Zojuist even teruggekeken, hij was er nèt helemaal voorbij.Phusebox schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:17:
Volgens mij was hij hem niet helemaal voorbij.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zojuist even teruggekeken, hij was er nèt helemaal voorbij.Phusebox schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:17:
Volgens mij was hij hem niet helemaal voorbij.
Volgens de plattegrond van het circuit is dat toch ook de DRS activatie-streep, maar misschien heeft ie een dubbele functie op dat circuit want vanuit de onboard van Massa, nadat ie een straf heeft gekregen voor het inhalen onder, wordt daar ook de safety car line weergegeven?P.O. Box schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:05:
[...]
volgens mij is dat de safetycar streep... hoe dan ook... er is ergens op het circuit een speciale safetycar streep die NIET gelijk is aan de start-finish-streep vanaf waar er ingehaald mag worden
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2016 13:32 ]
Testing, one, two ...
Nee, dat is de DRS activatie streep. De SC streep in Brazilie ligt ergens in de buurt van de finishlijn, als het niet de finishlijn zelf is. Volgens mij geldt het eerste baandeel die officieel groen wordt.P.O. Box schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:05:
volgens mij is dat de safetycar streep... hoe dan ook... er is ergens op het circuit een speciale safetycar streep die NIET gelijk is aan de start-finish-streep vanaf waar er ingehaald mag worden
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Ik denk t eerste anders liggen ze zo naast de baan. Het lijkt alsof ze relaxt rijden maar ze moeten flink doortrappen.--HYPER--392 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:28:
Weet iemand of de safetycar ook met "regenbanden" rijdt? . Of rijden die met standaard consumenten bandjes?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Volgens mij rijden ze met normale sportieve banden die ook voor de straat geschikt zouden zijn. Niet met speciale Race banden. Op deze manier kan de Safetycar gelijk op snelheid komen en maakt een specifieke bandentemperatuur voor de safetycar niet uit.--HYPER--392 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:28:
Weet iemand of de safetycar ook met "regenbanden" rijdt? . Of rijden die met standaard consumenten bandjes?

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 19-11-2016 19:58 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 19-11-2016 21:00 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
FIA geeft toch echt op de locatie van de DRS streep de safety car line? Of ze hebben het fout op TV, of de streep heeft twee functies daar?TheBrut3 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:42:
[...]
Nee, dat is de DRS activatie streep. De SC streep in Brazilie ligt ergens in de buurt van de finishlijn, als het niet de finishlijn zelf is. Volgens mij geldt het eerste baandeel die officieel groen wordt.
En zo streng kijken ze niet als een coureur een andere coureur voorbij schiet achter de SC. Ze kijken vooral streng dat er bij een herstart niet te snel wordt ingehaald.
Testing, one, two ...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De safety car line is normaal gesproken de lijn waar ook de pit entry markering begint. Dat is op Interlagos ook de DRS activation lijn.hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:28:
[...]
FIA geeft toch echt op de locatie van de DRS streep de safety car line? Of ze hebben het fout op TV, of de streep heeft twee functies daar?
[afbeelding]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
zie ook altijd de Event Notes http://www.fia.com/events...vent-timing-information-2SnowDude schreef op zondag 20 november 2016 @ 01:51:
[...]
De safety car line is normaal gesproken de lijn waar ook de pit entry markering begint. Dat is op Interlagos ook de DRS activation lijn.
Waarom kunnen ze niet wisselen? Er is elke race nota bene een Mercedes garage aanwezig!nachtnet schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:48:
[...]
Zou overigens wel een beetje gek zijn om regenbanden en/of slicks te hebben onder de safetycar.
Ze kunnen natuurlijk niet tussendoor de banden gaan wissellen als het ineens gaat regenen (of droog wordt..)
Heel gaaf om zo terug te zien. Zojuist ff tijdens een indoor training bekekennachtnet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:14:
nachtnet in "[F1 2016] Race 20 - GP van Brazilië REGENGOD MAX!!!!!!!!!!!!"
even naar dit topic gekopieerd.
