Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:20

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb vóór mijn lange ED-pauze ergens een zooi van die guardian weapon en module blueprints gefarmd, die kreeg je toen nog van het scannen van obelisks en dat ging best hard. Later is dat gepatchd. Volgens mij heb ik er voldoende voor alles wat ik wil unlocken dus dan gaat het voornamelijk nog om de sentinel-onderdelen. Die laten zich relaxed farmen in de weapon-guardian-sites.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:27
GeeBee schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:20:
[...]

Dat vind ik ook, maar dat kwam niet zozeer door de puzzels an sich, maar wel door de opbouw van de ruïne. Veel gebouwde platformen die niet lekker te nemen waren door de SRV. De sentinels waren vlg mij ook een stuk pittiger en beschoten je meer en zwaarder waardoor je steeds vast kwam te zitten, veel tijd verloor en frustratie opbouwde. Ik ben weggegaan. Misschien later nog eens want het is wel handig zo'n FSD booster voor +10 LY bijvoorbeeld.
Eerste keer dat ik er was had mijn schip geen Point Defence en dat is heel irritant omdat die raketten je de hele tijd omblazen. Met PD en dan eventueel naar de range van je schip racen en ze daarna afschieten is goed te doen.

https://forums.frontier.c...uardian-Module-Blueprints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

celshof schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:18:
[...]
Eerste keer dat ik er was had mijn schip geen Point Defence en dat is heel irritant omdat die raketten je de hele tijd omblazen. Met PD en dan eventueel naar de range van je schip racen en ze daarna afschieten is goed te doen.

https://forums.frontier.c...uardian-Module-Blueprints
Dat werkt inderdaad wel erg goed en het levert nog een leuke lichtshow op ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 22:13
SnoeiKoei schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Dat werkt inderdaad wel erg goed en het levert nog een leuke lichtshow op ook! :D
Ik was er tot gisteren niet eens bewust van dat point defense werkt als je in de SRV zit. Het scheelt inderdaad enorm, want door die raketten die de sentinels als mortieren afvuren wordt je SRV flink rondgeslingerd, mede dankzij de lage zwaartekracht.

Mijn eerste poging was ook in open play, er was een andere speler aanwezig die ook met de blueprint fragments bezig was, de sentinels die hij activeerde hadden echter alleen aandacht voor mij... en met 6 ontwaakte sentinels tegelijk (en zonder point defence) was er geen beginnen aan. Gelukkig was ik zo gek om twee SRV's mee te nemen. In solo play ging het veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
@Leutje, begrijp ik dat jij ook aan DW2 gaat meedoen? Wellicht leuk om maandag samen te vertrekken (mits de kinderen op tijd op bed liggen).

Trouwens, nog tips voor mijn build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@celshof Even wat kleine aanpassingen op je build. Doe er wat mee of niet. maar dit is meer mijn stijl :)
https://coriolis.io/outfi...Distant%20Worlds%20Runner

En of ik mee ga? Ik heb nog 3 dagen he... Ik twijfel nog altijd... Misschien met mijn 2de account :) Maar ik beloof niks

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Leutje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 03:43:
@celshof Even wat kleine aanpassingen op je build. Doe er wat mee of niet. maar dit is meer mijn stijl :)
https://coriolis.io/outfi...Distant%20Worlds%20Runner

En of ik mee ga? Ik heb nog 3 dagen he... Ik twijfel nog altijd... Misschien met mijn 2de account :) Maar ik beloof niks
Ik zal eens nadenken over je wijzigingen. Ze zijn wel meer in lijn met hoe ik normaal op expeditie ga, maar ik vraag me af of het de moeite zou zijn om iets meer verdediging mee te nemen. Niet zozeer vanwege andere spelers, maar vreemde dingen die we tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hebben jullie ook wel eens dat hij opeens 20 seconden hangt en dan doorgaat? Ik heb dit regelmatig. Een keer per uur ongeveer. Een keer gehad tijdens het jumpen waar je het wel verwacht ivm instance switching, maar de meeste keren waren tijdens het gewoon rondvliegen in normal space (asteroids mining). Het ging echt totaal, maar niet de hele PC, ik kon wel naar Windows switchen.

Ik vraag me af of het aan mijn nieuwe PC ligt of dat er toch wat met de game aan de hand is.

Tijdens het minen is het niet zo'n probleem maar als het gebeurt tijdens een gevecht met een andere speler dan ben ik echt het bokje natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 11:56
Hi @GekkePrutser , heb ik ook.
Echter is het van invloed op de hele instance volgens mij: Na de freeze vliegen de NPCs op exact dezelfde plek als toen de freeze begon. M.a.w. verwacht ik dat dit serverside is.

Volgens mij was het een bekende bug.

[ Voor 3% gewijzigd door AceAceAce op 10-01-2019 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:09:
Hebben jullie ook wel eens dat hij opeens 20 seconden hangt en dan doorgaat? Ik heb dit regelmatig. Een keer per uur ongeveer. Een keer gehad tijdens het jumpen waar je het wel verwacht ivm instance switching, maar de meeste keren waren tijdens het gewoon rondvliegen in normal space (asteroids mining). Het ging echt totaal, maar niet de hele PC, ik kon wel naar Windows switchen.

Ik vraag me af of het aan mijn nieuwe PC ligt of dat er toch wat met de game aan de hand is.

Tijdens het minen is het niet zo'n probleem maar als het gebeurt tijdens een gevecht met een andere speler dan ben ik echt het bokje natuurlijk.
Heel topic over in de bug reports sectie van het Frontierforum, je bent dus niet de enige :P
https://forums.frontier.c...locking-up-for-20-seconds

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-01-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Heel topic over in de bug reports sectie van het Frontierforum, je bent dus niet de enige :P
https://forums.frontier.c...locking-up-for-20-seconds
Ah, gelukkig dat het niet aan mij ligt, bedankt!

