoon een optocht wordt met 2 MERC's vooraan.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Veel zuurder dan dit wordt het niet hoor. Wist niet dat je er zo mee zat.bvbal79 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:58:
[...]
Ik probeer geen punt te maken, Je laatste zin nu maakt dat mijn opmerking niet meer relevant is.
Maar als je dus weet dat het in VAE ligt (want ook dat zeg je niet, je zegt dat A_D in VAE ligt, en daarnaast als ik toch over details moet vallen...je vraagt het en brengt het niet als feit met je vraagteken) en naar het kaartje had gekeken had je gezien dat daar geen regen komt, alleen als pasen en kerst op een dag vallen....hoppa als je toch al wilt dat ik ergens een punt van maak.
Daarnaast is de laatste regel een algemene opmerking gezien de andere reply's op die link.
Je hebt gelijk bvbal79! Mijn excuses.
Ik denk niks. Max p4 brengt ze niet meer dan Max p5. Podium afpakken van 1 rijder om de andere erop te krijgen is niet echt goed voor de teamspirit denk ik.BlauweFles schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:58:
[...]
Wat zouden ze bij RBR doen als Ricciardo derde is, Max vierde en Vettel vijfde? Max en Ricciardo laten wisselen om zo een plekje in het WK te winnen? Max heeft zelf al een keer aangegeven dat vierde of vijfde hem niet uitmaakt, alleen plek 1 telt.
scenario's voor P4 & P5SpaceAce schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:19:
[...]
Volgens Grandprixradio zijn er 24 scenarios:
[..]
Kimi op het podium
Scenario 21 is: Raikkonen wint en heeft 203 punten. Vettel kan daar overheen als hij zesde (205) of beter scoort. Max kan daar overheen als hij vierde (204) of hoger eindigt en Vettel zevende of lager (zie hierboven). Wint Raikkonen en wordt Vettel zevende, dan is het onderling tussen beide heren 203 om 203, maar omdat Raikkonen dan een overwinning heeft en Vettel niet wordt Raikkonen vierde in het WK.
Als Raikkonen 2e wordt, dan kan hij met 196 punten Vettel niet meer voorbij en moet Max minimaal 8e worden om Raikkonen als 5e in het WK voor te blijven.
Als Raikkonen 3e wordt moet Max minmaal tiende worden (allebei 193 punten) om niet P5 in het WK aan hem te verliezen.
| VES | 1e | VET | 2e | VES | VET |
| VES | 2e | VET | 3e | VES | VET |
| VES | 2e | VET | 4e | VES | VET |
| VES | 3e | VET | 4e | VES | VET |
| VES | 3e | VET | 5e | VES | VET |
| VES | 4e | VET | 5/6e | VES | VET |
| VES | 4e | VET | 7e | VES | VET |
| VES | 5e | VET | 6/7e | VES | VET |
| VES | 5e | VET | 8e | VES | VET |
| VES | 6e | VET | 7e | VES | VET |
| VES | 6e | VET | 9/10e | VES | VET |
| VES | 7e | VET | 8/9e | VES | VET |
| VES | 7e | VET | 10e | VES | VET |
| VES | 8e | VET | Altijd | VES | VET |
Om RAI voor te blijven moeten VET & VES minimaal deze plaats halen
| RAI | 1e | VET | ≤6e | VES | ≤4e |
| RAI | 2e | VET | Altijd | VES | ≤8e |
| RAI | 3e | VET | Altijd | VES | ≤10e |
* Even alles in 2 tabellen gegoten.. is wat overzichtelijker..
Ook hier wordt mogelijk regen voorspeld voor Yas Marina op zondag:
http://www.yasmarina.ae/weather/forecast.htm
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
ahh ik ging er eigenlijk blind vanuit dat het Abu dhabi was, ik zag regen verwacht en een link hier en heb verder niet nagedacht:) MB
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Geinig idd! Deed me gelijk denken aan die 90's plaat (hoewel ik nooit een Schumi fan ben geweest)stijn1309 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:30:
Volgens mij hier nog niet voorbij gekomen, Max zijn interview verwerkt in een nummer op Qlimax:
"Light rain" met een 0% kans op neerslagTylocke schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:12:
Ook hier wordt mogelijk regen voorspeld voor Yas Marina op zondag:
Het regent daar echt 2 dagen per jaar ofzo. Al is het daar nu wel het seizoen voor, zou het nog steeds heel toevallig zijn.
