Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Altijd opletten met cargo in je ruim!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
Precies. Al vervoer je een emmer verse poep, er is altijd wel iemand 'surprised you've made it this far'....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Zo dat gaat lekker. Sinds mijn vertrek uit Colonia al 6000ly afgelegd van de 10000(+/-?) naar Sagittarius A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
even een n00b vraagje (ik probeer ze zo min mogelijk te stellen, maar google is in deze niet mijn vriend...

Ik m'n hele schip dus omgekat voor bountyhunten, dus ik naar een high res gebied, allemaal gevonden, geen probleem.nou zitten er 3 bij de ring van een maan (nou ja, een of andere giant), gaat dus goed.
Nou will ik er dus naartoe vliegen, maar de mass van de maan zorgt dat ik nog maar 100km/s doe, dus mijn vraag dan ook, als de meeste low/high ressen nabij celestial bodies zitten, en die ervoor zorgen dat ik nog maar 100km/s doe, hoe kom ik dan in hemelsnaam bij die high res gebieden zonder >1 uur te wachten om er te arriveren? (saillant detail, terug vliegen naar mijn basis gaat net zo snel, dus voorlopig zit ik nog wel even bij deze maan :P)
(ik ben niks als niet volhardend, dus ben al >1 uur rechtdoor gevlogen om er toch te komen, ben dus een beetje bang dat ik er ongeveer net zo lang over ga doen om er weer weg te zijn :'()

[ Voor 13% gewijzigd door zion op 06-01-2017 23:53 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJvdM
Al een uur aan het wachten.... aii dan gaat er iets niet goed.... :'(

M'n eerste gedachte is dat je te dicht bij de ringen hebt gevlogen, en daardoor een emergency drop hebt gehad, en dus niet meer in supercruise vliegt, maar in "gewone speed". In dat geval: met je rug naar de ringen en terug naar supercruise. Daarna: afstand nemen en houden, en vanaf de juiste kant aan komen vliegen. Je wilt in principe niets tussen jouw en je bestemming hebben. Geen hemellichamen en ook geen ringen. Als je er haaks op af vliegt dan is het net als vliegen naar bv. een station, en kom je netjes binnen 10 km van je bestemming uit supercruise.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Inderdaad Zion. Probeer de maan niet te dicht te naderen. Ook al is de res-site aan de andere kant.
Vlieg er gewoon met een aardige boog omheen en zo leer je dat je er veel sneller kan komen.
Probeer zoals JJvdM zegt altijd zo haaks mogelijk op de Res-site uit te komen.Hoe kleiner de hoek die je maakt des te groter weer de afstand die je daarna in gewone space moet afleggen.
Eenmaal uit hyperspace en je moet nog 300km? Dan haaks de andere kant op en weer de supercruise induiken.
Oefenen oefenen oefenen ;)
Ik ben morgen avond eindelijk eens vrij. Als jij online bent wil ik best even je de truukjes komen leren.
Mits geen dingen zoals gister trouwens.. die gaan hoe dan ook voor :P

---

Over gister. Ik kwam thuis en had al heel snel door dat er iets groots was gebeurt. Het filmpje van GekkePrutser (waarvoor dank) heb ik in eerste instantie niet eens helemaal bekeken. Dit moest ik natuurlijk zelf mee maken.
Zo leerde ik dat er meerdere mensen waren die het al mee gemaakt hadden. Ik leerde de locatie. De kans op hyperdictie(?) zou groter zijn met een UA aan boord. Onder tussen de stream anubiz aagezet. Die waren met zijn 2en lekker bij Sag A* aan het klooien (en dit hoor je dus ook in mijn filmpje lol)
Ik zou eerst naar huis vliegen (14 jumps) Daar mijn corrosie vrije cargo racks installeren.
Daarna richting Maia gegaan. (nog eens 15 jumps)
In HIP 14479 even een UA gescoord (duurde 5 minutjes)
..
..
En toen gebeurde het. Ok ik wist al hoe het schip er uitzag maar ik had verder niks gezien.
De interdictie gebeurde en mijn hart begon te racen.
KLAP! ik was weer in gewone space!
Mijn schip begaf het. Alles begon te bevriezen.
En daar was het schip...
Enorm groot met mysterieuze geluiden.
Het schip deed zijn ding en ging onder een luide zucht weer weg. (zo klonk het lol)
Ik zweette peentjes. Ik had het niet meer Ik wist niet of ik alsnog doodging..
Maargoed. Een vreedzame ontmoeting dus.

Zo onderging ik dit geheel. zonder enorme voorkennis. Zomaar heen en weer gevlogen in the Pleaides en BOEM!.
WOW!
Ondanks vele bugs. Ondanks griefers ondanks dit en ondanks dat. Dit was mischien wel het moment uit mijn game leven. Enorm indrukwekkend.
Prachtig!

Nu kent iedereen ondertussen wel een youtube filmpje met het schip. En mischien wel de mijne :+
Hoe je het nu mee zou maken is duidelijk heel anders als dat ik het meemaakte.
Ik maakte het naakt mee. en nogmaals WOW!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Zo heb ik het ook aan anderen uitgelegd! Stel dat je het spel al lange tijd speelt, en ineens, zonder dat je het kent, wordt je uit hyperspace getrokken en zie je dat schip... Kippenvel!

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EDDI 2.1 is vrijgegeven (zie link). *O*
The full changelog is as follows:

Core
Add 'stolen' flag and 'missionid' identifier to cargo
Use more intelligent method to work from FD names to definitions for commodities, and provide better fallback names if missing
Ensure that there is a space either side when using the word 'dash' in place of the symbol '-'
Unconditionally disable EDDN and EDSM responders whilst in CQC. This ensures that no data is accidentally sent to these systems
Add option to write speech responder output to a file. This is an option that can be checked in the speech responder tab, and writes all speech to %APPDATA%\EDDI\speechresponder.out
Allow speech responder to not speak when subtitles are written
Retry companion API profile call if returned information is outdated. This should help to avoid situations where outfitting and market data is out-of-date
Ensure that distance from home is updated whenever system co-ordinates are updated
Ensure that personality names do not contain illegal file or path characters to avoid issues when saving them
Send EDDN messages with "Unknown Commander" when commander name is not known
Provide new API for EDDI versioning. This allows EDDI to provide more information about updates to users, and is a precursor for automatic updates
Track current vehicle which commander is controlling, and make the value available to the speech and VoiceAttack responders
Update local system database with details from the journal and companion API. This ensures that this data is always as up-to-date as possible
Add unknown ship materials
Update Zinc good and great percentages with latest data
Fix material name for Cadmium
Add 'Engineer' government type for engineer bases
Enable update and outdate messages
Events
Add event when being scanned for cargo by an NPC
Add event when being attacked by an NPC
Add event when being interdicted by an NPC
Add 'Ship shutdown' event
Add 'Power voucher received' event
Add 'target' to BountyAwardedEvent for Elite release 2.2.03 and above
Add 'distance' to JumpedEvent. This provides the distance jumped, in light years
ModificationCraftedEvent now has details of commodities used in crafting as well as materials
Update mission accepted and completed events to contain more fields. Details on the new fields are in the relevant documentation
Update location event with details of station name and type where available
Add events when entering and leaving a station's no-fire zone. Details about the individual events are in the relevant documentation
Add powerplay events. Details on the new events are in the relevant documentation
Provide correct name of repaired item in ShipRepairedEvent
Speech Responder
Ensure that speech responder's P() Cottle function works for ships
Add SetState() Cottle function. Details on how to use this are in the SpeechResponder documentation
Fix implementation of ShipDetails() Cottle function so that it works according to its documentation
Use fixed-width font for edit script window
Speech Responder scripts
Update Commodity sale check' script to not suggest that stolen goods or mission-specific goods can be sold
Added 'Synthesised' script
Fix 'Mission completed' script to correctly provide information about commodities received as mission rewards
Update 'Hull damaged' script to only report damage if the player is in the vehicle that is damaged
Update 'Docking granted' script to provide clearer information on the location of pads
Update 'Touchdown' script to use "coordinates" rather than "co-ordinates" as the latter can cause problems with some TTS voices
Update 'Swapout check' script to use modules' modified flag to see if a module has modifications
Update 'Commodity sale check' script to ensure that a commodity is in demand at the target station before reporting on a sale
Add scripts for new events 'Entered CQC', 'Power commodity fast tracked', 'Power commodity delivered', 'Power commodity obtained', 'Power salary claimed', 'Power expansion vote cast', 'Power defected', 'Power left', and 'Power joined'
Update script for 'Mission completed' event to provide more detail on the accepting faction and reward
Update script for 'Mission accepted' event to provide a warning about illegal passengers
Update script for 'Jumping' event to recognise when last system's allegiance is null (as opposed to empty)
Update 'Docking denied' script to provide info on the reason
Update 'Location' script to provide correct information when docked at ground stations
Update 'Body scanned' script to provide additional information about rotation period of the planetary
Update 'Galnet news published' script to read full contents of interesting items
VocieAtack integration
Add 'Voice' parameter for VoiceAttack's 'say' and 'speech' commands to allow individual over-rides of default Voice
Add VoiceAttack 'setspeechresponderpersonality' context to change the speech responder's personality. Details on this is in the VoiceAttack documentation
Add VoiceAttack 'disablespeechresponder' and 'enablespeechresponder' contexts to temporarily disable and enable the speech responder. Details on these are in the VoiceAttack documentation
Remove reference to 'last jump' in VoiceAttack documentation (this is provided by the JumpedEvent)
Use recursive/dynamic method to populate VoiceAttack variables. This provides many more VoiceAttack variables than were previously available; details are in the relevent documentation
Add module definitions for SRV, fighter and training loadouts
Provide update and MOTD information in VoiceAttack window if applicable
Add ability to set state variables from VoiceAttack. Details on how to use this are in the VoiceAttack documentation
Ensure that VoiceAttack decimal values are not written as integers

