Ja.. maar:RobV schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:58:
[...]
Nieuw jaar, tijd voor betere gewoonten, dude.
Zero-throttle, zero-trouble
Als Jeremy Clarkson zijn auto vastrijdt in de sneeuw, doe jij dat dan ook?
(Jeremy is een oetlul)
(Jeremy is een oetlul)
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
RobV schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:58:
[...]
Nieuw jaar, tijd voor betere gewoonten, dude.
Zero-throttle, zero-trouble

En voor de goede orde: top gear kan niets meer fout doen sinds ik dit filmpje heb gezien (vanaf 8.00).
[ Voor 25% gewijzigd door Drumatiko op 03-01-2017 19:30 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Ik wil hier een gifje toevoegenRobV schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:03:
Als Jeremy Clarkson zijn auto vastrijdt in de sneeuw, doe jij dat dan ook?
(Jeremy is een oetlul)
Dan zo maar:
https://media.giphy.com/media/3o6wrBiDWoHqVuKqSQ/giphy.gif
Rob, stop eens met alles zo serieus te nemen...
[ Voor 109% gewijzigd door EliteGhost op 03-01-2017 19:26 ]
Weet iemand of je opgeslagen modules overal kunt terughalen (m.a.w. ze worden getransporteerd) ? Als dat kan laat ik wat gemodificeerde modules achter in Colonia om meer range te krijgen. Maar ik wil niet terug naar Colonia moeten om ze op te halen.
Dus, kan ik mijn modules in de bubble gewoon terughalen?
Je kan ze laten transporteren.stefijn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:28:
Weet iemand of je opgeslagen modules overal kunt terughalen (m.a.w. ze worden getransporteerd) ? Als dat kan laat ik wat gemodificeerde modules achter in Colonia om meer range te krijgen. Maar ik wil niet terug naar Colonia moeten om ze op te halen.
Net als bij schepen hangt de prijs af van de module en afstand.
De tijd hangt ook af van de afstand. Het kan dus best prijzig worden.
Hmm...ik zag dat iemand laatst postte dat het transporteren van een Anaconda vanaf Colonia zon 300miljoen kostte. Dus de prijs van een redelijk uitgeruste Anaconda.
Dan zullen de kosten voor een module ongeveer de nieuwprijs zijn? Misschien wel waard voor lvl 5 upgrades....anders moet ik weer grinden.
edit: ik dacht dat White Dwarfs ook onder het N-type in het mapfilter zaten, maar dat is niet zo. Die hebben hun eigen filter idd (DA).
En rond colonia zitten er net zoveel als neutronensterren.
Dan zullen de kosten voor een module ongeveer de nieuwprijs zijn? Misschien wel waard voor lvl 5 upgrades....anders moet ik weer grinden.
edit: ik dacht dat White Dwarfs ook onder het N-type in het mapfilter zaten, maar dat is niet zo. Die hebben hun eigen filter idd (DA).
[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 03-01-2017 20:21 ]
Ik moet eens meer smiley gebruikenEliteGhost schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:22:
[...]
Ik wil hier een gifje toevoegen
Dan zo maar:
https://media.giphy.com/media/3o6wrBiDWoHqVuKqSQ/giphy.gif
Rob, stop eens met alles zo serieus te nemen...

stefijn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:44:
Hmm...ik zag dat iemand laatst postte dat het transporteren van een Anaconda vanaf Colonia zon 300miljoen kostte. Dus de prijs van een redelijk uitgeruste Anaconda.

yikes,... zit al 2 uur door memes te browsen

Mooie Azteke!azteke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:58:
Ik schrok toen ik hier arriveerde...
[afbeelding]
Je moet hier niet vanuit de verkeerde richting heenspringen

[ Voor 24% gewijzigd door Drumatiko op 03-01-2017 21:27 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Vanavond een Famous Explorer passenger mission geaccepteerd om meneertje 1200ly heen en weer te vliegen. Zit nu al planeetjes te scannen zonder naam (waarbij de zon en grote planeten met ringen bijv. al wel gescand zijn). Misschien toch nog maar even een stukje verder doorvliegen, want moet nog een jump of 75...
Ook maar eens kijken of ik met de juiste keyboard binds kan vliegen op de tablet/laptop-thingy dat ik in de huiskamer gebruik. Steam-streaming werkt voor Motorsport Manager immers ook best goed
EDIT: immers, NPC's verwacht ik niet echt

