Acties:
  • +1 Henk 'm!
Azteke.. Azteke.. waar ken ik die naam ook al weer van.. OJA! We gingen samen op zoek naar de eerste guardian sites :D Alvast welkom terug (ook op discord?)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Welkom terug Azteke, je gaat vast veel plezier beleven aan de Index d:)b (mijn ervaring + IPD tip)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houten klomp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:54
Goedenavond, ik wil mij ook hier aanmelden, maar heb nog veel n00b-vragen.
Ik heb E:D gekocht op Steam.
Heb al uren gelezen op deze site + de handleiding gedeeltelijk doorgeploegd (oef)

Nu wil ik wel eens een tutorial gaan vliegen, ik log in op steam, kies E:D, klik op spelen en dan de blauwe button 'Play) (hoe post ik een schemrafdruk).
Maar dan gebeurd er niets , de blauwe button PLAY komt weer terug.

Heb al de tips van steam gevolgd om het spel nieuw te valideren, maar dat werkt ook niet, help!

PS ik heb Elite al gespeeld op de C64, maar kwam toen in een veld met Thargoids, schieten, schieten, schieten. Oef als ik daaraan terugdenk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Na het drukken op de play button zou de Elite Dangerous launcher gestart moeten worden.
Probeer eens een reboot, en laat Steam de bestanden controleren.

Voor screenshots gebruiken wij vooral greenshot, een prettig klein capture appje.

Kom eens op discord :) zie link hieronder

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Dank je daPet, heb de PC al geherstart, zelfde probleem.
Ook integriteit controleren (alles OK) helpt niet.

Ik gebruik al screenshot, maar wil graag weten hoe ik -hier- een afbeelding kan neerzetten zodat getoond kan worden wat ik zie. Wellicht maak ik een kleine gebruikersfout.

Morgen zal ik Discord eens bezoeken, nu moet ik in het mandje, morgen weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 13:26
Houten klomp schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:31:
Dank je daPet, heb de PC al geherstart, zelfde probleem.
Ook integriteit controleren (alles OK) helpt niet.

Ik gebruik al screenshot, maar wil graag weten hoe ik -hier- een afbeelding kan neerzetten zodat getoond kan worden wat ik zie. Wellicht maak ik een kleine gebruikersfout.

Morgen zal ik Discord eens bezoeken, nu moet ik in het mandje, morgen weer werken.
Als onderaan op reageer klikt, krijg je een wat uitgebreider scherm met opties wat je in je reactie kan doen.
Het makkelijkste is om dan op de link boven aan voor het toevoegen aan fotoalbum te klikken. Je doorloopt dan een wizard en dan heb je een foto online.
Je hebt daar ook btw een knopje voor foto's, naast het knopje voor een link of video voor als je de foto's liever op imgur oid upload, dan kan je daarmee een link erheen plaatsen

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

@Leutje yes! Dat waren de eerste guardian sites! Wat was dat spannend :D

@Drumatiko thanks, ga ik zeker uitproberen!

@Houten klomp Goed dat je veel gelezen hebt! Dat kan een hoop beginners frustratie voorkomen. Ik weet nog dat ik de eerste keer in een systeem rondvloog en dacht 'is dit nou alles?'. Ik wist nog niet dat supercruise bestond ;p

Voor je launcher kan je even op de volgende pagina van Frontier kijken:
https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=66

Als dan niets werkt zou ik elite dangerous verwijderen en opnieuw installeren. En je final resort is een ticket aanmaken bij Frontier, staat onderaan op de pagina hierboven.

[ Voor 9% gewijzigd door azteke op 16-01-2020 10:17 ]

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Allen bedankt voor de hulp, PM-en mag ook.

Het volgende is wellicht ook handig voor de volgende nieuwe spelers

Ik lees op de site van frontier, dat ik in mijn virusscanner moet instellen dat de files uitgezonderd worden van scanne, helaas kan ik op mijn computer niet zien waar Elite geinstalleerd is.
Of kan het zijn omdat ik achter een VPN zit?

Ik doe nu wat azteke tipt: ik de-installeer E:D en installeer het daarna opnieuw.

Discord kom ik niet op, heb mij aangemeld als fb5111 ; ik krijg 'Ongeldige uitnodiging'

Fotalbum toevoegen lukt niet, weer moet ik ergens een wachtwoord intypen en ik krijg steeds 0 MB geupload

Graag nog tips want dit is nu al mijn 2e avond en ik vlieg nog steeds niet, waar is de tijd dat je een CD of DVD installeerde en je gewoon kon spelen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Heeft niemand een kleine handleiding voor beginners zoals ik over installeren, opstarten en de 1e vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha! Je VPN is het probleem! Dit is officieel vanuit Frontier gezegd. Ik zou deze (al dan niet tijdelijk tijdens spelen) even uitzetten. Dan zal ED het vast weer doen :)

Voor Discord. Nieuwe link (net gemaakt) Probeer deze eens? Want we zagen je wel op de server verschijnen
https://discord.gg/gUEpJq

Discord kan ook via je browser https://discordapp.com

[ Voor 36% gewijzigd door Leutje op 16-01-2020 19:50 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Wat heb ik gedaan:
ED gede-installeerd
ED weer geinstalleerd (20 GB)
De map van ED in Avast bij de uitzonderingen gezet
VPN uitgezet (dat werkt helaas ook niet @Leutje)
Discord aangemeld: er gaat iets mis, ik moet mijn telefoonnummer gevn (dat doe ik natuurlijk niet)

What else can I do, Commanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/633963169433387009/667452071070531614/unknown.png?width=400&height=153

Bizar...
Zeker met 2 keer dingen die fout gaan. en je had je alweer aangemeld op discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Houten klomp schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:27:
Wat heb ik gedaan:
ED gede-installeerd
ED weer geinstalleerd (20 GB)
De map van ED in Avast bij de uitzonderingen gezet
VPN uitgezet (dat werkt helaas ook niet @Leutje)
Discord aangemeld: er gaat iets mis, ik moet mijn telefoonnummer gevn (dat doe ik natuurlijk niet)

What else can I do, Commanders?
Video drivers up to date?

Voldoet je PC aan de minimum systeemeisen van het spel?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Zonet op mijn PC Windows geupdate, build 1903 moest nog installeren (1/2 uur ) E:D loopt nog steeds niet, ik ga verder zoeken

Op Discord zit ik nog steeds in de loop: 'Dit is een ongeclaimd account'. En als ik dan wil aanmelden: 'E-mail is al geregistreerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:39
@Houten klomp, ik heb straks een account gemaakt op mijn telefoon, met dezelfde gebruikersnaam die ik blijkbaar ooit al ergens op desktop ingevuld had, want toen ik daarop naar Discord ging stond daar dezelfde naam, maar ook met de melding 'ongeclaimd account'.

Ik heb toen via settings (tandwiel) het ongeclaimde account afgemeld en m'n inloggegevens ingevuld, en nu lijkt het prima te zijn. Voor jou misschien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

@Houten klomp Oh dit wordt wel heel erg irritant voor je :(

Windows 10 versie 1909 is in december uitgekomen, daar zou je nog naar kunnen updaten maar kleine kans dat het daar aan gaat liggen.

Je zou de andere drie opties uit de Frontier support forums nog kunnen proberen als je dat nog niet hebt gedaan: Visual c++ redistributables opnieuw installeren, .net framework opnieuw installeren of je videokaart drivers opnieuw installeren.

Als je dat allemaal geprobeerd hebt en niet helpt kan je een ticket maken voor support bij Frontier.

Overigens, wat zijn je hardware specs?

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Ik probeer nu in te loggen en krijg dat ik authentication per mail krijg.
Vul ik deze in, dan krijg ik een rood scherm (ik kan hier nog steeds geen schermafdrukken plaatsen?!) 'Invalid Security code' in het rood.

Ja, dit begint zeer irritant te worden, vooral met het weekend voor de deur. Ik wil zo graag rondvliegen en mensen in Mobius tegenkomen :'( :'( :'(

Ik speel op een laptop Medion X7853, dus goed genoeg; i7, 16 GB gehuegen GTX1070 met 6 GB videokaart.

Ik verwijder maar alweer E:D en ga maar weer opnieuw installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Houten klomp op 17-01-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je onderstaande al doorlopen Felix? Opnieuw downloaden lijkt me eerlijk gezegd niet zo zinvol (als je de bestanden hebt gevalideerd dan voegt een herinstallatie niet zoveel toe).
quote: Will Flanagan at STEAM FORUM
Starting from the 15 April 2019, new Steam customers that purchase Elite Dangerous or the Elite Dangerous CMDR Deluxe Edition via Steam will experience a new account creation journey.

New players will be asked to create an account that links to their Steam account. This removes the previous need to redeem multiple product keys and helps new players get into Elite Dangerous quicker than ever before!

As an experienced player, will I notice anything different?

Not particularly! This update mostly helps new Commanders get into game quicker than before.

How do I create an account?

When you launch the game through Steam, you will have the option to create a new Frontier account via the launcher. Selecting this option will redirect you to a 'Create an Account’ form where you will be prompted to enter your credentials and create your account.

After doing so and submitting your information, you’ll be sent a confirmation email to the email address that you entered previously. Clicking the link within this email will activate your account and redirect you back to the launcher. From there, the launcher should refresh, and you should be able to log in and play!

For a more detailed guide on how to create your Frontier account please see our dedicated FAQ here: https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=486

What about my existing account?

You’ll still be able to access your existing accounts in the same way you always have, by logging in to the launcher using your Frontier store email address and password. You will now have the additional option to link your Steam account to your Frontier account, if you wish to.

Players with multiple Frontier accounts can still switch between them by logging into the launcher with their accounts interchangeably. However, you may only link your Steam account to one Frontier account.

Can new Steam customers claim an Oculus Home partner key?

New and existing Steam users will be able to experience Elite Dangerous in VR through SteamVR.

Purchases after 15 April 2019 will be unable to generate a partner key for dedicated launching via Oculus Home.

Can I unlink my Frontier account from my Steam account?

You can unlink your account by contacting Customer Support at support.frontier.co.uk.

Warning! New users requesting unlinking of their Frontier account from Steam will have their Commander save game removed, and will lose access to the Commander previously created.

Can I use the standalone Elite Dangerous launcher if I purchased on Steam?

If you purchased the game via Steam, we recommend you launch the game via Steam.

Purchases after 15 April 2019 will not be able to use the standalone Elite Dangerous launcher to launch Elite. Purchases before this date will be able to use the standalone launcher to play Elite Dangerous.

If you have any questions or difficulties, please contact our support team at support.frontier.co.uk or visit this page for more information.
Bron: https://steamcommunity.co...ns/0/3022387599801371036/

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Houten klomp schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:42:
Ik probeer nu in te loggen en krijg dat ik authentication per mail krijg.
Vul ik deze in, dan krijg ik een rood scherm (ik kan hier nog steeds geen schermafdrukken plaatsen?!) 'Invalid Security code' in het rood.

Ja, dit begint zeer irritant te worden, vooral met het weekend voor de deur. Ik wil zo graag rondvliegen en mensen in Mobius tegenkomen :'( :'( :'(

Ik speel op een laptop Medion X7853, dus goed genoeg; i7, 16 GB gehuegen GTX1070 met 6 GB videokaart.

Ik verwijder maar alweer E:D en ga maar weer opnieuw installeren.
Oké het lijkt me handiger om dit even gestructureerd aan te pakken. Als we eerst zorgen dat je in discord komt kunnen we je een stuk makkelijker helpen troubleshooten, al is t maar omdat je daar afbeeldingen kan plaatsen.

Weet je zeker dat je geen typefout maakt met de Authenticator code? Als het klopt, kijk dan even je tijd na, die moet gelijk lopen met de server omdat de code tijdsgebonden is. Klopt de tijd niet, moet je in je settings Zoeken op tijd/time en dan tijd instellingen/time settings. Je hebt daar een knop dat je de tijd kan syncen.

Kan je daarna wel inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
@Drumatiko Ik ben nieuw op steam, ik heb pas sinds aankoop van E:D (21 december 2019) een account bij Steam, juist om dit soort problemen te voorkomen

@Melantrix Ik zal nog eens proberen mij aan te melden op Discord, dit topic hier op Tweakers lijkt mij niet het punt om dit soort (mijn) persoonlijke start-problemen te bespreken.
Authenticator doe ik knip- en plak.

