A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Drum schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:39:
We zijn in oorlog in Tamici met Party of Tamici (we hadden expansion state), ze hebben geen station in handen, maar ik ga er toch even wat rondknallen
Ik heb het systeem in de lijst opgenomen:
Adit Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Auwers Terminal 31,687ls Defence Party of Kano M Orbit Lewis Port 31,603ls Adit Order L Orbit Schroter Station 31,687ls The Gathering M Orbit Pellegrine Penal Colony 767ls The Gathering L Planet Bhun Chi Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Winthrop Beacon 9,55ls Conservatives of Bhun Chi M Orbit Conti Base 18,41ls Unified Bhun Chi L Planet HIP 87414 Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Blaauw City 218ls The Gathering L Orbit Bonestell Vision 441ls Social HIP 87414 Progressive Party M Orbit Schaumasse Port 728ls HIP 87414 Jet Raiders M Orbit Harris Terminal 220ls The Gathering L Planet Neujmin Depot 220ls HIP 87414 Patrons of Law L Planet HIP 100968 Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Foster Relay 99984ls The Gathering M Orbit Vlaicu Settlement 99071ls HIP 100968 allied M Orbit HIP 102868 Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Corben Relay 842ls HIP 102868 Allied Organisation M Orbit HR 6552 Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Allen Enterprise 2916ls United HR 6552 Nationalists M Orbit Wagner Relay 2948ls HR 6552 Comms Limited L Planet Jambe Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Grant Dock 1640ls Jambe Public Organisation M Orbit Naubakht Survey 913ls Jambe Public Organisation M Orbit Tamici Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Carrington Hub 430ls Tamici Bridge Organisation M Orbit Merritt Station 430ls Tamici Bridge Organisation M Orbit Windjet Station Afstand Faction Landing Pad Orbit/Planet Sternbach Port 720ls Windjet Elextronics Industry M Orbit
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| select s.name as system_name, t.name as station_name, t.distance_to_star, f.name as faction_name, st.max_landing_pad_size, case st.is_planetary when false then 'Orbit' else 'Planet' end from elite_system s, elite_station t, elite_stationtype st, elite_faction f where s.id in ( select fp.system_id from elite_factionpresences fp where fp.faction_id = 14239 -- The Gathering ) and s.id = t.system_id and t.stationtype_id = st.id and t.minor_faction_id = f.id order by s.name, t.name |
resultaat:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| system_name station_name distance faction_name pad_size case Adit Auwers Terminal 28737.5 The Gathering M Orbit Adit Lewis Port 30134.0 Adit Order L Orbit Adit Schroter Station 28738.5 The Gathering M Orbit Adit Pellegrino Penal Colony 768.0 Adit Order L Planet Bhun Chi Winthrop Beacon null Conservatives of Bhun Chi M Orbit Bhun Chi Conti Base null HIP 93889 Guardians of Tradition L Planet HIP 100968 Foster Relay null The Gathering M Orbit HIP 100968 Vlaicu Settlement null HIP 100968 allied M Orbit HIP 102868 Corben Relay null Ba Pula Corporation M Orbit HIP 87414 Blaauw City 219.0 The Gathering L Orbit HIP 87414 Bonestell Vision 407.8 HIP 87414 PLC M Orbit HIP 87414 Schaumasse Port 731.8 Social HIP 87414 Progressive Party M Orbit HIP 87414 Harris Terminal 220.0 HIP 87414 Patrons of Law L Planet HIP 87414 Neujmin Depot 220.0 HIP 87414 Patrons of Law L Planet HR 6552 Allen Enterprise 2916.0 United HR 6552 Nationalists M Orbit HR 6552 Wagner Relay 2948.0 The Gathering L Planet Jambe Grant Dock 1640.0 Jambe Public Organisation M Orbit Jambe Naubakht Survey 913.0 Jambe Public Organisation M Orbit Kano Jewitt Port 22.0 Defence Party of Kano M Orbit Kano Stevenson Mines 13.0 Defence Party of Kano L Orbit Kano Verrier Survey 27.0 Defence Party of Kano M Orbit Kano Goryu Refinery 13.0 Defence Party of Kano L Planet Kano Smith Prospect 45.0 Kano Purple Creative Industries L Planet Tamici Carrington Hub null Tamici Bridge Organisation M Orbit Tamici Merritt Station null Tamici Bridge Organisation M Orbit Windjet Sternbach Port 720.0 Windjet Electronics Industry M Orbit |
edit: uitlijnen valt niet mee, vind het zo gesneden koek
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
But we won!
De andere vips leven nog. DUs we hebben gewonnen!
YAY!
Salomé is dood. leve Salomé!!
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 29-04-2017 22:43 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Maar deze ervaring was wel erg intense!
Heb er enorm van genoten!
Super! Kano heb ik er direct even bijgezetMacNetron schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:13:
[...]