Ook maar eens kijken of ik met de juiste keyboard binds kan vliegen op de tablet/laptop-thingy dat ik in de huiskamer gebruik. Steam-streaming werkt voor Motorsport Manager immers ook best goed

EDIT: immers, NPC's verwacht ik niet echt
[ Voor 4% gewijzigd door MacNetron op 03-01-2017 22:24 ]
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
ja, streaming werkt ook voor Elite. Heb t al een paar keer geprobeerd, loopt prima.
Ben toch maar eens mijn Beluga gaan gebruiken, die stond te verstoffen. Weet iemand wat de meest efficiente manier is om goed aan passagiers te verdienen? Ik mis de missies waarbij ik gewoon een groep van A naar B vervoer. Al die lastige, veeleisende, klanten moet ik niks van hebben en 20.000 ly reizen? Aint nobody got time fo dat!
De gewone passenger missions zijn er nog.EliteGhost schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:53:
Ben toch maar eens mijn Beluga gaan gebruiken, die stond te verstoffen. Weet iemand wat de meest efficiente manier is om goed aan passagiers te verdienen? Ik mis de missies waarbij ik gewoon een groep van A naar B vervoer. Al die lastige, veeleisende, klanten moet ik niks van hebben en 20.000 ly reizen? Aint nobody got time fo dat!
Ben net klaar met het rondleiden van een CEO in m'n pASPenger Tourbus.
HIP 87414 -> Yaque (Visitor beacon), 74 LY = 3 jumps
Yaque -> Kappa Formacis (Onionhead banned), 172 LY = 7 jumps
KF -> huis, 222 LY = 9 jumps
Ondertussen systemen scannen voor extra inkomen. Je komt nog eens ergens, dus wie weet schrijf je nog weer eens een First Discovery op je naam. Natuurlijk geniet je van je baan als tourbuschauffeur
Om 14:00 begonnen en om 14:40 weer thuis, opbrengst 9,3 MCr.
Geen gezeik onderweg gehad van mevrouw de CEO...
Alleen ging er thuis een docking request fout (-200 Cr) en kreeg ik meteen een mededeling dat ze niet happy werd van breaking the law
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Aan de andere kant van het passagiers-spectrum
Ga nu op weg naar Eembaisk DG-0 E6-2972, helemaal de andere kant van Sag-A (31 000 LY!) Dus toch maar even een FRU meenemen vanwege het gebruik van een Neutron Highway...
If we're late, it's because we're dead...
Mijn eerste Neutron Jump
Ga nu op weg naar Eembaisk DG-0 E6-2972, helemaal de andere kant van Sag-A (31 000 LY!) Dus toch maar even een FRU meenemen vanwege het gebruik van een Neutron Highway...
Mijn eerste Neutron Jump

[ Voor 15% gewijzigd door GeeBee op 04-01-2017 15:31 ]
Ah, de wonderschone wereld waar je eindelijk je langverwachte elite rank van Mostly Pennyless krijgt
, begin nu iig een beetje de controls door te krijgen, zodat als ik straks thuis (Half januari -red.) ben ik met jullie mee kan doen (speel nu alleen solo op mijn werk via een satelietverbinding met 1mbit/500ms+ lag
)
Blijkbaar heb ik trouwens een Eagle gratis gekregen bij mijn account, maar ben een beetje bang dat ik toch nog 100.000x doodga, dus kan ik dan niet beter in mijn sidewindertje door blijven vliegen? (wat is de verzekering voor een eagle?) Ah, 2240,- dat kan ik wel betalen, dan toch maar op naar de eagle, duurder is beter

Blijkbaar heb ik trouwens een Eagle gratis gekregen bij mijn account, maar ben een beetje bang dat ik toch nog 100.000x doodga, dus kan ik dan niet beter in mijn sidewindertje door blijven vliegen? (wat is de verzekering voor een eagle?) Ah, 2240,- dat kan ik wel betalen, dan toch maar op naar de eagle, duurder is beter
[ Voor 13% gewijzigd door zion op 04-01-2017 15:13 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
SuccesGeeBee schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:54:
Aan de andere kant van het passagiers-spectrum
Mijn eerste Neutron Jump![]()
[afbeelding]

