Excuus, weet ook niet waarom ik drie schreef. Had 11 in m'n hoofd.aicaramba schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:26:
[...]
Waar komt die 13 in 3 rondes vandaan? Ik zag ook al een youtube video met die naam.. Volgens mij was het toch echt 13 in 14-15 rondes.
Ik vroeg in het topic van Brazilië of het langer open bleef als normaal, Dat was niet om te zeiken.
Ik heb ook geen melding gemaakt, wat iemand aangaf, ik lees met veel plezier het F1 deel van dit forum.
Op naar Abu Dhabi
Ik heb ook geen melding gemaakt, wat iemand aangaf, ik lees met veel plezier het F1 deel van dit forum.
Op naar Abu Dhabi
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
nachtnet in "[F1 2016] Race 20 - GP van Brazilië REGENGOD MAX!!!!!!!!!!!!"
even naar dit topic gekopieerd.
[Vimeo: https://vimeo.com/191868632]
30 minuten onboards van canal+
* nachtnet gaat deze tijdens een kopje koffie kijken.
[Vimeo: https://vimeo.com/191868632]
Valt mij iig op dat RAI zijn handen aan het stuur houdt bij die crash op het rechte stuk.. (en dat hij echt uit het niets de wagen kwijt is..) 8:00
De beelden vanuit de AMG zijn prachtig.
Het eerste inhalen van ROS vanuit VES, daar zie je hoeveel meer macht VES daar heeft. 11:45
De beelden vanuit de AMG zijn prachtig.
Het eerste inhalen van ROS vanuit VES, daar zie je hoeveel meer macht VES daar heeft. 11:45
Net bekeken, alle inhaalacties aan boord maakt dit nog meer tot een heldenrit. Wat een prestatie is er 4 dagen geleverd door Maxnachtnet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:14:
[video]
...heeft 'm waarschijnlijk op z'n stuur eerst up,up,down,down,left,right,left,right zien doen om super grip te unlockenJvS schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:24:
Het mooist is denk ik vragen waarom iemand vindt dat hij rijdt als een playstation?
Alle coureurs die niet van 'hard' racen houden, zouden toch lekker Rally Time Trials moeten gaan rijden? Of ligt dat aan mij? Je zit met zijn allen op 1 veld, je hebt regels opgesteld die nageleefd worden, en iemand zoekt het randje op. Ga dan niet janken, maar doe hetzelfde.
De F1 was een groot ingekakte zooi voor Max de RBR in stapte. Deze gozer schudt de boel goed wakker, en dat is alleen maar goed voor de sport, ook als je geen Nederlander bent
De F1 was een groot ingekakte zooi voor Max de RBR in stapte. Deze gozer schudt de boel goed wakker, en dat is alleen maar goed voor de sport, ook als je geen Nederlander bent
FTFYHenk schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:42:
Alle coureurs die niet van 'hard' racen houden, zouden toch lekker Rally Time Trials moeten gaan rijden? Of ligt dat aan mij? Je zit met zijn allen op 1 veld, je hebt regels opgesteld die nageleefd worden, en iemand zoekt het randje op. Ga dan niet janken, maar doe hetzelfde.
De F1 was een groot ingekakte zooi voor Max de RBR Toro Rosso in stapte. Deze gozer schudt de boel goed wakker, en dat is alleen maar goed voor de sport, ook als je geen Nederlander bent
Dit jaar inderdaad nog meer dan vorig jaar, maar ook in 2015 had hij al briljante acties:
- Ericsson in China (?)
- Ricciardo in Maleisië (?)
- Nasr op Spa
- Monaco inhaalrace en crash
- 4e in Hongarije
- 4e in de USA
- 8e in Singapore vanaf 1,5 ronde achterstand (geholpen door de safetycar natuurlijk)
Allemaal vanuit het geheugen, dus zou kunnen dat het niet helemaal klopt
na een korte pause aan het verder kijken.
Wat een enorm machts verschil. VES rijdt echt super ontspannen, maar zo veel harder dan de rest (en dat zijn echt geen pannekoeken.)
Kon trouwens niet zien of HUL nu al een lekke band had bij het inhalen. Dacht dat HUL eerder de pits inging dan dat VES er voorbij ging, maar de beelden zeggen anders..
Wat een enorm machts verschil. VES rijdt echt super ontspannen, maar zo veel harder dan de rest (en dat zijn echt geen pannekoeken.)
Kon trouwens niet zien of HUL nu al een lekke band had bij het inhalen. Dacht dat HUL eerder de pits inging dan dat VES er voorbij ging, maar de beelden zeggen anders..
Dit. De manier waarop Vettel werd ingehaald is natuurlijk ultieme wraak voor dik 2 weken geledennachtnet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:55:
Ik vond dit ook nog leuk, deze posts op Autosport forum
There seems to be no footage of Ricciardo's post race interview at Brazil.Very strange...Anybody?
Antwoord van iemand:
He didn't see the chequered flag and was still racing?
Ik vond Verstappen zijn gevecht met Vettel in de USA (waar hij, zoals je al aangeeft, uiteindelijk 4e werd) het mooiste van 2015. Vooral vanuit de onboard van Kimi is het goed te zien. De reguliere beelden laten maar 1 ronden zien, maar die van Kimi langer totdat er eentje de pitstraat in duikt.Racierox schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:47:
[...]
FTFY![]()
Dit jaar inderdaad nog meer dan vorig jaar, maar ook in 2015 had hij al briljante acties:
- Ericsson in China (?)
- Ricciardo in Maleisië (?)
- Nasr op Spa
- Monaco inhaalrace en crash
- 4e in Hongarije
- 4e in de USA
- 8e in Singapore vanaf 1,5 ronde achterstand (geholpen door de safetycar natuurlijk)
Allemaal vanuit het geheugen, dus zou kunnen dat het niet helemaal klopt
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Hulkenberg is toch tijdens de safetycar (na de rode vlag, toen hij dus nieuwe banden had) naar binnen gegaan?nachtnet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:55:
Is ook een hele mooie inderdaad, mooi om te zien hoe hij tot twee keer toe Vettel in weet te halen in een Toro Rosso met brakke Renault motorTylocke schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:58:
[...]
Ik vond Verstappen zijn gevecht met Vettel in de USA (waar hij, zoals je al aangeeft, uiteindelijk 4e werd) het mooiste van 2015. Vooral vanuit de onboard van Kimi is het goed te zien. De reguliere beelden laten maar 1 ronden zien, maar die van Kimi langer totdat er eentje de pitstraat in duikt.
[video]
[ Voor 35% gewijzigd door Racierox op 17-11-2016 11:03 ]
kijk even vanaf 21:15Racierox schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:59:
[...]
Hulkenberg is toch tijdens de safetycar (na de rode vlag, toen hij dus nieuwe banden had) naar binnen gegaan?
Hij heeft gelijk. Hulkenberg ging onder SC de pits, of net ervoor. Het gevecht met Max reed De Hulk al op verse banden.
Nee, merp!
Geweldig.. Jammer alleen dat ze de spin van VET met die van RAI hebben gewisseld..nachtnet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:14:
Wow, dit had ik nog niet eerder gezien. 'Honestly', ik kan me niet voorstellen dat VET dit niet ook leuk vond om te doen. Dit is toch racen, vechten om positie, andere lijnen kiezen om te proberen je tegenstander uit te remmen of in een fout te dwingen...Tylocke schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:58:
[...]
