Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

GeeBee schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Ik hoop dat het gelukt is, 't is er zo goed als op :)
Ff nieuwe bron zoeken vanavond...
Dat hoeft dus niet meer want de CG is klaar :) Het ging snel op het eind blijkbaar...
Top 25% -> 23,9 MCr bonus.

Op naar de volgende!
Maar eerst terug naar de vorige twee om daar de bonussen van samen 26 MCr op te strijken, want dat was ik vergeten 8)7

En dan ook al de losse zooi ook maar eens overal gaan innen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zIGUin5.png

[ Voor 24% gewijzigd door GeeBee op 17-07-2017 23:00 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GeeBee schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:16:
[...]

En dan ook al de losse zooi ook maar eens overal gaan innen:
[afbeelding]
Bespaar je een boel moeite en ga langs een station met Interstellar Factors contact, daar kun je alle bounties innen van alle factions, alleen de opbrengst is iets lager maar je bent in 1x klaar.

(Je kunt er trouwens ook alle boetes aan alle factions betalen maar dat kost je ook een procent of wat extra).

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-07-2017 08:50 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Is het trouwens mogelijk dat meerdere players dezelfde missie oppakken?

Gisteren namelijk een missie om een power generator te slopen op de surface van een planeet.
Prima, ik zoek die op... vlieg er heen... en toen ik er bijna was kwam er een andere speler op de radar (geen NPC), ging richting het object en blies het op. :/
Ik kreeg toen een popup dat de missie geslaagd was en ik het geld + commodities op kon halen...

Is dat normaal, of was het gewoon puur extreem toeval?

PSN ID: Ancta

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
Ghostley schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:34:

Gisteren namelijk een missie om een power generator te slopen op de surface van een planeet.
Prima, ik zoek die op... vlieg er heen... en toen ik er bijna was kwam er een andere speler op de radar (geen NPC), ging richting het object en blies het op. :/
Ik kreeg toen een popup dat de missie geslaagd was en ik het geld + commodities op kon halen...

lol nee nog nooit gezien, maar gebeurd wel veel dat misies naar dezelfde plek gaan (sommige plaatsen zelfs erg veel)
tegelijk oppikken is dan niet heel bijzonder maar ophetzelfde moment ook missie target is wel erg speciaal _/-\o_

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

• Ghostley
Parcival44 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:53:
[...]

lol nee nog nooit gezien, maar gebeurd wel veel dat misies naar dezelfde plek gaan (sommige plaatsen zelfs erg veel)
tegelijk oppikken is dan niet heel bijzonder maar ophetzelfde moment ook missie target is wel erg speciaal _/-\o_
Ik vond het ook best wel bijzonder. :P
Vooral omdat deze planeet blijkbaar alleen vindbaar is als de missie actief is.
Uiteraard wel alsnog even gekeken en de generator stond er nog, maar toen ik die kapot maakte was een bounty op m'n dak het enige resultaat. :+

• GeeBee

GeeBee

Oddball

SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:47:
[...]

Bespaar je een boel moeite en ga langs een station met Interstellar Factors contact, daar kun je alle bounties innen van alle factions, alleen de opbrengst is iets lager maar je bent in 1x klaar.

(Je kunt er trouwens ook alle boetes aan alle factions betalen maar dat kost je ook een procent of wat extra).
Ja dat is waar ook. Zijn die stations een beetje ruim voorradig én handig te vinden via....?

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:55
Ik ga het vrijdag(overdag) weer eens oppakken en een iets langere sessie spelen. Als er mensen zijn die ook op de Xbox spelen en mee willen doen, nodig ik ze/je graag uit!

Misschien morgenavond al maar dat laat ik nog even open.

[ Voor 14% gewijzigd door Awesomo4k op 18-07-2017 12:50 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GeeBee schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Ja dat is waar ook. Zijn die stations een beetje ruim voorradig én handig te vinden via....?
Ze zouden aanwezig moeten zijn in de meeste stations in low security systems (en daar kun je op filteren in de galaxy map). In de system map moet "broker network" vermeld staan bij de services die een station biedt.

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Ze zouden aanwezig moeten zijn in de meeste stations in low security systems (en daar kun je op filteren in de galaxy map). In de system map moet "broker network" vermeld staan bij de services die een station biedt.
of iets van pirate faction( jet raiders hadden bv.)

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Parcival44 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:20:
[...]

of iets van pirate faction( jet raiders hadden bv.)
Iets met pirate faction = low security ;) Op de map kun je niet zoeken op aanwezigheid van pirate faction maar wel op het level van system security.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Bedankt voor de tips. Ik ga zoeken.

Gevonden in good-old Windjet > Sternbach Port.

Inderdaad zoeken op:
Navigation > Galaxy Map
Filters > Security > Low

In het station:
Starport Facilities > Contacts
Daar de systeem-eigen boetes en bounties afhandelen (100%)

Doorklikken op Interstellar Factors Contact > Legal Facilities en/of Mercenary Facilities
Daar de overige boetes betalen (+25%) en bounties inleveren (-25%)

Kost wel wel wat, maar dan ben ik er weer van af.
En nu op naar Founders World.

Zo.. ff inlezen :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/axKGtYL.png

[ Voor 95% gewijzigd door GeeBee op 18-07-2017 17:29 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

OR binnen... wowww :9~ O+ <3

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nog niet eens een track&trace!!! :?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ghostley schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:34:

Ja, dit komt door instanceing. Een beroemd voorbeeld is de Ram Tah, Ancient Ruins missies. Daar moet je heel veel punten scannen met bepaalde vracht in je hold. Als je daar dan bent met zeg tien anderen dan stromen de succesvolle en niet succesvolle mission critical objectives binnen. Meh :F

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RobV schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:23:
[...]

Ik heb nog niet eens een track&trace!!! :?
Meh... Duurde bij mij ook allemaal vrij lang hoor!

• Draclira M
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07-2023
SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:40:
[...]

Meh... Duurde bij mij ook allemaal vrij lang hoor!
Gefeliciteerd ik heb op zelfde tijd besteld en nog geen bevestiging dat OR verzonden is :|

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik had hem vrijdag 14 juli om 12:45 besteld (althans dat is de datum van de 1e bevestigingsmail). Ik kan vrij/zat niet thuis zijn dus ik hoop niet dat ze een dichte deur treffen.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Draclira M schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:47:
[...]

Gefeliciteerd ik heb op zelfde tijd besteld en nog geen bevestiging dat OR verzonden is :|
Sinds afgelopen woensdag niet??? Dan zou ik er eens achteraan gaan! :X

• Draclira M
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07-2023
SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:14:
[...]

Sinds afgelopen woensdag niet??? Dan zou ik er eens achteraan gaan! :X
Binnen kort op vakantie, als ik voor die tijd niets ontvangen heb steken ze hem daar maar waar de zon niet schijnt :r

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Als in Sgr A* ?

