(edit:) Goed opletten dat je in de Oculus software in de Quest de optie "Link" aanzet en daarna pas je spel opstart. Gisteravond even een proeflesje gedaan in Elite.. man wat geweldig... maar moet nog wel m`n VR (zee) benen krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Soliest op 15-10-2020 11:27 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
ik heb 0,niks geen motivatie op het werk vandaag.AceAceAce schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
Jaa super man, bedankt voor het uitlenen![]()
Nu eens kijken of dat goed werkt in dit kleine thuiswerkhok van me
ZonkDaBonk heette ik ingame geloof ik. Jaartje alweer niet gespeeld.
Als je in je stoel blijft zitten zet je de sensoren gewoon op de bureauhoeken. Werkt prima, ik zou de voetjes wel met een klem vastzetten om te voorkomen dat die sensoren omkiepen.
Bij "kamervullend" gebruik moeten de sensoren in tegenovergestelde hoeken in de kamer staan op ong. 2m hoogte en naar beneden kijken met een hoek van 30gr. Dan moet je even een rondje lopen met een controller om het speelveld aan te geven. Steam kan dit vervolgens in VR afbakenen: lijnen op de grond of een virtuele muur (irritant imho, lijn is voldoende).
Tip daarvoor: zet statieven neer die ze in de foto industrie gebruiken voor lampen (met balhoofd).
Als die sensoren zo staan kun je ook gewoon achter je bureau gaan zitten. Zo lang dit binnen het speelveld is, is dat geen probleem voor de sensoren. Zelfs iets buiten het speelveld kan je gewoon zitten. De zitpositie kan je snel opnieuw calibreren voor een spel en het heeft 0 effect op het staand spelen. Best goed gemaakt allemaal.
Maar da's iets voor wanneer je er zelf één aanschaft
[ Voor 14% gewijzigd door EliteGhost op 14-10-2020 10:22 ]
Nee, over SRV`s nog niets gehoord.EliteGhost schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:21:
Is er iets bekend over aanvullende SRV's in het spel? Want de afgelopen updates hebben meer en meer mooie schepen gebracht terwijl we niks over SRV's hoorde.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Heeft iemand goede tips voor het tweaken van de instellingen voor mijn setup (op basis van een RX 480)?
Ik weet niet of ik iets over het hoofd zie, ik heb aan de volgende dingen gedacht:
- Ingame Instellingen op VR High (Ultra lijkt niet helemaal lekker te lopen)
- Daarna in ingame Instellingen via expand de laatste optie (ben even de naam kwijt) op Ultra zetten, anders zie ik enorm blurry gebieden in astroid belts (tijdens mining)
- Zit te klooien met de 'HMD Quality' in game, naar 1.5-2.0, maar ben er niet over uit of dit lekker werkt, hij lijkt soms terug te gaan naar 1.0
- Ik heb OpenVR - Advanced Settings via Steam gedownload en zit nu te kijken of ik de SuperSampling override daar beter kan gebruiken dan de 'HMD Quality' in game, aannemende dat dit hiermee hetzelfde bedoeld wordt, weet iemand dat??
- Met name de HMD Quality / SuperSampling zorgt voor veel beter leesbare tekst. Ik las nog ergens dat je tekst beter op geel kan zetten ipv de default orangje aangezien dat beter aansluit bij de LEDs van de Vive, maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen
Vooralsnog speel ik met een Steam Controller, werkt prima. Vreemd genoeg kan ik nog 90% van de bindings herinneren terwijl ik het spel al een jaar niet meer had aangeraakt (340 uur gametime).
HMD Quality is de resolutie, als je die hoger zet dan 1 wordt het al snel een aanslag op je videokaart. Ik doe het ook, voor de leesbaarheid (mijn Rift heeft geloof ik dezelfde resolutie als die Vive), je kunt het op 1.5 zetten. Eventueel zet je de andere Super Sampling (ik ben de naam even kwijt) op 0.8 ofzo.AceAceAce schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:24:
Thanks @EliteGhost voor het uitlenen van je Vive.
Heeft iemand goede tips voor het tweaken van de instellingen voor mijn setup (op basis van een RX 480)?
Ik weet niet of ik iets over het hoofd zie, ik heb aan de volgende dingen gedacht:Zie ik verder nog iets over het hoofd?
- Daarna in ingame Instellingen via expand de laatste optie (ben even de naam kwijt) op Ultra zetten, anders zie ik enorm blurry gebieden in astroid belts (tijdens mining)
- Zit te klooien met de 'HMD Quality' in game, naar 1.5-2.0, maar ben er niet over uit of dit lekker werkt, hij lijkt soms terug te gaan naar 1.0
- Ik heb OpenVR - Advanced Settings via Steam gedownload en zit nu te kijken of ik de SuperSampling override daar beter kan gebruiken dan de 'HMD Quality' in game, aannemende dat dit hiermee hetzelfde bedoeld wordt, weet iemand dat??
- Met name de HMD Quality / SuperSampling zorgt voor veel beter leesbare tekst. Ik las nog ergens dat je tekst beter op geel kan zetten ipv de default orangje aangezien dat beter aansluit bij de LEDs van de Vive, maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen
Dit helpt misschien ook: YouTube: ALL Graphics Settings in Elite Dangerous FULLY Explained! (Ultra, Hi...
Saved by the buoyancy of citrus
Sommige puntjes zijn een dingetje van de 1e generatie moderne HMD's. De resolutie van de 1e generatie Vive is speelbaar maar al lang achterhaald. Het verhogen van de resolutie (dmv supersampling) heeft tot een bepaald niveau invloed op de kwaliteit van het scherm. Ik neem aan dat je een klein beetje teleurgesteld bent over het Screen door effect? Geen zorgen, was ik ook. Nieuwere HMD's zoals HP's Reverb 2 en de Valve Index hebben dit nauwelijks meer.AceAceAce schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:24:
Thanks @EliteGhost voor het uitlenen van je Vive.
Ik weet niet of ik iets over het hoofd zie, ik heb aan de volgende dingen gedacht:Zie ik verder nog iets over het hoofd?
Vooralsnog speel ik met een Steam Controller, werkt prima. Vreemd genoeg kan ik nog 90% van de bindings herinneren terwijl ik het spel al een jaar niet meer had aangeraakt (340 uur gametime).
Is het wazig? Controleer de DPI! Afstand tussen je ogen moet in de Vive ook goed worden ingesteld. Ook even goed op je hoofd zetten en de straps daarop instellen. Het is wat geklooi maar anders is het minder leuk en krijg je hoofdpijn.
Grafisch mag het spel best wat lager zodat effecten wat minder worden. In eerste instantie is soepelheid (beelden per seconden) belangrijk, dan resolutie en dan de mooie effecten.
Naar mijn mening:
Supersampeling op 1.2 zo lang het niet ten koste gaat van de 90fps. Die dat via de Steam instellingen, niet in het spel.
Grafisch op medium of hoog , niet op ultra.
Effecten alleen aan als daar nog ruimte voor is.
De RX480 maakt het wel een beetje lastig, het is al een "oud" beestje. Ik heb een GTX1080 in de kast zitten en daar gaat het prima mee, maar die kan ik niet uitlenen
Met nieuwere HMD's en die mooie schermpjes heb je ook een flink grafisch kaartje nodig.
Als je supersampling aanzet, zou je ook je aa uit kunnen zetten. Supersampling doen namelijk iets soortgelijks. AA uitzetten heeft ook weer het voordeel dat het minder performance opslokt. Ook schaduw op low.
Ik moet nu eerst maar weer Elite aan de praat krijgen.. hij komt meteen in de launcher al met een foutmelding
Bij mij crasht de launcher ook weer (volgens mij een nullreferenceexception ergens) maar ik start de game vanuit Oculus Home, dus het kan geen kwaad. Start je 'm vanuit de launcher?Soliest schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:54:
Afstand tussen je ogen => IPD (zijn ook apjes voor op je mobiel om het te meten)
Als je supersampling aanzet, zou je ook je aa uit kunnen zetten. Supersampling doen namelijk iets soortgelijks. AA uitzetten heeft ook weer het voordeel dat het minder performance opslokt. Ook schaduw op low.
Ik moet nu eerst maar weer Elite aan de praat krijgen.. hij komt meteen in de launcher al met een foutmelding
Heb het nu via verschillende plekken geprobeerd. DRKaii, Frontier Launcher, Oculus home, Quest Home. Met headset, zonder headset.Cyphax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:02:
[...]
Bij mij crasht de launcher ook weer (volgens mij een nullreferenceexception ergens) maar ik start de game vanuit Oculus Home, dus het kan geen kwaad. Start je 'm vanuit de launcher?
