• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
GeeBee schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:26:
Hoe ging het? Had gisteren geen tijd, zijn er nog restjes op te ruimen?
Jazeker, het ging uitstekend.
Vandaag waren we wederom paar opdagen. weer hoop slachtoffers gemaakt.

De oorlog is nog steeds gaande. Dus je kan nog deelnemen.

Ik zou wel ff naar discord gaan. Kan je direct zien wie op dit moment online is.

[ Voor 10% gewijzigd door captain_ghost op 25-09-2019 22:24 ]

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Goede nieuws voor alle Commanders van The Gathering.

Afgelopen week waren er vele conflict en slagvelden in Kano. We begon met de achterstand.
Toch hebben we de achterstand weten wegwerken en daarmee de oorlog gewonnen. Dat betekent wij de Gathering een nieuwe (L) station bij gekregen in Kano.

Mede dankzij stevige inspanning van alle commanders (leden van Gathering en TUIG).

Hopelijk is voor de komende tijden eindelijk rustig daar in Kano. Hoewel er nog een station te over in Kano. Die gaan we op een dag ook innemen.

Trouwens er is weer nieuwe uitbreiding op komst. Dus even afwachten welk stelsel het volgende slachtoffers wordt van onze uitbreiding drifte.

Kortom goed werk gedaan alle commanders. Lange leve (nep) Democreatie van Gathering.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nou, ik heb zojuist ED gekocht.
Het spel is nu aan het installeren.
Ik ben benieuwd of ik de steile leercurve door kom en überhaupt het ruimteschip kan laten opstijgen/vliegen.

[ Voor 32% gewijzigd door 0108daniel op 29-09-2019 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 11:56
0108daniel schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:20:
Nou, ik heb zojuist ED gekocht.
Het spel is nu aan het installeren.
Ik ben benieuwd of ik de steile leercurve door kom en überhaupt het ruimteschip kan laten opstijgen/vliegen.
Welkom Daniel. Als je vragen hebt, of wilt ouwehoeren, is er veel meer activiteit op de Discord van Tweakers, dan hier in dit forum. In de Openings Post staan meer details over hoe je op de Discord komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik gebruik geen Discord :)
Ik heb wel een vraag.
Wanneer ik in combat ben en op andere schepen schiet dan is mijn richtpunt ver van het schip af
Het gaat dan om een oranje cirkel met bolletjes erin die bewegen.
Ik heb als target het schip, alleen schiet mijn schip niet op de tegenstander maar ver daarvoor of daarachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
De wapens hebben 3 targeting versies. Static met meeste damage, gimballed (deze moet je hebben als je geen Pro bent) waarbij je doel grofweg voor je moet zitten, en iets van automatic die de minste dmg heeft. Zie ook de guides in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Dankjewel!
Ik ben nu met de T.16000M FCS de tutorials nogmaals aan het doen.
Als ik bij de tutorial minen ben dan moet ik de analyse mode gebruiken, er word aangegeven dat dit toets M is.
Alleen welke is dat op de controller? ik kan daar ook geen key bindings van vinden.
Met een toetsenbord erbij is niet prettig omdat ik ook mijn Oculus Rift bril op mijn hoofd heb en het toetsenbord aan mijn laptop vast zit en deze niet vlakbij heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
0108daniel schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 01:20:
Dankjewel!
Als ik bij de tutorial minen ben dan moet ik de analyse mode gebruiken, er word aangegeven dat dit toets M is.
Alleen welke is dat op de controller? ik kan daar ook geen key bindings van vinden.
Met een toetsenbord erbij is niet prettig omdat ik ook mijn Oculus Rift bril op mijn hoofd heb en het toetsenbord aan mijn laptop vast zit en deze niet vlakbij heb staan.
Dit kan je gewoon vinden in je controller instellingen. Misschien is die niet gemapt. Zoveel knoppen heeft die FCS ook weer niet.

Wat ik zelf doe (thrustmaster hotas X met nog minder knoppen) en de oculus, is de functies die ik niet kwijt kan op de hotas op het toetsenbord mappen, maar dan op makkelijk te voelen knoppen. Spatie, control, shift enz.

En de toetsen waarbij de kans klein is dat ik ze supersnel nodig heb (scoop open/dicht bijv) zitten op de pgup/pgdown e.d. De lettertoetsen gebruik ik nauwelijks. Zo kom ik toch wel uit. Ook heb je het voordeel van de verschillende schip modes: In landingsmode zijn mijn target volgend/vorig bijv. thrust up/down.

Overigens heb ik alle bindings zelf bedacht, de standaard mapping heb ik nooit gebruikt. Ik gebruik ook nooit combinaties (bijv. vuurknop 1 + andere knop is andere functie dan de andere knop zonder vuurknop 1) omdat ik dat te lastig te onthouden vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Ikzelf speel niet met een HOTAS, maar met de Steam Controller. Via de Steam Controller configuratie (los van de in-game configuratie van Elite Dangerous) kan ik dan veel meer acties definieren dan dat er knoppen zijn, in de trant van:
  • Single press van een knop: A
  • Long press van dezelfde knop: B
  • Double press van dezelfde knop: C
En in-game hang ik dan A, B en C aan verschillende controls.

Misschien is hetzelfde te doen met de drivers van een HOTAS?

[ Voor 7% gewijzigd door AceAceAce op 02-10-2019 10:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 14:31
0108daniel schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 01:20:
Dankjewel!
Kijk ook eens naar "Voice Attack" als je geen toetsenbord wilt gebruiken. Dan kun je gewoon tegen je pc praten en voert Voice Attack de handelingen voor je uit. Geen knopjes meer indrukken. Daarnaast kun je nog Voice Packs (kopen) installeren zodat je een heuse crew kunt samenstellen die met/tegen je praat en ook onderling met elkaar ;) brengt weer een extra dimensie naar het spel. Wel moet je onder de settings in Elite alle knoppen gebind hebben.

https://voiceattack.com/
https://store.steampowered.com/app/583010/VoiceAttack/

https://www.hcsvoicepacks.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Soliest op 02-10-2019 12:20 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:10
Soliest schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

Kijk ook eens naar "Voice Attack" als je geen toetsenbord wilt gebruiken.
Dit heb ik een tijdje terug geinstalleerd voor DCS:World, om van het toetsenbord af te komen. Ik gebruik het nu idd ook voor ED, super handig. Echt een aanrader. Elk command moet ik wel eerst opnemen met Windows Speech, maar dat is een kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
pimskie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

Dit heb ik een tijdje terug geinstalleerd voor DCS:World, om van het toetsenbord af te komen. Ik gebruik het nu idd ook voor ED, super handig. Echt een aanrader. Elk command moet ik wel eerst opnemen met Windows Speech, maar dat is een kleine moeite.
Dat laten opnemen door Windows Speach heb ik helemaal niet hoeven doen (wellicht omdat ik mijn taal gewoon op Engels heb gezet ;) )
Enige waar ik last van heb is dat ik niet alle commando's van die voicepacks onthoud. Ze willen net een ander woord voor een handeling. Aanpassen in Voiceattack gaat ook niet altijd even goed.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
Dag mensen. Ik heb sinds deze week Elite gekocht. Nu heb ik het geprobeerd om het met muis en toetsenbord te spelen. Dit was meer frustratie dan dat ik er plezier aan had. Nu wil ik een HOTAS setup kopen. Maar ik zie dat de prijzen over het hele spectrum verspreid zijn. Nu weet ik ook niet zo goed welke er geschikt is voor Elite.