Allen bedankt voor jullie hulp, wordt zeer gewaardeerd!

Aanvulling: in Discrod krijg ik bericht 'E-mail is al geregistreerd', ook als ik in de instellingen ga.

[ Voor 10% gewijzigd door Houten klomp op 17-01-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Houten klomp schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:32:
@Drumatiko Ik ben nieuw op steam, ik heb pas sinds aankoop van E:D (21 december 2019) een account bij Steam, juist om dit soort problemen te voorkomen

@Melantrix Ik zal nog eens proberen mij aan te melden op Discord, dit topic hier op Tweakers lijkt mij niet het punt om dit soort (mijn) persoonlijke start-problemen te bespreken.
Authenticator doe ik knip- en plak.

Allen bedankt voor jullie hulp, wordt zeer gewaardeerd!

Aanvulling: in Discrod krijg ik bericht 'E-mail is al geregistreerd', ook als ik in de instellingen ga.
Top, laat maar even weten of het lukt. desnoods kan je me voor het aanmelden bij discord even een DM op tweakers sturen als je liever niet hier wil posten.

Ik zou wel even de instructies van Drumatico doorlezen, dat gaat juist over accounts die na april vorig jaar zijn aangemaakt, dus dat is juist van toepassing op jouw account.

let eventueel ook op ad blockers oid die wellicht in de weg zitten van de website van frontier bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Houten klomp schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:42:
(ik kan hier nog steeds geen schermafdrukken plaatsen?!)
Beetje offtopic, maar gezien je moeilijkheden even een minigids screenshots posten:

Als je op [Windowsknop] + [shift] + [s] drukt, dan wordt je scherm lichtgrijs en kun je met je muis een kader slepen van het gebied waar je een screenshot van wilt hebben. Ga vervolgens naar https://imgur.com/ en klik linksboven op new post.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ItZXIeO.png

Vervolgens moet je je screenshot plakken [ctrl] + [v], en dan verschijnt de afbeelding online.

Vervolgens rechtermuisknop op de afbeelding, en "afbeeldingslocatie kopiëren" (heeft in internetdestroyer wellicht een andere naam). De link naar de afbeelding heb je dan gekopieerd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F1JpITU.png

Plak het adres dat je gekopieerd hebt vervolgens in img tags
Voorbeeld met https://i.imgur.com/ItZXIeO.png als adres:
code:
1
[img=800,350]https://i.imgur.com/F1JpITU.png[/img]

Let overigens wel op dat je geen privezaken per ongeluk in een screenshot meeneemt (bijvoorbeeld je naam die in de launcher staat).

Voor de volledigheid (voor wanneer je ED kunt starten en ons mooie 16K screenshots wilt laten zien):
Als je grote screenshot hebt, dan kun je ook een img en url in elkaar verweven. Je laat dan een verkleinde screenshot zien (moet je separaat uploaden), en wanneer iemand op de afbeelding klikt dan krijgt diegene de separaat geüploade grote screenshot te zien.
code:
1
[url=link_naar_grote_screenshot][img]link_naar_kleine_screenshot[/img][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Goedemiddag allemaal, ik werp de handdoek, ik geef het op.
E:D start nog steeds niet op, ondanks dat ik alle tips van Frontier heb opgevolgd. Ik heb er nu wel 6 uur ingestoken en E:D start nog steeds niet; ik heb ook nog een baan en een gezin. Ik zal een dezer dagen nog een mail naar Frontier mailen met mijn bevindingen.
Ik kan niet in Discord, die vraagt nu steeds om mijn telefoonnummer.

Allen veel plezier nog met E:D !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Houten klomp schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:09:
E:D start nog steeds niet op, ondanks dat ik alle tips van Frontier heb opgevolgd. Ik heb er nu wel 6 uur ingestoken en E:D start nog steeds niet; ik heb ook nog een baan en een gezin. Ik zal een dezer dagen nog een mail naar Frontier mailen met mijn bevindingen.

Heb je al wel geprobeerd om een screenshot te uploaden bij imgur, zoals hierboven is uitgelegd? We willen je graag helpen maar dit gaat wat lastig. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Houten klomp schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:09:

Zoals Melantrix al zei; als je een paar screenshots plaatst dan kunnen we je wellicht verder helpen. Probeer eerst discord werkend te krijgen (ik heb er destijds geen telefoonnummer voor in hoeven te voeren), dan kunnen we je meer/sneller input geven. Als je met discord problemen blijft hebben, dan mag je me ook op steam toevoegen.

Mogelijk kan je de launcher nog met onderstaande fixen: https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Drumitako: jopuw handleiding opvolgend:

https://imgur.com/a/EtgFh2F

<a href="//imgur.com/a/EtgFh2F"></a>

Hai Jongens, bedankt voor de fijne reacties.
Ik wil het nog 1x proberen (Leut bedankt voor je reactie), hierboven mijn schermafdruk. als ik op PLAY druk, komt die button na 1 seconde weer terug.

Ja, laptop Medion 7853 is goed genoeg; i7, 16 GB, GTX1070 6GB

[ Voor 52% gewijzigd door Houten klomp op 20-01-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houten klomp
Zo, ik zit op Discord, felixb5111

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ey Felix,

Ik zou in onderstaande volgorde e.e.a. uitproberen:
  1. Als je het spel voor het eerst opstart via steam, dan wordt je gevraagd om een account te maken. Heb je dit al gedaan (op deze link zie je de stappen die je dan zou hebben doorlopen) https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=486)
  2. Als je in de launcher op "my account" klikt en inlogt op de website, staat dan onder "partner keys" Elite dangerous? Zie onderstaande screenshot
    Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jojrkhg.png
  3. Heb je nog geprobeerd om de launcher opnieuw te downloaden (zie https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=72)?
Geef een gil als het daarna nog niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
Hai Drumatiko, dit zie ik dan:

https://i.imgur.com/qJH2V1n.png

Terwijl ik het spel wel gekocht heb en Steam E:D ook netjes laat zien.

[ Voor 32% gewijzigd door Houten klomp op 20-01-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je had de stappen onder punt [1] doorlopen?

Zou je eens willen kijken of er onder "my downloadable products" elite of horizons staat, en anders onder "my orders"?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb een jaar geleden E:D gekocht via steam en heb sinds een week een "goed pc"...nou wilde ik die gaan spelen maar krijg alleen een demo butten te zien.
spel is dus geinstalleerd steam account is gelinked (zie mijn naam staan) maar kan niet vinden waar ik die steam key moet plaatsen.
op frontier site niks gevonden.
wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In je launcher zie je my account staan
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/633963314602442753/672857002455728151/unknown.png

Daar even je gegevens invullen en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
Leutje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 18:35:
In je launcher zie je my account staan
[Afbeelding]

Daar even je gegevens invullen en je bent klaar :)
gedaan maar kan nergens de steam key plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Mijn Thrustmaster Warthog Throttle werkt niet meer.
Bij het inpluggen gaan de 5 groene leds midden boven heel even aan aan daarna gebeurt er niets meer. In Windows wordt de Throttle niet meer herkent, de joystick zelf gelukkig nog steeds wel.
Ik las op internet dat het moederbord van de Throttle vervangen zou kunnen worden, maar er is vast wel een betere (lees: goedkopere) oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
GeeBee schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:07:
Mijn Thrustmaster Warthog Throttle werkt niet meer.
Bij het inpluggen gaan de 5 groene leds midden boven heel even aan aan daarna gebeurt er niets meer. In Windows wordt de Throttle niet meer herkent, de joystick zelf gelukkig nog steeds wel.
Ik las op internet dat het moederbord van de Throttle vervangen zou kunnen worden, maar er is vast wel een betere (lees: goedkopere) oplossing?
Je zou de print even in de oven kunnen zetten, of alle contact punten opnieuw laten vloeien met een soldeerbout. Met andere hardware werkt dat wel eens.

[ Voor 62% gewijzigd door daPet op 11-02-2020 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
raro007 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:30:
[...]

gedaan maar kan nergens de steam key plaatsen
Indien je het nog een kans wil geven, wil ik best even met je meekijken via Teamviewer of iets dergelijks.
Laat maar weten of je ED al afgeschreven hebt inmiddels of het nog wel eens wilt proberen voor elkaar te krijgen.
En je moet het OK vinden dat ik dan dus via Teamviewer verbinding maak met jouw computer.

Het is maar een aanbod, niks moet alles mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 16:46
De launcher doet bij mij ook wel raar, maar het lijkt erop dat je het gewoon ff moet bezig laten. Ik wou gisteren ook even proberen starten in VR, dat lijkt helemaal niet te werken (na 15 seconden kill ik het proces dan maar want Steam ziet het nog steeds als draaiende). Maar toen ik het vervolgens gehad had :), ging ik even drinken pakken, kom ik terug en staat het wel open... Lijkt alsof de launcher dus soms erg veel moeite heeft om de boel op te krijgen, maar waarom? No idea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
Pffff wat is exploration een eindeloze klus zeg. Ik had me voorgenomen om in één ruk door te gaan om van Mostly Aimless naar Elite te gaan met exploration.

Welnu, recent weer even gedockt bij een asteroid base, nu Pioneer 83%. Het einde komt in zicht! _/-\o_

Wel, lichtpuntje is dat als ik straks klaar ben ik in elk geval een mooi nieuw schip kan uitzoeken met 400-450M Cr op de bank :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Glenfiddich schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:53:
Pffff wat is exploration een eindeloze klus zeg. Ik had me voorgenomen om in één ruk door te gaan om van Mostly Aimless naar Elite te gaan met exploration.

Welnu, recent weer even gedockt bij een asteroid base, nu Pioneer 83%. Het einde komt in zicht! _/-\o_

Wel, lichtpuntje is dat als ik straks klaar ben ik in elk geval een mooi nieuw schip kan uitzoeken met 400-450M Cr op de bank :P
Hoe lang ben je er mee bezig geweest? Ik vind exploration echt doodsaai.

Ik haal die credits in een avondje LTD Mining binnen :*) (+50mj per uur) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Als je echt een sport wilt maken van een zo hoog mogelijke CR/Hr, dan moet je eens een Mapped Mining run toen voor LTD in Borann. Ik kreeg zo binnen 2 uur mijn hold van 512t vol, wat neerkomt op iets meer dan 260mil per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Daffie schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:29:
Als je echt een sport wilt maken van een zo hoog mogelijke CR/Hr, dan moet je eens een Mapped Mining run toen voor LTD in Borann. Ik kreeg zo binnen 2 uur mijn hold van 512t vol, wat neerkomt op iets meer dan 260mil per uur.
_/-\o_ Oef, lekker hoor. Welk schip gebruik je? T-9/T-10? Of een luxe Cutter 8)

Dat is lekker centjes verdienen.

Borann LTD3 runs doe ik sowieso. Maar heb ze niet mapped, dat neemt echt veel tijd in beslag. Dus mijn respect heb je.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchWalnut op 24-02-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
DutchWalnut schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Hoe lang ben je er mee bezig geweest? Ik vind exploration echt doodsaai.

Ik haal die credits in een avondje LTD Mining binnen :*) (+50mj per uur) :9
Heb niet echt geteld hoeveel uur, maar wel aardig wat. Drie weken denk ik, maar voornamelijk in het weekend of een verloren uurtje 's avonds.

Ik vind het inderdaad ook saai, en mede daarom ook maar besloten om dat hoofdstuk in één ruk door af te ronden. 7500Ly uit de bubble zijn aardig wat jumps :p

Voor het aantal Cr per uur hoef je het niet te doen natuurlijk.
Daffie schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:29:
260M per uur klinkt goed. Kan je daar iets meer over uitweiden? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Glenfiddich op 24-02-2020 11:49 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
Men neme de uitleg van de Mapped Mining LTD run: YouTube: Elite Dangerous - LTD Mapped Mining Tutorial [Pt.1] Explanation

Men neme de PDF waar alle plaatjes in staan: https://drive.google.com/...oE7HBWQgfpJU61KBHRiG/view

Men gaat die ronde doen, waarbij je dus bij elke astroid waar je een prospector limpet op schiet, verzekerd bent van 30%+ yield.
Oefening baart kunst in dezen, de eerste keer heb ik er best lang over gedaan, maar je wordt er steeds sneller in.

