Daar heb je ook volledig gelijk in. Ik kijk dan ook reikhalzend uit naar het testseizoen om hier te lezen wat voor mazen en oplossingen de teams nu weer gevonden hebben.SnowDude schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:06:
[...]
![]()
Weet je wie ook vermoeiend zijn? Dij kijk mij nou ik ben anders personen die bij alles wat populair is per definitie tegen zijn. Die zijn net zo erg als die lui met een knal oranje bril op hun kop.
De waarheid ligt natuurlijk ergens in het midden.
[...]
Tja de races hebben hun eigen (slowchat) topics In ik moet ook zeggen kwa techniek staat de F1 het tweede half jaar toch redelijk stil zeker nu er zoveel nieuwe regels aan komen voor volgend jaar.
Verwijderd
tuurlijk mag je alles downplayen. Zelfs je 'wat als' is een optie. Echter als ik een kudtje had gehad was ik een meisje geweest ipv een jongetje, is so boring en zuur.B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:16:
Wat Max heeft laten zien in Brazilië was briljant, daar zijn we het wel over eens. In Monaco was hij ook bijna zo goed onderweg en we weten ook hoe dat geëindigd is.
Van hero naar zero is enorm makkelijk in de F1, dit keer ging het goed maar voor hetzelfde geld had Max zijn auto in bocht 1 al afgeschreven zondag. Waarom in de eerste bocht na de start, onder deze omstandigheden 30/40 meter later remmen als Raikkonen? Dat had prima in de bandenstapels kunnen eindigen.
Zijn briljante drift bij het opkomen van het rechte stuk? 50/50 geluk en skills. Let maar eens op de vangrail, als er in de vangrail geen buiging had gezeten had hij zijn auto ook total loss gereden.
De actie op Vettel? Briljant en het ging goed, maar Vettel had hem ook kunnen laten staan en dan waren ze er met z'n tweeën af gegleden.
Kortom, alles viel op zijn plek en dat was mooi en super vet. Vergeet echter niet dat het heel makkelijk net even anders had kunnen zijn.
Ach, theoretische mechanica op de HTS vond ik ook altijd al zo n suf iets.Boinkie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:04:
[...]
Eens, ik kwam hier vaak voor techniek en omdat vaak de complete race werd behandeld. Nu is het alleen maar Max.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2016 10:15 ]
Nu de laatste race eraan komt, zie ik steeds vaker ook de mechanische pech van HAM terugkomen als reden dat ROS kampioen kan worden. Voor mijn gevoel valt dat wel mee en ik ben er eens in gedoken;
Pech die Rosberg heeft gehad.
- Beuk en DNQ door HAM tegen ROS Spanje?
- Duw HAM tegen ROS in Canada?
- Rem probleem Monaco?
- Versnellingsbak pech Engeland?
- Beuk VET tegen ROS op Sepang?
Hamilton heeft een dosis pech gehad met allerlei mechanische pech, maar ook Rosberg had allang kampioen kunnen zijn als hij niet de dupe was geworden van bovenstaande punten.
Daarnaast heeft Hamilton ook gewoon grote fouten gemaakt die hij volledig aan zichzelf te wijten heeft;
- Slechte start Japan
- Matig weekend Singapore
- Slechte start Italië
- Crash kwalificatie Azerbeidzjan
- Crash Spanje
- Slechte start Bahrein
- Slechte start Australië
Maar dit wordt allemaal wat sneller vergeten omdat HAM juist constant blijft zeggen dat mechanische pech hem op achterstand heeft gebracht.
- Rem probleem Monaco?
Hamilton heeft een dosis pech gehad met allerlei mechanische pech, maar ook Rosberg had allang kampioen kunnen zijn als hij niet de dupe was geworden van bovenstaande punten.
Daarnaast heeft Hamilton ook gewoon grote fouten gemaakt die hij volledig aan zichzelf te wijten heeft;
- Slechte start Japan
- Slechte start Italië
- Crash Spanje
- Slechte start Bahrein
Maar dit wordt allemaal wat sneller vergeten omdat HAM juist constant blijft zeggen dat mechanische pech hem op achterstand heeft gebracht.
Spanje kwam ook omdat Rosberg zijn auto in de verkeerde mode had staan. Hierdoor hield zijn auto in bij het uitkomen van bocht 3 waardoor Hamilton hem er makkelijk naast kon zetten.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
... en de tweede over VES die inmiddels bij een topteam de sterren van de hemel rijdt. Ja, Max kan met de druk om en rijdt bij een topteam. Van Ocon weten we het nog niet.Jwlb schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:53:
[...]
Bij lezen zat jij waarschijnlijk nooit in het topteam.![]()
De eerste zin ging over Ocon...
Wat een non-discussie.
Haha ik heb precies hetzelfde. Heb van gok 1996 tot 2001/2002 fanatiek F1 gevolgd, toen afgehaakt en eerlijk gezegd sinds begin dit jaar weer gaan kijken. Verdiep me wel in de techniek, strategie en achtergronden etc, net als toen. Maar toch vind ik het af en toe moeilijk er over te praten omdat iedereen tegenwoordig verstand ervan denkt te hebben omdat het op het 8 uur journaal voorbij komt.Divak schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:12:
Waarheid ligt inderdaad in het midden. De populariteit is leuk, maar zoals met alles; Het is leuk om fanatieke fan te zijn, totdat het mainstream wordt (zoals de hippies altijd over hun hobby zeggen). D
Als ik in 2000 met een Arrows petjes rondliep (of zelfs in 2015 met een Torro Rosso petje), was ik een fanatieke F1 volger en groot fan van de sport die bij de GP van Japan zelfs zo gek is om vanaf 6 uur op zondagochtend voor de TV te zitten.
Als je anno 2016 met een Red Bull petje oploopt word je gezien als een mainstream sukkel die ook eens een keer een bericht in het AD heeft gelezen en op een zondagmiddag voor het open kanaal van Sport 1 gaat zitten om te zien waar iedereen het nou over heeft en op maandagochtend op het werk de grootste mond heeft over alle acties van Verstappen en zo gek is geweest om 35 euro te betalen voor een pet.
Heb ook overwogen om kleding/petjes etc. te kopen maar nu je ziet dat elk kort pittig kapsel ermee rond loopt wil ik er eigenlijk niet mee geassocieerd worden.
Toch sneu. Vraag me af hoe dat bij andere sporten is...
Ga eens op zondag middag (natuurlijk als er geen race isRonaldMcDonald schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:18:
[...]
Toch sneu. Vraag me af hoe dat bij andere sporten is...
Ik denk trouwens dat het bij hockey, golf en cricket wel mee valt
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Zelf kom ik nooit bij de Jumbo. Maar ik heb wel voor 80 euro boodschappen online besteld. Heb nu zo n Red Bull dinkey toy'tje met Verstappen er in als gadget. Gaaf man...RonaldMcDonald schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:18:
[...]
Heb ook overwogen om kleding/petjes etc. te kopen maar nu je ziet dat elk kort pittig kapsel ermee rond loopt wil ik er eigenlijk niet mee geassocieerd worden.
Natuurlijk niet Verstappen in real live, en hij kwam ze ook niet persoonlijk brengen..Het lul..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2016 10:24 ]
Wat ik eigenlijk nog veel erger vind dan de "succes" supporters zijn al die TV programma's die in een keer wel aandacht schenken aan de F1. vd Garde, Lammers en Doornbosch zijn zo'n beetje alle talkshows langs geweest.
Van de week ook Lammers die in een item van 30 seconden voor 1 vandaag ofzo een rondje over de slipbaan van Slotenmaker rijdt om te laten zien hoe verstappen die auto uit de vangrail haalde. Die slip was daar totaal niet vergelijkbaar met de actie van verstappen
Van de week ook Lammers die in een item van 30 seconden voor 1 vandaag ofzo een rondje over de slipbaan van Slotenmaker rijdt om te laten zien hoe verstappen die auto uit de vangrail haalde. Die slip was daar totaal niet vergelijkbaar met de actie van verstappen
Haha ik heb er 2, de kinderen vinden het ook fantastisch om met Max Verstappen te kunnen racenVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:21:
[...]
Zelf kom ik nooit bij de Jumbo. Maar ik heb wel voor 80 euro boodschappen online besteld. Heb nu zo n Red Bull dinkey toy'tje met Verstappen er in als gadget. Gaaf man...
Natuurlijk niet Verstappen in real live, en hij kwam ze ook niet persoonlijk brengen..Het lul..
Waarom is dat erg? F1 was geen mainstream nieuws, dat is het nu wel.SnowDude schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:27:
Wat ik eigenlijk nog veel erger vind dan de "succes" supporters zijn al die TV programma's die in een keer wel aandacht schenken aan de F1. vd Garde, Lammers en Doornbosch zijn zo'n beetje alle talkshows langs geweest.
Ik moet zeggen dat ik ook wel erg nieuwsgierig ben naar het volgende seizoen, omdat er natuurlijk ontzettend veel gaat veranderen.
Theoretisch kan elk team volgend seizoen de beste auto hebben toch? Omdat het chassis helemaal wijzigt en de motoren weer naar hartenlust aangepast mogen worden toch?
