Catch a smile out there!
Dat mag dan zo zijn, maar met mijn Pulse Wave scanner (op firegroup 1 samen met mijn lasers, dus doet gewoon continu firen), zie je dus wel de "betere" stenen, waardoor je dus minder snel die "ene" steen met High LTD's 33% mist, die in een keer er even 10T LTD's uitpoept....Glenfiddich schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:00:
Pulse wave heeft alleen zin als je core mining doet (asteroids met fissures opblazen). Dan pak je de asteroids die felgeel/groen oplichten met zwart raster bij de tweede puls (knop continu ingedrukt houden).
Met laser mining doet de pulse wave scanner niks.
Ik ging door mijn pulse wave scanner iig van +/- 20T LTD's/uur naar 50T+ LTD's/uur.... (en ja ik doe het op zijn rustigjes aan, alles tranquilo bij ome zion....
Beetje jammer dat LTD's ook meer dan gehalveerd zijn in prijs in diezelfde tijd, maar ja, c'est la vie...
Oja....
Mijne gaat de week niet halen hoor, ja als Miner, maar niet als mijn Primary fighter.... ik ga (net als jij) gewoon weer terug naar mijn oude vertrouwde Krait MKII, die is er beter in af fabriek (á 45milj. (+ wat wapensGlenfiddich schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:14:
Hoop dat de Python je bevalt.
Ik heb mijn Python inmiddels na een week alweer gescrapped en vervangen door een Anaconda voor minen.
Morgen maar even zorgen dat ik genoeg geld bij elkaar sprokkel voor een MKII en dan gaat al die gear op de MKII (kunnen meteen de turrets weer in de verkoop, want de krait kan wél een bocht om
Heb jij helemaal gelijk in, maar toch is mijn "yield" flink omhooggegaan mét dat ding...Melantrix schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:43:
even technisch he: die pulse wave scanner detecteerd alleen resources die je kan minen met core mining. als je laser mined moet je gewoon elke steen voorzien van een prospect scanner. het kan namelijk makkelijk zo zijn dat de 50%+ stenen nu gemist worden.
Die Pulse Wave Scanner is deel van een een andere minigame die je speelt bij het laser minen..
Mijn strategie (wat zeker niet de beste is getuige de vele 400M+ mapped mining run YT filmpjes die blijkbaar bestaan, maar voor mij wel het beste werkt als je die uit RPG standpunt/geloofsovertuiging niet wilt bekijken)....
Minen mét Wave scanner, van gele naar gele hoppen, en alles in de baan daartussen prospecten, als het een hit is, tussenstop en minen, als het een miss is, next...
Zoals gezegd, mijn productiviteit is er flink door omhooggegaan, ook al gebruik ik de scanner voor iets waar hij niet voor bedoeld is....
[ Voor 20% gewijzigd door zion op 01-04-2020 11:11 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
even technisch he: die pulse wave scanner detecteerd alleen resources die je kan minen met core mining. als je laser mined moet je gewoon elke steen voorzien van een prospect scanner. het kan namelijk makkelijk zo zijn dat de 50%+ stenen nu gemist worden.zion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:21:
[...]
Dat mag dan zo zijn, maar met mijn Pulse Wave scanner (op firegroup 1 samen met mijn lasers, dus doet gewoon continu firen), zie je dus wel de "betere" stenen, waardoor je dus minder snel die "ene" steen met High LTD's 33% mist, die in een keer er even 10T LTD's uitpoept....
Die Pulse Wave Scanner is deel van een een andere minigame die je speelt bij het laser minen..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Oke check, je mag me in dit geval dan een purist noemen maar dan gebruik je de scanner meer als leidraad dan waar het voor bedoeld is. Dat is natuurlijk ook geen probleem maar de scanner is verre van nodig voor laser minen, je kan ook gewoon random rondvliegen en alles prospecten en dan kan je hetzelfde eruit halen.zion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:21:
[...]
[...]
Heb jij helemaal gelijk in, maar toch is mijn "yield" flink omhooggegaan mét dat ding...
Mijn strategie (wat zeker niet de beste is getuige de vele 400M+ mapped mining run YT filmpjes die blijkbaar bestaan, maar voor mij wel het beste werkt als je die uit RPG standpunt/geloofsovertuiging niet wilt bekijken)....
Minen mét Wave scanner, van gele naar gele hoppen, en alles in de baan daartussen prospecten, als het een hit is, tussenstop en minen, als het een miss is, next...
Zoals gezegd, mijn productiviteit is er flink door omhooggegaan, ook al gebruik ik de scanner voor iets waar hij niet voor bedoeld is....
Waarom ik het daar wat verder op door ga is omdat er veel onduidleijkheid over is omdat veel mensen begonnen met core mining (waar je de scanner wél nodig hebt) en toen zijn gaan laserminen voor LTD's en dan alleen de gele stenen scannen, ja dat gaat niet werken.
misschien is het ook meer als future reference als dit nagelezen wordt door iemand die dus zo'n vraag heeft.
Er bestaan 50%+ stenen? die heb ik nog nooit gezien!Melantrix schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:43:
[...]
even technisch he: die pulse wave scanner detecteerd alleen resources die je kan minen met core mining. als je laser mined moet je gewoon elke steen voorzien van een prospect scanner. het kan namelijk makkelijk zo zijn dat de 50%+ stenen nu gemist worden.
Hoogste die ik gezien heb is 36.nogwat %
Catch a smile out there!
Ik ga nu naar Baker Holdings (Bhotho). Is wat verder vliegen, maar wel goede prijs.zion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:21:
[...]
Dat mag dan zo zijn, maar met mijn Pulse Wave scanner (op firegroup 1 samen met mijn lasers, dus doet gewoon continu firen), zie je dus wel de "betere" stenen, waardoor je dus minder snel die "ene" steen met High LTD's 33% mist, die in een keer er even 10T LTD's uitpoept....
Ik ging door mijn pulse wave scanner iig van +/- 20T LTD's/uur naar 50T+ LTD's/uur.... (en ja ik doe het op zijn rustigjes aan, alles tranquilo bij ome zion....).... En waarom niet? ding kost 86.000 cr., je verkoopt hem voor... 86.000cr...... gratis gele steentjes, wat wil je nog meer
Beetje jammer dat LTD's ook meer dan gehalveerd zijn in prijs in diezelfde tijd, maar ja, c'est la vie...
:strip_exif()/f/image/nPfbsOJxcl9bpu261JHBjPb5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e9A3zlmPDUUXRS8kcmEpFnVa.jpg?f=fotoalbum_large)
Saldo begint er ook op te lijken. Fleet carrier is bijna binnen bereik!
Catch a smile out there!
Ik denk niet dat dat uit kan, elke keer 21.893,46LY *2 = 44K LY op en neer vliegen met 160T LTD's met mijn Python met een jumprange van ~25LY.....Glenfiddich schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:30:
Ik ga nu naar Baker Holdings (Bhotho). Is wat verder vliegen, maar wel goede prijs.
Ik zit nog steeds in Colonia
Maar damn, 1,6M per ton, das wel heel erg lekker, ik vond 900K al prima, en zelfs de 450K die je er in Colonia maximaal nog voor krijgt is het (tot ik mijn MKII heb iig) nog wel waard om zo af en toe een uurtje te minen....
Bah... 390K/ton... nóg geen nieuwe MKII (52T=20M), geen tijd meer....
Naja, iig wél Entrepeneur, vind het toch niet slecht met niet hoger dan een Python, CR 4/9 (Competent, nog met mijn Krait Phantom), TR 7/9 (Entrepeneur, met Python) ER 7/9 (Ranger, met 2e ASP Explorer)
Gratis? Das een deal!Glenfiddich schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:11:
Oh ja, das waar ook
Ik kom je volgende week wel ophalen met mijn Fleet Carrier
Nou het mocht allemaal niet opschieten met minen gisteravond (diminishing returns + een beetje pech), want kon geen LTD's vinden als mijn leven er vanaf hing, 7 LTD's in meer dan een anderhalf uur, dus toen was ik het zat, en ben ik maar transport missies gaan doen, snel even Python omgekat naar full cargo carrier, en rondje Jacques > Ogmar > Deriso voor +/- 3 á 4 miljoen per station, of 25-30 milj. p/uur, dus mijn Krait MKII staat weer voor de deur....
Kon ik nog net even op de valreep mijn Combat missie afkrijgen ook in mijn nieuwe MKII, maar wat een verademing was dat, gewoon weer als vanouds 30-60 seconden *poef* target weg, ipv minuten lang je target in je vizier proberen te krijgen... Dus meteen maar even een Python en een andere Krait duidelijk gemaakt dat ze beter thuis hadden kunnen blijven, (en een Cobra MKIII, maar die was gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment....
Anyhow, Python best wel een prettig schip als je er een slordige 200 miljoen aan uitgeeft, alleen in dogfights verliest hij het toch echt wel zwaar van een Krait MKII, just my € 0,02.
Ga van het weekend lekker mijn Python vol minen (+/- 250T) met LTD's als ik tijd heb en dan parkeer ik hem geqoon op Jacques tot de prijzen goed zijn, en dan kan ik daarna een Anaconda kopen, lijkt me wel een plan

[ Voor 89% gewijzigd door zion op 02-04-2020 09:09 ]
systeem
Oh ja, das waar ook
Ik kom je volgende week wel ophalen met mijn Fleet Carrier
[ Voor 15% gewijzigd door Glenfiddich op 01-04-2020 13:12 ]
Catch a smile out there!
Weet iemand hoe dat normaal gesproken gaat bij Frontier? Kan iedereen aan die beta meedoen? Of is dat slechts een select groepje en moeten we dus nog langer wachten?
Catch a smile out there!
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Zie mijn post van eerder deze week: Kuif in "[Multi] Elite:Dangerous - Deel 4"Player1S schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:12:
[...]
Dus gewoon prospect limpet op elke steen afvuren en hopen op diamanten?
Er is een leercurve maar dit is de snelste manier op dit moment.
En Robigo heeft vandaag (3-april) een "Public Holiday" dus kassa! (https://inara.cz/goods/144/)
[ Voor 11% gewijzigd door Kuif op 03-04-2020 19:24 ]
Ik had jouw post als bovenste op mijn secundaire scherm, en als je een beetje scheef kijkt en de bovenkant is eraf, dan zie je opeens allemaal vreemde dingen.....
Maar we kunnen allemaal zien hoor dat je geen andere keuze had als die grote asteroïd giant recht op zijn neus te schieten hoor, je ziet duidelijk zijn gebalde vuist rechtsonderin, en hem met zijn gezicht naar voren op je af komen stormen, snotterbellen uit zijn neus die je schip aanvallen, ik had ook het vuur geopend.....
Ja, als je er eenmaal in ziet dat het een beetje op een gezicht lijkt, kan je het niet meer niét zien
Mijn Python aan het werk:
:strip_exif()/f/image/gRiaZdoiROTfoEhWzKsdhheO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tCPp8cS7WzFsn85CBBeCkycM.jpg?f=fotoalbum_large)
En een beetje cruisen in mijn Krait MKII:
:strip_exif()/f/image/KEb3bV5X1bJQKJIE3atdiobF.jpg?f=fotoalbum_large)
En de groetjes vanuit de cockpit, van Cmdr. Tagnik'zur, aka zion....
:strip_exif()/f/image/zgmNwft9k1QTP0FSZocmKnEL.jpg?f=fotoalbum_large)
En ja, ik kwam wat te laat achter de optie "Hide UI" (eigenlijk pas toen ik de screenshots terugkeek
Eigenlijk kwam ik echter posten met wat vraagjes, werdt wat afgeleid....
1. Waarom verkopen ze 6A FSD op basissen met alleen maar medium platforms, er zijn toch geen medium schepen met een Slot 6 FSD, dus hoe kan je ze dan ooit kopen? (of uberhaubt weten dat ze er zijn?)
2. Het wordt binnenkort weer eens tijd voor me om verder te trekken, de mensen beginnen me te herkennen op de ruimte stations, dus ik ben duidelijk te lang gebleven, maar er is geen enkele goedkope manier om je gear en/of schepen mee te nemen hé, als ik mijn Python vol zou stouwen met cargoholds zou ik zo mijn extra gear in kunnen laden, maar vziw is daar geen optie voor in ED toch? (als je 22K LY gaat reizen, dan is het versturen naar je nieuwe locatie ongeveer 2x zo duur als het onderdeel van origine heeft gekost, dan zou mijn 200miljoen Krait ongeveer 400miljoen aan verzendkosten kosten, dat wordt een beetje gortig, maar met de Jumprange van een Krait wil ik ook niet naar huis, en dan heb ik nog een Python daar staan die ik eigenlijk ook niet wil verkopen. (of gaat dit nou juist opgelost worden met fleet carriers?)
3. voor zover ik heb kunnen vinden zijn guardian onderdelen zo ongeveer wel gelimiteerd tot de buurt van Sol toch, want in de buurt van Colonia kan ik er iig niks over terugvinden, behalve de Technology Broker op Jaques, maar die heeft alleen maar de blueprints, en niet de mats.....
Nou, voor zover weer mijn vragenrondje dan maar.....
Editje: Mijn ticket terug naar de bubble, net wegpuffend uit Colonia Dream.....
:strip_exif()/f/image/wVCfqjQ8PSajlORfc4NglldC.jpg?f=fotoalbum_large)
O hoe ignorant was ik toen nog dat mijn maiden voyage zou eindigen in vernietiging.... onderweg naar Jaques keihard neergemaaid door een andere Anaconda, terwijl ik helemaal leeg was, die NPC valt me altijd aan als ik het systeem binnenkom, hij mag me niet zo blijkbaar..., dus dat was nog even 7,5mil bovenop de aanschafprijs
[ Voor 15% gewijzigd door zion op 07-04-2020 01:07 ]
systeem
zion schreef op maandag 6 april 2020 @ 01:07:
[...]
Ik had jouw post als bovenste op mijn secundaire scherm, en als je een beetje scheef kijkt en de bovenkant is eraf, dan zie je opeens allemaal vreemde dingen.....
Maar we kunnen allemaal zien hoor dat je geen andere keuze had als die grote asteroïd giant recht op zijn neus te schieten hoor, je ziet duidelijk zijn gebalde vuist rechtsonderin, en hem met zijn gezicht naar voren op je af komen stormen, snotterbellen uit zijn neus die je schip aanvallen, ik had ook het vuur geopend.....
Ja, als je er eenmaal in ziet dat het een beetje op een gezicht lijkt, kan je het niet meer niét zien
Zo is het precies gegaan!
Catch a smile out there!
Sinds de bekendmaking ervan ben ik (en velen anderen vermoed ik) flink gaan minen om de 5 miljard Cr te hebben om hem te kunnen aanschaffen.
Nu is gisteren duidelijk geworden dat als je aan de beta meedoet, je daarin begint met hoe je account er op 26 maart uit zag. Dus vóór de bekendmaking. Dus al die mensen die sinds de bekendmaking flink zijn gaan minen, grijpen mis in de beta. Dan zou ik dus, wil ik in de beta een Fleet Carrier willen kopen, opnieuw 5 miljard Cr moeten gaan minen (die vervolgens na afloop van de beta weer vervalt). Daar heb ik echt geen zin in.