Hier ter demo een filmpje waarin hij (JDSplice) zelf een mapped run doet, en binnen 1u40m van Start station --> Borann om te minen --> Sell station gaat. Hij haalde daar dus omgerekend zelfs 400m cr/hr (!!!), maar dat was voor de LTD nerf dus dat is nu moeilijker te halen. YouTube: Elite Dangerous - LTD Mapped Mining Tutorial [Pt.2] Map#1 400m/h
Blijft nog steeds een van de efficientste manieren om credits te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Daar ga ik naar kijken zodra ik terug ben van exploration! :D

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Wow..... na een paar jaar weer van de plank gehaald (en ik was nog maar een relatiefe noob om mee te beginnen), omdat ik een controller heb gekocht, denk ik eens kijken of dat nou beter of slechter speelt....
Kom amper door de trainingsmissies heen potjandorie :+

Had even een snelle search gedaan hier maar zag hem niet voorbij komen, heb een XBox Elite Series 2 controller gekocht voor mijn W10Pro bak (zie sig), maar hij herkent mijn back buttons niet, is er een manier om die aan de praat te krijgen, want die ga ik wel nodig hebben in E:D?

Denk wel dat ik het lekkerder vind spelen uiteindelijk omdat ik lekker mee kan kijken om een bochtje achter mijn monitor terwijl ik een draadloze controller in mijn hand hebt (ja, dat werkt niet, mijn scherm houdt evengoed op aan de rand, ik weet het :+)

Nouja, nog maar even doorbijten weer door mijn trainingsmissies heen alvorens weer terug in de echte wereld te gaan, en maar weer eens kijken wat ik moet gaan doen met alleen maar een Cobra MKIII en een ASP Explorer :') zei toch dat ik nog een noob was.....

Hmmm, toch ongeduldig, kostte me bijna mijn ASP, kon nog net Xihe binnenhinken nadat een of andere minkukkel me aanviel en ik bij gods gratie lang genoeg volhield totdat ik kon wegjumpen, met weet ik veel hoeveel (power)failures..... Lastig vechten als je voornamelijk op je controller zit te kijken welke knoppen-combo nou ook alweer je hard-points deployed, je shields naar max zet en je cooling system active.....
ach ja, nog in één stuk, wordt er vanzelf weer beter in, gelukkig had ik hem iig A-specced achtergelaten anders was ik nu sterrenstof geweest :)

edit:
2e keer wat minder geluk :'( 2 interceptions op een run was wat teveel van het goede, eerst maar eens uit anarchy territory en weer even een beetje inkomen denk ik, gelukkig nog wel genoeg geld om de insurrance te betalen, maar mijn reputatie zal wel een knauw krijgen van de 3 missies die nu "failed" zijn :P

[ Voor 8% gewijzigd door zion op 26-02-2020 01:54 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik weet dat ik de laatste ben die een reactie geplaatst heeft, maar aangezien dit over iets heel anders gaat doe ik toch een nieuwe plaatsen....

Zoals uit voorgaande post te lezen ben ik herintreder, en (tussen de regels door) ook een rouwdouwer...
Dus stoïcijns mijn ASP explorer een paar keer tegen een muur geramd (letterlijk en figuurlijk, 1x een zon, 1x een station, 2x enemies, en 1x een surface object......)

Anyhow, mijn "grand total" van 12mlj was dus terug naar 6,5mlj vanwege verzekeringen, en mijn reputatie een knauw vanwege failed mission, dus via EDDB maar een trade-loop gevonden voor mijn ASP, met wat low profile missies erbij als die op (of nabij) de route waren, om reputatie en credits weer iets omhoog te krijgen......
Ik haat grinden, maar dan moet je maar niet jezelf kapot vliegen....
Dus, bij de missies, een missie geaccepteerd, "kill pirate bladiediebla" wel met Horizon tekentje maar ok, heb mijn 1I detailed surface scanner, en m'n 1I planetairy approach suite, dus komt wel goed dacht ik.....
Krijg ik mid-flight opeens de melding dat ik "Head to Napier's Inheritance+" commander and interface with the hub's terminal, we should be able to determine the targets location"

Nou ok, ik naar de planeet, scanners aan, geen response, docking request, nee, mag niet, autonoom systeem, tresspassing, mijn engines worden platgelegd, nog erger trespassing, (federatie hé, waar ik matties mee ben), leave area, ja hoe dan b*tch als je m'n engines offline hebt gegooid......
Uiteindelijk dan maar Q2D (Quit to Desktop) gedaan, maar toen was ik opeens weer gewoon "friendly", maar ook "wanted" door Federatie, wat betekent dat je ook niet meer naar binnen mag om die frikkin bounty te betalen, en aangezien ik een noob ben, en er blijkbaar heel veel mensen op google dit probleem al hebben gehad, en ik 3 uur bezig geweest ben om uiteindelijk een station te vinden met een independant broker waar ik mijn fines kon betalen zodat ik niet meer wanted ben, is mijn eigenlijke vraag dus tweeledig:
1: zo'n facility scannen/hacken moet toch makkelijker kunnen, of moet je daar echt een surface vehicle voor hebben om de facility in te komen?
2. het moet toch makkelijk te vinden zijn wat de dichtsbijzijnde bailsbondbroker is die me van me wanted fine kan afhelpen, ben 3 uur bezig geweest (met googlen, vliegen, verder traden, vloeken, verder opzoeken, etc...) voordat ik eindelijk eens iemand te pakken kreeg die 15% commissie vroeg over een boete van 900 credits.... dat heeft me minstens een miljoen credits gekost, ik was voornemens hier vanavond rond dit tijdstip te kunnen zeggen dat ik een A-specced Type-7 had........

Nouja, niet gegaan zoals gewild, maar terug op 9mj, en voornamelijk mijn rep weer verbeterd.
Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik die flut "(mostly-)harmless" missies ga doen, als ik niet weet hoe ik aan de locatie van mijn target moet komen.... maar goed, daar heb ik nog 17 uur voor, 5 uur slapen, morgen zaterdag dus nog 6-8 uurtjes werken, heb ik vast nog wel ergens 3 uurtjes om uit te zoeken hoe ik 2 pirates uit de lucht ga knallen (of beter gezegd, hun informatie van die rotplaneet af ga halen :>

voor nu, welterusten :w :z

@GekkePrutser Ja dat weet ik ook niet, zoals gezegd, herintreder, maar mijn ASPje hing wel dood in de lucht te hangen en ging heel hard nergens meer heen, boosten ging niet, jumpen mocht niet, throttle stond vol maar speed bleef 0 (kreeg ook geen damage dus was ook nergens per ongeluk achter aan het blijven haken, hing daar maar een beetje loos te hangen, misschien gewoon een bug, kreeg ook geen melding van "engines offline" oid, bleef gewoon stil hangen (voor een 1,5 minuut ofzo, dus kon ook geen netwerk/internet hick-up meer zijn, dan was ik wel disconnected geworden). Na een quit to desktop gelukkig weer los en koersje weg van dat rot station..... :)

[ Voor 34% gewijzigd door zion op 29-02-2020 14:01 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
zion schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 02:40:
Ik weet dat ik de laatste ben die een reactie geplaatst heeft, maar aangezien dit over iets heel anders gaat doe ik toch een nieuwe plaatsen....

Zoals uit voorgaande post te lezen ben ik herintreder, en (tussen de regels door) ook een rouwdouwer...
Dus stoïcijns mijn ASP explorer een paar keer tegen een muur geramd (letterlijk en figuurlijk, 1x een zon, 1x een station, 2x enemies, en 1x een surface object......)

Anyhow, mijn "grand total" van 12mlj was dus terug naar 6,5mlj vanwege verzekeringen, en mijn reputatie een knauw vanwege failed mission, dus via EDDB maar een trade-loop gevonden voor mijn ASP, met wat low profile missies erbij als die op (of nabij) de route waren, om reputatie en credits weer iets omhoog te krijgen......
Ik haat grinden, maar dan moet je maar niet jezelf kapot vliegen....
Dus, bij de missies, een missie geaccepteerd, "kill pirate bladiediebla" wel met Horizon tekentje maar ok, heb mijn 1I detailed surface scanner, en m'n 1I planetairy approach suite, dus komt wel goed dacht ik.....
Krijg ik mid-flight opeens de melding dat ik "Head to Napier's Inheritance+" commander and interface with the hub's terminal, we should be able to determine the targets location"

Nou ok, ik naar de planeet, scanners aan, geen response, docking request, nee, mag niet, autonoom systeem, tresspassing, mijn engines worden platgelegd, nog erger trespassing, (federatie hé, waar ik matties mee ben), leave area, ja hoe dan b*tch als je m'n engines offline hebt gegooid......
Uiteindelijk dan maar Q2D (Quit to Desktop) gedaan, maar toen was ik opeens weer gewoon "friendly", maar ook "wanted" door Federatie, wat betekent dat je ook niet meer naar binnen mag om die frikkin bounty te betalen, en aangezien ik een noob ben, en er blijkbaar heel veel mensen op google dit probleem al hebben gehad, en ik 3 uur bezig geweest ben om uiteindelijk een station te vinden met een independant broker waar ik mijn fines kon betalen zodat ik niet meer wanted ben, is mijn eigenlijke vraag dus tweeledig:
1: zo'n facility scannen/hacken moet toch makkelijker kunnen, of moet je daar echt een surface vehicle voor hebben om de facility in te komen?
2. het moet toch makkelijk te vinden zijn wat de dichtsbijzijnde bailsbondbroker is die me van me wanted fine kan afhelpen, ben 3 uur bezig geweest (met googlen, vliegen, verder traden, vloeken, verder opzoeken, etc...) voordat ik eindelijk eens iemand te pakken kreeg die 15% commissie vroeg over een boete van 900 credits.... dat heeft me minstens een miljoen credits gekost, ik was voornemens hier vanavond rond dit tijdstip te kunnen zeggen dat ik een A-specced Type-7 had........

Nouja, niet gegaan zoals gewild, maar terug op 9mj, en voornamelijk mijn rep weer verbeterd.
Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik die flut "(mostly-)harmless" missies ga doen, als ik niet weet hoe ik aan de locatie van mijn target moet komen.... maar goed, daar heb ik nog 17 uur voor, 5 uur slapen, morgen zaterdag dus nog 6-8 uurtjes werken, heb ik vast nog wel ergens 3 uurtjes om uit te zoeken hoe ik 2 pirates uit de lucht ga knallen (of beter gezegd, hun informatie van die rotplaneet af ga halen :>

voor nu, welterusten :w :z
Nu moet ik zeggen dat ik zeker geen expert ben maar hier mijn 2 centen:

1. Een locatie met een + of meer achter de naam is een private location waar de plus de mate van Security aangeeft. Het maakt daar niet uit of je allied enzo bent, je mag daar niet komen. Je kan dan dus het beste er net naast landen en met je srv naar binnen rijden. Je gaat er iig altijd een bounty krijgen maar met een srv verzeker je ervan dat je schip het nog doet.

2. Ik gebruik altijd inara.cz of eddb.io om iets te zoeken zoals zo'n broker. Een van deze twee sites zal je de info wel makkelijk kunnen geven, kwestie van in de zoek machine invullen in welk systeem je zit en vervolgens krijg je de dichtstbijzijnde station te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Melantrix schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:20:
Nu moet ik zeggen dat ik zeker geen expert ben maar hier mijn 2 centen:

1. Een locatie met een + of meer achter de naam is een private location waar de plus de mate van Security aangeeft. Het maakt daar niet uit of je allied enzo bent, je mag daar niet komen. Je kan dan dus het beste er net naast landen en met je srv naar binnen rijden. Je gaat er iig altijd een bounty krijgen maar met een srv verzeker je ervan dat je schip het nog doet.
Wist ik niet, ondertussen wel, al doende leert men ;)
Probleem is een beetje dat mijn ASPje een beetje stampvol zit met gear, maar zal dan wel een cargobay eruit gooien, en SRV+bay kopen, pirate omleggen, en cargo bay weer terug, was niet helemaal de bedoeling van "even snel wat reputatie erbij sprokkelen tijdens het traden", maar c'est la vie. ;)
2. Ik gebruik altijd inara.cz of eddb.io om iets te zoeken zoals zo'n broker. Een van deze twee sites zal je de info wel makkelijk kunnen geven, kwestie van in de zoek machine invullen in welk systeem je zit en vervolgens krijg je de dichtstbijzijnde station te zien.
Ik heb me het schompes gezegd op eddb hoe ik op broker moest zoeken, maar kreeg het niet voor elkaar, enige resultaat dat hij gaf was technology broker, lijkt me niet hetzelfde.....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
zion schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:29:
[...]
Ik heb me het schompes gezegd op eddb hoe ik op broker moest zoeken, maar kreeg het niet voor elkaar, enige resultaat dat hij gaf was technology broker, lijkt me niet hetzelfde.....
volgens mij kan je het beter op inara zoeken, ik kon het zo snel ook niet vinden op eddb (net gekeken)
op inara kan je het hier zien volgens mij:
https://inara.cz/galaxy-nearest/18/46920/.