Dat wel, maar vergeet niet dat de meeste motoren een doorontwikkeling van de huidige formule zijn. Weet niet of iedereen á la Renault en Honda een compleet nieuw blok ontwikkelt.rik86 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:33:
[...]
Waarom is dat erg? F1 was geen mainstream nieuws, dat is het nu wel.
Ik moet zeggen dat ik ook wel erg nieuwsgierig ben naar het volgende seizoen, omdat er natuurlijk ontzettend veel gaat veranderen.
Theoretisch kan elk team volgend seizoen de beste auto hebben toch? Omdat het chassis helemaal wijzigt en de motoren weer naar hartenlust aangepast mogen worden toch?
Is dat bekend dan, dat Renault en Honda een compleet nieuw blok ontwerpen? Geen revisie van de huidige motor?
Komende seizoen is er wel een grotere kans dat er verschuivingen gaan plaatsvinden. Sinds de V6 Turbo is Mercedes heer en meester, maar de afgelopen jaren is er niet zoveel veranderd in overige regels. Nu met de brede banden en meer downforce kan het volgens mij wat makkelijker de andere kant op vallen en ontdekt een team opeens wat nieuws (zie Brawn GP).
Ik denk dat Renault wel flink aan de weg gaat timmeren. Ze maken dit jaar al flinke stappen bij Red Bull, en ze lijken weer behoorlijk te gaan inzetten op het fabrieksteam, dan zullen ze ook wel wat extra inzetten op de motor als ze nu het fabrieksteam ook moeten leveren. Ik denk dat Red Bull volgend jaar dan ook gewoon een motor met de naam Renault heeft ipv TAG Heuer?
Maar het blijft altijd gokken.. Want met de extra downforce is een goede motor natuurlijk weer net zo belangrijk om de auto naar vooruit te krijgen op het rechte stuk.
Ik denk dat Renault wel flink aan de weg gaat timmeren. Ze maken dit jaar al flinke stappen bij Red Bull, en ze lijken weer behoorlijk te gaan inzetten op het fabrieksteam, dan zullen ze ook wel wat extra inzetten op de motor als ze nu het fabrieksteam ook moeten leveren. Ik denk dat Red Bull volgend jaar dan ook gewoon een motor met de naam Renault heeft ipv TAG Heuer?
Maar het blijft altijd gokken.. Want met de extra downforce is een goede motor natuurlijk weer net zo belangrijk om de auto naar vooruit te krijgen op het rechte stuk.
[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 18-11-2016 10:47 ]
Dat is wel wat er aangegeven is door beide fabrikanten. Ze liepen tegen beperkingen aan van de huidge ontwerpen.RonaldMcDonald schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:40:
Is dat bekend dan, dat Renault en Honda een compleet nieuw blok ontwerpen? Geen revisie van de huidige motor?
Renault heeft zo goed als niks aan de huidige auto gedaan, dat is nog steeds de Lotus van vorig jaar, minus de motor dan.
Ze hebben al hun werk in de 2017 wagen gestoken. Ben echt benieuwd hoe de verdeling volgend jaar gaat zijn, best kans dat een paar teams ineens een stuk verder naar voren rijden.
Ze hebben al hun werk in de 2017 wagen gestoken. Ben echt benieuwd hoe de verdeling volgend jaar gaat zijn, best kans dat een paar teams ineens een stuk verder naar voren rijden.
Renault sowieso, van Honda dacht ik het ook gelezen te hebben.
Ze kunnen niet allemaal vooraan rijden heRonaldMcDonald schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:49:
Renault heeft zo goed als niks aan de huidige auto gedaan, dat is nog steeds de Lotus van vorig jaar, minus de motor dan.
Maar ik denk dat het voor de sport belangrijk is dat de hegemonie van Mercedes eens ophoud en dat VES mee kan strijden om het WK.
McLaren mag van mij wel weer eens voorop rijden
Dat krijg je als je van grofweg een paar 100k kijkers naar 1.1m kijkers gaat. Het bondscoach syndroom.SnowDude schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:06:
[...]
![]()
Weet je wie ook vermoeiend zijn? Dij kijk mij nou ik ben anders personen die bij alles wat populair is per definitie tegen zijn. Die zijn net zo erg als die lui met een knal oranje bril op hun kop.
De waarheid ligt natuurlijk ergens in het midden.
[...]
Tja de races hebben hun eigen (slowchat) topics In ik moet ook zeggen kwa techniek staat de F1 het tweede half jaar toch redelijk stil zeker nu er zoveel nieuwe regels aan komen voor volgend jaar.
Spanje vond ik grotendeels Rosberg en het is imo een klein wonder dat ie niet bestraft is. Hij heeft wel vaker de deur op rechte stukken zo dichtgedrukt dat mensen op het gras terecht kwamen en daar is zelfs een regel voor gekomen. Overigens vergeet je de gridpenalty in België voor zijn motoren (hoewel hij denk ik Ricciardo had kunnen hebben) en het falen van de motor in Maleisië. Daar verloor hij 25 punten EN Rosberg won 3 punten extra. Anders had Lewis nu 16 punten voorgestaan.StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:13:
Nu de laatste race eraan komt, zie ik steeds vaker ook de mechanische pech van HAM terugkomen als reden dat ROS kampioen kan worden. Voor mijn gevoel valt dat wel mee en ik ben er eens in gedoken;
- Rem probleem Monaco?
- Slechte start Japan
- Slechte start Italië
- Crash Spanje
- Slechte start Bahrein
Overigens stond Lewis in China ook achteraan door een falende auto in Q door een versnellingsbak. Daar kreeg ie ook straf voor. Je ziet gewoon dat in zo'n betrouwbare formule waarbij Mercedes normaal gesproken 1-2 wordt, je bij een DNF de klos bent.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
1: Life on the LimitLoeWn schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:58:
Ik ben sinds Max begonnen is bij Torro Rosso formule 1 gaan volgen. Puur uit nieuwsgierigheid een keertje Max gekeken en sindsdien toch wel redelijk fan aan het worden van de formule 1. Nu ben ik al redelijk bij qua techniek, strategieen, banden, teams etc. maar ik mis natuurlijk nog de geschiedenis.
Weet er iemand leuke documentaires over de formule 1 welke een beetje de geschiedenis van de f1 samenvatten in een paar uur? Wat ik voornamelijk vind zijn documentaires die diep in gaan op één team of één coureur. Ik zoek eigenlijk meer een verfilming van de tijdlijn door de sport heen.
Grand Prix: The killer years
Eén van deze twee is erg goed, ik dacht de eerste. Geeft een mooi beeld van de Formule 1 van vroeger en je krijgt zelfs nog een vorm van respect voor Bernie (terwijl die man toch vooral afgezeken wordt door de F1 fans tegenwoordig).
Sowieso beiden de moeite waard om te kijken hoor.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Volgens mij gaan ze inderdaad afstappen van het 'size-zero' concept, en het blok van scratch opnieuw opbouwen.MikeyMan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:49:
Renault sowieso, van Honda dacht ik het ook gelezen te hebben.
http://www.motorsport.com...p-for-2017-engine-738518/
edit: en hier het stuk over Renault:
http://www.motorsport.com...ngine-for-f1-2017-847738/
[ Voor 28% gewijzigd door kevlar01 op 18-11-2016 11:15 ]
Ik vind dat Rosberg (of Hamilton) als kampioen niet toegeschreven kan worden als pech of geluk. Ik hoop wel op een hele spannende ontknoping. Ik mag ze allebei niet (Rosberg niet echt een persoonlijkheid, Hamilton wel, maar allebei zijn het stel drollen cliché-koningen waar je nooit naar een interview hoeft te luisteren omdat je toch al weer dat de ze fans bedanken en verder niets te vertellen hebbe), dus maak het dan maar lekker spannend.
weet niet als het al voorbij gekomen is hier maar een concept auto voor volgend jaar

bron: http://www.gpupdate.net/n...rototype-van-2017-bolide/
edit: vind zelf de achterkant er wat raar uit zien

[ Voor 8% gewijzigd door hjvg op 18-11-2016 11:17 ]
Dat is een beetje jammer, vergis ik me in datum van laatste race haha. Ik helemaal blij dat het dit weekend zou zijn moet ik nog week geduld hebben. Maar goed gelukkig schieten de weken voorbij (voor mij althans).
Vraag mij ook serieus af of een bandenwissel nu moeilijker gaat worden met die grote dingen achter. Lijkt me toch dat hoe groter en zwaarder, hoe lastiger het is om snel te wisselen.
Bij die is een hoop ruimte voor discussie.Señor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:57:
[...]
Spanje vond ik grotendeels Rosberg en het is imo een klein wonder dat ie niet bestraft is. Hij heeft wel vaker de deur op rechte stukken zo dichtgedrukt dat mensen op het gras terecht kwamen en daar is zelfs een regel voor gekomen.
De gridpenalties etc. vallen allemaal onder het gevolg van mechanische pech. Ros had ook pech; minder, maar nog steeds gewoon pech.Overigens vergeet je de gridpenalty in België voor zijn motoren (hoewel hij denk ik Ricciardo had kunnen hebben) en het falen van de motor in Maleisië. Daar verloor hij 25 punten EN Rosberg won 3 punten extra. Anders had Lewis nu 16 punten voorgestaan.