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Draclira M schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:44:
[...]

Binnen kort op vakantie, als ik voor die tijd niets ontvangen heb steken ze hem daar maar waar de zon niet schijnt :r
Alternatief is annuleren en bij Coolblue bestellen, dan heb je 'm morgen in huis (maar betaal je 20 euro meer). https://www.virtualrealit...ft-touch-controllers.html
Oculus zelf kan de orders niet aan lijkt het.

*O* Gefeliciteerd, en welcome to the dark side *O*

En nu een (retorische) vraag om de laatste twijfelaars over de streep te trekken (>:)): is het zijn geld waard?
RobV schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:14:
Ik had hem vrijdag 14 juli om 12:45 besteld (althans dat is de datum van de 1e bevestigingsmail). Ik kan vrij/zat niet thuis zijn dus ik hoop niet dat ze een dichte deur treffen.
Briefje op de deur plakken en vragen of de postbode het bij de buren wilt afleveren is wellicht een optie (als je goede relatie met buren hebt iig).

[ Voor 40% gewijzigd door Drum op 19-07-2017 09:07 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Drum schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:06:
[...]

*O* Gefeliciteerd, en welcome to the dark side *O*

En nu een (retorische) vraag om de laatste twijfelaars over de streep te trekken (>:)): is het zijn geld waard?
Haha :D Dat is altijd een moeilijke vraag. Ik vond het de oude prijs beslist níet waard en getuige de run op Rifts nu denken een heleboel andere mensen daar ook zo over.

Ja, aan de ene kant is het een downgrade (resolutie omlaag vanaf 2560x1440p, reshade doet niks in VR, even een app naast ED gebruiken als EDDiscovery of een trade database open hebben op een tweede monitor of tablet is niet praktisch) maaaaarrrrrr daar krijg je wel wat voor terug! In plaats van dat je een spaceship bestuurt zit je nu ineens IN een spaceship, ik zit continu rond te kijken. Vlieg langs een planeet, even over de schouder kijken. Planetary rings O+ omg. De gigantische ruimte die je op de brug van een Anaconda hebt! d:)b De lichteffecten op een bekraste cockpitruit waardoor je het idee hebt dat je het glas boven je hoofd kunt aanraken! Ik ben flabbergasted.

Bij het testen en instellen heb ik gisteravond even de eerste paar tutorials gedaan om te kijken of alles werkt zonder mijn Anaconda + 100K ly aan exploration data op het spel te zetten. Daardoor kon ik meteen even rond een Coriolis station vliegen. Maaaaaan wat ziet dat er gaaf uit, wat lijkt die brievenbus dan enorm vanuit een Sidewinder! Ik speel dit spel al (met flinke pauzes) vanaf de betas maar dit is echt een nieuwe ervaring.

Er zijn dingen die ik nog moet uitzoeken (normaal bedien ik galaxy- en system map met de muis maar dat werkt niet meer, misschien daar de XBox controller maar voor gaan gebruiken want op de HOTAS vind ik niet handig) en ik ben ook nog niet op een planeet geland ofzo maar vooralsnog kan ik gerust stellen dat Frontier een dikke 10 verdient voor hoe ze dit spel gemáákt hebben voor VR. *O*

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor de review, @SnoeiKoei

• Awesomo4k
Ik kan niet wachten voor deze game op de XboxX... Het zou ook VR gaan ondersteunen! Niet bij launch... maar wel later... Ik denk dat de extra GFX power al wonderen gaat doen.

Gisteren weer een korte sessie gespeeld maar er zat veel stof op het schip! Ik heb een CMDR gemaakt, decals gesprayed en mijn schip genoemd. Leuke extra's zijn dit! CMDR Joeske vliegt nu in "Farsight" door het heelal.

Toen klikte ik op launch en wat is de planetbase vet geworden qua uitzien. Beetje rondgevlogen en kon zien dat ook andere stations meer details gekregen hebben. Jammer dat de Xbox verder met de GFX achter blijft... Tijd voor de XboxX!

Ik heb 5-6 missies gepakt(totaal 1.8mil) en zit nu met een redelijk dik uitgeruste ASP Explorer en 3M op de bank. Vanavond ga ik wakes scannen want ik zit in Kuhn en wil mijn FSD upgrade unlocken zodat ik verder kan jumpen. Daarna ga ik weer even terug naar huis en wat missies voor The Gathering doen zodat ik mijn bankrekening meer kan spekken.

Zijn er nog nieuwtjes die ik moet vinden? :)

[ Voor 85% gewijzigd door Awesomo4k op 19-07-2017 10:38 ]

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SnoeiKoei schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:30:
[...]
In plaats van dat je een spaceship bestuurt zit je nu ineens IN een spaceship, ik zit continu rond te kijken. Vlieg langs een planeet, even over de schouder kijken. Planetary rings O+ omg. De gigantische ruimte die je op de brug van een Anaconda hebt! d:)b De lichteffecten op een bekraste cockpitruit waardoor je het idee hebt dat je het glas boven je hoofd kunt aanraken! Ik ben flabbergasted.
Nog een kleine tip: Sta ook eens op uit je stoel en probeer (voor zover mogelijk) te lopen in/door je cockpit: WOW2.0!

(ook leuk bij Assetto Corsa en zo, trouwens...)

[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 19-07-2017 11:36 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sangroid schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Nog een kleine tip: Sta ook eens op uit je stoel en probeer (voor zover mogelijk) te lopen in/door je cockpit: WOW2.0!

(ook leuk bij Assetto Corsa en zo, trouwens...)
Gedaan! Erg cool inderdaad. Alleen raar dat je dan je character zonder hoofd in de stoel ziet zitten :D

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SnoeiKoei schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:00:
[...]
Gedaan! Erg cool inderdaad. Alleen raar dat je dan je character zonder hoofd in de stoel ziet zitten :D
Oh ja, ik was vergeten je daarvoor te waarschuwen. Nou ja...

Landen op AutoPilot, terwijl je staat... pfoe.... (voorzichtig he!)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:30:
[...]
Ja, aan de ene kant is het een downgrade (resolutie omlaag vanaf 2560x1440p, reshade doet niks in VR, even een app naast ED gebruiken als EDDiscovery of een trade database open hebben op een tweede monitor of tablet is niet praktisch) maaaaarrrrrr daar krijg je wel wat voor terug! In plaats van dat je een spaceship bestuurt zit je nu ineens IN een spaceship, ik zit continu rond te kijken. Vlieg langs een planeet, even over de schouder kijken. Planetary rings O+ omg. De gigantische ruimte die je op de brug van een Anaconda hebt! d:)b De lichteffecten op een bekraste cockpitruit waardoor je het idee hebt dat je het glas boven je hoofd kunt aanraken! Ik ben flabbergasted.
Probeer ook weer eens de kleinere schepen. Die zijn geweldig in VR omdat alles zo dichtbij zit. In de sidewinder en Eagle zit je zowat met je hoofd tegen het glas, dan lijkt het nog echter. Je kan zelfs in de sponning van het glas kijken.