Omdat ik een nieuwe PC heb gebouwd, dacht ik ten eerste daar aan. Ik heb ook een nieuw type SSD gekregen van Sandisk (oude was binnen de garantie kapot gegaan en was niet meer leverbaar) en ik heb wel vaker gezien dat een SSD die het te druk heeft een heel systeem kan laten hangen terwijl hij zijn interne huishouding bijwerkt, vandaar. Ik heb de VR nog niet aangesloten op het nieuwe systeem maar ik ga er nu maar mee wachten tot ze dit hebben opgelost, want om in VR opeens zo'n harde hang te krijgen voelt echt niet prettig.

Dat minen gaat steeds beter trouwens :D Gisteren weer 90 opals binnen in een uur of 2. Ik ben blij dat er nu eindelijk een activiteit is die niet al te saai is en toch goed verdient. Ik mis het oude smokkelen wel een beetje.. Dat was echt spannend, ik had toen nog maar een Cobra (toen ik ermee begon zelfs een hauler :P ) en dan moest ik een stuk of 30 jumps doen zonder gescand te worden, anders was alles voor niets. Het verdiende heel goed maar ging relatief niet zo hard met een cobra natuurlijk (max 16 cargo). Ik vind het nog steeds jammer dat dat zo generfd is. Maargoed, zo leer je wel weer eens andere elementen van het spel kennen. Want mining had ik nog nooit gedaan.

Ook heb ik even de drone killing gedaan bij 17 Draconis, dat was pre-nerf extreem lucratief maar dat vond ik veel te grinderig dus ik heb het alleen even gedaan om het minimale aan geld binnen te halen. De andere activiteiten binnen Elite die ik heb geprobeerd vond ik te weinig opleveren waardoor je eindeloos bezig bent. Maar hier is de balans veel beter en is er echt een behendigheidselement.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 10-01-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
celshof schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:18:
[...]

Ik zal eens nadenken over je wijzigingen. Ze zijn wel meer in lijn met hoe ik normaal op expeditie ga, maar ik vraag me af of het de moeite zou zijn om iets meer verdediging mee te nemen. Niet zozeer vanwege andere spelers, maar vreemde dingen die we tegenkomen.
Misschien ook nog een pulse laser en een chaff launcher?
Heb begrepen van Meneer Ant dat sommige vondsten daarmee getriggered kunnen worden.
(Zoals die Guardian dingen waar je op moet schieten om te activeren.)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. sorry over de aliens.. helemaal vergeten :) Toch zou ik nog altijd zonder gaan @celshof Je had al een mininglaser mee.. die werkt tenslotte ook!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Leutje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:17:
Inderdaad. sorry over de aliens.. helemaal vergeten :) Toch zou ik nog altijd zonder gaan @celshof Je had al een mininglaser mee.. die werkt tenslotte ook!
Dat was inderdaad mijn volgende vraag, kan ik ook gewoon schieten met de mining laser! Ergens in mijn hoofd zit iets dat ik daar alleen bijzondere lasers voor zou kunnen gebruiken. Maar goed om te weten dat dat niet het geval is. PD dan wellicht ook. Niets frustrerenders dan iets nieuws tegenkomen en dan met raketten beschoten te worden.
Nou ja, tot eergisteren was mijn maximale jump <50lj in een gestripte Asp. 54lj in een enigzins uitgeruste Krait is ook gewoon een luxe probleem :D

Dit wordt hem denk ik: https://s.orbis.zone/1v22
Met PD en voor de zekerheid 1 normale laser mee, maar wel een kleinere. Past zelfs allemaal nog binnen de 5A PP, alhoewel een deel normaal gezien uit zal staan (AFM, Cargo Hatch enzo)

edit: En wellicht nog eens uitzoeken hoe ik ammunitie en drones bij maak en daar voldoende spullen voor bij me heb.

[ Voor 18% gewijzigd door celshof op 10-01-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Sorry nog even een stomme vraag (ik heb lang niet gespeeld dus eigenlijk de hele season 3 nu in 1x te zien gekregen de laatste weken)

Vroeger had je een menu optie "statistics" waar je van alles kon zien op het rechter scherm. Hoe veel geld je in totaal ooit verdiend had, hoeveel rebuys, hoeveel exploration data enz.

Nu zit er nog steeds wel een statistics optie maar er staat bijna niets meer. Weet iemand waar je dit nog kan vinden? Ik heb het al gegoogled maar ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de codex @GekkePrutser
Linkerkant en een hele rij aan allerhande info over jezelf :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik ga uiteindelijk toch meedoen met DW2, mijn Phantom is al op de Tourist Beacon in Pallaeni. Pilootnummer: 12471.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AnbymA8.jpg

o7

Statistieken over de samengestelde vloot: https://docs.google.com/s...aOf-Ai-OP6VAk8/edit#gid=0

Lijst met deelnemende spelers: https://docs.google.com/s...zGZobQE/htmlview?sle=true

Statistieken op 13 januari:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5q7f59n.png

[ Voor 57% gewijzigd door Drumatiko op 13-01-2019 10:59 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Je bent niet de enige. Ik ga ook mee Ik laat de bubble in jullie handen :) Hou ons thuis veilig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42
Ik weet niet of ik het startschot meemaak (20:00?). Ik haal je wel in :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
21:00 @GeeBee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Drumatiko schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:34:
Ik ga uiteindelijk toch meedoen met DW2, mijn Phantom is al op de Tourist Beacon in Pallaeni.
Statistieken op 13 januari:
[Afbeelding]
Veel success @Leutje, @GeeBee en @Drumatiko !

Wel bizar dat mensen dit doen met een jumprange van 10LY. Al pak je dan wel in 1x veel exploration data mee, maar ik zou het niet doen... :X

Wat voor range heb je eigenlijk met die Krait, @Drumatiko?

En bedankt voor de tip van die Codex @Leutje, had het hele ding nog niet gezien 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 13-01-2019 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De jumprange is 55,48 met een volle tank, dus het zou vrij rap moeten gaan (en met 6A fuel scoop is de tank ook snel vol) *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
60.77 met repair en collector limpets.
AFMG dingus enzo.. 2 SRV's.. ik kom er ook wel ;)

En graag gedaan @GekkePrutser :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee
Anaconda
Anai Kondra
7A Thrusters, AFMU, 3A Shield, 2 Shield boosters
6A FSD Max Engineerd voor Jump Range (38LY)
5A Life Support

5A Fuel Scoop, 2x Heat Sink

Research Limpet Controller (vergeten bij te vullen zie ik nu 8)7 )

8A Sensors, Pulse Wave Analyser, Xeno Scanner, Data Link Scanner, Composition Scanner, Discovery Scanner

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Cgan9w.png

It's a 151 jumps to Omega Sector VE-Q B5-15
We got a full tank of gas.
It's dark.
And we're wearing sunglasses.