Overigens stond Lewis in China ook achteraan door een falende auto in Q door een versnellingsbak. Daar kreeg ie ook straf voor. Je ziet gewoon dat in zo'n betrouwbare formule waarbij Mercedes normaal gesproken 1-2 wordt, je bij een DNF de klos bent.
HAM had gewoon zijn starts (4!!) niet moeten verpesten. Dan had hij voor ROS gestaan.
Het wisselen zal iets moeilijker worden, maar de techniek blijft volgens mij hetzelfde. In dat geval is het vooral meer sportschool voor de pitcrew.
Juist optredens van Lammers, vd Garde, Doornbosch en niet te vergeten Hülkenberg en Verstappen zelf in diverse mainstream programma's als Pauw, Late Night, 1 vandaag, jeugdjournaal, koffietijd etc. is wat f1 nodig heeft om toekomst te houden.SnowDude schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:27:
Er wordt al een aantal jaren geklaagd dat het aantal kijkers en bezoekers aan races afneemt. Deels omdat F1-tv achter betaaltelevisie zit, deels omdat er weinig exposure meer is op algemene kanalen.
Om nieuwe fans te werven moet je F1 als product laten zien. Dat dat soms in jip-en-janneke-taal gebeurd en dat er soms wat gaten in het verhaal vallen in dergelijke programma's is voor ons misschien wel even wennen, maar voor een F1-noob essentieel om de sport te begrijpen.. Immer aan iemand die nog nooit een voetbal wedstrijd heeft gezien ga je ook niet eerst uitleggen dat het aantal noppen en het materiaal daarvan invloed op wedstrijden kan hebben. Nee, zo-een iemand ga je eerst de basis uitleggen: 22 spelers, de bal moet bij de tegenstander het doel in en je mag de bal alleen met de voet spelen..
Over de techniek achter de F1 auto en de verschillen zal het komende maanden weer genoeg gaan. De nieuwe banden zijn in het laatste deel van de testfase, Nieuwe regels zijn zo ongeveer bekend. Het is aan de teams om daar invulling aan te geven. Persoonlijk kan ik niet wachten op een eerste presentatie van die nieuwe auto's. (tegelijkertijd weet ik ook dat teams hun presentatie en definitieve model zolang mogelijk gaan uitstellen.(er zal mogelijk eerst een presentatie komen van de nieuwe livery op een 2016 model wagen. Zelfs bij de Barcelona testen in Februari verwacht ik nog een groot gehalte dummy onderdelen. Pas bij de start van de 1e grand-prix zullen we weten hoe de kaarten echt liggen.))
Ook dit topic heeft bij tijd en wijle genoeg aandacht voor de techniek van de f1 wagen. Zo ging het voor de zomerstop enkele weken over een specifiek ontstekingsmechanisme dat het ene team al wel en het andere team nog niet zou hebben. Is het een poosje gegaan over methoden om bandenspanning kunstmatig laag te houden door een truc met het voorverwarmen van de remmen. etc..
Nu aan het einde van het seizoen gaat het inderdaad over de poppetjes: Wie zit waar in de auto? Wie gaat dit jaar welke plaats in coureurs en constructeurskampioensschap pakken? En wie heeft afgelopen seizoen welke presaties geleverd?
Ook zonder oranje bril heeft heel de F1 wereld het over de brazilië race van VES. Het heeft wereldwijd indruk gemaakt. Het zou mi een beetje gek zijn als we daar juist hier niet over zouden praten.
Oh ja en dan vergeet ik ook nog eens dat F1 een nieuwe eigenaar heeft gekregen met bijbehorende speculatie posts....
Mensen nog van plan om in 2017 een race te gaan bezoeken? Ikzelf zat te denken aan Silverstone, maar geen idee hoe ik daar in de buurt kan komen van t circuit (hotel etc). Ik bedoel, ben niet een ster in aan de verkeerde kant vd weg rijden dus ik wou het liefst vanuit en hotel gewoon kunnen lopen naar circuit.
Andere optie is Belgie (auto en fiets mee etc) en daar op fietsafstand een hotelletje boeken. Alleen ik vind de race daar zo relatief kort omdat ze maar 44 x langs komen.
Wat zijn jullie plannen?
Edit: Spanje is ook een mooie optie trouwens!
Andere optie is Belgie (auto en fiets mee etc) en daar op fietsafstand een hotelletje boeken. Alleen ik vind de race daar zo relatief kort omdat ze maar 44 x langs komen.
Wat zijn jullie plannen?
[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 18-11-2016 11:46 ]
Het blijft allemaal lekker luchtfietsen.Señor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:57:
[...]
Spanje vond ik grotendeels Rosberg en het is imo een klein wonder dat ie niet bestraft is. Hij heeft wel vaker de deur op rechte stukken zo dichtgedrukt dat mensen op het gras terecht kwamen en daar is zelfs een regel voor gekomen. Overigens vergeet je de gridpenalty in België voor zijn motoren (hoewel hij denk ik Ricciardo had kunnen hebben) en het falen van de motor in Maleisië. Daar verloor hij 25 punten EN Rosberg won 3 punten extra. Anders had Lewis nu 16 punten voorgestaan.
- Als Rosberg alle wedstrijden had gewonnen was hij kampioen geweest
- Als Rosberg niet ingestuurd had op Lewis in Oostenrijk had hij ook meer punten gehad
- Als Lewis gespind was in Brazilie had hij minder punten gehad
- Als Rosberg zijn motor was ge-explodeerd in Maleisie had hij weer minder punten
- Ad infinitum
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als het even kan ga ik volgend jaar voor Bahrain!Japser schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:45:
Mensen nog van plan om in 2017 een race te gaan bezoeken? Ikzelf zat te denken aan Silverstone, maar geen idee hoe ik daar in de buurt kan komen van t circuit (hotel etc). Ik bedoel, ben niet een ster in aan de verkeerde kant vd weg rijden dus ik wou het liefst vanuit en hotel gewoon kunnen lopen naar circuit.
Wat zijn jullie plannen?
Banden zijn maar een kilo zwaarder dan de 2016 banden, valt dus wel mee.Zahariac schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:29:
Vraag mij ook serieus af of een bandenwissel nu moeilijker gaat worden met die grote dingen achter. Lijkt me toch dat hoe groter en zwaarder, hoe lastiger het is om snel te wisselen.
https://www.jamesallenonf...-1-tyres-are-they-fit4f1/
Ik ga niet, wil ooit nog wel naar een verre race in Asië of Amerika. Maar de beleving van de auto's live is voor mij (voor iemand daar over gaan struikelen) toch anders (minder) dan toen ze nog met jankende V8/V10 motoren reden.Japser schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:45:
Wat zijn jullie plannen?
Als je ze vooral vaak voorbij wil zien komen en niet te ver reizen wil kan je ook Hockenheim proberen, daar reden ze dit jaar 67 ronden en het is midden in de zomer. Of als je Max (RBR) fan bent is Oostenrijk (71 laps in 2016) natuurlijk ook wel wat op de eigen Red Bull Ring, welke ze volgens mij nog wel wat willen verlengen (dus minder laps).
Leuk dat heel Nederland nu meer interesse in F1 krijgt, maar dat maakt nauwelijks een deuk in de boter. Het natuurlijk altijd positief als er spannende dingen gebeuren in de F1, dat wekt ook enthousiasme buiten Nederland. Dus ik denk dat de grote bobo's er zeker blij mee zijn, maar het toch veel liever hadden gehad dat Max een Amerikaan was geweestnachtnet schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:43:
[...]
Juist optredens van Lammers, vd Garde, Doornbosch en niet te vergeten Hülkenberg en Verstappen zelf in diverse mainstream programma's als Pauw, Late Night, 1 vandaag, jeugdjournaal, koffietijd etc. is wat f1 nodig heeft om toekomst te houden.
[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2016 12:00 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Welke mechanische pech had Rosberg dan? Hij heeft nul gridpenalties of gemiste Q-sessies gehad door technische malheur. De keer dat ie het wel had (Silverstone) kostte het hem in ieder geval niet een race.StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:34:
[...]
Bij die is een hoop ruimte voor discussie.
[...]
De gridpenalties etc. vallen allemaal onder het gevolg van mechanische pech. Ros had ook pech; minder, maar nog steeds gewoon pech.
HAM had gewoon zijn starts (4!!) niet moeten verpesten. Dan had hij voor ROS gestaan.
Zo kan je elk topic hier wel afsluiten. Het hele Mercedes bataljon (Williams, Manor, Force India en Mercedes zelf) is gewoon retebetrouwbaar. Buiten Mercedes heeft de rest het met 4 ipv 5 motoren gedaan. Dan is het wel suf dat het mechanische duiveltje zich concentreert op één rijder.YakuzA schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:45:
[...]
Het blijft allemaal lekker luchtfietsen.
