Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
MacNetron schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:08:
EDTG update:

Met dank aan @Ervig werkt nu ook : http://www.edtg.nl/ :D

Opgelost: Faction presences, verbetering zichtbaarheid van The Gathering (request @GeeBee )

EDIT: Opgelost: inloggen bleek niet te werken, missende database migrate uitgevoerd :o
Keurig! *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

Kassa!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8itcqBx.png

Nu weer voor ons aan het werk :)

[ Voor 23% gewijzigd door GeeBee op 17-05-2017 23:19 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Kolhrafn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 22:05
Ik heb zojuist wat friend invites eruit gegooid.

Cmdr Kolhrafn

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Je weet dat je je teveel E:D speelt als je bij dit scherm

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1zsqH3x.png

denkt: "Ha, hierna nog één jump en ik ben weer thuis".

• asndevil
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 08:33
Zit al een tijdje over te denken om mijn F.L.Y. 5 joystick het raam uit te gooien voor wat anders, aangezien ik liever Elite speel dan dat ik elke keer met een soldeerbout zit.
Heb al gekeken naar T16000M + throttle, VBK, Virpil en x56. De x56 lijkt mij toch iets om over te slaan, gezien alle reviews.. Terwijl ik het toch een coole stick vind!

Waarmee besturen jullie je schip en wat vind je er van? :)

[ Voor 0% gewijzigd door asndevil op 18-05-2017 15:07 . Reden: Joysticknaam ]

Zelf heb ik de x52 Pro in gebruik. Op een klein probleempje met de trottle na (inwendig afgebroken schotje van veerblokje), werkt het perfect. Volgens mij zijn er in de x56 nog wat verbeteringen t.o.v. de x52 doorgevoerd, maar dat kan iemand anders vast nog wel wat meer over vertellen (@Leutje, jij had toch de x56?).

Zonder Hotas zou ik het spel niet meer willen spelen (voor de x52 gebruikte ik een xbox controller, maar daar kon ik minder nauwkeurig mee vliegen.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ze komen dichterbij (hier in Kano)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u5ctCMr.png

Qua HOTAS: Ik heb de complete Warthog, maar dan heb je er ook gelijk een fitness-centrum bij :)

[ Voor 36% gewijzigd door GeeBee op 18-05-2017 13:14 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:16
asndevil schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:23:
Zit al een tijdje over te denken om mijn R.A.T. 5 joystick het raam uit te gooien voor wat anders,
...
T16000 bevalt prima hier, moet alleen nog een rechtshandige throttle hebben ;)

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 15:15

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
asndevil schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:23:
Zit al een tijdje over te denken om mijn R.A.T. 5 joystick het raam uit te gooien voor wat anders, aangezien ik liever Elite speel dan dat ik elke keer met een soldeerbout zit.
Heb al gekeken naar T16000M + throttle, VBK, Virpil en x56. De x56 lijkt mij toch iets om over te slaan, gezien alle reviews.. Terwijl ik het toch een coole stick vind!

Ik vlieg met de Thrustmaster Hotas Warthog. Erg prettige ervaring.
Wat sommigen wel als nadeel van de stick vinden is dat de stick niet kan draaien voor yaw.
Ikzelf mis dat niet, heb ik op een duim-ding gezet.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Klopt @Drum Een x56 :)

Enorm veel knoppen. dual throttle (niet dat dat nodig is in ED) Enorm veel knoppen. Yaw functie in de stick. Enorm veel knoppen.

had ik al gezegt dat je enorm veel knoppen hebt? Het is een leuk apparaat. Moest ik er nu nog 1 kopen zou dat toch waarschijnlijk een X52 zijn. Er zijn namelijk zoveel knoppen dat ik ze niet eens allemaal gebruik :D

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Vanavond de livestream waarin ze de top 10 van de CTRL ALT SPACE competition bekend gaan maken! Ik ga natuurlijk kijken. Zou leuk zijn als mijn filmpje daar bij zit. Wordt nog spannend want er zijn echt veel goede aanmeldingen geweest! Om 20:00 gaan ze starten. https://forums.frontier.c...eam-(18-05-17-at-7PM-BST)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Shrimp Tabasco schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:24:
Vanavond de livestream waarin ze de top 10 van de CTRL ALT SPACE competition bekend gaan maken! Ik ga natuurlijk kijken. Zou leuk zijn als mijn filmpje daar bij zit. Wordt nog spannend want er zijn echt veel goede aanmeldingen geweest! Om 20:00 gaan ze starten. https://forums.frontier.c...eam-(18-05-17-at-7PM-BST)
*duimt voor heet garnaaltje :Y :)F

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

ik heb gelachen om TheYamiks. Er stond een traantje in mijn ogen bij die van Turjan Starstone (een van de Bro's)
Er is inderdaad zoveel moois te zien. Go Shrimpy!!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hallooooooo

Hebben je me gemist? :D
Ja waar was je?

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Oh druk met m'n VR project waarvan de presentatie afgelopen maandag was, nieuw project in Antwerpen, vrijgezellenfeest etc etc.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Shrimp Tabasco schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:24:
En? En? En?
Leutje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:22:
Klopt @Drum Een x56 :)

Enorm veel knoppen. dual throttle (niet dat dat nodig is in ED) Enorm veel knoppen. Yaw functie in de stick. Enorm veel knoppen.

had ik al gezegt dat je enorm veel knoppen hebt? Het is een leuk apparaat. Moest ik er nu nog 1 kopen zou dat toch waarschijnlijk een X52 zijn. Er zijn namelijk zoveel knoppen dat ik ze niet eens allemaal gebruik :D
Maar zitten er ook knoppen op, of...?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 17:39
Ik heb een X52. Ietwat plastic gevoel, maar prima ding met enorm veel mogelijkheden.

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 20:44
stefijn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:12:
Ik heb een X52. Ietwat plastic gevoel, maar prima ding met enorm veel mogelijkheden.
Moet die joystick soms bekleed door lerenhuid?