[video]
30 minuten onboards van canal+
* nachtnet gaat deze tijdens een kopje koffie kijken.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
JammerDijkstraat schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:48:
Waarschijnlijk staat vanaf 2018 Singapore niet meer op de kalender. Het contract loopt volgend jaar af en ze willen waarschijnlijk niet verlengen. Ondanks dat de meeste races niet heel interessant waren zou ik het wel jammer vinden ik vind zoon race in het donker wel iets hebben.
bron: http://www.motorsport.com...e-says-ecclestone-852227/
Komt uit dit interview..(Wat dan weer verbazend veel lijkt op het interview van Martin Brundle met Bernie E.) http://www.auto-motor-und...fuer-die-welt-871681.htmlDijkstraat schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:48:
Waarschijnlijk staat vanaf 2018 Singapore niet meer op de kalender. Het contract loopt volgend jaar af en ze willen waarschijnlijk niet verlengen. Ondanks dat de meeste races niet heel interessant waren zou ik het wel jammer vinden ik vind zoon race in het donker wel iets hebben.
Ik vraag me af of het wel echt nieuws is en niet een uit zijn verband gerukte quote..Ja, der Grand Prix hat Singapur viel Geld gekostet. Aber er hat ihnen auch viel Geld gebracht. Singapur war plötzlich mehr als nur ein Flugplatz, um von dort irgendwo hin zu fliegen. Jetzt glauben sie, dass sie ihr Ziel erreicht haben und wollen vielleicht keinen Grand Prix mehr.
[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 20-11-2016 12:56 ]
Ik vind het een slecht geschreven artikel. Ik had op zijn minst verwacht dat de jaartallen er goed in worden ingevuld;Cubic X schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:54:
[...]
Jammer. Niet de mooiste races misschien maar ze keken toch wel aardig weg, de sfeer en het donker maakte het toch wel aardig om te kijken. Veel beter dan al die andere recentelijke toevoegingen in bananenrepublieken zoals Baku, Azerbeidzjan
![]()
. Ik hoop nog steeds dat ze nooit weer naar Baku gaan, maar dat zal wel een verloren zaak zijn. Jammer dat Singapore dan gaat verdwijnen.
The doubts about the long-term future of the Singapore GP come amid serious question marks about both the German and Brazilian Grands Prix for 2016.
Ik meen gehoord te hebben dat Baku een contract voor 10 jaar heeft, dus voorlopig zullen ze daar nog wel even langsrijden, de komende seizoenen...Cubic X schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:54:
[...]
Ik hoop nog steeds dat ze nooit weer naar Baku gaan, maar dat zal wel een verloren zaak zijn.
Mooi stukje, thanxTrevor schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:35:
Mooi artikel over Max in het NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws...verschil-5344670-a1532580
[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 21-11-2016 19:38 . Reden: De video van Vettel eraan toegevoegd ]
...
Mooi, vresenlijke race , alsof ze op een indoor kartbaan rijden. Alleen Bahrein is er als nachtrace beter op geworden, maar dat ligt waarschijnlijk aan de veel lagere baantemperatuur en niet aan het donker.Dijkstraat schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:48:
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Vind ik ook. Singapore vind ik een van de leukere races.Ryur schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:04:
Ik vind het jammer dat Singapore misschien verdwijnt. Vond/vind altijd een leuke baan
Zie juist liever een van de 'klassiekers' verdwijnen! Met name Monza mag z.s.m. van mij van de kalender
Ik kan de laatste "mooie" race in Monza nog wel herinneren..... Of in ieder geval; er gebeurde veel. Die was in 2000 en dat kwam omdat in de 3e bocht een grote crash was doordat de Jordans een beetje in het gedang kwamen....Grrrrrene schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:30:
Ik denk niet dat ik Singapore ga missen inderdaad. Een paar circuits zijn legandarisch en hebben veel historie of leveren gewoon vaak een mooie race op: Spa, Silverstone, Monza, Monaco (jaja), Interlagos... Maar andere circuits zijn ronduit saai. Jammer dat een circuit als Baku direct een 10-jarig contract krijgt zonder eerst even af te wachten hoe de race uitpakt. Dat geeft mij heel duidelijk aan hoe F1 in elkaar zit: het gaat al jaren niet meer om de fans of de sport, maar puur om het geld. Nu zitten we nog 9 jaar opgescheept met een oersaai circuit.
