Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
ikben toevallig in Sol maar ik speel Solo dus krijg je dat dan ook te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Na een jaar absentie door een defecte throttle, contact met Guillemot, verhuizing, covid19, online/offline/hybride werken en nog meer contact met Guillemot, heb ik onlangs mijn vervangende moederbordje ontvangen. Hoog tijd om dat in te bouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 12-03-2021 08:12 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:58

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:03:
ikben toevallig in Sol maar ik speel Solo dus krijg je dat dan ook te zien?
Ja, dat is allemaal hetzelfde in Solo, het enige verschil met Open is dat er geen andere spelers in jouw instantie terechtkomen. Verder deel je het universum. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tw_gotcha
onze dijken hebben het sowieso niet gehouden, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTJborcrmqadtKZJhl_E0yvfwzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Axh8VsW2yWKeU5f5KyBwAsIQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door tw_gotcha op 12-03-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
tw_gotcha schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:45:
onze dijken hebben het sowieso niet gehouden, [Afbeelding]
Dit is gewoon oud zeer :p De makers zijn Brits en aangezien de Verenigde 7 Provincien tijdens onze gouden eeuw de Britten 3 van de 4 keer terug naar hun eiland hebben geschopt is dit de enige manier om ons de kleineren.
Onze dijken gaan het gewoon houden, want we zijn Nederlanders verdomme!

Mijn Corvette heet overigens "De 7 Provincien", net zoals ons vlaggenschip tijdens de Nederlands-Engelse oorlog en onze fregat klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
als we geen spanjaarden hadden gehad, hadden we een heel slecht dijken systeem want iedere landeigenaar moest zijn eigen stukje dijk onderhouden, en daar kwam niks van terecht. Een van de spaanse goeverneurs heeft hier wat koppen tegen elkaar geslagen! zijn standbeeld staat in Groningen maar ik weet niet meer hoe hij heette.

overigens is dit gewoin een klimast dcerio met wat warmer zeewater denk ik

[ Voor 10% gewijzigd door tw_gotcha op 13-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
tw_gotcha schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:09:
als we geen spanjaarden hadden gehad, hadden we een heel slecht dijken systeem want iedere landeigenaar moest zijn eigen stukje dijk onderhouden, en daar kwam niks van terecht. Een van de spaanse goeverneurs heeft hier wat koppen tegen elkaar geslagen! zijn standbeeld staat in Groningen maar ik weet niet meer hoe hij heette.

overigens is dit gewoin een klimast dcerio met wat warmer zeewater denk ik
Sssshhhh, werk nou even meeheee!

Edit: ach tegen wie heb ik het ook. We weten allemaal dat baby panda's nooit meewerken.

[ Voor 7% gewijzigd door EliteGhost op 13-03-2021 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb inmiddels de hele Ram Tah missie gedaan, en wow... Ik ben nu bijna Elite in exploration. Ik weet bijna zeker dat die 111 miljoen voor de volle 100% telt tegen je explorer rating. Ik ben nu Pioneer 86% :) Als je de juiste guide / route optimizer en maps gebruikt is het niet eens zo heel veel werk. Alleen sommige sites zijn wel lastig (veel heuvels). Voordeel is wel dat ik steeds beter ben geworden in het springen van heuvel naar heuvel met de SRV :)

Nu die laatste procentjes nog, maar ik heb niet zo'n zin om nog een keer een deel van die missie te doen :P Ik ga wel wat echt exploren.

[ Voor 36% gewijzigd door GekkePrutser op 14-03-2021 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
Moederbordje van de throttle succesvol vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2FermQ3H__2QJBzO_x3_fhqPOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3HclVJ87OjlYoi8UIJbvGkgk.png?f=user_large

Aaaaaand I'm back! What did I miss? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door GeeBee op 15-03-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Macwa
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi mede CMDRS. ik heb E:D al een tijd gespeeld op de PS4 maar ben nu over gestapt naar de PC.
ik gebruik nu nog de goedkopen thrustmaster t.flight hotas 4. niet echt ideaal om goed te spelen.
zit nu te kijken naar de VKB gladiator NXT. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ennn... Voor elkaar! *O* Exploration elite is binnen (trade had ik al).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iavRtslVUthXtkEV-Wyk-eRDJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jtkwKG3y0ET6KUUieQLFhbKW.png?f=fotoalbum_large

Een van die Ram Tah sites was echt mooi trouwens, de 'maan' was echt enorm dichtbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoOQGP9Jrl6S8IgeNOT1JD_z984=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7c2KrgXpRx4NVnjzJgGB4yzw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Die gladiator stick schijnt behoorlijk goed te zijn voor die prijsklasse:

edit: Gefeliciteerd @GekkePrutser! *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Drumatiko op 15-03-2021 22:31 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:30:
Ennn... Voor elkaar! *O* Exploration elite is binnen (trade had ik al).

[Afbeelding]

Een van die Ram Tah sites was echt mooi trouwens, de 'maan' was echt enorm dichtbij:

[Afbeelding]
Nou die "laatste" nog (dan doen we net of CQC niet bestaat for now :+) even gauw (:+) en dan zien wat ze met Odyssey gaan toevoegen om de grind uit te breiden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:06:
[...]

Nou die "laatste" nog (dan doen we net of CQC niet bestaat for now :+) even gauw (:+) en dan zien wat ze met Odyssey gaan toevoegen om de grind uit te breiden :D
Combat doe ik expres niet :) Want dan schalen de vijanden mee en wordt het een stuk lastiger om bijvoorbeeld delivery missions te doen.

Ik vind dat ook het minst leuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:44:
[...]

Combat doe ik expres niet :) Want dan schalen de vijanden mee en wordt het een stuk lastiger om bijvoorbeeld delivery missions te doen.

Ik vind dat ook het minst leuk verder.
Als het goed is worden de interdictions niet moeilijker bij NPC's die een hogere combat ranking hebben. Ik blijf er in principe ook uit de buurt (ik zit nog maar op Novice) maar een interdiction kunnen ze waarschijnlijk ook niet van je winnen als ze Elite zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Als het goed is worden de interdictions niet moeilijker bij NPC's die een hogere combat ranking hebben. Ik blijf er in principe ook uit de buurt (ik zit nog maar op Novice) maar een interdiction kunnen ze waarschijnlijk ook niet van je winnen als ze Elite zijn. :)
Dat is goed om te horen, maar als je het toch een keer verliest ben je dan wel de sjaak denk ik :) Zeker omdat ik vaak zonder wapens vlieg (afhankelijk van de missie). Het gebeurt immers ook wel eens als je niet oplet.

Momenteel kan ik gewoon vol op ze in vliegen en terwijl ze omdraaien mijn supercruise laden. Denk dat dat een stuk moeilijker wordt als ze elite zijn.

Ik heb in het begin een tijdje combat gedaan in een viper, vandaar dat ik competent heb, maar naar Elite is nog wel een heel lange weg (wordt met elke stap zwaarder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
GekkePrutser schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Ik heb in het begin een tijdje combat gedaan in een viper, vandaar dat ik competent heb, maar naar Elite is nog wel een heel lange weg (wordt met elke stap zwaarder)
Hoe hoger de rang van de NPC die je kapot knalt, hoe sneller het gaat. De laatste 2 rangen zijn echt lomp, maar zo lang je slachtoffer de rang Deadly of Elite heeft blijft het wel acceptabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Een poosje terug Elite gespeeld op PC, maar toen al vroeg gestopt omdat ik niet echt een 'doel' had en niet echt raad wist wat te doen. Hoe hebben jullie dit in je 'vroege jaren' gedaan? Zelf doelen gesteld of gewoon beginnen met rondvliegen of bv. missions doen? Ik ben erg benieuwd!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Thrace Grumble schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:06:
Een poosje terug Elite gespeeld op PC, maar toen al vroeg gestopt omdat ik niet echt een 'doel' had en niet echt raad wist wat te doen. Hoe hebben jullie dit in je 'vroege jaren' gedaan? Zelf doelen gesteld of gewoon es beginnen met rondvliegen of bv. missions doen? Ik ben erg benieuwd!
Je moet wel zelf doelen stellen inderdaad. De devs hebben ons eigen Zonnestelsel achter een permit gestopt die niet heel lang duurt om vrij te spelen, zodat je wordt gedwongen om de game een beetje te spelen als je "thuis" wil bezoeken, maar verder is het aan jezelf. Ik heb een notitieblokje (op inara.cz) waar ik wat doelen in bijhou. Het duurt al gauw een paar uur om iets gedaan te krijgen. En over twee weken begint de alpha van Odyssey, die voegt weer allerlei doelen en nieuwe dingen toe om de tijd voorlopig even mee door te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

