Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 20:44
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 01:26:
Help... ik zit ergen in het melkweg zonder brandstof...kan geen kant op. Ik vind het echt een stom spel. Ik heb echt spijdt van dat ik het heb gekocht.
Ik ben weleens zonder brandstof komen staan. Door eigen schuld, omdat ik het niet oplette.
Ik heb mijn lesje geleerd en natuurlijk ben ik doorgegaan, er valt toch veel te ontdekken en zien in de spel.

Tip:
Zorg dat je een fuel scoop heeft.
In de sterrenkaart kan je de fuelscoopable sterren door de filter halen en koers bepalen. Zo komt je zelden zonder brandstof staan. Sterren die fuelscoopable is: K G B F O A M.

Komt je uiteindelijk toch zonder brandstof, bel fuelrat en of kom bij onze chat discord.
https://discord.gg/WSkkds9

vergeet je ook niet overbodige systemen uitzetten, die verbruikt de brandstof ook.

[ Voor 3% gewijzigd door captain_ghost op 02-01-2018 13:25 ]

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
vergeet niet dat selfdetruct ook een oplossing kan zijn in je sidey kost t niks de rest 10% van je totale schip waarde ( vlieg nooit met minder dan een rebuy!)

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

Vergeet ook vooral niet dat rondvliegen in een systeem ook brandstof kost, dus niet alleen het jumpen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iRGJ8nm.png
Fuelrats _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 03-01-2018 01:27 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Vandaag begonnen met Piracy. No more Mr. Nice Guy! 8-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h7IyuR0.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMkBAPC.png
De meeste opbrengst heb je met Low Temperature Diamonds à 50.000+ per ton...

Voor wie dat ook wil: ik ben met deze guide begonnen:
YouTube: Elite Dangerous: Piracy, Faster Cash than a Haz RES

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

We zijn nu in oorlog met HIP 87414 Patrons Of Law; weet iemand de locaties van de Conflict Zones? >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N0Xw8GqnSBhYXtoPRobEs4C0/thumb.png
edit: High Intensity CZ gevonden op 28mln km vanaf Blaauw City. 300.000 credits verdient tot de Multicannons leeg waren.

[ Voor 62% gewijzigd door Zandhond op 05-01-2018 13:36 . Reden: toevoegen tekst/plaatje ]

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 10:19
Zandhond schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:48:
We zijn nu in oorlog met HIP 87414 Patrons Of Law; weet iemand de locaties van de Conflict Zones? >:)
[afbeelding]
edit: High Intensity CZ gevonden op 28mln km vanaf Blaauw City. 300.000 credits verdient tot de Multicannons leeg waren.
Op dit moment zie ik overal en nergens conflict zones, waaronder bij Blaauw. Let bij Blaauw wel op, de twee High risc zones zijn voor verschillende burgeroorlogen.

[ Voor 8% gewijzigd door celshof op 06-01-2018 00:14 ]

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-11 15:08
als ik vanavond de tijd heb ook maar weer eens naar blaauw. zit nu bij maia. vanaf blaauw maar mensen vervoeren richting een ander stelsel. daarna denk ik voor het eerst focus op een aanval schip.

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Status HIP87414 dd 06-01:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/399232344839421954/unknown.png

Iedere faction in oorlog :)

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 23:30
Gisteren een rondje engineers gedaan met een python voor in de combat zone, 4 pulse en een burst. Was eigenlijk van plan een multicannon met corrosive ipv de burst te gebruiken, maar die bleek ik niet te hebben.

Misschien dat ik ooit ook nog eens die instagib python met frags ga proberen, maar vind het met normale wapens eigenlijk al makkelijk genoeg.

Ook nog wat geschoten, 1.3M combat bonds voor the gathering, schiet niet erg op vergeleken met wanneer je in een wing aan het schieten bent natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door haarbal op 06-01-2018 18:07 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

Ik heb op mijn Python 2 burst lasers (class 3 focused weapon lvl5 engineerd) en 3 multicannons (1x class 3 en 2x class 2 efficient weapon lvl5); dat knalt als een malle in de CZ. Die lasers hebben een range van meer dan 5km, dat en mijn onoplettendheid leverde me 2x een bounty op voor het neerschieten van een vijandig schip buiten de combat zone. Nog 6 dagen wachten totdat de bounty wordt omgezet in een fine.
8)7
Je gaat gek worden van de interdicties :P En nee je kan ze niet zomaar neerknallen om er af te komen

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:12
Nieuwe pc speler hier die zich met veel frustratie door de trainingen heeft proberen te werken om daarna kapot geschoten te worden in de open mode :+ Nu wilde ik Mobius joinen, maar die zit blijkbaar helemaal vol. Iemand nog een goed alternatief? Of ben ik aangewezen op de solo mode?

Edit : Ahh Mobius EURASIA is beschikbaar :D

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 08-01-2018 02:01 ]

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Beakzz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 01:53:
Nieuwe pc speler hier die zich met veel frustratie door de trainingen heeft proberen te werken om daarna kapot geschoten te worden in de open mode :+ Nu wilde ik Mobius joinen, maar die zit blijkbaar helemaal vol. Iemand nog een goed alternatief? Of ben ik aangewezen op de solo mode?

Edit : Ahh Mobius EURASIA is beschikbaar :D
Aloha and welcome! o7!

Je kan ook nog "The Gathering" joinen. Daarin vliegen wij mafkezen als we lekker samen willen knallen.
Speelt als bijna Solo, maar net niet helemaal :D

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

Leutje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:26:
Je gaat gek worden van de interdicties :P En nee je kan ze niet zomaar neerknallen om er af te komen
Nee, ik scan ze even om te kijken of ze niet ook wanted zijn. Zo ja, knallen maar, zo niet, 4 pips naar engines en weg boosten. O-)
Wel jammer dat de oorlog nu alweer over is; toch zo'n 25 mln credits verdient dankzij de Massacre missions.

• Beakzz
MacNetron schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Aloha and welcome! o7!

Je kan ook nog "The Gathering" joinen. Daarin vliegen wij mafkezen als we lekker samen willen knallen.
Speelt als bijna Solo, maar net niet helemaal :D
Ah thanks. Die had ik niet gezien in de op. Ga het gelijk doen :)

Verwijderd

Ik speel sinds een maand of 1.5 op de Xbox en heb een vraag aan de meer ervaren spelers:

Ik speel solo en doe meestal gewoon wat missies: Deliveries en Data deliveries.
Het valt me echter op dat het spel zelfs bij de lulligste missies (Neutral, 5000Cr reward) enorm sterke tegenstanders achter me aan stuurt.
Als ik de Interdiction niet weet te ontwijken (omdat ik de controller even heb neergelegd tijdens een 15 minuten durende supercruise) ben ik 9 van de 10 keer in enkele seconden dood.
Het is vrijwel altijd een Python die altijd sneller, wendbaarder en uiteraard beter bewapend is: Ik kan niet van ze vluchten want ze halen me met gemak in en ik heb geen schijn van kans in een gevecht.
Ik heb inmiddels verschillende schepen gehad: Sidewinder, Cobra en nu Asp Explorer en met al deze schepen kon ik in de RES sites uitstekend meekomen met de meeste tegenstanders, en als het dan een keer verkeerd ging kon ik meestal nog wel wegkomen, maar de "scripted" tegenstanders tijdens de missies zijn een heel ander verhaal.
Het begint een punt van frustratie te worden, de combat zou een leuke afwisseling kunnen zijn van het vrij monotone reizen, maar de interdictions zijn nu meer een soort repetetive minigame en als ik die verlies ben ik dood.

