Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 20:51
Drumatiko schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:30:
...

Daarnaast; wie heeft er zin om in Q4 2018 / Q1 2019 mee te gaan met de "Distant Worlds Expedition 2"? Ik heb me in ieder geval al opgegeven op het forum. De vorige keer gingen er 1600 commanders mee :9~
Ik ga mee met distant worlds. Het is nieuw voor mij, dus ben benieuwd hoe het allemaal werkt. Heb mij gisteren opgegeven. Mijn commandernaam is SHODAN0000.

Is er een tweakers team dat mee gaat? Eventueel kan je mij toevoegen als friend.

O7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shodan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:22:
[...]

Ik ga mee met distant worlds. Het is nieuw voor mij, dus ben benieuwd hoe het allemaal werkt. Heb mij gisteren opgegeven. Mijn commandernaam is SHODAN0000.

Is er een tweakers team dat mee gaat? Eventueel kan je mij toevoegen als friend.

O7
In tegenstelling tot mijn bericht van vorig jaar ben ik er nog niet zeker van of ik mee ga (ik twijfel of ik er tijd/uren voor vrij kan maken, en je bent enkele maanden weg van de actie). Aan de andere kant is het super gaaf om deel uit te maken van zo'n grote community effort :9~

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb wel even getwijfeld deel te nemen aan de nieuwe DW expeditie, de massaliteit van het event trekt me wel. Maar ik zie er vanaf. Enorme afstanden reizen is geestdodend saai en dat is mede verantwoordelijk geweest voor de pauze van meer dan een jaar die ik met ED heb gehad. Ik wil graag de volgende fase van de thargoidinvasie in de Bubble meemaken en daarna wel weer eens exploren maar niet meer naar Beagle Point en beyond denk ik. Been there, got the T-shirt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ik heb ondertussen op men eigen houtje guardian spul liggen farmen. Eerst daar op SYNE xx voor weapon blueprints, 7 gedaan. Dan slechts een dikke 200ly verder op HIP xxx 4 module blueprints. Op de terugweg nog gestopt bij een ancient site voor enkele extra patterns data. Ik kon na initeel wat aan te moderen, op elke site op +- 30 min alle panels, obelisks, sentinels en pylons doen, dus het valt wel mee dat grinden. Wel keybinds aangepast zodat ik in SVR turretview alles met muis kon doen. Heb buiten wreckage comp en een paar weapon parts alles op maximum van guardian materials, kan dus lekker veel unlocken :) (Na een toertje raw materials te grinden, dat wel).
Ben van plan de guardian quests eens te gaan doen, en de guardain SLF's te unlocken binnenkort.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 11:56
Wat zijn de guardain SLFs?

Ik zit erover na te denken om zowel een guardian FSD booster in mn Asp explorer als mn Python (en opvolgers) te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Ship-Launched_Fighters

Javelin, Trident en Lance zijn gebaseerd op buitenaardse tech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Diamundo

Quack.

Ik heb zojuist dit topic gevonden en ben ook van plan met DW2 mee te gaan! Ik neem mijn Beluga mee, CMDR Kevkeeev. Zodra ik thuis ben zal ik de private group membership ook aanvragen!

Nog even wat Epsilons grinden inderdaad en dan heb ik de derde SLF - andere twee al unlocked. o7

Ik denk na over de woorden van het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Diamundo schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:48:
Ik heb zojuist dit topic gevonden en ben ook van plan met DW2 mee te gaan! Ik neem mijn Beluga mee, CMDR Kevkeeev. Zodra ik thuis ben zal ik de private group membership ook aanvragen!

Nog even wat Epsilons grinden inderdaad en dan heb ik de derde SLF - andere twee al unlocked. o7
Private group membership?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamundo
  • Niet online

Diamundo

Quack.

The Gathering. Private group van GOT in E:D, beheerd door cmdr daPet. Of zie bovenaan de beginpost in dit topic ;)

Edit: offtopic, toevallig vechtsportbeoefenaar, Shodan? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Diamundo op 05-12-2018 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggoth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 14:37
Shodan schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:22:
[...]

O7
Ik zat er ook over na te denken om mee te doen aan Distant Worlds, lijkt me leuk om dit in een Wing te doen. Zal je vanavond in game toevoegen. Mijn in game naam is DutchDraak.

[ Voor 3% gewijzigd door Soggoth op 06-12-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
Inmiddels alweer een flinke poos deze game niet meer aangeraakt, maar het begint ergens weer te kriebelen. Zijn er de afgelopen maanden nog updates gedaan welke nieuwe gameplay toegevoegd hebben?

Laatste keer dat ik heb gespeeld was ik vooral druk met grinden om alle engineers e.d. te halen en m'n anaconda te fine-tunen met upgrades e.d. Daarnaast vooral grinden (stacken) van passenger + transport missions om zodoende lekker te cashen.

Zijn er nog noemenswaardige zaken toegevoegd die hier verandering in brengen? Kun je bijvoorbeeld al je schip verlaten, rondlopen in stations, of is het nog steeds wat ik hierboven heb beschreven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SparksNL schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:32:
Inmiddels alweer een flinke poos deze game niet meer aangeraakt, maar het begint ergens weer te kriebelen. Zijn er de afgelopen maanden nog updates gedaan welke nieuwe gameplay toegevoegd hebben?

Laatste keer dat ik heb gespeeld was ik vooral druk met grinden om alle engineers e.d. te halen en m'n anaconda te fine-tunen met upgrades e.d. Daarnaast vooral grinden (stacken) van passenger + transport missions om zodoende lekker te cashen.

Zijn er nog noemenswaardige zaken toegevoegd die hier verandering in brengen? Kun je bijvoorbeeld al je schip verlaten, rondlopen in stations, of is het nog steeds wat ik hierboven heb beschreven? :P
Space legs (rondlopen) kun je voorlopig nog wel even vergeten maar de gameplay wordt wel steeds beter. Komende week gaat er een grote patch live die een flinke overhaul betekent voor exploration, mining en grafisch gaat alles er ook flink op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
SnoeiKoei schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:45:
[...]

Space legs (rondlopen) kun je voorlopig nog wel even vergeten maar de gameplay wordt wel steeds beter. Komende week gaat er een grote patch live die een flinke overhaul betekent voor exploration, mining en grafisch gaat alles er ook flink op vooruit.
Ben benieuwd. Even in de gaten houden dan. Ik zit te overwegen om de game voor de PS4 te halen. Speelde de laatste tijd alleen nog maar met controller en dan kan ik net zo goed op m'n 55" 4K scherm spelen. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om weer te gaan grinden als een malle om weer een Anaconda te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Bezoek ook bij onze eigen chatgroep discord!