EDDI is available at http://www.mcdee.net/elite/EDDI.exe and links to documentation etc. are in the original post.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Ik krijg ook weer dikke speelkriebels, hoop dat het snel weer kan!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobV schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:30:
Ik krijg ook weer dikke speelkriebels, hoop dat het snel weer kan!
Is het anders een idee om tijdelijk met een controller te spelen i.p.v. hotas (lijkt me minder belastend omdat je de controller gewoon op je schoot kan laten rusten), en eventueel tijdelijk zonder eye tracker (is ook een beetje belastend)?

Edit:
Mocht iemand nog een dirty drive upgrade willen uitvoeren:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/1h7yb6.jpg
_O-

kwam het tegen op een ander forum

[ Voor 19% gewijzigd door Drumatiko op 07-01-2017 09:41 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Vraagje, ik moet 4 man transporteren, ben op de juiste plek maar ik kan mijn reward niet claimen bij de passenger lounge. ik heb de missie geaccepteerd en ben 100% zeker weten op de juiste plek. Ik had nog een oude missie op failed staan, die heb ik nu voor de zekerheid maar via abandon maar verwijderd maar nog steeds kan ik deze niet afronden. Ook al naar buiten gevolgen en weer terug, kan nog steeds niet claimen. IK WIL GELD ZIEN! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit je cargo bay soms vol? Of misschien je data or materials storage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik heb geen cargo bay, heb ik die nodig? Ik denk ik breng even 4 mensen weg, alle cabins zitten dan ook vol, data zit nog lang niet vol in mijn hauler. :)
reward was geen cargo namelijk maar 11,200cr

[ Voor 12% gewijzigd door R3m3d7 op 07-01-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Drumatiko schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Is het anders een idee om tijdelijk met een controller te spelen i.p.v. hotas (lijkt me minder belastend omdat je de controller gewoon op je schoot kan laten rusten), en eventueel tijdelijk zonder eye tracker (is ook een beetje belastend)?
Gaat zo onderhand wel een optie worden. Maar dat neemt niet weg dat ik in/uit de stoel moet klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12
R3m3d7 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:57:
Vraagje, ik moet 4 man transporteren, ben op de juiste plek maar ik kan mijn reward niet claimen bij de passenger lounge. ik heb de missie geaccepteerd en ben 100% zeker weten op de juiste plek. Ik had nog een oude missie op failed staan, die heb ik nu voor de zekerheid maar via abandon maar verwijderd maar nog steeds kan ik deze niet afronden. Ook al naar buiten gevolgen en weer terug, kan nog steeds niet claimen. IK WIL GELD ZIEN! :)
Kun je claimen bij de bestemming van die 4, of moet je terug vaar het vertrekpunt om te cashen?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
GeeBee schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Kun je claimen bij de bestemming van die 4, of moet je terug vaar het vertrekpunt om te cashen?
payment upon delivery

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
JJvdM schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 01:46:
Al een uur aan het wachten.... aii dan gaat er iets niet goed.... :'(
My thoughts exactly...
M'n eerste gedachte is dat je te dicht bij de ringen hebt gevlogen, en daardoor een emergency drop hebt gehad, en dus niet meer in supercruise vliegt, maar in "gewone speed". In dat geval: met je rug naar de ringen en terug naar supercruise. Daarna: afstand nemen en houden, en vanaf de juiste kant aan komen vliegen. Je wilt in principe niets tussen jouw en je bestemming hebben. Geen hemellichamen en ook geen ringen. Als je er haaks op af vliegt dan is het net als vliegen naar bv. een station, en kom je netjes binnen 10 km van je bestemming uit supercruise.
Klopt en klopt, ging in rechte lijn, kwam nabij de ringen, emergency drop.... Maar toen zo stom geweest om toch door te vliegen, wel geprobeerd in SC, maar omdat ik nu zo dicht bij die giant ben (volgens Google dan toch) zit ik een beetje vast in zijn aantrekkingskracht (masslock), dus moet ik toch echt eerst dat uur weer naar buiten vliegen waarschijnlijk, goede les zullen we maar zeggen :+ :'( -O-
Leutje schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 04:10:
Inderdaad Zion. Probeer de maan niet te dicht te naderen. Ook al is de res-site aan de andere kant.
Vlieg er gewoon met een aardige boog omheen en zo leer je dat je er veel sneller kan komen.
Probeer zoals JJvdM zegt altijd zo haaks mogelijk op de Res-site uit te komen.Hoe kleiner de hoek die je maakt des te groter weer de afstand die je daarna in gewone space moet afleggen.
Eenmaal uit hyperspace en je moet nog 300km? Dan haaks de andere kant op en weer de supercruise induiken.
Bedankt, ga ik onthouden
Oefenen oefenen oefenen ;)
Druk bezig, leer elk uur weer iets bij :)
Ik ben morgen avond eindelijk eens vrij. Als jij online bent wil ik best even je de truukjes komen leren.
Mits geen dingen zoals gister trouwens.. die gaan hoe dan ook voor :P
Dat aanbod neem ik heel graag aan, maar dan even na 15 januari als ik thuis ben op m'n 200mbit/1ms lag internet verbinding, zit nu op zee via sateliet op (met 8 man gedeelde) 1mbit/500+ ms inetverbinding, dus je wil nu echt niet met me teamen :+ (ik ben met docken/refeulen/launch alleen minstens 5 á 10 minuten kwijt atm ;))

Vind het al een geweldig spel op m'n 6 jaar oude Dell Inspiron met 650M, kan niet wachten om thuis op m'n normale Setup met 50", 970GTX & X52 Pro & fatsoenlijk inet te spelen :D

systeem

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ben ik even rustig aan het rondvliegen,...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ymwaixC.jpg

Komt Azteke mij even aanvallen -O-
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qFmTrVd.jpg

:+

Die SLF begint trouwens ook serieus mee te helpen sinds die piloot master is geworden. Soms zie ik grote schepen binnen een paar seconden 10 a 15% hull verliezen doordat die SLF een perfecte strafing-run heeft uitgevoerd. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
zion schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:45:
[...]
My thoughts exactly...

[...]