fingers crossed
Ik twijfel effe....was met Azteke een stuk richting Saga gegaan, maar ben teruggegaan om mijn range wat verder op te soupen.
Uiteindelijk kom ik op 47,8ly uit....het enige dat ik nog niet geoptimaliseerd heb ik mijn powerdistributor. Helaas, de enige lagere optie is een 5E, maar dan raak ik mijn boost kwijt. Dan zou ik net zo goed een 1D kunnen nemen, dan kom ik op een luxe 55Ly
Tijdens het epxplorer gebruik je helemaal geen boost.... Hooguit misschien bij het landen op een planeet, maar hoe vaak doe ik dat? Nog niet één keer per honderd jumps. Tenzij de zwaartekracht hoog is (pas 1x op een planeet met meer dan 0,5G geweest) ook geen probleem....
Wat te doen?
Uiteindelijk kom ik op 47,8ly uit....het enige dat ik nog niet geoptimaliseerd heb ik mijn powerdistributor. Helaas, de enige lagere optie is een 5E, maar dan raak ik mijn boost kwijt. Dan zou ik net zo goed een 1D kunnen nemen, dan kom ik op een luxe 55Ly
Tijdens het epxplorer gebruik je helemaal geen boost.... Hooguit misschien bij het landen op een planeet, maar hoe vaak doe ik dat? Nog niet één keer per honderd jumps. Tenzij de zwaartekracht hoog is (pas 1x op een planeet met meer dan 0,5G geweest) ook geen probleem....
Wat te doen?
Ik heb ook te lang over hetzelfde getwijfeld. Je hebt de boost echt niet nodig. Toch heb ik uiteindelijk ervoor gekozen om te kunnen boosten, al is het alleen maar wanneer ik het nodig heb bij terugkomst in de bubble, of bij het landen op een planeet. Zelfde reden dat ik ook nog wat wapens aan boord heb.stefijn schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:02:
Wat te doen?
Oh, ik ben het volgende tegengekomen op de mobius Discord: Je mag maar lid zijn van 1 mobius groep (EU = Mobius; US = Mobius PVE). Omdat de groep vol zit worden spelers die lid zijn van beide groepen er helemaal uit gegooid. Dus, als je net als ik ook lid bent van Mobius PVE, zorg dan dat je zsm die groep verlaat!
Schmobius - 12/23/2016
@everyone CMDR Mobius is getting serious about cleaning up the group lists as we approach the cap again. If you are a member of Mobius AND Mobius PVE, YOU WILL BE REMOVED FROM BOTH. The way to solve this for yourself is to leave one group, and stay in the other. I do not know what day this is happening on, but I expect soon.
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Ik begrijp echt niet dat ze nog geen open PvE modus hebben geïntroduceerd; er is een enorme vraag naar. Desnoods verhogen ze de playerlimit van een private group.
In denk omdat FD PVP georiënteerd is. Want een PVE open lijkt me zeer simpel te maken door 'friendly fire' te negeren.Drumatiko schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:25:
Ik begrijp echt niet dat ze nog geen open PvE modus hebben geïntroduceerd; er is een enorme vraag naar. Desnoods verhogen ze de playerlimit van een private group.
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Nou, ik snap het allemaal nog maar half, maar voor elkaar dat ik kan dokken zonder brokken
, mijn weg rond de galaxy kan vinden, en (delivery) missies kan doen, Ik heb m'n Eagle & m'n Cobra MKIV opgehaald, wat upgrades, > 100K op de bank, en bijna friendly met de federation, das wmb genoeg voor vandaag 
Morgen maar eens een beetje verdiepen in traden, en dan overmorgen een beetje bountyhunten, dan wordt het vanzelf wel eens wat
Nu even lekker slapen, want morgen om 08:00 weer aan het werk (gelukkig is m'n werk 1 trap oplopen naar de brug en dan ben ik er
)
Morgen maar eens een beetje verdiepen in traden, en dan overmorgen een beetje bountyhunten, dan wordt het vanzelf wel eens wat
Nu even lekker slapen, want morgen om 08:00 weer aan het werk (gelukkig is m'n werk 1 trap oplopen naar de brug en dan ben ik er
systeem
Of het simpel is dat weet ik niet (ken niet de opbouw van het spel), maar dat er een enorme vraag naar is blijkt wel uit de dagelijkse discussies oorlog op het ED forum. Een zeer streng strafsysteem in de systemen welke geen anarchie-status hebben kan eenzelfde invloed hebben (maak PvP een activiteit waar de aanvaller veel hinder aan ondervind, en het zal ongetwijfeld afnemen).daPet schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:57:
[...]
In denk omdat FD PVP georiënteerd is. Want een PVE open lijkt me zeer simpel te maken door 'friendly fire' te negeren.
Ook een concept als een premium-bounty heffing zou aardig kunnen werken; je kan er dan voor kiezen om bijvoorbeeld 10% van je winst af te staan met als gevolg dat iedereen die je aanvalt gedurende een x-periode wanted is, en extra security forces aantrekt (jaja ik weet het; afstaan van winst is een gewaagd concept op een Nederlands forum