Is dit normaal, of heb ik hier met een bug te maken? Ik dacht dat een (A) Cobra bijvoorbeeld sneller en wendbaarder was dan een Python, maar ook al zit ik pal achter hem, hij draait zo snel weg dat ik hem gewoon onmogelijk kan bijhouden en binnen ekele seconden zijn de rollen omgedraaid en ben ik dood...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 11:51 ]

• haarbal
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:26:
Is dit normaal, of heb ik hier met een bug te maken? Ik dacht dat een (A) Cobra bijvoorbeeld sneller en wendbaarder was dan een Python, maar ook al zit ik pal achter hem, hij draait zo snel weg dat ik hem gewoon onmogelijk kan bijhouden en binnen ekele seconden zijn de rollen omgedraaid en ben ik dood...
Ik geloof dat zulk soort vijanden ook engineered zijn, Mijn python boost naar 450, en dat is ongeveer net zo snel als een cobra met 4A thrusters zonder engineers.

Als ze je voor een cargo missie of passagier interdicten gaan ze je eerst scannen, als je dan een heatsink gebruikt lukt dat ze niet en heb je genoeg tijd om te vluchten. Weet niet of dat bij data missies ook werkt, die beginnen gelijk te schieten geloof ik, al zou de heatsink nog wel kunnen helpen omdat de target lock verdwijnt. Maar ik weet niet of de ai zich daar veel van aantrekt. Chaff zou kunnen werken als ze geen fixed wapens hebben.

je zou wat hull reinforcements kunnen installeren misschien, met een 2D hull reinforcement op de cobra heb je al 2x de hitpoints op je hull.

Verder weet ik niet echt een advies behalve 4 pips op engine, 2 op shield, boost boost boost en duimen dat ze je niet te pakken krijgen. :P

Verwijderd

haarbal schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Ik geloof dat zulk soort vijanden ook engineered zijn, Mijn python boost naar 450, en dat is ongeveer net zo snel als een cobra met 4A thrusters zonder engineers.

Als ze je voor een cargo missie of passagier interdicten gaan ze je eerst scannen, als je dan een heatsink gebruikt lukt dat ze niet en heb je genoeg tijd om te vluchten. Weet niet of dat bij data missies ook werkt, die beginnen gelijk te schieten geloof ik, al zou de heatsink nog wel kunnen helpen omdat de target lock verdwijnt. Maar ik weet niet of de ai zich daar veel van aantrekt. Chaff zou kunnen werken als ze geen fixed wapens hebben.

je zou wat hull reinforcements kunnen installeren misschien, met een 2D hull reinforcement op de cobra heb je al 2x de hitpoints op je hull.

Verder weet ik niet echt een advies behalve 4 pips op engine, 2 op shield, boost boost boost en duimen dat ze je niet te pakken krijgen. :P
Bedankt voor de input!

De heatsinks heb ik nog niet geprobeerd, die ga ik een paar installeren.

4 Pips op engine en 2 op shield en boosten was mijn eerste reactie ook, maar als ze je letterlijk in 5 seconde stuk schieten werkt dat gewoon niet; Je bent dood voor je buiten bereik bent. (En dat was met hull reinforcements, , A thrusters ,A shield en shield boosters in mijn Cobra)

Vlieg nu in een Asp explorer die ik aan het upgraden ben en die ben ik nog niet verloren gelukkig, maar ik heb al wel meegemaakt dat mijn belager zich aankondigde en tegelijk met mij uit supercruise kwam bij mijn bestemming. (Waar hij me niet kon aanvallen) Uiteraard diezelfde @#$%& Python die me anders ongetwijfeld had ingemaakt.

In principe is de interdiction minigame makkelijk genoeg, maar het is dodelijk vervelend om tijdens lange vluchten continue alert te blijven om insta-kills te vermijden. Ik had die tijd liever gebruikt om even iets te drinken te pakken of een CD'tje op te zetten ofzo.

Wat dat betreft vind ik het een game die best een echte single player modus zou kunnen gebruiken, met moeilijkheidsgraden, en misschien zelfs een "peaceful" mode ala minecraft.
Het rondvliegen is erg leuk leuk en de combat kan ik ook erg waarderen, heb er geen moeite mee om een keer mijn Vulture te verliezen omdat ik ruzie zoek met de verkeerde in een RES , maar die scripted interdictions voelen gewoon cheap en zorgen voor stress tijdens een potentieel erg relaxte bezigheid na een avondje intensief gamen.

• captain_ghost
Zorg dat je sneller dan 350 ms vliegt. Dan is de kans groter dat je weet ontsnappen.
Anders moet je even bij engineer bezoekje nemen zodat je motoren sneller laten vliegen.

Zodra je indictet en niet meer weet ontsnappen. laat de besturing los en gas op nul zetten. Daardoor zal je nauwelijks tot niet gaan tollen.
Hierdoor wint je de kostbare seconden, en ermee kan je snel afstand gaan maken.

Of je komt in de stelsel aan, dus ook in buurt van zon.. Als iemand gelijk jouw wilt pakken, maak gebruik van de zon. Zodra sukkel in zon crasht, ben je hem voor minste kwartier kwijt.

Verwijderd

captain_ghost schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:05:
Zorg dat je sneller dan 350 ms vliegt. Dan is de kans groter dat je weet ontsnappen.
Anders moet je even bij engineer bezoekje nemen zodat je motoren sneller laten vliegen.

Zodra je indictet en niet meer weet ontsnappen. laat de besturing los en gas op nul zetten. Daardoor zal je nauwelijks tot niet gaan tollen.
Hierdoor wint je de kostbare seconden, en ermee kan je snel afstand gaan maken.

Of je komt in de stelsel aan, dus ook in buurt van zon.. Als iemand gelijk jouw wilt pakken, maak gebruik van de zon. Zodra sukkel in zon crasht, ben je hem voor minste kwartier kwijt.
Engineers heb ik nog niets mee gedaan , maar ik begrijp dat het nogal een grind is om daar aan te beginnen en dat dat mogelijk over een paar maanden aangepast wordt. Wellicht moet ik dan ook eerst
vergunningen voor bepaalde stelsels halen en andere zaken waar ik me nog helemaal niet in verdiept heb.

Maar ontsnappen an sich is gewoon zinloos, ik schreef eerder 5 seconden maar dat is een gemiddelde, vaak is het eerder 2 seconde: Interdiction gelukt, shield down, taking damage, dood.... (vaak terwijl ze roepen dat je alleen maar even 4 ton cargo hoeft te laten vallen, wat met een xbox controller volgens mij niet eens kan binnen de tijd dat hij je stuk schiet.)

De interdictions vinden ook nooit plaats in de buurt van de zon, het zijn duidelijk scripted events die je even de tijd geven om in een stelsel even je bestemming te kiezen om vervolgens halverwege of tegen het eind van de reis aan te vallen.

Buiten deze scripted interdictions heb ik geen enkele moeite met het spel of de combat, in een RES (high) vecht ik tegen dezelfde schepen met dezelfde rank en dat zijn spanned maar haalbare gevechten.
En ik heb nog maar 1 keer een interdiction meegemaakt buiten een missie, en toen had ik niks bij dus vloog ie gewoon weer weg....

• haarbal
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:20:
Engineers heb ik nog niets mee gedaan , maar ik begrijp dat het nogal een grind is om daar aan te beginnen en dat dat mogelijk over een paar maanden aangepast wordt. Wellicht moet ik dan ook eerst
vergunningen voor bepaalde stelsels halen en andere zaken waar ik me nog helemaal niet in verdiept heb.
Het is een grind om ze allemaal te unlocken, en het is een grind om sommige materialen te vinden voor de level 5 upgrades.

Maar als je al een tijdje speelt zou ik even kijken of je de invite van farseer hebt en dan de meta alloys gaan halen. Een FSD upgrade scheelt je juist een hoop grinden en met een thruster upgrade kan je misschien makkelijker wegkomen.

