Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-10 12:27
Player1S schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Heb ze inmiddels gevonden. tenminste. Had andere dingen gevonden en die kunnen inruilen.
Nu moet ik op zoek naar chemical distillerys en chemical manipulators om mn FSD op te krikken naar Engineering level 5.

Mijn Colonia Asp is bijna klaar.

Ik twijfel nog of ik iets van wapens mee moet nemen. Ik zag dat sommigen mining laser mee namen maar heb totaal geen plek over voor collector limpets of refinery 8)7

Heb wel de lazy man's uitvoering met flight assist en docking computer. Zal menig cmndr om cringen maar boeie. Ik vind dat gewoon prettig om te hebben.

edit: ik zeg wel bijna klaar maar moet nog wel even 28m credits scoren voor een 6A fuel scoop 8)7
Probeer Dav's Hope:
https://forums.frontier.c...dies-at-davs-hope.354425/
SRV mee, rondje rijen en goodies collecten. Uit het spel gaan(menu) en weer terug (solo of open), rondje rijen....repeat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:33

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:43:
[...]

ik heb daarnaar gekeken, de een gebruikt alcohol, de andere een spuitbus met potmeter cleaner. Wat heb jij gedaan? ik heb hier geen ervaring mee
Een beetje schoonmaakalcohol, niks bijzonders. :)
Ik heb de veer ook een beetje gecomprimeerd, wordt ie een stuk losser van (ik vond 'm te zwaar qua beweging), ook een prettige mod. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:52
Zo, na het kopen van de 'Deathstar' zit ik weer op 1,06 miljard credits.
De Deathstar is een Anaconda, volledig uitgerust met beam lasers die allemaal de 'efficient beamlaser' modificatie hebben. Straks moet daar ook het thermal vent effect bij komen. Geinig dingetje. Kostte 570 miljoen maar dan heb je ook wat.

Thursters en FSD engineered, gaurdian powerplant en distributor, gaurdian FSD booster... Had nogal wat werk nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 15:30
Cyphax schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Een beetje schoonmaakalcohol, niks bijzonders. :)
Ik heb de veer ook een beetje gecomprimeerd, wordt ie een stuk losser van (ik vond 'm te zwaar qua beweging), ook een prettige mod. :)
ha, ik heb hem opengemaakt om even te kijken, wat in de potmeter geblazen en nu doet ie het zonder jitter en afwijking.

ik ga deze nog even proberen:
YouTube: Saitek x52 simple magnet mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tw_gotcha schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:47:
[...]

ha, ik heb hem opengemaakt om even te kijken, wat in de potmeter geblazen en nu doet ie het zonder jitter en afwijking.

ik ga deze nog even proberen:
YouTube: Saitek x52 simple magnet mod
Ik ben benieuwd hoe je ervaring met extra magneten is (ik heb nog een stapeltje magneten uit oude harddisks liggen om die van mij te upgraden :+ )

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw_gotcha
Drumatiko schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je ervaring met extra magneten is (ik heb nog een stapeltje magneten uit oude harddisks liggen om die van mij te upgraden :+ )
wow, wat een simpele mod, 1 min. ik heb nu echt het idee dat mijn stick toch wel een betere respons heeft, niet zulke deadzones. Een aanrader wat mij betreft. Ik had nog vrij sterke kleine magneetjes liggen die je gebruikt om folie aan de achterkant van een radiator te hangen.

Ik moet wel even hele kleine een deadzone instellen nu geloof ik, beetje jitter.

[ Voor 8% gewijzigd door tw_gotcha op 29-01-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Ik zie hier mensen praten over een vloot. Wat is daar het nut van? dat je van schip kan wisselen naar gelang de missie? Of kun je een wing samenstellen met eigen schepen (dat kon toch niet)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EliteGhost
tw_gotcha schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:09:
Ik zie hier mensen praten over een vloot. Wat is daar het nut van? dat je van schip kan wisselen naar gelang de missie? Of kun je een wing samenstellen met eigen schepen (dat kon toch niet)?
Gewoon kunnen wisselen van schip afhankelijk van de Missie.
Bulk handel / missie? Cutter
Bounty hunting? Deathstar Conda of Corvette
Handel naar outpost? Python

Verkenningstocht? Andere Conda
Snel naar een engineer? ASP Explorer.
Etc etc etc.

Maar de meeste heb ik om gewoon wat rond te kunnen zoemen in VR. Canyon racing in een Courier of Eagle... Of Mamba. Heerlijk :)
Of om een beetje aan te modderen.

Een wing kan alleen met andere mensen. Ook leuk, missies delen en snel geld sprokkelen. Er zijn missies van 50 mil waarbij je bv 500 units zilver moet kopen voor 24 mil, maar je krijgt 50. Je wing krijgt dan ook elk 50 mil. Zo heb ik onlangs een vriend geholpen om centjes te krijgen en nu helpen we elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:09:
Voor mij is het omdat het kan, gewoon de lol ervan. :+
Ik heb maar een paar schepen nu die ik voor verschillende rollen gebruik. De rest is omdat ik een hoarder ben. Voor sommige ervan heb ik nog wel een doel, maar ik wil nu denk ik even de grind voor de Cutter proberen af te maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:33
Nou, het gaat nu gebeuren. Mijn trip naar Colonia. Fingers crossed dat het goed gaat en ik vele nieuwe systemen mag ontdekken

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Player1S schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:57:
Nou, het gaat nu gebeuren. Mijn trip naar Colonia. Fingers crossed dat het goed gaat en ik vele nieuwe systemen mag ontdekken
Fly safe, cmdr
Laat weten hoe het gaat!

o7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Hebben we in 3307 een goed Corona vaccin??? Moest net namelijk naar system "Corona Austr. Dark Region OE-P B6-1" jumpen :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:29:
Hebben we in 3307 een goed Corona vaccin???
Nope. Uitkijken voor space-corona.
"In space no one can hear you cough." :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Update van mijn trip.

de afgelopen dagen ruim 7.500LY gejumpt. Op zich geen gekke dingen gebeurd tot ik gisteravond vergeten was gas terug te nemen en bijna in de zon vloog omdat ik even afgeleid was. :X

Leverde gelukkig geen ernstige schade op maar wijze les om toch echt gas terug te nemen zodra het schip begint af te tellen.

Ik heb helaas nog geen echte bijzonderheden gezien. Ik honk elk systeem en in het begin heel fanatiek ook elk system met de FSS lang gaan en dan ook elke planeet met de detail surface scanner pakken. Inmiddels doe ik dat wat minder. Zeker als er alleen maar Icy rocks zijn. Kleinere niet ontdekte systemen pak ik wel helemaal en als er interessante planeten zijn pak ik die ook zeker mee.
Inmiddels 1 Earthlike world gevonden en die ook helemaal gescant.

Vanavond hoop ik tenminste 3.000ly erbij te kunnen doen. Daarna heb ik de kinderen voor het weekend dus verwacht ik pas zondag weer verder te gaan. Met beetje geluk kan ik dan eind volgende week aankomen in Colonia.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:55:
Update van mijn trip.

de afgelopen dagen ruim 7.500LY gejumpt. Op zich geen gekke dingen gebeurd tot ik gisteravond vergeten was gas terug te nemen en bijna in de zon vloog omdat ik even afgeleid was. :X

Leverde gelukkig geen ernstige schade op maar wijze les om toch echt gas terug te nemen zodra het schip begint af te tellen.

Ik heb helaas nog geen echte bijzonderheden gezien. Ik honk elk systeem en in het begin heel fanatiek ook elk system met de FSS lang gaan en dan ook elke planeet met de detail surface scanner pakken. Inmiddels doe ik dat wat minder. Zeker als er alleen maar Icy rocks zijn. Kleinere niet ontdekte systemen pak ik wel helemaal en als er interessante planeten zijn pak ik die ook zeker mee.
Inmiddels 1 Earthlike world gevonden en die ook helemaal gescant.