SQL:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 select s.name as system_name, t.name as station_name, t.distance_to_star, f.name as faction_name, st.max_landing_pad_size, case st.is_planetary when false then 'Orbit' else 'Planet' end from elite_system s, elite_station t, elite_stationtype st, elite_faction f where s.id in ( select fp.system_id from elite_factionpresences fp where fp.faction_id = 14239 -- The Gathering ) and s.id = t.system_id and t.stationtype_id = st.id and t.minor_faction_id = f.id order by s.name, t.name
resultaat:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 system_name station_name distance faction_name pad_size case Adit Auwers Terminal 28737.5 The Gathering M Orbit Adit Lewis Port 30134.0 Adit Order L Orbit Adit Schroter Station 28738.5 The Gathering M Orbit Adit Pellegrino Penal Colony 768.0 Adit Order L Planet Bhun Chi Winthrop Beacon null Conservatives of Bhun Chi M Orbit Bhun Chi Conti Base null HIP 93889 Guardians of Tradition L Planet HIP 100968 Foster Relay null The Gathering M Orbit HIP 100968 Vlaicu Settlement null HIP 100968 allied M Orbit HIP 102868 Corben Relay null Ba Pula Corporation M Orbit HIP 87414 Blaauw City 219.0 The Gathering L Orbit HIP 87414 Bonestell Vision 407.8 HIP 87414 PLC M Orbit HIP 87414 Schaumasse Port 731.8 Social HIP 87414 Progressive Party M Orbit HIP 87414 Harris Terminal 220.0 HIP 87414 Patrons of Law L Planet HIP 87414 Neujmin Depot 220.0 HIP 87414 Patrons of Law L Planet HR 6552 Allen Enterprise 2916.0 United HR 6552 Nationalists M Orbit HR 6552 Wagner Relay 2948.0 The Gathering L Planet Jambe Grant Dock 1640.0 Jambe Public Organisation M Orbit Jambe Naubakht Survey 913.0 Jambe Public Organisation M Orbit Kano Jewitt Port 22.0 Defence Party of Kano M Orbit Kano Stevenson Mines 13.0 Defence Party of Kano L Orbit Kano Verrier Survey 27.0 Defence Party of Kano M Orbit Kano Goryu Refinery 13.0 Defence Party of Kano L Planet Kano Smith Prospect 45.0 Kano Purple Creative Industries L Planet Tamici Carrington Hub null Tamici Bridge Organisation M Orbit Tamici Merritt Station null Tamici Bridge Organisation M Orbit Windjet Sternbach Port 720.0 Windjet Electronics Industry M Orbit
edit: uitlijnen valt niet mee, vind het zo gesneden koek
Kano is trouwens wel een mooi systeem als ik zo de korte aanvliegroutes zie (Large orbit base op 13ls vanaf de ster is ideaal).
| Adit | ||||
| Station | Afstand | Faction | Landing Pad | Orbit/Planet |
| Auwers Terminal | 31,687ls | The Gathering | M | Orbit |
| Lewis Port | 31,603ls | Adit Order | L | Orbit |
| Schroter Station | 31,687ls | The Gathering | M | Orbit |
| Pellegrine Penal Colony | 767ls | Adit Order | L | Planet |
| Bhun Chi | ||||
| Winthrop Beacon | 9,55ls | Conservatives of Bhun Chi | M | Orbit |
| Conti Base | 18,41ls | HIP 93889 Guardians of Tradition | L | Planet |
| HIP 87414 | ||||
| Blaauw City | 218ls | The Gathering | L | Orbit |
| Bonestell Vision | 441ls | HIP87414 PLC | M | Orbit |
| Schaumasse Port | 728ls | Social HIP 87414 Progressive Party | M | Orbit |
| Harris Terminal | 220ls | HIP 87414 Patrons of Law | L | Planet |
| Neujmin Depot | 220ls | HIP 87414 Patrons of Law | L | Planet |
| HIP 100968 | ||||
| Foster Relay | 99984ls | The Gathering | M | Orbit |
| Vlaicu Settlement | 99071ls | HIP 100968 allied | M | Orbit |
| HIP 102868 | ||||
| Corben Relay | 842ls | Ba Pula Corporation | M | Orbit |
| HR 6552 | ||||
| Allen Enterprise | 2916ls | United HR 6552 Nationalists | M | Orbit |
| Wagner Relay | 2948ls | The Gathering | L | Planet |
| Jambe | ||||
| Grant Dock | 1640ls | Jambe Public Organisation | M | Orbit |
| Naubakht Survey | 913ls | Jambe Public Organisation | M | Orbit |
| Kano | ||||
| Goryu Refinery | 13ls | Defence Party of Kano | L | Planet |
| Stevenson Mines | 13ls | Defence Party of Kano | L | Orbit |
| Jewitt Port | 22ls | Defence Party of Kano | M | Orbit |
| Verrier Survey | 27ls | Defence Party of Kano | M | Orbit |
| Smith Prospect | 45ls | Kano Purple Creative Industries | L | Planet |
| Tamici | ||||
| Carrington Hub | 430ls | Tamici Bridge Organisation | M | Orbit |
| Merritt Station | 430ls | Tamici Bridge Organisation | M | Orbit |
| Windjet | ||||
| Sternbach Port | 720ls | Windjet Elextronics Industry | M | Orbit |
Edit: de eigenaars van de stations zijn ook direct even bijgewerkt. We zijn in HIP87414 1 station kwijtgeraakt, en hebben er elders 2 veroverd.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
We weten dus dat Salomé dood is.
