Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Jorgen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:11:
De game gewoon ronduit resetten en vanaf nul beginnen, is niet mogelijk, geloof ik?

Als ik dat profiel heb weggegooid zal ik ook de keybinds nog een keer bekijken, maar volgens mij vond ik het op zich wel ok hoe het was. Het zal toch wel moeten blijven werken met longpress acties denk ik.
De longpress/context buttons blijf je nodig hebben. Zeker met alle nieuwe functies.
Maar dat werkt imho ook gewoon prima.

In het hoofdmenu heb je ‘clear save’ staan. Dat reset je user en progressie, maar heeft geen invloed op lokale instellingen.

Ik hoop dat het volledig nalopen van alle keybinds vanaf Default de oplossing is. Anders zou ik werkelijk niet weten waarom je niet vooruit komt. :S

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ghostley Raar hè? Als mijn brandstof op zou zijn, moet ik dat waarschijnlijk ook ergens zien/horen, neem ik aan. En dan zou de voortstuwing ook niet vol gas aan gaan lijkt me. Nou ja, misschien straks nog even proberen te resetten en kijken of ik het dan kan voorkomen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42
Options > Clear Save > Are you sure?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jvnzO6b.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eR5gUh0.png

Eén muisklikje verder en hatseflats!
Héééél misschien zit er nog een "Are you realy absolutely realy positively realy sure?" achter, maar dat weet ik niet :)

[ Voor 27% gewijzigd door GeeBee op 22-01-2019 15:50 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 16:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GeeBee schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Héééél misschien zit er nog een "Are you realy absolutely realy positively realy sure?" achter, maar dat weet ik niet :)
A: "Eén muisklikje verder en hatseflats! Als je niet snel twee Nederlandse bands noemt druk ik op "YES"!"
B: "Uhhhh... BLØF! Doe Maar!"
A: ...klik...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
offtopic:
GeeBee: What the Neuk!] ... [Bots]
SnoeiKoei: Doe [Normaal]
GeeBee: Het was [Noodweer]
Snoeikoei: Nu is mijn neus [Opgezwolle]... [Roggel]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GeeBee schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet dat ik het me kan herinneren }:|

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

AceAceAce schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Onder Options zodra je in het main menu zit. Delete Save ofzo.
Ik wordt altijd bang als ik die menu optie zie, alsof ik in een clusterfuck toestand die optie aanklik en het dan al uitgevoerd wordt 8)7
Beetje last van "Call of the Void"? :o

Kan je beter gaan exploren :+

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 11:30
Gister een uur bezig geweest met de tweede missie van de combat mentor. Ik moest 2 piraten scannen evt interdicten en slopen. Hoe kan ik de volgende keer voorkomen dat een target zijn fsd charged en er vandoor gaat? Ik was in dit geval bijna altijd langzamer dan de targets dus ze konden erg makkelijk vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Sneller scannen. Dus met een hogere rating en/of engineering toepassen
Zwaarder ship. Dat houdt je doel in een mass lock
Eerste achter je doel gaan vliegen en dan scannen. Komt hij te tegemoed dan verlies je tijd met de alignment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:43
Gisteren de Trustmaster X binnen gekregen en vandaag de Lenovo Explorer VR bril. Voordat ik de VR bril op zet moet ik wel die Hotas kunnen bedienen. Net een paar trade missies gedaan, maar poe poe dat is ff anders zeg.
Ik moet zeggen dat ik toch wel het toetsenbord heb gebruikt voor bijvoorbeeld het openen van het linker scherm (toets "1" wat een scherm opent waarin je naar Navigation kan, Contacts voor het vragen van docking permissions, etc). Ik moet eigenlijk een goede knop op de Hotas vinden waarmee ik dat scherm kan openen. Zelfde geldt voor het rechter scherm wat ik op zich niet heel vaak open, maar uiteindelijk heb je die ook wel eens nodig voor de wapen groepen, cargo inzichten, etc.
Ik vraag me af of ik volledig toetsenbordloos dit spel kan spelen. Ik heb al wel wat op Reddit gezocht en er lijken wel oplossingen te zijn. Maar er zijn er ook die zweren erbij dat je iets van een (mini)toetsenbord nodig hebt tussen de twee Hotas grepen.
Poe, ik denk dat ik die Explorer voorlopig nog niet op kan zetten :) En anders moet ik maar een paar toetsenbord knoppen die makkelijk te vinden zijn in VR gebruiken voor enkele doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@technoaddict Ik heb een X56 HOTAS.. Dat is dus een boel knoppen. een hele boel! Toch gebruik ik de muis en toetsenbord nog steeds ;) Sommige dingen gaan zo sneller. Zoals nightvision met 1 druk op de knop, de z en x voor galaxy en systeem map..
De muis tijdens een fss scan.. maar.. ik zou echt niet meer zonder HOTAS kunnen. Waarschijnlijk heb je nog geen muscle memory. Want het gaat allemaal vanzelf hier. en als je doorzet ook bij jou ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Denk eraan dat je op je hotas ook knoppencombinaties kunt toewijzen, zodat iedere knop uiteindelijk meerdere functies kan hebben afhankelijk van of hij icm een andere knop wordt gebruikt. Je kunt véél meer functies toewijzen aan je hotas dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ja die combinaties kan ik zeker nog wat mee doen. Ik denk dat het wel goed komt :)
@Leutje maar gebruik je ook een vr bril? Want met die bril op zie je je toetsenbord en muis niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelden Techno.. Ik heb wel een oculus. maar ik kan niet tegen de pixels... i see pixels! pixels everywere!..

maar op de momenten dat ik daar even overheen kan kijken is ED wel enorm anders ;) Zo enorm groot!!!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik merk juist dat ik ED nauwelijks meer kan spelen zónder VR-unit op mijn bakkes. Maar inderdaad, sommige dingen zijn niet heel handig in VR. Ik baal ervan dat sommige dingen (zoeken op de galaxy map, bijvoorbeeld, of bediening van de system map) in VR gewoon niet lekker werken. Consoles hebben een on-screen keyboard waar dat nodig is maar bij de PC-versie is die niet beschikbaar, terwijl dat met name in VR wel handig zou zijn.
MonkeySandwich schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:56:
Gister een uur bezig geweest met de tweede missie van de combat mentor. Ik moest 2 piraten scannen evt interdicten en slopen. Hoe kan ik de volgende keer voorkomen dat een target zijn fsd charged en er vandoor gaat? Ik was in dit geval bijna altijd langzamer dan de targets dus ze konden erg makkelijk vluchten.
GeeBee schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:46:
Zwaarder ship. Dat houdt je doel in een mass lock
Zou nu weer moeten werken (patch 3.3.03 van gisteren) maar dit werkte afgelopen weken niet.

