Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

Ja hoor, uitloggen is saven.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Gisteren m'n eerste visit aan een Engineer, en gelijk een paar leuke rolls gekregen. (voor een beginner :P)
Onderweg mooi kans om wat plaatjes te schieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I4atIYEXMyQraXU4WRXXAcHO/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B12IDOQNvWYjwzr1R5VVF7jZ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PBOu0qRcAx5A52OngwgaA1qC/full.jpg

@RavenLord Voor zover ik het kan beoordelen is de userbase op de PS4 best aanzienlijk.
Afgezien van wat brokkenpiloten bij de brievenbus (nog) geen rare dingen meegemaakt.
T.o.v. PC is het grootste verschil waarschijnlijk iets mindere graphics (screens boven zijn niet helemaal representatief voor PS4, in het echt ziet het er veel strakker uit.), server-lag (jumpen naar een drukke instance zorgt weleens voor vertraging) en geen VR.

PS. Kan die werkdag sneller voorbij gaan?! O-)

PSN ID: Ancta

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
@Poog Ikzelf beschouw de Asp Explorer als de ultieme passagiers vervoerder, zeker voor de ruimte toeristen en de explorers die een eind weg willen. Met een engineered FSD zijn de trips van de toeristen vrij snel te doen, tegen een fijne vergoeding.

@RavenLord Als je het spel 'verlaat' dan wordt je positie gesaved. Start je het spel weer, dan kom je weer terug in normale ruimte (niet cruise-mode).
Even een half uurtje spelen kan dus wel, hou wel rekening met het doen van missies. Hieraan zit een timer. Je moet een missie binnen een bepaalde tijd doen. Dit is real-time, niet jou game-time!
Een gewone trade-run doen kan dus wel gewoon. De prijzen van goederen kunnen uiteraard wel weer veranderen als jij off-line bent. De "background-simulation" loopt altijd real-time door.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
nieuws: Vr-game Mars 2030 laat gebruikers rondlopen op de rode planeet

nieuws: HP brengt vr-rugzak met quadcore en Quadro-kaart uit

Ja hoor CMDRs met je pcrugzak en vr bril hollen maar

[ Voor 26% gewijzigd door Sassem op 01-08-2017 13:05 ]

• Poog
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-11-2023
@MacNetron Thanks! Ik heb me nooit verdiept in personenvervoer maar zie het wel vaak tegenkomen, thanks. En ik lees dat de Asp Explorer ook fijn te gebruiken is wanneer ik even geweldadig wil zijn en bounties wil gaan verzamelen, klopt dat ook een beetje? Voor zover ik lees op de wiki achtige pagina's lijkt dat wel goed te komen.

• Sassem
  • Niet online
Poog schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:00:
Speciaal voor deze reeks een account aangemaakt (al een paar weken in de lurkstand gelezen) want ik heb onlangs een HOTAS aangeschaft, de Saitek X52 Pro in combinatie met voice attack en een voice pack (Voor als ik de joystick knop(combi) weer eens vergeten ben voor de cargo scoop en dergelijke :P )en ben weer helemaal verslaafd geworden aan het spel, inclusief de langere ritten en doelloos rondwaren in de digitale ruimte.

Nu doe ik het met een redelijk uitgespekte Cobra Mk3 maar ben rustig aan het rondkijken voor een groter schip die nog wel een beetje de eigenschappen heeft van de Cobra. (wenbaar en weerbaar) en ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die eventueel ook van klein(er) naar medium zijn gegaan.

Ik zit nu een beetje te loeren naar de Asp Explorer. Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat ie geen big hardpoint heeft maar aan de andere kant heeft ie wel 2 keer zoveel small hardpoints, dus dat is wel weer tof. Ik ben nog niet zo ver dat ik fixed weapons aandurf dus zal alles wel op de gimballed gooien. Iemand ervaring met de Asp explorer die eventueel ook ervaring heeft met de Cobra Mk3 en is het een beetje een goede vervolgstap?
Hallo en welkom,

en in lurken ben ik ook heel goed >:) maar over de ASP explorer ik heb die route ook gekozen (volgende stap wordt een Anaconda) als je de FSD upgrade naar een F5a en een paar lvls engineering er tegen aangooit (moet zelf nog steeds lvl 5 doen : dan kan je lekker verdienen als je de http://edtools.ddns.net/expl.php Road to Riches volgt het is een beetje cheaten maar verdient wel lekker

ps als je van mijnen houd is de T6 ook een leuk begin

o7

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Asp is imo niet echt een gevechtsvoertuig maar er zullen genoeg mensen mij ongelijk geven. Uitloggen, probeer dat niet tijdens een gevecht of daling of andere gevaarlijke omgeving te doen, dan gaat er nml eerst een timer lopen.

*rant start*
%$#@#!#$ Al bijna twee weken terug besteld bij Oculus, bevestiging gehad maar ze hebben nog steeds niet afgeschreven. Vanavond maar ff mailen @#$!@#$!@#$%
*rant einde*

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
Tuurlijk is het dat niet, maar je kunt er 6 sloten op vullen en hij is wendbaar. Er zijn betere schepen maar als tussenstap :)

klote van je OR btw

• Poog
Sassem schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:41:
[...]

Hallo en welkom,

en in lurken ben ik ook heel goed >:) maar over de ASP explorer ik heb die route ook gekozen (volgende stap wordt een Anaconda) als je de FSD upgrade naar een F5a en een paar lvls engineering er tegen aangooit (moet zelf nog steeds lvl 5 doen : dan kan je lekker verdienen als je de http://edtools.ddns.net/expl.php Road to Riches volgt het is een beetje cheaten maar verdient wel lekker

ps als je van mijnen houd is de T6 ook een leuk begin

o7
Dank voor de tips en de welkom :). Die road to riches heb ik inderdaad al een paar keer gebruikt maar heb niet helemaal het geduld om elke planeet te scannen.

Wat voor mij wel lekker werkt is gewoon bij de grotere stations een greep uit de missionboard te doen en missies te verzamelen die allemaal een beetje bij elkaar horen en via de elite dangerous database site soms wat hoeveelheden commodities in te slaan en met winst weer te verkopen. En natuurlijk de bare minimum voor de community goals.

Als ik straks mijn cargo hold kan verdubbelen dan wordt het handelen weer een stukje aantrekkelijker, nu mag ik blij zijn met een winst van 40 a 50 duizend credits.