Klopt en klopt, ging in rechte lijn, kwam nabij de ringen, emergency drop.... Maar toen zo stom geweest om toch door te vliegen, wel geprobeerd in SC, maar omdat ik nu zo dicht bij die giant ben (volgens Google dan toch) zit ik een beetje vast in zijn aantrekkingskracht (masslock), dus moet ik toch echt eerst dat uur weer naar buiten vliegen waarschijnlijk, goede les zullen we maar zeggen :+ :'( -O-

[...]
Bedankt, ga ik onthouden

[...]
Druk bezig, leer elk uur weer iets bij :)

[...]
Dat aanbod neem ik heel graag aan, maar dan even na 15 januari als ik thuis ben op m'n 200mbit/1ms lag internet verbinding, zit nu op zee via sateliet op (met 8 man gedeelde) 1mbit/500+ ms inetverbinding, dus je wil nu echt niet met me teamen :+ (ik ben met docken/refeulen/launch alleen minstens 5 á 10 minuten kwijt atm ;))

Vind het al een geweldig spel op m'n 6 jaar oude Dell Inspiron met 650M, kan niet wachten om thuis op m'n normale Setup met 50", 970GTX & X52 Pro & fatsoenlijk inet te spelen :D
Ja, ED is echt goed te draaien op low spec machines, top quality _/-\o_

Mass lock, haaks op de body weg vliegen ;)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, mijn i5 laptop met Intel HD kan het absoluut niet (maar goed dat is dan ook geen echte graka)

edit: de snelste route is altijd zo haaks mogelijk op een massbody, of er zo wijd mogelijk omheen. Zelfs op zonnestelsel-niveau, wanneer ik langs een ster moet om naar een planeet erachter te vliegen, ga ik in een wijde boog om de ster heen om de snelheid zo hoog mogelijk te houden.

Of zelfs al wanneer een planeet- dicht bij een ster - voor mij links van de planeet ligt zal ik met een bocht van links naar recht in een boog naar de planeet vliegen om uiteindelijk meer richting de planeet te draaien (en daarmee meer loodrecht op de ster te vliegen)

[ Voor 74% gewijzigd door Stefke op 07-01-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
stefijn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:05:
Nou, mijn i5 laptop met Intel HD kan het absoluut niet (maar goed dat is dan ook geen echte graka)

edit: de snelste route is altijd zo haaks mogelijk op een massbody, of er zo wijd mogelijk omheen. Zelfs op zonnestelsel-niveau, wanneer ik langs een ster moet om naar een planeet erachter te vliegen, ga ik in een wijde boog om de ster heen om de snelheid zo hoog mogelijk te houden.

Of zelfs al wanneer een planeet- dicht bij een ster - voor mij links van de planeet ligt zal ik met een bocht van links naar recht in een boog naar de planeet vliegen om uiteindelijk meer richting de planeet te draaien (en daarmee meer loodrecht op de ster te vliegen)
Precies.

Wat ook wel eens handig kan zijn: wanneer je een NPC piraat op grote afstand achter je aan hebt, dan kan je in een grote boog om een planeet/zon/whatever vliegen, om vervolgens de planeet/zon/whatever tussen jou en de piraat te plaatsen. Jij behoudt je snelheid, en de piraat, probeert in een rechte lijn achter je te komen, en vliegt daarom vlak langs het hemellichaam en verliest daardoor enorme partij snelheid. Tegen de tijd dat hij weer op snelheid is, ben jij al geland. Voorwaarde is dus wel dat er behoorlijk wat afstand tussen jullie zit.

Ik gebruik dit nog wel eens in Adit (thanks RobV). Je moet daar bij de meeste missies naar de B ster, en die ligt op een aardige afstand van de A ster.

[ Voor 4% gewijzigd door JJvdM op 07-01-2017 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
JJvdM schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:09:
[...]

Ik gebruik dit nog wel eens in dat-ene-systeem-waar-ik-de-naam-even-van-kwijt-ben-vlakbij-HIP87414-waar-80%-van-de-missies-naartoe-gaan. Je weet wel. :)
Adit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Gefeliciteerd!

Welkom bij de club!

O7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Drumatiko schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:20:
Ben ik even rustig aan het rondvliegen,...
[afbeelding]

Komt Azteke mij even aanvallen -O-
[afbeelding]

:+
Shiii, mijn undercover naam is ontdekt :X
Gefeliciteerd, CMDR! o7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nice! Combat is bij mij echt enorm achtergebleven, zal 'm wel nooit worden vrees ik.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
SnoeiKoei schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:57:
[...]

Nice! Combat is bij mij echt enorm achtergebleven, zal 'm wel nooit worden vrees ik.
Persoonlijk vind ik combat ook een heel stuk pittiger geworden. Vroegâh kon ik met een Vulture best een uurtje achtereen in een HazRes rondknallen tot ik er zat van was. Nu lukt me een simpele Dangerous Anaconda niet eens meer. Upgraden via Engineers lijkt me de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dat je met lvl1 upgrades al op alle fronten 10 a 20% erop vooruit gaat (dus relatief weinig inspanning benodigd). Combineer dat met lvl5 dirty drives en je kunt er weer een seizoen tegenaan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ook redelijk uniek: een jump van 0,25Ly

Ik kan er in enkele uren naartoe vliegen zonder te jumpen (en dan is mijn snelheid nog laang niet maximaal)
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/vgmjta747/2017_01_07_20_53_04_Phroi_Flyuae_VK_F_d11_1301.png

maar dat lijkt me wat overdreven ;) Op dit moment is de ETA 2:45h

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 07-01-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is trouwens wel eens uitgeprobeerd (ooit gelezen op ED forum), maar je komt dan niet uit bij de ster. Je zult dan alsnog een hyperspace jump moeten maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ja dat had ik ook al eens gelezen, nog een reden om t niet te proberen :)

En ach ja, uniek. Voor mij iig, ik neem aan dat verder in het melkwegstelsel de sterren wel vaker dicht op elkaar zitten. Ik vlieg nu nog steeds onder de galactic plane van N-ster naar N-ster

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/4b9l8s0w7/2017_01_07_21_08_44_Phroi_Flyuae_ZJ_G_b53_25.pngphotos upload

Het gaat maar door, het ziet er naaruit dat de hele bovenkant en onderkant van de disc bestaan uit miljoenen neutronensterren. Het stuk in het 'midden" een stuk minder (daar lijken ze bijna afwezig)

[ Voor 83% gewijzigd door Stefke op 07-01-2017 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:58:
Ja dat had ik ook al eens gelezen, nog een reden om t niet te proberen :)

En ach ja, uniek. Voor mij iig, ik neem aan dat verder in het melkwegstelsel de sterren wel vaker dicht op elkaar zitten. Ik vlieg nu nog steeds onder de galactic plane van N-ster naar N-ster

[afbeelding]photos upload

Het gaat maar door, het ziet er naaruit dat de hele bovenkant en onderkant van de disc bestaan uit miljoenen neutronensterren.
Dat is mijn ervaring ook, alleen ik werd een beetje te roekeloos na -50 neutronen sterren. Er is een redelijke diversiteit aan grootte.

Daarnaast laatst nog een gevonden met een terraformable, waterworld en earthlike :s goldilock zone ligt wel een beetje ver (paar kls) en de ster was pas 9M jaar oud. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar goed, het was een leuke vondst :)

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/.eJwNx9ENgyAQANBdGIADqie4RgdoEAmYiEe486vp7vXvva-6x6lWVUU6rwD7wYnGrlloxJJ1ISpnjv1gnahBFImptnwJg3OTdQaDCeiXGZ-CQ3xZZ30IOD-avId3GjlfXEk-xhirt9bV7w8ksiUP.C2Cl0qjnu9vQqrtjjFR43_UErOc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ja, die schijf is heel strak afgeplat, echt een border waar de neutronensterren ineens een vlak vormen. Zojuist kom ik erachter dat daarbóven de meeste van dit maptype (N) blackholes zijn, geen neutronensterren (*): ik was naar een planetary nebula met een neutronenster gejumped, ong 100ly bóven dat vlak.
Daarna plotte ik een route (uitsluitend type N) naar beneden naar een andere route, maakte de route (met max de std fsdrange van 55) een hele rare omweg: blijken allemaal een blackhole, wel 10 achter elkaar.