- Als Rosberg alle wedstrijden had gewonnen was hij kampioen geweest
- Als Rosberg niet ingestuurd had op Lewis in Oostenrijk had hij ook meer punten gehad
- Als Lewis gespind was in Brazilie had hij minder punten gehad
- Als Rosberg zijn motor was ge-explodeerd in Maleisie had hij weer minder punten
- Ad infinitum
Afgelopen race in Oostenrijk was top. Alles klopt daar (dat Max 2e werd was een aangename bonus natuurlijkJapser schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:45:
Wat zijn jullie plannen?
Vorig jaar ben ik naar Abu Dhabi geweest, erg vet, en met plekjes in het midden kun je eigenlijk alles zien en heb je ook veel vrijheid om rond de baan te lopen.
Wil komend jaar het oostblok in, Hongarije, al is dat niet de meest spannende baan. Anders Oostenrijk of Duitsland. Om in voetbaltermen te praten wordt Spa 2017 in mijn ogen vergelijkbaar met een wedstrijd van het Nederlands elftal. 95% toeristen, invaliden, bankgiroloterijkaartjes en dagjesmensen. Daar wil ik mij echt niet mengen in de drukte.
Ross Brawn denkt in ieder geval dat de grote veranderen juist zullen zorgen voor nog meer dominantie:
Voor mooie beelden kun je het meeste op youtube vinden, lekker van de ene naar de andere actie. Docu's zijn er ook genoeg te vinden over vroeger, Senna, Prost, Lauda, Hunt, Schumacher, Villeneuve, Hill, etc. En natuurlijk de film Rush welke mij heel erg verrast heeft.
Wil komend jaar het oostblok in, Hongarije, al is dat niet de meest spannende baan. Anders Oostenrijk of Duitsland. Om in voetbaltermen te praten wordt Spa 2017 in mijn ogen vergelijkbaar met een wedstrijd van het Nederlands elftal. 95% toeristen, invaliden, bankgiroloterijkaartjes en dagjesmensen. Daar wil ik mij echt niet mengen in de drukte.
Ross Brawn denkt in ieder geval dat de grote veranderen juist zullen zorgen voor nog meer dominantie:
http://www.gpupdate.net/n...-2017-een-team-domineert/Dat de reglementen op de schop gegaan zijn hoeft volgens Ross Brawn niet per se goed nieuws te betekenen voor de Formule 1. Velen hopen dat de dominantie van Mercedes eindigt nu een nieuw tijdperk aanbreekt, maar Brawn waarschuwt dat reglementswijzigingen juist tot grote verschillen kunnen leiden.
De technische reglementen zijn voor 2017 flink aangepast, alle auto's worden veel breder en sneller. Dat leidt tot snellere rondetijden en gehoopt wordt ook dat het beter mogelijk is om in te halen. "Er zijn absoluut positieve kanten aan hetgeen gaat gebeuren in 2017", zegt Brawn in een interview met ESPN. De voormalig topman van Benetton, Ferrari, Brawn GP en Mercedes, die menig wereldtitel behaalde met deze teams, ziet echter ook een belangrijk nadeel: "De realiteit is dat hoe langer reglementen hetzelfde blijven, hoe kleiner de verschillen worden. Dat zie je nu ook: Mercedes wint nog steeds, maar andere teams komen steeds dichterbij. Ik weet zeker dat deze verschillen nog kleiner worden als regels over een langere periode hetzelfde blijven."
"Als er nieuwe reglementen komen, probeert iedereen deze sneller en beter onder de knie te krijgen dan de concurrentie. Dat probeerde ik zelf ook. Wat daarna gebeurt, is dat iedereen langzaam maar zeker de achterstand goedmaakt. Wat we volgend jaar weer kunnen zien, is dat iemand de regels op een bepaalde manier interpreteert en dat zijn team daardoor een groot voordeel heeft. Ik weet niet wie dat gaat zijn, maar de kans is groot dat we een team vooraan aan de horizon zien verdwijnen", aldus de Brawn, die uit ervaring spreekt. Met Brawn GP speelde hij in 2009 het beste in op nieuwe reglementen, waarna Jenson Button zes van de eerste zeven races won. De Brit legde daarmee een stevig fundament voor zijn verrassende titel.
Welk team deze winter zijn huiswerk het beste gaat doen, is volgens Brawn afwachten. Van Red Bull Racing wordt veel verwacht, het team heeft een ijzersterke technische afdeling, maar Brawn vlakt Mercedes niet uit. "Onderschat ze niet. Mercedes heeft een sterk team en een sterke auto. Het is niet alleen de motor; vier teams op de huidige grid hebben Mercedes-motoren en slechts één daarvan wint races, dus onderschat de kracht van Mercedes GP niet. Maar Red Bull was één van de initiatiefnemers achter de reglementswijzigingen."
Voor mooie beelden kun je het meeste op youtube vinden, lekker van de ene naar de andere actie. Docu's zijn er ook genoeg te vinden over vroeger, Senna, Prost, Lauda, Hunt, Schumacher, Villeneuve, Hill, etc. En natuurlijk de film Rush welke mij heel erg verrast heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 18-11-2016 12:17 ]
Een kilo valt zeker mee als je ziet over hoeveel rubber je het hebt. Ik neem aan dat te toename van het gewicht van de velg daar nog wel bovenop komt. En ze lijken mij wel iets onhandiger. Maar het moet inderdaad wel te doen zijn.nachtnet schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:48:
[...]
Banden zijn maar een kilo zwaarder dan de 2016 banden, valt dus wel mee.
https://www.jamesallenonf...-1-tyres-are-they-fit4f1/
Het hoeft niet per se mechanische pech te zijn?Señor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:04:
[...]
Welke mechanische pech had Rosberg dan? Hij heeft nul gridpenalties of gemiste Q-sessies gehad door technische malheur. De keer dat ie het wel had (Silverstone) kostte het hem in ieder geval niet een race.
Precies de pech die ik noem zijn ook zaken waar ROS niks aan kan doen.
- Rem probleem Monaco?
HAM heeft meer pech, maar als hij gewoon minder fouten had gemaakt was er niks aan de hand geweest.
Vergis je niet... VES is niet alleen populair in Nederland. Als ik het allemaal goed zie, is VES ook populair in Zuid-Amerika, Azie, grote delen van Europa, etc. En als hij niet populair is is hij minstens onderwerp van gesprek waardoor ook daar er extra aandacht voor F1 gegenereerd wordt..fsfikke schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:58:
[...]
Leuk dat heel Nederland nu meer interesse in F1 krijgt, maar dat maakt nauwelijks een deuk in de boter. Het natuurlijk altijd positief als er spannende dingen gebeuren in de F1, dat wekt ook enthousiasme buiten Nederland. Dus ik denk dat de grote bobo's er zeker blij mee zijn, maar het toch veel liever hadden gehad dat Max een Amerikaan was geweest
Vergis je ook niet in de deuk in de boter die hier in/door Nederland geslagen wordt... Het geeft races als SPA meer lucht en toekomst omdat (grove schatting >50% van de bezoekers uit Nederland komt)
- Ham vs Ros was een duel in Canada.StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:08:
[...]
Het hoeft niet per se mechanische pech te zijn?
Precies de pech die ik noem zijn ook zaken waar ROS niks aan kan doen.
- Rem probleem Monaco?
HAM heeft meer pech, maar als hij gewoon minder fouten had gemaakt was er niks aan de hand geweest.
- Remprobleem in Monaco was een vertrouwensprobleem. Bij regenraces een vicieuze cirkel van te langzaam rijden, alles koelt af, daardoor wordt de auto onbestuurbaar, nog langzamer rijden, nog meer afkoeling, etc.
- Engeland kostte hem één positie door de radiopenalty. Nog steeds op het podium.
- Vet vs Ros was pech, maar daarna viel Hamilton uit en stond ie alsnog op het podium.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wjxIhHgma70&feature=youtu.be]
Hier nog even een Peter Windson & Craig Scarborough video.. met her en der wat 2017 vooruitblikken..
( omdat het hier niet genoeg over techniek zou gaan
)
https://twitter.com/ScarbsTech <-- Prima ingangslink naar veel meer techniek binnen F1.,
Hier nog even een Peter Windson & Craig Scarborough video.. met her en der wat 2017 vooruitblikken..
( omdat het hier niet genoeg over techniek zou gaan
https://twitter.com/ScarbsTech <-- Prima ingangslink naar veel meer techniek binnen F1.,
[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 18-11-2016 12:18 ]
Dit soort "als"-vragen kun je altijd stellen na afloop van de race. En zo kun je 1000-en scenario's schrijven voor de race, achteraf, want als het bij bocht 1 anders was gegaan...B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:16:
Wat Max heeft laten zien in Brazilië was briljant, daar zijn we het wel over eens. In Monaco was hij ook bijna zo goed onderweg en we weten ook hoe dat geëindigd is.
Van hero naar zero is enorm makkelijk in de F1, dit keer ging het goed maar voor hetzelfde geld had Max zijn auto in bocht 1 al afgeschreven zondag. Waarom in de eerste bocht na de start, onder deze omstandigheden 30/40 meter later remmen als Raikkonen? Dat had prima in de bandenstapels kunnen eindigen.