Misschien waag ik me er vanavond nog een keertje aan.
Mocht je het op geen enkele manier voor elkaar krijgen; keertje herinstalleren (je bindings enzo staan in je Windowsprofiel en zou je niet kwijt moeten raken), en anders een ticket aanmaken bij Frontier, die proberen volgens mij altijd wel te helpen.Soliest schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Heb het nu via verschillende plekken geprobeerd. DRKaii, Frontier Launcher, Oculus home, Quest Home. Met headset, zonder headset.
Misschien waag ik me er vanavond nog een keertje aan.
Met de VR bril op is het echt een hele andere belevenis, moet er nog wel erg aan wennen. Zit steeds aan die headset te friemelen omdat hij of niet lekker zit, of niet overal scherp is. Meerendeel van de tijd is het overigens wel goed te doen
Aandachtspuntjes voor Frontier in VR:
- galaxy map
- system map
- scannen
Ook is het nu met exploren minder leuk om screenshots te maken, daar de resolutie een heel stuk lager is als op mijn normale scherm
Oh lurd... de galaxy map in VR. De eerste keer dat ik daar aan deed duizelde het me even. Vond na wat geklooi ook de juiste planeet in de system map en zette toen de bril even af om bij te komen... en bevond me tot mijn teleurstelling weer in mijn zolder-studio.Soliest schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:04:
Aandachtspuntjes voor Frontier in VR:
- galaxy map
- system map
- scannen
Ja dat was even wennen.
Het eenmaal bezig zijn in VR, met de cockpit van een (imperial) Eagle of Imperial Courier was zoo gaaf! Door ravijnen zoeven, ijsringen doorkruisen. Ook de onlangs toegevoegde Mamba biedt een briljante cockpit. Je vergeet even dat je ook nog centjes moet verdienen voor die upgrade.
Het helpt een hele hoop als je de VR controls goed mapt in de galaxy map. Helaas is dat niet heel eenvoudig om te doen. Want het zijn er zo verrekte veel. Meestal kijk ik maar gewoon langs mijn neus en doe het met de muisEliteGhost schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:02:
[...]
Oh lurd... de galaxy map in VR. De eerste keer dat ik daar aan deed duizelde het me even. Vond na wat geklooi ook de juiste planeet in de system map en zette toen de bril even af om bij te komen... en bevond me tot mijn teleurstelling weer in mijn zolder-studio.
Ja dat was even wennen.
Het eenmaal bezig zijn in VR, met de cockpit van een (imperial) Eagle of Imperial Courier was zoo gaaf! Door ravijnen zoeven, ijsringen doorkruisen. Ook de onlangs toegevoegde Mamba biedt een briljante cockpit. Je vergeet even dat je ook nog centjes moet verdienen voor die upgrade.
Verder helemaal mee eens, juist de kleine schepen vind ik indrukwekkend in VR, omdat de cockpit zo dichtbij je zit en omdat ze zo lekker maneuvreren.
https://forums.frontier.c...orizons-fold-down.557256/
grmbl grmblSoliest schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:19:
Vanaf vandaag heb je dus of Horizons gratis erbij of een paint pack voor alle schepen
https://forums.frontier.c...orizons-fold-down.557256/
Heb ik voor betaald...
*mompelt in hoekje verder terwijl hij al jaren heeft kunnen genieten en het geld er wel uit heeft gehaald wat betreft speelplezier.*
Ik voel me nou ook voor ongeveer de waarde van een softijsje genaaid.EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
grmbl grmbl
Heb ik voor betaald...
*mompelt in hoekje verder terwijl hij al jaren heeft kunnen genieten en het geld er wel uit heeft gehaald wat betreft speelplezier.*
We krijgen er een gratis paintjob voor geloof ik. Maar ik wil eigenlijk een Cobra Mk4.
Ja, precies. Allemaal een gratis paintjob voor al je schepen als je voor vandaag al Horizons had aangeschaft.Cyphax schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Ik voel me nou ook voor ongeveer de waarde van een softijsje genaaid.
We krijgen er een gratis paintjob voor geloof ik. Maar ik wil eigenlijk een Cobra Mk4.
Die Cobra Mk4 hebbik ook, maar dies ruk
Vraag me wel af wat nu gaat gebeuren met de Mac versie omdat daar helemaal geen Horizon voor is en ook niet kan komen omdat Apple zo faalt de OpenGL te updaten.
PS: Ik heb al maanden niet gespeeld, ben er een beetje verveeld mee. Ik zie dat ze nog steeds bezig zijn met dat fleet carrier gedoe. Jammer. Daar heb ik toch niks aan aangezien ik niet genoeg speel voor de upkeep. Wordt echt tijd voor space legs.
[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2020 16:13 ]
April 2018:GekkePrutser schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:03:
Wel logisch op zich.. Het maakt het onderhouden een stuk handiger, hoef je geen rekening meer te houden met mensen die het niet hebben. Als het een fysiek spel was dan had het inmiddels toch al in de budgetbak gelegen voor een euro of 2-3.
Vraag me wel af wat nu gaat gebeuren met de Mac versie omdat daar helemaal geen Horizon voor is en ook niet kan komen omdat Apple zo faalt de OpenGL te updaten.
PS: Ik heb al maanden niet gespeeld, ben er een beetje verveeld mee. Ik zie dat ze nog steeds bezig zijn met dat fleet carrier gedoe. Jammer. Daar heb ik toch niks aan aangezien ik niet genoeg speel voor de upkeep. Wordt echt tijd voor space legs.
https://forums.frontier.c...-mac-announcement.424243/
[h2]"It is with great sadness that we must announce the upcoming end of Elite Dangerous on Mac. Firstly, we want to reassure you that this decision did not come lightly and is something that we have been investigating for some time. As many of you will know, despite our best efforts, we have been unable to bring Elite Dangerous Horizons to Mac since launch due to technical barriers. With the planned improvements coming in our Chapter Four update of the Beyond season we have felt it necessary to make this difficult decision to allow us to bring in content and features in the way that we felt was best for the overall Elite Dangerous experience. It is for this reason that we wanted to give you as much notice as possible."[/h2]
Fleet carrier hoef je ook niet zelf te kopen. Ze hangen nu al overal en nergens en als je aan het exploren bent, kun je die dus als tussenstop gebruiken.
Ah die aankondiging had ik gemist. Bedankt! Maarja, ik snap het heel goed. Apple is erg raar bezig met OpenGL. Ze verwachten dat iedereen alles maar ff herschrijft naar Metal... Waar je buiten het Apple ecosysteem verder helemaal niks aan hebtSoliest schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
April 2018:
[h2]"It is with great sadness that we must announce the upcoming end of Elite Dangerous on Mac. Firstly, we want to reassure you that this decision did not come lightly and is something that we have been investigating for some time. As many of you will know, despite our best efforts, we have been unable to bring Elite Dangerous Horizons to Mac since launch due to technical barriers. With the planned improvements coming in our Chapter Four update of the Beyond season we have felt it necessary to make this difficult decision to allow us to bring in content and features in the way that we felt was best for the overall Elite Dangerous experience. It is for this reason that we wanted to give you as much notice as possible."[/h2]
Fleet carrier hoef je ook niet zelf te kopen. Ze hangen nu al overal en nergens en als je aan het exploren bent, kun je die dus als tussenstop gebruiken.

Maargoed een serieuze E:D gamer speelde toch al niet op Mac ivm gebrek aan horizon.
En ja ik weet het maar ik wil wel graag wat nieuwe gameplay eigenlijk.. Verder 'heb ik alles al'
De nieuwe gameplay haal ik nu met de Quest2En ja ik weet het maar ik wil wel graag wat nieuwe gameplay eigenlijk.. Verder 'heb ik alles al'
In VR zitten er ook echt wel wat nadelen aan, maar het geeft dan gewoon zoveel meer diepte in die ruimte.
Weet ik maar ik speel sinds de beta al in VRSoliest schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
De nieuwe gameplay haal ik nu met de Quest2In VR is het echt een heel anders spel.. bijna.. ongeveer.. niet echt maar wel anders
In VR zitten er ook echt wel wat nadelen aan, maar het geeft dan gewoon zoveel meer diepte in die ruimte.
