[F1] Seizoen 2016 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste
Acties:
  • 280.542 views

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 16:45
Phusebox schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:17:
Volgens mij was hij hem niet helemaal voorbij.
Zojuist even teruggekeken, hij was er nèt helemaal voorbij.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GSy3YBm.jpg

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

P.O. Box schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:05:
[...]
volgens mij is dat de safetycar streep... hoe dan ook... er is ergens op het circuit een speciale safetycar streep die NIET gelijk is aan de start-finish-streep vanaf waar er ingehaald mag worden
Volgens de plattegrond van het circuit is dat toch ook de DRS activatie-streep, maar misschien heeft ie een dubbele functie op dat circuit want vanuit de onboard van Massa, nadat ie een straf heeft gekregen voor het inhalen onder, wordt daar ook de safety car line weergegeven?

Afijn, die streep is iig zeker de safety car streep, dus Verstappen zal (daar begon het allemaal mee), in het gedeelte vanaf die streep van 15 > 13 zijn gegaan bij die herstart. :)

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2016 13:32 ]

Testing, one, two ...

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:42
P.O. Box schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:05:
volgens mij is dat de safetycar streep... hoe dan ook... er is ergens op het circuit een speciale safetycar streep die NIET gelijk is aan de start-finish-streep vanaf waar er ingehaald mag worden
Nee, dat is de DRS activatie streep. De SC streep in Brazilie ligt ergens in de buurt van de finishlijn, als het niet de finishlijn zelf is. Volgens mij geldt het eerste baandeel die officieel groen wordt.

En zo streng kijken ze niet als een coureur een andere coureur voorbij schiet achter de SC. Ze kijken vooral streng dat er bij een herstart niet te snel wordt ingehaald.

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44

--HYPER--392

Powered by Fiat

Weet iemand of de safetycar ook met "regenbanden" rijdt? . Of rijden die met standaard consumenten bandjes?

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
--HYPER--392 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:28:
Weet iemand of de safetycar ook met "regenbanden" rijdt? . Of rijden die met standaard consumenten bandjes?
Ik denk t eerste anders liggen ze zo naast de baan. Het lijkt alsof ze relaxt rijden maar ze moeten flink doortrappen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:33
--HYPER--392 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:28:
Volgens mij rijden ze met normale sportieve banden die ook voor de straat geschikt zouden zijn. Niet met speciale Race banden. Op deze manier kan de Safetycar gelijk op snelheid komen en maakt een specifieke bandentemperatuur voor de safetycar niet uit.

Zou overigens wel een beetje gek zijn om regenbanden en/of slicks te hebben onder de safetycar.
Ze kunnen natuurlijk niet tussendoor de banden gaan wissellen als het ineens gaat regenen (of droog wordt..)

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/03/XPB_795326_HiRes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carpixel.net/w/607b12b35daa309c44a282d9089b0e3a/mercedes-amg-gt-s-f1-safety-car-car-wallpaper-19408.jpg

In brazilie reedt de safetycar overigens rondetijden van ~2:00 wat gemiddeld 129Km/U betekent op een rondje (vergelijk VES met een gemiddelde snelheid van 182Km/U in zijn snelste race ronde.. ) Die Berndt zit in die AMG serieus door te trappen..

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 19-11-2016 19:58 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zal niet zeggen dat hij niet doorrijdt, maar als SC-coureur ga je natuurlijk niet veel verder dan op 90% van de limiet zitten ;) Je bent levenslang de ultieme loser als je de SC crasht tijdens een race :P Als staan er genoeg filmpjes op YT waarbij het goed mis gaat :X

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 19-11-2016 21:00 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:42:
[...]
Nee, dat is de DRS activatie streep. De SC streep in Brazilie ligt ergens in de buurt van de finishlijn, als het niet de finishlijn zelf is. Volgens mij geldt het eerste baandeel die officieel groen wordt.

En zo streng kijken ze niet als een coureur een andere coureur voorbij schiet achter de SC. Ze kijken vooral streng dat er bij een herstart niet te snel wordt ingehaald.
FIA geeft toch echt op de locatie van de DRS streep de safety car line? Of ze hebben het fout op TV, of de streep heeft twee functies daar?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/brazil%20safety%20car%20line%20massa.png

Testing, one, two ...

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En deeltje twee van het technische verhaal. :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xQMNCWBZepM]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 22:38
hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:28:
[...]

FIA geeft toch echt op de locatie van de DRS streep de safety car line? Of ze hebben het fout op TV, of de streep heeft twee functies daar?

[afbeelding]
De safety car line is normaal gesproken de lijn waar ook de pit entry markering begint. Dat is op Interlagos ook de DRS activation lijn.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:20

Martinspire

Awesomeness

Kortom: er zijn meerdere lijnen en soms vallen ze samen, afhankelijk van het circuit. 1 voor DRS, 1 voor pit en 1 voor safetycar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Een (voor mij) nieuw Max-filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fDEqYKWl1DA]

Wederom geen hele schokkende antwoorden maar hey, het is Max ;)

• nachtnet
SnowDude schreef op zondag 20 november 2016 @ 01:51:
[...]

De safety car line is normaal gesproken de lijn waar ook de pit entry markering begint. Dat is op Interlagos ook de DRS activation lijn.
zie ook altijd de Event Notes http://www.fia.com/events...vent-timing-information-2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/edT24dJVMIl1r16oRuynbQOO/full.png

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

nachtnet schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:48:
[...]
Zou overigens wel een beetje gek zijn om regenbanden en/of slicks te hebben onder de safetycar.
Ze kunnen natuurlijk niet tussendoor de banden gaan wissellen als het ineens gaat regenen (of droog wordt..)
Waarom kunnen ze niet wisselen? Er is elke race nota bene een Mercedes garage aanwezig! :+

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:54

The_Scarabial

MTB for life!

nachtnet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:14:
nachtnet in "[F1 2016] Race 20 - GP van Brazilië REGENGOD MAX!!!!!!!!!!!!"

even naar dit topic gekopieerd.

[video]

30 minuten onboards van canal+
* nachtnet gaat deze tijdens een kopje koffie kijken.
Heel gaaf om zo terug te zien. Zojuist ff tijdens een indoor training bekeken _/-\o_

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mooi artikel over Max in het NRC.

https://www.nrc.nl/nieuws...verschil-5344670-a1532580

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
Waarschijnlijk staat vanaf 2018 Singapore niet meer op de kalender. Het contract loopt volgend jaar af en ze willen waarschijnlijk niet verlengen. Ondanks dat de meeste races niet heel interessant waren zou ik het wel jammer vinden ik vind zoon race in het donker wel iets hebben.

bron: http://www.motorsport.com...e-says-ecclestone-852227/

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Dijkstraat schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:48:
Waarschijnlijk staat vanaf 2018 Singapore niet meer op de kalender. Het contract loopt volgend jaar af en ze willen waarschijnlijk niet verlengen. Ondanks dat de meeste races niet heel interessant waren zou ik het wel jammer vinden ik vind zoon race in het donker wel iets hebben.