EliteGhost schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Hoe hoger de rang van de NPC die je kapot knalt, hoe sneller het gaat. De laatste 2 rangen zijn echt lomp, maar zo lang je slachtoffer de rang Deadly of Elite heeft blijft het wel acceptabel. :)
Of je gaat lekker scouts opjagen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Je moet wel zelf doelen stellen inderdaad. De devs hebben ons eigen Zonnestelsel achter een permit gestopt die niet heel lang duurt om vrij te spelen, zodat je wordt gedwongen om de game een beetje te spelen als je "thuis" wil bezoeken, maar verder is het aan jezelf. Ik heb een notitieblokje (op inara.cz) waar ik wat doelen in bijhou. Het duurt al gauw een paar uur om iets gedaan te krijgen. En over twee weken begint de alpha van Odyssey, die voegt weer allerlei doelen en nieuwe dingen toe om de tijd voorlopig even mee door te komen. :)
Inderdaad, in het begin was het doel voor mij steeds om betere schepen te krijgen. Ik heb heel lang in de hauler gevlogen. Dit was nog tijdens de beta trouwens, dus de regelmatige 'resets' hielpen ook niet om vooruit te komen :D Ook kon je in het begin geen modules upgraden dus je had maar een paar ton cargo en heel beperkte jumprange, dus het was moeilijk vooruit te komen (maar je kon toen ook nog maar in een heel beperkt gebied vliegen)

Toen ben ik combat gaan doen met een viper, en later smokkelen met een cobra. Dit heeft lang gewerkt tot het generfd was. Ook is een doel geweest het halen van Empire rank tot ik een Clipper en later een Cutter kon halen (duurde lang). De Fed Corvette moet ik trouwens nog halen... En pas ben ik dus de Guardian spullen gaan doen en gelijk ook de exploration Elite meegepakt met die Ram Tah missie. De Trade Elite had ik al gehaald met behulp van asteroid core mining.

Dus inderdaad je moet jezelf bezig houden. Ik ben wel blij dat er nu weer grote dingen bijkomen, ik heb het een jaar of twee amper gespeeld om die reden. Wel vind ik het erg jammer dat er geen VR in Odyssey gaat zitten want ik speel het bijna altijd daarin :'( En ook begreep ik dat het puur om planeten met een 'kleine' atmosfeer gaat, dus vol bewoonde planeten komen er vooralsnog niet, en je kan ook nog niet in je eigen schepen rondlopen (space legs) wat ik dacht dat er in zou komen. Dat vind ik wel jammer.. Maargoed we gaan het zien.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 17-03-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik hoop dat ze Odyssey als platform gebruiken voor dingen als ship interiors en ELW's. Ik kan me wel een voorstellen dat dat een hoop werk is (maar het is wel een beetje gek, ergens, dat dat in Elite 2 wel kon en in de opvolger niet :+). Zelfde met VR: hopelijk is dat tijdelijk, en we kunnen volgens mij wel genieten van rondvliegen in dunne atmosferen. :)
Ik geloof dat E:D nog steeds financieel een heel lucratieve game is, dus ben erg benieuwd wat de volgende stap na Odyssey wordt. Ik heb op zich wel vertrouwen in FDev dat ze er niet een soort Star Citizen van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Thrace Grumble schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:06:
Een poosje terug Elite gespeeld op PC, maar toen al vroeg gestopt omdat ik niet echt een 'doel' had en niet echt raad wist wat te doen. Hoe hebben jullie dit in je 'vroege jaren' gedaan? Zelf doelen gesteld of gewoon beginnen met rondvliegen of bv. missions doen? Ik ben erg benieuwd!
ik vind het niet erg om te grinden en ik had steeds als doel om een beter schip te kopen, dus ik heb daar vooral motivatie uit gehaald, de voldoening als eens een keer een miljoen verdiend. Dan weer betere equipment en weer een groetr schip. Ik vind de anacvonda niks dus ik ben nu vnl met een python alles aan het doen. Of bij een asp exploere inrichten om zo groot mogelijke jumps te kunnen doen. Als je elite trader wordt gaat het wel hard, ik heb nu 600 miljoen op de bank waarvan ik niet goed weet wat ik daarmeee moet! behalve dat het niet erg is om een keer opgeblazen te worden in een gevecht. De engieers en ancients zijn wel aardig als afwisseling, targoids boeit me minder.
Dus idd wel zelf doelen stellen. Ik zou graag meer scheepsmodellen zien (hoewel lang niet slecht hoor als spel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw_gotcha
Drumatiko schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:31:
Die gladiator stick schijnt behoorlijk goed te zijn voor die prijsklasse:

[YouTube: A new Joystick has entered the battle]

edit: Gefeliciteerd @GekkePrutser! *O*
YouTube: VKB Gladiator NXT full review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:23:
Ik hoop dat ze Odyssey als platform gebruiken voor dingen als ship interiors en ELW's. Ik kan me wel een voorstellen dat dat een hoop werk is (maar het is wel een beetje gek, ergens, dat dat in Elite 2 wel kon en in de opvolger niet :+). Zelfde met VR: hopelijk is dat tijdelijk, en we kunnen volgens mij wel genieten van rondvliegen in dunne atmosferen. :)
Ik geloof dat E:D nog steeds financieel een heel lucratieve game is, dus ben erg benieuwd wat de volgende stap na Odyssey wordt. Ik heb op zich wel vertrouwen in FDev dat ze er niet een soort Star Citizen van maken.
Inderdaad, vertrouwen is er ook wel.. Ik wou alleen dat E:D wat meer prioriteit bij ze had :) Want ze doen veel meer dan dat (rollercoaster planet enz). De ontwikkeling gaat erg traag zo. Ik had zo graag space legs gezien (binnenkant van schepen en stations). Nog wel liever dan dat FPS'en op planeten. Maargoed dat was het doel nu. Hopelijk komt dat volgende keer aan bod, immers zijn de physics voor 1st person beweging enzo er nu.

Maar nee een star citizen wordt het niet. Ze zijn duidelijk prima in projectplanning. Ze stellen haalbare doelen die redelijk op tijd (een enkel uitstelgeval daargelaten) gehaald worden en wat er is werkt dan ook goed en blijft werken. Toen ik Ram Tah aan het doen was merkte ik nog op hoeveel diepte er eigenlijk in die SRV karretjes zit. Na verloop van tijd word ik er steeds beter in, in het begin stuiterde ik over het landschap en op het eind vloog ik met de thrusters zo van de ene heuvel naar de andere. En ook dat al je bandentracks blijven liggen (en dus niet na een tijdje verdwijnen), wat super werkt als orientatiepunt, vooral in het donker. En met de core mining, op een gegeven moment word je er steeds beter in de diverse typen te herkennen. Dat bedoel ik met diepte in de gameplay.

Totaal anders dan bij SC die de maan beloven en onderweg de weg kwijtraken en in cirkels blijven lopen (constante rewrites omdat het gedane werk alweer te verouderd is geworden) en nooit uit alpha komen. En zelfs dingen vanaf het begin (zoals de Hangar) gaan kapot en werken dan maandenlang niet.

Ik ben een enorme fan van beide franchises hoor. En Chris Roberts heeft geweldige ideeen. Hij is alleen een waardeloze projectleider. Altijd al geweest ook, bij Origin waren er al veel verhalen dat ze hem hard in toom moesten houden met harde deadlines. Hij had gewoon creatief directeur moeten worden en het management aan iemand anders over moeten laten.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 17-03-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
tw_gotcha schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:37:
[...]

ik vind het niet erg om te grinden en ik had steeds als doel om een beter schip te kopen, dus ik heb daar vooral motivatie uit gehaald, de voldoening als eens een keer een miljoen verdiend. Dan weer betere equipment en weer een groetr schip. Ik vind de anacvonda niks dus ik ben nu vnl met een python alles aan het doen. Of bij een asp exploere inrichten om zo groot mogelijke jumps te kunnen doen. Als je elite trader wordt gaat het wel hard, ik heb nu 600 miljoen op de bank waarvan ik niet goed weet wat ik daarmeee moet! behalve dat het niet erg is om een keer opgeblazen te worden in een gevecht. De engieers en ancients zijn wel aardig als afwisseling, targoids boeit me minder.
Dus idd wel zelf doelen stellen. Ik zou graag meer scheepsmodellen zien (hoewel lang niet slecht hoor als spel)
De Anaconda vliegt als een dweil ja, en het is erg lastig om door de gleuf te passen maar hij heeft wel een prachtige jumprange :) Daarom gebruik ik hem zo veel. Ik vind het irritant dat je de rest van het schip zo ziet vanuit de cockpit maarja.

De AspEx is ook wel prima op dat gebied maar dan kan je een stuk minder meenemen :)

Maar inderdaad, er mist wel een beetje een doel tussen de top-end schepen waarbij je met 1 miljard zat hebt, en de fleet carriers waarbij je echt tientallen miljarden nodig hebt om ze te kopen en in bedrijf te houden. Daar zit ik nu ook wel een beetje mee nu.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 17-03-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
GekkePrutser schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:36:
[...]

De Anaconda vliegt als een dweil ja, en het is erg lastig om door de gleuf te passen maar hij heeft wel een prachtige jumprange :) Daarom gebruik ik hem zo veel. Ik vind het irritant dat je de rest van het schip zo ziet vanuit de cockpit maarja.