De verdeling van de andere sterren is ook anders daar, in de onderste schijf liggen ook andere typen sterren ineens veel dichter bij elkaar (of juist andersom)

(edit (*) wel opvallend veel neutronensterren in de systemen van die blackholes)

edit2: als je bij een blackhole ineens volgas gaat vlieg je er in een letterlijke flits dwars doorheen. Is me al vaak gebeurd ;)

Ben hier al weer een stuk normale jumps aan het maken omdat n-sterren en blackholes veel opleveren. Easy money

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 07-01-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Is het niet zo dat de laag mee buigt met de 'bulge', de verdikking in het midden van de melkweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmmm...kan ik zo niet zien, maar ik plot mijn route met ESDM, dus daar zou dat dan te zien moeten zijn. Zou goed kunnen.

Edit: net even gekeken maar lijkt er niet op, tot nu toe niet iig. De lijn is in EDSM behoorlijk horizontaal zonder enige afbuiging.

[ Voor 36% gewijzigd door Stefke op 07-01-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Er zijn 2 lagen ns/bh: 1 vanaf ongeveer 1000ly boven de galactic plane, de andere vanaf 1000lh er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja dat zei ik, de hele onder- en bovendisk ;) wel goed om te weten als je haast hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Maar ja... Met een jumprange van 200+ hoef je nooit haast te hebben... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Ik geef de deep space missie op.

Het plotten loopt iedere keer vast, zelfs met het gebruik van de Neutron router website. Elke keer kom ik op een punt waar de route niet verder te plotten valt. Plannen via de galaxy map is sowieso niet te doen, je hebt geen idee of je een ster aanklikt die op de route ligt of niet. Met veel pijn en moeite maak ik dan een route een beetje om is, en daarna is er weer iets unplottable.

Ik kan natuurlijk van de EDSM een route plukken naar Sag A*, maar die zijn vaak ook voor super-jump schepen, en mijn Asp kan slechts 31LY per keer. Misschien had ik (nee, weet ik wel zeker) eerst mij FSD moeten engineeren.

Dus... tenzij iemand nog een goeie tip heeft, kom ik trug noar huus en heb ik in elk geval een ervaring rijker en veel exploration data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Waar zit jij? (pic van map of zo?).

Ik zit nu op ong 2500ly van Saga, maar nog geen enkele probleem om een route te vinden. (Maar ik kan me voorstellen dat dat gaat veranderen. Vooral wanneer ik zometeen uit de neutronenregio omhoog naar Saga moet)

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/lwqcmhhmv/Knipsel.png
Links die knoop Colonia, die knik omhoog op het eind is een uitstapje naar een stel blackholes dat ik aan het maken ben. Ik ga eerst nog een flink stuk rechtdoor, ik schat iig 1700-2000ly en dan schuin omhoog.

Het is wel erg gemakkelijk ja, met die jumps van 200Ly.

[ Voor 55% gewijzigd door Stefke op 08-01-2017 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

GeeBee schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:45:
Ik geef de deep space missie op.

Het plotten loopt iedere keer vast, zelfs met het gebruik van de Neutron router website. Elke keer kom ik op een punt waar de route niet verder te plotten valt. Plannen via de galaxy map is sowieso niet te doen, je hebt geen idee of je een ster aanklikt die op de route ligt of niet. Met veel pijn en moeite maak ik dan een route een beetje om is, en daarna is er weer iets unplottable.

Ik kan natuurlijk van de EDSM een route plukken naar Sag A*, maar die zijn vaak ook voor super-jump schepen, en mijn Asp kan slechts 31LY per keer. Misschien had ik (nee, weet ik wel zeker) eerst mij FSD moeten engineeren.

Dus... tenzij iemand nog een goeie tip heeft, kom ik trug noar huus en heb ik in elk geval een ervaring rijker en veel exploration data.
Ach, ik deed mijn eerste trip in een cobra en die kon niet veel verder dan 20 lichtjaar 8)7 En er zijn spelers in een sidewinder naar colonia gegaan...

Als het bepalen van de richting in de Galaxy map lastig is helpt misschien het volgende:
1. Plaats een bookmark op het systeem waar je heen wilt, dit wordt altijd getoond op de kaart.
2. Zet de kaarttype op map. Dan zie je alleen maar de sterren in een kleine bol om je huidige geselecteerde ster. In realistische modus zie je alle sterren uit de Melkweg
3. Plaats een filter op het type sterren die interessant zijn. Zie je nog minder sterren in de map modus
4. Kijk in de instelling van het spel naar hoe je door de Galaxy map kan navigeren. Je kan daar ook doorheen vliegen net zoals je met je schip vliegt b.v. met HOTAS. Daarmee wordt het makkelijker om richting een bookmark te navigeren. In de map modus worden dan nog steeds de sterren om je heen getoond

Hoop dat dit een beetje kan helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Zo doet ik t ook, in mapmode kun je zoveel sterren aanzetten als je wil (tot op zekere hoogte)

Divers systeem
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/9w4wlra87/2017_01_08_09_38_21_Hypoe_Pruae_BA_A_g20.png[/url]

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/49d520x3b/2017_01_08_09_46_10_Hypoe_Pruae_BA_A_g20.png

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/exgw0v72f/2017_01_08_09_49_28_Hypoe_Pruae_BA_A_g20.png

2 blackholes
1 neutronstar
1 T-type dwarf met ringsysteem
1 K-type
1 M-type
1 L-type
1 enorme iceworld van 18 earthmasses
(en natuurlijk een heleboel planeetjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

azteke schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:26:
[...]

Ach, ik deed mijn eerste trip in een cobra en die kon niet veel verder dan 20 lichtjaar 8)7 En er zijn spelers in een sidewinder naar colonia gegaan...
Er zijn mensen met sidewinders naar Beagle Point gegaan! (65.000 ly vanaf Sol). :D

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-01-2017 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Hmmm... ik heb net een manier gevonden om langs de neutronenhighway te navigeren (tot nu toe selecteerde ik de sterren handmatig, dat ik daar niet eerder aan dacht):
- map op N-type filteren (deed ik al)
- route van 1000ly plotten (of zo ver als het plotten nog redelijk snel werkt)
- Als je dan de 4e jump selecteert voor je volgende jump, die ligt altijd meestal op +/- 4x je normale jumpafstand, dus komt ongeveer overeen met een gecharged FSD. Je route kun je gewoon laten staan. Na een paar tests is de afwijking op wat je maximaal bij puur handmatige selectie zou kunnen halen vrij klein
- het zou efficienter kunnen wanneer je alsnog handmatig langs de route zelf het meest optimale punt selecteert (dus net wat verder dan het 4e punt), maar dan moet je route telkens herrekenen wat soms wel wat te lang kan duren (kun je misschien net zo goed zelf gaan zoeken). Als je niet te lange route berekent kan het wel, want als je zelf een jump selecteert net iets verder dan het eerst 4-volgende punt wordt de route toch weer opnieuw berekend

Let op: werkt alleen echt in de neutronenvelden, omdat daar zoveel neutronensterren zijn dat je altijd stappen van tegen je max jump kunt maken

Iig nooit meer zoeken naar de juiste richting (alhoewel me dat redelijk makkelijk afging)

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 08-01-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Mooie post Stefijn!

Is er iemand van wie ik een aantal modular terminals kan overnemen? Ik heb er 25 nodig om Marco Qwent te inlocken, maar vinden van die dingen als mission reward schiet niet op. Zit nu in Shinrarta omdat ze in high-tech boom systems te vinden zouden moeten zijn.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik ga het nog één keer proberen, anders geef ik de RES sites op, elke keer 200/500k bounties, en dan raak ik per ongeluk een clean of federal schip, en wordt ik afgeknald.... ipv 3M rijker ben ik ondertussen 250K 350K armer :( (en das veel, als je maar 150K balance hebt, was vorige keer op 2000 credits na m'n schip kwijt omdat ik tegen spacestation aanknalde toen ik weg wilde uit RES :P)

is er nog een andere site behalve coriolis waar je je ship config kan maken, want de MKIV van de site en die van mij komen niet bepaald overeen (bijv. die van coriolis heeft 5 hardpoints, ik maar 4)

[ Voor 20% gewijzigd door zion op 08-01-2017 15:27 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je niet toevallig de Cobra MK3 ipv MK4? :P
Ervig schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:16:
Mooie post Stefijn!