Verwijderd

haarbal schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Het is een grind om ze allemaal te unlocken, en het is een grind om sommige materialen te vinden voor de level 5 upgrades.

Maar als je al een tijdje speelt zou ik even kijken of je de invite van farseer hebt en dan de meta alloys gaan halen. Een FSD upgrade scheelt je juist een hoop grinden en met een thruster upgrade kan je misschien makkelijker wegkomen.
Bedankt voor de tip!

Het kan best zijn dat ik dat berichtje per ongeluk verwijderd heb, maar ik begrijp dat ik alleen maar "scout" rank in exploring moet hebben. Volgens mij ben ik "pathfinder" en dat zou betekenen dat ik haar alleen maar hoef op te zoeken met die metal alloys en daarna materialen kan gaan zoeken.

Dat is in ieder geval iets om me eens in te verdiepen en upgraded thrusters en shield boosters zou best eens het verschil kunnen maken.

• Beakzz
Bovenstaande verhaal klinkt zwaar frustrerend. Zelf kom ik nog makkelijk weg na een interdiction door gelijk gas terug te nemen en als de interdiction toch lukt dan 1 x boost en weer terug naar hyperspeed.

Maar ja ik vlieg nog in het eerste noob schip dus mijn vijanden zijn ook niet echt snugger gok ik :+

Voor de rest heb ik eigenlijk alleen nog maar one way missies gedaan, want ik kan te weinig lading meenemen om daar ook maar enigszins boeiend geld mee te verdienen, maar vanavond ga ik de politie een handje helpen bij een planeet met ringen, want daar schijnt het echte geld te liggen voor noobs :)

Verwijderd

Beakzz schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:36:
Bovenstaande verhaal klinkt zwaar frustrerend. Zelf kom ik nog makkelijk weg na een interdiction door gelijk gas terug te nemen en als de interdiction toch lukt dan 1 x boost en weer terug naar hyperspeed.

Maar ja ik vlieg nog in het eerste noob schip dus mijn vijanden zijn ook niet echt snugger gok ik :+

Voor de rest heb ik eigenlijk alleen nog maar one way missies gedaan, want ik kan te weinig lading meenemen om daar ook maar enigszins boeiend geld mee te verdienen, maar vanavond ga ik de politie een handje helpen bij een planeet met ringen, want daar schijnt het echte geld te liggen voor noobs :)
Als mede-noob: Er is goed geld te verdienen in die RES (resource extraction sites) , maar als nieuwkomer pas wel op met de "Hazardous" sites, daar kun je ook geld verdienen en liggen de beloningen veel hoger, maar de vijanden zijn ook een stuk moeilijker en vliegen vaak in groepen (wings).
Wat ik daar doe is wachten tot de politie ergens op schiet en me er pas mee bemoeien als hun shields neer zijn. (En even double checken of hij niet in een wing vliegt want anders kant het alsnog zomaar zijn dat 1 van zijn maatjes je aanvalt)
Als je one way missies blijft doen in hetzelfde gebied gaat je status bij de verschillende facties omhoog en als je dan een schip koopt met wat meer vrachtruimte kun je makkelijk een paar miljoen per uur verdienen met diezelfde one-way missies. (Maar de kans is dan wel aanwezig dat je die supercharged vijanden achter je aan krijgt)

• Beakzz
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Als mede-noob: Er is goed geld te verdienen in die RES (resource extraction sites) , maar als nieuwkomer pas wel op met de "Hazardous" sites, daar kun je ook geld verdienen en liggen de beloningen veel hoger, maar de vijanden zijn ook een stuk moeilijker en vliegen vaak in groepen (wings).
Wat ik daar doe is wachten tot de politie ergens op schiet en me er pas mee bemoeien als hun shields neer zijn. (En even double checken of hij niet in een wing vliegt want anders kant het alsnog zomaar zijn dat 1 van zijn maatjes je aanvalt)
Als je one way missies blijft doen in hetzelfde gebied gaat je status bij de verschillende facties omhoog en als je dan een schip koopt met wat meer vrachtruimte kun je makkelijk een paar miljoen per uur verdienen met diezelfde one-way missies. (Maar de kans is dan wel aanwezig dat je die supercharged vijanden achter je aan krijgt)
Ja dat was inderdaad precies wat ik op YT had gevonden. Gewoon wachten tot de politie schiet en zorgen dat je max 20 sec voor hij dood gaat een keer op hem schiet. Hij zat op Brani (of iets dergelijks) dus ik zal nog even checken of dat hazardous was ;)

Heb nu alleen nog maar max 40K per ritje, maar ach ik heb ook geen haast. Voor mij één van de beste VR ervaringen tot nu toe (racegames in vr blijf ik beter vinden :+)

Denk er over op de Xbox controller ook in te ruilen voor een redelijke flightstick zodat de animatie wat meer echt lijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 09-01-2018 14:02 ]

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Bedankt voor de tip!

Het kan best zijn dat ik dat berichtje per ongeluk verwijderd heb, maar ik begrijp dat ik alleen maar "scout" rank in exploring moet hebben. Volgens mij ben ik "pathfinder" en dat zou betekenen dat ik haar alleen maar hoef op te zoeken met die metal alloys en daarna materialen kan gaan zoeken.

Dat is in ieder geval iets om me eens in te verdiepen en upgraded thrusters en shield boosters zou best eens het verschil kunnen maken.
Ik ben Kickstarter backer en speler vanaf de eerste beta, maar heb nog niet alle engineers unlocked. Maar mevrouw Farseer is snel beschikbaar.
Check je rechter panel. Daar moet links onder een optie Engineers zitten en kun je zien hoe ver je bent voor de Engineers die je kent.

Afbeeldingslocatie: https://thecakeisaliegaming.files.wordpress.com/2015/01/engineers-tab.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thecakeisaliegaming.files.wordpress.com/2015/01/engineers-tab-02.jpg
(plaatjes met dank aan zo te zien een zeer uitgebreide guide: https://thecakeisaliegami...gerous-a-guide/#engineers )

En wellicht is Inara erg handig: https://inara.cz/galaxy-engineers/

[ Voor 9% gewijzigd door MacNetron op 11-01-2018 08:09 ]

Verwijderd

Bedankt!

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:26:

Waarschijnlijk gebruikt de AI de "flight assist off" functie om jou in het vizier te kunnen krijgen, althans dat maak ik uit jouw verhaal op.
YouTube: Elite Dangerous Flight Assist Off Tips - The FA-off Turn

Zelf heb ik weleens gebruik gemaakt van de Silent Running functie om vijandige schepen kwijt te raken nadat ze mij onderschept hadden.
YouTube: Elite: Dangerous - Silent Running Effectiveness Test

• Beakzz
Wat een mood spelletje is dit :D Vandaag de Thrustmaster t.16000M met throttle binnnen gekregen. Eerste uur ging het voor geen meter, want de besturing was zwaar wennen en ik was vooral veel functies kwijt (zo veel knoppen :+)

Maar nu wil ik niet anders meer. Heb de stick en throttle op mijn race rig bevestigt zoals ze in game staan en met de vr bril op voelt alles nu zoals het hoort. Misschien zet ik zelfs mijn pedalen nog in als dat nog meer immersie geeft.

Die €6,19 voor de game leek al te goed om waar te zijn en nu dus weer €100 verder :D Toch spijt dat ik de dlc niet in de Steamsale heb opgepikt, maar die komt er zeker nog bij.

Vanavond alleen maar de politie geholpen bij een extraction site (high) en supersnel 2 miljoen binnen gesleept. Nu maar evens uitzoeken waar ik de Sidewinder voor ga inruilen.