Ik vond Verstappen zijn gevecht met Vettel in de USA (waar hij, zoals je al aangeeft, uiteindelijk 4e werd) het mooiste van 2015. Vooral vanuit de onboard van Kimi is het goed te zien. De reguliere beelden laten maar 1 ronden zien, maar die van Kimi langer totdat er eentje de pitstraat in duikt.
[video]
Ik zie nu pas (8:40 ongeveer) dat VES ook een aardig momentje had op het rechte stuk, vergelijkbaar met wat RAI overkwam, maar hij houdt hem wel in het gareelnachtnet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:14:
[video]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat is een beetje hypocrisie van de coureurs. Ze zeggen dat ze het allemaal geweldig vinden, maar alleen wanneer zij als winnaar naar voren komen.RonaldMcDonald schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:00:
[...]
Wow, dit had ik nog niet eerder gezien. 'Honestly', ik kan me niet voorstellen dat VET dit niet ook leuk vond om te doen. Dit is toch racen, vechten om positie, andere lijnen kiezen om te proberen je tegenstander uit te remmen of in een fout te dwingen...
Zie bijvoorbeeld Alonso die Massa in USA GP buiten de baan duwde en het "hard, but fair racing" vond, maar wanneer Vettel hem in Brazilië van de baan duwt, moet hij zich van Alonso realiseren dat de baan niet "alleen van hem" is.
Terwijl hij op intermediates reedGrrrrrene schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:19:
[...]
Ik zie nu pas (8:40 ongeveer) dat VES ook een aardig momentje had op het rechte stuk, vergelijkbaar met wat RAI overkwam, maar hij houdt hem wel in het gareel
Ik heb toevallig gister die uitzending zitten kijken op Sky, ze waren hele tijd heel erg positief over Max, dit is echt zo'n stukje die een vertekend beeld geeft. Het is ook wel allemaal prachtig wat hij gedaan heeft maar het gaat nog wel een jaar of 5 duren voordat we echt kunnen zien hoe goed Max is. Wie weet is RBR de komende 4 jaar weer zwaar dominant en wordt Max 4x tweede en Daniel Ricciardo 4x WDC. Je weet maar nooit.MikeyMan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:03:
[...]
Nou, ik krijg een beetje het idee dat ie het erom doet. Natuurlijk kan het zijn dat je geen fan bent van max. Maar hij doet wel een paar rare uitspraken:
- Just slams on the brakes and overtakes or crashes -> zelden iemand zo diep zien remmen zonder een rookpluimpje
- rijdt als op een PlayStation -> volgens mij is ie in de war met maldonado. Één of twee Lucky overtakes kan, 13 in elf ronden is niet Lucky.
Feit is inderdaad nog steeds dat Daniel Ricciardo meer WK punten bij mekaar heeft gesprokkeld dan Max vanaf de GP Spanje.Jackson6 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:41:
[...]
Ik heb toevallig gister die uitzending zitten kijken op Sky, ze waren hele tijd heel erg positief over Max, dit is echt zo'n stukje die een vertekend beeld geeft. Het is ook wel allemaal prachtig wat hij gedaan heeft maar het gaat nog wel een jaar of 5 duren voordat we echt kunnen zien hoe goed Max is. Wie weet is RBR de komende 4 jaar weer zwaar dominant en wordt Max 4x tweede en Daniel Ricciardo 4x WDC. Je weet maar nooit.
Alleen Max valt veel meer op, en maakt het dat je op je puntje van je stoel zit. Zo een coureur komt 1 keer in de 10 a 20 jaar voorbij. Laatste was Schumacher. Statistieken zeggen gelukkig niet alles.
Nouja, laten we VET niet vergeten, die was ook jong en gretig.alwaysleft schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:47:
[...]
Feit is inderdaad nog steeds dat Daniel Ricciardo meer WK punten bij mekaar heeft gesprokkeld dan Max vanaf de GP Spanje.
Alleen Max valt veel meer op, en maakt het dat je op je puntje van je stoel zit. Zo een coureur komt 1 keer in de 10 a 20 jaar voorbij. Laatste was Schumacher. Statistieken zeggen gelukkig niet alles.
Maar zodra iemand meerdere malen WK is geworden willen we verandering want saai/voorspelbaar
https://willthef1journo.w...extraordinarily-ordinary/
http://www.bbc.com/sport/formula1/38011778

goed leesvoer voor iedereen die straks in een stilstaande file of trein zit.. Of voor vanavond bij de koffie..
http://www.bbc.com/sport/formula1/38011778

goed leesvoer voor iedereen die straks in een stilstaande file of trein zit.. Of voor vanavond bij de koffie..
Hier de precieze statistieken:alwaysleft schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:47:
[...]
Feit is inderdaad nog steeds dat Daniel Ricciardo meer WK punten bij mekaar heeft gesprokkeld dan Max vanaf de GP Spanje.
aus bah chi rus
ric 12 12 12 0
ves 1 8 4 0
ric 246 - 36 = 213
ves 192 - 13 = 179
Toch nog 34 punten in het voordeel van Ricciardo
[ Voor 4% gewijzigd door XNL073 op 17-11-2016 14:51 ]
Verstappen had de pech dat hij in Monaco niet scoorde (Ricciardo pakte daar 18 punten), dat was Max zijn eigen schuld. In Spa scoorde Max niet met name vanwege de crash in bocht één met Vettel en Raikkonen (Ricciardo pakte er 18), dit was een race ongeval en domme pech. De rest van de race was neit denderend.
In de VS viel Max uit met een versnellingsbak probleem (Ricciardo pakt ook daar 18 punten), hier kon Max niets aan doen.
Het verschil vanaf de GP van Spanje tussen Max en Ricciardo is dan wel 34 punten, maar is voor een groot deel toch wel weg te strepen tegen bovenstaand. Feit is dat beide Red Bull coureurs vaak weinig voor elkaar onder doen.
In de VS viel Max uit met een versnellingsbak probleem (Ricciardo pakt ook daar 18 punten), hier kon Max niets aan doen.
Het verschil vanaf de GP van Spanje tussen Max en Ricciardo is dan wel 34 punten, maar is voor een groot deel toch wel weg te strepen tegen bovenstaand. Feit is dat beide Red Bull coureurs vaak weinig voor elkaar onder doen.
Volkomen mee eens: Monaco eigen schuld, Spa steek ik 75% op Vettel en 25% op Max (ja hij kreeg ruimte en had het recht zijn auto er naast te zetten, maar misschien moet je dat niet altijd doen in bocht 1). US niet eigen schuld, maar wel een slordige race waardoor Ricciardo sowieso meer punten gehaald zou hebben.B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:04:
Verstappen had de pech dat hij in Monaco niet scoorde (Ricciardo pakte daar 18 punten), dat was Max zijn eigen schuld. In Spa scoorde Max niet met name vanwege de crash in bocht één met Vettel en Raikkonen (Ricciardo pakte er 18), dit was een race ongeval en domme pech. De rest van de race was neit denderend.
Discussies zullen er blijven, gezien wat Max in Duitsland deed vind ik dat Ricciardo hem er in Maleisië voorbij had moeten laten. Max had namelijk een afwijkende strategie en stond op versere banden.