Jammer :(. Niet de mooiste races misschien maar ze keken toch wel aardig weg, de sfeer en het donker maakte het toch wel aardig om te kijken. Veel beter dan al die andere recentelijke toevoegingen in bananenrepublieken zoals Baku, Azerbeidzjan :') :'( . Ik hoop nog steeds dat ze nooit weer naar Baku gaan, maar dat zal wel een verloren zaak zijn. Jammer dat Singapore dan gaat verdwijnen.

• nachtnet

Komt uit dit interview..(Wat dan weer verbazend veel lijkt op het interview van Martin Brundle met Bernie E.) http://www.auto-motor-und...fuer-die-welt-871681.html
Ja, der Grand Prix hat Singapur viel Geld gekostet. Aber er hat ihnen auch viel Geld gebracht. Singapur war plötzlich mehr als nur ein Flugplatz, um von dort irgendwo hin zu fliegen. Jetzt glauben sie, dass sie ihr Ziel erreicht haben und wollen vielleicht keinen Grand Prix mehr.
Ik vraag me af of het wel echt nieuws is en niet een uit zijn verband gerukte quote..

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 20-11-2016 12:56 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Cubic X schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:54:
[...]

Jammer :(. Niet de mooiste races misschien maar ze keken toch wel aardig weg, de sfeer en het donker maakte het toch wel aardig om te kijken. Veel beter dan al die andere recentelijke toevoegingen in bananenrepublieken zoals Baku, Azerbeidzjan :') :'( . Ik hoop nog steeds dat ze nooit weer naar Baku gaan, maar dat zal wel een verloren zaak zijn. Jammer dat Singapore dan gaat verdwijnen.
Ik vind het een slecht geschreven artikel. Ik had op zijn minst verwacht dat de jaartallen er goed in worden ingevuld;
The doubts about the long-term future of the Singapore GP come amid serious question marks about both the German and Brazilian Grands Prix for 2016.

• Rogier V
  • Laatst online: 28-10 08:10
Wie heeft ervaring met staanplaatsen bij Barcelona voor een weekend? Is het zicht goed? En zijn er grote schermen waar je de race goed kan volgen?

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Cubic X schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:54:
[...]
Ik hoop nog steeds dat ze nooit weer naar Baku gaan, maar dat zal wel een verloren zaak zijn.
Ik meen gehoord te hebben dat Baku een contract voor 10 jaar heeft, dus voorlopig zullen ze daar nog wel even langsrijden, de komende seizoenen...

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Deze vond ik ook aardig leuk, niet heel spectaculair of iets dergelijks verder, maar de reactie van het publiek vind ik wel mooi.

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 21-11-2016 19:38 . Reden: De video van Vettel eraan toegevoegd ]

...

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32

Mooi, vresenlijke race , alsof ze op een indoor kartbaan rijden. Alleen Bahrein is er als nachtrace beter op geworden, maar dat ligt waarschijnlijk aan de veel lagere baantemperatuur en niet aan het donker.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk niet dat ik Singapore ga missen inderdaad. Een paar circuits zijn legandarisch en hebben veel historie of leveren gewoon vaak een mooie race op: Spa, Silverstone, Monza, Monaco (jaja), Interlagos... Maar andere circuits zijn ronduit saai. Jammer dat een circuit als Baku direct een 10-jarig contract krijgt zonder eerst even af te wachten hoe de race uitpakt. Dat geeft mij heel duidelijk aan hoe F1 in elkaar zit: het gaat al jaren niet meer om de fans of de sport, maar puur om het geld. Nu zitten we nog 9 jaar opgescheept met een oersaai circuit.

• DJTimo
En dan kan een nieuwe (nacht)race in Las Vegas dat gat opvullen, daar was men volgens mij naar aan het kijken. Ik vond Singapore niet eens zo vervelend om naar te kijken hoor. 't was zeker geen hoogtepunt op de kalender, maar we moeten maar afwachten wat er voor terug komt.

• Wom
  • Laatst online: 06-11 14:51

Wom

Je kunt je vingers er op natellen dat er nog een race in de USA bijkomt natuurlijk. Al dacht ik eerst dat de plannen voor New York/New Jersey wel herbekeken zouden worden. Maar ergens klinkt Las Vegas meer vanzelfsprekend.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:14
Ik vind het jammer dat Singapore misschien verdwijnt. Vond/vind altijd een leuke baan :)

Zie juist liever een van de 'klassiekers' verdwijnen! Met name Monza mag z.s.m. van mij van de kalender

• Bosmonster
  • Laatst online: 05-11 09:28

Bosmonster

*zucht*

Ryur schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:04:
Ik vind het jammer dat Singapore misschien verdwijnt. Vond/vind altijd een leuke baan :)

Zie juist liever een van de 'klassiekers' verdwijnen! Met name Monza mag z.s.m. van mij van de kalender
Vind ik ook. Singapore vind ik een van de leukere races.

Omdat het toevallig oude circuits zijn wil niet zeggen dat ze leuke races opleveren. Monza is er typisch zo eentje.

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:54

The_Scarabial

MTB for life!

Ach komende jaren wordt elke race mooi, VES :)F *O*

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Grrrrrene schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:30:
Ik denk niet dat ik Singapore ga missen inderdaad. Een paar circuits zijn legandarisch en hebben veel historie of leveren gewoon vaak een mooie race op: Spa, Silverstone, Monza, Monaco (jaja), Interlagos... Maar andere circuits zijn ronduit saai. Jammer dat een circuit als Baku direct een 10-jarig contract krijgt zonder eerst even af te wachten hoe de race uitpakt. Dat geeft mij heel duidelijk aan hoe F1 in elkaar zit: het gaat al jaren niet meer om de fans of de sport, maar puur om het geld. Nu zitten we nog 9 jaar opgescheept met een oersaai circuit.
Ik kan de laatste "mooie" race in Monza nog wel herinneren..... Of in ieder geval; er gebeurde veel. Die was in 2000 en dat kwam omdat in de 3e bocht een grote crash was doordat de Jordans een beetje in het gedang kwamen....

Verder zijn het gewoon optochten waar de sterkste motor gewoon wegrijdt bij de rest.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-11 15:46
StealthyPeanut schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:41:
[...]

Ik kan de laatste "mooie" race in Monza nog wel herinneren..... Of in ieder geval; er gebeurde veel. Die was in 2000 en dat kwam omdat in de 3e bocht een grote crash was doordat de Jordans een beetje in het gedang kwamen....