De AspEx is ook wel prima op dat gebied maar dan kan je een stuk minder meenemen :)

Maar inderdaad, er mist wel een beetje een doel tussen de top-end schepen waarbij je met 1 miljard zat hebt, en de fleet carriers waarbij je echt tientallen miljarden nodig hebt om ze te kopen en in bedrijf te houden. Daar zit ik nu ook wel een beetje mee nu.
kun je een fleet carrier kopen? ik had geen idee! bij mij is de jump range van de python en de anacvonda ongeveer gelijk, maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe je ze inricht. Ik vind een 5A fuel scoop wel handig want iedere keer als je een half rondje rond een ster vliegt zit ie weer bijna vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
GekkePrutser schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:20:
[...]

Ik ben een enorme fan van beide franchises hoor. En Chris Roberts heeft geweldige ideeen. Hij is alleen een waardeloze projectleider. Altijd al geweest ook, bij Origin waren er al veel verhalen dat ze hem hard in toom moesten houden met harde deadlines. Hij had gewoon creatief directeur moeten worden en het management aan iemand anders over moeten laten.
Chris Roberts... Chris Roberts... oh ja... Wing Commander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
tw_gotcha schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:36:
[...]

kun je een fleet carrier kopen? ik had geen idee! bij mij is de jump range van de python en de anacvonda ongeveer gelijk, maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe je ze inricht. Ik vind een 5A fuel scoop wel handig want iedere keer als je een half rondje rond een ster vliegt zit ie weer bijna vol
Nouja het kan wel. Maar het kost vele miljarden en dan ook nog eens maandelijks geld aan 'upkeep'. En je moet zelf je brandstof er naartoe brengen. En alle faciliteiten (outfitting, commodities enz) kosten ook extra :P Het is echt een moneysink voor de top spelers. Ik heb nu 1 miljard en daar heb je niks voor :) Het begint bij 5 miljard :)

De fleet carrier kan je niet zelf vliegen, je kan een doel aangeven en daar springt hij dan naartoe (1x per dag geloof ik). wel een enorme jumprange, 500 LY ofzo.

https://elite-dangerous.f...iki/Fleet_Carriers_Update

Maar je verdient er ook mee als andere spelers ze gebruiken, dat is wel grappig. Daarom zie je ze veel bij missie punten (bij de Ram Tah sites bijvoorbeeld).

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 17-03-2021 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55
GekkePrutser schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:49:
[...]

Nouja het kan wel. Maar het kost vele miljarden en dan ook nog eens maandelijks geld aan 'upkeep'. En je moet zelf je brandstof er naartoe brengen. En alle faciliteiten (outfitting, commodities enz) kosten ook extra :P Het is echt een moneysink voor de top spelers. Ik heb nu 1 miljard en daar heb je niks voor :) Het begint bij 5 miljard :)

De fleet carrier kan je niet zelf vliegen, je kan een doel aangeven en daar springt hij dan naartoe (1x per dag geloof ik). wel een enorme jumprange, 500 LY ofzo.

https://elite-dangerous.f...iki/Fleet_Carriers_Update

Maar je verdient er ook mee als andere spelers ze gebruiken, dat is wel grappig. Daarom zie je ze veel bij missie punten (bij de Ram Tah sites bijvoorbeeld).
hier kun je uitrekenen wat een fleetcarrier je ongeveer gaat kosten.

Kale aanschaf + 0 keer jumpen = 5 miljard credits aanschaf + 260.000 cr jaarlijkse upkeep.

De build die ik op het oog heb, met 5 jumps per week kost 5,5 miljard + 880.000 jaarlijkse upkeep.

Ik wil dus sowieso 7 miljard sparen voordat ik er 1 aanschaf.
Ben er bijna, zit nu op 1,5 miljard :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Kale aanschaf + 0 keer jumpen = 5 miljard credits aanschaf + 260.000 cr jaarlijkse upkeep.

De build die ik op het oog heb, met 5 jumps per week kost 5,5 miljard + 880.000 jaarlijkse upkeep.

Met die nerf op mining ben je wel even bezig... :X Ik haal met een avondje mining minder dan 50 miljoen binnen. :X Moet het nog wel een paar keer doen, trading routes vinden ben ik niet zo bedreven in. :P
Ik heb wel lol gehad met die brandende starports. Tenminste, eentje die boven de Aarde hangt. 1320 mensen geevacueerd, hopelijk genoeg rep verzameld voor wat benodigde Fed ranks, dan is in elk geval alles qua schepen unlocked. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 18-03-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Cyphax schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Met die nerf op mining ben je wel even bezig... :X Ik haal met een avondje mining minder dan 50 miljoen binnen. :X Moet het nog wel een paar keer doen, trading routes vinden ben ik niet zo bedreven in. :P
Ik heb wel lol gehad met die brandende starports. Tenminste, eentje die boven de Aarde hangt. 1320 mensen geevacueerd, hopelijk genoeg rep verzameld voor wat benodigde Fed ranks, dan is in elk geval alles qua schepen unlocked. :)
Wat mine je dan? Ik kan in een avondje Platinum minen in HIP 87414 meer ophalen in mn Type-9. En dat is geen grote hotspot.

Momenteel doe ik Robigo. Levert 15-25m credits per ritje op. Kun je al bijna 100m cr/uur doen. Wel eentonig maar dat is minen ook.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Wat mine je dan? Ik kan in een avondje Platinum minen in HIP 87414 meer ophalen in mn Type-9. En dat is geen grote hotspot.
Platinum. Ik gebruik m'n Python, maar meestal is m'n sessie wel voorbij voor die vol zit (kan max 192t in). :)
Momenteel doe ik Robigo. Levert 15-25m credits per ritje op. Kun je al bijna 100m cr/uur doen. Wel eentonig maar dat is minen ook.
Zou ik ook nog kunnen doen. Op zich hoef ik geen miljarden voor een fleet carrier, ik moet alleen een paar honderd miljoen voor de paar grotere schepen die ik nog niet heb, en m'n Trade ranking afronden. Ik moet wel van alles eentje hebben natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Cyphax schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:49:
[...]

Platinum. Ik gebruik m'n Python, maar meestal is m'n sessie wel voorbij voor die vol zit (kan max 192t in). :)

[...]

Zou ik ook nog kunnen doen. Op zich hoef ik geen miljarden voor een fleet carrier, ik moet alleen een paar honderd miljoen voor de paar grotere schepen die ik nog niet heb, en m'n Trade ranking afronden. Ik moet wel van alles eentje hebben natuurlijk. :+
AB 7 A Ring in HIP 87414 is waar ik meestal naar toe ga. Met 2-3 uur zit ik al snel op 300-400 ton aan platinum en dan verzamel ik ook nog goud, zilver en 1 of 2 andere dingen. Die verkoop ik vervolgens in Blaauw City.
Weet zo niet hoe de prijs nu is maar deze was best goed. Je zou meer kunnen krijgen in andere systemen maar dat betekend meer jumps plus meer kans op interdiction. En dat wil je niet in een Brick-9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:14:
[...]

AB 7 A Ring in HIP 87414 is waar ik meestal naar toe ga. Met 2-3 uur zit ik al snel op 300-400 ton aan platinum en dan verzamel ik ook nog goud, zilver en 1 of 2 andere dingen. Die verkoop ik vervolgens in Blaauw City.
Weet zo niet hoe de prijs nu is maar deze was best goed. Je zou meer kunnen krijgen in andere systemen maar dat betekend meer jumps plus meer kans op interdiction. En dat wil je niet in een Brick-9 :+
Thanks! Omicron Capricorni B B1 ring A is ook een goede hotspot (tenminste, vorige week), ff kijken welke het dichtstbij is. :+ Ik speel over het algemeen maar 2 uur per keer ofzo, veel meer tijd heb ik niet, en dan is het altijd weer een tegenvaller hoeveel tijd ik al kwijt ben voor ik tussen de rotsen hang, en dan heb ik maar een uur of anderhalf effectief - ik vermoed dat ik geen 300t bij elkaar zou kunnen minen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Cyphax schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Thanks! Omicron Capricorni B B1 ring A is ook een goede hotspot (tenminste, vorige week), ff kijken welke het dichtstbij is. :+ Ik speel over het algemeen maar 2 uur per keer ofzo, veel meer tijd heb ik niet, en dan is het altijd weer een tegenvaller hoeveel tijd ik al kwijt ben voor ik tussen de rotsen hang, en dan heb ik maar een uur of anderhalf effectief - ik vermoed dat ik geen 300t bij elkaar zou kunnen minen. :D
Dan pak jij diegene die voorgesteld wordt door edtools' miner's tool.
Ik heb Blaauw City als mijn thuis basis en dus ook al mijn schepen daar. Die plek ik ik aankaart zit in hetzelfde system dus hoef enkel klein stukje supercruise te doen om er te komen.

Die jij noemt is mininaal 5 jumps in mijn logge Type-9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Oh er zijn er ook bij de aarde die in brand staan? Interessant!