Ik heb een budget tot ong. 300 euro. Nu kom ik veel de Thrustmaster Hotas Warthog en Thrustmaster T-Flight Hotas X tegen. De eerste is aan de prijzige kant en de andere is goedkoop. Maar ik wil wel kwaliteit kopen nu verwacht ik dat ik met de Warthog dat wel krijg maar heb ook het idee dat dit een beetje overkill is.
Ook zou ik graag eens zon HOTAS willen testen. Zijn er mensen die in de buurt van Zwolle wonen waar ik er eens eentje kan uit proberen of zijn er locaties Nederland waar je ze kan proberen? Ik wil van de week gaan kijken bij de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Soliest schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

Kijk ook eens naar "Voice Attack" als je geen toetsenbord wilt gebruiken. Dan kun je gewoon tegen je pc praten en voert Voice Attack de handelingen voor je uit. Geen knopjes meer indrukken. Daarnaast kun je nog Voice Packs (kopen) installeren zodat je een heuse crew kunt samenstellen die met/tegen je praat en ook onderling met elkaar ;) brengt weer een extra dimensie naar het spel. Wel moet je onder de settings in Elite alle knoppen gebind hebben.

https://voiceattack.com/
https://store.steampowered.com/app/583010/VoiceAttack/

https://www.hcsvoicepacks.com/
Ja toevallig kwam ik dat vannacht op internet tegen.
Dit lijkt mij echt ideaal!
Ik ben een star trek fan en zag dat er ook star trek stemmen waren, dat zou ik wel willen proberen.
En ook dat ik met voice attack mijn eigen woorden kan gebruiken in het Nederlands en dat in voice attack aanpassen.
Moet het echt op elkaar lijken? Dus als er een key is van jump hyperspace oid dat je er dan ook appelsap kan van maken dat het programma weet dat het hyperspace is?
Het is een raar voorbeeld, maar weet het programma dan wat je bedoeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wow :)
OK!
@Beerkiller Begin met een (2dehands?) goedkope joystick. Maakt niet echt uit welk merk als het maar niet te veel kost. Als ED dan na een maandje of 2 nog bevalt.. Ga dan voor goud!
zelf heb ik een x52 hotas gehad en toen hij stuk ging meteen vervangen voor een x56 hotas.
Die doet het na jaren nog altijd prima!

maar in het begin vallen veel mensen helaas af. Dus daarom! begin eerst even goedkoop ;)

@0108daniel
Moet het echt op elkaar lijken? Dus als er een key is van jump hyperspace oid dat je er dan ook appelsap kan van maken dat het programma weet dat het hyperspace is?
Het is een raar voorbeeld, maar weet het programma dan wat je bedoeld?
Jazeker kan dat. APPELSAP! Frameship drive charging!
Geen probleem!

@AceAceAce Ik heb dus een x56. Met zoveel toeters en bellen dat ik als het moet mijn handen niet op het toetsenbord te hoeven zetten. Ideaal en geen voiceattack is sneller met deze opzet!
Verder heb ik een Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/27/d4/d5/27d4d5df590ba329e166218c53763f2b.jpg (dat groene ding met nog eens 28 knopen) en een elgato streamdeck! (en ik ben geen streamer lol)
Kortom, zo belachelijk veel knoppen dat werkelijk alles zonder toetsenbord te spelen is
En dat is HEERLIJK!

[ Voor 50% gewijzigd door Leutje op 02-10-2019 18:45 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:37:
[Afbeelding] (dat groene ding met nog eens 28 knopen)
Wat is dat groene ding precies? Lijkt me ook wel wat op zich.

Heeft dat groene rondje nog een functie?
Beerkiller schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:06:
Dag mensen. Ik heb sinds deze week Elite gekocht. Nu heb ik het geprobeerd om het met muis en toetsenbord te spelen. Dit was meer frustratie dan dat ik er plezier aan had. Nu wil ik een HOTAS setup kopen. Maar ik zie dat de prijzen over het hele spectrum verspreid zijn. Nu weet ik ook niet zo goed welke er geschikt is voor Elite.

Ik heb een budget tot ong. 300 euro. Nu kom ik veel de Thrustmaster Hotas Warthog en Thrustmaster T-Flight Hotas X tegen. De eerste is aan de prijzige kant en de andere is goedkoop. Maar ik wil wel kwaliteit kopen nu verwacht ik dat ik met de Warthog dat wel krijg maar heb ook het idee dat dit een beetje overkill is.
Ook zou ik graag eens zon HOTAS willen testen. Zijn er mensen die in de buurt van Zwolle wonen waar ik er eens eentje kan uit proberen of zijn er locaties Nederland waar je ze kan proberen? Ik wil van de week gaan kijken bij de Media Markt.
Ik heb het al eerder gezegd maar het is al even geleden: De Thrustmaster Hotas X is vrij slecht van mechanische kwaliteit maar heeft als enige joystick die ik ken het nulpunt in het midden van de throttle zitten, met een handig klikje waardoor hij voelt als hij op 0 staat.

Dit vind ik voor Elite retehandig en veel beter dan andere oplossingen (throttle voor 0-100 en een knopje voor vooruit/achteruit, of de 0 in het midden zetten maar zonder klikje).

Maar verder is het een gammel plastic ding, je voelt de stukken plastic van de stick onderling een beetje schuiven als je hem beweegt na een paar maanden. En er zitten niet al teveel knoppen op, vooral een tweede HAT mis ik erg voor analoog thrusten tijdens landen en gevechten.

Niettemin kan ik niet zonder door dat klikje :')

[ Voor 71% gewijzigd door GekkePrutser op 02-10-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.informatique....ustmaster-mfd-cougar.html
en dat groene rondje? geen idee.. niet mijn foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Christ, serieus hardcore setup @Leutje 8)7 8)7 _/-\o_
Ik wil misschien ook eens een HOTAS proberen, en een VR set, en een stuurtje met pedalen voor F1/Project Cards.
Ik wil misschien ook wel een keer een koophuis om dat allemaal in te passen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Leutje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:37:
wow :)
OK!
@Beerkiller Begin met een (2dehands?) goedkope joystick. Maakt niet echt uit welk merk als het maar niet te veel kost. Als ED dan na een maandje of 2 nog bevalt.. Ga dan voor goud!
zelf heb ik een x52 hotas gehad en toen hij stuk ging meteen vervangen voor een x56 hotas.
Die doet het na jaren nog altijd prima!

maar in het begin vallen veel mensen helaas af. Dus daarom! begin eerst even goedkoop ;)

@0108daniel
[...]

Jazeker kan dat. APPELSAP! Frameship drive charging!
Geen probleem!

@AceAceAce Ik heb dus een x56. Met zoveel toeters en bellen dat ik als het moet mijn handen niet op het toetsenbord te hoeven zetten. Ideaal en geen voiceattack is sneller met deze opzet!
Verder heb ik een [Afbeelding] (dat groene ding met nog eens 28 knopen) en een elgato streamdeck! (en ik ben geen streamer lol)
Kortom, zo belachelijk veel knoppen dat werkelijk alles zonder toetsenbord te spelen is
En dat is HEERLIJK!
Ja dat is wel een goed idee. Had er zelf nog niet aan gedacht maar ga vandaag maar eens even marktplaats en consorten afstruinen. Ik hoop dat ik de game leuk ga vinden. Kun je de game qua sfeer vergelijken met EVE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb afgelopen week de trustmaster hotas gekocht.
Hij bevalt prima, maar toen zag ik gisteren de logitech G x56.....
Toen heb ik die besteld :$
Enige puntje is dat ik een oculus rift VR bril op heb, dus ik zie dat hele apparaat niet :p
De x56 komt vandaag binnen, dus vannacht maar eens testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
0108daniel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:43:
Ik heb afgelopen week de trustmaster hotas gekocht.
Hij bevalt prima, maar toen zag ik gisteren de logitech G x56.....
Toen heb ik die besteld :$
Enige puntje is dat ik een oculus rift VR bril op heb, dus ik zie dat hele apparaat niet :p
De x56 komt vandaag binnen, dus vannacht maar eens testen :D
En wat doet u met de thrustmaster hotas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Die stuur ik terug, die heb ik 2 weken op zicht.

Ik heb nog een vraag.
Ik zit nu in het Ehecatl system.
In dat system moet ik naar murdoch dock voor een delivery (onderdeel van een missie)
Echter in het system kan ik niet in hyperjump.
Ik ga nu met de maximale van 720c.
De verwachting is dat ik daar aankom over 55 minuten, dit loopt maar heel langzaam af.
Klopt dit? Want ik heb geen zin om 55 minuten de VR bril op te houden en niks te doen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
0108daniel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:28:
Die stuur ik terug, die heb ik 2 weken op zicht.