Hit it!

[ Voor 53% gewijzigd door GeeBee op 14-01-2019 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggoth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 14:37
Maak ook deel uit van die vloot. Heb de start gisteren niet meegemaakt, maar mijn Anaconda (jump range van 50) gisterenochtend in eerste instantie in Open (dat was een slecht idee, heeft me een rebuy gekost) , daarna in Solo bij het start beacon geplaatst. Vanavond begint mijn tocht naar de eerste waypoint. Ik vlieg in Open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Kan iemand me vertellen waar ik het gemakkelijkste Datamined Wake Exceptions vandaan haal?
Ik scan me een ongeluk bij alle High Energy wakes, maar er dropped er niet 1... :(
(Of ben ik gewoon overgeleverd aan RNG-sus ?)

Gisteren wel de Guardian FSD booster unlocked, maar moet nog naar Grade 5 bij Farseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb destijds een hele hoop scan-data bij de material trader ingewisseld voor DWE ;)

Vroeger kon je ze ook vinden in een Famine-systeem. Er spawnen daar groepen met T9 die voedsel uitdelen, dit wordt opgehaald door diverse schepen welke bij het weg-jumped DWE kunnen achterlaten. Wellicht werkt dit nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggoth
Ghostley schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:53:
Kan iemand me vertellen waar ik het gemakkelijkste Datamined Wake Exceptions vandaan haal?
Ik scan me een ongeluk bij alle High Energy wakes, maar er dropped er niet 1... :(

Gisteren wel de Guardian FSD booster unlocked, maar moet nog naar Grade 5 bij Farseer.
Ga naar een station waar een Community event aan de gang is en scan alle wakes die er plaatsvinden. Het is helaas RNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Thanks! Ik zal beide wel even proberen. Wil m'n Fantoompje toch wel richting de 70LY tillen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 20:38
Ghostley schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:53:

Gewoon high wakes blijven scannen tot je een ons weegt. DWE is idd een van de meest vervelende.

Ik heb in de meeste van m'n schepen zo'n scanner geinstalleerd zodat ik bij elk station dat ik bezoek wat high wakes kan scannen als ze er zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tegenwoordig krijg je er dan nog 3 tegelijk toch? Dat was aan het begin niet eens zo volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggoth
Ben een paar weken geleden fanatiek aan het scannen geweest, je krijgt er idd meerdere in één keer. Volgens mij had ik in 45 minuten scannen er rond de 9 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 11:30
Is deze game een beetje casual friendly? Heb even de gratis demo/combat tutorials geprobeerd en had gister bijna de supply strike gehaald. Tot zo ver best een leuke sim en ben wel benieuwd naar de rest van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Je hoor, je kunt compleet je eigen doelen stellen. Alleen de community goals zijn tijd-gebonden maar voor de rest kun je lekker op je eigen tempo spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja wat @GeeBee zegt, enorm casual friendly. Je kan gewoon op eigen tempo spelen.

Doe in het begin wel private group of solo instances, want er zijn in de 'startgebieden' nogal veel griefers bezig in open. We hebben onze eigen Tweakers private group (The Gathering).

Als je eenmaal buiten de start/gankgebieden komt dan is het prima te doen en zijn de meeste andere spelers vriendelijk.

Let er wel op dat het een beetje een spel is waar je zelf wat van moet maken. Veel dingen zijn ingewikkeld en je wordt niet aan het handje genomen dus veel dingen zijn in het begin een beetje uitvogelen. Voordeel is wel dat er een echt spelelement in zit: Je wordt er echt handiger in. En het is ook echt een beloning op zich.

Maar het heeft wel veel "grinderige" onderdelen. Voor sommige schepen heb je bijvoorbeeld niet alleen geld nodig, maar ook een heel hoog niveau van vriendschap met bepaalde facties. En dat kan heel lang duren (vooral nu de beste manieren om dit te levellen allemaal generfd zijn). Ook zit er veel RNG in dus je moet geluk hebben.

Soms is het wel zo dat die RNG ook hele mooie buitenkansjes biedt: Zo was er een jaar of 2 geleden een hele smokkelrace aan de gang tussen 2 planeten die toevallig missies hadden die heel erg veel opleverden. Wel een heel eind vliegen dus het was spannend want met 1 scan was je cargo waardeloos. Helaas worden dat soort dingen wel gauw generfd omdat ze dan vinden dat het te hard gaat met geld verdienen.

Maar er is heel veel te doen om je bezig te houden en ik heb nog niet eens alles geprobeerd. Vooral de echte multiplayer dingen die er pas later aan toegevoegd zijn. Ik deed het spel zelf al sinds de beta.

Ik heb al 1 week en 4 dagen speeltijd en ik heb nog niet eens een van de 3 elite titels bereikt :) Dus ja casual vriendelijk is het zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@MonkeySandwich Ik doe dit al bijna 4 jaar casual ;)
Op mijn gemak. En alles komt wel een keer.
Vaak ook met anderen en das leuk! Maar ook lekker vaak helemaal in mijn uppie. En daar is niks mis mee.