Best wel een rotstreek om dat detail van die 26 maart niet bij de bekendmaking te vermelden, of niet gewoon iedereen aan de beta te laten beginnen met de hoeveelheid Cr die ze kort voor aanvang van de beta hadden.
Ik baal daar best wel van, en om eerlijk te zijn ben ik er wel een beetje klaar mee. Als ik straks inlog op de beta en het blijkt dat ik dus inderdaad niet de Cr heb om die Fleet Carrier te kunnen uitproberen, dan denk ik dat ik die hele beta maar links laat liggen.
Dat wordt dus wachten tot juni, en dan maar hopen dat ze dan niet besluiten de Fleet Carrier nog duurder te gaan maken.
Catch a smile out there!
En wat ik zo op de forums lees lijkt het een bewuste keuze om mensen geen extra Cr te geven om de carriers te testen. Ze willen dat er ook andere zaken getest worden namelijk.
Ik vind dat dan wel weer beter in EVE Online, CCP maakt echt beta rondes waarin alleen nieuwe content getest moet worden. Puur om te kijken wat die nieuwe content voor invloed heeft op het totale spel. Maar ach, misschien is dat uiteindelijk ook geen correcte wijze (en ben ik daarom ook geen professioneel beta tester)
Alleen als ze bij die tweede beta de zaken resetten en van een latere datum uitgaan als uitgangspunt voor de beta.Postman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:46:
Er is toch nog een tweede beta in mei? Waarschijnlijk heb je voor die dan wel genoeg Cr.
En wat ik zo op de forums lees lijkt het een bewuste keuze om mensen geen extra Cr te geven om de carriers te testen. Ze willen dat er ook andere zaken getest worden namelijk.
Ik vind dat dan wel weer beter in EVE Online, CCP maakt echt beta rondes waarin alleen nieuwe content getest moet worden. Puur om te kijken wat die nieuwe content voor invloed heeft op het totale spel. Maar ach, misschien is dat uiteindelijk ook geen correcte wijze (en ben ik daarom ook geen professioneel beta tester)
Ik baal er gewoon van dat ze die datum van 26 maart niet van begin af aan duidelijk hebben gemaakt. Ik en met mij waarschijnlijk velen hebben sinds de bekendmaking veel tijd gestoken in het vergaren van Cr, om er vervolgens de dag vóór de beta start achter te komen dat die Cr dus helemaal niet meetellen in de beta. De Cr zijn natuurlijk niet weg, maar als ik dit van te voren had geweten dan had ik er niet in korte tijd zoveel tijd in gestoken. En ik vind het jammer dat ik de fleet carrier dus niet kan uittesten terwijl ik er straks wel degelijk een ga kopen. Had al allerlei ideeën over hoe ik die fleet carrier kon proberen winstgevend te maken, maar dat kan ik dus niet uittesten en anderen wel, die daarmee straks weer een flinke kennisvoorsprong hebben als de update echt live gaat.
Catch a smile out there!

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar als dat het Large landingpad is, dan zou gezien die foto (Glenfiddich schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:20:
Ik kan er helaas niet een kopen omdat ik op 26 maart de funds er nog lang niet voor had, maar hier wel wat plaatjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Python: 87.9m x 58.1m x 18.0m
Anaconda: 155m x 62m x 32m

Federal Corvette: 167.8m x 87.2m x 28.3m

Imperial Cutter: 192.6m x 111.1m x 33.4m
Beluga Liner: 209.1m x 131.6m x 38.6m

Gebaseerd op de dimensies van de Python zou de Conda aan voor/achterkant +/- 10% uitsteken.....
Wél een manse bak, zo'n Fleet Carrier.

Zouden ze ook je schepen terugzetten naar 26 maart eigenlijk, dan kan ik ook geen kijkje nemen in de Beta, toen vloog ik nog in een ASPje volgens mij....

Hmm, lastig, ik heb vanaf 26 maart ook nét even te veel tijd geinvesteerd om te komen waar ik nu ben (1x Krait MKII - Tac. Ops. (Combat), 1x Python Gen. Cargo (Trading Missies, sinds gisteren), 1x Anaconda Miner (sinds gisteren)) om teruggezet te worden naar m'n ouwe trouwe ASPje.....Glenfiddich schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:18:
Ja je word compleet gereset naar 26 maart helaas. Je begint ook waar je toen gedockt was. Op mijn foto zie je dus een Python, want de Anaconda had ik toen nog niet.
Ik zag trouwens dat het een Python was hoor, vandaar ook mijn opmerking, de Anaconda is 1,76x zo groot, dus die gaat nooit passen op die landingpad, de Beluga Liner is zels 2,38x zo lang, en 1,91x zo breed, dus die steekt gewoon overal uit
O, trouwens, lol:
Waar was ik ook alweer op 26-03? Nou, in de middle of frikking nowhere met een ASP Explorer met 0 centjes..... Nee dank u, ik wacht met u mee tot Juni voor de official release.... (Of beta2 als dat op een gunstiger datum vastgesteld is)....Glenfiddich schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:18:
Ja je word compleet gereset naar 26 maart helaas. Je begint ook waar je toen gedockt was.
zion schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 00:20:
22.000LYen nee hoor, ik mijd niks bewust, ik werd me alleen pas bewust van dat ding toen ik al zo'n 7000LY onderweg was
(en ik heb geen idee waar ik dat ding kan vinden
)
Ach, ik ben bijna op de helft (nog 12.000 te gaan, maar nu wel zonder wachten op fuel, dus gaat ongetwijfeld een stuk sneller (ik denk dat 2200-2500LY/uur wel moet lukken), dus nog zo'n 5 uurtjes grinden, en dan voor de terugweg maar eens die Neutron Highway opsnorkelen
Nouja, nog 11.000LY maar morgenochtend weer vroeg op, dus tukkie tijd
[ Voor 112% gewijzigd door zion op 08-04-2020 01:28 ]
systeem
Ja je word compleet gereset naar 26 maart helaas. Je begint ook waar je toen gedockt was. Op mijn foto zie je dus een Python, want de Anaconda had ik toen nog niet.zion schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:55:
[...]
Maar als dat het Large landingpad is, dan zou gezien die foto () de Anaconda (of groter) never nooit passen,
Python: 87.9m x 58.1m x 18.0m
Anaconda: 155m x 62m x 32m![]()
Federal Corvette: 167.8m x 87.2m x 28.3m![]()
Imperial Cutter: 192.6m x 111.1m x 33.4m
Beluga Liner: 209.1m x 131.6m x 38.6m![]()
Gebaseerd op de dimensies van de Python zou de Conda aan voor/achterkant +/- 10% uitsteken.....
Wél een manse bak, zo'n Fleet Carrier.
Zouden ze ook je schepen terugzetten naar 26 maart eigenlijk, dan kan ik ook geen kijkje nemen in de Beta, toen vloog ik nog in een ASPje volgens mij....(Anders kan je natuurlijk ook 30 Imperial Cutters kopen en die verkopen in de Beta, dan heb je ook +/- 6miljard meegenomen in de Beta
)
Catch a smile out there!
Je word alleen in de beta gereset hoor, niet in het echte spel! Het is alleen dat je in de beta dus niet profiteert van wat je na 26 maart nog hebt gedaan/verdiend.zion schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:55:
Hmm, lastig, ik heb vanaf 26 maart ook nét even te veel tijd geinvesteerd om te komen waar ik nu ben (1x Krait MKII - Tac. Ops. (Combat), 1x Python Gen. Cargo (Trading Missies, sinds gisteren), 1x Anaconda Miner (sinds gisteren)) om teruggezet te worden naar m'n ouwe trouwe ASPje.....
Ik zag trouwens dat het een Python was hoor, vandaar ook mijn opmerking, de Anaconda is 1,76x zo groot, dus die gaat nooit passen op die landingpad, de Beluga Liner is zels 2,38x zo lang, en 1,91x zo breed, dus die steekt gewoon overal uit
De Python is medium sized dus dat is ook M-landingpad. Er zitten ook L-landingpads op waar de Anaconda op past.
Catch a smile out there!
Ehhh, 5 miljard is niet voldoende!!! Ik heb zo'n 9 miljard gespaard en die is na het aanschaffen van de Carrier in de eerste Beta al bijna op. Frontier heeft in hun Beta forum gevraagd om alle extra's te installeren zodat je alles kan testen. De laatste module heb ik vanwege te weinig credits niet kunnen kopen. De credits vliegen er door. Verder is er nog de "Weekly Upkeep". Hoeveel dat is is nog niet helemaal duidelijk (mijn Carrier geeft zo'n 43 miljoen per week aan) maar het wachten is op de server-tick morgen. Maar als ik de getallen (die bij de aankoop van de modules worden getoond) moet geloven dan komt de "Weekly Upkeep" op 147 miljoen per week uit. Als die prijzen kloppen dan gaat een volledig aangeklede Carrier het eerste jaar zo'n slordige 14 miljard kosten (aanschaf + upkeep).Glenfiddich schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:01:
Sinds de bekendmaking ervan ben ik (en velen anderen vermoed ik) flink gaan minen om de 5 miljard Cr te hebben om hem te kunnen aanschaffen.
....
Dat wordt dus wachten tot juni, en dan maar hopen dat ze dan niet besluiten de Fleet Carrier nog duurder te gaan maken.
En dan hebben we nog het Tritium verhaal dat ongeveer 41000 credits per ton kost. Ik heb inmiddels in 24 uur 200 miljoen uitgegeven aan brandstof alleen. Voor bijna elke lichtjaar in afstand is 1 ton Tritium nodig en dat moet je aanschaffen in een station en zelf naar je carrier vliegen of minen en naar je carrier vliegen.
En als je na 3 maanden besluit dat je dit geld verslindende monster niet meer wilt hebben, krijg je maar 33 procent van de aanschafwaarde terug.
Al met al een zeer prijzige hobby, zo'n Carrier
PS: de tripple LTD spot in Borann is in de Beta verdwenen. Dus als je nog credits wilt scoren in Borann, dan kun je dit beter nog voor juni doen.
Dat had ik idd ook begrepen maar ik hoorde via een twitch stream van Malic_VR dat dat elke beta is, en dat dat niet betekend dat ie daarom weg is in de real game.Kuif schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:28:
[...]
PS: de tripple LTD spot in Borann is in de Beta verdwenen. Dus als je nog credits wilt scoren in Borann, dan kun je dit beter nog voor juni doen.
Is goed mogelijk, in een aantal systemen in de Beta zijn complete Stations verdwenenMelantrix schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:22:
[...]
Dat had ik idd ook begrepen maar ik hoorde via een twitch stream van Malic_VR dat dat elke beta is, en dat dat niet betekend dat ie daarom weg is in de real game.
Maar het kan ook zo maar zijn dat de hele mining-business na de juni deployment veranderd en je geen drol meer kan verdienen met minen
Het is een Medium Pad aan de zijkant van de Carrier. De Large Pads zitten midden op de Carrier. Aan de zijkant zitten de Medium en Small Padszion schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:55:
[...]
Maar als dat het Large landingpad is, dan zou gezien die foto () de Anaconda (of groter) never nooit passen,
Dus wat doe je dan? Koop je in Blaauw City even een Anaconda en prop je die vol met top kwaliteit en een fighter bay
Inmiddels wel 14% verwijderd van Elite op Trading en 46% verwijderd van Elite op Exploring. Die wil ik nog even vol maken met wat Mining en daarna wat exploring (waarschijnlijk lange passenger missions) en dan richten op combat want daar ben ik slechts Novice
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ja ik had het ondertussen gezien, ik dacht echt dat het de pad bovenop was, had al een heel betoog geschreven dat het niet klopte met voorbeeldjes erbij, en toen pas zag ik de afronding aan de bovenkant, en ik dacht: hé, het is de pad aan de zijkant, dat is een medium, verhip, kloppen de afmetingen toch welKuif schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:36:
Het is een Medium Pad aan de zijkant van de Carrier. De Large Pads zitten midden op de Carrier. Aan de zijkant zitten de Medium en Small Pads
systeem
Bedankt voor de uitleg. Ik dacht er al aan om er eentje te kopen maar omdat ik met spurts speel gaat dat door die upkeep geen zin hebben helaas. Wat gebeurt er eigenlijk als je geld voor de upkeep op is? Moet je hem dan weer helemaal opnieuw kopen?Kuif schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:28:
[...]
Ehhh, 5 miljard is niet voldoende!!! Ik heb zo'n 9 miljard gespaard en die is na het aanschaffen van de Carrier in de eerste Beta al bijna op. Frontier heeft in hun Beta forum gevraagd om alle extra's te installeren zodat je alles kan testen. De laatste module heb ik vanwege te weinig credits niet kunnen kopen. De credits vliegen er door. Verder is er nog de "Weekly Upkeep". Hoeveel dat is is nog niet helemaal duidelijk (mijn Carrier geeft zo'n 43 miljoen per week aan) maar het wachten is op de server-tick morgen. Maar als ik de getallen (die bij de aankoop van de modules worden getoond) moet geloven dan komt de "Weekly Upkeep" op 147 miljoen per week uit. Als die prijzen kloppen dan gaat een volledig aangeklede Carrier het eerste jaar zo'n slordige 14 miljard kosten (aanschaf + upkeep).
En dan hebben we nog het Tritium verhaal dat ongeveer 41000 credits per ton kost. Ik heb inmiddels in 24 uur 200 miljoen uitgegeven aan brandstof alleen. Voor bijna elke lichtjaar in afstand is 1 ton Tritium nodig en dat moet je aanschaffen in een station en zelf naar je carrier vliegen of minen en naar je carrier vliegen.
En als je na 3 maanden besluit dat je dit geld verslindende monster niet meer wilt hebben, krijg je maar 33 procent van de aanschafwaarde terug.
Al met al een zeer prijzige hobby, zo'n Carrier![]()
Overigens vallen die brandstofkosten me nog wel mee. Je zal er niet mee gaan exploren maar binnen de bubble is het wel aardig.
Kan je trouwens ook op een FC van iemand anders landen? Misschien kunnen 'we' als TUIG er eentje nemen met zijn allen.
Wat ik zag kun je op een FC van iemand anders landen. Ook kun je Tritium doneren.GekkePrutser schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:50:
[...]
Kan je trouwens ook op een FC van iemand anders landen? Misschien kunnen 'we' als TUIG er eentje nemen met zijn allen.
Weet niet of je credits kunt doneren eigenlijk. Zou wel mooi zijn voor squadrons dan. Verdeel je de kosten ook een beetje.