Ik heb nog een vraag.
Ik zit nu in het Ehecatl system.
In dat system moet ik naar murdoch dock voor een delivery (onderdeel van een missie)
Echter in het system kan ik niet in hyperjump.
Ik ga nu met de maximale van 720c.
De verwachting is dat ik daar aankom over 55 minuten, dit loopt maar heel langzaam af.
Klopt dit? Want ik heb geen zin om 55 minuten de VR bril op te houden en niks te doen:p
Er zijn wat systemen waar de buitenste plekken kneiterver weg liggen, 100k+ Ls, en er is er zelfs 1 waarbij de station 0.12 Ly van je entry punt af licht, wat inderdaad 1,5-2,5 uur duurt voordat je er bent. Die misschien kan je vaak zien hoeveel Ls een station van je jump-in punt af ligt. Als het ver is (10k+) kan je ervoor kiezen om ze links te laten liggen, ook al leveren ze meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
AceAceAce schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:55:
[...]

Er zijn wat systemen waar de buitenste plekken kneiterver weg liggen, 100k+ Ls, en er is er zelfs 1 waarbij de station 0.12 Ly van je entry punt af licht, wat inderdaad 1,5-2,5 uur duurt voordat je er bent. Die misschien kan je vaak zien hoeveel Ls een station van je jump-in punt af ligt. Als het ver is (10k+) kan je ervoor kiezen om ze links te laten liggen, ook al leveren ze meer op
Poehhh ik moet me nog wat meer verdiepen in de afstanden, met name hoeveel echte minuten je kwijt bent bij ongeveer 0.2 Ly en hoe je dat kan uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Hmm, als ik verder wil gaan met mijn open play geeft ie aan dat de servers niet actief zijn....
Na meerdere malen gerestart te hebben werkt het nog steeds niet.
Zijn de servers down? Nu kan ik namelijk niet verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Hebben jullie hier iets aan? Is van Humble Bundle Jingle Jam 2018:

Elite Dangerous - Cobra Mk III ship skin
0D8EF-A6A6C-05571-0900B-JJM18

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kL8YVg9.png
Das deze btw ;)

Geen idee of dat nog werkt trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik wil proberen om te gaan minen.
Ik heb het al met de lasers geprobeerd, alleen las en zag ik op internet dat je zelfs asteroïden kan laten exploderen.
Nu las ik dat je daar de horizons DLC voor nodig heb.
Is in de standaard versie van elite dangerous alleen mogelijk om met lasers te minen en met de cargo scoop deze zelf op te rapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Nou het bounty hunt gaat me nog niet zo goed af.
Ik val expres de wanted ship niet als eerste aan omdat die anders achter mij aan gaat.
Ik wacht tot de andere hem aanvallen en dan pas val ik aan.
Wanneer ik dat doe draait het schip richting mij en valt mij alsnog aan.
Na een aantal klappen is mijn schip al destroyd :(
Ik vlieg in een Adder omdat ik nog niet genoeg geld heb om een beter schip te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De adder is een vrij slecht schip (zou nog liever in de sidewinder blijven), dus het verbaasd me niet dat je schip kapotgeschoten wordt. Je zou met een van de tweakers samen kunnen bounty hunten (bijvoorbeeld vanuit een ship launghed fighter, dan kost je het niets als je neergeschoten wordt).

Edit: wat betreft je eerste post. Naar mijn weten heb je geen horizons DLC nodig voor asteroid mining.

Je kunt de Abrasion Blaster hier kopen (planet-base zijn uitgeschakeld in filter, en je kunt de Seismic charge launcher hier kopen (wederom enkel stations in de ruimte weergegeven).

Hier is nog een gids:
https://www.reddit.com/r/...ets_guide_to_core_mining/

[ Voor 48% gewijzigd door Drumatiko op 05-10-2019 20:08 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Drumatiko schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:41:
De adder is een vrij slecht schip (zou nog liever in de sidewinder blijven)
De adder is een slecht schip voor bounty hunting ja :) Voor traden en minen is het al een stuk beter.

Voor bounties zou ik eerst de Eagle pakken en dan de Viper in plaats van een sidey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
@Drumatiko Ah bedankt voor de informatie :)
Ik dacht dat ik al veel had gelezen over het spel, maar er kan altijd meer informatie bij.

@GekkePrutser De eagle is erg goedkoop, slechts 44,800 CR.
Ik heb ook geld voor een Cobra, raad je me aan om toch een Viper te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
0108daniel schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:05:
@GekkePrutser De eagle is erg goedkoop, slechts 44,800 CR.
Ik heb ook geld voor een Cobra, raad je me aan om toch een Viper te nemen?
Hanft ervan af wat je wil gaan doen. De Cobra is een geweldige allrounder (en snel). Als je puur wil bountyhunten dan is de Viper beter. Ik heb destijds altijd in een viper gehunt maar smokkelen deed ik in een Cobra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga op den duur voor een Cobra mk3 Geweldig klein scheepje! Ik heb hem nog steeds en zo af en toe knal ik er nog mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Hanft ervan af wat je wil gaan doen. De Cobra is een geweldige allrounder (en snel). Als je puur wil bountyhunten dan is de Viper beter. Ik heb destijds altijd in een viper gehunt maar smokkelen deed ik in een Cobra :)
Ja dat is het probleem.
Het leukste vind ik minen en bounty hunt omdat je daar zelf wat mee kan doen.
Passagiers en storages vervoeren vind ik vrij 'saai' want voor zover ik weet is dat van A naar B vliegen.
Dus dan zou ik een schip voor minen moeten aanschaffen met genoeg cargo space en een schip voor bounty hunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Mijn advies, ga voor de Cobra. Geweldige allrounder en hij is lekker snel, goed om de benen te nemen als het te heet onder je voeten wordt :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
daPet schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:42:
Mijn advies, ga voor de Cobra. Geweldige allrounder en hij is lekker snel, goed om de benen te nemen als het te heet onder je voeten wordt :)
Top, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb eindelijk een schip met alle equipment om te minen.
Ik ben bij een planeet met ringen, en tussen de planeet en de ringen zit een ruimtestation waar ik alles kan verkopen, ideaal!
Ik heb nu 8 Musgravite gemined.
De prijs is 254,649.
Op EDDB staat dat de 'sell' prijs 839,978 is.
Nu ben ik bij het station, alleen de sell prijs blijft 254,649.
Dit bedrag x8 is ruim 2,7 miljoen!!
Voor mijn eerste keer vind ik dat zeker niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conrgats! Nu een cobra kopen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Leutje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:54:
Conrgats! Nu een cobra kopen? :P
Ik heb maar gelijk een Keelback aangeschaft :D :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb nog even een vraagje dat ik niet kan vinden.
Als je een asteroïde scant op de surface dan krijg je soms 3 verschillende icoontje.
1. Een halve cirkel met een bolletje erboven
2. Een halve circel met een bolletje eronder
3. Een V vorm

Ik weet wat 1 en 3 zijn, maar wat kan je met 2? En wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
0108daniel schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:19:
Ik heb nog even een vraagje dat ik niet kan vinden.
Als je een asteroïde scant op de surface dan krijg je soms 3 verschillende icoontje.
1. Een halve cirkel met een bolletje erboven
2. Een halve circel met een bolletje eronder
3. Een V vorm

Ik weet wat 1 en 3 zijn, maar wat kan je met 2? En wat is dat?
Die V is een breuklijn waar je charges kan plaatsen voor core mining (om een asteroide in stukken te breken). Er zijn hier een paar maanden geleden hele goede guides gepost waarmee ik het zelf allemaal zo door heb gekregen. Uiteindelijk iets van 200M per run opgehaald en in no time trade elite geworden *O*

Het is ook heel tof als ze zo van KAPOEFFFFFF gaan trouwens :9 Krijg alleen een beetje een kromme nek van het asteroiden scannen (in VR, dan zie je ze veel beter)

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 09-10-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:27:
[...]