Dat is inderdaad subliem gemaakt! Ik heb nu ook een Q2 trouwens. Maar inderdaad.. Zonder VR is het een goede game. Met VR is het een geweldige belevenis.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2020 17:10 ]
Wat betreft ED hoop ik dat de makers zich de komende tijd wat meer gaan bezig houden met betere gameplay/missies, en dan niet enkel missies te voet
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Yup, vind het ook best vervelend dat ik maar 30 FPS haal op planeten met mijn 1080ti. Ook dat de fidelity van die planeten ook een stuk waziger is in VR ten opzichte van non VR. Ik hoop zelf dat ze met de nieuwe update met een totaal nieuwe engine komen welke wel goed werkt naar de standaarden van deze tijdDrumatiko schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:30:
Een van de weinige dingen die me tegen viel van VR was de hoeveelheid rekenkracht die het nodig had; zeker op planeten heeft mijn 1070 en behoorlijk moeite mee om genoeg FPS te genereren. Ergens dit najaar hoop ik een nieuwe GPU op de kop te tikken om het net wat soepeler aan te laten voelen.
Wat betreft ED hoop ik dat de makers zich de komende tijd wat meer gaan bezig houden met betere gameplay/missies, en dan niet enkel missies te voet.
Dit wil ik ook gaan doen!Glenfiddich schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:37:
Ik heb een carrier en gebruik hem als support vessel voor mijn trip naar Colonia (met een enorme omweg, zo ver om dat ik onderweg waarschijnlijk tritium bij zal moeten minen ondanks dat ik voor 35000 Ly aan boord heb). Ik verwacht wel een maandje onderweg te zijn, met een hoop exploration onderweg. Ik kan mijn ship repareren, wat wel fijn is als ik met mijn Asp Explorer eens te hard land.. wat wel eens gebeurt als ik vergeet naar de zwaartekracht te kijken voordat ik ga landen, daar kan je je lelijk mee vergissen. En ik kan de exploration data meteen verkopen! Vooral dat laatste is super dat ze dat na beta 1 hebben toegevoegd want oorspronkelijk zou de carrier namelijk geen UC mogelijkheid hebben. Met de opbrengst kan ik in Colonia weer tritium kopen voor de terugkeer.
1. Ik heb toendertijd horizons aangeschaft en lees dat beyond nu gratis ism moet ik daar nog iets voor doen of is dat auto update?
2. Heeft iemand zin om een update te geven van de belangrijkste ontwikkelingen in het spel, de laatste 2 jaar ofzo? Ik heb het een tijdje weggelegd en denk eraan om weer te beginnen.
Moet alleen ene pokke-eind terugvliegen naar de bubble en de knoppen op de hotas weer leren :-) Net weer even ingelogd, snap er niks meer van (moet weer even alle keys binden enzo). Na wat gepruts kon ik wel kijken waar ik was (in een asp? een heel eind van de bubble) en wat ik heb (150M, een vlture, anaconda, beluga liner en een python). Naast de keys weer leren en terugvliegen, wat ga ik doen?! :-)
[ Voor 43% gewijzigd door Boefmans op 04-11-2020 08:39 ]
mixing a drink and music
Moet toch eerst maar weer eens wat tutorials doen voordat ik mijn spaceship stap haha.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
same here, zit wel wat voorbereiding in idd. Net een mapje met binds gedownload voor de joystick... omg :-) hoe scoop ik brandstof ook alweer, zet ik een jumppoint etc. :-)Oxigeon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:22:
De game vorige week nog maar eens aangeslingerd na 2 jaar op de PS4. Na 5 minuten maar weer afgezet omdat ik totaal niet meer weet hoe de game in zijn werk gaat.
Moet toch eerst maar weer eens wat tutorials doen voordat ik mijn spaceship stap haha.
btw zijn er mensen met een carrier? lijkt me een drama om aan zoveel geld te komen?!
[ Voor 7% gewijzigd door Boefmans op 04-11-2020 10:04 ]
mixing a drink and music
Als je in de launcher horizons start zou je alles moeten hebben.Boefmans schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:26:
Ik heb toendertijd horizons aangeschaft en lees dat beyond nu gratis ism moet ik daar nog iets voor doen of is dat auto update?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Zo heel gek veel controls hoef je stiekem nieteens te binden. Je kunt erg veel functies vinden in de panels links en rechts. Als je alle assen hebt gebind en de controls voor de menu's, dan kun je eigenlijk overal wel naartoe vliegen volgens mij. Ik geloof dat je niet hardpoints kan deployen vanuit het menu, maar er is een setting die ervoor zorgt dat de hardpoints automatisch worden gedeployed als je vuurt als je wilt.Boefmans schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:03:
[...]
same here, zit wel wat voorbereiding in idd. Net een mapje met binds gedownload voor de joystick... omg :-) hoe scoop ik brandstof ook alweer, zet ik een jumppoint etc. :-)
btw zijn er mensen met een carrier? lijkt me een drama om aan zoveel geld te komen?!
Fuel scoopen gaat vanzelf als je een Fuel Scoop hebt (niet vergeten te kopen!) en dicht genoeg bij een scoopable star (OBAFGKM) komt. En de module powered is.
En never fly without a rebuy!
Ik heb geen carrier, ook geen behoefte aan. Ik zit nog steeds voornamelijk in m'n Cobra III omdat ik er onderhand mee vergroeid ben. Ik heb gisteren dat spookschip eens bezocht. Dat is wel gaaf.
Same here. Tijdje gestopt met gamen ivm. een stevige hersenschudding.Oxigeon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:22:
De game vorige week nog maar eens aangeslingerd na 2 jaar op de PS4. Na 5 minuten maar weer afgezet omdat ik totaal niet meer weet hoe de game in zijn werk gaat.
Wil graag weer verder, was net zo lekker onderweg naar Sag A.
PSN ID: Ancta
Txs,Cyphax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:41:
[...]
Zo heel gek veel controls hoef je stiekem nieteens te binden. Je kunt erg veel functies vinden in de panels links en rechts. Als je alle assen hebt gebind en de controls voor de menu's, dan kun je eigenlijk overal wel naartoe vliegen volgens mij. Ik geloof dat je niet hardpoints kan deployen vanuit het menu, maar er is een setting die ervoor zorgt dat de hardpoints automatisch worden gedeployed als je vuurt als je wilt.
Fuel scoopen gaat vanzelf als je een Fuel Scoop hebt (niet vergeten te kopen!) en dicht genoeg bij een scoopable star (OBAFGKM) komt. En de module powered is.
En never fly without a rebuy!
Ik heb geen carrier, ook geen behoefte aan. Ik zit nog steeds voornamelijk in m'n Cobra III omdat ik er onderhand mee vergroeid ben. Ik heb gisteren dat spookschip eens bezocht. Dat is wel gaaf.
Ik zit met een Explorer ship heel ver weg, dus die heeft zeker een goede fuel scoop.
Ik kan me herinneren dat ik voorheen bijna alles met joystick kon, zeker door knoppen met een soort shifts dubbel te binden. Ik heb al een printje die ik even ga invullen enzo :-) dan is het even oefenen hoe de routine ging:
Fuel scoopen, route uitzetten, jumpen, scannen, tot ik na een paar avonden weer ergens in de bubble ben. Dan eens kijken wat ik ga doen (passegiers rondreizen of beetje handelen). Komen heb ik nog niet gedaan, klinkt best complex :-)
mixing a drink and music
Als je bindings weg zijn, heb je wellicht nog ergens een backup liggen van je user folder? Daar staan ze namelijk in.
Probeer wellicht meteen ook voiceattack te gebruiken, dan kun je tegen de computer praten om commando`s uit te laten voeren

1 November gekocht in de aanbieding op steam, zat er al langer naar te kijken maar steeds uitgesteld.
3 November voor het eerst in VR gespeeld en godverdomme wat fantastisch
Denk dat ik er ondertussen 30 uur in heb zitten al
Maar gisteren voor het eerst ook maar eens wat missies gedaan, dat was ook wel even spannend.
Heb volgens mij nog veel uit te zoeken, maar weet al wel wat ik van het weekend ga doen.
Alleen merk ik dat mijn VR bril, Samsung Odyssey+, bij erg lange sessies toch wat minder comfortabel begint te zitten, dus langzaamaan maar eens kijken voor een vervanger.
Welcome Commander o7tha_crazy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:12:
Nieuwe speler meld zich
1 November gekocht in de aanbieding op steam, zat er al langer naar te kijken maar steeds uitgesteld.
3 November voor het eerst in VR gespeeld en godverdomme wat fantastisch
Denk dat ik er ondertussen 30 uur in heb zitten alwat voornamelijk minen is, en dingen uitzoeken.
Maar gisteren voor het eerst ook maar eens wat missies gedaan, dat was ook wel even spannend.
Heb volgens mij nog veel uit te zoeken, maar weet al wel wat ik van het weekend ga doen.