@DaPet Welk medium schip zou jij me aanraden dan? Het probleem is volgens mij dat je medium schepen nooit snel genoeg bent voor de kleinere en nooit sterk genoeg bent voor de grote, het is een net niet maat zeg maar :P.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
daPet schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:46:

*rant start*
%$#@#!#$ Al bijna twee weken terug besteld bij Oculus, bevestiging gehad maar ze hebben nog steeds niet afgeschreven. Vanavond maar ff mailen @#$!@#$!@#$%
*rant einde*
Echt iédereen die direct bij Oculus besteld heeft na de 13e heeft daar last van. Alle forums staan er bol van. Het ergste is nog wel dat Oculus geen duidelijk statement of persbericht afgeeft aan diegenen die zo netjes besteld en betaald hebben. Ik had écht geluk door bij bestelling om te gooien naar coolblue twee weken terug. Overigens, Coolblue heeft de bundle weer op voorraad.

kennelijk waren de leestekens op bij sommige recente posters, lastig lezen voor mij...

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Poog schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

@DaPet Welk medium schip zou jij me aanraden dan? Het probleem is volgens mij dat je medium schepen nooit snel genoeg bent voor de kleinere en nooit sterk genoeg bent voor de grote, het is een net niet maat zeg maar :P.
Ik heb genoten van mijn Vulture.
Super wendbaar en 2 large hardpoints. Hitte bij de pulse lasers is wel een dingetje om goed op te letten.

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 20:44
GeeBee schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

Super wendbaar en 2 large hardpoints. Hitte bij de pulse lasers is wel een dingetje om goed op te letten.
De enige minpunt is de raam.. Die gaat veel veel te snel kapot..

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

captain_ghost schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:34:
[...]

De enige minpunt is de raam.. Die gaat veel veel te snel kapot..
Zeker, maar dat kreng is wendbaar! Lekker achter je tegenstanders blijven rondhangen, strafen, rondjes om hem heen dansen. Maar niet toestaan dat hij jou in de ogen kijkt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• captain_ghost
Zeker in hele tijd andersman kont kijken en knallen...

• Sassem
  • Niet online
Poog schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

Dank voor de tips en de welkom :). Die road to riches heb ik inderdaad al een paar keer gebruikt maar heb niet helemaal het geduld om elke planeet te scannen.

Wat voor mij wel lekker werkt is gewoon bij de grotere stations een greep uit de missionboard te doen en missies te verzamelen die allemaal een beetje bij elkaar horen en via de elite dangerous database site soms wat hoeveelheden commodities in te slaan en met winst weer te verkopen. En natuurlijk de bare minimum voor de community goals.

Als ik straks mijn cargo hold kan verdubbelen dan wordt het handelen weer een stukje aantrekkelijker, nu mag ik blij zijn met een winst van 40 a 50 duizend credits.

Niet alles scannen ik scan diegene die in de lijst staan die zijn rond de 500k per stuk en ik doe ook alle high/metal en waterworlds kan die toch niet laten is toch 30 tot 50k per stuk dit weekend 2 trips van 25 stelsels gedaan en 40mil op de bank niet slecht maar ik heb nog geen 1 keer taxi driver gespeeld moet dat eigenlijk ook eens keer proberen

• Poog
@geebeeVulture is meer een zijwaardse 'promotie', ik wil op zijn minst een allround medium schip hebben. Maar de twee big hardpoints zijn wel erg sexy :9.

@sassem thanks again. Zal voortaan wat minder random scannen. Ik ben er sinds gisteren pas achter hoe de telling gaat in een zonnestelsel. :$ .

• GeeBee

GeeBee

Oddball

WTF is dit nou weer? Een Federal Capital Ship in een droogdok?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XmRBQmy.png

• Stefke
Kleine beurt?

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 21:40
Sassem schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:09:
[...]

Niet alles scannen ik scan diegene die in de lijst staan die zijn rond de 500k per stuk en ik doe ook alle high/metal en waterworlds kan die toch niet laten is toch 30 tot 50k per stuk dit weekend 2 trips van 25 stelsels gedaan en 40mil op de bank niet slecht maar ik heb nog geen 1 keer taxi driver gespeeld moet dat eigenlijk ook eens keer proberen
Hoe weet je welke planeten veel opleveren dan? Ik scan tegenwoordig gewoon éénmalig als ik een system enter. Ik ben gestopt om alle planeten nog eens los te scannen, is me echt te veel werk...

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:11
GeeBee schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:05:

[afbeelding]
Yep, kan je eindeloos sattelites scannen voor data ;) (geen CIF helaas vziw)

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter

[afbeelding]
Zeker ook een brief gehad van het RDW voor de APK...

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[afbeelding]
Class 10A distributieriem vervangen - 1.500.000.000 credits. :X

• daPet
RobV schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:20:
[...]

Echt iédereen die direct bij Oculus besteld heeft na de 13e heeft daar last van. Alle forums staan er bol van. Het ergste is nog wel dat Oculus geen duidelijk statement of persbericht afgeeft aan diegenen die zo netjes besteld en betaald hebben. Ik had écht geluk door bij bestelling om te gooien naar coolblue twee weken terug. Overigens, Coolblue heeft de bundle weer op voorraad.

kennelijk waren de leestekens op bij sommige recente posters, lastig lezen voor mij...
Ik heb jouw vorige post hierover ook al gelezen. Echter als techneut zijnde ben ik natuurlijk stront eigenwijs en dacht, och da kom wel goe. NOT. Cancelled. Morgen CB levering 8-)

• captain_ghost
Eindelijk ben ik bevorderd tot een KING van Empire.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FV0jHnJQJORHARfn3UqxsSLw/full.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door captain_ghost op 01-08-2017 22:20 ]

