Ticking away, the moments that make up a dull day
Het rondlopen en schieten op planeten te voet trekt me sowieso niet. Het past niet zo goed bij een piloot; meer bij een soldaat. Dat is niet echt het type game dat E:D is voor mij.GekkePrutser schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:19:
[...]
Argh.... Wat jammer zeg inderdaad!!
VR is de enige echte manier om E:D te spelen. Gelukkig schijnt het wel later te komen. Maar wel heel jammerIk had me er nogal op verheugd sinds de leaks.
Ik heb de lifetime pass dus 'niet kopen' is geen ding. Maar ik baal er wel van.
Ik vraag me af of "space legs" wel gaat werken trouwens (rondlopen in het schip zelf) en wellicht alleen het lopen op de planeten niet.
Ook verwacht ik nog een andere tweedeling: We hebben nu blijkbaar atmosferische planeten maar duidelijk geen zwaar bebouwde en zo te zien ook geen vormen van vegetatie. Dus wellicht komt ook dat nog later.
Ik zou het al gaaf vinden om de SRV te kunnen te gebruiken, of iets vergelijkbaars dat je als persoon bestuurt. Daar heb je niet eens per se benen voor nodig.
Ik heb geen idee wat ze daar dus van gaan maken, dat wordt vanzelf wel duidelijk.
Saved by the buoyancy of citrus
Hoe werken de andere VR mensen eigenlijk met het ingeven van destination? Ook even bril af en dan even in non-VR typen?
Ik ben ook nooit echt een grote voorstander geweest van space legs. Gewoon omdat ik vind dat er nog genoeg andere dingen toe te voegen zijn die in mijn ogen meer waarde hebben dan rondwandelen. Nooit begrepen van mensen die willen rondwandelen op hun schip, dat heb je toch al na 5 minuten gezien. Pas op op zich niets tegen dat space legs er komen en ik kijk wel uit naar de opkomende developer video´s. Eindelijk nog eens wat nieuws.
I'll do what I can, but expect very little.
Man wat is deep-core mining gaaf, totaal geen aandacht aan besteed toen het uitkwam - maar ik vermaak me nu heerlijk. Filmpje op m'n 2e scherm en ondertussen gewoon lol hebben met wat maten in een voicecall/wing terwijl we asteroids opblazen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dit wil ik eigenlijk ook nog eens doen, 'k heb er speciaal een Type 6, en toen ik erachter kwam dat die niet geschikt is een Keelback voor gekocht.D4NG3R schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:04:
Sinds een week of 2 weer lekker bezig met Elite, ook een paar mensen weten over te halen om mee te spelen (en sinds de sale op Steam nog een paar meer).
Man wat is deep-core mining gaaf, totaal geen aandacht aan besteed toen het uitkwam - maar ik vermaak me nu heerlijk. Filmpje op m'n 2e scherm en ondertussen gewoon lol hebben met wat maten in een voicecall/wing terwijl we asteroids opblazen.
Ik heb 1 keer geprobeerd om core asteroids te vinden maar dat lukte niet goed en de game crashte, en toen heb ik het even geparkeerd.
Verwijderd
ik woon in Heesch nabij den bosch.
is er iemand af en toe wat tijd kan vrijmaken.
ik hoor het graag
doebro2010
Verwijderd
Tip gratuit: Google en de Frontier Forums lezen.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:14:
ik wil beginnen met elite dangerous en zoek iemand die tegen betaling mij op weg kan helpen.
ik hoor het graag
doebro2010
je mag alles vragen en niemand zal het 'dom' vinden. We zijn daar om elkaar te helpen tenslotte
Nu is ED een enorm groot spel met vele mogelijkheden dus niet iedereen zal direct kunnen zeggen hoe en wat. Maar als beginneling kunnen we je zeker helpen hoor! dus. Vraag (op discord) maar raak!
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Met Google vind je heel veel informatie en walkthroughs, en op Youtube staan ook veel tutorials etc. Verder is het gewoon veel uitproberen, er is niet één manier om dit spel te spelen.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:14:
ik wil beginnen met elite dangerous en zoek iemand die tegen betaling mij op weg kan helpen.
ik hoor het graag
doebro2010
Catch a smile out there!
Verwijderd
welke in de opties kan ik het beste toewijzen . er zijn nml veel mogelijkheden als thrust vertical of lateraal etc.
ik hoor graag van jullie.
Tenzij je een losse gashendel hebt natuurlijk, dat is wel zo handig.
Catch a smile out there!
Ik zou als ik jou was even de Elite Dangerous Gathering of Tweakers discord joinen, daar kunnen we je wat makkelijker en sneller helpen.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:52:
een eerste vraag : ik heb een 3d logitech flightstick en daar zit 1 slider op voor throttle gebruik.
welke in de opties kan ik het beste toewijzen . er zijn nml veel mogelijkheden als thrust vertical of lateraal etc.
ik hoor graag van jullie.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Doet wat het moet doen volgens mijAceAceAce schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:11:
Hoe bevallen de Fleet Carriers? Die zouden 9 juni uit moeten zijn gekomen?
De wekelijkse upkeep is in elk geval naar een wat beschaafder niveau gegaan. Verder ben ik nu bezig hem vol te laden met Tritium (zit nu op 15.000 ton) en dan eens bedenken waar ik naartoe wil
Catch a smile out there!
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Nee, er zitten ook zulke dingen bij:daPet schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:10:
Nice! niet alleen kristallen zo te zien?
:strip_exif()/f/image/pi3QVDW2loKtBsREsvgByRaE.jpg?f=fotoalbum_large)
Catch a smile out there!
Die zijn voor op de space-bbq. Kan je die oppikken?Glenfiddich schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Nee, er zitten ook zulke dingen bij:
[Afbeelding]
Nee, als ik de cargo scoop open en er naartoe vlieg dan zie je hem wel op het display verschijnen als je er dichtbij bent, maar hoe vaak ik ook probeer ik vlieg er steeds overheen. Kennelijk kan ik hem dus niet oppikken.Cyphax schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:34:
[...]
Die zijn voor op de space-bbq. Kan je die oppikken?
Catch a smile out there!
Is het wel te selecteren? Anders zal het wel voor de sier zijn.Glenfiddich schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:40:
[...]
Nee, als ik de cargo scoop open en er naartoe vlieg dan zie je hem wel op het display verschijnen als je er dichtbij bent, maar hoe vaak ik ook probeer ik vlieg er steeds overheen. Kennelijk kan ik hem dus niet oppikken.
Hij is wel te selecteren.Cyphax schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:45:
[...]
Is het wel te selecteren? Anders zal het wel voor de sier zijn.
Catch a smile out there!
Limpet gaat er ook niet op af? Zal wel niet, maar wie weet. Ik ben nog niet zo ver, zit nog in de bubble te sparen voor een upgrade van m'n Cobra.
Heb elders gelezen dat research limpets er niks op doen, helaas heb ik die ook niet bij me. Misschien toch maar even terug naar de bubble om zo'n limpet controller op te halen nu ik er nog enigszins in de buurt ben, je weet nooit waar hij later nog goed voor is.Cyphax schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Limpet gaat er ook niet op af? Zal wel niet, maar wie weet. Ik ben nog niet zo ver, zit nog in de bubble te sparen voor een upgrade van m'n Cobra.
Kan er nog wel even op af met mijn miner, kijken of een collector limpet wat doet. En hoe hij reageert op beschietingen
Catch a smile out there!
ik speel al dik 5 jaar dit spel. Maar ik heb nooit echt gegrind.
En dus.. Met maar 1.6 miljard op de rekening kan ik hem ook niet betalen
en als ik eerlijk ben.. ik snap de carrier niet. Zeker niet voor een persoonlijke speler (voor een squadron? ja dat dan weer wel) endus heb ik er ook geen belangstelling bij
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
De miners moeten geen 200ly meer vliegen om hun goederen kwijt te raken en de fleet carriers verdienen redelijk passief een inkomen. Mooie symbiose.
Er zijn ook fleet carrirers die schepen brengen naar Colonia.
Zelf speel ik ook sinds de beta, en heb ook nog maar 1 miljard ofzo. Laatste 2 jaar staat het aantal speluren maar op een laag pitje. Maar het blijft een relaxed spel.
I'll do what I can, but expect very little.
Catch a smile out there!
Komt me superberoerd uit (daarom reageer ik ook zo weinig de laatste tijd, heb real-life ellende die mijn aandacht helaas nodig hebben, maar dat is verder offtopic dus zal ik jullie niet mee lastig vallen....)
Anyhow, als het goed is valt (nouja ik hoop dat ze het netjes aangeven

Oculus Rift S
En dan gá ik gewoon tijd maken voor E:D, wat er ook gebeurt...
Hebben de VR-gebruikers hier nog tips (sites die ik alvast kan lezen, settings die ik alvast kan regelen. kotsbakjes die ik alvast strategisch op kan hangen of dergelijken?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Als je dat nog niet hebt zal ik maar vast gaan sparen voor een HOTAS, dat was bij mij vrijwel gelijk een dikke wenszion schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:21:
w00t! Ding is al maanden de hele tijd overal uitverkocht, en dan opeens verkrijgbaar.....
Komt me superberoerd uit (daarom reageer ik ook zo weinig de laatste tijd, heb real-life ellende die mijn aandacht helaas nodig hebben, maar dat is verder offtopic dus zal ik jullie niet mee lastig vallen....)
Anyhow, als het goed is valt (nouja ik hoop dat ze het netjes aangeven) morgen dit op de stoep.......
[Afbeelding]
Oculus Rift S
En dan gá ik gewoon tijd maken voor E:D, wat er ook gebeurt...
