SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Nu? Lijkt me niet handig, hij is 2500km van huis... Cursus planning iets voor jou?stefijn schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:19:
Cursus planning iets voor je?
[ Voor 39% gewijzigd door Stefke op 24-07-2017 14:01 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Dit weekend mijn eerste Python gekocht, ingeruild voor mijn trouwe T7. Speel tot nu toe voornamelijk als Trader op de Mobius server. Prima tijdverdrijf met het uitstippelen van routes op eddb of inara en dan wat uurtjes verstand op nul. Had vrijdag geluk met een route waarin ik met de T7 1.8mln per rondje van ongeveer 10 minuten wist te verdienen. Na een avondje rondjes vliegen dan de Python aangeschaft. Wil die nu langzaam uitbouwen tot een wat meer PVE combat bestendig schip en daar dan ranks mee halen in de superpowers. Ook nog niets gedaan met Engineers, dus ook daar maar eens mee beginnen. Uiteindelijke doel is een T9 Heavy helemaal uitrusten naast de Python - is er trouwens zoiets als een Trade build op de T9 icm Engineers?
Zie dat velen van jullie met een OC spelen, lijkt me een mooie ervaring. Zelf een Tobii Eye Tracker 4C aangeschaft vorige week en daar al razend enthousiast over. Nog nooit zo snel gewend geraakt aan een extra dimensie in een spel. Werkt echt geweldig.
Welkom Bamsnl,Bamsnl schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:02:
Hi, lees al een tijdje mee, dacht laat eens een reactie achter. Heb mezelf wel al een paar maanden terug op de Tweakers ED excel file gezet, maar nog niemand toegevoegd. Spelen jullie voornamelijk in Open of op Mobius? En zie hier en daar wat referenties naar 'The Gathering'. Is dat een Tweakers server? Lijkt me leuk af en toe wat missies te doen met andere friendly spelers. Mijn ingame naam is in elk geval CMDR Bamsnl
Dit weekend mijn eerste Python gekocht, ingeruild voor mijn trouwe T7. Speel tot nu toe voornamelijk als Trader op de Mobius server. Prima tijdverdrijf met het uitstippelen van routes op eddb of inara en dan wat uurtjes verstand op nul. Had vrijdag geluk met een route waarin ik met de T7 1.8mln per rondje van ongeveer 10 minuten wist te verdienen. Na een avondje rondjes vliegen dan de Python aangeschaft. Wil die nu langzaam uitbouwen tot een wat meer PVE combat bestendig schip en daar dan ranks mee halen in de superpowers. Ook nog niets gedaan met Engineers, dus ook daar maar eens mee beginnen. Uiteindelijke doel is een T9 Heavy helemaal uitrusten naast de Python - is er trouwens zoiets als een Trade build op de T9 icm Engineers?
Zie dat velen van jullie met een OC spelen, lijkt me een mooie ervaring. Zelf een Tobii Eye Tracker 4C aangeschaft vorige week en daar al razend enthousiast over. Nog nooit zo snel gewend geraakt aan een extra dimensie in een spel. Werkt echt geweldig.
Speel sinds een maand ED en speel alleen maar op The Gathering gewoon opzoeken in het menu van ed
Ik vind het wel leuk om andere spelers tegen te komen en over het algemeen zijn ze vrij vriendelijk. Aan de andere kant, als je een T9 vliegt zou ik wat voorzichtiger zijn
[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 24-07-2017 16:11 ]
Teamspeak/discord spraakchannel zou ik eigenlijk wel willen de niet zo praters eigenlijk ook want je hoeft niet te praten je kan ook gewoon lekker luisteren naar al die sterkere verhalen misschien valt er iets samen te doen met de Star Citizen jongens wel ieder ze eigen channel maar ok een spacepub hangout voor de space junkies misschien valt er iets te regelen of bestaan er al een tweakers teamspeak??GekkePrutser schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:44:
Ik speel vooral in Open. Heel af en toe in The Gathering maar ik zie daar nooit iemand (zelfs niet in HIP84717). Volgens mij ben ik nog nooit iemand tegen gekomen. Misschien zou het helpen als er een teamspeak zou zijn? Of discord etc.
Ik vind het wel leuk om andere spelers tegen te komen en over het algemeen zijn ze vrij vriendelijk. Aan de andere kant, als je een T9 vliegt zou ik wat voorzichtiger zijn
Ow btw er is een discord channel van ons
Ja het zou mij ook leuk lijken! Maakt het traden/grinden ook wat minder saai. Ingame kan je ook wel praten maar alleen binnen de wing.Sassem schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:58:
[...]