Verwijderd

Nou , ik heb mijn Asp Explorer flink geupgrade met max shields, meerdere shield boosters , hull upgrade en heatsinks. (Nog geen engineers)

En het helpt.... helemaal NIKS: Toegegeven aan een scripted interdiction en zodra ik werd aangevallen waren mijn shields binnen een seconde weg en kon ik nog net naar de uit-knop van de Xbox duiken (1.5m) om met een cracked canopy op een haar na mijn schip te redden. Ik heb niet gezien wat voor schip het was, maar het lijkt erop dat het spel gewoon een NOG sterkere tegenstander stuurt als ik wat upgrade.

Ik heb me er nog wat in verdiept en het lijkt hier echt om een bug te gaan, die helaas al sinds de release van horizons lijkt te bestaan. Het lijkt erop dat lang niet iedereen er last van heeft en dat bij sommige mensen het algoritme wat bepaalt hoe moeilijk de scripted tegenstanders moeten zijn jammerlijk faalt.
(Dat laatste is mijn eigen speculatie)
Voorlopig stop ik maar met spelen hopelijk lossen ze het ooit op. (Wat me niet waarschijnlijk lijkt aangezien het probleem al zo lang bestaat en het enigste wat Frontier doet is vragen om een filmpje van het probleem....)
Rest mij nog te zeggen dat ik dit soort problemen niet echt waardeer in een spel waar ik 45 euro voor betaald heb: Shame on, You Frontier Developments!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 11:25 ]

• haarbal
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:22:
Nou , ik heb mijn Asp Explorer flink geupgrade met max shields, 3 meerdere shield boosters , hull upgrade en heatsinks. (Nog geen engineers)

En het helpt.... helemaal NIKS: Toegegeven aan een scripted interdiction en zodra ik werd aangevallen waren mijn shields binnen een seconde weg en kon ik nog net naar de uit-knop van de Xbox duiken (1.5m) om met een cracked canopy op een haar na mijn schip te redden. Ik heb niet gezien wat voor schip het was, maar het lijkt erop dat het spel gewoon een NOG sterkere tegenstander stuurt als ik wat upgrade.

Ik heb me er nog wat in verdiept en het lijkt hier echt om een bug te gaan, die helaas al sinds de release van horizons lijkt te bestaan. Het lijkt erop dat lang niet iedereen er last van heeft en dat bij sommige mensen het algoritme wat bepaalt hoe moeilijk de scripted tegenstanders moeten zijn jammerlijk faalt.
(Dat laatste is mijn eigen speculatie)
Voorlopig stop ik maar met spelen hopelijk lossen ze het ooit op. (Wat me niet waarschijnlijk lijkt aangezien het probleem al zo lang bestaat en het enigste wat Frontier doet is vragen om een filmpje van het probleem....)
Rest mij nog te zeggen dat ik dit soort problemen niet echt waardeer in een spel waar ik 45 euro voor betaald heb: Shame on, You Frontier Developments!
Heb je de heatsink nog geprobeerd? kan je volgens mij veilig passagiers en cargo vervoeren omdat ze pas na de scan het vuur openen.

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Maar is dit in een missie? Je kan dan wel proberen om de missie dan op te geven door Abandon of Discard te kiezen in de Mission Panel.

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Heb je de heatsink nog geprobeerd? kan je volgens mij veilig passagiers en cargo vervoeren omdat ze pas na de scan het vuur openen.
Ik heb een heatsink afgeschoten, maar kon niet wegkomen, aanvaller was te snel en kon me scannen , inhalen en stukschieten.
MacNetron schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:30:
Maar is dit in een missie? Je kan dan wel proberen om de missie dan op te geven door Abandon of Discard te kiezen in de Mission Panel.
Helaas gebeurt het bij alle missies. Ik heb ook wat rondgevlogen met cargo en gewacht op een "normale" interdiction en dan krijg ik een normale tegenstander , waartegen ik een eerlijke kans heb.
Zodra ik echter tijdens een missie aangevallen wordt maak ik geen schijn van kans , en heb ik vaak niet eens de tijd om de meest basic handelingen te verrichten voor ik dood ben. (Zoals zien wie me beschiet bijvoorbeeld)

• haarbal
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:38:
Ik heb een heatsink afgeschoten, maar kon niet wegkomen, aanvaller was te snel en kon me scannen , inhalen en stukschieten.
Je hebt wel tijdens de interdiction je throttle op 0 gezet zodat je "submit"? Dan hoef je maar een paar seconden te wachten tot je je fsd weer mag gaan chargen.

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:42:
[...]

Je hebt wel tijdens de interdiction je throttle op 0 gezet zodat je "submit"? Dan hoef je maar een paar seconden te wachten tot je je fsd weer mag gaan chargen.
Uiteraard, maar de FSD laadt niet snel genoeg als er een groot schip in de buurt is wat je in 3 seconde stukschiet. (Mass lock?) En ook al zou hij op volle snelheid laden, dan nog betwijfel ik of het genoeg is:
Mijn stelling dat ik binnen 3 seconde dood ben is helaas geen overdrijving.

En ook al zou het geen bug zijn , maar doe ik gewoon iets niet goed dan nog vind ik het een waardeloze implementatie van "moeilijkheid". Wat leer ik nou van keer op keer een duur schip verliezen zonder ook maar te zien wie me beschiet?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 11:53 ]

• haarbal
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Uiteraard, maar de FSD laadt niet snel genoeg als er een groot schip in de buurt is wat je in 3 seconde stukschiet. (Mass lock?)

En ook al zou het geen bug zijn , maar doe ik gewoon iets niet goed dan nog vind ik het een waardeloze implementatie van "moeilijkheid". Wat leer ik nou van keer op keer een duur schip verliezen zonder ook maar te zien wie me beschiet?
Ja, elite heeft waardeloze game balance.

Had er zelf denk geen last van omdat ik altijd de minigame won toen ik alleen kleine schepen had. Maar in m'n courier submit ik af en toe voor de grap en die battles kan ik vaak ook niet winnen. Maar goed, met 700+ m/s boost kom ik makkelijk weg.

Probeer je ook wel eens naar een andere ster te springen? heb je geen last van mass lock, al duurt het ook langer natuurlijk.

Als je bij missies kijkt naar de aanbevolen rang en dan de hoge levels niet aanneemt krijg je dan ook zulke sterke vijanden?

[ Voor 14% gewijzigd door haarbal op 12-01-2018 12:06 ]

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:58:
[...]

Probeer je ook wel eens naar een andere ster te springen? heb je geen last van mass lock, al duurt het ook langer natuurlijk.

Als je bij missies kijkt naar de aanbevolen rang en dan de hoge levels niet aanneemt krijg je dan ook zulke sterke vijanden?
Probleem is dat ik vaak helemaal geen tijd heb om de gecompliceerdere handelingen te verrichten: Naar een andere ster springen betekent dat ik een menu moet openen, dan ben ik al lang dood.

Ook al accepteer ik een missie van de allerlaagst rang , met nauwelijks beloning, dan nog krijg ik deze vijanden achter me aan. Alleen toen ik het spel net speelde en in een sidewinder rondvloog kreeg ik normale interdictions tijdens missies, ik weet niet precies wanneer het begonnen is omdat ik de eerste keren dacht dat ik gewoon pech had of iets verkeerd deed, pas toen het keer op keer doodging, vaak zonder ook maar een glimp van mijn tegenstander op te vangen begon het op te vallen.
In het begin gaf ik vaak expres toe aan een interdiction omdat ik een berichtje kreeg dat vernietiging van de vijand een bonus zou opleveren, en in mijn Sidewinder lukte dit vaak. Nu zie ik dat berichtje meer als een soort middelvinger van Frontier Developments: 10.000 bonus om een schip te verwoesten dat me insta-killed voor ik hem ook maar gezien heb.... Yeah, Right....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 12:23 ]

• haarbal
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Probleem is dat ik vaak helemaal geen tijd heb om de gecompliceerdere handelingen te verrichten: Naar een andere ster springen betekent dat ik een menu moet openen, dan ben ik al lang dood.