Hebben de VR-gebruikers hier nog tips (sites die ik alvast kan lezen, settings die ik alvast kan regelen. kotsbakjes die ik alvast strategisch op kan hangen of dergelijken?![]()
![]()
[/]
Maar gefeliciteerd! Ik heb ook een Rift S en het bevalt me erg goed. Er is eerlijk gezegd niet echt veel nodig om het aan de praat te krijgen. 1 ding wat me wel te binnen schiet:
Heb je het spel via steam? en heb je het al een tijdje (er is een datum, volgens mij 2019 maar dat weet ik niet precies). als je hem langer dan die datum al op steam hebt, kan je een gratis code op de frontierstore in je account krijgen voor Oculus, waarmee je hem rechtstreeks kan spelen ipv via steam, dat heeft z'n voor en nadelen maar dan ben je je daarvan bewust iig.
Wat minder relevant aan Elite is het tooltje Oculus Tray Tool, daarmee kan je profielen instellen maar ook de service van Oculus aan/uit zetten. wel zo prettig als je de bril aan je pc hebt hangen, maar niet wilt dat Oculus continue probeert te kijken of de bril actief is of niet.
Als je ergens tegenaan loopt moet je maar roepen!
Het wordt vrij snel vervelend met de panels; die komen tevoorschijn als je naar een bepaalde hotspot kijkt. Je kunt in de settings de panels beter aan een knop binden en dan zo instellen dat ze niet automatisch verschijnen. Dat werkt wel heel prettig; je kunt dan panels openen zonder ernaar te kijken. Of even wegkijken zonder het panel te sluiten.
Als je bang bent om misselijk te worden moet je een tijdje wennen, dus combat even laten tot je comfortabel kan draaien. In mijn ervaring gaat dat na verloop van tijd vanzelf beter tot op het punt dat het nooit meer oncomfortabel wordt.
Tot slot nog de tip om even goed te kijken naar de kleuren van de UI in-game als je merkt dat teksten lastig te lezen zijn. Dat oranje is in mijn oude Rift bijna onleesbaar. Als je merkt dat dat bij de Rift S ook is kan je de kleuren aanpassen naar iets van blauw, wat wel leesbaar is.
Als je teksten toch onscherp vindt, probeer dan de game goed werkend te krijgen met een HMD Quality van groter dan 1. Misschien is het met zo'n Rift S ook weer niet zo'n issue, maar bij mij wel, en het scheelt enorm wanneer de game in hogere resolutie wordt gerenderd en vervolgens gedownscaled worden. Het gaat wel ten koste van de framerate in een station, maar dat is een afweging.
* zion kijkt naar de bijzettafel, Saitek X52 Pro? Check, even afstoffen dat dingMelantrix schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:26:
[...]
Als je dat nog niet hebt zal ik maar vast gaan sparen voor een HOTAS, dat was bij mij vrijwel gelijk een dikke wens
Ik heb hem sinds 2015 oid, inderdaad via Steam (en lifetime pass), goede tip, ik zal eens kijken...Maar gefeliciteerd! Ik heb ook een Rift S en het bevalt me erg goed. Er is eerlijk gezegd niet echt veel nodig om het aan de praat te krijgen. 1 ding wat me wel te binnen schiet:
Heb je het spel via steam? en heb je het al een tijdje (er is een datum, volgens mij 2019 maar dat weet ik niet precies). als je hem langer dan die datum al op steam hebt, kan je een gratis code op de frontierstore in je account krijgen voor Oculus, waarmee je hem rechtstreeks kan spelen ipv via steam, dat heeft z'n voor en nadelen maar dan ben je je daarvan bewust iig.
Wat minder relevant aan Elite is het tooltje Oculus Tray Tool, daarmee kan je profielen instellen maar ook de service van Oculus aan/uit zetten. wel zo prettig als je de bril aan je pc hebt hangen, maar niet wilt dat Oculus continue probeert te kijken of de bril actief is of niet.
Waarschijnlijk kan ik dan beter eerst de bril afzetten voordat ik een biertje probeer te pakken in de keukenAls je ergens tegenaan loopt moet je maar roepen!
Cyphax schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:32:
Heb je een HOTAS-setup erbij? Anders heeft de game bindings voor de Touch Controllers. Ik doe zelf met een HOTASding.
Het wordt vrij snel vervelend met de panels; die komen tevoorschijn als je naar een bepaalde hotspot kijkt. Je kunt in de settings de panels beter aan een knop binden en dan zo instellen dat ze niet automatisch verschijnen. Dat werkt wel heel prettig; je kunt dan panels openen zonder ernaar te kijken. Of even wegkijken zonder het panel te sluiten.
Ben ik niet, ik ben zeeman, en heel wat stormen meegemaakt, en nog nooit zeeziek geweest (wel een keer landziekAls je bang bent om misselijk te worden moet je een tijdje wennen, dus combat even laten tot je comfortabel kan draaien. In mijn ervaring gaat dat na verloop van tijd vanzelf beter tot op het punt dat het nooit meer oncomfortabel wordt.
Tot slot nog de tip om even goed te kijken naar de kleuren van de UI in-game als je merkt dat teksten lastig te lezen zijn. Dat oranje is in mijn oude Rift bijna onleesbaar. Als je merkt dat dat bij de Rift S ook is kan je de kleuren aanpassen naar iets van blauw, wat wel leesbaar is.
Als je teksten toch onscherp vindt, probeer dan de game goed werkend te krijgen met een HMD Quality van groter dan 1. Misschien is het met zo'n Rift S ook weer niet zo'n issue, maar bij mij wel, en het scheelt enorm wanneer de game in hogere resolutie wordt gerenderd en vervolgens gedownscaled worden. Het gaat wel ten koste van de framerate in een station, maar dat is een afweging.
![]() | ![]() |
Zoiets?
Dan nog wel even een vraag aan @Cyphax en @Melantrix : Ik heb E:D nog nooit met de HOTAS gespeeld (terwijl ik hem specifiek voor Elite gekocht heb), omdat ik in het begin niet zo goed in het spel kon komen, en daarna met een controller gewend was te spelen, maar met VR wil ik natuurlijk 100% de HOTAS gaan gebruiken....
Hebben/weten jullie toevallig een goede config file voor de X52 pro die ik kan importeren in Elite (of kan overtypen) zodat ik niet weer een week bezig ben met dat ding te moeten tweaken voordat het speelbaar is? (of is de standaard setup voor een Hotas al vrij aardig? Ik kan het me haast niet voorstellen want dan was ik de eerste keer al wel doorgegaan met de Hotas, en de default bindings voor een controller (Xbox Elite Series2 controller) zijn ook schier onspeelbaar (in mijn nederige opinie)
[ Voor 55% gewijzigd door zion op 17-06-2020 18:55 ]
systeem
Dit zijn idd ook goede tips, vooral van de menu's. Resolutie/leesbaarheid is naar mijn mening geen probleem in de rift s, maar je kan altijd spelen met de instellingen.Cyphax schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:32:
Heb je een HOTAS-setup erbij? Anders heeft de game bindings voor de Touch Controllers. Ik doe zelf met een HOTASding.
Als je bang bent om misselijk te worden moet je een tijdje wennen, dus combat even laten tot je comfortabel kan draaien. In mijn ervaring gaat dat na verloop van tijd vanzelf beter tot op het punt dat het nooit meer oncomfortabel wordt.
Je hebt de x52? Dat is het zelfde model als in-game, wat erg vet is voor de inlevingsvermogen enzo. Een collega van mij heeft dezelfde en hij zei wel dat je soms hebt dat de pilot z'n hand beweegt en dat dat heeel raar is. Je kan dat ook uitzetten in de instellingen!
Mijn ervaring is met een Thrustmaster T16000m en daarvan waren de default keybindings vrij goed bruikbaar. Maar ik heb er best wat tijd in moeten steken om het te optimaliseren (onder meer voor die panels, waar zo'n pov-hat op je throttle handig is). Ik zou hier even doorheen kijken: https://forums.frontier.c...pro-default-layout.55447/zion schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:33:
[...]
Dan nog wel even een vraag aan @Cyphax en @Melantrix : Ik heb E:D nog nooit met de HOTAS gespeeld (terwijl ik hem specifiek voor Elite gekocht heb), omdat ik in het begin niet zo goed in het spel kon komen, en daarna met een controller gewend was te spelen, maar met VR wil ik natuurlijk 100% de HOTAS gaan gebruiken....
Hebben/weten jullie toevallig een goede config file voor de X52 pro die ik kan importeren in Elite (of kan overtypen) zodat ik niet weer een week bezig ben met dat ding te moeten tweaken voordat het speelbaar is? (of is de standaard setup voor een Hotas al vrij aardig?
Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen hoe deze game zonder HOTAS speelt.
Op zich heb je nieteens zo vreselijk veel knoppen nodig; je kunt allerlei functies in het rechterpanel activeren. Als je geen binding hebt voor je landing gear kan je dat daar ook doen. Links heb je knopjes voor Galaxy en System Maps... ik heb niet alle knoppen op mijn stick een functie gegeven. Ik ben nog steeds een beetje zoekende naar de ultieme key bindings. Het is een van de hoofdqueesten van de game.Ik kan het me haast niet voorstellen want dan was ik de eerste keer al wel doorgegaan met de Hotas, en de default bindings voor een controller (Xbox Elite Series2 controller) zijn ook schier onspeelbaar (in mijn nederige opinie)
Maar je kunt wel ontdekken welke functies je veel gebruikt en die koppelen aan een knop of as ofzo.
Het is wel cool dat die x52 gemodelleerd is; die van mij lijkt er een beetje op, vnml omdat het uberhaupt HOTAS is. Ik zie die stick eigenlijk nooit onder het vliegen, dat het niet helemaal 1 op 1 hetzelfde is leidt mij niet af gelukkig.Melantrix schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:36:
[...]
Dit zijn idd ook goede tips, vooral van de menu's. Resolutie/leesbaarheid is naar mijn mening geen probleem in de rift s, maar je kan altijd spelen met de instellingen.
Je hebt de x52? Dat is het zelfde model als in-game, wat erg vet is voor de inlevingsvermogen enzo. Een collega van mij heeft dezelfde en hij zei wel dat je soms hebt dat de pilot z'n hand beweegt en dat dat heeel raar is. Je kan dat ook uitzetten in de instellingen!