Lekker een jaartje exploren met je carrier is er ook niet bij als je continu geld moet verdienen om de upkeep te kunnen genereren.
[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-04-2020 08:49 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Das wel jammer, geen Conda MKII of betere Ship Launched Fighters (of mogelijkheid tot small fighters zoals een Eagle/Viper in je fighter hangar dus... Een Class 7 fighter hanger bay (128T) zou die makkelijk moeten kunnen herbergen, misschien zelfs een Class 6 wel (64T) als je hem redelijk stock houdt).
Zou zo mooi geweest zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door zion op 10-04-2020 12:11 ]
systeem
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik ga uit van hetzelfde als wanneer je ontploft... naar de dichtstbijzijnde station met het juiste formaat landingpad...GeeBee schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:26:
En wat gebeurt er met de schepen die in de FC zitten als die uit de vaart gehaald wordt wegens te hoge onderhoudsschulden?
systeem
Het is alsof je een koelkast koopt en er spullen in legt die je koud wilt hebben. Het spul wordt niet koud dus bel je de winkel, die zegt “oh ja het is een koelkast, maar de pomp en compressor moet je wel apart aanschaffen”.
En dan nog die upkeep. Voor het eerst in de geschiedenis van de game introduceren ze een mechanic waarbij je MOET blijven spelen om te voorkomen dat je ALLERDUURSTE asset in de game weer verdwijnt en je er een schijntje voor terugkrijgt. ED is zo’n game die veel mensen (mijzelf incluis) van tijd tot tijd een periode spelen, en dan weer even laten liggen. Dat kan dan dus niet meer.
FC’s geschikt voor Long Range exploration zeg je? Hoe ga je >20.000ly van de bubble genoeg inkomsten genereren om de wekelijkse upkeep van algauw 150mil+ credits te betalen? Er zijn geen missions. Geen stations om dingen te verkopen. Geen andere players of NPC’s die van je FC gebruik maken om via je opgestelde Tariffs wat te verdienen. Nee, je moet gewoon 8 miljard credits upfront meenemen en dan kun je een jaartje vooruit.
Ik wilde ze echt leuk vinden. Maar ik heb er een hekel aan. Bah.
Dit filmpje is ook gedeeld in de Tweakers ED Discord, weet alleen niet meer door wie en waar. Vat het allemaal heel netjes samen:
YouTube: Elite:Dangerous Fleet Carriers - Dear Frontier, please change this.
Dat zou echt geweldig geweest zijn ja! En ook super met exploren als je schip beschadigd wordt. Kan je toch nog naar huis...zion schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:08:
Diegene die de Beta spelen, de FC is dus het enige nieuwe schip wat in de update erbij komt?
Das wel jammer, geen Conda MKII of betere Ship Launched Fighters (of mogelijkheid tot small fighters zoals een Eagle/Viper in je fighter hangar dus... Een Class 7 fighter hanger bay (128T) zou die makkelijk moeten kunnen herbergen, misschien zelfs een Class 6 wel (64T) als je hem redelijk stock houdt).
Zou zo mooi geweest zijn.
De enige reden om er iets mee te kunnen doen is full-time Elite gaan spelen om z'n upkeep te blijven bekostigen, en wat is er dan vervolgens precies te doen, behalve minen, om die upkeep te betalen?
Pff, een hele hoop nieuwe toffe schepen zou me eerder over de streep trekken, en ik zou er rustig voor betalen.
Ik was eerst zeer pro-Elite Dangerous, en had niets met bijv. Star Citizen. Maar die 2e begint toch wel stukken interessanter te worden, zelfs in alpha nu en met de patch-wipes die af en toe zullen gebeuren,
Ja upkeep zou er echt af moeten. Tritrium grinden op de plek waar je bent, vind ik spel-technisch nog wel wat voor te zeggen.Daffie schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:15:
En dan nog die upkeep.
Je kunt dan ook een echte expeditie starten waarbij je een jump doet en dan de losse schepen om dat jumppunt heen alles gaan mappenGekkePrutser schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:51:
[...]
Dat zou echt geweldig geweest zijn ja! En ook super met exploren als je schip beschadigd wordt. Kan je toch nog naar huis...
Sowieso vind ik de grote makke van E:D, ze zeggen dat "Alles om de schepen draait", en dan heb je maar een paar "echte" opties....celshof schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:53:
[...]
Je kunt dan ook een echte expeditie starten waarbij je een jump doet en dan de losse schepen om dat jumppunt heen alles gaan mappen
Small: Cobra MKIII
Medium: ASP Explorer (Exploration), Krait MKII (Combat), Python (Trading/Combat)
Large: Anaconda/Federal Corvette/Imperial Cutter.
Dat is toch véél te weinig keuze in zo'n groot universum, de rest van de schepen zijn alleen maar voor als je bovenstaande (nog) niet kunt betalen of de rang niet hebt, dat is niet echt "een keuze" hebben....
voor de rest heel blij met E:D hoor, maar ik mis dus bijvoorbeeld wel die opties dat als je een cutter hebt waarom je dan niet je combat vessel in je cargo hold kan gooien....
Ik ben zeker niet aan het minmaxen, maar basically komt het daar toch wel een beetje op neer.GekkePrutser schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:56:
Als je echt aan het minmaxen bent wel ja. Als je gewoon speelt voor de lol kan je ook andere schepen gebruiken die wellicht niet 100% efficient zijn maar op zich wel leuk om te spelen.
Ik heb een Diamondback Scout gehad, die was niet zo lekker als een ASP,
Ik heb een Alliance Chieftain gehad, die was niet zo lekker als een Krait MKII/Phantom.
Ik ken niks wat vergelijkbaar is met een Python voor 10miljoen trade runs (256T cargo space in een medium ship met lvl6 shield, kan je meestal precies 2x ladingkje van ~4-6 miljoen in kwijt (120/135T p/s)
Ik heb nog geen Cutter, maar die zie ik mezelf ook niet zo snel kopen, ik vind de Anaconda al een natte dweil
Dus tja, ik vind de keuze zoals ze zeggen niet reuze....
Mja, zou graag in VR spelen maar ben al ettelijke jaren aan het wachten tot ik de hardware goed genoeg vind, 2020/21 zou wel eens het moment kunnen zijn dat ik het dan toch eindelijk ga aanschaffen, lijkt me supergaaf....Omdat ik in VR speel vind ik het design van de cockpit enorm an belang. Daarom speel ik vaak in een Eagle. Sommige cockpits vind ik zo lelijk en irritant om te gebruiken (totaal geen zijwaarts uitzicht in de vulture bijv). Ik speel ook liever met mijn clipper dan de cutter, want die laatste vliegt gewoon als een natte dweil.
[ Voor 47% gewijzigd door zion op 11-04-2020 10:31 ]
systeem
Als je echt aan het minmaxen bent wel ja. Als je gewoon speelt voor de lol kan je ook andere schepen gebruiken die wellicht niet 100% efficient zijn maar op zich wel leuk om te spelen.zion schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:38:
[...]
Sowieso vind ik de grote makke van E:D, ze zeggen dat "Alles om de schepen draait", en dan heb je maar een paar "echte" opties....
Small: Cobra MKIII
Medium: ASP Explorer (Exploration), Krait MKII (Combat), Python (Trading/Combat)
Large: Anaconda/Federal Corvette/Imperial Cutter.
Omdat ik in VR speel vind ik het design van de cockpit enorm an belang. Daarom speel ik vaak in een Eagle. Sommige cockpits vind ik zo lelijk en irritant om te gebruiken (totaal geen zijwaarts uitzicht in de vulture bijv). Ik speel ook liever met mijn clipper dan de cutter, want die laatste vliegt gewoon als een natte dweil.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 10-04-2020 23:57 ]
Sorry dat van dat minmaxen klonk een beetje trollerig. Zo bedoelde ik het niet.zion schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:38:
[...]
Ik ben zeker niet aan het minmaxen, maar basically komt het daar toch wel een beetje op neer.
Ik heb een Diamondback Scout gehad, die was niet zo lekker als een ASP,
Ik heb een Alliance Chieftain gehad, die was niet zo lekker als een Krait MKII/Phantom.
Ik ken niks wat vergelijkbaar is met een Python voor 10miljoen trade runs (256T cargo space in een medium ship met lvl6 shield, kan je meestal precies 2x ladingkje van ~4-6 miljoen in kwijt (120/135T p/s)
Ik heb nog geen Cutter, maar die zie ik mezelf ook niet zo snel kopen, ik vind de Anaconda al een natte dweil(Mijn "Large" vessel gaat vrij zeker een Corvette worden, maar dan heb ik nog een hele lange weg te gaan naar Rear Admiral (ben nu midshipman, maar ik zit niet in federatie space, dus ik bouw niks op).
Dus tja, ik vind de keuze zoals ze zeggen niet reuze....
Wat ik bedoelde is dat ik elk schip een heel eigen ervaring vind hebben door die mooie cockpits bijvoorbeeld. De Diamondbacks vind ik ook geen fijne schepen trouwens. Lelijk.. De cockpit van de Asp vind ik zelf erg lelijk in VR maar wel erg handig omdat je enorm goed uitzicht hebt. Dus ik gebruik hem toch wel vaak ja
Maar inderdaad, er zouden meer spel modes bij kunnen komen die lucratief zijn, momenteel is iedereen vooral aan het minen. Bijvoorbeeld het smokkelen was ook leuk en had de bijkomstige voordelen dat het weer een heel ander soort schip nodig had (zo snel mogelijk). Maar dat is helaas helemaal kapot generfd.
Ik speel niet zo vaak omdat ik pijn in mijn elleboog krijg van de joystick (ik heb het vermoeden dat het vooral de twist rudder is maar ik heb geen pedalen), dus als ik speel dan wil ik wel lucratief zijn.
Het is ook enorm gaaf. Wat me aan E:D erg bevalt is dat het een 2D is waar niet zomaar even wat VR support in gekwakt is. De diverse cockpits hebben details die je zonder VR niet kon zien (in elk geval niet voordat die movie mode er was). Er is echt aan gewerkt om het een uitstekende ervaring te geven. Wat ik vooral leuk vind is dat het heel andere schepen interessant maakt. De cockpits waarbij je dichter op alles zit vind ik er veel mooier en echter uitzien in VR, zoals de Eagle. Terwijl het in 2D weinig uitmaakt. Helaas kan je niet normaal credits verdienen in een Eagle maar als ik gewoon een beetje rondklooi is het mijn schip van keuze (en dan helemaal de Imp Eagle). En de courier inderdaad!zion schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:38:
[...]
Mja, zou graag in VR spelen maar ben al ettelijke jaren aan het wachten tot ik de hardware goed genoeg vind, 2020/21 zou wel eens het moment kunnen zijn dat ik het dan toch eindelijk ga aanschaffen, lijkt me supergaaf....
Wat bevalt je niet aan de huidige headsets? De resolutie? Je hebt de Reverb die dat redelijk oplost, maar die heeft een vrij kleine sweet spot. Er komt wel een G2 versie van aan binnenkort.
Ik heb zelf de Rift en de Quest (met link kabel). Ik zou momenteel de Quest aanraden omdat je daarmee ook meteen een geweldige kabelloze ervaring hebt. Gewoon opzetten en aandoen.
Trouwens, wat je ook zou kunnen doen is een tweedehands ouder model aanschaffen voor niet al te veel. Een CV1 Rift of een 1e gen Vive ofzo. Maargoed ik wil je niet ompraten
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 11-04-2020 11:56 ]
Ik vond dat aanvankelijk ook, maar ondertussen heb ik mijn Anaconda al op diverse vlakken geengineerd, waaronder de thrusters en daar knapt hij wel enorm van op moet ik zeggen!
Hij wordt natuurlijk niet ineens super wendbaar, maar een natte dweil zou ik hem nu zeker niet meer noemen.
Koop voor de aardigheid eens een Type 10, dát is pas een natte dweil
Catch a smile out there!
Ben ik het wel met je eens hoor, nu ik er zo'n 375 miljoen in gestopt hebt doet hij het best aardig....Glenfiddich schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:37:
Ik vond dat aanvankelijk ook, maar ondertussen heb ik mijn Anaconda al op diverse vlakken geengineerd, waaronder de thrusters en daar knapt hij wel enorm van op moet ik zeggen!
Hij wordt natuurlijk niet ineens super wendbaar, maar een natte dweil zou ik hem nu zeker niet meer noemen.
Koop voor de aardigheid eens een Type 10, dát is pas een natte dweil
Dit is als miner hé dus géén weapons/hull upgrades of dergelijke dingen, dus zo'n ding gaat best wel in de papieren lopen....

