-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
elke docking pad heeft wel een paar gebouwen staan hoor.;)daPet schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:01:
[...]
Die heb je niet op outpostsWel heb overal een docking pad nummer, die moet je voor je neus houden.
Net begonnen en je noemt je zelf nou al EliteL1nt schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:38:
Dat zou mijn elite leven
Anyway, zoals met alles, oefening baart kunst. En als het eenmaal lukt des te leuker! Ik heb zelf nog nooit een DC gehad, het docken is juist één van de dingen die het soms wat monotone heen en weer jumpen onderbreekt imo.
Ik vind het gaaf om als een ace een station in te vliegen en in één vloeiende ruk te landen, onder luid applaus van het stationpersoneel natuurlijk
Zorg dat je in de juiste richting staat: richting pad-nr, of torens, als je een station invliegt is dat vanzelf de juiste richting, op een planetary basis moet je zelf even de juiste aanvliegroute bepalen.
Ik doe dat altijd op het nummer dat boven de pad staat (dan kun je van ver al zien wat de juiste richting is, leesbaar=juiste richting)
Vervolgens zorgen dat je gear uitgeklapt is (dan verandert je radar in een landingguidance), niet te laag vliegen (want dan blokkeert je schip je indicator), vlieg langzaam vooruit (of links/rechts/achteruit als dat nodig is) tot je radar blauw kleurt, en dan langzaam naar beneden.
Als je wat meer vaardigheid hebt kun je ook in en vloeiende glijvlucht precies op de juiste plek uitkomen, dan ben je gelijk gedocked. Zo doe ik het meestal (alleen niet met de Anaconda, die is te lang voor een glijvlucht)
Een docking computer is wel erg makkelijk maar het neemt toch weer een slot in beslag.
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
nieuws: Windows 10-update zorgt voor problemen in games bij gebruik meerdere ...
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Gezien de resoluties die je noemt vast geen fullscreen over meerdere monitoren. En dat is de specifieke bug. Mijn setup is triple 1080p met NVidia surround. Daarbij moet ik well zeggen dat ik 'windowed' speel en niet fullscreen (fullscreen gaf problemen met keyboard focus). Ik denk ook niet dat het mij raakt.stefijn schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:53:
Gisterenavond nog gespeeld met een tweede monitor (2560x1440 + 1680x1050) geen problemen (maar misschien nog geen update gehad?)
Leuk, net een 29"Widescreen besteld wat mijn main gaat worden met een 24"als sidestefijn schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:53:
Gisterenavond nog gespeeld met een tweede monitor (2560x1440 + 1680x1050) geen problemen (maar misschien nog geen update gehad?)
Lees even goed de melding, alleen als je het spel over alle monitors fullscreen speelt.Wren schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:50:
[...]
Leuk, net een 29"Widescreen besteld wat mijn main gaat worden met een 24"als side
De geupdate Thargoid lore
[ Voor 38% gewijzigd door daPet op 11-01-2017 16:18 ]
Ik las het goed maar mijn reactie stond al klaar. Werd alleen weggeroepen voor ik deze kon plaatsen.RobV schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:03:
[...]
Lees even goed de melding, alleen als je het spel over alle monitors fullscreen speelt.
Mea culpa
Toen ik het las moest ik gelijk aan jou denken, Rob

Je kan wel de boosdoener uninstallen volgens de reacties in het topic, mocht je het per ongeluk al geinstalleerd hebben: Reactie Verwijderd
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Supertip! Misschien dat ik dit weekend weer een uurtje speel, rekening houdend met de tijd die de update gaat kosten.azteke schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:59:
[...]
Toen ik het las moest ik gelijk aan jou denken, Rob![]()
Je kan wel de boosdoener uninstallen volgens de reacties in het topic, mocht je het per ongeluk al geinstalleerd hebben: Reactie Verwijderd
/Offtopic: ik heb gisteren slecht nieuws van het ziekenhuis gekregen over mijn conditie, laten we zeggen dat ik nu weet waarom ik chronische vermoeidheid heb. Wat er precies mis ga ik de komende weken achter komen na meerdere onderzoeken. Ik dacht dat ik uit de 'dangerzone was'...

[ Voor 24% gewijzigd door RobV op 11-01-2017 17:22 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Hè jakkes man, klinkt niet goedRobV schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:18:
[...]
/Offtopic: ik heb gisteren slecht nieuws van het ziekenhuis gekregen over mijn conditie, laten we zeggen dat ik nu weet waarom ik chronische vermoeidheid heb. Wat er precies mis ga ik de komende weken achter komen na meerdere onderzoeken. Ik dacht dat ik uit de 'dangerzone was'...

Niks mis met je hart hier ff luchten trouwens, wees niet te snel bang dat we het als offtopic ofzo ervaren want dat zal wel meevallen.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Verdomd, dat spijt me om te horen Rob. Ik hoop dat ze het snel kunnen uitdokteren, veel sterkte gewenst in ieder geval (ik zal voor je duimen!).RobV schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:18:
[...]
Supertip! Misschien dat ik dit weekend weer een uurtje speel, rekening houdend met de tijd die de update gaat kosten.
+1SnoeiKoei schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:03:
[...]
Niks mis met je hart hier ff luchten trouwens, wees niet te snel bang dat we het als offtopic ofzo ervaren want dat zal wel meevallen.
[ Voor 14% gewijzigd door Drumatiko op 11-01-2017 19:29 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Sterkte man! Moet verschrikkelijk zijn. Hopen dat ze snel iets kunnen vinden en je ook snel weer beter wordtRobV schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:18:
[...]
Supertip! Misschien dat ik dit weekend weer een uurtje speel, rekening houdend met de tijd die de update gaat kosten.
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Watskebeurt?daPet schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:49:
Flaterende FD toch. Hebben ze de CTD bugs gefixt (rift, conflux, hawkings gap) zijn ze vergeten de boel weer te activeren
@hieronder:
Dat weet ik dus niet, ik was juist op weg in m'n Vipertje daarnaartoe in de hoop dat ik dan van de mensen hier wat goede tips kon krijgen
* zion is een arme n00b
[ Voor 23% gewijzigd door zion op 11-01-2017 21:09 ]
systeem
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
17 draconis werkt nog wel, ik begreep dat ze snel in war gaan. Alleen kan je niet meer wegkomen met skimmers en zul je werken voor je geldVoxalizer schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:50:
Volgens mij werken 17 Draconis en Ceos/Sothis niet meer toch?