Na 4 jaar heb ik het redelijk makkelijk gelukkig. Ik heb alles wel gedaan. Ik kan ook alles redelijk goed doen op deze manier.
Wat was het? 10-15 euro Voor ED en Horizons? IK zou zeggen.. DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Het is zo casual als je wil, zolang je maar met de juiste mindset begint met spelen. Als je denkt dat je met zo nu en dan een uurtje spelen na een week in de grootste schepen vliegt zal het tegenvallen. Boeit de grootte van de schepen je niet (vrijwel alles kan ook in een klein of medium schip, alleen vaak wat minder efficiënt) dan is dit ook voor de casual speler een enorm gaaf spel. Laat je niet ontmoedigen door de complexiteit, dat komt vanzelf wel goed. Veel wordt niet binnen het spel uitgelegd maar voor alles is wel een tutorial te vinden op internet en als je vragen hebt kun je ze natuurlijk stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AceAceAce
Ik was ook van plan om het casual te spelen, maar heb stiekem toch 260 uur in 8 maandjes bij elkaar gespeeld ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AceAceAce schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:58:
Ik was ook van plan om het casual te spelen, maar heb stiekem toch 260 uur in 8 maandjes bij elkaar gespeeld ofzo :X
Herkenbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Elite+Horizons is goedkoop op Humble: https://www.humblebundle....-commander-deluxe-edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Dankzij de laatste patch ben ik elite exploration én elite trading geworden :) (niet rekende alle 100'den uren ervoor natuurlijk :p)
Zo'n 850 miljoen met opal mining verdiend op 10 dagen tijd...

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Goed om te horen dat het casual zo goed te doen is. Heb in het verleden wel meerdere games met diepgang gespeeld zoals EVE maar dat is ontzettend lastig casual te spelen.

Thanks voor de link naar de bundle @celshof, voor dat geld kan ik het niet laten liggen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een tip @MonkeySandwich Doe wat jij wilt en waneer je wilt
Laat anderen nooit zeggen wat je moet doen. Zo hou je het voor jezelf ook leuk

Je kan in ED (Elite Dangerous) Doen wat je wilt. Natuurlijk niet meteen dus voor het begin mischien een paar tips.
Ga in het begin missies doen. Die vind je in het menu "mission board"
Bouw daar wat credits mee op. Koop een nieuw scheepje en doe het nog een keer.
Daarna.. Staat het universum voor je open. Van exploration tot tharrgoids killen. het kan allemaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UHjkwPy.png?1

Combineer dat nou!
Nog 108 Jumps te gaan tot WP1 :)

[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 15-01-2019 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
- Shapley 1 (Best viewed from Fine Ring Sector JH-V C2-4)
- The View - GalMap Ref: HR 6164
- Cycladia - GalMap Ref: Blu Thua GI-B b55-2
- Labirinto - GalMap Ref: Traikaae CH-Y c10 Planet: 1 A
- Thor's Eye - GalMap Ref: Thor's Eye
- Lagoon Nebula - GalMap Ref: Herschel 36
- Cinnabar Moth Nebula - GalMap Ref: Traikaae KT-P d6-10
- The PW2010 Supercluster - GalMap Ref: PW2010 210

Deze dingen ook gezien @GeeBee ?
So far.. The view was echt super mooi! (zelfs kuch zegt dat lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Nee, ik pak Labirinto wel even mee, ligt in elk geval een beetje op de route.
Ik heb niet super veel tijd om mee te doen, dus de waypoints op tijd halen is al prestatie genoeg :)
Zeker gezien de server-issues van nu :)

En voor de Labyrinth had je dus een srv nodig (?)... ook vergeten in te pakken. (heb sowieso een hekel aan rondrijden. ^%#^%#*& Jim, I'm a pilot, not a driver! )

Op naar Thor's Eye :)
FF een stukje Soundgarden opzetten!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LZxu9Ba.jpg?1

[ Voor 39% gewijzigd door GeeBee op 15-01-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Is het eigenlijk mogelijk om in een wing te minen?
Dat persoon A de asteroïde sloopt en persoon B de resources op pakt?
Of wordt dat door de game gezien als stelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
Gewoon minen weet ik niet, maar het kan wel via de speciale wingmissies.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 15-01-2019 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Ghostley schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:35:
Is het eigenlijk mogelijk om in een wing te minen?
Dat persoon A de asteroïde sloopt en persoon B de resources op pakt?
Of wordt dat door de game gezien als stelen?
Ik meen me te herinneren dat als je in een wing zit, dit inderdaad samenwerken is. De opbrengst zou ook gedeeld moeten worden, als 1 van de schepen een lading verkoopt.
Maar moet zeggen, nooit geprobeerd. Maar ik ben altijd in voor een test!
(raar genoeg was ik voor de laatste uitbreiding 1 van de weinige miners, en nu waarschijnlijk 1 van de weinige die het nieuwe minen nog niet geprobeerd heeft :o )

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
Even tipje voor mensen die overwegen om Elite: Dangerous te kopen: momenteel is het spel inclusief de horizons expansion voor 12 euro te koop op Humble (edit: ik zie dat celshof dit ook al gelinkt heeft).

Ben zelf nu klaar met het unlocken van alle guardian modules, ben nu begonnen met de human modules.

[ Voor 9% gewijzigd door xoleum op 16-01-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

xoleum schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:30:
Even tipje voor mensen die overwegen om Elite: Dangerous te kopen: momenteel is het spel inclusief de horizons expansion voor 12 euro te koop op Humble (edit: ik zie dat celshof dit ook al gelinkt heeft).

Ben zelf nu klaar met het unlocken van alle guardian modules, ben nu begonnen met de human modules.
Hoe werkt dat? Ik overweeg een tweede account te kopen voor als ik weer eens op een expeditie ga en toch in de bubble wil kunnen vliegen. Nu speel ik gewoon stand-alone ED, ik koppel mijn account liever niet aan Steam / Oculus Home / een ander platform. Kan ik met zo'n Humble licentie gewoon een tweede account activeren en dan daarop inloggen vanuit de standaard Frontier game launcher? Of zit die Humble meuck vast aan Steam ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Hoe werkt dat? Ik overweeg een tweede account te kopen voor als ik weer eens op een expeditie ga en toch in de bubble wil kunnen vliegen. Nu speel ik gewoon stand-alone ED, ik koppel mijn account liever niet aan Steam / Oculus Home / een ander platform. Kan ik met zo'n Humble licentie gewoon een tweede account activeren en dan daarop inloggen vanuit de standaard Frontier game launcher? Of zit die Humble meuck vast aan Steam ofzo?
Op de productpagina van Humble staat een mooi steam-icoontje, dat betekend dat je na aanschaf een mailtje krijgt met cd-keys die je in steam kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

xoleum schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Op de productpagina van Humble staat een mooi steam-icoontje, dat betekend dat je na aanschaf een mailtje krijgt met cd-keys die je in steam kunt toevoegen.
Ok, dat wil ik dus niet. :) Laat ik 'm voorbijgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 15:10
Ik denk dat ik er ook maar in duik.. It's been a while...
Kan ik gewoon The Gathering private server joinen of is dat iets te kort door de bocht?

