Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Soliest schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:48:
Het makkelijke voor mij in een beta is dat ik al een aantal miljoen credits heb en gewoon vanalles kan gaan kopen en uitproberen. Helaas in de vorige test net geen Fleet carrier kunnen kopen, maar wel een paar andere dingen. Omdat Odyssey nu helemaal anders wordt, zal een nieuwe commander aanmaken ook wel leuker zijn om meteen te kunnen testen hoe het "te voet" gedoe werkt.
Hmm, dit is inderdaad wel een goede reden om opnieuw te starten op de test server. Veel voordeel heb je inderdaad niet momenteel van een grote zak met credits. Toch weet ik niet wat er nog meer bij gaat komen en wat het allemaal gaat kosten en dat zal ik dan ook nooit weten want ik heb geen grote zak met credits. Dilemma's :P
In Elite kun je eigenlijk geen fouten maken, ja ... dood gaan, maar dan ga ik geen nieuwe commander aanmaken, ga ik gewoon door met mijn huidige "cloon". Starter zone permit is alleen maar gemakkelijk als je in open wilt spelen en niet de hele tijd gegankedwilt worden. Heb ik overigens sowieso geen last van, Elite is daar veel te groot voor en kom bijna nooit iemand tegen. Als ik veel missies heb, of met mijn explorer commander speel, dan speel ik gewoon in Solo mode.
Ik speel sowieso in solo mode. Ik heb gemerkt dat je de eerste keer geen keuze kunt maken in spelmodus en je dus standaard in open gegooid word. Geen probleem in de starter permit zone, behalve bij het undocken. Al een paar keer gehad dat ik 10 minuten in een niet bewegende queue zat. Puur omdat er iemand in 'manual' mode voor de uitgang ging hangen en de auto launchers er vrolijk op bleven wachten tot die weg was. Of dit nu noob fouten of trolls zijn weet ik niet, maar vervelend is het wel. Je kunt er wel handmatig omheen vliegen, maar als je even weg loopt en dan terug komt en nog steeds op dezelfde plek hangt dan is dat best irritant.
Verder wil ik even wat dingen op mijn gemak kunnen ervaren en ook zoveel mogelijk uit de start zone persen. Heb de eerste keer namelijk ontdekt dat je alle openstaande missies uitbetaald krijgt, ga nu dus 20x 200k+ missies verzamelen en zo in 1 keer 4mil gestort voor een stukje vliegen >:)
Plus ik ben al aardig op weg om wat engineer te unlocken, allemaal werk wat ik al gedaan heb in mijn mini noob bubble.

Daarnaast moet ik nog kijken wat ik wil gaan doen en waar dan precies. Zal dus een soort van 'high sec' basis moeten vinden, liefst niet te ver van Dromi maar ook weer niet te dicht bij Sol (geen idee, maar dat lijkt mij de Jita van ED en dat was echt een ramp in EVE).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
Als je solo speelt heb je geen "Jita" alleen maar funn :p
Kijk daarnaast ook eens of je in een Group kunt gaan om dan toch nog met likeminded spelers te kunnen spelen zonder die lompe trolls. Tweakers heeft ook een group.

Heb pas in een sessie best wel wat bijelkaar weten te harken in een systeem niet zo heel ver van de beginner zone vandaan. Missies die voor een paar ls vliegen 2 tot 4 miljoen credits gaven.

https://twitter.com/CmdrSoliest/status/1336074519061159942

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
@Soliest waar vind ik de group van Tweakers?

Ik zit wel op de officiële Tweakers Discord, maar vooral spielerij is daar nogal doods en stil eigenlijk. Weet bijv. dat WoW hun eigen Discord heeft en gok dat dit voor veel spellen wel zo zal zijn aangezien ze vanuit T.net zelf er redelijk laat bij waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Ingame: The Gathering
Heb er zelf ook al een tijdje niet meer gevlogen, maar ze zijn volgens mij nog wel eens actief hoor ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MD1975
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 23:39
Postman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:25:
@Soliest waar vind ik de group van Tweakers?

Ik zit wel op de officiële Tweakers Discord, maar vooral spielerij is daar nogal doods en stil eigenlijk. Weet bijv. dat WoW hun eigen Discord heeft en gok dat dit voor veel spellen wel zo zal zijn aangezien ze vanuit T.net zelf er redelijk laat bij waren.
Link anders ook even op Discord, dat loodst je er wat makkelijker doorheen.
https://discord.gg/25GdWKM

Je kunt mij ingame connecten op:
G'Kuchhoest
dan komt het vanzelf goed :)

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
Voor degene die het niet wisten: je krijgt weer gratis ARX door even in te loggen. Dit is volgens mij tot Kerstmis. Zondag was de eerste dag, en zowel gisteren als eergisteren was het beide dagen 100 ARX. Verwachting is dat ze weer een stijging gaan laten zien, maar het aangekondigde bericht op Twitter (waarin ze overzicht geven van wat je krijgt) is nog niet geweest.

Edit: vandaag dus 150 ARX.

[ Voor 3% gewijzigd door Postman op 15-12-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:30

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook een tijd niet ingelogd (jaar of 2 op de ps4). Heb ik goed gelezen dat Horizons nu is geïntrigeerd bij ED?

Heb me even aangemeld op de discord. Hopelijk krijg ik daar nog wat antwoord op wat gestelde vragen. Wil ze niet dubbel gaan posten

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:33

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:02:
Hier ook een tijd niet ingelogd (jaar of 2 op de ps4). Heb ik goed gelezen dat Horizons nu is geïntrigeerd bij ED?
Als je Horizons nog niet had gekocht, dan heb je 'm nu gratis gekregen. Dat is best een hoop qua gameplay dat je er dan zo ineens bij hebt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Cyphax schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:06:
[...]

Als je Horizons nog niet had gekocht, dan heb je 'm nu gratis gekregen. Dat is best een hoop qua gameplay dat je er dan zo ineens bij hebt. :)
Ik kwam uit de gewone content niet eens kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:56:
[...]

Ik kwam uit de gewone content niet eens kwijt
Dan heb ik goed nieuws, er komt nog veel meer aan in de vorm van Odyssey begin volgend jaar. :+
(alleen dan niet gratis :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
Cyphax schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:03:
[...]

Dan heb ik goed nieuws, er komt nog veel meer aan in de vorm van Odyssey begin volgend jaar. :+
(alleen dan niet gratis :P)
De meme van de learning curve van EVE Online begint steeds actueler te worden voor ED voor mijn gevoel :P
https://i.redd.it/k2fw1840se7z.jpg (dit was toen ik het ging spelen, er is een aangepaste versie die wel accuraat is voor toen ik er mee stopte en ook wel klaar mee was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Inmiddels hier de standaard tutorial alweer doorlopen. Weet dus weer hoe ik moet vliegen. Hoe te gedragen in combat en alle toetsencombinatie op de ps5. Deze wist ik niet meer en kan nu dus weer vooruit. Morgen zal ik dan wel weer de open wereld in gaan om me te mengen tussen de andere spelers en npc.