[ Voor 47% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-01-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik heb nu de meeste zaken wel geconfigureerd op de Hotas en kan er na 2 uurtjes mee spelen al prima mee overweg. Net ook nog een battle moeten doen toen ik uit mn hyperdrive getrokken werd. Gelukkig won ik gemakkelijk met m'n nog basis Sidewinder. Wel nasty dat mn laser beams na 4 keer schieten alweer opgeladen moeten worden :)

Dus, ik dacht nu ga ik de Lenovo aansluiten, maar ik mis nog een HDMI poort op de GPU kaart. Wellicht kan ik de monitor aansluiten op de onboard HDMI, maar daar pas ik voor. Eerst maar ff een DisplayPort to HDMI adapter op te kop tikken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee
Toch leuk om te zien dat je Warthog HOTAS over 30 jaar nog steeds gebruikt wordt...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWevpQV.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3lD8Ed3.png?1

Serie: Lost in Space (2018), S01E02 zo rond 22 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 25-01-2019 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/486747060327022593/538828956892397568/unknown.png

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed gedaan Mac! "de jongens" willen nu uitbreiden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Gisteren met cmdr Executeur de Combat Zones in Bhun Chi even kort onveilig gemaakt. Moet enige tijd geleden zijn dat ik in een CZ ben geweest, want ik was aangenaam verrast dat je tegenwoordig wordt verwelkomd wanneer je een keuze maakt wanneer je een kant kiest.
Ook leuk detail is dat we tijdens de combat opeens een missie kregen. Er kwamen 3 allied "war correspondent"-schepen en 3 enemy "war correspondent" propaganda ships! Die moet je dan verdedigen en aanvallen. Erg leuk detail.

EDIT: leuk detail dat ik zo vaak detail gebruik...

[ Voor 5% gewijzigd door MacNetron op 27-01-2019 13:23 ]

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup! en er zijn meer van die dingen ;) OP cmdrs (NPC's) en slagschepen om maar mee te beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySandwich
In de schaarse uurtjes ondertussen m'n sidewinder ingeruild voor een hauler en een aantal investor en passenger missies gevlogen. Vandaag m'n eerste core mining cobra in elkaar gezet, hopelijk snel een beetje tijd om die op pad te sturen.

Ook facetracking aangezet en dat vrij om je heen kunnen kijken is best relaxed (als je de settings eenmaal goed hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door MonkeySandwich op 27-01-2019 19:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee
Vandaag de discovery data ingeleverd op WP2
Bijna 8M, een Codex bevestiging en twee First Discoveries :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GvDpFMy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i9PLPah.png

[ Voor 24% gewijzigd door GeeBee op 27-01-2019 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 23:33

jacobras

Developer

jacobras schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:26:
[...]

Wat een vette plaatjes :) Het leukste aan E:D vind ik altijd nog dat ik regelmatig bij bepaalde in-game concepten denk "ja, dit is misschien ook wel hoe we dit in het echt doen in de toekomst". Bijvoorbeeld met zo'n station in een asteroïde gebakken of de manier waarop de HUD in je schip is opgebouwd.
Pfoeh, voor het eerst sinds bovenstaande post weer eens gespeeld. Flink zoeken naar alle controls weer, maar dat heb ik altijd met mijn weinige gametijd. Wat blijft het ook vet met de Vive op! Heel tof dat je tegenwoordig wing missies kan doen, helaas kostte het mijn maat en ik veel tijd om één van de 7 piraten die we moesten afknallen te vinden en halverwege ontsnapte ie ook nog eens :+

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Ik ben nu voor de 25 years celebration mee aan het helpen om de 250M LY bij elkaar te krijgen.
Ik ga gewoon men codex af om zaken te exploren die ik nog niet confirmed heb.
Eerst in de Frontier store paints gekocht voor de Phantom (heb em op +- 55LY range).
Hopelijk met de distant worlds 2 halen we deadline nog wel voor de speciale decal (of was het een paint?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Van het weekend de setup van m'n Phantom zo goed als afgerond. Zit nu op 65LY en ik vind het mooi.
Binnenkort maar een tripje mee plannen. :D

Ben ook begonnen met een Conda - niet zo zeer voor long range - en die gelijk voorzien van de nodige upgrades.
Wat zijn nu een beetje de fijnste wapens (geen guardian) om daar op te zetten?
Is dat gewoon een simpele Laser + Multicannon combi met eventueel een missile rack, of zijn Plasma Accelerators, Rail Guns en torpedo's ook leuk?
(Of hebben die totaal geen zin...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe je via de diverse sites (eddb enzo) kan vinden waar je precies heen kan om bepaalde goederen te verkopen? In dit geval met name Void Opals :)

Ik verkocht ze tot nu toe in Derrickson's Escape in Keries maar daar is de prijs enorm gezakt. Nu zie ik zat systems in de commodities lijst waar ze nog 1,6 miljoen opleveren. Maar op EDDB kan ik niet zien welke daarvan het dichtst bij zit. Als ik een reference station opgeef dan laat hij (vanwege het grote aantal) alleen die in de dichtstbijzijnde 18LY zien, geen waarvan voldoende waarde geven...

Maar de lijst van "Maximum selling stations" eronder heeft dus niet de afstand erbij staan. Grm.... Zie ik iets over het hoofd? Hoe doen jullie dit meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk meneer prutser.
https://inara.cz/galaxy-commodity/10250/ En even op 'BestSell' klikken
Dat is alles! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:38:
Natuurlijk meneer prutser.
https://inara.cz/galaxy-commodity/10250/ En even op 'BestSell' klikken
Dat is alles! :)
Bedankt!! Dus ik gebruikte gewoon de verkeerde tool :F

Ik was ze trouwens alweer 1 voor 1 aan het uitproberen en "Stopover" was de eerste, die was 40LY ver dus daar heb ik ze maar geoffload. Bleek toevallig de beste keus te zijn uit de lijst van Inara (grote pad nodig). Maar voortaan ga ik dit zeker doen. _/-\o_

Ik ga trouwens zo echt hard richting Trade elite nu! Nog een paar runs en ik ben er. Ik heb nog steeds geen enkele elite dus dat is wel leuk. Ik had het zelfs allang kunnen hebben maar ik heb 2 weken niet gespeeld, had last van mijn armen.