Ben vanuit Sagittarius ong 1700ly naar boven gegaan en dan richting de bubble. Daar ga ik naar de Hypuae Scrua nebula, die al vanaf 1500ly duidelijk zichtbaar is.
Helaas stoppen nu 1500ly vóór de nebula de neutronensterren (en die waren al dungezaaid met zo'n 150ly tussenafstand en vrij lastig te vinden)
[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 11-01-2017 22:09 ]

@Stefijn: Still Unhappy...
[ Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 11-01-2017 22:46 ]
Aint seen nothing yetGeeBee schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:31:
Tijd voor een update!
En de sterrendichtheid is enorm hier en zal nog wel toenemen de komende dagen.
Hoe vermaken je passagiers zich (nog)?

Sagittarius A* zoals te zien van ongeveer 20ly afstand

CMDR stefijn en CMDR azteke ontmoeten elkaar om samen Sagittarius A* te bezoeken

Sagittarius A* zoals te zien vanaf ongeveer 5 LY afstand

CMDR stefijn en CMDR azteke genieten vanaf het uitzicht op Sagittarius A* vanaf Stuemeae KM-W C1-342, planeet 1A

CMDR stefijn en CMDR azteke boven op stefijn's Faulcon DeLacy Anaconda

Gehaald! De core van onze melkweg: Sagittarius A*!

CMDRs stefijn en azteke genieten van het uitzicht op Sagittarius A*

Hallo!

Thuis is heeeel ver weg

Tijd om naar het volgende systeem te gaan. To boldly go where ......

Laatste momenten in Sagittarius A*. Zullen hier ook die aliens zijn waar we zo veel over horen op Galnet?

Ff kijken of ik er tussendoor pas... Je schrikt wel even als hier uit supercruise hyperspace valt.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 12-01-2017 18:40 ]
Nog een +1SnoeiKoei schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:03:
[...]
Sterkte vriendje! En als je me nodig hebt hoor ik het wel!
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
SELECT dist, name FROM ( SELECT sqrt( power( s1.x - s2.x, 2 ) + power( s1.y - s2.y, 2 ) + power( s1.z - s2.z, 2 ) ) AS dist, s2.* FROM ( SELECT * FROM elite_system s WHERE s.id = 8767 ) s1, ( SELECT * FROM elite_system s ) s2 WHERE sqrt( power( s1.x - s2.x, 2 ) + power( s1.y - s2.y, 2 ) + power( s1.z - s2.z, 2 ) ) < 25 ) ORDER BY dist ;
en dat levert dan:
0.0 HIP 87414 13.2494472172427 Adit 15.5325703664107 Jambe 15.9942616662977 Kano 16.2671484036846 HR 6552 16.6009282967098 Windjet 17.8323628289271 Tamici 17.9944652949178 Qaratay 18.0792796195673 HIP 100968 18.200516175716 Bhun Chi 20.7214836054878 HR 7698 20.8392751943296 HIP 101628 21.1793632975002 Col 285 Sector EB-O d6-69 21.3128894759134 Pardis 22.8630860367755 HIP 102868 23.1716168647119 HIP 100359 23.2733417776648 Rutumukuju 23.8534138345542 Rho Octantis 24.0413868412369 HIP 105511
EDIT: Niets wat we eigenlijk nog niet weten, maar het idee is om dit dan weer te joinen met de faction gegevens om te zien in welke systems The Gathering zit.
[ Voor 6% gewijzigd door MacNetron op 12-01-2017 08:32 ]
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Iemand nog tradetips op/om/nabij HIP? (anders gebruik ik wel geqoon eddb, maar die heeft het helaas nogal vaak behoorlijk fout qua inkoop/verkoop prijzen, zelfs al zet ik hem op price age 1 á 2 dagen)
* zion vliegt vanaf heden verder in een Cobra MKIII

[ Voor 6% gewijzigd door zion op 12-01-2017 11:18 ]
systeem
Gefeliciteerd, dat is een hele verbetering[b][message=49828067,noline]
edit:
* zion vliegt vanaf heden verder in een Cobra MKIII![]()

[ Voor 24% gewijzigd door Drumatiko op 12-01-2017 12:29 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Jazeker! Zodra ik terug ben lijkt het me leuk om samen the gathering groter te maken, count me in!Drumatiko schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:28:
Voelt iemand er iets voor om structureel onze factions te gaan opbouwen (oorlog en expansie stimuleren)? Ik denk dat we al een aardig eind komen als we bijvoorbeeld met zijn allen afspreken in een bepaald systeem missies van faction x aan te nemen i.p.v. standaard van TG in HIP87414.
Na openen beperkt houdbaar
Dit is 1 van de redenen om deze data eens lokaal in een database op te slaan, zodat makkelijker zichtbaar wordt waar TG actief blijkt te zijn en wat de tegenstanders daar zijn.Drumatiko schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:28:
Voelt iemand er iets voor om structureel onze factions te gaan opbouwen (oorlog en expansie stimuleren)? Ik denk dat we al een aardig eind komen als we bijvoorbeeld met zijn allen afspreken in een bepaald systeem missies van faction x aan te nemen i.p.v. standaard van TG in HIP87414.
[...]
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Ik moet toegeven dat ik niet weet of ik ergens lid ben van the gathering en hoe dat zou moeten?Drumatiko schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:28:
[...]
Gefeliciteerd, dat is een hele verbetering