Ook al accepteer ik een missie van de allerlaagst rang , met nauwelijks beloning, dan nog krijg ik deze vijanden achter me aan. Alleen toen ik het spel net speelde en in een sidewinder rondvloog kreeg ik normale interdictions tijdens missies, ik weet niet precies wanneer het begonnen is omdat ik de eerste keren dacht dat ik gewoon pech had of iets verkeerd deed, pas toen het keer op keer doodging, vaak zonder ook maar een glimp van mijn tegenstander op te vangen begon het op te vallen.
In het begin gaf ik vaak expres toe aan een interdiction omdat ik een berichtje kreeg dat vernietiging van de vijand een bonus zou opleveren, en in mijn Sidewinder lukte dit vaak. Nu zie ik dat berichtje meer als een soort middelvinger van Frontier Developments: 10.000 bonus om een schip te verwoesten dat me insta-killed voor ik hem ook maar gezien heb.... Yeah, Right....
Dan is de enige oplossing die ik nog kan bedenken een viper kopen met 3A enhanced performance drives (die kosten 5M helaas) en dan level 3 dirty drives upgrade. wel licht houden anders wordt ie langzaam. https://eddp.co/u/1igN2cZa zoiets

Dan kan je die gebruiken om empire data missies te doen en de courier unlocken.

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:31:
[...]

Dan is de enige oplossing die ik nog kan bedenken een viper kopen met 3A enhanced performance drives (die kosten 5M helaas) en dan level 3 dirty drives upgrade. wel licht houden anders wordt ie langzaam. https://eddp.co/u/1igN2cZa zoiets

Dan kan je die gebruiken om empire data missies te doen en de courier unlocken.
Ik waardeer het meedenken, maar ik heb een andere, betere oplossig: Ik ga lekker aan The Witcher 3 beginnen!
Om nu maar weer te gaan grinden voor een ander schip in de hoop dat ik daarmee eindelijk echt van een spel kan genieten gaat me te ver.
Elite dangerous is een spel met potentieel, maar uieindelijk is er gewoon teveel mis met teveel aspecten van het spel.

Ik kon leven met het gebrek aan verhaal, het gebrek aan uitleg of tutorials , de lege planeten en het lege universum en de diverse bugs (Spel springt voortdurend terug naar "4k" weergave bijvoorbeeld).
Ik kon zelfs lezen met de eindeloze grind, iets waar ik normaal heel snel op uitgekeken raak, maar ik trek de grens bij constant geganked worden door NPC's en dan een rebuy cost voor de kiezen krijgen.

Ik heb ook een tijdje "Exploring" geprobeerd en het enigste wat ik daarover kan zeggen is dat ik in een grijs verleden eens en week vakantiewerk gedaan heb waarbij ik achter een lopende band dozen bitterkoekjes aan pakken instant-koffie moest lijmen. (voor een aanbieding)
Ik heb altijd gedacht dat dat het meest geestdodende karweitje was dat ik ooit gedaan had, tot ik 5k LY gevlogen had in elite Dangerous.....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2018 14:07 ]

Jammer @Verwijderd Maarja, ik snap ook wel dat niet iedereen elk spel leuk kan vinden.

Voor degene die het wel leuk vind! 25 Januari is de open beta van de Q1 release.

Open beta betekend dat iedereen mee kan doen :)

https://forums.frontier.c...ter-One-Beta-Announcement

Dus.. iedereen weer als een idioot sparen voor de Chieftain! en genieten van nieuwe planetary features. enzovoort!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Beakzz
Na vanavond zal ik 5-6 miljoen credits hebben en wil ik de Sidewinder vervangen. Zoals het er nu uit ziet wil ik uiteindelijk een multipurpose schip zoals de Asp > Python (kan nog veranderen als ik niet meer alles leuk vind :+), maar kan het handig zijn om eerst een combat ship te kopen en nog wat bounty's te grinden?

Het schip moet niet te duur zijn, want ik krijg nog soms ongewild ruzie met de federals als ik te enthousiast op bounty's jaag in hun kielzog :D en dan ga ik waarschijnlijk failliet.

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:38:
[...]

[...]

Helaas gebeurt het bij alle missies. Ik heb ook wat rondgevlogen met cargo en gewacht op een "normale" interdiction en dan krijg ik een normale tegenstander , waartegen ik een eerlijke kans heb.
Zodra ik echter tijdens een missie aangevallen wordt maak ik geen schijn van kans , en heb ik vaak niet eens de tijd om de meest basic handelingen te verrichten voor ik dood ben. (Zoals zien wie me beschiet bijvoorbeeld)
Wat enigzins goed werkt is naar hun toe draaien en boosten als een malle.
Als je achter hun komt moeten ze bijdraaien en opnieuw scannen waardoor je een grotere kans hebt om weg te komen.

Ik ga vanaaf maar eens een poging doen met exploren en dan name de Road to Riches volgen.
Na een paar avonden taxi te spelen met lange supercruise ritten (wat dan wel voor veel $$$ zorgt), lijkt mij et wel eens tijd voor wat anders.

Steam

• haarbal
Beakzz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:58:
Na vanavond zal ik 5-6 miljoen credits hebben en wil ik de Sidewinder vervangen. Zoals het er nu uit ziet wil ik uiteindelijk een multipurpose schip zoals de Asp > Python (kan nog veranderen als ik niet meer alles leuk vind :+), maar kan het handig zijn om eerst een combat ship te kopen en nog wat bounty's te grinden?

Het schip moet niet te duur zijn, want ik krijg nog soms ongewild ruzie met de federals als ik te enthousiast op bounty's jaag in hun kielzog :D en dan ga ik waarschijnlijk failliet.
cobra

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Status the Gathering / HIP 87414 dd 12-01:
War in Tamici!

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/401460003602694144/unknown.png

• Beakzz
VR in combinatie met de flightstick en trotlle was als top, maar nu voiceattack met HCS voicepack Eden geïnstalleerd en nu verdwijn ik echt even als ik Elite Dangerous in duik. Mijn vriendin moet nog even wennen aan het feit dat ik tegen de pc praat, maar dat komt vast wel een keer goed :+

Nu speel ik vooral op de Mobilus PVE Eurasia server, maar ik kom echt nooit iemand tegen. Zijn er bepaalde gebieden waar spelers veel rondhangen?
Jazeker!
Beginners systemen, CG's en op plaatsten war op dat moment wat gebeurt ;)
Maia bijvoorbeeld. Daar gebeurt altijd wat. en dan zijn er altijd wel mensen aanwezig.

Nu speel ik bijna nooit meer in Mobius kom ik zelf net achter. Maar daar was het een appel en een ei om iemand tegen te komen. Mobius Eurasia kom ik never nooit ;) Want ik heb geen toegang

• Beakzz
Leutje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:19:
Jazeker!
Beginners systemen, CG's en op plaatsten war op dat moment wat gebeurt ;)
Maia bijvoorbeeld. Daar gebeurt altijd wat. en dan zijn er altijd wel mensen aanwezig.