Elke joystick voelt plastic aan. Alleen hangt er af welk stevig staat. Maar X52 pro doet zeker uitstekend onder. Ik heb het ook, er is voldoende knoppen voor ED. zowel vliegen en auto rijden op maan. In combinatie met toetsenbord is er al ruim voldoende mogelijkheid.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
De winnaars zijn bekend: https://forums.frontier.c...m-Competition-the-winners

Helaas zat ik er zelf niet bij, zelfs geen honourable mention. :(

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Shrimp Tabasco schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:22:
[...]

De winnaars zijn bekend: https://forums.frontier.c...m-Competition-the-winners

Helaas zat ik er zelf niet bij, zelfs geen honourable mention. :(
Bummer :'(

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• daPet
Zouden zomaar eens hits kunnen worden! :P

Die van Shrimp Tabasco vind ik zelf ook erg goed _/-\o_ maar vond deze toch net ff beter :P
Het is erg moeilijk kiezen met zoveel goede inzendingen!

Net even in Rusty Dogs PVP wings gezeten. 10 man en 4 wedstrijden.

Ik heb er 2 gewonnen :D! Yay@mezelf

Wel 2 keer dood gegaan en dat kost me dan 4duizend credits per keer :P
Het was erg gaaf! en heel inspannend. ( ik begin bijna H Potter te bewonderen.. bijna...)

Even vergeten te vermelden dat iedereen in een stock Eagle moest komen ;) (geen engineers toestanden!

[ Voor 16% gewijzigd door Leutje op 20-05-2017 00:26 ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Vandaag (weer eens) een Corvette gekocht (genaamd Heer Ottopedi) en toch wel redelijk deftig uitgerust, maar er moet nog wel wat getweaked worden denk ik zo.
Zelfs in een HiRes met hulp van Security Forces legde ik het nog bijna af tegen een Anaconda... niet fijn :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IuIBkpm.png

Maar... niet mopperen... 2 ton aan reparatiekosten is altijd nog beter dan een 27M rebuy :)

[ Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 20-05-2017 00:50 ]

• base_
Yep, heb al eens een corvette verloren aan een Anaconda, die zijn soms best lastig ;)

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 18:41
Maar npc Hi res Ana doe ik met me vulture XD hooguit een pittige uitdaging bij de hoogste rangen en / of als ze een fighterbay hebben ( dan kan ik ze niet zo makkelijk meer uitmanuvreren). Laatste tijd ook in me Ferdelance meer durability en firepower maar helaas ook en stapje minder bewegelijk .

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Klopt, qua opbrengst per uur is een Vulture in een HiRes heerlijk.
Qua awesomeness wint de Corvette ;)

Kleine video van mijn overwinning! :D
[YouTube: https://youtu.be/JozT_xNQekg?t=7586]

En ik ben daar niet mee eens @GeeBee Maar ik begrijp ook niet echt hoe het komt dat je op 10% uitkomt.
Je hebt toch wel een ervaren piloot (NPC) mee hoop ik? Want op deze manier kan ik met gemak 5 miljoen per uur halen. En dan ook echt met gemak.

Hull reinforcements aan brengen en zodra je schild wegvalt altijd weg racen.
Schields natuurlijk pimpen. Met heul veul boosters. Zodra het kan (ook al heb je nog een beetje shield over) even een reboot doen zo dat je shield weer op 50% komt..

Mischien heb je hier wat aan :)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Nee geen piloot, ikke alles zelluf doen :)

Mijn layout:

Core internal modules
1A Militairy grade composite bulkheads
8A Power plant
6A Thrusters
6A Frame shift drive (kan natuurlijk ook best met een 6D)
5A Life support
8B Power distibutor (8A hadden ze hier (= LHS 20, Ohm city) niet, moet natuurlijk nog wel)
8D Sensors
5C Fuel tank
5D Hull reinforcement package
5D Module reinforcement package

Optional internal modules
7A Shield generator
6E en 3E en 2E Cargo racks (oeps... die moeten er nog uit, zijn ze inmiddels ook)
1E Basic discovery scanner (kan ook nog weg, voor exploren gebruik ik mijn Python/Asp/Anaconda wel)
1I Planetary approach suite (ik ga écht niet surface-landen met een Corvette, maar wel nodig voor bezoekjes aan de Engineers)

Voor de rest nog leeg, dus volgens mij heb ik deze tab zo goed als overgeslagen bij het outfitten :|
Hier moeten dus de nodige 5D hull reinforcements komen 8) of module reinforcements. Advies is welkom!
Helaas zijn er max. 5D's en dat vind ik toch een beetje jammer van 2x 7- en 2x 6-slots, maar ja...
Een Shield cell bank (icm een Heat lancher) is ook nog mogelijk.

Hardpoints (alles gimballed)
2x 4A Beam lasers
1x 3C Multicannon
2x 2F Multicannon
2x 1G Multicannon

De multicannons halen eigenlijk niet zo heel erg veel uit in vergelijking met de dubbele beams leegschieten en dan even wachten tot ze weer opgeladen zijn. Dus alternatieven zijn welkom.
Ik heb nog wat gemodificeerde 3E Pulse lasers liggen: 2x Overcharged en 1x Rapid fire. Die heb ik iig over laten komen om uit te proberen. Maar power is wel een dingetje aan het worden. Beams vreten dat supersnel. Op mijn Vulture heb ik de combo Rapid fire pulse laser en een Multi cannon en dat bevalt prima dus die combi wilde ik hier ook hebben.

Utility mounts
4x 0A Shield boosters
2x 0I Chaff lanchers
1x 0D Kil warrant scanner

Met nog 1 leeg slot, dus 1 extra shield booster kan volgens mij nog, maar die hebben ze hier niet (meer)
Een ECM of point defence kan natuurlijk ook maar ik heb mijn twijfels over de effectiviteit. Je zou er in elk geval 2 moeten hebben op zo'n bakbeest: eentje boven en eentje onder.