En in Mexico heeft Max Ricciardo ook nog aan wat exra puntjes geholpen
Hoe dan ook, voor een eerste seizoen helemaal niet slecht. Als hij plek 4 in het WCC nog weet te bereiken helemaal prima, want meer zat er toch niet in dit jaar. Volgend jaar zijn alle excuses van de baan, ben heel benieuwd wat we dan gaan zien
Klopt als hij de vierde plek in het kampioenschap pakt dan heeft hij (en Red Bull) wel het maximale uit dit seizoen gehaald. Mercedes was bij afstand het beste en Red Bull ging met name de strijd aan met Ferrari. Daar waar Ferrari in het begin van het seizoen de overhand leek te hebben is dat in de tweede helft steeds meer de kant van Red Bull opgevallen.
Als team als tweede eindigen is dan gewoon prima en als de coureurs dan derde en vierde eindigen is dan wel het hoogst haalbare.
Volgend jaar is er een nieuwe ronde met nieuwe kansen (regels) en moet Red Bull, maar ook zeker Max er vanaf het begin bij zitten. Geen excuses meer inderdaad
Als team als tweede eindigen is dan gewoon prima en als de coureurs dan derde en vierde eindigen is dan wel het hoogst haalbare.
Volgend jaar is er een nieuwe ronde met nieuwe kansen (regels) en moet Red Bull, maar ook zeker Max er vanaf het begin bij zitten. Geen excuses meer inderdaad
Ik denk dat Red Bull van alle teams toch ook wel de meeste progressie heeft geboekt tijdens het seizoen.B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:39:
Klopt als hij de vierde plek in het kampioenschap pakt dan heeft hij (en Red Bull) wel het maximale uit dit seizoen gehaald. Mercedes was bij afstand het beste en Red Bull ging met name de strijd aan met Ferrari. Daar waar Ferrari in het begin van het seizoen de overhand leek te hebben is dat in de tweede helft steeds meer de kant van Red Bull opgevallen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Je weet echter niet wat Mercedes uit de hoed tovert voor 2017. Het kan echt alle kanten (nog) op. De testen in Barcelona kunnen wellicht een goede indicatie zijn. Het kan zomaar eens zo zijn dat Mercedes 'gewoon' een halve seconde voor de rest staat...B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:39:
Klopt, ik durf de stelling ook wel aan dat de Red Bull de beste auto van het veld is. Samen met de Mercedes.SnowDude schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:43:
[...]
Ik denk dat Red Bull van alle teams toch ook wel de meeste progressie heeft geboekt tijdens het seizoen.
Daarnaast is een groot deel van de progressie ook toe te rekenen aan Renault, want die motor wordt ook steeds beter.
Dat is nog even afwachten inderdaad. Het kan ook zomer een ander team zijn die een maas in het reglement heeft gevonden en kampioen wordt (denk maar even aan Brawn een paar jaar terug).vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:49:
[...]
Je weet echter niet wat Mercedes uit de hoed tovert voor 2017. Het kan echt alle kanten (nog) op. De testen in Barcelona kunnen wellicht een goede indicatie zijn. Het kan zomaar eens zo zijn dat Mercedes 'gewoon' een halve seconde voor de rest staat...
Feit is wel dat de Mercedes motor veruit het beste is, dankzij het prachtige token systeem hebben de overige motor boeren moeite om er bij in de buurt te komen. Nu de tokens zijn afgeschaft denk/hoop ik dat de prestaties van de motoren vlot naar elkaar toe kruipen.
Daardoor verwacht ik ook wel een sprongetje van McLaren want die hebben nu ook wat meer ruimte om sneller te ontwikkelen. Nu alleen de McLaren zelf nog, want volgens mij is dat ook een draak van een auto qua performance....
Ze zijn de enigen die echt dichter op Mercedes zijn gekropen. De rest heeft wat dat betreft niet echt veel progressie doorgemaakt.SnowDude schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:43:
[...]
Ik denk dat Red Bull van alle teams toch ook wel de meeste progressie heeft geboekt tijdens het seizoen.
"When you grow up your heart dies"
Ferrari heeft ook progressie geboekt, op het rechte stuk zijn ze echt een stuk sneller dan vorig jaar.sjaool schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:54:
[...]
Ze zijn de enigen die echt dichter op Mercedes zijn gekropen. De rest heeft wat dat betreft niet echt veel progressie doorgemaakt.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Snelheid op het rechte stuk zegt eigenlijk helemaal niet zo veel. Manor staat dit seizoen zeer regelmatig in de top 5 qua snelheid.JackBol schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:09:
[...]
Ferrari heeft ook progressie geboekt, op het rechte stuk zijn ze echt een stuk sneller dan vorig jaar.

Op het rechte stuk win je in een korte tijd een beetje afstand. Het verschil wordt gemaakt in de langzame (en middellangzame) bochten. Kun je daar echte tijdswinst halen, dan kun je een groter stuk afstand winnen..
Dat is momenteel ook waar mercedes en RB zo sterk zijn.
uit datzelfde weekeinde:
Manor qua rondetijd bijna onderaan.
[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 17-11-2016 16:25 ]
als ik de gemiddelde speedtrap op een circuit zie, dan is het voornamelijk een Mercedes motor wat de toon slaat. Maar ja, alles behalve Mercedes AMG F1 en FI gaat nou niet echt lekker een bocht om of hebben een rukchassis (Williams en Manor)JackBol schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:09:
[...]
Ferrari heeft ook progressie geboekt, op het rechte stuk zijn ze echt een stuk sneller dan vorig jaar.
Renault is in dat opzicht een stuk zwakker, dat merk je vrij duidelijk met het huidige Renault fabrieksteam, al rijden ze wel met een stokoud chassis....
[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 17-11-2016 16:21 ]
Williams mag echt hun handen dicht knijpen dat ze een Mercedes blok achterin hebben liggen anders was zelfs die vijfde plek in het kampioenschap nog lastig geweest en hadden McLaren en Toro Rosso er misschien ook wel voor gestaan. Force India heeft gewoon best een goede auto gebouwd en heeft deze (ondanks het beperkte budget) ook nog enigszins weten te verbeteren, met een dik verdiende vierde plek als gevolg.
Overigens is dat één van de problemen bij Williams. Ik vind de coureurs van Force India ook wat gretiger en beter dan die van Williams.
Overigens is dat één van de problemen bij Williams. Ik vind de coureurs van Force India ook wat gretiger en beter dan die van Williams.
het enige spannende aan de post 2010 Williams'en was toen Maldonaldo er nog in reed...die won tenminste iets met de FW34B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:32:
Williams mag echt hun handen dicht knijpen dat ze een Mercedes blok achterin hebben liggen anders was zelfs die vijfde plek in het kampioenschap nog lastig geweest en hadden McLaren en Toro Rosso er misschien ook wel voor gestaan. Force India heeft gewoon best een goede auto gebouwd en heeft deze (ondanks het beperkte budget) ook nog enigszins weten te verbeteren, met een dik verdiende vierde plek als gevolg.
De FW35 en 33 waren trouwens niet bepaald een succesnummer
De livery van die Williams helpt ook niet echt mee in de like-ability. Het is echt een gedrocht van een auto.
Ik ben het met je eens dat het niet veel oplevert, maar het argument was dat Ferrari dit seizoen bijna geen voortgang had geboekt. Ze hebben echter wel hun motor sneller gemaakt en op low downforce circuits zijn ze sneller dan vorig jaar. Het is echter niet voldoende tov MB en RB.nachtnet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:18:
[...]