Iedereen hier helemaal wild over allemaal scenario's 
Terwijl het gewoon HAM-VES-ROS gaat worden nadat HAM inderdaad ROS een beetje ophoudt waardoor laatstgenoemde gepakt wordt door VES maar RIC redt dat niet.
Zin in 2017
Terwijl het gewoon HAM-VES-ROS gaat worden nadat HAM inderdaad ROS een beetje ophoudt waardoor laatstgenoemde gepakt wordt door VES maar RIC redt dat niet.
Zin in 2017
Hoe graag ik dit ook geloof, denk ik dat de RB echt tekort komt op dit circuit. Dus dat zelfs met het gas half open loopt de Mercedes nog weg bij RB.AzzKickah schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:29:
Iedereen hier helemaal wild over allemaal scenario's
Zin in 2017![]()
Trouwens. Als Hamilton Rosberg ophoudt, dan doe je als Rosberg toch een do-or-die actie? Samen eraf is ook een wereldtitel voor Rosberg. Boeiend dat je dan 2 strafpunten krijgt...
No way; wat als hij alleen zichzelf elimineert? Vergeet ook niet dat Schumacher al zijn punten verloor in 1997 door zijn actie op Villeneuve.the Runningman schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:00:
[...]
Trouwens. Als Hamilton Rosberg ophoudt, dan doe je als Rosberg toch een do-or-die actie? Samen eraf is ook een wereldtitel voor Rosberg. Boeiend dat je dan 2 strafpunten krijgt...
Het wordt gewoon erg lastig voor Hamilton om kampioen te worden. Ik zie Hamilton wel winnen zondag aangezien hij in het juiste ritme zit en Rosberg inmiddels al iets berekender rijdt en netjes tweede wordt, ook zondag.
Ook denk ik dat de Red Bulls niet snel genoeg zijn om de Mercedessen écht te kunnen bedreigen zondag en ook de Ferrari's zie ik dat niet doen.
De Mercedessen zijn gewoon weer het hele weekend het snelste en worden eerste en tweede. Ik gok Hamilton voor Rosberg, maar voor het kampioenschap maakt dat natuurlijk geen bal uit.
Ook denk ik dat de Red Bulls niet snel genoeg zijn om de Mercedessen écht te kunnen bedreigen zondag en ook de Ferrari's zie ik dat niet doen.
De Mercedessen zijn gewoon weer het hele weekend het snelste en worden eerste en tweede. Ik gok Hamilton voor Rosberg, maar voor het kampioenschap maakt dat natuurlijk geen bal uit.
Ja maar dat geeft Rosberg wel de kans om Hamilton van de baan te ROSsen !StealthyPeanut schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:26:
[...]
Hoezo? Als HAM 1e ligt en ROS achter hem rijdt, mag hij gewoon een beetje minder hard rijden om ROS richting de nummers 3 en 4 te pushen. Ook dat hoort er gewoon bij.
Niet met gevaarlijke toeren natuurlijk, maar onopvallend en met een tekstje als; ik kon echt niet harder! Ik had geen vertrouwen in de wagen.
Laat maar komen die laatste race!
Wehrlein > Sauber? http://www.autosport.com/...er-for-sauber-second-seat
Hij heeft me best positief verbaasd dit jaar, al lijkt hij wat arrogant te zijn. Het is in ieder geval niet perse veldvulling. En nu het er op lijkt dat Sauber ook wat uit de financiële problemen komt is het voor hem misschien wel een goede stap.