Verder zijn het gewoon optochten waar de sterkste motor gewoon wegrijdt bij de rest.
Ik zou het persoonlijk ook erg jammer vinden wanneer de Duitse GP verdwijnt. Vooral de Nürburgring vind ik een leuke baan

Hopelijk komt er ooit nog een NL'se GP... dromen mag :+

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

DJTimo schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:37:
En dan kan een nieuwe (nacht)race in Las Vegas dat gat opvullen, daar was men volgens mij naar aan het kijken. Ik vond Singapore niet eens zo vervelend om naar te kijken hoor. 't was zeker geen hoogtepunt op de kalender, maar we moeten maar afwachten wat er voor terug komt.
Een nachtrace in Vegas? Lijkt me kansloos, gewoon gezien het tijdstip. Het is daar 9 uur vroeger dan hier. Dan moet je óf om een uur of 3 a 4 in de ochtend gaan starten, of je krijgt de race in Europa pas op maandag ochtend. De avondraces zijn juist geïntroduceerd om het tijdstip van kijken in Europa naar schappelijker tijden te krijgen bij races in Azië.

Edit: Ik vraag me nu af: zou dat ook (een) reden kunnen zijn voor de zeer beperkte populariteit van F1 in de VS? De races zijn daar regelmatig op een beroerd tijdstip, rond 8 uur 's morgens aan de oostkust tot 5 uur in de ochtend voor de westkust. En dan heb ik het nog niet over de Aziatische races...

[ Voor 17% gewijzigd door ATS op 21-11-2016 09:23 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• DJTimo
ATS schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:09:
[...]

Een nachtrace in Vegas? Lijkt me kansloos, gewoon gezien het tijdstip. Het is daar 9 uur vroeger dan hier. Dan moet je óf om een uur of 3 a 4 in de ochtend gaan starten, of je krijgt de race in Europa pas op maandag ochtend. De avondraces zijn juist geïntroduceerd om het tijdstip van kijken in Europa naar schappelijker tijden te krijgen bij races in Azië.

Edit: Ik vraag me nu af: zou dat ook (een) reden kunnen zijn voor de zeer beperkte populariteit van F1 in de VS? De races zijn daar regelmatig op een beroerd tijdstip, rond 8 uur 's morgens aan de oostkust tot 5 uur in de ochtend voor de westkust. En dan heb ik het nog niet over de Aziatische races...
Het tijdstip van een nachtrace in USA zou voor Europeanen inderdaad niet ideaal zijn. Wat betreft de populariteit van F1 onder Amerikanen heb je denk ik een goed punt aangestipt. Het kijken van sport in een sportsbar onder het genot van een paar losse bieren is een algemeen goed en dat is toch wat minder aantrekkelijk op een zondagochtend om 5u of 8u.

Persoonlijk heb ik geen probleem met bv het kijken van de GP van Australië. Bak koffie erbij, broodjes afbakken en kijken maar. :) (edit: maar dat is gelukkig maar 1x per jaar, als dat 15x pj zou zijn, zou ik er minder blij van worden)

[ Voor 3% gewijzigd door DJTimo op 21-11-2016 09:54 ]

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Luxicon schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:39:
Deze vond ik ook aardig leuk, niet heel spectaculair of iets dergelijks verder, maar de reactie van het publiek vind ik wel mooi.

[video]
Vind het ook hele mooie plekken! Je ziet daar echt veel :o

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-11 15:46
http://www.gpupdate.net/n...t-aan-voor-derde-seizoen/

Onze grote vriend Ericsson mag nog een jaar achteraan een paar auto's afschrijven. Eigenlijk is het wat mij betreft onbegrijpelijk dat mensen als hij in de F1 rijden...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Gezien de eigendomsstructuur bij Sauber nu, kan hij ook nergens anders rijden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

StevoMark10 schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:15:
http://www.gpupdate.net/n...t-aan-voor-derde-seizoen/

Onze grote vriend Ericsson mag nog een jaar achteraan een paar auto's afschrijven. Eigenlijk is het wat mij betreft onbegrijpelijk dat mensen als hij in de F1 rijden...
Longbow Finance kon kiezen of ze Ericsson of de Armcos gingen sponsoren, aangezien ze meestal samen in beeld zijn...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• SnowDude
JackBol schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:25:
[...]

Longbow Finance kon kiezen of ze Ericsson of de Armcos gingen sponsoren, aangezien ze meestal samen in beeld zijn...
Ik hoop dat Longbow Finance ook een verzekerings tak heeft.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• nachtnet
STOELTJES VOOR 2017
MERCEDESLewis HamintonNico Rosberg
FERRARISebastian VettelKimi Raikkonen
RED BULLDaniel RicciardoMax Verstappen
WILLIAMSValtteri BottasLance Stroll
FORCE INDIASergio PerezEsteban Ocon
TORO ROSSOCarlos Sainz jr.Daniil Kvyat
MCLARENFernando AlonsoStoffel Vandoorne
HAASRomain GrosjeanKevin Magnussen
RENAULTNico HulkenbergJolyon Palmer
SAUBERMarcus EricssonTBA $$
MANORTBA $$TBA $$

Huidige Rijders zonder stoeltje:
- Esteban Gutierez
- Felippe Nasr
- Pascal Wehrlein

Na 2017 lijkt ALO trouwens richting de LMP1 Porsche te gaan (bron: dailysportscar)
Afbeeldingslocatie: https://www.dailysportscar.com/wp-content/uploads/2016/06/alonso_webber_01.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2016 11:40 . Reden: WEH vergeten, maakt blijkbaar niet zoveel indruk.. ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
[b]nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:29:
Huidige Rijders zonder stoeltje:
- Esteban Gutierez
- Felippe Nasr
En Wehrlein :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SnowDude schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:28:
[...]

Ik hoop dat Longbow Finance ook een verzekerings tak heeft.
Voor de Armcos?

• Señor Sjon
Ik mis de reservekolommen voor Sauber. :+

• nachtnet
Señor Sjon schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:45:
Ik mis de reservekolommen voor Sauber. :+
Uiteraard,... sauber heeft zeker 4 vakjes nodig... :+

STOELTJES VOOR 2017
MERCEDESLewis HamintonNico Rosberg
FERRARISebastian VettelKimi Raikkonen
RED BULLDaniel RicciardoMax Verstappen
WILLIAMSValtteri BottasLance Stroll
FORCE INDIASergio PerezEsteban Ocon
TORO ROSSOCarlos Sainz jr.Daniil Kvyat
MCLARENFernando AlonsoStoffel Vandoorne
HAASRomain GrosjeanKevin Magnussen
RENAULTNico HulkenbergJolyon Palmer
SAUBERMarcus Ericsson / Evt. $$$TBA $$TBA $$TBA $$
MANORTBA $$TBA $$

:+

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:25

Moofnor

King of my castle

nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:29:

Na 2017 lijkt ALO trouwens richting de LMP1 Porsche te gaan (bron: dailysportscar)
[afbeelding]
Hmm, word ik misschien toch nog eens fan van Alonso :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• nachtnet
Malaysia valt na 2018 van de kalender af.. http://www.f1fanatic.co.u...lvr.it&utm_medium=twitter

Maar 2018 is nog ver.. misschien is er onder Liberty nog een overeenkomst te bereiken.