Maar dat was mijn taak niet.
De taak was om de informatie naar buiten te brengen. En in mijn geval om Tsu Annabelle Singh te beschermen.
Het begon voor ons rond 4 uur ingame tijd.
Tsu werd door 3 wings beschermd en ik zat in de derde wing (scout and interdict)
De eerste was uiteraard direct in de buurt van Tsu. Wij waren altijd even vooruit.
Altijd net even voor haar om de buurt te beschermen.
Oftewel Interdict and run techniek. Zolang wij interdicten kunnen anderen haar niet benaderen.
Bij de eerste jump was het al raak! Eerste keer interdicten en even bezig houden. Tsu kon er zonder problemen doorheen terwijl (in dit geval ik) hard bezig was met de interdictie.
Zo ging het helemaal door tot aan Teorge!
We dachten even dat we daar klaar waren maar neuh!! Nog even 7 logs bekijken!
De logs!

Al die tijd waren we bezig om de hele drukke omgeving vrij te houden en ik had voornamelijk een Corvette op het oog. (zeker 4 keer geinterdict). Maar we hebben het gedaan! Tsu heeft het gered!
WE HEBBEN GEWONNEN!
De informatie is publiek! (thargoids confirmed. Lees maar goed de logs door)
Ik ben best trots op deze enorme samenwerking met alle bro's en Drew!
Het was een grootse samenwerking van ongeveer 500 tot 1000 cmdrs bij elkaar!
En ik ben van mijn courier gaan houden! Dat kleine snelle ding is niet te stoppen!
Heb gister een paar streams gekeken en vond het rete spannend allemaal. Echt tof dat het toch gelukt is.
Ook is het verraad van Harry Potter eigenlijk wel iets tofs vind ik.
Heb zojuist m'n python A-rated gemaakt! Nu spul verzamelen voor de engineers.
[ Voor 15% gewijzigd door Kolhrafn op 30-04-2017 11:08 ]
Het draagt er in ieder geval toe bij dat het verhaal spannender wordt. Ben het wel met je eens.Kolhrafn schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:07:
Ook is het verraad van Harry Potter eigenlijk wel iets tofs vind ik.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Nouja, het is allemaal achter de rug. We gaan Salami begraven in Tionisla (lore..kijk maar..google enzo) en we wachten rustig op .. wat er gaat komen
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
En als ik dat eenmaal ben en een cg later mag ik mijn eigen Canonn Decal op mijn scheepjes plakken
(maar ik kom wel weer thuis hoor
Pfff.. dat mysterie rondom jouw avonturen altijd. Je zou bijna een blog kunnen schrijven erover, ik volg de hele Thargoid/Formadine Rift (of is dat nu 1 geworden.. hmm.. Formadine Thargoids) verhaallijn via jouw ervaringen en dat is best vermakelijk! Maar nu houd je me aan het lijntje, dus: Geef eens een spoiler weg!Leutje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 04:33:
Ja! Ik ben daar even nietIk eh.. moet eh.. even hele goede vriendjes worden met een andere factie.
En als ik dat eenmaal ben en een cg later mag ik mijn eigen Canonn Decal op mijn scheepjes plakken
(maar ik kom wel weer thuis hoor
Vwb The Gathering, ED staat op een laag pitje op het moment. Heb Mass Effect Andromeda opgepikt en heb een pledge gedaan voor Star Citizen. Was het hele grinden van ED helemaal zat en met de beperkte mate aan tijd die ik heb om te gamen zat het er gewoon even niet meer in.
Volgens mij zijn er nog wel een aantal anderen die rondom Blaauw vliegen en ik zag laatst een post voorbij komen dat we weer in oorlog zijn.
Ik denk dat het me niet meer lukt de beta ED-TG website in de lucht te brengen voor mijn vakantie. Dan moet ik de boel namelijk configureren terwijl ik mijn koffer in pak...captain_ghost schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:20:
Is er nog iets bijzonder met The Gathering?
Maar de eddn-message processing loopt gewoon door terwijl ik er niet ben (crossing-fingers
Vooralsnog stond de faction The Gathering gisteren op status: None, dus geen oorlog op dit moment.
Noot: Alleen al het jumpen in een system zorgt ervoor dat de faction presences worden bijgewerkt. Dat is van belang want dat is effectief @Drum 's overzicht. Dus dingen doen rond HIP is altijd fijn.