Weliswaar een zwaar overpowerede miner, want ik ben hem aan het preparen als Combat Frigate, maar dan heb ik zeker nóg zo'n 150milj nodig voordat hij daar klaar voor is....
Als ik mijn combat rang echter omhoog wil krijgen zal ik wel moeten, want alles tot een Dangerous Conda krijg ik wel neer in mijn Krait MKII, maar zeker bij de hogere combat missies komen ze heel vaak met zijn 2en of 3en aanzetten, en ja, 2FDL en een Conda oid wordt toch een beetje gekkig voor een MKII (met een zeer matige fighterpilot
De basis zit er nu in ieder geval goed in, dus hij vliegt ondertussen niet meer als een dwijl, eerder een lompe amerikaanse Cadilac ofzo, nou moet hij alleen nog even wat klappen leren uitdelen (en ontvangen), dus voorlopig blijft hij nog eventjes zijn rol vervullen als ondergewaardeerde part-time miner....
systeem

Voornamelijk dankzij mining maar boeie. Volgende stap is Elite behalen op Exploration. Zit er 46% vanaf. En als dat gelukt is gaan we eindelijk richten op combat.
bron: https://forums.frontier.c...-feedback-changes.542193/Here are the changes coming this week:
The upkeep cost for all additional services will be reduced by 80-90%.
Core running costs will be reduced by 50%
Fleet Carriers represent a big investment, with a lot of crew and resources involved. After hearing your concerns, we've reduced the upkeep to a more sustainable level. The total running costs for a Fleet Carrier with all services active will be reduced by a total of 85.5%.
The debt threshold has been updated in line with the upkeep changes. This means with all services installed, a carrier can go 10 weeks (up from 4) without paying upkeep before being issued a final warning.
This is designed to relieve the pressure of carrier management, leaving more time for focus on other activities. While the debt threshold will be lower, Fleet Carrier owners will have more time to maintain the upkeep costs.
The total upfront activation costs of some of the more expensive services will be reduced by 35-45%.
Along with the upkeep changes, this reduces the overall outfitting and maintenance costs of Fleet Carriers.
The time between jumps will be dramatically decreased by only requiring 15 minutes for jump preparation and 5 minutes to cool-down.
More frequent jumps will increase the utility of Fleet Carriers overall, allowing them to enhance the owner and visitors' game-play more easily.
The two changes below will come in the second beta. Additional changes can be expected as more feedback comes in:
Universal Cartographics will become available as an optional service.
Similar to Bounty Vouchers, a cut of 25% which will be split 50/50 between the Fleet Carrier's bank and the service, will be taken from any data sold on the Fleet Carrier. This means owners will effectively only be charged a fee of 12.5% on their own Fleet Carrier. This service will otherwise be the same as Universal Cartographics services found on stations.
Tritium will be made at least 2x more effective as a fuel.
In combination with a reduced preparation and cool-down time, this should improve long distance Fleet Carrier travel.
[ Voor 87% gewijzigd door Daffie op 16-04-2020 00:25 ]
Veel beter maar een carrier kopen, een tijdje spelen en dan weer een jaar niet is er niet bij iig.Daffie schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:03:
Op zich positief nieuws vanuit Frontier aangaande Fleet Carriers!
[...]
bron: https://forums.frontier.c...-feedback-changes.542193/
Inderdaad.. Ik mis vooral echt een gameplay element aan die carriers.SnoeiKoei schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:18:
[...]
Veel beter maar een carrier kopen, een tijdje spelen en dan weer een jaar niet is er niet bij iig.
Het zou toch mooi zijn als je er ook geld mee kon verdienen. Als "endgame" doel moet dat niet makkelijk zijn, maar wel doenlijk.
Stel, je parkeert je carrier bij Sag A*. Iedereen die daar komt exploren kan er tanken, en je zou een graantje mee kunnen pikken. Op die manier maak je het exploren handiger (meer spawn en repair punten) en draag je bij aan de activiteiten buiten de bubble. Als je al die moeite doet om er een carrier neer te zetten moet je daar ook wat op kunnen verdienen.
Bovendien ben je op die manier puur afhankelijk van andere spelers en niet van de RNG. Zoals we allemaal weten, zijn de 'krenten in de pap' van de RNG zo makkelijk terug te vinden op sites als inara en eddb dus dat heeft niet echt een spelelement meer. Iedereen weet waar de hotspots zijn en waar je je beste je spullen kan verkopen. Maar inschatten waar andere players buiten de bubble willen tanken is een heel ander verhaal.
En echt onherbergzame gebieden blijven er toch wel.
Ik snap wel dat ze ze niet al te lucratief willen maken. Want dan is iedereen aan het carrieren en wordt de rest van het spel niet meer gespeeld (eigenlijk een beetje als wat nu met mining gebeurt). Maar als je slim bezig bent zou hij op zijn minst wel voor zichzelf moeten kunnen betalen, vind ik. Zoals het nu is, is er nauwelijks een reden om er eentje te hebben, en het hele spelelement ontbreekt gewoon.
Ik speel ook in bursts dus ik ga er zeker geen nemen. Ook met deze aanpassingen vind ik het nog steeds een gemiste kans.
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 16-04-2020 11:43 ]
Is daar iets over bekend?
Ik ben ook zo'n burst-speler, maar wil best (op afstand) een financieel steentje bijdragen aan onze "USS Femme".
[ Voor 31% gewijzigd door GeeBee op 16-04-2020 14:23 ]
Cmdr Tagnik'Zur's Bi-Weekly Log - Dutch
Vreemde weken geweest... Zo ben je in je Eagle lekker aan het cruisen in Colonia, gewoon een beetje muziek luisteren, niks aan de hand, wordt je zo maar uit de lucht geknald door zo'n verdraaide piraat...Natuurlijk nét als je geen geld of pasjes bij je hebt, waardoor niemand je gelooft dat je Anaconda een paar stations verderop staat, en sturen ze je zonder pardon naar LHS 3477, met een Sidewinder, das toch geen stijl?
Afin, Colonia was niet meer mijn thuis, en nog vele bekende en minder bekenden die ik wilde bezoeken in de "Bubble", dus daar voornamelijk mee bezig geweest de afgelopen weken, had weinig tijd, druk met mijn andere carriëre, en dus slechts tijd voor het uurtje van hot naar her vliegen in toch weer wat bekender gebied....
Die tijd besteed om voornamelijk vriendjes te worden met Engineers, daar had ik er nog niet zo veel van, en die waren wel nodig als ik ooit mijn Combat Rank wat op wilde gaan krikken, want bij Competent moet je een toch wel iets beter schip gaan vliegen om nog een beetje bij te blijven.
Dus, alhoewel ik de precieze volgorde vergeten ben dan maar Liz Ryder, Hera Tani, Marco Gwent, Lei Cheung, Broo Tarquin, Professor Palin, en Zacariah Nemo op gaan zoeken, ondertussen lekker door tradend en vechtend om de broodnodige upgrades te kunnen betalen.....
Mijn Sidewinder was ondertussen weer ingewisseld voor een Anaconda, want ik had mijn chequeboekje weer gevonden, en die kan ondertussen redelijk zijn mannetje staan als general purpose frigate.
Daar wordt hij in bijgestaan door een Python voor de kleine stations die alleen maar engines+shields+cargo bays heeft, en een Anaconda (sinds gisteren) om nog wat te gaan minen (ik heb nog steeds een hekel aan minen, maar ik heb een nóg grotere hekel aan elke keer mijn schip om te katten als ik geld nodig heb, dus ik heb nu maar een Anaconda nabij onze welbekende LTD3 space gezet, mocht ik een uurtje denken uit te houden met minen).
Ik heb me dus voornamelijk gefocused op traden & unlocken & heel veel combat, wat écht voor geen meter opschiet. Ik heb ondertussen gelezen dat je voor alleen de laatste 2 ranks al 2500/3000 schepen moet afknallen met dezelfde rank, en ik ben pas 20% competent, dus ik heb nog een lange weg te gaan....
Wel leuk als er dan een Deadly Anaconda tot 2x voor je op de vlucht gaat, en je meesleurt hiernaartoe.....
:strip_exif()/f/image/qJ87IQnYpytXvmvV1gCX5h52.jpg?f=fotoalbum_large)
Het mocht hem niet baten, een paar minuten later waren zijn assets en kwart miljoen bounty evengoed binnen....
Wél leuk is het als jij degene bent die aan het rennen is en je komt mooi binnen glijden....
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
En als je dan nét eventjes niet meer aan het opletten bent, omdat die rankings toch voor geen meter opschieten, en je alleen eventjes 77 LTD's aan het wegbrengen bent zodat je je Anaconda Miner kan betalen, krijg je dit opeens voor je kiezen........
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/866GvifIS9zqvZYzHxOQES1l.jpg?f=fotoalbum_large)
Trade Rank: ELITE!
:strip_exif()/f/image/SZEGMj6OGUEL80eilrn9jeNv.jpg?f=fotoalbum_large)
Hello Founder's World Permit!
systeem
Ongeveer op hetzelfde tijdstip zefs!
Gefeliciteerd met Elite in Trading, CMDR!
o7
[ Voor 17% gewijzigd door Glenfiddich op 24-04-2020 21:01 ]
Catch a smile out there!
Nou, ik vond dat ik die arme Python toch een beetje tekort deed, zeggen dat hij de bocht niet om kon enzo, dus als Proof of Concept dan maar een Tactical Explorer van gemaakt.zion schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:21:
Mijne gaat de week niet halen hoor, ja als Miner, maar niet als mijn Primary fighter....
....Morgen maar even zorgen dat ik genoeg geld bij elkaar sprokkel voor een MKII en dan gaat al die gear op de MKII (kunnen meteen de turrets weer in de verkoop, want de krait kan wél een bocht om),
Let wel, als Proof of Concept hé, hij is er nog steeds niet het beste in, maar wel de mooiste
(De Krait Phantom is sneller en gaat verder in deze config, en de Krait MKII is dat ook (nipt), maar dan kan je ook nog eens een fighter meenemen, waardoor dat wat mij betreft de winnaar is, en die zal dan ook binnenkort de rol op zich nemen, maar voor nu, kan deze Python zeker wél de bocht om
(Ik heb hem niet helemáál afgemaakt zoals ik hem ontworpen heb, uit material overwegingen, maar 500+ boostspeed, 48,86/151,84/16,85 P/R/Y en 37,5LY jumprange is toch niet slecht voor een volledig uitgeruste Python.... (bedoeld met in het achterhoofd guardian sites (ik heb nog geen Guardian Blueprints) en andere planetary en/of courier missions).
Z12XTG - XPL-TAC "GREY WOLF"
:strip_exif()/f/image/h8DBU7okgAzyf4bPRtSI7BcH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FMWNU0kdVBWAWfmost6fb2MS.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal dus binnenkort zijn oude taken als General Trader weer oppakken, en ruimte maken voor:
Z15XTS - XPL-TAC "SCAVENGER"
Met als voornaamste verschil dus de fighter hangar, en de iets hogere speed/agility
:strip_exif()/f/image/s7nf2fOtHQwpTHKSmfmkXZxL.jpg?f=fotoalbum_large)
En waarom ik er in vredesnaam turrets op heb? het is een tactical explorer, geen fighter, turrets schieten veel beter naar achter indien nodig
Ja er moet toch íemand het topic levend houden
Oja, niet vergeten hé: Morgen is Prikdag voor Beta 2!
Dan wordt je account "getagged" met al je assets op de plek waar je dan bent voor de opkomende Fleetcarrier Beta2.....
[ Voor 3% gewijzigd door zion op 29-04-2020 22:30 ]
systeem
Ziet er goed uit die Python, al zou hij voor mij wat te multirole zijn, ik persoonlijk probeer tegenwoordig mijn ships toch zoveel mogelijk te specialiseren voor één taak. Zal mijn vloot binnenkort eens showcasen, momenteel heb ik in gebruik mijn Krait MkII voor combat, een ASP Explorer voor exploration (jumprange 64 Ly, en ik ga proberen er nog ietsje meer uit te persen.. bijv de fuel tank halveren levert nog 2 Ly op maar dat durf ik niet helemaal aan), de Anaconda voor het minen (al ben ik momenteel een Imperial Cutter aan het outfitten voor minen, de Anaconda zal dan andere taken krijgen denk ik), en... een Vulture voor het omleggen van Thargoid Scouts. De Vulture wilde ik om sentimentele redenen niet afschrijven dus heb ik wat zitten experimenteren waar ik hem dan toch voor kon gebruiken, en hij blijkt echt heel vermakelijk en effectief tegen Thargoid Scouts! Het liefst threat level 5, zodat ik er zoveel mogelijk tegelijk tref, dan is het nog enigszins een uitdagingzion schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:26:
[...]
Nou, ik vond dat ik die arme Python toch een beetje tekort deed, zeggen dat hij de bocht niet om kon enzo, dus als Proof of Concept dan maar een Tactical Explorer van gemaakt.
Let wel, als Proof of Concept hé, hij is er nog steeds niet het beste in, maar wel de mooiste
(De Krait Phantom is sneller en gaat verder in deze config, en de Krait MKII is dat ook (nipt), maar dan kan je ook nog eens een fighter meenemen, waardoor dat wat mij betreft de winnaar is, en die zal dan ook binnenkort de rol op zich nemen, maar voor nu, kan deze Python zeker wél de bocht om
(Ik heb hem niet helemáál afgemaakt zoals ik hem ontworpen heb, uit material overwegingen, maar 500+ boostspeed, 48,86/151,84/16,85 P/R/Y en 37,5LY jumprange is toch niet slecht voor een volledig uitgeruste Python.... (bedoeld met in het achterhoofd guardian sites (ik heb nog geen Guardian Blueprints) en andere planetary en/of courier missions).
Succes met de Guardian sites, dat is nog best een klusje om genoeg blueprints en materials binnen te harken om alles te unlocken, maar een aantal modules zijn zeker de moeite waard!
Welke modificaties heb je op je weapons eigenlijk?
Qua experimentals ben ik zelf fan van thermal vent op één van de beam lasers voor extra koeling, incendiary ammo op één van de frag cannons en corrosive ammo op één van de frag cannons.
[ Voor 12% gewijzigd door Glenfiddich op 30-04-2020 16:36 ]
Catch a smile out there!
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar dat is expres, voor nu....Glenfiddich schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:22:
[...]
Ziet er goed uit die Python, al zou hij voor mij wat te multirole zijn, ik persoonlijk probeer tegenwoordig mijn ships toch zoveel mogelijk te specialiseren voor één taak. Zal mijn vloot binnenkort eens showcasen, momenteel heb ik in gebruik mijn Krait MkII voor combat, een ASP Explorer voor exploration (jumprange 64 Ly, en ik ga proberen er nog ietsje meer uit te persen.. bijv de fuel tank halveren levert nog 2 Ly op maar dat durf ik niet helemaal aan), de Anaconda voor het minen (al ben ik momenteel een Imperial Cutter aan het outfitten voor minen, de Anaconda zal dan andere taken krijgen denk ik), en... een Vulture voor het omleggen van Thargoid Scouts. De Vulture wilde ik om sentimentele redenen niet afschrijven dus heb ik wat zitten experimenteren waar ik hem dan toch voor kon gebruiken, en hij blijkt echt heel vermakelijk en effectief tegen Thargoid Scouts! Het liefst threat level 5, zodat ik er zoveel mogelijk tegelijk tref, dan is het nog enigszins een uitdaging
Succes met de Guardian sites, dat is nog best een klusje om genoeg blueprints en materials binnen te harken om alles te unlocken, maar een aantal modules zijn zeker de moeite waard!
Welke modificaties heb je op je weapons eigenlijk?
Qua experimentals ben ik zelf fan van thermal vent op één van de beam lasers voor extra koeling, incendiary ammo op één van de frag cannons en corrosive ammo op één van de frag cannons.
De Krait MKII heeft ondertussen het stokje al overgenomen zoals voorspelt, en dus met fighter hangar, en dat kijk ik nog even aan, maar ik heb ondertussen al mijn build doorgetrokken naar de Krait Phamtom (in EDSY), en daarmee zou ik op 50,5LY moeten uitkomen, zonder Guardian FSD booster, met min of meer deze setup (nog paar kleine aanpassingen), dus ik weet niet hoeveel jouw ASP Explorer doet?
Zonder wapens en mét een GFSDB komt hij dan op 61,5LY, en nog steeds wendbaarder als de Krait MKII hierboven, vind ik best lekker.... (De GFSDB mats/guardian site vinden is waar deze hele build voor in het leven geroepen is primair
Qua wapens: deze setup is volledig gericht op gewichtsbesparing, zie ook mijn wapens, die wegen nog maar 1 ton per stuk, dus lightweight, double braced voor deze build.
Op mijn Anaconda Frigate zit Long Range 6000meter/falloff 6000meter op mijn Beam, en op mijn Frag Cannon's zit Drag... Kunnen ze lekker niet meer naar Hyperspace jumpen als ze op de vlucht slaan....
Ik wil mijn kills.
Die Thermal Vent heb ik tot op heden een beetje genegeerd, ik vond het te vaag klinken, werkt dat een beetje? Dan kan ik die wel op mijn Beam Turret zetten (Long Range / Thermal Vent) Dan raak ik je tot 6km, zonder Falloff, en wordt mijn schip nog koeler ook, dat is wel een goede tip als dat een beetje werkt