Teamspeak/discord spraakchannel zou ik eigenlijk wel willen de niet zo praters eigenlijk ook want je hoeft niet te praten je kan ook gewoon lekker luisteren naar al die sterkere verhalen misschien valt er iets samen te doen met de Star Citizen jongens wel ieder ze eigen channel maar ok een spacepub hangout voor de space junkies misschien valt er iets te regelen of bestaan er al een tweakers teamspeak??
Ow btw er is een discord channel van ons
De VR gemeenschap heeft ook al een discord (van PuckStar geloof ik), misschien dat daar wel plaats is.
[ Voor 3% gewijzigd door daPet op 24-07-2017 17:18 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Wat is de tweakers discord dan? Of bedoel je die van de VR groep? (Omdat je zelf ook VR hebt)daPet schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:17:
The Gathering heeft 30+ leden, kans dat je er een tegen komt is redelijk kleinbeter spreek je af via discord, of desnoods via dit forum
Niet nodig, OR laten aannemen door buurvrouw, zodat ik verder kan met cursus 🍻🍻🍻😎👋🏻stefijn schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:19:
Cursus planning iets voor je?
Check de Discord link in m'n ondertitelGekkePrutser schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:24:
[...]
Wat is de tweakers discord dan? Of bedoel je die van de VR groep? (Omdat je zelf ook VR hebt)
Doh.... Ik ben zo gewend om die dingen te negeren
Bedankt, ik zal daar op inloggen! Misschien ook iets voor de startpost?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Staat onder Wings & Comms, maar ik kan me voorstellen dat het als het vinden van een naald Unknown Artifact in een Hooiberg isGekkePrutser schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:04:
[...]
Doh.... Ik ben zo gewend om die dingen te negeren
Bedankt, ik zal daar op inloggen! Misschien ook iets voor de startpost?
Edit: in de inhoudsopgave is het nu iets duidelijker weergegeven
[ Voor 8% gewijzigd door Drum op 24-07-2017 19:32 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Heb de FdL teruggevlogen van een planetary base op Kano naar onze thuisbasis Blaauw city en daar door alle nieuwe menuutjes gebladerd die mij allemaal vreemd leken (eigen schuld, te lang niet gespeeld). De VR ervaring in de galaxy map is even wennen, het ziet er awesome uit maar kon er geen touw aan vastknopen. Gelukkig had ik een bookmark naar Blaauw.
Na een uurtje gespeeld te hebben was de energie helaas op. Het uit mijn stoel klimmen was nog de zwaarste oefening van de dag, dat moet echt veranderen...
Edit: al mijn usb poortjes zitten vol, voor én achter...
[ Voor 4% gewijzigd door RobV op 25-07-2017 18:31 ]
Echt wel. Zo spectaculair als je met de lift omhoog gaat in zo'n coriolis station. Als ik nou dat instap/opsta probleem weet op te lossen ga ik zeker meer halve uurtjes spelen! Morgen wil ik combat proberen. En dan ook de fighters natuurlijk. En landen op een planeet en romdscheuren in de srv (met de xbox controller denk ik).SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:19:
Tof, RobV! Voegt wel wat toe he?
Sorry! Kwam vast doordat ik de PC uitzette voor het slapen gaan.SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:28:
En toen lagen de servers eruit.
RobV schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:32:
[...]
Sorry! Kwam vast doordat ik de PC uitzette voor het slapen gaan.
Geweldig he? Ik had mijn Rift afgelopen vrijdag binnen gekregen en super onder de indruk van alles. De demo's die erbij zitten zijn fantastisch en er zijn er meerdere gratis te downloaden ook. De games die erbij zitten (Vooral Dead and Buried en Robo Recall zijn heel gaaf!) Inmiddels heb ik ook Lone Echo gekocht en deze kan ik ook zeker aanraden, zeker voor ons space fanaten
Uiteraard heb ik ook Elite gespeeld inmiddels en ik kan beamen dat het echt iets toevoegt! Ik was al in het bezit van een Tobii EyEX 4C dus ik had al oog- en headtracking maar dat is absoluut niets vergeleken bij VR. Ik heb gemerkt dat vooral combat een stuk makkelijker wordt omdat je 'situational awareness' gewoon vele mate beter is. Je hebt veel meer een idee van hoe alles zich beweegt relatief aan je schip. Ik merk dat ik nu in combat bijna alleen nog maar zonder flight assist vlieg bijvoorbeeld. Daarnaast is de ervaring natuurlijk gigantisch verbeterd. Je hebt veel meer het idee van schaal in het spel. Je weet dat een Anaconda groot is maar nadat je er in VR eentje over je heen hebt zien vliegen vanuit de cockpit van je gedockte schip heb je er pas echt een idee van.