In VR is de game sowieso luguber. Als je opstaat en naar jezelf kijkt zit je naar zo'n headless horseman te kijken, hoewel je kunt zien dat z'n onzichtbare nek wel random beweegt.
[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 17-06-2020 19:08 ]
Ik ken dat gevoel, ik ben PC gamer, maar met een controller, dus alle minder belangrijke bindings heb ik op mijn keyboard staan ipv mijn controller, want anders raak ik in de warCyphax schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:03:
Op zich heb je nieteens zo vreselijk veel knoppen nodig; je kunt allerlei functies in het rechterpanel activeren. Als je geen binding hebt voor je landing gear kan je dat daar ook doen. Links heb je knopjes voor Galaxy en System Maps... ik heb niet alle knoppen op mijn stick een functie gegeven. Ik ben nog steeds een beetje zoekende naar de ultieme key bindings. Het is een van de hoofdqueesten van de game.
Maar je kunt wel ontdekken welke functies je veel gebruikt en die koppelen aan een knop of as ofzo.
Zo hebben mijn Galaxy/System map bindings het veld moeten ruimen voor de (imo) veel belangrijkere "resume previous destination", want die heb je vaak snel nodig, als ik tijd heb mijn maps te bekijken heb ik ook wel tijd om naar mijn KB te reiken....
Ijdelheid is sowieso een van de hoofdzondes, gewoon niet de hele tijd naar jezelf kijken in VR.... Als je die bril afzet heb je helaas gewoon dat bierbuikje weerHet is wel cool dat die x52 gemodelleerd is; die van mij lijkt er een beetje op, vnml omdat het uberhaupt HOTAS is. Ik zie die stick eigenlijk nooit onder het vliegen, dat het niet helemaal 1 op 1 hetzelfde is leidt mij niet af gelukkig.
In VR is de game sowieso luguber. Als je opstaat en naar jezelf kijkt zit je naar zo'n headless horseman te kijken, hoewel je kunt zien dat z'n onzichtbare nek wel random beweegt.
Echt als grapje bedoeld hé, niet beledigend opvatten alsjeblieft....
systeem
HARDPOINTS DEPLOYEDzion schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:17:
[...]
Ijdelheid is sowieso een van de hoofdzondes, gewoon niet de hele tijd naar jezelf kijken in VR.... Als je die bril afzet heb je helaas gewoon dat bierbuikje weer![]()
Echt als grapje bedoeld hé, niet beledigend opvatten alsjeblieft....
Ik heb overigens nog 1 tip: je kunt in de settings een knop binden die de view reset. Soms klopt die niet of verspringt ie, en dan is dat handig. Ik heb 'm aan CTRL gekoppeld, die kan ik blind vinden.
Het is ook wel handig om muis en toetsenbord erbij te hebben; je kunt in VR toch de muis gebruiken (dat kan handig zijn in de Galaxy Map bijvoorbeeld, en vooral bij de settings) en het toetsenbord komt ook goed van pas in de Galaxy Map, omdat ik niet weet hoe ik anders sterrenstelsels zou moeten vinden.
Keyboard en muis (vooral keyboard) ga je idd nog wel nodig hebben. En idd, zon reset view is erg handig, vooral als je voor t eerst in t spel stapt.
In de basis zegt deze config eigenlijk; de 4 knoppen op de throttle horen allemaal bij een van de functies flight, combat, gear, navigation en deze indrukken samen met een andere knop levert een actie op in die categorie. Die gedachte vind ik wel logisch en werkt best goed.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Net even Elite opgestart (zonder nog iets aan de bindings gedaan te hebben), en ik ben verliefd....
Ik wou dat de graphics nog 10 keer beter zouden zijn, maar gewoon in de hangar staan en zien hoe groot je schip eigenlijk is, en dan naar buiten vliegen en een beetje om je heen kunnen kijken, om achterom te kijken in die balzaal van een brug (was nog maar mijn Python).....
ge-wel-dig!....
Helaas nu niet meer tijd want ik moet weer verder, maar zo snel mogelijk de controls goed instellen en exploren maar, ik ben iig blij met de Rift S

Nou nu eerst maar even met controller gedaan want die ken ik blind, en dan merk ik toch wel een paar dingen:
A: Ik moet een klein toetsenbordje of liever nog een keypad hebben die ik blind kan bedienen. (ergo, ik moet even zoeken want die héb ik)
B. Ik moet zo snel mogelijk mijn HOTAS blind kunnen bedienen
C: Ik wordt zwaar depressief van VR, het ene moment ben je op reis door het universum, het volgende moment zit je in je rommelhok die haastig omgekat is naar gameroom.....
D: VR is zeker weten niet dood, al moet ik alle bloody headsets zelf kopen, gewoon door blijven ontwikkelen!
[ Voor 31% gewijzigd door zion op 20-06-2020 06:14 ]
systeem
Afhankelijk van je specs kan je natuurlijk de graphics met 10% ophogenzion schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:37:
Nou de rift is binnen, en ik moet zeggen dat ik al een grote smile kreeg van het configuratie proces....
Net even Elite opgestart (zonder nog iets aan de bindings gedaan te hebben), en ik ben verliefd....
Ik wou dat de graphics nog 10 keer beter zouden zijn, maar gewoon in de hangar staan en zien hoe groot je schip eigenlijk is, en dan naar buiten vliegen en een beetje om je heen kunnen kijken, om achterom te kijken in die balzaal van een brug (was nog maar mijn Python).....
ge-wel-dig!....
Helaas nu niet meer tijd want ik moet weer verder, maar zo snel mogelijk de controls goed instellen en exploren maar, ik ben iig blij met de Rift S
Maar gefeliciteerd! Ik zal niet snel vergeten wat voor indruk het maakte toen ik voor het eerst in VR elite speelde. De schaal van alles is dan oppeens zoveel groter en indrukkwekkend!
Enjoy
Verder heb ik nu al twee keer gehad dat ik 'vast' zit in een conflict zone en er niet uit kan frame-shiften. Ik word de hele tijd uit hyperdrive gehaald omdat er staat dat ik in een conflict zone zit.
Hetzelfde gebeurt andersom. Dan is mijn wingman aan het vechten in een conflict zone en kan ik niet dichterbij komen dan 250km als ik de frame-shift gebruik. Elke keer knalt hij er dan uit. Tips?
winglock is goed Maar niet als je weg wilt gaan> Het is meer voor als je samen ergens wilt aankomen zeg maar
Ok zal ik de volgende keer proberen. Snap nog niet zo goed hoe wing-lock werkt en hoe samen hyperspace ingaan zou moeten werken. Dacht dat ik dat enabled had, maar toch moeten we zelf de FSD activeren.Leutje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:41:
Winglock uitzetten en je bent daar vanaf @MailMan
winglock is goed Maar niet als je weg wilt gaan> Het is meer voor als je samen ergens wilt aankomen zeg maar
Ik vermaak me op dit moment erg goed in ED, alleen heb ik wat last van een audio bug waarbij ik tijdens kort laadmoment even wat gekraak/ruis hoor in de audio. En dan heb ik het niet over de ingebouwde geluidseffecten. Het is zoals dit:
Ik heb geen fps drops voor zover ik kan zien, zou ook niet moeten op een Ryzen 5 3600 met AMD RX 5700XT.
Het aparte is dat ik het gisteren even helemaal niet had. Vanochtend even getest na opstarten PC en het was terug. Toen een reboot gedaan en het was er nog steeds. Toen een volledige shut-down gedaan en opgestart, en toen was het weg...
Iemand een idee hoe dat te fixen is?
[ Voor 11% gewijzigd door MailMan op 07-07-2020 09:35 ]
Komtie nu mee...Leutje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:41:
Winglock uitzetten en je bent daar vanaf
Andere vraag:
Ik dacht als beginner even lekker geld te kunnen gaan verdienen met Surface Scannen van Terraformable bodies etc. Nu ben ik 500 Ly weggevlogen (diep naar beneden en dan opzij), en ik zat überhaupt al bijna buiten de bubble, maar bijna alles wat ik tegen kwam was op z'n minst gescand. En überhaupt kwam ik zelden iets boeiends tegen om te scannen. Het beste was een Water World.
Moet ik gewoon verder vliegen? Zo ja, dan heb ik denk ik een beter FSD nodig, want met 20 Ly schiet het niet op.
als je makkelijk geld wilt verdienen met scannen rondom de bubbel kan je het beste road to riches gebruiken (google it). OVerigens is het scannen van systemen die al gescanned zijn geen probleem, krijg je alsnog geld voor.MailMan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:35:
De audio issue is opgelost met het updaten/herinstalleren van BIOS, VGA en Audio drivers
Andere vraag:
Ik dacht als beginner even lekker geld te kunnen gaan verdienen met Surface Scannen van Terraformable bodies etc. Nu ben ik 500 Ly weggevlogen (diep naar beneden en dan opzij), en ik zat überhaupt al bijna buiten de bubble, maar bijna alles wat ik tegen kwam was op z'n minst gescand. En überhaupt kwam ik zelden iets boeiends tegen om te scannen. Het beste was een Water World.
Moet ik gewoon verder vliegen? Zo ja, dan heb ik denk ik een beter FSD nodig, want met 20 Ly schiet het niet op.
Wil je echt first discoveries doen zal je verder moeten vliegen, hoe dichter je bij de bubble zit, hoe minder kans je hebt op een dergelijk niet discovered/scanned system. Overigens kan je dat juist beter met een 20ly schip doen, omdat je dan juist de systemen bezoekt die anderen overslaan met een betere jumprange.
kans is het zeker, maar de relatieve kans is kleiner. die 0,03% is voor een groot deel rondom de bubbel. En het heelal is groooooot dus 0,03% is nog steeds veelCyphax schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:42:
Er is volgens de devs iets van 0,03% gevonden, dus kans genoeg. Not to mention Raxxla, dat ook nog niet gevonden is.