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
SparksNL schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:59:
[...]

Ben benieuwd. Even in de gaten houden dan. Ik zit te overwegen om de game voor de PS4 te halen. Speelde de laatste tijd alleen nog maar met controller en dan kan ik net zo goed op m'n 55" 4K scherm spelen. Maar aan de andere kant heb ik geen zin om weer te gaan grinden als een malle om weer een Anaconda te krijgen.
Ik gebruik een Steam Link die ik aansluit op mn TV, met een Steam Controller en KB+Muis die allemaal ook aan de Steam Link hangen.
Dan kan ik makkelijk in de woonkamer onderuit op de bank spelen, terwijl in mn kleine mancave de PC staat te blazen. De KB gebruik ik voor de namen inrammen in Galaxymap overview, en KB+muis voor als ik in de SRV rondrij en sentinels wil knallen. De rest doe ik met de Steam Controller.

Gouden combo imo

[ Voor 5% gewijzigd door AceAceAce op 06-12-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
MacNetron schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:14:
[..]
Rottig spelen met Ziggo die steeds verbinding eruit gooit (dit na "werkzaamheden" van afgelopen week)
Goed, wij hebben dus zo'n witte connectbox van Ziggo, waarvan je op nu.nl dus nu leest dat er problemen mee zijn. Nu.nl is dus weer eens beter geinformeerd dan de ziggo klantenservice...

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
MacNetron schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:11:
[...]

Goed, wij hebben dus zo'n witte connectbox van Ziggo, waarvan je op nu.nl dus nu leest dat er problemen mee zijn. Nu.nl is dus weer eens beter geinformeerd dan de ziggo klantenservice...
Het probleem treft alleen in het voormalig UPC gebied met alleen de Arris Connectboxen, waarbij de SSID (wifinetwerk) wegvalt. Bekabeld internet moet op dat moment blijven werken.

Afgelopen nacht is daarvoor een fix uitgerold, waarbij het opgelost moet zijn.
Indien je nog steeds problemen ervaart, stuur dan een PB met je postcode en huisnummer en een link naar je post, dan zoeken we het euvel verder uit!

Groet,
Leroy

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MD1975
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 23:39
Haha, mooi werk Leroy, meteen op het topic binnenkomen als Ziggo vertegenwoordiger en de koe bij de horens! :)

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vandaag patchdag toch? Ben benieuwd. Ben ook bang dat ik eerst weer een avond zit te kutten met controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggoth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 14:37
Ja dat is vandaag, negen uur downtime. Kan niet wachten om vanavond in te loggen. Ben druk bezig met Engineering, mijn Anaconda (the Nihilist/Rev1) gisterenavond omgekit van een all round build naar een Explorer build. Heb nog een kleine maand die ik in Engineering kan steken, daarna begint Distant Worlds 2. Ben nog nooit verder dan Maia buiten de bubble geweest, best spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Nice, ik zit bij de Neutronen ster in de Jellyfish nebula, dus dat wordt lekker exploren zometeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voor de liefhebbers van zwart... Vandaag zijn voor de nieuwe 2 schepen (Krait Phantom en Mamba) ook Black Friday / Midnight Black skins in de store gezet. Ik begrijp dat die maar 48 uur beschikbaar zijn en dan waarschijnlijk pas komend jaar weer met Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:23
Zo, ingelogd om eens lekker te exploren! En ik zie nog geen Gathering of The Gathering Squadron,. Die komt binnenkort neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:52
SnoeiKoei schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:50:
....en dat is mede verantwoordelijk geweest voor de pauze van meer dan een jaar die ik met ED heb gehad.
Snoeikoei! Ik heb je gemist :D Hier overigens het zelfde. Na mijn toch richting het midden van de Melkweg vond ik er niks meer aan. Maar ik ben weer terug (tussen Factorio door) en zeer benieuwd wat de laatste update heeft gebracht.

Moet nu al eerlijk zeggen dat het nieuwe schip, de "Mamba" mij tegenvalt: veel te groot. Ik had een klein formaat schip verwacht bij de beschrijving. Het gebrek aan variatie in SLF's en SRV's stuit mij bijzonder tegen de borst.

De nieuwe mogelijkheden voor verkennen en "mining" klinken goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

EliteGhost schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:15:
[...]

Snoeikoei! Ik heb je gemist :D Hier overigens het zelfde. Na mijn toch richting het midden van de Melkweg vond ik er niks meer aan. Maar ik ben weer terug (tussen Factorio door) en zeer benieuwd wat de laatste update heeft gebracht.

Moet nu al eerlijk zeggen dat het nieuwe schip, de "Mamba" mij tegenvalt: veel te groot. Ik had een klein formaat schip verwacht bij de beschrijving. Het gebrek aan variatie in SLF's en SRV's stuit mij bijzonder tegen de borst.

De nieuwe mogelijkheden voor verkennen en "mining" klinken goed!
Mamba en Krait Phantom heb ik nog niet gevlogen. Mijn meest recente schip is de Krait Mk II (uitgerust voor pest control) en dat is wel een tof ding. :) Erg gave cockpit in VR ook. Gisteravond heb ik wel de patch gedownload maar nog niet gespeeld, servers waren nog niet helemaal lekker zag ik. Misschien van het weekend even goed voor gaan zitten om de controls opnieuw in te stellen, nu met de nieuwe scanners enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shodan
Diamundo schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:49:

Edit: offtopic, toevallig vechtsportbeoefenaar, Shodan? :P
Was ik ooit, maar Shodan is de vijand in het spel System shock 1 & 2. Mijn favoriete spel van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamundo
  • Niet online

Diamundo

Quack.

Shodan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:42:
[...]

Was ik ooit, maar Shodan is de vijand in het spel System shock 1 & 2. Mijn favoriete spel van vroeger.
Ah op die fiets. De term shodan staat bij oosterse vechtsporten voor je eerste zwarte band, waar ik 't van ken.

En blijkbaar is het ook een IoT zoekmachine (shodan.io) :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• captain_ghost
Voor degene die niet kan wachten op squardon: We hebben zonet eentje gemaakt: Hoewel het nog niet compleet is. Er zijn nog wat aanpassingen nodig. Dat kan wij later wel doen.
Je kunt ons eenvoudig vinden via de afkorting; TUIG, Tweakers United In Group.

Ik ben de beheerder.
Leut heeft ook een recht om nieuwe mensen aan te nemen.