Die V is een breuklijn waar je charges kan plaatsen voor core mining (om een asteroide in stukken te breken). Er zijn hier een paar maanden geleden hele goede guides gepost waarmee ik het zelf allemaal zo door heb gekregen. Uiteindelijk iets van 200M per run opgehaald en in no time trade elite geworden *O*

Het is ook heel tof als ze zo van KAPOEFFFFFF gaan trouwens :9 Krijg alleen een beetje een kromme nek van het asteroiden scannen (in VR, dan zie je ze veel beter)
Ja, dat wist ik :)
Alleen mijn vraag was wat er met het 2e symbool bedoeld word, dus de halve circel met het bolletje eronder.
Ik kan ook geen wapen vinden wat daar geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
0108daniel schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Ja, dat wist ik :)
Alleen mijn vraag was wat er met het 2e symbool bedoeld word, dus de halve circel met het bolletje eronder.
Ik kan ook geen wapen vinden wat daar geschikt voor is.
Halve cirkel met het bolletje boven = resource op de oppervlakte = Abrasion blaster gebruiken
Halve cirkel met het bolletje onder = resource onder de oppervlakte (subsurface) = displacement missiles gebruiken
De V vorm = fissure = seismic charge + kaboom = moneyyyyy

Vergeet geen collector limpets mee te nemen, dat maakt het leven een stuk makkerlijker. :)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ghostley schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:25:
[...]

Halve cirkel met het bolletje boven = resource op de oppervlakte = Abrasion blaster gebruiken
Halve cirkel met het bolletje onder = resource onder de oppervlakte (subsurface) = displacement missiles gebruiken
De V vorm = fissure = seismic charge + kaboom = moneyyyyy

Vergeet geen collector limpets mee te nemen, dat maakt het leven een stuk makkerlijker. :)
Bedankt!
Wist je dit al met die symbolen? want ik zocht op internet maar nergens kon ik de informatie daarover vinden.
Ook in de 'tutorials' werd dit niet verteld wat ze betekenen.
Inderdaad, collector limpets zijn ideaal!!
Meestal doe ik de astroïde opblazen, maar voor de afwisseling wou ik ook eens de subsurface proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
0108daniel schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Bedankt!
Wist je dit al met die symbolen? want ik zocht op internet maar nergens kon ik de informatie daarover vinden.
Ja, maar ook door zelf uitzoeken, is inderdaad niet heel makkelijk te vinden.
Deels omdat 90% van de tutorials zich enkel richt op het opblazen van de stenen.
Want daar zit tenslotte het grote geld. De subsurface materialen zijn okay, maar leveren niet zo veel op. Ook kun je die niet meer pakken als je de rots opgeblazen hebt. (dacht ik)

Beetje een geval "het is de tijd niet waard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ghostley schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

Deels omdat 90% van de tutorials zich enkel richt op het opblazen van de stenen.
Want daar zit tenslotte het grote geld. De subsurface materialen zijn okay, maar leveren niet zo veel op. Ook kun je die niet meer pakken als je de rots opgeblazen hebt. (dacht ik)

Ja klopt.
Ik zou wel de afweging willen maken om te minen op subsurface.
Met de verste pulse ben ik een ruime tijd aan het zoeken naar deep core surfaces terwijl ik subsurface best vaak tegen kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ghostley schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

Sorry ik had de vraag verkeerd begrepen. Maar idd, ik heb het een keertje geprobeerd maar het was troep en zeker niet de tijd waard. Op zich ook wel een leuke andere 'minigame' om eens te proberen hoor. Maar voor de credits hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Met de normale lasers kan je nog om de zoveel tijd en low-level materiaal krijgen. Zou leuk zijn als ze dat ook met die subsurface deposits mogelijk maken, om de mining daarvan ook leuk te houden.
Ik vind voor Opals trouwens sinds de introductie veels te overpriced, snap werkelijk waar niet dat ze dat niet generfed hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor diegenen met een HTC Vive of Valve Index:

Ik heb altijd gevonden dat de avatar (lichaam piloot) in Elite er niet goed uit zag qua schaal (zeer slank). Op het forum van ED heeft iemand hier een oplossing voor gevonden (Klik hier)

Je kunt in de directory [...\Steam\config] het bestand [Steamvr.vrsettings] aanpassen. Je doet dit door een extra tekstregel toe te voegen: [ "ipdOffset" : -0.0030000000260770321,] Je kunt de waarde van de offset uiteraard aanpassen, ik heb hier voor -0,003 gekozen. Let op: deze wijziging heeft invloed op al je VR spellen, dus wijzig het terug als je andere spelen op de juiste schaal wilt spelen. Daarnaast zal je zien dat de IPD-waarde die je in de bril ziet wanneer je deze aanpast via het draaiwieltje 0,003m (dus 3mm) af zal wijken. Waar ik eerst een IPD van 67mm moest opzoeken, moet ik nu de IPD van 64 nemen (in werkelijkheid zit het nog op 67, echter denkt de software dat het 67-3=64 is).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BKIW73w.png
Ik vind het persoonlijk een grote verbetering en raad het iedereen aan om het eens te proberen (al het je niet bevalt dan is het tekstbestand snel terug te wijzigen).

Daarnaast nog wat ervaringen van mijn nieuwe speeltje: de Valve Index i.c.m. VR-lenzen op sterkte:
  • De verbeterde resolutie maakt het lezen van tekst in ED echt véél makkelijker. Ik had dit totaal niet verwacht aangezien de toename qua resolutie procentueel geen enorme toename zou zijn.
  • De zwarte lijnen tussen de pixel vallen mij nauwelijks meer op.
  • Het gebied waarover je scherp beeld hebt is véél groter dan bij mijn oude vive, ik hoef nu niet meer mijn hoofd mee te bewegen om tekst te lezen maar kan grotendeels volstaan door enkel mijn ogen te bewegen
  • De kleuren en zwarttinten zijn minder mooi dan bij de OLED schermen van de vive. Gezien de verhalen die op het internet de ronde deden had ik een grijze achtergrond verwacht in ED, echter vind ik het beeld best aardig in de buurt van zwart komen (zal ook wel gewenning zijn denk ik)
  • De verbeterde resolutie merk je wel qua performance. Voorheen draaide ik +25% supersample, dit heb ik terug moeten schrijven naar +0% om voldoende FPS op planeten te halen. Al met al vind ik dat mijn 1070gtx het er nog aardig van af brengt.
  • Ik heb uit Duitsland VR-lenzen op sterkte besteld. Deze komen samen met een kapje waarmee je de lens over de bestaande lens in de bril kunt schuiven (montage/demontage letterlijk 2 seconden). De prijs was vrij hoog (75euro), maar het kijkcomfort is enorm toegenomen (ik heb incl. cilinder een sterkte van ca. -1.0punt en speelde voorheen zonder bril).
  • Ik gebruik de oude vive-lighthouses (doen het prima), en heb geen nieuwe controllers erbij besteld (was me te duur).
  • Het geluid is van de zwevende speakers is overigens indrukwekkend en doet niet onder voor het geluid uit een normale grote headset, verder weinig op aan te merken :P
Als er nog vragen zijn, stel ze dan gerust :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Drumatiko op 14-10-2019 21:56 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:22
Ik ben er al weer een tijdje uit. Zal van het weekend toch maar weer eens installeren.
Moest ff de pc opschonen.

Ik heb al wel eens geprobeerd om met VR bril vd PS4 Elite te spelen, maar dat lukt nog niet helemaal lekker. Al zie ik online wel filmpjes van mensen die het wel voor elkaar krijgen.

Ik zie dat er ook nieuwe Tweakers zijn.. Welkom !

Ik zal diegene echt adviseren om de Discord te joinen, staat veel info op, waarvan ik ook weer veel geleerd heb. En ga eens samen met een ervaren Tweaker vliegen. Je leert echt veel meer en veel sneller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Het was nog niet gepost hier en ik zag het toevallig op reddit dus ik dacht ik laat het hier ook even weten:

Tussen 5 en 16 December (nu al bezig dus) wordt alle Federation rank die je verdient dubbel geteld :9 Ook zijn er kortingen op Federation schepen.

Dus als je eindelijk eens die Corvette wil halen dan is nu het moment!

Ik ben het zelf op deze manier aan het doen. Een beetje de postbode uithangen :) Wel is het vervelend dat in HIP 67882 sommige stations 10 minuten vliegen weg zitten. Dus ik ga even kijken of er nog betere opties zijn.