...dan had Max op Spa veel punten gepakt
...dan had Max in Monaco in de punten gereden
Als VES geen intermediates had gepakt in Brazilië, had hij het gevecht met Hamilton aan kunnen gaan en was HAM misschien wel onder druk komen te staan en gespind, dan was ROS met een P2 wereldkampioen geweest omdat HAM in de vangrail geschoven was.
Het heeft heel weinig zin om te praten over wat allemaal anders had kunnen aflopen. Het is niet zo afgelopen, het is goed afgelopen. En ik denk dat Spanje wel heeft bewezen dat Max ook heel berekenend kan rijden. Hij is niet alleen die jonge hond (soms wel) die per se iedereen voorbij wil, als het moet kan hij ook heel rustig rijden en banden/brandstof sparen.
Ze zaten precies naast elkaar. Als Vettel hem had laten staan, hadden hun banden contact gemaakt en was Vettel alsnog op de kerbstone gekomen. Vergeet niet dat een paar ronden daarvoor Max buitenlangs wilde komen en Vettel hem van de baan had gedrukt als Max niet slim genoeg was geweest om de inhaalactie te staken en achter Vettel aan te sluiten. Vettel maakt er een heel punt af dat hij voor lag en dat hij van de baan gedrukt is, maar die heeft echt boter op z'n hoofd.De actie op Vettel? Briljant en het ging goed, maar Vettel had hem ook kunnen laten staan en dan waren ze er met z'n tweeën af gegleden.
Ik denk daar in de race aan, dat is precies wat het spannend is: je kijkt naar iemand die veel harder rijdt dan de rest en dat kan eigenlijk niet. Maar als de race voorbij is ga ik niet nog eens nadenken over hoe de race anders had kunnen verlopen. Wat heeft dat voor zin? Zo kijkt toch ook niemand naar races van andere coureurs? Praat iemand over acties van Senna/Schumacher/etc waar hij nu mee vergeleken wordt en hoe een race anders was verlopen als die actie ge-/mislukt was?Kortom, alles viel op zijn plek en dat was mooi en super vet. Vergeet echter niet dat het heel makkelijk net even anders had kunnen zijn.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ham vs Ros een duel? Was gewoon vies gespeeld door HAM; hij dwingt ROS van de baan en anders had ROS 2e geworden.Señor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:14:
[...]
- Ham vs Ros was een duel in Canada.
- Remprobleem in Monaco was een vertrouwensprobleem. Bij regenraces een vicieuze cirkel van te langzaam rijden, alles koelt af, daardoor wordt de auto onbestuurbaar, nog langzamer rijden, nog meer afkoeling, etc.
- Engeland kostte hem één positie door de radiopenalty. Nog steeds op het podium.
- Vet vs Ros was pech, maar daarna viel Hamilton uit en stond ie alsnog op het podium.
Er was een temperatuur probleem met 1 van de remmen, waardoor hij minder vertrouwen kreeg en in de vicieuze cirkel kwam. Was dat echt zo? Of was ROS gewoon slecht bezig? Wie zal het zeggen.
Dan kan je ook stellen; HAM reed in Sepang waarschijnlijk met een te hoge motorsetting om de RB's voor te blijven (m.a.w. meet dan 8 x de extra power gebruikt) Hij heeft dus zelf zijn motor opgeblazen. Zal nooit toegegeven worden, maar zou kunnen.
HAM heeft het aan zichzelf te wijten dat hij nog geen kampioen is. Hij is beter dan ROS, maar toch verpest hij 4 belangrijke starts. De mechanische pech heeft gezorgd dat het pas later beslist wordt in het seizoen.
Leuk die discussies... 
Max en Sebastan zijn in ieder geval alweer bezig met Abu Dhabi.

Bron: Dumpert

"When you grow up your heart dies"
Ok, daar komen we nooit uit.StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:27:
[...]
Ham vs Ros een duel? Was gewoon vies gespeeld door HAM; hij dwingt ROS van de baan en anders had ROS 2e geworden.
Die kennen we nog van Mexico toen Lewis WRC ging rijden.Er was een temperatuur probleem met 1 van de remmen, waardoor hij minder vertrouwen kreeg en in de vicieuze cirkel kwam. Was dat echt zo? Of was ROS gewoon slecht bezig? Wie zal het zeggen.
Team gaf aan dat er iets te heet werd door een onwillige achterblijver. Vreemd, maar waar.Dan kan je ook stellen; HAM reed in Sepang waarschijnlijk met een te hoge motorsetting om de RB's voor te blijven (m.a.w. meet dan 8 x de extra power gebruikt) Hij heeft dus zelf zijn motor opgeblazen. Zal nooit toegegeven worden, maar zou kunnen.
Die 4 starts hebben hem niet zoveel punten gekost als zijn malheur. Ik heb het nog steeds over de externe factor pech.HAM heeft het aan zichzelf te wijten dat hij nog geen kampioen is. Hij is beter dan ROS, maar toch verpest hij 4 belangrijke starts. De mechanische pech heeft gezorgd dat het pas later beslist wordt in het seizoen.
Dat is zeker waar, de sport maakt wel grote stappen in Nederland qua bekendheid. Alleen ik ben het wel eens met Snowdude over het feit dat het niveau van de analyses soms wel een beetje zorgwekkend is. Het voorbeeld van Lammers is daar zeker een goede van, die het meer over zijn eigen drift heeft dan over de race (kan natuurlijk ook bij de NOS liggen).nachtnet schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:43:
[...]
Juist optredens van Lammers, vd Garde, Doornbosch en niet te vergeten Hülkenberg en Verstappen zelf in diverse mainstream programma's als Pauw, Late Night, 1 vandaag, jeugdjournaal, koffietijd etc. is wat f1 nodig heeft om toekomst te houden.
Er wordt al een aantal jaren geklaagd dat het aantal kijkers en bezoekers aan races afneemt. Deels omdat F1-tv achter betaaltelevisie zit, deels omdat er weinig exposure meer is op algemene kanalen.
Om nieuwe fans te werven moet je F1 als product laten zien. Dat dat soms in jip-en-janneke-taal gebeurd en dat er soms wat gaten in het verhaal vallen in dergelijke programma's is voor ons misschien wel even wennen, maar voor een F1-noob essentieel om de sport te begrijpen.. Immer aan iemand die nog nooit een voetbal wedstrijd heeft gezien ga je ook niet eerst uitleggen dat het aantal noppen en het materiaal daarvan invloed op wedstrijden kan hebben. Nee, zo-een iemand ga je eerst de basis uitleggen: 22 spelers, de bal moet bij de tegenstander het doel in en je mag de bal alleen met de voet spelen..
Ik kan me voorstellen dat een Ziggo er rekening mee houdt dat het gros van de kijkers nieuwe F1-kijkers zijn. Echter vind ik dat geen reden om de focus totaal op VES te leggen tijdens uitzendingen. Juist nu de sport groeit zullen ze eens moeten kijken naar bijvoorbeeld een extra commentator die rustig wat achtergrond informatie kan geven tijdens een race.
Wat ik wel weet is dat er genoeg season review/recaps zijn te vinden (zoals deze bijv.). Kan me voorstellen dat je geen uren wilt terugkijken, maar sommige seizoenen zijn best aan te raden om terug te kijken.LoeWn schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:58:
Ik ben sinds Max begonnen is bij Torro Rosso formule 1 gaan volgen. Puur uit nieuwsgierigheid een keertje Max gekeken en sindsdien toch wel redelijk fan aan het worden van de formule 1. Nu ben ik al redelijk bij qua techniek, strategieen, banden, teams etc. maar ik mis natuurlijk nog de geschiedenis.
Weet er iemand leuke documentaires over de formule 1 welke een beetje de geschiedenis van de f1 samenvatten in een paar uur? Wat ik voornamelijk vind zijn documentaires die diep in gaan op één team of één coureur. Ik zoek eigenlijk meer een verfilming van de tijdlijn door de sport heen.
Het artikel even goed doorgelezen. De plannen die Perrinn heeft zijn wel goed.hjvg schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:16:
weet niet als het al voorbij gekomen is hier maar een concept auto voor volgend jaar
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij wil een aantal auto's binnen de regels maken om mee te testen. Dus bijvoorbeeld tijdens de testdagen en op vrijdag een viertal auto's white label laten testen om rookies een kans te geven.
Welke tribune had je als ik vragen mag?D-Ed schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:06:
[...]
Afgelopen race in Oostenrijk was top. Alles klopt daar (dat Max 2e werd was een aangename bonus natuurlijk![]()
). Je kunt 70% van het circuit zien, de camping is goed geregeld, veel rondom het circuit te zien en beleven. Het is een stukje rijden maar was zeker de moeite waard (ook als hij niet op het podium was gekomen had ik dat weekend het meer dan waard gevonden overigens).