Is er iemand van wie ik een aantal modular terminals kan overnemen? Ik heb er 25 nodig om Marco Qwent te inlocken, maar vinden van die dingen als mission reward schiet niet op. Zit nu in Shinrarta omdat ze in high-tech boom systems te vinden zouden moeten zijn.
Op het moment ben ik voornamelijk aan het bounty hunten, en krijg dus geen MT's. Als je wilt kan ik de missionboard voor je in de gaten houden wanneer ik de bounties inlever en missies pakken die MT's opleveren (dit MT's in de cargo bay maken bounty hunten misschien ook wel wat spannender :+ )

[ Voor 88% gewijzigd door Drumatiko op 08-01-2017 16:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
* zion gaat zich heel hard schamen.....

is een Viper MKIV, geen Cobra......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EtCqXoxa79UdmFYa9aKF1fgH/full.jpg

maar als jullie nog tips hebben qua outfitting hoor ik ze nog steeds graag :P

[ Voor 62% gewijzigd door zion op 08-01-2017 16:19 ]

systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
Het ligt eraan wat je wilt.
E-spullen zijn het minst goede, D levert gewichtsvoordelen op dus het eerste wat ik doe is sparen en E omruilen voor D.
A is het beste, kost wat, maar wel de beste output voor iets minder gewicht dan D. B en C sla ik als het kan dus altijd over.

Voor de rest: concentreer je op wat je wilt. Een FSD interdictor voor Hazres hunting is overbodig, Cargo ook.

Voor een HaZres Hunter, zou ik dit doen:
Standaard: A powerplant en A powerdistributor voor het snelste opladen van je lasers. Ik zou als eerste de powerdistributor upgraden dan hou je het langer vol.
Optional: A shield generator, cargo en interdictor vervangen door Hull reenforcement pachages, fuel scoop en discovery scanner kunnen ook weg. Hier als eerste je shield upgraden.
Je kunt alles gratis opslaan en gebruiken als je ergens anders heen wilt.
Utility mount: koop een Chaff launcher als verdediging, KWS laten ztten, levert geld op.
Oh ja: militairy grade bulkheads!

[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 08-01-2017 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
zion schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:26:
Ik ga het nog één keer proberen, anders geef ik de RES sites op, elke keer 200/500k bounties, en dan raak ik per ongeluk een clean of federal schip, en wordt ik afgeknald....
Ik ben bang dat je dan toch meer geduld moet opbrengen en pas schieten als de scan echt voltooid is. Gebruik geen turreted wapens die schieten vanzelf, en laat de vuurknop los als het druk wordt. Houd je scanner in de gaten (inzoomen!) om te kijken wie er allemaal meevechten zodat je niet een langsvliegende npc raakt. Het helpt ook om dichter op jij vijand te zitten (soms).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
RobV schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:22:
[...]

Ik ben bang dat je dan toch meer geduld moet opbrengen en pas schieten als de scan echt voltooid is. Gebruik geen turreted wapens die schieten vanzelf, en laat de vuurknop los als het druk wordt. Houd je scanner in de gaten (inzoomen!) om te kijken wie er allemaal meevechten zodat je niet een langsvliegende npc raakt. Het helpt ook om dichter op jij vijand te zitten (soms).
Mja, zoals ik al eens gezegd heb, ik heb restless leg syndrome, maar in mijn handen heb ik dat dus ook, dus ik heb soms spasmes, en dan druk ik per ongeluk op muisknop.... ergo.... Fire!

niet handig dus, maar mijn turrets (target only) blijven keurig rustig zolang ik niet per ongeluk op vuren druk :P
Drumatiko schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:28:
Zelf heb ik 2 turrets op de Corvette zitten, en ze leveren nooit een probleem op;
- Ze stoppen met schieten als er een NPC tussendoor vliegt.
- Ze beginnen pas met schieten als ik een ander (niet-turret) wapen afvuur.
Ligt ook echt aan mezelf.
Het belangrijkste is trigger discipline. Wat ik zelf doe, is het aanmaken van een separate wapengroep met de kill warrent scanner erin. Pas wanneer ik de complete scan heb gedaan, switch ik naar een wapengroep waar de echte wapens in aanwezig zijn (zie het maar als een arming-protocol).
Heb KWS op Rechter muis, de rest op links.
Zion, waar ben je aan het bounty hunten? Vanavond kan ik wel even jouw kant op komen, dan schieten we even wat credits bij elkaar ;)
helemaal top, 15 januari ben ik thuis, je wilt nu (via sateliet) niet met me teamen, ik denk dat dat ook een grote reden is dat ik de hele tijd good guys raak, mijn lag is op dit moment te hoog. (500ms+)

[ Voor 39% gewijzigd door zion op 08-01-2017 16:34 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelf heb ik 2 turrets op de Corvette zitten, en ze leveren nooit een probleem op;
- Ze stoppen met schieten als er een NPC tussendoor vliegt.
- Ze beginnen pas met schieten als ik een ander (niet-turret) wapen afvuur.

Het belangrijkste is trigger discipline. Wat ik zelf doe, is het aanmaken van een separate wapengroep met de kill warrent scanner erin. Pas wanneer ik de complete scan heb gedaan, switch ik naar een wapengroep waar de echte wapens in aanwezig zijn (zie het maar als een arming-protocol).

Zion, waar ben je aan het bounty hunten? Vanavond kan ik wel even jouw kant op komen, dan schieten we even wat credits bij elkaar ;)
[...]
helemaal top, 15 januari ben ik thuis, je wilt nu (via sateliet) niet met me teamen, ik denk dat dat ook een grote reden is dat ik de hele tijd good guys raak, mijn lag is op dit moment te hoog. (500ms+)
Owja, was het alweer vergeten :9 . Geef maar een gil als je zover bent ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Drumatiko op 08-01-2017 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
Drumatiko schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:28:
Wat ik zelf doe, is het aanmaken van een separate wapengroep met de kill warrent scanner erin. Pas wanneer ik de complete scan heb gedaan, switch ik naar een wapengroep waar de echte wapens in aanwezig zijn (zie het maar als een arming-protocol).
Ik heb de KWS gewoon in firegroup 1. Als je een schip target, zie je automatisch (na een paar seconden) wel of hij Wanted is. Slopen en scannen kan tegelijk en werkt sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
stefijn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:21:
Waar zit jij? (pic van map of zo?).
Ik zit nu in de Aucoks-systemen, hierna moet ik naar de de Drojaea's, maar er lijkt wel een soort kloof te zitten waar ik niet overheen kom. Zelfs als ik in de Neutron Router mijn range verlaag naar 25LY moet ik langs Aucoks TY-Z d13-0, het systeem waar alle routes zo ongeveer langs lopen (Neutron star) en daar kom ik niet.
Als ik er omheen moet, kost me dat waarschijnlijk teveel tijd. Vandaag de laatste dag van de kerstvakantie, dus de komende dagen niet al te veel tijd vrees ik...

[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 08-01-2017 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GeeBee schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Ik heb de KWS gewoon in firegroup 1. Als je een schip target, zie je automatisch (na een paar seconden) wel of hij Wanted is. Slopen en scannen kan tegelijk en werkt sneller.
Dat kan ook, maar het liefst heb ik lasers en multicanons in dezelfde groep zitten. Lasers zitten dan onder primairy, multicanons onder secondairy. Maargoed, meerdere wegen leiden naar HIP87414 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Drumatiko schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:38:
Dat kan ook, maar het liefst heb ik lasers en multicanons in dezelfde groep zitten. Lasers zitten dan onder primairy, multicanons onder secondairy. Maargoed, meerdere wegen leiden naar HIP87414 :+
Snap ik even niet, je wilt toch nooit cannons en lasers op dezelfde groep hebben?
Ik zou dan gaan voor KWS + Shield killers group 1 (of in dezelfde groep button 1)
Hull/ship/module damage group 2 (of in dezelfde groep button 2)
Of zie ik dat nou verkeerd?
Jij zegt eigenlijk hetzelfde, nvrmnd

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 08-01-2017 16:49 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zion schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Snap ik even niet, je wilt toch nooit cannons en lasers op dezelfde groep hebben?
Ik zou dan gaan voor KWS + Shield killers group 1
Hull/ship/module damage group 2
Of zie ik dat nou verkeerd?
Met een upgevoerde lvl8 power distributer met weapon-recharge mod erop, krijg je je energie reserve nagenoeg niet leeg geschoten wanneer er 4 pips in zitten. Wanneer een schip zich van me wegdraait krijgt ie 4 pips aan vuurkracht op zijn donder (en bij incomming dmg 4 in shields, en 2 elders). Aangezien de multicanons lvl4 zijn, duurt het vrij lang voordat ik door mijn ammo heen ben, en maakt het dus niet uit als ik kogels "verspil" op een shield (terwijl ze toch nog behoorlijk wat dmg doen op de schilden).