Overigens heb ik 1 week en 4 dagen played time dus snel is het niet hoor :) Maar ik ben er nooit echt mee bezig geweest, altijd maar een beetje rondgeklooid met waar ik zin in had. En de beta tijd zit hier nog niet eens bij :D

[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 30-01-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Ja als je weet wat je doet (en al te moeilijk is het niet, vooral geduld hebben en goede ogen) kan je zodra je een Asp expl. kan aanschaffen met de nodige zaken richting de +50 mil/uur verdienen met opal mining. De investering heb je er dus direct uit :). Ik vind persoonlijk de Python nu wel het beste mining schip: kan op outpost landen, veel ruimte, deftige range, nog redelijk wendbaar en met deftig schild als je wil..

Heb ook met de Anaconda geprobeerd maar de extra range en ruimte maakte voor mij weinig uit kwa profit/hour. En die is trager en lastiger om te manoeuvreren in een gekraakte asteroide.. Niet te vergeten dat vaak ook outpost het meeste betalen voor opals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
@GekkePrutser Ik begrijp dat PPP (Painite, Palladium, Platinum) niet meer de beste mining goodies zijn?

Zal dat dan moeten aanpassen voor de mining tools voor de ooit weer toekomstig werkende website voor TG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Gister m'n eerste 2 asteroids gecracked. De eerste had ik een beetje te zwaar gepopt en haalde er 4 Alexandrite uit. De tweede ging beter en pakte 14 Low Temp Diamonds. M'n Cobra is in ieder geval weer terug verdiend.

Kan je limpets trouwens weer terug halen (prospectors)? En hoeveel limpets nemen jullie meestal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De prospectors zijn verloren en kunnen niet teruggehaald worden. Je kunt wel zelf nieuwe limpets maken (kost wat materiaal). Zelf stop ik mijn cargo-bay voor 90% vol met limpet, en zodra al mijn processing-bins vol zitten jettison(abandon) ik er een stuk of 10~20. De limpets zijn dusdanig goedkoop dat je er "beter mee verlegen, dan om verlegen' kunt zitten. ;)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Misschien ook een kleine (overbodige?) tip.
Zorg dat je geen stukjes opal/diamond/etc. hebt geselecteerd (target) als je Collector Limpet z'n ding aan het doen is. Anders expired deze gelijk na dat stukje opgepakt te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ghostley schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:39:
Misschien ook een kleine (overbodige?) tip.
Zorg dat je geen stukjes opal/diamond/etc. hebt geselecteerd (target) als je Collector Limpet z'n ding aan het doen is. Anders expired deze gelijk na dat stukje opgepakt te hebben.
Bedankt!! Dit verklaart waarom dat zo vaak gebeurde...

Ik doe trouwens hetzelfde, ik vertrek ook met een volle bay aan limpets en jettison ze ook indien nodig. Ik word steeds beter in het op zicht uitzoeken van de asteroiden dus ik heb minder prospecting limpets nodig, maar ik heb toch nog steeds dat mijn limpets opraken voordat mijn bay vol zit.

Een ding dat me pas later duidelijk werd: Als je zo'n asteroide kraakt, let dan heel goed op de optimum yield. Als deze al "in het blauw" zit, en je komt een High fissure tegen, zet daar dan geen high charge op. Want dan gaat hij over de optimum yield heen.

Als je er dan een average charge op zet gaat het wel goed en zit je op optimum.. Scheelt zo meer dan de helft aan opbrengst. Zit je er dan toch nog net achter dan kan je op de volgende fissure gewoon een low gooien om het goed te maken.

Ook kwam ik er achter dat als je per ongeluk te weinig hebt geplaatst en het mislukt, je alsnog de asteroide kan opblazen door extra charges te plaatsen (mits je nog fissures over hebt natuurlijk).

Ik kwam er ook gisteren pas achter waardoor ik zo moeilijk fissures kon selecteren door er met het schip op te richten.... Als je met VR werkt dan target hij waar je naar kijkt, niet waar je schip op richt... DOH. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 01-02-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je kunt eventueel te zwaar geplaatste ladingen ook dismantlen vanuit je nav pan als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
SnoeiKoei schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:12:
Je kunt eventueel te zwaar geplaatste ladingen ook dismantlen vanuit je nav pan als ik me niet vergis.
Klopt, dat kan. Echter is dan wel de fissure gelijk pleite. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ghostley schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:17:
[...]

Klopt, dat kan. Echter is dan wel de fissure gelijk pleite. :|
:X ouch, dat is minder. Bug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostley
Nee, as designed.
De 'charge' blijft in de fissure hangen, en maakt hem daarmee onbruikbaar.
Gelukkig heb je (meestal) genoeg fissures over om alsnog de klus te klaren, maar het zijn wel kostbare secondes die je verliest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/486747060327022593/541625104036134912/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Zo, na een paar weekjes ED moet ik zeggen dat ik de game nog steeds leuk vind. Maar ik merk wel dat ik steeds maar weer de zelfde soort missies blijf doen. Cargo van plek A naar B brengen, en af en toe een Black Box ergens oppikken. Ik zou ook wel eens missies willen doen waarbij ik iemand uit de "lucht" moet knallen, maar hoe kom je er achter of je daar sterk genoeg voor bent? Zijn die terroristen niet altijd met z'n 3en? Ik heb een Viper gekocht van enkele tonnen en deze wel redelijk uitgerust volgens mij. Sowieso 2 pulse lasers en 2 multi cannons. Eén keer werd ik onderschept uit mn hyper drive en dat duel won ik, maar dat was tegen 1 vijand. Ik weet dat je zo weer opnieuw kan beginnen als je kapot geschoten wordt. Kost alleen beetje cash, maar in deze game wil ik toch zoveel mogelijk het dood gaan vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
technoaddict schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:33:
Zo, na een paar weekjes ED moet ik zeggen dat ik de game nog steeds leuk vind. Maar ik merk wel dat ik steeds maar weer de zelfde soort missies blijf doen. Cargo van plek A naar B brengen, en af en toe een Black Box ergens oppikken. Ik zou ook wel eens missies willen doen waarbij ik iemand uit de "lucht" moet knallen, maar hoe kom je er achter of je daar sterk genoeg voor bent? Zijn die terroristen niet altijd met z'n 3en? Ik heb een Viper gekocht van enkele tonnen en deze wel redelijk uitgerust volgens mij. Sowieso 2 pulse lasers en 2 multi cannons. Eén keer werd ik onderschept uit mn hyper drive en dat duel won ik, maar dat was tegen 1 vijand. Ik weet dat je zo weer opnieuw kan beginnen als je kapot geschoten wordt. Kost alleen beetje cash, maar in deze game wil ik toch zoveel mogelijk het dood gaan vermijden.
Met een viper moet dat wel lukken hoor, dat is een goed schip voor combat in het begin. Maar het is een kwestie van leren, in het begin zal je wel eens wat foutjes maken en dus doodgaan. Zorg dat je altijd genoeg geld hebt voor een rebuy!! Anders heb je wel echt een probleem. Later heb je wel een zwaarder schip nodig met shield cell boosters enz, maar voorlopig zit je met een viper prima.