Ik zou het persoonlijk ook erg jammer vinden wanneer de Duitse GP verdwijnt. Vooral de Nürburgring vind ik een leuke baanStealthyPeanut schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:41:
[...]
Ik kan de laatste "mooie" race in Monza nog wel herinneren..... Of in ieder geval; er gebeurde veel. Die was in 2000 en dat kwam omdat in de 3e bocht een grote crash was doordat de Jordans een beetje in het gedang kwamen....
Verder zijn het gewoon optochten waar de sterkste motor gewoon wegrijdt bij de rest.
Een nachtrace in Vegas? Lijkt me kansloos, gewoon gezien het tijdstip. Het is daar 9 uur vroeger dan hier. Dan moet je óf om een uur of 3 a 4 in de ochtend gaan starten, of je krijgt de race in Europa pas op maandag ochtend. De avondraces zijn juist geïntroduceerd om het tijdstip van kijken in Europa naar schappelijker tijden te krijgen bij races in Azië.DJTimo schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:37:
En dan kan een nieuwe (nacht)race in Las Vegas dat gat opvullen, daar was men volgens mij naar aan het kijken. Ik vond Singapore niet eens zo vervelend om naar te kijken hoor. 't was zeker geen hoogtepunt op de kalender, maar we moeten maar afwachten wat er voor terug komt.
[ Voor 17% gewijzigd door ATS op 21-11-2016 09:23 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het tijdstip van een nachtrace in USA zou voor Europeanen inderdaad niet ideaal zijn. Wat betreft de populariteit van F1 onder Amerikanen heb je denk ik een goed punt aangestipt. Het kijken van sport in een sportsbar onder het genot van een paar losse bieren is een algemeen goed en dat is toch wat minder aantrekkelijk op een zondagochtend om 5u of 8u.ATS schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:09:
[...]
Een nachtrace in Vegas? Lijkt me kansloos, gewoon gezien het tijdstip. Het is daar 9 uur vroeger dan hier. Dan moet je óf om een uur of 3 a 4 in de ochtend gaan starten, of je krijgt de race in Europa pas op maandag ochtend. De avondraces zijn juist geïntroduceerd om het tijdstip van kijken in Europa naar schappelijker tijden te krijgen bij races in Azië.
Edit: Ik vraag me nu af: zou dat ook (een) reden kunnen zijn voor de zeer beperkte populariteit van F1 in de VS? De races zijn daar regelmatig op een beroerd tijdstip, rond 8 uur 's morgens aan de oostkust tot 5 uur in de ochtend voor de westkust. En dan heb ik het nog niet over de Aziatische races...
[ Voor 3% gewijzigd door DJTimo op 21-11-2016 09:54 ]
Vind het ook hele mooie plekken! Je ziet daar echt veelLuxicon schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:39:
Deze vond ik ook aardig leuk, niet heel spectaculair of iets dergelijks verder, maar de reactie van het publiek vind ik wel mooi.
[video]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Longbow Finance kon kiezen of ze Ericsson of de Armcos gingen sponsoren, aangezien ze meestal samen in beeld zijn...StevoMark10 schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:15:
http://www.gpupdate.net/n...t-aan-voor-derde-seizoen/
Onze grote vriend Ericsson mag nog een jaar achteraan een paar auto's afschrijven. Eigenlijk is het wat mij betreft onbegrijpelijk dat mensen als hij in de F1 rijden...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik hoop dat Longbow Finance ook een verzekerings tak heeft.JackBol schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:25:
[...]
Longbow Finance kon kiezen of ze Ericsson of de Armcos gingen sponsoren, aangezien ze meestal samen in beeld zijn...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
| MERCEDES | Lewis Haminton | Nico Rosberg |
| FERRARI | Sebastian Vettel | Kimi Raikkonen |
| RED BULL | Daniel Ricciardo | Max Verstappen |
| WILLIAMS | Valtteri Bottas | Lance Stroll |
| FORCE INDIA | Sergio Perez | Esteban Ocon |
| TORO ROSSO | Carlos Sainz jr. | Daniil Kvyat |
| MCLAREN | Fernando Alonso | Stoffel Vandoorne |
| HAAS | Romain Grosjean | Kevin Magnussen |
| RENAULT | Nico Hulkenberg | Jolyon Palmer |
| SAUBER | Marcus Ericsson | TBA $$ |
| MANOR | TBA $$ | TBA $$ |
[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2016 11:40 . Reden: WEH vergeten, maakt blijkbaar niet zoveel indruk.. ]
En Wehrlein[b]nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:29:
Huidige Rijders zonder stoeltje:
- Esteban Gutierez
- Felippe Nasr
Voor de Armcos?SnowDude schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:28:
[...]