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2016 13:41 ]

• ATS

ATS

nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:39:
Malaysia valt na 2018 van de kalender af.. http://www.f1fanatic.co.u...lvr.it&utm_medium=twitter

Maar 2018 is nog ver.. misschien is er onder Liberty nog een overeenkomst te bereiken.
We zien het wel. Singapore, Malysia... Te veel lege tribunes denk ik. Wel jammer wat mij betreft.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Eens, Maleisië is een van de moderne klassiekers die wel mag blijven wat mij betreft... Zou jammer zijn.

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 03-11 17:49
nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:39:

Erg jammer vind ik. Sepang staat sinds 1999 op de kalender en ik kan me daar nog erg veel leuke races, acties en onvoorspelbare weekenden van herinneren.

Zonde.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:29:
[afbeelding]
prima begrijpelijk - zeer jammer - maar vanuit alonso zijn positie was ik vorige jaar al opgestarpt. poppenkast show, weinig spectakel, zet je dat weg langs de LMP1 series ... daar ligt de ontwikkeling en technische innovatie net zo hoog als in F1.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

StealthyPeanut schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:22:
[...]

Erg jammer vind ik. Sepang staat sinds 1999 op de kalender en ik kan me daar nog erg veel leuke races, acties en onvoorspelbare weekenden van herinneren.

Zonde.
Mja al lijkt het me vooral een manier om Petronas onder druk te zetten wat meer centjes uit te geven voor de race. Of dat andere bedrijven mee gaan sponseren.

• SnowDude
himlims_ schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:27:
[...]

prima begrijpelijk - zeer jammer - maar vanuit alonso zijn positie was ik vorige jaar al opgestarpt. poppenkast show, weinig spectakel, zet je dat weg langs de LMP1 series ... daar ligt de ontwikkeling en technische innovatie net zo hoog als in F1.
Ik kijk graag WEC maar daar is het spectakel nou ook niet echt bepaald hoog imho. De LMP1 heeft ook gewoon een te kort aan top teams die aanspraak maken op de titel. Volgend jaar wordt het of Porsche of Toyota de rest van het veld zijn rijdende chicanes. De LMP2 en GT klassen zijn vele male spannender en spectaculairder.

• nachtnet
himlims_ schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:27:
[...]

Ik verbaas me er zelf ook over dat hij toch 2017 wil gaan rijden.. Zoals ALO nu weekeinden doorloopt past niet bij hem. (ik bedoel, een beetje camera werk en rondhangen rond de track tijdens een FP 8)7 , met 2 ronden achterstand nog pitten voor nieuwe banden zodat je nog een beetje kunt "karten" )

Jammer dat de races in Azie lijken te verdwijnen. Ze zouden gezien het tijdstip ook geschikt zijn om dat idee van Bernie E. te proberen. 2 sprintraces van 45 min ipv de 2 uur durende hele GP. Komt ook beter uit met de tijdzone in de VS (als je dan daar meer publiek mee kunt trekken..)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de amerikanen die ik spreek vinden f1 niet bijzonder - behalve met regen "hardstikke gek dat jullie dan rijden"

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• JackBol
  • Niet online

JackBol

himlims_ schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:07:
de amerikanen die ik spreek vinden f1 niet bijzonder - behalve met regen "hardstikke gek dat jullie dan rijden"
F1 is een "acquired taste", ook voor amerikanen. Als ze er meer aan blootgesteld worden gaan ze wel meer kijken.

Daarnaast kan je Amerikanen ook makkelijk 'gek' krijgen voor een event.
In Austin stonden iets van 250.000 toeschouwers langs het circuit. Dat zijn echt niet allemaal doorgewinterde fans.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11 17:00
Ik vraag me af hoeveel het echt van de lege tribunes afhangt. De circuits (steden) willen zich natuurlijk op de kaart zetten en hebben daar best geld voor over.

De circuits in Europa/Zuid Amerika zullen veel meer tribunes vullen dan Abu Dhabi, Bahrain, Baku,.. Dus ik denk dat het meer afhangt van de sponsoring van de betreffende stad/gemeente/sheik.

Ik herinner mij ook nog in China een hele ovale tribune die in een reclameposter was veranderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Divak op 21-11-2016 16:51 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-11 13:08
Sponsoring van de stad of niet en half volle tribunes. We moeten ook eerlijk toegeven dat de bedragen in F1 echt absurd beginnen te worden. En dan zijn de wat armere landen al snel de dupe. Jammer. Want ik vond zeker de aanpassing in de laatste bocht (T14?) met zijn off chamber erg tof. Maar wie weet zien we er een ander tof circuit voor terug.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11 15:19
Het probleem van Maleisië is dat ze 91 miljoen uit moeten geven en dat niet terug kunnen verdienen. Iets wat we van diverse circuits al een aantal jaren horen dat de kosten te hoog zijn.
Prima dit, laat er nog maar een aantal afhaken zodat er wellicht eindelijk eens iets gaat gebeuren en de gewone man weer eens naar het circuit kan gaan en de echte circuits weer terug gaan komen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:38
Lekker Ventje schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:10:
Het probleem van Maleisië is dat ze 91 miljoen uit moeten geven en dat niet terug kunnen verdienen. Iets wat we van diverse circuits al een aantal jaren horen dat de kosten te hoog zijn.
Prima dit, laat er nog maar een aantal afhaken zodat er wellicht eindelijk eens iets gaat gebeuren en de gewone man weer eens naar het circuit kan gaan en de echte circuits weer terug gaan komen.
Nou ja, je doet nu alsof het onbetaalbaar is voor 'de gewone man'.

De prijzen zijn hoog, maar niet ondragelijk hoog. Uiteraard zullen de prijzen altijd precies zo hoog zijn dat ze net de boel zullen uitverkopen (dat is nu misschien niet helemaal zo). Maar ik denken dat de prijs gehalveerd oid gaat worden zal ook nooit gebeuren :)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Toch vraag ik het me af. Je besteed dan wel 91 miljoen maar je krijgt natuurlijk buiten het evenement nog langer bezoekers die kant op.

Wat Maleisië echter niet helpt is de belachelijke wetgeving en dat sommige delen van het land toch nog erg gevaarlijk zijn. Ze staan net wat te ver van het westen af om het goed terug te kunnen verdienen. Idem de golfstaten, maar daar is het meer een speeltje dan een boost voor het toerisme. Als de koning/leider het niks meer aan vindt, stort het daar ook ineen. Of als de benzineprijs inzakt, maar dat gaat nog wel even duren.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2016 17:16 ]

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-11 21:03
Ik vindt zelf dat formule 1 tickets best wel prijzig zijn en denk dat daarom er ook minder mensen heen gaan

• nachtnet
Voorlopig is 2018 nog een flinke tijd weg van nu. Het 2016 seizoen is over een uurtje of 10* afgelopen. Prima moment om wat extra publiciteit en aandacht te genereren... De "interviews" met Bernie E. kwamen dit racevrije weekeinde echt niet toevallig beschikbaar. Daar moet altijd meer achter gezocht worden.. ← Lees: Politiek spel

Ik kan me helemaal voorstellen dat circuits dit moment gebruiken om Mr. E. en/of Liberty de kans te geven zich op te werpen als de "ware redder van de F1"

* Ja echt... er staat nog zo'n tien uur actie op de kalender voor dit seizoen.. :(

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2016 17:46 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Formula one schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:23:
Ik vindt zelf dat formule 1 tickets best wel prijzig zijn en denk dat daarom er ook minder mensen heen gaan
Mja dat is voor mij ook de reden dat ik er nog nooit heen geweest ben. Ticket + verblijf (ben niet zo van kamperen) en vervoer blijft toch best prijzig. Plus dat ik zeker de afgelopen jaren niet zo actief aan het kijken was. Maar nu met Max zie ik mezelf toch nog wel gaan. Misschien nog niet volgend jaar, maar anders daarna.