Vijanden in missies zijn niet altijd met zijn drieen. Het hangt ervan af... Ook krijg je in het begin minder sterke vijanden, die ranken met je combat rank mee. Maar af en toe zitten er gewoon lastige tussen. Zorg dat je goed wordt in het ontsnappen als het misgaat :) Zoek ook geen combat areas op in het begin, want daar heb je een heleboel vijanden tegelijk en dat is een veel lastigere situatie.

Ik heb zelf trouwens bewust mijn combat rank niet geleveld, juist omdat de vijanden met je mee levellen. Betekent dus ook dat als je andere activiteiten doet zoals traden en minen, je betere wapens en shields op je schepen moet hebben om je te kunnen verdedigen. Ik heb nu competent en dat gaat nog.

PS: Afgelopen weekend eindelijk Elite geworden! *O* Weliswaar slechts trade elite (de makkelijkste) maargoed. Binnenkort de founders world eens opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
GekkePrutser schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:46:
[...]

Met een viper moet dat wel lukken hoor, dat is een goed schip voor combat in het begin. Maar het is een kwestie van leren, in het begin zal je wel eens wat foutjes maken en dus doodgaan. Zorg dat je altijd genoeg geld hebt voor een rebuy!! Anders heb je wel echt een probleem. Later heb je wel een zwaarder schip nodig met shield cell boosters enz, maar voorlopig zit je met een viper prima.

Vijanden in missies zijn niet altijd met zijn drieen. Het hangt ervan af... Ook krijg je in het begin minder sterke vijanden, die ranken met je combat rank mee. Maar af en toe zitten er gewoon lastige tussen. Zorg dat je goed wordt in het ontsnappen als het misgaat :) Zoek ook geen combat areas op in het begin, want daar heb je een heleboel vijanden tegelijk en dat is een veel lastigere situatie.

Ik heb zelf trouwens bewust mijn combat rank niet geleveld, juist omdat de vijanden met je mee levellen. Betekent dus ook dat als je andere activiteiten doet zoals traden en minen, je betere wapens en shields op je schepen moet hebben om je te kunnen verdedigen. Ik heb nu competent en dat gaat nog.

PS: Afgelopen weekend eindelijk Elite geworden! *O* Weliswaar slechts trade elite (de makkelijkste) maargoed. Binnenkort de founders world eens opzoeken.
Thanks.
Ik moet dan maar accepteren dat ik af en toe dood kan gaan door risico te nemen.
Is het trouwens zo dat de hoogte van een beloning aangeeft hoe sterk/goed je tegenstander is? Ik kom missies tegen waar ik 50.000 krijg als ik een vijand zou killen, maar ook van 300.000. Is die van 300k dan lastiger dan die van 50k?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
Ja

(Mijn kortste reactie ooit denk ik)

[ Voor 90% gewijzigd door GeeBee op 04-02-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
technoaddict schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:04:
[...]
Thanks.
Ik moet dan maar accepteren dat ik af en toe dood kan gaan door risico te nemen.
Is het trouwens zo dat de hoogte van een beloning aangeeft hoe sterk/goed je tegenstander is? Ik kom missies tegen waar ik 50.000 krijg als ik een vijand zou killen, maar ook van 300.000. Is die van 300k dan lastiger dan die van 50k?
Ja, combat is gewoon sowieso risico nemen. Ik ben er zelf mee begonnen toen ik al een zwaarder schip had en dan is het verlies van de insurance op een viper geen probleem meer. In het begin ging ik vaak dood maar ik heb al met al toch maar iets van 20 rebuys dus dat valt op zich nog wel mee.

Het is een tijdje geleden dat ik dit heb gedaan.. Maar wat ik me kan herinneren was het redelijk random. Als het er 1 is, dan is het een pittige tegenstander. Zijn het er 2 of 3 in een wing, dan zijn de rest meestal laag uitgeruste Cobra's of Eagles. Niettemin kunnen die het je wel flink lastig maken als je ze niet op tijd aanpakt. Combat tegen meerdere vijanden is gewoon lastig.

Ik heb meestal de hoogste bounties gepakt die ik kon vinden dus ik weet niet precies of die lagere makkelijker zijn. Ik denk dat het wel meevalt.

Edit: Die missies zijn trouwens bepaald geen handige manier om geld te verdienen. Het duurt altijd lang voordat de juiste vijand opdaagt.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 04-02-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
GekkePrutser schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:10:
[...]

Ja, combat is gewoon sowieso risico nemen. Ik ben er zelf mee begonnen toen ik al een zwaarder schip had en dan is het verlies van de insurance op een viper geen probleem meer. In het begin ging ik vaak dood maar ik heb al met al toch maar iets van 20 rebuys dus dat valt op zich nog wel mee.