Ik vind ook dat ze er enorm veel zorg aan hebben besteed in VR. Echt super. Er zitten heel veel subtiele details in die het veel realistischer maken. De cockpit van een Asp Explorer bijvoorbeeld voelt heel anders (veel grootser) aan in VR. Ondanks dat daar bijna niets in zit.

Ook een leuke: Landen op een grote landbasis (bij voorkeur zo'n ronde waar je alles goed kan zien), naar het raam toe lopen en genieten van alle activiteit. Of met een eagle tussen de spaken van een Orbis station door zigzaggen.

Idd is het gebruik van EDDB e.d. ineens een flink probleem. Heb ik ook nog geen goede oplossing voor gevonden behalve tussen het randje rondom mijn neus gluren :+

Tipje: Even je ogen dichthouden terwijl de basis voor de launch je schip omdraait is in het begin wel fijn :P

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 19-07-2017 13:35 ]

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
@SnoeiKoei Speelde je hiervoor op Ultra? Wat voor fps haalde je normaal gesproken ong. in supercruise, in station. Mijn bottleneck op dit moment is mijn videokaart (970 strix).
Ik kan het spel nu vloeiend spelen op 1440p met de settings op ultra. Ik zit op werk dus kan even mijn fps niet controleren maar in supercruise zit ik ong op een 120 - 130 fps denk ik.
Ik ben benieuwd wat de performance impact van een Rift gaat zijn. Ik twijfel namelijk heel erg om er ook een aan te schaffen.

[ Voor 13% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 19-07-2017 13:47 . Reden: content ]

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Shrimp Tabasco schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:45:
@SnoeiKoei Speelde je hiervoor op Ultra? Wat voor fps haalde je normaal gesproken ong. in supercruise, in station. Mijn bottleneck op dit moment is mijn videokaart (970 strix).
Ik kan het spel nu vloeiend spelen op 1440p met de settings op ultra. Ik zit op werk dus kan even mijn fps niet controleren maar in supercruise zit ik ong op een 120 - 130 fps denk ik.
Ik ben benieuwd wat de performance impact van een Rift gaat zijn. Ik twijfel namelijk heel erg om er ook een aan te schaffen.
Ik speelde idd op Ultra, capped @ 60fps meen ik even uit het hoofd (ook op planeten en in stations). Hoger had geen zin ivm mijn Dell P2416D monitor. Mijn systeem is verder een ouwe i7 (aldi-unit uit 2012 ofzo) met 8GB geheugen maar de videokaart heb ik vorig jaar vervangen door een GTX 1070.

Ik was trouwens wel even benauwd of de 2x USB 3-poorten op de achterkant van de PC wel zouden volstaan maar dat gaat gelukkig prima, in de ene zit de Rift en in de andere de eerste sensor. De tweede sensor zit in een USB 2-poort en dat is ook voldoende gebleken. Op de voorkant van mijn PC zit nog een USB 3-poort die ik evt voor de ontvanger van de Xbox-controller gebruik; gaat ook goed.

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Zit er ook virtueel toilet in zo'n schip en hebben jullie die al uitgeprobeerd 😆😉..geeft wel een smeerboel de eerste keer waarschijnlijk

• Shrimp Tabasco
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:25:
[...]

Ik speelde idd op Ultra, capped @ 60fps meen ik even uit het hoofd (ook op planeten en in stations). Hoger had geen zin ivm mijn Dell P2416D monitor. Mijn systeem is verder een ouwe i7 (aldi-unit uit 2012 ofzo) met 8GB geheugen maar de videokaart heb ik vorig jaar vervangen door een GTX 1070.
Kun je nog wel steeds op ultra spelen of heb je m nu lager in moeten stellen?

[ Voor 0% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 19-07-2017 15:53 . Reden: typo ]

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-11 09:59
Sassem schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:26:
[...]

Zit er ook virtueel toilet in zo'n schip en hebben jullie die al uitgeprobeerd 😆😉..geeft wel een smeerboel de eerste keer waarschijnlijk
Ik was nieuwsgierig dus heb m'n bureaustoel gepakt en daar het rij-stel en de rugleuning van af gehaald. Deze heb ik vervolgens op m'n WC bril gezet en ben toen, met een emmer eronder, een echte virtuele bolus gaan zitten draaien. Helaas werkt het spoel-mechanisme nog niet. Heb daarom maar een huisgenoot ingehuurd die de emmer weg draagt terwijl hij op z'n telefoon een filmpje van een doorspoelend toilet afspeelt.

Het moet maar even zo totdat iemand een beter idee heeft.

• EliteGhost
Shrimp Tabasco schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:52:
[...]

Een Rift + 1070 gaat prima met ultra instellingen.
Wat de zaak veranderd is "supersampling". Een methode om het beeld iets scherper te krijgen. Daarvoor heb je, afhankelijk van waar je tevreden mee bent, toch een trapje hoger nodig. Echter is dat het geld niet echt waard. De rift met een 1070 kan E:D prima op ultra spelen met een redelijke hoogte supersampling als je dat nodig vindt. :)
Elite is, voor zover ik gemerkt heb, uitermate goed gecodeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door EliteGhost op 19-07-2017 16:00 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Shrimp Tabasco schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:52:
[...]

EliteGhost schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Een Rift + 1070 gaat prima met ultra instellingen.
Wat de zaak veranderd is "supersampling". Een methode om het beeld iets scherper te krijgen. Daarvoor heb je, afhankelijk van waar je tevreden mee bent, toch een trapje hoger nodig. Echter is dat het geld niet echt waard. De rift met een 1070 kan E:D prima op ultra spelen met een redelijke hoogte supersampling als je dat nodig vindt. :)
Elite is, voor zover ik gemerkt heb, uitermate goed gecodeerd.
Ik heb 'm nu op VR High staan, VR Ultra heb ik nog niet geprobeerd omdat ik las dat dat toch wel héél zwaar is en nauwelijks wat toevoegt. Maar ik probeer het vanavond nog wel!

Shrimp Tabasco schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:45:
Een 970 zou nog moeten werken, zie deze post:
https://forums.frontier.c...highlight=970#post5721269

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Morgen komt de OR binnen!! *O*

(Als ik coolblue geloven mag)

• EliteGhost
SnoeiKoei schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:03:
[...]

[...]

Ik heb 'm nu op VR High staan, VR Ultra heb ik nog niet geprobeerd omdat ik las dat dat toch wel héél zwaar is en nauwelijks wat toevoegt. Maar ik probeer het vanavond nog wel!
Benieuwd naar de praktijk test!
Tip: gebruik dit als basis en werk hiervandaan verder:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m31t8NR.png

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

EliteGhost schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:54:
[...]