Ik heb nog 6MW power over en 64M Cr dus een beetje rustig aan doen. 3x rebuy kan nog net :)

[ Voor 85% gewijzigd door GeeBee op 20-05-2017 12:08 ]

• base_
Hmmz dat lijkt best veel op mijn layout :)
Ik heb wel een paar turreted kleine lasers tegen de kleinere vliegtuigjes. En een lvl3 engineer increased recharge distributor, wil mijn trhusters upgraden en moest daarvoor engineer unlocken.
Verder bi-weave shield met wat boosters en geen upgrades in de military slots. Ik ga toch eens testen met een fighter bay, want zonder wing zijn kleine wendbare bogeys bijzonder lastig.
Zowiezo eerst weer even wat passenger missies met de asp om weer wat geld binnen te harken ;)
@GeeBee
Ik vind het best moeilijk om hier op te reageren. Iedereen speelt op zijn eigen manier en wie ben ik om dat te veroordelen ;)

Toch een paar tips die je verder kunnen helpen.
Engineers.
Farseer. want jumpspace is al zo klein. Do meteen een lvl1 upgrade voor je powerplant. Overcharged uiteraard)
The Dweller voor de hoognodige upgrade aan je power distributeur (weapon enhanced zo goed wezen)
Selene Jean. Voor de nodige hull&armour upgrades. Een 5 serie in een 6 slot zetten is echt niet zo erg ;) Dus ook allemaal doen.
Lei Chung. Je shield zover mogelijk op pompen! (ik heb een dikke 4000 shield)
Broo Tarquin. Voor elke laser een lvl 5 upgrade :D
Didi Vaterman voor de shield boosters stuk voor stuk upgraden. 2 Overcharged 2 augmented en eventueel aanvullen met uw eigen opties. (3+3 mag dus ook zeer zeker)

Maar dan je wapens. 2 beams is hartstikke leuk! Helemaal mee eens :D
Alleen ze doen het allemaal zo kort. Maak daar eens multicannons van. En de rest lazers (welke is je eigen keus)
Tod " the blaster" McQuinn doet een heerlijke upgrade voor die dingen die elk schip in mootje hakt. ALs je mazzel (of veel commodities) hebt kan je er een leuke special op zetten. Dan zijn shields ook zo weg.

Neem altijd! een fighter mee! Zet hem op defend! daarna niet meer naar omkijken. (dus ook iemand huren voor de fighter lol)

En altijd! Altijd! bij je laatste ring shield even stoppen. Dan een reboot/repair en daarna heb je weer 50% shield. moet je natuurlijk niet midden in een gevecht doen :P

Ik hoop dat je je hier een beetje in kan vinden. Zo heb ik mijn federal snorvette ook ingericht :) en hullschade is zelden minder als 90%

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Bedankt voor alle tips voor zover. Tips met uitleg over je eigen speelstijl zijn nooit (ver)oordelen. Alleen een hele tab vergeten tijdens het outfitten is een fout ;)

Engineering is ook hier weer noodzakelijk voor een beetje uithoudingsvermogen en extra firepower.

[ Voor 21% gewijzigd door GeeBee op 20-05-2017 14:12 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:07
Was de community goal aan het doen, blijken de sigaren in het system van de slakken illegaal te zijn, ben maar met silent running naar binnen gevlogen, maar wat was er gebeurd als ik dat niet had gedaan? Nemen ze het in beslag of schieten ze je schip aan gort?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• captain_ghost
haarbal schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:34:
Was de community goal aan het doen, blijken de sigaren in het system van de slakken illegaal te zijn, ben maar met silent running naar binnen gevlogen, maar wat was er gebeurd als ik dat niet had gedaan? Nemen ze het in beslag of schieten ze je schip aan gort?
Dikke boete, reputatie minder, beloning minder..

Heb verleden vaak smokkelwaar bij diverse stelsel afgeleverd. Nu blijven er zo 5,5 m onbetaalde boete over.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ennnnnn...... met de Dual Big Ass Multi Cannons en de rest Pulse lasers gaat het inderdaad een stukkie beter.
Nu geld "gespaard" om een pilot in te huren en kijken hoe dat werkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IuPSEpB.png

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Oh geweldig die co-pilot.

<Surge detected>
Let's talk 'em out before they jump away, Commander!

Wel een paar vragen
- Stel je wordt aangevallen door de politie omdat je weer eens te snel schoot en de scan niet afgewacht had. Vallen ze die dan ook aan? Dat zou bij een vernietigd politieschip een extra boete en wanted -status op kunnen leveren...

- Ze hebben hun eigen promatietraject. Begint die opnieuw als de Condor vernietigd wordt?

- Ik heb nu (2x) Rogue F. Welke hebben jullie?

[ Voor 66% gewijzigd door GeeBee op 20-05-2017 18:40 ]

haha Graag gedaan :)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Zeker met zo'n log monster is een klein wendbaar scheepje ter verdediging rondom je zeer welkom.

Ik bedoel maar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y9pSuIA.png

Inderdaaad 5M per uur in een HiRes >:)

[ Voor 11% gewijzigd door GeeBee op 20-05-2017 18:58 ]

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
captain_ghost schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Moet die joystick soms bekleed door lerenhuid?
Mijn hotas is meer leer bekleed. Echt leer, geen skai.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Maar ja... die heb je dan ook zelf gemaakt.
Niet vergeten dat er bij te vertellen :)

Hoi Robbie! :w

En wat heb jij gedaan vandaag leut?

Nou, een Dolphin gekocht. A-graded alles behalve life support enzo. Daarna een paar engineers langs gegaan en ik heb nu een heerlijke toerbus die nog altijd lekker snel op de bestemming aankomt
36 lj
501 m/s
kan 4 vips mee nemen en er zit een SRVtje in

Mijn 16de schip dus :D

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Wat kost het outiftten van een combat corvette nou eigenlijk zo'n beetje?

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

De mijne net geen miljard :P

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Wow, dan mag ik nog even doorsparen haha

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Dat ligt er maar net een beetje aan. Welk niveau heb je? Als in, hoe lang nog tot je Elite bent? of je bent het mischien al haha.want hoe hoger je in de rangen stijgt des te meer je gaat verdienen.
En als het moet (maar mij boeit het niet zo) kan je heel snel heel veel geld verdienen ;) Er zijn nog altijd truukjes. Quince bijvoorbeeeld als de staat van het systeem goed is

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Ik ben explorer Elite en heb 700m in assets. Wel alle 'permits' al unlocked en bezig om alle Engineers te unlocken. Maar wat extra geld voor een Cutter of Corvette is altijd leuk.

