Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Kan ik in solo play gewoon ergens in space uitloggen en de volgende dag vanaf dat punt weer verder of moet je gedocked zijn??

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Je kunt gewoon uitloggen. Wanneer je weer inlogt zul je vanaf dat punt verder gaan. Wel is het zo dat je altijd in normal space inlogt dus wanneer je uitlogt in supercruise zul je niet in supercruise inloggen.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• A3aaN79
@Shrimp Tabasco dank je, precies wat ik wou horen :)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

@Sato
Ik kan nu even niet mijn Corvette bekijken, maar die kost denk ik zo rond de 400M. Daar kan ik lekker mee uit de voeten. Zal later wel een linkje plaatsen.
Dus nog geen 700, maar het is dan ook nog een WiP :)
Tel daar liever ook een financiële veiligheidsmarge van 2x de insurance bij op en je moet rekenen op 800M.

[ Voor 53% gewijzigd door GeeBee op 26-06-2017 00:23 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
base_ schreef op zondag 25 juni 2017 @ 04:33:
Is er iemand hier die anti-aliasing wel fatsoenlijk heeft werken? Ik speel op 4k maar irriteer me kapot aan het geflikker en gekartel van lijntjes. Settings in ED, NVidia tools, reshader, het helpt niets. Het eninge wat lijkt te helpen is supersampling maar dat is op 4k echt niet te doen ;)
Alles in elite al geprobeerd? smaa vind ik in de meeste spellen wel aardig werken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:11
Ja en meer zoals nvidia tools en reshader. Het is een bekend probleem, op 4K schijnt het meer aanwezig te zijn als op 1080, de anti-aliasing van ED is gewoon slecht. Alle modes werken slecht behalve supersampling, maar om nou op 5k te moeten gaan renderen is niet te doen met een 970gtx (die treks overigens de 4K met enkele tweaks (niet alles op high dus) best goed).

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Shrimp Tabasco schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:05:
Hi all!

Ik heb een soort van reclame filmpje gemaakt voor de Fdl. Het plan is om er een nieuwe serie van te maken op m'n youtube kanaal. Schepen genoeg iig :). Hoop dat jullie het wat vinden!
[video]
Ik mis de Tel-Sell Mike stem :)

Moet me echt eens zetten tot het ook eens proberen te maken van wat ED video's. Dit soort ship-commercials is wellicht een leuke oefening...

Waar is dat bakje ook al weer waar ik een handje tijd uit kan halen?

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• A3aaN79
Hebben mensen ervaring met de volgende HOTAS?
Thrustmaster T.16000M

Ik overweeg toch een HOTAS aan te schaffen voor de "echte" spelbeleving :)

Dan nog even vraag 2:
Hoe maak ik een screenshot vanuit de free camera mode?
Laatst al even provisorisch geprobeerd met Print Scrn en dan plakken in Paint... maar dat leverde een cockpit view plaatje op :?
Ik gebruik de niet-steam versie trouwens

Verwijderd

Ja, ik ben ook met de rang grind bezig voor de corvette maar ga hem voorlopig niet kopen. Zo rijk ben ik niet. Rang geeft ook Permits. Zo ben ik bij het Keizerijk pas 'lord' en met Earl krijg je er ook een permit bij.

• base_
A3aaN79 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:56:
Hebben mensen ervaring met de volgende HOTAS?
Thrustmaster T.16000M
...
Bevalt prima hier :) Ik zoek nog wel een linkshandige throttle, dat wordt zelfbouw vermoed ik.

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
MacNetron schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:36:
[...]

Ik mis de Tel-Sell Mike stem :)

Moet me echt eens zetten tot het ook eens proberen te maken van wat ED video's. Dit soort ship-commercials is wellicht een leuke oefening...

Waar is dat bakje ook al weer waar ik een handje tijd uit kan halen?
Haha!
Nee joh! De Tell-Sell Mike stem past toch niet bij zo'n luxueus schip?

Herkenbaar. Tijd is een probleem, ook voor mij. Ik heb al niet al te veel tijd om te gamen en in bedenken, filmen en editen gaat toch aardig wat tijd zitten - wat dus weer afgaat van mijn "game-tijd". Gelukkig is het erg leuk om te doen en kan ik er een beetje mijn creativiteit in kwijt, het moet niet als werk aan gaan voelen natuurlijk.

O en als je dat bakje tijd gevonden hebt, zou je me dan ff willen vertellen waar hij staat? ;)

Mocht je trouwens vragen hebben over het editen, etc. je mag ze gerust stellen hoor! Niet dat ik nou zo ervaren ben, ik ben er ook pas een paar maanden mee bezig.

[ Voor 8% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 26-06-2017 13:20 ]

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• A3aaN79
base_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Bevalt prima hier :) Ik zoek nog wel een linkshandige throttle, dat wordt zelfbouw vermoed ik.
Goed om te horen.
Werkt het redelijk out of the box of ben je nog een halve dag bezig alle controls te mappen?

Lekker dan, middagje vrij... server er voor 7-8 uur uit ;(

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Screenshot is F11 F10 zo uit mijn hoofd? heb ik opgezocht :)

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 26-06-2017 17:08 ]

• base_
A3aaN79 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Goed om te horen.
Werkt het redelijk out of the box of ben je nog een halve dag bezig alle controls te mappen?

Lekker dan, middagje vrij... server er voor 7-8 uur uit ;(
Toetsenbord moet je ook leren kennen: de knoppen op een HOTAS zitten dan veel logischer ;)

• A3aaN79
@GeeBee ga ik proberen zodra de servers weer online zijn, kon het zo snel ook nergens vinden in de opties.

@base_ dat is een feit, gaat van hot naar her op keyboard inderdaad ;)
Hoe zijn de bevestiging mogelijkheden van de HOTAS op/aan een bureau en gebruik je hem ook voor het besturen van de SRV of ga je dan terug naar keyboard?

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
base_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:38:
[...]

Toetsenbord moet je ook leren kennen: de knoppen op een HOTAS zitten dan veel logischer ;)
En voor de mensen met een slecht geheugen (ik dus), kun je je custom lokale mapping op je hotas uitprinten: https://www.mcdee.net/elite/

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Screenshots
Gebruik F10
Screenshots staan in de map:
C:\Users\<naam>\Pictures\Frontier Developments\Elite Dangerous

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
F10 voor screenshot idd, ALT-F10 voor Hi-res.
Als je steam gebruikt kan het ook daarmee, dan is het F12 geloof. Kan je ook meteen je screenshots uploaden.