PS. voor de snelle handeling kan je beter via discord mij of leut benaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door captain_ghost op 12-12-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

captain_ghost schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:05:
Voor degene die niet kan wachten op squardon: We hebben zonet eentje gemaakt: Hoewel het nog niet compleet is. Er zijn nog wat aanpassingen nodig. Dat kan wij later wel doen.
Je kunt ons eenvoudig vinden via de afkorting; TUIG, Tweakers United In Group.

Ik ben de beheerder.
Leut heeft ook een recht om nieuwe mensen aan te nemen.
Tof! :) Zal me binnenkort even aanmelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42
Join Squadron:
- In de cockpit > Rechter panel
- Home > Squadrons
- Rechter helft van het scherm > Browse Squadrons
- Search Squadrons > Zoek op TUIG
- Rechter helft > Evt je sollicitatiebrief invullen en Send Application

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gedaan!

Tevens de nieuwe explorationfuncties toegewezen aan mijn hotas. Wordt er allemaal niet overzichtelijker op, zo langzamerhand. Steeds meer functies vereisen combinaties van 2 knoppen. Zit ik nog met de knoppen te kloten, word ik aangevallen. Oh fijn, wapens werken niet in analysis mode. FFS... Ik zoeken naar een toggle voor analysis mode in de control settings, niet te vinden hè. Heet natuurlijk weer anders daar. Want Frontier houdt van nodeloos complex, denk ik soms.
Anyway, uiteindelijk kom je er allemaal wel uit, maar eigenlijk zou je alles on the fly moeten kunnen instellen, testen en tweaken in een soort simulatoromgeving, waar combat of een pilot error terwijl je zit te kloten aan de besturing je geen rebuy oplevert.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ik vind de nieuwe scanner echt een verademing. Ja het is ff wat controls instellen maar je kan controls uit andere modes overnemen toch, dat voelt redelijk natuurlijk voor mij althans.

ik heb de nieuwe scannert meteen in het systeem gebruikt waar ik was en kreeg meteen een 'stellar phenomena', het zijn ruimte planten, met zaden en stammen.

De 'plant'
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/469988690911952898/522218586924646410/unknown.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/469988690911952898/522216936063631360/unknown.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/469988690911952898/522217079156375563/unknown.png

Het 'zaad'
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/469988690911952898/522198252607635467/unknown.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/469988690911952898/522198349827407892/unknown.png

Ik heb nu 2 'rassen' gevonden, en leuk detail is dat wanneer je licht op het zaad schijnt dat deze dan schrikt en weg spurt als een inktvis :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Wauw, dat ziet er mooi uit! Hier nog geen bijzondere dingen gevonden, maar ben ook zo'n 7500ly van de bubble weg.

En aanmelding naar TUIG is de deur uit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain_ghost
Tot nu toe hebben er 14 spelers bij Squadron aangemeld.
Dat is een uitstekend begin!

• GeeBee
Nog meer mensen die problemen hebben met de Binds?
De ingestelde Binds zijn de volgende keer niet meer aanwezig.
Het Custom 3.0.binds heeft wel de goede datum van de laatste aanpassingen.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GeeBee schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:46:
Nog meer mensen die problemen hebben met de Binds?
De ingestelde Binds zijn de volgende keer niet meer aanwezig.
Het Custom 3.0.binds heeft wel de goede datum van de laatste aanpassingen.
Dat hoop ik verdorie niet :X Ik vond het 1x instellen al kut, duurde lang voor ik een beetje tevreden was...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
Hé... wat moet dat hier?
@HIP87414

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zdBEBkh.png

Dat ding gaat er iedere keer als een achterlijke vandoor na een Safe Disengage
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZVz3di7.png

Meer vrûmd volk!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MCj2SdC.png

[ Voor 61% gewijzigd door GeeBee op 13-12-2018 21:41 ]

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Interessant! O+

EDDI is nu stuk bij mij. Zegt dat er al een instance draait terwijl dit niet zo is.

[ Voor 73% gewijzigd door daPet op 13-12-2018 22:33 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@GeeBee
30.000!!!
ja dertig duizend!!! Megaships have been added to the game. Dus wij hebben er ook wat :D
Gelukkig is het een science vessel! Kan ik nog wat lore aan verkopen :P

@DeeM77 Erg goed gedaan joh! Gefeliciteerd ;) (hij heeft heel HIP 87414 op zijn naam lol)

[ Voor 20% gewijzigd door Leutje op 14-12-2018 03:54 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 03:27:
@GeeBee
30.000!!!
ja dertig duizend!!! Megaships have been added to the game.
Holy crap, Batman! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
daPet schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:32:
Interessant! O+

EDDI is nu stuk bij mij. Zegt dat er al een instance draait terwijl dit niet zo is.
EDDI is bij mij een tijdje geleden gestopt met EDSM updaten. Ben weer terug bij EDDIscovery en dat programma is gegroeid!
Zeker voor exploration heel handig, want ik krijg een schatting van de waarde van een scan te zien en als dat hoog genoeg is, vlieg ik er heen om te scannen.

edit: ik zie vaak mensen in Private Groups vliegen. Welke gebruiken jullie het meest? Zelf zit ik meestal in Mobius Europe

edit2: Is er nog een TUIG station waar we wat extra energie in moeten steken? En kan ik daar mijn exploration logs verkopen?

[ Voor 20% gewijzigd door celshof op 14-12-2018 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
celshof schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:07:
[...]

EDDI is bij mij een tijdje geleden gestopt met EDSM updaten. Ben weer terug bij EDDIscovery en dat programma is gegroeid!
Zeker voor exploration heel handig, want ik krijg een schatting van de waarde van een scan te zien en als dat hoog genoeg is, vlieg ik er heen om te scannen.

edit: ik zie vaak mensen in Private Groups vliegen. Welke gebruiken jullie het meest? Zelf zit ik meestal in Mobius Europe

edit2: Is er nog een TUIG station waar we wat extra energie in moeten steken? En kan ik daar mijn exploration logs verkopen?
Ik zit ook veel in Mobius, maar er is ook een eigen Tweakers private group ("The Gathering"). Als ik in de buurt ben van HIP dan zit ik daar altijd in, maar daarbuiten meestal Mobius. Want anders heb je bijna geen kans om iemand tegen te komen.

En Ja we hebben Blaauw station in HIP87414.