EDIT: test en productie-server:
[ Voor 10% gewijzigd door MacNetron op 04-05-2017 09:09 ]
De afgelopen tijd zat ik in mijn vrije uurtjes met mijn neus in de Dynamica boeken en heb ik niet zo veel kunnen spelen, maar komend weekend ga ik weer een rondje maken langs alle TG systemen om de data een update te geven. Mochten we in war zijn met Thargoids ofzo dan laat ik het wel even wetencaptain_ghost schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:20:
Is er nog iets bijzonder met The Gathering?
@MacNetron; Erg gaaf!
Edit: wordt de data ook geupdate als ik met EDDI rondvlieg (voice attack plugin)?
@Leutje; Die logs zijn gaaf om te lezen, alleen is het jammer dat dit zo weinig spelers bereikt (misschien komt het op Galnet?). Het zou een mooie toevoeging zijn als er een "Rebel broadcast" naar alle spelers verzonden zou worden waar het verhaal van de logs in vermeldt staat (dus gewoon in de inbox onder menu 2). Idem voor periodieke propaganda van de major factions die alles ontkennen.
[ Voor 35% gewijzigd door Drum op 04-05-2017 12:43 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Volgens de eddi-github pagina is eddn een responder en kan deze aan/uit gezet worden in de EDDI UI. Ik zou dus even kijken of het aan staatDrum schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:11:
[...]
@MacNetron; Erg gaaf!
Edit: wordt de data ook geupdate als ik met EDDI rondvlieg (voice attack plugin)?
[..]
~100 jumps
19Mcr verdiend. Sommige systemen leverden 3Mcr per stuk op!
Explorer rank Pioneer gestegen van 9% naar 19%
Nu m'n Ana inruilen voor m'n Asp, bling er op plakken en dan ga ik weer die kant op. Ik vind de Ana erg leuk qua jumprange en srv's/fighters maar wat draait dat ding gruwelijk langzaam in supercruise zeg.
Daarnaast had ik twee srv's en fighterbays bij me tbv multicrew maar helaas kan je als captain dan niet instappen, ook m'n npc crew wil niet als captain dienen
klopt!MacNetron schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:06:
[...]
Volgens de eddi-github pagina is eddn een responder en kan deze aan/uit gezet worden in de EDDI UI. Ik zou dus even kijken of het aan staat
[ Voor 33% gewijzigd door daPet op 04-05-2017 16:17 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Check!MacNetron schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:06:
[...]
Volgens de eddi-github pagina is eddn een responder en kan deze aan/uit gezet worden in de EDDI UI. Ik zou dus even kijken of het aan staat
Happy shooting commanders! o7!
Zal je niet beter vakantie gaan vieren?MacNetron schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:06:
Heee... wifi in het vakantie huisje. Ik zie dat nginx werkt als webserver op de orange pi. Jammer dat het doorlussen naar de gunicorn wsgi voor de EDTG nog niet gelukt was...
Happy shooting commanders! o7!
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Lekker vakantie vieren man!
Oja.. Maak even wat fotos als je bij Beagle Point bent!

En dan je schip een Orange Paint Job geven en The General Lee noemen
ja, k weet het,er mist een Z
[ Voor 15% gewijzigd door GeeBee op 06-05-2017 22:59 ]
Wel een gepruts om de Horizons-update aan de praat te krijgen icm. VR. Moest online op de E:D Tools-site mijn key uit Steam registreren in mijn account, daarna de game starten in normale modus in de Horizons-mode en daarna lukt het eindelijk om de game weer in VR op te starten met Horizons. Zo 20 minuten kwijt met deze nergens duidelijk uitgelegde prutsprocedure
Het enthousiasme spat er vanaf:

[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 07-05-2017 22:42 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik vraag me wel af hoeveel zo'n karretje kan hebben. Dat boosten is leuk, maar die landingen die je dan maakt klinken niet al te best soms
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
[ Voor 86% gewijzigd door Stefke op 10-05-2017 09:51 ]
Daar is wel een CG voor nodig
How will it work?
- The CG tiers are set so the Decals will be unlocked at a given tier
- The Gnosis (Megaship) will be unlocked at another tier
- Subsequent tiers will add facilities to the Gnosis - Outfitting, Mission board etc. (No Shipyard sorry...)
- Assuming we hit the Decal tier all contributors will be able to use the Decal AFTER the CG ends
- Beyond that, Canonn-allied Pilots will be able to access the Decal at a later date. Best way to get allied is to watch out for the missions in the #Mission faction channel on our Discord channel.
- To be clear, I am not 100% clear how the allied will work, it's a new step for Fdev and we will be testing it... doing the CG is the best option, o7
...ok niet persoonlijk want iedereen die allied is krijgt er 1 lol
Als het goed is begint dat donderdag al! en al moet ik het helemaal alleen doen, ik ga zeker een decal halen
Allied met The Gathering Canonn... working on it.
Zin in een eigen decal... check!
Tijd om mee te doen vanaf donderdag.... semi-check (examentijd, dus het supermassive mega tijd-blackhole heeft zich geopend... aka nakijktijd is begonnen)
Welke decal wordt het? Kunnen we (eindelijk) Henk_in_Space gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 10-05-2017 19:36 ]
En voor de duidelijkheid
ALLIED MET CANONN! moet je zijn.