Als ik me niet vergis zou FD sowieso nog naar het strafsysteem kijken, dus wellicht dat ze zo iets dergelijks kunnen implementeren (en als daardoor iedereen met plezier in 1 grote vergaarbak samen kan spelen, dan hebben ze mijn zegen).
Ik heb besloten om met een 1D powerdistributor de reis naar SagA te gaan maken en dus met een 55Ly range (220ly via een neutronenster!
in theorie in 50 jumps 10000ly ).
Azteke zijn punt over terugkomen in de bubble is een goeie, maar dan reis ik wel direct naar Sothis, da ar zijn voldoende modules beschikbaar om weer een boost te hebben (stukje veiligheid). Ik zou inderdaad niet in een uitgeklede Ana zonder boost een piraat willen tegenkomen.
Andere vraag: waarom zie ik geen missies in Colonia? Er liggen een aantal bewoonde systemen rond dit systeem. Ik keek zojuist een video van ObsidianAnt over de Colonia migration en daarin meldt ie dat je missies/passengers kunt doen in Colonia.
Maar ik zie sinds ik er ben geen enkele missie, terwijl ik allied ben. Dacht eerst dat het "normaal" was maar nu ObsidianAnt iets anders zegt...
Azteke zijn punt over terugkomen in de bubble is een goeie, maar dan reis ik wel direct naar Sothis, da ar zijn voldoende modules beschikbaar om weer een boost te hebben (stukje veiligheid). Ik zou inderdaad niet in een uitgeklede Ana zonder boost een piraat willen tegenkomen.
Andere vraag: waarom zie ik geen missies in Colonia? Er liggen een aantal bewoonde systemen rond dit systeem. Ik keek zojuist een video van ObsidianAnt over de Colonia migration en daarin meldt ie dat je missies/passengers kunt doen in Colonia.
Maar ik zie sinds ik er ben geen enkele missie, terwijl ik allied ben. Dacht eerst dat het "normaal" was maar nu ObsidianAnt iets anders zegt...
[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 05-01-2017 09:09 ]
Gisteren mijn fsd geupgrade en kreeg een +54% optimal mass (op een 6Afsd). Volgens mij een hele leuke roll voor straks een explorer-conda (of trader)! Ik had meerdere FSD's meegenomen voor verschillende schepen zodat ik ook mijn '2nd best' en '3rd best' rolls kon bewaren.
Vanavond is het tijd om weer eens wat geld te gaan verdienen. Op welke manier is er tegenwoordig goed geld te verdienen?
!
Vanavond is het tijd om weer eens wat geld te gaan verdienen. Op welke manier is er tegenwoordig goed geld te verdienen?
Goed bezig zionzion schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 03:11:
Nou, ik snap het allemaal nog maar half, maar voor elkaar dat ik kan dokken zonder brokken, mijn weg rond de galaxy kan vinden, en (delivery) missies kan doen, Ik heb m'n Eagle & m'n Cobra MKIV opgehaald, wat upgrades, > 100K op de bank, en bijna friendly met de federation, das wmb genoeg voor vandaag
Nu even lekker slapen, want morgen om 08:00 weer aan het werk (gelukkig is m'n werk 1 trap oplopen naar de brug en dan ben ik er)
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Hoe neem je die mee dan? (Had je ze laten transporteren? Wel slim...)
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 05-01-2017 10:33 ]
Vanaf outfitting ze uit mijn schepen gehaald (store). En dan op nieuwe locatie via outfitting (stored modules of zoiets) ze laten transporteren. Was 100ly oid, niet duur en waren er in 15-20 minuutjes.stefijn schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:28:
Hoe neem je die mee dan? (Had je ze laten transporteren? Wel slim...)
Wel met een schip vliegen waar alle modules daarna weer inpassen
[ Voor 8% gewijzigd door Ervig op 05-01-2017 11:05 ]
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Binnenvaartschipper?zion schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 03:11:
Nu even lekker slapen, want morgen om 08:00 weer aan het werk (gelukkig is m'n werk 1 trap oplopen naar de brug en dan ben ik er)
Dan zul je vast veel plezier beleven aan de Anaconda mocht je die ooit kopen, die is ongeveer net zo manoeuvreerbaar als je echte ship
Daarnaast is het uitzicht ook vergelijkbaar uitkijkend over het grootste deel van het ship.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Gelukkig geen stuw in de ruimte om te hoeven ontwijkenArm1n schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:58:
[...]
Binnenvaartschipper?
Dan zul je vast veel plezier beleven aan de Anaconda mocht je die ooit kopen, die is ongeveer net zo manoeuvreerbaar als je echte ship![]()
Daarnaast is het uitzicht ook vergelijkbaar uitkijkend over het grootste deel van het ship.
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Hallo genoeg brievenbussluizen hoor waar je de kade kunt rammenMacNetron schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:00:
[...]
Gelukkig geen stuw in de ruimte om te hoeven ontwijken
Of hele planeten... (don't ask
)
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Zolang de rivier niet leeg loopt