Op gegeven moment een eerste opdracht gedaan. Wat goederen transporteren. Leverde gelijk dik 64.000cr op.
Deels gebruikt om een fuelscoop en canon te kopen. Rest sparen en hopelijk tzt een eigen schip aanschaffen.
heel langzaam kom ik er wel.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik heb gisteren geconstateerd dat in de lijn van de Sagittarius A naar de bubble niet zo'n neutronenveld aanwezig lijkt te zijn, zowel niet onder als boven. Er lijkt dus geen "schijf" te zijn van neutronensterren, althans geen complete schijf als in 360 rond SagA (wat ik eerst eigenlijk wel dacht).
Zou kunnen dat dat te maken heeft met de vorm van de armen (wat rode lijnen ingetekend), al kan ik op de lokatie waar ik nu ben niet zeggen dat daar meer of minder "arm" is dan op het stuk van colonia naar Sag-A. Wel lijkt het alsof het dikke stuk van de arm vanaf colonia richting Sag-A draait.

Ik ben nu dus bij de rode pijl (iets voorbij)
Misschien dat ik verderop wel in zo'n veld weer terechtkom, als het inderdaad met de vorm van de armen te maken heeft.
Vanaf Colonia is het veld behoorlijk breed, en het stopt ong 1500ly vóór Saga (rode lijn aan eind vh gele vlak). Ik denk dat het behoorlijk ver naar het "noorden" strekt, maar daar ben ik niet geweest zoals je ziet. Wel heb ik regelmatig gekeken hoever het ongeveer doorliep en dat was meestal toch wel enkele duizenden ly.
(notabene, de mooie schijf het midden vna in dit plaatje is kunstmatig in de kaart gezet, hoort bij dat kruis, maar verdoezeld vorm van de armen een beetje))
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 12-01-2017 16:12 ]
Zeker, ik ben van de partij. Alleen heb ik geen tijd om te coördineren welk systeem we willen gaan 'overnemen' en onderzoek te doen daarvoor. Maar ik stel mijn beschikbare ED tijd graag ter beschikking.Drumatiko schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:28:
Iemand die graag aan Aanvalsplan wil opstellen? Wat moet er gebeuren, wat zijn de tresholds voor oorlog/expansie en welk systeem heeft onze eerste aandacht.
The Gathering is de naam van de local playable faction in HIP 87414 met als thuis basis Blaauw City space station.Wren schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:50:
Maareh, sorry dat ik er naar vraag...the gathering?
Lees in de starmap maar eens de description van de faction en je ziet direct dat deze faction aangevraagd is door een Tweaker
EDIT: Of je overigens ook in ED zelf lid hiervan kan worden weet ik niet, zelf probeer is zoveel mogelijk missies voor The Gathering te doen.
[ Voor 14% gewijzigd door MacNetron op 12-01-2017 15:03 ]
Ah, dank je .Ik zal als ik ooit terug in de bubble ben me eens die kan op slepen.MacNetron schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:59:
[...]
The Gathering is de naam van de local playable faction in HIP 87414 met als thuis basis Blaauw City space station.
Lees in de starmap maar eens de description van de faction en je ziet direct dat deze faction aangevraagd is door een Tweaker
Als je naar het zuidoosten doorvliegt kom je opnieuw weer velden neutronensterren boven en onder de galactic plane tegen ja.stefijn schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:04:
Misschien dat ik verderop wel in zo'n veld weer terechtkom, als het inderdaad met de vorm van de armen te maken heeft.
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Zonder VR: ik speel als CMDR Ghost
Met VR: ik BEN CMDR Ghost.
Wat zijn die schepen opeens groot! Ben meer bezig met om me heen te kijken dan te concentreren op m'n doel. Het is exploratietijd!
Heb wel een beetje moeite met de verleiding om op te staan en te gaan lopen: NIET DOEN!
GaafEliteGhost schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:31:
Ik wil E:D niet meer zonder VR spelen.
Wat zijn die schepen opeens groot! Ben meer bezig met om me heen te kijken dan te concentreren op m'n doel. Het is exploratietijd!
Heb wel een beetje moeite met de verleiding om op te staan en te gaan lopen: NIET DOEN!
Wat mij betreft ben je welkomSnoeiKoei schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:05:
[...]
GaafIk hoop ook nog eens in VR te gaan spelen.
Tof van je maar zo te zien woon je niet in de buurt (ik: noordwest Friesland)
Hoe doe je dat met controls dan, gebruik je de controllers van VR, of een HOTAS of KB, en ken je dan echt alle buttons uit je hoofd, of hoe gaat dat?EliteGhost schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:31:
systeem
https://forums.frontier.c...ite-with-Google-Cardboard
Ik worstel nog een beetje met de HOTAS omdat ik die nooit echt goed heb gebruikt. Met het toetsenbord ken ik alle toetslocaties uit m'n hoofd (enkel keertje mis ik). Dus ja, na een tijdje gaat het wel vanzelf. In geval van nood kan ik altijd voice attack gebruiken.zion schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:35:
[...]
Hoe doe je dat met controls dan, gebruik je de controllers van VR, of een HOTAS of KB, en ken je dan echt alle buttons uit je hoofd, of hoe gaat dat?
De controllers van de vive zijn niet echt 100%. Als ik iets aanklik in het VR menu werkt het aanklikken niet goed (moet meestal een aantal keer op de knop drukken). Moeten ze nog aanpassen.
[ Voor 3% gewijzigd door EliteGhost op 12-01-2017 19:34 ]
.Mavors schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:22:
[...]
Zeker, ik ben van de partij. Alleen heb ik geen tijd om te coördineren welk systeem we willen gaan 'overnemen' en onderzoek te doen daarvoor. Maar ik stel mijn beschikbare ED tijd graag ter beschikking.
Iemand die graag aan Aanvalsplan wil opstellen? Wat moet er gebeuren, wat zijn de tresholds voor oorlog/expansie en welk systeem heeft onze eerste aandacht.
[ Voor 85% gewijzigd door Drumatiko op 05-02-2017 12:48 ]
Leverde 170.000cr op.
Wil eigenlijk wel mn eigen schip kopen dus even uitzoeken waar dat nu precies kan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vergeet niet de Imperal Fighter mee te nemen in je fighterbay. Dat ding geeft echt een waanzinnig gevoel in VREliteGhost schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:31:
Leuk om te horen dat het zo goed bevalt, het is echt een ervaring apart. Vergeet niet om Google VR en Destinations uit te proberen. Beiden zijn leuk om wat in rond te kijken. Een persoonlijke favoriet van mij is Serious Sam in VR (een bijzonder goede workout btw)
Ik heb de faction presences nu ook in de database zitten. Bhun Chi zit niet in mijn import van 9 januari:Drumatiko schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:09:
[...]
Bhun Chi ben ik niet zeker van, daar moet ik even langsvliegen. Weten jullie van nog andere systemen waar wij zitten?
[...]
WITH nearby_systems AS ( SELECT dist, name, id FROM (SELECT sqrt( power( s1.x - s2.x, 2 ) + power( s1.y - s2.y, 2 ) + power( s1.z - s2.z, 2 ) ) AS dist, s2.* FROM ( SELECT * FROM elite_system s WHERE s.id = 8767 ) s1, ( SELECT * FROM elite_system s ) s2 WHERE sqrt( power( s1.x - s2.x, 2 ) + power( s1.y - s2.y, 2 ) + power( s1.z - s2.z, 2 ) ) < 50 ) ORDER BY dist ), system_presence AS ( SELECT * FROM elite_factionpresences f WHERE f.faction_id = 14239 ) SELECT n.* FROM nearby_systems n, system_presence s WHERE n.id = s.system_id;
met als resultaat:
dist name id 0 HIP 87414 8767 13.249447217242688 Adit 471 18.079279619567256 HIP 100968 5986
edit: de query zoekt in alle systemen 50ly en dichterbij. Met 500ly geeft ie trouwens hetzelfde resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door MacNetron op 12-01-2017 21:05 ]
Dat ziet er heel indrukwekkend uit, maar ik snap er niets vanMacNetron schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:02:
[...]
Ik heb de faction presences nu ook in de database zitten. Bhun Chi zit niet in mijn import van 9 januari:
WITH nearby_systems AS ( SELECT dist, name, id FROM (SELECT sqrt( power( s1.x - s2.x, 2 ) + power( s1.y - s2.y, 2 ) + power( s1.z - s2.z, 2 ) ) AS dist, s2.* FROM ( SELECT * FROM elite_system s WHERE s.id = 8767 ) s1, ( SELECT * FROM elite_system s ) s2 WHERE sqrt( power( s1.x - s2.x, 2 ) + power( s1.y - s2.y, 2 ) + power( s1.z - s2.z, 2 ) ) < 50 ) ORDER BY dist ), system_presence AS ( SELECT * FROM elite_factionpresences f WHERE f.faction_id = 14239 ) SELECT n.* FROM nearby_systems n, system_presence s WHERE n.id = s.system_id;
met als resultaat:
dist name id 0 HIP 87414 8767 13.249447217242688 Adit 471 18.079279619567256 HIP 100968 5986
edit: de query zoekt in alle systemen 50ly en dichterbij. Met 500ly geeft ie trouwens hetzelfde resultaat.
Partijen in Bhun Chi:

Mijn voorstel is om de influence van The Gathering in dit stelsel omhoog te halen d.m.v. missies. Het is een vrij beperkt systeem, maar het heeft een large landing pad en zit dicht op de ster. Zodra we rond de 60~70% influence hebben zal er een oorlog getriggerd worden waarna we het station over kunnen nemen.
Ik zal alvast mijn Asp en Python erheen exporteren

Mocht iemand een ander systeem willen boosten, roep dan gerust even (als het niet bevalt ga je wel de airlock uit
Helemaal goed. Dan ga ik me daar ook naartoe bewegen!Drumatiko schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:17:
[...]
Dat ziet er heel indrukwekkend uit, maar ik snap er niets van. Is het een filter waarmee je The Gathering als systeem faction uit de database kan filteren?
Partijen in Bhun Chi:
[afbeelding]
Mijn voorstel is om de influence van The Gathering in dit stelsel omhoog te halen d.m.v. missies. Het is een vrij beperkt systeem, maar het heeft een large landing pad en zit dicht op de ster. Zodra we rond de 60~70% influence hebben zal er een oorlog getriggerd worden waarna we de station over kunnen nemen.
Ik zal alvast mijn Asp en Python erheen exporteren![]()
Mocht iemand een ander systeem willen boosten, roep dan gerust even (als het niet bevalt ga je wel de airlock uit)
Mavors schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:32:
[...]
Helemaal goed. Dan ga ik me daar ook naartoe bewegen!
Let op: op het moment zijn er alleen missies op het space-station, en niet op de planeet (de faction die de planet-base bezit is in civil war, en heeft op het moment geen missies voor The Gathering)
LOL!daPet schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:46:
Bun Chi here we come
Ik heb een Python in 't vet, al op de launch-pad gezet. Ik heb een Python, Python, Python in 't vet - al op de launch-pad gezet!
Met z'n allen......