Eerst een beetje earnen en dan richting gathering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
Over 18 minuten (12u UTC, 13u NL) start de end of the year livestream voor ED. Ze geven hierbij ook Twitch drops weg, je kunt dus nog wat gratis skins bemachtigen.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisterem dacht ik wat missies te gaan doen en beginnende met een makkelijke missie om wat spul van a naar b te brengen.

Ik starte in dromi en wilde wat spul brengen naar de buren. Helaas kwam hier een planeet opdoemen waar ik omheen moest ipv erdoorheen haha.

Storte bijna neer maar kon nog net terug naar domiom mijn schip te repareren. Vanavknd toch nog maar eens een poging wagen al ga ik dan wel naar een andere buur.

Tevens heb ik gisteren een fine gekregen... kan dat zijn omdat ik eergisteren gewoon ergens in de ruimte ben uitgelogd? Fine was 100cr

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Oxigeon schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:12:
Tevens heb ik gisteren een fine gekregen... kan dat zijn omdat ik eergisteren gewoon ergens in de ruimte ben uitgelogd? Fine was 100cr
Meestal zijn dat soort fines vanwege het 'gevaarlijk vliegen', of iemand aanstoten / landingsplaats blokkeren.
Ik dacht niet dat je een fine krijgt door het in de ruimte uitloggen... wellicht als je nog een actieve missie hebt met een timer?

Loopt het trouwens een beetje op de PS5? Ik heb hem al wel geinstalleerd, maar nog niet aangeslingerd.

PSN ID: Ancta

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ghostley schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:52:
[...]

Meestal zijn dat soort fines vanwege het 'gevaarlijk vliegen', of iemand aanstoten / landingsplaats blokkeren.
Ik dacht niet dat je een fine krijgt door het in de ruimte uitloggen... wellicht als je nog een actieve missie hebt met een timer?

Loopt het trouwens een beetje op de PS5? Ik heb hem al wel geinstalleerd, maar nog niet aangeslingerd.
Loopt allemaal perfect. Of het beter is dan ps4 geen idee. Is alweer 2 jaar geleden dat ik hem daarop aanzette

• Postman
Fine kan ook dat je een Horizon settlements missie hebt gedaan en binnen de 'detectie' zone kwam (rond de 3-3.5km van de basis voor low security). Met je SRV kun je daar rustig rijden, erin vliegen levert je dus een fine op.

Let wel dat als je buiten de Dromi pocket docked je meteen je permit kwijt bent. Wil je dus blijven genieten van die omgeving dan moet je daar rekening mee houden met traden (alle missies blijven in de permit zone trouwens, die zullen je nooit buiten sturen).

Ik ben zelf nog vlakbij in de buurt, kan helaas niet in de zone komen om je te helpen. Zit nu in Ehecatl een beetje mijn rep op te bouwen. Ga wel proberen mijn missie lijst te legen en dan wat eerste engineers starten. Merk dat je vooral de FSD wel nodig hebt wil je wat meer geld verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 15:04

MetalPool

Boe!

Nog wat wingers hier die samen willen vliegen? Ben van plan om het spel weer eens na maanden aan te slingeren! Speelde altijd beetje lonewolf. Lijkt me toch wel wat leuker om samen de boel te verkennen denk ik :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:57
Postman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:21:
[...]

De meme van de learning curve van EVE Online begint steeds actueler te worden voor ED voor mijn gevoel :P
https://i.redd.it/k2fw1840se7z.jpg (dit was toen ik het ging spelen, er is een aangepaste versie die wel accuraat is voor toen ik er mee stopte en ook wel klaar mee was).
yeah eve online is very complicated. Hoop dat Elite wat makkelijker is en leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vond de originele Elite superleuk en ook X3 ben ik fan van.
Nu heb ik dit spel gratis via Epic en ben wel benieuwd, maar dat hele MMO staat me niet zo aan.
Kan je dit spel ook offline spelen, zodat er geen anderen in je spel zitten? Of zoiets?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
anandus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:08:
Nu heb ik dit spel gratis via Epic en ben wel benieuwd, maar dat hele MMO staat me niet zo aan.
Kan je dit spel ook offline spelen, zodat er geen anderen in je spel zitten? Of zoiets?
Nee, en ja. :)
Solo, open en private spelen allemaal online af maar in Solo zie je geen andere spelers. Da's dus veilig (je ziet wel gechat van spelers trouwens :P).
Private is dan als Solo + de speler die erin mogen van jou.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 24-12-2020 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:17:
[...]

Nee, en ja. :)
Solo, open en private spelen allemaal online af maar in Solo zie je geen andere spelers. Da's dus veilig (je ziet wel gechat van spelers trouwens :P).
Private is dan als Solo + de speler die erin mogen van jou.
Super! Bedankt voor de reactie :)

Dan ga ik maar even in mijn Mark I stappen. Of hoe het beginnersscheepje ook heet :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
anandus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:40:
[...]

Dan ga ik maar even in mijn Mark I stappen. Of hoe het beginnersscheepje ook heet :P
Hoe ie heet mag je trouwens zelf weten: je kunt al je schepen (nooit een verkopen!) een eigen naam geven, ook die Sidewinder (daar zit je nu in) :)
Als je de oudere Elites ook leuk vond is de Cobra III een goede om naartoe te werken. En anders ook: het is objectief het beste kleine schip dat eigenlijk alles kan. :)
Een Adder is een iets minder maar fors goedkoper alternatief maar ik zit zelf nog steeds het liefst in m'n Cobra. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 24-12-2020 11:47 ]

• mark777
anandus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:08:
grappig het MMO lijkt mij juist leuk om te doen. Was in eve online ook erg tof maar het spel zelf is erg ingewikkeld

• MD1975
anandus schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:40:
[...]

Succes, geef het niet meteen op. En als je het opgeeft is het ook niet erg, dan begin je uiteindelijk toch later weer opnieuw omdat je vind dat het je gewoon moet lukken. :)

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:37
Cyphax schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:29:
Oeh, ik vind alpha access wel interessant, alleen een beetje suf om daar extra voor te betalen. Hmmm, even over nadenken nog. :P
Ik wil de Odyssey alpha access ook kopen maar ik zie hem in de Steam winkel staan als 'alvast kopen' (beschikbaar Early 2021). Het is me niet duidelijk wat ze precies bedoelen, kun je de alpha versie meteen spelen of begin 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jef61 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:13:
[...]