Alleen merk ik dat mijn VR bril, Samsung Odyssey+, bij erg lange sessies toch wat minder comfortabel begint te zitten, dus langzaamaan maar eens kijken voor een vervanger.
Ja, in VR is het echt heel anders, niet meer zo plat. Enige waar ik me nu nog aan stoor is dat ik de extra vensters niet goed kan overlayen in het spel zelf. Ik gebruik meerdere externe tools om beter te kunnen exploren en in Oculus home lukt het me wel om een scherm het spel in te casten, maar dan moet ik dus aan de kabel.
Met de Quest2 heb ik ook bij langere sessies dat hij niet comfortabel zit. Is meer een kwestie van een goede strap te hebben dan een geheel nieuwe headset. Ik heb er nu ook een "dome" voor geprint en dat zit al een stuk beter. Ga straks ook nog die achterkant modden.
Man, zeg dat.. ik heb teveel koppijn om nu die Rift op te zetten, dus ik zat net even te vliegen op scherm, voor het eerst. Dat is wel wennen. Het is allemaal wat lastiger in te schatten. Het maakt me ook vergeetachtig. Ik kwam net aan bij een ring met overlapping painite hotspots en toen ik een prospector wilde inzetten zag ik dat ik geen limpets had meegenomen.Soliest schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:45:
[...]
Welcome Commander o7
Ja, in VR is het echt heel anders, niet meer zo plat.

Welke extra vensters bedoel je dan precies?Soliest schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:45:
[...]
Welcome Commander o7
Ja, in VR is het echt heel anders, niet meer zo plat. Enige waar ik me nu nog aan stoor is dat ik de extra vensters niet goed kan overlayen in het spel zelf. Ik gebruik meerdere externe tools om beter te kunnen exploren en in Oculus home lukt het me wel om een scherm het spel in te casten, maar dan moet ik dus aan de kabel.
Met de Quest2 heb ik ook bij langere sessies dat hij niet comfortabel zit. Is meer een kwestie van een goede strap te hebben dan een geheel nieuwe headset. Ik heb er nu ook een "dome" voor geprint en dat zit al een stuk beter. Ga straks ook nog die achterkant modden.
De map enzo ? of bijvoorbeeld je inventory?
Want ik heb bij de inventory wel eens dat als ik naar rechts kijk, dat die het dan net wel/net niet doet.
Hetzelfde bij rondkijken, dan focust die ineens op de chat waardoor ik een deel van de besturing verlies.
Maar op zich is daar allemaal wel aan te wennen.
Wat betreft een goede strap, weet niet of dat er is voor mijn headset, zou dat eens uit moeten zoeken.
Maar een nieuwe is sowieso een goed idee, want de kwaliteit van deze is...... redelijk maar de tekst is af en toe wat slecht te lezen.
Zelf heb ik de menu's zo ingesteld dat ze niet meer automatisch tevoorschijn komen als ik in een bepaalde richting kijk, heeft geeft zo een veel rustiger beeld in de cockpit. Menu 1 (linker menu) is bij mij gekoppeld aan een knop op de hotas, en is dus direct tevoorschijn te toveren als ik het nodig heb.tha_crazy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:37:
[...]
Welke extra vensters bedoel je dan precies?
Want ik heb bij de inventory wel eens dat als ik naar rechts kijk, dat die het dan net wel/net niet doet.
Hetzelfde bij rondkijken, dan focust die ineens op de chat waardoor ik een deel van de besturing verlies.
Wat betreft een goede strap, weet niet of dat er is voor mijn headset, zou dat eens uit moeten zoeken.
Maar een nieuwe is sowieso een goed idee, want de kwaliteit van deze is...... redelijk maar de tekst is af en toe wat slecht te lezen.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
De sidepannels heb ik al jaren geleden uitgezet dat als je ernaar kijkt dat ze nu dus niet naar boven komen. Ik druk daarvoor op de toetsen1 t/m 4.tha_crazy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:37:
[...]
Welke extra vensters bedoel je dan precies?
De schermen welke ik bedoel zijn schermen van 3rd party tools zoals EDDiscovery. ( https://forums.frontier.co.uk/threads/eddiscovery.138155/ )
Die positioneer ik in de oculus home dan rechts van me en pin hem vast. Als ik dan in Elite zit, zweeft dat scherm in mijn kokpit en kan ik toch die info nog zien. Als ik draadloos naar de Quest2 stream, kan ik dat scherm niet projecteren in het spel.
https://www.studioformcre...t-page/odyssey-head-strap
https://vrcover.com/produ...odyssey-plus-replacement/
[ Voor 4% gewijzigd door Soliest op 06-11-2020 14:41 ]
Binds zo ongeveer weer goed ingesteld.
Is er iets te doen in the Gathering? Neem aan dat als.ik daar missies doe de factor ook sterker wordt?
mixing a drink and music
copy paste:Boefmans schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:27:
Vandaag weer geland bij the garnering, om het Explorer schip weer te wisselen voor mijn anaconda.
Binds zo ongeveer weer goed ingesteld.
Is er iets te doen in the Gathering? Neem aan dat als.ik daar missies doe de factor ook sterker wordt?
Mocht je buiten het forum/spel nog met elkaar willen communiceren, dan kan dat via onderstaand Discord channel. Stuur een PM naar Drumatiko als je admin-rechten wilt hebben.
https://discord.gg/WSkkds9
Wat een ongelooflijke rotstreek zeg.....Soliest schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:07:
Volgende week staat Elite "gratis" op de Epic store. Hoop dat hij er dan nog wel is, want ze veranderen nog wel eens van aanbieding. Dat is dan wel cool nu ook horizons gratis aan de main game is toegevoegd.
Dit gaat natuurlijk voor een ongekend aantal bots in het spel zorgen, ik ben geen life-time member geworden zodat het gratis weggegeven kan worden......
Nouja, het is wat het is, hopelijk draaien ze het nog eens terug wanneer het spel onspeelbaar is geworden, ik schat over een week of twee.....
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
mixing a drink and music
Normaal gesproken zit nabij die planeet een "marker", een sight-seeing plek, die targetten, vlakbij hangen en dan is missie completed.....Boefmans schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:10:
Even vraagje. Een missie met touristen. Na een jump of zeven een missie update. Missie teken staat bij een planeet waar je niet kan landen. Ik scan de planeet met sirfsce scanner, geen effect. Hoe fix ik deze missie?!
even goed in je missie journal kijken, daar zal de naam instaan van wat je exact moet targetten.....
(dus niet op planeet zelf, maar de space er vlakbij, indien het écht op de planeet moet zijn gewoon de planeet 100% scannen, en dan moet de plek zichtbaar worden (als je hem niet ziet dan naar je system-panel en dan staat hij onder de planeet waar je bent, die dan targetten, en dan krijg je je marker)
Je moet wel Horizons hebben natuurlijk, maar dat zal je hebben
[ Voor 33% gewijzigd door zion op 12-11-2020 21:20 ]
systeem
mixing a drink and music
Ik heb dat de eerste paar keer ook gehad, dan lees je alleen ga naar planeet "bla bla" en dan is er niks....Boefmans schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:26:
Txs, simpel maar je moet er maar opkomen. Had het eerder geprobeerd maar te kort bij dat sightseeing ding gewacht blijkbaar.
Ongeveer hetzelfde ga je straks krijgen met wat "speciale onderdelen" vinden, maar dan moet je dus wel gewoon de planeet scannen....
[ Voor 6% gewijzigd door zion op 12-11-2020 21:47 ]
systeem
Zitten er bots in ED? Wat betekent dat in ED precies? Wat doen die bots?zion schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:05:
[...]
Wat een ongelooflijke rotstreek zeg.....
Dit gaat natuurlijk voor een ongekend aantal bots in het spel zorgen, ik ben geen life-time member geworden zodat het gratis weggegeven kan worden......
Nouja, het is wat het is, hopelijk draaien ze het nog eens terug wanneer het spel onspeelbaar is geworden, ik schat over een week of twee.....
Catch a smile out there!
Als dat de laatste plek is waar je gedockt hebt wel.Zerosum schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Dit wil ik ook gaan doen!wat gebeurd er als je schip kapot gaat, spawn je dan op je carrier?
(Sorry voor late reactie, niet heel actief hier momenteel)
Catch a smile out there!
Minen voornamelijk.... veel geld verdienen zodat je alles kan kopen, of doorverkopen.....Glenfiddich schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:47:
[...]