Dat moet best een aardig schip zijn geweest voor dat bedrag, netjes hoor!L1nt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:12:
Wohoo!! en mn eerste bounty gescoord. Was wel pittig want volgens mij was ie best sterk. Zat in een high level resources gathering locatie. Politie zat op hem te schieten dus ik mooi mee doen.
Leverde 170.000cr op.
Wil eigenlijk wel mn eigen schip kopen dus even uitzoeken waar dat nu precies kan.
[ Voor 53% gewijzigd door Drumatiko op 12-01-2017 21:54 ]
Ik heb een Python in 't vet, al op de launch-pad gezet. Ik heb een Python, Python, Python in 't vet - al op de launch-pad gezet!
Met z'n allen......
F*ck die Ruïnes missies. Teveel gedoe om alles goed te krijgen. Items slepen, reloggen, verplaatsen, testen, opnieuw testen. Doei. Pff kan beter engineer grinden

Guardians lore
[ Voor 47% gewijzigd door daPet op 12-01-2017 22:01 ]
Begin het jumpen nu ook steeds beter te snappen. En die fuel scoop is volgens mij beste wat ik kon kopen.
Hoe weet je eigenlijk waar de ingang van een groot station zit? zit me echt rot te zoeken elke keer en word nauwelijks aangegeven.
Zodra je een docking request hebt uitgevraagd zie je dat het icoon van het station veranderd. Op de zijkanten zie je nu driehoeken waarbij de scherpste punt naar het vlak wijst waar de ingang zit.L1nt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:02:
Zo, trots bezitter van een Adder nu.
Begin het jumpen nu ook steeds beter te snappen. En die fuel scoop is volgens mij beste wat ik kon kopen.
Hoe weet je eigenlijk waar de ingang van een groot station zit? zit me echt rot te zoeken elke keer en word nauwelijks aangegeven.
Zelf loop ik ook nog na 700uur te klooien bij de zoektocht naar de de ingang (en heb net 50% hull verloren door frontaal tegen de zijkant aan te vliegen
https://eddb.io/faction/14239MacNetron schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:02:
[...]
Ik heb de faction presences nu ook in de database zitten. Bhun Chi zit niet in mijn import van 9 januari:
met als resultaat:

Klopt Rob, dat is nu precies de site waar ik de rauwe data van heb (klik maar eens bij Other op API in het menu op eddb ).
Neemt niet weg dat Drumatiko netjes laat zien dat die data niet volledig is. In Bhun Chi is The Gathering duidelijk dus wel aanwezig. Deze system data is dus niet up-to-date.
Heb tochtjes gemaakt in de Condor. Zat letterlijk schreeuwend achter m'n PC: WIEEEEEEHOEEEE! *500 m/s over planeten racen*Drumatiko schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:16:
[...]
Vergeet niet de Imperal Fighter mee te nemen in je fighterbay. Dat ding geeft echt een waanzinnig gevoel in VR
Leuk om te horen dat het zo goed bevalt, het is echt een ervaring apart. Vergeet niet om Google VR en Destinations uit te proberen. Beiden zijn leuk om wat in rond te kijken. Een persoonlijke favoriet van mij is Serious Sam in VR (een bijzonder goede workout btw)
Man man man... dat wordt een geisoleerd weekend.
...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
De data is niet 'fout' eerder onvolledig. Als niemand actief data aanmeldt bij eddb via apps als Ed Market Connector worden er ook geen updates uitgevoerd. Ik ben zelf al een paar weken offlineMacNetron schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:24:
[...]
Klopt Rob, dat is nu precies de site waar ik de rauwe data van heb (klik maar eens bij Other op API in het menu op eddb ).
Neemt niet weg dat Drumatiko netjes laat zien dat die data niet volledig is. In Bhun Chi is The Gathering duidelijk dus wel aanwezig. Deze system data is dus niet up-to-date.
Wow... Trotse bezitter van een Adder. Dat hoor je ook niet echt vaakL1nt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:02:
Geeft niks hoor
Als je moeite hebt met docken gebruik dan eens een docking computer. Doe hem in de kleinste slot die je kan vinden en als je dan binnen 7.5km docking aanvraagt je gas terug nemen en hij dockt helemaal vanzelf. Zo kan je een beetje rondkijken wat er dus gebeurt. Drummie had het al over driehoekjes. kijk rustig waar ze zitten en bekijk tijdens de auto-dock hoe het station beweegt.
Zo zie je dus als je goed kijkt 2 vlakken op een coreolis zitten die eigenlijk niet bewegen (ze draaien wel maar bewegen niet rond... nouja dat zie je wel lol)
ZO kan je dus rustig bekijken wat er allemaal gebeurt tijdens docken. Daarna kan je alsnog de computer verkopen of zoals ik en RobV ze lekker houden want het is verschrikkelijk lekker makkelijk vliegen!
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik ben nu best wel nieuwsgierig geworden naar VR. Heb je een linkje naar je setup? (foto's zijn altijd leuk)EliteGhost schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:39:
[...]
Heb tochtjes gemaakt in de Condor. Zat letterlijk schreeuwend achter m'n PC: WIEEEEEEHOEEEE! *500 m/s over planeten racen*
Man man man... dat wordt een geisoleerd weekend.
Gisteravond nog even lekker kunnen spelen. Had eigenlijk een iets te groot risico genomen, met al m'n spaarcenten een Discovery scanner van 1,5M gekocht en een passagier missie aangenomen. Als ik uit lucht geschoten zou worden had ik m'n schip niet kunnen terugkopen...