Oh, ik moet even wat opmerken. Als ik tools zoals de reshader gebruik kan ik geen screenshots meer nemen, het lijkt wel of dat overruled wordt ofzo. Zelfs als ik de screenshot functie van die tools uit zet lukt het nog niet..

[ Voor 97% gewijzigd door daPet op 26-06-2017 18:35 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik ben toch wel benieuwd wat er nu weer generfd is...

Missions
• Mission board generation optimisations

• daPet
Ja, patch live. Gloeiende @#$$*^@ denk je ff relax een half uurtje te spelen moet ik eerst 3,5GB downloaden :z

Maar goed, ook spannend nieuws: Alien megastructure found! HIP 19026 B 1 C / -17, -152

UA kan je gebruiken de tunnel in te gaan!

Het lijkt er ook op dat dit niet de enige locatie is, gezien deze beschadigd en ingestort is.

[ Voor 26% gewijzigd door daPet op 26-06-2017 23:58 ]

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 12:20
Geen idee GeeBee,

Wat mij wel opviel maar er compleet los van kan staan:
Ik zat vanuit Ceos (New Dawn Station) sightseer missies naar Sothis te doen om te ranken bij de feds, En daar was gisteren (en de dagen daarvoor) nog 1/10de van de potentiele klanten crimineel en vandaag was dat 9/10de.
Voorheen nam ik ze niet mee maar nu had ik weinig keus, Na 4x met een rotgang door de brievenbus te zijn gedoken zat ik op 100% Post Captain en ben ik daar vertrokken om ergens anders een rank up missie te gaan doen.

Inmiddels staat mijn gloednieuwe Corvette (D rated core internals met 6A FSD, 7D shield en 5A Fuel scoop, Verder helemaal kaal.) in Deciat - Garay Terminal en is mijn Hauler onderweg naar hier.
Kom helaas wat materiaal tekort om de FSD range te boosten.

Hoe ik dat ding verder ga aankleden moet ik nog bekijken, Wil ermee gaan bounty hunten/missies doen.
Heb hem in elk geval vast aangeschaft.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• base_
Sato schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:44:
...
Ik zat vanuit Ceos (New Dawn Station) sightseer missies naar Sothis te doen om te ranken bij de feds, En daar was gisteren (en de dagen daarvoor) nog 1/10de van de potentiele klanten crimineel en vandaag was dat 9/10de.
Voorheen nam ik ze niet mee maar nu had ik weinig keus, Na 4x met een rotgang door de brievenbus te zijn gedoken zat ik op 100% Post Captain en ben ik daar vertrokken om ergens anders een rank up missie te gaan doen.
...
Ik vond dat juist spannend: de criminele missies brachten veel meer op maar doordat het veel spannender was kwam het minder over als een grind ;)

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 12:20
Het was idd aanzienlijk leuker om te doen, En het verdiende niet alleen meer de rank progressie ging er ook sneller mee. (Heb het idee dat de pay-out van een missie daar ook aan verbonden is, 8 sightseer missies tegelijk ging aanzienlijk vlotter dan 20 data deliveries.)
De rest is overigens met docking computer gedaan terwijl ik andere dingen aan het doen was.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

hmm Wat is dit?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BEavizL.jpg

OMG!!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fXjm46Y.jpg

Zoals een amerikaanse president vaak zegt... ITS HUGE!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z88iNBA.jpg

En dat bedoel ik dan ook! Hier staat mijn python midden in het ...ding
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nh2jolZ.jpg

Thargoid mothership is echt enorm groot! Jeetje mina :D

enuh.. WOW!!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• A3aaN79
Als ik vanavond niet teveel afgeleid wordt door van alles en nog wat daar ook maar eens een kijkje gaan nemen, ziet er echt vet uit :o

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 17:39
ET!
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/d998by313/Screenshot_0022_2.jpg

Heb er een paar afgeknald, zoals het "de mens" betaamd. Ze schieten dan terug, maar stelt niet zoveel voor :)

• A3aaN79
Leveren ze nog wat op wat loot betreft?
De binnenkant

wow...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Csas6F9gMrk&feature=youtu.be]

[ Voor 6% gewijzigd door Leutje op 27-06-2017 15:27 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Stefke
Daar kwam ik niet in. De deur wilde niet open, en mijn SRV begon te haperen zodra ik in de buurt kwam...Straks nog eens kijken

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 27-06-2017 15:34 ]

Je hebt een UP en een UA nodig om binnen te komen.
Er zijn 5 van die dingen gervonden maar 1 geeft toegang naar binnen.

HIP 14909 2A -27 -27

and a holy sh*t :D Ik ben al binnen geweest met enkel een UP maar ik ben nu onderweg om een UA te halen

• A3aaN79
Ik ben nu ook bij die basis, SRV begint inderdaad raar te doen zodra ik bij een deur kom.
Heb twee unknown uplinks gevonden en gescand, heb gelezen dat er meer moeten zijn.

Heb je speciale cargo hold nodig voor die spullen om binnen te komen?

Edit: waarom doet dat filmpje me ergens aan Prometheus denken

[ Voor 11% gewijzigd door A3aaN79 op 27-06-2017 16:45 ]

mja.. aliens,,, brrr

Ik heb toevallig een corrosive resistand cargo rack bij me. Daar kan je een UP en een UA in doen zonder schade. Als je een UP of UA meeneemt zonder zon ding kan je uiteindelijk langzaam weg rotten :P

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Iemand een idee hoe dit gevonden is? Gewoon geluk? of waren er ergens hints?

I'll do what I can, but expect very little.

er waren listening outpost gevonden met dit als onderwerp.

...en 2.3.10 is live sinds gister :P

Indrukwekkend! :9~

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Het is op dit moment belachelijk moeilijk om een nieuwe UP te vinden. Iedereen doet dat blijkbaar :P
De eerste was helaas verloren gegaan. dus zoek ik nu nog altijd de 2de. Maar ikzet door!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Eindelijk op de PS4 aan de slag...! En wat een game! Ik vind het erg moeilijk, maar dat is alles in het begin. Alle training missies zijn gedaan (alleen advanced combat training was wat lastig).

Nu in Open aan het rondvliegen en proberen geld te verdienen. Eigenlijk alleen nog wat info rondgebracht. Wat ik wel lastig vind is het volgende: vooraf check ik altijd de starmap en plan een route. Als dat lukt accepteer ik de missie. Maar ik heb een aantal keren gehad dat ik na het accepteren niet kon komen bij het eindpunt (max jumps van 5.85LYs). Beetje irritant.

Maar tot nog toe gaat het prima. Ik heb het schip al redelijk onder controle en ben pas 1 keer gecrasht (toen een spacestation verdween :/). Ik ben van plan om eerst ff flink te sparen voordat ik geld ga uitgeven. Ik weet ook nog niet of ik de Sidewinder verder upgrade of direct voor een beter schip ga.