Je kan dan bovenaan "interstellar factors" aanvinken, en die moet je volgens mij hebben. Let er wel op dat je je reference system rechts goed invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sinds wanneer wordt je motor dan uitgezet? Dit heb ik nog nooit gezien in E:D. Is daar geen tegenmaatregel voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik vind het toch wel weer leuk om te doen.
Gaat wel erg traag (ik kan maar heel soms spelen, en alleen maar in solo play want ik zit op een hele (heel heel heel erg) trage i-net verbinding, en elke laadactie duurt zeker een minuut, maar toch weer helemaal lol in.

Ik zou vast al rear admiral of weet ik wat kunnen zijn als ik de guides zou lezen maar ik ben stom innefficient dan weer wat aan het traden, dan weer wat aan het pirate hunten, en schiet eigenlijk helemaal niet op zo ongefocussed ben ik bezig maar goed, toch lekker bezig :)

Nu mijn Alliance Chieftain goed genoeg gespecced, nu beetje mijn Empire status opbouwen (had verwacht dat dat sneller zou gaan, ben wel allied met ze, maar nog steeds maar Serf (91%), schiet niet erg op op een of andere manier, dus dan maar sparen voor een Python, die ik dan hopelijk een beetje heb als ik weer thuis ben van mijn werk en dan kan ik eens naar het "echte" universum gaan en jullie ook eens tegenkomen :)

Nu Combat: Novice (~85%), Trade: Merchant ( ~70%), Explorer: Trailblazer (87%), Federation: Friendly, None (100% :+), Empire, Allied, Serf (91%), CQC: 0%

edit:
Het kan zijn dat ik het niet helemaal snap, of ze zijn een beetje gek geworden daar bij de Federation....
Ik ben rank: niks (0/9), combat rank: novice (CR 3/9), en om "recruit" te worden moet ik een combat missie "Dangerous" doen (CR 7/9) :?
Dat lijkt me toch wat gortig......

edit:
Blijkt random generated, volgende keer was het weer een harmless, daarna een competent, die maar gepakt dus, en nu een expert gepakt voor mijn volgende rank.... net een "elite" explorer run gedaan, was wel grappig, als een dronken schoomeisje door systeem heen gerold met continu 8 targets in de buurt, maar als je maar genoeg rolt/yawed/pitched/gekdoet wordt je niet een keer geinterdict (of ik had mazzel, was wel trailblazer > pathfinder daarna :D)

Ik vlieg ongeveer dit nu: Alliance Chieftain - Buffed
Nu Combat: Novice (91%), Trade: Merchant (80%), Explorer: Pathfinder (0%), Federation: Friendly (58%), Cadet (58%), Empire, Friendly (88%) Serf (98%), CQC: 0%

[ Voor 56% gewijzigd door zion op 21-03-2020 10:30 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ok, dat is niet cool, ben mijn laatste missie aan het opruimen, heb dus slechte internet verbinding, komen 12 targets, ik wil bailen, ik wordt disconencted, ik ben "destroyed", al mijn exploration date kwijt, mijn bounty data kwijt en mijn missies zijn failed..... dat is 25miljoen kredits weg............ ik heb verdomme net genoeg voor mijn insurance

c'est la vie, Krait Phantom zal dan nog maar even moeten wachten, die wilde ik net gaan halen met de rewards die ik gestacked had, kan weer opnieuw beginnen, gelukkig iig nog mijn rep redlijk intact

edit:
Mag het natuurlijk niet zeggen, maar baal wel echt, wil express geen guides lezen, en doe dus alles op z'n houtje touwtje, om het zelf allemaal te ontdekken, en dan ben ik 3 stations onderweg naar mijn Krait, en dan wordt ik vanwege random disconnect 2 dagen teruggezet, terwijl het al zo frikking traag gaat, ik zie ook gassies die wel guides volgen die in 45 uur " elite" zijn....

* zion is pissed....

OK: Missing goods is dus het hele probleem, ik wordt heen en weer gestuurd, ik heb de goods niet meer, vanwege disconnect, en missie kan niet gedaan worden, en niet completed worden, want niet in cargo bay, niet in space, geen target, geen destination, wordt van kastje naar muur gestuurd

[ Voor 61% gewijzigd door zion op 17-03-2020 03:20 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@zion speel je op PC of PS4/Xbox? Indien op PC, kan ik je een keer meenemen naar een mapped mining run. Ongeveer 200 mil credits in 1 uur; misschien 1,5 uur als we het rustig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Daffie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 03:18:
@zion speel je op PC of PS4/Xbox? Indien op PC, kan ik je een keer meenemen naar een mapped mining run. Ongeveer 200 mil credits in 1 uur; misschien 1,5 uur als we het rustig aan doen.
Heel lief, en graag, maar moet eerst thuis zijn, zit nu op sateliet verbinding met 900MS delay, dus open universum geen optie, dat zit ik dus continu een seconde achter alles en wordt ik automatisch disconnected, ik kan alleen solo play doen atm.

PC overigens. (Nou ja, Laptop, op Sateliet verbinding, op 27" 1440P monitor van werk, met Xbox Elite Series 2 controller/keyboard/mouse interface :P dus beetje chaos :P)

[ Voor 13% gewijzigd door zion op 17-03-2020 03:31 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
zion schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 02:01:
Ok, dat is niet cool, ben mijn laatste missie aan het opruimen, heb dus slechte internet verbinding, komen 12 targets, ik wil bailen, ik wordt disconencted, ik ben "destroyed", al mijn exploration date kwijt, mijn bounty data kwijt en mijn missies zijn failed..... dat is 25miljoen kredits weg............ ik heb verdomme net genoeg voor mijn insurance

c'est la vie, Krait Phantom zal dan nog maar even moeten wachten, die wilde ik net gaan halen met de rewards die ik gestacked had, kan weer opnieuw beginnen, gelukkig iig nog mijn rep redlijk intact

edit:
Mag het natuurlijk niet zeggen, maar baal wel echt, wil express geen guides lezen, en doe dus alles op z'n houtje touwtje, om het zelf allemaal te ontdekken, en dan ben ik 3 stations onderweg naar mijn Krait, en dan wordt ik vanwege random disconnect 2 dagen teruggezet, terwijl het al zo frikking traag gaat, ik zie ook gassies die wel guides volgen die in 45 uur " elite" zijn....

* zion is pissed....

OK: Missing goods is dus het hele probleem, ik wordt heen en weer gestuurd, ik heb de goods niet meer, vanwege disconnect, en missie kan niet gedaan worden, en niet completed worden, want niet in cargo bay, niet in space, geen target, geen destination, wordt van kastje naar muur gestuurd
Je kunt een ticket aanmaken op Frontier en vragen of ze het terug willen zetten. Heb ik zelf ook eens gedaan en dat ging prima.
Als het niet je eigen fout is, heb je best een kans dat je in elk geval je expl data terugkrijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
I feel a bit socially isolated here.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7Y-xwbK-XHknDMhLGVrv9ex3qA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5y1xVWPOY40q5rsVxL25Euc.jpg?f=fotoalbum_large

Must... Push... Button... :'(Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TVRP3wg4VlluX71M2sufyCNKtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msip0ez4NFXySORBOLnnL7Lu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door zion op 21-03-2020 18:01 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
:'(

Heb je reboot/repair geprobeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
daPet schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:09:
:'(

Heb je reboot/repair geprobeerd :P
Ik zat nog te denken om een AFMS mee te zeulen, maar dacht, nah, óf ik ontplof óf ik hinkel nog wel naar station terug..... Thrusters op 0%, niet op 1% helaas, mag er niks meer mee..... Hij staat nog wel te wachten op mijn "push the button" hoor, ik geef het nog niet op, maar internet is niet heel aardig voor me, komt voornamelijk neer op: push the button :+

log-out/log-in/reboot-repair en het werkt wel! eureka, scheelt weer 3mil insurance, nu repairen voor ik tegen een ster aanvlieg ofzoiets :+
daPet schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:17:
Na een reboot krijg je 1% terug. Het is altijd mogelijk terug te keren naar een station mits je niet overhoop geschoten word oid :)
Ja tegenwoordig wel idd blijkt, maar voorheen niet, en i-net staat ook nog vol met oude info, dus ik was heel blij met je, toch nog maar keer re-log en reboot, en gewoon back to business.... je moet ook niet op i-net vertrouwen als je GoT hebt :P :D (en zoals je kan zien in de pics was ik op ontploffen na wel redelijk overhoop geschoten ;))

[ Voor 42% gewijzigd door zion op 22-03-2020 16:15 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Na een reboot krijg je 1% terug. Het is altijd mogelijk terug te keren naar een station mits je niet overhoop geschoten word oid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
GeeBee schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:26:
[...]

Je kunt een ticket aanmaken op Frontier en vragen of ze het terug willen zetten. Heb ik zelf ook eens gedaan en dat ging prima.
Als het niet je eigen fout is, heb je best een kans dat je in elk geval je expl data terugkrijgt.
Ik was van plan het te laten gaan, exploration comes with risks.... maar nu weer 2 missies aangenomen, afgifte station zegt : all cargo delivered, mijn cargo hold zegt: 0, heb geen attacks gehad met cargo limpets oid (of uberhaubt in de problemen geweest), en ik kan mijn missies dus wéér niet completen, ik weet zeker dat ik de cargo aan boord genomen heb (eerste wat ik gedaan heb nadat ik mijn nieuwe schip kocht om weer wat credits te verdienen met relatief weinig risico). Dus waar precies dat ticket aanmaken??

On the upside, heb dus mijn ondertussen wel mijn Krait Phantom, en dat is een schatje, beweegt als een Cobra MKIII met een rechterhoek als Mike Tyson en een opslagkast als Paris. Dogfights die met mijn Chieftain 3-5 minuten duurde zijn nu 30-60 seconden.... (De Alliance Chieftance is dan misschien ook wel het meest ambigeuze schip wat ik ooit gevlogen heb, hij is op papier heel goed, behalve dat het een rotding is :P)....

Een ding waarom ik in eerste instantie de Krait Phantom al wilde is omdat hij basically alle internals hetzelfde heeft als de Python, maar nu ik er mee vlieg hou ik zo lang mogelijk de Phantom, totdat ik alles maximaal geupgrade heb, want Python is wel veel sexier qua uiterlijk, maar qua moves is Phantom wel even mijn meissie....

Nouja, dan ook maar weer even de daily stats erbij: (Fed:Midshipsman 54%, Emp: Serf: 100% (pending), CR: Competent 4/9 (0%)/TR: Broker 6/9 (3%)/ER: Pathfinder 6/9 (23%), en ja, er is geen andere rating dan 333, dat snap ik ;)

edit, het was nog nét voor 00:00...... (pics available)
Nouja, dan ook maar weer even de daily stats erbij: (Fed:Midshipsman 66%, Emp: Master 15% CR: Competent 4/9 (0%)/TR: Broker 6/9 (3%)/ER: Pathfinder 6/9 (23%), en ja, er is geen andere rating dan 333, dat snap ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door zion op 23-03-2020 00:17 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
Hier kun je een ticket aanmaken (voor de volgende keer als er iets niet goed ging buiten je eigen schuld om)

https://support.frontier.co.uk/login.php

[ Voor 60% gewijzigd door GeeBee op 23-03-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
GeeBee schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:19:
Hier kun je een ticket aanmaken (voor de volgende keer als er iets niet goed ging buiten je eigen schuld om)

https://support.frontier.co.uk/login.php
Ticket is reeds verstuurd, evengoed bedankt, ze zijn wel verschrikkelijk veeleisend met code-ids enzo, is gewoon jammer dat het zo buggy is, maar ik snap ook best dat ze niet voor mijn use-case kunnen programmen, ik ben wel degelijk n=2500 (totaal wereldwijd dus ;)) ofzo, en dat is dus een nihileerbaar getal voor devs.... (ik vind stiekem dat ze het client-based offloaden nog best goed voor elkaar hebben).