Gelukkig verliep de missie met nul problemen en de passagier wilde nog een uitstapje maken. Zo leverde het geen 70k maar 200k op. Gelijk weer een zorg minder.
Ik zit eigenlijk te twijfelen om eerst m'n FSD te upgraden (Cobra MkIII) of eerst door te sparen voor een Asp Explorer. Eigenlijk loop ik er nog niet tegenaan dat ik zoiets had van "Goh kon ik maar verder jumpen" dus spreekt de Asp me meer aan.
Mooi he, die dilemma's in het leven...
Ik wil ook wel wat voor The Gathering doen, maar lijkt me nuttiger om eerst m'n schip een beetje te upgraden etc..?
[ Voor 4% gewijzigd door Fustje op 13-01-2017 07:58 ]
Goed idee, ik zal de EDMarketConnector ook weer ernaast aanzetten. Had deze even uitgelaten omdat ik een andere journal-tool uittest.RobV schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:26:
[...]
De data is niet 'fout' eerder onvolledig. Als niemand actief data aanmeldt bij eddb via apps als Ed Market Connector worden er ook geen updates uitgevoerd. Ik ben zelf al een paar weken offline
Voordeel van EDMC is dat deze ook system info op stuurt, en dat is nu precies die data die onvolledig is.
Noot: ik maak vanavond weer vlieguren. Ben op de weg terug naar HIP van mijn explore-mission. Zit nog op ongeveer 2300 ly afstand.
Interesting. No way dat ik ooit 300+ ga uitgeven voor VR (plus een upgrade want mijn R9 290 zal ws niet voldoende zijn), dus ik zal nog even wat jaartjes moeten wachten op de ontwikkelingen. Maar dit is wel gaaf om het af en toe te proberen. Tekst zal wel niet leesbaar zijn, maar om er een keer meer over een planeet te scheren lijkt me wel leuk zo. Als ik het zo lees me SteamVR prima te doen?GeeBee schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:39:
Ik ga VR binnenkort eerst maar eens proberen met een Google cardboard.
https://forums.frontier.c...ite-with-Google-Cardboard
*gaat cardboard kopen, iemand tips? Deze maar gewoon doen of is er iets beters? (Voor weinig). Geen enkele ervaring nog met VR in welke vorm dan ook ...
edit: kwam deze optie nog tegen in één van de topics https://riftcat.com/vridge als iets dat beter zou werken
[ Voor 25% gewijzigd door Stefke op 13-01-2017 09:26 ]
Ik heb een tweedehands Oculus dk2 op de kop getikt voor €220. Werkt zonder problemen in combinatie met mijn R9 290 (wel wat overklokt). Was mij het geld wel waard itt de €900 van een Vive.stefijn schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:15:
[...]
Interesting. No way dat ik ooit 300+ ga uitgeven voor VR (plus een upgrade want mijn R9 290 zal ws niet voldoende zijn), dus ik zal nog even wat jaartjes moeten wachten op de ontwikkelingen. Maar dit is wel gaaf om het af en toe te proberen. Tekst zal wel niet leesbaar zijn, maar om er een keer meer over een planeet te scheren lijkt me wel leuk zo. Als ik het zo lees me SteamVR prima te doen?
*gaat cardboard kopen, iemand tips? Deze maar gewoon doen of is er iets beters? (Voor weinig). Geen enkele ervaring nog met VR in welke vorm dan ook ...
edit: kwam deze optie nog tegen in één van de topics https://riftcat.com/vridge als iets dat beter zou werken
De ingang wijst altijd naar de planeet die het station omcirkelt. Dus als je ongeveer weet van welke kant je uit super cruise komt kan je ongeveer inschatten waar de ingang zit. Het station draait trouwens altijd om de as waar de ingang op zit (dan heb je nog twee opties).L1nt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:02:
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Ik heb Vridge geprobeerd, maar gezien ik in mijn werkkamer (waar mijn pc staat) slecht wifi bereik heb moet ik het doen via usb-tethering. Ik heb dan het probleem dat ik mijn ethernet verbinding in windows 10 niet kan forceren en E:D gaat via mijn 4g (nooit echt een oplossing voor gevonden, ook niet met het prioriteren van netwerkverbindingen).stefijn schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:15:
[...]
Interesting. No way dat ik ooit 300+ ga uitgeven voor VR (plus een upgrade want mijn R9 290 zal ws niet voldoende zijn), dus ik zal nog even wat jaartjes moeten wachten op de ontwikkelingen. Maar dit is wel gaaf om het af en toe te proberen. Tekst zal wel niet leesbaar zijn, maar om er een keer meer over een planeet te scheren lijkt me wel leuk zo. Als ik het zo lees me SteamVR prima te doen?
Maar, voor de 10 minuten dat het wel werkte: het is echt tof om te zien, tekst is onleesbaar maar je krijgt de smaak wel te pakken!
Hmm, ik heb die eddb.io data bekeken. Jammer dat het geen API is maar puur een datadump. Zou veel makkelijker zijn om tegen een API te pratenMacNetron schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:02:
[...]
met als resultaat:
The Gathering heeft minor faction ID 14239. Dit ID komt slechts drie keer terug in alle bewoonde systemen (systems_populated.jsonl), precies ook wat jij hebt gevonden, MacNetron.
Nog even verder kijkend is de aangeboden data niet toereikend voor wat we eigenlijk zouden willen zien: op welke stations is the gathering een actieve minor faction? Het enige wat we kunnen zien is a) in welke systemen is The Gathering actief, en
Als ik een import doe op de 730MB grootte systems.csv van eddb.io, dus alle bekende systems ipv alleen de bewoonde systems die ik eerst importeerde, dan zitten daar al een whopping 5.8 miljoen systems in! De verwachte tijd van het script is rond de 40 uur!
C:\dev\Python35\python.exe D:/Stack/workspaces/PycharmProjects/elite_project/populate_elite.py Starting Elite population script... Processing Systems CSV... 1%| | 32213/5860927 [13:12<39:04:54, 41.43it/s]