Het is eigenlijk bizar inderdaad dat je een trip kunt plannen waar je gewoon weken over doet, zo enorm is de game... ik heb er nog nauwelijks iets van gezien, ben bezig om m'n Cobra te engineeren voor een grotere range, en eens echt buiten de bubbel te kijken.Melantrix schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:45:
[...]
kans is het zeker, maar de relatieve kans is kleiner. die 0,03% is voor een groot deel rondom de bubbel. En het heelal is groooooot dus 0,03% is nog steeds veel
Maar als het goed is krijg je wel flink meer geld voor een first discovery toch?Melantrix schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:07:
[...]
als je makkelijk geld wilt verdienen met scannen rondom de bubbel kan je het beste road to riches gebruiken (google it). OVerigens is het scannen van systemen die al gescanned zijn geen probleem, krijg je alsnog geld voor.
Wil je echt first discoveries doen zal je verder moeten vliegen, hoe dichter je bij de bubble zit, hoe minder kans je hebt op een dergelijk niet discovered/scanned system. Overigens kan je dat juist beter met een 20ly schip doen, omdat je dan juist de systemen bezoekt die anderen overslaan met een betere jumprange.

Als ik het goed begrijp is (FD) de first discovery, dus ongeveer 3x de payout?
Hoe zit dat als je niet de eerste bent om te discoveren, maar wel de eerste bent om te mappen? Is het dan FSS+DSS (FD) of zonder FD?
Enerzijds snap ik dat je niet te ver wil vliegen om juist kleine systemen in de buurt te pakken, maar als je echt wil verdienen kan je toch beter wel grote jumps maken?
FD is inderdaad een flink grotere payout, maar moet je dat wel vinden. dat is meer een bonus dan een gegarandeerde payout.MailMan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:37:
[...]
Maar als het goed is krijg je wel flink meer geld voor een first discovery toch?
[Afbeelding]
Als ik het goed begrijp is (FD) de first discovery, dus ongeveer 3x de payout?
Hoe zit dat als je niet de eerste bent om te discoveren, maar wel de eerste bent om te mappen? Is het dan FSS+DSS (FD) of zonder FD?
Enerzijds snap ik dat je niet te ver wil vliegen om juist kleine systemen in de buurt te pakken, maar als je echt wil verdienen kan je toch beter wel grote jumps maken?
Volgens mij krijg je ook een bonus voor mapping first, maar geen idee hoeveel dat waard is.
Het is een beetje een combi qua jump range. Je wilt wel ver kunnen springen zodat je wat grotere afstanden kan overbruggen of naar een hoek in de galaxy kan travelen om daar verder te exploren. Maar je wilt uiteindelijk ook gewoon veel zien/ontdekken en dan wil je juist niet ver springen want dan sla je de helft over. het is een beetje alsof je naar afrika vliegt of met de auto gaat. het duurt ontiegelijk veel langer, maar je ziet ook veeeeel meer.
Overigens kan je dus het beste een schip outfitten met een goede FSD en dan via je filters in je galaxy map instellen dat je een economic route wilt, dan spring je gewoon zo'n klein mogelijk jump en zal je dus veel meer systemen aan doen. Echter, als je dan ergens heen wilt, of de jump is groter dan gemiddeld kan je dat alsnog doen.
Mijn punt was meer, je kan ook met 20ly uit de voeten ondanks dat het voor je gevoel niet opschiet. hoe meer je ziet hoe meer je kan scannen hoe meer je payout.
Catch a smile out there!
Ik raad je een Asp aan of een Phantom. Of de Cobra gewoon, maar dat word wel een uitdaging met z'n kleine range.Cyphax schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:59:
[...]
Het is eigenlijk bizar inderdaad dat je een trip kunt plannen waar je gewoon weken over doet, zo enorm is de game... ik heb er nog nauwelijks iets van gezien, ben bezig om m'n Cobra te engineeren voor een grotere range, en eens echt buiten de bubbel te kijken.
Ik heb een AspX op de verlanglijst staan. Ik had tussendoor een Python ge-tritium-trade toen dat ineens booming was. De FSD van m'n Cobra ga ik verder engineeren, kijken hoever ik die kan laten komen.MD1975 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:01:
[...]
Ik raad je een Asp aan of een Phantom. Of de Cobra gewoon, maar dat word wel een uitdaging met z'n kleine range.
Eventueel heb ik eerder een Diamondback Explorer bij elkaar gespaard maar omdat ik van elk schip er wel eentje ga kopen komt dat vanzelf.
[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 09-07-2020 14:12 ]
Ik ben sinds Oktober 2018 een ommetje aan het maken. Ik ben tegen de klok in langs de rand van de Melkweg aan het gaan, zit nu op 80% ongeveer. Na thuiskomst plan ik een ronde aan de binnenkant. Maar nu speel ik niet dagelijks dus het neemt ff wat meer tijd in beslagCyphax schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:59:
[...]
Het is eigenlijk bizar inderdaad dat je een trip kunt plannen waar je gewoon weken over doet, zo enorm is de game... ik heb er nog nauwelijks iets van gezien, ben bezig om m'n Cobra te engineeren voor een grotere range, en eens echt buiten de bubbel te kijken.
IMO ga je beter met die Cobra dan ff sparen voor een Asp Explorer of een Diamondback Explorer, die hebben van zichzelf al een hoge jumprange en dat maakt het net ff wat makkelijker als je de hort op gaat.
Op ongeveer 1000LY van af de rand van de bubble (vanaf HIP 87414 bijv) ga je systemen vinden die nog niet ontdekt zijn. Bovendien valt er niet veel te schieten. Succes!
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Naast de TS info, nog andere goede bronnen voor beginners tips en info? Veel YT guides zijn rond de drie jaar oud, geen idee of die nog actueel zijn. Mocht de game echt bevallen, dan zoek ik graag een clubje om bij aan te sluiten
[ Voor 32% gewijzigd door Thrace Grumble op 30-07-2020 21:54 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Guides van 3 jaar zijn niet echt actueel meer, maar veel zijn evengoed nog wel nuttig, het hangt erg af van het type guide wat je leest.Thrace Grumble schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:50:
Zo, Elite staat al een poosje in mn Steam library, als t goed is krijg ik zaterdag mn HOTAS binnen (Saitek X52 via mp.nl). Zin in! Ben wel overweldigd tot nu toe door de complexiteit, maar het feest gaat dus binnenkort echt beginnen als Elite newb.
Naast de TS info, nog andere goede bronnen voor beginners tips en info? Veel YT guides zijn rond de drie jaar oud, geen idee of die nog actueel zijn. Mocht de game echt bevallen, dan zoek ik graag een clubje om bij aan te sluiten
Normaal gesproken zou ik nu weer een tirade afsteken dat Elite gaat om het zelf ontdekken hoe het moet, maar ik loop dus met mijn HOTAS elke keer tegen een muur aan, dus dat ga ik niet doen.
(Ik heb dezelfde als jij, maar ik kan er niet aan wennen, en dan weet ik een functie niet meer en dan moet die rot bril weer af (Rift S), en dan heb ik al geen zin meer....
Sowieso zou het wbt VR fijn zijn als je een zone kon instellen (je keyboard bijvoorbeeld) dat je dan ook gewoon je keyboard ziet.... maar ik dwaal af.
Tip1: n het begin gewoon eerst wennen aan je controls, en als iets niet bevalt gewoon veranderen, totdat het voor JOU natuurlijk aanvoelt.
Tip2: Zodra je een beter schip hebt dan standaard, en zeker als je begint te upgradenn, zorg dat je ten aller tijden minstens 2x je verzekeringsgeld op de bank hebt. (niet denken, o is maar 2 jumps, kan wel even)
Tip3: Sommige mensen kunnen heel goed grinden, anderen niet, doe alles wat je wil doen op je eigen tempo, anders gaat het spel je tegenstaan.
Tip4: Je bent welkom op Discord, staat in OP.
Tip5: Je hebt al een clubje, GoT members komen je desgevraagd altijd wel helpen met woord of daad
Tip6: Heb lol, en als je denkt "pff, helemaal klaar mee", dan ga je gewoon even iets anders doen tot je weer klaar bent om verder te gaan
Tip 7: neem in het begin niet te veel missies aan, tenzij het data missies zijn, maar anders zul je in tijdnood komen....
Tip 8: Ga Spelen man
systeem
Terug misschien wel, maar nog niet klaar met al je data inleveren
Edit: kleine tip ook nog voor VR, ik vind Voice Attack ook wel een fijne toevoeging, waarmee je met voicecommands acties kunt laten uitvoeren, zoals deploy landing gear, deploy cargo hatch etc.
Er zijn ook voicepacks (o.a. HCS) te krijgen waar een hoop commando's al inzitten, en waarbij je ook reactie terug krijgt alsof je schip een AI heeft. Beetje extra immersie
[ Voor 44% gewijzigd door anu op 31-07-2020 10:48 ]
Ik zou wel zo'n reference card willen pinnen, zou ik kunnen proberen met zo'n virtual desktop. Zo heb ik ook weleens filmpjes zitten kijken in de cockpit.zion schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:23:
[...]
Guides van 3 jaar zijn niet echt actueel meer, maar veel zijn evengoed nog wel nuttig, het hangt erg af van het type guide wat je leest.
Normaal gesproken zou ik nu weer een tirade afsteken dat Elite gaat om het zelf ontdekken hoe het moet, maar ik loop dus met mijn HOTAS elke keer tegen een muur aan, dus dat ga ik niet doen.
(Ik heb dezelfde als jij, maar ik kan er niet aan wennen, en dan weet ik een functie niet meer en dan moet die rot bril weer af (Rift S), en dan heb ik al geen zin meer....
Sowieso zou het wbt VR fijn zijn als je een zone kon instellen (je keyboard bijvoorbeeld) dat je dan ook gewoon je keyboard ziet.... maar ik dwaal af.
Het is wel even wennen, zoveel controls als er te binden zijn. Een hoop kun je wel bedienen met die panels, als je niet meer weet waar je landingsgestel onder zit kan je die ook met het rechterpaneel bedienen. Ik zou zo niet weten welke knop ook weer silent running is, maar ik weet de functie wel te vinden met de hat-switches op stick en throttle.