Jammer van die mining nerf :'( Ik haalde eerst altijd zo 200 miljoen binnen op een avond.
Player1S schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Oh die upkeep is een stuk lager dan ik dacht.. Eerst was het heel veel. Maar ik had al gehoord dat ze dat lager gemaakt hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
Die combat buff bevalt me wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JHkHeW_dP8X0we3Xej6fbBTXew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QwI0HZTIERooRA8V5gkSo3R0.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhMVSz8fE0Kp9biI6gWMb0C5DSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/30YF5DJAoQQql0XejBpcMIEP.png?f=user_large

Spectaculair zo'n zonsopkomst... blij dat ik weer terug ben :)

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 21-03-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
mijn thuis basis is in Az Cancri, daar ben ik al heel lang (honderden uren) geld aan het verdienen. Na een paar dagen ancient ruins op vlieg je weer helemaal terug en dan heb je een gevoel van "ha, ik ben weer thuis". Idioot eigenlijk omdat er nauwelijks verschil is tussen stations ane stelsels. Maar ik was wel weer "thuis" :+

[ Voor 3% gewijzigd door tw_gotcha op 22-03-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Ja lekker gevoel als je eindelijk weer naar een bekende naam jumpt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:06
Ik heb gister via een tweaker een Oculus Rift S gekocht.
Ik zat er al een hele lange tijd naar te kijken.
Uiteraard voor ook voor Elite gekocht. Heb dit spel heeeeeeeeeeel lang niet gespeeld.
Man man man wat een ervaring... echt ik zat met open mond te kijken. Het is alsof ik echt in mn cockpit zit.
zo ontzettend gaaf!! Als ik mn hand uit steek is het alsof ik het dak kan aanraken, en het ziet er zo echt uit.
je ziet ook je onderlichaam in VR, voelde goed om zo slank te zijn :)

Maar goed, wat me opviel was dat ik nergens missions kon oppakken.
Ze gaven ook allemaal aan dat het lang geleden was dat ze me hadden gezien enzo. Is dat omdat ik heel lang niet heb gespeeld?
Ik ben niet ver, heb iets van 350k cr dus ik kan prima opnieuw beginnen.
Zouden jullie dat aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
beebie121 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:18:
Ik heb gister via een tweaker een Oculus Rift S gekocht.
Ik zat er al een hele lange tijd naar te kijken.
Uiteraard voor ook voor Elite gekocht. Heb dit spel heeeeeeeeeeel lang niet gespeeld.
Man man man wat een ervaring... echt ik zat met open mond te kijken. Het is alsof ik echt in mn cockpit zit.
zo ontzettend gaaf!! Als ik mn hand uit steek is het alsof ik het dak kan aanraken, en het ziet er zo echt uit.
je ziet ook je onderlichaam in VR, voelde goed om zo slank te zijn :)

Maar goed, wat me opviel was dat ik nergens missions kon oppakken.
Ze gaven ook allemaal aan dat het lang geleden was dat ze me hadden gezien enzo. Is dat omdat ik heel lang niet heb gespeeld?
Ik ben niet ver, heb iets van 350k cr dus ik kan prima opnieuw beginnen.
Zouden jullie dat aanraden?
Ik weet niet of opnieuw beginnen veel toevoegt, had je Horizons de vorige keer? Zo niet, dan heb je die nu wel (vorig jaar aan de base game toegevoegd).
Ik was gisteren ook even nog aan het profiteren van het brandende station in Sol maar in eerste instantie bleven de passagierslijsten leeg dus daar was iets niet goed. En in M. Gorbachev waren er ook geen missies, net als bij jou. Ik heb de game een keer helemaal opnieuw opgestart, en toen waren er weer missies, en in het brandende station ook weer evacuees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:06
ok dan misschien moet ik het spel een keer opnieuw opstarten hehe ipv helemaal opnieuw beginnen.
Ja ik had horizon al. Alleen nooit heel veel mee gedaan.

zal het vandaag nog een keer proberen. En anders denk ik dat ik een keer refresh doe.
Ook niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
CMDR Oscar-Oscar-Foxtrot meldt zich.

- Keelback Met A upgrades, fighter bay, FSD interdictor + srv.
- Bezig met bounties in high res of hazres verzamelen, -> krait upgrade.
- Pleb vliegskills
- FA OFF nogal dronken bedoeling.

Hosas is besteld, xbox controller op PC is niet zo flexibel.
TrackIR staat nog op wishlist.

Lijkt me leuk om uiteindelijk met een groepje te vliegen / missies en een beetje te lamballen.
Loop vooral tegen geld issues aan en tijdgebrek. Inmiddels zo een 80 uur inzitten.
Engineering lijkt een behoorlijke grind te zijn. Vooral met HGE farming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
radium6969 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:24:
CMDR Oscar-Oscar-Foxtrot meldt zich.
Hosas is besteld, xbox controller op PC is niet zo flexibel.
TrackIR staat nog op wishlist.
welke hotas heb je besteld? ben wel nieuwsgierig. Ik heb zelf een oude saitek X52 waar ik prima tevreden over ben (een keer schoongemaakt van binnen) maar sommige van de Hotas zijn wel erg moi. Trackir lijkt me ook wel wat, maar dan heb ik zo'n tracker an mij bril hangen dus ik twijfel een beetje

geld ben ik gaan verdienen door een high tech station als thuisbasis te hebben, dan investeren in reputation en influence tot alle opdrachten vrij gespeeld worden, en dan de high end supply missions te doen (35 silver voor 20 miljoen en zo). In mijn geval Az Cancri Fischer station, met heel veel resources op 1 sprong afstand. Desnoods vlieg je een paar keer als je niet zoveel ruimte hebt, tot je wat groters kan kopen.

[ Voor 44% gewijzigd door tw_gotcha op 25-03-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
tw_gotcha schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:38:
[...]

welke hotas heb je besteld? ben wel nieuwsgierig. Ik heb zelf een oude saitek X52 waar ik prima tevreden over ben (een keer schoongemaakt van binnen) maar sommige van de Hotas zijn wel erg moi. Trackir lijkt me ook wel wat, maar dan heb ik zo'n tracker an mij bril hangen dus ik twijfel een beetje

geld ben ik gaan verdienen door een high tech station als thuisbasis te hebben, dan investeren in reputation en influence tot alle opdrachten vrij gespeeld worden, en dan de high end supply missions te doen (35 silver voor 20 miljoen en zo). In mijn geval Az Cancri Fischer station, met heel veel resources op 1 sprong afstand. Desnoods vlieg je een paar keer als je niet zoveel ruimte hebt, tot je wat groters kan kopen.
Hosas, 2x Gladiator NXT Standard. https://flightsimcontrols.com/product/gladiator-nxt/
TrackIR lijkt me mooie combi met m'n koptelefoon. Bril lijkt me niks, wel de pro versie van TrackIR nemen.

Reden voor Hosas, is n.a.v. filmpje op youtube, plus ik ben al joystick piloot vanaf de eerste X-Wing, ik mis het gevoel van een joystick, en een xbox controller, dat is het 'net' niet.

Keelback met wat cargo bays kan nog een aardig eind komen denk ik. :+ Zal vanavond eens kijken, leuke en behulpzame online community. Dat trekt mij wel, speel eigenlijk altijd in OPEN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw_gotcha
die is idd interessant, maar ik vind een losse throttle wel fijn vliegen. ik begrijp niet dat die niet in hun assortiment zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 21:37
Losse throttle? Nooit gehad en ook nooit gemist.
Op de thrustmaster t16.000 zit immers ook een 'throttle' schuifje, En die wordt direct overruled door de stick als die input krijgt.
Met space sims voor mij dus altijd twin stick.

Benieuwd trouwens hoe die VKB's bevallen @radium6969 zit ze zelf ook te overwegen als upgrade voor de t16.000's

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
Sato schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:24:
Losse throttle? Nooit gehad en ook nooit gemist.
Op de thrustmaster t16.000 zit immers ook een 'throttle' schuifje, En die wordt direct overruled door de stick als die input krijgt.
Met space sims voor mij dus altijd twin stick.

Benieuwd trouwens hoe die VKB's bevallen @radium6969 zit ze zelf ook te overwegen als upgrade voor de t16.000's
Ik laat het je weten, ik kom van een Microsoft Force Feedback joystick af dus ben wel wat gewend.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Ik weet niet of opnieuw beginnen veel toevoegt, had je Horizons de vorige keer? Zo niet, dan heb je die nu wel (vorig jaar aan de base game toegevoegd).
Ja nu iedereen het heeft, hoop ik niet dat ze het de optie zonder Horizons gaan verwijderen :'( Ik gebruik het nog steeds heel regelmatig als ik vast kom te zitten met de SRV. Even inloggen zonder horizons en je wordt terug in je schip in de ruimte gezet.

Anders rest er alleen een self-destruct :'(

PS: Welk station brandt er dan in Sol? En waar vind je dat terug? Neem aan dat het regelmatig verandert?

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 25-03-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:33:
[...]

