Ghostley schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:39:
Misschien ook een kleine (overbodige?) tip.
Zorg dat je geen stukjes opal/diamond/etc. hebt geselecteerd (target) als je Collector Limpet z'n ding aan het doen is. Anders
expired deze gelijk na dat stukje opgepakt te hebben.
Bedankt!! Dit verklaart waarom dat zo vaak gebeurde...
Ik doe trouwens hetzelfde, ik vertrek ook met een volle bay aan limpets en jettison ze ook indien nodig. Ik word steeds beter in het op zicht uitzoeken van de asteroiden dus ik heb minder prospecting limpets nodig, maar ik heb toch nog steeds dat mijn limpets opraken voordat mijn bay vol zit.
Een ding dat me pas later duidelijk werd: Als je zo'n asteroide kraakt, let dan heel goed op de optimum yield. Als deze al "in het blauw" zit, en je komt een High fissure tegen, zet daar dan geen high charge op. Want dan gaat hij over de optimum yield heen.
Als je er dan een average charge op zet gaat het wel goed en zit je op optimum.. Scheelt zo meer dan de helft aan opbrengst. Zit je er dan toch nog net achter dan kan je op de volgende fissure gewoon een low gooien om het goed te maken.
Ook kwam ik er achter dat als je per ongeluk te weinig hebt geplaatst en het mislukt, je alsnog de asteroide kan opblazen door extra charges te plaatsen (mits je nog fissures over hebt natuurlijk).
Ik kwam er ook gisteren pas achter waardoor ik zo moeilijk fissures kon selecteren door er met het schip op te richten.... Als je met VR werkt dan target hij waar je naar kijkt, niet waar je schip op richt... DOH.
[
Voor 11% gewijzigd door
GekkePrutser op 01-02-2019 11:03
]