• Sassem
  • Niet online
SparksNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Hoe weet je welke planeten veel opleveren dan? Ik scan tegenwoordig gewoon éénmalig als ik een system enter. Ik ben gestopt om alle planeten nog eens los te scannen, is me echt te veel werk...
Road to Riches http://edtools.ddns.net/e...p?s=HIP+87414&d=200&n=300

als je je start adres in vul krijg je een lijst daar in staat letterlijk welke planeten het zijn

voorbeeld

# Jump System Planets Visited
1 12.27 Col 285 Sector HM-J b23-2 10 (127 ls) ELW
8 (68 ls) HMC
9 (79 ls) HMC Yes
2 32.24 Synuefe MW-F b58-4 5 (50 ls) TWW Yes
3 25.40 HIP 81805 B 3 (97,519 ls) ELW Yes
4 48.91 Synuefe TA-D c29-10 AB 3 (632 ls) TWW Yes
5 29.35 Synuefe TA-D c29-22 1 (224 ls) TWW Yes
6 13.95 Synuefe JV-H b57-1 A 6 (65 ls) TWW Yes
7 20.03 Synuefe QU-E c28-27 6 (361 ls) TWW Yes
8 41.80 Synuefe CZ-J b56-9 6 (132 ls) TWW Yes
9 29.52 Synuefe NZ-E c28-19 AB 2 (508 ls) TWW
AB 3 (673 ls) HMC Yes

kijk deze video hij is langdradig maar wel duidelijk uitgelegd hoe het met de planeet benamingen zit

[ Voor 3% gewijzigd door Sassem op 01-08-2017 22:29 ]

• Poog
SparksNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Ik ben er ook net achter gekomen. Je komt binnen bij het systeem, doet een scan en in die database staat dan een afstand en wat het zou moeten zijn. Zoek de corresponderende afstand op in je rechter scherm selecteer die en ga erheen. Dan heb je de jackpot/earth like planet en ga je naar de volgende.

Edit: of wat Sassem zegt.

• Sassem
  • Niet online
Poog schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:26:
[...]

Ik ben er ook net achter gekomen. Je komt binnen bij het systeem, doet een scan en in die database staat dan een afstand en wat het zou moeten zijn. Zoek de corresponderende afstand op in je rechter scherm selecteer die en ga erheen. Dan heb je de jackpot/earth like planet en ga je naar de volgende.
dat werkt bij de eerste planeet waar je naar toe daar niet meer zie post hierboven voor een volgende ooow zo moment

• Poog
Sassem schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

dat werkt bij de eerste planeet waar je naar toe daar niet meer zie post hierboven voor een volgende ooow zo moment
Zie edit :P. Ik was gewoon van plan om vanaf het startpunt te bookmarken oid.

Oh en Ken je het verhaal van Poog die een nieuw schip ging kopen? Toch maar eerst mijn cobra volledig gemaxed. Ik had nog B niveau thrust, Fsd en schild. Kon ik toch niet echt goed mee om gaan. Die medium upgrade kan nog wel ff wachten. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Poog op 01-08-2017 22:35 ]

• RobV
  • Niet online
(overleden)
daPet schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:44:
[...]

Ik heb jouw vorige post hierover ook al gelezen. Echter als techneut zijnde ben ik natuurlijk stront eigenwijs en dacht, och da kom wel goe. NOT. Cancelled. Morgen CB levering 8-)
Ik weet niet óf je morgen moet werken, maar van productiviteit voor de baas zal weinig sprake meer zijn komende dagen :9 ;w

• SparksNL
Sassem schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Road to Riches http://edtools.ddns.net/e...p?s=HIP+87414&d=200&n=300

als je je start adres in vul krijg je een lijst daar in staat letterlijk welke planeten het zijn

voorbeeld

# Jump System Planets Visited
1 12.27 Col 285 Sector HM-J b23-2 10 (127 ls) ELW
8 (68 ls) HMC
9 (79 ls) HMC Yes
2 32.24 Synuefe MW-F b58-4 5 (50 ls) TWW Yes
3 25.40 HIP 81805 B 3 (97,519 ls) ELW Yes
4 48.91 Synuefe TA-D c29-10 AB 3 (632 ls) TWW Yes
5 29.35 Synuefe TA-D c29-22 1 (224 ls) TWW Yes
6 13.95 Synuefe JV-H b57-1 A 6 (65 ls) TWW Yes
7 20.03 Synuefe QU-E c28-27 6 (361 ls) TWW Yes
8 41.80 Synuefe CZ-J b56-9 6 (132 ls) TWW Yes
9 29.52 Synuefe NZ-E c28-19 AB 2 (508 ls) TWW
AB 3 (673 ls) HMC Yes

kijk deze video hij is langdradig maar wel duidelijk uitgelegd hoe het met de planeet benamingen zit
[video]
Holy f*ck dat gaat rap zo met die credits! Morgen ook maar even proberen 8)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
GeeBee schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

2x beams lukt helemaal niet als je verder alles A-rated hebt. Moet je continu met je modules lopen schipperen (of flink engineeren op je power plant).

Ik vind het een mooi schip maar net iets te veel problemen. Met mijn clipper en zelfs een Asp-Ex gaat het een stuk beter.

Overigens vind ik de cockpit er ook niet uitzien in VR en dat speelde ook mee

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2017 23:53 ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Klopt, energiemanagement is een dingetje bij de Vulture. Cargo hatch uit, FSD op prioriteit 2, dat soort dingen.
Als ik me goed kan herinneren heb ik er efficient pulses op zitten, samen met een geüpgrade powerplant en een weapon-focussed power distributor.

• Stefke
Sja, maar vuurkracht opofferen op een schip waar vuurkracht het sterke punt zou moeten zijn...

Zat gisteren wat te pielen op Coriolis: als je een ASP uitrust als "combat" en er vervolgens het maximale aantal pulse lasers (of multicannons) opzet krijg je een schip met een betere DPS, betere hull als de Vulture.
Twee problemen: je schiet volgens wat Coriolis je wapenpips snel leeg op de Asp, bij de Vulture niet. Wat op zich jammer is want een Asp heeft een Class 5 PP tegen een Class 4 op de Vulture.
Daarnaast is het schild van de Vulture zo'n 50% sterker, wat ik niet snap, want de Asp heeft een class 6 schild tegen een class 5 op de Vulture. Komt het door het hogere gewicht van de Asp?

Daarnaast vliegt een Asp als een malle. Ik heb geen ervaring met een Vulture, die vliegt misschien nog beter, maar een Asp is eigenlijk helemaal zo slecht nog niet...

Dwz. ik heb ooit een Vulture geprobeerd maar had teveel problemen met de energiebalans waardoor ik hem weer ingeruild heb en sindsdien nooit meer gevlogen.