Het is een tijdje geleden dat ik dit heb gedaan.. Maar wat ik me kan herinneren was het redelijk random. Als het er 1 is, dan is het een pittige tegenstander. Zijn het er 2 of 3 in een wing, dan zijn de rest meestal laag uitgeruste Cobra's of Eagles. Niettemin kunnen die het je wel flink lastig maken als je ze niet op tijd aanpakt. Combat tegen meerdere vijanden is gewoon lastig.

Ik heb meestal de hoogste bounties gepakt die ik kon vinden dus ik weet niet precies of die lagere makkelijker zijn. Ik denk dat het wel meevalt.

Edit: Die missies zijn trouwens bepaald geen handige manier om geld te verdienen. Het duurt altijd lang voordat de juiste vijand opdaagt.
Vanavond zet ik mn VR bril op en ga ik het duel aan :)
Het is ook niet zo dat ik het ga doen om geld te verdienen. Het is meer om de diversiteit in opdrachten te vergroten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
technoaddict schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:38:
[...]
Vanavond zet ik mn VR bril op en ga ik het duel aan :)
Het is ook niet zo dat ik het ga doen om geld te verdienen. Het is meer om de diversiteit in opdrachten te vergroten :)
Ja in VR is combat extra leuk :) Ik heb zelf een Oculus. Je hebt veel beter zicht rondom. Juist de kleinere schepen vind ik dan prettiger dan iets als een vulture waar je echt geen klap ziet naar buiten. Het is jammer dat de Eagle bijv. zo weinig firepower heeft.. Maar een Viper is een mooie tussenoptie.

Edit: Vergeet ook niet: Energy wapens (bijv lasers) voor shields en kinetics (bijv multicannon) voor hull :)

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 04-02-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/486747060327022593/543830179693461511/unknown.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DW-ike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 18:44
Goeie(zon)dag samen,
Ik speel al een jaartje ED op PS4 en vroeg me af of The Gathering nog behoefte heeft aan een BGS speler (geen powerplay). Ik support al maanden lang twee pmf's in andere hoeken van de bubble, maar heb geen contact met de betreffende factieleiding. Dat begint te vervelen. Ik kan sowieso de vloot van 10 schepen die ik in Fiden heb staan overbrengen (combat, trade en mining).

Why run? you'll only die tired......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent altijd welkom!
Ik ben zelf geen BGS speler maar op onze discord hebben we wel een paar zitten. Kom daar eerst eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
@DW-ike je bent altijd welkom! Ik post de Gathering faction status niet voor niks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Goedemorgen Cmdr's

Na lange tijd weer terug in de wereld van E:D, deze keer met een Vive op m'n kop. Wat een andere ervaring!

Gelijk een highrez en hazres ingesprongen en wat schade aangericht. Ik had verwacht dat ik kots misselijk van het spel zou worden maar niets is minder waar, kon makkelijk me een paar uurtjes bezig houden zonder problemen.

Ik liep er wel weer tegen aan dat bounty hunten niet echt wat de moeite waard is. Bounties van 200~350K maar zodra je wordt opgeblazen een re-buy van 7~20mil. Is hieraan iets gewijzigd in mijn afwezigheid?

Zijn er nog leuke dingen te doen in 'the gathering' groep aankomende tijd?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Tyoi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:17:
Ik had verwacht dat ik kots misselijk van het spel zou worden maar niets is minder waar, kon makkelijk me een paar uurtjes bezig houden zonder problemen.
Moet je eens met een SRV over een planeet gaan crossen, met een VR set op je kop :+

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Gisteren geprobeerd om onze influence in Auwers terminal wat te verhogen, en moest daarvoor een 8 tal ‘bags’ terug claimen van een diefje.
Hatch breaker -> spul drift de ruimte in (politie sloopt ondertussen de dief, of eigenlijk drie... want hij had een escorte)) maar voordat ik ze alle 8 in m’n cargo had zeiden ze *poef* en was de missie failed.
Any tips? (Of betere manieren om ons te helpen Auwers te houden.)

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostley op 11-02-2019 10:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ghostley schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Gisteren geprobeerd om onze influence in Auwers terminal wat te verhogen, en moest daarvoor een 8 tal ‘bags’ terug claimen van een diefje.
Hatch breaker -> spul drift de ruimte in (politie sloopt ondertussen de dief, of eigenlijk drie... want hij had een escorte)) maar voordat ik ze alle 8 in m’n cargo had zeiden ze *poef* en was de missie failed.
Any tips? (Of betere manieren om ons te helpen Auwers te houden.)
Collector limpets zijn het handigste in zo'n geval, als het snel moet omdat de containers beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

DFKT schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:13:
Moet je eens met een SRV over een planeet gaan crossen, met een VR set op je kop :+
Ik heb nog geen poging gedaan, maar ik moet wel een dezer dagen om te gaan engineren, ik hoop dat ik mijn avondeten binnen hou :X

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
GekkePrutser schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:53:
[...]

Collector limpets zijn het handigste in zo'n geval, als het snel moet omdat de containers beschadigen.
Hmmm, ik had wel twee van die knechtjes rondsuizen. Maar was ook nog bezig met 1 van de escortes die op me aan het hameren was. Denk dat dat te lang geduurd heeft. :'(
Ik meende me toch te herinneren dat rondzwevend spul niet zo snel kapot ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tyoi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:55:
[...]

Ik heb nog geen poging gedaan, maar ik moet wel een dezer dagen om te gaan engineren, ik hoop dat ik mijn avondeten binnen hou :X
Gewoon heel rustig rijden eerst, je went er vanzelf aan en dan wordt hard rijden en rare stuiters maken ook steeds minder erg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DFKT schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:13:
[...]

In het Nervi systeem is ook een leuke berg om te beklimmen (zorg voor voldoende reparatie en refuel materialen). Ik heb er destijds enkele dagen over gedaan om de top te bereiken, in VR is het een behoorlijk indrukwekkende ervaring (foto's)

Het is ook een prima plek om te leren klimmen door jumps en thrusters te combineren :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hApJRko.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Maar eens voor het eerst in mn cmdr leven bezig geweest met de engineers. Ookal heb ik +350 uur in het spel zitten nooit mee bezig gehouden.