PS: Ik heb eindelijk een nieuwe PC gebouwd, kan weer gamen 8) . Heb TUIG lidmaatschap alvast aangevraagd.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 14-12-2018 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Ook ff aangemeld voor het squadron. Ga nu eens ram tah quests doen in men nieuwe explo Phantom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
GekkePrutser schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:15:
[...]
Ik zit ook veel in Mobius, maar er is ook een eigen Tweakers private group ("The Gathering"). Als ik in de buurt ben van HIP dan zit ik daar altijd in, maar daarbuiten meestal Mobius. Want anders heb je bijna geen kans om iemand tegen te komen.
Mobius PVE Eurasia of Mobius (klassiek)
En Ja we hebben Blaauw station in HIP87414.
Ik bedoelde eigenlijk, is het nodig om het hoofsysteem te boosten of kan ik beter naar een ander station dat ook in onze handen is gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Uitleg van de nieuwe system-scanners door Obsidian Ant:

Bij mij was het kwartje niet gevallen dat je in de fss kon inzoomen :+

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/523229249633517568/unknown.png

schermpje ziet er anders uit...

edit: he! extra interessant schermpje:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/523231849229844530/unknown.png

[ Voor 34% gewijzigd door MacNetron op 14-12-2018 21:17 ]

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/523496199886733338/unknown.png?width=400&height=281

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
celshof schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:33:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk, is het nodig om het hoofsysteem te boosten of kan ik beter naar een ander station dat ook in onze handen is gaan
Ook gevonden: je kunt de verschillende stations zien. Zie opeens ook dingen als "colonies". Zitten er vast al een hele tijd in, maar wat zijn het precies?

edit: oh lekker... 5! nog nooit eerder ontdekte water worlds in een systeem. De laatste 50 jumps naar huis/HIP gaan wel even duren zo :D

edit2: Tot nu toe (dus sinds de start van de Beta) heb ik nog geen 100.000 verdiend met mining, maar daar moet maar eens verandering in komen. Ik ga eens op pad!

[ Voor 27% gewijzigd door celshof op 17-12-2018 21:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Het is wel fijn dat je nu in het Squadron menu kan zien hoe het met The Gathering is gesteld in de systemen waar zij aanwezig zijn. Ik mistte dit een beetje bij het lokale nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Als ge kijkt op de squad leaderbords staat TUIG nu op plek 10 bij exploration. Ra Ra Ram Tah hoe dat zou komen })

• celshof
Nice! En daar heb ik ook 140m aan bijgedragen. Misschien nog een extra rondje gaan doen om punten te scoren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/486747060327022593/525783226896220180/unknown.png

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/486747060327022593/525783335646134283/unknown.png

lol, door het feit dat je dus in war ed kan zijn in meerdere systems, past het dus nu niet meer op 1 screenie

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor de miners onder ons, zie onderstaand voor de geschikte asteroids voor deep core mining.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JrNAcri.jpg
(afbeelding samengesteld uit afbeeldingen uit een gids op steam).

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Deep Core mining 101 Elite Dangerous 3.3

Met deze link ga je naar mijn Deep-Core mining python build op Coriolis. Aan 1 abrasion blaster heb je eigenlijk genoeg, maar als je met meerdere blasters dezelfde pocket raakt, dan heb je kans dat er meerdere opal-shards spawnen (ca. eens per 5 keer).

Met het minen van Void Opals kun je goed geld verdienen (heb vandaag 2 maal 220m in 2x2 uur verdiend).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5xbMHOy.jpg

Zoek een afgelegen ice-ring op, scan de ring met de surface scanner (dat ding waarmee je probes afschiet), en ga naar een opal-hotspot. Ga gerust op 3000km vanaf het centrum zitten, de opals spawnen in het hele gebied. Leden van het tweakers-squadron zien in hun lijst met bookmarks onderaan ook squadron bookmarks staan met locaties voor opal-hotspots.
  1. Ga naar de hotspot, ga enkele kilometers boven de ring vliegen en gebruik je pulse-wave analyser (stop deze in dezelfde wapen-groep als je prospector limpet)
  2. Zoek een asteroïde op die fel geel gekleurd is, en van medium/groot formaat. Zie mijn vorige post voor de geschikte vormen/kleuren. Heb je er een gevonden, schiet er dan een prospector limpet op af. Als je de juiste asteroïde gevonden hebt, dan zal je linksonder in je scherm zien dat er een deep-core materialen in zitten. Zoek naar Void Opals of Low Temperature Diamonds
  3. Heb je het gevonden, dan begint het leukste deel; het gecontroleerd opblazen van de asteroide. Nadat je limpet de asteroïde heeft gescanned zie je dat er "fissure/scheuren" aanwezig zijn van low, medium en high strenght. Op deze locaties kan je Seismic Charge Launcher gebruiken (soort mining torpedo :P), deze kan je een lichte, gemiddelde of zware lading geven door je schiet-knip kort/lang in te drukken. Pas geen hogere lading toe dan de sterkte van de fissure.
  4. Zodra je de eerste Seismic Charge hebt afgeschoten heb je 120seconden om de rest van de ladingen ook te plaatsen. Je ziet rechtsboven een figuur verschijnen waarop te zien is hoeveel explosieven je hebt geplaatst. Plaats je te weinig, dan wordt de asteroïde niet gekraakt, teveel en je opbrengst zal wat tegen vallen. Probeer ervoor te zorgen dat je lading in het gele gebied valt. Heb je teveel geplaatst, dan kun je een lading via het contact-menu ontmantelen
  5. Heb je je lading geplaatst, ga dan op 1500m afstand kijken naar je vuurwerk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4nUEIGY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jUK3W5Y.jpg

Na de explosie zie je dat de asteroïde in meerdere delen is gebroken. In de loop der tijd zweven deze brokstukken dusdanig ver uit elkaar dat je er met de python prima doorheen kan vliegen. Zet je cargo-scoop open, en deploy je collector limpets. Tip: stop de collector limpets en de abrasion blasters in dezelfde groep. Met de Abrasion blasters kun je lokaal extra stukken van de Asteroide af schieten (leveren extra Void Opal fragments op).

In het begin kost het wat tijd om de juiste lading op een Asteroïde te zetten (idem voor uitkiezen van de asteroïde). Dit gaat op een gegeven moment echter heel makkelijk ;) . Probeer eerst de medium/low locaties van een lading te voorzien, en ga daarna low-yield ladingen op high-strenght locaties plaatsen (daarmee kan je vrij nauwkeurig de gele balk vol krijgen, en zodoende véél opals per asteroïde krijgen).

Omdat je 120seconden hebt om de volledige lading te plaatsen, heeft het mijn voorkeur om met een snel schip te minen. De Python is (met dirty drive engineering) dusdanig snel dat deze moeiteloos een snel draaiende asteroïde kan bijbenen waardoor de ladingen met gemak geplaatst kunnen worden.