• base_
Ja dat grinden voor het minimale federation level om zo'n ding (corvette) te kopen was veel meer moeite als een miljard verzamelen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door base_ op 20-05-2017 21:41 ]

Als ik eerlijk moet zijn. De Corvette is niet echt mijn favoriete schip. Hij staat zijn mannetje maar ik zoek liever de onbekende dingen op.
Mijn Asp is daar prima voor geschikt en zal waarschijnlijk ook mijn go-to schip zijn. Voor het betere, up-close-and-personal pak ik mijn echte favoriet! De Python!
Dit ding kan alles tegelijk! Maar niks uitstekend helaas. Nietemin is het een geweldig schip om van alles mee te doen. Ik heb er zelfs mee gewonnen van een multicrew Corvette! (3 personen en een NPC. Dus 2 fighters)
Het was voor mij eigenlijk " om de grootste 3" te hebben. en hij viel niet tegen maar ik heb betere schepen ;)

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Ik ben een collector dus uiteindelijk wil ik ze allemaal haha... Ik ga eens wat passengers vervoeren denk ik zo

• base_
ASP is nog steeds mijn favoriet, en niet alleen voor exploren, passenger missies (meest lucratief denk ik) en materialen verzamelen doet ie ook uitstekend ;)

• daPet
Asp is ook mijn favoriet, al heb ik nog wel gevoelens bij m'n Cobra Mk3 :)

:D

De alternatieve winnaars van de [CTRL+ALT+SPACE] competitie!

EN onze Shrimpie word ook nog genoemd! :D

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Mijn Corvette kostte ongeveer 550 M.
Er staan nog wat dingetjes op mijn verlanglijstje. Bijvoorbeeld een 8A power distributor van 17 M bovenop de 8B van nu. Die 2x 4A multi cannons waren al 5M per stuk.
1 Mld is wel erg veel... waarschijnlijk heb je geen military grade bulkheads maar mirrored of reactive surface composites? Die kosten zo'n 300M+.

Of heb je de uitvoering met Italiaans marmeren vloeren en gouden badkranen?

Edit:
dat valt nog tegen als je een overzicht op papier hebt:
https://coriolis.edcd.io/..._Corvette_Heer%20Ottopedi
622M :$

[ Voor 30% gewijzigd door GeeBee op 21-05-2017 11:00 ]

• captain_ghost
Ja, Corvette is behoorlijk prijzig. Wellicht de duurste schip in spel..

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Ik ben een beetje met (ver toekomstige) builds aan het spelen. Doen jullie wapens op een trade cutter? Link gerust leuke builds :)

• captain_ghost
Ervig schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:28:
Ik ben een beetje met (ver toekomstige) builds aan het spelen. Doen jullie wapens op een trade cutter? Link gerust leuke builds :)
Mijn setup

Mijne cutter. Met opgevoerd motor en LFSD

Op lege haalt.
snelheid: 293m/s
Met booster: 470m/s
Jump range: 27,36 ly

Vol met 640 ton (kan meer) Afhankelijk van situatie.
Rond 430 met booster
ongeveer 20 ly jump

Dit cutter is voor lange afstand. Met meerdere plaatsen.

Maar als je bijv voor de missies, zoals community goals waarbij je zoveel mogelijk goederen moet aanleveren. Zou ik deze setup nemen. Met opgevoerd motor en FSD enzovoort moet het lukken. Je gaat toch van A naar B en weer terug. Dus verdere zijn gewoon nutteloos. Let wel goed op of je met volle tank van A naar B kan zonder scoopen.. Anders voeg je gewoon kleine scoop bijv 3a of 4a... (kost wel meer tijd en risico)

Wil je uiteindelijk toch een wapen erbij.. Neem mijnen.. Laat die eikel achter je aan. Je laat lekker scheetje achter..
Meestal gaan ze rond cirkelen na aanraking met mijn.

[ Voor 6% gewijzigd door captain_ghost op 21-05-2017 17:35 ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

captain_ghost schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:01:
Ja, Corvette is behoorlijk prijzig. Wellicht de duurste schip in spel..
Nee een Cutter is duurder.

• captain_ghost
GeeBee schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:38:
[...]

Nee een Cutter is duurder.
Een aanschaf kosten zijn cutter idd duurder dan corvette. Al scheelt 19 miljoen cr.
Echter met alleen onderdelen van Corvette is al duurder dan cutter. Dat komt door militair bepantsering en wapens.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Nou... een Cutter met A-grade spullen komt makkelijk over de 1,2 Mld.
Dat komt voornamelijk door de 2x 8-slots die een Corvette niet heeft.
8A powerplant, trusters en shied generator zijn allemaal 100 M duurder dan een 7A.
Wikkel je er dan ook nog een funky hull omheen, ben zo ook weer 100M extra kwijt t.o.v. een Corvette.

[ Voor 44% gewijzigd door GeeBee op 21-05-2017 17:58 ]

• haarbal
GeeBee schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:23:
Edit:
dat valt nog tegen als je een overzicht op papier hebt:
https://coriolis.edcd.io/..._Corvette_Heer%20Ottopedi
622M :$
Nu ik ~15M bij elkaar gegrind heb zit ik ook veel met die site te spelen.

Wat ik nog niet begrijp, wat is het voordeel van die military composites als je nog slots vrij hebt voor hull reinforcement? Ze lijken lichter en veel goedkoper.

• captain_ghost
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/DyNSZGy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/IqSLr2C.jpg

Zie die afbeelding hierboven bij de beschikbaar missies.
dus die met ketting, wat betekent het?

• GeeBee

GeeBee

Oddball

@haarbal
In mijn specifieke build bedoel je?
Ik heb een vuistregel: minimaal 2x de rebuy achter de hand houden en ik had (nog) geen geld voor meer Hull reinforcements. Maar die komen nog wel.
Daarnaast zit er wel een verschil in de "werking". Hull reinforcements versterken de buitenkant van je schip, terwijl bulkheads de modules aan de binnenkant beschermen.