Ik ben het eens met je post, alleen even een kleine correctie: volgens mij was die actie van Max op Vettel in dezelfde ronde (in bocht 4). Max heeft er dus geen gras over laten groeien voor de volgende poging.Grrrrrene schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:19:Ze zaten precies naast elkaar. Als Vettel hem had laten staan, hadden hun banden contact gemaakt en was Vettel alsnog op de kerbstone gekomen. Vergeet niet dat een paar ronden daarvoor Max buitenlangs wilde komen en Vettel hem van de baan had gedrukt als Max niet slim genoeg was geweest om de inhaalactie te staken en achter Vettel aan te sluiten. Vettel maakt er een heel punt af dat hij voor lag en dat hij van de baan gedrukt is, maar die heeft echt boter op z'n hoofd.
Verder vind ik dat Vettel helemaal niet zo aan het zeuren was, hij zei alleen 'he pushed me off the track' wat denk ik elke coureur in deze situatie geroepen had. Je weet maar nooit wat de wedstrijdleiding er mee doet. Achteraf gaf hij inderdaad ook aan dat het volgens hem niet helemaal oké was, maar gaf ook aan dat Max er toch wel langs was gekomen. Al met al lijkt het mijns inziens erger dan het daadwerkelijk was omdat het op internet (in de pers) behoorlijk uitvergroot wordt.
Ik moet je gelijk geven dat ik het insinueer dat hij het niet aan kan, als ik mijn eigen bericht terug lees.Smultie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:47:
[...]
De jongen heeft nog geen meter bij een topteam gereden en je begint al te insinueren dat hij mogelijk de druk niet aan kan.
Max daarentegen, die kan dat on-ge-twij-feld wél!
Man, het fanboy-isme hier af en toe...
Feit is wel, dat velen het niet kunnen. Of Max het zal kunnen, op het moment dat het structureel lang
slecht gaat, weet ik ook niet. Of Max tegen hetgene wat ALO en VET meemaken bij Ferrari, of hij daar
tegen opgewassen zou zijn. Dan zijn er ook andere krachten in het spel waar je geen invloed op hebt.
Of ik fanboy ben....Ik vind hem vreselijk goed. Maar ik hoop, dat ik af en toe ook wel kritisch ben.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gisteravond nog even de geposte F3 race met OCO & VES terug gekeken.. (en nog even de laatste 20 min van de vorige GP.) Ik denk dat OCO het bij FI prima gaat doen in 2017. (en dat hij zeker nog jaren op de grid te vinden gaat zijn. (met af en toe een podium))
Een heel ander verhaal gaat Jolyon Palmer zijn natuurlijk. (zijn stoeltje is echt met het gaan van de schoolbel gered.(er was immers bijna niemand meer over op het lijstje van Renault.(Moet als rijder best pijn doen: Weten dat je niet eens 2e of 3e keuze van het team bent maar zelfs pas 7e of 8e keuze))
Dit blog van PAL zelf laat nog maar eens zien dat hij op of net over zijn max aan het rijden is. http://f1.channel4.com/ne...on-palmer-column-1246091/
Sterker nog Sirotkin staat al klaar om in 2017 grote delen van Fp in zijn stoeltje te rijden..
http://www.motorsport.com...irotkin-s-f1-role-851222/
Een heel ander verhaal gaat Jolyon Palmer zijn natuurlijk. (zijn stoeltje is echt met het gaan van de schoolbel gered.(er was immers bijna niemand meer over op het lijstje van Renault.(Moet als rijder best pijn doen: Weten dat je niet eens 2e of 3e keuze van het team bent maar zelfs pas 7e of 8e keuze))
Dit blog van PAL zelf laat nog maar eens zien dat hij op of net over zijn max aan het rijden is. http://f1.channel4.com/ne...on-palmer-column-1246091/
Sterker nog Sirotkin staat al klaar om in 2017 grote delen van Fp in zijn stoeltje te rijden..
http://www.motorsport.com...irotkin-s-f1-role-851222/
Lijkt alsof de NOS geen geld voor of recht heeft op de beelden, dus kunnen ze van de race eigenlijk nauwelijks wat laten zien. Omdat ze dan toch iets willen laten zien, doen ze dat fragment met Lammers. Dan zou het ook gek zijn als ze het dan niet ook daarover hebben. Maar je weet natuurlijk niet hoe het geknipt wordt.yorkick schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:57:
[...]
Het voorbeeld van Lammers is daar zeker een goede van, die het meer over zijn eigen drift heeft dan over de race (kan natuurlijk ook bij de NOS liggen).
Meer nieuwe fans aan willen trekken, en een minuutje beeldmateriaal dan € 10.000,- laten kosten zodat de NOS en RTL dat er niet voor over hebben.
De FOM -of welke tent die rechten beheert dan ook- in een notendop. Logica van 1 + 1 = 38,6.
De FOM -of welke tent die rechten beheert dan ook- in een notendop. Logica van 1 + 1 = 38,6.
Monza 2008 zeker vergeten? Oh nee, toen keken de fanboys nog niet.sjaool schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:28:
Leuk die discussies...
[afbeelding]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Als ze Frits van Eerd een belletje geven met een mooie Jumbo reclame-deal moet hier volgens mij wel iets te regelen zijn. Beetje creativiteit.AzzKickah schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:45:
Meer nieuwe fans aan willen trekken, en een minuutje beeldmateriaal dan € 10.000,- laten kosten zodat de NOS en RTL dat er niet voor over hebben.
Zelfs Max zelf heeft er baat bij om hierin te investeren.
Als je in 2008 nog niet keek ben je per definitie een fanboy?TommyGun schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:04:
[...]
Monza 2008 zeker vergeten? Oh nee, toen keken de fanboys nog niet.
Interviewtje met Max eerder vandaag live op FB, zit ik ff terug te kijken:
https://www.facebook.com/HisenseUK/?fref=ts
Het begon wel leuk maar ze zitten nu super obvious de HiSense TV's de hemel in te prijzen.
Ach, ik zit 'm wel uit
Edit: Was het kijken nog wel waard. Het geluid is alleen wel irritant zacht.
https://www.facebook.com/HisenseUK/?fref=ts
Het begon wel leuk maar ze zitten nu super obvious de HiSense TV's de hemel in te prijzen.
Ach, ik zit 'm wel uit
Edit: Was het kijken nog wel waard. Het geluid is alleen wel irritant zacht.
[ Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 18-11-2016 15:33 ]
Volgens mij zijn er andere krachten aan het werk.. Op het moment dat ze zoveel geld 'investeren' helpen ze natuurlijk Ziggo Sport aan nieuwe ledenMikeyMan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:12:
[...]
Als ze Frits van Eerd een belletje geven met een mooie Jumbo reclame-deal moet hier volgens mij wel iets te regelen zijn. Beetje creativiteit.
Zelfs Max zelf heeft er baat bij om hierin te investeren.
Iemand met zo'n avatar die anderen fanboys noemt....TommyGun schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:04:
[...]
Monza 2008 heb ik zeker gezien en was een prachtige race van Vettel, maar heeft niet zo veel met het geposte plaatje te maken lijkt me. Zijn race daar was m.i. vergelijkbaar met Hamilton nu in Brazilie, hij leidde daar van start tot finish (easy drive, zoals Lewis zou zeggen).
Maakt RTL dat iets uit?D-Ed schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:25:
[...]
Volgens mij zijn er andere krachten aan het werk.. Op het moment dat ze zoveel geld 'investeren' helpen ze natuurlijk Ziggo Sport aan nieuwe leden(Tenminste, ik kan me indenken dat ze het op deze manier zien..)
Ze zenden het zelf niet uit, en ze hebben Ziggo hoe dan ook nodig voor het uitzenden.
Ik hoop niet dat je mij nu voor fanboy uitmaakt.TommyGun schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:04:
[...]
Ik heb natuurlijk wel een gigantisch oranje bril.
Voor de rest ben ik groot voorstander van vrij racen met zo min mogelijk regels.
"When you grow up your heart dies"
Klein verschil was dat de Toro Rosso uit 2008 toen een middenmotor was en dat de Mercedes nu verreweg de beste van het veld is. Dat maakt de easy drive toch net iets meer easy als die van Vettel in 2008stefanass schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:27:
[...]
Iemand met zo'n avatar die anderen fanboys noemt....
Monza 2008 heb ik zeker gezien en was een prachtige race van Vettel, maar heeft niet zo veel met het geposte plaatje te maken lijkt me. Zijn race daar was m.i. vergelijkbaar met Hamilton nu in Brazilie, hij leidde daar van start tot finish (easy drive, zoals Lewis zou zeggen).
Zo kun je het ook interpreteren, maar dat was niet zoals ik het bedoeldeJwlb schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:21:
[...]
Als je in 2008 nog niet keek ben je per definitie een fanboy?
Ik zou niet durvensjaool schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:29:
[...]
Ik hoop niet dat je mij nu voor fanboy uitmaakt.
Ik heb natuurlijk wel een gigantisch oranje bril.
Voor de rest ben ik groot voorstander van vrij racen met zo min mogelijk regels.
Precies, je kunt een dominante auto niet vergelijken met de TR waar Vettel in reed.B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:33:
[...]
Klein verschil was dat de Toro Rosso uit 2008 toen een middenmotor was en dat de Mercedes nu verreweg de beste van het veld is. Dat maakt de easy drive toch net iets meer easy als die van Vettel in 2008
De meeste f1 auto's van de afgelopen jaren zijn middenmotor wagens hèB-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:33:
[...]