Tjah dan is het hek van de stuw dam

De vaart zit er weer lekker in
Niet teveel vaart hoop ik, anders moet de wal het schip keren
Zo raakt de discussie een beetje op drift
Voelt een beetje als water naar de zee dragen
Dat staat als een paal boven water.
Ik laat het allemaal even bezinken.
Allemaal leuk en aardig, maar kan het schip wel zinken als er geen water meer in de maas staat, of is het dan al gezonken? 
*kuch*
Ok iemand nog wat leuks gedaan in ED vandaag?
*kuch*
Ok iemand nog wat leuks gedaan in ED vandaag?
stefijn schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:49:
Zeg, ik steek er een stop in
spoiler:
Hah! ninja'd!

[ Voor 37% gewijzigd door Drumatiko op 05-01-2017 20:56 ]
Zeg, ik steek er een stop in
edit: shit, net te laat. Nee niks, leuks. De afgelopen weken eigenlijk al niet
edit: shit, net te laat. Nee niks, leuks. De afgelopen weken eigenlijk al niet
[ Voor 60% gewijzigd door Stefke op 05-01-2017 20:49 ]
Op dit moment zou ik dat graag willen, maar ben Kapitein op de zee(handels)vaart, en we gaan over een uurtje of 3 de noordzee op vanaf Skagerak (DK) richting engeland met windkrachtje NW 8/9 terwijl wij naar het ZW gaan, dat wordt dus slingeren als een interdict die je niet accepteertArm1n schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:58:
Binnenvaartschipper?
Dan zul je vast veel plezier beleven aan de Anaconda mocht je die ooit kopen, die is ongeveer net zo manoeuvreerbaar als je echte ship![]()
Ontopic: vandaag nog wat missies gedaan, paar keer geinterdict, maar zit ondertussen prinsheerlijk in m'n MK-IV met upgraded shields (3E), upgraded Power Distribution (3E) en upgraded hardpoints (1x 2E GB Multicannon + 1x 2F GB Multilaser), dus ondanks dat ik nog stink in dogfights houdt m'n MKIV in dit gebied me wel veilig. Kreeg nog een missie om een of andere Piratelord te ganken, maar die was ook met 1 minuutje naar de eeuwige jachtvelden, makkelijk verdiende 51K voor missie + 19K voor bounty
Nu net maar even geupgrade naar 2x 4E (2x16T) cargo holds, dus nu maar kijken of ik een beetje kan gaan traden, iemand nog tips voor me, zit nu in het Gyvatiges System,
Ik ga trouwens verder onder de naam Tagnik'zur ipv Drâgon, ik had m'n naam opgegeven als cmdr Drâgon, dus was ik ingame CMDR CMDR DRÂGON, dat was niet zo sexy, nu dus CMDR Tagnik'zur (Elfs voor Draak, ipv Roemeens
[ Voor 8% gewijzigd door zion op 05-01-2017 21:20 ]
systeem
[ Voor 6% gewijzigd door MacNetron op 05-01-2017 22:34 ]
Thargoids? Of andere aliens?
Ziet er indrukwekkend uit in elk geval.
[ Voor 140% gewijzigd door GekkePrutser op 05-01-2017 23:52 ]
Woot! Winter is coming!GekkePrutser schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:46:
@Leut: veel plezier vannacht een sterke met je slaapgebrek
Mag ik meeliften met jouw route? Misschien heb je werkbare waypoints? Ik kom via de Neutron Router geregeld stukjes route tegen die niet te plotten zijn. Super irritant om dan toch te moeten eyeballen en hopen dat je een beetje de goede richting op gaat
WHAAA!! Gorgeous!!GekkePrutser schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:46:
(Waarschijnlijk een Thargoid. En waarschijnlijk heb ik gelijk met mijn "Thargoids are our guardians". ...denk ik