Mijn tip mbt "beter schip" is een Cobra MKIII. Daarmee kun je in early game alle vormen van gameplay uitproberen, van combat tot mining, zonder echt in te leveren.Tip2: Zodra je een beter schip hebt dan standaard, en zeker als je begint te upgradenn, zorg dat je ten aller tijden minstens 2x je verzekeringsgeld op de bank hebt. (niet denken, o is maar 2 jumps, kan wel even)
Dit is wel de belangrijkste tip uiteindelijk; niet te bang zijn om te proberen. Ik had dat met combat, maar ik had al snel door dat bij NPC's "Harmless" vrij letterlijk te nemen is.Tip 8: Ga Spelen man
@Thrace Grumble
Het is een beetje afhankelijk van wat je graag doet; wil je meer knallen, ga naar een systeem dat in oorlog verkeert (je kunt in de galaxy map filteren op staat van systemen) en neem Pirate Assassination- en Massacre-missies aan die passen bij jouw combat rating of eentje hoger. Als je graag een soort Euro Truck Simulator 2 In Space wil spelen, koop een Type 6 en vul die tot nok met commodities die je voor meer geld elders kunt verkopen of neem missies aan in systemen die in Boom verkeren, en verdien zo je geld. Of je gaat minen, of je doet van alles wat; het is aan jou.
Er zijn in de Codex (rechtse panel) ook nog dingen die je echt kan ontdekken, vreemde buitenaartse fenomenen, of je gaat de lore verkennen; ga Jameson's Crash Site bezoeken bijvoorbeeld.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Stel je hebt 1x de rebuy, en je schip gaat eraan. Je doet dan rebuy, en je hebt je schip weer terug! Yeah! En je gaat vervolgens op pad... zonder geld voor een rebuy. En you never fly without a rebuy!Thrace Grumble schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:06:
Bedankt voor de tips allemaal! Wat precies mijn ‘Path’ wordt, weet ik nog niet. Genoeg te doen in ieder geval! Ik las wel meerdere malen dat je nooit moet vliegen zonder dat je je ship costs kunt betalen. Hier wordt echter gesproken van minimaal 2x je ship costs. Hoezo dat?
Het is nooit heel veel geld, zeker in het begin niet; een beetje fatsoenlijk betalende missie en je hebt je rebuy wel voorlopig.
Ik zag laatst een post van iemand op Reddit die erachter kwam dat ie niet genoeg geld had voor een rebuy van z'n Anaconda... die was niet blij, dat kost honderden miljoenen credits.
Dit is allemaal niet zo van toepassing als je nog in de Sidewinder vliegt. Als je niet genoeg geld hebt voor een rebuy wordt je gewoon in een nieuwe Sidewinder gezet.
Overigens is de rebuy altijd een fractie van de waarde van je schip, maar die waarde hangt af van de modules die je erin zet. Mijn Cobra is niet 350K meer waard, maar bijna 11 miljoen. De rebuy is dan wat hoger, maar het blijft een fractie van de waarde.
[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 31-07-2020 11:12 ]
Kleine nuance, 2x je rebuy/insurance cost, niet 2x je ship's cost, scheelt toch een factor 20Thrace Grumble schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:06:
Bedankt voor de tips allemaal! Wat precies mijn ‘Path’ wordt, weet ik nog niet. Genoeg te doen in ieder geval! Ik las wel meerdere malen dat je nooit moet vliegen zonder dat je je ship costs kunt betalen. Hier wordt echter gesproken van minimaal 2x je ship costs. Hoezo dat?
(Insurance is 5% van je ship's cost, incl. modules)
En geloof me, het is me al een paar keer overkomen dat ik 2x binnen een half uur *kaboem* ging, en nog maar nét die 2e rebuy kon doen, en dan is het echt zaak zo snel mogelijk docken, een stapel data missies collecteren, slecht betaald en saai, maar ongeveer 0% kans om beschoten te worden, totdat je weer je insurance kan betalen.
Edit: en er dan ook aabsoluut voor zorgen dat je cargo bay empty is, anders wordt je alsnog interdicted...
[ Voor 28% gewijzigd door zion op 01-08-2020 23:57 ]
systeem
Heeft iemand hier ervaring met Oculus Dash t.o.v. andere dergelijke applicaties?
Ik gebruik normaliter Oculus Dash voor het pinnen van vensters van o.a. Chrome maar het gebeurd me zeer regelmatig dat dat scherm dan grijs wordt. Daarnaast is de performance ook niet top ermee.
Vraag me af of dat beter gaat met bijv OVR toolkit.
Dat met die grijze schermen herken ik, maar het is ooit beter geweest. Ik heb het vorig jaar weleens gedaan, en toen werkte het dus aanmerkelijk beter dan nu. Een beetje klooien met de plaatsing van het scherm helpt wel wat bij mij, maar het is helaas een tikkie buggy.Melantrix schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:01:
aangezien dit topic weer wat aandacht krijgt
Heeft iemand hier ervaring met Oculus Dash t.o.v. andere dergelijke applicaties?
Ik gebruik normaliter Oculus Dash voor het pinnen van vensters van o.a. Chrome maar het gebeurd me zeer regelmatig dat dat scherm dan grijs wordt. Daarnaast is de performance ook niet top ermee.
Vraag me af of dat beter gaat met bijv OVR toolkit.
Ik weet zo niet of een andere manier beter werkt, keertje proberen zou ik doen. Ik zal er ook eens mee experimenteren.
Check, het ligt dus niet alleen aan mij:DCyphax schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:45:
[...]
Dat met die grijze schermen herken ik, maar het is ooit beter geweest. Ik heb het vorig jaar weleens gedaan, en toen werkte het dus aanmerkelijk beter dan nu. Een beetje klooien met de plaatsing van het scherm helpt wel wat bij mij, maar het is helaas een tikkie buggy.
Ik weet zo niet of een andere manier beter werkt, keertje proberen zou ik doen. Ik zal er ook eens mee experimenteren.
probleem is dat veel van die andere oplossingen geld kost, dus als iemand ervaringen heeft is dat natuurlijk wel net zo fijn om eerst te horen
Ik vind het eigenlijk een eigen topic waard, we zijn al niet met zijn zovelen, en alhoewel E:D zeker 100x zo tof is met VR, zijn er juist dit soort dingen dat ik vaker zonder als met mijn Rift S speel, dus als general call voor de paar VR veteranen waarvan ik weet dat ze hier ook lezen, ik roep u op om een "Verbeter je VR experience" topic te starten, met tips en trics voor E:D, en voor VR in het algemeen!Melantrix schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:30:
[...]
Check, het ligt dus niet alleen aan mij:D
probleem is dat veel van die andere oplossingen geld kost, dus als iemand ervaringen heeft is dat natuurlijk wel net zo fijn om eerst te horen
systeem
Hoezo niet hier? Er gebeurt amper wat in dit topiczion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:04:
[...]
Ik vind het eigenlijk een eigen topic waard, we zijn al niet met zijn zovelen, en alhoewel E:D zeker 100x zo tof is met VR, zijn er juist dit soort dingen dat ik vaker zonder als met mijn Rift S speel, dus als general call voor de paar VR veteranen waarvan ik weet dat ze hier ook lezen, ik roep u op om een "Verbeter je VR experience" topic te starten, met tips en trics voor E:D, en voor VR in het algemeen!
Overigens doe ik niet aan 'verbeteren'. Ik speel gewoon met de standaard instellingen van mijn Rift (CV1). Ik heb niet eens andere HUD kleuren ingesteld (zoals bekend is het oranje niet zo geschikt omdat het niet alle kleuren gebruikt).
Maar ik heb wel een Reverb G2 besteld die de ervaring ongetwijfeld flink gaat verbeteren.
Ik speel het trouwens ook met en zonder Rift. Meer zonder eigenlijk, maar het hangt ervan af wat ik doe. Doe ik dogfighten of core mining: Dan pak ik de VR (je ziet veel meer als je makkelijk rond kan kijken). Ga ik een lange tocht maken, dan doe ik die moeite niet. Dan zit ik toch alleen maar naar de jumpanimatie te kijken...
Je bent er van op de hoogte dat sinds een iteratie of wat geleden een topic volgen zo makkelijk is als links bovenaan de pagina het vinkje "volgen" aankklikken genoeg is om een topic te volgen hé?GekkePrutser schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:12:
[...]
Hoezo niet hier? Er gebeurt amper wat in dit topic1 topic bijhouden lijkt me wel zo handig.
Overigens doe ik niet aan 'verbeteren'. Ik speel gewoon met de standaard instellingen van mijn Rift (CV1). Ik heb niet eens andere HUD kleuren ingesteld (zoals bekend is het oranje niet zo geschikt omdat het niet alle kleuren gebruikt).
Maar ik heb wel een Reverb G2 besteld die de ervaring ongetwijfeld flink gaat verbeteren.
Ik speel het trouwens ook met en zonder Rift. Meer zonder eigenlijk, maar het hangt ervan af wat ik doe. Doe ik dogfighten of core mining: Dan pak ik de VR (je ziet veel meer als je makkelijk rond kan kijken). Ga ik een lange tocht maken, dan doe ik die moeite niet. Dan zit ik toch alleen maar naar de jumpanimatie te kijken...
Maar van mij mag het uiteraard ook best in dit topic, maar dat maakt het voor anderen moeilijker om te vinden wat goede T&T zijn voor VR.
Anyhow, alle tips zijn welkom, waar ze ook staan, mijn vraag blijft ook staan, aangezien het tijdens de setup kon, hoe kan ik een zone instellen dat wanneer ik daarnaar kijk (keyboard) dat ik ook daadwerkelijk mijn keyboard en handen in realtime zie. (tijdens de setup kreeg ik die mogelijkheid, weliswaar in de kwaliteit van een jaren 80 analoge zwart-wit TV, maar dat is voor mij goed genoeg, als ik mijn keyboard (en handen) maar zie..... (Rift-S)
Zal ik er meteen nog een vraag bij gooien, ik wil graag voice attack gaan gebruiken, maar....