Vulture
https://coriolis.edcd.io/...BhAOGQUwIYHMA28QgIwV0A%3D

https://coriolis.edcd.io/...FMCGBzANokICMF9A%3D%3D%3D

MAar goed, je kunt hier lang over discussieren. Blijft ook een kwestie van voorkeuren

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ja precies datzelfde had ik ook met de Vulture. Met de Asp kan je een veel veelzijdigere build maken door de vele hardpoints. Paar missile launchers er bij om het karwei snel af te maken bijvoorbeeld.

Ik was ook een stuk effectiever met een Asp in combat. Maar misschien doe ik het niet goed :) Ik heb het idee dat je het in een Vulture veel meer van de wendbaarheid moet hebben. Ik kwam in de praktijk steeds in de problemen en het neerhalen van een vijand kostte me veel meer tijd dan met de Asp.

Aan de andere kant, als je tegen vijanden in een wing vliegt, lig je continu onder vuur en kan je ze niet allemaal voor je houden. Juist in zo'n geval is het goed als je veel vuurkracht hebt om snel het aantal vijanden te verminderen.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2017 09:58 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik had op mijn Vulture altijd een beam laser om shields te strippen en een multicannon om hulls te shredden. Wendbaarheid en vuurkracht, dat zijn de sterke kanten van de Vulture. Het is niet het beste combat ship maar -naar mijn mening- wél in deze prijsklasse. Wil je iets meer geld uitgeven voor dezelfde sterke kanten plus extra flexibiliteit, dan is de FAS een geweldige keus of je spaart nóg verder voor een FDL. AspX is een geweldig multi-role ship maar blinkt -naar mijn mening- beslist niet uit in combat.

Maar meningen zijn net assholes, iedereen heeft er 1. Als het voor jou werkt doe je het per definitie niet verkeerd. :)

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-08-2017 11:06 ]

• Poog
Goede posts, helpt me een stuk in mijn besluitproces :). Hoe dan ook ben ik wel al zeker dat ik mijn cobra niet verkoop voor wat extra credits, die prop ik gewoon in de opslag voor als ik weer eens lekker wendbaar wil rotzooien. Misschien ga ik ook eens goed kijken naar alleen maar vliegen met flight assist off maar dan moet ik mijn HOTAS eerst anders indelen denk ik, zodat ik alle thrusters kan finetunen tijdens het vliegen.

Nu maar eerst weer gaan sparen voor de AspX, daar aan gewend raken en daarna eens rustig rondshoppen voor een large ship (waarschijnlijk Combat denk ik nu)

• Stefke
Ik vlieg redelijk vaak FA off, maar ik lijk nog wat controls te missen (voorwaartse/achterwaartse thrust). Met de throttle duurt het heel lang voor ik weer in rechte lijn rechtdoor vlieg. Nog eens naar kijken hoe ik dat kan verbeteren.

• Poog
@stefijn Ik heb wel controls voor de zijwaardse en opwaardse thrust maar die zijn on/off ipv dat ik ze geleidelijk in kan stellen, daar moet ik ook iets op vinden voor ik 100% FA off kan gaan. Ik ben nu wel aan het oefenen met zo'n 180 graden flip terwijl ik 1 kant op blijf gaan, dat is wel geinig, nog niet gedaan in combat overigens want ik wil niet dood _O-.

• Stefke
Ik heb ook horizontale/verticale thrusters toegewezen (alleen aan/uit idd), maar vooruit/achteruit niet. Die heb je volgens mij wel nodig, want door alleen volgas throttle te geven lijkt het alsof je maar langzaam accelereert. Daardoor moet je heel erg gaan "tegensturen" (driften zeg maar) om uiteindelijk in de richting te gaan die je wil.
Volgens mij gaat dat beter als je voor/achterwaartse thrust toewijst aan buttons. Heb er ook nooit gericht mee geexperimenteerd, misschien eens doen.

Als ik mijn X52 naar "landing" switch met de draaiknop krijg ik wel twee buttons voor voor-/achterwaartse thrust, zodat ik bij het landen makkelijk een beetje kan corrigeren, maar die buttons heb ik in "flight" mode nodig voor andere dingen.

Misschien deze serie eens doorlopen ;)
YouTube: Elite: Dangerous - "Flight Assist Off Training" Beginner P...

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 02-08-2017 13:09 ]

• Poog
Dat filmpje heb ik net ook gekeken inderdaad, is wel tof gedaan. Legt alleen niet uit hoe je het moet doen maar in principe hoeft het handje ook niet vastgehouden worden.

Die twee draaiknoppen op mijn x52 bij de throttle is in principe wel goed maar niet 'snel' genoeg. Misschien dat ik mijn Jaw setting in kan ruilen met horizontaal/verticaal. En ik heb een beetje lopen experimenteren met de throttle op full ipv forward only maar dan schiet ik elke keer volle kracht achteruit van mijn landingpad. Misschien toch maar een paar knoppen vrijspelen en mijn voice attack weer beter gaan gebruiken. Vaak zie je FA off mensen met twee joysticks werken, nu begrijp ik wel waarom.

• SparksNL
Inmiddels redelijk wat data verzameld (road to riches). Iemand tips waar je het beste de data kunt inleveren? Maakt het überhaupt iets uit?

• Sassem
  • Niet online
bij een groep waar je vriendjes mee wil worden is wel makkelijk

kom naar Discord het Tweakers ED kanaal https://discord.gg/9ZWWqhV

• SparksNL
Sassem schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:43:
bij een groep waar je vriendjes mee wil worden is wel makkelijk

kom naar Discord het Tweakers ED kanaal https://discord.gg/9ZWWqhV
Vandaag niet meer. Wellicht morgen :)

Zojuist exploration data van 1 uur vliegen verkocht. Dit geintje heeft me 15mil opgeleverd... Die road to riches guide is geniaal. Saai, maar geniaal :P
Ik zou de data bij Farseer inleveren ;)

Just a tip

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

vuurknopje op mijn x55 hotas stick is een beetje lam. Heeft iemand ervaring met reparaties/onderhoud van de Saitek X55 hotas stick?