Succes met minen, als er vragen zijn dan hoor ik het wel d:)b

Edit: Hier is nog een 21m build voor een mining-asp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:47

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nieuwe speler hier en ik heb een paar vraagjes. Ik probeer in de tutorial levels de eerste combat training te doen. Ik verlies na een paar keer schieten de tegenstander echter zeer snel uit het oog en kom niet snel genoeg gedraaid, of überhaupt op een hoge snelheid om hem bij te benen. Na verloop van tijd gaat hij dus op mij schieten in plaats van andersom en soms verschijnt er zelfs een tweede rode driehoek in mijn scherm, wat dus duidt op nog een tegenstander. Laatst probeerde ik het toch maar weer en uiteindelijk werd ik vernietigd. Hoe kan ik dit handiger doen? Ik gebruik trouwens een T.Flight Hotas 4 van Thrustmaster om te sturen en speel op de PS4.

Direct na de start van het gewone spel kom ik ook al meteen niet verder. Ik zal vast iets verkeerd doen, maar ik kan niet opstijgen van de planeet. Ik zweef erboven, kan op z'n kop draaien, etc, maar gas geven doet geen barst. Zo kan ik niet echt van het spel genieten, terwijl wat ik ervan gezien heb, echt fantastisch is.

Ik zag hierboven een Tweakers squadron genoemd worden. Kan/mag je van meerdere lid zijn? Ik heb een buurman die dit graag speelt en heb me aangemeld bij zijn squadron, maar wil ook best graag met mede-Tweakers dit spel doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Jorgen schreef op zondag 30 december 2018 @ 01:14:
Direct na de start van het gewone spel kom ik ook al meteen niet verder. Ik zal vast iets verkeerd doen, maar ik kan niet opstijgen van de planeet. Ik zweef erboven, kan op z'n kop draaien, etc, maar gas geven doet geen barst. Zo kan ik niet echt van het spel genieten, terwijl wat ik ervan gezien heb, echt fantastisch is.
Doet je throttle helemaal niets, of kun je allleen maar langzaam vliegen?
Controleer anders even in de settings of al je key-binds goed staan. Ik speel eveneens op de ps4 met dezelfde hotas en na de laatste update waren al m’n key-binds verdwenen.
Sowieso een ‘dingetje’ om alles in te stellen, want je komt eigenlijk knoppen te kort. :P
(Je moet veel gebruik maken van de context-menu’s. Oftewel, het lang ingedrukt houden van een knop voor extra opties.)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:47

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Throttle reageert wel, maar schip blijft fysiek op z'n plaats.

Op de touchbar na, heb je op die hotas toch gewoon net zoveel knoppen als op je controller?

[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 30-12-2018 11:20 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Jorgen schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:19:
Zou ik toch maar eens bij de settings kijken of hij wel echt op het profiel van de hotas staat. En dat je gewone controller niet connected is.
Wellicht dat dit de game in de war brengt?!
Op de touchbar na, heb je op die hotas toch gewoon net zoveel knoppen als op je controller?
Klopt, maar die heeft er dus ook te weinig om alle mogelijke functies toe te wijzen.
(Want dat zijn er echt VEEL!)
Daarom heb ik er maar voor gekozen bepaalde functies niet toe te wijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Ghostley schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:26:
[...]
Daarom heb ik er maar voor gekozen bepaalde functies niet toe te wijzen. :)
De eerste de je uitzet is Eject all cargo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
GeeBee schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:51:
[...]

De eerste de je uitzet is Eject all cargo :)
Ik dacht dat de eerste die je veranderde de button voor ‘boost’ en ‘drop gear’ was. :+
(Hoewel dat advies voor mij te laat kwam :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Jorgen schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:19:

Je kan hier zien hoe je huidige bindings zijn: https://edrefcard.info/

Het lijkt inderdaad je controller uberhaupt niet geselecteerd is? (zie advies @Ghostley )

Ik heb een Thrustmaster Warthog, maar heb overigens best veel knoppen (vooral op de throttle) niet ge-assigned. Kan toch niet onthouden welk knopje wat is. Toetsenbord blijf wat dat betreft makkelijker voor mij, als oude xwing/tie-fighter piloot (toen deed je bijna alles op toetsenbord :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain_ghost
Jorgen schreef op zondag 30 december 2018 @ 01:14:

Ik zag hierboven een Tweakers squadron genoemd worden. Kan/mag je van meerdere lid zijn? Ik heb een buurman die dit graag speelt en heb me aangemeld bij zijn squadron, maar wil ook best graag met mede-Tweakers dit spel doen.
Natuurlijk, Onze squardon tag is TUIG
Ennog we hebben ook discord chat : https://discord.gg/fSxNDx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

captain_ghost schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:24:
[...]

Natuurlijk, Onze squardon tag is TUIG
Ennog we hebben ook discord chat : https://discord.gg/fSxNDx
Je kunt maar van 1 squadron tegelijk lid zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49
SnoeiKoei schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:28:
[...]

Je kunt maar van 1 squadron tegelijk lid zijn hoor.
De toekomst is dus beter als nu , je kan dus niet gedetacheerd zijn _/-\o_ ( moderne slavernij :X )

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
ravw schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:34:
[...]

De toekomst is dus beter als nu , je kan dus niet gedetacheerd zijn _/-\o_ ( moderne slavernij :X )
Behalve als imperiale slaaf dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ho ho! Imerial slaaf doen ze vrijwillig he ;) Dat is heel wat anders als een gewone slaaf!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/486747060327022593/531490593843445761/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 22:13
Ben ook weer een tijdje bezig met spelen, astroiden delven is nu een stuk leuker geworden, in een dagje even 300M binnengehaald door void opals en low temperature diamonds te verzamelen.

Ben nu van plan om de guardian upgrades te unlocken, zal dan wel wat materials mee moeten nemen om brandstof en munitie on-site te kunnen maken, zodat ik meerdere runs achter elkaar kan doen zonder 300LY naar het dichtsbijzijnde station en terug te moeten jumpen voor een SRV refuel/rearm/repair.

Wat voor methoden gebruiken jullie om aan materials te komen? Op random planeten rondcruisen met een SRV op zoek naar nodes begint na een tijdje wel te vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou op planeten naar de "geological site's" gaan voor materialen. Je kunt op die plaatsen materialen van level 3~5 vinden, welke je desnoods kan inruilen voor andere materialen bij de material-trader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
Ik doe mee, en ik ben benieuwd :)
Misschien is dit de motivatie om de nieuwe scanner eindelijk eens goed te configureren...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lnuy09C.png

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 07-01-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Argh. Al een hele tijd aan het rondtuffen op een planeet voor de guardian fsd booster, maar ik blijf maar verdwalen op die site. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 20:38
De layout van de palen die uit de grond komen zetten is meestal symetrisch, als je ze oplaadt met je srv wapen kan je die lichtkolommen misschien gebruiken om te navigeren.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En anders even op discord komen @celshof ;) hele handleidingen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Leutje schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:30:
En anders even op discord komen @celshof ;) hele handleidingen enzo
Dat klinkt als een plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Zijn de NPC weer meer aan het rammen na de laatste update of zo? Mènn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee @GeeBee Ze hebben een update gehad ;) Oftewel.. je moet beter leren schieten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
Sowieso :)

Wat ook wel helpt is mijn 8D power distributor vervangen door een 8A 8)7

De 6A FSD in mijn Anaconda is in elk geval door Felicia Farseer gemaximaliseerd voor Distant World 2.
(Ook straks weer handig voor de Corvette)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GljK1tm.png

Nog meer tips voor de "ultieme" verkenner?