Vanavond hoop ik tenminste 3.000ly erbij te kunnen doen. Daarna heb ik de kinderen voor het weekend dus verwacht ik pas zondag weer verder te gaan. Met beetje geluk kan ik dan eind volgende week aankomen in Colonia.
Ik zou ook stoppen met DSS van niet-boeiende planeten. Dan ben je het straks beu en heb je allemaal planeten zitten scannen die niks opleveren. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9isc25s38hg51.png
Hiervan de groene scannen en de rest lekker laten is mijn advies. Als je dat doet, let er dan op dat je er in principe pas achter komt dat een planeet terraformable is als je het dubbelcheckt in de SysMap. :)

Hou je nog bij wat je zoal bent tegengekomen? Ik heb een tijd geleden een trip gemaakt met als doel genoeg scandata binnenharken voor exploration elite. Ik heb EDDiscovery op de achtergrond gedraaid en die laten syncen met EDSM.net.
Dan kan je zoiets bijhouden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJ61I5Szyjs0hvXkBjqe8rwK0Og=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/9nqVa9EwCWUdHVhpzx5ZtOfv.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
mmm misschien moet ik dat maar eens gaan doen :)
Vanavond even in duiken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:51:
mmm misschien moet ik dat maar eens gaan doen :)
Vanavond even in duiken
Nog een tip (kan 't niet laten, sorry :+) voor als je interessante dingen wil zien maar ze niet per se allemaal wilt ontdekken (het is zoeken naar een speld in een hooiberg), dan is de kaart van EDSM.net een aanrader.
Je moet dan even de layers aanzetten, en dan wordt ie rijkelijk gevuld met allerlei interessante ontdekte POI's. Kan je even kijken wat er zoal in de buurt is. Voor de afwisseling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Cyphax schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Nog een tip (kan 't niet laten, sorry :+) voor als je interessante dingen wil zien maar ze niet per se allemaal wilt ontdekken (het is zoeken naar een speld in een hooiberg), dan is de kaart van EDSM.net een aanrader.
Je moet dan even de layers aanzetten, en dan wordt ie rijkelijk gevuld met allerlei interessante ontdekte POI's. Kan je even kijken wat er zoal in de buurt is. Voor de afwisseling. :)
Ik was voor nu van plan om richting Colonia te gaan. Juist omdat ik het nog nooit gedaan heb en het een soort bucket list ding is (vandaar dat mijn AspX ook Bucket list heet :+ ).

Op de terugweg of een latere trip wil ik meer dingen onderweg bekijken en misschien dan wel de toeristische route pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:23
Hallo allemaal,
Het is denk ik al een jaar geleden dat ik deze game heb gespeeld. Is er in de tussentijd nog iets veranderd wat de gameplay ten goede is gekomen? Of is het wachten tot die update uitkomt waarbij je ook missies te voet kan doen op planeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
technoaddict schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:05:
Hallo allemaal,
Het is denk ik al een jaar geleden dat ik deze game heb gespeeld. Is er in de tussentijd nog iets veranderd wat de gameplay ten goede is gekomen? Of is het wachten tot die update uitkomt waarbij je ook missies te voet kan doen op planeten?
Er is onlangs wat veranderd aan de opbrengsten van mining en combat. De eerste levert flink minder op, de andere flink meer. Er is ook weer wat meer leven in de brouwerij, GalNet is terug en er is af en toe weer een mysterie om te verkennen. Verder is het wel dezelfde game nog tot Odyssey straks inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
ik stop af en toe bij signals in de ruimte om wat te snaaien. Soms is er een data source. Ik heb een data scanner, gelinkt aan een fire group en als ik heel dicht bij vlieg lijkt het op ik kan gaan scannen maar er gebeurd niks. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:57
tw_gotcha schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:53:
ik stop af en toe bij signals in de ruimte om wat te snaaien. Soms is er een data source. Ik heb een data scanner, gelinkt aan een fire group en als ik heel dicht bij vlieg lijkt het op ik kan gaan scannen maar er gebeurd niks. Doe ik iets fout?
je ship scanned automatisch objecten als je het selecteerd en in je gezichtveld zit. Misschien zit je te ver weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
duurt dat dan even? ik vloog wel zo dicht bij dat de scanner niet meer rood is. Dus je hoeft de scanner niet aan een fire group te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:01:
duurt dat dan even? ik vloog wel zo dicht bij dat de scanner niet meer rood is. Dus je hoeft de scanner niet aan een fire group te koppelen?
Wel aan een firegroup koppelen en niet vergeten hardpoints te deployen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Cyphax schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:57:
[...]

Wel aan een firegroup koppelen en niet vergeten hardpoints te deployen. :)
dank zover, dat heb ik gedaan het ziet er zo uit. Aan mijn trigger gekoppeld maar er gebeurd niks lijkt het. Ik heb hiervoor wat cargo opgehaald dus mijn hardpoints zijn wel deployed (moet ik nog eens een keer goed bekijken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka9iBThWOZOYl1UUkDzcoSsVm9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DxhLQIMttlBAZHX1HgBXiaa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door tw_gotcha op 04-02-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 19:58
EliteGhost schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:35:
[...]
Bounty hunting? Deathstar Conda of Corvette

Snel naar een engineer? ASP Explorer.
Deathstar Conda? Dat klinkt aardig. Heb je een linkje voor me? Eens kijken hoever ik al ben.
En alhoewel ik nog steeds heel erg gehecht ben aan mijn Asp, gebruik ik voor het betere reiswerk in de Bubble een Diamondback Explorer tegenwoordig. Die is ook ingericht om materials op planeten te vergaren en is kleiner, dus kan makkelijker landen.
Cyphax schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:45:
[...]
Hou je nog bij wat je zoal bent tegengekomen? Ik heb een tijd geleden een trip gemaakt met als doel genoeg scandata binnenharken voor exploration elite. Ik heb EDDiscovery op de achtergrond gedraaid en die laten syncen met EDSM.net.
EDDIscovery ben ik ook groot fan van. Synchroniseer ook met de andere apps zoals Inara. Er is trouwens ook een Lite versie, voor als je niet hele databases wilt importeren

Zelf ben ik een tijdje geleden weer heel actief geworden, sinds ik erachter ben dat een aantal vrienden en kennissen ook spelen. Samen is toch leuker vliegen.
Wilde graag een Corvette gaan bouwen, maar de Fed grind was iets te heftig. Mijn T9 voor de REP+++++ missies werd te vaak uit de lucht geschoten. Daarom de Empire grind gedaan om met de Cutter dergelijke missies wel relaxed te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:09:
[...]

dank zover, dat heb ik gedaan het ziet er zo uit. Aan mijn trigger gekoppeld maar er gebeurd niks lijkt het. Ik heb hiervoor wat cargo opgehaald dus mijn hardpoints zijn wel deployed (moet ik nog eens een keer goed bekijken)
[Afbeelding]
Cargo? Met cargo scoop gedaan? Die bedoel ik niet. Je moet even je wapens trekken zeg maar ;)
Om de een of andere reden is de game daar onnodig vaag over. Een statuslampje bij die andere (cargo scoop etc) had wel gemogen. Als het meezit zit je in een schip waarvan je de hardpoints zo kan zien (Sidewinder bijv). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
tw_gotcha schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Volgens mij moet dat scannen vanuit je schip vanzelf gaan. Je moet het ding recht in je vizier hebben binnen 200m. Als er nu niks meer gebeurd... misschien heb je 'm dan al gescand? Er verschijnt rechts bovenin een melding als het ding is gescand, met daarin ook de data die je hebt gekregen.

Kan ook zijn dat je niet meer data kan ontvangen omdat je log vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
EliteGhost schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Volgens mij moet dat scannen vanuit je schip vanzelf gaan. Je moet het ding recht in je vizier hebben binnen 200m. Als er nu niks meer gebeurd... misschien heb je 'm dan al gescand? Er verschijnt rechts bovenin een melding als het ding is gescand, met daarin ook de data die je hebt gekregen.

Kan ook zijn dat je niet meer data kan ontvangen omdat je log vol zit.
Ik wist niet eens dat ik een log had die vol kan raken! 8)7
weer wat geleerd. Ik ga het nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ik ben voorlopig nog wel bezig met mn Colonia trip maar ben ook al beetje vooruit aan het plannen.

Is mining nu nog beetje je tijd waard of niet? Ik zat destijds op de xbox lekker in solo LTD's te minen maar die zijn zwaar generft heb ik al gezien.
Vond het altijd wel relaxend om het te doen terwijl ik ondertussen streampje keek.

Platinum schijnt wel redelijk te zijn maar loont het om straks bv een Type-9 aan te schaffen daarvoor?
Moet sowieso er een schip voor aanschaffen want mijn huidige vloot is daar niet geschikt voor of blijft in de huidige config :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
tw_gotcha schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:39:
[...]

Ik wist niet eens dat ik een log had die vol kan raken! 8)7
weer wat geleerd. Ik ga het nog eens proberen
Zowel data als materialen hebben een max aan het aantal dat je op kan slaan. Dit was 100 (dacht ik) per materiaal/data type en is later aangepast naar 250 voor de meeste, zo niet alle, dingen.

Met bepaalde activiteiten heb je ook die 250 zo vol. Beetje minen en je krijgt elementen mee, beetje bountyhunten en je krijgt data met de scan mee.