Ik heb die profiler tool van dr Kaii voor VR profielen gedownload en ik moet daar nog wel even wat aan tweaken. Bij mij is de videokaart de bottle neck (GTX 970 STRIX). Ik merk dat ik in VR medium settings in supercruise zonder problemen +90fps haal maar in stations zakt hij daaronder. De Rift doet dan een truukje waarbij het de fps halveert (45 fps constant) en het 90 fps laat lijken zodat je niet misselijk wordt. Op zich is het zo speelbaar natuurlijk maar ik wil nog wel even op zoek naar de 'sweet spot'.
[ Voor 1% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 26-07-2017 12:22 . Reden: typo ]
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Ik ga ook eens naar die gratis games kijken, en ik hoop vandaag toe te komen aan een combat sessie in Elite!
Die tips voor vr profielen is ook goed, maar ik vermoed dat mijn 1080 alles wel slikt.
Ps. Kudos voor FA/off
[ Voor 16% gewijzigd door RobV op 26-07-2017 10:14 ]
Ah kijk, jij bent in het gelukkige bezit van een 1080
Voor wat betreft die bundle games, volgens mij stonden ze bij mij als "purchased" of "unlocked" ofzo. Ik kon ze in ieder geval zo installeren, nergens een code oid in hoeven voeren. Ik weet alleen even niet meer of ik ze vanuit de shop geïnstalleerd heb of vanuit een ander "tabblad".
De shop of eigenlijk de hele Rift "omgeving" was even wennen. Ik vind het allemaal niet superhandig ingedeeld.
Edit: Nog even een tip, stel even in het options menu van Elite een "Reset HMD" in op een toets ofzo. Ik had het probleem dat mijn hoofd niet op de juiste locatie in het schip hing zeg maar. Door die knop in te stellen kan ik m resetten. Ik run het spel vanuit steam dus het kan zijn dat het daarmee te maken heeft hoor maar een gewaarschuwd mens...
[ Voor 25% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 26-07-2017 12:21 ]
Is voice attack niet een goede oplossing hiervoor
Goede tip, merci. Overigens was het niet het probleem dat ik de knoppen niet meer kon zien, maar meer dat ik het was verleerd!Sassem schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:12:
@RobV
Is voice attack niet een goede oplossing hiervoor
Offtopic
Update: de rift heeft ingebouwde headphones, maar zit er ook een microfoon op of mag ik de kelderbox in voor een oude desktopmicrofoon? <-- ja, de helm heeft een ingebouwde mic
[ Voor 25% gewijzigd door RobV op 26-07-2017 18:27 ]
Als je een golden paint job bezit (voor welk schip dan ook) dan heb je er nu een extra paint job bij: een opgeleukte gold paint voor datzelfde schip. Oude skin heb je ook nog, mocht je die mooier vinden.ENJOY YOUR FREE PAINT
SHOW THE GALAXY YOUR GOLDEN STANDARD
Commander, we want to thank you for your continued loyalty to Elite Dangerous. As an owner one of our limited edition Gold Paint Jobs, we're gifting you the new and improved "Golden Paint Job" for free!
You can find this new Paint Job in your account now, ready to equip to your ship in-game.
https://forums.frontier.c...91&viewfull=1#post5769691
Was er niet nog een andere blur setting ergens?RobV schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:25:
Gedocked in Blaauw nu, wat met de instellingen gespeeld en enkele knopjes nieuw toegewezen. Niet echt veel gevlogen, veel tijd besteed aan scherpstellen van de rift. Ik heb goede ogen, en bij andere games is alles scherp, echter bij Elite is het allemaal wat blurry. Ik zet morgen de 'bloom' en 'depth of field" wel uit. Misschien helpt dat
Hmd resolution op 1.25 (of hoger) en smaa aan geeft ook wel een goed resultaat, maar mijn gpu vindt het niet leuk als ik boven de 1 kom.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Maar inderdaad. altijd moet je even aanpassen.. En in de zomer is dat ding gewoon te warm
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Serieus? Je bent de eerste van wie ik hoor dat ze gestopt zijn met de Rift. Maargoed ik kan het mij indenken.Leutje schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:39:
Dat is dan ook de reden dat ik oculus niet meer gebruik. Buiten het pixel tellen dan. Want dat vind ik ook altijd nog vreselijk.