De 4C multicannon op mn FdL naar grade 4 overcharge kunnen krijgen, Nu sloop ik als een malloot alle schepen in een hazres :o Geen idee waarom ik hier niet eerder mee begonnen ben 8)7

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kan je meerdere verschillende 'mods' op je hardpoints heben? Bijvoorbeeld een grade 5 overcharge en grade 5 rapid fire? (ik noem maar wat)

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Tyoi schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:54:

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kan je meerdere verschillende 'mods' op je hardpoints heben? Bijvoorbeeld een grade 5 overcharge en grade 5 rapid fire? (ik noem maar wat)
Nee, combineren is niet mogelijk.
Zodra je een nieuwe mod erop zet, verdwijnt de oude.
Je kan er wel nog een experimental effect overheen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Tyoi schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:54:
[..]

De 4C multicannon op mn FdL naar grade 4 overcharge kunnen krijgen, Nu sloop ik als een malloot alle schepen in een hazres :o Geen idee waarom ik hier niet eerder mee begonnen ben 8)7

[..]
Eindelijk nog een Commander die vliegt in een Fer-de-Lance! (y)

EDIT: en ook ik heb een ge-under-engineerde FdL: https://inara.cz/cmdr-fleet/48703/222973/

[ Voor 41% gewijzigd door MacNetron op 12-02-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stefijn Ben jij nog actief? Binnen ED dus.. ivm Discord status enzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

MacNetron schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:27:
Eindelijk nog een Commander die vliegt in een Fer-de-Lance! (y)
Is toch een prima schip! Of is de FdL niet zo geliefd in the Gathering? Ik heb op dit moment op alle hardpoints autocannons grd4 overcharge zitten, het is nu bijna alsof ik god mode heb aangezet. Ze zouden autocannons moeten hernomen naar IDDQD :P

Heeft iemand een idee waarom ik steeds uit private groups wordt gelazerd? Krijg steeds de melding "Could not connect to the matchmaking server." als ik ingame aan het 'vliegen' ben. Gebeurd in open, mobius, the gathering, persoonlijke private group en ook als ik een minuutje of 2~3 idle in solo (al is dat misschien een andere melding).

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 06:47
Leutje schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:43:
@stefijn Ben jij nog actief? Binnen ED dus.. ivm Discord status enzo :P
Nope, ik ben te druk met het bouwen van een huis. Maar ik wil wel in de discord blijven aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Tyoi schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:26:
[...]

Is toch een prima schip! Of is de FdL niet zo geliefd in the Gathering? Ik heb op dit moment op alle hardpoints autocannons grd4 overcharge zitten, het is nu bijna alsof ik god mode heb aangezet. Ze zouden autocannons moeten hernomen naar IDDQD :P
Is het ook, alleen de jump-range is laag en het aantal optional modules is weinig. Het is meer een tussenschip voor de Anaconda en de meesten gaan meteen door daarheen (denk ik).
Heeft iemand een idee waarom ik steeds uit private groups wordt gelazerd? Krijg steeds de melding "Could not connect to the matchmaking server." als ik ingame aan het 'vliegen' ben. Gebeurd in open, mobius, the gathering, persoonlijke private group en ook als ik een minuutje of 2~3 idle in solo (al is dat misschien een andere melding).
ED wil bijna permanent connectie met de FD servers. Die verlies je steeds zo te zien.
Het zou een FD server probleem kunnen zijn, maar als dit frequent optreedt, dan lijkt me dit eerder je lokale internet/netwerk.
Ik hou mijn Steam friends list en de Discord open op 2de scherm, dan zie ik altijd of Ziggo weer eens problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tyoi schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:26:
[...]
Geen idee waarom, maar dit heb ik ook al meerdere keren gehad.. Vervelend tijdens het minen want als je weer inlogt dan spawnen de piraten weer en je hold zit dan vol.

Ook merkte ik dat als ik opnieuw inlog hij dan vaak blijft hangen op het ronddraaiende hologram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

MacNetron schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:42:
Is het ook, alleen de jump-range is laag en het aantal optional modules is weinig. Het is meer een tussenschip voor de Anaconda en de meesten gaan meteen door daarheen (denk ik).
Meh, ik heb een conda maar dat ding is zo langzaam dat ik er geen fun mee heb in een RES. Liever een Vulture of dus de FdL en lekker een beetje rondvliegen en schieten.
GekkePrutser schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:32:
Ook merkte ik dat als ik opnieuw inlog hij dan vaak blijft hangen op het ronddraaiende hologram.
Ja! Dat heb ik dus precies hetzelfde. Ik ga vanaaf maar even proberen om een poort open te zetten en te forwarden, wellicht lost het dat op. Ik ben vrij zeker dat m'n internet verbinding zelf gewoon in orde is.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 11:56
GekkePrutser schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Geen idee waarom, maar dit heb ik ook al meerdere keren gehad.. Vervelend tijdens het minen want als je weer inlogt dan spawnen de piraten weer en je hold zit dan vol.

De servers hebben het dan zwaar volgens mij.

Het probleem met piraten als je hold niet leeg is en ze spul willen hebben, is simpel: Wanneer ze op de radar verschijnen, boost je weg, net zo lang totdat ze van je scanner range vallen (~8km), dan zijn ze weg en spawnen ze niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
AceAceAce schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:22:
[...]

De servers hebben het dan zwaar volgens mij.

Het probleem met piraten als je hold niet leeg is en ze spul willen hebben, is simpel: Wanneer ze op de radar verschijnen, boost je weg, net zo lang totdat ze van je scanner range vallen (~8km), dan zijn ze weg en spawnen ze niet meer
Klopt, maar dat is behoorlijk vervelend met name omdat mijn mining schip niet zo snel gaat.. Kost me meestal 5-10 minuten. Maargoed het is wel te doen inderdaad. En af en toe ben ik niet ver genoeg gegaan (in mijn ervaring moet het verder dan de scanner range - waarschijnlijk ook omdat ik geen A scanner heb) en dan moet ik het weer opnieuw doen. Vooral omdat het komt door een game bug/server probleem is het gewoon vervelend :-(

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 13-02-2019 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-10 09:10
Goede middag commanders!

Ik ben helemaal nieuw hier en begeef me pas een week of 2 in de ruimte. Uiteraard nog een hoop aan het leren en het spel is echt veel uitgebreider dan ik aanvankelijk dacht.