Hij heeft me best positief verbaasd dit jaar, al lijkt hij wat arrogant te zijn. Het is in ieder geval niet perse veldvulling. En nu het er op lijkt dat Sauber ook wat uit de financiële problemen komt is het voor hem misschien wel een goede stap.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik zie niet in waarom Hamilton als hij de pole pakt niet gewoon legitiem Rosberg een beetje mag ophouden. Staat er ergens in de regels dat je als je vooraan rijdt, zo hard mogelijk door moet rijden? Volgens mij is het zolang je een andere rijder niet moedwillig in gevaar brengt best toegestaan om te proberen je achtervolger een beetje op te houden.
Als ik Rosberg was zou ik Hamilton gewoon piepelen. Bewust op P3 kwalificeren en de hele wedstrijd daar blijven rijden
Lekker 2 seconden achter P2 hangen, Hamilton kan je niet lastig vallen, en je rijdt makkelijk een gaatje naar P4.
Ik zou Rosberg echt de meest kleurloze WK ooit (ok ik keek pas ergens vanaf de jaren '90) vinden, maar ben bang dat hij m gewoon gaat pakken.
Als ik Rosberg was zou ik Hamilton gewoon piepelen. Bewust op P3 kwalificeren en de hele wedstrijd daar blijven rijden
Ik zou Rosberg echt de meest kleurloze WK ooit (ok ik keek pas ergens vanaf de jaren '90) vinden, maar ben bang dat hij m gewoon gaat pakken.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Die ongeveer net zo lang zal duren als de sabatical van Hakkinen.SnowDude schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:29:
Het was toch alleen een sabatical:
http://www.nu.nl/sport/43...rmule-1-in-abu-dhabi.html
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Misschien alleen als het zo enorm duidelijk opzet is dat het ROS zijn kampioenschap kost. Maar verder verwacht ik niet dat MERC er problemen mee heeft als HAM een klein beetje "speelt" met ROS.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:42:
[...]
Hangen daar geen consequenties aan voor Hamilton vanuit Mercedes zelf?
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 22-11-2016 15:52 ]
Volgens mij hebben ze geen live timer in de cockpit hangen, dus bewust P3 kwalificeren wordt interessant haha
Gewoon n seconde langzamer dan normaal, dan ligt ie wel ergens op P3
Waarom zou het voor Rosberg beter zijn op P3 te kwalificeren dan op P1 of P2??
Inderdaad. Zou me hoogst verbazen mochten we die nog terug zien. Die merkt de vrijheid die hij heeft zonder de verplichting van 21 weken van huis te zijn. Daarnaast, waar zou hij terug moeten komen? McLaren? Denk dat wanneer Alonso inderdaad richting het WEC gaat na 2017 we hopelijk iemand als Sainz daar terug zienL1nt schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:37:
[...]
Die ongeveer net zo lang zal duren als de sabatical van Hakkinen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Misschien moeten we een Crowdfund actie voor Button op zetten dan: http://www.ziggosporttota...edrag-gaat-nico-eraf.htmlRoamor schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:05:
[...]
No way; wat als hij alleen zichzelf elimineert? Vergeet ook niet dat Schumacher al zijn punten verloor in 1997 door zijn actie op Villeneuve.
Om een gevecht met Hamilton te ontlopen. Rosberg hoeft niet te winnen, 3e plek is zat. Hamilton moet winnen, en zal zich dus niet met de strijd om P3 gaan bezig houden. Dus als Nico Lewis wil trollen hoeft ie alleen maar op de 3e plek rond te gaan rijden, en dan is er niks wat Hamilton daaraan kan doenBigfoot schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:16:
Waarom zou het voor Rosberg beter zijn op P3 te kwalificeren dan op P1 of P2??
Hamtilon gaat echt geen rare dingen doen, want die heeft het meest te verliezen. Beste wat Nico kan doen is gewoon p1 of p2 kwalificeren en doen wat Lewis gaat doen. Klaar.Malfunctions schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:58:
[...]
Om een gevecht met Hamilton te ontlopen. Rosberg hoeft niet te winnen, 3e plek is zat. Hamilton moet winnen, en zal zich dus niet met de strijd om P3 gaan bezig houden. Dus als Nico Lewis wil trollen hoeft ie alleen maar op de 3e plek rond te gaan rijden, en dan is er niks wat Hamilton daaraan kan doen
Hamilton heeft helemaal niks te verliezen! Er is alleen maar upside. Hij is sowieso 2e in het eindklassement. Hij zal wel echt een flinke trucendoos open moeten trekken. Je kunt alle mogelijk denkbare scenarios wel gaan bespreken, maar uiteindelijk loopt het zoals het loopt.