[ Voor 139% gewijzigd door GeeBee op 07-01-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
@Drumatiko Ik ben vandaag begonnen met dat Opal minen, volgens je instructies. Heel erg bedankt, want er was veel te leren, zeker aangezien ik een jaar niet gespeeld heb (Planeten zien er nu echt mooi uit trouwens!)

Maar ik heb al een stuk of 40 asteroiden aangetikt met de prospector en ik vond er maar 1 met fissures (logisch, moet nog de goede leren herkennen) en die had alleen maar Bromite in de core. Klopt het dat deze heel erg zeldzaam zijn? Ik zit in een hotspot met void opals zoals de instructies (en de bookmark op de squadron) aangeven. Maar ze lijken echt heel schaars te zijn. Toch blijk je in 2 uur tijd 200+ miljoen te kunnen verdienen dus ik moet er blijkbaar nog handigheid in krijgen, niettemin heb ik 2 uur gevlogen en er geen eentje gezien :) Of doe ik iets fout?

PS: Maakt de vorm ook nog uit? Ik zat daar in het begin meer op te letten dan op de pulse wave kleuren.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 08-01-2019 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
GeeBee schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:17:
Sowieso :)

Nog meer tips voor de "ultieme" verkenner?
Light helemaal aan hoe risico averse je bent ;)
Drumatiko schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:21:
Deep Core mining 101 Elite Dangerous 3.3

Met deze link ga je naar mijn Deep-Core mining python build op Coriolis. Aan 1 abrasion blaster heb je eigenlijk genoeg, maar als je met meerdere blasters dezelfde pocket raakt, dan heb je kans dat er meerdere opal-shards spawnen (ca. eens per 5 keer).

Met het minen van Void Opals kun je goed geld verdienen (heb vandaag 2 maal 220m in 2x2 uur verdiend).
[Afbeelding]

Zoek een afgelegen ice-ring op, scan de ring met de surface scanner (dat ding waarmee je probes afschiet), en ga naar een opal-hotspot. Ga gerust op 3000km vanaf het centrum zitten, de opals spawnen in het hele gebied. Leden van het tweakers-squadron zien in hun lijst met bookmarks onderaan ook squadron bookmarks staan met locaties voor opal-hotspots.
  1. Ga naar de hotspot, ga enkele kilometers boven de ring vliegen en gebruik je pulse-wave analyser (stop deze in dezelfde wapen-groep als je prospector limpet)
  2. Zoek een asteroïde op die fel geel gekleurd is, en van medium/groot formaat. Zie mijn vorige post voor de geschikte vormen/kleuren. Heb je er een gevonden, schiet er dan een prospector limpet op af. Als je de juiste asteroïde gevonden hebt, dan zal je linksonder in je scherm zien dat er een deep-core materialen in zitten. Zoek naar Void Opals of Low Temperature Diamonds
  3. Heb je het gevonden, dan begint het leukste deel; het gecontroleerd opblazen van de asteroide. Nadat je limpet de asteroïde heeft gescanned zie je dat er "fissure/scheuren" aanwezig zijn van low, medium en high strenght. Op deze locaties kan je Seismic Charge Launcher gebruiken (soort mining torpedo :P), deze kan je een lichte, gemiddelde of zware lading geven door je schiet-knip kort/lang in te drukken. Pas geen hogere lading toe dan de sterkte van de fissure.
  4. Zodra je de eerste Seismic Charge hebt afgeschoten heb je 120seconden om de rest van de ladingen ook te plaatsen. Je ziet rechtsboven een figuur verschijnen waarop te zien is hoeveel explosieven je hebt geplaatst. Plaats je te weinig, dan wordt de asteroïde niet gekraakt, teveel en je opbrengst zal wat tegen vallen. Probeer ervoor te zorgen dat je lading in het gele gebied valt. Heb je teveel geplaatst, dan kun je een lading via het contact-menu ontmantelen
  5. Heb je je lading geplaatst, ga dan op 1500m afstand kijken naar je vuurwerk.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na de explosie zie je dat de asteroïde in meerdere delen is gebroken. In de loop der tijd zweven deze brokstukken dusdanig ver uit elkaar dat je er met de python prima doorheen kan vliegen. Zet je cargo-scoop open, en deploy je collector limpets. Tip: stop de collector limpets en de abrasion blasters in dezelfde groep. Met de Abrasion blasters kun je lokaal extra stukken van de Asteroide af schieten (leveren extra Void Opal fragments op).

In het begin kost het wat tijd om de juiste lading op een Asteroïde te zetten (idem voor uitkiezen van de asteroïde). Dit gaat op een gegeven moment echter heel makkelijk ;) . Probeer eerst de medium/low locaties van een lading te voorzien, en ga daarna low-yield ladingen op high-strenght locaties plaatsen (daarmee kan je vrij nauwkeurig de gele balk vol krijgen, en zodoende véél opals per asteroïde krijgen).

Omdat je 120seconden hebt om de volledige lading te plaatsen, heeft het mijn voorkeur om met een snel schip te minen. De Python is (met dirty drive engineering) dusdanig snel dat deze moeiteloos een snel draaiende asteroïde kan bijbenen waardoor de ladingen met gemak geplaatst kunnen worden.

Succes met minen, als er vragen zijn dan hoor ik het wel d:)b

Edit: Hier is nog een 21m build voor een mining-asp.
Waarom kies je voor normale schilden ipv bi-weave? Puur om te kunnen vluchten als je wordt aangevallen?

En hebben 6A sensors nog impact op de mining ability van je schip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
GekkePrutser schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 01:25:
@Drumatiko Ik ben vandaag begonnen met dat Opal minen, volgens je instructies. Heel erg bedankt, want er was veel te leren, zeker aangezien ik een jaar niet gespeeld heb (Planeten zien er nu echt mooi uit trouwens!)