Ik hoop dat Longbow Finance ook een verzekerings tak heeft.
Uiteraard,... sauber heeft zeker 4 vakjes nodig...
| MERCEDES | Lewis Haminton | Nico Rosberg | ||
| FERRARI | Sebastian Vettel | Kimi Raikkonen | ||
| RED BULL | Daniel Ricciardo | Max Verstappen | ||
| WILLIAMS | Valtteri Bottas | Lance Stroll | ||
| FORCE INDIA | Sergio Perez | Esteban Ocon | ||
| TORO ROSSO | Carlos Sainz jr. | Daniil Kvyat | ||
| MCLAREN | Fernando Alonso | Stoffel Vandoorne | ||
| HAAS | Romain Grosjean | Kevin Magnussen | ||
| RENAULT | Nico Hulkenberg | Jolyon Palmer | ||
| SAUBER | Marcus Ericsson / Evt. $$$ | TBA $$ | TBA $$ | TBA $$ |
| MANOR | TBA $$ | TBA $$ |
Hmm, word ik misschien toch nog eens fan van Alonsonachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:29:
Na 2017 lijkt ALO trouwens richting de LMP1 Porsche te gaan (bron: dailysportscar)
[afbeelding]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2016 13:41 ]
We zien het wel. Singapore, Malysia... Te veel lege tribunes denk ik. Wel jammer wat mij betreft.nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:39:
Malaysia valt na 2018 van de kalender af.. http://www.f1fanatic.co.u...lvr.it&utm_medium=twitter
Maar 2018 is nog ver.. misschien is er onder Liberty nog een overeenkomst te bereiken.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Erg jammer vind ik. Sepang staat sinds 1999 op de kalender en ik kan me daar nog erg veel leuke races, acties en onvoorspelbare weekenden van herinneren.nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:39:
Malaysia valt na 2018 van de kalender af.. http://www.f1fanatic.co.u...lvr.it&utm_medium=twitter
Maar 2018 is nog ver.. misschien is er onder Liberty nog een overeenkomst te bereiken.
prima begrijpelijk - zeer jammer - maar vanuit alonso zijn positie was ik vorige jaar al opgestarpt. poppenkast show, weinig spectakel, zet je dat weg langs de LMP1 series ... daar ligt de ontwikkeling en technische innovatie net zo hoog als in F1.nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:29:
Na 2017 lijkt ALO trouwens richting de LMP1 Porsche te gaan (bron: dailysportscar)
[afbeelding]
Mja al lijkt het me vooral een manier om Petronas onder druk te zetten wat meer centjes uit te geven voor de race. Of dat andere bedrijven mee gaan sponseren.StealthyPeanut schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:22:
[...]
Erg jammer vind ik. Sepang staat sinds 1999 op de kalender en ik kan me daar nog erg veel leuke races, acties en onvoorspelbare weekenden van herinneren.
Zonde.
Ik kijk graag WEC maar daar is het spectakel nou ook niet echt bepaald hoog imho. De LMP1 heeft ook gewoon een te kort aan top teams die aanspraak maken op de titel. Volgend jaar wordt het of Porsche of Toyota de rest van het veld zijn rijdende chicanes. De LMP2 en GT klassen zijn vele male spannender en spectaculairder.himlims_ schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:27:
[...]
prima begrijpelijk - zeer jammer - maar vanuit alonso zijn positie was ik vorige jaar al opgestarpt. poppenkast show, weinig spectakel, zet je dat weg langs de LMP1 series ... daar ligt de ontwikkeling en technische innovatie net zo hoog als in F1.