Ik wil de Odyssey alpha access ook kopen maar ik zie hem in de Steam winkel staan als 'alvast kopen' (beschikbaar Early 2021). Het is me niet duidelijk wat ze precies bedoelen, kun je de alpha versie meteen spelen of begin 2021?
Het is nu een pre-order. Die alpha is nog niet begonnen, ze hebben ook nog geen precieze datums afgegeven. Zal inderdaad begin 2021 zijn, misschien januari ergens. Het is even afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Cyphax schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:24:
[...]

Het is nu een pre-order. Die alpha is nog niet begonnen, ze hebben ook nog geen precieze datums afgegeven. Zal inderdaad begin 2021 zijn, misschien januari ergens. Het is even afwachten. :)
Ah bedankt, maar ik kan het toch niet laten en ga alvast pre-orderen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Elite is nu in de aanbieding op steam. Voor een paar euro te koop nu!
https://store.steampowered.com/app/359320/Elite_Dangerous/

[ Voor 30% gewijzigd door mark777 op 25-12-2020 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hallo :w

Noob hier. Weet iemand een leuke base waar ik missies kan doen om snel in Federation ranks te kunnen stijgen? Probeer Sol te unlocken.

Kan ik me als PlayStation speler aanmelden bij het GoT team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:18
Nog meer Linux gebrukers? ED doet het weer op wine 6-rc4.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FMS schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:29:
Hallo :w

Noob hier. Weet iemand een leuke base waar ik missies kan doen om snel in Federation ranks te kunnen stijgen? Probeer Sol te unlocken.

Kan ik me als PlayStation speler aanmelden bij het GoT team?
Sol is niet zo heel veel werk gelukkig; heb je een voorkeur voor een type missie? Ik ben een beetje Empire ranks aan het grinden in een systeem met een enkele outpost in famine state, dus die hebben veel behoefte aan donaties (natuurlijk wel de makkelijkste missiesoort, gewoon je ranks kopen :+) en bepaalde typen commodities. Een systeem waar oorlog is is interessanter voor combat.

Je zou ook kunnen kijken naar een guide als https://cmdrs-toolbox.com/guides/fed-rank maar eerlijk gezegd zou ik dat niet doen, met name omdat Sol niet zo lang duurt (die paar ranks heb je zo) en imho mis je teveel van de game (je ontdekt meer als je je focust op de game) als je gewoon guides op de letter gaat volgen. Maargoed, dat kan dus ook nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Cyphax schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:15:
[...]

Sol is niet zo heel veel werk gelukkig; heb je een voorkeur voor een type missie? Ik ben een beetje Empire ranks aan het grinden in een systeem met een enkele outpost in famine state, dus die hebben veel behoefte aan donaties (natuurlijk wel de makkelijkste missiesoort, gewoon je ranks kopen :+) en bepaalde typen commodities. Een systeem waar oorlog is is interessanter voor combat.

Je zou ook kunnen kijken naar een guide als https://cmdrs-toolbox.com/guides/fed-rank maar eerlijk gezegd zou ik dat niet doen, met name omdat Sol niet zo lang duurt (die paar ranks heb je zo) en imho mis je teveel van de game (je ontdekt meer als je je focust op de game) als je gewoon guides op de letter gaat volgen. Maargoed, dat kan dus ook nog. :)
Thanks. Ik ben inderdaad maar zelf gaat klooien. Inmiddels geleerd hoe je via de galaxy map kunt zien of een systeem van de Federation is. Vervolgens een random station gepakt en daar doe ik passagiersvluchten in mijn AspExplorer :P

Volgende stap is de engineers unlocken, of eerst het GoT station bezoeken. Ik heb nog geen thuisbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FMS schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:49:
[...]

Thanks. Ik ben inderdaad maar zelf gaat klooien. Inmiddels geleerd hoe je via de galaxy map kunt zien of een systeem van de Federation is. Vervolgens een random station gepakt en daar doe ik passagiersvluchten in mijn AspExplorer :P

Volgende stap is de engineers unlocken, of eerst het GoT station bezoeken. Ik heb nog geen thuisbasis.
Voor engineers zul je wel beginnen bij Felicity Farseer. Dan moet je op zoek naar een unit Meta Alloys. Vast een tip: niet gewoon eentje kopen (dat kan je doen), maar bij een Barnacle Site zelf gaan halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Wemelt het nog steeds van de mensen bij Farseer die het leuk vinden om met 3 Corvette's een Sidey uit de lucht te knallen? (in Open, that is.)
Kan me herinneren dat toen ik daar was het niet al te vriendelijk gebied bleek te zijn. :P

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik denk dat ik iets fout doe: inmiddels een stuk of 15 missies gedaan (transport van passagiers, cargo en data) en ik kies steeds voor de meeste reputatie als beloning. Rank blijft op 100% cadet en mijn reputatie stijgt maar heel langzaam. Van 59% naar nu 72%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FMS schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:53:
Ik denk dat ik iets fout doe: inmiddels een stuk of 15 missies gedaan (transport van passagiers, cargo en data) en ik kies steeds voor de meeste reputatie als beloning. Rank blijft op 100% cadet en mijn reputatie stijgt maar heel langzaam. Van 59% naar nu 72%.
Welke rank bedoel je van die 72%?

Wat je nu doet is goed trouwens. Je bouwt reputatie per rank op van 0 naar 100%. Nu heb je die bereikt, en dan zou je denken "zo, rank up" maar daar zit nog net 1 dingetje tussen: een rank-up missie. Als jouw reputatie met de superpower op 100% staat zul je op gegeven moment "speciale" missies krijgen van de facties waar je net al die missies voor gedaan hebt. Als je die missie voltooit heb je je rank up. Die missies staan gewoon bij de andere missies in het scherm (wel bovenaan) maar het kan even duren want het is nogal random. Je moet er meestal wel friendly of allied voor zijn dus dit wil je doen bij een faction waar je allied mee bent geworden tijdens deze grind. :)

Voor wat betreft die 100%: nu heb ik goed nieuws. Die reputatie staat niet vast op die 100%. De game vertelt het je niet, maar onder water is je reputatie gewoon verder gestegen. Op het moment dat je dan je volgende rank hebt begin je waarschijnlijk niet op 0%. Ik kwam er pas achter nadat ik ruim 2 ranks achter elkaar (met dus twee van die missies) had gegrind in het begin. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 29-12-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Cyphax schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:58:
[...]

Welke rank bedoel je van die 72%?