En als jij dat verzoek indient doe ik uiteraard mee! Absoluut! Ik wil ook een henkie
Maar voor alle eerlijkheid zijn wij maar een klein groepje binnen de community. Ik zou wel even wachten tot de groteren al geweest zijn. (en helaas zijn dat er nogal wat lol)
Of moet je daarvoor nog eigen missies doen?
Als het goed is heb je tot een maand (?) voor 2.4 uitrold de tijd om Allied te worden. Het hoeft niet volgende week al
De decals komen pas dan (als ik het goed begrepen heb)
+1Leutje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:20:
Ik denk spulzeulenhet moet natuurlijk opgebouwd worden he
En voor de duidelijkheid
ALLIED MET CANONN! moet je zijn.
En als jij dat verzoek indient doe ik uiteraard mee! Absoluut! Ik wil ook een henkie
Maar voor alle eerlijkheid zijn wij maar een klein groepje binnen de community. Ik zou wel even wachten tot de groteren al geweest zijn. (en helaas zijn dat er nogal wat lol)
In welke systeem zit "Canonn" trouwens, dan ga ik ook alvast mijn transportboot daarheen brengen
Website
Canonn Interstellar Research Group
Leuke samenvatting van hun groep en hoe zij in het achtergrondverhaal passen.
http://canonn.science/
Homesystem
Varati = 446 LY van onze HIPster
Thompson Dock = 826 LS vanaf Point of Entry
(Voor mijn Anaconda 26 jumps, ik ben inmiddels onderweg)
Mission Board
4 missies beschikbaar, waarvan 2 ship too large en en Friendly nodig
REP +, INF + of ++
Missies kunnen natuurlijk variëren.
Edit: betere missies komen nu wel beschikbaar met hogere ranking.
Shipyard
Sidewinder, Eagle, Hauler, T6 en T7, Keelback, Asp Scout en Explorer, Anaconda
Passenger Lounge
Geen contracts.
Edit: inmiddels ook wel een paar van gezien, dus mijn Asp Explorer komt hier ook heen.
Outfitting
Een ruime collectie aan modules, ook in hogere classes (6 en 7)
Ik had nog ongeveer 2M aan exploration data liggen, dus nu al friendly
[ Voor 78% gewijzigd door GeeBee op 10-05-2017 19:39 ]
Houden zo!MacNetron schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:15:
lolwut? wacht effe... ik ben op vakantie!!

Enige tijd later de laatste jump:

Eerste bezoek aan een Asteriod base (ziet er erg mooi uit

Close-up van entree:

Interieur:

Poging om een mooie shot van mijn cutter te maken lukte niet helemaal. Op welke toetsen hebben jullie de camera besturing gezet? Met de oude debug-camera kon ik veel beter overweg

Morgen terugvliegen naar Varati om de bij elkaar gesprokkelde exploration data aan Canonn te verkopen.
Wat een vette plaatjesDrum schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:59:
Zojuist nog op de valreep meegedaan met de huidige CG (bouwmaterialen leveren voor aliance base). In Varati ca. 560 ton geo-dingen gekocht en toen vrolijk een route geplot richting de califorinia nevel (60+ jumps,.. en nog 1 dag om het af te leveren,... yikes!)
[afbeelding]
Enige tijd later de laatste jump:
[afbeelding]
Eerste bezoek aan een Asteriod base (ziet er erg mooi uit)
[afbeelding]
Close-up van entree:
[afbeelding]
Interieur:
[afbeelding]
Poging om een mooie shot van mijn cutter te maken lukte niet helemaal. Op welke toetsen hebben jullie de camera besturing gezet? Met de oude debug-camera kon ik veel beter overweg![]()
[afbeelding]
Morgen terugvliegen naar Varati om de bij elkaar gesprokkelde exploration data aan Canonn te verkopen.
Mocht je nog in verati (ofzo) zijn neem dan computer components mee
[ Voor 15% gewijzigd door Leutje op 11-05-2017 18:17 ]
We zijn net een halve dag bezig en tier 4 is al in zicht!
Dus als jullie mee willen doen moet dat NU!
Sterker! in 4 uur tijd LOL
[ Voor 10% gewijzigd door Leutje op 11-05-2017 20:56 ]
Thanks!Leutje schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:45:
oh wow.
We zijn net een halve dag bezig en tier 4 is al in zicht!
Dus als jullie mee willen doen moet dat NU!
Sterker! in 4 uur tijd LOL
Precies, ik dacht ook van "goh jah waarom ook nietjacobras schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:26:
[...]
Wat een vette plaatjesHet leukste aan E:D vind ik altijd nog dat ik regelmatig bij bepaalde in-game concepten denk "ja, dit is misschien ook wel hoe we dit in het echt doen in de toekomst". Bijvoorbeeld met zo'n station in een asteroïde gebakken of de manier waarop de HUD in je schip is opgebouwd.