@captain_ghost
Dat zijn gelinkte missies, je krijgt alleen de eerste en daarna op plaats van bestemming aangekomen de volgende etc.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 21-05-2017 18:44 ]

Zojuist heb ik even een mini exploration reisje gemaakt (400ly met kleine jumps) om het vervolgens bij Canonn in te leveren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KBIPMwy.jpg

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Ds0G18.jpg

*O*

Gefeli mede decal krijgert :P

• haarbal
GeeBee schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:35:
@haarbal
In mijn specifieke build bedoel je?
Ik heb een vuistregel: minimaal 2x de rebuy achter de hand houden en ik had (nog) geen geld voor meer Hull reinforcements. Maar die komen nog wel.
Daarnaast zit er wel een verschil in de "werking". Hull reinforcements versterken de buitenkant van je schip, terwijl bulkheads de modules aan de binnenkant beschermen.
In jouw build en uberhaupt. Ik zat te kijken of ik reinforced of military in m'n cobra zou stoppen maar hij wordt er erg zwaar van.

Kan verder alleen dit vinden, maar is uit 2015
https://forums.frontier.c...e=7&p=2700937#post2700937

[ Voor 9% gewijzigd door haarbal op 21-05-2017 21:03 ]

• Parcival44
Drum schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:40:
Zojuist heb ik even een mini exploration reisje gemaakt (400ly met kleine jumps) om het vervolgens bij Canonn in te leveren:
[afbeelding]

Het resultaat:
[afbeelding]

*O*
he daar was ook ook nu net :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uh1Hxjj.jpg

ow en nog een plaatje van Leuts misdok je ziet t niet heel goed ;D
maar ik was erbij ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m9F0aOC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kzZ8OfI.jpg

LOL En dat was ik niet maar mijn computer he :P

• Parcival44
Leutje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:53:
Het was jouw ruimte koets die raar deed ( toen wist ik nog niet wat jij aan t doen was he ;) )
en nu ben je beroemd en berucht in het filmrijk der elite bugs XD _/-\o_
:+

Om alvast te oefenen met de nieuwe camera heb ik deze tutorial gevolgt voor de keybindings (paar functies zitten op een andere plek als in de video, maar het principe is duidelijk).

Ik moet zeggen dat het bedienen van de camera nog best wel meevalt (al duurde het even voordat ik doorhad dat je in free-mode moest zijn omdat je anders je schip bestuurd :+).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Usok4F.jpg

Shotje van mijn huidige NATO naamplaatje :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M8C7SJE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jOuhXCq.jpg

Het is heerlijk om zo ver in en uit te kunnen zoomen, dat gaat in de toekomst nog voor mooie shots zorgen *O*
Parcival44 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:49:
[...]

he daar was ook ook nu net :)

[afbeelding]

ow en nog een plaatje van Leuts misdok je ziet t niet heel goed ;D
maar ik was erbij ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
Moest jij ook zo lang zoeken tot je de 'ingang' gevonden had van Gnosis? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Drum op 21-05-2017 22:11 ]

• Parcival44
Drum schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:08:
[...]

T

[...]

Moest jij ook zo lang zoeken tot je de 'ingang' gevonden had van Gnosis? :+
ja lang "zoeken" naar de ingang :9 :P

had al allemaal filmpjes gezien van the verschillende schepen dat hielp een hoop ;)
O-)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Leutje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:53:
Hello IT....
Uhuu... uhuuhh..
Have you tried turning it off and on again?

Steve Kirby - Canonn Launches Gnosis Campaign (Trade) (Community Goal Discussions)
2017-05-23 10:40:00 AM
see more
Hi folks,

Just a quick update. Apologies for the delay in getting the Canonn Decal out to you. Hopefully they should be with you at some point today.

Thanks

Steve K

Aldus Steve Kirby :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QxCQrU0.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Leutje op 23-05-2017 11:50 ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Na een paar daagjes bounty hunten in Hi Ressen kan ik echt iedereen een fighterbay aanraden.
Zoals ik hierboven al de tip kreeg: launch en set to defend en verder niet naar omkijken :)
Je hoopt dan gewoon dat je beschoten wordt, zodat de co-pilot actief wordt.

Niks is zo heerlijk om, terwijl je een logge draai maakt in je Corvette voor het volgende salvo, je tegenstanders rap richting de 0% te zien gaan omdat je co-pilot ondertussen gewoon bezig is met slopen.

Als je een wingleader aanvalt en zijn wingmen schieten eerder terug dan de leader, dan gaat je co-piloot daarmee aan de gang en dat levert ook gewoon geld op, ook al los je zelf geen enkel schot op een wingman.

Eerder was het zo van: oh een Python, even wachten tot de Police begint. Nu is het andersom: een dikke Anaconda? Ik begin vast en de Police haakt misschien wel aan.
Ook niet overdrijven; een FdL in een wing van 3 is toch nog steeds wat veel in je eentje met een co-pilot.

Co-pilots hebben ook hun eigen promotie-pad. De mijne is inmiddels van Expert naar Master gegaan. De profit share blijft op 12% staan, dus gaat met een hogere rang gelukkig niet omhoog (klopt dat? en zo ja: wat is dan het nut van de promotie... betere pilot skills?).
Total paid, 3,3M, dus dat gaat van het mijne af, maar er blijft zat over :)

Later dit lange weekend eens een Combat Zone proberen in een missie :)

hehehe Heerlijk he?

Maar het maakt mij hoe dan ook niet uit wie er met wat voor schip mij aanvalt. Vanaf python of hopger val ik ze toch aan. EN ik win dan ook wel :P
Want ik weet niet of je dit doet maar Rebooten helpt echt enorm!. Oh.. het laatste streepje shild is al flink aan het minderen. Evenkijken.... Ja ff een reboot doen. En weer verder gaan :)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Jazeker, rebooten gaat sneller dan je schild opladen via 4 pips op SYS.
Als je een beetje normaal doet, kun je volgens mij best een hele dag rondhangen in een HiRes zonder een noodzakelijke repairsessie.

Wat wel irritant is, is dat je goed moet opletten dat je de crew wel active hebt. Anders moet je eerst weer terug om te docken en dan weer naar een Res.
Volgens mij gebeurt dat sowieso bij het wisselen van een schip. Knallen in een Corvette > Passengers in een Asp > Knallen in een Corvette > terug naar dock > Nu wel knallen in een Corvette

[ Voor 46% gewijzigd door GeeBee op 25-05-2017 18:19 ]

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Hoe zit dat met crew als je daarna weer wisselt naar bijv. een eenpersoons explorer schip? Blijf je ze dan betalen?