Benieuwd naar de praktijk test!
Ik merk niet veel verschil qua fps maar met name tekst wordt wat leesbaarder als ik de kwaliteit op VR Ultra zet, dus dat kan zo blijven d:)b
Drum schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:03:
Tip: gebruik dit als basis en werk hiervandaan verder:

[afbeelding]
Daar moet ik nog mee aan de slag inderdaad! Ik had er over gelezen op het forum, mooi tooltje.

[ Voor 35% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-07-2017 22:41 ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Blijft grappig zo'n wake :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kpU2Lik.png

Ben nu in Jameson Memorial, en volgens mij:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WnS8Yph.png

[ Voor 45% gewijzigd door GeeBee op 19-07-2017 23:41 ]

• EliteGhost
Grmbl...
Wil station in vliegen met de Cutter: hoop gekraak en gepiep.
*boete*
Huh? Er zit toch niks?
*boete*
*boete*
*boete*

WAT NOU!?

Blijkt het een andere speler te zijn in 'cool running* die tussen mijn schip en het station vast zit.
Je kan je voorstellen dat dat geen vriendelijk gesprek werd :+

Niet mijn schuld als je met je Cobra rare manouvres uit haalt en tussen 2 grote objecten wordt geplet.
Daar was meneer het niet mee eens.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

EliteGhost schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:36:
Grmbl...
*boete*
Huh? Er zit toch niks?
*boete*
*boete*
*boete*

WAT NOU!?

Blijkt het een andere speler te zijn in 'cool running* die tussen mijn schip en het station vast zit.

Niet mijn schuld als je met je Cobra rare manouvres uit haalt en tussen 2 grote objecten wordt geplet.
Je weet dat je alleen een boete krijgt als je zelf te snel vliegt terwijl je iemand raakt, hè? O-) Zelf vlieg ik altijd netjes binnen de speed limit.

(NOT! Ik boost vaak zelfs nog effe terwijl ik al recht op de brievenbus aanvlieg. Vaak genoeg schiet ik daardoor het docking pad ook voorbij eerst. :X )

• EliteGhost
SnoeiKoei schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:29:
[...]

Je weet dat je alleen een boete krijgt als je zelf te snel vliegt terwijl je iemand raakt, hè? O-) Zelf vlieg ik altijd netjes binnen de speed limit.

(NOT! Ik boost vaak zelfs nog effe terwijl ik al recht op de brievenbus aanvlieg. Vaak genoeg schiet ik daardoor het docking pad ook voorbij eerst. :X )
Ik kreeg die boetes terwijl ik vast zat ::p

Die andere speler had een type 7 en na die botsing met de Cutter was het een Cobra MKIV :+

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

EliteGhost schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:54:
[...]

Ik kreeg die boetes terwijl ik vast zat ::p

Die andere speler had een type 7 en na die botsing met de Cutter was het een Cobra MKIV :+
Ow ik dacht dat hij vast zat en jij er op botste omdat je hem vanwege z'n silent running niet zag. Maar als je zelf te lang in de brievenbus blijft rondhangen heb je zomaar loitering warnings aan je broek en als je dan een ander schip raakt is het ook meteen raak met boetes ja.

Volgende keer een beetje gas geven nog, dan heeft ie een sidewinder O-)

• GekkePrutser
  • Niet online
EliteGhost schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:36:
Grmbl...
*boete*
Huh? Er zit toch niks?
*boete*
*boete*
*boete*

WAT NOU!?

Hahaha _/-\o_ Dat hoort er bij. Grootste schip heeft voorrang. (Die kleurtjes daar let ik meestal niet op O-) )

Nou is het ook we lastig met die grote schepen. Ik krijg het zelden voor elkaar om met de anaconda zonder shield damage door de gleuf te komen. En met de cutter al helemaal (te vroeg draaien na de gleuf is ook funest met die grote vleugels :+ ). Doet me altijd hier aan denken: YouTube: Galaxy Quest - spaceship scene (hilarious awkward cringe scene)

Met de annie zit ik zelfs af en toe gewoon vast en dan is het echt oppassen om er voor het verstrijken van de loiter warning uit te zijn. Ik denk dat ik eens wat vaker de externe camera moet gebruiken om te zien hoe ik nou het beste moet mikken.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 20-07-2017 11:59 ]

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 20:44
Haha, herkenbaar. Ik vlieg vaak te hard door de brievenbus. Maar boosten heb ik niet meer nodig want vlieg al te hard genoeg om te voorkomen dat ik gescand word. Soms pers ik mezelf tussen andere door met mijn cutter.
Zodra ik uit de station vlieg, kijk ik altijd even uit wie voor de bus zit. Daarna vlieg ik met booster uit de station..

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anaconda is easy, je moet op de brievenbus afvliegen op een manier waarop je denkt dat je met de bovenkant tegen het plafond gaat schrapen en dan valt het mee.

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Nog mensen die de Horizons DLC niet hebben?
Heb hem 2x ontvangen en zoek nog mensen die er iets aan hebben.

Ik hoef er geen geld voor te hebben (is toch gratis ontvangen)

ps. het is een steam gift.

Mochten er meerdere geinteresseerde zijn dan bedenk ik wel iets leuks om iemand te kiezen!

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

prestige93 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:37:
Nog mensen die de Horizons DLC niet hebben?
Heb hem 2x ontvangen en zoek nog mensen die er iets aan hebben.

Ik hoef er geen geld voor te hebben (is toch gratis ontvangen)

ps. het is een steam gift.

Mochten er meerdere geinteresseerde zijn dan bedenk ik wel iets leuks om iemand te kiezen!
Toffe actie van je _/-\o_ Ik heb er geen belang bij (want ik heb Horizons) maar dit is super.

• Awesomo4k
Ik heb even een vraag aan de Elite garde hiero, aub. :)

Ik heb een Wake scanner en ik scan wakes omdat ik voor Elvira Martuuk zogenaamde Atypical Disrupted Wake Achoes moet vinden. Nu heb ik een wake of 7 gescant en geen gevonden... buiten dat ik bijna een uur heb gedaan over die 7 scans... denk ik dat er een gemakkelijkere weg is dingen te vinden zodat ik mijn FSD kan upgraden.
Mochten jullie tips in een andere richting hebben, ben ik jullie daar ook dankbaar voor.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Awesomo4k schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:30:

Ik heb een Wake scanner en ik scan wakes omdat ik voor Elvira Martuuk zogenaamde Atypical Disrupted Wake Achoes moet vinden. Nu heb ik een wake of 7 gescant en geen gevonden... buiten dat ik bijna een uur heb gedaan over die 7 scans... denk ik dat er een gemakkelijkere weg is dingen te vinden zodat ik mijn FSD kan upgraden.
Mochten jullie tips in een andere richting hebben, ben ik jullie daar ook dankbaar voor.
Gewoon high wakes scannen bij een station dan zou je ze moeten krijgen.
Awesomo4k schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:30:

Zo gaat het een stuk sneller:

Step 1: search a system in 'Famine' state
Step 2: search in the system for a persistent signal source called 'Distribution Centre'
Step 3: build a fast ship (Viper) with a 0A wake scanner
Step 4: go to the 'Distribution Centre' signal source with your ship,
there are 10 nav beacons, 3 Type 9 and 6 Sidewinder
Step 5: wait for the Sidewinder to jump out and scan the wakes !
Step 6: after scanning wake number 5 or 6 a new group of Sidewinder jumps in
Step 7: Repeat Step 5-7 and Profit

Bron: https://www.reddit.com/r/...ined_wake_exceptions_for/

• GekkePrutser
  • Niet online
Dank! _/-\o_

Zelf heb ik meer problemen met de chemical manipulators. En daartoe het vinden van T9's in anarchy systemen. De wake echoes pak ik meestal gewoon mee bij stations.