Klein verschil was dat de Toro Rosso uit 2008 toen een middenmotor was en dat de Mercedes nu verreweg de beste van het veld is. Dat maakt de easy drive toch net iets meer easy als die van Vettel in 2008
JA! Snap dat dan toch... Het laatste grote succes van Ferrari in de F1.Jwlb schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:21:
[...]
Als je in 2008 nog niet keek ben je per definitie een fanboy?
Het is ongeveer hetzelfde als een Feyenoord fan die zegt "want in 1999"
2008 versta ik niet onder succes... 2007 welTheBrut3 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:43:
[...]
JA! Snap dat dan toch... Het laatste grote succes van Ferrari in de F1.
Het is ongeveer hetzelfde als een Feyenoord fan die zegt "want in 1999"
Dat is helemaal waar, maar maakt me nog steeds niet duidelijk wat hij met de verwijzing bedoelde. Vettel is ook zeker een goede regenrijder, maar die race en zijn prestatie is niet "vergelijkbaar" met Max in Brazilie, buiten dat het beide topprestaties waren.B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:33:
[...]
Lijkt me duidelijk; men denkt dat Vettel geen regenrijder is, terwijl 'ie dat wel degelijk is.stefanass schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:00:
[...]
Dat is helemaal waar, maar maakt me nog steeds niet duidelijk wat hij met de verwijzing bedoelde. Vettel is ook zeker een goede regenrijder, maar die race en zijn prestatie is niet "vergelijkbaar" met Max in Brazilie, buiten dat het beide topprestaties waren.
Verwijderd
Waar was die afgelopen zondag dan...? (en nu niet alleen met een positie nummer zwaaien maar kom eens met zijn echte inhaal acties in de regen in brasil 2016.
Om gelijk maar even het mes op de zere plek te steken...
En ik ben NL fan maar niet gelijk anti vettel of wie dan ook.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2016 16:12 ]
Weet je zeker dat je de hele race gekeken hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:11:
Waar was die afgelopen zondag dan...? (en nu niet alleen met een positie nummer zwaaien maar kom eens met zijn echte inhaal acties in de regen in brasil 2016.
Hij is amper in beeld geweest, dus je kunt niet aangeven hoe zijn acties geweest zijn. Maar hij heeft die plek niet cadeau gekregen.
[ Voor 13% gewijzigd door Zahariac op 18-11-2016 16:14 . Reden: Nuaceren ]
Daarbij is de Ferrari dit jaar geen geweldige auto in de regen (op droog ook niet, maar goed...)Zahariac schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:13:
[...]
Weet je zeker dat je de hele race gekeken hebt?
Hij is amper in beeld geweest, dus je kunt niet aangeven hoe zijn acties geweest zijn. Maar hij heeft die plek niet cadeau gekregen.
Denk dat die afbeelding meer slaat op het feit dat Vettel overal om zeurt en het feit dat hij ook een prima regen rijder is wordt dan maar even vergetenTommyGun schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:09:
[...]
Lijkt me duidelijk; men denkt dat Vettel geen regenrijder is, terwijl 'ie dat wel degelijk is.
Denk dat de 2008 Monza GP wel bewezen heeft dat Seb wel iets in de regen kan. Ook daar waren toen de vergelijkingen niet van de lucht.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Mwah, Vettel had zijn momentje buiten de baan ook waardoor hij flink teruggevallen is en praktisch achteraan kon sluiten. Ook hij heeft zich aardig weer naar voren geknokt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:11:
Alleen heeft hij ook een behoorlijke tijd klem gezeten achter een Sauber, dat zou toch niet mogen in een Ferrari en met zijn kwaliteiten
Oh en hij heeft Alonso buiten de baan gedrukt!
Kleinigheidje: zijn momentje was op de baanB-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:30:
[...]
Mwah, Vettel had zijn momentje buiten de baan ook waardoor hij flink teruggevallen is en praktisch achteraan kon sluiten. Ook hij heeft zich aardig weer naar voren geknokt.
Alleen heeft hij ook een behoorlijke tijd klem gezeten achter een Sauber, dat zou toch niet mogen in een Ferrari en met zijn kwaliteiten![]()
Oh en hij heeft Alonso buiten de baan gedrukt!
Verder heb ik zijn race niet echt gevolgd en weet dus niet welke invloeden de rode vlaggen en safetycars nog op zijn race hebben gehad. Zijn inhaalacties zijn helaas niet veel in beeld geweest.
Dat was Alonso volgens mij....B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:35:
Oh ik dacht dat hij bij het opkomen van het rechte stuk een zwieper maakte en even aan de binnenkant door het gras ging, maar het kan zijn dat ik in de war ben met iemand anders. Hij is in elk geval flink teruggevallen in het begin doordat hij iets van een spin had
Dat klopt inderdaad, was een vreemd moment en had iedereen kunnen overkomen zo lijkt het. Daarna direct naar binnen voor inters en bij de stop had hij nog problemen linksachter. Maarja, als je al zo goed als laatst ligt maakt het ook niet meer uit (met dank aan de safetycars en rode vlaggen die erna kwamen).
Edit: had m'n reactie aangepast en zie dat alexbl69 en ik het met elkaar eens zijn
[ Voor 35% gewijzigd door Racierox op 18-11-2016 16:45 ]
Oh ik dacht dat hij bij het opkomen van het rechte stuk een zwieper maakte en even aan de binnenkant door het gras ging, maar het kan zijn dat ik in de war ben met iemand anders. Hij is in elk geval flink teruggevallen in het begin doordat hij iets van een spin had
Klopt, hij spinde en reed daarna direct de pits in waarna een vrij dramatische pitstop volgde. Kan bijna niet anders dan dat hij praktisch als laatste weer aansloot. Maar vlak daarna kwam de rode vlag en was zijn achterstand weer weggepoetst.B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:35:
Hij heeft daarna wel een flink aantal wagens ingehaald.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
STR had in 2008 twee chassis. De STR2B was een ondermaats chassis dat in de eerste 4 races van het jaar werd gebruikt. Sinds de invoering van de STR3 (wat in feite de RBR3 van 2007 was) was de toro rosso een stuk beter dan alleen maar een middenmoter.
Het nadeel wat red bull in die tijd had was dat ze een underpowered Renault hadden waardoor ze niet alles uit het chassis konden halen. Met de toro rosso konden ze direct vergelijking maken met hoe de chassis zou presteren met een state of the art Ferrari motor.
Op verscheidene circuits deed de STR3 Ferrari het veel beter dan RBR4 Renault. En was het in principe best of the rest achter McLaren en Ferrari.
Het nadeel wat red bull in die tijd had was dat ze een underpowered Renault hadden waardoor ze niet alles uit het chassis konden halen. Met de toro rosso konden ze direct vergelijking maken met hoe de chassis zou presteren met een state of the art Ferrari motor.
Op verscheidene circuits deed de STR3 Ferrari het veel beter dan RBR4 Renault. En was het in principe best of the rest achter McLaren en Ferrari.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Het is imo niet zozeer dat ie het zegt maar het toontje. Niet als 4 voudig WDC maar als kind waarvan speeltje wordt afgepakt. Het is gewoon allemaal niet zo sterk.Racierox schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:43:
[...]
Ik ben het eens met je post, alleen even een kleine correctie: volgens mij was die actie van Max op Vettel in dezelfde ronde (in bocht 4). Max heeft er dus geen gras over laten groeien voor de volgende poging.
Verder vind ik dat Vettel helemaal niet zo aan het zeuren was, hij zei alleen 'he pushed me off the track' wat denk ik elke coureur in deze situatie geroepen had. Je weet maar nooit wat de wedstrijdleiding er mee doet. Achteraf gaf hij inderdaad ook aan dat het volgens hem niet helemaal oké was, maar gaf ook aan dat Max er toch wel langs was gekomen. Al met al lijkt het mijns inziens erger dan het daadwerkelijk was omdat het op internet (in de pers) behoorlijk uitvergroot wordt.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Ik denk dat hij dat een jaar eerder al in Fuji liet zien. Waar hij met de Torro Rosso in de top 3 reed, zelfs een aantal ronden aan de leiding, maar uiteindelijk uitvalt na een aanrijding met Webber. Uit mijn hoofd gezegd gebeurde dat zelfs achter de SC.Wom schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:27:
Denk dat de 2008 Monza GP wel bewezen heeft dat Seb wel iets in de regen kan. Ook daar waren toen de vergelijkingen niet van de lucht.
"Glazed brakes" zijn volgens de commentatoren en andere bronnen een echt effect bij carbon remmen. Dat mercedes kleine problemen heeft met het rem-materiaal is volgens mij ook geen omstreden standpuntSeñor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:41:
[...]
Die kennen we nog van Mexico toen Lewis WRC ging rijden.
Dus ik denk dat beide coureurs daar wel echt last van hebben gehad en dat er één wel de tijd en omstandigheden (droog/safety car) had om dit te managen?
Ik kan me eigenlijk van de laatste tien jaar nauwelijks een race herinneren waarin Ferrari wel lekker ging in een regenrace.TommyGun schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:17:
[...]