• ATS

ATS

Adlermann schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:12:
[...]

Nou ja, je doet nu alsof het onbetaalbaar is voor 'de gewone man'.

De prijzen zijn hoog, maar niet ondragelijk hoog. Uiteraard zullen de prijzen altijd precies zo hoog zijn dat ze net de boel zullen uitverkopen (dat is nu misschien niet helemaal zo). Maar ik denken dat de prijs gehalveerd oid gaat worden zal ook nooit gebeuren :)
Eh... De tribunes zijn vaak maar half gevuld, of nog minder. Ze zijn niet voor niets tegenwoordig vaak afgedekt met grote (reclame) doeken... Ook Europese GP's hebben heel wat moeite om de tribunes vol te krijgen; de Duitse heeft bijvoorbeeld de grootste moeite om de eindjes aan elkaar te breien. De opkomst van Max helpt een beetje sinds dit seizoen, vooral voor België en Duitsland. Maar daar kan je dat circus natuurlijk niet op laten draaien...

Het probleem is gewoon dat de F1 organisatie bizar veel geld vraagt voor het organiseren van een race, en dan ook de reclamemogelijkheden claimt op het circuit (met uitzondering van Monaco, die het zelf mogen doen). En dan worden er ook nog behoorlijk hoge eisen gesteld aan de baan zelf en de faciliteiten er omheen. Dat kost ook sloten met geld. Hoe moet je dat in vredesnaam terugverdienen? Dat blijkt dus (vrijwel) niet te lukken... Er moet eigenlijk altijd geld bij van de overheid. En eerlijk is eerlijk: ik kan me helemaal voorstellen dat overheden daar minder en minder trek in hebben. Ook die maken een businesscase, en komen tot de conclusie dat het niet oplevert wat het kost, en er effectievere manier zijn om je regio te promoten.

En ja, ik ben vrij enthousiast F1 kijker (en niet pas sinds de laatste jaren), maar een Nederlandse race zie ik om deze redenen dan ook helemaal niet zitten (naast dat Bernie niet zit te wachten op nog een race in deze hoek van de wereld en andere praktische bezwaren): ik zou het over de balk gesmeten belastinggeld vinden.

• Snowdog
  • Laatst online: 18:48
ATS schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:49:
[...]

Eh... De tribunes zijn vaak maar half gevuld, of nog minder. Ze zijn niet voor niets tegenwoordig vaak afgedekt met grote (reclame) doeken... Ook Europese GP's hebben heel wat moeite om de tribunes vol te krijgen; de Duitse heeft bijvoorbeeld de grootste moeite om de eindjes aan elkaar te breien. De opkomst van Max helpt een beetje sinds dit seizoen, vooral voor België en Duitsland. Maar daar kan je dat circus natuurlijk niet op laten draaien...

Het probleem is gewoon dat de F1 organisatie bizar veel geld vraagt voor het organiseren van een race, en dan ook de reclamemogelijkheden claimt op het circuit (met uitzondering van Monaco, die het zelf mogen doen). En dan worden er ook nog behoorlijk hoge eisen gesteld aan de baan zelf en de faciliteiten er omheen. Dat kost ook sloten met geld. Hoe moet je dat in vredesnaam terugverdienen? Dat blijkt dus (vrijwel) niet te lukken... Er moet eigenlijk altijd geld bij van de overheid. En eerlijk is eerlijk: ik kan me helemaal voorstellen dat overheden daar minder en minder trek in hebben. Ook die maken een businesscase, en komen tot de conclusie dat het niet oplevert wat het kost, en er effectievere manier zijn om je regio te promoten.

En ja, ik ben vrij enthousiast F1 kijker (en niet pas sinds de laatste jaren), maar een Nederlandse race zie ik om deze redenen dan ook helemaal niet zitten (naast dat Bernie niet zit te wachten op nog een race in deze hoek van de wereld en andere praktische bezwaren): ik zou het over de balk gesmeten belastinggeld vinden.
Probleem is ook wel dat het live allemaal wat minder goed te volgen is dan op de TV (imo). Woon zelf 30 mins van het circuit hier (Shanghai), maar ben eigenlijk alleen een paar keer de vrije trainingen wezen kijken in de afgelopen jaren. De kwali/race kijk ik toch liever gewoon thuis of in de kroeg op een TV-scherm zodat je iets beter meekrijgt wat er allemaal gebeurt.

Edit: wil dus eigenlijk zeggen dat F1 ook een beetje rare sport is om kijkers te trekken, van de ene kant wel gaaf om allemaal te zien, maar tegelijkertijd mis je op het circuit ook een hoop en da's wel jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 21-11-2016 18:38 ]

• Lekker Ventje
Snowdog schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:34:
[...]

Probleem is ook wel dat het live allemaal wat minder goed te volgen is dan op de TV (imo). Woon zelf 30 mins van het circuit hier (Shanghai), maar ben eigenlijk alleen een paar keer de vrije trainingen wezen kijken in de afgelopen jaren. De kwali/race kijk ik toch liever gewoon thuis of in de kroeg op een TV-scherm zodat je iets beter meekrijgt wat er allemaal gebeurt.

Edit: wil dus eigenlijk zeggen dat F1 ook een beetje rare sport is om kijkers te trekken, van de ene kant wel gaaf om allemaal te zien, maar tegelijkertijd mis je op het circuit ook een hoop en da's wel jammer.
Als de nieuwe eigenaar ook nieuwe technieken in wil zetten zouden ze ook eens aan een groot wifi netwerk tijdens de racekunnen denken waar je dan de race live mee op je telefoon kunt volgen. Uiteraard helpen meerdere grote schermen ook mee maar die kunnen niet overal geplaatst worden.