PS: Neem wel een klein schip of middelmaat op zijn grootst. 40 LY jump zoals hij zegt heb je niet per se nodig. Bijna alle jumps zijn < 20.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 09-12-2019 01:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

En als je toch al een Corvette had, is het nog steeds raadzaam om er nóg een te kopen. Dit omdat de aanschafprijs ook lager is dan normaal...en je rebuy prijs daarom ook lager is.
Uiteraard moet je dan wel het nodige even aan modules veilig wegzetten en daarna overhevelen naar je nieuwe 'vette (en daarna je oude vette verkopen natuurlijk :) )

Had zaterdag in 2,5u met mijn cutter voor 665miljoen in 1 miningsessie binnengehaald :) Nieuw record!

specs | 3360wP met SE3000

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Welp!

We liggen een beetje onder vuur door powerplay in de buurt van ons eigen HIP. Pardis, Ngadjuk, Jambe en Windjet.
Zelfs de invloed in ons eigen systeem HIP 87414 neemt af. Dus we kunnen alle hulp gebruiken!

Gaarne meldt u in zich de discord voor instructies! Missies voor the Gathering doen bijvoorbeeld scheelt al wat!

o7

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:39
Oeh, die Corvette met korting klinkt wel erg aantrekkelijk! Ik heb nu ergens rond de 250 miljoen liggen op het moment, zie dat de normale prijs zo'n 190 miljoen is. Hoeveel korting krijg je er op? In principe geen probleem voor me om dat bedrag er aan te spenderen, dat mine ik in een middagje wel weer terug :)
Ben alleen nog nooit met die rankings bezig geweest dus geen idee hoe ik daar sta De grind gaat dus mogelijk wel roet in het eten gooien.

Overigens woensdag een upgrade voor mijn Hotas X besteld: de Logitech G X56 Hotas RGB. Levering helaas wat misgegaan dus dit weekend nog geen nieuw speelgoed, maar heb er wel zin in. Tot die tijd heb ik ook een nieuwe stream deck staan om mee te experimenteren dus ik vermaak me wel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Melkunie Ik heb vh weekend de corvette in Jameson gekocht voor 107miljoen en alle enginered spullen overgezet van mijn oude (dure) Vette naar de nieuwe en de oude uiteraard verkocht. Jameson geeft je al korting als je ergens een Elite status op hebt. Dat, plus de december korting scheelt aardig!
Maar met 250milj krijg je 'm niet A-rated ben ik bang :(

Je zou idd eens in Borann moeten gaan minen op low temp diamonds met een Conda oid...dan haal je wel een paar honder miljoen binnen (heb dat zelfs met mijn Vette gedaan en dat leverde zo'n 300milj op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zelfs met de dubbele ranking was het nog wel een hele toer om die Vette te halen... Zeker omdat fed navy missies (rankup) erg zeldzaam zijn. Ben blijven steken bij Lt Commander :( Ik kreeg ook pijn aan mijn elleboog (waarschijnlijk van de twist functie van mijn joystick, toch eens een keer echte rudder pedalen aanschaffen). En ivm RSI ben ik daar zeer alert op en hou dan ook meteen op.

Nouja, hopelijk komt het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik had de Admiral ranking nog gehaald toen er geen double-up was zoals nu :( Idem voor de Empire ranking om de Cutter te kopen. Ideaal voor mining dat ding.. je kan erg veel aan limpits/cargo meenemen.

Nu nog de grind voortzetten om elite te worden op het exploren en combat. Voor Exploren is het makkelijkst om metal rich planeten en water worlds te scannen. Zit daar 1 rank onder Elite. Bij combat (vaak de compromised NAV beacons) nog 2 rankings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Ik heb er nog wat naar gekeken en heb het maar laten schieten uiteindelijk :9
Zit op het moment op Rank None (0) dus dat was toch echt niet te redden in zo'n korte tijd.

Even opgezocht, ik speel E:D af en aan al sinds september 2015 (datum factuur), maar heb in die tijd nog niet zo heel veel game progress bereikt eigenlijk. Altijd maar een beetje van dit, beetje van dit, lekker rond gevlogen. Tijdje veel exploration gedaan, maar een flink eind weg van de bubbel uiteindelijk een grote pauze gehad en toen was de drempel om weer te beginnen vrij hoog. Tijdje terug toch weer begonnen, het nieuwe minen (painite) opgepakt en eindelijk na jaren was serieus geld kunnen maken. Dat motiveert wel dus ik heb er weer helemaal zin in. Zometeen de nieuwe X56 ophalen, vanavond lekker nieuwe controls mappen.

Die Corvette komt nog wel een keer. Heb nu een ASP Explorer, met een mining build uit een guide, deze ongeveer: https://coriolis.io/outfi...%20Second%20Laser%20Miner

Dat gaat lekker vlot, dus binnenkort gaat die ook weer ingewisseld worden waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik zou dan als volgende kist een Python nemen. Je wil, vooral met het minen, aardig wat cargo mee willen nemen. En vergeet niet dat je meerdere collector limpit controllers mee kan nemen zodat er bijv 7-10 limpits tegelijkertijd de boel ophalen .

Acties:
  • +4 Henk 'm!
It's alive! :D

Leuk dat jullie 'af en toe' ook nog eens spelen. We wachten met zijn allen op de grote 2020 update!
Ondertussen heeft ons henkje (TUIG) als het kan jullie hulp nodig! We worden namelijk aangevallen!

Mischien weten jullie wel dat ik geen echte BGS player ben maar ik probeer wel behulpzaam te zijn wanneer ik kan. Op dit moment is onze echte BGS player AmigaCommodore die enorm veel werk verzet voor The gathering of the tweakers! En vanuit Pardis is er een kleine aanval bezig. Hier moet echt wat aan gedaan worden ;)
Lijkt dit je best leuk met een klein groepje? Kom eens kijken op onze Discord!
https://discord.gg/vUne6e7

Overigens je bent niks verplicht he! Je mag ook komen kijken als je helemaal geen BGS wilt spelen en lekker wilt babbbelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Ik ben nu redelijk hooked aan Factorio, maar zal binnenkort weer komen helpen! Paar weken geleden nog iemand aan ED geholpen, die vond het minen ook wel leuk samen, beetje Painite aan hem geven om zn funds te ver10voudigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
No Man's Sky slokt aardig wat tijd bij me op.
Maar van het weekend de eerste "meters" gezet richting Sgr-A. *O*
Daarna is m'n doel Colonia. Wel in een solo sessie... heb niet zo'n behoefte om gepopped te worden door een drietal FDL's bij aankomst in het midden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:22
Leutje schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:03:
It's alive! :D

Leuk dat jullie 'af en toe' ook nog eens spelen. We wachten met zijn allen op de grote 2020 update!
Ondertussen heeft ons henkje (TUIG) als het kan jullie hulp nodig! We worden namelijk aangevallen!

Mischien weten jullie wel dat ik geen echte BGS player ben maar ik probeer wel behulpzaam te zijn wanneer ik kan. Op dit moment is onze echte BGS player AmigaCommodore die enorm veel werk verzet voor The gathering of the tweakers! En vanuit Pardis is er een kleine aanval bezig. Hier moet echt wat aan gedaan worden ;)
Lijkt dit je best leuk met een klein groepje? Kom eens kijken op onze Discord!
https://discord.gg/vUne6e7

Overigens je bent niks verplicht he! Je mag ook komen kijken als je helemaal geen BGS wilt spelen en lekker wilt babbbelen!
Moet zeggen dat het gisteren een gezellige boel was. Squadron nu op 50 leden is een leuke milestone voor TUIG.
Hopelijk kunnen we het werk terug zien in de cijfers

@AceAceAce, probeer eens te zoeken naar Void Opals. Moet je wel doen voor en grote update heb ik me laten vertellen.
Voor mining gebruik ik onderstaand
https://edsy.org/#/L=F50h...F10,dutch_0mining,CH_DMV2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42
Net een missie (792 Insulating membranes doneren) gedaan voor ons.
Nu ff schieten in een Hazres bij AB9 :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w3macDf.png?1

Tijd voor reparaties :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/40plJCV.png