Wat je nu doet is goed trouwens. Je bouwt reputatie per rank op van 0 naar 100%. Nu heb je die bereikt, en dan zou je denken "zo, rank up" maar daar zit nog net 1 dingetje tussen: een rank-up missie. Als jouw reputatie met de superpower op 100% staat zul je op gegeven moment "speciale" missies krijgen van de facties waar je net al die missies voor gedaan hebt. Als je die missie voltooit heb je je rank up. Die missies staan gewoon bij de andere missies in het scherm (wel bovenaan) maar het kan even duren want het is nogal random. Je moet er meestal wel friendly of allied voor zijn dus dit wil je doen bij een faction waar je allied mee bent geworden tijdens deze grind. :)

Voor wat betreft die 100%: nu heb ik goed nieuws. Die reputatie staat niet vast op die 100%. De game vertelt het je niet, maar onder water is je reputatie gewoon verder gestegen. Op het moment dat je dan je volgende rank hebt begin je waarschijnlijk niet op 0%. Ik kwam er pas achter nadat ik ruim 2 ranks achter elkaar (met dus twee van die missies) had gegrind in het begin. :+
Dank voor de uitleg. Ik had inderdaad een followup mission gezien ergens. Afgewezen, natuurlijk 8)7 had niet genoeg cargo space.

72% staat bij "Reputation Friendly" eerste regel onder Superpowers - Federation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FMS schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:06:
[...]

Dank voor de uitleg. Ik had inderdaad een followup mission gezien ergens. Afgewezen, natuurlijk 8)7 had niet genoeg cargo space.

72% staat bij "Reputation Friendly" eerste regel onder Superpowers - Federation.
Ah, die staan dan ook wel weer los van elkaar inderdaad. Ik weet zo eigenlijk niet waar die superpower reputation precies voor dient zo. :)
Naast Sol unlock je trouwens ook schepen (meestal wat grotere), en als je dan bij de Federation dat gedaan hebt kan je bij de Empire ook nog een paar ranks grinden voor wat mooie schepen.

Ik had net ook zo'n follow-up mission, maar vond het niet zo'n interessante. Een paar keer terug naar het hoofdmenu van de starport services en opnieuw het missie-scherm in en er verschijnt wel weer een andere die wat beter past. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 29-12-2020 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MD1975
Ghostley schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:30:
Wemelt het nog steeds van de mensen bij Farseer die het leuk vinden om met 3 Corvette's een Sidey uit de lucht te knallen? (in Open, that is.)
Kan me herinneren dat toen ik daar was het niet al te vriendelijk gebied bleek te zijn. :P
Yup, een no-lifer die zichzelf Dangerous noemt zit bijna permanent in Open bij Deciat. Maar als je in The Gathering private group inlogt heb je daar geen last van. Da's de private-groep van ons in E:D.

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

MD1975 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:53:
[...]

Yup, een no-lifer die zichzelf Dangerous noemt zit bijna permanent in Open bij Deciat. Maar als je in The Gathering private group inlogt heb je daar geen last van. Da's de private-groep van ons in E:D.
Is er actie in de GoT private group? Wat doet men daar zoal?

Ennuh: woohoo! Sol permit is binnen. Althans, ik heb de rank en bericht dat de permit is toegewezen maar ik zie hem niet onder het permit menu. Galaxy map zegt ook dat ik de permit mis. Wat nu weer... nevermind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyZmnk2p1-5FKbbA1KIb9SkVCQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ahArUNbxaekcJixoZTrerq2y.jpg?f=user_large

Edit: wat is het GoT systeem ver weg van de bubbel zeg. Ruin 1000ly vanaf Sol. Voor mij 63 jumps.

[ Voor 37% gewijzigd door FMS op 31-12-2020 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MD1975
FMS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:50:
[...]

Is er actie in de GoT private group? Wat doet men daar zoal?

Edit: wat is het GoT systeem ver weg van de bubbel zeg. Ruin 1000ly vanaf Sol. Voor mij 63 jumps.
Groep is vooral om beetje 'solo' te spelen zonder gankers. Word ook voor uitjes gebruikt zoals SRV races en .... dingen! :)

Ja het systeem heeft geen last van religieuze en politieke hinderingen van de binnensystemen zoals we het maar zien. Ruzies met andere (player) facties kunnen we dan ook meestal wel diplomatiek oplossen. :+

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Postman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:21:
[...]

Ik zie het meer als deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPGl41VnTjSZWbLAj8YFo3JzIfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/88L4Y8cAytL100Lc76RQmyRi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Is er een makkelijke manier om metalen te vinden voor de FSD upgrades? Ik begrijp dat ze te vinden zijn op meeste planeten, waar onder die van Falicty Farseer zelf. Is het gewoon een kwestie van rondrijden totdat je iets tegenkomt?

Verder vraag ik me af of lichamen daadwerkelijk dynamisch zijn. Beweegt een planeet rond de ster? Kun je een dag en nacht cyclus zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FMS schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:59:
Is er een makkelijke manier om metalen te vinden voor de FSD upgrades? Ik begrijp dat ze te vinden zijn op meeste planeten, waar onder die van Falicty Farseer zelf. Is het gewoon een kwestie van rondrijden totdat je iets tegenkomt?

Verder vraag ik me af of lichamen daadwerkelijk dynamisch zijn. Beweegt een planeet rond de ster? Kun je een dag en nacht cyclus zien?
Voor de materials wisselt het een beetje. Je kunt even kijken op https://cmdrs-toolbox.com/material-finder
Voor wat betreft die cycli: die kloppen inderdaad. Met dag/nacht-cyclus. Dit is wel een leuk voorbeeld van een bijzondere:
YouTube: Elite: Dangerous - Eclipsed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Voor de materials wisselt het een beetje. Je kunt even kijken op https://cmdrs-toolbox.com/material-finder
Voor wat betreft die cycli: die kloppen inderdaad. Met dag/nacht-cyclus. Dit is wel een leuk voorbeeld van een bijzondere:
YouTube: Elite: Dangerous - Eclipsed
Gaaf! Feit dat alles beweegt maakt het meteen een stuk leuker.

Is de detailed surface scanner nog relevant voor het vinden van grondstoffen?

Ik heb nu iets op mijn radar gevonden. Neem aan dat ik het kappot moet schieten en daarna oprapen met de cargo scoop?

Ik had net ook een bug, denk ik: SRV bewoon niet meer. Kon wel gas geven maar hij leek vast te zitten. Na rebooten bewoog het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FMS schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Gaaf! Feit dat alles beweegt maakt het meteen een stuk leuker.