• daPet
RobV schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

Ik weet niet óf je morgen moet werken, maar van productiviteit voor de baas zal weinig sprake meer zijn komende dagen :9 ;w
Ach, slechts drie kwartier te laat O-)

Ik had echt een berg te configureren, maar heb het werkend gekregen. Ook Elite is speelbaar, maar daar mag ik ook nog aan sleutelen (zat een meter achter m'n stoel) maar mijn eerste reactie : _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

daPet schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Ach, slechts drie kwartier te laat O-)

Ik had echt een berg te configureren, maar heb het weekend gekregen. Ook Elite is speelbaar, maar daar mag ik ook nog aan sleutelen (zat een meter achter m'n stoel) maar mijn eerste reactie : _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~
In de keybinds van elite kun je een knop toewijzen aan "reset HMD", daarmee zitten je in-game ogen ineens waar ze moeten zitten.

• RobV
  • Niet online
(overleden)
In het kader van de kennisdeling: op het net wordt veel gesproken over SS, AA en de juiste instellingen voor de Oculus Rift (sorry, vergeten te melden). Gesteld wordt dat je met de debug tool de pixel density moet of kan tweaken. Sinds de latere Elite versie kan dat in settings, graphics, HMD supersamplng en heb je de debug tool dus niet meer nodig daarvoor.

[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 03-08-2017 16:22 . Reden: Dit gaat over de rift met Elite ]

• SparksNL
Ik moet voor een engineer een meta-alloy verzamelen. Volgens de eddb moet ik daarvoor naar Maia, wat 42 jumps weg is... Is er toevallig een eenvoudigere manier? :)

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-11 21:08
Heeft er iemand ook last van gehad van Meta-alloys die verdwijnen uit je cargo ruimte?

De eerste keer dacht ik dat het een fout was maar ik ben nu al 2x op en neer gevlogen en 2x zit hij nog in mijn cargo als ik aankom in het stelsel maar is hij weg als ik geland ben. :/

Doe ik iets fout? Als ik google zie ik wel meer resultaten van mensen die er last van hebben. Maar nergens echt een oplossing te vinden.

Begin het op en neer vliegen wel zat te worden.
SparksNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:14:
Ik moet voor een engineer een meta-alloy verzamelen. Volgens de eddb moet ik daarvoor naar Maia, wat 42 jumps weg is... Is er toevallig een eenvoudigere manier? :)
Koop een DBX (Diamond Back Explorer) Alles d behalve de FSD. Dit zijn al een stuk minder jumps ;)
Later kan je de DBX lekker upgraden en kan hij NOG verder!
Aksnes schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:19:
Heeft er iemand ook last van gehad van Meta-alloys die verdwijnen uit je cargo ruimte?

De eerste keer dacht ik dat het een fout was maar ik ben nu al 2x op en neer gevlogen en 2x zit hij nog in mijn cargo als ik aankom in het stelsel maar is hij weg als ik geland ben. :/

Doe ik iets fout? Als ik google zie ik wel meer resultaten van mensen die er last van hebben. Maar nergens echt een oplossing te vinden.

(psst!. de thargoids willen graag terug wat er van hun gestolen is! Niet verder vertellen!)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Aksnes
Leutje schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:27:
[...]

(psst!. de thargoids willen graag terug wat er van hun gestolen is! Niet verder vertellen!)
Hmm... Die Thargoids ook... is er iets aan te doen? Meer meenemen, omvliegen of gewoon geluk hebben?

• SparksNL
Zo ik ben vandaag (rest van de week) weer even klaar met ED... Heb je dus 43 jumps gemaakt om de Metal-Alloys te kopen. Vervolgens 29 jumps om dat spul in te leveren, kom ik 3 jumps voor de eindbestemming iets te dicht bij de zon, wat normaal niet zo'n probleem is. Echter, en nu komt het, mijn cargo hatch raakt beschadigd.... weg Metal Alloys. Dit verzin je toch niet?

• Aksnes
SparksNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:48:
Zo ik ben vandaag (rest van de week) weer even klaar met ED... Heb je dus 43 jumps gemaakt om de Metal-Alloys te kopen. Vervolgens 29 jumps om dat spul in te leveren, kom ik 3 jumps voor de eindbestemming iets te dicht bij de zon, wat normaal niet zo'n probleem is. Echter, en nu komt het, mijn cargo hatch raakt beschadigd.... weg Metal Alloys. Dit verzin je toch niet?
Heel herkenbaar.. |:(

Na de eerste run heb ik gelijk een beter schip gekocht die een hogere jumprange had. Was wel klaar met die hele tijd jumpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Aksnes op 03-08-2017 23:04 ]

• RobV
  • Niet online
(overleden)
En nog een Oculus Rift tip: audio mirroring zit in de windows app ingebouwd, dus geen gedoe met banana of mixing devices in windows. De setting is wel verstopt: ga naar settings/devices en klik op de headset voor opties.

Ik krijg nu zonder problemen geluid op de headset en door de standaard geluidskaart (windows default device) waardoor mijn rumble pack tot zijn recht komt zonder gezeur met splitter cables etc. Via ebay heb ik nog een $8 bass crossover gekocht dan kan de diy-meuk eruit.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
SparksNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:48:
staat je routeplanner wel op fastest ipv economy?

Ik werd overigens vandaag door blaauw city overhoop geschoten toen er een kleiner schip tegen me aanvloog. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door haarbal op 03-08-2017 23:47 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Sassem
  • Niet online
Aksnes schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:19:

heb het ook 2x gehad als je onderschept wordt heb je kans dat ze een hatchbreaker limpet gebruiken die steelt je cargo zonder dat je het door hebt ik heb de derde run een week later gedaan in aspX en ben naar Merope 2 a gegaan om de barnacles kapot te schieten voor de "gratis" Metal Alloy overigens ligt dat naast Maya dus net zo ver jumpen

weet dus niet of het een "bug" is of dat ze echt gestolen waren maar het is wel irritant weet het

• Poog
Joh, die road to riches neigt inderdaad wel een beetje naar valsspelen eigenlijk :$. Maar toch ga ik ermee door, gratis geld voor mijn nog te kopen AspX. Als je die data inlevert bij die farseeer engineer, krijg je er dan ook nog geld voor of 'alleen' maar de optie om meer van haar te kopen?

• SparksNL
Poog schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:34:
Joh, die road to riches neigt inderdaad wel een beetje naar valsspelen eigenlijk :$. Maar toch ga ik ermee door, gratis geld voor mijn nog te kopen AspX. Als je die data inlevert bij die farseeer engineer, krijg je er dan ook nog geld voor of 'alleen' maar de optie om meer van haar te kopen?
Ik ben net (echt net) aangekomen bij Farseer, meteen meta alloys ingeleverd en eerste mods gekocht. Nu op zoek naar materialen voor de betere mods. Ik had overigens niet de mogelijkheid om exploration data aan haar te verkopen.