En Max wil natuurlijk ook graag nog een plaatsje omhoog in het klassement, dus ik verwacht een hoop spektakel.
En Max wil natuurlijk ook graag nog een plaatsje omhoog in het klassement, dus ik verwacht een hoop spektakel.
Dat is bij Mercedes eerder gebeurt dit jaar en in zo'n situatie mag de auto die achter rijd toch de pit in als hij dat wil. Effectief kost dat dan Hamilton P1 (en mogelijk meer) door de undercut.Malfunctions schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:34:
Ik zie niet in waarom Hamilton als hij de pole pakt niet gewoon legitiem Rosberg een beetje mag ophouden. Staat er ergens in de regels dat je als je vooraan rijdt, zo hard mogelijk door moet rijden? Volgens mij is het zolang je een andere rijder niet moedwillig in gevaar brengt best toegestaan om te proberen je achtervolger een beetje op te houden.
Mag hij doen. Doet het leuk bij theorie borrelpraat. Heeft hilarische gevolgen als je dit in de praktijk probeert
Vettel uses "finger" and "honestly" against Hamilton. It is super effective.Joster schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:41:
[...]
Misschien moeten we een Crowdfund actie voor Button op zetten dan: http://www.ziggosporttota...edrag-gaat-nico-eraf.html
Ik zie het gebeuren hoor dat hij een van de Mercedessen van het circuit afrijd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Er zijn ook nog een paar rode rakkers die de laatste race een goed resultaat heel erg kunnen gebruiken (minimaal podium). Die hebben een dramatisch seizoen doorgemaakt dus die willen niets liever dan dit seizoen positief afsluiten. RBR is te ver weg in het eindklassement dus dan maar gokken op een individueel resultaat.DJTimo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:25:
Hamilton heeft helemaal niks te verliezen! Er is alleen maar upside. Hij is sowieso 2e in het eindklassement. Hij zal wel echt een flinke trukendoos open moeten trekken. Je kunt alle mogelijk denkbare scenario's wel gaan bespreken, maar uiteindelijk loopt het zoals het loopt.
Testing, one, two ...
hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie
Ik denk zo dat het wel eens een saaie race zou kunnen worden waar Lewis gewoon het kampioenschap pakt.
Best kans op dat Rosberg ineens een kapitale fout maakt of geen snelheid heeft vanwege de druk.
Best kans op dat Rosberg ineens een kapitale fout maakt of geen snelheid heeft vanwege de druk.
How do you save a random generator ?
[foetsie]
[ Voor 91% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2016 20:31 . Reden: was al elders gedeeld hier op Tweakers ]
Testing, one, two ...
pas 2 of 3x (als ik het GP brazil topic mag meetellen..)hardware-lover schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:21:
Was deze ook al eerder gedeeld hier?
[video]
Maar wel mooie video
Damn, die antieke Minardi lijkt op een aantal momenten toch wel weg te lopen van die STR.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Om in het thema van het moment te zitten en Max zondag wint, doet hij dan een schoey met pepernoten ?
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Dit. Mercedes zal ruim de snelste zijn en Hamilton gaat hem gewoon winnen met Rosberg 2de. Rosberg kampioen.B-Real schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:06:
Het wordt gewoon erg lastig voor Hamilton om kampioen te worden. Ik zie Hamilton wel winnen zondag aangezien hij in het juiste ritme zit en Rosberg inmiddels al iets berekender rijdt en netjes tweede wordt, ook zondag.
Ik hoop dat ROS stilvalt in de kwalificatie en achteraan moet starten. Dan wordt het een leuke strijd om alsnog derde te worden en krijgen we een hele spannende race.
Maargoed, dat zal wel teveel gevraagd zijn
China 2015:
"tensions threatened to overflow once more in Shanghai as an unhappy Rosberg accused race winner Hamilton of driving 'unnecessarily' slowly and backing him into Vettel’s clutches. Hamilton was unmoved."