Er zal hoe dan ook iets moeten gebeuren en naast het normaliseren van de bedragen die organisatoren moeten betalen zou er ook eens iets aan de technische kant moeten gebeuren. Jaar na jaar heb je een team wat overheerst en dat is de reden dat de F1 mij niets meer deed, je weet bij de start al voor 95% welk team de winnende rijder gaat leveren. Dat ik nu kijk is puur vanwege Max en omdat hij ook echt wil racen, in tegenstelling tot de meeste andere coureurs die liever in een optocht rijden en weinig op hebben met spektakel.
De Indycars (ook op gewone circuits) zijn voor mij veel aantrekkelijker om naar te kijken, elke race is weer anders.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klopt die 20 miljoen per jaar is moeilijk terug te verdienen. Zelfs als je 250.000 toeschouwers weet te vinden moet de kaart prijs al meer dan 80 euro gemiddeld zijn. (F1 heeft ook al zijn eigen sponsors dus minder ruimte voor eigen reclame waarmee het circuit kan verdienen)
En dan reken je verder nog niks mee aans track onderhoud, inhuur etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Luxicon
Wat ik wel vreemd vind, hoe kan het zo zijn, dat ze met die torenhoge budgets, het niet voor elkaar kunnen krijgen om de tracks in stand te houden? Nu heb je dat Maleisië en Singapore stoppen. En straks ook Canada, Brazilië en Duitsland als het tegenzit. Het is wel wat meer dan een stuk asvalt, maar dat moet toch prima te doen zijn met het budget dat de F1 heeft?

...

• nachtnet
Luxicon schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:14:
Wat ik wel vreemd vind, hoe kan het zo zijn, dat ze met die torenhoge budgets, het niet voor elkaar kunnen krijgen om de tracks in stand te houden? Nu heb je dat Maleisië en Singapore stoppen. En straks ook Canada, Brazilië en Duitsland als het tegenzit. Het is wel wat meer dan een stuk asvalt, maar dat moet toch prima te doen zijn met het budget dat de F1 heeft?
:+ De tracks moeten (VEEL) aan de FOM betalen om een race te mogen organiseren.. Dat is waarom deze races het lastig hebben...

http://www.totalsportek.c...ost-formula-1-grand-prix/

Afbeeldingslocatie: http://cdn.totalsportek.com/wp-content/uploads/2015/01/formula-1-race-fee-496x400.jpg

Tien jaar een F1 race organiseren (tijdsduur van de meest recente contracten) kost een circuit ongeveer €705.000.000 (705 Miljoen) (dat is kosten voor FOM en de kosten onsite (onderhoud, etc.)

[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2016 20:20 ]

• Luxicon
nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:16:
[...]

:+ De tracks moeten (VEEL) aan de FOM betalen om een race te mogen organiseren.. Dat is waarom deze races het lastig hebben...

http://www.totalsportek.c...ost-formula-1-grand-prix/

[afbeelding]

Tien jaar een F1 race organiseren (tijdsduur van de meest recente contracten) kost een circuit ongeveer €705.000.000 (705 Miljoen) (dat is kosten voor FOM en de kosten onsite (onderhoud, etc.)
Precies dat lijkt mij een probleem. De kosten aan de organisatie zijn naar mijn idee dan belachelijk hoog. Waarom?

...

• nachtnet
Luxicon schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:21:
[...]

Precies dat lijkt mij een probleem. De kosten aan de organisatie zijn naar mijn idee dan belachelijk hoog. Waarom?
Gedachte van CVC & Mr. E. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

• Luxicon
nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:22:
[...]

Gedachte van CVC & Mr. E. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Hm oke, en dan zegt Ecclestone dit: “We doen ons best om Canada op de kalender te houden. In Brazilië proberen we hetzelfde, ook al is dat lastig. Wat betreft Hockenheim: we kunnen de race in Duitsland niet subsidiëren, als we datzelfde niet ook met de andere races in Europa doen.”

Alsof er geldtekort is bij de FOM. Ik vind het wel erg ver doorgeschoten (qua geldlust) als allerlei races ermee moeten stoppen, en dan net doen alsof het 'lastig' is.

...

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Damn, dat is pas een abonnementje...

Het lijkt me wel helemaal de verkeerde weg die ingeslagen is.

Als je volle tribunes en exposure wil en wat nieuwe aanwas, moet je het toegankelijk maken.
Dat is het nu op geen enkel front, ja op kanaal 14 als je Ziggo hebt.

Te koop....

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Relevant voor de discussie over ticketprijzen: http://f1destinations.com/2016-f1-ticket-prices-analysis/

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik riep het al eerder: ik vind het nogal kortzichtig om alles achter decoders en dure tickets verborgen te houden. Als meer mensen kijken willen sponsoren ook meer betalen om hun naam te tonen in reclames rondom het circuit, op auto's en rond tv-uitzendingen. Ik kan me niet voorstellen dat daar niet meer uit te halen is...?

• Lekker Ventje
Er is al eerder gezegd dat de sport er niet bij gebaat is om achter een paywall te zitten maar de heren roken geld en kozen er toch voor.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:45
Het is de afweging tussen snel geld verdienen en de sport onaantrekkelijker te maken en wat minder snel geld maar wel de sport voor langere tijd aantrekkelijk maken. Ze hebben jammer genoeg duidelijk voor het eerste gekozen. Je ziet hetzelfde ook bij veel bedrijven gebeuren, ze kiezen voor het geld om de aandeelhouders tevreden te houden, maar schaden daarbij wel de kansen/opbrengsten op de langere termijn.

[removed]

• nachtnet
De prijzen van bv Malaysia zijn niet eens zo heel hoog. (zowel absoluut als relatief gezien.) (bedankt MartinSpire) Zelfs zo laag dat ik goed kan begrijpen dat ze de kosten (FOM-FEE) er bij lange na niet uit kunnen halen. Sterker nog er zijn behoorlijk veel tracks waar de ticketprijzen redelijk in verhouding zijn (vergelijk met een kaartje voor the Stones of een weekeindje Lowlands) Het grote probleem zit hem in de afdracht naar FOM. Zeker als die ieder jaar flink toeneemt.

Je kunt als organisator niet ieder jaar de ticketprijzen met 10% verhogen..(om de stijgende kosten te dekken) en dan verwachten dat je een uitverkocht huis gaat hebben. FOM en Circuits moeten gaan samenwerken om de levensvatbaarheid van F1 races te behouden. (lees: nieuwe afspraken maken)

Pay-TV is een ander verhaal. Nu is F1 vaak alleen via de geselecteerde betaalzenders te volgen (Ziggo, SkyF1, RTL, NBCSN, etc.) Buiten die betaalde zenders is er vrijwel niets te vinden om F1 te promoten en/of onder de aandacht te brengen. Ik hoop en verwacht dat Liberty daar nog wel mogelijkheden gaat vinden. Nieuw jonger publiek trekken is essentieel.

Ik ben heel benieuwd hoe tijdens de winterstop ideeen van Liberty, MR.E, teams en circuits vorm gaan krijgen. Dat er wat moet veranderen is duidelijk,..

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:37
Ticketprijzen zijn inderdaad behoorlijk fors. Ik heb wel eens overwogen om een keertje naar Spa te gaan maar voor de goedkoopste zitplaats daar kan ik gemakkelijk naar zowel de MotoGP, de WorldSBK als de BSB in Assen, waarbij ik dan ook altijd een zitplaats heb met goed uitzicht heb op een videowall. En wat mij betreft brengen de tweewielers momenteel een stuk meer inhaalspectakel en jammer genoeg ook een beter geluid.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:19

Arfman

Drome!