Ja, de data is in principe toereikend. We hoeven hoogstens de data in eddb nog even te updaten via bijv. de ed market collector.azteke schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:54:
[...]
Hmm, ik heb die eddb.io data bekeken. Jammer dat het geen API is maar puur een datadump. Zou veel makkelijker zijn om tegen een API te praten
The Gathering heeft minor faction ID 14239. Dit ID komt slechts drie keer terug in alle bewoonde systemen (systems_populated.jsonl), precies ook wat jij hebt gevonden, MacNetron.
Nog even verder kijkend is de aangeboden data niet toereikend voor wat we eigenlijk zouden willen zien: op welke stations is the gathering een actieve minor faction? Het enige wat we kunnen zien is a) in welke systemen is The Gathering actief, enin welke systemen en welke stations is The Gathering the controlling minor faction.
Mijn volgende doel is een soort van The Gathering-bubble te maken. Alles binnen 25ly bijvoorbeeld.
Ik vlieg altijd, voor zover mogelijk, recht op de planeet af en orienteer me alvast voor een goede aanvlucht. Als ik vervolgens ruim binnen de baan van het station ben draai ik richting het station en probeer zo recht mogelijk (vanaf de planeet) naar het station te vliegen (dus in rechte lijn tusen planeet en station). Daardoor kom ik altijd schuin voor het station uit wanneer ik SC afkap (helemaal recht ervoor is nog nooit gebeurd hoe perfect ik het ook doe) en hoef nóóit te zoeken naar de ingang. Twee x boost en een beetje sturen en ik ben binnen.Arm1n schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:33:
[...]
De ingang wijst altijd naar de planeet die het station omcirkelt. Dus als je ongeveer weet van welke kant je uit super cruise komt kan je ongeveer inschatten waar de ingang zit. Het station draait trouwens altijd om de as waar de ingang op zit (dan heb je nog twee opties).
Heeft nog een voordeel: je kunt véél sneller docken, maar dat is afhankelijk van je schip. Een Anaconda draait te traag, dus daarmee ga ik altijjd op 75% thrust = ETA 0:06 deze route af, om te voorkomen dat je overshoot.
Mijn Asp is echter veel wendbaarder knal ik volgas langs de planeet tot ETA 0:04/0:03, daarna ga ik cirkelen terwijl ik de ETA op 0:03 probeer te houden, tot ik op een gegeven moment naar de planeet draai, bij voorkeur richting één van de polen (omdat ik dan de baan van het station als referentie/richtpunt kan houden).
Op "het laatste moment" draai ik dan naar het station. De zwaartekracht van de planeet remt me af ("slow down") en uiteindelijk kom ik - als het goed gaat - mooi op ETA 0:06 richting het station. Als dat niet zo is, is het voldoende om nog wat gas terug te nemen of juist gas te geven, dan tune ik het afhankelijk van de afstand, weer terug naar 0:04
Korter dan 0:03 is niet aan te raden, gegarandeerde overshoot
Foto's van mijn stekkie ga ik niet zomaar online zetten. Ook schermafbeeldingen zijn niet het zelfde als de echte ervaring en dat is wel jammer.pa1fw schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:58:
[...]
Ik ben nu best wel nieuwsgierig geworden naar VR. Heb je een linkje naar je setup? (foto's zijn altijd leuk)
Gisteravond nog even lekker kunnen spelen. Had eigenlijk een iets te groot risico genomen, met al m'n spaarcenten een Discovery scanner van 1,5M gekocht en een passagier missie aangenomen. Als ik uit lucht geschoten zou worden had ik m'n schip niet kunnen terugkopen...![]()
Gelukkig verliep de missie met nul problemen en de passagier wilde nog een uitstapje maken. Zo leverde het geen 70k maar 200k op. Gelijk weer een zorg minder.![]()
Ik zit eigenlijk te twijfelen om eerst m'n FSD te upgraden (Cobra MkIII) of eerst door te sparen voor een Asp Explorer. Eigenlijk loop ik er nog niet tegenaan dat ik zoiets had van "Goh kon ik maar verder jumpen" dus spreekt de Asp me meer aan.
Mooi he, die dilemma's in het leven...
Ik wil ook wel wat voor The Gathering doen, maar lijkt me nuttiger om eerst m'n schip een beetje te upgraden etc..?
Raad ik VR momenteel aan?
Nee. De resolutie is nog te laag en het vraagt een enorme investering in zowel het apparaat en de grafische kracht van de computer. Wat mij betreft mogen tweakers best eens langs komen om het te proberen want het is geweldig, maar echt aanraden doe ik het nog niet.
Ik heb gemerkt dat mijn 980 af en toe ook wat moeite heeft met E:D in VR.
Weekendje inplannen joh, ik zet het bier koud.SnoeiKoei schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:28:
[...]
Tof van je maar zo te zien woon je niet in de buurt (ik: noordwest Friesland)
Ik wil graag missions runnen. Waar ik echter steeds tegenaan loop: Ik kan geen route plotten naar de missie locaties. Waarom krijg ik deze missies als ik er toch niet kan komen... frustrerend. Ben steeds een uur bezig om rond te vliegen naar een station die wel een missie voor me heeft die ik kan bereiken.
Wat is het probleem exact? Je range te kort voor de jumps ernaar toe? De meeste simpele missies liggen één tot enkele jumps uit elkaar....
Of probeer wat te traden
(*) koop een killwarrant scanner, ga naar een nav-beacon, scan kleine schepen (er vanuitgaande dat je in je startschip zit) en wanneer ze een warrant hebben, kill ze. Groterere schepen kun je afmaken door bij politieschepen in de buurt te hangen en te wachten tot de politie een schip aanvalt. Dan kun je redelijk veilig een beetje meeschieten en deel krijg je in de opbrengst.