Snelheid op het rechte stuk zegt eigenlijk helemaal niet zo veel. Manor staat dit seizoen zeer regelmatig in de top 5 qua snelheid. [afbeelding]
Op het rechte stuk win je in een korte tijd een beetje afstand. Het verschil wordt gemaakt in de langzame (en middellangzame) bochten. Kun je daar echte tijdswinst halen, dan kun je een groter stuk afstand winnen..
Dat is momenteel ook waar mercedes en RB zo sterk zijn.
uit datzelfde weekeinde: [afbeelding] Manor qua rondetijd bijna onderaan.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Buiten het feit dat de wijzigingen minimaal zijn, vind ik de livery op zich best wel cool (eigenlijk vooral dat hij voor een groot deel wit is, de martini strepen horen daar nou eenmaal bij).d0s schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:55:
De livery van die Williams helpt ook niet echt mee in de like-ability. Het is echt een gedrocht van een auto.
Het wordt vooral interessant wat Renault als krachtbron voor 2017 uit de hoge hoed gaat toveren.vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:49:
[...]
Je weet echter niet wat Mercedes uit de hoed tovert voor 2017. Het kan echt alle kanten (nog) op. De testen in Barcelona kunnen wellicht een goede indicatie zijn. Het kan zomaar eens zo zijn dat Mercedes 'gewoon' een halve seconde voor de rest staat...
Testing, one, two ...
Ik vraag me nog af wat voor verschil de software uitmaakt bij de Red Bull ten opzichte van wat Renault zelf (als team) presteert. Of ten opzichte van de rest. Iets zegt me dat ze de laatste races dichterbij zijn gekomen door softwareoptimalisatie. Daar hoef je geen nieuwe motor voor in te schroeven om toch meer performance eruit te halen. Sinds de vakantie zijn ze erg competitief met Mercedes zonder elke keer een nieuwe motor te gebruiken. En tijdens de races waar ze wel een nieuwe motor hadden, maakte dat niet direct zo'n groot verschil.B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:53:
[...]
Klopt, ik durf de stelling ook wel aan dat de Red Bull de beste auto van het veld is. Samen met de Mercedes.
Daarnaast is een groot deel van de progressie ook toe te rekenen aan Renault, want die motor wordt ook steeds beter.
het andere draadje is al op slot .. dus hier dan nog maar even voor wie'm gemist heeft
Spaanse man gaat weer helemaal los over de race van Max Verstappen
epic!
Spaanse man gaat weer helemaal los over de race van Max Verstappen

epic!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
http://www.formula1.com/e...r's_Cut__Brazil_2016.html
Hij kijkt lekker weg
Ik vind het echter onbegrijpelijk dat er niet meer van die beelden uit andere hoeken vrijgegeven wordt. Dat is toch juist vet. Bijvoorbeeld Massa's crash.
Hij kijkt lekker weg
Ik vind het echter onbegrijpelijk dat er niet meer van die beelden uit andere hoeken vrijgegeven wordt. Dat is toch juist vet. Bijvoorbeeld Massa's crash.
Dat zal vast wat uitmaken, maar dat zit Red Bull volgens mij niet zelf te knutselen. Dat krijgen ze van Renault.Martinspire schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:19:
[...]
Ik vraag me nog af wat voor verschil de software uitmaakt bij de Red Bull ten opzichte van wat Renault zelf (als team) presteert. Of ten opzichte van de rest. Iets zegt me dat ze de laatste races dichterbij zijn gekomen door softwareoptimalisatie. Daar hoef je geen nieuwe motor voor in te schroeven om toch meer performance eruit te halen. Sinds de vakantie zijn ze erg competitief met Mercedes zonder elke keer een nieuwe motor te gebruiken. En tijdens de races waar ze wel een nieuwe motor hadden, maakte dat niet direct zo'n groot verschil.
Spa, singapore en nog een race waren ook deels door een slechte koppeling. En maleisie kwam max achter ricciardo te liggen door een torpedo van Vettel..Racierox schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:24:
[...]
Volkomen mee eens: Monaco eigen schuld, Spa steek ik 75% op Vettel en 25% op Max (ja hij kreeg ruimte en had het recht zijn auto er naast te zetten, maar misschien moet je dat niet altijd doen in bocht 1). US niet eigen schuld, maar wel een slordige race waardoor Ricciardo sowieso meer punten gehaald zou hebben.
Discussies zullen er blijven, gezien wat Max in Duitsland deed vind ik dat Ricciardo hem er in Maleisië voorbij had moeten laten. Max had namelijk een afwijkende strategie en stond op versere banden.
En in Mexico heeft Max Ricciardo ook nog aan wat exra puntjes geholpen![]()
Hoe dan ook, voor een eerste seizoen helemaal niet slecht. Als hij plek 4 in het WCC nog weet te bereiken helemaal prima, want meer zat er toch niet in dit jaar. Volgend jaar zijn alle excuses van de baan, ben heel benieuwd wat we dan gaan zien
Waar max voor de zomerstop steeds het fortuin net mee had, had hij dat na de zomerstop vaak tegen.
Uiteraard is Spa deels zijn eigen schuld.
Gaan er niet ook geruchten dat juist Red Bull een volledige dyno heeft waar ze de volledige auto op kunnen zetten (of in ieder geval chasis + ophanging). Deze voeren ze dan ook input op basis van gewone simulaties, of op basis van de simulator wat ze hebben (waar VES & RIC dus in oefenen). Vervolgens werd dit volgensmij ook gebruikt om bv de juiste engine mappings voor een circuit te bepalen. Een deel van de optimalisaties aan de software kant lijken mij dan ook uit Red Bull zelf te komen, en niet perse uit Renault.MikeyMan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:24:
[...]
Dat zal vast wat uitmaken, maar dat zit Red Bull volgens mij niet zelf te knutselen. Dat krijgen ze van Renault.
Het is voor sommige mensen moeilijk om toe te geven dat ze in het verleden ongelijk hadden, vooral de mensen die vanaf de eerste kilometers van Max in een F1 auto riepen dat hij te jong was, dat we gingen zien dat hij ging falen, etc. En nu bewijst hij (Max) zijn eigen gelijk en moeten anderen zoeken naar argumenten waarom hij toch niet "de nieuwe Senna" is (wat ik zelf ook wat overdreven vind voor iemand die nog zo jong is).MikeyMan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:03:
[...]
Nou, ik krijg een beetje het idee dat ie het erom doet. Natuurlijk kan het zijn dat je geen fan bent van max. Maar hij doet wel een paar rare uitspraken:
- Just slams on the brakes and overtakes or crashes -> zelden iemand zo diep zien remmen zonder een rookpluimpje
- rijdt als op een PlayStation -> volgens mij is ie in de war met maldonado. Één of twee Lucky overtakes kan, 13 in elf ronden is niet Lucky.
Mwah, als je een dergelijk talent tentoonspreidt zoals Max in Brazilië, dan heeft leeftijd er weinig mee te maken imo. Tuurlijk heb ik een oranje bril, maar een heel groot deel van de rest van de wereld denkt daar (zonder oranje bril) ook zo over.Grrrrrene schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:36:
[...]
waarom hij toch niet "de nieuwe Senna" is (wat ik zelf ook wat overdreven vind voor iemand die nog zo jong is).
Ja, dat is beter genuanceerd, maar dat is natuurlijk ook wat er wordt bedoeldhjs schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:06:
Hij is niet de nieuwe Senna.
Hij is een jonge rijder met een verglijkbaar talent als een Senna.