Ik ben voor 150 euro p.p. naar Spa geweest. Op zich had ik dat er wel voor over maar als je ziet in wat voor amateuristische bende je daar terechtkomt .. manmanman /robgeus

Om 06:30 al in de file staan 5 KM van het circuit af, pas om 10:30 de parkeerplaats op kunnen rijden, toegangscontrole in de verzengende hitte die anderhalf uur duurde en niets voorstelde, vrijwel niets kunnen zien van de race en vervolgens na de race nog tot 21:30 mogen wachten tot we van de parkeerplaats af konden, terwijl om 17:00 al al het eten en drinken op was. Nee, top geregeld d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Arfman schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:28:
Ik ben voor 150 euro p.p. naar Spa geweest. Op zich had ik dat er wel voor over maar als je ziet in wat voor amateuristische bende je daar terechtkomt .. manmanman /robgeus

Om 06:30 al in de file staan 5 KM van het circuit af, pas om 10:30 de parkeerplaats op kunnen rijden, toegangscontrole in de verzengende hitte die anderhalf uur duurde en niets voorstelde, vrijwel niets kunnen zien van de race en vervolgens na de race nog tot 21:30 mogen wachten tot we van de parkeerplaats af konden, terwijl om 17:00 al al het eten en drinken op was. Nee, top geregeld d:)b
Balen :( Nog een geluk dat het dit jaar droog was dan... het kan ook net zo nat zijn als de afgelopen GP :P

Misschien volgende keer Hockenheim?
Zag dat daar de tribunes aardig leeg waren, is vanuit NL niet veel verder dan Spa.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-11 13:08
nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:53:
De prijzen van bv Malaysia zijn niet eens zo heel hoog. (zowel absoluut als relatief gezien.) (bedankt MartinSpire) Zelfs zo laag dat ik goed kan begrijpen dat ze de kosten (FOM-FEE) er bij lange na niet uit kunnen halen. Sterker nog er zijn behoorlijk veel tracks waar de ticketprijzen redelijk in verhouding zijn (vergelijk met een kaartje voor the Stones of een weekeindje Lowlands) Het grote probleem zit hem in de afdracht naar FOM. Zeker als die ieder jaar flink toeneemt.

Je kunt als organisator niet ieder jaar de ticketprijzen met 10% verhogen..(om de stijgende kosten te dekken) en dan verwachten dat je een uitverkocht huis gaat hebben. FOM en Circuits moeten gaan samenwerken om de levensvatbaarheid van F1 races te behouden. (lees: nieuwe afspraken maken)

Pay-TV is een ander verhaal. Nu is F1 vaak alleen via de geselecteerde betaalzenders te volgen (Ziggo, SkyF1, RTL, NBCSN, etc.) Buiten die betaalde zenders is er vrijwel niets te vinden om F1 te promoten en/of onder de aandacht te brengen. Ik hoop en verwacht dat Liberty daar nog wel mogelijkheden gaat vinden. Nieuw jonger publiek trekken is essentieel.

Ik ben heel benieuwd hoe tijdens de winterstop ideeen van Liberty, MR.E, teams en circuits vorm gaan krijgen. Dat er wat moet veranderen is duidelijk,..
Ziggo is als ik mij niet vergis een onderdeel van Liberty. Ik verwacht dat er niks gaat veranderen mbt de betaalmuur op de tv, tenzij je Ziggo neemt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• SpaceAce
  • Laatst online: 06-11 06:58
Spa vind ik persoonlijk één van de slechtste GP's om heen te gaan.

Je kunt dan, als je met de auto gaat, beter naar Hockenheim / Nürburgring gaan (al lijkt het er sterk op dat er dit jaar in ieder geval geen GP van Duitsland is). Oostenrijk is zelfs nog beter als je het mij vraagt, maar daar moet je wat extra uurtjes voor in de auto zitten.

• SnowDude
Spa ga je heen voor de sfeer en de camping en minder voor de race zelf, ze komen in Spa maar weinig langs. Ik ga zelf altijd woensdag of donderdag al naar Spa en dan op zondag na de race rustig de tent op ruimen en om een uur of 7 a 8 richting huis. Ik heb nog nooit file gehad. Ook in Spa kan je met bronze kaarten de wedstrijd goed zien als je maar op de juiste plek zit.

Voor elk circuit geld ook dat je gewoon bij een scherm moet zitten om de race een beetje bij te kunnen houden.

• SpaceAce
Het klopt dat de sfeer op de camping mooi is op SPA. Maar als je voor de sfeer wilt gaan met zo'n weekend kun je misschien beter naar Le Mans gaan (goedkoper en nog betere sfeer).

• Divak
De prijzen vallen mij reuze mee. Als je naar een (Europese) voetbalwedstrijd gaat, naar de Olympische spelen of een tenniswedstrijd ben je ook een vermogen kwijt. Om €100-€150 te betalen voor een race-weekend (of za+zo) zijn geen schokkende bedragen. Voor eerder genoemde voetbalwedstrijden betaal je ook minimaal €60.

In Spa weet je gewoon dat het een chaos wordt, zeker komende jaren zal het aantal succes-supporters alleen maar ergere vormen aannemen. Dan ga ik echt niet voor mijn lol op een camping zitten.

In Abu Dhabi had ik voor $120 kaartjes voor za+zo, op het middenterrein. Geen files, geen chaos, alles netjes geregeld en mooi zicht en vrijheid op het circuit om wat heen en weer te lopen. Met je entreekaartjes kon je vervolgens gratis na de race op het naastgelegen festivalterrein naar Armin van Buuren voor een mooie afsluiter van het seizoen. Dat kost normaal alleen al €80 als je naar Armin wilt? Heel erg goed geregeld. Je zou het niet zeggen van zo'n 'zandbakrace', maar het was echt een vette ervaring.

Als ik dan kijk naar de MotoGP is de MotorGP inderdaad iets goedkoper maar is de hele show veel minder.

Uiteindelijk zou Duitsland of Oostenrijk al beter te doen zijn dan Spa, een dagje langer rijden maar minder chaos :D Zelf ben ik aan het kijken voor Hongarije, met de auto, is ook maar een paar uurtjes verder dan de Red Bull Ring. Barcelona is ook een ideetje maar de route du soleil ben ik een beetje zat :+

[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 22-11-2016 09:25 ]

• SpaceAce
Wij zijn in 2015 naar Hongarije geweest, een echte aanrader wat mij betreft:
- Tribune kaarten voor zo'n €120 (brons). De betere plekken rond de €250,-
- Mooie stad
- Niet duur qua eten en drinken (ook op het circuit)
- Met de gratis bus naar het circuit is goed te doen, terug met de taxi

• Divak
SpaceAce schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:29:
- Mooie stad
Klinkt inderdaad goed, waar zat je? Daarnaast een mooie stad en niet duur. Ben je met de auto of het vliegtuig gegaan?
De race valt waarschijnlijk eind juli, dan pak ik hem denk ik samen met een zomervakantie in Bulgarije en is de auto een leuke trip.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
SpaceAce schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:29:
- Mooie stad
Taxi terug dit jaar stond me toch een rij. En dan hebben m'n pa en ik voordat we het circuit verlieten eerst nog even ergens wat gegeten en een biertje gedaan. Dus gewoon de bus terug gepakt en daarna lopend naar het hotel gegaan. Vlakbij het hoofdstation in Budapest. Stad is inderdaad een aanrader, mits het niet regent en je in een open bus zit voor een city tour. Wij waren voor kaarten silver 5 175 euro pp kwijt. Niet de mooiste plek, zou dan zelf de volgende keer wat meer betalen en op de Red Bull tribune (pit ingang, opkomen rechte stuk) gaan zitten

• SpaceAce
Divak schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:35:
[...]