Als ik mijn Sennheiser 363D aansluit op mijn PC via USB werkt hij prima.
Als ik mijn Rift S vervolgens aansluit krijg ik vervolgens geluid door mijn Rift S, en als ik handmatig schakel naar mijn Sennheiser krijg ik geluid over geen van beide.
Ik kan mijn sennheiser ook aansluiten via mini-jack (zit een 2x M-jack > USB adapter van sennheiser zelf tussen, dus die kan ik loskoppelen), maar als ik die in mijn MBR stop, zelfde probleem, geen geluid.
De rift S heeft alleen maar koptelefoon uitgang, en dat werkt wel, dan heb ik geluid over 363D, maar dan kan ik dus niet mijn microfoon gebruiken, dus geen VA.
Iemand enig idee hoe ik dat oplos?
[ Voor 18% gewijzigd door zion op 02-08-2020 00:52 ]
systeem
Werkt de microfoon van de Rift zelf niet dan? Die zit er wel op als het goed is.zion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:28:
[...]
De rift S heeft alleen maar koptelefoon uitgang, en dat werkt wel, dan heb ik geluid over 363D, maar dan kan ik dus niet mijn microfoon gebruiken, dus geen VA.
Dat is niet mijn punt, ik wil gewoon de Sennheiser gebruiken, die is 10x zo goedCyphax schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:34:
[...]
Werkt de microfoon van de Rift zelf niet dan? Die zit er wel op als het goed is.
overigens wist ik niet dat er een microfoon in de Rift S zat, maar als ie net zo goed is als de speakers die erin zitten, dan kan je jezelf nauwelijks verstaanbaar maken ben ik bang voor
[ Voor 25% gewijzigd door zion op 02-08-2020 11:09 ]
systeem
Ja, weet ik, maar ik heb al veel andere topics die ik ook volg..zion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:28:
[...]
Je bent er van op de hoogte dat sinds een iteratie of wat geleden een topic volgen zo makkelijk is als links bovenaan de pagina het vinkje "volgen" aankklikken genoeg is om een topic te volgen hé?
Maar van mij mag het uiteraard ook best in dit topic, maar dat maakt het voor anderen moeilijker om te vinden wat goede T&T zijn voor VR.
Het zou wel mooi zijn als er een view kwam waarmee je gewoon alle nieuwe posts in gevolgde topics kan vinden in 1.
Er is trouwens ook een groot algemeen VR topic: ppeterr in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic" . Aangezien heel veel tips voor meerdere games kunnen helpen, is dat ook een goed topic om in de gaten te houden.
Ah geen idee, ik speel Elite altijd met een CV1 en die heeft dit natuurlijk niet (geen inside-out tracking, dit is waar dat zwart-wit beeld vandaan komt). Ik kijk altijd door het 'gat' rond mijn neus als ik dit wil doen.zion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:28:
[...]
Anyhow, alle tips zijn welkom, waar ze ook staan, mijn vraag blijft ook staan, aangezien het tijdens de setup kon, hoe kan ik een zone instellen dat wanneer ik daarnaar kijk (keyboard) dat ik ook daadwerkelijk mijn keyboard en handen in realtime zie. (tijdens de setup kreeg ik die mogelijkheid, weliswaar in de kwaliteit van een jaren 80 analoge zwart-wit TV, maar dat is voor mij goed genoeg, als ik mijn keyboard (en handen) maar zie..... (Rift-S)
Voordeel in deze warme tijden is wel dat je gewoon in het donker kan zitten. Ik zit veel in het donker omdat ik 's avonds de ramen tegen elkaar open zet (woon in Spanje). Ik heb ook een Quest en daar kan dat niet mee (die klaagt over gebrek aan licht voor de tracking). De CV1 trackt juist beter in het donker.
Ik heb ook nooit andere audio geprobeerd, de CV1 heeft uitstekende audio (het is jammer dat ze die zo gedowngrade hebben met de Rift S
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2020 12:40 ]
Misschien kan je het combineren bedoel ik, je kunt in de settings van oculus home (op de desktop iig) de in en outputs kiezen. Dat zou in theorie genoeg moeten zijn. Tot je met SteamVR te maken krijgt; die kan dat ook. En die combinatie is lastig. Bij mij nu ook: ik heb geluid in m'n headset en op de speakers als ik games via SteamVR draai. Als het Oculus-titels zijn niet... als ik het aanpas gaat het wel op een andere manier mis.zion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Dat is niet mijn punt, ik wil gewoon de Sennheiser gebruiken, die is 10x zo goed
overigens wist ik niet dat er een microfoon in de Rift S zat, maar als ie net zo goed is als de speakers die erin zitten, dan kan je jezelf nauwelijks verstaanbaar maken ben ik bang voor
Mooie FeaturesGekkePrutser schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:36:
Het zou wel mooi zijn als er een view kwam waarmee je gewoon alle nieuwe posts in gevolgde topics kan vinden in 1.
Ik back je meteen hoor met die feature request

Dank!Er is trouwens ook een groot algemeen VR topic: ppeterr in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic" . Aangezien heel veel tips voor meerdere games kunnen helpen, is dat ook een goed topic om in de gaten te houden.
Ik zit ook voornamelijk in het donker hoor, met 20 jaar oude velour gordijnen, daar komt 0% zonneschijn doorheen, en mijn rommel/gamekamer zit ook nog bij mijn atrium (overdekte binnenplaats), dus daar komt sowieso al niet zoveel licht binnen, maar mijn inside-out tracking loopt nooit te zeuren.Ah geen idee, ik speel Elite altijd met een CV1 en die heeft dit natuurlijk niet (geen inside-out tracking, dit is waar dat zwart-wit beeld vandaan komt). Ik kijk altijd door het 'gat' rond mijn neus als ik dit wil doen.
Voordeel in deze warme tijden is wel dat je gewoon in het donker kan zitten. Ik zit veel in het donker omdat ik 's avonds de ramen tegen elkaar open zet (woon in Spanje). Ik heb ook een Quest en daar kan dat niet mee (die klaagt over gebrek aan licht voor de tracking). De CV1 trackt juist beter in het donker.
Ik heb ook nooit andere audio geprobeerd, de CV1 heeft uitstekende audio (het is jammer dat ze die zo gedowngrade hebben met de Rift S)
En qua audio, ik vind het echt dramatisch, maar misschien ben ik wat kritisch.
Mijn game koptelefoon is dus een Sennheiser 363D, mijn normale koptelefoon een Sony WH-1000XM3, en mijn speakers Monitor Audio Silver RX-8's met een Klipsch Icon WC34 center achter een Harman Kardon Signature Series (4.1 eindversterker), en in mijn auto Focal PS165FX'en achter 2x ESX QM-TWO Class D versterkers en een Pioneer DEQ-S1000A Sound Processor met een ETON RES11 sub, dus mijn standaarden qua geluid zijn iets hoger dan de gemiddelde consument....
[ Voor 4% gewijzigd door zion op 02-08-2020 13:26 ]
systeem
Je eerste vraag met betrekking tot die jaren 80 zwart-wit tv beeld, dat is passthrough picture oid, en dat krijg je alleen te zien als je door je guardian wall heen gaat, of als je op een knop klikt. Je kan zover ik weet niet instellen dat je dat krijgt wanneer je ergens heen kijkt.zion schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:28:
[...]
Je bent er van op de hoogte dat sinds een iteratie of wat geleden een topic volgen zo makkelijk is als links bovenaan de pagina het vinkje "volgen" aankklikken genoeg is om een topic te volgen hé?
Zal ik er meteen nog een vraag bij gooien, ik wil graag voice attack gaan gebruiken, maar....
Als ik mijn Sennheiser 363D aansluit op mijn PC via USB werkt hij prima.
Als ik mijn Rift S vervolgens aansluit krijg ik vervolgens geluid door mijn Rift S, en als ik handmatig schakel naar mijn Sennheiser krijg ik geluid over geen van beide.
Ik kan mijn sennheiser ook aansluiten via mini-jack (zit een 2x M-jack > USB adapter van sennheiser zelf tussen, dus die kan ik loskoppelen), maar als ik die in mijn MBR stop, zelfde probleem, geen geluid.
Ik weet niet of je een knop kan binden om het te triggeren, maar anders is het in de headsup display balk (met o.a. library, settings e.d.) rechts bij de klok, waar je ook kan zien hoe opgeladen je batterijen van de controllers zijn. (hoop dat dit een beetje duidelijk is
Qua geluid: Ik heb zelf Voicemeeter geinstalleerd, daar krijg je het probleem wat jij beschrijft ook bij. Wat je moet doen is in de oculus software naar Device gaan, en dan je HMD aanklikken. Je zou dan een balk rechts moeten zien waarin je kan kiezen wat je audio devices zijn. Deze moet je op Windows Default zetten.
Vervolgens zou Oculus de devices moeten volgen die je als standaard instelt in Windows.
Overigens, als ik je reactie zo lees met de hoeveelheid audio devices die je hebt, is Voicemeeter wel een aanrader. Hier kan je vrij eenvoudig verschillende devices instellen waardoor ze tegelijkertijd kunnen werken, en switchen naar audio device makkelijk gaat. Mocht je daar meer over willen weten moet je het maar even zeggen, evt via DM oid.
Nee geheel niet, maar ik zal eens op zoek gaan.Melantrix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:07:
[...]
Je eerste vraag met betrekking tot die jaren 80 zwart-wit tv beeld, dat is passthrough picture oid, en dat krijg je alleen te zien als je door je guardian wall heen gaat, of als je op een knop klikt. Je kan zover ik weet niet instellen dat je dat krijgt wanneer je ergens heen kijkt.
