Het kost net zoveel brandstof als normaal. En net als IRL moet je af en toe de snelweg af om te tanken. In het neutronengebied rond de core zijn zoveel sterren besscihkbaar dat je altijd een KGBFOAM ster in de buurt hebt.
Ik kan met mijn 32T tank ongeveer 4x jumpen wanneer ik de maximale range nader (in mijn geval 50-55ly), FSD-charged of niet (al is de range dan natuurlijk 4x, 200-220ly). Dus bij de 4e jump ben ik door de brandstof heen.
Dus ik zorg ervoor dat mijn 4e jump niet bij de volgende neutronenster uitkom, maar bij een KGBFOAM-ster die zo dicht mogeljk bij die neutronenster ligt. Dan kan ik tanken, en een kleine jump doen naar de neutronenster en weer volgas verder.
Soms heb je geluk en ligt in het neutronensysteem een KGBFOAMster naast je neutronenster zodat je meteen kunt scoopen zonder te jumpen, maar al vanaf 2000ls is het ws. sneller om naar een ander systeem te jumpen. Ik kom dat eigenlijk vrij weinig tegen.
@Azteke: smakelijk
)
Hoe groot dat gebied is weet ik niet. In ieder geval vanaf colonia tot pakweg 1000ly vanaf Sagittarius A maar ik denk ook nog wel een heel stuk voorbij Colonia richting de rand van de galaxy. Ik weet ook niet of dat in andere richtingen ook zo is (ik denk het wel) maar daar kom ik wel achter op de terugweg
En let op: als je in een neutronenster uit SC raakt in de jetstream is het dag met je handje
(bijvoorbeeld door even te dichtbij te komen). Het is mij één keer gelukt om te ontsnappen (en ik was erin gekomen door een disconnect on jump), maar dat zal vaker niet dan wel lukken.
Ik kan met mijn 32T tank ongeveer 4x jumpen wanneer ik de maximale range nader (in mijn geval 50-55ly), FSD-charged of niet (al is de range dan natuurlijk 4x, 200-220ly). Dus bij de 4e jump ben ik door de brandstof heen.
Dus ik zorg ervoor dat mijn 4e jump niet bij de volgende neutronenster uitkom, maar bij een KGBFOAM-ster die zo dicht mogeljk bij die neutronenster ligt. Dan kan ik tanken, en een kleine jump doen naar de neutronenster en weer volgas verder.
Soms heb je geluk en ligt in het neutronensysteem een KGBFOAMster naast je neutronenster zodat je meteen kunt scoopen zonder te jumpen, maar al vanaf 2000ls is het ws. sneller om naar een ander systeem te jumpen. Ik kom dat eigenlijk vrij weinig tegen.
@Azteke: smakelijk
Wat is er in dat oranje icoon te doen? Ik ben daar nu zowat (aangezien ik Sagittarius A kan ruikenGeeBee schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:59:
The journey so far!
[afbeelding]
Links onderin de bubble, dan mijn huidige positie en iets verderop de bestemming over 35 jumps.
Helemaal rechts boven aan de andere kant van Sag A* de bestemming van de missie.
Makes you feel very humble
Niet alleen maar, wel heel veel. Als in een afstand van 5-10ly tussen neutronensterren, waar je ze rond de bubble mss. om de 200ly tegenkomt (?). Er zitten nog heeel veel andere sterren tussen. Ik durf wel te zeggen dat in het bedoelde gebied er net zoveel neutronensterren zitten als enige elke andere soort (dus: net zoveel N als M-type). Tanken is vanaf Colonia tot aan het center nooit een probleem (kan ik me niet voorstellen iig)GekkePrutser schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:43:
[...]
Ah ik las hier dat in de boven en onderste schijf alleen maar neutronensterren zaten? Maar dat valt dus wel mee?
Hoe groot dat gebied is weet ik niet. In ieder geval vanaf colonia tot pakweg 1000ly vanaf Sagittarius A maar ik denk ook nog wel een heel stuk voorbij Colonia richting de rand van de galaxy. Ik weet ook niet of dat in andere richtingen ook zo is (ik denk het wel) maar daar kom ik wel achter op de terugweg
Het is leuk, maar het kost ook enorm veel geld. Hoeveel weet ik niet, maar mijn copiloot heeft me miljoenen gekost op de weg van de bubble naar Colonia. Daar heb ik m eruit geflikkerd, die niksnut.Ik heb net (na wat farmen op 17 Draconis) een Cutter gekocht, maar misschien ruil ik hem toch maar in voor een Anaconda (heb 'maar' 500M assets dus beiden gaat niet) want het verschil in jumprange is enorm.
Nog een vraagje voor jullie explorers, nemen jullie dan ook een ship launched fighter mee? Qua verdediging natuurlijk niet echt nodig zo ver van de bubble maar het lijkt me wel leuk om over planeten rond te scheuren met zo'n dingAan de andere kant heeft het voor exploring geen praktisch nut en je moet dan verplicht een copiloot meenemen. En het kost natuurlijk rond de 1LY jump range.
En let op: als je in een neutronenster uit SC raakt in de jetstream is het dag met je handje

[ Voor 66% gewijzigd door Stefke op 09-01-2017 18:27 ]