Editje... mijn eerste deep-space toch beetje onderschat, met bijna geen centen van huis, ik denk ik trade onderweg wel wat, ging best goed tot ik bij de great nothing aankwam..... Gelukkig het mééste wel redelijk op orde, behalve het meest cruciale.... mijn Fuel Scoop, die wilde ik onderweg nog even upgraden, maar ik ben al 5000 lichtjaar geen station tegengekomen.... kost me elk uur 15 minuten stationair tanken met mijn 2A fuel scoop..... nu ein-de-lijk een station op 4,900 lichtjaar die volgens EDDB iig een ASP explorer verkoopt, en ik hoop maar ook een 3A/B/C of 4B/C/D fuel scoop, want anders ga ik het niet redden voor mijn missies verlopen..... (Zit op dit moment in een Diamondback explorer met een 5A (lvl 3 - incr. distance) FSD, en alles voor maximale jumprange van 50,54LY, maar de fuelscooop nekt me dus royaal....

15,500LY te gaan (Khun -> Tir (en omstreken) in totaal 22.000LY)

[ Voor 42% gewijzigd door zion op 25-03-2020 20:02 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Vraagje over het minen.

Veel asteroids met fissures hebben daarnaast ook surface en/of subsurface deposits. Die haal ik er nu eerst af cq uit vóórdat ik de seismic charges plaats. Maar nu vraag ik mij af of dat wel nodig is of dat het tijdverspilling is. Levert dit meer op, of komen die surface en subsurface deposits ook los nadat ik de asteroïde opblaas met seismic charges?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
zion schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:25:
[...]

Ticket is reeds verstuurd, evengoed bedankt, ze zijn wel verschrikkelijk veeleisend met code-ids enzo, is gewoon jammer dat het zo buggy is, maar ik snap ook best dat ze niet voor mijn use-case kunnen programmen, ik ben wel degelijk n=2500 (totaal wereldwijd dus ;)) ofzo, en dat is dus een nihileerbaar getal voor devs.... (ik vind stiekem dat ze het client-based offloaden nog best goed voor elkaar hebben).

Editje... mijn eerste deep-space toch beetje onderschat, met bijna geen centen van huis, ik denk ik trade onderweg wel wat, ging best goed tot ik bij de great nothing aankwam..... Gelukkig het mééste wel redelijk op orde, behalve het meest cruciale.... mijn Fuel Scoop, die wilde ik onderweg nog even upgraden, maar ik ben al 5000 lichtjaar geen station tegengekomen.... kost me elk uur 15 minuten stationair tanken met mijn 2A fuel scoop..... nu ein-de-lijk een station op 4,900 lichtjaar die volgens EDDB iig een ASP explorer verkoopt, en ik hoop maar ook een 3A/B/C of 4B/C/D fuel scoop, want anders ga ik het niet redden voor mijn missies verlopen..... (Zit op dit moment in een Diamondback explorer met een 5A (lvl 3 - incr. distance) FSD, en alles voor maximale jumprange van 50,54LY, maar de fuelscooop nekt me dus royaal....

15,500LY te gaan (Khun -> Tir (en omstreken) in totaal 22.000LY)
Outch!

Er zijn er een paar met outfitting, heb je al gekeken wat het station waar je nu heen gaat dat heeft? Welk station is dat?

Doe je FSS en mapping onderweg om geld te verdienen met verkoop van cartography data? Zo ja dan kan je natuurlijk je FSS doen terwijl je rond je fuel star hangt (niet té dichtbij anders loopt je temperatuur ongemerkt op), dan tank je terwijl je bezig bent met scannen en besteed je de wachttijd nog nuttig.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Glenfiddich schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:22:
[...]

Outch!

Er zijn er een paar met outfitting, heb je al gekeken wat het station waar je nu heen gaat dat heeft? Welk station is dat?

Doe je FSS en mapping onderweg om geld te verdienen met verkoop van cartography data? Zo ja dan kan je natuurlijk je FSS doen terwijl je rond je fuel star hangt (niet té dichtbij anders loopt je temperatuur ongemerkt op), dan tank je terwijl je bezig bent met scannen en besteed je de wachttijd nog nuttig.
Ik doe wel general FSS natuurlijk, en dat doe ik altijd op 90% fuel scoop capability (+/-), maar ondertussen mijn rondje zon wel dusdanig onder controle dat dat dus te snel gaat voor een 2A fuel scoop, had gewoon niet verwacht 10.000LY geen outfitting station tegen te komen :+
(Dus ik heb nu wel mijn gemiddelde jumptijd van zo'n 110-120sec/jump terug naar 70/80sec/jump, maar die wordt beetje verpest door mijn refuels).
Mijn galaxy map ondertussen ook gefilterd op OBAFGKM-stars only, dus kan elke zon scoopen (en geen irritante sterren ertussendoor die me dood willen maken), dus zodra ik bij Eudamon ben zal ik mijn schip nog even verder strippen (mijn standaard lasers eraf, mijn 16t extra fuel tank eraf, de supercruise assist eraf, en dus hopelijk een 3A+ fuel scoop erop......
en wat bedoel je precies met mapping?

Nu onderweg naar Eudaemon Anchorage (Rohini)
Glenfiddich schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:02:
Die heeft als het goed is 4B fuel scoops (4A niet), dus dan heb je geluk.

Met mappen bedoel ik planeten mappen met DSS (vooral lucratief met terraformables, water of ammonia worlds, en earth like worlds). Zelfs al ben je niet de eerste die hem mapt levert het nog veel op.
Dat zou helemaal top zijn, 4B is goed zat voor een Diamondback explorer (of ASP, even kijken).
Ik zal het over een re-fueling (nu mee bezig :+) en ~600LY (12jumps) zien d:)b

[ Voor 38% gewijzigd door zion op 25-03-2020 21:07 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
zion schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Ik doe wel general FSS natuurlijk, en dat doe ik altijd op 90% fuel scoop capability (+/-), maar ondertussen mijn rondje zon wel dusdanig onder controle dat dat dus te snel gaat voor een 2A fuel scoop, had gewoon niet verwacht 10.000LY geen outfitting station tegen te komen :+
(Dus ik heb nu wel mijn gemiddelde jumptijd van zo'n 110-120sec/jump terug naar 70/80sec/jump, maar die wordt beetje verpest door mijn refuels).
en wat bedoel je precies met mapping?

Nu onderweg naar Eudaemon Anchorage (Rohini)

Met mappen bedoel ik planeten mappen met DSS (vooral lucratief met terraformables, water of ammonia worlds, en earth like worlds). Zelfs al ben je niet de eerste die hem mapt levert het nog veel op.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Glenfiddich schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Ze hadden niet alleen 4B Fuel Scoops, maar ook 6D Fuel Scoops, dus daar heb ik dan maar een ASP Explorer omheen gekocht (moest ik wel 1 pagina exploration data voor verkopen, maar dan heb je ook wat.
Ten eerste heb ik nu 2 stelsels op mijn naam staan (First Discovery), en ten tweede scoop ik nu met maximaal 500+ ton/sec ipv 75t/s :D (ik zit al vol voordat mijn FSS klaar is over het algemeen :+)
Wel vervelend, nou moet ik opletten of ik wel de juiste kant van de zon pak om nog 3 of 4 seconden van mijn jumps af te halen _O-

En mappen deed ik nog niet, want geen tijd, misschien hou ik nu wel wat tijd over, of kan ik wat gaan traden als ik weer wat in bewoonder gebied kom....

Kon nu iig direct de route plotten naar Deriso (de dichtsbijzijnde van de stelsels waar ik moet zijn nabij Tir), dus nu in een (quasi) rechte lijn naar bestemming zonder fuel-stops meer :) :)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@zion over welke afstanden hebben we het? Bij afstanden van >1000ly kan het zinvol zijn om de Neutron Highway te gebruiken; doe je dat ook? Of mijdt je die bewust? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Daffie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:48:
@zion over welke afstanden hebben we het? Bij afstanden van >1000ly kan het zinvol zijn om de Neutron Highway te gebruiken; doe je dat ook? Of mijdt je die bewust? :P
22.000LY :P en nee hoor, ik mijd niks bewust, ik werd me alleen pas bewust van dat ding toen ik al zo'n 7000LY onderweg was :+ (en ik heb geen idee waar ik dat ding kan vinden :o )

Ach, ik ben bijna op de helft (nog 12.000 te gaan, maar nu wel zonder wachten op fuel, dus gaat ongetwijfeld een stuk sneller (ik denk dat 2200-2500LY/uur wel moet lukken), dus nog zo'n 5 uurtjes grinden, en dan voor de terugweg maar eens die Neutron Highway opsnorkelen :>

Nouja, nog 11.000LY maar morgenochtend weer vroeg op, dus tukkie tijd

[ Voor 28% gewijzigd door zion op 26-03-2020 01:13 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Zooooooo...... gistermiddag nog even 2.000LY eraf gesnoept, en gisteravond....

243 jumps gemaakt, goed voor 9.200LY, (ongeveer) precies 50 jumps per uur..... phoe.... dat is geestdodend! :>

Nouja, is voor een goed doel geweest zeggen ze dan, de missies had ik eigenlijk een beetje ondoordacht aangenomen, en een heleboel geleerd onderweg, dus uiteindelijk is het het wel waard geweest.
Gelukkig niet kapot gevlogen (ook al scheelde dat 3x maar een haartje) of kapotgeschoten (wel vaak interdicted, om daarna met rust gelaten te worden omdat ik leeg was (phew)......

Heeft ook nog iets opgeleverd:
Missies ~ 12.500.000
Exploration Data: ~ 45.000.000
First Discoveries: Ongeveer 30-40. (kan je ergens nakijken hoeveel je er precies op je naam hebt staan?)
Exploration Rank: 23% Pathfinder naar 27% Ranger.
Allied met een 5-tal facties......

Plus als bijkomend voordeel dat het hier wel een heel leuk stukje ruimte is, dus ik blijf even hangen.....
Ik moet voor Marsha Hicks toch een zooitje Osmium minen, en ik ben nu op een steenworp afstand van haar (Tir), dus ik zit er aan te denken om mijn redelijk gepimpte Krait Phantom thuis te verkopen, en dan een Python hier te kopen om wat te gaan traden/minen.....

Het enige is dan wel dat ik hier op Jacques station even een Guardian FSD Booster moet aanschaffen voor de Python voor de terugweg, en ik daar allemaal "Guardian" onderdeeltjes voor nodig heb, en nog geen idee waar ik die vandaan moet plukken, dus een schop in de goede richting wordt zeker op prijs gesteld ;)

Als ik de Krait verkoop, samen met de centjes van mijn kleine uitstapje heb ik dan zo'n 120 miljoen (-10 milj. voor de verzekering = 110 mil) om mijn Python mee in te richten, moet ik toch een eind mee komen lijkt me.
Wel zonde van alle upgrades die ik aan de gear op mijn Krait al verricht heb, maar goed, die resources schraap ik wel weer bij elkaar onderweg terug naar huis en de missies die ik hier nog kan doen denk ik....

Anyhow, voorlopig ga ik toch nog niet terug, want blind jump > jump > jump > 500x jump zal toch echt even moeten wachten voordat ik daar weer aan begin :P

En ik vind een ARX cap van 400 per week echt mega gemeen, nou kan ik dankzij zo'n stomme cap niet eens even een vaal zwarte paintjob voor mijn mining-python-to-be kopen, want ARX kopen gaat tegen mijn principes in.... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door zion op 27-03-2020 06:43 ]

systeem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bitterbal_
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-03 10:09
Gisteren zijn de fleet carriers officieel announced!