Dit soort posts halen me wel weer terug naar het spel:
https://tweakers.net/geek...editie-naar-ver-oord.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Humblebundle verkoopt je een steam key, steam kan weer een andere key genereren waarmee je bij frontier weer een nieuw account aan kan maken. Dan kan je zonder steam spelen.

Misschien kan je die humblebundle steam key ook wel direct invoeren bij frontier. dunno.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FlyingGameGuy schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:37:
Ik denk dat ik er ook maar in duik.. It's been a while...
Kan ik gewoon The Gathering private server joinen of is dat iets te kort door de bocht?

Dit soort posts halen me wel weer terug naar het spel:
https://tweakers.net/geek...editie-naar-ver-oord.html
Welkom terug d:)b

Als ik me niet vergis kan je een toelatingsverzoek sturen naar The Gathering. Als dat niet lukt, dan moet je even DaPet aanspreken op discord (beheerder/eigenaar van de groep). Link naar discord: https://discord.gg/WSkkds9. Daarnaast kan je, als het je wat lijkt, onze tweakers-squadron joinen: T.U.I.G. (Tweakers United In Group).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SnoeiKoei Ik heb ok 2 keer elite. Het is enkel mogelijk met 2 email adressen. Dan is het een kwestie van uit en inloggen en je zit in het andere account!
It's that easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Drumatiko schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:21:
[...]

Welkom terug d:)b

Als ik me niet vergis kan je een toelatingsverzoek sturen naar The Gathering. Als dat niet lukt, dan moet je even DaPet aanspreken op discord (beheerder/eigenaar van de groep). Link naar discord: https://discord.gg/WSkkds9. Daarnaast kan je, als het je wat lijkt, onze tweakers-squadron joinen: T.U.I.G. (Tweakers United In Space).
Klinkt goed!
Zal vanavond even kijken.
Gister moest er nog gedownload worden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FlyingGameGuy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:31:
[...]
Gister moest er nog gedownload worden 8)7
Vanavond weer ;) (patch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Gloeiende gloeiende |:(
Gelijk maar even aanzetten na het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FlyingGameGuy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Gloeiende gloeiende |:(
Gelijk maar even aanzetten na het werk ;)
Grootte van de patch zal ook wel meevallen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Mooie lijst van fixes, inclusief die freeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
haarbal schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Humblebundle verkoopt je een steam key, steam kan weer een andere key genereren waarmee je bij frontier weer een nieuw account aan kan maken. Dan kan je zonder steam spelen.

Misschien kan je die humblebundle steam key ook wel direct invoeren bij frontier. dunno.
Is dat tweede deel ergens beschreven? Dus het deel van een andere key genereren voor Frontier waar ik dan een tweede account mee open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Gister mijn eerste vlieguurtes buiten de training gemaakt. De welkom missie en daarna de eerste missie van de trade mentor gepakt. Navigeren is nog even wennen, net als je snelheid en afstand inschatten als je naar een station springt, vooral als je niet door hebt dat je nog een tweede sprong moet maken om er te komen. Gelukkig maar 1x een loop of shame te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
celshof schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:15:
[...]
Is dat tweede deel ergens beschreven? Dus het deel van een andere key genereren voor Frontier waar ik dan een tweede account mee open?
Is al een tijd geleden dat ik het gedaan heb, maar denk dat je bij frontier een nieuw account met nieuw emailadres aan moet maken, dan naar rechtsboven my account, product acces key.

Als je het spel start met steam krijg je geloof ik eerst een window te zien met keys? Die moet je dan bij frontier invullen.

Je hebt bij account dashboard bij frontier ook nog "partner keys" maar dat is juist om steam en oculus keys te genereren geloof ik, dus de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
haarbal schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Is al een tijd geleden dat ik het gedaan heb, maar denk dat je bij frontier een nieuw account met nieuw emailadres aan moet maken, dan naar rechtsboven my account, product acces key.

Als je het spel start met steam krijg je geloof ik eerst een window te zien met keys? Die moet je dan bij frontier invullen.

Je hebt bij account dashboard bij frontier ook nog "partner keys" maar dat is juist om steam en oculus keys te genereren geloof ik, dus de andere kant op.
Nieuw account is al geregeld. En ik heb nog dit gevonden: https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=185
De "product access key" is voor sleutels die bij Frontier te activeren zijn lijkt het. Vanavond log ik uit en dan registreer ik door opnieuw in te loggen met mijn nieuwe account.

Edit:nieuw steam account gemaakt en daarmee geactiveerd.

Sowieso een mooie ED dag, want mijn 100 euro amazon voorbestelling van een X52 pro heeft een leverdatum gekregen!

[ Voor 9% gewijzigd door celshof op 17-01-2019 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MonkeySandwich schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:00:
Gister mijn eerste vlieguurtes buiten de training gemaakt. De welkom missie en daarna de eerste missie van de trade mentor gepakt. Navigeren is nog even wennen, net als je snelheid en afstand inschatten als je naar een station springt, vooral als je niet door hebt dat je nog een tweede sprong moet maken om er te komen. Gelukkig maar 1x een loop of shame te hoeven maken.
Tijdens de supercruise de ETA boven de 7 seconden houden. Dus je houdt je throttle op maximaal maar zodra de ETA richting de 7 seconden gaat dan zet je hem in het blauwe gebied. Dan houdt hij hem vanzelf op de 7 seconden tot je er bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Ik gebruik daarvoor een sneltoets om op 75% throttle te komen. Dan rem je precies goed af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

celshof schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:41:
Ik gebruik daarvoor een sneltoets om op 75% throttle te komen. Dan rem je precies goed af.
Heb ik ook inderdaad, op m'n HOTAS. Ideaal. Wachten tot je 10s (of minimaal 7s, als je wat geoefend bent) van je bestemming bent, throttle naar 75%, wachten op safe disengage en boem, je bent er.