Maar inderdaad. altijd moet je even aanpassen.. En in de zomer is dat ding gewoon te warm
Gelukkig is het in mijn huis altijd koel. Na 3 dagen (totaal 3 uurtjes) begint de bril een beetje te wennen. Ik vind hem gelukkig niet zwaar in de nek. Ik denk er wel over om een helmdoek/buff te dragen onder de bril voor extra comfort.
Maar om te voorkomen dat ik het enkel over de Rift heb in dit Elite topic: ben je morgen(avond) online? Misschien kunnen we samen wat doen.
Begrijp me niet verkeerd. Het is en blijft een geweldige ervaring! Enkel begon het pixel tellen me dusdanig te storen dat ik hem in de kast heb gefli.. gehangen
En ja. Als jij morgen online bent ben ik dat ook
Zegt u maar hoe laat en wat we gaan doen
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik heb van nature al enige anti alias (enigszins bijziend) waardoor de pixels me iets minder opvallenRobV schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:25:
Gedocked in Blaauw nu, wat met de instellingen gespeeld en enkele knopjes nieuw toegewezen. Niet echt veel gevlogen, veel tijd besteed aan scherpstellen van de rift. Ik heb goede ogen, en bij andere games is alles scherp, echter bij Elite is het allemaal wat blurry. Ik zet morgen de 'bloom' en 'depth of field" wel uit. Misschien helpt dat
Toen ik met VR begon duurde het even voordat ik doorhad dat je niet enkel met je ogen moet kijken, maar met je hele hoofd (ja, dit klinkt gek, en nee ik heb nog geen Lavian Brandy op); je moet ervoor zorgen dat je met je ogen zo veel mogelijk in het midden van de lens blijft, en de rest van de bewegingen met je hoofd maakt. De onscherpe ring eromheen is als het ware ten behoeve van je periferisch zicht.
Om het allemaal tóch wat scherper te krijgen kun je spelen met super sampling en de HMD setting. Op het VR-subforum van ED is daar veel informatie over te vinden.
Top dat VR je/jullie voor de rest zo goed bevalt
Mjah.. Ik ben verziend.. Dus..Drum schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:20:
[...]
Ik heb van nature al enige anti alias (enigszins bijziend) waardoor de pixels me iets minder opvallen
Mooi Goud is niet lelijkSnoeiKoei schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:26:
Zojuist in de mail:
[...]
Als je een golden paint job bezit (voor welk schip dan ook) dan heb je er nu een extra paint job bij: een opgeleukte gold paint voor datzelfde schip. Oude skin heb je ook nog, mocht je die mooier vinden.
https://forums.frontier.c...91&viewfull=1#post5769691
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Kun je een vergelijkbaar shotje maken van de "oude" gouden verfklus ajb?
Ik heb een vraag.
daPet en ik(samen met Kate Russel) zijn bezig onze voice attack op orde te krijgen mochten jullie nog goede tips hiervoor zien we dat graag
Heb nu het probleem dat ik Kate (de lieve schat) 2 keer hoor met een tiende seconde verschil heeft iemand idee waar dat aanligt??
Er zit een oude Gold schermpje in Discord.SnoeiKoei schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:05:
[...]
Kun je een vergelijkbaar shotje maken van de "oude" gouden verfklus ajb?Ik zit nog 30.000 lichtjaar van de dichtstbijzijnde outfitting vandaan...
Alleen de nieuwste Golden heb ik gesaved in de Steam-cloud...
Ah... lang leve de discord via browser... hebbes:
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Wauw dat is echt een enorm verschil (de nieuwe ziet er echt een stuk beter uit)!MacNetron schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:11:
[...]
Er zit een oude Gold schermpje in Discord.
[afbeelding]
Je zou even kunnen controleren of je niet per ongeluk de voice-commands 2 maal hebt geïmporteerd (kleine kans).Sassem schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:05:
Mogguh mensen,
Ik heb een vraag.
daPet en ik(samen met Kate Russel) zijn bezig onze voice attack op orde te krijgen mochten jullie nog goede tips hiervoor zien we dat graag
Heb nu het probleem dat ik Kate (de lieve schat) 2 keer hoor met een tiende seconde verschil heeft iemand idee waar dat aanligt??