Van de website:
Greetings Commanders,

We're thrilled to announce that the first look at the upcoming Fleet Carrier update will be coming to your screens on Thursday, 2 April! Lead Server Developer, Dav Stott, and Game Designer, Luke Betterton, will join us on a special video to talk us through what these vast vessels are and how they'll be shaking up the galaxy!

Since the initial reveal of Fleet Carriers, we've examined the concept of predefined load-outs and decided to invest additional time to ensure that fleet carriers offer the same level of flexibility and customization as other ships within Elite Dangerous. We've done this by adding more loadout options to make your carrier unique, and allow for player-to-player interaction like you've never seen before in Elite Dangerous!

Squirming in your cockpit chair wanting to know more details? Here is some key information on Fleet Carriers - but for the entire content reveal, tune in to our Pre-Recorded Stream on YouTube, on 2 April at 18:00 (UTC). Although we won't be live, our team will be there in the chat to answer any questions that you may have.

One of your most frequent questions about Fleet Carriers was: How much do they cost? Fleet Carriers will be a lucrative investment, costing 5,000,000,000cr at launch.
Fleet Carriers are individually owned and feature 16 landing pads (of varying sizes) for other players to dock at.
Fleet Carriers use a new fuel, Tritium, to jump from system to system.
Fleet Carriers have a max jump range of 500LY at one time, with the ability to jump whenever the owner wants, however, they will have a build up and cool down period between jumps.
You can manage your carrier's finances by setting tariffs and adjusting the buying and selling prices for commodities traded in it's market.

As it currently stands, we're aiming to launch the Fleet Carriers update in June and will be calling all commanders to experience Fleet Carriers (as both visitors and owners) in two upcoming public betas before the update is live! The first beta will begin on 7 April for PC only, and the second beta which will be launched on PC, Xbox and PlayStation, will take place in May. Please note that there is a chance that these time frames may change slightly in the coming weeks, but we'll keep you up to date on the specific times, dates and instructions.

See you there, Commanders.
Tl;dr:
  • Fleet carriers zijn 5.000.000.000 credits per stuk
  • 16 landing pads per fleet carrier
  • Voor jumpen via hyperspace gebruiken carriers Tritium, een nieuw soort brandstof. Jumps zijn niet verbonden aan server ticks
  • 2 april content reveal met meer informatie
  • In mei speelbaar in de beta
Met wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvdSGeJJjYZhGyHMMq5CNvQxpsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qk3V1XPxXZvKYCTuRJjzgeuX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1uW9PkourNjxj48u1ZuXvV3X0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRCdPD9dTHMjCw1JjIrUjTEv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ye7I58a9IYkksvk3gP1linYW5D4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTsNMQRdynClpRKawk9qqE2s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7m-77eMeZJ9DC9AqOy4xtg9HJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2Vy7b1jDQ9RE0SElUZ5FNeW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_F6aUDka1UdOCyyqUBaTfS6NrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7C2RzCy2tif9cXGC7DPRsKs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoHIJorAtmH2M6NEYcivW5-lQuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zogfmgoj9uAyTI8nKaqiBUO9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Bitterbal_ op 27-03-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Lijkt me hartstikke gaaf om zo'n ding te hebben. Nog wel even sparen, want ik zit nu net op 1.000.000.000 Cr, dus nog niet eens op een kwart van de benodigde funds :o

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Glenfiddich schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:46:
Lijkt me hartstikke gaaf om zo'n ding te hebben. Nog wel even sparen, want ik zit nu net op 1.000.000.000 Cr, dus nog niet eens op een kwart van de benodigde funds :o
Een kwart? jouw afrondingsfout (250miljoen) is meer dan 5x wat ik op de bank heb staan :P
Maar je zit op een 5e, nog even doorsparen, ik ben er ook al bijna, ik zit op een 1/109e :+

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Ik weet niet zoveel van E:D, dus mijn excuses als dit een domme vraag is: ik zie in de aankondiging van de fleet carriers staan dat ze 5 miljard credits bij launch gaan kosten. Is het dus mogelijk door een verandering in economie dat dit hoger of lager wordt in de loop van de tijd?

Raak wel steeds meer geïnteresseerd in dit spel, zeker omdat het volgens mij aardig op EVE Online lijkt, maar dan zonder de maandelijkse kosten en een nullsec dat compleet in handen is van een grote groep spelers. Helaas geen geld op dit moment en zojuist de rekening van de auto gezien ;( Hopelijk binnenkort weer een aanbieding voor E:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
zion schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Een kwart? jouw afrondingsfout (250miljoen) is meer dan 5x wat ik op de bank heb staan :P
Maar je zit op een 5e, nog even doorsparen, ik ben er ook al bijna, ik zit op een 1/109e :+
Daarom zei ik ook "nog niet eens op een kwart" ;) >:)

Bij mij ging het in het begin ook niet snel, want je hebt het geld de eerste tijd eigenlijk steeds weer nodig voor verschillende schepen. Nu heb ik voorlopig even de vloot die ik hebben wil voor de verschillende bezigheden en kan ik wat gaan sparen.

Ik probeer nu mijn geld te verdienen met minen, maar waar ik lees over mensen die daarmee 400-500 miljoen per uur binnen weten te harken heb ik al moeite om de 75 miljoen per uur te halen. Denk dat mijn gemiddelde op het moment 60 miljoen per uur is.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Glenfiddich schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:42:
[...]

Daarom zei ik ook "nog niet eens op een kwart" ;) >:)

Bij mij ging het in het begin ook niet snel, want je hebt het geld de eerste tijd eigenlijk steeds weer nodig voor verschillende schepen. Nu heb ik voorlopig even de vloot die ik hebben wil voor de verschillende bezigheden en kan ik wat gaan sparen.

Ik probeer nu mijn geld te verdienen met minen, maar waar ik lees over mensen die daarmee 400-500 miljoen per uur binnen weten te harken heb ik al moeite om de 75 miljoen per uur te halen. Denk dat mijn gemiddelde op het moment 60 miljoen per uur is.
Ik weet niet wat 1ton Bromite doet, maar ik zit momenteel op 1t bromite per uur :P
Ik heb besloten niét mijn Krait te verkopen, en heb mijn ASP dus net omgebouwd tot mining rig, en via EDtools een goede ring in de buurt gevonden met LT Diamonds, en zoals bovenstaande voyage report bewijst, dan maar even flink minen en gewoon weer ASP > Krait (Phantom) > Python weg belopen, nu alleen als mining build. (maar ik was vergeten Limpets te kopen (ging ervanuit dat die met standaard "restock" wel meekwamen, maar die moet je blijkbaar apart instellen/inkopen.....

Ik ga ervanuit dat mijn volgende mining run een stuk succesvoller wordt nu ik wél limpets aan boord heb (en een 1A prospecter, een 3A collector en een 3A refinery....
Zal niet heel snel gaan want de ASP is niet zo groot, maar komt vanzelf goed..... voor je het weet heb ik een vloot van die "Fleet Carriërs" :D

edit:
Gaat gestaag omhoog,.......
2e run: 1miljoen/uur
3e run: 7miljoen/uur
4e run: 13miljoen/uur (zou 21miljoen zijn, maar mijn afname station is in expansion, dus LTD's van 980K/ton naar 650k/ton.....
iig nu een Krait MK2 die je het best kan omschrijven als een "Combat Ready Miner"
Combat: 2x 3E Laser Turret's + 1x 3C gimballed Fragment Cannon + 5A shield voor de pirates die in deze regio nogal veel rondvliegen
Mining: +5A limpet controller +1A prospector controller + de rest cargo bays (64+32+16)....
Nog een paar rondjes minen en zodra ik een fully stocked Python heb ga ik eerst weer eens een tijdje wat anders doen, moet wel een beetje afwisselend blijven :Y

[ Voor 17% gewijzigd door zion op 28-03-2020 23:20 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
Postman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:36:
Ik weet niet zoveel van E:D, dus mijn excuses als dit een domme vraag is: ik zie in de aankondiging van de fleet carriers staan dat ze 5 miljard credits bij launch gaan kosten. Is het dus mogelijk door een verandering in economie dat dit hoger of lager wordt in de loop van de tijd?

Raak wel steeds meer geïnteresseerd in dit spel, zeker omdat het volgens mij aardig op EVE Online lijkt, maar dan zonder de maandelijkse kosten en een nullsec dat compleet in handen is van een grote groep spelers. Helaas geen geld op dit moment en zojuist de rekening van de auto gezien ;( Hopelijk binnenkort weer een aanbieding voor E:D
Het is mogelijk dat tijdens de beta tests blijkt dat die vijf miljard te veel of juist te weinig is, dan kunnen de developers er voor kiezen om dit bedrag al bij launch van de fleet carriers te veranderen. Als die vijf miljard eenmaal vaststaat zal dit ook wel zo blijven, naar mijn weten is geen enkel schip in Elite ooit van prijs veranderd, de economie heeft hier verder geen invloed op.

Heb jij Eve gespeeld? Ben een tijdje best geïnteresseerd geweest in dat spel, maar uiteindelijk toch maar niet aan begonnen omdat er volgens mij ook best veel tijd in gaat zitten, en ik heb al een flinke Steam backlog haha

[ Voor 8% gewijzigd door Bitterbal_ op 27-03-2020 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:45
Glenfiddich schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:42:
[...]

Het antwoord is Mapped Mining Runs. Weet niet of je toegang hebt tot een Cutter maar met een juiste Cutter build kun je in korte tijd 512T + 10T LTD vergaren. Afgelopen september is mijn bankrekening in een week van 1B naar 7B gegaan door Painite Mapped Mining Runs. Helaas heeft de Januari Update dit veranderd en is nu Low Temperature Diamonds in de Borann system de perfecte "Road to Riches" in ED. Zo af en toe is het mogelijk om de LTD voor 1.6M credits te verkopen en met een volle Mining Cutter + Refinery = 522 * 1.6M = 835M credits maar gemiddeld genomen is de hoogste prijs voor LTD 1M credits dus rond de 522M per ronde.
Dus 10 Mapped Mining Runs in Borann met de Cutter is voldoende voor een Carrier.

Wat zijn die Mapped Mining Runs: elke asteroïde in ED bevat een fixed aantal mineralen en een aantal uur nadat ze door een Player zijn ge-Mined resetten ze weer en zijn de beschikbaar voor de volgende run. Door asteroïdes in systemen met overlappende resource sites met screenshots te mappen (met een navigatie punt als referentie) kun je een plattegrond maken van rijk gevulde asteroïdes.

Weet niet of JDsplice de uitvinder was maar zijn tutorials heb ik gebruikt voor de Panite Maps in september en dit zijn de tutorials voor LTD in Borann op youtube die ik afgelopen week heb gebruikt (in een dag 1.2B bij elkaar geharkt):

Deel 1: YouTube: Elite Dangerous - LTD Mapped Mining Tutorial [Pt.1] Explanation
Deel 2: YouTube: Elite Dangerous - LTD Mapped Mining Tutorial [Pt.2] Map#1 400m/h

Hier is de link naar zijn maps: https://drive.google.com/...oE7HBWQgfpJU61KBHRiG/view

In het begin gaat het redelijk traag en haal je de snelheid die hij heeft bij lange na niet maar na een tijdje begin je de route te herkennen en zijn de tijden in zijn video te benaderen. Moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit heb gepresteerd om het onder de twee uur te doen ;)
Maar elke dag 1 run en in 10 dagen heb je 5B...

Dit is de Cutter Build die hij gebruikt: https://is.gd/wO2psa

Andere mogelijkheid is om een Mining Python te gebruiken, deze is sneller vol dus minder tijd nodig als je niet 2 tot 4 uur wil minen en je kunt op M pads landen (vaak kun je meer verdienen bij een verkoop op een outpost).

Deze site gebruik ik om te kijken naar de prijzen van LTD: http://edtools.ddns.net/miner

Tegenwoordig ga ik alleen op pad als er een systeem met een "Public Holiday" state is en de prijs van een LTD boven de 1.4M komen. Meestal is de verkoopprijs lager als je met een volle Cutter aankomt op het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Bitterbal_ schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:46:
[...]