Ik verwoord het misschien verkeerd, maar ik bedoel dat hij met bijna 2 seizoenen in de F1 nog niet een echte Senna-achtige carrière heeft (kan ook niet). Hij heeft zijn rijstijl, maar niemand kan 100% zeker beweren dat hij een zelfde carrière gaat hebbenralph075 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:01:
[...]
Mwah, als je een dergelijk talent tentoonspreidt zoals Max in Brazilië, dan heeft leeftijd er weinig mee te maken imo. Tuurlijk heb ik een oranje bril, maar een heel groot deel van de rest van de wereld denkt daar (zonder oranje bril) ook zo over.
Zag net geloof ik ergens dat na hetzelfde aantal races Senna al twee overwinningen had, en Schumacher 6Grrrrrene schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:33:
[...]
Ik verwoord het misschien verkeerd, maar ik bedoel dat hij met bijna 2 seizoenen in de F1 nog niet een echte Senna-achtige carrière heeft (kan ook niet). Hij heeft zijn rijstijl, maar niemand kan 100% zeker beweren dat hij een zelfde carrière gaat hebbenHet gaat me dus absoluut niet om zijn leeftijd. Als hij 25 was en 2 jaar in de F1 rondreed zou ik hetzelfde hebben gezegd.
Heeft ook met materiaal te maken denk?MikeyMan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:01:
[...]
Zag net geloof ik ergens dat na hetzelfde aantal races Senna al twee overwinningen had, en Schumacher 6
De merc's zijn nu onverslaanbaar, hoe was dat toen?
Sowieso is het materiaal (helaas? *) extreem belangrijk. Lewis was niet 3x wereldkampioen geweest als hij al die tijd voor Ferrari had gereden of van Mercedes naar McLaren ging toen hij zijn switch andersom maakte. Hij heeft geluk gehad dat hij in zulke sterke auto's kon rijden. En dat geluk moet Max volgend jaar ook hebben. Om de jongste wereldkampioen ooit te worden moet het bij RBR gebeuren in 2017 of 2018 
* Ik zou wel eens willen doen hoe de heren zich verhouden als ze in gelijk materiaal zouden rijden
* Ik zou wel eens willen doen hoe de heren zich verhouden als ze in gelijk materiaal zouden rijden
[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 17-11-2016 20:15 ]
Gaaf!AzzKickah schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:14:
Hij kijkt lekker weg
Geen precieze samenvatting van de race, maar een heel goed beeld van de sfeer en gevoel op en rond de baan.
de andere standpunten en camerahoeken zijn inderdaad echt iets dat in de reguliere FOM uitzendingen mist
Ja, ik begin er weer over....
Want al die nieuwe rijders zijn ¨De nieuwe vul maar een meervoudig WDC naar keuze in¨, maar als puntje bij paaltje komt maar een enkeling in de 10 jaar dat is.
Ocon : Ik denk eerst na voordat ik op agressieve wijze risico’s ga nemen. Dat is een groot verschil tussen mij en Max. Ik denk meer na.”
Nou, dat mag je dan gaan bewijzen, kerel. Max heeft al meerdere keren laten zien dat zijn race-intelligentie op een extreem hoog niveau staat.
Bron: https://www.formule1.nl/n...-tegen-max-was-niet-leuk/
Want al die nieuwe rijders zijn ¨De nieuwe vul maar een meervoudig WDC naar keuze in¨, maar als puntje bij paaltje komt maar een enkeling in de 10 jaar dat is.
Ocon : Ik denk eerst na voordat ik op agressieve wijze risico’s ga nemen. Dat is een groot verschil tussen mij en Max. Ik denk meer na.”
Nou, dat mag je dan gaan bewijzen, kerel. Max heeft al meerdere keren laten zien dat zijn race-intelligentie op een extreem hoog niveau staat.
[ Voor 14% gewijzigd door Ome Ernst op 17-11-2016 20:24 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Als ik Ocon in Brazilie al zag rijden in die Manor, dan denk ik dat VES wellicht een flinke kluif aan hem zal krijgen als Ocon ooit in een topteam komt.Ome Ernst schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:17:
Ja, ik begin er weer over....
Volgend jaar dus al, want FI zijn niet de grootste pannenkoeken van de F1. Vierde in het WCC, da's toch best een goed team te noemen.vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:37:
[...]
Als ik Ocon in Brazilie al zag rijden in die Manor, dan denk ik dat VES wellicht een flinke kluif aan hem zal krijgen als Ocon ooit in een topteam komt.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Zoals dat ook hoort. Maar Ocon kan het leuk vertellen, in de tijd dat ie samen met Verstappen in dezelfde klasse reed was van bedachtzaam en minder agressief rijden niet echt sprake. Eerder iemand (proberen) van de baan duwen al dat hem beter uitkwam op enig moment. Maar of ie nu nog steeds zo rijd, dan kan ik niet zeggen.vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:37:
[...]
Als ik Ocon in Brazilie al zag rijden in die Manor, dan denk ik dat VES wellicht een flinke kluif aan hem zal krijgen als Ocon ooit in een topteam komt.
Testing, one, two ...
Ik kan mij niet 1x herinneren dat Ocon Verstappen heeft ingehaald in de F3. Zeer snel en stabiel rijdend, maar geen vechter. Ook wel kenmerkend; 10 2e plaatsen in GP3, 1 overwinning.vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:37:
[...]
Dan kijk dat seizoen nog maar eens terug. Hij heeft Verstappen toch echt wel diverse malen ingehaald hoor.Roamor schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:49:
[...]
Ik kan mij niet 1x herinneren dat Ocon Verstappen heeft ingehaald in de F3.
De enige reden waarom dat Max de titel dat jaar niet won is vanwege die belachelijke regel dat als je motor stuk gaat je 3 races op rij een penalty van 10 plaatsen krijgt.
Een andere reden is dat Max bij een team dat tegen de middenmoot aanschurkt reed en Ocon bij het beste team.
Nog een reden is de mechanische pech die Verstappen vooral in het begin van het seizoen kende.
Als Max in diezelfde auto als Ocon gezeten had was hij met 2 vingers in de neus kampioen geworden.
Echter is het natuurlijk onzin om Ocon af te schilderen als een pannenkoek. Die kan ook best een potje sturen. En zoals gezegd heeft hij Max gewoon wel ingehaald in dat seizoen hoor.
Bij een topteam hoort ook de nooit aflatende en steeds hoger bijbehorende druk, iets waar Alonso, Vettel wel ervaringsdeskundigen in zijn. Kan Ocon daar mee omgaan ? Ik denk Max wel.vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:37:
[...]
Vind ik wel. Dat Max na nog geen twee jaar ervaring zo dicht op zijn teammaat zit die vele jaren meer ervaring heeft zegt veel meer over hoe goed Max bezig is en hoe goed hij wel is.B-Real schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:04:
Ik ga het gewoon zeggen, deze cijfers na pas 2 jaar geven aan dat hij een klasse beter is als Ric die al een paar jaar RBR ervaring heeft en meer jaren rondjes rijdt in de F1.
Ik zat deze week in Zuid Afrika en daar gaan ze helemaal uit hun dak vanwege Max.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik blijf dat 'Attaboy, go on' over de radio van Max helemaal fantastisch vindenAzzKickah schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:14:
Hij kijkt lekker weg
Ik vond ¨Next one is Hulkenberg¨ een briljante, waarmee de machteloosheid van het volgende slachtoffer werd weergegeven.FastFred schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:21:
[...]