Omdat ik na 2 dagen spelen met een xbox controller wel doorhad dat ik het een tof spel vind, een T.16000M hotas aangeschaft. In combinatie met de nodige YouTube tutorials ondertussen aan het deep core minen in solo play.
Dat is op het moment ook nog het enige wat ik kan en snap :P Dus mijn speeltijden zijn lekker relaxed rondvliegen en scannen.

Gisteren had ik een prima avond en in 2 uur 3 void opals gemined. Nu zit ik op mijn joystick af en toe nog te klooien met de controls voor mn landing gear en cargo scoop. Nou blijkt dat er ook een knop is om alles uit je ruim te mieteren :F Dus opeens zag ik mijn hele hebben en houden rondzweven, en ontploffen.

Vanavond nog maar eens proberen en die knop unbinden. Maar waar is die functie uberhaupt voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Rule #1

unbind eject cargo :P

Welkom pimskie! Kom je ook gezellig op discord?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefijn schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:40:
[...]

Nope, ik ben te druk met het bouwen van een huis. Maar ik wil wel in de discord blijven aub
Het ging ook niet om wel of niet in discord blijven. Het ging om je admin status :P
Ok dan blijf je nog even Admin en we horen je vanzelf wel! Have Fun @stefijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, admin status mag er af :) al nooit gesnapt waarom ik die had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
pimskie schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:33:

Vanavond nog maar eens proberen en die knop unbinden. Maar waar is die functie uberhaupt voor?
Nou blijkt dat er ook een knop is om alles uit je ruim te mieteren :F
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
Jaja, ik snap het ;) Wat ik bedoelde, waarom zou je alles in 1x uit je ruim willen gooien?
daPet schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:20:
Welkom pimskie! Kom je ook gezellig op discord?
Thanks, ik zal zeker van de week eens langskomen!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Lijkt erop dat de goede port forwarden de oplossing was voor mijn connectivity problemen in E:D.

Heb ook weer radio sidewinder gevonden, toch lekker als je een stuk moet reizen.

Hebben de HMD bezitters onder ons nog een tip voor toetsenbord gebruik in VR? Huidig heb ik OVRDrop en E:D Runner draaien om websites zoals Inara en EDDB.io te kunnen bekijken ingame, en terug te focusen op de E:D client windows met een druk op de hotas-knop. Maar gemakkelijk een systeem naam of website typen is nog een uitdaging.

Hoe lossen jullie dit op?

6) You just checked it.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Onder de Rift doorgluren om te zien waar het toetsenbord is. Helaas. Consolespelers hebben een on-screen tobo maar PC-VR-spelers zijn blijkbaar niet zo belangrijk. Echt 1 van de grote manco's van PC+VR wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 11:56
Als je illigaal of stolen carge hebt gevonden en je wilt ergens docken maar je wordt gescanned, kan je het eventueel eruit donderen.
Of wanneer je meer jumprange wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AceAceAce schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:55:
[...]

Als je illigaal of stolen carge hebt gevonden en je wilt ergens docken maar je wordt gescanned, kan je het eventueel eruit donderen.
Of wanneer je meer jumprange wilt.
Of wanneer je door piraten wordt lastiggevallen en je weet dat je gaat verliezen. Ofzo. Nooit met opzet gedaan, wel per ongeluk --> unbinden dus. :X

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

SnoeiKoei schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:37:
Onder de Rift doorgluren om te zien waar het toetsenbord is. Helaas. Consolespelers hebben een on-screen tobo maar PC-VR-spelers zijn blijkbaar niet zo belangrijk. Echt 1 van de grote manco's van PC+VR wat mij betreft.
Bah, ik las ook een via-via reactie van Frontier waarin staat dat ze geen moeite gaan doen voor een ingame keyboard.

Andere opties zijn eventueel een (tweede) OVRdrop exe openen die een venster van een webcam laat zien. Deze wecam staat op z'n beurt naar je keyboard te kijken zodat je kan zien wat je aan het intypen bent.

Of, wellicht gewoon een OVRdrop venster gelinkt aan het windows onscreen keyboard. Ik ga dit vanaaf eens proberen.

Edit:
Logitech is bezig met een 'echt' virtueel toetsenbord SDK.

[ Voor 7% gewijzigd door Tyoi op 14-02-2019 09:05 ]

6) You just checked it.

• technoaddict
Ik zorg ervoor dat mijn toetsenbord verticaal tussen de Hotas sticks staat, altijd op de zelfde plek. Mezelf aangeleerd waar de knoppen zitten die ik af en toe moet gebruiken op het toetsenbord. Op zich prima te doen, en het gaat maar om een paar knoppen.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

technoaddict schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:12:
Ik zorg ervoor dat mijn toetsenbord verticaal tussen de Hotas sticks staat, altijd op de zelfde plek. Mezelf aangeleerd waar de knoppen zitten die ik af en toe moet gebruiken op het toetsenbord. Op zich prima te doen, en het gaat maar om een paar knoppen.
Tot je lekker aan het exploren bent en regelmatig system names wil intypen.

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

technoaddict schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:12:
Ik zorg ervoor dat mijn toetsenbord verticaal tussen de Hotas sticks staat, altijd op de zelfde plek.
Zo heb ik het ook staan, maar...
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:00:
Tot je lekker aan het exploren bent en regelmatig system names wil intypen.
Dit.

6) You just checked it.

• Ghostley
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:37:
[...]

Consolespelers hebben een on-screen tobo maar PC-VR-spelers zijn blijkbaar niet zo belangrijk. Echt 1 van de grote manco's van PC+VR wat mij betreft.
Console heeft inderdaad een OSK. (Handig voor de Galaxy Map, maar drama voor chat...)
Maar ik kan niet wachten tot ook daar VR mogelijk zal zijn. (wellicht met de PS5, want ik denk niet dat de PS Pro krachtig genoeg is...)
Free-look werkt aardig op een 55" scherm, maar ik mis toch wat immersiveness. ;(

• daPet
Je hebt als alternatief nog VoiceAttack voor op de pc.

VR combineren met andere dingen is idd nog niet te doen. Mijn 2e scherm is wat dat betreft nog oppermachtig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theaumas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 09:22
Hi all, sinds kort ook begonnen aan E:D. Het is voor mij ontzettend zoeken wat ik leuk vind en wat ik kan. Heb ondertussen een Type-6, trade ik wat mee. Heb nu 7mil.
Ben via Google op dit forum gekomen, natuurlijk zijn er Tweakers die dit spelen, niet eerder aan gedacht.
Ik ben al naar HIP 87414 gevlogen, heb mn andere ship (Adder) hiernaartoe over laten komen. Ook heb ik toegang tot de Private Group.