Ik verbaas me er zelf ook over dat hij toch 2017 wil gaan rijden.. Zoals ALO nu weekeinden doorloopt past niet bij hem. (ik bedoel, een beetje camera werk en rondhangen rond de track tijdens een FPhimlims_ schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:27:
[...]
prima begrijpelijk - zeer jammer - maar vanuit alonso zijn positie was ik vorige jaar al opgestarpt. poppenkast show, weinig spectakel, zet je dat weg langs de LMP1 series ... daar ligt de ontwikkeling en technische innovatie net zo hoog als in F1.
F1 is een "acquired taste", ook voor amerikanen. Als ze er meer aan blootgesteld worden gaan ze wel meer kijken.himlims_ schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:07:
de amerikanen die ik spreek vinden f1 niet bijzonder - behalve met regen "hardstikke gek dat jullie dan rijden"
[ Voor 15% gewijzigd door Divak op 21-11-2016 16:51 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nou ja, je doet nu alsof het onbetaalbaar is voor 'de gewone man'.Lekker Ventje schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:10:
Het probleem van Maleisië is dat ze 91 miljoen uit moeten geven en dat niet terug kunnen verdienen. Iets wat we van diverse circuits al een aantal jaren horen dat de kosten te hoog zijn.
Prima dit, laat er nog maar een aantal afhaken zodat er wellicht eindelijk eens iets gaat gebeuren en de gewone man weer eens naar het circuit kan gaan en de echte circuits weer terug gaan komen.
Toch vraag ik het me af. Je besteed dan wel 91 miljoen maar je krijgt natuurlijk buiten het evenement nog langer bezoekers die kant op.Lekker Ventje schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:10:
Het probleem van Maleisië is dat ze 91 miljoen uit moeten geven en dat niet terug kunnen verdienen. Iets wat we van diverse circuits al een aantal jaren horen dat de kosten te hoog zijn.
Prima dit, laat er nog maar een aantal afhaken zodat er wellicht eindelijk eens iets gaat gebeuren en de gewone man weer eens naar het circuit kan gaan en de echte circuits weer terug gaan komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2016 17:16 ]
[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2016 17:46 ]
Mja dat is voor mij ook de reden dat ik er nog nooit heen geweest ben. Ticket + verblijf (ben niet zo van kamperen) en vervoer blijft toch best prijzig. Plus dat ik zeker de afgelopen jaren niet zo actief aan het kijken was. Maar nu met Max zie ik mezelf toch nog wel gaan. Misschien nog niet volgend jaar, maar anders daarna.Formula one schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:23:
Ik vindt zelf dat formule 1 tickets best wel prijzig zijn en denk dat daarom er ook minder mensen heen gaan
Eh... De tribunes zijn vaak maar half gevuld, of nog minder. Ze zijn niet voor niets tegenwoordig vaak afgedekt met grote (reclame) doeken... Ook Europese GP's hebben heel wat moeite om de tribunes vol te krijgen; de Duitse heeft bijvoorbeeld de grootste moeite om de eindjes aan elkaar te breien. De opkomst van Max helpt een beetje sinds dit seizoen, vooral voor België en Duitsland. Maar daar kan je dat circus natuurlijk niet op laten draaien...Adlermann schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:12:
[...]
Nou ja, je doet nu alsof het onbetaalbaar is voor 'de gewone man'.
De prijzen zijn hoog, maar niet ondragelijk hoog. Uiteraard zullen de prijzen altijd precies zo hoog zijn dat ze net de boel zullen uitverkopen (dat is nu misschien niet helemaal zo). Maar ik denken dat de prijs gehalveerd oid gaat worden zal ook nooit gebeuren
Probleem is ook wel dat het live allemaal wat minder goed te volgen is dan op de TV (imo). Woon zelf 30 mins van het circuit hier (Shanghai), maar ben eigenlijk alleen een paar keer de vrije trainingen wezen kijken in de afgelopen jaren. De kwali/race kijk ik toch liever gewoon thuis of in de kroeg op een TV-scherm zodat je iets beter meekrijgt wat er allemaal gebeurt.ATS schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:49:
[...]