[ Voor 39% gewijzigd door GeeBee op 27-12-2019 16:29 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Zelfs de foutmeldingen hebben een slang-thema!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ls6N007.png

Sinds wanneer is dat?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds de laatste update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b6mlmNl.png

ennnnnn..... dat was wel de laatste keer dat ik een Threat Level 6 aanpak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oops!
je moet echt weer een beetje trainen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Het was een FdL in een wing van 4.
Dat ga ik niet redden met mijn piloting skills inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:16
:w
Sinds een paar dagen hier ook Elite: Dangerous gekocht. Na de eerste paar tutorials tot dusver alleen een paar uurtjes solo gespeeld. Een beetje overweldigend is't wel zeg, maar in VR met mijn Saitek X52 is't ook heel gaaf :9 Na wat grinden heb ik een Viper mk3 gekocht en mijn eerste assassination-missie gedaan. Ik moet wel nog even gaan opzoeken hoe ik iemand te pakken krijg als'ie in supercruise vertrekt, want nu had ik de mazzel dat'ie mij juist weer aanviel en ik'm alsnog stuk kon maken :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Interdictor ;) Instaleer die en je kan hem pakken! EN @Wormaap KOm even langs op onze Discord! Vragen gaat daar stukken makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Hier ook sinds een paar dagen E:D. Ook na wat handelen en transporteren wat geld verdiend en een Cobra MKIII gekocht, maar mijn eerste assasination missie faalde kansloos. Eerst zal ik enorm te prutsen om het doel überhaupt te vinden via de navigation beacon (hoe selecteer ik nu de juiste scanner? volgens mij zitten er in één fire group wel drie of vier verschillende scanners?). Uiteindelijk heb ik het hele doel nooit gevonden, want ik werd tijdens mijn langdurige gepruts bij dat beacon aangevallen door een of andere piraat. Vervolgens was zat ik echt enorm te prutsen met de wapens; ondanks dat ik wel de combat tutorial had gedaan was het op het moment supreme toch echt té complex voor mij. Gelukkig is er ship insurance.

Is er ergens een manier om wat uitgebreider te kunnen oefenen met schieten enzo, zonder dood te gaan?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 11:30
Ga naar een Resource extraction site, schiet alleen op schepen die al onder vuur liggen, zelf geen aanvallen initieren.

Overgiens zou ik met de Cobra beginnen met deep core mining, dit is makkelijk credits verdienen en in januari komt er mogelijk een nerf die het minen iets minder lucratief maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door MonkeySandwich op 30-12-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
MonkeySandwich schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:17:
Ga naar een Resource extraction site, schiet alleen op schepen die al onder vuur liggen, zelf geen aanvallen initieren.

Overgiens zou ik met de Cobra beginnen met deep core mining, dit is makkelijk credits verdienen en in januari komt er mogelijk een nerf die het minen iets minder lucratief maakt.

[YouTube: Elite Dangerous: Cracking rocks on a small budget of a million credits]
Tnx!

Loop ik dan geen risico om opgebouwde reputatie bij bepaalde factions weer af te breken?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 11:30
kleine toevoeging, alleen meeschieten op een target met wanted status. Zo pak je ook gemakkellijk wat bounties en bouw je reputatie op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenfiddich
Net mezelf voor het eerst succesvol tegen meerdere aanvallers verdedigd en de eerste bounty vouchers zijn verzilverd! Dat voelt goed :D

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Happy new year! Hopen op een mooie update dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Hap-pew pew pew 2000 dakka dakka daka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Leutje schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 00:37:
Happy new year! Hopen op een mooie update dit jaar!
Gelukkig nieuw jaar! Inderdaad hopen op een mooie update dit jaar. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
Voor wie (redelijk) snel veel grade 5 mats/ data/ raws nodig heeft voor de engineers:

YouTube: The FASTEST Ways to Gather ANY Engineering Materials

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zie onderstaande quote voor de patchnotes van de komende patch. Bijzonderheden:
- Introductie van 5 nieuw faction states (voor de BGS).
- Je kunt crewleden (npc) 'redden' wanneer ze tesamen met jezelf tenonder zijn gegaan in de strijd (of wanneer je tegen iets teveel boost bij het docken ;) )
- De mineralen die je met deep core mining kunt vergaren hebben nu meer variatie qua prijs (kans op lagere prijzen).
Greetings Commanders,

Please find the Patch Notes for the January Update which launches on the 14 January. The Elite Dangerous servers will be offline for all platforms on 14 January at 09:30 AM (UTC) for approximately 3 hours as we apply the January Update. This time may run over, so we would appreciate your patience as we are implementing these changes.

We wanted to thank you all once again for your feedback during the January Update Beta, as well as your ongoing support for Elite Dangerous. We will continue to use this process for the the future updates throughout this year, and if you would like a recap from our previous post about this year's plans, you can read it here.

As always, we'll keep you updated across all of our channels.

Please find the Patch Notes below:

ARX

Balance improvements for the generation of ARX, particularly for exploration-related gameplay.

Audio

Fixed audio issues with the Generation Ship, 'The Golconda'.
Audio logs obtained from the Golconda can now be played in the Codex.
Fixed missing audio and text for female crew members.
Fixed a bug where none of the Guardian articles in the Knowledge Base would play their associated audio.
Fixed a bug which meant that an audio effect on firing Pulse Lasers would loop indefinitely.
Fixed a looping audio issue with the Shutdown Field Neutraliser.

Crashes/Stability

Fixed a crash that could occur when attempting to enter the 'Network Options' screen.
Fixed a crash that could occur when mining in Ice Rings.
Updated the way we check a player's entitlements to fix an issue where the Horizons update is not being recognised as installed.
Fixed a crash which could occur when an Imperial Fighter is destroyed.
Fixed a softlock when entering Supercruise with "The Lucent Embrace" Megaship targeted, after launching from Forester's Choice.

Background Simulation

Fixed the issue that meant some deliveries made to repair Thargoid-attacked stations were not being counted.
Added new Faction States:
Factions having trouble with water supplies can now sometimes suffer a Drought, causing an economic downturn. This can be countered by importing water and other emergency supplies.
Infrastructure Failure disrupts a faction's operations and reduces both security and economic standards. The increased demands on infrastructure elsewhere in the star system may lead to similar failures for other factions. Food and machinery deliveries can speed up repairs.
Terrorism. Terrorists can target prosperous factions, resulting in a significant security and influence cost. This can be countered by legally selling weapons to the authorities and assisting with bounty hunting efforts, or by the faction entering a Lockdown state.
Natural Disasters have a significant economic and security cost for a faction. A natural disaster puts extra strain on the star system's infrastructure, increasing the chance of drought or infrastructure failure for other factions in that system.
Public Holidays increase a Faction's influence and standard of living for their duration, however that comes at small economic and security cost.
Fixed the icon for the Blight state.
Added newer Faction States to the Galaxy Map's list of State filters: Blight, Natural Disaster, Infrastructure Failure, Drought, Terrorist Attack, and Public Holiday.
Fixed an issue where the factions selected for 'Installation Scenarios' were the installation's owner instead of the system controller.
Added names for a selection of systems in the Witch Head Sector.

Conflict Zones

Implemented a number of improvements to Conflict Zones which should improve stability.
Fixed a bug when entering a Conflict Zone, it appeared as empty.
Fixed issues caused when Capital Ships arrived.
Fixed an issue that caused allied Capital Ships to open fire at friendly ships.

Exploration

Implemented an alternative solution to help mitigate the long delay when scanning planets with geological sites.:
As it currently stands, in order for the geological/biological sites to be placed on the surface, the entire stellar body must be fully generated (we then know the topography and can place sites where they will be accessible), which can take tens of seconds.
As part of the January Update, we aim to address this with an alternative process. We have run tests on thousands of in-game planetary bodies and by using this data, we're able to extrapolate the likelihood of geological/biologic sites being present on similar stellar bodies. We then use this data, and indicate if the planet is ‘Unlikely’, ‘Likely’, or ‘Very Likely’ to have a geological/biological sites.
It is not 100% guaranteed that there will be a geological/biological site on the planetary body, but does give commanders a much faster indication of probability. This will enable commanders to quickly ascertain if the planet's worth a visit.
If the commander wants to have a definitive answer without travelling to the body they can still wait for the scan to complete in FSS. This data is also now shown in the body details on the system map.
Thargoid, Guardian or Human sites will show up instantaneously. These results have moved to the stellar body details shown on the right in the zoomed in FSS view.
Fixed an issue that prevented the search function on the Galaxy Map from working correctly.
Fixed an issue with the Navigation Panel that incorrectly displayed if a planet had been mapped or not.
Instead of showing a notification for each individual asteroid belt cluster discovered, we now condense as many as we can into one message.
Fixed an issue where is was not sometimes possible to select asteroid ring hot-spots from the cockpit.