[ Voor 48% gewijzigd door Drum op 11-05-2017 21:24 ]

Spullen afgeleverd, maar wat een drukte zeg bij dat station. Een of andere zondagsvlieger beschadigde bijna mijn lak toen ik uit het station boostte
Ik ben er mee gestopt zodat anderen ook nog kunnen
Waar kan ik daar meer over vinden?
May 8 (4 days ago)
to Canonn
Canonn Research Group
Calling all scientists! The "ULTIMATE" Canonn CG will take place on the 11th of May and run for one week or until completion.
It will require Hauliers, so get them cutters ready!
It will need protection, so all to arms for combat ships!
And, of course, if we're emailing YOU, then it obviously requires brains!
What's it for?
We are getting CANONN FACTION DECALS........
AND
A Faction MEGA SHIP!!!
How will it work?
The CG tiers are set so the Decals will be unlocked at a given tier
The Gnosis (Megaship) will be unlocked at another tier
Subsequent tiers will add facilities to the Gnosis - Outfitting, Mission board etc. (No Shipyard sorry...)
Assuming we hit the Decal tier all contributors will be able to use the Decal AFTER the CG ends
Beyond that, Canonn-allied Pilots will be able to access the Decal at a later date. Best way to get allied is to watch out for the missions in the #Mission faction channel on our Discord channel.
To be clear, I am not 100% clear how the allied will work, it's a new step for Fdev and we will be testing it... doing the CG is the best option, o7
Further details
We cannot tell you where the CG will start, But LFT 37 - DARAMO - URSITOARE would be good places to put your ships ready 😉
If we are successful in the CG the Gnosis will initially be in the Pleiades and static in the area.
AFTER 2.4 is live we will be able to move the ship to suit the unfolding story and mysteries around an approved narrative.
We are breaking new ground with Fdev here, Decals available by Allied status, a Mega ship, a moving story.... So if there are hitches PLEASE be patient and feedback any issues to me (CMD Delmonte on the forums) or the council so we can coordinate with Fdev.
This has been in the pipe for over a year and the awesome Kyp Shard designed the Decal long before then. I have worked hard at pushing this through Fdev channels with the support of the council. Any queries again please contact me or the council.
Good luck commanders and CG like you have never CGd before!
O7
Daar dus
Dat komt uit mijn mail box
Decal bij Allied rep met Canonn, is dat tijdelijk (alleen kort na de CG) of permanent?Leutje schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:55:
Jazeker maar dat kan ook na de CG
Ik gok er op (want dat weet niemand) Dat een maand voor 2.4 live gaat je het moet zijn
(de beta telt niet mee in dit geval) Maar dit is dus voor de zekerheid.
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-05-2017 14:40 ]
De een zegt van wel de ander weer niet. Beetje onduidelijk.SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:40:
Ik zit op bijna 60.000 lichtjaar van de CG en ben op weg naar Beagle Point, dus de CG wordt 'm niet voor mij. Daarom wilde ik weten of ik, als ik terug ben ooit, nog steeds die decal kan krijgen door missions te vliegen voor de Canonn faction tot ik allied ben.
Maar voor degenen die nog de CG willen doen.
Steve Kirby -FD
Hi Folks,
Due to the overwhelming activity in this CG we have decided to add two more tiers to the target.
This is a joint decision between us and the Canonn leadership to give everyone a bit more time to get involved and have an opportunity to obtain the covetted Canonn decal.
A galnet will be going live to give context to the new teirs and make sure everyone can see a reason for the change in game.
While we don't like editing CGs once they have gone live, We feel that this is a special case and it would be a shame if it ended prematurely.
This is not intended to belittle the awesome effort you guys have put in to blitz the CG, but as I said above to give those players who might not be able to get involved immediately or that have limited time to take part.
Thanks for your understanding
Steve K
Zonder dollen: mooi dat het wat langer duurt, want het gaat wel erg hard. Net tijd gehad om gisteravond een lading te leveren.
Cargotip:
Ja... zo schiet het niet op natuurlijk
[ Voor 51% gewijzigd door GeeBee op 12-05-2017 22:13 ]
Bedankt voor het uitleggen van de prutsprocedure.jacobras schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:39:
Wel een gepruts om de Horizons-update aan de praat te krijgen icm. VR. Moest online op de E:D Tools-site mijn key uit Steam registreren in mijn account, daarna de game starten in normale modus in de Horizons-mode en daarna lukt het eindelijk om de game weer in VR op te starten met Horizons. Zo 20 minuten kwijt met deze nergens duidelijk uitgelegde prutsprocedure
Heb hem net gekocht in de humble store sale. ED+horizons werkt toch wat anders dan die "arena" versie die ik een keer geclaimed heb.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Welkom!haarbal schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:51:
[...]
Bedankt voor het uitleggen van de prutsprocedure.![]()
Heb hem net gekocht in de humble store sale. ED+horizons werkt toch wat anders dan die "arena" versie die ik een keer geclaimed heb.
De arena is goed om PVP te oefenen
Tot ziens in HIP 87414!