Het is mogelijk dat tijdens de beta tests blijkt dat die vijf miljard te veel of juist te weinig is, dan kunnen de developers er voor kiezen om dit bedrag al bij launch van de fleet carriers te veranderen. Als die vijf miljard eenmaal vaststaat zal dit ook wel zo blijven, naar mijn weten is geen enkel schip in Elite ooit van prijs veranderd, de economie heeft hier verder geen invloed op.
In de eerste Beta's waren de prijzen van de schepen 10% van de normale prijs. Weet niet of dit voor deze beta ook gaat gelden, if so, is 500 miljoen voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
Kuif schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:59:
[...]

In de eerste Beta's waren de prijzen van de schepen 10% van de normale prijs. Weet niet of dit voor deze beta ook gaat gelden, if so, is 500 miljoen voldoende ;)
Dat zou wel een goeie zijn ja, anders moet iedereen die de carriers wil proberen flink gaan sparen. 5 miljard heb je niet in een paar uurtjes bij elkaar gesprokkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Kuif schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:41:
Een hele goede manier om heel snel heel rijk te worden....
Ik vraag me dan altijd af, wat is dan nog de lol aan het spelletje?
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik wil een beetje het gevoel hebben dat ik echt gevochten heb voor mijn centen, dat ik een "self made man" ben, als je zo snel zo veel geld kan verdienen, en je alles maar kan kopen wat je wilt dan is er toch ook niks meer aan het hele spelletje?
O nieuw schip, een 'Fleet Carriër", nou leuk, doe er maar een dozijn ofzo, zet ze daar maar in de hoek neer, ik kijk nog wel even wat ik er mee moet later..... :+

edit:
En eindelijk mijn Python bij elkaar gespaard _/-\o_ hij is nog zeker niet "Fully Loaded", maar eerst voor zover ik me kon veroorloven gefocussed op wendbaarheid/survivability, dus met 6A mod. 2 Clean Drag Drive Thrusters, 6A mod. 2 Thermal Resistant Quick Charge Shield Generators, en een 5A mod. 3 Increased Range FSD is dat iig redelijk onder controle nu....
Next step: Betere wapens en betere hull, maar dat kost nóg een slordige 100 miljoen bovenop de 130miljoen die ik er (volgens Coriolis) nu reeds aan besteed heb, dus dat gaat stapje voor stapje....

In Tactical Graphite wel te verstaan... O+ :>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCyg4DqcLTiYSqRxu-RIRwoM9xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syL0Y3ae1ZaVO70FuFQqSov3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvyH0aycjqjpVqD3CrkVgoCFx8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4HXGbYM8vwQUNM4h1b4nogpe.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens al mijn mining gear bewaard, en al mijn overige wereldse bezittingen verkocht, zodat ik nu heel snel kan switchen tussen Combat mode/Mining mode/Hybrid mode....
Bitterbal_ schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:44:
Nice! De python blijft toch wel één van m'n favoriete schepen. Een echte alleskunner. Goeie paintjob ook O+
Thanks, en ja ik ben niet heel origineel, de 3 meest gebruikte schepen in Elite zijn de Cobra MKIII, de ASP Explorer, en de Python..... mijn schepen die ik tot op heden gehad heb:
Sidewinder :P => Cobra MKIII => ASP Explorer => Alliance Chieftain (snel weer weggedaan, beviel niet, al die stomme "military only" bays) => Krait Phantom (uitstekend schip, lekker wendbaar, en lekker goedkoop itt Python) => Diamondback Explorer => ASP Explorer => Krait MK2 (Zou deze over de Python gekozen hebben als hij ook die 3e 6-bay zou hebben) => Python (Wel veruit het mooiste schip tot op heden, en eentje waarvan ik gesteld heb dat ik hem niét ga verkopen (denk ik)) Gaat wel erg veel geld in zitten om hem een beetje "buffed up" te krijgen.
Glenfiddich schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:14:
Ik heb mijn Python inmiddels na een week alweer gescrapped en vervangen door een Anaconda voor minen.

Mijn huidige combat ship is een Krait Mk2 die mij zeer goed bevalt. 1 beam laser en 4 frag cannons en knallen maar :P
Nou dat hoop ik ook, maar precies jouw setup zat wel in mijn achterhoofd als dat niet zo was....
De Krait MKII is gewoon een erg fijn schip,daarom stond onderaan mijn comment ook al dat ik die waarschijnlijk gehouden had als hij een 3e 6-bay had, en als ik genoeg gespaard hebt voor een Anaconda dan zou het zo maar eens kunnen dat ik de Python strip en al die gear op een MKII gooi, en dan heb je een veel wendbaarder combat vessel dan de Python, goed om te zien dat mensen het daar dus wel mee eens zijn, ondanks dat hij niet de sex-appael van een Python (of Anaconda) heeft.... Faulcon knows how to make their ships pretty :P

Eerst maar eens genieten van mijn nieuwe Python though, voordat ik hem in gedachten alweer verkocht hebt :P

[ Voor 88% gewijzigd door zion op 29-03-2020 18:52 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
zion schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:20:
[...]

En eindelijk mijn Python bij elkaar gespaard _/-\o_
Nice! De python blijft toch wel één van m'n favoriete schepen. Een echte alleskunner. Goeie paintjob ook O+
Postman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:36:
Hopelijk binnenkort weer een aanbieding voor E:D
Elite: Dangerous én Horizons DLC zijn nu beide -75% op steam! Totaalprijs nu €12,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
[...]

I
[edit]En eindelijk mijn Python bij elkaar gespaard _/-\o_ hij is nog zeker niet "Fully Loaded", maar eerst voor zover ik me kon veroorloven gefocussed op wendbaarheid/survivability, dus met 6A mod. 2 Clean Drag Drive Thrusters, 6A mod. 2 Thermal Resistant Quick Charge Shield Generators, en een 5A mod. 3 Increased Range FSD is dat iig redelijk onder controle nu....
Hoop dat de Python je bevalt.

Ik heb mijn Python inmiddels na een week alweer gescrapped en vervangen door een Anaconda voor minen.

Mijn favoriete ship is nog wel de Vulture, al gebruik ik hem amper meer want te weinig hardpoints. Maar enorm veel lol mee gehad, wat een wendbaar ding!

Mijn huidige combat ship is een Krait Mk2 die mij zeer goed bevalt. 1 beam laser en 4 frag cannons en knallen maar :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuif
[...]

Eerst maar eens genieten van mijn nieuwe Python though, voordat ik hem in gedachten alweer verkocht hebt :P
Tja, back in 2015 heb ik 3 maanden dagelijks moeten zwoegen om uiteindelijk een Python te kunnen kopen, die ik overigens ook bijna meteen kwijt was toen ik zonder fuel kwam te zitten en zonder insurance vloog. Ik was toen de allereerste CMDR ooit die door de Fuel Rats werd gered. Gelukkig maar ander waren die drie maanden voor niets geweest.

Destijds was er nog geen Fast Cash, de trading loops met rare commodities in een Asp was de meest lucratieve manier om aan credits te komen. De Anaconda was daarom pas een een maand later in bezit. Tegenwoordig is het al mogelijk om binnen 14 uur van Sidewinder naar Anaconda te upgraden.

Vlak voor de lancering van Horizons werden de zogenaamde Robigo Runs door Frontier geïntroduceerd. Door deze missies te stapelen was het mogelijk om zo’n 30 - 50 miljoen credits per uur te scoren en daarmee was het eenvoudig om de Cutter en Corvette te financieren. Alleen de Imperial en Federal Rank grind was de uitdaging om de deze nieuwe schepen te kunnen bemachtigen.

Het lijkt erop dat Frontier elke keer een nieuwe en meer lucratieve manier van geld verdienen introduceert om eenvoudig de volgende End-Game Ship te kunnen bemachtigen. Wellicht brengt de volgende DLC (“New Era”) de mogelijkheid om zelf Stations/Bases te bouwen die elke tientallen/hondertal biljoenen gaat kosten en kunnen deze credits met de Carriers eenvoudig verdient worden.

Op de forums van Frontier wordt vaak gezegd dat de “Materials” in ED de echte currency van het spel zijn. Een stock A-Rated Ship is nauwelijks voldoende en komt pas tot zijn recht als deze volledig “ge-engineerd” is.
Het bedrag voor een Corvette heb ik in enkele uren bij elkaar gesprokkeld maar om hem volledig af te engineeren ben ik wel enkele dagen/weken zoet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Kuif schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:51:
Tja, back in 2015 heb ik 3 maanden dagelijks moeten zwoegen om uiteindelijk een Python te kunnen kopen, die ik overigens ook bijna meteen kwijt was toen ik zonder fuel kwam te zitten en zonder insurance vloog. Ik was toen de allereerste CMDR ooit die door de Fuel Rats werd gered. Gelukkig maar ander waren die drie maanden voor niets geweest.

Destijds was er nog geen Fast Cash, de trading loops met rare commodities in een Asp was de meest lucratieve manier om aan credits te komen. De Anaconda was daarom pas een een maand later in bezit. Tegenwoordig is het al mogelijk om binnen 14 uur van Sidewinder naar Anaconda te upgraden.
Ik weet het, was/las er destijds ook al ;)
Eerste post (aanschaf) 23-10-2014, maar ben er een hele tijd mee gestopt omdat ik er nooit lekker in kon komen, en veel andere dingen aan mijn hoofd had....
Vlak voor de lancering van Horizons werden de zogenaamde Robigo Runs door Frontier geïntroduceerd. Door deze missies te stapelen was het mogelijk om zo’n 30 - 50 miljoen credits per uur te scoren en daarmee was het eenvoudig om de Cutter en Corvette te financieren. Alleen de Imperial en Federal Rank grind was de uitdaging om de deze nieuwe schepen te kunnen bemachtigen.

Het lijkt erop dat Frontier elke keer een nieuwe en meer lucratieve manier van geld verdienen introduceert om eenvoudig de volgende End-Game Ship te kunnen bemachtigen. Wellicht brengt de volgende DLC (“New Era”) de mogelijkheid om zelf Stations/Bases te bouwen die elke tientallen/hondertal biljoenen gaat kosten en kunnen deze credits met de Carriers eenvoudig verdient worden.
Ja, vind ik toch jammer, daarom mijd ik die guides zoveel mogelijk, ik google alleen dingen waar ik niet zelf uitkom, en dan stop ik weer met lezen over hoe ik 300 biljard triljard in 45 minuten kan verdienen :P
Op de forums van Frontier wordt vaak gezegd dat de “Materials” in ED de echte currency van het spel zijn. Een stock A-Rated Ship is nauwelijks voldoende en komt pas tot zijn recht als deze volledig “ge-engineerd” is.
Het bedrag voor een Corvette heb ik in enkele uren bij elkaar gesprokkeld maar om hem volledig af te engineeren ben ik wel enkele dagen/weken zoet mee.
Daar ben ik het dan wel weer goeddeels mee eens, en dat vind ik ook echt goed aan E:D, ondanks dat het vrij is moet je alle aspecten toch eigenlijk wel even onder de knie krijgen wil je alles kunnen unlocken wat er te unlocken valt...., ik had namelijk nooit een mining rig gemaakt als ik niet 30 Osmium voor een engineer moest collecteren (ergens ben ik ge-side-tracked, want die osmium heb ik nog steeds niet, maar dat terzijde :+)

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:13
Zo, na hele lange tijd eruit te zijn geweest begint het hier toch weer te kriebelen. Heb inmiddels een Thrustmaster T.Flight Hotas One voor mn xbox.

Is er ergens een goede video met up to date info over de stand van zaken en goede manier om beetje geld te verdienen?

Ben nu in Gathering's homesystem (naam even kwijt) en heb mn sidewinder maar even gepakt om bij de beacon wat ervaring op te doen met mn HOTAS.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
HIP 87414, Blaauw Station

"Ik moet je midden in de nacht wakker kunnen maken..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Bitterbal_ schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:44:
Elite: Dangerous én Horizons DLC zijn nu beide -75% op steam! Totaalprijs nu €12,50
Top bedankt hiervoor. Toch maar even aangeschaft, hoewel ik geen mogelijkheid heb om het te spelen zolang mijn vriendin mijn bureau (waar mijn pc staat) in gebruik heeft als thuiskantoor.