Voor ik het wist waren allerlei dingen vol en tsja.. dan ga je maar ruilen voor materiaal dat je niet hebt maar wel nodig hebt voor engineering klusjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt86uiRH2WwQ6bLSpCubCM1uGok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jzVIhxPR3GdL8sac8KZluXJb.png?f=fotoalbum_large

oooof... Earth like world dus even vliegen om te scannen :X

edit 7-2-2021: bijzonder systempje gevonden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Lh40XmNzxjM1Utwu0cL0hkxSCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIF01dQ2FwlLcAkmcSiKDJEZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Player1S op 07-02-2021 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Nou, aangekomen in Colonia. Gedockt. Alles verkocht aan ontdekte planeten e.d. en nu op weg naar Sagittarius A via Neutron highway

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EliteGhost
Player1S schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:10:
....en nu op weg naar Sagittarius A via Neutron highway
Mag de radio zachter? Hoor in de bubbel de ACDC: I'M ON THE HIIIIIIIGHWAY TO HELL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hee hebben ze toevallig iets verandered in de ranking van de Federation schepen? Ik ben nu Ensign en ik was aan het grinden naar iets anders om de Federal Gunship te kunnen kopen.

Maar ik zie nu opeens dat je hem met Ensign al kan halen! Hebben ze die makkelijker gemaakt ofzo?? Als ik het me goed herinner moest ik nog een heel eind. Edit: Hmm nee, heb naar de history gekeken op Wikia en het is altijd al Ensign geweest. Vreemd.

Ik moet wel zeggen dat ik niet denk dat ik de Corvette ooit ga halen zo... Het is zo'n enorme grind. Met empire ging het een stuk makkelijker op de een of andere manier. Ik kon zo mijn hele mission board volgooien met message deliveries binnen hetzelfde system (TAMAR). Misschien omdat mission board flipping toen nog zo makkelijk kon toen ik het deed. Weet iemand toevallig een snelle manier tegenwoordig?

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 09-02-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
GekkePrutser schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:52:
Ik kon zo mijn hele mission board volgooien met message deliveries binnen hetzelfde system (TAMAR). Misschien omdat mission board flipping toen nog zo makkelijk kon toen ik het deed. Weet iemand toevallig een snelle manier tegenwoordig?
Helaas, vroegah kon je lekker missies opstapelen en in 1 ruk een hele lijst voltooien.
Nu kan dat alleen door de zelfde missies van verschillende facties te stapelen. Stel: Er zijn 6 faction in een station en daarvan zijn er 5 empire of federation geallieerd. Het is mogelijk dat een paar hiervan missies hebben om piraten van een andere factie uit te schakelen.
Je pakt ze allemaal (POKEMOOOON!) en gaat op pad.
Missies gaan 1 voor 1 van de zelfde factie, maar tegelijk van de verschillende facties.

Missies waar 'REP+++++' bij staat helpen je het snelst. Hoe meer plusjes (max 5) hoe meer reputatie. Je kan soms een lagere beloning kiezen voor meer reputatie. Negeer 'INF', dat is influence voor een factie en dat krijg je vanzelf wel.

Ja, tis een kleine grind maar met missies komt er ook geld binnen voor je Corvette.
Als je een Cutter hebt zijn source and return missies wel leuk. Wel opletten dat het niet meer geld kost dan je krijgt, maar ik heb zo vrij snel honderden miljoenen verdient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik probeer de Cutter te unlocken. Ik heb de laatste tijd wel veel reputatie kunnen verdienen in een systeem dat een famine-staat had. Daar werden veel cargo-missies met veel reputatie aangeboden en ik kon er met de Python over het algemeen 3 of 4 tegelijk doen (nadeel is de vele npc's die je proberen te onderscheppen :P). Dat ging snel. Het systeem is nu weer gewoon normaal dus de missietypen zijn weer veelal assassinations. Ik ga even een korte tijd "valsspelen" en ben onderweg naar Ngalinn met de Cobra, kijken of daar die courier-missies nog aangeboden worden. Nog een paar procentpunt en dan zit ik op viscount. Dus ik moet nog even aan de bak ben ik bang. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 10-02-2021 08:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
Gisteren Sagittarius A bereikt. Leuk gezicht en leuk om te kunnen zeggen dat ik het gedaan heb :)

Inmiddels op weg naar Blaauw City. Eenmaal daar ga ik maar eens een Type-9 aanschaffen voor wat mining en/of transport. Of ik ga eerst zorgen dat ik Elite status heb zodat ik bij Jameson station met korting kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:43:
Gisteren Sagittarius A bereikt. Leuk gezicht en leuk om te kunnen zeggen dat ik het gedaan heb :)

Inmiddels op weg naar Blaauw City. Eenmaal daar ga ik maar eens een Type-9 aanschaffen voor wat mining en/of transport. Of ik ga eerst zorgen dat ik Elite status heb zodat ik bij Jameson station met korting kan kopen.
In systemen onder Li Yong-Rui krijg je standaard niet 10% maar 15% korting op alles; je hoeft niet per se ergens Elite in te hebben om geld te besparen. :) (als je er al bijna bent is het natuurlijk alsnog handig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Player1S schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:43:

Erg leuk op je progress te lezen :) Ik ben zelf dit weekend ook naar Colonia gevlogen. Heb veel mooie dingen al gezien en de volgende bestemming is natuurlijk Sag. A. Daarna vlieg ik terug naar Colonia en blijf er even rondhangen. Want begin Maart vertrekt er een Fleet Carrier naar de bubble en dan parkeer ik mijn schip daar. Om die hele 22.000LY terug te vliegen is een beste opgave :D

Wel leuk is dat er nu een behoorlijk aantal stelsel zijn ontdekt die nog niet ontdekt waren, dus heb er mijn naam aan kunnen toevoegen. :>

Zijn er nog dingen die je moet hebben gedaan in Colonia? (Ja, ik weet google te vinden) Maar misschien nog leuke tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Heel eerlijk gezegd ben ik naar Colonia gevlogen. Gedockt bij Jaques Station en toen door gevlogen naar Sag. A. :+

Was meer iets van "moet ik keer gedaan hebben" momentje. Wil tzt nog terug om daar wat meer te doen.
Wist niet zo goed welke faction ik daar zou moeten steunen. Sinds ik van het bestaan van The Gathering (in game) weet wil ik eigenlijk alleen maar hun belangen behartigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Man man man, CMDRs hier vliegen even naar Colonia en Sag. A.

Mijn eerste en laatste keer was pre-engineering. 3 maanden lang in de avonden jumps zitten doen.
SNURK ZAAG FLUIT *warning, temperature critical*

Shit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

EliteGhost schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:18:

Mijn eerste en laatste keer was pre-engineering. 3 maanden lang in de avonden jumps zitten doen.

Shit...
Herkenbaar, voor engineering heb ik ook een poging gewaagd (naar Sag. A.), maar helaas op de helft had ik geen benzine meer. Wist ik veel dat ik mijn route kon bepalen aan de hand van fuel stars... en toen waren er ook geen ratten. Dus was het self destruct en terug in de bubble. Maar nu is het anders en toch een poging gewaagd.

• Player1S
EliteGhost schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:18:

Shit...
Lang leve 2 computers zodat ik op 1 kan jumpen en op de andere twitch of iets anders kan kijken :)

Je moet jezelf alleen aanleren om zodra het aftellen begint je het gas terug neemt op je HOTAS.

Inmiddels ben ik nog zo'n 350 jumps verwijderd van HIP 87414 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

GekkePrutser schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:52:
Weet iemand toevallig een snelle manier tegenwoordig?
De snelste manier is rescue missies doen in Thargoid infested systems. De aangevallen stations evacueren geeft een grote boost aan je Fed/Imp/Ali rep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
Player1S schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Lang leve 2 computers zodat ik op 1 kan jumpen en op de andere twitch of iets anders kan kijken :)

Je moet jezelf alleen aanleren om zodra het aftellen begint je het gas terug neemt op je HOTAS.

Inmiddels ben ik nog zo'n 350 jumps verwijderd van HIP 87414 :+
Lang leve 3 schermen op 1 computer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/La4odUFJPkuVAiecM58LnuEQy7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Klc3MUb1dXfnpQHGbzSXqG3l.jpg?f=fotoalbum_large

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zandhond schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:27:
[...]

De snelste manier is rescue missies doen in Thargoid infested systems. De aangevallen stations evacueren geeft een grote boost aan je Fed/Imp/Ali rep.
Bedankt (en ook @EliteGhost! Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Soliest schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Lang leve 3 schermen op 1 computer.
[Afbeelding]
gaaf zeg, welke HOTAS gebruik je?

ik gebruik nog steeds de muis naast mijn X52 om om me heen te kijken en het trading scherm te bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
tw_gotcha schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:11:
[...]

ik gebruik nog steeds de muis naast mijn X52 om om me heen te kijken en het trading scherm te bedienen
Ik ben een tijdje thuisgebonden geweest dus had Elite weer opgepakt. Ik ben verwend met VR.
Alleen had ik niet altijd zin om de HMD op te doen. Maar ik merkte wel dat ik veel situational awareness inleverde als ik op het scherm speelde.