Ik weet niet precies waar het bij je mis gaat. Wat ik me van m'n sidewinder kon herinneren kon ik gewoon meerdere jumps naar de bestemming maken.Rudolf schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:33:
Heeft iemand een goede starter guide voor me? Ik wil nog 1x een poging doen om Elite onder de knie te krijgen. Ik heb Horizons ook.
Ik wil graag missions runnen. Waar ik echter steeds tegenaan loop: Ik kan geen route plotten naar de missie locaties. Waarom krijg ik deze missies als ik er toch niet kan komen... frustrerend. Ben steeds een uur bezig om rond te vliegen naar een station die wel een missie voor me heeft die ik kan bereiken.
Als ik bij missions kijk, dan kies ik "Open Galaxy Map" vanuit de missie. Daar staat het doel. Daar kies ik voor "Plot Route" en accepteer de missie.
Daarna is het slechts een kwestie van FSD starten en gaan.
Mijn ervaring als beginner is dat je eerst een route moet plotten. Vervolgens selecteert de computer de eerste jump (als er meerdere zijn). Daar jump je naar toe. Vervolgens ga je naar het linkerscherm (naam kwijt) en in de lijst staat vervolgens de volgende jump (indien nodig) met een tekentje erachter. Dacht 3 bolletjes met strepen ertussen. Selecteer die en jump daar naar toe.Rudolf schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:33:
Heeft iemand een goede starter guide voor me? Ik wil nog 1x een poging doen om Elite onder de knie te krijgen. Ik heb Horizons ook.
Ik heb zelf direct een fuelscoop gekocht. Daarmee kan je schip brandstof oppikken bij bepaalde zonnen. Kom je minder snel zonder brandstof te zitten.
Wat ik zelf in het begin vaak vergat *kuch* 2 weken terug dusRudolf schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:33:
voor de rest kan je ook naast de missies kijken hoeveel LY het is, je standaard sidewinder kan iets van 7/8 LY ofzo, dus missies onder je max jump rate kan in één sprong, andere moeten in meerdere sprongen, dus moeten er dan wel tussenliggende systemen zijn die minder dan die 7/8 LY vanaf beginpunt, én minder dan 7/8LY naar het eind- of volgende- system zijn.
Als je een systeem nog niet bezocht hebt, dan kan je niet in één keer het eindstation selecteren, want je kent het systeem nog niet, dan moet je dus eerst naar het systeem jumpen, en dan kan je pas het station selecteren waar je heen wilt.
Hou er ook rekening mee dat je max. jump range afneemt naarmate je meer cargo/gewicht bij je hebt.
Ik deed zelf alleen maar "boom time" missies, ofwel information missies, die geen cargo space nodig hadden, en zo'n licht mogelijk schip, tot ik m'n eagle had, met mijn eagle kon ik overal wel komen, pas m'n Viper MKIV ben ik een beetje gaan inrichten als combat trader... (en nu heel hard aan het sparen om m'n Cobra MKIII A-class combat trader specced te krijgen
Ja dat weet ik, maar er zal een reden voor zijn dat het *lijkt* dat hij er niet kan komen, een halflege tank zou daar zomaar de oorzaak van kunnen zijn, want ik ben in het startgebied maar één keer een missie tegengekomen waar ik met m'n Sidewinder echt niet kon komen, omdat het destination system nou eenmaal meer dan 8LY bij het dichtsbijzijnde andere system weglag....daPet schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:20:
Klopt, echter zodra je de galaxy map open hebt plot hij de route opnieuw. No sweat
[ Voor 22% gewijzigd door zion op 13-01-2017 13:23 ]
systeem
Klopt een beetje, met een lege tank spring je verder en als je dan na de plot tankt kan je dat systeem niet meer bereiken. Echter zodra je de galaxy map open hebt plot hij de route opnieuw. No sweatzion schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Wat ik zelf in het begin vaak vergat *kuch* 2 weken terug dus*kuch*, eerst refuelen, je krijgt namelijk missies die je normaliter wel kan bereiken, maar hij rekent met een volle tank, als jij halfleeg bent ben je vervolgens niet in staat om er heen te plotten (system unreachable)...
[ Voor 10% gewijzigd door daPet op 13-01-2017 13:21 ]
Tijdje geleden had ik bedacht om de foto's van het laatste stuk richting Colonia apart te posten, en dat heb ik nog niet gedaanazteke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:23:
Was inderdaad even erg spannend met StefijnHet samen in wing een eigen Neutron Highway afvliegen is erg leuk! Ik heb een boel screenshots die ik graag deel, maar om de aantallen te beperken zet ik in deze post alleen mijn aankomst in Colonia en een paar van het laaste CCC event. Mijn volgende doel is Sag A, en daarna weer rustig terug naar huis, als ik het nog kan vinden... Ben benieuwd of ik dan nog tegen de drukte in de bubble kan
Octopus Nebula van een afstandje

Octopus Nebula van binnen

Taipan Fighter

Spear Thistle planetary nebula gezien vanaf zijn dichtstbijzijnde buur

Sterrencluster - 1 van de vele

Ringed earth-like wereld

Gewoon een mooie foto

Engage FSD!

Vostok-1 Nebula van een afstandje

Flyby bij Gigarin Gate

Mooie lava wereld

Selfie

Nog een selfie

Mijn FSD aan het superchargen

Mooie knikker

Goibniu Nebula van een afstandje

Venetian Nebula van een afstandje

Taipan en Anaconda tussen de restanten van de Eoch Flyuae supernova

Eoch Fluae supernova restanten van een afstandje

Dragonfly Nebula van binnen

Dragonfly Nebula van een afstandje

4 verschillende zonnen in 1 selfieshot

Blue Louse planetary nebula van binnen gezien

Blue Louse planetary nebula van zijn dichtstbijzijnde buurman

Geparkeerd voor een tussenstop

Misschien maar eens naar toe reizen hoewel dat waarschijnlijk paar honderd jumps is vanaf waar ik nu zit

Anyway de python en de anaconda shipkits staan online!