Zitten er bots in ED? Wat betekent dat in ED precies? Wat doen die bots?
https://forums.frontier.co.uk/threads/bots.556942/
https://elite-dangerous.f...Elite_Dangerous_Wiki:Bots
(en voordat je vraagt hoe kan ik iets doorverkopen in E:D, daar zijn helaas manieren voor, niet zo moeilijk uit te vogelen, daarom ben ik arm, en vecht ik voor elke credit die ik kan krijgen in-game, en verlies ik dus met enige regelmaat 5% van mijn scheepswaarde als ik weer eens uit de lucht geblazen word....
Is dat nieuw? heb geen carrier dus kan het niet verifieren, maar normaal gesproken spawn je op de dichtstbijzijnde planeet/space-station die een dock heeft, of indien je je verzekering niet kan betalen op (en ik kan het fout zeggen, even geen ED voorhanden): Wolf377, iig begin veld/sector, met een Sidewinder....Glenfiddich schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:50:
Als dat de laatste plek is waar je gedockt hebt wel.
(Sorry voor late reactie, niet heel actief hier momenteel)

[ Voor 79% gewijzigd door zion op 12-11-2020 22:56 ]
systeem
Ach bekijk het maar zo; je krijgt nog steeds het product waar je voor betaald hebt, en door de aanwas van nieuwe spelers zullen de inkomsten voor FD toenemen waardoor er waarschijnlijk meer content gemaakt kan worden. Credits zijn tegenwoordig toch al niet meer relevant, dus om bots zou ik me niet druk maken.zion schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:05:
[...]
https://coriolis.io/outfi...2SGF8hRFA&bn=CurrentBuikd
Alleen, eigenlijk zou ik er wel weer een shield bij willen hebben, maar niet te veel in willen leveren.
Nadeel is alleen dat ik niet helemaal lekker er een ship voor kan vinden.
Voornaamste wat ik doe is minen.
En ja, ik gebruik automated docking
Na een uurtje of 60 moet ik dat misschien toch maar eens afleren zodat ik er nog een spot bij krijg.
Ik denk eigenlijk dat het weinig verandert. De meeste mensen pakken die Epic freebies alleen maar mee 'voor de heb'.zion schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:05:
[...]
Nee dat is niet nieuw, was altijd al dat als je je verzekering betaald, dat je in het laatst gedockte station spawnd. Wat wel nieuwer is, is dat als je wanted bent en stuk gaat, dat je dan in een prison colony "wakker" wordt. Daar je fines moet betalen en weer verder kan.zion schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:51:
[...]
Is dat nieuw? heb geen carrier dus kan het niet verifieren, maar normaal gesproken spawn je op de dichtstbijzijnde planeet/space-station die een dock heeft, of indien je je verzekering niet kan betalen op (en ik kan het fout zeggen, even geen ED voorhanden): Wolf377, iig begin veld/sector, met een Sidewinder....
spoiler:Wat heel handig kan zijn als je toch al opgeblazen bent, en geen uitstaande missies of data meer in te leveren hebt.... men koopt een sidewinder aan de andere kant van het universum, vliegt een zon in, betaald je verzekering niet, en bent weer thuis
Denk zelf ook wel dat dat mee gaat vallen. Meer spelers, meer inkomsten voor Frontier. Begin volgend jaar met Odyssey vallen er dan toch weer een heleboel af omdat dat een betaalde DLC gaat worden. Zelf speel ik alleen in Solo mode, dus al helemaal geen last van. Enige waar je dan misschien iets in kunt merken in de BGS, die zou met gerichte "aanvallen" wel negatief beinvloed kunnen worden, maar de meeste "gratis" spelers haken toch na een paar uurtjes alweer af omdat ze niet weten hoe ze moeten vliegen (of nadenken in een open sandbox game).zion schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:05:
[...]
Ben toch blij dat dat niet zo is/was toen ik richting Colonia ging, dan was ik er waarschijnlijk nooit gekomen......Soliest schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:08:
[...]
Nee dat is niet nieuw, was altijd al dat als je je verzekering betaald, dat je in het laatst gedockte station spawnd. Wat wel nieuwer is, is dat als je wanted bent en stuk gaat, dat je dan in een prison colony "wakker" wordt. Daar je fines moet betalen en weer verder kan.
En je wanted verhaal is ook niet juist, meerdere keren in de bak beland, en dat was niet recentelijk, dus dat is geen nieuwe feature.
systeem
Have fun
[ Voor 25% gewijzigd door daPet op 19-11-2020 19:40 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Opgelet, je kunt dus geen epic acc koppelen aan je bestaande frontier acc
Om een alt te hebben is het dus best om met een nieuwe email een epic en frontier acc aan te maken
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Ook erg jammer dat de system en galaxy map een ramp zijn om te bedienen in VR.... binnenkort maar eens een controller gaan mappen om dan zo maar stelsels te kunnen selecteren. Met alleen een muis gaat dat dus niet in VR.
Er zijn echt veel, heel veel nieuwe accounts bij gekomen. Het was dan ook erg druk op de servers afgelopen weekend. Helaas ook weer met heel veel newby vragen
Remember boys! Don't drink and fly!
Yo-ho yo-ho a pirate's life for me! *hips*
Zeker, was een hele toffe try-out! Bedankt nogmaals!EliteGhost schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:35:
Heb de VR set al weer een tijdje terug van @AceAceAce . Een ervaring delen is leuk en hield er nog wat biertjes aan over ook
Remember boys! Don't drink and fly!
Yo-ho yo-ho a pirate's life for me! *hips*
En het zorgt voor wat extra ruimte eisen aan m'n volgende woning hehe. Rondlopen was er deze keer niet bij met 1x1m ruimte.
i7 7700k, 1080Ti, 32Gb, 150/50 internet, OBS Streamlabs. Op een of andere manier blijft het haperen op het moment dat ik de stream start
Ik begin meer en meer interesse te hebben in space/flight sims maar heb helemaal het materiaal nog niet. Maar ik kan mij wel inbeelden dat de belevenis een pak hoger ligt dan met mijn kb/m te vliegen.
Welicht de moeite waard om daarvoor beetje te investeren?
Ik zou je wel willen helpen maar ik heb E:D nog nooit met iets anders gespeeld dan met HOTAS.jmignolet schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:19:
Beetje vreemde/stomme vraag, maar zijn er hier mensen die Elite Dangerous ''full time'' met een HOTAS spelen?
Ik begin meer en meer interesse te hebben in space/flight sims maar heb helemaal het materiaal nog niet. Maar ik kan mij wel inbeelden dat de belevenis een pak hoger ligt dan met mijn kb/m te vliegen.
Mooie is dat het heel goed mapt met de in-game HOTAS. In combinatie met VR is dat wel heel prettig.
Volgens mij ga je er niet beter van spelen, en niet alles is per se beter te besturen met de stick dan met muis en keyboard (FSS, system en galaxy maps) maar ik vind het heerlijk spelen. Ik raad het wel aan dus.
Wel ik heb ervaring met sim racen en je moet mij ook niet overtuigen dat een stuur beter is dan een controller. Been there done that, haha. Al heb ik enkel een G27, dus geen fancy spul maar does the job.Cyphax schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:24:
[...]
Ik zou je wel willen helpen maar ik heb E:D nog nooit met iets anders gespeeld dan met HOTAS.
Mooie is dat het heel goed mapt met de in-game HOTAS. In combinatie met VR is dat wel heel prettig.
Volgens mij ga je er niet beter van spelen, en niet alles is per se beter te besturen met de stick dan met muis en keyboard (FSS, system en galaxy maps) maar ik vind het heerlijk spelen. Ik raad het wel aan dus.
Ding is, alles wat sim is, spreekt mij aan. En als ik dit kan combineren met games zoals E:D, waarom niet.
Welke HOTAS heb je als ik vragen mag? Daarna weer on-topic ofcourse.
Beetje afhankelijk van je budget, momenteel is er ook zeer weinig verkrijgbaar van al dat spul.jmignolet schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:02:
[...]
Wel ik heb ervaring met sim racen en je moet mij ook niet overtuigen dat een stuur beter is dan een controller. Been there done that, haha. Al heb ik enkel een G27, dus geen fancy spul maar does the job.
Ding is, alles wat sim is, spreekt mij aan. En als ik dit kan combineren met games zoals E:D, waarom niet.