Is de detailed surface scanner nog relevant voor het vinden van grondstoffen?
Ja daarmee kun je geologische hotspots vinden.
Ik heb nu iets op mijn rada gevonden. Neem aan dat ik het kappot moet schieten en daarna oprapen met de cargo scoop?
Yes, precies dat. Als het door de lucht vliegt kun je het ook oppakken, je hoeft het maar "aan te raken" om het op te pikken.
Ik had net ook een bug, denk ik: SRV bewoon niet meer. Kon wel gas geven maar hij leek vast te zitten. Na rebooten bewoog het weer.
Niet de handrem per ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Ja daarmee kun je geologische hotspots vinden.

[...]

Yes, precies dat. Als het door de lucht vliegt kun je het ook oppakken, je hoeft het maar "aan te raken" om het op te pikken.

[...]

Niet de handrem per ongeluk?
Derp! Dat was het inderdaad. 8)7

Thanks. Dan ga ik eerst een DSS halen en weer vrolijk rondrijden. Ik vind het prachtig om met de chasecam te rijden - mooi lichtspel met de koplampen en schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik kom niet meer voorbij het laadscherm... heb een beetje rond gegoogled en vrees dat ik nu mijn account kwijt ben. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FMS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:12:
Ik kom niet meer voorbij het laadscherm... heb een beetje rond gegoogled en vrees dat ik nu mijn account kwijt ben. ;(
Bij ons op discord (https://discord.gg/WSkkds9) hebben meer tweakers er last van ;)
(dus je zal vast je account niet kwijt zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Drumatiko op 10-01-2021 00:13 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:24:
[...]

Kan je met een lifetime pass eigenlijk ook de alpha spelen? Ik ben op het huidige Elite al een jaar of meer uitgekeken. Als er echt iets nieuws is dan heb ik er wel weer zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:13:
[...]

Kan je met een lifetime pass eigenlijk ook de alpha spelen? Ik ben op het huidige Elite al een jaar of meer uitgekeken.
Yes you can. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Drumatiko schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:13:
[...]

Bij ons op discord (https://discord.gg/WSkkds9) hebben meer tweakers er last van ;)
(dus je zal vast je account niet kwijt zijn)
Na diverse reboots lijkt het inderdaad mee te vallen. Ik ben wel mijn custom controller lay-out kwijt.

Vraag over engineering: ik heb een 5B FSD; Asp explorer. Is het handig om deze drive te upgraden of kan ik toch beter een 5A halen? Ik ben al begonnen namelijk en zit nu op 38ly (41 unladen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FMS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Na diverse reboots lijkt het inderdaad mee te vallen. Ik ben wel mijn custom controller lay-out kwijt.

Vraag over engineering: ik heb een 5B FSD; Asp explorer. Is het handig om deze drive te upgraden of kan ik toch beter een 5A halen? Ik ben al begonnen namelijk en zit nu op 38ly (41 unladen).
Nee, niet een B-module op een explorer zetten, dat gaat alleen maar ten koste van je jump range. :)

Even over de module ratings: het niet is niet eenvoudigweg een kwestie van E = crap, A = best. (Nouja toevallig wel die twee :+)
Voor de meeste internals geldt:
E: Goedkoop. Standaard-rating, biedt geen voordelen behalve als je portemonnee leeg is. Niet kopen of engineeren.
D: Lichtgewicht. Dit type module wil je op je schip om de jump range te vergroten. Immers: minder massa = grote jump range. Via engineering is de massa van zo'n module nog verder te verkleinen.
C: Run-off-the-mill. Niet lichtgewicht, niet slecht presterend. Als A-rated te duur is en je zoekt niet B of D, dan deze kopen. Niet engineeren.
B: Extra sterk. Voor een combat build misschien wel interessant. Niet zo goed qua performance en ook zwaar.
A: Beste performance. Niet het lichtst ofzo, wel het duurst. Voor de belangrijkste modules van je schip (qua performance).

Dit geldt natuurlijk niet voor elk type module, dat zou te makkelijk zijn. Je SRV bay heb je in 2 klassen. Maar je weet nu waar je naar wilt kijken, en voor wat betreft wapens is het gelukkig eenvoudiger.

Voor jouw AspX: A-rated FSD kopen en engineeren met Increased Range en Mass Manager of evt Deep Charge (experimental), de rest van de modules proberen zo licht mogelijk te maken (neem niet mee wat je niet nodig hebt) en je hebt voor je het weet 50Ly of meer. :)

Voorbeeldje van mijn redelijk volgepropte DBX (qua range vergelijkbaar): Edsy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Cyphax schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Nee, niet een B-module op een explorer zetten, dat gaat alleen maar ten koste van je jump range. :)

Even over de module ratings: het niet is niet eenvoudigweg een kwestie van E = crap, A = best. (Nouja toevallig wel die twee :+)
Voor de meeste internals geldt:
E: Goedkoop. Standaard-rating, biedt geen voordelen behalve als je portemonnee leeg is. Niet kopen of engineeren.
D: Lichtgewicht. Dit type module wil je op je schip om de jump range te vergroten. Immers: minder massa = grote jump range. Via engineering is de massa van zo'n module nog verder te verkleinen.
C: Run-off-the-mill. Niet lichtgewicht, niet slecht presterend. Als A-rated te duur is en je zoekt niet B of D, dan deze kopen. Niet engineeren.
B: Extra sterk. Voor een combat build misschien wel interessant. Niet zo goed qua performance en ook zwaar.
A: Beste performance. Niet het lichtst ofzo, wel het duurst. Voor de belangrijkste modules van je schip (qua performance).

Dit geldt natuurlijk niet voor elk type module, dat zou te makkelijk zijn. Je SRV bay heb je in 2 klassen. Maar je weet nu waar je naar wilt kijken, en voor wat betreft wapens is het gelukkig eenvoudiger.

Voor jouw AspX: A-rated FSD kopen en engineeren met Increased Range en Mass Manager of evt Deep Charge (experimental), de rest van de modules proberen zo licht mogelijk te maken (neem niet mee wat je niet nodig hebt) en je hebt voor je het weet 50Ly of meer. :)

Voorbeeldje van mijn redelijk volgepropte DBX (qua range vergelijkbaar): Edsy
Dank. :)

En wat betreft mijn huidige 5B, alle moeite en farming om het naar level 4 te brengen was voor niets, of is er wellicht een manier om die upgrades over te zetten op een nog aan te schaffen 5A?

Edit: 5A upgraded en stripped down. Zit nu op 51ly unladen! 8) 48 met mijn huidige farming/money making build.