Ja nu iedereen het heeft, hoop ik niet dat ze het de optie zonder Horizons gaan verwijderen :'(

PS: Welk station brandt er dan in Sol? En waar vind je dat terug? Neem aan dat het regelmatig verandert?
Dit was Li Qing Jao, boven de Aarde, die een week langer in brand heeft gestaan. Als onderdeel van de doorlopende gebeurtenis zijn twee weken terug een aantal stations aangevallen door terroristen. De vorige keer dat zoiets gebeurde was afgelopen kerst, dus dat komt nog wel een keertje terug. Even GalNet in de gaten houden.

Nu het branden van Li Qing Jao is opgehouden is er veel behoefte aan bepaalde typen cargo, kan ook interessant zijn.

Een hele effectieve manier om vrij snel een hoop reputatie te vergaren. Nog heel eventjes voor die Corvette... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 25-03-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:18:
[...]Een hele effectieve manier om vrij snel een hoop reputatie te vergaren. Nog heel eventjes voor die Corvette... ;)
Oh die is nu dus net weer voorbij? Jammer :-( Ik vroeg het inderdaad voor die corvette, moet nog een rank of 3-4.

Ik lees dat Galnet eigenlijk nooit, er staat zoveel onzin in die ze er omheen verzinnen. Ik heb het hele powerplay gebeuren nooit leuk gevonden en dat hangt er nogal mee samen. Maar ik zal het beter bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Oh die is nu dus net weer voorbij? Jammer :( Ik vroeg het inderdaad voor die corvette, moet nog een rank of 3-4.
Het station is nu in repair status, er zijn nu heel veel cargo missions, die leveren ook een hoop reputatie op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
ik ben nu even aan het ranken om een cutter te krijgen, om mmijn tyope 9 te vervangen. maar daarna eens naar die corvette kijken, die had ik helemaal niet gezien. Hoe is de corvette vergeleken met de anaconda, die vliegt namelijk wel als een badkuip hoewel met alle enghineering upgrades gaat het wel beter.

eigenlijk gebruik ik dit soort dingen ook om te blijven spelen want je moet wel wat uitdagingen zoeken, en betere schepen is een grote drijfveer, maar verder...

Ik ben eigenlijk bang dat Odyssey niet zoveel uitdaging biedt, in hhet gein wel natuurlijk maar je doet een aantal type missies waar je wat miljoenen mee verdiend, maar wat dan, het zou mooi zijn als er toch een soort van verhaal achter zat voor als de nieuwigheid eraf is, iets om naartoe te werken met een grote beloning aan het eind, of een of andere slechterik om te verslaan, iets waar je voldoening uit krijgt. Alleen geld verdienen is het niet. Ik hoop ook dat het solo gedaan kan worden want ik speel eigenlijk nooit in team verband.

[ Voor 53% gewijzigd door tw_gotcha op 26-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
@tw_gotcha De Corvette is ook zo'n groot schip, die zal niet veel soepeler vliegen. :P Voor combat is de Corvette wel geschikter dan de Anaconda maar ik doe het persoonlijk meer voor de heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
snap ik helemaal, ik doe veel met mijn opgepimpte python en af en toe wat met mijn anaconda. Verder heb ik een type 9 heavy voor de grote ladingen en een asp exlorer die 50-60 ly grote sprongen kan maken, die probeer ik nog boven de 60 ly te krijgen door hem verder uit te kleden en met engineering te focussen op minder massa. De corvette lijkt me een mooie om de anaconda te vervangen en de cutter ipv de type 9. (anders weet ik niet ook wat ik met mijn ~1 miljard credits moet doen).
Ik pruts lekker verder, het is echt een spel voor mensen die van grinden houden en bizar veel tijd besteden aan net een ietsie betere uitrusting (zoals ik). Dat is ook mijn valkuil bij rpg's, beter zwaardje, betere helm en maar niet aan het verhaal toekomen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door tw_gotcha op 26-03-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
tw_gotcha schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:29:
ik ben nu even aan het ranken om een cutter te krijgen, om mmijn tyope 9 te vervangen. maar daarna eens naar die corvette kijken, die had ik helemaal niet gezien. Hoe is de corvette vergeleken met de anaconda, die vliegt namelijk wel als een badkuip hoewel met alle enghineering upgrades gaat het wel beter.
De Corvette vliegt verassend veel beter dan de Conda. Verschil in grootte van de drives :)
Sneller, wendbaarder en meer vuurkracht. Gooi daar was engineering bij en je hebt een leuk schip.
Nadeel is de jumprange: standaard +/- 12ly met alle upgrades en dat is een drama dus daar is engineering een must.

Moet ook bekennen dat ik de hardpoints van de Anaconda verkies boven die van de Corvette. :|

Houd er rekening mee dat een volledig ge-upgrade Corvette je al snel 500 miljoen credits kan kosten.

De Cutter is een prachtig schip. Het zou ook zo mee kunnen doen in de film Tokio Drift :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
EliteGhost schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:18:
[...]
De Cutter is een prachtig schip. Het zou ook zo mee kunnen doen in de film Tokio Drift :9
Maar vliegt ook als een natte dweil :) En jumprange is ook meh :'(

Anders zou ik hem wel meer gebruiken want hij is inderdaad prachtig.

Maar 12LY voor de corvette is minder dan ik dacht. Vraag me af of het dan uberhaupt wel zin heeft om er voor te gaan ranken. Want dan is hij echt alleen voor combat relevant, en dat doe ik toch weinig.

Wat is trouwens het probleem met de weapon plaatsing op de corvette? Ik dacht dat hij daar juist subliem voor was, als enige schip met 2 huge hardpoints.

Toen ik die Ram Tah missies deed heb ik dat gedaan met een krait Phantom en daar was ik wel erg gecharmeerd van. Ziet er goed uit, niet te groot, redelijk wendbaar en uitstekende jumprange. En ook handig, als je met je SRV tegen de voorste landingspoot aanrijdt zit je precies goed onder de lift/cargo transfer :') Dus niet steeds als bij de conda uit hoeven mikken.

Ik ben wel blij dat de SRV elke keer gerepareerd wordt want binnen een half uur zit ik al onder de 50% hull elke keer >:)
tw_gotcha schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:29:
Ik ben eigenlijk bang dat Odyssey niet zoveel uitdaging biedt, in hhet gein wel natuurlijk maar je doet een aantal type missies waar je wat miljoenen mee verdiend, maar wat dan, het zou mooi zijn als er toch een soort van verhaal achter zat voor als de nieuwigheid eraf is, iets om naartoe te werken met een grote beloning aan het eind, of een of andere slechterik om te verslaan, iets waar je voldoening uit krijgt. Alleen geld verdienen is het niet. Ik hoop ook dat het solo gedaan kan worden want ik speel eigenlijk nooit in team verband.
Dit is eigenlijk een beetje het verhaal met alle nieuwe dingen in E:D. Er zit altijd redelijke variatie in autogen locaties enzo maar een echt sluitend verhaal zit er gewoon niet in. Het is een beetje de aard van het beestje. Zowel met exploring, passagiersmissies, landbases enz. Alles wat er is toegevoegd is op die manier gegaan. Je moet er zelf een beetje een verhaal/doel bij bedenken. Af en toe heb ik er daarom ook helemaal genoeg van en dan speel ik zo 6 maanden tot een jaar helemaal niet.
tw_gotcha schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:55:
die is idd interessant, maar ik vind een losse throttle wel fijn vliegen. ik begrijp niet dat die niet in hun assortiment zit.
Dit heb ik ook nooit gesnapt van VKB. Als je dat soort bedragen uitgeeft aan je stick dan heb je ook wel geld voor een throttle maar dat moet je dan weer bij een ander bedrijf sprokkelen :-( Ik vind een HOTAS throttle echt veel fijner. 2 handen niet zo dicht bij elkaar, veel meer knoppen onder handbereik, groter regelbereik dan zo'n klein schuifje, enz.

[ Voor 118% gewijzigd door GekkePrutser op 26-03-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
EliteGhost schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:18:
[...]

De Corvette vliegt verassend veel beter dan de Conda. Verschil in grootte van de drives :)
Sneller, wendbaarder en meer vuurkracht. Gooi daar was engineering bij en je hebt een leuk schip.
Nadeel is de jumprange: standaard +/- 12ly met alle upgrades en dat is een drama dus daar is engineering een must.

Moet ook bekennen dat ik de hardpoints van de Anaconda verkies boven die van de Corvette. :|

Houd er rekening mee dat een volledig ge-upgrade Corvette je al snel 500 miljoen credits kan kosten.