Echter, als ik het dus goed begrijp, als ik een Famine anarchy systeem weet te vinden dan zijn er dus regelmatig PoI's met gegarandeerd 3 T9's?? })

Edit: Bedankt Drumatiko en SnoeiKoei!

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 20-07-2017 16:44 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Dank! _/-\o_

Zelf heb ik meer problemen met de chemical manipulators. En daartoe het vinden van T9's in anarchy systemen. De wake echoes pak ik meestal gewoon mee bij stations.

Echter, als ik het dus goed begrijp, als ik een Famine anarchy systeem weet te vinden dan zijn er dus regelmatig PoI's met gegarandeerd 3 T9's?? })
Daar is ook een tip voor:
Search for Convoy Beacons in Anarchy systems in state of Outbreak. There are like 8 Type-9s there and a whole load of other ships. None in wings. All drop mats.
https://forums.frontier.c...17&viewfull=1#post4737517

Dat heb ik destijds gedaan. Je voelt je best een beetje evil voor het mollen van zoveel onschuldige vrachtschepen maar dan heb je ook wat })

Voor de liefhebbers een repost voor lvl5 fsd spullen:

[-------------------------------------]
Oban606 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:26:
van de week zag ik hier iemand die zo vriendelijk was engineers materialen aan te bieden. Zijn die nog beschikbaar? Ik heb nu weer een beetje tijd en wil m'n ASP ook klaar gaan maken voor de journey👍
Voor de lvl5 fsd range (ben je waarschijnlijk naar op zoek) heb je het volgende nodig:

• Arsenic
• Chemical Manipulators
• Datamined wake exceptions
Magnetic Emitter Coils

Arsenic kan je hier vinden:
Drum schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:05:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar Arsenic (lvl 5 fsd range) of Cadmium (lvl 5 dirty drive); je kan deze mats makkelijk vinden op Electra 1.

Half uurtje rondrijden:
[afbeelding]
Datamined wake acceptions kan je hier vinden:
You will need: wake scanner, system with "Famine" status active (always check system map to be sure if it's really in famine)

Instructions:

Search for persistent signal "Distribution Centre"
Jump in there
Wait for Sidewinders to jump out and scan all Wakes
After a while another batch of Sidewinders should jump in and jump out again
Repeat 3-4 as long as you wish
Chemical Manipulators kan je op 1 van de research bases vinden, of nabij HIP87414:
Leutje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:44:
CHEMICAL MANIPULATORS!

Te vinden bij Meru Kwarid. Dat is vlak bij onze HIP 87414.
Ga naar een Nav beacon. Blaas een paar T-6, T-7's op en scoopen maar :) (je zoekt dus naar haulage vessels)
Drum schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:42:
[...]

Eerst moet je zorgen dat je enigneer op lvl 5 komt, dat kan je doen door een berg lvl1 crafts uit te voeren. Vervolgens de mats die je nodig hebt opschrijven en random rondvliegen en kijken of er missies zijn die die mats geven. Voor lvl 5 dirty drive:

- Cracked Industrial Firmware
- Cadmium (vorige week een planeet gepost waar dit véél op voorkomt, idem voor Arsenic)
- Pharma Isolator (volgens mij ooit bij een missie gekregen)
- Exhaust manifold (kan je kopen op de markt)

2 zijn er dus makkelijk te vinden en voor de overige 2 moet je een beetje geluk hebben. HIP87414 is trouwens dramatisch wat betreft missies :P Als je snel véél materials wilt hebben, dan kan je beter missies tussen Ceos en Sothis vliegen. Gewoon alleen maar missies met materials verzamelen en tussen de station pendelen (dus met groot schip, anders lever je minder dan 20 missies per run in omdat je langs 3 stations moet).

Ow en op die alien research base spawnen Chemical manipulators, die heb je nodig voor lvl5 fsd upgrade ;)
Magnetic Emitter Coils kun je vinden op:
Nanditi -> Hale Orbital
Aasgaa -> Steiner Platform
etc. (gebruik website eddb.io)

*-* MEC's zijn niet meer nodig *-*

Mocht je nog andere zaken nodig hebben, geef dan een gil en ik zal ernaar uit kijken.
siren schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:54:
Pff ik moet toch maar gaan combat loggen die NPC's van tegenwoordig slopen me te makkelijk en met 16 miljoen rebuy valt er niet meer tegenop te werken. 3 dagen ben ik al aan het zoeken naar troep om een random roll op een fsd te gooien ik word niet blij van die random rolls. Echt het voelt alsof je dagen voor niks bezig bent om daarna ook nog eens 16 miljoen kwijt te zijn. Bedankt frontier, ik neem even pauze hiervan.
De engineer moet je omhoog ranken met rommel als Iron, Sulphor, etc (dus lvl 1 crafts). Deze materialen kan je op grote schaal vinden op de planeten (1 outcrop dropt 4 a 6 stukken, dus 12 a 18 materials per keer). Vervolgens kan je twee dingen doen voor de hoge crafts. Óf je gaat doelgericht op zoek naar je materials (met behulp van google en ED-forum), óf je schrijft de belangrijkste materials op een briefje en pakt missies aan welke deze materials geven (dus gewoon al spelende wat spul binnen harken).

Het belangrijkste is i.i.g. dat je niet continu neergeschoten wordt door de NPCs, anders verlies je uiteraard alles wat in je cargo hold zit. Je hebt óf een robuust schip nodig, óf een snelle.

Waarschijnlijk weet je het meeste al wat ik hierboven schrijf, maar het zou zonde zijn als je allemaal lvl3 of 4 crafts gaat doen om de engineers omhoog te ranken.

Tip: Ga naar Electra 1 om die materials te farmen, daar droppen ook materials voor hoge crafts (zie bovenstaand epistel)

Post: https://gathering.tweaker...message/49200713#49200713

• GekkePrutser
  • Niet online
Bedankt Drumatiko en SnoeiKoei! Hele goede tips!