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 30-04-2020 19:53 ]
systeem
Mijn ASP explorer doet nu 64 LY met GFSDB. Denk dat ik met een laatste rondje engineeren nog 1 LY kan winnen, en ik kan nog ruim 2LY winnen door de fuel tank te halveren maar dat doe ik denk ik maar niet. De hardpoints in de ASP zijn ongebruikt, want wat moet je daarmee buiten de bubblezion schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:36:
[...]
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar dat is expres, voor nu....
De Krait MKII heeft ondertussen het stokje al overgenomen zoals voorspelt, en dus met fighter hangar, en dat kijk ik nog even aan, maar ik heb ondertussen al mijn build doorgetrokken naar de Krait Phamtom (in EDSY), en daarmee zou ik op 50,5LY moeten uitkomen, zonder Guardian FSD booster, met min of meer deze setup (nog paar kleine aanpassingen), dus ik weet niet hoeveel jouw ASP Explorer doet?
Uit bijvoorbeeld een Anaconda zijn nog wel wat meer LY te persen voor exploration maar ik heb Elite in exploration in de ASP explorer gehaald, dus die blijft mijn exploration ship. Hem vervangen voelt wat ondankbaar. Ach ja, beetje sentimenteel ingesteld
Onthou dat als je naar de guardian sites gaat, je eigenlijk wel point defence moet hebben, laat die dus niet achterwege om gewicht te besparen.Zonder wapens en mét een GFSDB komt hij dan op 61,5LY, en nog steeds wendbaarder als de Krait MKII hierboven, vind ik best lekker.... (De GFSDB mats/guardian site vinden is waar deze hele build voor in het leven geroepen is primair)
Qua wapens: deze setup is volledig gericht op gewichtsbesparing, zie ook mijn wapens, die wegen nog maar 1 ton per stuk, dus lightweight, double braced voor deze build.
Heb je drag op beiden? Ik meende dat het effect van die experimentele mods niet cumuleert, en dat 1 dus genoeg is. Op de andere frag kan je dan mooi nog corrosive shell doenOp mijn Anaconda Frigate zit Long Range 6000meter/falloff 6000meter op mijn Beam, en op mijn Frag Cannon's zit Drag... Kunnen ze lekker niet meer naar Hyperspace jumpen als ze op de vlucht slaan....
Ik wil mijn kills.
Thermal Vent werkt uitstekend, icm met Efficient Weapon kan ik de beam continu aan laten, en staat soms het ijs op de canopy tijdens combat. Bovendien mitigeert het sterk de thermal damage in het geval ik er een shield cell bank tegenaan moet gooien.Die Thermal Vent heb ik tot op heden een beetje genegeerd, ik vond het te vaag klinken, werkt dat een beetje? Dan kan ik die wel op mijn Beam Turret zetten (Long Range / Thermal Vent) Dan raak ik je tot 6km, zonder Falloff, en wordt mijn schip nog koeler ook, dat is wel een goede tip als dat een beetje werkt
[ Voor 18% gewijzigd door Glenfiddich op 30-04-2020 20:11 ]
Catch a smile out there!
Challenge accepted, 65LY uit de Krait Phantom persen, checkGlenfiddich schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:56:
Mijn ASP explorer doet nu 64 LY met GFSDB. Denk dat ik met een laatste rondje engineeren nog 1 LY kan winnen, en ik kan nog ruim 2LY winnen door de fuel tank te halveren maar dat doe ik denk ik maar niet. De hardpoints in de ASP zijn ongebruikt, want wat moet je daarmee buiten de bubble
Heb jij wel iets qua shielding dan, anders ben ik er zo, maar ik vind het altijd een beetje eng om zonder schilden etc op pad te gaan....
Edit: Ok, 70,46LY mét een fatsoenlijk schild. (65.94LY met een volle tank) EDSY Krait Phantom Lightweight
Hmmm.... dat werkt niet, zo dan:
:strip_exif()/f/image/A2n7TaFbr9fc2831QmCPLkOR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja dat weet ik, maar dan zit je ook weer met een Large vessel die niet overal kan landen, dus voorlopig wil ik eerst een alleslander explorerUit bijvoorbeeld een Anaconda zijn nog wel wat meer LY te persen voor exploration maar ik heb Elite in exploration in de ASP explorer gehaald, dus die blijft mijn exploration ship. Hem vervangen voelt wat ondankbaar. Ach ja, beetje sentimenteel ingesteld
Zoals je kan zien in m'n EDSY build zitten er idd 2x point defense op, en daarom dat ik het nu een alleskunner heb gemaakt, mocht blijken dat dat niet nodig is dan ga ik dus misschien naar de Phantom, maar sowieso hem alvast te maken in EDSY vind ik altijd wel leuk om te doen, kijken wat mogelijk is enzo....Onthou dat als je naar de guardian sites gaat, je eigenlijk wel point defence moet hebben, laat die dus niet achterwege om gewicht te besparen.
Ik wil hem dus ook inzetten voor planetary missies, en daar kreeg ik laatst ook opeens een Elite Vulture achter me aan tijdens een missie, toen was ik toch erg blij dat ik in mijn COM-FRI "FARSIGHT" was gekomen...
Mijn bovengenoemde Anaconda Frigate dus, ik had toen nog geen dedicated Tactical Explorer
Ik ben altijd een beetje voorzichtig, ik denk, als ik het op allebei doe, dan heb ik dubbel kans dat het werkt, maar je hebt gelijk, ik heb nog een heleboel te tunen aan mijn schepen, maar ik wilde eerst een paar doelen halen waar ik op aan het focussen ben.Heb je drag op beiden? Ik meende dat het effect van die experimentele mods niet cumuleert, en dat 1 dus genoeg is. Op de andere frag kan je dan mooi nog corrosive shell doen
Doel 1 is gehaald, minstens op Elite komen met een ranking (trade), doel 2 komt in zicht, Rear Admiral behalen voor de federatie (Ben nu Rank 8 - Lieutenant 85%), en Doel 3 ben ik nu ongeveer klaar voor om te gaan doen: zorg dat je iig de blueprints/mats voor een GFSDB bij elkaar sprokkelt.
Daarna gaan we weer verder met overige doelen
Gaan we die mod er maar even op knallen de volgende keer dat ik weer bij de betreffende engineer op de koffie gaThermal Vent werkt uitstekend, icm met Efficient Weapon kan ik de beam continu aan laten, en staat soms het ijs op de canopy tijdens combat. Bovendien mitigeert het sterk de thermal damage in het geval ik er een shield cell bank tegenaan moet gooien.