[ Voor 35% gewijzigd door Drum op 27-07-2017 10:15 ]
Bedankt👍
Da's inderdaad een knap verschilMacNetron schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:11:
[...]
Er zit een oude Gold schermpje in Discord.
[afbeelding]
Ja, nu nog even uitvinden op welke ships deze allemaal werktDrum schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:12:
[...]
Wauw dat is echt een enorm verschil (de nieuwe ziet er echt een stuk beter uit)!
[...]
(de FdL werd getransporteerd naar Blaauw, dus kon niet testen)
[ Voor 6% gewijzigd door MacNetron op 27-07-2017 11:01 ]
Nou, ja.. Er zitten op dit momenteel geen wapens op.
De resultaat mag wezen!

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
De scherpte van de lens is ook iets beter nu. Het blijkt dat het er nauw uitkomt hoe hoog de bril op mijn neus staat, veel meer dan de lensafstand via het schuifje. Kwestie van elastieken nog juist afstellen dus.
Virtual cashflow in virtual reality dus..
[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 28-07-2017 20:52 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Het is ook de bedoeling dat je de bril scherpstelt door de hoogte op je neus aan te passen. Zo is dat ook bedacht (echt handig vind ik het niet, want als je ogen niet precies hetzelfde zijn qua dioptrie dan zit je dus met die bril scheef op je hoofdRobV schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:22:
De scherpte van de lens is ook iets beter nu. Het blijkt dat het er nauw uitkomt hoe hoog de bril op mijn neus staat, veel meer dan de lensafstand via het schuifje. Kwestie van elastieken nog juist afstellen dus.
Het schuifje is puur voor de IPD (de afstand tussen je pupillen). Die kan je het beste door de opticien op laten meten en dan gewoon op de gevonden waarde instellen.
In het midden van het beeld zou hij gewoon scherp moeten zijn, in de hoeken blijf je wel wat onscherpte houden (bij mij wel iig).
Ook heb ik in het begin altijd veel last van beslaande brillenglazen, als de bril nog niet opgewarmd is, dat maakt het er ook niet bepaald scherper op. Maar dat los je op door hem een beetje van je hoofd te trekken en er dan lucht in te wapperen (ja, handig is anders)
Maargoed het is het allemaal waard - zoals je ook gemerkt hebt
[ Voor 35% gewijzigd door GekkePrutser op 29-07-2017 01:16 ]
Maar de kans daarop is best klein, af en toe kom ik wel mensen tegen bij een community goal in onze groep. En als je mensen als vriend toevoegd uit de groep dan kun je ze opzoeken omdat je ze dan op de galaxy map ziet.
Trouwens sinds ik een anaconda heb ben ik niet meer aangevallen in open.
Wil je tegen andere spelers spelen, dan moet je in Open spelen. Dat is PVP.
In Mobius kun je een klacht indienen tegen andere spelers die zich niet netjes gedragen en dan kan die er uit gegooid worden, ik denk niet dat we dat hier ook hebben, maar ons-kent-ons
Ik heb een 120gb SSD in mijn gamepc zitten, moet genoeg zijn omdat ik enkel Elite speelde op deze dedicated machine. Helaas gooide de Rift roet in het eten, want 2e installatie van 11gb liet weinig ruimte over. (7gb vrij)
- Via de launcher de beta, de arcade en nog een andere gedeinstalleerd (enkel de Rift locatie nog over) 23gb winst
- screenshot folder gewiped (16gb winst)
- old Windows folders gewiped via settings (7gb winst)
Al met al hoef ik nog geen nieuwe SSD te kopen, ik kan weer even vooruit. Plus, ik heb wat ruimte voor Rift spelletjes (sssht, off topic)
Ben nu rustig aan weer begonnen met wat (follow up) missions te doen in m'n ASP Explorer, al zet dat qua credits niet echt zoden aan de dijk. Ik zit nu op 45mil en mijn doel is 75mil, zodat ik (eindelijk) een Python kan kopen.
Iemand tips hoe je tegenwoordig het snelste/makkelijkste credits kan verdienen? In het verleden heb ik het meeste verdiend met smuggling, maar dat is me nu toch net iets te risicovol om weer mee te beginnen. Zover ik lees is het vervoeren van passengers redelijk lucratief? Is dat te doen met een ASP Explorer?