Next stop: guardian upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
FMS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Dank. :)

En wat betreft mijn huidige 5B, alle moeite en farming om het naar level 4 te brengen was voor niets, of is er wellicht een manier om die upgrades over te zetten op een nog aan te schaffen 5A?
Ik zou het zo zeggen: voor een explorer build is dat voor niks geweest. Maar je hoeft die drive niet te verkopen. Hij zou misschien goed in een combat build passen. Dan heb je een stevige module met de voordelen die je 'm gegeven hebt. Je kunt een hele vloot opbouwen, dus wie weet. :)
Die AspX kan je trouwens ook goed gebruiken voor een combat build, dat is een uitstekend schip qua multi-role wel. De modules die je erin stopt maken een beetje uit welke rol ie het beste in presteert.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 10-01-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:41
Na lange tijd heb ik de game wederom opgepakt en deze keer ben ik begonnen met spelen op PC ipv xbox. Game heeft me eindelijk los gelaten en dacht als ik dan toch wil levelen en credits verdienen laat ik dat dan in Blaauw City doen.

En zodoende ontdekte ik een foutje in de openingspost.
Thuisbasis: HIP87141, station Blaauw City
Volgens mij moet dat HIP87414 zijn. Of heeft Frontier redelijk recent de benamingen veranderd?

Either way, ben nog kleine 55 jumps verwijderd in mn sidewinder :P

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Player1S schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:23:
Na lange tijd heb ik de game wederom opgepakt en deze keer ben ik begonnen met spelen op PC ipv xbox. Game heeft me eindelijk los gelaten en dacht als ik dan toch wil levelen en credits verdienen laat ik dat dan in Blaauw City doen.

En zodoende ontdekte ik een foutje in de openingspost.

[...]

Volgens mij moet dat HIP414 zijn. Of heeft Frontier redelijk recent de benamingen veranderd?

Either way, ben nog kleine 55 jumps verwijderd in mn sidewinder :P
Nope, HIP87141!

[ Voor 3% gewijzigd door azteke op 12-01-2021 09:16 ]

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Ik heb zelf een typefout gemaakt in mijn post (goedemorgen) maar HIP87141 lijkt echt niet te bestaan maar HIP87414 wel en daar bevind zich ook Blaauw City volgens oa deze link

Maar dit hele topic spreekt telkens van HIP87141. Echter overal waar ik probeer kan ik deze niet vinden. Niet in game maar ook niet op de verschillende sites :X

Ben ik in een parallel universum beland ofzo? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 12-01-2021 09:45 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Player1S schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Ik heb zelf een typefout gemaakt in mijn post (goedemorgen) maar HIP87141 lijkt echt niet te bestaan maar HIP87414 wel en daar bevind zich ook Blaauw City volgens oa deze link

Maar dit hele topic spreekt telkens van HIP87141. Echter overal waar ik probeer kan ik deze niet vinden. Niet in game maar ook niet op de verschillende sites :X

Ben ik in een parallel universum beland ofzo? 8)7
Je hebt gelijk! 87414 it is. Ik was erg afgeleid door je tiepvaudje en heb zelf al een paar jaar niet ingelogd. En ik volg nog steeds dit topic (ik kom nog terug @Leutje !)

https://inara.cz/galaxy-starsystem/6683/

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ik vond het al zo vreemd. Ik ben op de xbox daar tientallen keren geweest. Ik wist dat ie bestond maar als ik ging zoeken in-game vond ie niks.

Routeplanner raadplegen en die vond ook niks. Na wat speurwerk kwam ik dus HIP87414 tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Zolang ze geen "Cyberpunkje" doen vind ik het wachten meer dan waard. Ik vermaak me wel zonder FPS. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Je kan een locatie naam indienen voor Odyssey! Er worden random 5 namen getrokken :)
https://forums.frontier.c...dangerous-odyssey.563345/

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:52
'Ello there commanders.

Na een periode geen E:D te hebben gespeeld ben ik de afgelopen weer bezig geweest met een Britse maat van me. Hij wilde de Cutter dus was met z'n rang bezig en ik ging maar wat missies doen met een beloning van 20 tot 40 miljoen per stuk :+ Was het een wing missie? Dan nodigde ik die maat even uit en kreeg hij gratis credits.

Zo 700 miljoen erbij, mijn schepen wat verder ge-engineerd, gaurdian spul vrijgespeeld en flink gelachen.

Fer-de-lance met efficient beam lasers is wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
EliteGhost schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:49:
'Ello there commanders.

Na een periode geen E:D te hebben gespeeld ben ik de afgelopen weer bezig geweest met een Britse maat van me. Hij wilde de Cutter dus was met z'n rang bezig en ik ging maar wat missies doen met een beloning van 20 tot 40 miljoen per stuk :+ Was het een wing missie? Dan nodigde ik die maat even uit en kreeg hij gratis credits.

Zo 700 miljoen erbij, mijn schepen wat verder ge-engineerd, gaurdian spul vrijgespeeld en flink gelachen.

Fer-de-lance met efficient beam lasers is wel geinig.
Ja krijg elite ook steeds meer de smaak te pakken. In begin vond ik niet zo veel aan maar met andere spelers en wingmans is het wel tof. Laatst nog de fuelrats ingeschakeld zat ik zonder fuel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
mark777 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Ja krijg elite ook steeds meer de smaak te pakken. In begin vond ik niet zo veel aan maar met andere spelers en wingmans is het wel tof. Laatst nog de fuelrats ingeschakeld zat ik zonder fuel 8)7
Ah, bekend probleem 😅 je kan ook hier vragen of ze even langs kunnen komen. Sommige Tweakers zijn ook Fuel Rats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Ik ging gister kijken wat een volledig ge-upgrade combat Cutter zou kosten: 820 miljoen credits. Re-buy van meer dan 40 miljoen.
Halp!

Nog even sparen want die 820 miljoen gaat wel maar dan heb ik niks meer!
Of de 8A drives uit mijn huidige Cutter halen (handels-schip).

Wat levert tegenwoordig het meeste op? Veel activiteiten zijn leuk om te doen en de laatste keer (paar maanden terug) was deep-core astroid mining erg lucratief: in een uurtje 140 miljoen.

Ze zullen het vast wel weer hebben aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
EliteGhost schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:27:
Ik ging gister kijken wat een volledig ge-upgrade combat Cutter zou kosten: 820 miljoen credits. Re-buy van meer dan 40 miljoen.
Halp!

Nog even sparen want die 820 miljoen gaat wel maar dan heb ik niks meer!
Of de 8A drives uit mijn huidige Cutter halen (handels-schip).

Wat levert tegenwoordig het meeste op? Veel activiteiten zijn leuk om te doen en de laatste keer (paar maanden terug) was deep-core astroid mining erg lucratief: in een uurtje 140 miljoen.