Editje:
I love it when a plan comes together, vandaag dus net de MKII omgekat als Explorer met Fighter Bay icn een Taipin AX-1 (Anti-Xeno) fighter, dus maar even die anonieme tip opvolgen die jullie ongetwijfeld ook gekregen hebben in Pleiades, vraagt de Empire om "even" een Black Boxje in de buurt te salvagen....
:strip_exif()/f/image/qyVd1VsKwf3r2HZeZTk1w0Ik.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja bedankt hé! Even een black box collecteren onder de neus van een Thargoid schip vandaan.....
Nouja, een beetje vertrouwen in jezelf, Jump in > AX1 eruit (Defend) > Scoop up Black Box > en met 550+ p/s er vandoor boosten

Mijn AX-1 trouwens ook niet
[ Voor 22% gewijzigd door zion op 01-05-2020 01:03 ]
systeem
Ik ben niet zo van de multipurpose ships
Ok........Daffie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:43:
Ik gebruik zelf een Krait Phantom voor manufactured mats farmen, een wegwerp Diamondback Explorer om encoded data te farmen, een Anaconda om raw mats te farmen, een Diamondback Explorer voor long-range exploration (70ly jumprange), een Cutter en een Python voor laser mining, een Python voor deep core mining, 2 FDL’s, een Type-10, 2 Corvette’s, een Alliance Challenger, een Mamba en een Vulture als combat ships en een type-9 voor haulen.
Ik ben niet zo van de multipurpose ships
En hoeveel tijd spendeer je met wachten tot je schepen op de goede stations arriveren?
Nee, serieus, ik ben het met jou en Glenfiddich eens hoor dat je hoort te specialiseren (tot op een zekere hoogte @Daffie
Nog niet één van mijn schepen is fully functional met alle mods die ik wil hebben, ik heb nog lang niet alle blueprints die ik wil, noch kan ik de schepen kopen die ik wil vanwege geld, maar dat is makkelijk geregeld als ik daarvoor zou kiezen, maar ik heb ook de rangen nog niet bij federatie & empire...
Dus voorlopig probeer ik enige mate van specialisatie, maar op een general purpose kind of manier.....
editje: De GFSDB is binnen, en daarmee ook de her-designatie een feit....
Z11CFF - COM-FRI "FARSIGHT" - Anaconda Combat Frigate
Z12TGW - TRD-GEN "GREY WOLF" - Python General Trader
Z13TMP - TRD-MNR "PEBBLES" - Anaconda Miner
Z15TTS - TRD-TAC "SCAVENGER" - Krait MKII Tactical Trader
Z16XSS - XPL-SPC "SCOURER" - Krait Phantom - Long Range Exploration & Special Project Cargo
momenteel nog "maar" 57.66LY, is work in progress
Editje 2: Na een avond in de asteroïde gordel gespendeert te hebben wees mijn Trade Computer me op het feit dat het enige station die mij een goede prijs bood voor mijn harde werk een slordige 450LY verderop was. Ondanks dat het al laat was toch maar op pad gegaan in mijn miner, om 23 jumps later ein-de-lijk eens aan te komen. Mijn winst die avond zag ik dus als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar voor een goede zaak, een miner is geen Hauler, dus een zusterschip gekocht, waarvan ik zeker wist dat de lading zou passen, en een rondje langs mijn ondertussen goede vriendjes engineers gedaan....
Dit leverde me mijn volgende schip op:
Z17TLL- TRD-LRC "LONG-HAUL" *Name subject for change
Beetje jammer dat mijn Hauler verder kan dan mijn explorer, maar dat bracht me wel een goede basis voor mijn volgende project, waarover in de toekomst vast meer....
I.i.g. m'n hauler, Range: 46,87LY minimal (Fully Laden) / 71.13LY maximal (empty, no fuel).
:strip_exif()/f/image/V7Iw7qE1YFI4MBm8dQjeMkfP.jpg?f=fotoalbum_large)
In één jump rechtstreeks van Farseer Base (Felicity Farseer) naar Ida Dhor (Mining Home Base)... Nice!