Eh... De tribunes zijn vaak maar half gevuld, of nog minder. Ze zijn niet voor niets tegenwoordig vaak afgedekt met grote (reclame) doeken... Ook Europese GP's hebben heel wat moeite om de tribunes vol te krijgen; de Duitse heeft bijvoorbeeld de grootste moeite om de eindjes aan elkaar te breien. De opkomst van Max helpt een beetje sinds dit seizoen, vooral voor België en Duitsland. Maar daar kan je dat circus natuurlijk niet op laten draaien...
Het probleem is gewoon dat de F1 organisatie bizar veel geld vraagt voor het organiseren van een race, en dan ook de reclamemogelijkheden claimt op het circuit (met uitzondering van Monaco, die het zelf mogen doen). En dan worden er ook nog behoorlijk hoge eisen gesteld aan de baan zelf en de faciliteiten er omheen. Dat kost ook sloten met geld. Hoe moet je dat in vredesnaam terugverdienen? Dat blijkt dus (vrijwel) niet te lukken... Er moet eigenlijk altijd geld bij van de overheid. En eerlijk is eerlijk: ik kan me helemaal voorstellen dat overheden daar minder en minder trek in hebben. Ook die maken een businesscase, en komen tot de conclusie dat het niet oplevert wat het kost, en er effectievere manier zijn om je regio te promoten.
En ja, ik ben vrij enthousiast F1 kijker (en niet pas sinds de laatste jaren), maar een Nederlandse race zie ik om deze redenen dan ook helemaal niet zitten (naast dat Bernie niet zit te wachten op nog een race in deze hoek van de wereld en andere praktische bezwaren): ik zou het over de balk gesmeten belastinggeld vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 21-11-2016 18:38 ]
Als de nieuwe eigenaar ook nieuwe technieken in wil zetten zouden ze ook eens aan een groot wifi netwerk tijdens de racekunnen denken waar je dan de race live mee op je telefoon kunt volgen. Uiteraard helpen meerdere grote schermen ook mee maar die kunnen niet overal geplaatst worden.Snowdog schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:34:
[...]
Probleem is ook wel dat het live allemaal wat minder goed te volgen is dan op de TV (imo). Woon zelf 30 mins van het circuit hier (Shanghai), maar ben eigenlijk alleen een paar keer de vrije trainingen wezen kijken in de afgelopen jaren. De kwali/race kijk ik toch liever gewoon thuis of in de kroeg op een TV-scherm zodat je iets beter meekrijgt wat er allemaal gebeurt.
Edit: wil dus eigenlijk zeggen dat F1 ook een beetje rare sport is om kijkers te trekken, van de ene kant wel gaaf om allemaal te zien, maar tegelijkertijd mis je op het circuit ook een hoop en da's wel jammer.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Klopt die 20 miljoen per jaar is moeilijk terug te verdienen. Zelfs als je 250.000 toeschouwers weet te vinden moet de kaart prijs al meer dan 80 euro gemiddeld zijn. (F1 heeft ook al zijn eigen sponsors dus minder ruimte voor eigen reclame waarmee het circuit kan verdienen)Lekker Ventje schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:10:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
...
Luxicon schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:14:
Wat ik wel vreemd vind, hoe kan het zo zijn, dat ze met die torenhoge budgets, het niet voor elkaar kunnen krijgen om de tracks in stand te houden? Nu heb je dat Maleisië en Singapore stoppen. En straks ook Canada, Brazilië en Duitsland als het tegenzit. Het is wel wat meer dan een stuk asvalt, maar dat moet toch prima te doen zijn met het budget dat de F1 heeft?

[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2016 20:20 ]
Precies dat lijkt mij een probleem. De kosten aan de organisatie zijn naar mijn idee dan belachelijk hoog. Waarom?nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:16:
[...]
De tracks moeten (VEEL) aan de FOM betalen om een race te mogen organiseren.. Dat is waarom deze races het lastig hebben...
http://www.totalsportek.c...ost-formula-1-grand-prix/
[afbeelding]
Tien jaar een F1 race organiseren (tijdsduur van de meest recente contracten) kost een circuit ongeveer €705.000.000 (705 Miljoen) (dat is kosten voor FOM en de kosten onsite (onderhoud, etc.)
...
Gedachte van CVC & Mr. E. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.Luxicon schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:21:
[...]
Precies dat lijkt mij een probleem. De kosten aan de organisatie zijn naar mijn idee dan belachelijk hoog. Waarom?