Tuurlijk zou dat kunnen, HD's (en zelfs SSD's) kosten nagenoeg niets meer. Echter heb ik voorlopig weer plenty space. Ik wilde enkel aantonen dat het zo makkelijk was om bijna 50gb terug te krijgen. Bovendien is een Delete nog steeds sneller dan same-day-deliverydaPet schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:59:
@RobVJe zou een tweede harde schijf kunnen overwegen? Ik gebruik er ook twee, m'n OS en elite op de SSD en de rest op de andere harde schijf. In Steam kan je ook een andere spel locatie opgeven btw
* Leutje kijkt naar zijn 10 TB ruimteRobV schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:52:
[...]
Bovendien is een Delete nog steeds sneller dan same-day-delivery
...Had je dat niet eerder kunnen zeggen?
Wat moet je met 10TB? Ik heb voor archive doelen een 5-bay synology staan met 'voldoende' ruimte, maar sinds ik arbeidsongeschikt ben heb ik hier ook niet veel doel meer voor. Alles kun je gewoon downloaden, voor films heb ik NetFlix, prøn doe ik niet aan en backups gaan via icloud...Leutje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:03:
[...]
* Leutje kijkt naar zijn 10 TB ruimte
...Had je dat niet eerder kunnen zeggen?
Ik ben aangenaam verrast wat betreft de missions. Het gaat redelijk hard met de credits als je flink wat missions kan combineren. Zo pak ik veel data delivery (boom) op in BLAAUW en lever ze vervolgens in op div. stations in Adit(?). Ook het combineren van planet scan missies leveren lekker op!
Naast dit alles vind ik de missions er ook flink wat leuker op geworden. Het voelt in ieder geval niet meer als een enorme grind aan
Wat doen jullie over het algemeen in ED? Wat is dé manier om credits te verdienen met een Python? Zijn er nog overige zaken die de moeite waard zijn om te doen (los van credits verdienen)?
Geld verdienen? Daar begin ik niet aan
Ben je al op een thargoid mothership geweest? met de juiste spullen dus? Heel indrukwekkend! (tips nodig? kom maar op)
Ben je al de guardian missions aan het doen? 111 miljoen leverd dat op. Of een Palin missie? Die heb ik 1 keer gedaan en dat was 1.6 miljoen voor 30 minuten vliegen (in mijn python ja lol)
Ik heb nog een " Hoe word ik snel explore Elite" pagina voor je eventueel
Moet dat eigenlijk ook nog eens doen want daar ben ik ook nog altijd niet elite haha (ben wel trade elite)
Elite is net wat je er van maakt. Ik speel nu dik 2 jaar (vanaf 1.3) en ben nog altijd niet Elite combat
Maar 1 tip voor jou. Doe de Alien/Thargoid homeworld aan! Daar was ik echt heel erg van onder de indruk! En nog een paar maandjes en jij komt ze dus ook tegen. Maar of je dat overleefd?
Wil je daar heen gaan dan moet je naar HIP 14909 gaan. Maar daarvoor een Unknown artefact halen en een unknown probe. Daar wil ik eventueel wel bij helpen
Net wat ik zeg. Elite is wat JIJ er van maakt. en credits zijn ook niet alles (wel voor een rebuy lol)
Ik ben 1 voor 1 alle engineers aan het unlocken, dus dan doe je allerlei dingen.SparksNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:05:
Wat doen jullie over het algemeen in ED? Wat is dé manier om credits te verdienen met een Python? Zijn er nog overige zaken die de moeite waard zijn om te doen (los van credits verdienen)?
Ben nu in het home system van the gathering aan het minen om selene jean te unlocken.
Wat voor voordelen brengen de engineers met zich mee?haarbal schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:01:
[...]
Ik ben 1 voor 1 alle engineers aan het unlocken, dus dan doe je allerlei dingen.
Ben nu in het home system van the gathering aan het minen om selene jean te unlocken.
Verbeteringen voor jouw schip onderdelen zoals sterkere motor of kanonnenSparksNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:49:
[...]
Wat voor voordelen brengen de engineers met zich mee?
Meeste gebruikte is het verbeteren van je Frame Shift Drive om verder te kunnen springen

Hopelijk verandert er niet te veel vannacht... welterusten!