Ze zullen het vast wel weer hebben aangepast.
Mining is kortgeleden behoorlijk generfed, ik geloof dat laser mining nog het meest lucratief is momenteel (platinum). Aan de andere kant krijg je nu veel meer credits voor bounties (dat is geboost); massacre-missies stapelen is ook lucratief. En anders zouden passagiersmissies ook goed moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Cyphax schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Mining is kortgeleden behoorlijk generfed, ik geloof dat laser mining nog het meest lucratief is momenteel (platinum). Aan de andere kant krijg je nu veel meer credits voor bounties (dat is geboost); massacre-missies stapelen is ook lucratief. En anders zouden passagiersmissies ook goed moeten betalen.
Ja en behoorlijk ook. Maar inderdaad je kan op Platinum laser minen. Maar toch is Deep-Core Musgravite het meest winstgevend. :) ~730k per ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Wie kan mijn een goede HOTAS set aanraden. Speel momenteel met Logitech 3D Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
DutchWalnut schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Ja en behoorlijk ook. Maar inderdaad je kan op Platinum laser minen. Maar toch is Deep-Core Musgravite het meest winstgevend. :) ~730k per ton.
Core mining moet ik nog proberen. :) Nu is de PWA gefixt, 'k zal de Python eens inrichten daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Ik zag inderdaad een boost in bounty inkomsten en al helemaal in missies daarvan.
Jagen op 36 piraten? krijg je 40 miljoen voor.
Wut?

De Elite status helpt daarbij maar dat is wel een flinke schop. Als een paar facties die zelfde missie geven gaan ze ook tegelijk op. De zelfde missies van 1 factie gaan volgens mij nog 1 voor 1.

Ook gewone bulkhandel betaalt meer. 19 miljoen winst per run is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
MacCollac schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:17:
Wie kan mijn een goede HOTAS set aanraden. Speel momenteel met Logitech 3D Pro.
Ik gebruik de X52 pro:
https://tweakers.net/pric...control-system-zwart.html

Heb hem al bijna 5 jaar en doet het nog prima dus is wel degelijk gebleken. Heb destijds het 'rateltje' uit de gashendel gehaald waardoor hij traploos aanvoelt, weet niet of dat nog steeds kan of nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Ik heb zelf zeker 15 jaar geleden een Saitek X52 gekocht. Ding doet het nog steeds aardig. Twist-rudder is inmiddels wel verrot maar wil toch nog keer echte rudder pedals kopen.

Wil tzt echter een VKB Gladiator NXT aanschaffen en enkel nog de throttle module blijven gebruiken.

Ondertussen heb ik wel voiceattack aangeschaft en een voicepack. leuk spul als je het door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Las dat de X52 (pro) wel veel problemen heeft. Denk momenteel ook aan een T16000M. Maar bijna alles is uitverkocht overal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
MacCollac schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:46:
Las dat de X52 (pro) wel veel problemen heeft. Denk momenteel ook aan een T16000M. Maar bijna alles is uitverkocht overal...
Je mag de mijne proberen?
Voor zover ik weet is ie covid vrij... al maaaaaanden niet gebruikt. Klein beetje stof maar in nieuwstaat.

Als ie bevalt mag je 'm voor een prikkie overnemen. Bevalt ie niet, dan geef je 'm terug :)
Ik maak 'm natuurlijk wel even schoon.

[ Voor 4% gewijzigd door EliteGhost op 19-01-2021 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
van wie is eigenlijk de fleet carrier "In rust we trust" in HIP87414 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb het op de discord in search ingevoerd, zo te zien is die carrier van mallinuts.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 15:30
MacCollac schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:46:
dat klopt wel, ik heb een X52 en die doet het prima behalve een veel voorkomend problem: de rudder (draaien stick) heeft een afwijking, gammele pot meter. Dus het schip trekt de hele tijd naar rechts. Maar je kunt een deadzone instellen in ED bij alternative trusters en dan heb ik er geen last van. Verder een prima stick. Er zijn filmpjes online over hoe je die schoonmaakt maar dat heb ik nog niet gedan. De pro lijkt er minder last van te hebben, ik zie daar minder meldingen over. Ik heb ook heel lang mey een logitech 3D extreme pro gevlogen dat ging ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:36:
[...]

dat klopt wel, ik heb een X52 en die doet het prima behalve een veel voorkomend problem: de rudder (draaien stick) heeft een afwijking, gammele pot meter. Dus het schip trekt de hele tijd naar rechts. Maar je kunt een deadzone instellen in ED bij alternative trusters en dan heb ik er geen last van. Verder een prima stick. Er zijn filmpjes online over hoe je die schoonmaakt maar dat heb ik nog niet gedan. De pro lijkt er minder last van te hebben, ik zie daar minder meldingen over. Ik heb ook heel lang mey een logitech 3D extreme pro gevlogen dat ging ook wel.
Daar staat T.16000m ook bekend om. Potmeter van de yaw-as wordt vuil en gaat driften. Ik heb die van mij toen opengemaakt, potmeter opengemaakt, schoongemaakt, en sindsdien is het probleem weg (jaar geleden ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
tw_gotcha schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:36:
[...]

In de driver/windows config scherm kun je ook een deadzone instellen trouwens. Zo doe ik dat op mijn X52.

Ik ben trouwens bezig met engineering te unlocken want wil een Explorer ship bouwen tzt om richting Colonia te gaan (bucketlist).
Ik heb alleen gruwelijk moeite om Chemical Processors te vinden. Iemand goede locatie? :+
Ik heb al een trader geprobeerd maar heb niks om te kunnen traden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Ik heb inmiddels een X52 Pro te leen van iemand. Alleen de lichten op de throttle werken niet? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:30:
[...]

Ik heb alleen gruwelijk moeite om Chemical Processors te vinden. Iemand goede locatie? :+
Ship salvage (Transport ships), USS, Mission reward
Op zoek naar USS', het is niet zeldzaam op zich, die vind je wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
MacCollac schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:52:
Ik heb inmiddels een X52 Pro te leen van iemand. Alleen de lichten op de throttle werken niet? Iemand een idee?
windows joystick calibratie software zit een optie leds? misschien is dat het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Ik weet niet of jullie deze kennen maar handige site:
https://roguey.co.uk/elit...hip-builds/ship-krait-mk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
vraagje, ben na lange tijd weer aan het spelen, als ik een power plant heb die alle onderdelen van power kan voorzien met een klein beetje over, dan heeft het geen zin om naar een grotere powerplant te gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:39:
vraagje, ben na lange tijd weer aan het spelen, als ik een power plant heb die alle onderdelen van power kan voorzien met een klein beetje over, dan heeft het geen zin om naar een grotere powerplant te gaan toch?
Een grotere voegt niet zoveel toe (gaat alleen ten koste van je jump range), een A-rated PP is wel een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
tw_gotcha schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:39:
Nope. Lekker klein laten. In sommige gevallen kan een te kleine power distributor ervoor zorgen dat je niet meer kan boosten (vraagt een bulk energie), de powerplant heeft hier verder geen invloed op. Ook niet wat betreft de oplaad-snelheid van de distributor.