• Sassem
  • Niet online
@Poog @SparksNL

Kijk de videos die ik eerder heb gepost volgens mij kun je data het beste inleveren tijdens de lvl 3 of 4 upgrade

• Poog
@sparksNL Volgens een linkje op reddit (klik) moet je eerst de alloys inleveren, opstijgen en weer terug gaan voor je de data in kan leveren en dan kan je 'levelen' bij haar zonder materiaal in te hoeven leveren.

@Sassem Welke video bedoel je? De laatste was een uitleg hoe je planeten moest vinden op basis van de naam van de planeet.

• Sassem
  • Niet online
Nee meer terug zijn 4 leerzame videos over de engineers tips and tricks

• SparksNL
Poog schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:11:
@sparksNL Volgens een linkje op reddit (klik) moet je eerst de alloys inleveren, opstijgen en weer terug gaan voor je de data in kan leveren en dan kan je 'levelen' bij haar zonder materiaal in te hoeven leveren.

@Sassem Welke video bedoel je? De laatste was een uitleg hoe je planeten moest vinden op basis van de naam van de planeet.
Af- en aanmelden werkt blijkbaar ook :)

• Sassem
  • Niet online
Sassem schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:51:
[...]

enkele Youtube vids die me enorm hebben geholpen met engineers speciaal de laatste maar ze hebben allemaal die oowwww zit dat zo momenten dat is goed om te weten sommige Youtubers wijden zich helemaal uit hierover

[video]

[video]

[video]

[video]

verder gewoon ff googlen en zoeken op youtube

Veel geluk o7

@SnoeiKoei zo was de roze verf in de aanbieding :X :P
Soort kan ff niet anders dan mezelf te quote zit op mijn mobiel

[ Voor 4% gewijzigd door Sassem op 04-08-2017 11:52 ]

• Poog
@Sassem U bent weer een held, bedankt!

• Poog
Binnenkort toch maar eens die store in om nutteloze zooi te kopen denk ik.

https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=209

"How bobbly are the bobbleheads?
Here at Frontier, we’ve worked hard to ensure you get the perfect amount of bobble for your buck. You can check out the wobbliness of the bobble here."

:D ! YouTube: Elite Dangerous - Bobbleheads Announcement
:9~

Is jullie trouwens ook opgevallen dat de bobbleheads meedeinen met je hoofdbewegingen in VR (tijdens de hyperjump, of ze hebben het ondertussen gefixed)? :Y

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Drum schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

:9~

Is jullie trouwens ook opgevallen dat de bobbleheads meedeinen met je hoofdbewegingen in VR (tijdens de hyperjump, of ze hebben het ondertussen gefixed)? :Y
Dat is om bohemian rhapsody van waynes world na te doen iedere jump toch?

Wow die road to riches, ik heb nu 36 systemen van die lijst gedaan voor 30 miljoen credits, als ik die lijst nog even volg dan ben ik elite aangezien ik al pioneer ben. In 4 uurtjes tijd verdien je meer als 2 keer naar colonia en terug.

[ Voor 44% gewijzigd door siren op 04-08-2017 15:03 ]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iD0xdJu.jpg
:D !

• Poog
Deze posts doen me hier aan denken.

Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2014/01/i-want-a-duck.jpg

Ik weet nu ongeveer hoeveel ik bij elkaar moet sparen wil ik meteen in een volledig gepimpte (minus engineers) asp. Dat is nog best een paar duiten stiekem. https://coriolis.io/outfi...Iw18WQ==.Aw18WQ==?bn=derp
I love my planets!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Poog schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Ik weet nu ongeveer hoeveel ik bij elkaar moet sparen wil ik meteen in een volledig gepimpte (minus engineers) asp. Dat is nog best een paar duiten stiekem. https://coriolis.io/outfi...Iw18WQ==.Aw18WQ==?bn=derp
Hoeveel heb je nu? Met een redelijk goedkope DBX Explorer kun je aan die road to riches (http://edtools.ddns.net/expl.php) beginnen en hark je die milljoenen snel binnen.

• Poog
@siren Ik heb nu zo'n 12 miljoen denk ik. Dus het is nog minstens 3 a 4 uur planeetjes scannen. Maar ik ben een beetje huiverig om het spel op zo'n manier dood te spelen dus zal gewoon hoofdzakelijk bounties en missies gaan verzamelen, dan duurt het maar wat langer, als ik dan zin heb kan ik altijd nog even snel een rondje doen met die road to riches.

• SparksNL
Ik ben een beetje in dubio. Ik vlieg momenteel in een Python waarvan de FSD, wapens e.d. maximaal geüpgraded zijn. Ik twijfel of ik, zodra ik rond de 65mil heb, m'n powerplant moet upgraden voor 50mil of dat ik door spaar voor de Anaconda. Wat is jullie advies?

Ik vlieg enkel in één schip, dus hij moet een all-rounder zijn. De Anaconda kan echter niet docker op outposts... iets wat ik toch wel geregeld doe voor missions e.d. Maar het is wel een Anaconda :P

• RobV
  • Niet online
(overleden)
SparksNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:09:
Ik ben een beetje in dubio. Ik vlieg momenteel in een Python waarvan de FSD, wapens e.d. maximaal geüpgraded zijn. Ik twijfel of ik, zodra ik rond de 65mil heb, m'n powerplant moet upgraden voor 50mil of dat ik door spaar voor de Anaconda. Wat is jullie advies?

Ik vlieg enkel in één schip, dus hij moet een all-rounder zijn. De Anaconda kan echter niet docker op outposts... iets wat ik toch wel geregeld doe voor missions e.d. Maar het is wel een Anaconda :P
Ik zou de Python lekker houden dus zeker niet wegdoen. Spaar nog even door! Binnen jorte tijd heb je zoveel schepen dat hetvniet meer uitmaakt.

• SparksNL
RobV schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

Ik zou de Python lekker houden dus zeker niet wegdoen. Spaar nog even door! Binnen jorte tijd heb je zoveel schepen dat hetvniet meer uitmaakt.
Ik heb tot nu toe al m'n vorige schepen verkocht. Niet zozeer omdat ik het geld nodig had, maar gewoon omdat ik maar één schip wil hebben. Geen idee waarom... misschien vanuit RP aspect of zo :9

De vraag is dus of de Anaconda een upgrade is t.o.v. de Python, of dat ik beter de Python kan houden voor hetgeen wat ik graag doe. Eigenlijk een beetje van alles.