General

Added a 'Help' section to the main menu and pause menu with links to Issue Tracker and Customer Service sites (both will go through an external web browser).
Moved 'EULA' to the new Help section.
Expanded the faction alignment page in Squadron menu to display influence to 1 decimal point, to match how it is displayed in other areas of the game.
Fixed an issue that meant players couldn't search for commander names that included an underscore character.
Fixed an issue that meant the 'Data Point' reset timer didn't appear on the player's screen that initiated the scan, but did appear on others' who were in the same wing.
Updated the livery icon for 'The Scourge' decal to correctly match the decal that's actually applied to the ship.
Fixed an issue occasionally causing some wing invites to not be sent to players in other instances.
Fixed an issue where some Navigation Panel entries could be blank.
Dropping out of Supercruise on a wingmate using nav-lock will no longer drop the player a significant distance away.

Localisation/Text

Fixed incorrect system description for 'Alioth'.
Fixed a small typo in the description of "HR 7221 Wheat".
Fixed various typos in the Pilot's Handbook.
Fixed various typos in some of the Challenge Scenarios.
Fixed a pluralisation issue when discovering clusters.
Updated text descriptions for high-end minerals to show correct economies with a demand.

Material Trader

Introduced a speculative fix for a softlock that could occur when completing trades at a Material Trader.

Mining

Fixed the issue that could lead to the detonation graph not appearing if deep core mining with a wing.
Fixed a disconnection ("Magenta Krait") that could occur whilst mining.
Fixed a deep core mining issue in multicrew where different crew members would see different detonation levels in the HUD.
Fixed Subsurface Displacement Missiles in multicrew.
Fix for a bug which made Seismic Charges instantly detonate in multicrew/wings.

Missions

Updated misleading retreat mission text - it was suggesting that the mission was helping the withdrawal of the faction, when in fact it should aid the faction in staying within the system.
Fixed a softlock that could occur when browsing lists of missions.
Fixed an issue which caused cargo canisters to continually respawn in Planetary Salvage Missions.
Fixed an issue which meant that the mission target could be missing from Eliminate Enemy Captain missions.
Fixed a bug which meant that a 'Disable the Megaship turrets' mission would not show a time limit in the mission board.

New Player Experience

Fixed an issue that meant the player could get 'stuck' waiting for zero throttle (when the throttle input is just above zero) in the New Player Experience Tutorial.

Networking

Fixed issues with ship rubber banding.
Integrated Oodle network compression library to reduce network bandwidth.

Player Journal

Fixed missing/blank entries in journal when selling exploration data.

Powerplay

Fixed an issue where the mouse input didn't work on the Power Contact screen.
Control systems' ethos calculations now limit their search for controlling minor factions to star systems within 15 LY, that are exploited by the same power as the control system. Previously, the calculations considered all nearby star systems.
Fixed reallocating Exploit systems, and recalculating the income for a Control system when a revolt system within 15 LY loses control.
Recalculated many Exploit systems value that did not match their current population.
Recalculated many Control systems income that was not the sum of their Exploit systems, plus their own value.
Removed obsolete Confirm button from Power Contact screen (it was superseded by the consolidation mechanic a long time ago).
Fixed an issue which meant that some systems were not being locked when a system moved from 'Preparing to Taking Control'.

Rendering

Fixed an issue that was causing visual artifacts when capturing high-res screenshots.
Fixed a visual issue rendering neutron star jet cones.

Ships

Increased the Dolphin's heat dissipation rate and maximum heat capacity before it begins to take damage. Also increased the rate that it takes damage, to account for the ship now being harder to heat up.
Implemented a speculative fix for Collector Limpets damaging ships when retrieving mining fragments.
Added the ability to rescue any crew, that were on board the player's ship when it was destroyed, from the insurance screen.
Rebuy cost in the right hand cockpit panel now includes cost to rescue crew.
Crew rebuy costs rebalanced based on Beta feedback.
Fixed directional decals being reversed.
Fixed the Holo-Me view being obstructed.

SRV

Fixed control input being lost after interacting with an inbox message.

Thargoid

Implemented speculative fixes that should reduce instance splitting when fighting Thargoid Interceptors.
Updated the Thargoid combat state to ensure it's correctly replicated over the network to reduce the occurrence of the heart cycles resetting.
Fixed an issue that caused Thargoid Combat bonds to not be correctly given out to all applicable players in a wing.
Fixed an issue with Thargoid Hearts becoming immune to damage when in a wing.

Trading

Fixed the issue that meant players couldn't sell anything to a market if the buy list was empty.
Added supply and demand volumes for certain, high-end minerals. Now, trading goods such as Void Opals is more realistic; markets can still offer a high buy price, but they will offer less as the demand is met. As part of this change, these high-end minerals will now be demanded more by specific economy types. This change will affect the following commodities:
Alexandrite
Benitoite
Grandidierite
Low Temperature Diamond
Monazite
Musgravite
Painite
Rhodplumsite
Serendibite
Void Opal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Als je nog snel wat credits wil verdienen voordat ze het minen 'om zeep' gaan helpen (lastiger maken naw door vraag/aanbod te laten werken rondom de hotspots) dan moet je dat nog snel doen..dit zou nl in de januari patch gaan veranderen zegt men.
Vooral mining in een wing kan dan helpen omdat je dan ook 5% trading bonus krijgt..ik dacht dat die 5% geldt per wing member. Had gisteren met de Cutter zelf ong 622miljoen en dan nog 31miljoen van mijn mining-buddy als trading bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 13:26
Tallguy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:35:
Als je nog snel wat credits wil verdienen voordat ze het minen 'om zeep' gaan helpen (lastiger maken naw door vraag/aanbod te laten werken rondom de hotspots) dan moet je dat nog snel doen..dit zou nl in de januari patch gaan veranderen zegt men.
Vooral mining in een wing kan dan helpen omdat je dan ook 5% trading bonus krijgt..ik dacht dat die 5% geldt per wing member. Had gisteren met de Cutter zelf ong 622miljoen en dan nog 31miljoen van mijn mining-buddy als trading bonus.
Hoe doe je wing minen? (ik snap hoe je in de wing zit etc) maar ga je naar de zelfde spot, en ga je samen een core/asteroid minen? of gewoon gelijktijdig minen, maakt niet uit waar?

ik heb gisteren ook met een buddy in een wing geprobeerd te minen, maar had het idee dat core minen best wel buggy werd daardoor. Kreeg vaak de melding detonation failed e.d. om vervolgens na 2 minuten toch een ontploffing te hebben, die natuurlijk alsnog failde |:(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Melantrix Ja, je start en wing en gaat naar dezelfde (hot)spot en mined dezelfde astroides. Die pompen dan 2-4x de hoeveelheid aan wingmembers uit qua materiaal (dus als ik bijv 7 LTD's uit een astroide haal, krijgt mijn wingmaat dezelfde hoeveelheid).

Core mining heb ik nog niet gedaan in een wing, maar LTD's werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
Ik heb eind nov 1x mining gedaan in een wing, inclusief core mining (1x maar) en geen problemen ondervonden. Mn teamgenoot was pas net begonnen in het spel dus die ver10voudigde zn balans met een paar Painite (ofzo)

@Melantrix , zie de patch notes hierboven. Hierbij een excerpt rondom mining issues:
Mining
  • Fixed the issue that could lead to the detonation graph not appearing if deep core mining with a wing.
  • Fixed a disconnection ("Magenta Krait") that could occur whilst mining.
  • Fixed a deep core mining issue in multicrew where different crew members would see different detonation levels in the HUD.
  • Fixed Subsurface Displacement Missiles in multicrew.
  • Fix for a bug which made Seismic Charges instantly detonate in multicrew/wings.