Alleen een kleine aanvulling: De Magnetic Emitter Coils zijn tegenwoordig niet meer nodig! Sinds een paar patches geleden.

Dat betekent ook dat het niet meer uitmaakt als je neergeschoten wordt want dat was het enige type engineer vereiste (commodity) dat je kwijt kon raken. Data en materials blijven gewoon bewaard namelijk (tenzij je ze zelf weggooit om plaats te maken).

Arsenic blijft trouwens ook een gedoe :-( Zelfs de hoogste planeet heeft maar 3% hiervan volgens eddb dus dat betekent dat je maar 1 in de 33 outcrops Arsenic treft :/ ). Electra 1 heeft maar 2% trouwens dus ik denk dat Drumatiko daar heel veel geluk heeft gehad.

[ Voor 69% gewijzigd door GekkePrutser op 20-07-2017 16:57 ]

GekkePrutser schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:45:
Bedankt Drumatiko en SnoeiKoei! Hele goede tips!

Alleen een kleine aanvulling: De Magnetic Emitter Coils zijn tegenwoordig niet meer nodig! Sinds een paar patches geleden.

Dat betekent ook dat het niet meer uitmaakt als je neergeschoten wordt want dat was het enige type engineer vereiste (commodity) dat je kwijt kon raken. Data en materials blijven gewoon bewaard namelijk (tenzij je ze zelf weggooit om plaats te maken).

Arsenic blijft trouwens ook een gedoe :-( Zelfs de hoogste planeet heeft maar 3% hiervan volgens eddb dus dat betekent dat je maar 1 in de 33 outcrops Arsenic treft :/ ). Electra 1 heeft maar 2% trouwens dus ik denk dat Drumatiko daar heel veel geluk heeft gehad.
d:)b Heb het stuk over MEC's meteen even doorgehaald.

Arsenic kom ik zo vaak tegen op de planeten dat ik het voor mij nooit de bottleneck is. Als je gaat zoeken naar materials, dan kun je het beste bij de randen van de kraters, of bij gebergten gaan zoeken. Zoek een plaats waar het terrein nog redelijk begaan is, en je hebt binnen no time de node's met speciale materialen te pakken (ben even vergeten hoe die heten, maar ze vormen een vlakke lijn op de "onderzijde" van de SRV scanner).

Edit: Wat ook meespeelt, is dat ik als een bezetene over de surface heen stuiter (en tig keer per uur moet repareren); hierdoor haal ik een redelijk hoge m2/uur. Zeker tegenwoordig is dit een goede methode aangezien outcrops e.d. op veel grotere afstand op je radar verschijnen dan voorheen. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Drum op 20-07-2017 18:10 ]

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-11 15:08
ben nu vooral courieren pakketje van de een naar de ander brengen. af en toe even een 'wanted' ship aanpakken.

zit nu in een viper met 1.3 milj op rekening, leuk schip. moet nog veel ontdekken heb eigenlijk niet echt meer gedaan dan courieren. heeft er iemand tips van, zo dat vond ik geweldig toen ik het voor het eerst deed?. altijd leuk om en te horen en te ontdekken!

ik heb trouwens nog geen andere spelers gezien in het spel. zijn er hotspots? lijkt me wel leuk om dat is mee te maken! ik speel trouwens op PS4

groetjes en zie jullie in space ;)
endechaos schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:21:
ben nu vooral courieren pakketje van de een naar de ander brengen. af en toe even een 'wanted' ship aanpakken.

zit nu in een viper met 1.3 milj op rekening, leuk schip. moet nog veel ontdekken heb eigenlijk niet echt meer gedaan dan courieren. heeft er iemand tips van, zo dat vond ik geweldig toen ik het voor het eerst deed?. altijd leuk om en te horen en te ontdekken!

ik heb trouwens nog geen andere spelers gezien in het spel. zijn er hotspots? lijkt me wel leuk om dat is mee te maken! ik speel trouwens op PS4

groetjes en zie jullie in space ;)
Ik was de eerste keer behoorlijk onder de indruk van een Military Installation. Ze zijn op diverse plaatsen te vinden (als ik me niet vergis onder andere in LFT 926).

• daPet
Jealousy is a ************ }:|

Kon het niet meer aanzien dat jullie allemaal zo blij zijn met de OR. Dus heb ik er toch een gekocht. *O* Is een mooie reden om te sparen voor een 1080 >:)

• endechaos
Drum schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:39:
[...]

Ik was de eerste keer behoorlijk onder de indruk van een Military Installation. Ze zijn op diverse plaatsen te vinden (als ik me niet vergis onder andere in LFT 926).
Ik zit hem nu op te zoeken en zie dat het maar 11 jumps weg is. ik ga erheen! Bedankt

• RobV
  • Niet online
(overleden)
daPet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:46:

Kon het niet meer aanzien dat jullie allemaal zo blij zijn met de OR. Dus heb ik er toch een gekocht. *O* Is een mooie reden om te sparen voor een 1080 >:)
"Morgen in huis"? Dan wens ik je een fijn weekend! Want volgens mij kom je niet meer toe aan andere dingen straks haha. Gefeliciteerd!

* RobV is dit weekend op visite en kan hem pas zondagavond unboxen.

• daPet
RobV schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:12:
[...]

"Morgen in huis"? Dan wens ik je een fijn weekend! Want volgens mij kom je niet meer toe aan andere dingen straks haha. Gefeliciteerd!

* RobV is dit weekend op visite en kan hem pas zondagavond unboxen.
Nope, niet bij coolblue, daar is hij nu 600, er zijn er niet veel meer. Gewoon bij Oculus. En ik had in 5 min bevestiging.

• Shrimp Tabasco
Ik kon het niet laten heren, ik heb ook de Rift bundel besteld. Morgen(vandaag) komt hij binnen.
Thanks dat jullie me over de streep hebben getrokken :P

• EliteGhost
SnoeiKoei schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:12:
[...]

Ow ik dacht dat hij vast zat en jij er op botste omdat je hem vanwege z'n silent running niet zag. Maar als je zelf te lang in de brievenbus blijft rondhangen heb je zomaar loitering warnings aan je broek en als je dan een ander schip raakt is het ook meteen raak met boetes ja.

Volgende keer een beetje gas geven nog, dan heeft ie een sidewinder O-)
Her was recless flying en gee loitering. Ik denk dat het komt doordat de andere persoon in silent running zat en daarom geen schild had. Dat betekent dat ik direct schade aan de romp van het schip veroorzaakte.

• Ghostley
endechaos schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:21:

Echt niet?
Het barst er van bij mij. :)
Zo een beetje alles rondom de start secties kom ik geregeld anderen tegen. Dahan, Styx, Aulin, Asellus. Dus ik denk dat je de meeste stations daar wel kunt zien als hotspot. (Sommige outposts is het zelfs file. :P)
Alle niet volledig gevulde iconen op je radar zijn andere spelers. Gevuld is NPC. (Maar dat wist je vast al :))

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

EliteGhost schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:09:
[...]