Ik weet niet of je een knop kan binden om het te triggeren, maar anders is het in de headsup display balk (met o.a. library, settings e.d.) rechts bij de klok, waar je ook kan zien hoe opgeladen je batterijen van de controllers zijn. (hoop dat dit een beetje duidelijk is)
Dat klopt!* ik ben gisteren ook gaan graven, en het zit redelijk onlogisch (vanuit mijn standpunt ) verstopt ergens ver weg in het menu, maar inderdaad, die heb ik naar Windows Default gezet, dus sinds gisteravond doet zowel mijn koptelefoon als mijn microfoon van mijn 363D het goed.Qua geluid: Ik heb zelf Voicemeeter geinstalleerd, daar krijg je het probleem wat jij beschrijft ook bij. Wat je moet doen is in de oculus software naar Device gaan, en dan je HMD aanklikken. Je zou dan een balk rechts moeten zien waarin je kan kiezen wat je audio devices zijn. Deze moet je op Windows Default zetten.
Vervolgens zou Oculus de devices moeten volgen die je als standaard instelt in Windows.
Ik moest daar overigens wel eerst de Sennheiser Software voor installeren, want anders was het een "unknown device".
*Ik heb het gewoon via de interface balk onderin gedaan, als je in je setup huis bent met je openhaard enzo, en dan moet je door 3 sub-menu's en dan kom je ook uit bij audio, en daar kan je dan "windows default" instellen
Ik zal er eens naar kijken, maar gamen doe ik toch voornamelijk met mijn Sennheiser, mijn Monitor Audio's staan in de huiskamer, en mijn JBL TI600's die in mijn gameroom staan moet ik eerst nog even repareren (het foam is verteerd, dus daar vallen gaten in, maar ik heb al nieuwe foam ringen in huis, en de goede lijm, dus moet nog even tijd en zin maken om ze te repareren.....)Overigens, als ik je reactie zo lees met de hoeveelheid audio devices die je hebt, is Voicemeeter wel een aanrader. Hier kan je vrij eenvoudig verschillende devices instellen waardoor ze tegelijkertijd kunnen werken, en switchen naar audio device makkelijk gaat. Mocht je daar meer over willen weten moet je het maar even zeggen, evt via DM oid.
[ Voor 10% gewijzigd door zion op 03-08-2020 20:48 ]
systeem
---
Galnet is back--with more frequent posts than before
The story they are telling is already written--with a clear start, middle, and end
They have a narrative that runs to 2022 (said they feel like DMs in a massive universe)
Community Goals are coming back next week
rewards for CGs--some might be decals and paint jobs; some will be in game; some may affect a price for a certain thing... or "even grander than that." at 40min mark says something about permits being rewards--possibly--but not going to say what for or where
These articles and events might pick up on old story lines
Some GN articles will be just news but others will be tied to occurrences in game
They have a dev team dedicated to these events
They also said, every detail about the burning stations is intentional and there are things for the community to piece together (probably alluding to the goid residue)
Seasonal events are coming (not sure if this is new or not?) they said something "spooky" is coming for October
The new planetary tech is being applied to all landable planets new and old
Atmospheres will not be breathable
All suits will be available to all CMDRs--There are a number suits that will be available and some will have specific functions for specific activities
Next dev diary has been filmed, they are finishing the editing. It will show a station interior!
The Diary should give a good idea of what they are aiming for
New ships in Odyssey is yet to be confirmed--not ready to announce anything
They keep referencing "things to be discovered" and mentioned not knowing how much they will have to release--information wise--before its all pieced together. (could things already be in game to find?)
Reiterated they do not want Galnet articles to send you on a fruitless chase
this is just the start of a very big piece of work everyone at Fdev has been working on
---
Dit is nog maar het begin van een (niet van mij) enorme lijst van vernieuwingen
Ik heb er zin in!
Ik denk dat ze daar heel verstandig aan hebben gedaan, want ik heb het vermoeden dat maar heel weinig VR-spelers terug zullen gaan naar het spelen zonder VR. Dat je vervolgens te voet een statistisch beeld krijgt in je VR bril zou je nog kunnen accepteren als de verbeteringen van de planeet voldoende zichtbaar zijn met de SRV (of de missies te voet heel goed zijn).Cyphax schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:15:
Ze zijn ook teruggekomen op geen VR-support: er is toch VR-support, voor de gameplay te voet schakelt de game over op een soort projectiescherm, een virtuele monitor. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, Oddyssey gaat in elk geval weer op mijn wishlist.
Persoonlijk zit ik er niet op te wachten om te voet rond te lopen, maar als de visuele verbeteringen op de planeet voldoende groot zijn dan zal misschien toch de uitbreiding kopen. Waar ik eigenlijk nog het meest op aan het wachten ben zijn interessante missies.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Ik hoop dat ze net als bij Horizons veel meer toevoegen dan alleen planeten met een lichte atmosfeer. Bij Horizons kreeg je ook een aantal nieuwe schepen, het hele engineering; ik zou dat niet willen missen alleen maar omdat FDev per een FPS wil integreren (dat hoeft van mij ook niet zo; ik zou het cockpit-based houden), maar dan vastloopt bij "hoe doen we dat eigenlijk in VR?". Ik zou dus ook niet downgraden naar mijn enkele monitor zonder iets van head tracking ofzo. Ik was ook van plan om die uitbreiding pas te kopen als ze op z'n minst VR zouden hebben aangekondigd. Maar dat zijn ze voor geweest gelukkig!Drumatiko schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:59:
[...]
Ik denk dat ze daar heel verstandig aan hebben gedaan, want ik heb het vermoeden dat maar heel weinig VR-spelers terug zullen gaan naar het spelen zonder VR. Dat je vervolgens te voet een statistisch beeld krijgt in je VR bril zou je nog kunnen accepteren als de verbeteringen van de planeet voldoende zichtbaar zijn met de SRV (of de missies te voet heel goed zijn).
Persoonlijk zit ik er niet op te wachten om te voet rond te lopen, maar als de visuele verbeteringen op de planeet voldoende groot zijn dan zal misschien toch de uitbreiding kopen. Waar ik eigenlijk nog het meest op aan het wachten ben zijn interessante missies.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 11-09-2020 09:04 ]
Als we weer 50 ton Lavian Brandy moeten leveren aan Didi Vatermann, dan zullen we toch een interventie moeten organiseren want dat is niet echt gezond meerCyphax schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:03:
[...]
Ik hoop dat ze net als bij Horizons veel meer toevoegen dan alleen planeten met een lichte atmosfeer. Bij Horizons kreeg je ook een aantal nieuwe schepen, het hele engineering; ik zou dat niet willen missen alleen maar omdat FDev per een FPS wil integreren (dat hoeft van mij ook niet zo; ik zou het cockpit-based houden), maar dan vastloopt bij "hoe doen we dat eigenlijk in VR?". Ik zou dus ook niet downgraden naar mijn enkele monitor zonder iets van head tracking ofzo. Ik was ook van plan om die uitbreiding pas te kopen als ze op z'n minst VR zouden hebben aangekondigd. Maar dat zijn ze voor geweest gelukkig!
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
In 2D kan ik door te kijken naar de diverse schermen (docking, comms e.d.) deze openen, in VR werkt dit niet meer. Is er een optie die ik aan moet zetten?
Je moet al die controls even mappen, in de configuratie. Als ie helemaal goed staat, maak dan vooral een backup van de boel in je AppData, en wat ook wel handig is, is https://edrefcard.info/ waar je je configuratie in kan zetten, en een mooi overzicht kan krijgen van wat je nu wel en niet gemapped hebt.Looney11 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:01:
Saitek X-52 is wat ik heb.
In 2D kan ik door te kijken naar de diverse schermen (docking, comms e.d.) deze openen, in VR werkt dit niet meer. Is er een optie die ik aan moet zetten?
Van die panels kan je instellen dat ze openen wanneer je ernaar kijkt, maar dat wordt snel irritant. Ik heb een van de hat-switches op mijn throttle ingesteld op alle vier de panelen, dat mapt toevallig perfect. Daarmee kan je de panels tevoorschijn halen wanneer je wilt, ook als je er niet naar kijkt, en tegelijkertijd zit je ook niet steeds tegen die panels aan te kijken omdat je toevallig die kant op keek.
Als je net als ik hoofdpijn krijgt van de oranje HUD kan je ook de HUD-kleuren aanpassen naar iets als donkerblauw. Dat werkt in mijn ervaring uitstekend.
De tekst kan ook leesbaarder gemaakt worden door de HMD Quality op zo hoog mogelijk te zetten (tussen 1x en 2x). Wel een _enorme_ performance-hit natuurlijk, maar daar geldt niet zo voor wanneer je in de ruimte vliegt.
[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 11-09-2020 14:33 ]
Dev Diary:
YouTube: Elite Dangerous: Odyssey | Road to Odyssey Part 2 - Forging Your Path
Obsidian Ant:
YouTube: Elite Dangerous Odyssey - Walking In Stations Revealed, First Look -...
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik heb inderdaad heel veel zin aan Odyssey. Alleen vind ik het persoonlijk jammer dat ik niet in mijn schip kan lopen, maar wie weet.. Toekomstmuziek.Soliest schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:11:
Meer info over Odyssey. Dit gaat wel erg cool worden weer!
Dev Diary:
YouTube: Elite Dangerous: Odyssey | Road to Odyssey Part 2 - Forging Your Path
Obsidian Ant:
YouTube: Elite Dangerous Odyssey - Walking In Stations Revealed, First Look -...
Ik ben inmiddels alweer een jaar geleden gestopt met ED spelen, maar ik wil het nog een keer proberen met VR set.
Mijn partner zegt de hele tijd 'koop er nou gewoon 1, je hebt het er zo vaak over en je kan het betalen', maar toch wil ik het liever even proberen.
Ik woon in Utrecht als iemand anders hier de zijne uit wilt lenen (evt tegen betaling).
[ Voor 19% gewijzigd door AceAceAce op 30-09-2020 09:40 ]
Als je 2x de benzinekosten tegen aan wil gooien wil ik hem best uitlenen, maar afhankelijk van je auto ben je dan al € 100,- aan benzine kosten kwijt (woon in NH-N)....AceAceAce schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:39:
Heeft iemand ervaring met 'even een VR set lenen om uit te proberen'? Waar haal je dat makkelijk vandaan?