Klinkt inderdaad goed, waar zat je? Daarnaast een mooie stad en niet duur. Ben je met de auto of het vliegtuig gegaan?
De race valt waarschijnlijk eind juli, dan pak ik hem denk ik samen met een zomervakantie in Bulgarije en is de auto een leuke trip.
Wij zaten op Silver 4 (opkomen rechte stuk, tribune boven op een heuvel). Voordeel dat je nog redelijk gedeelte van het circuit kon zien en daarbij uitzicht had op een scherm (afstand tot scherm was wel te groot om de stand te kunnen zien). Ik zie op de website van de Hungaroring dat deze al uitverkocht is, maar andere Silver tribunes zijn wel nog beschikbaar voor €155,-. Ik zie dat ze de brons kaarten zelfs voor €75,- in de aanbieding hebben.

Voordeel van de brons kaarten is dat je dichter bij de halte van de bus bent. Geen idee waarom, maar de speciale bus stopt zo'n 15-20 minuten lopen vanaf het circuit. Als je op brons zit zul je misschien vóór de drukte uit al bij de bus kunnen zijn denk ik. Al heb ik daar geen ervaring mee, wij gingen op za en zo terug met de taxi.

We zijn met het vliegtuig gegaan (iets meer dan €100,- pp retour vanaf Maastricht)
pjlgt schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:54:
[...]

Taxi terug dit jaar stond me toch een rij. En dan hebben m'n pa en ik voordat we het circuit verlieten eerst nog even ergens wat gegeten en een biertje gedaan. Dus gewoon de bus terug gepakt en daarna lopend naar het hotel gegaan. Vlakbij het hoofdstation in Budapest. Stad is inderdaad een aanrader, mits het niet regent en je in een open bus zit voor een city tour. Wij waren voor kaarten silver 5 175 euro pp kwijt. Niet de mooiste plek, zou dan zelf de volgende keer wat meer betalen en op de Red Bull tribune (pit ingang, opkomen rechte stuk) gaan zitten
Wij zijn gelijk na de race richting de taxi standplaats gegaan. Tijdens de podium ceremonie liepen we achter de hoofdtribune langs. Er stond al een lange rij, maar ik moet zeggen dat het erg goed geregeld was. De rij was een soort Efteling wachtrij. Denk dat we zo'n 20 minuten hebben moeten wachten. Taxi ritje naar het centrum kost zo'n € 30,-.

Silver 5 leek me idd ook iets minder. De silver tribunes opgaan rechte stuk vond ik persoonlijk iets beter.

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Was er niet een apart topic voor zaken omtrent het bezoeken van een GP?

• Señor Sjon
Nee. Maar dat zou zeker geen kwaad kunnen. :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan toch in het "waar kijken?" topic? Langs de baan ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:19

Arfman

Drome!

Tja, camping e.d. is allemaal leuk maar met maar 30 vrije dagen per jaar en een gezin gaat hem dat niet worden, ik zit vast aan een autorit. In 2011 naar Hockenheim geweest, goed geregeld en toen hebben we gelijk een vakantie eraan geplakt maar toen hadden we ook nog geen kind :P

Ik ben helemaal voor sfeer proeven en ook zeker bereid om comfort in te leveren om maar langs de baan te staan, maar als het dan zo verschrikkelijk belabberd geregeld is zoals in België dit jaar .. dan snap je ook meteen waarom Wallonië straatarm is, die mensen kunnen gewoon niks.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Icephase
  • Laatst online: 06-11 08:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Genoeg over bezoekjes. Heren (en dames?): wat moet Hamilton doen dit weekend om kampioen te worden? En dan bedoel ik niet qua punten, maar hoe kan hij het voor elkaar krijgen dat Rosberg 4e of lager wordt én dat hij zelf wint?

Zelf denk ik dat hij heeeeeeel sneaky te werk moet gaan: Rosberg zal gewoon sneller zijn dan de Ferrari's en Red Bulls, dus Hamilton zal op de een of andere manier ervoor moeten zorgen dat Rosberg in het gedrang komt én daar dus met schade uit komt. Zonder schade gaat het Rosberg wel lukken om alsnog 2e te worden, hooguit misschien 3e.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Icephase schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:14:
Genoeg over bezoekjes. Heren (en dames?): wat moet Hamilton doen dit weekend om kampioen te worden? En dan bedoel ik niet qua punten, maar hoe kan hij het voor elkaar krijgen dat Rosberg 4e of lager wordt én dat hij zelf wint?

Zelf denk ik dat hij heeeeeeel sneaky te werk moet gaan: Rosberg zal gewoon sneller zijn dan de Ferrari's en Red Bulls, dus Hamilton zal op de een of andere manier ervoor moeten zorgen dat Rosberg in het gedrang komt én daar dus met schade uit komt. Zonder schade gaat het Rosberg wel lukken om alsnog 2e te worden, hooguit misschien 3e.
Ik vermoed dat ze vanuit de teamleiding van Mercedes wel zullen aangeven dat er geen vuile truukjes mogen worden uitgehaald (expres aanrijden, expres band leksteken met een voorvleugel of expres in verkeer blocken)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:25

Moofnor

King of my castle

Gezien het gebrek aan straffen voor Hamilton en de uitspraak van voorkeur door Bernie, gok ik dat Hamilton een aardige vrijbrief heeft om vuile spelletjes te gaan spelen.

Net als in de vorige 3 races ben ik vol goede hoop dat Hamilton er in de eerste bocht af ligt. Dit keer mag hij zelfs Rosberg meenemen voor mijn part :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• nachtnet
Icephase schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:14:

Enige trukje dat HAM kan uithalen is zorgen dat ROS geen pole of p2 in Qualificatie heeft. Dat trukje uithalen zonder dat dat leidt tot een uitsluiting ala schumacher 1997 lijkt vrijwel onmogelijk.. Tijdens de start of race een truk uithalen is ook bijna niet te doen..

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57

Cheezus

Luiaard

Suiker in de tank gooien bij Nico? :+
Nee, als Lewis op positie 1 netjes zijn rondjes blijft rijden zal hij geen kampioen worden. Dus hopen op pech bij Rosberg of een manier vinden om sneaky toch te blocken..
Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1