De KW-scanner zit bewust in een aparte groep zodat je niet per ongeluk kan schieten.

Edit:
Group 1: niets op primary, KW-scanner op secondary.
Group 2: Lasers op primary, multicannons op secondary
Group 3: idem als group 2, maar zonder laserturrets

[ Voor 8% gewijzigd door Drumatiko op 08-01-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Drumatiko schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:49:
[...]

Met een upgevoerde lvl8 power distributer met weapon-recharge mod erop, krijg je je energie reserve nagenoeg niet leeg geschoten wanneer er 4 pips in zitten. Wanneer een schip zich van me wegdraait krijgt ie 4 pips aan vuurkracht op zijn donder (en bij incomming dmg 4 in shields, en 2 elders). Aangezien de multicanons lvl4 zijn, duurt het vrij lang voordat ik door mijn ammo heen ben, en maakt het dus niet uit als ik kogels "verspil" op een shield (terwijl ze toch nog behoorlijk wat dmg doen op de schilden).

De KW-scanner zit bewust in een aparte groep zodat je niet per ongeluk kan schieten.
Daarop voortbordurend, kan ik dan mijn KWS in groep 2(,LMB) zetten naast mijn FSD interdictor (want die doet het toch niet in normal space) om zodoende wel een aparte groep te hebben zonder dat ik teveel firegroups heb, of gaat m'n FSDI dan bokken?Dat kan blijkbaar, eerst uitvinden, dan vragen zion...

Blijft de vraag, wat kan ik nu nog aan m'n build doen, of is het het waard om nog wat aan m'n build te doen, of moet ik gewoon gaan sparen voor een beter schip.

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 08-01-2017 17:00 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zion schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:53:
[...]

Daarop voortbordurend, kan ik dan mijn KWS in groep 2(,LMB) zetten naast mijn FSD interdictor (want die doet het toch niet in normal space) om zodoende wel een aparte groep te hebben zonder dat ik teveel firegroups heb, of gaat m'n FSDI dan bokken?
Volgens mij kan je zoveel firegroups aanmaken als je zelf wilt (en de firegroup kan je vervolgens weer opdelen in primary en secondary). Ik heb zelf nooit geprobeerd om de interdictor en de KWS in dezelfde groep te plaatsen (dus bijvoorbeeld beiden onder secondary), maar het lijkt mij dat dit gewoon moet kunnen. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
Probleem opgelost!
Ik heb in de Neutron Router de effieciency op 100% gezet. Dit levert zo goed als mogelijk rechtstreekse route op met geen enkele omweg naar een neutron star, maar gek genoeg wel een route met de minste jumps...
Mooi verdeeld in blokjes van max. 1000 LY / 33 jumps, dus per blokje ruim een half uur = 17 vlieguren. Dat is te doen binnen de resterende missietijd van 18 16 dagen.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeBee op 08-01-2017 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Drumatiko schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:59:
[...]

Volgens mij kan je zoveel firegroups aanmaken als je zelf wilt (en de firegroup kan je vervolgens weer opdelen in primary en secondary). Ik heb zelf nooit geprobeerd om de interdictor en de KWS in dezelfde groep te plaatsen (dus bijvoorbeeld beiden onder secondary), maar het lijkt mij dat dit gewoon moet kunnen. :Y)
Klopt, dat kan ook gewoon! Tijdens supercruise werkt dan alleen de interdictor, tijdens normale vlucht werkt alleen de KWS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Drumatiko schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:37:
Heb je niet toevallig de Cobra MK3 ipv MK4? :P

[...]

Op het moment ben ik voornamelijk aan het bounty hunten, en krijg dus geen MT's. Als je wilt kan ik de missionboard voor je in de gaten houden wanneer ik de bounties inlever en missies pakken die MT's opleveren (dit MT's in de cargo bay maken bounty hunten misschien ook wel wat spannender :+ )
Dank maar dat hoeft niet hoor. Maar mocht iemand er toevallig een paar van een missie krijgen, stuur maar een pm en dan kom ik graag online om ze op te halen.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/6efvm2s93/2017_01_08_10_27_05_Hypio_Proo_DX_A_d1_3824.png

Ik ben aan het einde van het neutronenveld gekomen, op ongeveer 1500Ly onder een hoek van 45 graden tov Sagittarius A. Hier stopt het dichte web van neutronensterren om over te gaan in een kleine 120 ly minder dicht om vervolgens vrijwel geheel uit te dunnen, zeker naar boven

Ik kan niet ontdekken dat de schijf met neutronensterren naar onderen afbuigt vanwege de bulge van het stelsel (zoals Drumatiko voorstelde), dat lijkt niet zo te zijn. Het stopt gewoon, een verticale "muur". Recht onder me gaat het honderden lichtjaren door, boven was het al dungezaaid en sterft het snel af, voor me dunt het nu dus sterk uit.

Richting SagA (45 graden omhoog) zijn weinig neutronensterren meer, maar ik heb er nog een aantal gevonden :)

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/k9e64jmo7/2017_01_08_18_07_02_Byoomao_QE_H_d10_6174.png

Eens zien hoe ver ik kom

Heb trouwens nog wat geoefenend met mn procedure en ook de safety ingebouwd tegen disconnects bij het jumpen naar N-sterren:
- jump + gas naar 0
- binnenkomst bij neutronenster: honk (discovery), select neutronenster (detailscan = 50k-150k opbrengst)
- terwijl de scan loopt en mijn snelheid afzakt schakel ik SC uit (creert een savepoint tegen disconnect)
- snelheid naar max
- (detailsscan loopt nog)
- systemmap bestuderen (meestal niks te zien)
- galaxymap openen om op de route het 4e punt te selecteren (in de praktijk ligt dat voor mij altijd op >95% van mijn max afstand)
- supercruise starten
- flare invliegen en FSD laden
- jump starten naar volgende systeem

Wanneer je niet het 4e punt selecteert maar iets in de buurt (bijv om net die laatste ly eruit te persen, of voor een tankstop) dan gaat niet alleen de route herberekenen wat best lang duurt soms, maar vanwege het herberekenen gaat je navtarget ook automatisch weer terug naar het 1e punt vd route (je raakt dan je 4e navpunt kwijt dat je net geselecteerd hebt). Het handigst is dus gewoon het 4e navpunt pakken en een paar ly voor lief nemen

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 08-01-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Moet zo veel moeite doen om geen HTC Vive te kopen.

Zeg me dat het een rotding is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

EliteGhost schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:30:

Het is een rotding! Zo irritant dat ie vast zit met draadjes, draadjes, en nog eens draadjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

Het is een rotding! (maar als je hem koopt, kunnen we dan een keertje samen knikkeren :P)

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

>:)

Zie het maar als de eerste (zwart/wit) televisie. Je weet dat de kwaliteit binnen no-time achterhaald zal zijn, maar damn wat is het een leuke entertainment!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EliteGhost
zion schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:58:
[...]