[ Voor 35% gewijzigd door zion op 04-05-2020 16:55 ]
systeem
Hoe doet men encoded/manufactured data farmen? ik ben met al dat engineeren de laatste weken een beetje hard door al mijn mats heen aan het branden.Daffie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:43:
Ik gebruik zelf een Krait Phantom voor manufactured mats farmen, een wegwerp Diamondback Explorer om encoded data te farmen
Voor encoded heb ik precies daarom op (praktisch) al mijn schepen een wake scanner zitten, zodat ik elke keer als ik uit een station kom daar even de wakes meescan, en manufactured mats heb ik al helemaal geen idee hoe je ze "farmt".
Voor mijn Raw mats heb ik een paar planeten gevonden ondertussen* (dmv missies, niet google
Vergeef deze n00b voor zijn onwetendheid
*
[ Voor 17% gewijzigd door zion op 04-05-2020 17:09 ]
systeem
Voor encoded data kan je naar CMDR Jameson’s crash site, ff googlen voor de locatie want die weet ik niet uit mijn hoofd, daar je SRV in het midden tussen de vier datapoints zetten en dan deze vier punten scannen. Dan exit to main menu, opnieuw inloggen, opnieuw scannen enz enz, totdat je de betreffende data storages vol hebt. Die data vervolgens bij encoded material trader ruilen voor wat je nodig hebt.zion schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:05:
[...]
Hoe doet men encoded/manufactured data farmen? ik ben met al dat engineeren de laatste weken een beetje hard door al mijn mats heen aan het branden.
Voor encoded heb ik precies daarom op (praktisch) al mijn schepen een wake scanner zitten, zodat ik elke keer als ik uit een station kom daar even de wakes meescan, en manufactured mats heb ik al helemaal geen idee hoe je ze "farmt".
Voor mijn Raw mats heb ik een paar planeten gevonden ondertussen* (dmv missies, niet google) waar ik al mijn raw mats wel bij elkaar kan sprokkelen, maar voor enc/man mats heb ik weinig....
Vergeef deze n00b voor zijn onwetendheid
*spoiler:Mijn favoriete zijnde: HIP 67882 BCD 3 A met 45 GEO sites midden in de Bubble
Manufactured mats: je kan naar Davs Hope (ff googlen, is in Hyades nog wat), met de SRV alle mats oppikken, datapoint bij de ingang scannen, opnieuw inloggen en zo doorgaan tot je het zat bent of de betreffende storages vol zijn. Verder kan je High Grade Emissions pakken en trucje toepassen: nadat je alle mats hebt binnengeharkt spel afsluiten (exit to main menu is niet genoeg), opnieuw opstarten in dezelfde game modus, zodra je naar supercruise bent meteen stoppen want direct achter je is dezelfde high grade emissions weer gerespawnd. Weer erin, mats oppikken en voorgaande herhalen totdat de timer van de high grade emissions is verlopen of je storages vol zitten. De mats vervolgens traden voor wat je nodig hebt.
Zelfde trucje (afsluiten en spel opnieuw opstarten) werkt overigens ook met mission related signal sources als je bijv met een massacre missie van enkele tientallen piraten bezig bent).
Catch a smile out there!
Top, dankje voor de info.Glenfiddich schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:11:
[...]
Voor encoded data kan je naar CMDR Jameson’s crash site, ff googlen voor de locatie want die weet ik niet uit mijn hoofd, daar je SRV in het midden tussen de vier datapoints zetten en dan deze vier punten scannen. Dan exit to main menu, opnieuw inloggen, opnieuw scannen enz enz, totdat je de betreffende data storages vol hebt. Die data vervolgens bij encoded material trader ruilen voor wat je nodig hebt.
Manufactured mats: je kan naar Davs Hope (ff googlen, is in Hyades nog wat), met de SRV alle mats oppikken, datapoint bij de ingang scannen, opnieuw inloggen en zo doorgaan tot je het zat bent of de betreffende storages vol zijn. Verder kan je High Grade Emissions pakken en trucje toepassen: nadat je alle mats hebt binnengeharkt spel afsluiten (exit to main menu is niet genoeg), opnieuw opstarten in dezelfde game modus, zodra je naar supercruise bent meteen stoppen want direct achter je is dezelfde high grade emissions weer gerespawnd. Weer erin, mats oppikken en voorgaande herhalen totdat de timer van de high grade emissions is verlopen of je storages vol zitten. De mats vervolgens traden voor wat je nodig hebt.
Zelfde trucje (afsluiten en spel opnieuw opstarten) werkt overigens ook met mission related signal sources als je bijv met een massacre missie van enkele tientallen piraten bezig bent).
Uitloggen/inloggen zal helaas niet gaan, dat is tegen mijn persoonlijke spel ethiek (geen probleem als anderen het doen, ik mag dat alleen niet van mezelf, dat vind ik valsspelen), dus ik zal moeten wachten tot de timer verloopt, maar de lokaties stel ik zeer op prijs, ik beschouw dit topic/miner's tools/inara/eddb gewoon als een van mijn scheeps computers waarin ik die informatie kan opzoeken, beetje dichterlijke vrijheid zeg maar
Dit heeft soms nadelen, maar soms ook voordelen, zo had ik bijvoorbeeld gezelezen dat om snel vriendjes te worden met de federatie er een aantal stelsels goede kandidaten waren om snel veel missies te kunnen doen, opgezocht via mijn "scheepscomputer", maar om je missielog vol te krijgen moest je van solo > open > solo, dat gaat dus niet... Ik was dus in Ochosi > Chakpa > Ochosi, en het viel mij op dat er naar nog een paar systems veel missies gingen, dus van allemaal een gechecked of ze naar dezelfde basis gingen, en al snel kwamen er 2 potentiele kandidaten uit, 1 viel af want daar gingen geen missies terug de goede kant op, en één bleef over: Wait Colburn Gateway in Latola, want die geeft weer veel missies naar Chakpa....
En als je het rondje dan Ochosi > Latola > Chakpa > Ochosi > repeat maakt heb je opeens continu 17-20 missies, zonder te hoeven loggen.
Toen ik eenmaal eens een stuk of 15 "follow-up" missies had, allemaal planetary scan jobs, die maar eens allemaal geaccepteerd, en die aaneenvolgend gedaan (+/- 3 uurtjes, maar ik had nog nooit planetary scan jobs gedaan, zou nu veel sneller gaan, dus dat is sowieso al een pluspunt), allemaal Rep +++, en precies van Latola kreeg ik de missie naar mijn hierboven genoemde favoriete Material Planet.
Die had ik dus nooit gehad als ik had lopen loggen zoals gesuggereerd werd online, en dat is dan weer mijn bedankje dat ik niet switch tussen open/solo of uit/in-log.....
weer veel langere post geworden dan de bedoeling was
Fleet Carriers Update - Beta 2 - Date Announcement
Greetings Commanders
We are excited to announce that the Fleet Carriers Update - Beta 2 will run from 11 May to 26 May, starting and ending at 11:00 AM (UTC).
We've very excited to bring you this beta, which is coming to you on all platforms for the very first time. Whether you're on PC, PlayStation 4 or Xbox One, you'll be able to take part!
As a reminder we will be using the saved game data from the live game taken from 30 April (remember what happens in the beta stays in the beta!).
[ Voor 7% gewijzigd door zion op 04-05-2020 21:42 ]
systeem
:strip_exif()/f/image/qOAT5Uwa4dAZbv2OfOXycCgK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q6xnVsVlNxD6dTHQidACVIM5.jpg?f=fotoalbum_large)
systeem
Nice! Welkom bij de club. Ik heb mij onlangs ook bij die club gevoegdzion schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:56:
Nou het heeft even mogen duren, en zal nog wel even duren voordat hij "Combat Ready" is (is niet goedkoop die onderdelen), maar ik mag me eindelijk bij het gezelschap scharen die in het bezit zijn van een Federal Corvette....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/IZmPLcxNPMfYAKwpH442DhAV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vdrNk41HNtP5n0qp2Kk06MJH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind de Federal Corvette echt een fantastisch ship, verrassend wendbaar ook. Dit is een blijvertje!
Ben nog een beetje aan het tweaken voor de voor mij ideale setup qua wapens.
Daarnaast heb ik nog een Imperial Cutter, en hoe lovend velen daar ook over zijn, ik ben niet echt onder de indruk. Ja, hij ziet er erg mooi uit. Maar het ding is óók met G5 Dirty Drives & Drag drive nog zó onvoorstelbaar lomp! Ik gebruik hem nu als heavy armed trader.
:strip_exif()/f/image/amKGRE2euvbD6KN1NnzSkgHG.jpg?f=fotoalbum_large)
Catch a smile out there!
Das jammer om te horen van die Cutter, want ik wilde graag weer eens een schip zonder zo'n achterlijke neus voor mijn cockpit.Glenfiddich schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:18:
[...]
Nice! Welkom bij de club. Ik heb mij onlangs ook bij die club gevoegd![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind de Federal Corvette echt een fantastisch ship, verrassend wendbaar ook. Dit is een blijvertje!
Ben nog een beetje aan het tweaken voor de voor mij ideale setup qua wapens.
Daarnaast heb ik nog een Imperial Cutter, en hoe lovend velen daar ook over zijn, ik ben niet echt onder de indruk. Ja, hij ziet er erg mooi uit. Maar het ding is óók met G5 Dirty Drives & Drag drive nog zó onvoorstelbaar lomp! Ik gebruik hem nu als heavy armed trader.
[Afbeelding]
Nou is het bij de Corvette al stukken minder storend als bij de Conda, maar dat het scheepsdek (=externe graphics) niet synchroon loopt met het bewegen van de brug (cockpit) irriteert mij mateloos (ik ben zelf zeeman, en een schip beweegt een beetje, alleen heel anders dan in Elite (je ziet voornamelijk het deck verticaal "pitchen" (op en neer gaan), of horizontaal een beetje torderen, maar nooit dat je brug (sowieso nooit je brug) die eerst een hoek omgaat en dan pas je schip wat volgt....
Anyway, ik ben een sucker voor Agility, en ik kan toch niet meer dan ~1,5 uur minen achter elkaar, dus als dat ding echt zo lomp is dan heeft hij geen hoge prioriteit, maar ik wil er wel nog steeds eentje hebben ooit
Overigens vind ik de Cutter ook niet echt mooi, ik heb al sinds ik Star Trek kijk een aversie tegen motor-gondels omdat het een heel slecht ontwerp is, en waarom die stomme motoren er niet elke aflevering afgeschoten worden is mij een raadsel, ook is het design technisch onlogisch om datgene wat je voortstuwing verzorgt op de meest fragiele plek van je schip te plaatsen (goed bereikbaar op een dunne pilaar), de G-krachten* die daar op komen te staan moeten enorm zijn, plus dat het dus een hele makkelijke target is, voor een explorer nog te verantwoorden, voor élk schip wat wapens draagt natuurlijk compleet onlogisch om je main propulsion zo exposed mogelijk te hebben....
* De G-krachten gegenereerd door je schip zelf dmv acceleratie natuurlijk, voor de rest is de ruimte natuurlijk wel een fijne near-zero-G omgeving, totdat je een keer op een High-Grav planeet wil landen...
[ Voor 16% gewijzigd door zion op 18-05-2020 19:05 ]
systeem
Gisteren op de PS4 elite dangerous gekocht voor 8€. De game stond al een poosje op mn radar dus dit was wel een mooie aanbieding. Nu heb ik na een uur of drie eindelijk mn eerste mission voltooid en wat centjes binnen gehengeld.
Nu weet ik dat je voor een uitgebreide ervaring ook horizons moet aanschaffen maar ik denk dat Dangerous een mooie start is om te kijken of het wat voor me is.
Zijn er dingen die jullie aanbevelen om eerst te doen in Dangerous? Is het gewoon een kwestie van geld verdienen en een ander schip kopen of moet ik gelijk combat gaan doen? Ik zoek een beetje een grove richtlijn van doe eerst dat en dan dat... Of zie ik het helemaal verkeerd?
De charme van Elite is dat niks "moet", het is meer je eigen drang te verbeteren die je tot iets verplicht.Kenny_026 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:58:
Hi all,
Gisteren op de PS4 elite dangerous gekocht voor 8€. De game stond al een poosje op mn radar dus dit was wel een mooie aanbieding. Nu heb ik na een uur of drie eindelijk mn eerste mission voltooid en wat centjes binnen gehengeld.
Nu weet ik dat je voor een uitgebreide ervaring ook horizons moet aanschaffen maar ik denk dat Dangerous een mooie start is om te kijken of het wat voor me is.
Zijn er dingen die jullie aanbevelen om eerst te doen in Dangerous? Is het gewoon een kwestie van geld verdienen en een ander schip kopen of moet ik gelijk combat gaan doen? Ik zoek een beetje een grove richtlijn van doe eerst dat en dan dat... Of zie ik het helemaal verkeerd?
Wel zou ik zo snel mogelijk uit je Sidewindertje klimmen en in een Cobra MKIII (of Diamondback Explorer als Traden meer je ding is) stappen oid, dat is gewoon veel fijner vliegen, en Horizons is imho toch eigenlijk ook wel een must have upgrade nadat je besloten hebt of het spel wel dan niet iets voor jou is.
Combat kán je meteen mee beginnen, maar is absoluut geen must, wel is het de snelste manier om in het begin rijk te worden (ga naar een res site met veel politie, wacht tot ze iemand bijna afgeknald hebben en schiet dan ook 3x op hem, en je krijgt de bonus voor het afknallen van die persoon).
Let wel op dat jij niet de eerste bent die op iemand schiet, en schiet niet per ongeluk op iemand die niet "wanted" is, want dan ben je zelf in enkele seconden ruimte-stof.
Ook moet je binnen 30 seconden dat je target ontploft hem als laatst geraakt hebben anders krijg je de bounty niet, zorg ervoor dat als je dit pad bewandeld je wel een "Kill warrant scanner" geinstalleerd hebt, en ook geactiveerd (in je fire-group).
voor de rest, vragen staat vrij, en ik als relatief n00b heb een heleboel (een HELEBOEL) stomme dingen gedaan waarvan ik achteraf dacht, dat had ik misschien beter even kunnen vragen/opzoeken, dus als je vragen hebt gewoon neerpleuren hier.. Nieuw bloed is altijd welkom, want dan vervuil ik tenminste niet meer het topic met de helft van de vragen/posts
Nog een tip: Ik speel zelf ook met een controller*, en de standaard instellingen waren voor mij compleet onspeelbaar en frustrerend, er zijn een paar goede YT guides voor het fatsoenlijk configureren van je controller, en dat was voor mij een belangrijk punt dat ik het nu wel leuk vliegen vind, en eerst alleen maar frustrerend, omdat alle bindings (voor mij) compleet onlogisch waren, dus speel een beetje met je settings als je het idee hebt dat je steeds tegen iets aanvliegt ipv erlangs
en de belangrijkste tip: als je eenmaal niet meer in je standaard schip zit, zorg dat je TEN ALLER TIJDEN iig 2x je verzekeringskosten op de bank hebt staan, zodat je je schip kan terugkopen als je wel eens een keer afgeknald word, of je jezelf te pletter vliegt in een ster of tegen een station.... Niks zo zuur als je verdiende centjes zien verdampen omdat je je schip niet kan terug kopen en je weer opnieuw moet beginnen in een Sidewinder....
* Ik kan niet wachten tot ik weer thuis ben, en ein-de-lijk eens mijn X52 Pro (Hotas) goed in kan stellen voor Elite, nu ik eindelijk een beetje weet waar ik mee bezig ben

[ Voor 19% gewijzigd door zion op 23-05-2020 10:37 ]
systeem
Thanks man 👍zion schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:14:
[...]
De charme van Elite is dat niks "moet", het is meer je eigen drang te verbeteren die je tot iets verplicht.
Wel zou ik zo snel mogelijk uit je Sidewindertje klimmen en in een Cobra MKIII (of Diamondback Explorer als Traden meer je ding is) stappen oid, dat is gewoon veel fijner vliegen, en Horizons is imho toch eigenlijk ook wel een must have upgrade nadat je besloten hebt of het spel wel dan niet iets voor jou is.
Combat kán je meteen mee beginnen, maar is absoluut geen must, wel is het de snelste manier om in het begin rijk te worden (ga naar een res site met veel politie, wacht tot ze iemand bijna afgeknald hebben en schiet dan ook 3x op hem, en je krijgt de bonus voor het afknallen van die persoon).
Let wel op dat jij niet de eerste bent die op iemand schiet, en schiet niet per ongeluk op iemand die niet "wanted" is, want dan ben je zelf in enkele seconden ruimte-stof.
Ook moet je binnen 30 seconden dat je target ontploft hem als laatst geraakt hebben anders krijg je de bounty niet, zorg ervoor dat als je dit pad bewandeld je wel een "Kill warrant scanner" geinstalleerd hebt, en ook geactiveerd (in je fire-group).
voor de rest, vragen staat vrij, en ik als relatief n00b heb een heleboel (een HELEBOEL) stomme dingen gedaan waarvan ik achteraf dacht, dat had ik misschien beter even kunnen vragen/opzoeken, dus als je vragen hebt gewoon neerpleuren hier.. Nieuw bloed is altijd welkom, want dan vervuil ik tenminste niet meer het topic met de helft van de vragen/posts
Nog een tip: Ik speel zelf ook met een controller*, en de standaard instellingen waren voor mij compleet onspeelbaar en frustrerend, er zijn een paar goede YT guides voor het fatsoenlijk configureren van je controller, en dat was voor mij een belangrijk punt dat ik het nu wel leuk vliegen vind, en eerst alleen maar frustrerend, omdat alle bindings (voor mij) compleet onlogisch waren, dus speel een beetje met je settings als je het idee hebt dat je steeds tegen iets aanvliegt ipv erlangs
en de belangrijkste tip: als je eenmaal niet meer in je standaard schip zit, zorg dat je TEN ALLER TIJDEN iig 2x je verzekeringskosten op de bank hebt staan, zodat je je schip kan terugkopen als je wel eens een keer afgeknald word, of je jezelf te pletter vliegt in een ster of tegen een station.... Niks zo zuur als je verdiende centjes zien verdampen omdat je je schip niet kan terug kopen en je weer opnieuw moet beginnen in een Sidewinder....
* Ik kan niet wachten tot ik weer thuis ben, en ein-de-lijk eens mijn X52 Pro (Hotas) goed in kan stellen voor Elite, nu ik eindelijk een beetje weet waar ik mee bezig ben
Ik heb alleen een probleempje... een deal gemaakt waarmee ik de centjes zou hebben voor een cobra en nu drijf ik zonder brandstof rond. Hoe los ik dat op?
De fuel rats oproepen.... (hoe dat moet weet ik alleen niet, maar daar kan een ander forum-lid je vast mee helpen). Waar ben je (welk systeem)?Kenny_026 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:46:
[...]
Thanks man 👍
Ik heb alleen een probleempje... een deal gemaakt waarmee ik de centjes zou hebben voor een cobra en nu drijf ik zonder brandstof rond. Hoe los ik dat op?
@Kenny_026 In welk star system ben je? (hopelijk niet in een starter zone, want daar heb ik geen permit (meer) voor... anders kan ik wel wat fuel naar je toe komen brengen als je je cmdr name & system opgeeft).
Ik ben momenteel in Shinrarta Dezhra dus dat is maar zo'n 50-75LY weg (1 á 2 jumps).
heb ik nog nooit gedaan, maar hoe moeilijk kan het zijn, installeer Fuel Transfer thingy, zorg dat je limpets bij je hebt, target jou, vuur...
[ Voor 34% gewijzigd door zion op 23-05-2020 19:25 ]
systeem
Als je in een systeem bent zonder station waar je kan en mag landen, en geen fuel scoop hebt (of een verkeerde zon), dan zijn er de Fuel Rats! https://fuelrats.com/Kenny_026 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:46:
[...]
Thanks man 👍
Of wellicht is er iemand van tweakers actief (kan je ook even bij de discord kijken, https://discord.gg/WSkkds9).
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Sorry lees het nu pas. Maar ik ben zojuist geholpen. Ging nog snel ook.zion schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:58:
[...]
De fuel rats oproepen.... (hoe dat moet weet ik alleen niet, maar daar kan een ander forum-lid je vast mee helpen). Waar ben je (welk systeem)?
@Kenny_026 In welk star system ben je? (hopelijk niet in een starter zone, want daar heb ik geen permit (meer) voor... anders kan ik wel wat fuel naar je toe komen brengen als je je cmdr name & system opgeeft).
Ik ben momenteel in Shinrarta Dezhra dus dat is maar zo'n 50-75LY weg (1 á 2 jumps).
heb ik nog nooit gedaan, maar hoe moeilijk kan het zijn, installeer Fuel Transfer thingy, zorg dat je limpets bij je hebt, target jou, vuur...![]()
Ah mooi, top van hem, dan kan ik wat mats gaan halen in mijn geo site, goed dat je zo snel geholpen bent!Kenny_026 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:49:
Vet cool, Commander Carta heeft me zojuist bijgevuld 😊