Vaak speel ik op dinsdagavond een paar uurtjes, en/of op woensdagavond. In het weekend zou ook nog wel eens kunnen, maar vaak heb ik andere verplichtingen.

Zou iemand mij eens een wat wegwijs kunnen maken in wat hij of zij leuk vindt om te doen?
Ik las al dat er Discord was, ik ga het direct downloaden en kijken of ik iemand kan vinden.

Toch wilde ik ook hier even laten weten dat ik in de buurt ben! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik speel ook nog niet zo lang en net als jij begonnen met wat trade missies. Toen ik eenmaal de 2 miljoen credits te pakken had heb ik een Cobra MK3 als deep core mining ship opgezet en na enkele runs doorgegroeid naar een ASP X. Deep core mining is momenteel de meest efficiente manier om credits te verdienen (met de Cobra ongeveer 50 miljoen per volle lading als je alleen void opals pakt).

Het spannende aan minen met de cobra was het missen van een shield generator, maar de wendbaarheid maakte dat het goed te doen was (en je leert er nog een beetje van sturen ook).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daPet
Welkom! Vind het tof dat na zoveel jaar nog steeds nieuwe spelers er bij komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Hier nog even de cobra build met uitleg waarin ik ben begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/486747060327022593/546409126440468510/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Ghostley schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:17:
[...]

Console heeft inderdaad een OSK. (Handig voor de Galaxy Map, maar drama voor chat...)
Maar ik kan niet wachten tot ook daar VR mogelijk zal zijn. (wellicht met de PS5, want ik denk niet dat de PS Pro krachtig genoeg is...)
Free-look werkt aardig op een 55" scherm, maar ik mis toch wat immersiveness. ;(
Steam VR heeft een virtueel keyboard, al denk ik dat die enkel beschikbaar is indien je in Big Picture speelt met controller..

Ik raad wel aan de Planet scanner en Frequentie scanner te binden aan je muis indien mogelijk, prutsen en pielen met een joystick is geen aangename ervaring..

Mijn setup is als volgt:

_________Scherm___________
Throttle | Keyboard | Stick | muis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik heb het virtuele toetsenbord probleem (voor mij) op dit moment deels opgelost door 2x een OVRdrop venster te openen, eentje voor chrome en eentje voor het windows onscreen toetsenbord. Werkt helaas niet in E:D aangezien het OSKeyboard focus pakt zodra je deze gebruikt.

Afgelopen weekend voor het eerst in mijn Cmdr leven eens gaan minen. Hoofdzakelijk voor Engineer Selene Jean maar daarna maar eens Voidopals en andere high value minerals wezen minen in de buurt. In een avondje rond de 60mil bij elkaar kunnen sprokkelen. Ben nog niet heel erg onder de indruk van de opbrengsten, maar het is op dit moment meer dan bounty hunten dus ik zal wel ff een reserve opbouwen zo. Is ook beste wel rustgevend vergeleken met hazres bountyhunting de hele avond :D

Het viel me op dat de prijzen in EBBD flink verouderd zijn, moest best wel een paar stations afgaan om een goede prijs te krijgen voor de ore. Edit: Lama, user updated info, dus kan oud zijn. Ik ga mijn steenje bijdragen met EDMC.

Vraagje: Klopt het dat je engineers rank niet omhoog gaat als je gebruikt maak van de 'pinned blueprints'? Heb mijn armor vol grade 1 gekregen, maar kan niet naar grade 2 (en 3 en 4). Engineer 'level up' balkje is nog helemaal leeg. Moet je fysiek aanwezig zijn in het station/settlement van de engineer om dit te lvlen? Edit: Maar een zoot exploration data gegeven aan die doos, kwam gelijk op grade 4 terecht. Kan ik nu door naar de volgende engineer :/

[ Voor 8% gewijzigd door Tyoi op 20-02-2019 08:25 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimskie
Goeie avond piloten,

Er staat me iets bij dat ik hier ooit ergens gelezen heb dat de Tweakers een thuis basis hebben ergens. Klopt dat? En zo ja, waar is die? Dan kom ik eens buurten :)

In het TS gekeken en wat rond gezocht, maar helaas niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goedeavond Pimskie,

De thuisbasis van de meeste tweakers in HIP87414, Blaauw City. We hebben ook een squadron: Tweakers United In Group. Deze info stond inderdaad nog niet in de TS, heb ik er direct aan toegevoegd (dank voor het melden (y) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Drumatiko schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:34:
Goedeavond Pimskie,

De thuisbasis van de meeste tweakers in HIP87414, Blaauw City. We hebben ook een squadron: Tweakers United In Group. Deze info stond inderdaad nog niet in de TS, heb ik er direct aan toegevoegd (dank voor het melden (y) ).
Super, bedankt voor de snelle reactie. Ik was net vanuit die regio naar Diaguandri vertrokken, maar keer dan toch weer om, om me aan te sluiten bij The Gathering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
pimskie schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:43:
[...]

Super, bedankt voor de snelle reactie. Ik was net vanuit die regio naar Diaguandri vertrokken, maar keer dan toch weer om, om me aan te sluiten bij The Gathering!
Top! Meer zielen meer vreugde :)
Kom je ook buurten in discord? (zie sig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimskie
daPet schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Top! Meer zielen meer vreugde :)
Kom je ook buurten in discord? (zie sig)
Dat is ook zeker de bedoeling. Ik moet alleen eerst ff m'n mic fixen. Omdat mensen vaak m'n game geluid horen...

In ieder geval geariveerd :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jGQGX1s/20190303200759-1-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Voice is niet verplicht hoor, ik zelf zit zelden in de spraak kanalen ;)

Top dat je Blaauw ff bezoekt, er zijn veel van ons nu even op expeditie dus niet in de buurt. Maar er zijn wel wat achterblijvers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57
Leuke thread en het lijkt me een leuk spel om te spelen, helaas net de aanbieding gemist, dus ik wacht nog even misschien dat er met pasen weer een actie is om hem goedkoop te kopen.
Pagina: 1 ... 91 ... 122 Laatste