Ik blijf dat 'Attaboy, go on' over de radio van Max helemaal fantastisch vinden![]()
Het was wel echt jagen inderdaad op de radio.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Doe ik ook zeker niet. Als rookie F3 en GP3 winnen spreekt boekdelen.vosss schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:57:
[...]
Echter is het natuurlijk onzin om Ocon af te schilderen als een pannenkoek. Die kan ook best een potje sturen.
Mag je vragen om zo'n inhaalactie te posten? Vooral van het begin van het seizoen weet ik lang niet alles meer, vooral dat Ocon daar zijn voorsprong pakte door stabiel te rijden (Max bijv. op pole maar niet kunnen starten in Hockenheim, wat onnodige crashes).En zoals gezegd heeft hij Max gewoon wel ingehaald in dat seizoen hoor.
Soweiso de 2e helft van het seizoen; zodra Max zijn snelheid heeft gevonden; heeft hij geen kind aan Ocon qua racecraft.
Kenmerkend vind ik dit; op 21:35:
Ocon denkt dat hij Max eindelijk voorbij is; en dan tóch nog terugkomen.
ooooowwww, nu begrijp ik zijn "enthousiasme" voor het rijden van Verstappen tijdens de laatste Formule 1 race die we hebben mogen aanschouwen
Vanaf [3:40], de rest niet bekijken
Vanaf [3:40], de rest niet bekijken
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 17-11-2016 22:11 ]
Testing, one, two ...
Klopt. Maar vergeet niet dat het standaard info is na een inhaalactie. Rijders zien niet meteen wie voor ze zit, hoogstens welk team. Laat staan in die spray. En het is toch wel fijn als je weet wie je voor je hebt. Dus dat wordt altijd verteld door de engineer.Ome Ernst schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:27:
[...]
Ik vond ¨Next one is Hulkenberg¨ een briljante, waarmee de machteloosheid van het volgende slachtoffer werd weergegeven.
Dat wist ik niet. Ik vond het wel heel stoer klinken in ieder gevalUltraSub schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:20:
[...]
Klopt. Maar vergeet niet dat het standaard info is na een inhaalactie. Rijders zien niet meteen wie voor ze zit, hoogstens welk team. Laat staan in die spray. En het is toch wel fijn als je weet wie je voor je hebt. Dus dat wordt altijd verteld door de engineer.
Absoluut en ik vind het ook een prettige toevoeging als het wordt ingezet om enigszins een verhaallijn te creëren. In de montages viel mij op dat de "he pushed me off the track" radiocall van VET op verschillende momenten wordt afgespeeld. Ik kreeg eerlijk gezegd dat indruk dat hij het niet direct na het incident zei, maar pas veel later. En mogelijk nadat ernaar gevraagd was ...Ome Ernst schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:27:
[...]
Dat wist ik niet. Ik vond het wel heel stoer klinken in ieder geval
De onboard beelden zijn prachtig om te zien. Helemaal als dit zonder begeleidend muziekje wordt getoond. Terwijl ik op het puntje van mijn stoel zit hangt er in de wagen toch altijd een soort van serene rust (met +250km/h). Fantastisch om te zien hoe bijvoorbeeld VES even heel rustig uitlegd wat de baancondities zijn terwijl hij met slecht zicht voorbij komt rammen. De marges werden wel duidelijk tijdens de jacht op RAI en Perez, kort controleverlies.
Er staan online ook enkele filmpjes waarin VES in een personenwagen een circuit aframt. Ook hier verbaast de rust mij. Als je naar zijn ogen kijkt lijkt hij zelfs soms weleens flauw te vallen. Zo langzaam knippert hij met zijn ogen.
Jos moet zichzelf trouwens ook kapot lachen. Alhoewel zijn racecarriere nooit echt lekker van de grond is gekomen, is hij er vermoedelijk niet slechter op geworden. Zijn verhalen over de drama uit die tijd worden op dit moment wel even in perspectief gezet. Hij is alsnog zijn gram aan het halen. Daar lijkt hij mij stiekem wel de persoon voor.
Ik vermoed dat de onboard beelden van VES de meest bestudeerde beelden van een lange periode F1 zijn.
Op Sky Duitsland (die ik noodgedwongen moest kijken omdat Ziggo niet werkte en de Engelse Sky stream ook niet werkte) lagen ze in een deuk om die opmerking en riepen ze "Yihaaaa"... vond ik erg gevatOme Ernst schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:27:
[...]
Ik vond ¨Next one is Hulkenberg¨ een briljante, waarmee de machteloosheid van het volgende slachtoffer werd weergegeven.
+10!
Fantastisch om te zien hoe het publiek staat te juichen bij die save!
Volgens mij is het de kracht van een echt grote coureur om moeilijke omstandigheden en situaties makkelijk te laten lijken.. VES rijdt in die onboards zo Spot-On, zo ontspannen en zo rustig. (maar ondertussen ook zoveel sneller en beter dan iedereen..)Oyster schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:51:
[...]
De onboard beelden zijn prachtig om te zien. Helemaal als dit zonder begeleidend muziekje wordt getoond. Terwijl ik op het puntje van mijn stoel zit hangt er in de wagen toch altijd een soort van serene rust (met +250km/h). Fantastisch om te zien hoe bijvoorbeeld VES even heel rustig uitlegd wat de baancondities zijn terwijl hij met slecht zicht voorbij komt rammen. De marges werden wel duidelijk tijdens de jacht op RAI en Perez, kort controleverlies.
[...]
Ik vermoed dat de onboard beelden van VES de meest bestudeerde beelden van een lange periode F1 zijn.
Deze hele race komt zeker uitgebreid terug in alle jaaroverzichten 2016 (en dan niet alleen in de f1 jaaroverzichten, maar ook Sport en algemeen..)
De onboard en gewone beelden van VES zullen de komende jaren in iedere raceopleiding bekeken en bestudeerd worden. (en nu frame voor frame geanalyseerd worden door ieder team in f1.)
Sfeer in het publiek is ondanks de regen geweldig.
YouTube: Diogo Machado --> een hele hoop track video's
[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 18-11-2016 00:16 ]
Waarschijnlijk ook omdat ie sneller dan de rest van het veld was met 1 of 2 seconde per ronde (minimaal). Dus ja dan gaat dat snel en kan ik me voorstellen dat ze inderdaad zo gaan communicerenOme Ernst schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:27:
[...]
Hamilton heeft alleen toen Max Rosberg inhaalde even onder druk gestaan, daarna geen moment meer. Dat zie je ook: Max had toen hij achter HAM reed een redelijk gelijkwaardig tempo, soms iets trager, soms iets sneller, maar best knap in de spray om HAM bij te houden. Aan het eind reed Max 2s per ronde sneller dan de beide Mercedesen. Lewis heeft het gat met Rosberg gewoon gemanaged om geen onnodige risico's te nemen en Rosberg, sowieso al geen held in de regen, hoefde niet te winnen en had al een flink moment gehad in de regen. Een crash had zijn kansen op een wereldkampioenschap onnoemelijk klein gemaaktMartinspire schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 00:51:
[...]
Waarschijnlijk ook omdat ie sneller dan de rest van het veld was met 1 of 2 seconde per ronde (minimaal). Dus ja dan gaat dat snel en kan ik me voorstellen dat ze inderdaad zo gaan communiceren
Iedereen daar achter kon/durfte gewoon niet harder, maar ik denk dat de Mercedesen echt wel wat harder hadden gekund, maar die vonden hun positie allebei prima en wilden gewoon uitrijden zonder schade.