Jumprange vind ik met een combat ship niet heel interessant. Ik verplaats mij meestal met mijn AspX of Orca, en haal dan eenmaal op de plek van bestemming mijn combat ships op met Ship Transfer.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Glenfiddich schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Jumprange vind ik met een combat ship niet heel interessant. Ik verplaats mij meestal met mijn AspX of Orca, en haal dan eenmaal op de plek van bestemming mijn combat ships op met Ship Transfer.
Ik ben gierig, doe niet aan ship transfer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
vliegt er iemand hier met een thrustmaster warthog? Ik heb een oude saitek X52 die het verder prima doet (gelukkig geen last van drifting en zo) maar de warthog is zo mooi :P

Ik ben benieud naar de plaatsing van de knoppen, de x52 heeft een paar tuimnelschalelaars aan de joystick maar dan moet je die loslaten om ze te bedienen wat best lastig is, dus daar zitten alle functies die geen haast hebben, cargo scoop, lichten, de routeoplanner en zo. Bij de warthog zit vrijwel alles bij de throttle, ben benieuwd hoe dat bevalt

hij schijnt ook echt wel een stuk stugger te zijn dan de X52, en hij heeft geen twist in de stick

[ Voor 8% gewijzigd door tw_gotcha op 27-03-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 12:56
tw_gotcha schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:53:
vliegt er iemand hier met een thrustmaster warthog? Ik heb een oude saitek X52 die het verder prima doet (gelukkig geen last van drifting en zo) maar de warthog is zo mooi :P

Ik ben benieud naar de plaatsing van de knoppen, de x52 heeft een paar tuimnelschalelaars aan de joystick maar dan moet je die loslaten om ze te bedienen wat best lastig is, dus daar zitten alle functies die geen haast hebben, cargo scoop, lichten, de routeoplanner en zo. Bij de warthog zit vrijwel alles bij de throttle, ben benieuwd hoe dat bevalt

hij schijnt ook echt wel een stuk stugger te zijn dan de X52, en hij heeft geen twist in de stick
Ik ben van de X52 naar de Warthog gegaan en hij bevalt echt prima!
Je hebt het gevoel een echte stick in je hand te hebben. Qua gevoel is ie dan ook een stuk zwaarder dan de X52. Wat betreft de flipschakelaars, die zijn redelijk lastig te configureren in ED.
Het werkt wel maar toetsenfuncties in ED zijn meer gebaseerd op toggle schakelaars. Druk één keer voor aan en één keer voor uit. Daarom heb ik laatst de Elgato Stream Deck XL erbij genomen en een profiel voor ED gemaakt. Dit werkt super en ziet er ook erg gaaf uif.
Op de throttle van de Warthog zitten ook een aantal hat switches die je ook kan configuren en die gebruik ik ook allemaal.
Je weet al dat je geen twist functie hebt met de Warthog. Mijn aanrader voor rudder pedalen: VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV tenzij je ook flightsims speelt en toe brakes nodig hebt maar dit kan je weer anders oplossen door een knop toe te wijzen. De Mk.IV bedien je door de pedalen naar beneden te drukken met je voeten ipv naar voren te schuiven zoals bij andere rudder pedalen.

In ieder geval vind ik de Warthog in combinatie met de Mk.IV super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
GekkePrutser schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Maar vliegt ook als een natte dweil :) En jumprange is ook meh :'(

Anders zou ik hem wel meer gebruiken want hij is inderdaad prachtig.

Maar 12LY voor de corvette is minder dan ik dacht. Vraag me af of het dan uberhaupt wel zin heeft om er voor te gaan ranken. Want dan is hij echt alleen voor combat relevant, en dat doe ik toch weinig.

Wat is trouwens het probleem met de weapon plaatsing op de corvette? Ik dacht dat hij daar juist subliem voor was, als enige schip met 2 huge hardpoints.
De Cutter drift nogal in de bochten. Heeft moeite met het gewicht vs thrusters. Snel gaat wel, maar dan een snelle bocht maken zit er niet in.

De jumprange van de Cutter valt uitstekend te engineeren. 20 tot 30 ly met een vol ruim is beter dan de type 9 :)

De Corvette haalt een ly of 20 tot 25 met engineering.
Het probleem met de hardpoints is de plaatsing van de grote hardpoint. De huge, medium en small hebben goeie plaatsing, de large zit te ver aan de onderkant om een goed schot te krijgen. Althans, das mijn ervaring. Ik heb liever 2 large dan 1 huge hardpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:26
tw_gotcha schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:53:

Ik gebruik de Warthog en het is een fantastisch product. Maargoed ik weet ook niet beter. De Warthog is de enige high-end HOTAS die ik heb gehad.

Ik heb nog wel gekeken om naar Virpil te upgraden, maar ik gebruik een script en profile van Aussiedroid. Die werkt perfect en geniaal. Het rebinden van al die controls staat mij tegen. Bovendien is de Virpil aardig prijzig.

Ik ben heel benieuwd naar de closed beta van morgen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
SacreBleu schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Ik gebruik de Warthog en het is een fantastisch product. Maargoed ik weet ook niet beter. De Warthog is de enige high-end HOTAS die ik heb gehad.

Ik heb nog wel gekeken om naar Virpil te upgraden, maar ik gebruik een script en profile van Aussiedroid. Die werkt perfect en geniaal. Het rebinden van al die controls staat mij tegen. Bovendien is de Virpil aardig prijzig.

Ik ben heel benieuwd naar de closed beta van morgen.
Wardjinn en Sacreblue, dank voor de info. Ik heb nu mijn stick vastgezet om te kijken of ik de twist mis. Denk het wel eigenlijk en pedalen zijn een beetje te prijzig. Ook wel lastrig lijkt me die thumb button waar je normaal je duim laat rusten. Veel geld als je daaarna zit te vechten om goed te kunnen vliegen. Maar goed, je moet toch alles opnieuw leren omdat alle knoppen anders zitten. Wirpil kende ik helemaal niet, wat een hardware zeg.

[ Voor 21% gewijzigd door tw_gotcha op 29-03-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Reminder: Vandaag start de alpha van Odyssey!!! *O*

Ik zie hem nog niet maar zal gedurende de dag wel komen.

https://forums.frontier.c...lpha-rollout-plan.567846/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xV36NAA6F39nCN2m4Qylq8Bi98c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FVg7gF22BcE6x4WJeQHUII27.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door GekkePrutser op 29-03-2021 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ben ook erg benieuwd! Hopen dat ik er vandaag een beetje tijd voor heb. :+

Geen idee eigenlijk hoe ik er iets van ga merken. Ik heb de alpha via frontierstore.net gekocht, ik startte meestal de game vanuit Oculus Home, de laatste tijd via Steam (zelfde account). Hopen dat de launcher gewoon zelf oppikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:19
GekkePrutser schreef op maandag 29 maart 2021 @ 01:12:
Reminder: Vandaag start de alpha van Odyssey!!! *O*

Ik zie hem nog niet maar zal gedurende de dag wel komen.
Zoals ik het begreep van een berichtje in Steam om 12:00 Nederlandse tijd *O*

Edit:
Is later geworden zie ik:
We're aiming for the Alpha to be available for download at 2PM BST/1PM UTC on Monday 29th March.
Dat zou dan 15:00 zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Jef61 op 29-03-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
tw_gotcha schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Wardjinn en Sacreblue, dank voor de info. Ik heb nu mijn stick vastgezet om te kijken of ik de twist mis. Denk het wel eigenlijk en pedalen zijn een beetje te prijzig. Ook wel lastrig lijkt me die thumb button waar je normaal je duim laat rusten. Veel geld als je daaarna zit te vechten om goed te kunnen vliegen. Maar goed, je moet toch alles opnieuw leren omdat alle knoppen anders zitten. Wirpil kende ik helemaal niet, wat een hardware zeg.
Combat is best lastig met rudder pedalen ipv twist op de stick. Duurde wel even voordat ik daar aan gewend was maar uiteindelijk is het voor de immersion geweldig. Mocht je toch ooit voor rudder pedalen gaan doe dan makkelijke missies om aan het gevoel te wennen. Vooral docking is geweldig :D
Gebruik je nu de roll into yaw functie omdat je de stick hebt vastgezet? Dat werkt niet echt lekker.
Wat ook gaaf is is dat je de SRV kunt besturen met je voeten waardoor je de stick kan gebruiken om je turret te bedienen. Erg handig met die vervelende sentinels.
Die thumb button gebruik ik om door de menu's te navigeren dus voor mij zit ie perfect.
Het is inderdaad allemaal wennen maar naar mijn mening is het zeker waard.
Jammer dat het allemaal zo duur is tegenwoordig. Ik heb de Warthog en rudder pedalen nog kunnen kopen voordat het grote "niet verkrijgbaar" tijdperk aanbrak. Zelfs de X52 werd aangeboden voor 350 euro...belachelijk.