Het is een rotding! (maar als je hem koopt, kunnen we dan een keertje samen knikkeren :P)
Gekocht :'(
Ik heb afgelopen jaar flink gespaard voor een auto. Maar die kreeg ik tot mijn verassing als cadeau (2e hands auto, wel redelijk blijven maar ik ben er ZEER blij mee). Dus heb ik wat geld over. De rest blijf ik gewoon sparen maar dit moet toch kunnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stefke
Laatste tussenstop voor SagA

Een zeer vlakke planeet op 6Ls van zijn ster. Lekker temperatuurtje :)

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/44rrbbjbb/2017_01_08_20_29_49_Byoomao_UQ_J_b56_167.png
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/hkes0rrt3/2017_01_08_20_35_23_Byoomao_UQ_J_b56_167.png

Was niet slim van me, want de gravity is 1.3. En dat zonder boost en underpowered thrusters en een minimaal schild. T ging goed, met beleid, maar de laaste 200m toch even te snel en beng, 38% hull weg.
Dat soort risico's moet je op zo'n trip niet nemen....

Volgende stop Sagittarius A

Geen navigatieproblemen overigens, gaat prima als je de map goed gebruikt. Wel de laatste 450ly geen neutronensterren meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 08-01-2017 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
stefijn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:38:
Laatste tussenstop voor SagA

Een zeer vlakke planeet op 6Ls van zijn ster. Lekker temperatuurtje :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Was niet slim van me, want de gravity is 1.3. En dat zonder boost en underpowered thrusters en een minimaal schild. T ging goed, met beleid, maar de laaste 200m toch even te snel en beng, 30% hull weg.
Dat soort risico's moet je op zo'n trip niet nemen....

Volgende stop Sagittarius A

Geen navigatieproblemen overigens, gaat prima als je de map goed gebruikt. Wel de laatste 450ly geen neutronensterren meer.
Werkelijk fantastische plaatjes weer, Stefijn! Als m'n Vive binnen is ga ik ook weer eens verkennen. Je weet het goed te verkopen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
EliteGhost schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:07:
Gekocht :'(
Ik heb afgelopen jaar flink gespaard voor een auto. Maar die kreeg ik tot mijn verassing als cadeau (2e hands auto, wel redelijk blijven maar ik ben er ZEER blij mee). Dus heb ik wat geld over. De rest blijf ik gewoon sparen maar dit moet toch kunnen. :D
Dude, dat is een goed ding, je hebt:
A; een auto
B: een Vive

Tuurlijk, je gaat nog betere krijgen, maar voor nu heb je het beste van 2 werelden, sit back, relax, exhale, inhale, enjoy.....

btw, als je nog een 350Z wil kopen met nieuwe koppeling, racevliegwiel, en 135K op de teller, nieuwe achterbanden, en als ik er niet mee rij staat hij in de garage, moet je het even zeggen, voor een tweaker wil ik wel een goede deal maken ;) (2003 model, daar kan je redline nog zelf aanpassen, met modificaties redlined hij op 6900 toeren, maar kan je hem doortrekken tot 7300, wat een GPS snelheid geeft van 111km/h in zijn 2, waarmee je zelfs vandaag de dag nog de meeste sportauto's een "run for their money" geeft (<4 sec 0-100.) _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door zion op 08-01-2017 21:04 ]

systeem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefke
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/bm0yqj8uf/2017_01_08_20_54_28_Juenae_VC_E_c1_55.png

De cloud van het beest is in zicht!

Maar dat bewaar ik voor morgen :) Eens zien wat t brengt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
zion schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:48:
[...]

Dude, dat is een goed ding, je hebt:
A; een auto
B: een Vive

Tuurlijk, je gaat nog betere krijgen, maar voor nu heb je het beste van 2 werelden, sit back, relax, exhale, inhale, enjoy.....

btw, als je nog een 350Z wil kopen met nieuwe koppeling, racevliegwiel, en 135K op de teller, nieuwe achterbanden, en als ik er niet mee rij staat hij in de garage, moet je het even zeggen, voor een tweaker wil ik wel een goede deal maken ;)
Naja, aan de vele recensies te zien zijn de huidige VR apparaten al heel goed. Veel mensen hebben ondanks de grafische aspecten van een spel (het ziet er nooi uit zoals de echte wereld) toch niet het gevoel dat ze in "maar een spelletje spelen". De resolutie is goed, 90hz werkt goed, bewegingssensoren zijn "goed genoeg" dus wat dat betreft zullen de verbeteringen marginaal zijn denk ik zo.
Voor de Vive komen nog: draadloos (wel een accu in je broekzak maar.. mwoh), een geweer + pistool en zelfs handschoenen om je eigen klauwen te zien.

Mooie toekomst.

Wat betreft de auto: Ranault Twingo uit 2009. 1.2, 4 cilinder motortje. Maakt wat meer kabaal dan dat ik gewend ben maar een eerste auto met elektrisch verstelbare spiegels en airco? Dat hadden mijn ouders vroegah niet. Ben er zeel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:56:
[afbeelding]

Je hebt een kikker op je motorkap :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daPet schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:21:
[...]

Je hebt een kikker op je motorkap :P
_O-

Deep Space Syndrome detected :D
spoiler:
(En een witte kikker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

zion schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:26:
is er nog een andere site behalve coriolis waar je je ship config kan maken, want de MKIV van de site en die van mij komen niet bepaald overeen (bijv. die van coriolis heeft 5 hardpoints, ik maar 4)
De Cobra Mk IV heeft 5 hardpoints (3 small, 2 medium), de Mk III maar 4. Als je 4 hardpoints hebt, heb je geen Cobra Mk IV. Of heb je het over de Viper? Daar hebben zowel Viper als Viper Mk IV 2 small en 2 medium (totaal 4) hardpoints.

Laatste pagina niet gelezen. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-01-2017 22:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee
The journey so far!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JcUyZYx.png
Links onderin de bubble, dan mijn huidige positie en iets verderop de bestemming over 35 jumps.
Helemaal rechts boven aan de andere kant van Sag A* de bestemming van de missie.

Makes you feel very humble

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GeeBee schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:59:
The journey so far!

[afbeelding]
Links onderin de bubble, dan mijn huidige positie en iets verderop de bestemming over 35 jumps.
Helemaal links rechts boven aan de andere kant van Sag A* de bestemming van de missie.

Makes you feel very humble
Fixed it for ye.
Da's nog een stukkie te gaan... :D Ik zit net ten noorden van dat gele labeltje linksboven, Colonia. Op weg naar Beagle Point. Ik kwam er net achter dat ik vandaag de magische grens van 10.000 bezochte systems gepasseerd ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7M9U9mvdbcR7n9v8Jxpd8Apg/full.jpg

Ik ga nu overnachten in een pittoresk neveltje. Gelukkig heb ik dikke gordijnen in mijn schip want donker wordt het hier niet (dit is de nachtkant van de planeet 8)7 )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T6lm8Hzqph1vUrJ6I6KEGFOL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
SnoeiKoei schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:43:
De Cobra Mk IV heeft 5 hardpoints (3 small, 2 medium), de Mk III maar 4. Als je 4 hardpoints hebt, heb je geen Cobra Mk IV. Of heb je het over de Viper? Daar hebben zowel Viper als Viper Mk IV 2 small en 2 medium (totaal 4) hardpoints.

Laatste pagina niet gelezen. :'(
Jaja, insult to injury, ik schaam me al diep genoeg ;)
SnoeiKoei schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:41:
[afbeelding]

Ik ga nu overnachten in een pittoresk neveltje. Gelukkig heb ik dikke gordijnen in mijn schip want donker wordt het hier niet (dit is de nachtkant van de planeet 8)7 )
[afbeelding]
Wish i could be there..... alas, work work work.... o<:)

edit:
aaargh, slapen is echt een vervelend biologisch ritme, nu heb ik nog 6 missies staan die de aankomende 3 uur completed moeten zijn, dus ik ga maar ff vliegen :P

[ Voor 38% gewijzigd door zion op 09-01-2017 03:59 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

stefijn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:56:
[afbeelding]

Ik ben nog een paar honderd LY verwijderd van Sag A. Als ik op tijd ben vanavond dan samen springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Leuk, goed plan! Ik ga de laatste 35Ly gewoon jump voor jump, zodat die wolk die rond SagA lijkt te hangen steeds groter wordt, lekker dreigend :)

Ik weet nog niet hoe laat ik ga, maar dat sluiten we dan wel even kort

Kan ik mooie screens maken als jij SagA induikt >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 09-01-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stefijn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:30:

Doe maar voorzichtig, Sag A* is net wat gevaarlijker dan de rest van de zwarte gaten in ED. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Echte mannen vliegen de laatste 1000ly naar Sag A* in economical-mode O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
En dan een uur wachten op een route? Nee dank u
SnoeiKoei schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:23:
[...]