[ Voor 59% gewijzigd door AceAceAce op 13-01-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 13:26
AceAceAce schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:44:
Ik heb eind nov 1x mining gedaan in een wing, inclusief core mining (1x maar) en geen problemen ondervonden. Mn teamgenoot was pas net begonnen in het spel dus die ver10voudigde zn balans met een paar Painite (ofzo)

@Melantrix , zie de patch notes hierboven. Hierbij een excerpt rondom mining issues:

[...]
Top thanks, ik zie inderdaad wat bugs die wij hadden ervaren gisteren, wellicht is dat dan anders vanavond/later.

Ander vraagje:

als je core mined (of laser for that matter), zijn de items die eruit komen dan voor jou uniek? (dus spawnen er dan bijv 15 bij mij en 15 bij hem? of zijn die gedeeld, dus als er 15 spawnen, en ik haal er 15 binnen dat hij er dan geen een kan pakken?

Je gaf tevens aan dat je samen minde, maar klopt het dat er dan 1 prospect en de core opblaast of doe je dat ook samen?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
Melantrix schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:30:
[...]

Top thanks, ik zie inderdaad wat bugs die wij hadden ervaren gisteren, wellicht is dat dan anders vanavond/later.

Ander vraagje:

als je core mined (of laser for that matter), zijn de items die eruit komen dan voor jou uniek? (dus spawnen er dan bijv 15 bij mij en 15 bij hem? of zijn die gedeeld, dus als er 15 spawnen, en ik haal er 15 binnen dat hij er dan geen een kan pakken?

Je gaf tevens aan dat je samen minde, maar klopt het dat er dan 1 prospect en de core opblaast of doe je dat ook samen?
Oh geen idee. Hij was er bij met zn mining laser in zn Sidewinder, en pakte wat op, maar meer deed hij niet. Geen idee (meer) of er nou een wing-bonus kwam of niet.

@Melantrix als je samen wilt minen, kan ik ED ook wel weer eens aanslingeren. Ik zit ook op Discord (misschien onder de naam ZonkDaBonk)

[ Voor 8% gewijzigd door AceAceAce op 13-01-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Melantrix schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:30:
[...]

Ander vraagje:

Met laser mining krijgt ieder in je wing idd hetzelfde aantal chunks ja. Of dat met core ook zo is weet ik niet, maar vermoed het wel. Wij prospecten samen om zo sneller de goede asteroids te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
Gisteren lekker aan het klussen geweest, eindelijk een setje bureaumounts gemaakt voor de HOTAS :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hal1Ru7m.pngKlik voor groot!

Door de hoge weerstand van de X56 verplaatste ik de throttle nog regelmatig. Nu staat de boel zo vast als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Melkunie Knopje aan de rechterkant van de throttle.. kan je hem lichter maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
@Leutje I know, helaas niet lichter dan dit. Ik ben gewoon een lompert denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
De Januari updateis nu live... Ik hoop dat de core mining niet al te veel generfd is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Hoi allemaal, hoe gaat het hier? Ik heb jullie gemist! O+

Ik wacht al een maandje op de Valve Index, die is tijdelijk niet bestelbaar, uitverkocht doordat ze Half-life: Alyx hebben aangekondigd. Ik ga er zeker terug komen naar Elite Dangerous wanneer ik de Index heb! Ben erg benieuwd naar wat er allemaal veranderd is het afgelopen jaar.

Eind december heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet dus ik ben er, met de Index erbij, helemaal klaar voor :*)
Melkunie schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:21:
Gisteren lekker aan het klussen geweest, eindelijk een setje bureaumounts gemaakt voor de HOTAS :)

[Afbeelding]Klik voor groot!

Door de hoge weerstand van de X56 verplaatste ik de throttle nog regelmatig. Nu staat de boel zo vast als een huis.
@Melkunie Dat ziet er interessant uit! Kan je nog een beetje bij je toetsenbord zo? Ben benieuwd hoe ver je naar voren zit in deze configuratie :)

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik merkte mbt het minen (LTD) gisteren dat ik wel al wat verder moest zijn van Borann om een goede prijs te krijgen. EDDB liep op dat moment toch iets achter want het station waar ik een offload wilde doen bood me maar 263K credits per ton. Een paar systems verder was het een betere prijs (rond de 1miljoen). Scheelt wel veel als je er op let (135miljoen vs 611miljoen).
Dus niet zomaar op de 'sell' knop klikken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
azteke schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:59:
@Melkunie Dat ziet er interessant uit! Kan je nog een beetje bij je toetsenbord zo? Ben benieuwd hoe ver je naar voren zit in deze configuratie :)
Ik heb een Ikea Markus stoel, dus met armleuningen. Die zitten net tegen de deskmounts, dus ik zit een stukje verder van m'n bureau. Door de enorme hoeveelheid aan knoppen op de X56 en Streamdeck heb ik mijn toetsenbord eigenlijk amper nodig tijdens het spelen, maar ik alt-tab er wel veel uit. Ook dan kan ik er nog prima bij.
Op de foto zie je onder het bureau een voetenbank, normaal leg ik daar mijn voeten op en zit ik aardig onderuit. Nu zit ik een stuk actiever (rugleuning ook een tikje rechterop), met de voetjes netjes op de grond. Daardoor kan ik ook weer een stuk beter bij het toetsenbord.

Ik heb er nu twee keer mee gespeeld in deze houding, dat ging prima :) Volgende keer ga ik proberen hoe het zit als de mounts wat verder uit elkaar zet zodat ik er met de stoel precies tussen kan.
Tallguy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:59:
Ik merkte mbt het minen (LTD) gisteren dat ik wel al wat verder moest zijn van Borann om een goede prijs te krijgen. EDDB liep op dat moment toch iets achter want het station waar ik een offload wilde doen bood me maar 263K credits per ton. Een paar systems verder was het een betere prijs (rond de 1miljoen). Scheelt wel veel als je er op let (135miljoen vs 611miljoen).
Dus niet zomaar op de 'sell' knop klikken! :D
In de tijd dat je er heen bent gereisd is de demand van het station waarschijnlijk een flink eind gezakt door andere commanders die hun lading er verkocht hebben. Ben benieuwd hoe dat 'probleem' zich gaat ontwikkelen. Ik mine graag en zou het toch erg zuur vinden als je na 10 minuten reizen voor een goede verkoopprijs ineens geen knoop meer voor je lading krijgt :/

[ Voor 28% gewijzigd door Melkunie op 15-01-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Melkunie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:08:
In de tijd dat je er heen bent gereisd is de demand van het station waarschijnlijk een flink eind gezakt door andere commanders die hun lading er verkocht hebben. Ben benieuwd hoe dat 'probleem' zich gaat ontwikkelen. Ik mine graag en zou het toch erg zuur vinden als je na 10 minuten reizen voor een goede verkoopprijs ineens geen knoop meer voor je lading krijgt :/
Ja dat zou zomaar kunnen. We gaan wel zien hoe dit in de komende weken gaat. Ik had uiteindelijk beet (qua goede prijs) na 4 systems stations te hebben bezocht. Niet leuk, maar mijn bankboekje heeft liever 600+ miljoen dan 123miljoen...vooral omdat we nog niet weten hoeveel de carriers gaan kosten en wat daar nog meer voor nodig is.
Ik vermoed iig een hele lading aan mats en geld.
Zit nu op 10miljard, maar of dat genoeg zal zijn??? Geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Melkunie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:08:

Ik heb er nu twee keer mee gespeeld in deze houding, dat ging prima :) Volgende keer ga ik proberen hoe het zit als de mounts wat verder uit elkaar zet zodat ik er met de stoel precies tussen kan.
Top, ik ga denk ik zelf ook zoiets maken, ik heb denk ik net niet genoeg ruimte op mijn bureau om mijn hotas naast mijn toetsenbord te zetten. Dit zou het een stuk beter maken.

Ben benieuwd naar je ervaringen met meer naar voren zitten :)

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Pagina: 1 ... 93 ... 122 Laatste