Daarbij is de Ferrari dit jaar geen geweldige auto in de regen (op droog ook niet, maar goed...)
Ftfydennisfr schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:34:
[...]
Ik kan me eigenlijk van de laatste tien jaar nauwelijks een race herinneren waarin Ferrari wel lekker ging in een regenrace.
Dat komt ook omdat de laatste Ferrari dubbel in 2010 was (met een Fernando faster than you nog wel). 
Erger nog. ga je het pole rijtje af, dan zakt de moed je wel in de schoenen. 5 poles sinds 2008. 2x2010, 2x 2012 en 1x 2015. (ergste was 91-92-93 zonder pole).
Hele eerste rij: 2008
1-2 finish: 2010
Deze is ook wel grappig: Alle winnende constructeurs
Het zijn er maar 34 en de laatste was Red Bull.
Erger nog. ga je het pole rijtje af, dan zakt de moed je wel in de schoenen. 5 poles sinds 2008. 2x2010, 2x 2012 en 1x 2015. (ergste was 91-92-93 zonder pole).
Echte dikke aanraderLoeWn schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:58:
1
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt2518788/
1. De beste documentaire van de f1 die ik heb gezien.
Ook maar 7 constructeurs die na Williams in 1979 hun eerste zegen pakten, valt me eigenlijk ook best tegen. Laat toch zien dat er voor veel nieuwe teams in de F1 eigenlijk maar weinig te halen valt. Met als grootste voorbeeld Toyota die er echt een flink budget tegenaan gegooid heeft.Señor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:29:
Dat komt ook omdat de laatste Ferrari dubbel in 2010 was (met een Fernando faster than you nog wel).
Nog ff een ding van afgelopen weekend:Max had P16, en na de re-start lag ie in no-time P13. Zijn daar beelden van? Had ie er 3 te pakken in 1 actie, of gingen er mensen de pit in?
[ Voor 11% gewijzigd door Japser op 19-11-2016 11:16 ]
Alonso spinde bij de herstart vanaf de 7e plek, Magnussen reed op intermediates en zal ook slecht het rechte stuk zijn opgekomen, Gutiérrez had ie blijkbaar ook al ingehaald voor de streep. Dus zo ging ie van 16 > 13 na de herstart. Alonso is overigens ook goed teruggekomen na zijn spin, van 17 > 10.Japser schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:12:
Nog ff een ding van afgelopen weekend:Max had P16, en na de re-start lag ie in no-time P13. Zijn daar beelden van? Had ie er 3 te pakken in 1 actie, of gingen er mensen de pit in?
Testing, one, two ...
Na een saftey-car mag er toch niet ingehaald worden voor de streep?? Massa kreeg er nog een penalty voor. Dus deze theorie waarbij Magnussen en Gutierrez al voor de streep zijn ingehaald zou niet moeten kloppen.hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:34:
[...]
Alonso spinde bij de herstart vanaf de 7e plek, Magnussen reed op intermediates en zal ook slecht het rechte stuk zijn opgekomen, Gutiérrez had ie blijkbaar ook al ingehaald voor de streep. Dus zo ging ie van 16 > 13 na de herstart. Alonso is overigens ook goed teruggekomen na zijn spin, van 17 > 10.
Ik heb niet kunnen zien wat er allemaal achter de spin van Alonso heeft plaatsgevonden bij Verstappen in de buurt. Het inhalen zou ook net na de streep geweest kunnen zijn. Maar ik verwacht dat er uitzonderingen zijn als er een coureur spint en sommigen daarachter op reageren en (teveel) van het gas afgaan. Ik denk niet dat er dan verwacht wordt dat iedereen achter een spinnende rijder van zijn gas af moet?bvbal79 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:39:
[...]
Na een saftey-car mag er toch niet ingehaald worden voor de streep?? Massa kreeg er nog een penalty voor. Dus deze theorie waarbij Magnussen en Gutierrez al voor de streep zijn ingehaald zou niet moeten kloppen.
Heb geen driver-tracker van deze race anders was het snel te achterhalen.
Edit: Ik zie eerst Alonso snel terugvallen door zijn spin, een paar tellen later Magnussen twee plekken verliezen aan Gutierrez en Verstappen waarop heel snel volgt dat Verstappen Gutierrez voorbij gaat. Allemaal in tijdsbestek van een paar seconden (Alonso niet meegerekend), maar dat tussen die drie zou ook na de streep plaatsgevonden kunnen hebben. In dat geval is Verstappen er meteen twee werkelijk voorbij gegaan direct na de herstart (en streep).
Over dat inhalen achter de safetycar, daar had Verstappen een straf voor kunnen krijgen, hij is aan Rosberg voorbij gegaan op een gegeven moment. Daar is echter actief niets mee gedaan (gelukkig).
[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2016 12:01 ]
Testing, one, two ...
er zijn 2 strepen... de safetycar streep en de start-finish line.... tot de safetycar streep mag er NIET ingehaald worden (zie Massa), daarna wel... maar dan ben je nog niet over start-finish (paar 100 meter verder ofzo) en de ronde gaat pas in op het moment dat je start-finish passeert.bvbal79 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:39:
[...]
Na een saftey-car mag er toch niet ingehaald worden voor de streep?? Massa kreeg er nog een penalty voor. Dus deze theorie waarbij Magnussen en Gutierrez al voor de streep zijn ingehaald zou niet moeten kloppen.
dat is volgens mij deze streep (op 0:06):
https://www.formula1.com/...amilton__Brazil_2016.html
daar hoor ik meer mensen over... ook bij zo'n praatprogramma (dacht sky).... maar volgens mij is het nog nooit verboden geweest om tijdens een safetycar naast of iets voor je tegenstander te rijden, als je het maar niet te lang doet en te ver ervoor gaat rijden.... de auto ff 30cm voor de ander is nog nooit een probleem geweest...hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:46:
[...]
Over dat inhalen achter de safetycar, daar had Verstappen een straf voor kunnen krijgen, hij is aan Rosberg voorbij gegaan op een gegeven moment. Daar is echter actief niets mee gedaan (gelukkig).
[ Voor 39% gewijzigd door P.O. Box op 19-11-2016 12:23 ]
Volgens mij was hij hem niet helemaal voorbij.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik zie geen streep op 0.06 seconden in dat filmpje? En de finish is dan al gepasseerd?P.O. Box schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:16:
[...]
er zijn 2 strepen... de safetycar streep en de start-finish line.... tot de safetycar streep mag er NIET ingehaald worden (zie Massa), daarna wel... maar dan ben je nog niet over start-finish (paar 100 meter verder ofzo) en de ronde gaat pas in op het moment dat je start-finish passeert.
dat is volgens mij deze streep (op 0:06):
https://www.formula1.com/...amilton__Brazil_2016.html
[...]
daar hoor ik meer mensen over... ook bij zo'n praatprogramma (dacht sky).... maar volgens mij is het nog nooit verboden geweest om tijdens een safetycar naast of iets voor je tegenstander te rijden, als je het maar niet te lang doet en te ver ervoor gaat rijden.... de auto ff 30cm voor de ander is nog nooit een probleem geweest...
Maar heel veel maakt het allemaal niet uit. Strikt gezien mag er niet worden ingehaald zeggen de regels (uitzonderingen zoals beschreven daargelaten), en Verstappen was er met de hele auto voorbij, maar Hamilton ging flink van het gas, Rosberg reageerde daarop en Verstappen trapte hem net van tevoren even flink op de staart. Het leek wel of Rosberg extra lang langzaam bleef rijden op dat moment toen Verstappen ervoor zat. Misschien om er extra aandacht voor te krijgen? Daardoor kwam Rosberg eigenlijk ook buiten de regeltjes terecht, hij moet tenslotte de afstand tussen de rijder ervoor ook niet te groot laten worden. Dat werd trouwens ook opgemerkt.
Maar er zal wel een oogje worden dichtgeknepen onder die natte omstandigheden, en dat is dan ook zeer terecht vind ik.
Testing, one, two ...
Dat wel, een meter of iets, maar als Rosberg in zijn ankers gaat, dan hoef je daar niet achter te duiken voor die specifieke regel. Hij wordt niet streng nageleefd omdat het nogal situatie-afhankelijk is. Dat zou er namelijk voor zorgen dat je alleen maar hard in je ankers hoeft te gaan om de mensen achter je een penalty aan te naaien of mogelijk schade.Phusebox schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:17:
Volgens mij was hij hem niet helemaal voorbij.
oh, nu krijg ik ineens een andere start van het filmpje... raar... het gaat om de streep meteen als het filmpje begint.hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:45:
[...]
Ik zie geen streep op 0.06 seconden in dat filmpje? En de finish is dan al gepasseerd?
DRS activatie streep?P.O. Box schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:59:
[...]
oh, nu krijg ik ineens een andere start van het filmpje... raar... het gaat om de streep meteen als het filmpje begint.
Testing, one, two ...
volgens mij is dat de safetycar streep... hoe dan ook... er is ergens op het circuit een speciale safetycar streep die NIET gelijk is aan de start-finish-streep vanaf waar er ingehaald mag worden
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1