Her was recless flying en gee loitering. Ik denk dat het komt doordat de andere persoon in silent running zat en daarom geen schild had. Dat betekent dat ik direct schade aan de romp van het schip veroorzaakte.
Ok, ik dacht dat je alleen reckless flying boetes kreeg als je bij botsingen betrokken was terwijl je zelf >100 m/s zat maar dat dit ook kon gebeuren wist ik niet. Dat een ander shieldless vliegt zou naar mijn mening niet jouw probleem moeten zijn, maar goed, zo'n boete loopt niet heel hard op gelukkig.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

daPet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:38:
[...]

Nope, niet bij coolblue, daar is hij nu 600, er zijn er niet veel meer. Gewoon bij Oculus. En ik had in 5 min bevestiging.
De losse OR is daar €600, de Rift + Touch bundel is €469 ;) Maar goed, daar heb je nu niks aan want hij staat als 'tijdelijk uitverkocht' op de site:

https://www.virtualrealit...ft-touch-controllers.html

Edit: Kak, dubbelpost, sorry }:O

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-07-2017 08:23 ]

• endechaos
Ghostley schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:53:
[...]

Echt niet?
Het barst er van bij mij. :)
Zo een beetje alles rondom de start secties kom ik geregeld anderen tegen. Dahan, Styx, Aulin, Asellus. Dus ik denk dat je de meeste stations daar wel kunt zien als hotspot. (Sommige outposts is het zelfs file. :P)
Alle niet volledig gevulde iconen op je radar zijn andere spelers. Gevuld is NPC. (Maar dat wist je vast al :))
Ik ga is beter opletten dan. Ik wist het niet van die tekentjes bij de minimap. ik keek via linker scherm en dan waar cmdr voor staat zijn echte personen. Bedankt voor de tip.

Gister bij die militairy geweest en wat een mega station is dat zeg ☺.

Vanavond even kijken waar de reis me naartoe brengt.

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Voor de mensen die wat doen met EDDN (ik zou de enige wel eens kunnen zijn :P ) , op 10 augustus is er een server wissel en veranderen de schema_refs.
Dit is alleen van belang voor 3rd party tools die zenden of luisteren naar de queue (edtg luistert).
Verwacht dus updates voor je tools zoals EDMC ed.

https://forums.frontier.c...te-Dangerous-Data-Network

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• Ghostley
endechaos schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:30:
[...]

Gister bij die militairy geweest en wat een mega station is dat zeg ☺.

Vanavond even kijken waar de reis me naartoe brengt.
Ik kan ook aanraden om eens naar Leonard Nimoy Station te gaan. (Jeweetwel... Spock :D)
De binnenkant is ook erg nice.
(Zo genoemd door Frontier als eerbetoon meen ik.)

• endechaos
Ghostley schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:36:
[...]

Ik kan ook aanraden om eens naar Leonard Nimoy Station te gaan. (Jeweetwel... Spock :D)
De binnenkant is ook erg nice.
(Zo genoemd door Frontier als eerbetoon meen ik.)
Top na me werk ga ik kijke. Eerst dan even de kleine op bed leggen. Ben benieuwd hoe veel jumps het is. Me viper kan nog maar 11 12 ly jumpen dus ben beetje beperkt (nog). Kijken welke het beste bij me viper past qua fsd. En natuurlijk wat het kost.

• RobV
  • Niet online
(overleden)
daPet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:38:
[...]

Neen die 600 is een andere bestelling. Kijk op de homepage van de site onder vr brillen daar staat de €469 combi

• daPet
Ach, met m'n neus gekeken denk ik. Ok ik krijg hem niet vandaag binnen zeer waarschijnlijk maar goed so be it

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Voor verdere discussie over de Rift en bestelperikelen kun je het beste aanhaken op [Oculus Rift] Bestelling & Levering, dan kunnen we hier ontopic blijven. Mocht je hem eenmaal hebben en je hebt vragen over het gebruik binnen ED dan moet je natuurlijk wél hier zijn.

(Mod hat off)

• Awesomo4k
Drum schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:32:
Voor de liefhebbers een repost voor lvl5 fsd spullen:

[...]

Voor de lvl5 fsd range (ben je waarschijnlijk naar op zoek) heb je het volgende nodig:

• Arsenic
• Chemical Manipulators
• Datamined wake exceptions
Magnetic Emitter Coils

Arsenic kan je hier vinden:

[...]

Datamined wake acceptions kan je hier vinden:

[...]

Chemical Manipulators kan je op 1 van de research bases vinden, of nabij HIP87414:

[...]

[...]

Magnetic Emitter Coils kun je vinden op:
Nanditi -> Hale Orbital
Aasgaa -> Steiner Platform
etc. (gebruik website eddb.io)

*-* MEC's zijn niet meer nodig *-*

Mocht je nog andere zaken nodig hebben, geef dan een gil en ik zal ernaar uit kijken.

[...]

De engineer moet je omhoog ranken met rommel als Iron, Sulphor, etc (dus lvl 1 crafts). Deze materialen kan je op grote schaal vinden op de planeten (1 outcrop dropt 4 a 6 stukken, dus 12 a 18 materials per keer). Vervolgens kan je twee dingen doen voor de hoge crafts. Óf je gaat doelgericht op zoek naar je materials (met behulp van google en ED-forum), óf je schrijft de belangrijkste materials op een briefje en pakt missies aan welke deze materials geven (dus gewoon al spelende wat spul binnen harken).

Het belangrijkste is i.i.g. dat je niet continu neergeschoten wordt door de NPCs, anders verlies je uiteraard alles wat in je cargo hold zit. Je hebt óf een robuust schip nodig, óf een snelle.

Waarschijnlijk weet je het meeste al wat ik hierboven schrijf, maar het zou zonde zijn als je allemaal lvl3 of 4 crafts gaat doen om de engineers omhoog te ranken.

Tip: Ga naar Electra 1 om die materials te farmen, daar droppen ook materials voor hoge crafts (zie bovenstaand epistel)

Post: https://gathering.tweaker...message/49200713#49200713
Ik had genoeg mats binnen 30 mins om zo lvl 4 te unlocken. Nu op naar lvl 5 :)

Wat raad je aan? gewoon lvl 1 FSD upgrades maken totdat ik lvl 5 unlock?

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Awesomo4k schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:34:
[...]

Ik had genoeg mats binnen 30 mins om zo lvl 4 te unlocken. Nu op naar lvl 5 :)

Je kunt bij veel engineers ook reputation krijgen op andere manieren en daarmee hogere crafting levels unlocken. Tenzij er in de tussentijd (sinds december) iets is veranderd kun je bij Martuuk en Farseer level5 upgrades unlocken door een paar miljoen aan exploration data te verkopen op hun basis. Hoef je niks te craften.