• Sassem
  • Niet online
SparksNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:45:
[...]

Ik heb tot nu toe al m'n vorige schepen verkocht. Niet zozeer omdat ik het geld nodig had, maar gewoon omdat ik maar één schip wil hebben. Geen idee waarom... misschien vanuit RP aspect of zo :9

De vraag is dus of de Anaconda een upgrade is t.o.v. de Python, of dat ik beter de Python kan houden voor hetgeen wat ik graag doe. Eigenlijk een beetje van alles.
keuzes ,keuzes zoveel keuzes hier https://www.alpha-orbital.com/elite-sct/ misschien helpt dit een beetje :)

• SparksNL
Sassem schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:56:
[...]

keuzes ,keuzes zoveel keuzes hier https://www.alpha-orbital.com/elite-sct/ misschien helpt dit een beetje :)
Statistisch gezien neig ik naar de Anaconda. Het feit dat de Anaconda gewoon een groot schip is maakt het al epic. Zijn er mensen die bewust niet voor een groot schip kiezen? En waarom? Is het bijvoorbeeld erg vervelend dat je niet meer kunt landen op outposts?

• RobV
  • Niet online
(overleden)
SparksNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Statistisch gezien neig ik naar de Anaconda. Het feit dat de Anaconda gewoon een groot schip is maakt het al epic. Zijn er mensen die bewust niet voor een groot schip kiezen? En waarom? Is het bijvoorbeeld erg vervelend dat je niet meer kunt landen op outposts?
Ik denk dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt. Dat is ook een beetje het idee achter Elite.

Mocht je de python willen verkopen, check dat even dat je eerst je engineerde componenten even in de storage zet, anders ben je ze kwijt en je wordt er niet rijker van (toch)

SparksNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Ik vlieg niet voor niets zo vaak in mijn Python. Hoewel ik vandaag in mijn Clipper vloog (ook een monster hehe)
Ik heb een Anaconda, Cutter en een Corvette. Allemaal zijn het goede schepen. Maar..

Het zit hem echt in de maar. Behalve kleine outposts hebben medium schepen veel meer voordelen. De vlieg eigenschappen bijvoorbeeld De anaconda is bijzonder lelijk in dat. De cutter is echt waardeloos (natte krant, wie weet dat nog?) De Corvette is dan nog altijd de beste van de grote 3 mar zelfs die draait langzaam om zijn assen.
Vandaag vloog ik dus met een Clipper. Dat ding is met 566m/s zo snel dat hij altijd achter de vijand kan hangen :D Een beetja anaconda doet bar weinig shield schade tegen mij (ik kom echt heel zelden een cutter of corvette tegen.. raar)
Ben ik eenmaal klaar met bounty-hunten-krijgen (ja dat kan ook lol) dan ga ik in een ander systeem een beetje traden.
Zowel de Clipper als de Python doen bijde 25+ lj springen dus ik ben ook vrij snel in maia (want lore!!)
Heb ik echt helemaal niks te doen pak ik de Asp wel. Ook plenty opties van binnen en buiten en toch 50lj springen (ook de Asp doet 505m/s :D)

Elk groot schip (de Beluga heb ik niet.. wil ik ook niet) heeft ook zijn voordelen. maar daar staan 2 nadelen tegen over ;)

• SparksNL
Leutje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Ik vlieg niet voor niets zo vaak in mijn Python. Hoewel ik vandaag in mijn Clipper vloog (ook een monster hehe)
Ik heb een Anaconda, Cutter en een Corvette. Allemaal zijn het goede schepen. Maar..

Het zit hem echt in de maar. Behalve kleine outposts hebben medium schepen veel meer voordelen. De vlieg eigenschappen bijvoorbeeld De anaconda is bijzonder lelijk in dat. De cutter is echt waardeloos (natte krant, wie weet dat nog?) De Corvette is dan nog altijd de beste van de grote 3 mar zelfs die draait langzaam om zijn assen.
Vandaag vloog ik dus met een Clipper. Dat ding is met 566m/s zo snel dat hij altijd achter de vijand kan hangen :D Een beetja anaconda doet bar weinig shield schade tegen mij (ik kom echt heel zelden een cutter of corvette tegen.. raar)
Ben ik eenmaal klaar met bounty-hunten-krijgen (ja dat kan ook lol) dan ga ik in een ander systeem een beetje traden.
Zowel de Clipper als de Python doen bijde 25+ lj springen dus ik ben ook vrij snel in maia (want lore!!)
Heb ik echt helemaal niks te doen pak ik de Asp wel. Ook plenty opties van binnen en buiten en toch 50lj springen (ook de Asp doet 505m/s :D)

Elk groot schip (de Beluga heb ik niet.. wil ik ook niet) heeft ook zijn voordelen. maar daar staan 2 nadelen tegen over ;)
Ja daar ben ik dus al een beetje bang voor :)

Wat ik voornamelijk doe, is (trading) missions en wat exploration. Bounty hunting doe ik vrijwel nooit. In het verleden wel gedaan met de ASP Explorer, maar vind de missions nu wat leuker.

Is een Anaconda dan een goede optie? Lekker veel geld verdienen met trading missions? Of wordt je dermate vaak belemmert door outposts dat ook dat niet rendabel is?
Voor Trading met je echt een Cutter hebben :)
Daar is mijn cutter dan ook voor. 720ton max is het hoogste wat in game kan!
Maar ik begrijp ook dat een cutter niet te doen is voor je. Een anaconda kanook aardig wat traden. En dat kan hij inderdaad beter als eeen python.
Exploren idem dito. Maar kijk uit voor de trage bediening van je schip. Dit kan zelfs tot je dood lijden

Dus antwoord op je eerste vraag. Moet je de python verkopen?