Nog een pro-tip: grote stations (met zo'n brievenbus waar je naar binnen moet vliegen om te landen) hebben hun invliegopening vrijwel altijd richting de planeet waar ze omheen orbitten. Als je aan komt vliegen kun je daar al rekening mee houden: als je disengaged tussen de planeet en het station in heb je de opening vaak mooi voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
MonkeySandwich schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:00:
Ik maak regelmatig een loop of shame. Ik verkoop dat altijd onder de noemer dat ik zo sneller om de planeet heen ben en een station daarna vanaf de ruimte kant kan benaderen ipv via de langzame planeet kant...... 8)

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-10 13:06
Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en heb ook ED gekocht, thanks to de aanbieding op Humblebundle. Ik ga me vanmiddag door de tutorials heen worstelen, en dan maar aan de slag! Nog wel even uitzoeken hoe ik met de andere tweakers kan spelen, dus nog even dit topic uitpluizen!

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Unigo schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:04:
Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en heb ook ED gekocht, thanks to de aanbieding op Humblebundle. Ik ga me vanmiddag door de tutorials heen worstelen, en dan maar aan de slag! Nog wel even uitzoeken hoe ik met de andere tweakers kan spelen, dus nog even dit topic uitpluizen!
Welkom commander! o7 (<- is een saluut)

Om met andere tweakers samen te spelen, moet je een uitnodiging sturen naar de private group "The Gathering" (beheert door DaPet).
Dit is omdat je kunt kiezen bij het starten om Solo, Open of Private Group te spelen.
Je zal in Solo dus geen andere spelers tegen komen, alleen NPC's.

Voel je vrij om, wanneer je vragen hebt, om ook onze discord vol te spammen met vragen: https://discord.gg/WEQG6qT

Have fun, fly safe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Wellicht leuk om je aan te melden bij edsm en eddiscovery te gebruiken. Log je meteen je hele Elite carriere. E n een voordeel van Eddiscovery : als het stelsel bekend is op edsm krijg je meteen een schatting hoeveel het stelsel waard is als je alles scant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:22
Een tijd geleden dit spel op de PS4 gespeeld. Nu ook maar eens gekocht voor de PC, omdat ik sinds enige tijd een goeie PC heb met Ultra wide monitor waar ik dit spel op de hoogste settings kan spelen. Wel ff wennen weer aan al die knoppen en hoe het spel überhaupt in elkaar zit.
Mn 1e missie gekozen waarbij ik een black box moet zoeken. Ik dacht dat ik na het scannen van de nav beacon een bericht zou krijgen waar ik de black box zou kunnen vinden. In mijn berichtenbox zit ik wel iets over een target system, maar eenmaal daar krijg ik totaal geen aanwijzingen meer? Dacht me te herinneren van de PS4 tijd dat ik door een beetje rond te dwalen altijd wel iets op mn pad kwam wat naar het object zou verwijzen. Goed, even door het begin heen worstelen.

Nu ik deze game op de PC heb ben ik ook wel benieuwd in hoeverre VR interessant kan zijn. Laatst zag ik op Ibood een VR bril van.. Acer volgens mij.. voor een paar 100 euro. Iemand ervaring mee icm ED?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Mijn huidige tijdverdrijf, terwijl ik met de Krait mk II naar de verschillende engineers vlieg, is een Haz. Resource site opzoeken, lekker het scheepje testen en na elke kill alle materials collecten, voor de engineers.

En passant wordt de combat rating ook een beetje opgekrikt :)

De uitrusting van de Krait op dit moment: https://inara.cz/cmdr-fleet/48703/692512/

(alhoewel de PowerPlant volgens mij ook al grade 5 Overcharged was, want ik ben op weg naar thruster-engi...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
technoaddict schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:38:
Een tijd geleden dit spel op de PS4 gespeeld. Nu ook maar eens gekocht voor de PC, omdat ik sinds enige tijd een goeie PC heb met Ultra wide monitor waar ik dit spel op de hoogste settings kan spelen. Wel ff wennen weer aan al die knoppen en hoe het spel überhaupt in elkaar zit.
Mn 1e missie gekozen waarbij ik een black box moet zoeken. Ik dacht dat ik na het scannen van de nav beacon een bericht zou krijgen waar ik de black box zou kunnen vinden. In mijn berichtenbox zit ik wel iets over een target system, maar eenmaal daar krijg ik totaal geen aanwijzingen meer? Dacht me te herinneren van de PS4 tijd dat ik door een beetje rond te dwalen altijd wel iets op mn pad kwam wat naar het object zou verwijzen. Goed, even door het begin heen worstelen.

Nu ik deze game op de PC heb ben ik ook wel benieuwd in hoeverre VR interessant kan zijn. Laatst zag ik op Ibood een VR bril van.. Acer volgens mij.. voor een paar 100 euro. Iemand ervaring mee icm ED?
Meestal staat er wel een planeet bij waar je bij in de buurt moet zijn. Als je daar aankomt triggert dat meestal wel een Mission Related Signal Source.
Anders kun je wellicht de Full Spectrum System Scanner proberen. Daarmee kun je de Unidentifeid Signal Sources identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
technoaddict schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:38:
Ik speel elite altijd met de oculus rift. Werkt goed.

Er zijn nog een paar anderen hier die zo'n bril hebben, maar die gebruiken hem minder, en sommigen bijna helemaal niet.

VR is wel behoorlijk zwaar voor de meest pc's. Ik heb meestal 45 fps en oculus maakt daar 90 van. Windows MR onder steamVR heeft geloof ik ook zoiets, maar weet niet hoe goed het werkt.

Wat je ook in je achterhoofd moet houden is dat er over niet al te lange tijd waarschijnlijk VR headsets uitkomen met eyetracking. Door dan alleen te renderen waar je kijkt kan je een enorme stap in performance en kwaliteit maken. Dus misschien niet te veel uitgeven aan een headset die over anderhalf jaar mogelijk compleet achterhaald is. Ook hebben ze niet allemaal van die motiontracker controllers. Die gebruik je niet bij elite, maar bij de "vr spellen" meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Als het goed is heeft de patch van de 16e de hangs gefixt. Ik heb sindsdien niet meer gespeeld maar ik ga het proberen.