Ik ben inmiddels alweer een jaar geleden gestopt met ED spelen, maar ik wil het nog een keer proberen met VR set.
Mijn partner zegt de hele tijd 'koop er nou gewoon 1, je hebt het er zo vaak over en je kan het betalen', maar toch wil ik het liever even proberen.
Ik woon in Utrecht als iemand anders hier de zijne uit wilt lenen (evt tegen betaling).
Ik heb een inferieure Rift-S, en heb hem aan 3 mensen laten meemaken, waarvan 2 anti-VR....
Alle 3 willen nu een VR set, alhoewel wij ons alle 4 ernstig zorgen maken over next level VR, en de kans dat niemand meer buitenkomt dan.
Als je partner zegt "koop gewoon, we hebben het geld" en je hebt daadwerkelijk het geld, koop hem dan maar gewoon, het is een (pun-intended) game-changer.....
systeem
Dit. ik heb ook een Rift S en ik kan je garanderen dat je hier geen spijt van gaat hebben. Daarnaast kan je over het algemeen dat ding bestellen, uit proberen en als het echt niet bevalt weer terug sturen. Dat is natuulijk ook iets wat je wel moet willen, maar ik zou het in jouw geval niet uitsluiten. Is een stuk goedkoper dan dat je het geld kwijt bent aan benzinekosten e.d. Met dat geld kan je leuke accessoires erbij kopen, of het geld investering in een Hotas mocht je dat nog niet hebben, want dat is wel een must imho voor VR.zion schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:16:
[...]
Als je 2x de benzinekosten tegen aan wil gooien wil ik hem best uitlenen, maar afhankelijk van je auto ben je dan al € 100,- aan benzine kosten kwijt (woon in NH-N)....
Ik heb een inferieure Rift-S, en heb hem aan 3 mensen laten meemaken, waarvan 2 anti-VR....
Alle 3 willen nu een VR set, alhoewel wij ons alle 4 ernstig zorgen maken over next level VR, en de kans dat niemand meer buitenkomt dan.
Als je partner zegt "koop gewoon, we hebben het geld" en je hebt daadwerkelijk het geld, koop hem dan maar gewoon, het is een (pun-intended) game-changer.....
Ik heb er wel één te leen. Een originele HTC Vive met alles er op en er aan + een 3 in 1 kabel die ik later nog heb gekocht.AceAceAce schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:39:
Heeft iemand ervaring met 'even een VR set lenen om uit te proberen'? Waar haal je dat makkelijk vandaan?
Ben van plan om 'm te verkopen dus als het bevalt kan je 'm overkopen of teruggeven en een andere (nieuwere...betere?) kopen.
Utrecht is voor mij maar een klein stukkie dus als je 'm wilt proberen pak ik 'm in, rijd ik naar je toe en gooi ik 'm wel even naar binnen. Aangeven mag niet ivm COVID maatregelen

Is E:D leuk in VR? Ja. Super gevoel van immersie en schaal.
Puntjes om mee te nemen:
- Je moet wel sneller pauzes nemen, scherm 1cm van je oogbollen is vermoeiender.
- Misselijkheid kan ontstaan als je stilzit en je ogen vertellen je grijze massa dat je beweegt.
- Je zal knoppen op gevoel moeten leren bedienen of een stemcommando programma gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door EliteGhost op 12-10-2020 16:24 ]
Dit dus, en dan nog beetje meer, in non-VR is je schip in je hangaar een bootje, in VR kijk je ertegenaan alsof je schip immens is. In battle is het nog veel erger, zonder-VR zoek je naar enemies, die ergens uit je scherm vlogen, maar die je zo wel weer in het vizier krijgt, komt allemaal wel goed.... mét VR zijn die gasten je vol aan het bestoken en moet je er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze je schip (waar je zelf op zit) niet mogen vernietigen....EliteGhost schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:20:
True, true en true.....Puntjes om mee te nemen:
- Je moet wel sneller pauzes nemen, scherm 1cm van je oogbollen is vermoeiender.
- Misselijkheid kan ontstaan als je stilzit en je ogen vertellen je grijze massa dat je beweegt.
- Je zal knoppen op gevoel moeten leren bedienen of een stemcommando programma gebruiken.
1. Na halfuurtje beginnen mijn ogen wel een beetje te tranen, maar even headset van je hoofd halen en drie keer knipperen, misschien nog even een zakdoekje en alles weer ok, hangt wel heel erg af van je settings.
Als je het idee hebt dat allees een beetje onscherp is, dan heb je er veel meer last van.
2. Dat verschilt per mens, maar de eerste keer dat ik een launch vanaf een hangar-bay deed was wel even vreemd, daarna nooit meer, als je een beetje sterk, of beter gezegd, adaptive gestel hebt zal hij meteen corrigeren voor de valse readings, en accepteren dat jij blijkbaar FTL reist terwijl je lichaam stil zit.
3. Dat is een hele lastige, ik stapte in één keer over op Hotas+VR, dat ging echt niet, dus ik zou adviseren éérst leren omgaan met wat voor controller je dan ook gebruikt, en daarna pas met VR.
Ook als je een nieuwe controller neemt voor de immersie, eerst weer eerst leren spelen met de controller, en dan pas VR.... want je moet het idd blind kunnen....
systeem
Oh wauw dit had ik inmiddels niet meer verwacht, super tof man!EliteGhost schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Ik heb er wel één te leen. Een originele HTC Vive met alles er op en er aan + een 3 in 1 kabel die ik later nog heb gekocht.
Ben van plan om 'm te verkopen dus als het bevalt kan je 'm overkopen of teruggeven en een andere (nieuwere...betere?) kopen.
Utrecht is voor mij maar een klein stukkie dus als je 'm wilt proberen pak ik 'm in, rijd ik naar je toe en gooi ik 'm wel even naar binnen. Aangeven mag niet ivm COVID maatregelenIk maak de boel wel even schoon.
Puntjes om mee te nemen:
Ik stuur je even een dm/pm
Dat. Op het scherm zie je wel dat een Anaconda of Imperial Cutter nog net door de opening van een station past, maar in VR zat ik altijd met samengeknepen billen. Het is top om rond te kunnen kijken zonder de controle over je schip kwijt te zijn.zion schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:16:
[...]
Dit dus, en dan nog beetje meer, in non-VR is je schip in je hangaar een bootje, in VR kijk je ertegenaan alsof je schip immens is.
Één van mijn favoriete dingen in VR:
in een Eagle, Imperial Courier of Mamba stappen en ravijn-races doen op een ijsplaneet. Het echte "Highway to the Dangerzone" gevoel met een prachtig uitzicht. Screendoor effect kijk je na verloop van tijd wel doorheen.
Helaas heb ik nooit het geduld gehad om de HOTAS goed in te stellen.
Ik heb dat ook zo gedaan, maar ik vond het prima te doen. Een hoop functies kun je vanuit je cockpit wel aanroepen met de panels zonder ze te binden. Verlichting, landingsgestel, system map, galaxy map; er is heel veel te doen met maar weinig knoppen als je de belangrijkste bindings maar vast hebt.zion schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:16:
[...]
3. Dat is een hele lastige, ik stapte in één keer over op Hotas+VR, dat ging echt niet, dus ik zou adviseren éérst leren omgaan met wat voor controller je dan ook gebruikt, en daarna pas met VR.
Ook als je een nieuwe controller neemt voor de immersie, eerst weer eerst leren spelen met de controller, en dan pas VR.... want je moet het idd blind kunnen....
Dit is met name omdat je met een headset op minder geneigd bent om met je ogen te knipperen zoals je normaal doet, waardoor ze uitdrogen. Als je jezelf eraan herinnert dit te blijven doen kan je het uren volhouden in mijn ervaring.zion schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:16:
[...]
1. Na halfuurtje beginnen mijn ogen wel een beetje te tranen, maar even headset van je hoofd halen en drie keer knipperen, misschien nog even een zakdoekje en alles weer ok, hangt wel heel erg af van je settings.
Als je het idee hebt dat allees een beetje onscherp is, dan heb je er veel meer last van.
Voor wat betreft de toetsen heb ik heel veel gebonden aan toetsen die ik makkelijk op de tast kan vinden. Control links, control rechts, spatie, rechter enter (op het numerieke blok) enz...
Maar inderdaad VR is de enige echte manier om E:D te ervaren. De eerste keer als je uit hyperspace komt op zo'n grote ster af...
[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 13-10-2020 15:27 ]
Toch heb ik het gevoel dat er iets mist. De originele kabel ligt ergens in een andere doos maar wie gebruikt dat ding als je een betere 3in1 kabel hebt? Dus dat is het niet.
Controllers, opladers, stekkers, sensoren... toch compleet.
Eergisteren nog Zero Caliber gespeeld, dat moet ik toch een poosje missen
Oh nee, er ligt hier nog een Oculus Rift van de baas. Nice! En de laptop met E:D erop, op account van het bedrijf 😂
[ Voor 12% gewijzigd door EliteGhost op 13-10-2020 18:10 ]
Ja.... maar jij bent dan toch ook een elite pacman gheestje, daar kunnen wij stervelingen niet tegen opEliteGhost schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:09:
Zeuw, VR ingepakt. De hoeveelheid werk valt reuze mee. Originele doos nog hebben helpt ook
Toch heb ik het gevoel dat er iets mist. De originele kabel ligt ergens in een andere doos maar wie gebruikt dat ding als je een betere 3in1 kabel hebt? Dus dat is het niet.
Oh nee, er ligt hier nog een Oculus Rift van de baas. Nice! En de laptop met E:D erop, op account van het bedrijf 😂
systeem
Jaa super man, bedankt voor het uitlenenEliteGhost schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:09:
Zeuw, VR ingepakt. De hoeveelheid werk valt reuze mee. Originele doos nog hebben helpt ook
Nu eens kijken of dat goed werkt in dit kleine thuiswerkhok van me
ZonkDaBonk heette ik ingame geloof ik. Jaartje alweer niet gespeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door AceAceAce op 14-10-2020 09:15 ]