[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 30-07-2017 00:53 ]
Momenteel heb ik een 5A FSD. Dit is de beste die voor de Python te verkrijgen is, maar die kan ik dus "tunen" middels een engineer? NiceSassem schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:31:
[...]
Verbeteringen voor jouw schip onderdelen zoals sterkere motor of kanonnen
Meeste gebruikte is het verbeteren van je Frame Shift Drive om verder te kunnen springen
Kijk hier waar en hoe: https://inara.cz/galaxy-blueprint/2/
Bij het bereiken van Tier 8 gaan de rewards ook nog eens een keer omhoog

Ik ben erg benieuwd naar de verdeling van CG's in het algemeen, maar deze in het bijzonder.
Met mijn 382 ton heb ik slechts 0,05% van het totaal binnengebracht, maar zit ik wel in de top 10%.
[ Voor 122% gewijzigd door GeeBee op 30-07-2017 13:07 ]

Commander TinyPwny reporting back for duty o7
enkele Youtube vids die me enorm hebben geholpen met engineers speciaal de laatste maar ze hebben allemaal die oowwww zit dat zo momenten dat is goed om te weten sommige Youtubers wijden zich helemaal uit hieroverSparksNL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:57:
[...]
Momenteel heb ik een 5A FSD. Dit is de beste die voor de Python te verkrijgen is, maar die kan ik dus "tunen" middels een engineer? Nice
verder gewoon ff googlen en zoeken op youtube
Veel geluk o7
@SnoeiKoei zo was de roze verf in de aanbieding
[ Voor 4% gewijzigd door Sassem op 30-07-2017 19:00 ]
Haha, lekker fout toch! Misschien ga ik nog eens groen en roze combineren, lekker jaren-80-Doe-Maar-uitstraling.
Lang genoeg in een Black Friday conda rondgekacheld, nou weer effe gek doen.
Ha "Doe Maar" goold old daysSnoeiKoei schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Haha, lekker fout toch! Misschien ga ik nog eens groen en roze combineren, lekker jaren-80-Doe-Maar-uitstraling.
http://m.weeronline.nl/Europa/Bulgarije/Varna/3040374
Bezigheidstherapie hier mountainbiken en strand bezoeken ☀🏖
Las dat Sli niet werkt met OR, gtx 980 ti moet voldoende zijn.
Ik ga naar de basis in: PLEIADES SECTOR IR-W D1-55
planeet 5A
Jammer! Had graag mee gedaan!Love Sausage schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:16:
Net eindelijk een unknown artifact en een unknown probe gevonden. Nu opweg naar de Alien basis, iemand zin om mee naar binnen te gaan en de starmap te griggeren?
Ik ga naar de basis in: PLEIADES SECTOR IR-W D1-55
planeet 5A
Maar dit vroege opstaan hield me tegen
Ik heb de onderdelen nog dus kan het vaker doenLeutje schreef op maandag 31 juli 2017 @ 05:32:
[...]
Jammer! Had graag mee gedaan!
Maar dit vroege opstaan hield me tegen
Het was even wennen, maar wat een wereld van verschil maakt dat zeg! (tov. de ps4 controller)
Gelijk maar bezig gegaan en op m'n Cobra alles naar A-spec gebracht en m'n type-6 uitgebouwd.
(met dank aan de vorige CG waar ik in de top 25% zat.)
Nu onderweg naar de dichtsbijzijnde engineer, eens zien wat we ervan kunnen bakken.
PSN ID: Ancta
@Ghostley gefeliciteerd met je upgrade, welke is het geworden?
(Helaas op de ps4 (nog) geen VR, anders was het helemaal geweldig geweest.)
Ook het dogfighting werkt veel beter!
@RobV Thanks! Het is de 'standaard' hotas verkrijgbaar voor de ps4 van thrustmaster.
Lijkt wat el-cheapo, maar voelt degelijk aan. Ook (voor mij) zitten er voldoende buttons op om alles te doen.
En ook heel goed dat ED standaard een setting heeft voor dit model.
Wellicht dat de betere (duurdere) varianten ook werken, maar dat is dan voor in de toekomst.
PSN ID: Ancta
Jarenlang een TeamFortress 2 spray gehad met DoeMaar Skunk album hoes. Altijd leuk op een niet-NL server DSnoeiKoei schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Ik heb het al een aantal keren gedaan. Ook met een Guardian Relic in de machineLove Sausage schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:09:
[...]
