Voor de liefhebbers een repost voor lvl5 fsd spullen:
[-------------------------------------]
Voor de lvl5 fsd range (ben je waarschijnlijk naar op zoek) heb je het volgende nodig:
• Arsenic
• Chemical Manipulators
• Datamined wake exceptions
• Magnetic Emitter Coils
Arsenic kan je hier vinden:Datamined wake acceptions kan je hier vinden:You will need: wake scanner, system with "Famine" status active (always check system map to be sure if it's really in famine)
Instructions:
Search for persistent signal "Distribution Centre"
Jump in there
Wait for Sidewinders to jump out and scan all Wakes
After a while another batch of Sidewinders should jump in and jump out again
Repeat 3-4 as long as you wish
Chemical Manipulators kan je op 1 van de research bases vinden, of nabij HIP87414:
Drum schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:42:
[...]
Eerst moet je zorgen dat je enigneer op lvl 5 komt, dat kan je doen door een berg lvl1 crafts uit te voeren. Vervolgens de mats die je nodig hebt opschrijven en random rondvliegen en kijken of er missies zijn die die mats geven. Voor lvl 5 dirty drive:
- Cracked Industrial Firmware
- Cadmium (vorige week een planeet gepost waar dit véél op voorkomt, idem voor Arsenic)
- Pharma Isolator (volgens mij ooit bij een missie gekregen)
- Exhaust manifold (kan je kopen op de markt)
2 zijn er dus makkelijk te vinden en voor de overige 2 moet je een beetje geluk hebben. HIP87414 is trouwens dramatisch wat betreft missies

Als je snel véél materials wilt hebben, dan kan je beter missies tussen Ceos en Sothis vliegen. Gewoon alleen maar missies met materials verzamelen en tussen de station pendelen (dus met groot schip, anders lever je minder dan 20 missies per run in omdat je langs 3 stations moet).
Ow en op die alien research base spawnen Chemical manipulators, die heb je nodig voor lvl5 fsd upgrade

Magnetic Emitter Coils kun je vinden op:
Nanditi -> Hale Orbital
Aasgaa -> Steiner Platform
etc. (gebruik website eddb.io)
*-* MEC's zijn niet meer nodig *-*
Mocht je nog andere zaken nodig hebben, geef dan een gil en ik zal ernaar uit kijken.
siren schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:54:
Pff ik moet toch maar gaan combat loggen die NPC's van tegenwoordig slopen me te makkelijk en met 16 miljoen rebuy valt er niet meer tegenop te werken. 3 dagen ben ik al aan het zoeken naar troep om een random roll op een fsd te gooien ik word niet blij van die random rolls. Echt het voelt alsof je dagen voor niks bezig bent om daarna ook nog eens 16 miljoen kwijt te zijn. Bedankt frontier, ik neem even pauze hiervan.
De engineer moet je omhoog ranken met rommel als Iron, Sulphor, etc (dus lvl 1 crafts). Deze materialen kan je op grote schaal vinden op de planeten (1 outcrop dropt 4 a 6 stukken, dus 12 a 18 materials per keer). Vervolgens kan je twee dingen doen voor de hoge crafts. Óf je gaat doelgericht op zoek naar je materials (met behulp van google en ED-forum), óf je schrijft de belangrijkste materials op een briefje en pakt missies aan welke deze materials geven (dus gewoon al spelende wat spul binnen harken).
Het belangrijkste is i.i.g. dat je niet continu neergeschoten wordt door de NPCs, anders verlies je uiteraard alles wat in je cargo hold zit. Je hebt óf een robuust schip nodig, óf een snelle.
Waarschijnlijk weet je het meeste al wat ik hierboven schrijf, maar het zou zonde zijn als je allemaal lvl3 of 4 crafts gaat doen om de engineers omhoog te ranken.
Tip: Ga naar Electra 1 om die materials te farmen, daar droppen ook materials voor hoge crafts (
zie bovenstaand epistel)
https://gathering.tweaker...message/49200713#49200713
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”