Doe maar voorzichtig, Sag A* is net wat gevaarlijker dan de rest van de zwarte gaten in ED. :P
"normale" zwarte gaten zijn helemaal niet gevaarlijk zelfs. Ik ben al minimaal 10x dwars door een zwart gat gevlogen, letterlijk :)

[ Voor 79% gewijzigd door Stefke op 09-01-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
SnoeiKoei schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:41:
[...]

Fixed it for ye.
Da's nog een stukkie te gaan... :D Ik zit net ten noorden van dat gele labeltje linksboven, Colonia. Op weg naar Beagle Point. Ik kwam er net achter dat ik vandaag de magische grens van 10.000 bezochte systems gepasseerd ben.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik blijf op dat duimpje meppen maar kan maar 1 '+1' geven :(

Schitterend zicht! Heb je de naam van het systeem voor ons? Daar wil ik wel eens met mijn Cutter naartoe. Fighters en SRV's meenemen. Voor minder luxe ga ik niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stefijn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:43:
En dan een uur wachten op een route? Nee dank u

[...]

"normale" zwarte gaten zijn helemaal niet gevaarlijk zelfs. Ik ben al minimaal 10x dwars door een zwart gat gevlogen, letterlijk :)
Inderdaad, je supercruist normaal gewoon door black holes heen. Alleen als je met 0 throttle langzaam naar een BH dobbert klap je er op een gegeven moment uit. Met meer dan 1000 1st scans van zwarte gaten tijdens mijn vorige exploration trip (don't ask) ben ik er maar een handvol tegen gekomen die wat linker zijn en daarvan is SagA er 1.
EliteGhost schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:19:
[...]

Ik blijf op dat duimpje meppen maar kan maar 1 '+1' geven :(

Schitterend zicht! Heb je de naam van het systeem voor ons? Daar wil ik wel eens met mijn Cutter naartoe. Fighters en SRV's meenemen. Voor minder luxe ga ik niet :p
:D
Sorry, deze houd ik voorlopig nog even voor mezelf. Ik heb een paar uur lopen speuren naar planetary nebulae op de kaart en heb er een kleine 50 gebookmarked die ik nu allemaal langs vlieg om te zien of er al iemand geweest is. Tot nu toe heb ik er vanaf Jacques Station 7 gehad die allemaal al bekend waren. Nummer 8 (van die screenshots) heeft nog geen name tags dus die is voor mij, als ik nergens crash of er niemand eerder op casht ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
[b]SnoeiKoei schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:26: :D
Sorry, deze houd ik voorlopig nog even voor mezelf. Ik heb een paar uur lopen speuren naar planetary nebulae op de kaart en heb er een kleine 50 gebookmarked die ik nu allemaal langs vlieg om te zien of er al iemand geweest is. Tot nu toe heb ik er vanaf Jacques Station 7 gehad die allemaal al bekend waren. Nummer 8 (van die screenshots) heeft nog geen name tags dus die is voor mij, als ik nergens crash of er niemand eerder op casht ofzo.
Flauw hoor, had ik je nog wel een thumbs up gegeven omdat EliteGhost er maar ééntje aan je kon uitdelen :P
Je kan toch diegene die je al bezocht hebt delen ;)

niet dat ik er ook maar ergens in de buurt kom, maar toch :+
SnoeiKoei schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:04:
Ik deel hem als ik mijn exploration data heb gecasht en het systeem op mijn naam staat ;)
Goeie Koei! :P

[ Voor 12% gewijzigd door zion op 09-01-2017 16:12 ]

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

zion schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:58:
[...]

Flauw hoor, had ik je nog wel een thumbs up gegeven omdat EliteGhost er maar ééntje aan je kon uitdelen :P
Je kan toch diegene die je al bezocht hebt delen ;)

niet dat ik er ook maar ergens in de buurt kom, maar toch :+
Ik deel hem als ik mijn exploration data heb gecasht en het systeem op mijn naam staat ;)

Ik zal vanavond even kijken, ik heb eerder al heel wat van die nebulae bezocht en daar kan ik wel een lijstje van posten.

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-01-2017 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Ik zal vanavond even kijken, ik heb eerder al heel wat van die nebulae bezocht en daar kan ik wel een lijstje van posten.
Fraaie Nebula! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
SnoeiKoei schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Met meer dan 1000 1st scans van zwarte gaten tijdens mijn vorige exploration trip (don't ask)
I get it....blackholes en neutronensterren leveren gewoon veel op, 50 a 150k per systeem en nog een 20-30 voor een first. Als je dan zo'n neutronenveld navigeert, ik scan alleen nog maar N-systems. Levert enkele miljoenen per uur op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat ik niet helemaal snap aan dit neutronensterren verhaal, ik snap dat je daarmee een 4x FSD boost krijgt. Maar hoe kan je die als 'neutron highway' gebruiken? Want je fuel raakt toch snel op en neutronensterren kan je niet scoopen voor zover ik weet (zit niet in KGBFOAM). Dus zelfs met extra tanks een jump of 8 en het is leeg?

Ik zit er over te denken om een exploring trip te doen, ik zit het dichtste bij elite qua exploring namelijk. Okee, trade nog iets dichter maar dat begin in een beetje zat te worden op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Vergelijk het met éénmalig overclocken van de FSD voor je eerstvolgende sprong. Ik weet niet of het dan ook ook 4x zoveel brandstof kost voor die ene sprong. (Snoeikoei zegt hieronder van wel, tenminste... beetje vage reactie :) Nee... net => het kost bijna 4x zoveel, dus ja het kost wel extra??..)
Je moet inderdaad wel of en toe een gewone ster bezoeken om te tanken.

Volgens mij is het wel zo dat een Neutron Highway alleen maar (?) effectief is bij een grote standaard jumprange, dus ná het upgraden via Engineers. Bij een standaard FSD als de mijne (33LY max) ben je meer tijd/sprongen kwijt op weg naar de eerstvolgende Neutron star dan dat zo'n extra grote sprong oplevert.

[ Voor 51% gewijzigd door GeeBee op 09-01-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nee, het kost net 4x zoveel brandstof. Dus je moet idd goed in de gaten houden of je nog genoeg fuel hebt maar in gebieden met veel neutronensterren zijn ruimschoots voldoende 'scoopables' voor handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:37:
Nee, het kost net 4x zoveel brandstof. Dus je moet idd goed in de gaten houden of je nog genoeg fuel hebt maar in gebieden met veel neutronensterren zijn ruimschoots voldoende 'scoopables' voor handen.
Ah ik las hier dat in de boven en onderste schijf alleen maar neutronensterren zaten? Maar dat valt dus wel mee?

Ik heb net (na wat farmen op 17 Draconis) een Cutter gekocht, maar misschien ruil ik hem toch maar in voor een Anaconda (heb 'maar' 500M assets dus beiden gaat niet) want het verschil in jumprange is enorm.

Nog een vraagje voor jullie explorers, nemen jullie dan ook een ship launched fighter mee? Qua verdediging natuurlijk niet echt nodig zo ver van de bubble maar het lijkt me wel leuk om over planeten rond te scheuren met zo'n ding :) Aan de andere kant heeft het voor exploring geen praktisch nut en je moet dan verplicht een copiloot meenemen. En het kost natuurlijk rond de 1LY jump range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Ik heb verder geen fratsen bij me, want ik heb haast, dus wil per sé een zo licht mogelijk schip = maximale jumprange :)
Maar ik ben dan ook gewoon een touroperator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

stefijn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:30:
Leuk, goed plan! Ik ga de laatste 35Ly gewoon jump voor jump, zodat die wolk die rond SagA lijkt te hangen steeds groter wordt, lekker dreigend :)

Ik weet nog niet hoe laat ik ga, maar dat sluiten we dan wel even kort

De vrouw des huizes heeft besloten dat we uit eten gaan vandaag, dus ik weet niet hoe laat ik online ben. Wacht dus vooral niet op mij :)

Pagina: 1 ... 37 ... 122 Laatste