Ik heb de onderdelen nog dus kan het vaker doenga deze week sowieso nog een paar keer die kant op. Die basis is echt enorm indrukwekkend, helemaal met een OC of een vice.Mesage maar als we tegelijk online zijn.
Ik had er graag bij willen zijn bij je eerste keer! Want dit was toch wel heel indrukwekkend inderdaad (vooral met een relic)
Dus evengoed bedankt! mischien wilt iemand anders mee?
Kan het overigens kloppen dat combat moeilijker is geworden in solo? Ik dacht even leuk m'n Python te gaan uittesten in een HAZRES... Werd aangevallen door een Viper MKIV en een SW. Beide neergehaald maar wel nog maar 23% hull over... M'n shields vlogen er letterlijk af. Maar snel weer afgedruipt om m'n schip te repareren
Ga je weer naar de site met een relic?SparksNL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:05:
Dank voor de tips allemaal, ik heb weer genoeg te doen zo te zien!
Kan het overigens kloppen dat combat moeilijker is geworden in solo? Ik dacht even leuk m'n Python te gaan uittesten in een HAZRES... Werd aangevallen door een Viper MKIV en een SW. Beide neergehaald maar wel nog maar 23% hull over... M'n shields vlogen er letterlijk af. Maar snel weer afgedruipt om m'n schip te repareren
Wat betreft de Python, ik denk dat stefijn en GeeBee er nu anders over denken
Gister een wing van 2 clippers + een anaconda van de kaart geblazen. 0% damage myself!
Vandaag (Geebee heeft dat gezien) Een clipper binnen een seconde af gemaakt.
Het geheim zit hem in het goed leren gebruiken van je schip. En uiteraard enginering!
Heb nu 16 schepen en op een uitzondering na gelaaten allemaal upgrades!
Mijn Python spant de kroon. Daar zit niks meer op wat niet ge-upgrade is.
Die clipper van net bijvoorbeeld. Eerst race ik op hem af en op volle snelheid rammen. Kost mij mischien een half streepje van mijn schild en hij is in 1 keer zijn schild kwijt. Terwijl ik hem ram los ik 5x3 flaks op hem af.
Kortom. Binnen 1 seconde was de clipper weg.
Enginering en besturing leren. Daarmee kom je heel erg ver
Voor enginering zou ik niet met je wapens beginnen. Doe eerst je shield en daarna je hull
Denk maar zo. Als je langer kan schieten kan je dus ook meer schade aanrichten.
Maar Leut heeft een leuke config
CG is voorbij, toch nog 14m bonus gehad
Die schilden vlogen weg als uienringen in de frituurpan...
Als dat een ding is? Supersnel in elk geval
[ Voor 21% gewijzigd door GeeBee op 01-08-2017 01:23 ]
[ Voor 20% gewijzigd door MacNetron op 01-08-2017 07:52 ]
Nu doe ik het met een redelijk uitgespekte Cobra Mk3 maar ben rustig aan het rondkijken voor een groter schip die nog wel een beetje de eigenschappen heeft van de Cobra. (wenbaar en weerbaar) en ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die eventueel ook van klein(er) naar medium zijn gegaan.
Ik zit nu een beetje te loeren naar de Asp Explorer. Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat ie geen big hardpoint heeft maar aan de andere kant heeft ie wel 2 keer zoveel small hardpoints, dus dat is wel weer tof. Ik ben nog niet zo ver dat ik fixed weapons aandurf dus zal alles wel op de gimballed gooien. Iemand ervaring met de Asp explorer die eventueel ook ervaring heeft met de Cobra Mk3 en is het een beetje een goede vervolgstap?
Maar aangezien de ps4 aan een groot scherm hangt, is dat ook wel kwijl. VR komt er hier niet in ben ik bang en denk dat ik er sowieso heel misselijk van wordt. In mijn hangmat kan ik al niet eens een beetje schommelen, dan wordt ik al beroerd..
Maar ik vraag mij af, kan je deze game ook even een half uur spelen? Kan je bijvoorbeeld altijd saven wanneer je wilt? Ik heb net een kleintje gekregen en zal niet altijd lekker een paar uur non stop kunnen gamen voor ze gaat huilen etc. Ik ben een beetje bang dat je anders lekker aan het vliegen bent, kind heeft de luier vol en je komt een kwartier later terug en je bent een zon in gevlogen, beroofd door een piraat of dwars door een ruimtestation heen gevlogen en onbedoeld een oorlog ontketent. o.id.
psn: splettervlek