Nu speel ik bijna nooit meer in Mobius kom ik zelf net achter. Maar daar was het een appel en een ei om iemand tegen te komen. Mobius Eurasia kom ik never nooit ;) Want ik heb geen toegang
Geen toegang? Heb je een ban of zo ? >:) , want zo moeilijk was het niet om toegang te krijgen. Op welke server speel jij dan wel?
9 van de 10 keer is het The Gathering
Maar ook gewoon Mobius of 1 van de andere prive servers ;) J Hawkins bijvoorbeeld (das van de Brocast) is mischien wel de bekendste.
Eurasia heb ik geen ban hoor. Die heb ik nooit aangevraagd ;)

En mocht je het niet door hebben. The Gathering is idd een prive groep van ons tweakers. Dapet Gaat over dat account :) Op zich lijkt dat ook best een eenzame groep. Maar als je net als ons de meeste in de vriendengroep heb zitten zie je ze allemaal in de galaxymap

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 10:42
Heeft iemand van jullie ervaring met het volgende:

Ik heb sinds een week geen normale controller profile meer beschikbaar in mijn settings. Ik gebruikte voorheen een Steam Controller met de advanced controller profile oid, maar ik heb in de opties nu alleen nog 3 opties, namelijk: classic keyboard only, generic joystick and mouse+keyboard. Geen van deze bindings werkt goed. Ik heb de game al opnieuw geinstalleerd maar dat maakt geen verschil.

Ik heb ook al een ticket geopend bij Frontier, maar dacht misschien heeft een van jullie een quick fix.

Tinus

Ik ben bang dat er geen quick fix is @PrimeTinus Helaas :(

Maar voor de liefhebber is er vanavond om 20.00 uur op de officiele Frontier youtube een content reveal (part 1 of 3 ook nog)
YouTube: Elite Dangerous: Beyond - Chapter One Content Livestream - 7PM GMT (...
Mischien vinden jullie het leuk :)

C&P Changes

Attach Crimes to ships, not the CMDR, it gives the criminal "flexibility"
Penalty to wanted ships, docking as wanted will connect you as an anon-protocols, which means security won't know you, but the services are lessened.
Different types of crime. More things are locked with Murder, etc.
"You can be a villian in one place, but a hero in another"
Fines don't become bounties.
-Bounties are never going to become Dormant.
"Law ETA in x seconds" when bounty was gained
Fraction Rebuy cost of ship is added onto bounty
Fraction of Victims rebuy cost is added to bounty
Victim of Murder Hobos will have rebuy lessened by how much Murderer pays
New Stack on Notoriety. Modifies of your rebuy cost as your notoriety increases.
Notoriety goes down as your ship is destroyed, this is the only way it goes down.
Shows starports and areas as wanted in navigation
Shows Anon-access
Introducing Superpower Bounties, ie Empire Bounties, you need to trigger by a lot of bounty threshhold
Sorta Hidden on the starport screen - Remote Workshop for Engineers
How you respawn, "Detention Centers"
You will be re-spawned at the nearest Detention Center, you have to pay for your fines and bounties.
If you become hostile on the landing pad, you will be ported to the nearest detention center.
"Looking into Criminality" as a viable path.
Galnet Audio and Galnet Symbol on the Right Screen, - Showed when showing where noteriety was
"Murder of Security service gave an 86,000 bounty"
Combat logging is an entirely separate issue
ATR's or "Void Runners" , "Blue eppelets", etc, are heavily armed and engineered assault ships that will basically make everyone leave and die. Not unavailable, but really hard to kill. (ED was killed in a FDL within seconds)
"Keep in mind this is a hot build, the beta will change all sorts of numbers"
Modules are also hot, cannot put hot modules into a clean ship, clean into a hot ship makes the module hot.
Detention centers are always within close starports.
You can get rid of bounties by interstellar factors at a increased cost
Wing Missions

Each CMDR can choose a different reward when they complete the mission.
Wing Commander has a special tab to view Progress and assigned CMDRS
You can apparently do multiple runs for a mission. So if one requires 500 units you can do two runs of 250 units and it would work, each cmdr can take x amount for the run.
You can see how much everyone is taking live.
Wing Missions icon
There are massacre missions, massacre conflict, assassination, cargo, basic missions that can be done together.
You can take Wing Missions as a Single Player.
Each person can accept a wing mission, so a wing of 4 can have up to 4 missions.
At a certain threshold, you can accept a "Partial Accept".

Aldus de stream :) En dit is nog maar deel 1!
Op donderdag word er in de chieftain gevlogen oa

Missies om samen in een wing te doen lijkt me een prima insteek! :)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Drum schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:58:
Missies om samen in een wing te doen lijkt me een prima insteek! :)
Inderdaad, dan breng ik de Famous Explorer 36000 ly ver weg, en haal jij hem op :D

MacNetron schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:42:
[...]

Inderdaad, dan breng ik de Famous Explorer 36000 ly ver weg, en haal jij hem op :D
Deal!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Es20Zp8ixRc/maxresdefault.jpg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Whehehe ik had ook zoiets in gedachten ;)

Voor de duidelijkheid! Morgen is er weer een stream! O.a. over de chieftain!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:10:
Whehehe ik had ook zoiets in gedachten ;)

Voor de duidelijkheid! Morgen is er weer een stream! O.a. over de chieftain!
Én de nieuwe planeetoppervlakken! En de Tech Broker, whatever that might be!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGgdN2rVIAAhNL0.jpg

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
SnoeiKoei schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:04:
[...]

En de Tech Broker, whatever that might be!
Zou dat niet die verkoper kunnen zijn waar je de items kunt kopen voor gebruik bij de Engineers?
(dus niet eindeloos grinden op resource sites voor dat ene kristal, maar gewoon kopen.)

PSN ID: Ancta

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Of kant en klaar ge-engineerde modules op de Inter Galactic Ebay :)

Geheel oftopic maar ik heb de term Broker nooit begrepen. En mijn engels is behoorlijk ok.
Ik bedoel Broker. Daar zit Broke in. Oftewel, al je centjes weg. ..En zo een persoon geef je dan geld om er meer van te maken

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Dank maar ik weet wat een Broker is ;) Het gaat me om de vreemde naam

Voor diegenen die de tweede stream gemist hebben, zie:

Ben zelf net begonnen met kijken, en die planeten (vanaf 8:55) zien er cool uit! *O*

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Allemaal goeie verbeteringen zeg! Nieuwe planeten zien er gaaf uit (jammer dat ze niet even wat van dichtbij lieten zien wel), Chieftain is erg tof schip. Voor traders wordt het makkelijker om te zien waar je profit kunt hebben, mooie nieuwe functionaliteit. En ook de nieuwe interactie met mega ships en andere structures ziet er veelbelovend uit.

Hoewel de chieftain een tof schip is ben ik uiteindelijk bang dat ik toch weer voor de python ga kiezen.
Nietemin is het een mooi schip met mooie (boost) geluiden. en unengineerd alsnog 370 halen...

Voor alle nieuwtjes,,

https://www.reddit.com/r/...r_one_beta_stream_part_2/ Met links :)

• Beakzz
Lekkere korting de komende 3 dagen :

https://www.humblebundle....elling&search=elite%20dan

Kon ik gelijk mijn foutje herstellen om enkel de basis game te bestellen tijdens de Steam sale :+

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 18:17

Flabergasted

Prepare to die !

Ik heb de Standaard editie toentertijd gekocht via de site van Frontier ( dus geen steam )

Kan ik nu wel de Horizons uitbreiding kopen via Steam of gaat dat niet werken ?
Jazeker @Flabergasted
Of op Steam. Of een humblebundle. Even contact met de awesome support en je hebt ze alle2

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 18:17

Flabergasted

Prepare to die !

Leutje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:05:
Jazeker @Flabergasted
Of op Steam. Of een humblebundle. Even contact met de awesome support en je hebt ze alle2
Top. Ga ik proberen.

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/224120690968756224/404012215554015232/unknown.png

NIet vergeten! Donderdag is de beta te downloaden! En die is voor IEDEREEN met een PC of een mac. Dus ook voor jou :)

Verwijderd

Made it to Sagittarius A*. :7 Eat that André Kuipers! :)F ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OTMwNjjh.jpg
@Verwijderd nice proficiat! d:)b
@Leutje Als de beta niet al te groot is (qua GB) dan ga ik zeker even de chieftan uitproberen, dit schip lijkt me echt mooi om te gebruiken voor bounty hunten / minen :9~

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Betas even spelen is wel leuk, maakt niet uit wat je flikt want het kost je uiteindelijk niks. Bovendien levert het meestal nog een leuke decal op ofzo.