Verder lees ik niks over het spawnen van meerdere nodes bij het minen bij gebruik van meerdere blasters. Maar zoals Drumatiko zei: Het gebeurde toch al niet veel.

@technoaddict Ja ik speel veel met de Rift. Het is het absoluut waard. Vooral met Elite. Het spel is er helemaal op voorbereid en het maakt het enorm veel indrukwekkender. Ook zijn er dingen die je echt alleen in VR kan zien. En het voegt ook extra functionaliteit toe zoals bij het asteroiden minen.

Ik heb trouwens zelf de Rift dus, maar ik heb ook de Windows Mixed Reality headset van Lenovo geprobeerd op een beurs. Werkte ook prima. De Vive is nog mooier vooral als je veel roomscale wil doen (dat je staand echt in een VR wereld zit) want de tracking van de Vive is veruit het beste. Maar daar moet je wel van houden en je moet er echt de ruimte voor hebben. Voor Elite heb je geen meerwaarde aan die tracking en dan kan je prima met de Rift uit.

[ Voor 50% gewijzigd door GekkePrutser op 20-01-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Thanks. Ik wacht wel tot de Lenovo bril weer op iBood verschijnt of voor een leuke prijs op marktplaats staat. De PS VR bril heb ik ook maar gebruik ik bijna nooit meer, dus 500€ zal ik er niet voor over hebben omdat ik nooit zeker weet of het bij mij aanslaat.
Ik heb overigens een PC met 1070 Ti kaart. Zou prima moeten zijn icm i5 8400.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja tussen de Windows MR brillen schijnt trouwens niet zo heel veel verschil te zitten.

Tweakers heeft ze pas hier op een rijtje gezet. Zoals je ziet allemaal dezelfde specs.

Sowieso ben je voor rond de 300 euro dus al klaar. Zeker omdat je de controllers ook niet nodig hebt als je hem echt alleen voor Elite gebruikt, dan ben je voor 200 al binnen: pricewatch: Dell Visor (alleen bril)

En ja een 1070Ti moet prima gaan. Ik speel zelf nog op een 970 :) Omdat de nieuwe zo enorm duur zijn geworden.

@technoaddict Inderdaad, een hotas is onmisbaar met VR. Ik gebruik het toetsenbord alleen voor heel weinig gebruikte functies en heb die gebonden aan makkelijk te vinden toetsen zoals de spatie en shift/control..

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 21-01-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-03 10:09
Met de Acer WMR heb ik geen ervaring, maar ik heb zelf een Samsung Odyssey+ en ik vind het een geweldig apparaat. Zeker in combinatie met Elite: Dangerous en een hotas. Op een plat scherm is Elite al leuk, maar in VR is het nog veel gaver :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
200 voor een bril (Dell Visor) is wel interessant. Een hotas lijkt me dan ook wel verplicht om te hebben aangezien het best lastig zal zijn om met bril op je toetsenbord/muis te gebruiken :) Ik weet nog wel dat ik de knoppen op de PS4 onder controle had, maar met toetsenbord is het weer ff wennen. Zo'n hotas moet dan ook behoorlijk wat knoppen (combinaties) hebben om alles te kunnen bedienen.
Ik zag net een utube filmpje waarin een ORION Sound pack gedemonstreerd werd. Dat is wel uber vet. Zeg je gewoon door de mic "Turn landinggear down" en hop het landingsgestel gaat naar beneden. Veel makkelijker dan elke keer knopjes drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Ik denk dat ik eens via Peerby ofzo tijdelijk van iemand een VR bril betaald leen, om te kijken hoe dat speelt i.c.m. Steam Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

AceAceAce schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:32:
Ik denk dat ik eens via Peerby ofzo tijdelijk van iemand een VR bril betaald leen, om te kijken hoe dat speelt i.c.m. Steam Controller.
Ik ben geen fan van de Steam controller op zich, maar voor in VR is hij beter dan men XboX controller. Meer knoppen ook.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ghostley @MacNetron Ik heb het vanmiddag nog een keer geprobeerd. De game (PS4) reageert niet op de Dual Shock controller, maar wel op de HOTAS, dus dat lijkt me goed. Ik blijf echter boven een soort krater hangen en kan niks doen. In een andere cameramodus zie ik dat mijn schip gewoon zijn voortstuwuwing aanzet. Alles werkt ook gewoon. Ik kan mijn landingsgestel in- of uitklappen, alle schipbewegingen maken, maar ik kom maar niet van mijn plaats af. Heel stom, want zo blijf ik in de eerste minuten van het spel hangen.

@technoaddict Dat is niet zomaar tof, maar echt supertof. Alleen jammer dat dit niet voor de PS4 lijkt te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 21-01-2019 18:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Niet online
Ik speel sinds gister Elite dangerous. Destijds wel bij de release aangeschaft maar speelde met een controller wat ik onprettig vondt spelen. Al na een paar uur het spel laten vallen. Inmiddels wilde ik het toch weer eens proberen. Zeker omdat ik nu een Saitek X52 pro heb kunnen overnemen. Wat een verschil is dat zeg!

Het is nog een hoop gezoek en gepiel maar stukje bij beetje ontdek ik het spel en wordt het met de minuut leuker. Op het moment speel ik nog solo modus, hoewel het mij wel gaaf lijkt om mij ergens bij aan te sluiten. Ik las dat de besloten groep “Mobius” een aanrader was.

Heeft een van jullie nog suggesties van Groepen/Alliances (of wat de exacte benaming is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tomtomgogo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:36:
Heeft een van jullie nog suggesties van Groepen/Alliances (of wat de exacte benaming is)?
Ja! The gathering natuurlijk! En het squadron TUIG.

Edit: @Leutje geninja'd inderdaad }) :)

[ Voor 60% gewijzigd door GekkePrutser op 21-01-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Gathering

Dat is onze groep :) Krijg je de tag T.U.I.G mee ;)
Kom eens kijken op onze discord. daar zitten meerdere nieuwelingen en enkele oude spelers waaronder ik
Daar is het een stuk makkelijker vragen om hintjes

(lol prutser :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Leutje op 21-01-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Niet online
GekkePrutser schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Ja! The gathering natuurlijk! En het squadron TUIG.