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ervig schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:00:
Hoe zit dat met crew als je daarna weer wisselt naar bijv. een eenpersoons explorer schip? Blijf je ze dan betalen?
Ja, helaas wel.. Je moet ze echt ontslaan om ze niet meer te betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 26-05-2017 11:35 ]

GeeBee schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:25:
Na een paar daagjes bounty hunten in Hi Ressen kan ik echt iedereen een fighterbay aanraden.
Zoals ik hierboven al de tip kreeg: launch en set to defend en verder niet naar omkijken :)
Je hoopt dan gewoon dat je beschoten wordt, zodat de co-pilot actief wordt.

Niks is zo heerlijk om, terwijl je een logge draai maakt in je Corvette voor het volgende salvo, je tegenstanders rap richting de 0% te zien gaan omdat je co-pilot ondertussen gewoon bezig is met slopen.

Als je een wingleader aanvalt en zijn wingmen schieten eerder terug dan de leader, dan gaat je co-piloot daarmee aan de gang en dat levert ook gewoon geld op, ook al los je zelf geen enkel schot op een wingman.

Eerder was het zo van: oh een Python, even wachten tot de Police begint. Nu is het andersom: een dikke Anaconda? Ik begin vast en de Police haakt misschien wel aan.
Ook niet overdrijven; een FdL in een wing van 3 is toch nog steeds wat veel in je eentje met een co-pilot.

Co-pilots hebben ook hun eigen promotie-pad. De mijne is inmiddels van Expert naar Master gegaan. De profit share blijft op 12% staan, dus gaat met een hogere rang gelukkig niet omhoog (klopt dat? en zo ja: wat is dan het nut van de promotie... betere pilot skills?).
Total paid, 3,3M, dus dat gaat van het mijne af, maar er blijft zat over :)

Later dit lange weekend eens een Combat Zone proberen in een missie :)
Als ik het me goed herinner geldt het volgende:
Als je een piloot inhuurt welke Harmless is dan krijgt deze 2% betaald, en dit neemt geleidelijk toe tot 10% op elite rank. Als je een piloot inhuurt welke Expert is dan krijgt deze 12% betaald, en dit neemt geleidelijk toe tot 15% op elite rank.

Het is dus een stuk goedkoper als je een onervaren crew-member inhuurt, ook op de langere termijn. De eerste paar ranks heb je er bij de NPC trouwens binnen de kortste keren bijgeschoten. In een CZ is het nut van een crewmember beperkt (moet continu nieuwe fighters laten opstijgen omdat ze daar makkelijk neergehaald worden), in RES is het zeker een goede aanvulling (en het is gewoon gaaf om wat commando's in je microfoon te blérren richting de fighter)

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Het lijkt me inderdaad gaaf, maar om dit nu een Keelback te doen omdat dat het goedkoopste schip is met fighterbay... :D

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• asndevil
Thanks nog voor de reacties over de joysticks :)

Ben lekker bezig aan een reis van 11k LY. Heb een keer een Neutron Star verkeerd ingeschat en daardoor wat schade opgelopen. No biggie dacht ik, tot ik na een paar keer jumpen "FSD malfunction" zag. |:( Eh, oh-ooh? Zag dat de module op 79% health zat. Zit nu op de helft van mijn reis en bijna bij een spacestation aangekomen (als ze mij daar kunnen repareren :+ ). Zal het na een reparatie weer goed gaan? Of loop ik nog steeds het risico op een moment zonder FSD te zitten

Volgende keer maar een auto field maintenance unit meenemen :+ Nog meer tips voor lange ruimtereizen?
asndevil schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:31:

Ben lekker bezig aan een reis van 11k LY. Heb een keer een Neutron Star verkeerd ingeschat en daardoor wat schade opgelopen. No biggie dacht ik, tot ik na een paar keer jumpen "FSD malfunction" zag. |:( Eh, oh-ooh? Zag dat de module op 79% health zat. Zit nu op de helft van mijn reis en bijna bij een spacestation aangekomen (als ze mij daar kunnen repareren :+ ). Zal het na een reparatie weer goed gaan? Of loop ik nog steeds het risico op een moment zonder FSD te zitten

Volgende keer maar een auto field maintenance unit meenemen :+ Nog meer tips voor lange ruimtereizen?
Heatsinks zijn wel handig voor noodgevallen, en als je 2 repair units hebt dan kunnen ze elkaar repareren (vervolgens kun je met je SRV materialen zoeken op planeten).

Ow en als je flink beschadigd bent, doe dan voorzichtig met docken:

_O-

• asndevil
Dat filmpje _O-

Thanks. Heatsinks had ik gelukkig al mee :)

Zojuist aangekomen op miningstation en ze hadden een AFMS _/-\o_
Alles gerepareerd en AFMS binnengesleept. Kan weer verder! d:)b

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Net even op zolder geweest... Daar staat ook mijn PC...
Ik vrees dat vanavond vliegen met ED is als fuelscooping Omar 8)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Installeer dan in elk geval een heat sink launcher op zolder :)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

asndevil schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:31:

Na een reparatie zit je altijd weer op 100%. (Altijd een repair shop opzoeken met BOVAG-garantie ;) )
Je kunt onderweg ook een reboot doen, soms helpt dat. (aka "Have you tried turning it off and on again?")
Rechter paneel > Functions > Reboot/Repair
Wel even oppassen... self destruct zit daar precies onder :)

Maar inderdaad op lange missies neem ik sowieso een repair kit mee. Een foutje is bij zo'n groot aantal sprongen snel gemaakt.

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Iedereen te pakken genomen door Omar?

Maar even vlug een random ED ani gif van het web dan:
Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/bb3450ac8ddfa0806c9b50da89348ed6/tumblr_og37gwUYwL1sec3zro2_500.gif

hehe Druk? Leker weer? Dit gebeurt elk jaar hoor ;)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Oei.... twee verschillende afrondings-subroutines in gebruik?
Wat is het nou 84% of 85% Hull?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3NBEm7y.png

OCD in 3..2..

Anyway... tijd om te cashen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ePIGygg.png

Altijd goed om te lezen dat je inspanningen ook immaterieel gewaardeerd worden.