• endechaos
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:24:
Made it to Sagittarius A*. :7 Eat that André Kuipers! :)F ;)

[afbeelding]
Wat moet je eigenlijk doen om in bepaalde stelsels te komen? Il speel het niet veel meer vanwege tijdgebrek maar wil vanavond ook wel even focussen op sagittarius . Lijkt me wel leuk om als doel te hebben. :)
LOL

Ff focussen op Sagitarius A* zit er niet in ;)
Sag A ligt namelijk een dikke 25 duizend (1000!!) lichtjaar vanaf de bubble. En de snelste mensen onder de ED spelers kunnen dat doen in 8 uur.
Zelf heb ik hetr gered op de terug reis in 12 uur (honk en jump)
Btw dit zonder neutron highway en ik zelfs nog voor de engineers ;)

Ik zou iets dichter bij huis nemen als ik jou was @endechaos
Al eens in de buurt van Maia geweest? Maia kent namelijk ook een aardig zwart gat.

En gefeli @Verwijderd :)

Verwijderd

endechaos schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:59:
[...]

Wat moet je eigenlijk doen om in bepaalde stelsels te komen? Il speel het niet veel meer vanwege tijdgebrek maar wil vanavond ook wel even focussen op sagittarius . Lijkt me wel leuk om als doel te hebben. :)
Ik ben ook een behoorlijk casual gamer met af en toe tijd voor een sessie van twee uur. SagA* is altijd wel een van mijn eerste doelen geweest. Maar voor ik zover was heb ik eerst rondgevlogen in een Sidewinder en Cobra Mk. III tot ik een miljoen of 20 had. O.a. Door een tripje naar de Pleiaden in een standaard Cobra.

Dat geld heb ik geinvesteerd in een Diamondback Explorer volledig uitgerust voor exploration om de grootste jumprange te krijgen en natuurlijk een surface en advanced system scanner. Toen begon de reis die anderhalve maand geduurd heeft geloof ik.

Tip: kijk eens op de Frontier forums voor wat tips om snel wat startkapitaal te maken en hoe je een schio uitrust met de juiste hardware en modules om er een echte exploration vessel van te maken.

Er is ook een thread daar van iemand die een Anaconda helemaal had volgestouwd met fuel tanks en zonder fuel scoop de trip naar SagA* en Colonia had gemaakt. 20.000 jumps! Als dat je ding is ;)

Nu via Colonia terug naar de bubbel.

• endechaos
ik ben wel in maia geweest, is uit me hoofd 22 jumps voor mij vanaf blaauw. moest daar wezen om iets af te leveren maar heb in dat stelsel niet veel rondgekeken. wat zijn de must see in maia?. ik heb nog 10 miljoen dacht ik dus die 20 is er zo. ik weet niet welk schip ik nu in zit heb een sidewinder en een cobra iig.

die SAG A laat ik nog maar even voor wat het is ;)
In Maia kan je de 2de ster scannen. En dat is nu een zwart gat! Levert aardig wat centjes op :) Als je daar bent kijk dan eens bij een non human signal source.
Niet bang wezen! Dat is inderdaad een Thargoid!. Zolang je rustig gas terug neemt. (met nadruk op rustig) zal je niks gebeuren. Als hij klaar is met scannen laat hij je met rust en kan je hem tot 600 meter naderen zonder dat ze wat doet (thargoids zijn vrouwelijk namelijk).

En met een beetje mazzel word je onderweg ook nog door een thargoid uit hyperpace getrokken :) Ook hier geen alarm!. Helemaal gas terug nemen en laat je scannen. Dan is er weer niks aan het handje :)

En in je stats (rechter scherm) heb je dan ook 1 of 2 Thargoids ontmoet! Altijd leuk om mee op te scheppen

Leut maak het ze nou niet te makkelijk..!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gUNmjus.png

LOL
er.. Ik hoor net dat ik niks had moeten zeggen

Maaruh haha tis wel waar :D

Ook een leuke! als ik die zie ga ik meteen naar Colonia :D
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/widbv0no1lb01.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Leutje op 22-01-2018 19:50 ]

• endechaos
Heb ik dat hele end in maia naar het zwarte gat gedaan is het nog geen 20000 cr wat ik kreeg! Geeft niet de reis was wel leuk. Nog geen thargoids gezien ga ik vanavond doen, wanneer ik de kans Heb!

• Beakzz
Wat ik wel een beetje het probleem vind met Elite Dangerous is een doel stellen. Krijg maar weinig mee van de lore en het spel bestaat voor mij nu eigenlijk uit een uurtje bounty hunten per keer in de high extration zones aangezien de missies en het traden in vergelijking zo goed als geen geld opleveren (vooral niet met een klein schip),

Zie ik gisteren in een YT filmpje dat er hele stations gemaakt worden en ook aangevallen worden :? Schijnen al 11 stations op een repair te wachten? Wat is de beste manier om me een beetje in te lezen in de lore en om te zien wat er allemaal speelt? Ik snap dat dit een sandbox game is en ik het deels zelf moet creëren, maar momenteel mis ik net even die push om er helemaal in op te gaan.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Beakzz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:41:
Wat ik wel een beetje het probleem vind met Elite Dangerous is een doel stellen. Krijg maar weinig mee van de lore en het spel bestaat voor mij nu eigenlijk uit een uurtje bounty hunten per keer in de high extration zones aangezien de missies en het traden in vergelijking zo goed als geen geld opleveren (vooral niet met een klein schip),

Zie ik gisteren in een YT filmpje dat er hele stations gemaakt worden en ook aangevallen worden :? Schijnen al 11 stations op een repair te wachten? Wat is de beste manier om me een beetje in te lezen in de lore en om te zien wat er allemaal speelt? Ik snap dat dit een sandbox game is en ik het deels zelf moet creëren, maar momenteel mis ik net even die push om er helemaal in op te gaan.
Galnet ( https://community.elitedangerous.com/en/galnet ) in principe, in de volgende update komt galnet radio, dan hoef je niet meer een aparte website te bezoeken

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
The Yamiks had hier laatst ook nog een filmpje over. Over dat vrijwel alle lore en verhaallijn missies enkel te vinden zijn dmv 3rd party tools en sites.

Hopelijk lost de Galnet update dit probleem wat op.
Want volgens mij zou dit redelijk snel op te lossen moeten zijn door in bijv. Galnet meer updates te showen van waar Inra bases gespot zijn (niet directe locaties, maar enkel een system bijv.) , aangevallen stations , waar Thargoids meest actief zijn en eventuele NPC contacts die je chained missies bieden.

Nu gooien ze het nog steeds op de vrijheid die je hebt te gaan en staan waar je wilt en dus je eigen story-line te creeren (which is a good thing), maar vanwege de omvang van het "speelveld" voelt de wereld nog erg leeg.

PSN ID: Ancta

De Smeaton runs zijn over jongens!
https://forums.frontier.c...our?p=6326366#post6326366

Oftewel. Lange afstand missies in de goedkoopste stapelbedden zijn niet meer! Dus niet meer een uur vliegen voor een hoop centen.

In other news. Over 25 minuten de laatste stream met info en mischienn wel verrassingen op de livestream van Frontier!
YouTube: Elite Dangerous: Beyond - Chapter One Content Livestream - 7PM GMT (...

• haarbal
Beakzz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:41:
Voor mij draait dit spel om de schepen, als ik uitgekeken raak op m'n vloot koop ik weer een nieuw schip en probeer die richting een niche te engineeren die ik nog niet heb.