Welkomhaarbal schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:51:
[...]
Bedankt voor het uitleggen van de prutsprocedure.![]()
Als je wilt kun je jezelf registreren op de lijst met Tweakcommanders in de topic-start.
Moet zeggen dat ik dat nog niet eens geprobeerd heb.
Ik was vooral aan het kijken of ik genoeg controls op m'n ouwe sidewinder en voice attack kon instellen om een beetje comfortabel in VR te kunnen rondvliegen.
Direct begonnen met de CG om te kijken of ik ook nog wat bij elkaar kan harken op tijd. Daarna maar weer verder met mats farmen voor de engineers (is niet eens zo heel erg hinderlijk tot dusver).
Maken jullie wel eens wings om gewoon NPCs af te knallen en gezellig te lullen?
Mijn Cutter heeft een kapotte autodock.
Bug reportje naar FDev lol
GefeliciteerdKolhrafn schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:34:
Eindelijk weer tijd...een baby van 6 weken laat je niet veel spelen hehe.
Direct begonnen met de CG om te kijken of ik ook nog wat bij elkaar kan harken op tijd. Daarna maar weer verder met mats farmen voor de engineers (is niet eens zo heel erg hinderlijk tot dusver).
Maken jullie wel eens wings om gewoon NPCs af te knallen en gezellig te lullen?
(en succes met de biowaste missies
Hmm dat is wel maf, ik had verwacht dat er standaard een x-aantal docking routes geprogrammeerd zouden zijn waarbij er 1 van wordt uitgekozen. Wel grappig om te zien (waarschijnlijk had je een flinke wachtrij achter je gecreëerdLeutje schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:14:
Zo af en toe (mis je Robbie)
Mijn Cutter heeft een kapotte autodock.
[video]
Bug reportje naar FDev lol
[ Voor 32% gewijzigd door Drum op 13-05-2017 18:48 ]
2 extra grote tiers er bij geplakt en op zondag ochtend alsnog over. wow..
Toch bijna 40 miljoen aan over gehouden + opbrengsten van de runs.. ik denk 100 miljoen
En niet te vergeten een Mega-Schip + een Decal.
Nu de andere afmaken en boven de 50% zien te komen
in the Gathering server zag er heel vreemd uit
nu ook maar even die bounty cg meegepakt
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
Naast een fraaie computertijdlijn en een grote en leuke verzameling handhelds en spelcomputers, hebben ze ook een boel games die ik wel gespeeld heb, maar nu eens in de originele dozen gezien heb
Onder andere een redelijk bekend spel:

Aanrader!
http://edtg.macnetron.nl
zou kunnen werken, tijdelijk, maar midden in proces van configuren van nginx/gunicorn/django.
Probeer ook om de default www.macnetron.nl op te brengen en nog de vakantie-programmeer-update voor EDTG moet nog uitgerold worden.
Maar nu, eerst hapje eten
@GeeBee Ziet er bekend uit. Kan alleen niet het spel voor me halen....
Hah gaaf zeg! Als je het goed vind dan zal ik deze in de TS verwerken:GeeBee schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:08:
Gisteren naar het computer en games museum Bonami in Zwolle geweest.
Naast een fraaie computertijdlijn en een grote en leuke verzameling handhelds en spelcomputers, hebben ze ook een boel games die ik wel gespeeld heb, maar nu eens in de originele dozen gezien heb![]()
Onder andere een redelijk bekend spel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aanrader!
Vet!MacNetron schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:25:
terug van vakantie
http://edtg.macnetron.nl
zou kunnen werken, tijdelijk, maar midden in proces van configuren van nginx/gunicorn/django.
Probeer ook om de default www.macnetron.nl op te brengen en nog de vakantie-programmeer-update voor EDTG moet nog uitgerold worden.
Maar nu, eerst hapje eten
Ik heb meteen een mooie naam voor een van m'n schepen. Lorem Ipsum
TopGeeBee schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:18:
Prima, leuk voor de TS
Zowel www.macnetron.nl als edtg.macnetron.nl serveren nu, hopelijk de juiste pagina's. Ik zeg hopelijk omdat ik lokaal niet kan controleren op domeinnaam... Lijkt een 'feature' te zijn van de router vanwege thuis hosten...
EDTG versie 2017-05-16 heeft de volgende werkende functionaliteit:
* Systems: Least visited systems
* Factions: TG presences ; Factions per system
* Trade: Trade from HIP; Trade to HIP ; Trade around HIP
* Mining: PPP-index
* Login: Inloggen met Steam, werkt als het goed is, maar doet nog niks, ik wil de mogelijkheid gaan maken om de journals van ingelogde commanders te parsen om zo een Journal/log te maken van de reizen die we maken
Verder hoor ik graag welke functionaliteit men graag wil zien! o7
- Ik zou de afstand van de stations gewoon in LS doen, net als in ED.
- Wat is het nut van Least visited systems, behalve "omdat het kan"? Dan ook een Most visited systems?