Dus ik ben gaan kijken naar een Tobii 5 en TrackIR 5. Heb ze allebei getest en de Tobii is uiteindelijk weer terug gegaan. TrackIR was een veel betere optie voor Elite en DCS.

Wellicht kun je die optie ook bewandelen? Ik speel zelf altijd met een HOTAS en rudders. En ik hoeft voor niets meer mijn muis of tobo te gebruiken, met de uitzondering van het opzoeken van een specifiek systeem. Voor de rest kan ik alles doen met de HOTAS.

Dat was, destijds, echt een hele andere belevenis in Elite.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
tw_gotcha schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:11:
[...]

HOTAS?? wa's dah?
Nee, ik gebruik geen HOTAS maar gewoon toetsenbord en (Roccat Tyon) muis. Mijn speelstijl werkt beter op die manier. Ik vind een HOTAS maar in de weg staan als ik van schermen wissel en naast het exploren ook nog een hoop andere programma`s en websites gebruik.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
vraagje, ik kan ancient ruins gaan scannen. Is dat alleen maar voor credits of krijg je blueprints voor upgerades of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
tw_gotcha schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:08:
vraagje, ik kan ancient ruins gaan scannen. Is dat alleen maar voor credits of krijg je blueprints voor upgerades of zo?
https://canonn.science/codex/ram-tahs-mission/
https://www.reddit.com/r/...he_ancient_ruins_mission/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:08:
Je kunt daar blueprints mee krijgen. Er zijn drie soorten: Module (voor modules), Starship (voor fighters) en Weapons (je raadt nooit waarvoor die zijn :+). Met zo'n blueprint kan je 1 "ding" unlocken. Dus met een enkele module blueprint kan je kiezen welke module je wilt unlocken. Als je ze allemaal wilt kan je dus een blueprint krijgen, opnieuw inloggen en dan gewoon nog een keer doen (als je tenminste niet het type site hebt waar je en ancient key voor hebt moeten halen bij een beacon; maar ook dat kan je een paar keer achter elkaar doen :P). Je hebt bijvoorbeeld maar 3 fighters, dus 3 Starship blueprints is zat.
Het staat geloof ik wel vast welk type blueprint je krijgt bij zo'n site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Cyphax schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Je kunt daar blueprints mee krijgen. Er zijn drie soorten: Module (voor modules), Starship (voor fighters) en Weapons (je raadt nooit waarvoor die zijn :+). Met zo'n blueprint kan je 1 "ding" unlocken. Dus met een enkele module blueprint kan je kiezen welke module je wilt unlocken. Als je ze allemaal wilt kan je dus een blueprint krijgen, opnieuw inloggen en dan gewoon nog een keer doen (als je tenminste niet het type site hebt waar je en ancient key voor hebt moeten halen bij een beacon; maar ook dat kan je een paar keer achter elkaar doen :P). Je hebt bijvoorbeeld maar 3 fighters, dus 3 Starship blueprints is zat.
Het staat geloof ik wel vast welk type blueprint je krijgt bij zo'n site.
dank, ik raakte een beetje de weg kwijt in alle informatie. Nog een vraagje, als ik niet in geld geinteresseerd ben (ik doe trading runs van 10 miljoen en zo) kan ik dan Ram Tah negeren en die ancient sites later een keer scannen? Ik bedoel dat als ik de opdracht van Ram Tah laat verlopen dat ik dan nog steeds kan scannen?

[ Voor 4% gewijzigd door tw_gotcha op 17-02-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:53:
[...]

dank, ik raakte een beetje de weg kwijt in alle informatie. Nog een vraagje, als ik niet in geld geinteresseerd ben (ik doe trading runs van 10 miljoen en zo) kan ik dan Ram Tah negeren en die ancient sites later een keer scannen? Ik bedoel dat als ik de opdracht van Ram Tah laat verlopen dat ik dan nog steeds kan scannen?
Sure, ik heb heel die Ram Tah (ik geloof nog nieteens ontdekt :+) nog nooit bezocht maar wel ruines gescand. Als je in de codex kijkt en je gaat kijken bij de guardian discoveries, dan vind je daar bijvoorbeeld die beacons. Dat is al genoeg om uiteindelijk een blueprint te pakken te krijgen. Als je uitlogt reset de staat van zo'n site. Volgens mij zit er niet meer achter. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 17-02-2021 15:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Een paar jaar terug had ik voor Elite Dangerous een Tobii Eyetracker gekocht; je kunt hiermee in games het spel deels besturen door ergens naar te kijken (in geval van Elite kun je de camera mee laten draaien met de kijkrichting). Je monteert hiervoor een stukje hardware op de onderbezel van de scherm.

Na een tijdje ben ik overgestapt op een gebogen scherm, waardoor de hardware niet meer op de bezel bevestigd kon worden. Daarnaast ondersteund het apparaat slechts beperkt brede schermen. Op internet kwam ik een verhaal van iemand tegen die de eyetracker op een kleine afstand vanaf het scherm had geplaatst met een magnetische rail, en toen besloot ik zelf ook maar zoiets te maken (maar dan met hout).

Ontwerp*:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qnldTSe.png

De basis bestaat uit een stukje hardhout dat ik nog ergens op zolder had liggen (welk soort weet ik niet, maar het is onwijs hard). Er zijn 4 sleuven gefreesd waarin een potmagneet vastgeschroefd is (4x 5,5kg aantrekkingskracht met magneetjes 15mm x 15mm x 4mm). Wellicht had ik ook een verdiept gat kunnen boren, maar ik had recent een freesmachine gekocht en wilde er eens mee spelen :+ . Met een bijtel heb ik de uiterste hoekjes voor de potmagneten vrij gemaakt. In het midden van de plank is een gat geboord zodat ik de beeldscherm-joystick kan bereiken welke precies in het midden van de onderbezel zit. Ik heb 4 stalen plaatjes op de onderbezel gelijmd (secondelijm). Het eindresultaat kan ik zo overzetten naar een nieuwe monitor als ik zou willen; het enige wat ik hoef te doen is 4 metalen plaatjes op de bezel van een nieuwe scherm lijmen.

*Tijdens het freeswerk kreeg ik er langzaamaan lol in en heb ik nog een paar extra randen meegenomen. In grove lijnen klopt het nog met de tekening. :P

Blokje met potmagneten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EVECcVb.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/deZ6DKE.png

Voor bereiding lijmwerkzaamheden (stukje boterham zak ertussen geklemd zodat ik niet per ongeluk de stalen plaatjes en de potmagneten verlijm):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jIYCkxa.png

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3AKEQFk.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8PHhqFF.png

Doordat de eyetrackers iets lager en verder naar voren zit dan normaalgesproken de bedoeling is, kan die over het hele scherm de kijkrichting tracken. Enkel in de uiterste hoeken is de tracking wat minder (afwijking van een cm).

Hele serie foto's (voor de liefhebbers):
https://imgur.com/a/ZyEQmri

Het heeft de halve zaterdag geduurd, maar dan heb je wel een luxe pennenhouder/eyetracker.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zijn er hier nog meer mensen die Elite op een Oculus Quest 2 (met link kabel) spelen?

Ik heb het pas weer eens aangeslingerd, tot voor kort gebruikte ik het altijd met de Rift (1e generatie). Maar wat ik nu met de Quest 2 zie, is dat ik nog steeds de resolutie van de Rift 1 heb in E:D. De pixels zijn wel kleiner maar het beeld is heel blurry :-(

Ik heb al naar de instellingen gekeken, maar hij staat gewoon op VR Ultra en voor de headset kan je geen resolutie instlellen. In de instellingen van Oculus Rift staat hij op Native. Dus ik snap niet helemaal waarom ik zo'n slecht beeld krijg :?

Met de tracking klopt ook iets niet, de schermen links/rechts moet ik nu heel precies aankijken, een kleine beweging en ze poppen weer weg. Dat was met de Rift nooit zo.
tw_gotcha schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:53:
[...]

Ja dit kan, ik heb Ram Tah nooit gedaan en ben er nu mee begonnen voor de 10LY FSD booster. Maar ik las op Wikia dat je gewoon meerdere keren zijn missie kan doen, ook als je hem al gedaan hebt.

Eenmaal op Meene Station / Felice dock aangekomen moet je wel de missie doen binnen 30 dagen. Je hebt daar een routeplanner voor om het zo efficient mogelijk te doen. Deze site had veel goede info.

[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 23-02-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:20:
Zijn er hier nog meer mensen die Elite op een Oculus Quest 2 (met link kabel) spelen?