Ik begrijp iig wel waardoor veel mensen afknappen in het begin: je moet vrijwel alles zelf uitvinden en dat is af en toe echt moeilijk. Verder vind ik t ook jammer dat er geen verhaal in lijkt te zitten, althans tot nog toe niet.

Toch erg gaaf tot nog toe. Nog veel frustratie nu, maar ik heb nog veel te leren...! :)

• daPet
Welkom!

Hier heb je een stukje verhaal ;)

Laat ik wel ff zeggen dat dit een dikke spoiler is.

@SqueakyClean Dingem die je aan je Sidey MOET upgraden zijn
1. FSD
... en dat was het wel :P
Met je FSD kan je domweg sneller op je eind doel zijn.
Dat je gaat sparen is prima. Maar ga niet alleen in je Sidey vliegen. Een hele goede 2de schip is een Cobra mk3. ALs je die heb verkoop hem dan ook nooit! Na dik 2 jaar ED is dat nog altijd een favoriet. Mijn eerste is overigens een python ;)
Doe rustig aan en kom dan ooit eens aan bij ons "thuis" in HIP 87414
Helaas kunnen wij elkaar dan niet zien :( PS4 en computers werken door licenties niet samen blijkbaar.

@daPet Obsidian heeft het maar druk vandaag :P

[ Voor 4% gewijzigd door Leutje op 27-06-2017 20:51 ]

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb elite dangerous nu ook voor de PS4, maar heb een probleem, ik ben de tutorial aan het doen voor het landen, maar eenmaal in het station aangekomen kan ik mijn landing gear niet openen. Hebben meer mensen hier last van? En ja, ik heb permissie...
Ik heb geen PS4! kan je nergens in het menu die functie toewijzen?

Lave Radio.

Tijdens hun uitzending hebben ze een ancient relic mee genomen en de machine accepteerde het. Na de scan ging dat ding mental! Ben (lave radio presentator) is helaas omgekomen

https://www.twitch.tv/laveradio Hier staat vast wel een uitzending van ze #160

Hier een video van Shabooka en Greytest (van de brocast) met een kleine verrassing ;)
Behalve dat ik er in voorkom want ze hadden een UP nodig lol
Kijken! zeker het laatste half uur!

[ Voor 13% gewijzigd door Leutje op 28-06-2017 12:48 ]

Leutje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 04:07:
Hier een video van Shabooka en Greytest (van de brocast) met een kleine verrassing ;)
Behalve dat ik er in voorkom want ze hadden een UP nodig lol
Ik kijk al een half uur vol verwachting naar je post, maar erg spannend is het niet geworden :+
(kan je de video nog posten? Ben benieuwd!)

Edit:
Leutje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:04:
hmm ja.. het was laat

Stukje van mezelf posten dan

[video]
That's more like it! *O* d:)b *O*

[ Voor 25% gewijzigd door Drum op 28-06-2017 19:01 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Mortalboy[NL]
  • Laatst online: 16-07-2021
Mortalboy[NL] schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:05:
Ik heb elite dangerous nu ook voor de PS4, maar heb een probleem, ik ben de tutorial aan het doen voor het landen, maar eenmaal in het station aangekomen kan ik mijn landing gear niet openen. Hebben meer mensen hier last van? En ja, ik heb permissie...
Ik ben er gisteravond nog achter gekomen, op de PS4 is de missie waarbij je moet landen gebugged, in de normale online modus werkt het wel.

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
My God, it is full of stars!

• Awesomo4k
  • Laatst online: 26-11 15:55
SqueakyClean schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:14:

Nu in Open aan het rondvliegen en proberen geld te verdienen. Eigenlijk alleen nog wat info rondgebracht. Wat ik wel lastig vind is het volgende: vooraf check ik altijd de starmap en plan een route. Als dat lukt accepteer ik de missie. Maar ik heb een aantal keren gehad dat ik na het accepteren niet kon komen bij het eindpunt (max jumps van 5.85LYs). Beetje irritant.
Dit had ik ook in het begin... Waarschijnlijk staat je route planning op "economic"... Je kan dit aanpassen in fastest route... Dan kun je verder jumpen.

http://i.imgur.com/oFYjEGy.jpg << Hier zie je wat ik bedoel.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Leutje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:51:
1. FSD
... en dat was het wel :P
Met je FSD kan je domweg sneller op je eind doel zijn.
Dat je gaat sparen is prima. Maar ga niet alleen in je Sidey vliegen. Een hele goede 2de schip is een Cobra mk3. ALs je die heb verkoop hem dan ook nooit! Na dik 2 jaar ED is dat nog altijd een favoriet. Mijn eerste is overigens een python ;)
Helaas kunnen wij elkaar dan niet zien :( PS4 en computers werken door licenties niet samen blijkbaar.

@daPet Obsidian heeft het maar druk vandaag :P
Thanks voor de tip! Ik wil zsm uit m'n startership en ben benieuwd naar de Cobra.
Iig eerst maar s wat geld verdienen met bounty hunten...
Mortalboy[NL] schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:56:
[...]

Ik ben er gisteravond nog achter gekomen, op de PS4 is de missie waarbij je moet landen gebugged, in de normale online modus werkt het wel.
Ik heb alle missies met succes volbracht, zonder bugs. Landing gear is trouwens O + ↓.

[ Voor 54% gewijzigd door SqueakyClean op 28-06-2017 11:59 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Leutje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:51:
Ik ben er vorige maand een paar dagen achter elkaar geweest, maar ik zag alleen maar wat NPC's. (en een geweldig onzin verhaal als system description :+ )
Spelen jullie in open of in een group?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Awesomo4k
  • Laatst online: 26-11 15:55
Ik krijg weer zin om het te spelen... vooral ze met wat meer interactie van aliens :)

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Na wat meelezen in dit topic de afgelopen weken en nu na het zien van de ps4 gameplay ook overstag gegaan. :9~
Staat nu te downloaden, vanavond na het werk maar gelijk aanslingeren.
Can't wait! :P

PSN ID: Ancta

hmm ja.. het was laat

Stukje van mezelf posten dan

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Voor nieuwe PS4-spelers heb ik wat tips:

Controls
Ik heb de linker- en rechtersticks omgeruild, doordat ik gewend ben om met de rechter stick te mikken. Dat heeft ook als voordeel dat al je je PIP bestuurt (distributie SYS, ENG, WEP) je schip nog kan blijven besturen. Dit geld ook voor de alternate flight controls (je switcht met L3).

Dus onder Options > Controls

LS verticaal: vertical thrusters
LS horizontaal: yaw (alternate: horizontal thrusters)

RS verticaal: pitch
RS horizontaal: roll

Ook heb ik de freelook sens aangepast naar de laagste stand. Dat werkt trouwens erg goed met de motion controls van de DS4 (R3).

Onder Options > Graphics
Verder field of view op max (scheelt niet heel veel, maar alles helpt) en shake reduction aan.

Training
Speel alle training missies. De basics worden uitgelegd en je kan bijv. het landen en opstijgen oefenen zonder gezeur als je crasht.
Challenges zijn verder geinig, maar vooral de laatste twee vond ik erg moeilijk (en dus nog niet gehaald).

Open
Ik ben begonnen in Open en ben nog niet geganked ofzo. Ik kom regelmatig spelers tegen, maar iedereen is vriendelijk (als in: ik word niet beschoten :)). Verder is je startership toch niets waard, dus als je doodgaat kost het je niets (behalve eventuele cargo).

Missions
Je begint met een simpele koeriers missie. Prima te doen, maar levert niet heel veel op. Daar ben ik voornamelijk m'n eerste uren mee bezig geweest. Check voordat je een missie accepteert de galaxy map en probeer een route te plannen (D-pad naar rechts). Let daarbij op je maximale jump range (5,85 LY in starter Sidey). Accepteer alleen als je de jumps kan maken.

Black Market
Die vind je in stations onder Contacts (linker rijtje). Vinden doe je ze via deze website. Handig als je een bezorg missie met cargo faalt of moet stoppen omdat je niet bij je eindbestemming kan komen. Stolen goods kan je alleen op de Black Market verkopen.

Geld verdienen
Missies of bounty hunting. Mining kan niet vanaf het being, omdat je daarvoor een mining laser moet kopen.
Missies spreken voor zich. Voor bounty hunting moet je naar extraction sites (waar gemined kan worden) of naar de Nav beacon (elk stelsel heeft er 1). Dan vervolgens NPC's scannen (X) en kijken of ze wanted zijn. Wanted = fire at will. Zie ook de video hieronder voor uitgebreidere uitleg.

Obsidian Ant
Geweldige rustige Youtuber die alles nog ff goed uitlegt. Hier ook zijn eerste uren in de PS4 versie:

Wat simpele tips die ik allemaal gisteren heb uit moeten zoeken. Happy hunting and fly safe o7

o7 moet trouwens een saluerend poppetje voorstellen... d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door SqueakyClean op 28-06-2017 13:30 ]

• haarbal
Gisteravond in een "weapons fire detected" threat: 2 in m'n viper met 3 pulse lasers een python uitgeschakeld.

Shields gingen redelijk snel neer maar die hull duurde enorm lang, zelfs toen de system security me op het laatst kwam helpen. Class 2 lasers doet zeker niet zo veel tegen een grotere maat hull?

Gaat de ai met hogere ranking trouwens ook beter vliegen? Die python kon ik gewoon achter blijven hangen, hij deed geen boosts niks, probeerde alleen maar een scherpe bocht richting mij te maken. Hij zou ook ruim de tijd gehad hebben om te low/high waken.
SqueakyClean schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:25:
o7 moet trouwens een saluerend poppetje voorstellen... d:)b
Well grappig dat de flight control als je vertrekt af en toe ook "o7 commander" zegt. :D

• GeeBee

GeeBee

Oddball

SqueakyClean schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Thanks voor de tip! Ik wil zsm uit m'n startership en ben benieuwd naar de Cobra.
Iig eerst maar s wat geld verdienen met bounty hunten...
[...]
Pro tip: zoek een High (Risk) Resource Extraction site op.
Vlieg mee met de politie en wacht tot ze een schip aanvallen. Target dat schip ook tot je Wanted in je scherm hebt staan. Ga dan ook schieten. Wacht je niet op het Wanted, dan word je zelf Wanted en dat wil je niet! Overigens niks om je voor te schamen, want dat gebeurt iedereen wel eens 😂
Wacht tot het schip bijna stuk is en ga dan meehelpen. Hiermee strijk je zelf alle bounty op en loop je lekker binnen.
Doe dit in Solo anders heb je kans dan andere spelers steeds de bounty kapen vanwege hun grotere firepower.
Of formeer een wing en doe het samen. Dat is natuurlijk meer fun, maar levert iets minder bounty per persoon op omdat de bounty in de wing geshared wordt. (Hoeveel NederEngels kun je in één zin stoppen?)

@haarbal
Lasers doen het goed tegen schilden, voor hull heb je eigenlijk kinetische wapens nodig zoals multicannons.
Lasers duren dan idd wat langer.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 28-06-2017 16:35 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
GeeBee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Pro tip: zoek een High (Risk) Resource Extraction site op.
Vlieg mee met de politie en wacht tot ze een schip aanvallen. Target dat schip ook tot je Wanted in je scherm hebt staan. Ga dan ook schieten. Wacht je niet op het Wanted, dan word je zelf Wanted en dat wil je niet! Overigens niks om je voor te schamen, want dat gebeurt iedereen wel eens 😂
Klopt, het is ook wel stomvervelend moet ik zeggen.. Dat vind ik gewoon een flinke bug die ze nu eindelijk eens zouden moeten fixen. Als iemand wanted is dan is die wanted, geen gezeur met per se een scan gedaan te moeten hebben.

Verwijderd

De details in dit spel blijven me verbazen. Ik kom er net achter, dat het radio bericht dat je hoort als je bij een station aankomt jouw schip bouwer en dan de eerste 3 letters van je in-game name zijn.

Dus ik zit momenteel in een Python (Delacy ship) en mijn in-game naam is BoldyBald, dus ik krijg te horen: Delacy Bravo Oscar Lima.

Ik hoorde altijd wel die paar NATO lettergrepen, maar ik dacht dat het gewoon wat standaard coole shit was, die gezegd werd. Delacy hoort namelijk niet in het NATO alfabet thuis, maar het heeft dus gewoon betekenis.
Voor de technisch onderlegde doe-het-zelvers onder ons (@RobV) heb ik nog een aardig filmpje gevonden waarin een stukje custom hardware uitgetest wordt in ED.

Meer info (ED forum):
https://forums.frontier.c...D-being-the-greatest-game

• haarbal
Ik zag hem ook ja, wel jammer dat ze na elke patch weer moeten zoeken naar de juiste memoryadressen om de ship movement uit te lezen.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
haarbal schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:43:
Ik zag hem ook ja, wel jammer dat ze na elke patch weer moeten zoeken naar de juiste memoryadressen om de ship movement uit te lezen.
Ik vroeg mij al af hoe ze dat deden

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• A3aaN79
Na de aanschaf van een Hotas setup begin ik na te denken over andere takken van sport binnen ED en dat met name het combat gedeelte.
Met een muis en toetsenbord voelde dit nogal "klunky" aan.

Voorlopig ben ik nog even onderweg op mijn exploration route, maar wil bij terugkomst een dedicated fighter gaan optuigen.
Nu twijfel ik nog welk schip ik hier voor ga nemen in de categorie small of medium.

De Viper staat te boek als een fighter class, maar als ik de statistieken ervan vergelijk met een Cobra lijken ze minder.
In de medium categorie is er de Python en de nodige Federal schepen, al zijn deze nog heel ver buiten bereik wat reputatie betreft.

Hebben jullie nog tips over welk schip en eigenlijk belangrijker, hoe hem uit te rusten zodat hij combat waardig is :+ .
Wapens zullen lasers gaan worden (geen ammo geneuzel) en engineers laten we voorlopig even buiten beschouwing.

Alvast bedankt!

• haarbal
De vulture is een echt combat schip en kost maar 5 miljoen.

Engineers zou ik toch overwegen, is een enorme upgrade en kost geen credits maar materials. Heb je niet het een en ander verzameld als je in je inventory bij materials / data kijkt?

• Stefke
haarbal schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:06:
Gisteravond in een "weapons fire detected" threat: 2 in m'n viper met 3 pulse lasers een python uitgeschakeld.

Shields gingen redelijk snel neer maar die hull duurde enorm lang, zelfs toen de system security me op het laatst kwam helpen. Class 2 lasers doet zeker niet zo veel tegen een grotere maat hull?

Gaat de ai met hogere ranking trouwens ook beter vliegen? Die python kon ik gewoon achter blijven hangen, hij deed geen boosts niks, probeerde alleen maar een scherpe bocht richting mij te maken. Hij zou ook ruim de tijd gehad hebben om te low/high waken.

[...]

Well grappig dat de flight control als je vertrekt af en toe ook "o7 commander" zegt. :D
Energiewapens zijn beter voor het afbreken van een schild, ballistische wapens zijn beter tegen een hull...

• A3aaN79
haarbal schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:08:

Engineers zou ik toch overwegen, is een enorme upgrade en kost geen credits maar materials. Heb je niet het een en ander verzameld als je in je inventory bij materials / data kijkt?
Heb wel wat verzameld, maar dat is nog niet bijzonder veel aangezien ik me voornamelijk bezig houd met exploration.
Bedoelde meer voor de generale tips om de engineers even buiten beschouwing laten, weet dat ze een hoop toevoegen, maar dat kan altijd nog als de basis eenmaal staat.

Verwijderd

2 burst of beams op een Cobra, 2 gimballed MCs aan de onderkant is wel redelijk om mee te beginnen. Pak dan niet gelijk te grote doelen aan of iig niet alleen. Vulture heb ik ook wel een tijd lang gebruikt.
Engineer mods kunnen wel heel veel helpen. Er zijn zelf Experimental effects op sommige wapens welke enorm irritant zijn voor de tegenpartij. (Dan gaan modules spontaan storing krijgen, is bijvoorbeeld heel krachtig)

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
haarbal schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:08:

@A3aaN79 : De vulture is uitermate mate geschikt als eerste echte combat-schip. Twee Large hardpoints, dat ga je leuk vinden.

Ik heb hem recentelijk in geruild voor een Fer-de-Lance, maar dat is toch even wennen (naast het feit dat de FdL waarschijnlijk boven je budget ligt).

Laatste RES-tip: zorg dat je cargo leeg is! Anders wordt je gescand en door Jan en alleman aangevallen. Zoals al gemeld, je wilt vooral in het begin met een gevecht meedoen, niet aangevallen worden.

Het is trouwens best leuk om samen in een wing te vliegen. Mocht ik online zijn, mag je het altijd vragen!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Mijn ervaring is wel dat Engineering (helaas) wel verplicht is wil je de hogere NPC's nog een beetje aan kunnen.

• A3aaN79
@Verwijderd dan zal ik later toch eens gaan kijken naar de modificaties die de engineers te bieden hebben.

@MacNetron de Vulture was nog niet eens in me opgekomen trouwens, is iets langzamer maar wel wendbaarder zo te zien en een stukje taaier.
Hoe zit het met de power consumptie? Geen zin om om de paar seconden met lege accu te zitten.

Nog even een algemene vraag met betrekking tot de lasers: wat is het verschil tussen de pulse en burst variant??

Vandaag begonnen aan de volgende lijst met te scannen planeten om de credit voorraad te vergroten:
"Road to Riches" Pathfinder

Edit: jullie kunnen me toevoegen, commander naam is forum naam hier o7

[ Voor 5% gewijzigd door A3aaN79 op 29-06-2017 14:55 ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Een burstlaser vuurt salvo's, een pulselaser vuurt pulserend

Burst: pfiew, pfiew, pfiew................ pfiew pfiew pfiew ...........
Pulse: pfiew....pfiew....pfiew....pfiew....pfiew... pfiew

Qua schade heeft een burst een hogere damage per second, maar een pulse een hogere damage per minute omdat de capaciteit meestal de limiterende factor is en niet het vermogen van de laser.
Bij een oneindige capaciteit van de accu en een oneindige snelheid van de power distributer is het beam > burst > pulse.

Voor de meesten van ons is het pulse > burst > beam

Zie ook:
YouTube: Elite: Dangerous. Large Pulse vs Burst vs Beam Laser

[ Voor 40% gewijzigd door GeeBee op 29-06-2017 17:24 ]

• haarbal
Als ik op coriolis vergelijk is het dat de burst hogere dps heeft maar disproportioneel veel meer warmte produceert. De damage per MW is hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door haarbal op 29-06-2017 17:35 ]

• daPet
Ik heb me altijd kostelijk vermaakt met een Diamondback Scout voor combat, is goedkoper, wendbaarder dan de Vulture en die heeft helaas een beetje power problemen. De hardpoints zijn kleiner maar je hebt er wel 4 :)

• A3aaN79
Ben eens even aan het stoeien geweest in een ship builder en kwam op het volgende:
Tanky Cobra MKIII, althans hoop ik :+

Lasers en multi-cannons in 2 aparte groepen voor unlimited capacitor.
Minder utility slots, maar wel meer optionele slots voor extra armour.
Verder kom ik met dit schip wat energie betreft uit en ik haal een jump range van meer dan 10Ly.
Zou iemand hier mee vliegen of niet?

• haarbal
A3aaN79 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:43:
Verder kom ik met dit schip wat energie betreft uit
Als je niet uitkomt kan je met power priorities spelen. Field maintainance unit uit bijvoorbeeld, en dat als je je wapens/kw scanner/cargo hatch op prioriteit 3 zet dat die automatisch uitgaan als je je repair unit aan zet.

https://coriolis.edcd.io/...BTAhgcwDapDCCaIA%3D%3D%3D

scheelt weer anderhalf miljoen.

bi weave shield gen is misschien ook een optie, als je toch zo'n sterke hull hebt is het misschien niet zo erg als hij af en toe wegvalt.

[ Voor 30% gewijzigd door haarbal op 29-06-2017 20:08 ]

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Goedendag alllemaal,

ik ben sinds kort ook bezig met Elite Dangerous Horizon en ben ook al in jullie groep

Heb ondertussen de Cobra MKIII bij elkaar en heb daar vooral boom delivery missies mee gevlogen en heb er enkele miljoenen mee verdient de laatste paar dagen

Mijn vraag is zijn er ook mensen aan het mijnen en levert dat nog wat op ik lees hier de laatste 2 weken niets over maar wil het wel graag proberen

als iemand nog tips heb dan hoor ik dat graag

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
Sassem schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:17:
Goedendag alllemaal,

ik ben sinds kort ook bezig met Elite Dangerous Horizon en ben ook al in jullie groep

Heb ondertussen de Cobra MKIII bij elkaar en heb daar vooral boom delivery missies mee gevlogen en heb er enkele miljoenen mee verdient de laatste paar dagen

Mijn vraag is zijn er ook mensen aan het mijnen en levert dat nog wat op ik lees hier de laatste 2 weken niets over maar wil het wel graag proberen

Mining kan best nog wat opleveren . Ik deed het laatst in mijn anaconda en toen was het iets van 3-5 mill in anderhalf uur ( maar ja dan zit ik in een schip van 200 mill oid ;p)

hier iig de base guide to mining ;
https://docs.google.com/p...slide=id.gbe76cfc12_0_447

kan iets wat veroudert zijn mar klopt echt nog wel voor 80-90 procent
beste plek is in oribital rings meest winst gevend is dan in metallic ring
( ga niet na res site of resource sites dat zijn pirate en bounty hunting plekken gewoon op de ring droppen)
is het leuk ik vindt t wel vermakelijk maar als je echt voor dat of dat martiaal moet gaan is t erg een grind.
ik heb het destijds voornamelijk gedaan voor het ontlocken van engineers en hun spullen die ze dan wouden hebben.
ik deed dat in me asp exp mijn langste allrounder voor me python maar kan al met minder lees de guide heb je nog vragen kom dan gewoon weer terug.

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

• CuBras
  • Laatst online: 26-11 14:39
Onlangs ben ik ook begonnen met E:D met de Horizons Pass.

Ik heb er nu iets van 8-10 uur in zitten en het lijkt allemaal wat duidelijker te worden. Echter wil ik naast missies ook 'mijn eigen pad' bewandelen en tradable goods van Station X naar Station Y brengen om lekker te cashen.

Nu vond ik (even uit mijn hoofd) in het Dahan system een tradable good: 'Consumer Electronics'. De vraag was hier hoog naar (0 in stock) en ze hadden daar een "whopping" 6.700K voor over.

Ik zocht naar het dichtstbijzijnde stelsel (Allasus Primus) wat dit verkocht(Dahan importeerde dit immers van hen). Ik ging daar heen met mijn goede gedrag en wat denk je .. kostte 1 unit 6.670K!

Ik heb al even lopen zoeken, maar heeft iemand een korte, bondige uitleg hoe je kan zien waar je low-priced goods kan vinden en die dan kan kopen voor een hogere winst dan 30 credits?

Tot nu toe kom ik daar nog niet achter.

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 20:44
CuBras schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:56:

Ik heb er nu iets van 8-10 uur in zitten en het lijkt allemaal wat duidelijker te worden. Echter wil ik naast missies ook 'mijn eigen pad' bewandelen en tradable goods van Station X naar Station Y brengen om lekker te cashen.

Nu vond ik (even uit mijn hoofd) in het Dahan system een tradable good: 'Consumer Electronics'. De vraag was hier hoog naar (0 in stock) en ze hadden daar een "whopping" 6.700K voor over.

Ik zocht naar het dichtstbijzijnde stelsel (Allasus Primus) wat dit verkocht(Dahan importeerde dit immers van hen). Ik ging daar heen met mijn goede gedrag en wat denk je .. kostte 1 unit 6.670K!

Ik heb al even lopen zoeken, maar heeft iemand een korte, bondige uitleg hoe je kan zien waar je low-priced goods kan vinden en die dan kan kopen voor een hogere winst dan 30 credits?

Meeste waardevol handel item in spel is Painite (alleen mining), Palladium, Goud, zilver en Imperial slaves.
Ik gebruik deze tool om kijken waar goederen goedkoopste kan vinden en of welk station goedkoopste of meeste oplevert. De site zelf is afhankelijk van spelers die data uploaden naar dit site. Kijk maar gerust naar. Single hop = station naar station Muiltihop Van A naar B naar C naar D
Loop hop = Station A naar B naar A
Let op sommige data kan verouderd zijn doordat station tijdje geen spelers zijn gekomen. Dus kan toch nadelig uitpakken. Je kan ook zien wanneer laatste keer speler in dat station geweest.
https://eddb.io/

Sommige grondstoffen of product kan je alleen via missies krijgen. Andere zijn er ook zeldame spullen te vinden die alleen bepaalde station kan kopen voor belachelijke prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door captain_ghost op 29-06-2017 21:26 ]

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• CuBras
  • Laatst online: 26-11 14:39
captain_ghost schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Meeste waardevol handel item in spel is Painite (alleen mining), Palladium, Goud, zilver en Imperial slaves.
Ik gebruik deze tool om kijken waar goederen goedkoopste kan vinden en of welk station goedkoopste of meeste oplevert. De site zelf is afhankelijk van spelers die data uploaden naar dit site. Kijk maar gerust naar. Single hop = station naar station Muiltihop Van A naar B naar C naar D
Loop hop = Station A naar B naar A
Let op sommige data kan verouderd zijn doordat station tijdje geen spelers zijn gekomen. Dus kan toch nadelig uitpakken. Je kan ook zien wanneer laatste keer speler in dat station geweest.
https://eddb.io/

Sommige grondstoffen of product kan je alleen via missies krijgen. Andere zijn er ook zeldame spullen te vinden die alleen bepaalde station kan kopen voor belachelijke prijs.
Thanks voor je input! Ik zal het zéker gaan raadplegen.

• Sassem
  • Niet online
Parcival44 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:45:
[...]

hier iig de base guide to mining ;
https://docs.google.com/p...slide=id.gbe76cfc12_0_447

ik deed dat in me asp exp mijn langste allrounder voor me python maar kan al met minder lees de guide heb je nog vragen kom dan gewoon weer terug.
Dank je wel dat is een nette handleiding moet nog wel even door sparen zie ik :*)

• daPet
In HIP87414 hebben onze eigen pristine metallic ring waar je naar hartelust kan minen, @MacNetron heeft een mooi tooltje gemaakt waar je deze materialen het beste kan verkopen in de buurt. Happy mining :)

Sassem schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:17:
Goedendag alllemaal,

CuBras schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:56:

Welkom! d:)b

• Sassem
  • Niet online
Nou daar gaan we dan 280Ly naar Blaauw city hoop dat dat het waard is

• A3aaN79
Denk je na je tripje je data in Ceos te kunnen verkopen, ligt er een Unknown Artefact dwars :(
Er bevind zich wel een amonia planeet in dit systeem :o

Unknown

Dacht even mooi wat reputatie te vergaren door ongeveer 20 miljoen aan data te verkopen 8)

• Sassem
  • Niet online
hmm ben net 300k aan explorer data verloren schip werd opgeblazen door piraten was van mening dat dat niet verloren kon gaan och ja al doende leert men

Verwijderd

Sassem schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:14:
hmm ben net 300k aan explorer data verloren schip werd opgeblazen door piraten was van mening dat dat niet verloren kon gaan och ja al doende leert men
Ja, bounties, combat bonds, explorer data, cargo zijn foetsie..
Dingen die overleven zijn Engineer Data + Materials.

En als je de rebuy niet kunt betalen, dan kun je lenen, maar aan dat lenen zit ook een limiet.

Ga dus niet als je net een ASP explorer kan kopen die nemen en die vervolgens fout parkeren, dan zit de rebuy waarschijnlijk ver over de maximale leenwaarde heen en ben je dus terug bij af; je factory default sidewinder .

@A3aaN79 Je hoeft niet gelijk voor level 5 tweaks van de engineers te gaan. Je kan prima level 1 tot 3 tweaks gebruiken om mee te beginnen, daar kun je ook een experimental effect op zetten. Niet alle tweaks hebben een experimenteel effect trouwens. (Zou best kunnen dat het alleen op wapens zit, ben er niet zeker van)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 07:21 ]

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
daPet schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:35:
In HIP87414 hebben onze eigen pristine metallic ring waar je naar hartelust kan minen, @MacNetron heeft een mooi tooltje gemaakt waar je deze materialen het beste kan verkopen in de buurt. Happy mining :)
@Sassem Ahh... Mining... mijn ED-guilty pleasure. Het is niet de meest profitable way-of-living maar uitermate geschikt voor na een lange dag werk. En zoals @daPet al aangeeft, "wij" hebben onze eigen pristine metallic ring in HIP87414.

Een snelle uitleg over de mining informatie page:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ymq8d3woxqrrl78/Schermafdruk%202017-06-30%2007.50.32.png?raw=1

Deze data wordt ververst door alle commanders die ingame data pushen. Mag ik je aanraden om met Elite Dangerous Market Connector (of een soort gelijke tool uit de topic start) te gebruiken. Kost bijna geen resources, maar zorgt ervoor dat we allemaal de data delen als mensen docken. The galaxy would be grateful! o7!

• A3aaN79
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:18:
@A3aaN79 Je hoeft niet gelijk voor level 5 tweaks van de engineers te gaan. Je kan prima level 1 tot 3 tweaks gebruiken om mee te beginnen, daar kun je ook een experimental effect op zetten. Niet alle tweaks hebben een experimenteel effect trouwens. (Zou best kunnen dat het alleen op wapens zit, ben er niet zeker van)
Momenteel heb ik één tweak op mijn schip zitten omdat ik daar toevallig de materialen voor had.
Het is een level 1 snellere boot time voor mijn FSD, al merk ik niet heel veel verschil.

Er is zoveel te doen in deze game en ik wil alles tegelijk dat ik eigenlijk helemaal niks opschiet :+
Volgens mij wordt het tijd om een lijstje op te stellen wat ik wil gaan doen en daar maar prio's aan gaan hangen, misschien krijg ik dan wat gedaan 8)7

• Sassem
  • Niet online
A3aaN79 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:13:
[...]

Momenteel heb ik één tweak op mijn schip zitten omdat ik daar toevallig de materialen voor had.
Het is een level 1 snellere boot time voor mijn FSD, al merk ik niet heel veel verschil.

Er is zoveel te doen in deze game en ik wil alles tegelijk dat ik eigenlijk helemaal niks opschiet :+
Volgens mij wordt het tijd om een lijstje op te stellen wat ik wil gaan doen en daar maar prio's aan gaan hangen, misschien krijg ik dan wat gedaan 8)7
Helemaal niks opschiet,,,,,,

12 miljoen op de bank is toch een lekker voorraadje zou ik zo zeggen hoe heb je dat zo snel verdiend?? :)

Verwijderd

wat voor tweaks is inderdaad ook nog best een uitzoek werkje.

FSD Range of Shielded? Range is verder springen per keer. Shielded kan wel handig zijn als je geen storing op je FSD krijgt als je beschoten wordt door iemand met scramble tweaks.Ik weet niet zeker wat boottime is, maar dat zou wel eens de tijd kunnen zijn hoe snel hij bruikbaar is na uit/aan zetten.

Thrusters Dirty of Clean? Dirty geeft meer boost maar ook een hoop meer hitte.

Power Plant; Overcharged of Low emmission? Dat is extra vermogen of minder hitte.

Power distributie: Snel opladen, meer buffercapaciteit, of specifiek SYS, ENG of WEP gefocused? Zo heb ik op mijn mining keelback ENG focused om gewoon snel weg te kunnen komen.

Beam laser minder hitte als je het doel raakt.. ook wel een leuke. Sowieso op lasers kan minder stroomverbruik of minder hitte fijn zijn en die experimentele effecten zijn belangrijk op deze.
Zie onderstaande quote voor repost van aardig overzichtstabel met speciale effecten op de wapens. De percentages zijn wellicht niet meer volledig up-to-date, maar het geeft een aardig beeld van wat er mogelijk is. Persoonlijk ben ik een fan van Scramble Effect en Healing Beams (heb er 2 van met long-range op mijn Cutter geplakt).
Drum schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:26:
Welkom! :)

In de buurt van HIP87414 is het redelijk veilig in open, maar je mist niet heel veel als je solo vliegt. Je kan je trouwens aanmelden voor Mobius via een website (https://elitepve.com/), wellicht dat ze ruimte voor je kunnen maken ;)

Ow en nog een handig tabel met de verborgen eigenschappen van engineer-specials:
SPECIALWEAPONSDPSTHERMAL
LOAD
OTHER
Auto LoaderCannon, Multi---
Concordant SequenceBeam, Burst, Pulse-+50%-
Corrosive ShellFrag, Multi---20% ammo
Dazzle ShellFrag, Plasma---
Dispersal FieldCannon, Plasma---
Drag MunitionsFrag, Missile
(Seekers only)
---
Emissive MunitionsMine, Missile,
Multi, Pulse
-+100%-
Feedback CascadeRail-20%--20% breach damage
Force ShellCannon--Shot speed -16.7%
Jitter +1.0
High Yield ShellCannon-10%-(RoF -10%)
Incendiary RoundsFrag, Multi-5%+200%(RoF -5%)
Inertial ImpactBurst+50%-Jitter +3.0
Ion DisruptionMine---
Mass Lock MunitionsTorpedo---
Overload MunitionsMine, Missile---
Penetrator MunitionsMissile (Dumbfire only)
Torpedo
---
Penetrator PayloadTorpedo---
Phasing SequenceBurst, Plasma, Pulse-10%--
Plasma SlugPlasma, Rail-20%--
Radiant CanisterMine---25% ammo
Regeneration SequenceBeam-10%--
Reverberating CascadeMine, Torpedo---
Scramble SpectrumBurst, Pulse-7.5%-(RoF -7.5%)
Screening ShellFrag---50% reload time
Shift-Lock CanisterMine-20%--
Smart RoundsCannon, Multi---
Super PenetratorRail--+50% reload time
Target Lock BreakerPlasma---
Thermal CascadeCannon, Missiles---
Thermal ConduitBeam, Plasma-20%--
Thermal ShockBeam, Burst,
Multi, Pulse
-20%--
Thermal VentBeam-+25%-
SPECIALWEAPONSDPSTHERMAL
LOAD
OTHER
Bron: https://forums.frontier.c...al-effects-complete-table

• A3aaN79
Sassem schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:31:
[...]

Helemaal niks opschiet,,,,,,

12 miljoen op de bank is toch een lekker voorraadje zou ik zo zeggen hoe heb je dat zo snel verdiend?? :)
Met niks opschieten doelde ik meer op reputatie verkrijgen, permits vrij spelen, materialen verzamelen voor de engineers en dat soort zaken.

Ben nu voornamelijk bezig met exploration, hier zoek ik een nebula op de galaxy map die hooguit een paar 100Ly weg is en scan elk systeem.
Afhankelijk van de planeten in dat systeem kan je dan nog een surface scan uitvoeren voor extra cash.
De meeste scan data heb ik verkocht bij Farseer (engineer) zodat ik nu toegang heb tot level 4 tweaks.

Heb gisteravond de eerste 37 systemen van deze lijst gescand en dat is ook weer 20 miljoen waard.
De lijst bestaat nu uit ruim 500 stelsels in een radius van een paar honder lichtjaar rondom de bubbel en is dus redelijk toegankelijk.

• Stefke
Drum schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:53:
Zie onderstaande quote voor repost van aardig overzichtstabel met speciale effecten op de wapens. De percentages zijn wellicht niet meer volledig up-to-date, maar het geeft een aardig beeld van wat er mogelijk is. Persoonlijk ben ik een fan van Scramble Effect en Healing Beams (heb er 2 van met long-range op mijn Cutter geplakt).

[...]
Ik heb ook 2x class 2 scramble lasers met grade 4 engineering op mijn Anaconda. Werkt prima, ze beginnen regelmatig ongecontroleerd rond te rollen :)
Mijn L1 lasers turrets zijn longe range engineered, waardoor je je opponent altijd blijft raken tot wel >5km. Als het geen schade doet dan geven ze iig precies aan waar mijn tegenstander is :) En dan nog een stell class 3/4 multicannons met L3-5 eng. upgrades en bijkomende effecten (vnl. incendary)
Gaat vrij aardig, al zou ik wel eens met andere wapens willen experimenteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 30-06-2017 10:25 ]

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
Nou als je van open play houdt is elite gewoon super fantastisch! Hooguit wat grind dingen ( maar dat hebben eigenlijke alle rpgs) en omdat je zelf bepaald wat je doet is dat goed vol te houden. Gewoon doen wat je leuk vindt

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

• Sassem
  • Niet online
Mmm krijg net deze error: unrecoveralble error on connection server

heb net een ticket op gestuurd waarschijnlijk binnen 48 hrs lossen het op hebben jullie dit ook vaak ?

• A3aaN79
Nu weet ik ook waarom ik mijn scan data niet in Ceos kon verkopen.
Kennelijk heeft iemand of meerdere hier UA's verkocht waardoor het station schade heeft opgelopen en er dus services geblokkeerd worden :(

Nu is dit wel te verhelpen door grote hoeveelheden Meta-Alloy's hier te verkopen om de schade te herstellen.
Maar dat is een grind en heb ik dus even geen zin in :+

• Stefke
Ik heb er 11 in mijn ruim, zonder doel behalve verkopen....zou eventueel vanavond even naar Ceos kunnen vliegen.
Vannacht heb ik iets "anders" gedaan in ED :D

2 streamers die halverwege colonia zijn kwamen langs in mijn anaconda. Zo konden ze in een fighter alsnog binnen het schip komen ;)
Op een kleinigheidje na (een taipan is best groot LOL) is het allemaal nog goed gelukt ook :D
We deden 2 tests.
1 normaal
en 2 met een guardian relic.. en toen..

Nouja als je het wilt zien kijk dan hier
YouTube: Collection of Wonders | Elite: Dangerous Live Stream - YouTube Gaming

Voor de 2de test dat begint om ongeveer 2 uur in de stream :)

Er is ongelooflijk veel voorbereiding geweest voor dit. Dit doe je niet even LOL
Maar uiteindelijk is het voor de stream allemaal prima gelukt :D

• A3aaN79
stefijn schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:22:
Ik heb er 11 in mijn ruim, zonder doel behalve verkopen....zou eventueel vanavond even naar Ceos kunnen vliegen.
Dat hoeft ook weer niet, denk dat ik al een andere bestemming weet voor de data.
Ga het bij de Sirius Corp afleveren, wil die permit eigenlijk wel hebben.

• daPet
Ben best benieuwd of andere combinaties ook werken!? Soontill relics ofzo

Pagina: 1 ... 60 ... 123 Laatste