Als je langs de engineers gaat kom je een hoop markers met lore tegen, net als in de systems die je unlockt met empire/federation rang.

Zo kwam ik nog een Aliott system permit tegen die ik blijkbaar niet had.. HAD! nu wel dus :+

Maar dit schijnt dus de kleine van de 2 updates te zijn.. wow (minus de 2 tussen updates dus) En dit zit al barstensvol veranderingen

Helaas nu geen update (want ik hou van kopie pasten lol) maar die komt heus nog wel!

Ok de laatste updates van de stream van gister uitgelegd door ons aller Obsidian Ant :)

• haarbal
Als ik de verhalen op de forums goed begrepen heb moet ik even zo veel mogelijk modules een G5 upgrade geven. Na de change moet je elke module eerst G1 tot en met G4 upgraden voor je G5 mag. En dat kost een hoop materialen.

Klopt! ik ben het daar ook niet echt mee eens! Maarja! het hoeft over het algemeen maar 1 keer per schip als je het goed doet

• Bitterbal_
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-03 10:09
De beta is downloadbaar! Zometeen maar eens de chieftain proberen :D

• captain_ghost
Bitterbal_ schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:15:
De beta is downloadbaar! Zometeen maar eens de chieftain proberen :D
Je kan nu gaan downloaden, maar is reteretterrieking traag.
Iedereen is nu tegelijk aan downen..

Yikes... 15GB, zal maar de pc aan laten staan vannacht dan is die morgen ergens klaar met downloaden :X

Eerste indrukken.
Planeten zijn mooi!! (of lelijk haha maar wel mooi)
Chieftain is een leuk en snel schip. Maar mijn python zal hem snel weer doen vergeten.
Engineers BLEH BLEH BLEH!!!! The grind becomes a mega grind! getver!
Moet wel zeggen dat er leuke stukken tussen zitten zoals specials kopen.
En verder is dit een leuke update met de perikkelen die erbij horen :)

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Jammer dat jouw hands-on engineer indruk niet zo fijn is. Zoals het werd voorgesteld klonk het als een mindere grind dan dat het nu is...
That's a bit jammer.

Zal hem straks thuis iig ook eens alvast laten downloaden. Morgen thuis werken...

Het door de engineers gaan is het ergste ook niet. Al de engineers dingetjes moet je nu voor elk ding opnieuw gaan zoeken ook! Alles van 1 tot 5 and that sucks!
5 wapens op de python! 5 keer ALLE! engineers dingen inleveren. van 1 tot 5

NOg een korte beschrijving

Trading is opeeens eens tukje leuker geworden. Oa keuze uit hoe en waarmee je betaald word.
SRV rijden is een heel stuk makkelijker. Na 15 minuten pas op 93%hull bijvoorbeeld
Collecting mats raat makkelijker. Want je kan tot 100 van elk ding opslaan :D
Thargoid Scouts! En gewoon in Wyrd. 4 stuks. en allemaal zonder AX wapens neer kunnen halen :)

Kleine toevoeging op mijn vorige beschrijving. Alle mats die je nodig kan hebben ophalen met limpits. en laat ze lekker alles binnen halen! want ipv lvl 5 komen zo ook de lvl 3 en 4 binnen

Tot dusver, Want de chief is eigenlijk ook best leuk, is dit een hele leuke update

• haarbal
Heb de beta ook geinstalleerd.

De ingame flightstick beweegt de verkeerde kant op als ik roll 8)7 , super irritant in VR.

edit:
Ik snap frontier trouwens echt niet met dat nieuwe engineers systeem, god rolls van het ouwe systeem zijn beter dan wat mogelijk is met het nieuwe. Als ze dit doorvoeren zal je dus nooit meer op gelijke voet kunnen pvp'en als je nog geen god rolled loadout hebt.
https://forums.frontier.c...s-vs-New-Rolls-megathread

[ Voor 59% gewijzigd door haarbal op 26-01-2018 10:18 ]

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Kan iemand me uitleggen wat lol is voor spelers die me drie keer achtereen vruchteloos interdicten terwijl ik goederen voor het community goal probeer af te leveren. Dat gaat zo:

In m'n Python met 192 ton zunt kom ik het systeem binnen. Zet koers naar het station. Bijna daar: een interdiction. Ik submit. Ik zie dat het een echte speler is ipv een NPC. Ik boost weg want ondanks dat ik wel wat wapens op mijn Python heb kun je tegen een gespecialiseerde tegenstander niet makkelijk winnen. En ik heb ook geen zin om 11.5M credits van mijn lading en rebuy op het spel te zetten. Ik ontsnap dus makkelijk, maar het spel zet je dan weer een eind van het station af. Dus krijgt die gast weer de kans om me te interdicten. Rinse & repeat. Hij kan me niks maken en ik kom niet waar ik wezen moet. Vroeger knalden dit soort gasten mij in mijn puny haulertje in twee schoten uit de lucht, maar met een Python lukt ze dat niet meer. Maar het blijft best irritant zo. In dit geval was de 5C Bi-Weave die ik erop heb zitten dus wel handig.

Heb verder aardig lol met Elite. Ben naar Colonia en Sagitarius A* geweest met mijn enigszins engineerde Asp Explorer. Leuk om gedaan te hebben maar het originele plan om ook door te steken naar Beagle Point toch maar niet gedaan. Ik vond het te saai worden. En man oh man, wat is de melkweg groot, zelfs met een schip wat 50ly kan jumpen.

Van de 125M credits die ik met exploren kreeg, plus overige Community Goal cargo verdiensten uit mijn begintijd was een 205M Python prima te doen. Maar ik merk ook dat je tegen veel echte spelers geen moer kan uitrichten. Meestal zijn hun schepen mega geëngineeerd en daar heb ik zelf geen tijd voor (ben ondernemer dus een 'big grind' is te lastig).

Wellicht wordt het tijd om een A-rated Eagle te kopen en wat High Res te doen voor de afwisseling. Wellicht is dat qua combat meer fun dan met de Python, er staat immers niet zoveel op het spel. Daarbij komt ook dat je PvE-tegenstanders aardig meeschalen. Als ik Cargo-missions doe word ik tegenwoordig door geëngineerde Anaconda's (Dangerous) aangevallen. Die kapot krijgen blijkt lastig. Ontsnappen is echter wel een optie.

Ik heb wel het idee dat voor meer casual spelers het een beetje lastig aan het worden is. Met al dat geëngineer enzo (zowel PvP en PVE) delf je al snel het onderspit. Meer content en minder grinden zou een geweldige stap voorwaarts zijn, maar ik krijg het idee dat de aankomende update daar niet in gaat voorzien.

Op Youtube is veel te vinden over ship setups enzo. Helaas is ook daar het engineeren een buitengewoon zware factor geworden.

Anyhow, beetje mijn mini rant. Elite Dangerous vind ik persoonlijk een leuke game. Alleen die griefers mogen wat minder en idem het uit de hand gelopen engineeren. Iets meer content (things to do) zou ook welkom zijn.

Speel trouwens op PS4 (Pro) met een Thrustmaster T.Flight Hotas 4. Jammer dat dat ding niet iets meer knopjes heeft voor Elite. Maar ik ben wel blij dat Elite er überhaupt voor de consoles is.

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• Beakzz
Op de PS4 heb je geen community servers zeker? Ik speel alleen maar op PVE servers aangezien ik het hele systeem niet vind kloppen met pvp. Als je een schip hebt ingericht op exploren,minen of transport dan begin je zo goed als niks tegen een schip dat ingericht is voor combat.

"IRL"zou je dan in convoy vliegen met eventueel fighters er omheen, maar ja dat is veel te veel gedoe in dit spel dus dan maar met npc's als vijanden.
Pagina: 1 ... 81 ... 123 Laatste