Weer een designer die aan de slag is gegaan. Dit keer hoe zou de F1 auto eruit zien met het helm design van de betreffende coureur.

Bron: http://www.auto-motor-und...-helm-design-1853071.html

Bron: http://www.auto-motor-und...-helm-design-1853071.html
De jongen heeft nog geen meter bij een topteam gereden en je begint al te insinueren dat hij mogelijk de druk niet aan kan.Ome Ernst schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:00:
[...]
Bij een topteam hoort ook de nooit aflatende en steeds hoger bijbehorende druk, iets waar Alonso, Vettel wel ervaringsdeskundigen in zijn. Kan Ocon daar mee omgaan ? Ik denk Max wel.
Max daarentegen, die kan dat on-ge-twij-feld wél!
Man, het fanboy-isme hier af en toe...
Dat klopt tochSmultie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:47:
[...]
De jongen heeft nog geen meter bij een topteam gereden en je begint al te insinueren dat hij mogelijk de druk niet aan kan.
Dat gaat toch best aardig sinds Barcelona dit jaar?Max daarentegen, die kan dat on-ge-twij-feld wél!
Volgens mij in dit geval volledig terechtMan, het fanboy-isme hier af en toe...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
C'est le ton qui fait la musique..
Continue bijna alle rijders afzeiken, of ten minste in twijfel trekken, ten faveure van Max.
Ben ook groot fan van de jongen, maar het sloeg mijns inziens al langer echt door in de media, maar nu ook hier op GoT.
Voor mij wordt het zo echt beduidend minder leuk om, naast de races, nog fora e.d. te volgen over F1.
Continue bijna alle rijders afzeiken, of ten minste in twijfel trekken, ten faveure van Max.
Ben ook groot fan van de jongen, maar het sloeg mijns inziens al langer echt door in de media, maar nu ook hier op GoT.
Voor mij wordt het zo echt beduidend minder leuk om, naast de races, nog fora e.d. te volgen over F1.
[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 18-11-2016 08:53 ]
Rijden voor een kamioenschap is heel wat anders dan rijden in een top team dat af en toe kan meedoen voor de overwinningen.
Kan Max ook consolideren als hij voor het kamioenschap gaat? Of blijft hij risico nemen? Hoe reageert Max in een direct gevecht wat het kampioenschap beslist?
Dat is naar mijn idee een heel ander type druk waar zelfs de grootste coureurs moeite mee hebben gehad.
Kan Max ook consolideren als hij voor het kamioenschap gaat? Of blijft hij risico nemen? Hoe reageert Max in een direct gevecht wat het kampioenschap beslist?
Dat is naar mijn idee een heel ander type druk waar zelfs de grootste coureurs moeite mee hebben gehad.
Vergeet niet dat hij in andere klassen autosport al jaren mee heeft gedaan voor het kampioenschap.Requiem19 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:53:
Rijden voor een kamioenschap is heel wat anders dan rijden in een top team dat af en toe kan meedoen voor de overwinningen.
Dat geldt voor 90% van de coureurs in F1. Inclusief coureurs zoals Palmer...RocketKoen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:55:
[...]
Vergeet niet dat hij in andere klassen autosport al jaren mee heeft gedaan voor het kampioenschap.
Los van dat iedereen natuurlijk een mening mag hebben, ben ik wel benieuwd waarom ze hem hebben uitgenodigd. Blijkbaar doet ie het erom.hardware-lover schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:09:
ooooowwww, nu begrijp ik zijn "enthousiasme" voor het rijden van Verstappen tijdens de laatste Formule 1 race die we hebben mogen aanschouwen![]()
Vanaf [3:40], de rest niet bekijken![]()
[video]
Ik volg 'm niet helemaal. Wat had ik moeten zien?hardware-lover schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:09:
ooooowwww, nu begrijp ik zijn "enthousiasme" voor het rijden van Verstappen tijdens de laatste Formule 1 race die we hebben mogen aanschouwen![]()
Vanaf [3:40], de rest niet bekijken![]()
[video]
'Formula 1, whatever that May be'
Ben ik ook wel een beetje mee eens. Max doet het in ieder geval wel beter dan ik had verwacht. Vind dat je ook enigzins terughoudend moet zijn om nu al steeds vergelijkingen met Senna e.d. te maken.Smultie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:52:
Maar wat heeft die jongen het leven teruggebracht in de F1 !
Op een gegeven moment verwachtte ik helemaal niks meer van Interlagos en het werd een race die ik denk nog mooier en indrukwekkender vond dan Spanje.
@Nog even wat anders. Geef regelmatig duimpjes maar wilde toch ook nog even iedereen die hier steeds de interessante filmpjes e.d. posten bedanken. You know who you are. Echt top.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Wat Max heeft laten zien in Brazilië was briljant, daar zijn we het wel over eens. In Monaco was hij ook bijna zo goed onderweg en we weten ook hoe dat geëindigd is.
Van hero naar zero is enorm makkelijk in de F1, dit keer ging het goed maar voor hetzelfde geld had Max zijn auto in bocht 1 al afgeschreven zondag. Waarom in de eerste bocht na de start, onder deze omstandigheden 30/40 meter later remmen als Raikkonen? Dat had prima in de bandenstapels kunnen eindigen.
Zijn briljante drift bij het opkomen van het rechte stuk? 50/50 geluk en skills. Let maar eens op de vangrail, als er in de vangrail geen buiging had gezeten had hij zijn auto ook total loss gereden.
De actie op Vettel? Briljant en het ging goed, maar Vettel had hem ook kunnen laten staan en dan waren ze er met z'n tweeën af gegleden.
Kortom, alles viel op zijn plek en dat was mooi en super vet. Vergeet echter niet dat het heel makkelijk net even anders had kunnen zijn.
Van hero naar zero is enorm makkelijk in de F1, dit keer ging het goed maar voor hetzelfde geld had Max zijn auto in bocht 1 al afgeschreven zondag. Waarom in de eerste bocht na de start, onder deze omstandigheden 30/40 meter later remmen als Raikkonen? Dat had prima in de bandenstapels kunnen eindigen.
Zijn briljante drift bij het opkomen van het rechte stuk? 50/50 geluk en skills. Let maar eens op de vangrail, als er in de vangrail geen buiging had gezeten had hij zijn auto ook total loss gereden.
De actie op Vettel? Briljant en het ging goed, maar Vettel had hem ook kunnen laten staan en dan waren ze er met z'n tweeën af gegleden.
Kortom, alles viel op zijn plek en dat was mooi en super vet. Vergeet echter niet dat het heel makkelijk net even anders had kunnen zijn.
Gaaf! Dank voor de link. Lijkt wel een film zo (vandaar de directors cut natuurlijkAzzKickah schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:14:
Hij kijkt lekker weg
Ik weet overigens niet of deze al voorbij was gekomen. Maar hierbij alle rondes 16-3 van Max maar dan onboard:
http://www.dumpert.nl/med...ax_in_brasil_onboard.html
Ben het deels wel met je eens. Echter ik denk dat Max zijn actie_juist_ in de eerste bocht inzette, omdat RAI het daar direct na de herstart wellicht niet verwacht had. Max was achter de SC ook al continue grip levels aan het checken op diverse plekken van de baan. Ik denk oprecht dat hij deze inhaalactie niet als een risico zag, puur omdat hij wist wat er qua grip mogelijk was in de eerste bocht en RAI juist wat meer afwachtend was.B-Real schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:16:
Wat Max heeft laten zien in Brazilië was briljant, daar zijn we het wel over eens. In Monaco was hij ook bijna zo goed onderweg en we weten ook hoe dat geëindigd is.