Ik heb het pas weer eens aangeslingerd, tot voor kort gebruikte ik het altijd met de Rift (1e generatie). Maar wat ik nu met de Quest 2 zie, is dat ik nog steeds de resolutie van de Rift 1 heb in E:D. De pixels zijn wel kleiner maar het beeld is heel blurry :-(

Ik heb al naar de instellingen gekeken, maar hij staat gewoon op VR Ultra en voor de headset kan je geen resolutie instlellen.
Is er een setting die HMD Quality heet, en zo ja, wat is daarvan de waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Is er een setting die HMD Quality heet, en zo ja, wat is daarvan de waarde?
Ja die staat op "VR Ultra". Een resolutie setting zag ik niet. Maar dit is zo even uit mijn hoofd, ik zal vanavond kijken als ik thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:35:
[...]

Ja die staat op "VR Ultra". Een resolutie setting zag ik niet. Maar dit is zo even uit mijn hoofd, ik zal vanavond kijken als ik thuis ben!
Ik had een numerieke waarde verwacht daar, je moet denk ik de onderliggende settings even openklappen. Die setting zou de interne resolutie van je HMD moeten representeren en als die nou <1 is zou dat eea kunnen verklaren. Maar er is ook een normale supersampling-optie naast waar je de interne resolutie van E:D zelf kan regelen. Ook die zou laag kunnen staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 24-02-2021 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Gisteravond even rustig platinum zitten minen.

In HIP 87414 zit bij planeet AB7 een platinum hotspotje. Ging niet snel maar geeft ook niks want was ondertussen lekker een stream aan het kijken. Had iets sneller gekund als ik meer collector limpet controllers had. Die ga ik vandaag maar eens op de kop tikken denk ik,

Oh en ik kon in Blaauw City verkopen. 285.000 credits/ton. Dus ook geen gedoe met 100x jumpen en 200 interdict pogingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:20:

De pixels zijn wel kleiner maar het beeld is heel blurry :-(
Misschien domme opmerking: heb je de headset geprobeerd iets anders op je hoofd te positioneren? De "sweet spot" kan kleiner zijn en als je daar buiten valt met je ogen wordt het wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
EliteGhost schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:06:
[...]
Misschien domme opmerking: heb je de headset geprobeerd iets anders op je hoofd te positioneren? De "sweet spot" kan kleiner zijn en als je daar buiten valt met je ogen wordt het wazig.
Ja hoor dat weet ik maar dat is het zeker niet. Ik kan de individuele pixels zien, alleen de details zijn veel groter dan 1 pixel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
GekkePrutser schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:41:
[...]

Ja hoor dat weet ik maar dat is het zeker niet. Ik kan de individuele pixels zien, alleen de details zijn veel groter dan 1 pixel :)
hm, gebruik je E:D via steam? Als dat zo is kan het zo zijn dat de Steam VR instellingen anders staan en de Quest instellingen overschrijft voor het spel. Er zijn meer meldingen van mensen die resolutie probleempjes hebben met de Quest (en andere headsets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
EliteGhost schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:48:
[...]
hm, gebruik je E:D via steam? Als dat zo is kan het zo zijn dat de Steam VR instellingen anders staan en de Quest instellingen overschrijft voor het spel. Er zijn meer meldingen van mensen die resolutie probleempjes hebben met de Quest (en andere headsets).
Nou niet als zodanig via Steam nee, ik gebruik het via de eigen launcher. Hij start de Oculus app op, niet die van SteamVR als ik hem start. Echter heb ik hem ook niet via de Oculus store gekocht, gewoon alleen direct bij Frontier.

Het zou best kunnen dat het daar ergens in zit hoor, wellicht gebruikt hij wel SteamVR op de achtergrond. Zal er straks naar kijken, ik kan nu niet bij die PC. Goede tip! Ik had wel de Oculus Link instellingen gecheckt maar die van SteamVR niet.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Gisteravond Elite in exploration unlocked *O*
Even road to riches gedaan om laatste stukje te pakken. Het gros had ik al binnen geharkt met mijn roundtrip HIP 87414 > Colonia > Sag A > HIP 87414.

Vanavond ga ik maar even naar Jameson Memorial om met 10% korting deze Krait Mk2 aan te schaffen om als mijn PVE speeltje te fungeren.

Hoe denken jullie eigenlijk over Fleet Carriers? Tijdens de LTD craze was ik nog even bezig op de xbox om genoeg binnen te harken om er 1 te kopen (niet gelukt) en nu zal het nog wel even duren voor ik genoeg heb voor aanschaf + onderhoud.

Aan de ene kant vind ik het zonde geld aan de andere kant ook rete interessant om mee te gaan exploren of verder weg te gaan minen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik zit ergens mid-game voor mijn gevoel, ik heb nog genoeg doelen om te bereiken voor ik interesse krijg in een FC. :)

@Player1S Je zou je Krait ook met 15% korting kunnen kopen in een Li Yong-Rui-systeem trouwens.

• Player1S
Cyphax schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:17:
Ik zit ergens mid-game voor mijn gevoel, ik heb nog genoeg doelen om te bereiken voor ik interesse krijg in een FC. :)

@Player1S Je zou je Krait ook met 15% korting kunnen kopen in een Li Yong-Rui-systeem trouwens.
In Jameson Memorial kan ik alle componenten ook kopen dus one-stop-shopping O-)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:49:
[...]

In Jameson Memorial kan ik alle componenten ook kopen dus one-stop-shopping O-)
Het is ook wel erg handig maar het is net iets minder korting en ons ben zuunig. :+
Ik doe het zelf ook niet hoor, ik heb maar een paar schepen niet gekocht en opgeslagen in Jameson Memorial. :P

• EliteGhost
Cyphax schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Het is ook wel erg handig maar het is net iets minder korting en ons ben zuunig. :+
Ik doe het zelf ook niet hoor, ik heb maar een paar schepen niet gekocht en opgeslagen in Jameson Memorial. :P
Blij om te lezen dat ook 1300 jaar in de toekomst onze Nederlandse gewoontes gewoon voortbestaan.
*pinkt traantje weg*

Ik zit ondertussen in quarantine: vriendin is positief getest. Ik wacht nog op de uitslag van mijn test en da's net nu het weer zo mooi is en ik op de motor wil rijden.
Voordeel van VR: mag je niet naar buiten? Dan breng je een digitale buiten naar binnen.

[ Voor 22% gewijzigd door EliteGhost op 25-02-2021 10:56 ]

• tw_gotcha
hmmm, heb een assassination mission die begint met een plant scan van een hub access terminal. geland, ben naar de terminal gereden, die wordt actief, heb hem gescand en er gebeurt niks, de missie verandert niet. Volgens mij is dit de enige data hub terminal op die kleine basis, er is een operational terminal en de rest zijn turrents. Iemand ervarinig hiermee?

• Player1S
Pro tip. Ga niet naar een Engineer in open...... Vooral als je schip nog niet optimaal ingericht is.

dag 9m credits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ouch :X Tijd voor ganker-proof maken van je schip! Vooral Deciat is ganker's paradise, als je dat in Open doet is de game extra Dangerous :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Cyphax schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:52:
Ouch :X Tijd voor ganker-proof maken van je schip! Vooral Deciat is ganker's paradise, als je dat in Open doet is de game extra Dangerous :D
Ja, ben gister inderdaad bezig geweest om hem klaar te maken. Engineer voor de multi-canons unlocked en materiaal verzameld. Ze zijn nu level 3 omdat ik materiaal en tijd te kort kwam.

In PvE is het een beest. Met weinig moeite een Expert kapot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hee, even een vraagje. Ik ben nu bezig met die missie van Ram Tah, "Decoding the ancient ruins". Ik vraag me alleen af of dat wel zin heeft. Ik zie dat je er nu maar 7 miljoen voor krijgt (+ 10 completion bonus). Maar het is enorm veel werk (en zoals gebruikelijk met dit spel weer super lang en grinderig :/ ). Dit was juist de reden dat ik er een tijd mee op was gehouden.

Ik wil eigenlijk die guardian blueprints voor de 10LY booster enzo, en ik dacht dat ik die tijdens deze missie wel op zou doen maar die kom ik ook nergens tegen :?

Ik ben nu net met de SRV vast komen te zitten en ik ben het na de 2e planeet al helemaal zat (ben het met die route optimiser aan het doen, ik moet er in totaal 10).

Weten jullie misschien of je er er iets voor krijgt wat het echt de moeite waard maakt? Iets met guardian dingetjes of een exploration boost ofzo? Zoniet dan ga ik wel weer wat anders doen :) Ik kon er online niet zoveel over vinden, er staat alleen hoe je het moet doen maar niet waarom :)

Edit: Ik heb de SRV weer terug gelukkig, ik las online dat je even zonder Horizons in moest loggen en dat lukte inderdaad. Oef.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 28-02-2021 02:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
@GekkePrutser
Als je alleen de guardian FSD booster (voor ongeveer 10Ly extra range, afhankelijk van de grootte) wil heb je genoeg aan een enkele module blueprint en wat materials. Dit kan je gewoon op eigen houtje doen, je hebt daar geen Ram Tah voor nodig (ik ben nog niet bij die engineer geweest maar ik heb wel wat blueprints voor met name die FSD booster) en het is nieteens zo heel veel werk.