Hm oke, en dan zegt Ecclestone dit: “We doen ons best om Canada op de kalender te houden. In Brazilië proberen we hetzelfde, ook al is dat lastig. Wat betreft Hockenheim: we kunnen de race in Duitsland niet subsidiëren, als we datzelfde niet ook met de andere races in Europa doen.”nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:22:
[...]
Gedachte van CVC & Mr. E. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
...
[removed]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
BalenArfman schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:28:
Ik ben voor 150 euro p.p. naar Spa geweest. Op zich had ik dat er wel voor over maar als je ziet in wat voor amateuristische bende je daar terechtkomt .. manmanman /robgeus
Om 06:30 al in de file staan 5 KM van het circuit af, pas om 10:30 de parkeerplaats op kunnen rijden, toegangscontrole in de verzengende hitte die anderhalf uur duurde en niets voorstelde, vrijwel niets kunnen zien van de race en vervolgens na de race nog tot 21:30 mogen wachten tot we van de parkeerplaats af konden, terwijl om 17:00 al al het eten en drinken op was. Nee, top geregeld
Ziggo is als ik mij niet vergis een onderdeel van Liberty. Ik verwacht dat er niks gaat veranderen mbt de betaalmuur op de tv, tenzij je Ziggo neemt.nachtnet schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:53:
De prijzen van bv Malaysia zijn niet eens zo heel hoog. (zowel absoluut als relatief gezien.) (bedankt MartinSpire) Zelfs zo laag dat ik goed kan begrijpen dat ze de kosten (FOM-FEE) er bij lange na niet uit kunnen halen. Sterker nog er zijn behoorlijk veel tracks waar de ticketprijzen redelijk in verhouding zijn (vergelijk met een kaartje voor the Stones of een weekeindje Lowlands) Het grote probleem zit hem in de afdracht naar FOM. Zeker als die ieder jaar flink toeneemt.
Je kunt als organisator niet ieder jaar de ticketprijzen met 10% verhogen..(om de stijgende kosten te dekken) en dan verwachten dat je een uitverkocht huis gaat hebben. FOM en Circuits moeten gaan samenwerken om de levensvatbaarheid van F1 races te behouden. (lees: nieuwe afspraken maken)
Pay-TV is een ander verhaal. Nu is F1 vaak alleen via de geselecteerde betaalzenders te volgen (Ziggo, SkyF1, RTL, NBCSN, etc.) Buiten die betaalde zenders is er vrijwel niets te vinden om F1 te promoten en/of onder de aandacht te brengen. Ik hoop en verwacht dat Liberty daar nog wel mogelijkheden gaat vinden. Nieuw jonger publiek trekken is essentieel.
Ik ben heel benieuwd hoe tijdens de winterstop ideeen van Liberty, MR.E, teams en circuits vorm gaan krijgen. Dat er wat moet veranderen is duidelijk,..
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 22-11-2016 09:25 ]
Klinkt inderdaad goed, waar zat je? Daarnaast een mooie stad en niet duur. Ben je met de auto of het vliegtuig gegaan?SpaceAce schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:29:
Wij zijn in 2015 naar Hongarije geweest, een echte aanrader wat mij betreft:
- Tribune kaarten voor zo'n €120 (brons). De betere plekken rond de €250,-
- Mooie stad
- Niet duur qua eten en drinken (ook op het circuit)
- Met de gratis bus naar het circuit is goed te doen, terug met de taxi
Taxi terug dit jaar stond me toch een rij. En dan hebben m'n pa en ik voordat we het circuit verlieten eerst nog even ergens wat gegeten en een biertje gedaan. Dus gewoon de bus terug gepakt en daarna lopend naar het hotel gegaan. Vlakbij het hoofdstation in Budapest. Stad is inderdaad een aanrader, mits het niet regent en je in een open bus zit voor een city tour. Wij waren voor kaarten silver 5 175 euro pp kwijt. Niet de mooiste plek, zou dan zelf de volgende keer wat meer betalen en op de Red Bull tribune (pit ingang, opkomen rechte stuk) gaan zittenSpaceAce schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:29:
Wij zijn in 2015 naar Hongarije geweest, een echte aanrader wat mij betreft:
- Tribune kaarten voor zo'n €120 (brons). De betere plekken rond de €250,-
- Mooie stad
- Niet duur qua eten en drinken (ook op het circuit)
- Met de gratis bus naar het circuit is goed te doen, terug met de taxi
Wij zaten op Silver 4 (opkomen rechte stuk, tribune boven op een heuvel). Voordeel dat je nog redelijk gedeelte van het circuit kon zien en daarbij uitzicht had op een scherm (afstand tot scherm was wel te groot om de stand te kunnen zien). Ik zie op de website van de Hungaroring dat deze al uitverkocht is, maar andere Silver tribunes zijn wel nog beschikbaar voor €155,-. Ik zie dat ze de brons kaarten zelfs voor €75,- in de aanbieding hebben.Divak schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:35:
[...]