Ik gebruik (voorlopig nog) https://www.flightsimwebs...ster-tflight-hotas-x.html dit. Is ondertussen al 20euro duurder dan 4 jaar geleden. Werkt perfect maar er is natuurlijk beter spul.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Zoals het stuur de ervaring met simracen verbetert doet een HOTAS dat wmb ook met Elite. Ik heb een Thrustmaster T.16000M HOTAS, die is wel heel prettig, zeker als je een klein beetje moeite doet om de nadelen op te heffen. Ik speel meestal in VR en het voordeel van deze HOTAS is voor mij de veelzijdigheid van de throttle (die je ook los kunt kopen overigens). Het is zo erg dat ik knopjes en een as over heb waarvan ik geen functie meer kan verzinnen om aan te binden.jmignolet schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:02:
[...]
Wel ik heb ervaring met sim racen en je moet mij ook niet overtuigen dat een stuur beter is dan een controller. Been there done that, haha. Al heb ik enkel een G27, dus geen fancy spul maar does the job.
Hier een nieuwe CMDR die sinds het gratis weggeven van Elite door de Epic store ook maar eens is ingestaptjmignolet schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:19:
Beetje vreemde/stomme vraag, maar zijn er hier mensen die Elite Dangerous ''full time'' met een HOTAS spelen?
Ben al jaren flightsimmer en ik zit nu te kijken om mijn bestaande setup (een yoke met throttles van Saitek) te vervangen door een nieuwe Logitech X56. Ook omdat ik nu E:D speel en hem straks voor flightsims en voor Star Wars: Squadrons in kan zetten.
Ik speel Elite:Dangerous nu nog met muis en toetsenbord maar dat is ook de reden waarom ik voorlopig nog geen combat opzoek en lekker op mijn gemakje ben gaan exploren en traden
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik speel zelf met enkel een joystick (Thrustmaster T.16000M) en toetsenbord, WASD voor lateral thrusters, shift / ctrl voor throttle up / down en verscheidene toetsen daaromheen voor andere acties. En dat speelt al heerlijk weg vergeleken met een toetsenbord/muis combo.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Wat ook leuk is om erbij te gebruiken is Voice Attack; met de gratis demo versie kun je enkele stemcommando's invoeren waarmee je bijvoorbeeld de frameshiftdrive kunt aanzetten, kunt boosten, of snel al het vermogen aan een van de onderdelen van het schip kunt toewijzen. Ook zaken als TrackIR, FreeTrack en de Tobii Eyetracker zijn leuke toevoegingen als je van plan bent veel tijd in het spel te stoppen.
Ik weet niet wat de policy in dit topic is, maar mij persoonlijk lijkt het me wenselijk om custom bindings juist te posten, ter leeringh ende vermaeck.....D4NG3R schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:04:
Voor de mensen welke bang zijn dat ze super veel missen door geen volledige HOTAS kit te halen;
Ik speel zelf met enkel een joystick (Thrustmaster T.16000M) en toetsenbord, WASD voor lateral thrusters, shift / ctrl voor throttle up / down en verscheidene toetsen daaromheen voor andere acties. En dat speelt al heerlijk weg vergeleken met een toetsenbord/muis combo.
Ik speel alweer een tijdje niet meer, vanwege, nou ja, gezondheidskwesties, maar lees wel nog steeds graag, dus je .bindings zouden op prijs gesteld worden
Zoals @Drumatiko aangeeft, is VR wél echt een game-changer, dat doet de ervaring zo erg veranderen dat ik echt teleurgesteld word als ik die bril weer moet afzetten, en terug in de Matrix ben....
[ Voor 11% gewijzigd door zion op 29-11-2020 18:40 ]
systeem
Er valt niet heel veel meer te vertellen.zion schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:35:
[...]
Ik weet niet wat de policy in dit topic is, maar mij persoonlijk lijkt het me wenselijk om custom bindings juist te posten, ter leeringh ende vermaeck.....
Ik speel alweer een tijdje niet meer, vanwege, nou ja, gezondheidskwesties, maar lees wel nog steeds graag, dus je .bindings zouden op prijs gesteld worden![]()
WASD voor Lateral Thrust (omhoog/omlaag/links/rechts)
Shift voor Throttle up
Ctrl voor Throttle down
Spatie voor wapens omhoog / omlaag
Q voor vorige ship
E voor volgende ship
R voor tabben door targetted modules
F voor targetten van volgende agressieve target
G voor targetten van vorige agressieve target
Tab voor Heatsinks (dit is al default dacht ik?)
De rest is standaard, of een best wel domme toets waar ik ondertussen gewoon aan gewend ben geraakt en geen zin heb om deze te veranderen. In ieder geval geen toetsen welke het waard zijn om zelf ook zo in te stellen.
Interfaces bedien ik voor 99% via de POV HAT op m'n joystick. Het enige moment dat ik er nog een muis bij pak is voor de galaxy map.
Uiteindelijk gaat het vooral om je eigen comfort, voor mij is deze bediening logisch. Voor anderen zal dit weer afschuwelijk zijn, gewoon zelf lekker experimenteren met hoe je de toetsen instelt. (en hoe ver je wil gaan met het instellen van hotkeys vs het gebruik van de ingame interfaces of alternatieven als VoiceAttack)
Er is geen perfecte manier om Elite te spelen ( al vind ik 2 joysticks in VR aardig in de buurt komen
Over VR gesproken, heeft men daar nog tips voor? Ik heb zelf een Oculus Quest, en ben vooral teleurgesteld over de resolutie waarop Elite lijkt te draaien. Deze heeft behoorlijk veer jaggies, terwijl andere VR games (HL:Alyx als willekeurig voorbeeld) aanzienlijk scherper zijn.. Stoeien met de ingame settings lijkt weinig uit te halen, dus misschien dat men hier nog tips heeft over de SteamVR settings oid.
Tekst e.d. is gewoon scherp, maar de 3D modellen in het schip hebben ontzettend veel last van aliasing. En ja; MSAA staat aan.

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 29-11-2020 21:13 ]
Ik ben de dag dat Elite Dangerous gratis was via de EPIC store in deze rabbit hole gestapt... Ik dacht altijd dat dit soort spellen mij niet zo lagen. Boy, i was wrongD4NG3R schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:51:
[...]
Er valt niet heel veel meer te vertellen.
WASD voor Lateral Thrust (omhoog/omlaag/links/rechts)
Shift voor Throttle up
Ctrl voor Throttle down
Spatie voor wapens omhoog / omlaag
Q voor vorige ship
E voor volgende ship
R voor tabben door targetted modules
F voor targetten van volgende agressieve target
G voor targetten van vorige agressieve target
Tab voor Heatsinks (dit is al default dacht ik?)
De rest is standaard, of een best wel domme toets waar ik ondertussen gewoon aan gewend ben geraakt en geen zin heb om deze te veranderen. In ieder geval geen toetsen welke het waard zijn om zelf ook zo in te stellen.
Interfaces bedien ik voor 99% via de POV HAT op m'n joystick. Het enige moment dat ik er nog een muis bij pak is voor de galaxy map.
Uiteindelijk gaat het vooral om je eigen comfort, voor mij is deze bediening logisch. Voor anderen zal dit weer afschuwelijk zijn, gewoon zelf lekker experimenteren met hoe je de toetsen instelt. (en hoe ver je wil gaan met het instellen van hotkeys vs het gebruik van de ingame interfaces of alternatieven als VoiceAttack)
Er is geen perfecte manier om Elite te spelen ( al vind ik 2 joysticks in VR aardig in de buurt komen) dus doe dat wat jouw het meeste oplevert.
Over VR gesproken, heeft men daar nog tips voor? Ik heb zelf een Oculus Quest, en ben vooral teleurgesteld over de resolutie waarop Elite lijkt te draaien. Deze heeft behoorlijk veer jaggies, terwijl andere VR games (HL:Alyx als willekeurig voorbeeld) aanzienlijk scherper zijn.. Stoeien met de ingame settings lijkt weinig uit te halen, dus misschien dat men hier nog tips heeft over de SteamVR settings oid.
Tekst e.d. is gewoon scherp, maar de 3D modellen in het schip hebben ontzettend veel last van aliasing. En ja; MSAA staat aan.
Ik speel in VR met de Reverb G2 (Speelde hiervoor met een Quest). Bij de Quest kun je nog wel onder de bril door kijken omdat deze niet volledig afsluit en ging het enigszins met toetsenbord en muis wat al super cool was.