Niet te veel gevraagd. Maar een MERC die stil komt te vallen? Haha. Als dat gebeurd koop ik nooit meer een staatslot, want dan zijn de wonderen echt te wereld uit.RoD schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:41:
Ik hoop dat ROS stilvalt in de kwalificatie en achteraan moet starten. Dan wordt het een leuke strijd om alsnog derde te worden en krijgen we een hele spannende race.
Op zich heeft Hamilton dit jaar geloof ik 8 motoren er doorheen gejaagd.Jasphur schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:43:
[...]
Niet te veel gevraagd. Maar een MERC die stil komt te vallen? Haha. Als dat gebeurd koop ik nooit meer een staatslot, want dan zijn de wonderen echt te wereld uit.
Wou het net zeggen, en anders gingen ze wel samen de bocht uitMikeyMan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:51:
[...]
Op zich heeft Hamilton dit jaar geloof ik 8 motoren er doorheen gejaagd.
Nog een mooi overzicht van het afgelopen seizoen tussen Vettel en Max.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Is ook. Maar dat gebeurde toch vrijwel alleen tijdens de races en niet in de Q?MikeyMan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:51:
[...]
Op zich heeft Hamilton dit jaar geloof ik 8 motoren er doorheen gejaagd.
Ja maar waarom zou hij Hamilton willen ontlopen? Hij kan beter op P1 of P2 rijden. Als hij P3 rijdt en er gaat iets mis dan zit ie opeens op P4 ....Malfunctions schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:58:
[...]
Om een gevecht met Hamilton te ontlopen. Rosberg hoeft niet te winnen, 3e plek is zat. Hamilton moet winnen, en zal zich dus niet met de strijd om P3 gaan bezig houden. Dus als Nico Lewis wil trollen hoeft ie alleen maar op de 3e plek rond te gaan rijden, en dan is er niks wat Hamilton daaraan kan doen
Deze keer kan ROS er "per ongeluk" tegenaan rossen als hij dat doet. Er samen af is Ros kampioen.Baldertt schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:42:
[...]
China 2015:
"tensions threatened to overflow once more in Shanghai as an unhappy Rosberg accused race winner Hamilton of driving 'unnecessarily' slowly and backing him into Vettel’s clutches. Hamilton was unmoved."
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik zie Rosberg toch wel uitvallen of een klote-race hebben. Het klinkt als een klare zaak, maar als Hamilton 'gewoon' wint denk ik dat Rosberg niet zomaar kampioen wordt. Zie bijvoorbeeld Canada dit jaar, op een droge baan. Het kan zomaar gebeuren.
En dan te bedenken dat de eerste 4 races eigenlijk niet meetellen voor Max.jdiezrequejo schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:56:
Nog een mooi overzicht van het afgelopen seizoen tussen Vettel en Max.
[afbeelding]
Verwijderd
Laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen.
Bloedsaaie race waar de Mercedessen 1 en 2 worden. De rest far behind.
Rosberg zal de boeken in gaan als een saaie coureur waarbij men over 10 jaar zegt: Oh ja, die is ook een keer wereldkampioen geworden en dan gaat men verder over tot de orde van de dag.
Kwam trouwens nog een aardig filmpje tegen. Over het verdedigen van Verstappen gesproken..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WjGj7ukDbBo]
Bloedsaaie race waar de Mercedessen 1 en 2 worden. De rest far behind.
Rosberg zal de boeken in gaan als een saaie coureur waarbij men over 10 jaar zegt: Oh ja, die is ook een keer wereldkampioen geworden en dan gaat men verder over tot de orde van de dag.
Kwam trouwens nog een aardig filmpje tegen. Over het verdedigen van Verstappen gesproken..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WjGj7ukDbBo]
Dit kwam omdat Hamilton hem letterlijk in turn 1 met een beuk naast de baan duwde, Daarna viel hij terug naar het middenveld, daardoor wellicht wat schade opgelopen en uiteindelijk is die 5e geworden achter max.Divak schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:43:
Ik zie Rosberg toch wel uitvallen of een klote-race hebben. Het klinkt als een klare zaak, maar als Hamilton 'gewoon' wint denk ik dat Rosberg niet zomaar kampioen wordt. Zie bijvoorbeeld Canada dit jaar, op een droge baan. Het kan zomaar gebeuren.