Maar ik heb al een stuk of 40 asteroiden aangetikt met de prospector en ik vond er maar 1 met fissures (logisch, moet nog de goede leren herkennen) en die had alleen maar Bromite in de core. Klopt het dat deze heel erg zeldzaam zijn? Ik zit in een hotspot met void opals zoals de instructies (en de bookmark op de squadron) aangeven. Maar ze lijken echt heel schaars te zijn. Toch blijk je in 2 uur tijd 200+ miljoen te kunnen verdienen dus ik moet er blijkbaar nog handigheid in krijgen, niettemin heb ik 2 uur gevlogen en er geen eentje gezien :) Of doe ik iets fout?

PS: Maakt de vorm ook nog uit? Ik zat daar in het begin meer op te letten dan op de pulse wave kleuren.
Een paar kleine dingen die mij hebben geholpen zijn:
- Je hoeft niet per se op het midden van de hotspot te droppen, een paar 100/1000km er vanaf werkt ook
- Zodra je in de ring dropped, keer je neus naar de planeet en vlieg rechtdoor tijdens het scannen, zo voorkom je dat je in rondjes vliegt
- Zet je nightvision aan, dit vliegt niet alleen veiliger (mist :P) maar ook fissures zijn daardoor makkelijker te zien
- asteroids geschikt voor deep-core mining zijn (in geval van ijs / void opals) altijd 'lumpy'.
Als een steen fel oplicht met je scanner, maar is 'glad' qua structuur, skip hem dan maar.
(eventueel even van dichtbij benaderen met je nightvision aan om te controleren op fissures.)

Scheelt zo een hoop tijd met scannen voor Jan met de korte achternaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ghostley schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:25:
[...]

Een paar kleine dingen die mij hebben geholpen zijn:
- Je hoeft niet per se op het midden van de hotspot te droppen, een paar 100/1000km er vanaf werkt ook
- Zodra je in de ring dropped, keer je neus naar de planeet en vlieg rechtdoor tijdens het scannen, zo voorkom je dat je in rondjes vliegt
- Zet je nightvision aan, dit vliegt niet alleen veiliger (mist :P) maar ook fissures zijn daardoor makkelijker te zien
- asteroids geschikt voor deep-core mining zijn (in geval van ijs / void opals) altijd 'lumpy'.
Als een steen fel oplicht met je scanner, maar is 'glad' qua structuur, skip hem dan maar.
(eventueel even van dichtbij benaderen met je nightvision aan om te controleren op fissures.)

Scheelt zo een hoop tijd met scannen voor Jan met de korte achternaam.
Bedankt!! Maar even voor het idee, hoe lang duurt het met zoeken voor je er een gevonden hebt over het algemeen? Ik heb het idee dat ik het helemaal fout doe als ik er in 2 uur geen eentje vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
GekkePrutser schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:41:
[...]

Bedankt!! Maar even voor het idee, hoe lang duurt het met zoeken voor je er een gevonden hebt over het algemeen? Ik heb het idee dat ik het helemaal fout doe als ik er in 2 uur geen eentje vind.
Het varieert een beetje, gemiddeld vind ik een geschikte kandidaat om de 5 a 10 minuten.
Deze geeft me dan rond de 10 a 15 opals.
Soms duurt het iets langer, maar wellicht dat dit te maken heeft met de respawn rate.
(populaire plaatsen zul je er minder treffen dan in een uithoek waar bijna niemand komt.)
De laatste keer zat ik na iets meer dan een uur op 59 stuks, wat me 97 miljoen opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ghostley schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Het varieert een beetje, gemiddeld vind ik een geschikte kandidaat om de 5 a 10 minuten.
Deze geeft me dan rond de 10 a 15 opals.
Soms duurt het iets langer, maar wellicht dat dit te maken heeft met de respawn rate.
(populaire plaatsen zul je er minder treffen dan in een uithoek waar bijna niemand komt.)
De laatste keer zat ik na iets meer dan een uur op 59 stuks, wat me 97 miljoen opleverde.
Ahaaa.. Dus ze respawnen. Dat wist ik niet. Ik dacht dat ik gewoon een volledig veld had als ik in een solo instance zat. Dus het leeghalen van zo'n veld wordt over alle instances gemirrord?

Vandaar ook de tip om verder van het centrum te zoeken... Nu snap ik waarom.

@Drumatiko Heel erg bedankt voor de uitgebreidere tips!! Ik wou er geen nieuwe post aan wijden vandaar de tag :)

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 08-01-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Een veld kan ook leeggemined worden ('depleted'), populaire plekken worden langzaam minder geschikt om zeldzaam spul te minen (volgens Frontier).

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/c1vvzg69k4921.png

Alstu Meneer prutser ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die tip over abrasion blasters stacken om meer ore los te peuteren werkt wellicht binnenkort niet meer want dit is een bug.

https://forums.frontier.c...TERS-exploit-bug-cheating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:42:
[...]

Die tip over abrasion blasters stacken om meer ore los te peuteren werkt wellicht binnenkort niet meer want dit is een bug.

https://forums.frontier.c...TERS-exploit-bug-cheating
Shit. Dan heeft het eigenlijk geen zin meer :( 1/4 van de inkomsten is het niet echt meer waard.

Ik ga het snel nog gebruiken om flink wat te minen komend weekend, hopelijk is het dan nog niet gefixt.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 08-01-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij doe je het erg fout @GekkePrutser
Ik neem aan dat je de rotsen opblaast? Zelfs met 1 abrasion blaster (want ik kon die bug niet nadoen) is het meer dan waard!
100 miljoen per uur is echt te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:58:
Volgens mij doe je het erg fout @GekkePrutser
Ik neem aan dat je de rotsen opblaast? Zelfs met 1 abrasion blaster (want ik kon die bug niet nadoen) is het meer dan waard!
100 miljoen per uur is echt te doen
100 per uur zelfs als je er niet 4 tegelijk krijgt?? Dan doe ik het echt niet goed, ik had er na 2 uur nog geen gevonden. Opblazen nog niet eens aan toegekomen (ik vond wel 1 breekbare maar daar zat niks interessants in).

Misschien eens naar een sneller schip kijken dan de Python voor een hogere snelheid om tussen de asteroiden door te zoeven.. Want ik heb nu maar 250km/s max (320 met boost ofzo). Ik heb geen ge-engineerde thrusters met de juiste specs.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 08-01-2019 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zoekt toch wel naar void opals lijkt me? Heb je daar een scanner voor?
Dat is een scanner die aangeeft waar je in een ring moet wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gebruik je prospector limpets?

Zelf heb ik het nieuwe minen nog niet geprobeerd maar dat ga ik wel doen. Ziet er iig gaaf uit en lijkt me vrij spectaculair in VR.