Ondertussen weer "thuis".
Dat je als Blaauw City een treuzelend schip afschiet.. á la!
Maar dat je de zooi gewoon op de stoep laat liggen... hm....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kRm34js.png

[ Voor 51% gewijzigd door GeeBee op 01-06-2017 18:22 ]

Oh oh... Big Thargoid News! Ze kunnen Landen!

http://imgur.com/a/ufnxj

Een heel album van een thargoid die... refueled?

WOW! 2 keer mee gemaakt :D! *blij*
Weer enorm mooi geluid erbij! Kippevel!

[ Voor 24% gewijzigd door Leutje op 02-06-2017 06:43 ]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Refuelen denk ik niet, daar mogen ze de Fuel Rats voor bellen ("ET phone Fuel Rats" :)
YouTube: Alien refuelling attempt #1

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 02-06-2017 10:09 ]

Ik heb het hier over.! (vanaf ong 1 minuut)

Lol Het bewijs dat ik er bij was

[ Voor 31% gewijzigd door Leutje op 02-06-2017 12:42 ]

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Thargoids refueling?

Welnee, gewoon een Elite Dangerous speler in een andere dimensie die in een thargoid 'Flower' ship een saaie datascan missie doet. Daarna een filmpje op JouBuis zet met de titel: Humans confirmed!

LOL

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-11 12:20
Dual joystick of HoTaS?
TL:DR staat onderaan ;).

Beetje background:
Speel nu net een week ED, Mijn eerste game van dit genre, En het past helemaal bij mij. (Mensen rondvliegen voornamelijk.)
Nu heb ik naast mijn Asp Explorer (sightseeing missions) ook een Vulture klaar voor bounty hunting...
Maar dat zuigt met controller, Of beter gezegd ik zuig daarin met controller. (Xbox one versie control scheme met wat kleine tweaks, Controller zelf is een Dualshock 4 (PS4) die zich voordoet als Xbox 360 controller anders is GTA V er niet mee te spelen.)

Dus nu al een aantal dagen aan het kijken en vergelijken van diverse HoTaS kits en joysticks.
Binnen budget en interesse:

2x Thrustmaster T.16000M = € 100,-
Thrustmaster T.16000 FCS HOTAS = € 100,-
Logitech Madcatz Saitek X52 Pro = € 150,-

De X52 Pro die hebben een aantal van de mensen waarmee ik op een team-speak server zit en die zijn er allemaal tevreden over, Maar op internet kom ik ontzettend veel kritiek tegen over duurzaamheid en betrouwbaarheid tegen.
Maar mijn gebruik ligt hoger dan gemiddeld (Arbeidsongeschikt en daardoor veel vrije tijd, zit nu al op 60+ uur.) en daarnaast lijkt de throttle mij zwaar oncomfortabel. Elk ergonomisch gevormd product (muizen vooral) wat ik tot nog toe gebruikt heb waar mensen super tevreden mee zijn ligt mij zwaar on-comfortabel in de hand.
Moet ook rekening houden met het feit dat mijn handen niet zo groot zijn en dat ik last van pols en onderarm kan krijgen (Bij teveel constante spieraanspanning en/of ongemakkelijke houding.)
Las hier en daar ook dat de T.16000 een betere joystick is (vooral voor kleinere handen), Dus de X52 Pro valt voor mij een beetje af.

En dan kom ik uit bij de dikgedrukte vraag bovenaan mijn post:
Dual Joystick of HoTaS

Lees hier en daar dat voor space sims twin joystick beter zou zijn (En dat HoTaS er voornamelijk veel voor wordt gebruikt omdat mensen al een HoTaS hebben voor andere games en/of dual joystick in het verleden niet (goed) ondersteund werden.
Nu is het bij ED geen probleem om 2 T.16000's te gebruiken en het kost op moment exact hetzelfde geld dus dat is een non argument in de keuze. (enige wat nog mee kan wegen is dat de HoTaS misschien wat makkelijker van de hand te doen is dan twee sticks, Maar omdat beide maar € 100,- kost maak ik mij daar ook niet druk over.
Twijfel een beetje of de Throttle van de T.16000 HoTaS mij wel lekker in de hand gaat liggen, Maar mocht dat niet zo zijn dan verwacht ik dat ik die zonder verlies kan omruilen voor een tweede joystick.

TL:DR.
Dus alles samenvattend, Voor iemand die enkel space sims speelt (Eigenlijk enkel ED, Misschien dat ik SC op termijn ook ga proberen maar voorlopig vermaak ik mij prima in ED.)

Dual Joystick of HoTaS?
2x T.16000 of T.16000 HoTaS.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Veel knopjes lijkt mij een belangrijker keuzedingetje. Je kunt bij ED nooit teveel knopjes hebben imo.
Op de throttle zitten misschien meer knopjes dan op een joystick.
Op de mijne tenminste wel: de Warthog.
Ik vind het bovendien heerlijk om die vol gas naar voren te duwen. Heeft ook met spelbeleving te maken voor mij. Meer het pilotengevoel ;)

Sowieso is het verstandig om niet té lang achtereen te spelen ivm je gevoeligheid voor overbelasting.
Ik heb er ook zo'n 3 maanden mee gezeten en daardoor weinig kunnen doen behalve rust qua ED.

[ Voor 23% gewijzigd door GeeBee op 02-06-2017 23:08 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sato schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:34:
Dual joystick of HoTaS?
TL:DR staat onderaan ;).

Beetje background:
Speel nu net een week ED, Mijn eerste game van dit genre, En het past helemaal bij mij. (Mensen rondvliegen voornamelijk.)
Nu heb ik naast mijn Asp Explorer (sightseeing missions) ook een Vulture klaar voor bounty hunting...
Maar dat zuigt met controller, Of beter gezegd ik zuig daarin met controller. (Xbox one versie control scheme met wat kleine tweaks, Controller zelf is een Dualshock 4 (PS4) die zich voordoet als Xbox 360 controller anders is GTA V er niet mee te spelen.)