• haarbal
  • Laatst online: 21:17
Gewoon kijken wat je aan materiaal hebt. Ik was een keer uren aan het rondrijden op zoek naar arsenic, dus toen had ik ook ~70 iron, kan je het best opbranden bij engineers.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

By the way... Engine colour: white en weapon colour: white in de Frontier store nu.

[ Voor 57% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-07-2017 13:59 ]

• endechaos
Ik lees dat ik nog veel moet leren. Wat doen de engineers precies? Behalve zoveel procent van je inkomsten afpikken😉

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39
Gebruik a.u.b. ED Engineer als je materialen wil sprokkelen voor wat dan ook. Perfect werkende tool.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

endechaos schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:32:
Ik lees dat ik nog veel moet leren. Wat doen de engineers precies? Behalve zoveel procent van je inkomsten afpikken😉
Engineers zijn NPCs die upgrades kunnen doen aan modules van je schip. Hun workshops zitten verspreid door het bewoonde deel van de melkweg, op planeten (dus je hebt de Horizons expansion nodig). Bij iedere engineer heb je een uitnodiging nodig op het moment dat je aan bepaalde voorwaarden voldoet (vriendjes met een bepaalde faction, verder dan een bepaalde afstand van je startlocatie geweest, etc) en daarna moet je nog een goeie reputatie met hen opbouwen om toegang te krijgen tot de hogere tiers upgrade. Iedere engineer heeft zijn of haar eigen specialiteiten. En je moet dus zelf materialen meebrengen voor het doen van die upgrades, waarna het ook nog eens een rad van fortuin is want de uitkomst van de upgrade kan beter of slechter zijn dan wat je al hebt.

• GekkePrutser
  • Niet online
endechaos schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:32:
Dat is juist iets dat engineers niet doen. Ik denk dat je crew members bedoelt?

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 12:20
Awesomo4k schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:34:
Persoonlijk raad ik het af maar het kan wel.

Beste is 3x iets van het hoogste level doen want dat unlockt het volgende level het snelst.
(Moet er alleen wel de materialen voor hebben uiteraard.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• EliteGhost
daPet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:46:

Heb zelf een Vive in combinatie met de 1080. Werkt super!
De OR is beter voor zittend spelen (sensoren zijn lastiger op te stellen voor een ruimte). Moet dan ook bekennen dat ik de Vive totaal niet meer gebruik voor E:D. :P

• endechaos
SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Engineers zijn NPCs die upgrades kunnen doen aan modules van je schip. Hun workshops zitten verspreid door het bewoonde deel van de melkweg, op planeten (dus je hebt de Horizons expansion nodig). Bij iedere engineer heb je een uitnodiging nodig op het moment dat je aan bepaalde voorwaarden voldoet (vriendjes met een bepaalde faction, verder dan een bepaalde afstand van je startlocatie geweest, etc) en daarna moet je nog een goeie reputatie met hen opbouwen om toegang te krijgen tot de hogere tiers upgrade. Iedere engineer heeft zijn of haar eigen specialiteiten. En je moet dus zelf materialen meebrengen voor het doen van die upgrades, waarna het ook nog eens een rad van fortuin is want de uitkomst van de upgrade kan beter of slechter zijn dan wat je al hebt.
Aan ik ben nog nooit op zo een planeet geweest. Ik zal even zorgen dat ik zo een auto in me schip heb. Hoe werkt dat gewoon landen en auto eruit laten? Of landen in een docking? Sorry hoor maar zoveel vragen nog zoveel te leren😉.
Ps ik had vorige keer zo een auto maar kreeg hem niet op de grond om te rijden, ben toen weer couriers opdrachtengaan doen.

En die procenten pakken crew members ja. Foutje.

• GekkePrutser
  • Niet online
endechaos schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Aan ik ben nog nooit op zo een planeet geweest. Ik zal even zorgen dat ik zo een auto in me schip heb. Hoe werkt dat gewoon landen en auto eruit laten? Of landen in een docking? Sorry hoor maar zoveel vragen nog zoveel te leren😉.
Ps ik had vorige keer zo een auto maar kreeg hem niet op de grond om te rijden, ben toen weer couriers opdrachtengaan doen.

En die procenten pakken crew members ja. Foutje.
Het kan beide. Je kan gewoon ergens op de planeet landen en de 'auto' deployen. Maar je kan dit ook doen als je geland bent op een landbasis. Dan kom je ergens uit een deurtje, best grappig.

Wel goed om te weten: Als je bij die landbasis weer terug naar binnen wil dan moet je ze op de radio oproepen net zoals bij het docken. Ik heb dit wel eens verkeerd gedaan en deed 'recall ship' en toen kwam het schip (dat eigenlijk al gedockt was!) aanvliegen en landde op de pad zonder toestemming waarna die kapot geschoten werd door de basis _O-

Dus nooit recall ship doen in de buurt van een basis. Als ik terug wilde naar de basis crashte elite zelfs omdat er geen schip meer was.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 21-07-2017 16:43 ]

Nieuwe Thargoid content:

:D

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

"Video" van AarkTheDragon bestaande uit een reis naar het centrum van de melkweg:

• daPet
Drum schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:55:
"Video" van AarkTheDragon bestaande uit een reis naar het centrum van de melkweg:

[video]
De titel laat geloven dat hij dat in supercruise had gedaan. Maar dat zal wel niet kunnen ivm brandstof :)

Hij heeft voor elke jump een screenshot gemaakt, en vervolgens al die screenshots aan elkaar geknoopt tot 1 filmpje. Het laat wel aardig de verandering van de skybox zien :P

• Love Sausage
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-11 07:52
Hey Commanders,

Vraagje is er iemand in de buurt van Sothis of Ceos om een cargo trasnfer te doen?

Ik heb mijn ruim vol met 28 modular terminals maar die kan ik niet naar mijn Asp explorer overzetten omdat daar nog niet de juiste cargo racks inzitten...
Anders wordt de vlucht naar Sirius erg lang...

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 20:44
Ben momenteel in Quince..

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• daPet
Ben te ver weg helaas!

• haarbal
  • Laatst online: 21:17
Love Sausage schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:40:
Hey Commanders,

Vraagje is er iemand in de buurt van Sothis of Ceos om een cargo trasnfer te doen?

Ik heb mijn ruim vol met 28 modular terminals maar die kan ik niet naar mijn Asp explorer overzetten omdat daar nog niet de juiste cargo racks inzitten...
Anders wordt de vlucht naar Sirius erg lang...
Misschien een nieuwe aspx kopen of een type 6?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Love Sausage
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-11 07:52
Heb het opgelost door mijn clipper over te laten komen... :)

en ik kon in de buurt een goeie FSD vinden

[ Voor 27% gewijzigd door Love Sausage op 23-07-2017 17:55 ]

Verwijderd

Is er eigenlijk iets van een mod die bogus materials/data weggooit?
Pagina: 1 ... 64 ... 123 Laatste