[ Voor 69% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-01-2019 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard! Die geven bij de hele gele aan wat je eventueel kan vinden. Bromolite.. laat ik links liggen..
Low temp diamonds.. neem ik alsnog mee.. enzovoort

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 01:25:

@Ghostley, @SnoeiKoei en @Leutje hebben het volgens mij al volledig beantwoord ( d:)b ), maar het kan inderdaad zijn dat het desbetreffende veld/zone al leeggemined is. Ga op een forse afstand vanaf het centrum het veld in, en kijk even aan wat je tegenkomt. Het is vooral belangrijk om op het verschil qua kleur tussen de asteroides te kijken. Een deep-core-roid ziet er op afstand een stuk minder fel uit dan dichtbij, maar zal altijd feller zijn dan neppe-roids op gelijke afstand. Als je er een gevonden denkt te hebben, dan even dichtbij kijken of je scheuren ziet (ik check meestal de uitstulpsels).

Soms kom ik in een void-veld 4 keer achter elkaar andere materialen tegen, om vervolgens achter elkaar void-roids te krijgen. Als je continue andere materialen krijgt, dan zou je een andere ring kunnen proberen. De vorm maakt overigens zeker uit, je ziet als het ware al de globale vorm van de toekomstige brokstukken ;) (uit die chart die ik eerste poste kom ik het meest de "intense yellow-orange glow" tegen).

Op mijn Python heb ik zelf 4 blasters zitten, maar in slechts sporadisch (20%?) krijg ik twee shards uit een pocket. Ook zonder deze bug moet je in enkele uren 128 opals kunnen vinden (in het begin duurt het wel wat langer omdat je nog moet wennen aan het 'spotten' van de juiste roids).
celshof schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:21:
[...]
Light helemaal aan hoe risico averse je bent ;)

[...]
Waarom kies je voor normale schilden ipv bi-weave? Puur om te kunnen vluchten als je wordt aangevallen?

En hebben 6A sensors nog impact op de mining ability van je schip?
Enkel de wave-scanner moet classe A zijn, ik vermoed dat ik die 6A sensor er nog op had zitten :P

Qua schild maakt het niet zoveel uit, al is het wel lekker om enige buffer te hebben voor het geval je langs een asteroïde schuurt. Meestal wacht ik bij de start van het minen even tot de eerste piraat komt (enkele minuten), zodra deze me heeft gescanned ben ik de rest van de sessie veilig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Drumatiko op 08-01-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Volgens mij is er al een fix geweest voor die abraision blasters, gisteren lukte dat al niet. Ook 2 level 3 explosies op low level fissure's waren in eens te veel van het goede. Een dag ervoor ging dat allemaal nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die fix moet nog komen hoor ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Opnieuw bedankt @Drumatiko en alle anderen :)

Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd en nu in 2 uur tijd 58 Opals verzameld! Het is nog wennen om ze te vinden en ik deed het ook een paar keer verkeerd met die seismic charges. Als je ze allemaal plaatst is het soms te veel, als je er dan eentje uitschakelt is het wel goed. Of ik heb er misschien wat te hoog gezet per ongeluk. Uiteindelijk raakten mijn charges op, vandaar dat ik weg ben gegaan. Ik wou niet met volle lading weer terug vanwege de piraten.

Wel merkte ik dat het 200LY vliegen was om ze echt voor een goede prijs te verkopen, mijn schip heeft geen ge-engineerde FSD dus dat was 11 jumps :-( Moet ik nog wat beters voor verzinnen.

Ik heb inderdaad maar 2x gezien dat er twee stuks spawnden dus het is niet elke keer 4 zoals ik dacht. Jammer maar die aankomende fix heeft dan inderdaad weinig effect.

Trouwens ben ik er nu ook achter wat ik fout deed: Ik had een 0D pulse wave scanner... Bij blaauw hadden ze niks beters en ik was vergeten die bij het volgende station te upgraden. Doh... Vandaar dat ik ze zo moeilijk te vinden vond want je ziet bijna niks met dat ding.

Ik vind het trouwens wel een relaxte bezigheid. Beter dan met die gammele stint op een planeet steentjes te schieten. En die minigame met die charges is ook leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 09-01-2019 01:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 22:13
Ben ondertussen begonnen met het unlocken van Guardian modules en wapens, heb alle module blueprint fragments, ben nu bezig met weapon blueprint fragments.

Heb tot dusver 3 modules unlocked, power plant, distributor en FSD booster.

Een paar screenshots gemaakt on-site:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b1hoUXr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WfV4dPF.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door xoleum op 09-01-2019 01:33 . Reden: plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond zelf de "module guardian-site" een stuk lastiger dan de guardian-site waar de weapon-blueprint gehaald moesten worden. Tot noch toe heb ik enkel de FSD-booster (echt onmisbaar, dus als iemand die nog niet heeft: direct halen!), en moet nog eens een keer terug om de rest vrij te spelen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AceAceAce
GekkePrutser schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:20:
Ik wou niet met volle lading weer terug vanwege de piraten.
Piraten zijn geen risico als je weet hoe je er mee om moet gaan:
- Ga niet minen in een RES site. Buiten een RES site spawnen er piraten alleen in het begin.
- Ik zou je trusters engineeren. Ik heb ook een Python en met boost zit je dan op 420 ofzo.
- Als je in een zone dropt en je ziet baddies op je radar verschijnen, vlieg dan weg op maximale snelheid totdat ze van je radar droppen. Daarna komen ze niet meer terug en kan je rustig verder gaan met minen.

Interessante tip rondom de Wave Scanner trouwens, ik heb geen idee welke ik nu gebruik, zal wel de crappy versie zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Drumatiko schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:17:
Ik vond zelf de "module guardian-site" een stuk lastiger dan de guardian-site waar de weapon-blueprint gehaald moesten worden. Tot noch toe heb ik enkel de FSD-booster (echt onmisbaar, dus als iemand die nog niet heeft: direct halen!), en moet nog eens een keer terug om de rest vrij te spelen. :P
Dat vind ik ook, maar dat kwam niet zozeer door de puzzels an sich, maar wel door de opbouw van de ruïne. Veel gebouwde platformen die niet lekker te nemen waren door de SRV. De sentinels waren vlg mij ook een stuk pittiger en beschoten je meer en zwaarder waardoor je steeds vast kwam te zitten, veel tijd verloor en frustratie opbouwde. Ik ben weggegaan. Misschien later nog eens want het is wel handig zo'n FSD booster voor +10 LY bijvoorbeeld.

Pagina: 1 ... 89 ... 122 Laatste