Ben vandaag vrij dus ik ben heeeeeel benieuwd naar Odyssey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Wardjinn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Combat is best lastig met rudder pedalen ipv twist op de stick. Duurde wel even voordat ik daar aan gewend ...
yaw into roll beetje mee gexperimenteerd, en ook met afwisselend yaw en roll met de pinkie switch, maar dat haalt het niet bij de stick draaien. Ook niet een hat switch gebruiken. Ik kan natuurlijk ook een warthog throttle kopen bij bijv. een Gladiator NXT, ik lees wel dat dit mogelijk zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
tw_gotcha schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:08:
[...]

yaw into roll beetje mee gexperimenteerd, en ook met afwisselend yaw en roll met de pinkie switch, maar dat haalt het niet bij de stick draaien. Ook niet een hat switch gebruiken. Ik kan natuurlijk ook een warthog throttle kopen bij bijv. een Gladiator NXT, ik lees wel dat dit mogelijk zou moeten zijn
Ja, da's een goede optie. De Warthog throttle kan je individueel gebruiken dus de combinatie met de Gladiator NXT moet werken. Jammer dat de Gladiator NXT niet op voorraad is bij VKB Europe(Utrecht) ;(
Voor de Warthog throttle hoef je geen software, zoals Target te installeren. Werkt straight out of the box (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
"Preparing for update"

GA DAN! IK WIL SPELUH! ODYSSEY! GIB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
Wardjinn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Jammer dat de Gladiator NXT niet op voorraad is bij VKB Europe(Utrecht) ;(
Voor de Warthog throttle hoef je geen software, zoals Target te installeren. Werkt straight out of the box (y)
Die is snel uitverkocht ja, heb je je ingeschreven voor notificatie per mail? Denk dat de vraag op dit moment best hoog is. Mijn order is inmiddels verwerkt dus hopelijk binnenkort ontvang ik twéé mooie exemplaren.

ontopic: m'n eerste krait mk2 gekocht. Aantal modules A rated gemaakt, nu verder hobbyen. Kan wel wat inkomsten gebruiken.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Wardjinn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Ja, da's een goede optie. De Warthog throttle kan je individueel gebruiken dus de combinatie met de Gladiator NXT moet werken. Jammer dat de Gladiator NXT niet op voorraad is bij VKB Europe(Utrecht) ;(
vraagje, aan de zijkant van de warthog throttle zitten 2 grijze kantel knoppen, een daarvan zou je als yaw kunnen programmeren toch? ik heb nu de yaw op een rotary zitten van mijn throttle bij wijze van experimment en dat gaat best. ff wennen maar ik kan met mijn duim de yaw doen en dat gaat best vloeiend.

Ik lees ook weer dat de gladiator soms kapotte veren heeft en de stick ziet er nogal compact uit en ik heb grote handen, dus mmisschien gaat het toch de warthog setup worden.

[ Voor 15% gewijzigd door tw_gotcha op 30-03-2021 07:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zijn er hier mensen gister al met de alpha aan de slag gegaan? Ik wel iig, 'k heb via Steam streaming even gespeeld. Ik voelde me echt weer een nieuwe speler; er is een hoop, en je moet het allemaal uitzoeken. De controls hadden ook nog geen Xbox360-controller-bindings, maar wel voor keyboard+muis. Het draait wel stabiel maar het is nog wel glitchy en ook vrij Dangerous; ik ben twee keer naar buiten geteleporteerd op 100m in de lucht ofzo, en die val overleef je vervolgens natuurlijk niet. :+

Wel interessant; er zitten zo te zien weer de nodig QoL-improvements in; de galaxy map, system map, het is allemaal qua UI veranderd. Ik denk dat ze die veranderingen in de base game ook doorvoeren. Ze hebben ook de graphics wat verbeterd, niet alleen die van het terrein. De belichting is anders, ben heel benieuwd hoe de schip-interieuren er in VR uit gaan zien straks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Cyphax schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:33:
Zijn er hier mensen gister al met de alpha aan de slag gegaan?
Jazeker, een uurtje met een maat van me aan de andere kant van Discord. Nou, daar had ik iets langer dan een uurtje voor uit moeten trekken maar de vriendin wilde gezellig samen zitten.

Indruk?
Wauw! De binnenkant van stations en nederzettingen is niet echt groot, maar groot genoeg en wat ze ermee hebben gedaan vind ik dikke prima!

Het is nog niet geoptimaliseerd dus soepel loopt het nog niet. Mijn GTX1080 heeft er moeite mee en ik moet de instellingen naar medium verschuiven.

Van de missies snap ik geen drol: ga hierheen en doe dat. Oke, ik ben er... hoe moet ik "dat" doen!? Oh... ik ben al dood.
Dan kom je vervolgens in een "penal colony" terecht en mag je jezelf terug laten vliegen. Leuk, 127k ls naar je scherm zitten starren... dan maar peukie doen. De reistijd viel uiteindelijk erg mee.

Misschien dat ik er vanavond beter voor kan gaan zitten. Er stond in de notities al dat ze nog geen handleiding hadden, dus ik neem het ze niet kwalijk dat ze me niet bij de hand nemen. Daar staat E:D ook niet om bekend. Ik ben positief over de alpha... nadat ik de besturing had ingesteld. Pre-sets waren er niet :P Het ziet er prima uit, optimalisatie komt nog en er is genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
EliteGhost schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Jazeker, een uurtje met een maat van me aan de andere kant van Discord. Nou, daar had ik iets langer dan een uurtje voor uit moeten trekken maar de vriendin wilde gezellig samen zitten.

Indruk?
Wauw! De binnenkant van stations en nederzettingen is niet echt groot, maar groot genoeg en wat ze ermee hebben gedaan vind ik dikke prima!

Het is nog niet geoptimaliseerd dus soepel loopt het nog niet. Mijn GTX1080 heeft er moeite mee en ik moet de instellingen naar medium verschuiven.

Van de missies snap ik geen drol: ga hierheen en doe dat. Oke, ik ben er... hoe moet ik "dat" doen!? Oh... ik ben al dood.
Dan kom je vervolgens in een "penal colony" terecht en mag je jezelf terug laten vliegen. Leuk, 127k ls naar je scherm zitten starren... dan maar peukie doen. De reistijd viel uiteindelijk erg mee.

Misschien dat ik er vanavond beter voor kan gaan zitten. Er stond in de notities al dat ze nog geen handleiding hadden, dus ik neem het ze niet kwalijk dat ze me niet bij de hand nemen. Daar staat E:D ook niet om bekend. Ik ben positief over de alpha... nadat ik de besturing had ingesteld. Pre-sets waren er niet :P Het ziet er prima uit, optimalisatie komt nog en er is genoeg te doen.
Ik begon ook zonder preset (XBox360 controller) maar er was in tweede instantie wel een uitgebreide preset voor keyboard+mouse. Alleen bleef de muis binnen het window (en cursor zichtbaar) en kon ik niet verder draaien omdat de muis binnen het "venster" bleef. Kan te maken hebben met de streaming van Steam die ik gebruikte.
Misschien krijg ik het vandaag voor elkaar om een missie te voltooien voor ik al m'n credits verbras aan de taxi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Odessey mag nog wel flink geoptimaliseerd worden.

Draai een Ryzen 3 1200, 8Gb ram, 1050TI en draai normaal strak 60FPS. In task manager draaien de CPU en GPU rond de 35%.

Start ik Odessey krijg ik amper 30FPS en CPU en GPU stampen op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Player1S schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:20:
Odessey mag nog wel flink geoptimaliseerd worden.

Draai een Ryzen 3 1200, 8Gb ram, 1050TI en draai normaal strak 60FPS. In task manager draaien de CPU en GPU rond de 35%.

Start ik Odessey krijg ik amper 30FPS en CPU en GPU stampen op 100%
Zit in de pipeline! Mijn 1080 moet er ook niks van hebben en da's jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:58
Cyphax schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:33:
De belichting is anders, ben heel benieuwd hoe de schip-interieuren er in VR uit gaan zien straks!
Welke schip interieuren? Dat gaat nog wel een paar jaartjes duren hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Inverted_World schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Welke schip interieuren? Dat gaat nog wel een paar jaartjes duren hoor :P
Heh, if ever. :P Maar ik bedoel de cockpit, dat zal ook wel beinvloed worden door de updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:58
Cyphax schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:05:
[...]

Heh, if ever. :P Maar ik bedoel de cockpit, dat zal ook wel beinvloed worden door de updates. :)
Ah zo haha :) . Verkeerd begrepen. Stiekem hoop ik dat het eerder komt. Lijkt mij de vetste toevoeging. Elite heeft het niet, maar heeft wel de gameplay. Star Citizen heeft het, maar mist de gameplay en is 1 groot bug-festijn :P . Ben benieuwd welke uiteindelijk het eerste is om de beste immersie te geven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wardjinn
radium6969 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Die is snel uitverkocht ja, heb je je ingeschreven voor notificatie per mail? Denk dat de vraag op dit moment best hoog is. Mijn order is inmiddels verwerkt dus hopelijk binnenkort ontvang ik twéé mooie exemplaren.

ontopic: m'n eerste krait mk2 gekocht. Aantal modules A rated gemaakt, nu verder hobbyen. Kan wel wat inkomsten gebruiken.
:X
Oh nee, het was niet voor mij bedoeld maar voor tw_gotcha ;)
tw_gotcha schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 06:58:
[...]

vraagje, aan de zijkant van de warthog throttle zitten 2 grijze kantel knoppen, een daarvan zou je als yaw kunnen programmeren toch? ik heb nu de yaw op een rotary zitten van mijn throttle bij wijze van experimment en dat gaat best. ff wennen maar ik kan met mijn duim de yaw doen en dat gaat best vloeiend.