- Inloggen met niet-Steam? Mijn logboek mag je hebben!
- Kun je aan de factions en states ook een advies koppelen wat je zou moeten doen (voor TG en tégen welke andere) in het betreffende systeem om de invloed van TG te vergroten?
- In de tabellen de regels met TG een kleurtje geven zodat het beter opvalt
- Géén ED-orange themes gaan gebruiken
thnx voor de feedback!GeeBee schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:40:
Erg leuk project. Thumbs up!
- Ik zou de afstand van de stations gewoon in LS doen, net als in ED.
- Wat is het nut van Least visited systems, behalve "omdat het kan"? Dan ook een Most visited systems?
- Inloggen met niet-Steam? Mijn logboek mag je hebben!
- Kun je aan de factions en states ook een advies koppelen wat je zou moeten doen (voor TG en tégen welke andere) in het betreffende systeem om de invloed van TG te vergroten?
- In de tabellen de regels met TG een kleurtje geven zodat het beter opvalt
- Géén ED-orange themes gaan gebruiken
- stations LS: Dat zou overal zo moeten zijn. Waar heb je dat gezien?
- Least visited: misschien ook niet de juiste naam. Het gaat om stations waar al HEEL lang niet meer iemand geweest is. Is potentieel relevant, omdat de trade data dus oud is.
- Welke niet-steam zou jouw voorkeur hebben?
- Faction states en advies is lastig... Moet ik even zoeken naar een post enige tijd terug naar hoe de boel te beinvloeden is en wat de kantel punten zijn.
- Kleurtje staat idd op de todo list
- Nee! Geen oranje!
Ik nam aan dat de 105D de afstand tot point of entry was, maar nu denk ik dat dat de tijd was waarop dat station voor het laatst bezocht is.
Een eigen inlog zou mijn voorkeur hebben, stel dat ik geen Steam heb. Maar dan nog: Hoe zit het met de veiligheid van jouw systeem en de opslag van mijn Steam-inlognaam en wachtwoord daarop. Maar misschien is dat te lastig om een eigen inlog te implementeren. Anyway... Cybersecurity and all..
Ah, dat is inderdaad "105 Days".GeeBee schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:44:
Bijvoorbeeld in de Least visited systems staat Polikarpov Prospect (105D).
Ik nam aan dat de 105D de afstand tot point of entry was, maar nu denk ik dat dat de tijd was waarop dat station voor het laatst bezocht is.
Een eigen inlog zou mijn voorkeur hebben, stel dat ik geen Steam heb. Maar dan nog: Hoe zit het met de veiligheid van jouw systeem en de opslag van mijn Steam-inlognaam en wachtwoord daarop. Maar misschien is dat te lastig om een eigen inlog te implementeren. Anyway... Cybersecurity and all..
Daarachter staat de afstand in LS, maar die is "None" omdat ie het niet weet.
Inloggen gaat via Steam OpenID/ Web API, daardoor hoef ik juist NIET een password op te slaan. Je logt in op een https pagina van steam zelf die ook zegt dat je bij mij vandaan komt.
Verder is bijna elke andere OpenID of OAuth2 provider toe te voegen, bijv. Google, Twitter (lijst van backends van gebruikte library)
Wiki: Lorem IpsumKolhrafn schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:47:
Is er een reden dat een deel van de tekst op je website in latijn (?) is?
Het is gewoon opvultekst op de layout te testen.
Andere opvul-tekst-generatoren gebaseerd op lorem ipsum: bacon ipsum en picksum ipsum.
Dan zou ik die data een eigen kolom geven, misschien wel de eerste. Het is per slot van rekening de data die rechtstreeks met die tabel te maken heeft. Dan verdient het een eigen kolom.MacNetron schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:47:
[...]
Ah, dat is inderdaad "105 Days".
Daarachter staat de afstand in LS, maar die is "None" omdat ie het niet weet.
Ah... daardoor is het dus juist veiliger! Dan: doen!Inloggen gaat via Steam OpenID/ Web API, daardoor hoef ik juist NIET een password op te slaan. Je logt in op een https pagina van steam zelf die ook zegt dat je bij mij vandaan komt.
Verder is bijna elke andere OpenID of OAuth2 provider toe te voegen, bijv. Google, Twitter (lijst van backends van gebruikte library)
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
Vlieg nu rond in een cobra mk3, zit er aan te denken een goedkopere viper te halen en die wat meer te upgraden, m'n cobra is nu vooral D rated aangezien ik geen zin heb in een hoge rebuy
Nu sta ik in de CG op bijna 14M in Top 25%.
[ Voor 15% gewijzigd door GeeBee op 17-05-2017 15:27 ]
Met dank aan @Ervig werkt nu ook : http://www.edtg.nl/
Opgelost: Faction presences, verbetering zichtbaarheid van The Gathering (request @GeeBee )
EDIT: Opgelost: inloggen bleek niet te werken, missende database migrate uitgevoerd
[ Voor 19% gewijzigd door MacNetron op 17-05-2017 21:26 ]