En verder als Rosberg de controle verloren was opkomen rechte stuk, dan was Max misschien wel tweede geworden. En je zegt dat Vettel hem had kunnen laten staan, maar een paar bochten eerder nam Vettel hetzelfde risico. Je bent met 22 auto's op de baan nu eenmaal ook afhankelijk van anderen om je heen. Denk dat wat je omschrijft niet alleen op Max van toepassing is, maar op alle coureurs. De scheidingslijn tussen hero of zero is in de F1 nu eenmaal erg dun. Juist dat zorgt vaak ook voor de spanning.
Het hoeft ook geen welles/nietes verhaal te worden, ik probeer alleen de hosanna omtrent Verstappen iets te temperen
Als ik zo de onboards van Vettel zag heb ik het gevoel dat hij ook gewoon onderstuurd naar buiten gleed. Hij had in iedergeval niet de commitment die bij een 4 voudig wereld kampioen hoort.
[ Voor 29% gewijzigd door SnowDude op 18-11-2016 09:49 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
RBR is natuurlijk geen topteam. Met wat goede wil misschien een nette middenmoter.Smultie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:47:
[...]
De jongen heeft nog geen meter bij een topteam gereden en je begint al te insinueren dat hij mogelijk de druk niet aan kan.
Max daarentegen, die kan dat on-ge-twij-feld wél!
Man, het fanboy-isme hier af en toe...
Bij lezen zat jij waarschijnlijk nooit in het topteam.MAher schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:52:
[...]
RBR is natuurlijk geen topteam. Met wat goede wil misschien een nette middenmoter.
De eerste zin ging over Ocon...
Ik ben sinds Max begonnen is bij Torro Rosso formule 1 gaan volgen. Puur uit nieuwsgierigheid een keertje Max gekeken en sindsdien toch wel redelijk fan aan het worden van de formule 1. Nu ben ik al redelijk bij qua techniek, strategieen, banden, teams etc. maar ik mis natuurlijk nog de geschiedenis.
Weet er iemand leuke documentaires over de formule 1 welke een beetje de geschiedenis van de f1 samenvatten in een paar uur? Wat ik voornamelijk vind zijn documentaires die diep in gaan op één team of één coureur. Ik zoek eigenlijk meer een verfilming van de tijdlijn door de sport heen.
Weet er iemand leuke documentaires over de formule 1 welke een beetje de geschiedenis van de f1 samenvatten in een paar uur? Wat ik voornamelijk vind zijn documentaires die diep in gaan op één team of één coureur. Ik zoek eigenlijk meer een verfilming van de tijdlijn door de sport heen.
Of we moeten dit topic splitsen. Een helft voor de inhoud en eentje voor de memes en max. Ik ben in het eerste namelijk wel geïnteresseerd maar voor het tweede wil ik geen bookmark die oplicht.Smultie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:52:
Ik vond dat dit topic een leuke balans had en dat de meeste posts met bias in het race topic zaten. Helaas begint het imo nu door te slaan naar de andere kant
Eens, ik kwam hier vaak voor techniek en omdat vaak de complete race werd behandeld. Nu is het alleen maar Max. Begrijpelijk natuurlijk want de Formule 1 wint alleen maar aan fans, maar dat het echt over een complete race is gegaan is alweer een paar races geledenSmultie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:52:
[ Voor 4% gewijzigd door Boinkie op 18-11-2016 10:05 ]
Smultie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:52:
Weet je wie ook vermoeiend zijn? Dij kijk mij nou ik ben anders personen die bij alles wat populair is per definitie tegen zijn. Die zijn net zo erg als die lui met een knal oranje bril op hun kop.
De waarheid ligt natuurlijk ergens in het midden.
Tja de races hebben hun eigen (slowchat) topics In ik moet ook zeggen kwa techniek staat de F1 het tweede half jaar toch redelijk stil zeker nu er zoveel nieuwe regels aan komen voor volgend jaar.Boinkie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:04:
[...]
Eens, ik kwam hier vaak voor techniek en omdat vaak de complete race werd behandeld. Nu is het alleen maar Max. Begrijpelijk natuurlijk want de Formule 1 wint alleen maar aan fans, maar dat het echt over een complete race is gegaan is alweer een paar races geleden
[ Voor 28% gewijzigd door SnowDude op 18-11-2016 10:09 ]
Dat valt mij ook altijd op. Het is sowieso wel een rustige kerel maar zodra hij achter het stuur zit lijkt er een soort rust in hem te komen, alsof hij 1 wordt met de auto. Het lijkt hem geen moeite te kosten om de auto zo snel door de bochten te jagen.Oyster schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:51:
Er staan online ook enkele filmpjes waarin VES in een personenwagen een circuit aframt. Ook hier verbaast de rust mij. Als je naar zijn ogen kijkt lijkt hij zelfs soms weleens flauw te vallen. Zo langzaam knippert hij met zijn ogen.
Dat is wat anderen ook al gezegd hebben, na Spanje kan ik me herinneren dat zo op Sky ook riepen dat hij een F1 wagen op 75% capaciteit net zo snel het circuit rond kan gooien als de rest, waardoor hij 25% capaciteit overheeft om te beoordelen wat er om hem heen gebeurd en hoe hij daar op moet anticiperen.
Dat 'moving under braking' is daar ook een voorbeeld van denk ik, van te voren al bedacht hebben wat je achterligger voor move op jou kan uitvoeren en daar rekening mee houden bij het aanremmen van de bocht, waardoor je dan op het allerlaatste nippertje nog van richting kan veranderen zonder jezelf met rokende banden het gras op te sturen.
Waarheid ligt inderdaad in het midden. De populariteit is leuk, maar zoals met alles; Het is leuk om fanatieke fan te zijn, totdat het mainstream wordt (zoals de hippies altijd over hun hobby zeggen). D
Als ik in 2000 met een Arrows petjes rondliep (of zelfs in 2015 met een Torro Rosso petje), was ik een fanatieke F1 volger en groot fan van de sport die bij de GP van Japan zelfs zo gek is om vanaf 6 uur op zondagochtend voor de TV te zitten.
Als je anno 2016 met een Red Bull petje oploopt word je gezien als een mainstream sukkel die ook eens een keer een bericht in het AD heeft gelezen en op een zondagmiddag voor het open kanaal van Sport 1 gaat zitten om te zien waar iedereen het nou over heeft en op maandagochtend op het werk de grootste mond heeft over alle acties van Verstappen en zo gek is geweest om 35 euro te betalen voor een pet.
Als ik in 2000 met een Arrows petjes rondliep (of zelfs in 2015 met een Torro Rosso petje), was ik een fanatieke F1 volger en groot fan van de sport die bij de GP van Japan zelfs zo gek is om vanaf 6 uur op zondagochtend voor de TV te zitten.
Als je anno 2016 met een Red Bull petje oploopt word je gezien als een mainstream sukkel die ook eens een keer een bericht in het AD heeft gelezen en op een zondagmiddag voor het open kanaal van Sport 1 gaat zitten om te zien waar iedereen het nou over heeft en op maandagochtend op het werk de grootste mond heeft over alle acties van Verstappen en zo gek is geweest om 35 euro te betalen voor een pet.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2016 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1