De makkelijkste manier om een module blueprint te bemachtigen:
* Installeer een point defense turret op de bovenkant van je (niet al te grote) schip.
* Ga naar Synuefe EN-H d11-96
* Land dichtbij de ruine
* Pik een willekeurige Ancient Artifact op
* Schiet de sentinels neer
* Activeer de 6 pilaren (eerst rondrijden en kijken waar ze ongeveer zijn is handig maar er zit een eenvoudig symmetrisch patroon in; als je er eentje hebt gevonden is de andere meestal aan de weerszijde)
* Schiet de Sentinels neer
* Zet de SRV bij het gat in de grond voor de machine en jettison het artifact
* Schiet de Sentinels neer (:+)
* Scan de blueprint
* Unlock de module die je wilt bij de Guardian Tech Broker

De Sentinels zijn vrij dom en als je niet vol in beeld bent gaan ze niet op je schieten... vanaf de bovenkant van de ruines kun ze vrij makkelijk uit de "lucht" knallen zonder tegenstand. :+
De point defense op je schipt zorgt voor de raketten (de meeste...)
Als je meerdere module blueprints wil (er zijn 6 verschillende modules) kan je als je wilt reloggen om de site te resetten en het trucje te herhalen. Dat gaat elke keer sneller. :P

De FSD booster is dus sowieso de moeite waard om dit een keer te doen (het is niet zo heel veel werk uiteindelijk, als je het een keer gedaan hebt). Ik weet nog niet precies hoe interessant de andere modules zijn, maar ik wil alles sowieso unlocken.
Voor de fighters en de wapens doe je hetzelfde, maar dan bij een site die dat type blueprint afgeeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 28-02-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:58:
@GekkePrutser
Als je alleen de guardian FSD booster (voor ongeveer 10Ly extra range, afhankelijk van de grootte) wil heb je genoeg aan een enkele module blueprint en wat materials. Dit kan je gewoon op eigen houtje doen, je hebt daar geen Ram Tah voor nodig (ik ben nog niet bij die engineer geweest maar ik heb wel wat blueprints voor met name die FSD booster) en het is nieteens zo heel veel werk.

De makkelijkste manier om een module blueprint te bemachtigen:
* Installeer een point defense turret op de bovenkant van je (niet al te grote) schip.
* Ga naar Synuefe EN-H d11-96
* Land dichtbij de ruine
* Pik een willekeurige Ancient Artifact op
* Schiet de sentinels neer
* Activeer de 6 pilaren (eerst rondrijden en kijken waar ze ongeveer zijn is handig maar er zit een eenvoudig symmetrisch patroon in; als je er eentje hebt gevonden is de andere meestal aan de weerszijde)
* Schiet de Sentinels neer
* Zet de SRV bij het gat in de grond voor de machine en jettison het artifact
* Schiet de Sentinels neer (:+)
* Scan de blueprint
* Unlock de module die je wilt bij de Guardian Tech Broker

De Sentinels zijn vrij dom en als je niet vol in beeld bent gaan ze niet op je schieten... vanaf de bovenkant van de ruines kun ze vrij makkelijk uit de "lucht" knallen zonder tegenstand. :+
Als je meerdere module blueprints wil (er zijn 6 verschillende modules) kan je als je wilt reloggen om de site te resetten en het trucje te herhalen. Dat gaat elke keer sneller. :P

De FSD booster is dus sowieso de moeite waard om dit een keer te doen (het is niet zo heel veel werk uiteindelijk, als je het een keer gedaan hebt). Ik weet nog niet precies hoe interessant de andere modules zijn, maar ik wil alles sowieso unlocken.
Voor de fighters en de wapens doe je hetzelfde, maar dan bij een site die dat type blueprint afgeeft.
Bedankt! Ik heb inmiddels gezien dat je nog steeds de 100M voor de Ram Tah missie krijgt trouwens (wat er staat in transactions is alleen wat je tot dan toe verzameld hebt), maar ik moet zeggen dat het als enige 'reward' weinig voorstelt. Dat kan ik ook minen in veel minder tijd. Ik dacht dat je tijdens die missie ook blueprints en materials kreeg maar dat gebeurt dus niet. Ik heb ook geen sentinels gezien, dus ik denk dat dat om een ander soort ruins gaat.

Ik ga maar even terug naar de bubble en dan wat PDT's enzo halen want die heb ik nu niet :)

Waarom moet het trouwens een niet al te groot schip zijn? Mijn Anaconda is dus niet goed? Die gebruik ik meestal voor dit soort veraf gelegen missies ivm de jumprange.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 28-02-2021 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:41:
[...]

Waarom moet het trouwens een niet al te groot schip zijn? Mijn Anaconda is dus niet goed? Die gebruik ik meestal voor dit soort veraf gelegen missies ivm de jumprange.
Het kan met een Anaconda ook wel, maar die heeft een dikke reet, en het is niet heel erg ruim qua parkeren. ;)
Omdat het iets krapper is is een kleiner schip iets makkelijker te plaatsen.

Voordeel van je Anaconda is dat je makkelijker een paar SRV's kan meenemen. Dat wordt ook wel aangeraden omdat de kans dat je een SRV verliest wel enigszins aanwezig is. Ik ben er zelf nog geen kwijtgeraakt en je kunt de SRV on the spot ook repareren, maar toch. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 28-02-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ik ben de afgelopen dagen mn Krait Mk2 aan het testen tijdens de community goal. Speel wel in solo want ben absoluut niet goed genoeg om gankers uit te schakelen.

Ga vanuit de basis waar je de bounties kunt inleveren naar 1 van de 2 dichtbijzijnde "distress signals" en ga daar wanted schepen aanvallen. Zelfs wings van 3 waarvan 2 Expert zijn leveren me weinig problemen op.

1x wou ik kijken hoe ik het in een pirate zone deed en 1 Master in een AspX werd me bijna fataal :O

Toen ik gister af sloot stond ik in de top 50% maar zal vanavond wel weer flink gedaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Cyphax schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:58:
@GekkePrutser

mijn point defense deed niet veel, tenminste niet dat ik kon zien. Misschien stond mijn schip niet goed. Of trek je je terug naar je schip als ze gaan schieten? Ze richten toch niet zoveel schade aan. Ik heb wel twee SRVS meegenomen, dat is wel handig. Je kunt ook steeds terug rijden, even omhoog het schip in, en weer door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:04:
[...]

mijn point defense deed niet veel, tenminste niet dat ik kon zien. Misschien stond mijn schip niet goed. Of trek je je terug naar je schip als ze gaan schieten? Ze richten toch niet zoveel schade aan. Ik heb wel twee SRVS meegenomen, dat is wel handig. Je kunt ook steeds terug rijden, even omhoog het schip in, en weer door
Je point defense zou gewoon moeten werken aan de grond, als de module niet uitgeschakeld is en mits ie niet door z'n ammo heen is. En bovenop je schip zit (ik zou mijn Cobra meenemen naar zo'n site maar de utility mounts zitten onderop bij dat schip :|)
Misschien staat je schip net te ver weg, er zit wel iets van een bereik aan. Ik zet 'm dan op 200m afstand ofzo van de site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
ondertussen toch mooi even de top25 in geknokt bij de Community goal. *O*

verwacht morgen wel weer afgezakt te zijn naar top50 maar heel misschien kan ik toch nog top25 veilig stellen. Maar top50 vind ik al heel knap van mijzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
shameless double post.

Uiteindelijk 70m cr aan bounties bij elkaar geknald en daarmee heel veilig in de top25 weten te belanden. Dat is nog eens 84m credits in de pocket. Hoewel die centen al weer uitgegeven zijn aan een Robigo Python. Komende tijd maar eens kijken of ik daar geld bij elkaar kan harken.

Ik neig er toch hard naar om toch even flink te grinden en dan een fleet carrier aan te schaffen voor wat deep space exploration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MD1975
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 23:39
Bij zo'n guardian site kun je mooi je point defense zien, als je schip dichtbij genoeg is geparkeerd. Wanneer de guardian sentinels hun raketjes op je SRV afsturen zal je point defense ze voor je uit de lucht schieten. En het ziet er nog mooi uit ook!

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Die Ram Tah missie levert toch exploration rank op zo blijkt! Ik had maar 15 items opgepakt (15M credits dus) en ik ging helemaal van 17% in Pathfinder naar 10% in Ranger! Behoorlijke boost dus. 8)

Erg blij hiermee, volgende keer ga ik een complete run doen. Helaas niet voldoende om me naar Elite te krijgen maar wel een eind in de buurt.

Ik ben nu die Synuefe blueprint aan het halen waar @Cyphax het over had.