Edit: @Leutje geninja'd inderdaad }) :)
Leutje schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:42:
The Gathering

Dat is onze groep :) Krijg je de tag T.U.I.G mee ;)
Kom eens kijken op onze discord. daar zitten meerdere nieuwelingen en enkele oude spelers waaronder ik
Daar is het een stuk makkelijker vragen om hintjes

(lol prutser :P )
Goeie! Ik kom zo wel even een kijkje nemen. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Jorgen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:58:
@Ghostley @MacNetron Ik heb het vanmiddag nog een keer geprobeerd. De game (PS4) reageert niet op de Dual Shock controller, maar wel op de HOTAS, dus dat lijkt me goed. Ik blijf echter boven een soort krater hangen en kan niks doen. In een andere cameramodus zie ik dat mijn schip gewoon zijn voortstuwuwing aanzet. Alles werkt ook gewoon. Ik kan mijn landingsgestel in- of uitklappen, alle schipbewegingen maken, maar ik kom maar niet van mijn plaats af. Heel stom, want zo blijf ik in de eerste minuten van het spel hangen.
Anders even je settings bestandje weggooien.
Als je dan opnieuw start zijn al je instellingen default. Moet je (helaas) wel even al je keybinds opnieuw instellen.
(Heb ik paar weken terug ook moeten doen na de laatste grote update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ghostley Kan dat ook op de Playstation??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Yes.
In het PlayStation menu naar Storage.
Daar Elite Dangerous openen en dan zie je als het goed is maar 1 bestand. (Profile)
Die kun je weggooien.
Je eigen CMDR blijft want die staat op de server van Frontier.
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.expertreviews.co.uk/sites/expertreviews/files/2016/07/ps4_save_data.jpg?itok=Kgn6Io_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ok. Ga ik dat ook eens proberen. Ik had sowieso nog geen eigen keybinds ingesteld, maar gebruik gewoon de default hotas layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Jorgen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:01:
Ok. Ga ik dat ook eens proberen. Ik had sowieso nog geen eigen keybinds ingesteld, maar gebruik gewoon de default hotas layout.
Dan is het hele rijtje langs gaan sowieso geen slecht idee. Want zeker na de laatste update ontbreken er nogal wat of zijn simpelweg niet toegewezen. :)
(Duurt wel eventjes, maar dan weet je in ieder geval zeker dat alles zo staat als jij wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De game gewoon ronduit resetten en vanaf nul beginnen, is niet mogelijk, geloof ik?

Als ik dat profiel heb weggegooid zal ik ook de keybinds nog een keer bekijken, maar volgens mij vond ik het op zich wel ok hoe het was. Het zal toch wel moeten blijven werken met longpress acties denk ik.

[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 21-01-2019 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
technoaddict schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:38:Nu ik deze game op de PC heb ben ik ook wel benieuwd in hoeverre VR interessant kan zijn. Laatst zag ik op Ibood een VR bril van.. Acer volgens mij.. voor een paar 100 euro. Iemand ervaring mee icm ED?
Hier nog één. Speel het met die Lenovo van de iBood aanbiedingen. Echt heel tof! Zit soms vol verbazing achterom te kijken naar de toegang tot de cockpit :+

Draai zelf op een i5-4xxx, met 8GB RAM en een vega56 videokaart, en dat gaat uitstekend!

Edit: overigens spel ik gewoon met toetsenbord en muis. 5 knoppen op de muis, de rest allemaal bij mijn linkerhand op het toetsenbord ingesteld, werkt prima. Misschien tzt kijken voor een hotas, maar dat zou ik dan echt alleen voor Elite doen, spel verder geen sims...

[ Voor 19% gewijzigd door DFKT op 22-01-2019 07:33 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
...

(Sorry, verkeerde knop)

[ Voor 132% gewijzigd door DFKT op 22-01-2019 07:33 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Jorgen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:11:
De game gewoon ronduit resetten en vanaf nul beginnen, is niet mogelijk, geloof ik?
Ja dat kan wel. Ergens in de beginmenus zit die optie.
Je begint weer met een Sidewinder en 1000(lang geleden...?) Cr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
DFKT schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:29:
[...]

Hier nog één. Speel het met die Lenovo van de iBood aanbiedingen. Echt heel tof! Zit soms vol verbazing achterom te kijken naar de toegang tot de cockpit :+

Draai zelf op een i5-4xxx, met 8GB RAM en een vega56 videokaart, en dat gaat uitstekend!

Edit: overigens spel ik gewoon met toetsenbord en muis. 5 knoppen op de muis, de rest allemaal bij mijn linkerhand op het toetsenbord ingesteld, werkt prima. Misschien tzt kijken voor een hotas, maar dat zou ik dan echt alleen voor Elite doen, spel verder geen sims...
Nice! Ik heb de Trustmaster Hotas X al besteld. Ding kost 5 tientjes en voelt echt als plastic aan, maar voor dat geld kan je niet beter krijgen. Zal wel een paar uurtjes nodig hebben om te wennen aan de Hotas en het configureren ervan. Maar voor de emmersie moet dit ook wat toevoegen.

Qua VR bril wil ik ivm de kijkhoek toch wel graag de Lenovo hebben, en niet één van de alternatieven (bijv de Dell Visor) die blijkbaar allemaal een wat mindere kijkhoek hebben. Op amazon zie ik die bril staan voor onder de 200 dollar, maar dat is het type G0A20001WW.

[ Voor 5% gewijzigd door technoaddict op 22-01-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
GeeBee schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:43:
[...]

Ja dat kan wel. Ergens in de beginmenus zit die optie.
Je begint weer met een Sidewinder en 1000(lang geleden...?) Cr.
Onder Options zodra je in het main menu zit. Delete Save ofzo.
Ik wordt altijd bang als ik die menu optie zie, alsof ik in een clusterfuck toestand die optie aanklik en het dan al uitgevoerd wordt 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door AceAceAce op 22-01-2019 11:19 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 122 Laatste