Wat wel handig is om te weten, is dat wanneer de powerplant kapot gaat je op 50% van de capaciteit komt te zitten. Een grote powerplant zorgt ervoor dat je dan meer systemen aan kan houden. Denk aan b.v. afweergeschut of je schild.
Bij een kleine powerplant moet je echt gaan prioriteren: wat kan en moet je binnen die 50% nog laten werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
Gisteren genoeg geld verzameld om een Asp Exporer aan te schaffen. Komende tijd geld en materials verzamelen om hem te upgraden en engineeren voor mijn reis richting Colonia. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Player1S schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:02:
Gisteren genoeg geld verzameld om een Asp Exporer aan te schaffen. Komende tijd geld en materials verzamelen om hem te upgraden en engineeren voor mijn reis richting Colonia. *O*
leuk is dat heh, ik heb een week gekleden een Krait mkii aangeschaft en mijn Python ingeruild. Python kan meer maar is echt een vliegende badkuip. Ik ga maar een proberen passagiers te vervoeren, dat klijkt me wel lucratief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:02:
Guardian FSD booster is ook een aanrader om te unlocken. Komt de reis wel ten goede! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Player1S schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:30:
[...]

....
Weet niet of je nog op zoek bent, maar chemical processors zijn te vinden als "loot" tijdens bounty hunting. :) Ik heb sommige schepen uitgerust met een collector limpit controller, zo kan ik ondertussen materiaal verzamelen en waar ik teveel van heb kan ik ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
EliteGhost schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Weet niet of je nog op zoek bent, maar chemical processors zijn te vinden als "loot" tijdens bounty hunting. :) Ik heb sommige schepen uitgerust met een collector limpit controller, zo kan ik ondertussen materiaal verzamelen en waar ik teveel van heb kan ik ruilen.
Heb ze inmiddels gevonden. tenminste. Had andere dingen gevonden en die kunnen inruilen.
Nu moet ik op zoek naar chemical distillerys en chemical manipulators om mn FSD op te krikken naar Engineering level 5.

Mijn Colonia Asp is bijna klaar.

Ik twijfel nog of ik iets van wapens mee moet nemen. Ik zag dat sommigen mining laser mee namen maar heb totaal geen plek over voor collector limpets of refinery 8)7

Heb wel de lazy man's uitvoering met flight assist en docking computer. Zal menig cmndr om cringen maar boeie. Ik vind dat gewoon prettig om te hebben.

edit: ik zeg wel bijna klaar maar moet nog wel even 28m credits scoren voor een 6A fuel scoop 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Player1S op 28-01-2021 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Player1S schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:28:
Heb wel de lazy man's uitvoering met flight assist en docking computer. Zal menig cmndr om cringen maar boeie. Ik vind dat gewoon prettig om te hebben.
Dat noemen we vliegen cruisen met stijl als een ware space-gentleman :Y)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Heb ze inmiddels gevonden. tenminste. Had andere dingen gevonden en die kunnen inruilen.
Nu moet ik op zoek naar chemical distillerys en chemical manipulators om mn FSD op te krikken naar Engineering level 5.

Mijn Colonia Asp is bijna klaar.

Ik twijfel nog of ik iets van wapens mee moet nemen. Ik zag dat sommigen mining laser mee namen maar heb totaal geen plek over voor collector limpets of refinery 8)7

Je doet er wel helemaal niks mee tot aan Colonia, kan je ze toch beter daar kopen? :P
edit: ik zeg wel bijna klaar maar moet nog wel even 28m credits scoren voor een 6A fuel scoop 8)7
Je kunt overwegen om een 4A fuel scoop te gebruiken, of misschien zelfs een 5A. Moet je langer scoopen, maar als je je build een A-rated power plant geeft kan je vrij goed om een ster heen vliegen en scoopen zonder oververhit te raken en als je de gewoonte maakt om bij elke ster te tanken ben je ook steeds zo klaar. :)
Drumatiko schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Dat noemen we vliegen cruisen met stijl als een ware space-gentleman :Y)
Met geduld zul je bedoelen, die cruise assist doet er langer over dan je zelf kunt doen. :P
En een docking computer durf ik nieteens aan, ik heb teveel video's gezien van mensen die hun schip verliezen door dat ding. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 28-01-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyphax schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:07:
Met geduld zul je bedoelen, die cruise assist doet er langer over dan je zelf kunt doen. :P
En een docking computer durf ik nieteens aan, ik heb teveel video's gezien van mensen die hun schip verliezen door dat ding. :+
Na 2000uur is het docken 1 keer verkeerd gegaan (bleef in de grill hangen door een NPC), maar dat was vrij kort nadat de docking computer geïntroduceerd was in het spel. Persoonlijk maak ik me er tegenwoordig geen zorgen over tenzij je met een T10 of Beluga vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Cyphax schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Je doet er wel helemaal niks mee tot aan Colonia, kan je ze toch beter daar kopen? :P
En dan het docken verkloten en weer in Blaauw city belanden en alle carthography kwijt zijn? Nee ben wel lekker lui O-)
[...]

Je kunt overwegen om een 4A fuel scoop te gebruiken, of misschien zelfs een 5A. Moet je langer scoopen, maar als je je build een A-rated power plant geeft kan je vrij goed om een ster heen vliegen en scoopen zonder oververhit te raken en als je de gewoonte maakt om bij elke ster te tanken ben je ook steeds zo klaar. :)
Misschien doe ik dat wel, misschien niet. Moet toch nog eerst wat zut verzamelen om de FSD verder te engineeren.
[...]

Heb dat ding altijd gebruikt op de xbox en nu ook op pc. Ik kan me niet herinneren dat het fout is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Drumatiko schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Na 2000uur is het docken 1 keer verkeerd gegaan (bleef in de grill hangen door een NPC), maar dat was vrij kort nadat de docking computer geïntroduceerd was in het spel. Persoonlijk maak ik me er tegenwoordig geen zorgen over tenzij je met een T10 of Beluga vliegt.
Met een Cutter wil je nog wel eens een Sidewinder meeslepen aan de vleugels.
Out of the way, pleb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Cyphax schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:01:
[...]

Daar staat T.16000m ook bekend om. Potmeter van de yaw-as wordt vuil en gaat driften. Ik heb die van mij toen opengemaakt, potmeter opengemaakt, schoongemaakt, en sindsdien is het probleem weg (jaar geleden ofzo).
ik heb daarnaar gekeken, de een gebruikt alcohol, de andere een spuitbus met potmeter cleaner. Wat heb jij gedaan? ik heb hier geen ervaring mee
Pagina: 1 ... 98 ... 122 Laatste