Bedankt inderdaad voor de tip, dat met die raketten helpt enorm. Helaas heeft mijn schip er niet altijd zicht op.

Enige dat ik niet snap is waar ik die machine met dat gat kan vinden, maar ik ga wel ff een tutorial video kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 07-03-2021 05:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MD1975 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:37:
Bij zo'n guardian site kun je mooi je point defense zien, als je schip dichtbij genoeg is geparkeerd. Wanneer de guardian sentinels hun raketjes op je SRV afsturen zal je point defense ze voor je uit de lucht schieten. En het ziet er nog mooi uit ook!
Inderdaad, ik heb nu een Krait Phantom meegenomen en zeer cool idd, als je naar binnen rijdt met je SRV dan zitten ze pal naast de ingang en kan je ze heel goed zien.

Ik probeerde alleen hun wrakstukken mee te nemen maar ze verdwijnen vanzelf weer uit mijn cargo bay :? Zelfde met de power cells van de pilaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op zondag 7 maart 2021 @ 05:25:
Die Ram Tah missie levert toch exploration rank op zo blijkt! Ik had maar 15 items opgepakt (15M credits dus) en ik ging helemaal van 17% in Pathfinder naar 10% in Ranger! Behoorlijke boost dus. 8)

Erg blij hiermee, volgende keer ga ik een complete run doen. Helaas niet voldoende om me naar Elite te krijgen maar wel een eind in de buurt.
Voor Elite in exploration moet je zo'n 320M credits aan data verkopen, je zit nu op 40M ofzo denk ik? :P
Enige dat ik niet snap is waar ik die machine met dat gat kan vinden, maar ik ga wel ff een tutorial video kijken.
Die is lastig te vinden, die ligt wat hogerop. Ik weet uit m'n hoofd niet exact hoe het er ook weer bij ligt, maar het is een beetje "boven op het dak" met die machine. Je kunt 'm vanaf de grond zien als je op de goede plek staat maar het makkelijkst is misschien de free camera te gebruiken, die kan wel een stukje omhoog. :)

Ik wil ook wel een keer met je meegaan trouwens, ik speel eigenlijk altijd maar alleen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 07-03-2021 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Elite in exploration is super makkelijk vergeleken met de andere 2.
Mijn roundtrip Blaauw City > Colonia > Sag A > Blaauw City + half avondje road2riches was voldoende.

Goed, nu duurde die roundtrip ook dik een week jumpen en scannen maar toch.

Voor Trading moet je minimaal 1 billion credits verhandelen (kan ook via mining) en Elite in combat is, in verhouding met de andere 2, helemaal een grind.

Met beetje mining ben ik inmiddels al Entrepreneur in trading maar met 5 dagen pirates knallen in Sirius ben ik amper Competent in combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Road2riches is imho een beetje als een adventure uit te spelen door een walkthrough te volgen. Meer iets voor als je snel cash wil, maar imho is het beter om die dingen echt zelf te verdienen. Ik heb er 2 maanden over gedaan (paar uur per week, lange trip). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Cyphax schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:14:
Road2riches is imho een beetje als een adventure uit te spelen door een walkthrough te volgen. Meer iets voor als je snel cash wil, maar imho is het beter om die dingen echt zelf te verdienen. Ik heb er 2 maanden over gedaan (paar uur per week, lange trip). :)
Ik heb het alleen gebruikt voor dat laatste zetje richting Elite. Denk dat zeker 95% van mijn colonia-Sag A trip kwam plus dingen tijdens mijn normale reizen.

Neemt niet weg dat het in verhouding makkelijker te bereiken is dan de andere 2.`

Als ik de wiki's erbij pak

exploration. Om Elite te worden moet je 320m credits aan exploration data inleveren. Ik heb ongeveer 40m cr via Road2riches gedaan dus in 2-3 weken had ik op gewone manier al 280m credits bij elkaar gesprokkeld.

Trader. Om Elite te worden moet je 1,05 Billion credits aan handel drijven. Mining teld hier in mee. Zelf ben ik Entrepreneur en hik tegen de volgende level aan.
Zelfs dan moet ik nog 600m credits binnen harken om Elite te worden.

Combat. Hier is helemaal geen tabel beschikbaar over hoeveel kills oid nodig zijn om Elite te behalen.

In de notes lezen we echter wel dit:
t takes approximately 2,225 experience points to go from Deadly to Elite Combat ranking. This equals 1,780 Elite kills, or approximately 2,400 kills based on a more average distribution of ships.
Om van de op 1 na hoogste naar Elite te gaan moet je alleen al 2400 kills maken 8)7
Geen idee hoeveel je nodig hebt om uberhaubt Deadly te behalen. :X

Na 4-5 dagen CG Master pirates e.d afknallen ben ik amper competent geworden.

Gewoon een wereld van verschil. De eerste 2 zijn relatief simpel en theoretisch in paar avondjes bij elkaar te sprokkelen terwijl combat echt een grind is.

Nu snap ik natuurlijk dat Elite status niet zomaar te vergeven moet zijn maar de verhoudingen zijn wel een beetje zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
[quote]Player1S schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Trader. Om Elite te worden moet je 1,05 Billion credits aan handel drijven. Mining teld hier in mee. Zelf ben ik Entrepreneur en hik tegen de volgende level aan.
Zelfs dan moet ik nog 600m credits binnen harken om Elite te worden.

Combat. Hier is helemaal geen tabel beschikbaar over hoeveel kills oid nodig zijn om Elite te behalen.

In de notes lezen we echter wel dit:

[...]

wat kills netreft: drones tellen wel mee als kills zag ik toen ik gardian sites aan het doen was

wat traden betreft, ik zit toevallig in Az Cancri en heb ervoor gezorgd dat ik max reputation heb, toen heb ik een heavy 9 gekocht en ben ik wing zoek opdrachten aan het doen. Net nog 90 palladium voor 40 miljoen, kosten 4 miljoen. of 1200 van een of ander mineraal voor 10 miljoen, twee keer vliegen. Duis zo hark je al snel credits bij elkaar. voor ik het weet was ik elite.Az Cancri is een high tech system en eromheen allemaal systemen met delfstoffen en zo. Nu heb ik een asp voor de lange afstanden, een python als basis schip en een anaconda waar ik niet weet wat ik daarmee moet, zo'n lompe bak, en 500 miljoen op de bank. Nu ben ik die engineers aan het aflopen en heb de gardian FSD. Ik ga nog wel een keertje minen proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Voor Elite in exploration moet je zo'n 320M credits aan data verkopen, je zit nu op 40M ofzo denk ik? :P

[...]

Die is lastig te vinden, die ligt wat hogerop. Ik weet uit m'n hoofd niet exact hoe het er ook weer bij ligt, maar het is een beetje "boven op het dak" met die machine. Je kunt 'm vanaf de grond zien als je op de goede plek staat maar het makkelijkst is misschien de free camera te gebruiken, die kan wel een stukje omhoog. :)

Ik wil ook wel een keer met je meegaan trouwens, ik speel eigenlijk altijd maar alleen. :P
Ik heb het inmiddels al uitgevogeld, ik heb de pilaren gevonden, de machine, en het punt waar de relic in moet. Alle pilaren heb ik geactiveerd (en de tijd stopt dan). Maar ik zit nog met 1 probleem... Ik weet niet hoe ik de relic in het 'gat' kan krijgen om die bol te activeren. Dit gat dus. Ja de relic staat daar niet goed maar ik heb hem ook een keer precies erbovenop gehad. Deed ook niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kZBcapsEAqImbA_jOQFZ1QJPUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CrPrN26C4nIzizDOEdzXbU1C.png?f=fotoalbum_large

Ik zag op een filmpje van een of andere youtuber dat hij zei dat je precies met de middelste wielen om het gat moet gaan staan. Maar als ik dat doe dan schiet de relic er van bovenuit uit, en valt een eindje naar achteren. En als ik dat compenseer door naar voren te rijden, gaat het ook niet goed.

Zoals je ziet heb ik alle pilaren geactiveerd en er komt wit licht uit het 'gat' (gaat uit als je er dichtbij komt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQS0bWxi9sMYvBVpDyV-CgYXXwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cPl5YsGXEB1Z036StEa36sAK.png?f=fotoalbum_large

Ook midden boven het gat staan heb ik dus geprobeerd. En dan jettisonen. Maar hij floept er dus aan de bovenkant uit en vliegt een stuk naar achteren, en die bol verschijnt ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaiwXxv2Rot4yaJdCh5_YWPVJtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Khj7LbCVWh6NEkWVYpuq1dfK.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het echt wel 50 keer geprobeerd nu maar het wil maar niet. Ook met andere dingen geprobeerd (Orb, Tablet enz in plaats van de relic, al is de relic de enige die precies in het gat past, dus dat moet wel goed zijn).