En eigenlijk vanaf de dag dat mijn G2 bezorgd is in de wereld van Voiceattack gestapt (Eden voice) gecombineerd met een dubbele joystick setup.
https://www.thrustmaster....t16000m-fcs-space-sim-duo
En vanaf dat moment werdt het ultracool of zoals mijn vriendin zou zeggen nerdy
Jezus wat is dit gaaf. ik ben eindelijk uit noob land verbannen en heb een Adder gekocht en ben richting Blaauw gevlogen om toch een doel te hebben
Maar over de Quest. Mijn ervaring is dat deze verre van perfect is voor dit soort shooters hetzelfde eigenlijk met race games of ergens waar rechte lijnen inzitten die geen tekst zijn en dichtbij. Zodra je in de "verte" moet kijken wat je natuurlijk vaak doet met dit soort spellen zie je direct de tekortkomingen van de quest doordat de resolutie laag is en aliasing niet heel veel lijkt te doen. Ik heb zelf een RTX3090 en het ook niet goed gekregen met gekke hoeveelheden super sampling.
En dat is dus juist ook wat de Reverb G2 goed doet. alles in je sweetspot is echt haarscherp. De overstap van de Quest naar de G2 voelde alsof ik eerst keek door vies glas met horrengaas ervoor waarbij alles nu compleet 100% scherp helder en contrastrijk is.
Zelf geen last van, heb een silicone tussenstuk welke het bij de neus mooi afsluit.Mirage schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:00:
Ik speel in VR met de Reverb G2 (Speelde hiervoor met een Quest). Bij de Quest kun je nog wel onder de bril door kijken omdat deze niet volledig afsluit en ging het enigszins met toetsenbord en muis wat al super cool was.
Mwhah lage resolutie? Deze is gelijk aan die van de Index, al is de FoV wel een graad of 10 lager. Andere spellen vertonen dit gedrag simpelweg niet, HL: Alyx en verscheidene andere VR spellen / omgevingen zien er gewoon puntgaaf uit. Het is echt puur en alleen de 3D modellen in Elite welke er echt supper jaggy uit zien. De textures op de modellen zijn gewoon scherp, de randen echter totaal niet.Maar over de Quest. Mijn ervaring is dat deze verre van perfect is voor dit soort shooters hetzelfde eigenlijk met race games of ergens waar rechte lijnen inzitten die geen tekst zijn en dichtbij. Zodra je in de "verte" moet kijken wat je natuurlijk vaak doet met dit soort spellen zie je direct de tekortkomingen van de quest doordat de resolutie laag is en aliasing niet heel veel lijkt te doen. Ik heb zelf een RTX3090 en het ook niet goed gekregen met gekke hoeveelheden super sampling.
Ik heb er eentje idd, een soort dubbel ding, was uit mijn hoofd onder de 100 euro. Werkt prima. Even goed instellen (je kunt elke knop 4x toewijzen met een soort shift knoppen op de hotas) dus je kunt bijna alles mappen. Daarna is het een leercurve om die combi's in je spiergeheugen te krijgen :-)jmignolet schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:19:
Edit: het is de thrustmaster T-flight pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart
Edit: ik speel zonder VR. Al lastig genoeg om zo die knoppen te leren laat staan als je de hotas niet kan zien :-) (nu speel ik ook niet zoveel)
[ Voor 17% gewijzigd door Boefmans op 02-12-2020 08:34 ]
mixing a drink and music
Het is mij nog steeds niet compleet gelukt, maar volgens mij (en vele anderen) kan je het best éérst de Hotas onder controle krijgen zónder VR, en pas als je het blind kan je VR opzetten....Boefmans schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:40:
[...]
Ik heb er eentje idd, een soort dubbel ding, was uit mijn hoofd onder de 100 euro. Werkt prima. Even goed instellen (je kunt elke knop 4x toewijzen met een soort shift knoppen op de hotas) dus je kunt bijna alles mappen. Daarna is het een leercurve om die combi's in je spiergeheugen te krijgen :-)
en ik zou eindelijk eens dat stomme Voice Attack moeten installeren
systeem
Dat maakt exploren net even wat minder aangenaam, ik wilde dat ding gewoon 10K lichtjaar vooruit sturen en ondertussen dezelfde kant op vliegen. Nu moet je toch een beetje in de straal van wat 1000 ton tritium kan jumpen blijven....
Wat ik nu wil gaan doen is me focussen op engineering en ik vroeg me af of er ergens een mooi stappenplan is om een beetje efficient de juiste zaken te upgraden. Waar ga ik dus naar op zoek qua materials, wat zet ik in de blue print, etcetera. Heb wel wat gegoogled, maar echt veel wijzer werd ik niet.
edit: wellicht ook handig voor mij om een plek te hebben waar ik de beste dingen kan vinden voor het bouwen van een exploring, mining en combat build.
[ Voor 14% gewijzigd door celshof op 07-12-2020 10:36 ]
Sure: https://cmdrs-toolbox.com/guides/engineering-unlockcelshof schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:35:
een mooi stappenplan is om een beetje efficient de juiste zaken te upgraden.
Wat voor soort plek bedoel je? Een home station?edit: wellicht ook handig voor mij om een plek te hebben waar ik de beste dingen kan vinden voor het bouwen van een exploring, mining en combat build.
Je kunt goed builds maken met Edsy of Coriolis
Inara is ook handig om erachter te komen welke materials je nodig hebt voor upgrades en waar je die het meest kan vinden.
Als eerste zou ik beginnen met de upgrade van de FSD én de guardian module die je FSD ca. 10ly jumpbonus geeft; het maakt het rondreizen naar de engineers een stuk toegankelijker. Aan de andere kant; na een reis van 120.000ly stellen afstanden binnen de bubble niet zo veel meer voor
http://remlok-industries....ides-en/crafting/?lang=en
http://edcodex.info/?m=tools&cat=26
Ik bedoelde meer welke upgrades voor welke build het handigst zijn. Zal inderdaad wel te doen zijn met die schipbouwers.Cyphax schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:15:
[...]
Wat voor soort plek bedoel je? Een home station?
Je kunt goed builds maken met Edsy of Coriolis
Inara is ook handig om erachter te komen welke materials je nodig hebt voor upgrades en waar je die het meest kan vinden.
Goeie tips. En die 120.000ly had ik niet gedaan zonder die 2 upgrades. Die heb ik gelukkig al binnenDrumatiko schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:32:
En vergeet ook vooral de data/material-traders niet. Op planeten kun je locaties vinden met veel bijzondere materials die je later weer kunt omwisselen voor materialen die je nog hebt voor je upgrades. Ook Dav's Hope is een aanrader; je kunt hier eenvoudig data farmen door die mast van de outpost te scannen (en als je bij iedere relog een vast rondje rijdt dan haal je ook redelijk wat materialen binnen).
Als eerste zou ik beginnen met de upgrade van de FSD én de guardian module die je FSD ca. 10ly jumpbonus geeft; het maakt het rondreizen naar de engineers een stuk toegankelijker. Aan de andere kant; na een reis van 120.000ly stellen afstanden binnen de bubble niet zo veel meer voor
Maar echt verdiepen in engineering en Guardian spul heb ik nooit gedaan
Ik zou MSAA uitzetten en kijken naar je supersampling instellingen in het SteamVR menu. Het spel genereert dan een hogere resolutie dan dat je beeldscherm projecteerd. Dit zou... mogelijk.. misschien.. kunnen helpen.D4NG3R schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:51:
[...]
Je probleem klinkt als iets dat ik ook bij de Vive terug heb gezien. Supersampling helpt, het is wel een aanslag op je GPU.
YouTube: Elite Dangerous: Odyssey Gameplay Reveal Trailer
Supersampling is inderdaad wat scherper dan MSAA, maar ook veel meer belastend voor je systeem.EliteGhost schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:58:
[...]
Ik zou MSAA uitzetten en kijken naar je supersampling instellingen in het SteamVR menu. Het spel genereert dan een hogere resolutie dan dat je beeldscherm projecteerd. Dit zou... mogelijk.. misschien.. kunnen helpen.
Je probleem klinkt als iets dat ik ook bij de Vive terug heb gezien. Supersampling helpt, het is wel een aanslag op je GPU.
Let er wel op dat Elite gewoon slechte 3d objecten heeft en die gewoon niet mooi zijn. Ze gebruiken erg weinig polygonen om de objecten te maken. Omdat je aangeeft dat de tekst er gewoon goed uit ziet, denk ik dat dit het probleem is
Soliest schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:43:
Nieuwe gameplay beelden van Odyssey!
YouTube: Elite Dangerous: Odyssey Gameplay Reveal Trailer
Dit ziet er echt prachtig uit! Heb geen oordeel over eventuele verwachtingen/beloftes uit het verleden, want ben pas net ingestapt, maar ik zou hier ontzettend blij van worden.
Nu eens gaan kijken wat de pre-order gaat kosten en hoe snel ik mijn geld richting Frontier kan sturen
Edit:
Zowel bij Steam als in de Epic Store kost de pre-order 34,99 euro. Bij de pre-order krijg je als bonus een uniek 'Pioneer' spacesuit.