Wel een beetje jammer, het had me zo grappig geleken om met m'n Federal Corvette een beetje fuel rat te spelen om een Sidewinder uit de brand te helpen, was wel de grap van het jaar geweest

[ Voor 42% gewijzigd door zion op 24-05-2020 09:19 ]
systeem
Verwijderd
Nieuwe avonturen staan te wachten. o7
Welkom terug dan...Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:20:
Goede korting in Steam, mijn oude HOTAS Cougar van de zolder gehaald en nu op de PC(oud beestje) een nieuwe CMDR gemaakt. Met een beetje pijn in het hart mijn Elite Explorer CMDR op de PS4 achterlatend.
Nieuwe avonturen staan te wachten. o7
Kan je je oude CMDR niet importeren naar PC, of wilde je graag met een schone lei beginnen?
Er zijn toch genoeg andere manieren om wat fondsen van Cmdr A naar Cmdr B te krijgen zonder zo rigoreus te zijn? Wel vreemd dat ze geen transfers doen, maar het is wat het is...Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:35:
Zo te zien kan ik alleen de fondsen overbrengen naar de PC. En de oude CMDR wordt dan gedelete. Ik ben er nog over aan het twijfelen. Ik ben met de PS4 CMDR naar Sag A* en Colonia geweest. Daar zit toch wel een klein emotioneel randje aan.
[ Voor 56% gewijzigd door zion op 24-05-2020 10:53 ]
systeem
Verwijderd
Spacelegs and atmotspheric worlds!
Nu maar hopen dat de DLC voor lifetime pass holders gratis is
(deze is inderdaad voor lifetime pass holders gratis)
https://forums.frontier.c...ssey-announcement.546389/
https://store.steampowere.../Elite_Dangerous_Odyssey/
[ Voor 6% gewijzigd door Soliest op 04-06-2020 13:02 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Het lijkt me stug, en er zijn nog zóóó veel andere dingen die ik eigenlijk liever eerst toegevoegd zie aan E:D (vraag me niet wat, dan moet ik weer een A4tje typenSoliest schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:13:
Wat begon als een soort leak op het Youtube kanaal van Frontier, is nu uitgebracht als nieuwtje op zowel het Frontier forum alsook op Steam.
Desalniettemin zou het wel heel gaaf zijn.
Nouja, ziet er toch wel redelijk definitief uit, we zullen het zien hoe de implementatie gaat worden

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 03-06-2020 17:31 ]
systeem
Hoewel ik altijd sceptisch was over 'space-legs', lijkt het me na het zien van de trailer toch wel geinigSoliest schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:13:
Wat begon als een soort leak op het Youtube kanaal van Frontier, is nu uitgebracht als nieuwtje op zowel het Frontier forum alsook op Steam.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Wacht ff, atmospheric world's? Die haal ik hier niet uit, of is dat alleen vanwege t blauwe van de planeet in de trailer/screenshots?Soliest schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:13:
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Klopt ja, dat blauwe zou aangeven dat er atmosfeer is.Melantrix schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:51:
[...]
Wacht ff, atmospheric world's? Die haal ik hier niet uit, of is dat alleen vanwege t blauwe van de planeet in de trailer/screenshots?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Lees het nu ook in een andere post, coolLeutje schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:06:
@Soliest Ja het is gratis voor lifetime pass holders
Ik heb geen lifetime pass maar ik betaal ze ook met veel plezier voor de moeite die ze stoppen in de ongelooflijke ervaring die E:D biedt. Het zal best binnen de perken blijven, en daar komen nog bij dat ik E:D met Horizons al kocht toen het flink in de aanbieding was, en Frontier zo aardig was om me gratis een Oculus key te geven naast de Steam-variant die ik eigenlijk ooit kocht.zion schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:27:
[...]
Als Lifetime pass holder zijnde hoop ik stiekem dat de DLC niet gratis is, ik ben meer dan bereid om E:D weer eens een kapitaal injectie te geven als dat betekent dat ze lekker door blijven ontwikkelen voor E:D.
Saved by the buoyancy of citrus
HYPE TRAIN!
[ Voor 84% gewijzigd door EliteGhost op 03-06-2020 23:01 ]
Je mag altijd €50 besteden aan shipkits, laserkleuren en andere cosmetica.zion schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:27:
[...]Als Lifetime pass holder zijnde hoop ik stiekem dat de DLC niet gratis is, ik ben meer dan bereid om E:D weer eens een kapitaal injectie te geven als dat betekent dat ze lekker door blijven ontwikkelen voor E:D.
Dat heb ik al gedaan (nouja €12,95), en daar heb ik nog 10,95 van over ofzo, mijn lasers zijn nu blauw, en al mijn schepen grijsGeeBee schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 06:54:
[...]
Je mag altijd €50 besteden aan shipkits, laserkleuren en andere cosmetica.
Nouja, als het je terug naar binnen getrokken heeft is het een goed ding tochEliteGhost schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:00:
Nou ben ik een tijdje weg geweest.... ziet e-mail met aankondiging:
HYPE TRAIN!
Even een vraagje: gaat een I5-4460/GTX1070TI/16GB/1,256SSD Elite Dangerous met alle updates een beetje trekken denken jullie? Bij launch deed hij het prima (met een 970), maar mijn laptop met I7-7700HQ/GTX1070 staat eigenlijk al continue op 90-100% load op zowel CPU en GPU met Horizons.....
(Ik moet mijn Laptop opsturen want mijn ethernet poort is ermee opgehouden en ik heb nu nog garantie, maar zit te twijfelen of ik zal wachten tot eind juni zodat ik een B550+Ryzen 3000 refresh kan kopen of nu meteen opsturen....
[ Voor 59% gewijzigd door zion op 04-06-2020 15:07 ]
systeem
Dat zou prima moeten gaan. Ik zou niet al teveel uitgaan van je laptop die vervelend doet want een laptop wordt sneller warm en gaat zichzelf vervolgens terugklokken.zion schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:42:
Even een vraagje: gaat een I5-4460/GTX1070TI/16GB/1,256SSD Elite Dangerous met alle updates een beetje trekken denken jullie? Bij launch deed hij het prima (met een 970), maar mijn laptop met I7-7700HQ/GTX1070 staat eigenlijk al continue op 90-100% load op zowel CPU en GPU met Horizons.....
(Ik moet mijn Laptop opsturen want mijn ethernet poort is ermee opgehouden en ik heb nu nog garantie, maar zit te twijfelen of ik zal wachten tot eind juni zodat ik een B550+Ryzen 3000 refresh kan kopen of nu meteen opsturen....
Wellicht dat de CPU wat aan de zwakke kant is, maar die 1070TI zou het prima moeten trekken. Desnoods speel je wat met de instellingen.
Ik speel(de) zelf op een i7-5820k & GTX1080 en in VR met prima framerates. Jouw specs liggen daar niet ver vanaf.
Thanks, ja het is juist een beetje een probleem dat die I5 een I5 is.... (4c4t) wat me een beetje doet huiveren, maar als ik alléén E:D draai zou het goed moeten komen denk ik, even mijn oude 7720 uit de motteballen halen om de rest van mijn dingen mee te doen dan denk ik....EliteGhost schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:48:
[...]
Dat zou prima moeten gaan. Ik zou niet al teveel uitgaan van je laptop die vervelend doet want een laptop wordt sneller warm en gaat zichzelf vervolgens terugklokken.
Wellicht dat de CPU wat aan de zwakke kant is, maar die 1070TI zou het prima moeten trekken. Desnoods speel je wat met de instellingen.
Ik speel(de) zelf op een i7-5820k & GTX1080 en in VR met prima framerates. Jouw specs liggen daar niet ver vanaf.
En (zoals in mijn sig): Mijn Alienware is wel redelijk gemaakt om mee te gamen hoor, die draait meestal vrolijk op 3,8Ghz, en toen ik in de Mediterranee zat met 35 graden ging hij heel soms idd terug naar zijn base-clock van 2,7Ghz.... Hij klinkt alleen wel als een opstijgende Boeing 747 tijdens het gamen
MD1975 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:00:
Ik heb een i5-8th en een GTX 970 en speel alles op de hoogst mogelijke setting, ik heb nog steeds het vermoeden dat ik nog steeds een stuk meer eruit zou kunnen trekken. E:D heeft niet zulke hoge eisen, terwijl de stations toch enorm gedetailleerd zijn vaak.
Ja, ik zie net dat de 8e gen ook MT heeft idd, dus 4c8t, en niet 4c4t.... (en 4 generaties nieuwer) en volgens UBM zo'n 36% sneller voor dezelfde serie....EliteGhost schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:22:
[...]
Houd er wel rekening mee dat equivalente kloksnelheden van een 8e gen i5 meer oplevert dan een i5 van de 4e
https://cpu.userbenchmark...l-Core-i5-4460/3939vs2310
Maar ik ben niet al bijna 21 jaar hier lid om dit me niet voldoende motivatie te geven mijn schroevendraaier en dremel te pakken en mijn 1070TI in mijn HTPC'tje te gaan frotten, je bent tweaker, of je bent het niet
pricewatch: Silverstone Sugo SST-SG08B-Lite
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G

Gaat krap worden denk ik
Viel stiekem alles mee, hij is minder breed dan mijn MSI 970, dus hoefde niet (verder) te dremelen dan dat ik destijdss al gedaan had voor de 970.....
Hij is wel langer, dus ik kan niet meer de Blu-ray aangesloten hebben (modulaire PSU, past nog maar 1 connector, dus die is voor 2x SSD + 1x HDD) loopt nu stabiel op 1440P@60Hz+ (capped by HDMI), op 4K deed hij drops naar ~35fps, dus niet acceptabel.
Is allemaal niet ideaal, maar moet maar tot ik laptop terug heb, of nieuwe PC gekocht heb....
[ Voor 51% gewijzigd door zion op 05-06-2020 00:34 ]
systeem
Houd er wel rekening mee dat equivalente kloksnelheden van een 8e gen i5 meer oplevert dan een i5 van de 4eMD1975 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:00:
Ik heb een i5-8th en een GTX 970 en speel alles op de hoogst mogelijke setting, ik heb nog steeds het vermoeden dat ik nog steeds een stuk meer eruit zou kunnen trekken. E:D heeft niet zulke hoge eisen, terwijl de stations toch enorm gedetailleerd zijn vaak.
Dat heb ik een tijdje gedaan, VR met een GTX970. Hij kon het nog best goed ook.Leutje schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:08:
Ja maar @MD1975 je speelt niet met VRdas toch anddere koek hoor!
hier een 1060 6gb versie en ik heb ook vr
Hoewel hij het doet is maximaal niet echt lekker zeg maar
Verwijderd
Argh.... Wat jammer zeg inderdaad!!Cyphax schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:30:
Blijkbaar heeft Odyssey geen VR-support. Ik vroeg me al af hoe ze dat gingen combineren; niet, is het antwoord helaasch. Ik ga de uitbreiding niet kopen zonder VR-support; ik speel de game niet op scherm, en het zou betekenen dat ik de game zou moeten herstarten voor ik zou kunnen landen op zo'n planeet. Dat gaat dus voorlopig niet door.
VR is de enige echte manier om E:D te spelen. Gelukkig schijnt het wel later te komen. Maar wel heel jammer
Ik heb de lifetime pass dus 'niet kopen' is geen ding. Maar ik baal er wel van.
Ik vraag me af of "space legs" wel gaat werken trouwens (rondlopen in het schip zelf) en wellicht alleen het lopen op de planeten niet.
Ook verwacht ik nog een andere tweedeling: We hebben nu blijkbaar atmosferische planeten maar duidelijk geen zwaar bebouwde en zo te zien ook geen vormen van vegetatie. Dus wellicht komt ook dat nog later.
[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 05-06-2020 16:23 ]