Klinkt inderdaad goed, waar zat je? Daarnaast een mooie stad en niet duur. Ben je met de auto of het vliegtuig gegaan?
De race valt waarschijnlijk eind juli, dan pak ik hem denk ik samen met een zomervakantie in Bulgarije en is de auto een leuke trip.
Wij zijn gelijk na de race richting de taxi standplaats gegaan. Tijdens de podium ceremonie liepen we achter de hoofdtribune langs. Er stond al een lange rij, maar ik moet zeggen dat het erg goed geregeld was. De rij was een soort Efteling wachtrij. Denk dat we zo'n 20 minuten hebben moeten wachten. Taxi ritje naar het centrum kost zo'n € 30,-.pjlgt schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:54:
[...]
Taxi terug dit jaar stond me toch een rij. En dan hebben m'n pa en ik voordat we het circuit verlieten eerst nog even ergens wat gegeten en een biertje gedaan. Dus gewoon de bus terug gepakt en daarna lopend naar het hotel gegaan. Vlakbij het hoofdstation in Budapest. Stad is inderdaad een aanrader, mits het niet regent en je in een open bus zit voor een city tour. Wij waren voor kaarten silver 5 175 euro pp kwijt. Niet de mooiste plek, zou dan zelf de volgende keer wat meer betalen en op de Red Bull tribune (pit ingang, opkomen rechte stuk) gaan zitten
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik vermoed dat ze vanuit de teamleiding van Mercedes wel zullen aangeven dat er geen vuile truukjes mogen worden uitgehaald (expres aanrijden, expres band leksteken met een voorvleugel of expres in verkeer blocken)Icephase schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:14:
Genoeg over bezoekjes. Heren (en dames?): wat moet Hamilton doen dit weekend om kampioen te worden? En dan bedoel ik niet qua punten, maar hoe kan hij het voor elkaar krijgen dat Rosberg 4e of lager wordt én dat hij zelf wint?
Zelf denk ik dat hij heeeeeeel sneaky te werk moet gaan: Rosberg zal gewoon sneller zijn dan de Ferrari's en Red Bulls, dus Hamilton zal op de een of andere manier ervoor moeten zorgen dat Rosberg in het gedrang komt én daar dus met schade uit komt. Zonder schade gaat het Rosberg wel lukken om alsnog 2e te worden, hooguit misschien 3e.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Enige trukje dat HAM kan uithalen is zorgen dat ROS geen pole of p2 in Qualificatie heeft. Dat trukje uithalen zonder dat dat leidt tot een uitsluiting ala schumacher 1997 lijkt vrijwel onmogelijk.. Tijdens de start of race een truk uithalen is ook bijna niet te doen..Icephase schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:14:
Genoeg over bezoekjes. Heren (en dames?): wat moet Hamilton doen dit weekend om kampioen te worden? En dan bedoel ik niet qua punten, maar hoe kan hij het voor elkaar krijgen dat Rosberg 4e of lager wordt én dat hij zelf wint?
Zelf denk ik dat hij heeeeeeel sneaky te werk moet gaan: Rosberg zal gewoon sneller zijn dan de Ferrari's en Red Bulls, dus Hamilton zal op de een of andere manier ervoor moeten zorgen dat Rosberg in het gedrang komt én daar dus met schade uit komt. Zonder schade gaat het Rosberg wel lukken om alsnog 2e te worden, hooguit misschien 3e.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq