Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
@Leutje Doodgaan al ondervonden, zat vanmiddag in een missie maar moest onverhoopt even weg.
Dus ik het spel op "pause" gezet... bij terugkomst de mededeling dat mijn schip verwoest was :+
Inderdaad gratis vervangen dus scheelt weer.

Ben nu wat stations aan het afvliegen om te zien welke modules overal aanwezig zijn, ook gelijk goed voor de navigatie skills :)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
Leutje schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:54:
Beste @haarbal . Dat is veel te ver voor zijn 8 lichtjaar sidey :P Bovendien moet hij al dingen leren die voor ons gesneden koek zijn. (navigeren enzo..)
Hauler kopen. Alles D rated en C rated fsd. 18 lichtjaar met de 2 ton cargo net binnen de 100.000 :*)

Mechwarrior Online: Flapdrol

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
@zion Ik heb er 1 maar met een 24 monitor. Ik kan je dus niet helpen met hoe groot je monitor kan zijn :(
Overigens is het een prachtig ding maar ik gebruik hem zelden (ben ook geen pvper lol) Beetje om je heen kijken bij de barnacles is leuk. maar tijdens het vliegen gaat hij uit (Aan/uit met een simpele knop. das dan weer wel leuk)
Het leek me heel handig met BHen icm X52 Pro, die toch iets trager target, dan zou het fijn zijn als m'n ogen m'n muis konden vervangen, en ach, ik heb wel meer dingen op de plank liggen die 3x gebruikt zijn, en daarna nooit meer, die gaan dan meestal of naar vrienden, of ik verkoop ze door, of ze liggen lekker uit te rusten op de plank :+

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
haarbal schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Hauler kopen. Alles D rated en C rated fsd. 18 lichtjaar met de 2 ton cargo net binnen de 100.000 :*)
rebuy? :+

Ik deed missies richting onze HIP vanuit mijn start systeem. Toen ik aan kwam had ik al een paar ton credits op zak :)

Alleen mijn tempo ligt niet zo hoog dus dat was wel pas 3 maanden later ofzo :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Draclira M
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07-2023
aliens nu bij barnacles in mobius play planet a6
srv disabled ze gaan niet weg lol
Pleiades Sector OI-T C3-7 A 6 at coordinates -42.77, -21.70

• A3aaN79
Ondertussen 280k op zak dus er komt wat schot in.
Heb ondertussen mijn FSD, power distributie en power plant van een upgrade voorzien en kan nu 11ly springen.
Vind nu een 2A variant van de FSD voor 160k (geeft 16ly), is dit nog een zinvolle upgrade of beter door sparen voor nieuw schip??
Enige schepen die ik nu nog tegen kom zijn Eagles en Haulers...
Is er een makkelijke manier om uit te vinden welke schepen waar te koop zijn?

• Draclira M
zit je dan in je srv te staren naar alien ship ze hangen boven barnacles en er gebeurd niets

kan wel lekker naar binnen gluren van alien ship van boven :)

[ Voor 26% gewijzigd door Draclira M op 20-06-2017 22:41 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Draclira M schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:36:
zit je dan in je srv te staren naar alien ship ze hangen boven barnacles en er gebeurd niets

kan wel lekker naar binnen gluren van alien ship van boven :)
Nou, je durft wel!

Ik zou daar niet parkeren... :+

Afbeeldingslocatie: https://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/2014/10/independence-day-movie-white-house.jpg
A3aaN79 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:34:
Ondertussen 280k op zak dus er komt wat schot in.
Heb ondertussen mijn FSD, power distributie en power plant van een upgrade voorzien en kan nu 11ly springen.
Vind nu een 2A variant van de FSD voor 160k (geeft 16ly), is dit nog een zinvolle upgrade of beter door sparen voor nieuw schip??
Enige schepen die ik nu nog tegen kom zijn Eagles en Haulers...
Is er een makkelijke manier om uit te vinden welke schepen waar te koop zijn?
Schepen vergelijken: https://coriolis.edcd.io/ (denk dat je voor dat geld wel een beter schip kan vinden, weet niet wat je nu vliegt.. Al heeft de Hauler als budget schip ook wel enorme jump potentie. Dus als je nog een sidey vliegt zou ik een Hauler pakken. Adder is ook fijn (en heb je voor bijna geen geld alweer een tweepersoons schip!). Net wat meer cargo alleen je levert weer wat in met jumprange.

Waar je schepen kan vinden, gebruik: https://eddb.io/station . Vul het schip in en als 'reference system' waar je bent, en hij geeft automatisch de dichtstbijzijnde plaatsen aan. En ook of je na de jump idioot ver moet vliegen. Dit is echt een supertool.

[ Voor 60% gewijzigd door GekkePrutser op 20-06-2017 23:09 ]

• A3aaN79
@GekkePrutser bedankt voor de links, ik zal ze eens gaan bekijken.
Vlieg momenteel nog in mijn sidewinder, net gisteren begonnen met E:D :)

• GekkePrutser
  • Niet online
A3aaN79 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:09:
@GekkePrutser bedankt voor de links, ik zal ze eens gaan bekijken.
Vlieg momenteel nog in mijn sidewinder, net gisteren begonnen met E:D :)
Aha okee. Dan hangt het er vanaf waar je je nu vooral mee bezig houdt. Is het trading, missies bijv, dan zou ik een hauler nemen of een adder. Heb je nog geld over om hem een beetje goed aan te kleden ook. Hauler als je jumprange wil, adder kan zich een stuk beter verdedigen (bij een hauler zou ik de laser er maar af halen, daar heb je toch niks aan). Zit je in een hauler en iemand gooit zijn wapens open... RUN! :P

Voor Combat natuurlijk de Eagle nemen. Is het wendbaarste schip in de game. Alleen de jumprange is ruk en cargo kan je ook wel vergeten (hooguit een paar ton). Of een Viper voor 140.000. Maar dan kan je geen upgrades nemen tot je wat meer verdiend hebt. Ik doe nog steeds wel eens combat missies in een viper. Vliegt lekkerder dan een vulture vind ik.

Zodra je het geld hebt is de Cobra MkIII ook een super schip, lekker allround en snel in gewone space. Vroeger was hij het snelste van allemaal maar nu hebben ze hem gelijk getrokken met de Viper en Imperial Eagle zie ik.

Oh let trouwens op in het begin als je niet te veel uit wil geven: Sommige stations hebben bepaalde schepen met korting (meestal 15 of 20%). Die korting vind je niet terug op eddb maar weer wel op de wiki: http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Ships. Dit geldt wel pas voor de wat duurdere schepen (vanaf een paar miljoen) Edit: Fout, sorry.. Zelfs de Cobra MkIII kan je al met 27% korting halen in Kui 11.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 20-06-2017 23:21 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Beste @haarbal . Dat is veel te ver voor zijn 8 lichtjaar sidey :P Bovendien moet hij al dingen leren die voor ons gesneden koek zijn. (navigeren enzo..)

@A3aaN79 Doe het rustig aan. Vergeet niet dat je dood kan gaan. maar maak je nu nog niet druk om de kosten. Je sidey zal nu nog helemaal gratis zijn :P

Maar vergeet niet je sidey te upgraden. Een betere jump kan je nu al gebruiken ;)
Als je hem upgrade is het niet meer gratis om met een nieuwe te beginnen he..

Oh en, als je eenmaal wat verder bent en je wordt gekilld in een eagle of iets anders goedkoops, betaal dan toch gewoon die paar credits insurance en doe niet gierig met die gratis sidey.

Anders word je in je gratis sidey niet in je laatste havenplaats gedumpt maar helemaal terug in het startgebied :X (Iets met schade en schande wijs geworden O-) In de tijd dat je je schepen nog niet kon laten vervoeren |:( )

Oeps, ik had mijn vorige post moeten aanvullen, sorry!

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 20-06-2017 23:31 ]

• A3aaN79
GekkePrutser schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:17:
[...]

Aha okee. Dan hangt het er vanaf waar je je nu vooral mee bezig houdt. Is het trading, missies bijv, dan zou ik een hauler nemen of een adder. Heb je nog geld over om hem een beetje goed aan te kleden ook. Hauler als je jumprange wil, adder kan zich een stuk beter verdedigen (bij een hauler zou ik de laser er maar af halen, daar heb je toch niks aan). Zit je in een hauler en iemand gooit zijn wapens open... RUN! :P

Voor Combat natuurlijk de Eagle nemen. Is het wendbaarste schip in de game. Alleen de jumprange is ruk en cargo kan je ook wel vergeten (hooguit een paar ton). Of een Viper voor 140.000. Maar dan kan je geen upgrades nemen tot je wat meer verdiend hebt. Ik doe nog steeds wel eens combat missies in een viper. Vliegt lekkerder dan een vulture vind ik.

Zodra je het geld hebt is de Cobra MkIII ook een super schip, lekker allround en snel in gewone space. Vroeger was hij het snelste van allemaal maar nu hebben ze hem gelijk getrokken met de Viper en Imperial Eagle zie ik.

Oh let trouwens op in het begin als je niet te veel uit wil geven: Sommige stations hebben bepaalde schepen met korting (meestal 15 of 20%). Die korting vind je niet terug op eddb maar weer wel op de wiki: http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Ships. Dit geldt wel pas voor de wat duurdere schepen (vanaf een paar miljoen) Edit: Fout, sorry.. Zelfs de Cobra MkIII kan je al met 27% korting halen in Kui 11.
Momenteel houd ik mij bezig met alles onder de knie te krijgen :+
Nu wel een shipyard gevonden waar ze 12 schepen hebben en de Adder ziet er op zich best leuk uit als volgende n00b ship :)
Geeft me meer jump range, meer cargo en past gewoon wat beter bij de missies die ik momenteel doe.

EDIT: hoe verkoop ik trouwens modules :?

• Draclira M
Pleiades Sector OI-T C3-7 A 6 at coordinates -42.77, -21.70

https://www.reddit.com/user/Draclira_Merlone/

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

@A3aaN79
Schepen zoek ik via eddb.io: https://eddb.io/station
• Station sells Ships > vul in welk schip je wilt
• Min Landing Pad > M of L om te zorgen dat je er kunt landen als je dat nodig hebt qua schip wat je al hebt
• Include Planetary > Zet ik op No, want ik heb de pest aan planetary landing. Kost me altijd veel tijd en dan jump ik liever een systeempje of twee verder. Sowieso op No zetten als je geen Horizons hebt.
• Powers > Systems van Li Yong-Rui geven 15% korting.
• Reference System > Het systeem waar je nu bent
• Klik [Find Stations]
Selecteer een station in de buurt, liefst met een kleine Arrival Distance.
40 LY jumpen en vervolgens 10 000 Ls moeten vliegen? Dan kies ik liever voor 50 LY en met 219 Ls klaar zijn.

Voor modules zoeken doe je:
• Station sells Modules > Vul in wat je nodig hebt
• verder: zie boven :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• GekkePrutser
  • Niet online
A3aaN79 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:54:
[...]

Momenteel houd ik mij bezig met alles onder de knie te krijgen :+
Nu wel een shipyard gevonden waar ze 12 schepen hebben en de Adder ziet er op zich best leuk uit als volgende n00b ship :)
Geeft me meer jump range, meer cargo en past gewoon wat beter bij de missies die ik momenteel doe.
Klopt, de Adder is heel leuk. Ik vind de cockpit ook erg mooi (niet onbelangrijk want ik speel in VR). Gebruik hem nog steeds heel vaak als ik bijv. data delivery missies moet doen.

Ook is hij veel meer all-round dan de Hauler met zijn 3 hardpoints waarvan 1 medium. Zelfs zwaarder bewapend dan de Eagle en niet eens veel duurder. En veruit het goedkoopste multicrew schip. Veel plezier! :9

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
@A3aaN79 Waar zit je eigenlijk in het universum (als in: systeem naam) en heb je ook de Horizon-uitbreiding? (hiermee kan je ook naar planet-bases).

Veruit de meest mooie representatie van trading is de Elite Trade Network website: http://etn.io/

Als je centjes wilt verdienen met missions, dan loont het de moeite om even 1 systeem als basis te kiezen en veel missies te doen voor de factions die daar zijn. Dan gaat je reputatie met die factions omhoog, en gaan ze missies aanbieden die meer opleveren.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Verwijderd

@A3aaN79 Ik zou hauler/adder overslaan en direct naar de Cobra/Viper gaan. Cobra voor all-round, de Viper is meer voor combat en als je van hit-n-run houdt. Prijs/kwaliteit is de Cobra een van de beste schepen in het spel.

• A3aaN79
@MacNetron Ik zit momenteel in het systeem Meliae en ja ik heb de Horizon uitbreiding.
Die site ziet er wel gelikt uit, denk dat ik er wel uit ga komen haha.
Wat reputatie opbouwen is misschien wel handig dan, maakt het soort systeem nog uit?

@Verwijderd Heb de Adder ondertussen al aangeschaft, bevalt tot nu toe goed en blijf er denk ik nog wel even in rond vliegen.

Verder: wat een k*tspel, komt de nachtrust niet ten goede O-) :X :+

Verwijderd

Reputatie maakt uit voor Permits en schepen, alleen heeft de Alliantie geen schepen. Het keizerrijk en de federatie hebben wel schepen daarvoor moet je een bepaald rang hebben. Ik heb wel een flink stukje aan verkenningsvluchten gedaan in de Adder. Koerier werk gaat er ook prima mee.

Trouwens iets heel anders.. Ik was altijd verliefd op de Fer-de-Lance qua looks en de verhalen die ik hoorde over snelheid, maar ik heb nu een Python en een FDL in mijn vloot zitten en ik snap de FDL niet. Of is het stiekum niet zo'n goed schip? Die FAS schepen lijken ook wel de nieuwe norm voor combat geworden. Ik ben er een tijdje tussen uit geweest. Eerste een tijdje toen mijn joystick stuk was en toen een tijdje andere games gespeeld. Kan iemand mij die FDL uitleggen?

• haarbal
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:56:
Trouwens iets heel anders.. Ik was altijd verliefd op de Fer-de-Lance qua looks en de verhalen die ik hoorde over snelheid, maar ik heb nu een Python en een FDL in mijn vloot zitten en ik snap de FDL niet. Of is het stiekum niet zo'n goed schip? Die FAS schepen lijken ook wel de nieuwe norm voor combat geworden. Ik ben er een tijdje tussen uit geweest. Eerste een tijdje toen mijn joystick stuk was en toen een tijdje andere games gespeeld. Kan iemand mij die FDL uitleggen?
Sneller, meer shield en 6 ipv 4 utility slots (dus nog meer shield/resistance) ten opzichte van de python denk ik.

Fdl is denk net iets beter in combat, en de python beter in al het andere.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 21-06-2017 14:46 ]

Multicrew Corvette (dus 2 fighters) Tegen mijn Python.. Ik verloor inderdaad 3 keer maar toch ook 2 keer gewonnen :D

Ik begrijp de FDL ook niet echt denk ik. Ik heb dus een FDL en een python. De Python heeft alsnog 2000 schields en een hull waar je U tegen zegt'
Hij kan dan alsnog 25 lj springen en is met 450 m/s ook niet echt traag. In combat pak ik dan ook liever mijn python. Als ik klaar ben met combat kan ik nog 64 ton vervoeren voor een missie. of even naar maia of... alles dus :P en geen enkele npc FDL kan mijn python verslaan

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• daPet
A3aaN79 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:48:
Verder: wat een k*tspel, komt de nachtrust niet ten goede O-) :X :+
:+

CMDR Flapdrol1337 ? :D :'( 8)7

• haarbal
nee, dat ben ik, zonder 1337 was al bezet oid.

[ Voor 8% gewijzigd door haarbal op 21-06-2017 23:49 ]

• A3aaN79
Ik moet zeggen dat exploration best lucratief is.
Kon vanavond maar beperkt spelen, maar toch iets van 1,7M bij elkaar geharkt met 2 systemen scannen.
Kom net om mijn rust station voor de nacht, zie ik nog twee missies staan voor een planet scan in hetzelfde systeem, deze leveren samen ook weer 700k op :)
Reputatie gaat dan ook als een malle zodra je die info verkoopt en heb een bookmark naar een van de engineers gekregen d:)b

• haarbal
A3aaN79 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:17:
Reputatie gaat dan ook als een malle zodra je die info verkoopt en heb een bookmark naar een van de engineers gekregen d:)b
Farseer denk? Als je voor die meta alloys naar maia gaat kan je gelijk aan de community goals meedoen, al is die morgenmiddag afgelopen.

Zie dat de top 100% maar 400000 en 500000 krijgen, eigenlijk niet meer de moeite waard als je al lucratieve missies krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door haarbal op 22-06-2017 00:36 ]

Verwijderd

@A3aaN79 Exploren is zeker lucratief. Het is trouwens ook iets dat je lekker tussendoor in andere bezigheden kan doen. Met een discovery scanner heb je altijd een kleine constante bron aan inkomen. Let wel, alleen de duurste scan't het hele systeem in één keer.

@Leutje De FDL zit dus nog een beetje op een buff te wachten? Het heeft meer zin hem gedockt te laten voor de time being? Ik vind het nog steeds het meest sexy schip in het spel.

• A3aaN79
@haarbal Farseer inderdaad. Zijn die alloys daar te koop of moet je die zelf ergens op zien te vissen?
Community goals gaat hem waarschijnlijk niet worden nee...

@Verwijderd heb momenteel nog de goedkoopste scanner met een range van 500ls, dus moet een beetje vliegen om het hele systeem te pakken. Surface scanner heb ik wel aangeschaft.
Voor mij lijkt het nu de grootste bron van inkomsten :+
@Verwijderd Welnee. De meest mensen vinden de FDL juist vele malen beter!

@A3aaN79 Meta Alloys kan je halen in het Maia systeem. En dan in Danielles progress op een planeet ;) ( als dit nog zo is inderdaad Anders moet je naar HIP 17403 gaan. Daar ligt een gecrashed alien schip waar ze ook te vinden zijn ;)
-34.96 -141.37 op a4a

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Update: ik doe het nog en lees op de achtergrond mee. Ik ben bezig met een plannetje om mijn gameseat om te bouwen (bejaardenmodus, hoge instap) zodat ik weer fatsoenlijk af en toe spelen kan.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
Top Rob hopelijk zijn we je ook nog ingame;).

Maar FDL is net als de vulture puur combat. Geweldig schip en tegen NPC's echt niks kan me wat maken .

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

RobV schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:15:
Update: ik doe het nog en lees op de achtergrond mee. Ik ben bezig met een plannetje om mijn gameseat om te bouwen (bejaardenmodus, hoge instap) zodat ik weer fatsoenlijk af en toe spelen kan.
*O* *O* Robbie! *O* *O*

Goed om te horen :)
We moeten ooit nog eens naar " jou" Planeet he? niet vergeten hoor!

• A3aaN79
@Leutje bedankt, ga ik daar eens kijken. Hopelijk is het een beetje in de buurt. HIP 17403 klinkt ook alsof het een bezoekje waard is.

@RobV hallo Rob, hopelijk kun je binnenkort weer fatsoenlijk spelen.
Ik heb je blog en Tweakers interview bekeken en wat ziet die simpit van jou er waanzinnig gaaf uit, enorm veel respect voor de build _/-\o_

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:49:
@Verwijderd Welnee. De meest mensen vinden de FDL juist vele malen beter!
Wat doen jullie dan met de FDL met dat huge hardpoint?

Ik heb hem pas een tijdje gebruikt en het ging niet zo goed. Was T9's aan het hunten in HAZRES in anarchy systemen (voor de bekende Chemical Manipulators voor Felicity Farseer FSD level 5).

Maar zodra ik een beetje aggro krijg was het al gauw gebeurd (zeker 4x tegen het behoorlijk dure rebuy scherm aan zitten kijken). Ondanks military bulkheads en wat hull modules. Ook vond ik dat de 'punch' erg tegenviel. Ik had een Lvl 4 Cannon in het huge hardpoint zitten maar de damage output viel me heel erg tegen. Zelfs op een klein schip als een T7 met shields down deed hij per schot maar 10-20% damage. En dat ding is meer aan het reloaden dan aan het schieten.

Misschien had ik een ander main wapen moeten kiezen. In de M slots had ik missiles (bleek nutteloos qua damage tegen grote schepen) en beam lasers om shields down te krijgen (redelijk effectief) maar ik mis de balans een beetje.. Had liever 2 L's en 1 H gehad ipv 4xM en 1xH denk ik.

Maar misschien snap ik de FDL niet zo. Ben ook niet echt een combatter moet ik zeggen. Ik probeer mijn rank zo laag mogelijk te houden omdat ik dan minder zware tegenstanders krijg van de RNG ;) Zit nog steeds maar op Competent.

Ik vond de Vulture een stuk leuker voor combat, enige probleem is dat dat kreng met 2 beam lasers al helemaal aan zijn tax zit met A-rated powerplant en continu overheating problemen heeft. De FDL heeft gelukkig zat power voor alles.
A3aaN79 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:06:
@Leutje bedankt, ga ik daar eens kijken. Hopelijk is het een beetje in de buurt. HIP 17403 klinkt ook alsof het een bezoekje waard is.
Dat is het zeker! Wel je volume iets hoger zetten voor maximaal " BRRR!!" effect :D
Ik ga dan ook niet vertellen wat je allemaal kan vinden. Dat is het leukst als je het zelf ondervind ;)

@GekkePrutser Dat is dus ook mijn hele punt. 1 keer H is leuk maar tegen 4xM is het bar weinig.
3 x L en 2 keer M is voor mijn idee ook veel krachtiger. Maargoed. ik heb ook goed nieuws

Op het frontier forum kwam de mededeling dat er een hoop mensen het spel verlaten. Mensen die een cheat hebben gebruikt en FD heeft dat gefikst.
Het lijkt er zelfs op dat openplay eindelijk veilig word voor de gewone speler :D (want we weten allemaal wie die cheaters zijn.. toch?)

Als beloning ga ik ook wat skins enzo kopen:) FD moet echt zo doorgaan! Yay!! :D

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 17:39
Cheat? wat dan
G1 materialen kunnen gebruiken voor G5 mods. Er zijn er die dat duizenden keren gedaan hebben (SDC anywone?) want een beetje ijzer scoopen is makkelijker dan alle G5 materialen krijgen. Ik weet ondertussen hoe dat gedaan is en ik heb het zelf nooit gebruikt :D

• A3aaN79
Leutje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Dat is het zeker! Wel je volume iets hoger zetten voor maximaal " BRRR!!" effect :D
Ik ga dan ook niet vertellen wat je allemaal kan vinden. Dat is het leukst als je het zelf ondervind ;)
Oke dan... HP 17403 is wel even 400ly weg :o
Heb ik hier dan trouwens ook een rover nodig? die heb ik namelijk uit mijn huidige setup verwijderd :+

Eerst maar eens bij Farseer kijken, die is maar 157ly verwijderd.
Als ik de unlock benodigdheden bekijk is het de alloys OF scout rank behalen... toch?
Ja je hebt een SRV nodig :P
En nee je moet alle2 bereiken.

Komend weekend is er weer het LaveCon event in engeland. Nu ga ik daar ook niet heen maar ik volg wel het nieuws. Er is min of meer bekend dat er op LaveCon meer nieuws komt over 2.4
Voor iedereen die ook meer wilt weten dus even kijken!
http://laveradio.com/ en dan twitch of live radio

• A3aaN79
Eh oke... blij dat ik nog niet vertrokken was dan :)
Eerst maar eens op zoek naar een Cobra dan, moet makkelijk te doen zijn met ruim 2M op de bank
A3aaN79 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:46:
Eh oke... blij dat ik nog niet vertrokken was dan :)
Eerst maar eens op zoek naar een Cobra dan, moet makkelijk te doen zijn met ruim 2M op de bank
Wil je daarheen? wil je begeleiding? Ik wil best even je escort zijn hoor :) Kan je het eventueel ook makkelijker vinden

• A3aaN79
Leutje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:51:
[...]

Wil je daarheen? wil je begeleiding? Ik wil best even je escort zijn hoor :) Kan je het eventueel ook makkelijker vinden
Heb die alloys toch nodig voor de engineer, dus wordt een leuk reisje.
Escort is niet nodig, kom onderweg vast genoeg tegen wat ik kan exploren dus reis zal traag gaan :)
Als ik dat schip echt niet kan vinden meld ik me wel weer ;)

• RobV
  • Niet online
(overleden)
@RobV hallo Rob, hopelijk kun je binnenkort weer fatsoenlijk spelen.
Ik heb je blog en Tweakers interview bekeken en wat ziet die simpit van jou er waanzinnig gaaf uit, enorm veel respect voor de build _/-\o_
Bedankt, Adriaan (kudos voor je nickname, ik moest 3x lezen)

Verwijderd

Op de FDL heb ik 4x medium pulse en 1 groot multi-cannon zitten met te veel beams kreeg ik stroom/heat problemenm naar echt superfantastisch is dit niet. Zeker de FAS kan een lelijk ding zijn als je de verkeerde tegen komt.

Op de Python heb ik 1 beam, 2 pulse en 2 multicannons en dankzij een lekkere rol op de thruster doet die het vrij lekker. Het was een log ding dat voor de rest fantastisch, maar met A grade engineered thrusters is het een super schip! De anaconda vind ik te log, te lomp, te groot en die andere twee kan ik niet proberen want daar heb je een vrij hoog rang voor nodig.

Met mijn FDL vraagstukken zit ik dus in hetzelfde schuitje als Leutje en GekkePrutser.
Ik heb het idee (maar ik weet dat niet zeker) dat de FDL het vooral moet hebben van zijn shields+mods.
Dus niet echt van zijn wapens. Hoewel met mods kan je er veel mee natuurlijk.

Ik heb zowel de Cutter (natte dweil) en de Corvette. De Cutter is eigenlijk alleen goed voor haulen. en dan nog veel ook ;)
De corvette was in het begin maar niks. Maar ik ben al meer van dat ding gaan houden (al haalt hij het niet bij de slagkracht van de Python) Samen met een enorm shield kan dat ding veel aan :) Bovendien heeft hij fighters aan boord. Will ik snel een kill pak ik de python wel. maar voor een conflict zone is de corvette een hele goede keuze

....Blijft die verd*mde FDL nog... Ik kan er niks mee LOL De Flaks doen weinig op dit ding ivm weapon placement.

• daPet

Verwijderd

Hoezo oeps? Is toch goed in principe? Ik speel niet meer zo vaak in Open door het engineer gedoe.

• Parcival44
hm snap jullie nogo met Fdl niet zo goed dit is mijn current build
https://coriolis.edcd.io/...3D&bn=FDL%20build%20crunk

die cargo slot en collectors doe ik nog wel eens swappen afhankelijk wat ik doe
puur combat of vergaren van materials
wat ik wel merk in me FdL is dat ie Megga agrod(? npc naar zich to trekt )
daar mee is zowel de python en de vulture een stuk minder

[ Voor 7% gewijzigd door Parcival44 op 22-06-2017 19:05 ]

• daPet
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:44:
Hoezo oeps? Is toch goed in principe? Ik speel niet meer zo vaak in Open door het engineer gedoe.
Oops voor degenen die de exploit gebruikt hebben :)

Toch wel redelijk streng optreden, andere exploits zijn niet zo bestraft

Als je een Anacaonda of Corvette bestuurd ben je een kapitein van een schip, in alle andere gevallen een piloot van een vliegtuig ;). Als ik niet het dek van mijn schip kan zien in combat, dan voel ik me kaal :P

En de Cutter,.. tjah dat is het equivalent van de Spruce Goose (iets tussen een schip en vliegtuig) :+

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Verwijderd

Parcival44 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:01:
hm snap jullie nogo met Fdl niet zo goed dit is mijn current build
https://coriolis.edcd.io/...3D&bn=FDL%20build%20crunk

die cargo slot en collectors doe ik nog wel eens swappen afhankelijk wat ik doe
puur combat of vergaren van materials
wat ik wel merk in me FdL is dat ie Megga agrod(? npc naar zich to trekt )
daar mee is zowel de python en de vulture een stuk minder
Thanks!, wel interessant om te lezen en te zien.

Zeker ook omdat FDL wel voor jou lijkt te werken.
LOL! Harry potter / besieger has lost all his mods haha
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ipFTL5/unknown.jpg

ROTFL!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZkFO7Te.png

[ Voor 16% gewijzigd door Leutje op 22-06-2017 22:24 ]

• A3aaN79
Zo, eindelijk in Maia aangekomen... nu kunnen we weer 390LY terug naar Farseer 8)7

En nog steeds geen Cobra gekocht :+
Aliens? Wil je meer weten?
Obsidian Ant heeft een hele mooie video gemaakt van bijna alle alien dingen binnen Elite

• A3aaN79
Dat was wel een interessant filmpje.

Nu heb ik gisteren dus een unknown probe gemist!!
Was in de buurt van Maia aan het exploren maar had geen aandacht aan dit signaal besteed :F

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 17:39
Dus Harry Potter was dus gewoon een ordinaire cheater die zijn exploit vervolgens ook nog eens gebruikte om heel vervelend te doen. Mooi dat (als) ie (en soortgelijken) niet meer terugkomt.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Dus als dit was gedaan net voor salome's vlucht had ze gewoon geleeft aangezien geen enkele sdc speler wapens had gehad. Waarschijnlijk vliegen al die sdc nu in solo om materialen te verzamelen voor hun wapens. Als ze nu solo en groepen voor die gasten disablen dan zou ik graag met wing bij engineers kamperen om ze op te vangen.
yup! Dit is al zeker een jaar bezig en Salome is inderdaad met een exploit om het leven gebracht.
Heel jammer maar dit had dus niet gehoeven. Het boek is gebasseerd op een cheatende speler :(

siren schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:11:
Dus als dit was gedaan net voor salome's vlucht had ze gewoon geleeft aangezien geen enkele sdc speler wapens had gehad. Waarschijnlijk vliegen al die sdc nu in solo om materialen te verzamelen voor hun wapens. Als ze nu solo en groepen voor die gasten disablen dan zou ik graag met wing bij engineers kamperen om ze op te vangen.
Een nog betere oplossing is uitsluiten van special community events (salome), en volledig verbannen van open-play + reset account. Ik denk dat er vervolgens nog maar weinig serieuze spelers zullen zijn die het in hun hoofd halen op zo'n schaal misbruik te maken van bugs. O-)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• A3aaN79
Hmm... op HIP 17403 A4A, alien crash site zijn geen meta-alloys te vinden :?
Vind er wel unknown fragments maar dit zijn crafting materials volgens mij.

Lijkt erop alsof we dan naar Merope 5C moeten gaan voor de alloys.

Of mis ik hier ergens wat??

• A3aaN79
@Leutje Thanks!!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 12:20
Leutje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:58:
Ik heb het idee (maar ik weet dat niet zeker) dat de FDL het vooral moet hebben van zijn shields+mods.
Dus niet echt van zijn wapens. Hoewel met mods kan je er veel mee natuurlijk.

Ik heb zowel de Cutter (natte dweil) en de Corvette. De Cutter is eigenlijk alleen goed voor haulen. en dan nog veel ook ;)
De corvette was in het begin maar niks. Maar ik ben al meer van dat ding gaan houden (al haalt hij het niet bij de slagkracht van de Python) Samen met een enorm shield kan dat ding veel aan :) Bovendien heeft hij fighters aan boord. Will ik snel een kill pak ik de python wel. maar voor een conflict zone is de corvette een hele goede keuze

....Blijft die verd*mde FDL nog... Ik kan er niks mee LOL De Flaks doen weinig op dit ding ivm weapon placement.
Ben wel benieuwd naar jouw Python en Corvette builds.
Heb mijn Python momenteel op cargo ingericht maar zoek nog iets met meer slagkracht dan de Vulture voor solo bounty hunting, Ben er alleen nog niet uit of dat een Python word of dat ik gelijk voor een Corvette ga.

Ben nu bezig Federal rank te grinden om de Corvette vrij te spelen, Saai maar effectief met wat boardhopping 8 sightseers in mijn Anaconda en dan heen en weer jumpen.
Op moment warrant officer 100% en bezig met rank missie (art retrieval), Krijg zo uit het hoofd minimaal 25% rank progressie per trip dus dat schiet wel lekker op.

P.S. kan iemand mij het nut van de Beluga uitleggen?
In mijn Anaconda build kan ik namelijk 8 groepjes meenemen, Bij de Beluga maar 7.
Enige voordeel wat ik aan de Beluga zie is de mogelijkheid tot VIP compartments/passengers maar die kom ik zelden tegen in de passenger lounge.
En de jump range haalt het ook niet bij de Anaconda zover ik kan zien.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Mijn FdL build werkt ook nog niet lekker, maar komt voornamelijk omdat ik niet zo Engineer-erig ben.
Ik heb ook 2 beams omgewisseld naar multi-cannons vanwege heat en power. Zolang ik geen cargo naar een Haz-Res mee neem, dan hou ik het evengoed wel uit als ik oplet dat niet te grote schepen aanval.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Sato schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Ben wel benieuwd naar jouw Python en Corvette builds.
Heb mijn Python momenteel op cargo ingericht maar zoek nog iets met meer slagkracht dan de Vulture voor solo bounty hunting, Ben er alleen nog niet uit of dat een Python word of dat ik gelijk voor een Corvette ga.

Ben nu bezig Federal rank te grinden om de Corvette vrij te spelen, Saai maar effectief met wat boardhopping 8 sightseers in mijn Anaconda en dan heen en weer jumpen.
Op moment warrant officer 100% en bezig met rank missie (art retrieval), Krijg zo uit het hoofd minimaal 25% rank progressie per trip dus dat schiet wel lekker op.

P.S. kan iemand mij het nut van de Beluga uitleggen?
In mijn Anaconda build kan ik namelijk 8 groepjes meenemen, Bij de Beluga maar 7.
Enige voordeel wat ik aan de Beluga zie is de mogelijkheid tot VIP compartments/passengers maar die kom ik zelden tegen in de passenger lounge.
En de jump range haalt het ook niet bij de Anaconda zover ik kan zien.
Corvette is wel leuk om te spelen met extra fighters. Ideaal om de vijand bezig te houden terwijl je aan het draaien bent, want duurt wel ietsjes langer dan met een Python. En er praat nog eens iemand tegen je. :)
In de Beluga kunnen luxury compartments, die kunnen niet in een Anaconda. Maar die missies zijn volgens berichten idd schaars.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 23-06-2017 16:13 ]

• Sato
Had de Beluga drie (of meer) extra sloten gehad die je enkel voor passagiers kon gebruiken dan had het schip toegevoegde waarde gehad en zijn rol goed kunnen vervullen. (En dan had ik er nu mee rondgevlogen.)
Nu is het een schip wat helaas tussen wal en schip valt, Want voor bulk passagiers vervoer kun je elk willekeurig groot schip gebruiken met als bonus dat je met sommige zelfs één groepje meer mee kunt nemen.

Waar ik mij persoonlijk een beetje aan stoor is dat de Beluga gezien de grote van het schip meer capaciteit zou moeten hebben, Maar dat heeft ze niet.
Het is dus grotendeels een lege huls, En het zal mij niet verbazen als ik niet de enige ben die zich afvraagt waarom Frontier deze keuze heeft gemaakt.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Behalve dan dat een Anaconda 1,5x zoveel kost.
Dus als tussenschip (op weg naar een Anaconda) is een Beluga voor passengermissions prima geschikt.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 23-06-2017 16:49 ]

• Sato
True, Daar had ik even niet over nagedacht.
Maar als je doorspaart heb je een Anaconda en daarmee een schip wat beter inzetbaar is voor andere taken. (Wat afwisseling is niet verkeerd.)

Mijn punt over de capaciteit van de Beluga blijft staan, Het klopt voor mijn gevoel gewoon niet met het formaat van het schip.

[ Voor 55% gewijzigd door Sato op 23-06-2017 16:58 ]

Verwijderd

Na jaren geen flight/spacesims meer te hebben gespeeld ED aangeschaft. Helaas al een tijdje geen joystick meer.

ED met keyboard en mouse is echt dramatisch :( Wat is een goedkope throttle en stick combo die prettig werkt?

Chaff is overigens stompzinnig geregeld: van weapon group wisselen om chaff te gebruiken, terwijl je achter een NPC aanvliegt. Is er niet een manier waarop je chaff direct kan gebruiken terwijl je op een ander schip schiet? Zonder wisselen dus...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:56:
Na jaren geen flight/spacesims meer te hebben gespeeld ED aangeschaft. Helaas al een tijdje geen joystick meer.

ED met keyboard en mouse is echt dramatisch :( Wat is een goedkope throttle en stick combo die prettig werkt?

Chaff is overigens stompzinnig geregeld: van weapon group wisselen om chaff te gebruiken, terwijl je achter een NPC aanvliegt. Is er niet een manier waarop je chaff direct kan gebruiken terwijl je op een ander schip schiet? Zonder wisselen dus...
Thrustmaster T-Flight Hotas X is een redelijke budget HOTAS. Je krijgt er wel een echt vlieggevoel mee, maar het is wel erg licht plastic allemaal voor de prijs echter wel okay.

Iets serieuzer is een Saitek 52/55/56. Kost gelijk ook een stukje meer.

En als je alleen Elite Dangerous als hobby hebt, zou je voor de high end Thrustmaster spullen kunnen gaan. maar die heeft geen twist op de stick dus dan heb je misschien pedalen nodig.

Wat betreft die Chaff key assignment. Ja, je kan gewoon alles in stellen. Standaard zit het inderdaad ook in je wapen groepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 17:06 ]

• Sato
Super cheap:
Thrustmaster T.Flight Hotas X.

€100 tot 150:
Thrustmaster T16000M FCS Hotas (Is mijn keuze geworden, Maar besloten het voorlopig niet te doen.)
Saitek/Logitech X52 Pro

[ Voor 22% gewijzigd door Sato op 23-06-2017 17:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:05:
[...]

Thrustmaster T-Flight Hotas X is een redelijke budget HOTAS. Je krijgt er wel een echt vlieggevoel mee, maar het is wel erg licht plastic allemaal voor de prijs echter wel okay.

Iets serieuzer is een Saitek 52/55/56. Kost gelijk ook een stukje meer.

En als je alleen Elite Dangerous als hobby hebt, zou je voor de high end Thrustmaster spullen kunnen gaan. maar die heeft geen twist op de stick dus dan heb je misschien pedalen nodig.
Hoe licht is licht? Ik heb vroeger met HOTAS gevlogen in o.a. Falcon 3.0 en daarvoor heb ik toen de throttle en stick met dubbelzijdige tape aan het bureau geplakt tegen het schuiven. Helaas heb ik thuis tegenwoordig nog maar één bureau dus permanent bevestigen kan niet meer.

edit: Op basis van de posts eens wat verder gezocht. Een Hotas X is iets van 0,5 KG een Hotas 4 is al 2kg. Dan geef ik liever wat extras uit vermoed ik...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 17:11 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:05:
[...]
Wat betreft die Chaff key assignment. Ja, je kan gewoon alles in stellen. Standaard zit het inderdaad ook in je wapen groepen.
Ja als toevoeging: Als je voor heatsinks (en ik dacht ook chaff) een speciale key toewijst, dan heb je ook het voordeel dat als je er meerdere hebt, ze niet allebei tegelijk afgaan.

Als je bijvoorbeeld 3 heatsink launchers hebt, en je zet ze allemaal in een weapon group op trigger 1, en je schiet die af, dan ben je 3 heatsinks kwijt. Wat helemaal niets toevoegt want je heat gaat evenlang terug naar 0. Gebruik je de speciale keybinding in de config, dan schiet je er maar 1tje per keer af.

Dus in je wapengroepen zou ik niet doen. Dat is niet handig ivm wisselen en ook niet als je er meerdere hebt. Vooral heatsinks heb ik altijd meerdere indien mogelijk voor als ik weer eens niet goed oplet bij het scoopen.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 23-06-2017 17:11 ]

Verwijderd

Ik heb hem voor mijn broers verjaardag gekocht.Als je dronken zou gaan vliegen dan verschuif je de throttle waarschijnlijk wel, maar als je het met een beetje beleid doet, verschuift die niet.

Ook is die niet super nauwkeurig op langere afstanden zoals de Saiteks/High end HOTAS wel zijn, dus beam lasers op 2 km wordt lastiger.

Verwijderd

Dank voor de info, ik ga dit weekend op HOTAS jacht :-)
Het is lang geleden dat ik Elite speelde (op de Amiga ergens in de jaren 80). Dat was toen de start van een langdurige verslaving ;-)

Elite, Conflict Freespace 1 en 2, Alle Wing Commanders, Freelancer, de hele X-wing/Tie-fighter serie, Falcon 3.0 met Mig-29 en Hornet uitbreiding. X2 was zo'n beetje de laatste.

Wel nog EVE een tijdje gespeeld, maar ik miste daar het besturen van het schip te veel. Plus de slide shows van 1000 v 1000 gevechten zijn niet echt aantrekkelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 17:21 ]

Verwijderd

Ja EVE Online is voor mij ook net ietjes te veel spreadsheet combat.

Conflict Freespace heb ik ook gigantisch van genoten. Goede spellen, goed verhaal, goeie look&feel destijds. Eerste X-wing was ook best goed in zijn tijd.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Chaff is wel een combat-critical action, dus die heb ik op de secundaire knop zitten in elke weapons-firegroup. WG1: lasers/chaff en WG2: Multicannons/chaff.
Ik heb 2 launcher op mijn Corvette. Er staat er 1 geactiveerd, de andere niet anders krijg je idd dubbel vuurwerk 😀
Als ze op zijn, dan de andere aanzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeBee op 23-06-2017 21:08 ]

• daPet
Heb werkelijk nog nooit chaff gebruikt eigenlijk. Maar ik ben dan ook niet zo'n combat pilot

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:23:
Ja EVE Online is voor mij ook net ietjes te veel spreadsheet combat.

Conflict Freespace heb ik ook gigantisch van genoten. Goede spellen, goed verhaal, goeie look&feel destijds. Eerste X-wing was ook best goed in zijn tijd.
En niet te vergeten Tie Fighter!
"Alpha One, you come with me" Ja Darth Vader, uiteraard man! Waarheen je ook gaat bro! Pew pew!

oeh..
https://www.twitch.tv/laveradio

We krijgen nieuwe wapens! Repair limpits! en nog veel meer!
Even doodgaan in een sidey kan ook niet meer LOL Dus je blijft je hoge rebuy houden :P
Boven je gewone bounty kan je ook een pilots federation bounty krijgen

Kan je je eventuele rebuy niet betalen? kan je een van je andere schepen verkopen

UA's en UP's are Thargoids! of iig thargoid design

[ Voor 64% gewijzigd door Leutje op 24-06-2017 16:01 ]

• Parcival44
Leutje schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:41:
oeh..

Even doodgaan in een sidey kan ook niet meer LOL Dus je blijft je hoge rebuy houden :P

Kan je je eventuele rebuy niet betalen? kan je een van je andere schepen verkopen

UA's en UP's are Thargoids! of iig thargoid design
en search en rescue ( updated salvage upgrades ) new contact ! _/-\o_

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:41:
oeh..

Hoe gaat dit dan werken? Ik heb veel inactieve schepen, moet ik dan elke keer voor allemaal de rebuy betalen? Dit klinkt wel zorgwekkend.

Ik heb nu geen tijd om naar die podcast te luisteren helaas. Zou wel mooi zijn als ze dit soort aankondigingen ook gewoon in tekst neerzetten.

Edit: Hier inmiddels al wat meer gevonden met screenshots.
Fix for Sidewinder exploit (when you do crimes in larger ships, switch to a Sidewinder and die in order to avoid a large rebuy and removing bounties on your head). So the game will look at the most expensive rebuy cost for the ship that was used during the crimes you commited, and it will add that rebuy cost as an additional penalty.
Dat is toch wel zorgwekkend. Ik switch heel veel van schepen, soms vlieg ik in een Eagle en soms in een Cutter. Gewoon omdat het leuk is in verschillende schepen te vliegen. Natuurlijk doe ik risicovolle combat zaken in een goedkoper schip.

Als ik dan in de cutter iemand aanstoot tijdens het docken (400cr voor reckless flying), moet ik dan bij een rebuy in de Eagle een paar dagen later ook die van de cutter betalen? Dat zou wel heel vervelend zijn.

Dit zou eigenlijk naar rato moeten werken (niet de volledige schip prijs voor kleine bounties)

[ Voor 41% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2017 18:29 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:20:
[...]

Hoe gaat dit dan werken? Ik heb veel inactieve schepen, moet ik dan elke keer voor allemaal de rebuy betalen? Dit klinkt wel zorgwekkend.

Ik heb nu geen tijd om naar die podcast te luisteren helaas. Zou wel mooi zijn als ze dit soort aankondigingen ook gewoon in tekst neerzetten.

Edit: Hier inmiddels al wat meer gevonden met screenshots.
Als ik het goed begrijp wordt de rebuywaarde van het duurste schip dat je tijdens het opbouwen van je bounty hebt gebruikt opgeteld bij je rebuy die je betaalt op het moment dat je doodgaat. Dus voorbeeld: je begaat een misdaad terwijl je in een schip met een rebuy van 1.5 miljoen vliegt, daarna pleeg je nog wat misdaden in goedkopere schepen, daarna stap je in een sidewinder en vliegt jezelf tepletter... je rebuy (van die sidewinder!!!) is 1.5 miljoen. Suicidewinder was een veelgebruikte tactiek om 'goedkoop' van je bounty af te komen maar dat werkt dus niet meer. Terechte maatregel wat mij betreft, het sloeg nergens op dat het kon.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:27:
[...]

Als ik het goed begrijp wordt de rebuywaarde van het duurste schip dat je tijdens het opbouwen van je bounty hebt gebruikt opgeteld bij je rebuy die je betaalt op het moment dat je doodgaat. Dus voorbeeld: je begaat een misdaad terwijl je in een schip met een rebuy van 1.5 miljoen vliegt, daarna pleeg je nog wat misdaden in goedkopere schepen, daarna stap je in een sidewinder en vliegt jezelf tepletter... je rebuy (van die sidewinder!!!) is 1.5 miljoen. Suicidewinder was een veelgebruikte tactiek om 'goedkoop' van je bounty af te komen maar dat werkt dus niet meer. Terechte maatregel wat mij betreft, het sloeg nergens op dat het kon.
Nee, snap ik. Maar, er zitten ontzettend veel onzin (en lage) bounties in het spel. Zoals niet docking aanvragen (die verdwijnt vaak plotseling tijdens het aanvliegen). Het zou een beetje raar zijn als je daar steeds de volle mep voor kwijt raakt. Volgens mij gaan hier veel ruwe kantjes aan zitten voor mensen die veel met zowel dure als goedkope schepen vliegen.

Dit ontmoedigt het gebruik van verschillende schepen door elkaar gewoon omdat dat leuk is en dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Je zou eigenlijk de keus moeten hebben om zo'n bounty af te kopen of niet, op het rebuy scherm. Bijv. niet de rebuy kost van die cutter betalen maar die ene bounty dan laten staan.

Edit: Ik wil niet al te negatief doen, ik zie ook veel goede dingen zoals het S&R verhaal en de federation bounties bij het aanvallen van players. Dat stopt die smiling dog crew gankers nog meer dan het weghalen van hun exploit mods.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2017 18:37 ]

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@GekkePrutser , kleine overtredingen leiden tot een fine die je netjes kunt afbetalen voordat je een bounty krijgt. Een bounty krijg je naar mijn mening niet snel per ongeluk (tenzij je niet oplet wat je waarheen vervoert maar dat is je eigen verantwoordelijkheid vind ik).
Volgens mij ontmoedigt dit alleen het exploiten van de lage rebuy van sidewinders.

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:08:
@GekkePrutser , kleine overtredingen leiden tot een fine die je netjes kunt afbetalen voordat je een bounty krijgt. Een bounty krijg je naar mijn mening niet snel per ongeluk (tenzij je niet oplet wat je waarheen vervoert maar dat is je eigen verantwoordelijkheid vind ik).
Volgens mij ontmoedigt dit alleen het exploiten van de lage rebuy van sidewinders.
Ik heb anders vaak genoeg een bounty gehad tijdens een combat situatie omdat ik per ongeluk een security viper aanschoot (flak guns...). En het is ook heel makkelijk om die 100cr van een schamping bij het docken te vergeten af te betalen.

Zoiets kan gewoon geen 20 miljoen rebuy moeten kosten. Het moet in verhouding staan met de hoogte van de bounty vind ik.

Edit: Ik lees nu in een discussie op het E:D forum dat het wss alleen geldt als je in hetzelfde systeem dood gaat en je dus verplicht die bounty af hoeft te betalen. Dan heb ik het verkeerd begrepen en is het wat mij betreft niet zo'n probleem. Dan zou ik ook nog in hetzelfde schip vliegen waarschijnlijk.

Ik dacht dat het betekende dat een kleine vergissing je maanden later duizenden LY's verderop nog zou pakken met miljoenen. Vandaar.

Ik hoop dat FD gauw de details geeft.

Edit: Trouwens, je kan nu gewoon in een fighter vliegen zonder crew aan boord en de helm unmanned laten! Dat kon eerst toch niet? Cool, nu kan ik een fighter mee nemen tijdens het exploren.

[ Voor 39% gewijzigd door GekkePrutser op 24-06-2017 20:31 ]

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik las op Twitter dat de Oculus Rift een native partner van Elite:Dangerous gaat worden. Betekent dit dat ze meer focus gaan steken in performance en quality? Misschien toch maar een over aanschaf nadenken...

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:22:
[...]Edit: Trouwens, je kan nu gewoon in een fighter vliegen zonder crew aan boord en de helm unmanned laten! Dat kon eerst toch niet? Cool, nu kan ik een fighter mee nemen tijdens het exploren.
Ja, dat kon al lang... of misschien alleen via een omweg. Ik ben in december met een Anaconda + fighter bay + crewlid op pad gegaan met de Christmas Carrier Convoy en in Colonia heb ik toen een Imp Courier gekocht om wat planeten te verkennen. Helemaal niet bij stilgestaan dat daar geen ruimte voor crew op is dus toen ik uiteindelijk verder ging met mijn conda richting Beagle Point bleek dat mijn crew member was achtergebleven in Colonia. Hij is er nog wel maar niet actief en nu zit ik aan de andere kant van de melkweg en ik kan dat crew lid niet activeren, kan alleen in een station interface 8)7 Resultaat is in ieder geval dat als ik in mijn fighter stap, mijn conda unmanned is.

• haarbal
RobV schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:48:
Ik las op Twitter dat de Oculus Rift een native partner van Elite:Dangerous gaat worden. Betekent dit dat ze meer focus gaan steken in performance en quality? Misschien toch maar een over aanschaf nadenken...
Kan hier weinig over vinden.

Is het niet dat wat ze nu hebben met de "partner keys"? Dus dat je op de frontier site een key kan claimen, die invoeren bij oculus en dan kan je hem via dat oculus progsel downloaden en launchen.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:11
Is er iemand hier die anti-aliasing wel fatsoenlijk heeft werken? Ik speel op 4k maar irriteer me kapot aan het geflikker en gekartel van lijntjes. Settings in ED, NVidia tools, reshader, het helpt niets. Het eninge wat lijkt te helpen is supersampling maar dat is op 4k echt niet te doen ;)

• RobV
  • Niet online
(overleden)
RobV schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:48:
Gek genoeg kan ik het artikel ook niet meer vinden. Sorry.

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hi all!

Ik heb een soort van reclame filmpje gemaakt voor de Fdl. Het plan is om er een nieuwe serie van te maken op m'n youtube kanaal. Schepen genoeg iig :). Hoop dat jullie het wat vinden!
[YouTube: https://youtu.be/JqtIjAYAIQo]

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Erg fraai filmpje, mooi gemaakt man (doet me denken aan de SC commercials)! d:)b

Verwijderd

Ja, de FDL blijft een van de meest sexy schepen en toch doe ik meer nuttige dingen in de Python.

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:29:
Ja, de FDL blijft een van de meest sexy schepen en toch doe ik meer nuttige dingen in de Python.
De FdL is dan ook een echt combat ship. De Python is multirole en dus bij design inderdaad geschikt voor veel meer dan alleen combat.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• Sato
Nog vijf inmiddels wat repetitieve tripjes plus een rank missie en dan mag ik eindelijk de Federal Corvette kopen.

Weet alleen niet of ik dat ook meteen doe, Want hij is nogal duur in de outfitting.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik zou nog even doorsparen idd.
Heb er ooit een gehad en vrij snel daarna wat teleurgesteld weer verkocht. Ik had toen geen geld genoeg voor een degelijke outfitting en met een standaard Corvette ben je toch nog vrij snel kapot in combat. Tenminste ik wel ;)
En dat was nog voor 2.3 en de NPCs zijn alleen maar sterker geworden.

Ik heb toen eerst een Asp Explorer gekocht voor long distance passenger missions om de kas te spekken.
Ik later nog even kijken hoe duur mijn Corvette nu is.

[ Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 25-06-2017 22:50 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:11
Een corvette incl. een beetje fatsoenlijk aankleden kost zo'n 700M...
Pagina: 1 ... 59 ... 123 Laatste