Weet je misschien wat ik hier fout doe? 8)7

PS: Samen spelen is wel leuk maar ik speel altijd op nogal onregelmatige momenten :)

En ja trader elite heb je zo binnen met core mining. Ging voor mij heel snel. Exporation is lastig, maar ik denk dat ik nog een keer die Ram Tah missie ga doen. Dan ben ik er nog niet maar wel een heel eind. Combat laat ik maar liggen voorlopig, want vergeet niet, je vijanden schalen net zo hard mee. Betekent dat bijvoorbeeld delivery missies een stuk lastiger worden als je aangevallen wordt, en vliegen zonder wapens is dan geen optie meer. Aan de andere twee elite ranks zit niet zo'n nadelig effect gelukkig.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 09-03-2021 02:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 02:44:
[...]

Ik heb het inmiddels al uitgevogeld, ik heb de pilaren gevonden, de machine, en het punt waar de relic in moet. Alle pilaren heb ik geactiveerd (en de tijd stopt dan). Maar ik zit nog met 1 probleem... Ik weet niet hoe ik de relic in het 'gat' kan krijgen om die bol te activeren. Dit gat dus. Ja de relic staat daar niet goed maar ik heb hem ook een keer precies erbovenop gehad. Deed ook niks.
Ik vrees een beetje dat deze machine een Ancient Key nodig heeft en niet een Ancient Artifact. Want er zijn natuurlijk twee varianten van die machines. 8)7
Er zijn Guardian Beacons in de ruimte die, als je 'm oplaadt (beetje net als die pilaren) een Ancient Key (een ding voor in je inventory) geven die je dan gebruikt bij de bijbehorende Guardian site (het beacon vertelt je welke). Op welke site ben je nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Ik vrees een beetje dat deze machine een Ancient Key nodig heeft en niet een Ancient Artifact. Want er zijn natuurlijk twee varianten van die machines. 8)7
Er zijn Guardian Beacons in de ruimte die, als je 'm oplaadt (beetje net als die pilaren) een Ancient Key (een ding voor in je inventory) geven die je dan gebruikt bij de bijbehorende Guardian site (het beacon vertelt je welke). Op welke site ben je nu precies?
Op die die je zei: Synuefe EN-H D11-96 :)

Bedankt, dat verduidelijkt een hoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Op die die je zei: Synuefe EN-H D11-96 :)

Bedankt, dat verduidelijkt een hoop!
Sjips, heb ik die sites dan door elkaar gehaald in m'n notes?? 8)7

Synuefe EN-H D11-96 is zo te zien voor een vessel blueprint, en die machines hebben een Ancient Key nodig die je uit een beacon haalt. Op http://elitedangerous.hoz...able/view/guardianbeacons wordt verwezen naar Synuefe RL-C b46-6 waar het beacon zou moeten zijn. Op zich wel een aanrader om daar naartoe te vliegen (zou niet zo ver moeten zijn) en 3 keer het beacon te activeren (net als met de sites moet je 3 punten "opladen" met een laser) en een key te pakken (is me nog niet gelukt zonder collector limpet), volgens mij kan je dat herhalen zonder te reloggen. En dan zo'n key bij de machine dumpen.

http://elitedangerous.hoz...?id=guardian%20structures even bekijken voor de dichtsbijzijnde site met Module blueprint.
Vanaf jou gezien zou Synuefe GT-H b43-1 planeet C4 het dichtstbij moeten zijn.
Gelukkig is het proces verder hetzelfde; 6 pilaren opladen en een hoop sentinels neerschieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Synuefe EN-H D11-96 is zo te zien voor een vessel blueprint, en die machines hebben een Ancient Key nodig die je uit een beacon haalt. Op http://elitedangerous.hoz...able/view/guardianbeacons wordt verwezen naar Synuefe RL-C b46-6 waar het beacon zou moeten zijn. Op zich wel een aanrader om daar naartoe te vliegen (zou niet zo ver moeten zijn) en 3 keer het beacon te activeren (net als met de sites moet je 3 punten "opladen" met een laser) en een key te pakken (is me nog niet gelukt zonder collector limpet), volgens mij kan je dat herhalen zonder te reloggen. En dan zo'n key bij de machine dumpen.

http://elitedangerous.hoz...?id=guardian%20structures even bekijken voor de dichtsbijzijnde site met Module blueprint.
Gelukkig is het proces verder hetzelfde; 6 pilaren opladen en een hoop sentinels neerschieten. :)
Ahh dit verklaart het. Bedankt, ik ga het proberen! Het verbaast me wel dat dit niet echt duidelijk is in de verschillende instructies op internet. Ik snap niet hoe Frontier verwacht dat mensen dat zelf uitvogelen. Net zoals dat scannen van obelisks met bepaalde precieze dingen in je inventory :P

De weapons vind ik op zich niet zo interessant want ik begreep dat deze alleen interessant zijn als je thargoids wil hunten. Maargoed als ik toch in de buurt ben... Het handige van EN-H D11-96 is dat er een outpost vlak boven de site hangt, daar kan je mooi je SRV ammo restocken enzo. Daarom was ik nog geen andere site aan het proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 09-03-2021 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Nog even een terugkoppeling, ik heb het nu gedaan :) Alleen niet op Synuefe GT-H B43-1 C4 want het probleem is dat die midden in de bergen zat, en je kon daar nergens parkeren :P Ik heb echt een half uur zitten zoeken.

Uiteindelijk een andere mooie optie gevonden: NGC 2451A Sector DL-Y d61 planeet A2. Heeft een compacte indeling "Turtle" (veel compacter dan de anderen die ik geprobeerd heb) en het zit naast een soort klif waarop je je schip kan parkeren waarbij je met de lampen van je schip de hele site kan verlichten! En bereiken met de PDT's. Dus dit was een geweldige optie.

Ik heb uiteindelijk maar gelijk 6 van die blueprints gehaald voor als ik later nog meer modules wil (al zijn de anderen niet 100% voordelig en mis ik nog wat andere onderdelen)

Dus als iemand ook die FSD booster wil hebben (en wie wil nou niet 10LY extra jumprange!) zou ik adviseren dat systeem te pakken.

Nogmaals bedankt voor alle tips!

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 11-03-2021 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 04:02:
[...]

Nog even een terugkoppeling, ik heb het nu gedaan :) Alleen niet op Synuefe GT-H B43-1 C4 want het probleem is dat die midden in de bergen zat, en je kon daar nergens parkeren :P Ik heb echt een half uur zitten zoeken.
Hehe ik kon m'n DBX er geloof ik redelijk goed kwijt (had ik al gemeld dat de Anaconda een dikke kont heeft? :+) maar ik denk ook nog wel eens "oh nee he, dat wordt zoeken naar een plekje |:(" als ik in de buurt van zoiets (of een settlement ofzo voor een scan) moet landen en ik kijk naar het terrein... :D
Uiteindelijk een andere mooie optie gevonden: NGC 2451A Sector DL-Y d61 planeet A2. Heeft een compacte indeling "Turtle" (veel compacter dan de anderen die ik geprobeerd heb) en het zit naast een soort klif waarop je je schip kan parkeren waarbij je met de lampen van je schip de hele site kan verlichten! En bereiken met de PDT's. Dus dit was een geweldige optie.

Ik heb uiteindelijk maar gelijk 6 van die blueprints gehaald voor als ik later nog meer modules wil (al zijn de anderen niet 100% voordelig en mis ik nog wat andere onderdelen)

Dus als iemand ook die FSD booster wil hebben (en wie wil nou niet 10LY extra jumprange!) zou ik adviseren dat systeem te pakken.

Nogmaals bedankt voor alle tips!
Jij ook bedankt voor de tip, ik heb nog niet genoeg blueprints voor de andere modules die ik minder interessant vind, dus ik moet nog 5 keer hossen met sentinels. :P En dan die wapens nog... 18 blueprints 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:38:
[...]

Hehe ik kon m'n DBX er geloof ik redelijk goed kwijt (had ik al gemeld dat de Anaconda een dikke kont heeft? :+) maar ik denk ook nog wel eens "oh nee he, dat wordt zoeken naar een plekje |:(" als ik in de buurt van zoiets (of een settlement ofzo voor een scan) moet landen en ik kijk naar het terrein... :D
Ja ik was speciaal met een Krait Phantom gegaan om die reden, maar die paste ook niet :-( Een DBX had ook gekund inderdaad maar ik wou graag een dubbele SRV mee voor het geval dat ik er eentje stukmaakte. Kwam er later pas achter dat je met materials gewoon kon repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ik stap net een stream binnen op Twitch en hoor dat Federation, Alliance en Empire aangevallen zijn door Thargoids of mensen met Thargoids wapens.

Oa in Sol zijn stations aangevallen :o

mmmm misschien op zoek naar AX wapens

edit: blijkt terroristische aanslag te zijn van de NMLA

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 11-03-2021 13:17 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 122 Laatste