Ik zeg net als @RobV NEE! Niet doen ;) Spaar gerust nog even door tot je zo een conda kan kopen. Bevalt de ana niet? dan heb je altijd je python nog! (en dat heb ik meegemaakt)

• SparksNL
Leutje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:20:
Voor Trading met je echt een Cutter hebben :)
Daar is mijn cutter dan ook voor. 720ton max is het hoogste wat in game kan!
Maar ik begrijp ook dat een cutter niet te doen is voor je. Een anaconda kanook aardig wat traden. En dat kan hij inderdaad beter als eeen python.
Exploren idem dito. Maar kijk uit voor de trage bediening van je schip. Dit kan zelfs tot je dood lijden

Dus antwoord op je eerste vraag. Moet je de python verkopen?

Ik zeg net als @RobV NEE! Niet doen ;) Spaar gerust nog even door tot je zo een conda kan kopen. Bevalt de ana niet? dan heb je altijd je python nog! (en dat heb ik meegemaakt)
Thanks voor de goede tips! Ik ben er zo goed als uit. Die Anaconda die gaat er komen. Nu nog even bedenken of ik m'n Python inlever (of niet).

Stel(!) ik ruil m'n Python in en ik krijg spijt van de Anaconda, kan ik deze dan weer gewoon inruilen tegen een Python, of lever je dan super veel credits in onder aan de streep? Voor de mods hoef ik m'n Python niet te bewaren. Enkel een 5A FSD en sensors, wat leuke (standaard) wapens, nog niets gemodified (engineers).

Ik krijg namelijk 70mil terug voor m'n Python. Dat is veel credits voor mij :P
Je gaat hoe dan ook centen verliezen. Een schip verkoop je altijd met een 10% verlies. Das al 7 miljoen voor enkel de python. Dan komt er nog eens 14? bij voor de conda ;)

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 12:20
De Anaconda, Prachtig schip als je hem net hebt...
Niet veel later vooral gebruikt om de benodigde rank voor de Corvette en later ook de Cutter mee bij elkaar te grinden.

Nu heb ik een Anaconda voor algemeen gebruik, Corvette voor bounty hunting en Cutter voor trading, en na weken spelen de volgende conclusie getrokken. (Heb ook nog andere schepen zie hieronder)
Algemeen gebruik: Voorkeur voor Asp Explorer of python afhankelijk van het doel, Vliegen prettiger dan die grote lompe dingen.
Trading: Bulk trading is saai en met missies naar hetzelfde station krijg ik die cutter nooit vol. Doe mij dan maar een python.
Bountyhunting: Tja die Corvette is leuk maar wat hierboven al gezegd wordt het blijft relatief lomp, Ben nog op zoek naar iets waarmee ik alles aankan en wat in de medium klasse valt.
Een upgrade van de Vulture in fire power, Want de Corvette vind ik als je solo speelt ontzettend saai.

Wat dat laatste betreft sta ik open voor suggesties in zowel schip als build.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik heb ook een Vulture hangen ergens maar de jumprange is dermate laag dat je hem liever niet naar andere systmen stuurt. Maw, hij komt HIP niet uit.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

@Sato kijk even naar Leutje z'n KillerPython ;)

@RobV ik vlieg meestal met een high-jumprange-schip (AspEx) naar waar ik wezen moet, bijvoorbeeld een dubbele CG (cargo en targets) en laat dan mijn grote schepen overkomen via Shiptransfer. Die hebben allebei nog een ruk-jumprange.
Óf ik vlieg met de ene en laat de andere overkomen, want per schip kost me dat meestal enkele miljoenen ☹ maar voor een Vulture is dat prima te doen.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 12:20
GeeBee schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:48:
@Sato kijk even naar Leutje z'n KillerPython ;)
Waar vind ik die?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

lol in HEHE! :P

De community goal (HEHE is geen grap)

Waar ik eerder vandaag zei dat ik geen enkele cutter of corvette tegenkwam heb ik vandaag 8 corvettes het hiernamaals ingejaagd. Met mijn Python dus!

Ik ben morgen vast wel weer online. Als jij zegt dat je om XX:XX tijd daar ben kan je hem live zien :)

[ Voor 69% gewijzigd door Leutje op 04-08-2017 23:35 ]

RobV schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:43:
Ik heb ook een Vulture hangen ergens maar de jumprange is dermate laag dat je hem liever niet naar andere systmen stuurt. Maw, hij komt HIP niet uit.
Volgens mij staat die van mij naast die van jou. Ongebruikt de laatste maanden :P

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
Krijgen jullie ook wel eens 2x precies dezelfde missie achter elkaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PbJpGuwNjgNAD8K3Nky6L0cH/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yo4XBXsLuMwGjVGBuF8QulOX/medium.png
Niet dat ik het erg vind...

Mechwarrior Online: Flapdrol

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Kun je binnen VR iets doen aan de plaatsing van de panelen? Bijvoorbeeld voor het linkermenu moet ik mij heel ver draaien, en met de Anaconda zit ik veel te dicht op de Starport Services.

• SparksNL
Gisteren toch maar de knoop doorgehakt en een Anaconda gekocht. Met hulp van haarbal wat slimme modules erop gegooid wat binnen het budget paste. Al met al zeer tevreden over het schip :)

Merk nu wel dat passenger missions vanuit BLAAUW echt ziek veel credits opleveren. Combineer dat met wat cargo missions (naar hetzelfde station) en je loopt aardig binnen :)

Volgende stap wordt het fitten van diverse turrets zodat ik mezelf kan verweren als ik wordt aangevallen. Heb nu voornamelijk gimballed spul, maar denk dat ik daar weinig aan heb in een gevecht met snellere/wendbaardere schepen.

[ Voor 24% gewijzigd door SparksNL op 05-08-2017 14:29 ]

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Proficiat, @SparksNL het leuke van een Anaconda is dat ie groot genoeg is voor een fighter bay. Ook hele aardige defence moet ik zeggen!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40
Heb mij aangemeld bij de private group The Gathering als Carlos Sultana :)

edit;
Ik bedoel request verzonden

[ Voor 20% gewijzigd door Streskip op 05-08-2017 16:32 ]

• Poog
Gisteren toch ff snel wat planeten gescanned en ingeleverd bij alioth voor de permit zo dat ik een AspX kon kopen. Beetje opgepimpt met betere motors, wapens, power, wapens en scanners. En ik moet zeggen dat het mij tot nu toe erg goed bevalt! De iets mindere snelheid en wendbaarheid vind ik niet storend in ieder geval. Ik ga er veel plezier aan beleven denk ik.

Oeps! VerkeerT gelezen ;)

Pagina: 1 ... 66 ... 123 Laatste