Er is ook een pre-order alpha versie. Deze gaat je 46,99 euro kosten. Hier krijg je als extra bonus dan toegang tot de alpha versie en de officiële Odyssey soundtrack.
Edit2:
De alpha versie levert nogal wat problemen op bij Steam lijkt het, je krijgt namelijk ook meteen een update van bijna 6GB. Dit betekend dus dat je nu al Odyssey kunt gaan spelen en naast de Alpha ook de Beta versie mag deelnemen (je bent dus een tester die betaald om iets te testen, ach ik mag niet klagen met mijn early access game library
[ Voor 45% gewijzigd door Postman op 11-12-2020 14:16 ]
betalen om te testen hebben ze eigenlijk bij elke beta al gedaan. Een beetje in de trant van, je hebt ervoor betaald, dus je zal wel goed gaan testen. Dan zullen de "profiteurs" er geen potje van kunnen maken tijdens het testen. En uiteraard kost het onderhouden van een testserver ook wel wat centen.Postman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:59:
[...]
![]()
Dit ziet er echt prachtig uit! Heb geen oordeel over eventuele verwachtingen/beloftes uit het verleden, want ben pas net ingestapt, maar ik zou hier ontzettend blij van worden.
Nu eens gaan kijken wat de pre-order gaat kosten en hoe snel ik mijn geld richting Frontier kan sturen
Edit:
Zowel bij Steam als in de Epic Store kost de pre-order 34,99 euro. Bij de pre-order krijg je als bonus een uniek 'Pioneer' spacesuit.
Er is ook een pre-order alpha versie. Deze gaat je 46,99 euro kosten. Hier krijg je als extra bonus dan toegang tot de alpha versie en de officiële Odyssey soundtrack.
Edit2:
De alpha versie levert nogal wat problemen op bij Steam lijkt het, je krijgt namelijk ook meteen een update van bijna 6GB. Dit betekend dus dat je nu al Odyssey kunt gaan spelen en naast de Alpha ook de Beta versie mag deelnemen (je bent dus een tester die betaald om iets te testen, ach ik mag niet klagen met mijn early access game library).
Ik heb destijds een Lifetime Pass gekocht en heb tot nu toe alle testversies kunnen doen. Ik vind dat erg gemakkelijk om van te voren al te kunnen testen wat er met bepaalde dingen gebeurd en niet meteen mijn commander zijn progress kwijt te raken als er iets fout gaat.
Die Lifetime Pass is niet meer te verkrijgen toch? Want ik heb wel Horizons gekocht als een pakket samen met ED een paar maanden voor Horizons gemerged werd. En ben uiteindelijk pas deze week begonnen met spelen.Soliest schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:46:
Ik heb destijds een Lifetime Pass gekocht en heb tot nu toe alle testversies kunnen doen. Ik vind dat erg gemakkelijk om van te voren al te kunnen testen wat er met bepaalde dingen gebeurd en niet meteen mijn commander zijn progress kwijt te raken als er iets fout gaat.
En over de test server: deze alpha versie is op een aparte server? En zo ja, kom ik hiermee uiteindelijk weer terug in de hoofd server. Of hoe werkt het precies?
Want ik zou de alpha wel willen proberen, maar zou het vervelend vinden als ik problemen ondervind en 'opnieuw' moet starten. Van de andere kant wil ik ook niet veel tijd in de alpha steken om vervolgens alles opnieuw te doen bij release. Klinkt eigenlijk alsof ik wel de voordelen, maar niet de nadelen wil. Begin te denken dat ik iets teveel verwacht
Ik denk dat je risico loopt dat het niet zo soepel verloopt als je wilt, omdat het nog testfase is, maar je kunt bij FDev wel vragen om hulp om iets terug te krijgen als je iets verliest door een bug ofzo in het spel. Ik weet niet of dat ook voor alpha of beta geldt, maar ik geloof dat ze daar heel coulant in zijn.Postman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:57:
[...]
Die Lifetime Pass is niet meer te verkrijgen toch? Want ik heb wel Horizons gekocht als een pakket samen met ED een paar maanden voor Horizons gemerged werd. En ben uiteindelijk pas deze week begonnen met spelen.
En over de test server: deze alpha versie is op een aparte server? En zo ja, kom ik hiermee uiteindelijk weer terug in de hoofd server. Of hoe werkt het precies?
Want ik zou de alpha wel willen proberen, maar zou het vervelend vinden als ik problemen ondervind en 'opnieuw' moet starten. Van de andere kant wil ik ook niet veel tijd in de alpha steken om vervolgens alles opnieuw te doen bij release. Klinkt eigenlijk alsof ik wel de voordelen, maar niet de nadelen wil. Begin te denken dat ik iets teveel verwacht
What happens in the Alpha/Beta stays in the Alpha/Beta.
Er wordt een nieuwe server voor gebruikt en een aparte installatie op je pc. Ze maken wel een kopie van je commander van ongeveer een maand/week geleden, maar wordt niet mee terug genomen naar het "live" spel.
Je kunt wel de gewone game ook spelen zolang die testperiode loopt?Soliest schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:24:
Lifetime pass is inderdaad niet meer te krijgen.
Er wordt een nieuwe server voor gebruikt en een aparte installatie op je pc. Ze maken wel een kopie van je commander van ongeveer een maand/week geleden, maar wordt niet mee terug genomen naar het "live" spel.
Zeker, het zijn gewoon losstaande games.Cyphax schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:27:
[...]
Je kunt wel de gewone game ook spelen zolang die testperiode loopt?
Bedankt voor de antwoorden.Soliest schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:24:
Lifetime pass is inderdaad niet meer te krijgen.
In mijn geval is er weinig te kopiëren, ik zou dan op de alpha server weer opnieuw beginnen. Op zich niet zo erg, behalve dat het begin wel een beetje saai is voor de 4de keer (twee keer de 'fout' gemaakt om de starter zone te verlaten en daar een station te bezoeken, weg permit).
Misschien dat ik dus even wacht met alpha kopen, zodat er ook een kopie te maken is.
Eigenlijk is het dus een beetje zoals de PTR bij WoW en EVE Online. Je kunt wel dingen testen en nieuwe vaardigheden leren, maar je behaalt geen voordeel in het 'hoofd' spel. Aangezien ED meer om vaardigheden draait is het dus op zich wel te verantwoorden om de alpha te spelen (ja oké credits zijn belangrijk en engineers enzo ook, maar uiteindelijk kan iemand met super dogfight skills toch winnen van iemand met een super dure build en nul combat skills).
Ik denk dat ik dat ga doen dan, ik heb uiteindelijk nooit veel geld voor E:D hoeven betalen, dat kan wel een keertje.
Het makkelijke voor mij in een beta is dat ik al een aantal miljoen credits heb en gewoon vanalles kan gaan kopen en uitproberen. Helaas in de vorige test net geen Fleet carrier kunnen kopen, maar wel een paar andere dingen. Omdat Odyssey nu helemaal anders wordt, zal een nieuwe commander aanmaken ook wel leuker zijn om meteen te kunnen testen hoe het "te voet" gedoe werkt.Postman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:37:
[...]
Bedankt voor de antwoorden.
In mijn geval is er weinig te kopiëren, ik zou dan op de alpha server weer opnieuw beginnen. Op zich niet zo erg, behalve dat het begin wel een beetje saai is voor de 4de keer (twee keer de 'fout' gemaakt om de starter zone te verlaten en daar een station te bezoeken, weg permit).
Misschien dat ik dus even wacht met alpha kopen, zodat er ook een kopie te maken is.
Eigenlijk is het dus een beetje zoals de PTR bij WoW en EVE Online. Je kunt wel dingen testen en nieuwe vaardigheden leren, maar je behaalt geen voordeel in het 'hoofd' spel. Aangezien ED meer om vaardigheden draait is het dus op zich wel te verantwoorden om de alpha te spelen (ja oké credits zijn belangrijk en engineers enzo ook, maar uiteindelijk kan iemand met super dogfight skills toch winnen van iemand met een super dure build en nul combat skills).
In Elite kun je eigenlijk geen fouten maken, ja ... dood gaan, maar dan ga ik geen nieuwe commander aanmaken, ga ik gewoon door met mijn huidige "cloon". Starter zone permit is alleen maar gemakkelijk als je in open wilt spelen en niet de hele tijd gegankedwilt worden. Heb ik overigens sowieso geen last van, Elite is daar veel te groot voor en kom bijna nooit iemand tegen. Als ik veel missies heb, of met mijn explorer commander speel, dan speel ik gewoon in Solo mode.