E:D lijkt mij toch echt wel een gaaf spel. Hoe het zit met een learning curve weet ik niet. En ook is het mij niet helemaal duidelijk of je solo kunt starten en dan vervolgens toch over kunt gaan op een (private) server. En met private server bedoel ik dan dat je bijvoorbeeld geen PvP hebt, meen dat zoiets mogelijk is/was (tenminste in de topicstart staat zoiets).

Dus ik blijf voorlopig maar een beetje rondhangen hier en de avonturen van @zion lezen. Erg vermakelijk en ook leuk om te leren hoe iemand het spel speelt zonder eerst dagen op YT een studie te volgen hoe je het efficiëntst mogelijk het meeste credits kunnen binnenharken.
Bitterbal_ schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:46:
Heb jij Eve gespeeld? Ben een tijdje best geïnteresseerd geweest in dat spel, maar uiteindelijk toch maar niet aan begonnen omdat er volgens mij ook best veel tijd in gaat zitten, en ik heb al een flinke Steam backlog haha
offtopic:
Ja heb tot driemaal toe EVE Online gespeeld. Elke keer voor een wat langere periode met tussendoor toch zeker een aantal jaren van nul activiteit. De eerste keer zelfs ooit een research gedaan en daarmee een T2 bpo te pakken gekregen, die uiteindelijk verkocht want het leek niet dat ze die ingame gingen houden (en dus waardeloos zou zijn). Achteraf daar heel veel spijt van, want die krengen zijn ontzettend rare en duur nu.
Toen nog een tijdje in een nullsec corp bezig geweest. Was zelfs director en alles, vooral van logistiek. Ook wat moon minen gedaan. We waren voornamelijk een nullsec production en mining corp. Zelfs nog wat supercapitals gemaakt, zelfs ooit een titan hoewel ik daar niet rechtstreeks bij betrokken was. Maar je wordt algauw opgeslokt door grote alliance en dient dan hun regels te volgen.
Mijn laatste periode was een tijdje al lowsec pirate. Maar het spel werd steeds minder interessant voor mij, ook omdat het steeds meer een pay-to-win situatie begint te worden. Skills moest je vroeger gewoon leren met de tijd, tegenwoordig kun je op allerlei manieren met veel ISK (ingame currency) toch dat versnellen. En ISK kun je weer met echt geld kopen via Plex. Dus de lol is er voor mij wel echt uit. Ook omdat vanuit mijn nullsec tijd eigenlijk bijna niemand meer speelt nu en degene die nog wel spelen ook overal en nergens te vinden zijn in het universum.
Je ziet ook dat het topic op GoT bijna geen activiteit meer vertoond. Dit is ooit ook wel eens anders geweest.
EVE Online had trouwens een belachelijk hoge learning curve. Hoe dat nu is weet ik niet, volgens mij is het een stuk makkelijker geworden allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Postman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Top bedankt hiervoor. Toch maar even aangeschaft, hoewel ik geen mogelijkheid heb om het te spelen zolang mijn vriendin mijn bureau (waar mijn pc staat) in gebruik heeft als thuiskantoor.

E:D lijkt mij toch echt wel een gaaf spel. Hoe het zit met een learning curve weet ik niet. En ook is het mij niet helemaal duidelijk of je solo kunt starten en dan vervolgens toch over kunt gaan op een (private) server. En met private server bedoel ik dan dat je bijvoorbeeld geen PvP hebt, meen dat zoiets mogelijk is/was (tenminste in de topicstart staat zoiets).

Dus ik blijf voorlopig maar een beetje rondhangen hier en de avonturen van @zion lezen. Erg vermakelijk en ook leuk om te leren hoe iemand het spel speelt zonder eerst dagen op YT een studie te volgen hoe je het efficiëntst mogelijk het meeste credits kunnen binnenharken.
Dank u, ik ben hier ter lering ende vermaeck.... :+
Ja, je kan Solo spelen (doe ik noodgedwongen vanwege zéér slechte internet connectie) en dan later de switch maken naar open (of private) universe met behoud van spulletjes.... (gelukkig wel zeg).
De leercurve is helemaal in het begin voornamelijk het instellen (en onthouden) van je controls zodat je een beetje lekker kan vliegen, dat scheelt alles (ik vind hem standaard onwerkbaar slecht ingesteld, vloog vaker tegen iets aan dan erlangs, wat me dus meerdere keren heeft doen stoppen met spelen), maar als je de controls eenmaal een beetje onder de knie hebt dan komt de volgende learningcurve, en dat is alles masteren, en dat kan je dus idd op twee manieren doen: de YT-manier of de houtje-touwtje/zion-manier (veel op je bek gaan dus, en niet slapend rijk worden, maar veel vloeken, en blij zijn met elke kleine upgrade die je kan kopen) :Y
MD1975 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:46:
Solo kan inderdaad, maar je hebt dan alsnog internet nodig (om in te loggen). Je kan je aanmelden op groepen waarbij je de PvP van de standaard Open omgeving ontwijkt. The Gathering is zo'n groep bijvoorbeeld, maar Mobius staat er ook om bekend. De spelers daar spelen enkel PVE. Mocht je wel een PVP'er tegenkomen dan is dat z'n laatste actie op die 'server'.
Niet alleen om in te loggen, elke jump naar nieuw stelsel, elke docking op planet/base, elke mission/commidities list, etc. etc.. dus internetloos spelen kan niet, solo wel....

[ Voor 35% gewijzigd door zion op 30-03-2020 15:20 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MD1975
  • Laatst online: 30-07 23:39
Postman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Solo kan inderdaad, maar je hebt dan alsnog internet nodig (om in te loggen). Je kan je aanmelden op groepen waarbij je de PvP van de standaard Open omgeving ontwijkt. The Gathering is zo'n groep bijvoorbeeld, maar Mobius staat er ook om bekend. De spelers daar spelen enkel PVE. Mocht je wel een PVP'er tegenkomen dan is dat z'n laatste actie op die 'server'.

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:38
zijn er hier ook nog een beetje mensen die het spel op de ps4 spelen?

of voornamelijk pc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
Het minen heb ik nu onderhand aardig voor elkaar. Aanvankelijk was ik begonnen met een Python, maar eigenlijk is die te klein. Kan te weinig cargo kwijt en onvoldoende collector limpet controllers. Je zit zo veel te veel te wachten op het binnenhalen van de mineralen. Kostbare tijd die ten koste gaat van de opbrengst per uur.

Volgende probeersel was een Type 10 Defender. Wat was ik denkende? 8)7

Hoewel ruimte zat en voldoende hardpoints, is het een ontieglijk sloom en lomp gevaarte.

Poging drie is een Anaconda. En dat gaat echt super. Ik kan 256T cargo kwijt (+10 in de refinery bins). En wat het mooiste is: met een uur en een kwartier zit hij bomvol met Low Temperature Diamonds :o

Ik red nu dus 200 ton per uur minen, zonder kunstgrepen als mapped mining. Ik ben er dik tevreden over. Het heeft wat tijd en pielen gekost om op dit niveau te komen hoor. Uiteindelijk doe ik puur laser mining. Core mining, ik heb het geprobeerd, maar het kan gewoon niet uit. Het zoeken van de juiste asteroids kost veel te veel tijd. Met de laser miner hark je aan een stuk door, als ik meer collector limpet controllers kwijt had gekund zou ik de bak met een uur wel vol hebben, want zelfs 9 limpets tegelijk in de lucht kunnen het minen nog niet bijhouden!

Inmiddels twee volle vrachten verkocht voor ruim 1.6 miljoen per ton. Banksaldo: inmiddels 2 miljard Cr :o

Die fleet carrier gaat er wel komen zo :Y)

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
Nog 10 van dat soort ladingen en de GFC Glenfiddich is spaceborn :)

GFC = The Gathering Fleet Carrier

Beter nog:
De GFC-GFC = The Gathering Fleet Carrier GlennFiddiCh :)

[ Voor 77% gewijzigd door GeeBee op 30-03-2020 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
Glenfiddich schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:49:
Het minen heb ik nu onderhand aardig voor elkaar. Aanvankelijk was ik begonnen met een Python, maar eigenlijk is die te klein. Kan te weinig cargo kwijt en onvoldoende collector limpet controllers. Je zit zo veel te veel te wachten op het binnenhalen van de mineralen. Kostbare tijd die ten koste gaat van de opbrengst per uur.

Volgende probeersel was een Type 10 Defender. Wat was ik denkende? 8)7

Hoewel ruimte zat en voldoende hardpoints, is het een ontieglijk sloom en lomp gevaarte.

Poging drie is een Anaconda. En dat gaat echt super. Ik kan 256T cargo kwijt (+10 in de refinery bins). En wat het mooiste is: met een uur en een kwartier zit hij bomvol met Low Temperature Diamonds :o

Ik red nu dus 200 ton per uur minen, zonder kunstgrepen als mapped mining. Ik ben er dik tevreden over. Het heeft wat tijd en pielen gekost om op dit niveau te komen hoor. Uiteindelijk doe ik puur laser mining. Core mining, ik heb het geprobeerd, maar het kan gewoon niet uit. Het zoeken van de juiste asteroids kost veel te veel tijd. Met de laser miner hark je aan een stuk door, als ik meer collector limpet controllers kwijt had gekund zou ik de bak met een uur wel vol hebben, want zelfs 9 limpets tegelijk in de lucht kunnen het minen nog niet bijhouden!

Inmiddels twee volle vrachten verkocht voor ruim 1.6 miljoen per ton. Banksaldo: inmiddels 2 miljard Cr :o

Die fleet carrier gaat er wel komen zo :Y)
Dat hangt er ook heel erg van af hoe je mined. Ik mine of met een Python (192t cargo) of met een cutter (512t cargo) afhankelijk of ik zin heb in een kort/lang rondje. Bij beide ships heb ik 2x5A collector limpets; 6 stuks maximaal actief dus.
Maar als je met de neus van je ship op een halve meter van de astroid zit hebben je limpets amper travel time. En als je mikt op de onderste helft van een astroid, vallen de fragments naar onder. Dan liggen de fragments dus aan de onderkant van je ship (waar ook je cargo scoop zit) en hoeven je limpets amper te vliegen.
Met 6 limpets en 3 medium-sized mining lasers hoef ik nadat de astroid depleted is maximaal 5 seconden te wachten.

Deze strategie werkt niet altijd overigens. Soms heb je astroids met hele vervelende vormen die om 2 of zelfs 3 assen draaien, dan moet je hem of skippen of wel afstand bewaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Daffie op 30-03-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Bedankt voor de tip @Daffie, ik ga dat proberen (onderkant asteroid laseren)!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Dirtyrockers schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:52:
zijn er hier ook nog een beetje mensen die het spel op de ps4 spelen?

of voornamelijk pc?
Voornamelijk PC. Maarrrrrr, er zijn zeker wel ook PS4 (en XBOX) spelers onder ons. Kom eens in de discord kijken, je kan er wellicht afspreken met consolegenoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Wie kan me snel antwoord geven? Ben begonnen met minen van Low Temp Diamonds.

Ik zit nu in Borann system en heb een ring van een planeet gescant en vervolgens naar een Low Temp Diamond hotspot gevlogen.

Daar doe ik zo'n pulse ding en vlieg vervolgens naar een oranje steen toe om die te scannen. Ik vind echter nog steeds weinig tot geen steen die Low Temp Diamonds heeft.

ondertussen wel 8 in mn ruim maar goed wil er meer :)

Doe ik het goed en heb ik gewoon meer geduld nodig of doe ik toch nog wat verkeerd?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Pulse wave heeft alleen zin als je core mining doet (asteroids met fissures opblazen). Dan pak je de asteroids die felgeel/groen oplichten met zwart raster bij de tweede puls (knop continu ingedrukt houden).

Met laser mining doet de pulse wave scanner niks.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Glenfiddich schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:00:
Pulse wave heeft alleen zin als je core mining doet (asteroids met fissures opblazen). Dan pak je de asteroids die felgeel/groen oplichten met zwart raster bij de tweede puls (knop continu ingedrukt houden).

Met laser mining doet de pulse wave scanner niks.
Dus gewoon prospect limpet op elke steen afvuren en hopen op diamanten?

Pagina: 1 ... 94 ... 122 Laatste