Ondanks alle glazen bollen en complottheorieen, ben ik bang (net zoals Heppieboeddah) dat het aan de voorkant een saaie race wordt.Divak schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:43:
Dit zal gewoon een saaie race met een 1-2 voor Mercedes zijn gok ik.
Iets anders, ik lees geruchten dat Wehrlein naar Sauber zou gaan.. Kan-ie niet beter bij Manor blijven hangen? Sauber is tegenwoordig nogal een crap-team en rijdt volgend seizoen ook nog eens met 1 jaar oude motoren...
Iets anders, ik lees geruchten dat Wehrlein naar Sauber zou gaan.. Kan-ie niet beter bij Manor blijven hangen? Sauber is tegenwoordig nogal een crap-team en rijdt volgend seizoen ook nog eens met 1 jaar oude motoren...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Manor komt volgend jaar ineens 30mil tekort op de begroting...
Je gunt het ze niet, maar ze hebben zich wel wat te vroeg rijk gerekend natuurlijk.MikeyMan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:22:
Manor komt volgend jaar ineens 30mil tekort op de begroting...
Van Will Smith uit Men in Black Independence day heb ik geleerd dat "It ain't over till the fat lady sings"
[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 23-11-2016 12:13 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Inderdaad, wie weet word het achter de kop van het veld een rare race en staan Wehrlein en Ocon aan het eind P9 en P10JackBol schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:30:
[...]
Je gunt het ze niet, maar ze hebben zich wel wat te vroeg rijk gerekend natuurlijk.
Van Will Smith uit Men in Black heb ik geleerd dat "It ain't over till the fat lady sings"
Ben wel benieuwd of Max de P4 in het WDC nog kan pakken, even die jankert op z'n plek zetten ("i am faster, can you confirm you understand that?")
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
<offtopic> Kuch... Will Smith in Independence Day </offtopic>JackBol schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:30:
[...]
Je gunt het ze niet, maar ze hebben zich wel wat te vroeg rijk gerekend natuurlijk.
Van Will Smith uit Men in Black heb ik geleerd dat "It ain't over till the fat lady sings"
Nou ja.... Abu Dhabi heeft wel een echte Fuck Off Straight, dus wie weet kunnen die raketten van Manor toch nog iets leuks doenDestruction schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:37:
[...]
Inderdaad, wie weet word het achter de kop van het veld een rare race en staan Wehrlein en Ocon aan het eind P9 en P10
Nee, merp!
Dat lijkt me ook. Als HAM echt iets had willen doen, had hij het beter afgelopen race al kunnen doen. Zeker in die omstandigheden en in de op 1 na laatste race is het allemaal net wat minder opvallend, dan dat hij in Abu Dhabi iets gaat proberen.Jasphur schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:00:
[...]
Ondanks alle glazen bollen en complottheorieen, ben ik bang (net zoals Heppieboeddah) dat het aan de voorkant een saaie race wordt.
HAM gaat gewoon op P1 kwalificeren en hem ook zo uitrijden, ROS volgt HAM (ook qua pitstops en strategie) en dan kan er eigenlijk niets mis gaan. Het enige wat HAM kan doen is ietsje inhouden, maar zelfs dan zie ik ROS nog geen 4e worden. HAM kan alleen maar hopen dat ROS op wat voor manier dan ook pech gaat hebben komend weekend.
Rochel....Starck schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:41:
[...]
<offtopic> Kuch... Will Smith in Independence Day </offtopic>
"When you grow up your heart dies"
Dit dus. En een ronde of 10 voor het einde bak problemen voor ROS oid, zodat het tenminste nog even spannend wordt of ROS de eindstreep haalt en zo ja, in wat voor positie.Racierox schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:49:
[...]
HAM kan alleen maar hopen dat ROS op wat voor manier dan ook pech gaat hebben komend weekend.