Ik lees ook weer dat de gladiator soms kapotte veren heeft en de stick ziet er nogal compact uit en ik heb grote handen, dus mmisschien gaat het toch de warthog setup worden.
Die kantelknoppen lijken mij niet echt geschikt voor yaw. Misschien die tweede knop maar die klikt in 3 posities. Ik denk niet dat je daar fijn mee kunt vliegen.
Ik heb wel eens een korte periode één van de hat knoppen op de stick gebruikt voor yaw omdat ik toen een probleem met m'n benen had en dus geen pedalen kon gebruiken maar dat was ook niet fijn. Je kunt namelijk niet een range aangeven. Het is echt vol naar links of rechts.
Het beste blijft een twist op de stick of pedalen.

Over de Gladiator die soms gaar kan zijn weet ik eerlijk gezegd weinig. Maar zulke problemen doen zich ook voor bij de Warthog. Kapotte knoppen, stof in de as van de stick en de nipple button die snel kapot kan gaan. Gelukkig werkt alles bij mij nog prima maar ik doen dan ook hoesjes over de stick&throttle heen. Deze zijn te vinden via Aliexpress. Ik heb ook een stukje rond plastic gebruikt om te voorkomen dat er stof in de as komt.

Review over de Gladiator. Misschien kan je hier een referentie uithalen voor de grootte van de stick.
https://youtu.be/fidQmVGsvZQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw_gotcha
Wardjinn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:18:
[...]

Review over de Gladiator. Misschien kan je hier een referentie uithalen voor de grootte van de stick.
https://youtu.be/fidQmVGsvZQ
dank voor alle info, ik heb hem besteld via die china air service van ze, was iets duurder maar ook weer goedkoper dan de warthog stick. Ik ben benieuwd! Eerst maar eens gebruiken en dan evt een wathog throttle erbij kopen.

edit: ik zie misschiern meer inde virpil throttle, vanwege de drukknoppen ipv tuimel schakelaars. Wel weer duurder, maar wel mooi. Even wennen aan de prijs :+

[ Voor 15% gewijzigd door tw_gotcha op 01-04-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Meer mensen hier bezig met Odyssey?

Ik snap er geen bal van, het is absoluut niet intuïtief.

Heb nu een missie geaccepteerd om iets ergens op te halen uit een locker. Kom ik daar aan, zijn overal de deuren dicht en de terminals offline. Ondertussen loopt mijn suit energy leeg, heb inmiddels al wel uitgevogeld dat er energy packs zijn waarmee ik hem op kan laden, maar er zijn zo te zien ook een soort wall sockets waarmee het moet kunnen. Richt ik daar het energy ding op en klik ik op primary fire gebeurt er niks (zie wel op het “wapen” zelf de pijltjes naar beneden lopen alsof er iets opgeladen zou worden maar de energy neemt niet toe). Wat moet ik dan doen?

Verder loop ik al een halfuur doelloos rond langs dichte deuren. Wtf wordt er nu van me verwacht?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Glenfiddich schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:34:
Meer mensen hier bezig met Odyssey?

Ik snap er geen bal van, het is absoluut niet intuïtief.

Heb nu een missie geaccepteerd om iets ergens op te halen uit een locker. Kom ik daar aan, zijn overal de deuren dicht en de terminals offline. Ondertussen loopt mijn suit energy leeg, heb inmiddels al wel uitgevogeld dat er energy packs zijn waarmee ik hem op kan laden, maar er zijn zo te zien ook een soort wall sockets waarmee het moet kunnen. Richt ik daar het energy ding op en klik ik op primary fire gebeurt er niks (zie wel op het “wapen” zelf de pijltjes naar beneden lopen alsof er iets opgeladen zou worden maar de energy neemt niet toe). Wat moet ik dan doen?

Verder loop ik al een halfuur doelloos rond langs dichte deuren. Wtf wordt er nu van me verwacht?
Ja, het is echt helemaal Elite: Dangerous, alsof je de game voor het eerst speelt. :D

Dit is het klassieke probleem met weinig informatie krijgen van de game, al is dat ten dele omdat het de alpha is natuurlijk...
Ik vond dit erg handig: https://docs.google.com/d...RwuTXIo08ru0Co-Rg89-5O_8g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Cyphax schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:39:
[...]

Ja, het is echt helemaal Elite: Dangerous, alsof je de game voor het eerst speelt. :D

Dit is het klassieke probleem met weinig informatie krijgen van de game, al is dat ten dele omdat het de alpha is natuurlijk...
Ik vond dit erg handig: https://docs.google.com/d...RwuTXIo08ru0Co-Rg89-5O_8g
Thanks! Dit was nuttig. Het lijkt er op dat ik de missie voltooid heb, nu weer 10 minuten in de taxi terug...

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Solo in Alpha levert mij trouwens een betere framerate op in een station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:36
Het is inderdaad de eerste paar keer erg frustrerend omdat er niets uitgelegd word. Na een paar keer proberen is het redelijk goed te doen. Nu een aantal van die ophaal missies gedaan en nu ook een pew pew missie afgerond. nu bijna 2 miljoen op de bank ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
eh: virpil throttle voor 50 euro + verzendkosten 8)7
https://www.tubocd.com/vi...ew-in-box?search=throttle
en
https://www.tubocd.com/th...black?search=thrustmaster

ik heb het risico op de virpil genomen, ben benieuwd! In het ergste geval kost het me 67 euro...

[ Voor 32% gewijzigd door tw_gotcha op 01-04-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
tw_gotcha schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:16:
eh: virpil throttle voor 50 euro + verzendkosten 8)7
https://www.tubocd.com/vi...ew-in-box?search=throttle
en
https://www.tubocd.com/th...black?search=thrustmaster

ik heb het risico op de virpil genomen, ben benieuwd! In het ergste geval kost het me 67 euro...
Geen enkele review over die site te vinden.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:36

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
o jee, via paypal betaald dus wellicht wat mogelijk daar als het fout gaat. En anders is het de prijs van een volle benzine tank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
tw_gotcha schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:08:
[...]

o jee, via paypal betaald dus wellicht wat mogelijk daar als het fout gaat. En anders is het de prijs van een volle benzine tank :D
Dat is natuurlijk precies waarom die scam loont; veel mensen nemen het risico omdat het niet om echt veel geld gaat. Paypal bescherming is waarschijnlijk ook lastig omdat je waarschijnlijk wat troep opgestuurd gaat krijgen met track en trace, en jij moet gaan aantonen dat je niet hebt gekregen wat je hebt besteld.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Glenfiddich schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:15:
[...]

Dat is natuurlijk precies waarom die scam loont; veel mensen nemen het risico omdat het niet om echt veel geld gaat. Paypal bescherming is waarschijnlijk ook lastig omdat je waarschijnlijk wat troep opgestuurd gaat krijgen met track en trace, en jij moet gaan aantonen dat je niet hebt gekregen wat je hebt besteld.
if it is too good to be true, it is generally too good to be true. Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Ik help het je hopen...

https://whois.domaintools.com/tubocd.com

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 01-04-2021 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
Ben wel ff klaar met Odyssey. Vooralsnog vind ik het vooral frustrerend, in elk geval in dit stadium van de alpha.

Tuurlijk, het is wennen.

Maar wat gewoon zwaar kl*te is (vind ik):
- de korte tijd die je voor de missies hebt. Je moet hem dus meteen af krijgen, je kunt niet morgen ff verder
- de frustrerend lange tijden die je in de taxi doorbrengt
- je kan nergens bij het accepteren van de missie zien hoe ver het doelwit is binnen het systeem
- als je dood gaat is je missie automatisch failed. Dit is nog het meest frustrerende! Vooral met combat missies, want je kan dus nooit ff herkansen en leren van je fouten. Je respawnt gewoon weer op 150.000 ls van je plek, kan weer een nieuwe missie uitzoeken en weer 10 saaie minuten in de taxi gaan zitten
- het continu in de gaten moeten houden van je energie-level, die vrij snel drained, je moet er dus steeds weer aan denken van die k*tbatterijen mee te nemen of anders op je doellocatie eerst op zoek naar energy packs, vooral in het donker een pestkarwei

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Glenfiddich schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:59:
B
- het continu in de gaten moeten houden van je energie-level, die vrij snel drained, je moet er dus steeds weer aan denken van die k*tbatterijen mee te nemen of anders op je doellocatie eerst op zoek naar energy packs, vooral in het donker een pestkarwei
Je hebt oplaadpunten en een apparaatje bij je waarmee je snel je pak op kan laden.

De rest ben ik met je eens. Ook zijn de vijanden kogelsponzen. Niet normaal....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
EliteGhost schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:11:
[...]

Je hebt oplaadpunten en een apparaatje bij je waarmee je snel je pak op kan laden.
Idd, maar bij veel missies (althans die ik heb gedaan) kwam ik in een verlaten locatie waar geen stroom was, dan werken die oplaadpunten ook niet. Terwijl je wel veel van je eigen stroom moet opofferen om deuren te openen en terminals online te krijgen.

Catch a smile out there!

Pagina: 1 ... 100 ... 121 Laatste