Dus nu al een aantal dagen aan het kijken en vergelijken van diverse HoTaS kits en joysticks.
Binnen budget en interesse:

2x Thrustmaster T.16000M = € 100,-
Thrustmaster T.16000 FCS HOTAS = € 100,-
Logitech Madcatz Saitek X52 Pro = € 150,-

De X52 Pro die hebben een aantal van de mensen waarmee ik op een team-speak server zit en die zijn er allemaal tevreden over, Maar op internet kom ik ontzettend veel kritiek tegen over duurzaamheid en betrouwbaarheid tegen.
Maar mijn gebruik ligt hoger dan gemiddeld (Arbeidsongeschikt en daardoor veel vrije tijd, zit nu al op 60+ uur.) en daarnaast lijkt de throttle mij zwaar oncomfortabel. Elk ergonomisch gevormd product (muizen vooral) wat ik tot nog toe gebruikt heb waar mensen super tevreden mee zijn ligt mij zwaar on-comfortabel in de hand.
Moet ook rekening houden met het feit dat mijn handen niet zo groot zijn en dat ik last van pols en onderarm kan krijgen (Bij teveel constante spieraanspanning en/of ongemakkelijke houding.)
Las hier en daar ook dat de T.16000 een betere joystick is (vooral voor kleinere handen), Dus de X52 Pro valt voor mij een beetje af.
Ik heb even de X52 Pro gehad maar hij viel me ontzettend tegen. Hij draait niet soepel maar hij voelt een beetje 'ribbelig', dat vond ik niet prettig. Ook vond ik de trigger te ver naar voren zitten, waardoor ik mijn wijsvinger gespannen naar voren moest houden.

Verder zitten er veel draaiknoppen op waar je in Elite niet zo veel aan hebt. Dan had ik liever meer drukknoppen gehad. Verder een split throttle die in Elite ook niets doet, en geen 'klikje' in het midden. Al met al was ik veel blijer met de Hotas X, die nog eens veel goedkoper was ook. Dus de X52 Pro heb ik weer retour gedaan naar Amazon.

Dus wel een goede keuze om daar niet voor te gaan. De T.16000 HOTAS lijkt me wel wat, die schijnt ook voor Elite gemaakt te zijn (al is dat ook vooral marketing denk ik). Maar op zich ben ik erg tevreden met Thrustmaster, zelfs mijn Hotas X die niet eens een hall effect sensor heeft maar gewone potmeters. Wel voel ik dat de stick nu een beetje los aanvoelt (de verschillende stukken waar hij uit opgebouwd is bewegen een beetje onderling) maar ik heb hem al 2 jaar, denk dat ik maar eens een nieuwe ga kopen. Dan bewaar ik deze voor reserve onderdelen.

Maar de Hotas X vind ik dus veruit het prettigst van de joysticks die ik geprobeerd heb. Hij had alleen wat meer knoppen mogen hebben.

De Warthog lijkt me ook super trouwens, zoals GeeBee zegt, maar dan zit je wel in een totaal andere prijsklasse :P

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Moest er idd wel even een alert voor in marktplaats zetten en een beetje geduld hebben.

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 19:01
Sato schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:34:
Dual joystick of HoTaS?

TL:DR.
Dus alles samenvattend, Voor iemand die enkel space sims speelt (Eigenlijk enkel ED, Misschien dat ik SC op termijn ook ga proberen maar voorlopig vermaak ik mij prima in ED.)

Dual Joystick of HoTaS?
2x T.16000 of T.16000 HoTaS.
Alles is natuurlijk naar eigen wens. Maar!

Inmiddels heb ik zelf ook Star Citizen gespeeld, de andere 'grote' (maar unreleased) Space Simulator. Ik snap waar het idee om dual sticks te hebben vandaan komt en dat heeft alles te maken met de physics engine die beide spellen gebruiken. En deze wijken van elkaar af!

Star Citizen heeft een physics engine die sterker richting real-space gaat. Alle thrusters op de schepen zijn ongeveer even sterk wat betekent dat je net zo snel om je as draait (Yaw) als dat je rolt. Dat heeft invloed op dogfights, namelijk doordat je niet hoeft te rollen je ook wel graag wilt gaan strafen. Star Citizen speelt dus een beetje als een shooter. Om controle te houden over je yaw en strafe is het handig om meerdere analoge inputs te hebben, vandaar de dual sticks. Bovendien heeft SC ingame ship models die dual sticks hebben (design intentions).

ED daarentegen werkt heel anders en eigenlijk veel meer als een conventioneel vliegtuig. Yaw is drama en gebruik je alleen om een beetje bij te sturen. Alle andere bewegingen doe je met een roll icm pitch up/down. De snelheid waarmee je kan draaien heeft dan ook nog eens te maken met de snelheid van je schip (+- 50% thruster setting is het snelst). Bovendien is ED gemaakt met de conventionele vliegtuig setup in gedachten (zie ook de ship cockpit models), HOTAS dus.

Zelf speel ik zowel SC als ED met een HOTAS en ik heb geen seconde spijt. Ik zie mezelf ook geen dual stick gebruiken omdat ik daar simpelweg aan gewend ben.

Heb de standaard x52 en geen last van welk probleem dan ook (al heb ik wel de magnet mod toegepast). Vwb de ergonomie, ik zou me daar niet teveel druk om maken. Het enige wat de vorm van die throttle doet is je duim een rustpunt geven naar de knoppen die er rechts op zitten. En wat @GeeBee zegt, meer knoppen is beter!

Mijn advies, koop een X52 via een tweedehands site. Ga m eerst even proberen of jij dezelfde problemen als 'het internet'. De T16.000000(hoeveel nullen? :P ) zijn voor mijn gevoel niet toereikend genoeg, want knoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mavors op 03-06-2017 08:45 ]

• Draclira M
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07-2023
Al tijdje bezig met ED in open play, kom geen dooie hond tegen zelfs geen aliens lol, conclusie I'm doing it wrong :(
Ik houd me voornamelijk bezig met transport van data enz.
Tips aanbevolen aub.

• captain_ghost
Draclira M schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:22:
Al tijdje bezig met ED in open play, kom geen dooie hond tegen zelfs geen aliens lol, conclusie I'm doing it wrong :(
Ik houd me voornamelijk bezig met transport van data enz.
Tips aanbevolen aub.
Stalk @Leutje Een onze experts van Alien gedoe in ED.

Trouwens hij ziet er zo uit!
Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/158/329/9189283.jpg

Pagina: 1 ... 57 ... 123 Laatste