Ik verwacht inderdaad ook een saaie race, die gewonnen wordt door Hamilton met Rosberg op een 2e plek. Zoals ik al eerder zei is het enige wat Hamilton legaal kan doen (behalve zo hard mogelijk rijden zodat ROS niet 1e wordt) is proberen ROS op te houden.
Hierboven werd gesuggereerd dat ROS beter 3e kan kwalificeren... Veel makkelijker is om zich in te laten halen bij de start door degene op p3 (Max? Ricciardo?), maar ik zie echt niet waarom hij dat zou doen. Hamilton MOET uitrijden, hij MOET (veel) punten scoren. Die gaat echt geen risico lopen met een actie waarbij hij ROS benadeelt en zichzelf niet. Het risico op schade en daardoor puntenverlies is veel te groot.
Hamilton voelt geen druk, dus die perst er waarschijnlijk weer een fantastisch Q3-rondje uit en pakt pole. Rosberg is weer zijn berekenende zelf en pakt p2, moet met zo'n Mercedes krachtbron makkelijk kunnen. Het enige wat spannend kan worden is als een van de RBR's of een Ferrari een goede start heeft en een (of beide?!) Mercedesen inhaalt bij de start. Beetje zoals Hongarije vorig jaar (https://www.theguardian.c...x-mercedes-lewis-hamilton).
Lang verhaal kort: behalve ROS ophouden kan HAM niks doen behalve op p1 uitrijden en moreel WK zijn. Rosberg zal gewoon 2e worden en heeft als enige angst hebben dat zijn auto ermee kapt. Als die van HAM ploft is het sowieso duidelijk (zou wel een passend eind zijn
).
Hoe dan ook: het gevecht om p3 wordt leuk en ik denk dat VES in zo'n goede flow zit dat hij hem kan pakken... Als de bandenstrategie nu eens goed is bij RBR
Hierboven werd gesuggereerd dat ROS beter 3e kan kwalificeren... Veel makkelijker is om zich in te laten halen bij de start door degene op p3 (Max? Ricciardo?), maar ik zie echt niet waarom hij dat zou doen. Hamilton MOET uitrijden, hij MOET (veel) punten scoren. Die gaat echt geen risico lopen met een actie waarbij hij ROS benadeelt en zichzelf niet. Het risico op schade en daardoor puntenverlies is veel te groot.
Hamilton voelt geen druk, dus die perst er waarschijnlijk weer een fantastisch Q3-rondje uit en pakt pole. Rosberg is weer zijn berekenende zelf en pakt p2, moet met zo'n Mercedes krachtbron makkelijk kunnen. Het enige wat spannend kan worden is als een van de RBR's of een Ferrari een goede start heeft en een (of beide?!) Mercedesen inhaalt bij de start. Beetje zoals Hongarije vorig jaar (https://www.theguardian.c...x-mercedes-lewis-hamilton).
Lang verhaal kort: behalve ROS ophouden kan HAM niks doen behalve op p1 uitrijden en moreel WK zijn. Rosberg zal gewoon 2e worden en heeft als enige angst hebben dat zijn auto ermee kapt. Als die van HAM ploft is het sowieso duidelijk (zou wel een passend eind zijn
Hoe dan ook: het gevecht om p3 wordt leuk en ik denk dat VES in zo'n goede flow zit dat hij hem kan pakken... Als de bandenstrategie nu eens goed is bij RBR
HAM zou bewust kunnen kiezen voor een minder optimale bandenstrategie in de hoop dat Rosberg hem daarin volgt. Vervolgens komen ze tussen de RedBulls en Ferraris in te zitten en kan er van alles gebeuren.
Je zult nu maar in de schoenen van Toto staan.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die heeft al gezegd dat het hem niet uitmaakt wie er WDC wordt, enige waar die zich zorgen om moet maken is de eventuele ruzie tussen HAM en ROS naargelang de uitslag en gebeurtenissen van de raceRivanov schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:15:
Je zult nu maar in de schoenen van Toto staan.
Ik ben blij dat ik mijn eigen schoenen aan mag houden komend weekend
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1