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
It happened! omg omg omg!! this was.... SCARY!
ik zal deze post nog editen met een video (waar een stream doorheen zit sorry about that lol)
ik zal deze post nog editen met een video (waar een stream doorheen zit sorry about that lol)
[ Voor 21% gewijzigd door Leutje op 06-01-2017 06:04 ]
Ok het is ERUG laat maar mocht je dit ook willen mee maken. Neem dan een UP (unknown artefact) mee
Die vind je in HIP 14479. Als het even kan neem je die mee in een speciale cargo container. Te koop bij prof Palin.
Ik kan het je erg aanraden. het is intens spannend!
Vlieg wat rond in de Pleaides systemen want de locatie is nogal random
ok... wow...
maar toch maar even slapen ben ik bang. (je had gelijk Azteke. Slaap gebrek! Here i come! )
Die vind je in HIP 14479. Als het even kan neem je die mee in een speciale cargo container. Te koop bij prof Palin.
Ik kan het je erg aanraden. het is intens spannend!
Vlieg wat rond in de Pleaides systemen want de locatie is nogal random
ok... wow...
maar toch maar even slapen ben ik bang. (je had gelijk Azteke. Slaap gebrek! Here i come! )
http://xboxdvr.com/gamer/DP%20Sayre/video/25338081
Zag t net
cool
Krijg een beetje een indruk van een walvis?
Zag t net
Krijg een beetje een indruk van een walvis?
Wauw cool!Leutje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 05:51:
It happened! omg omg omg!! this was.... SCARY!
[video]

En nu moeten we uitzoeken of de thargoids naar kip smaken

En dan zit je 20000Ly verderop
Alhoewel, misschien trekt Colonia nog wat aan ..
[ Voor 43% gewijzigd door Stefke op 06-01-2017 08:49 ]
Wat vet!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Haha, je eerste post om kwart voor drie, om tien voor zes heb je het zelf meegemaakt, en tien over half zeven je laatste post. Genieten!Leutje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 06:42:
ok... wow...
Scary! En heel vet!
Ik begrijp het even niet, ben jij de enige/eerste die dit gezien heeft (is dit jouw eigen footage)? Of zijn er meerdere sightings geweest vannacht? Ik zag een bericht op FB bij ED wat er niet op leek dat jij het gefilmd had (Xbox variant)
Staat met koeienletters op FD forumstefijn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:38:
Ik begrijp het even niet, ben jij de enige/eerste die dit gezien heeft (is dit jouw eigen footage)? Of zijn er meerdere sightings geweest vannacht? Ik zag een bericht op FB bij ED wat er niet op leek dat jij het gefilmd had (Xbox variant)
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/319545
kom ik nooit 
(maar zal er eens rondneuzen, aangezien ik toch wat structureler speel)
(maar zal er eens rondneuzen, aangezien ik toch wat structureler speel)
Wat vet.
Zijn ze friendly? Of zijn we gelijk begonnen met schieten?
Lijkt mij dat ze een scan uitvoeren.
Is er dan net een patch/server side change geweest die dit heeft enabled? Of zou deze mogelijkheid er nu al eventjes in gezeten hebben?
Is er dan net een patch/server side change geweest die dit heeft enabled? Of zou deze mogelijkheid er nu al eventjes in gezeten hebben?
[ Voor 12% gewijzigd door 4bit op 06-01-2017 10:07 ]
I'll do what I can, but expect very little.
E:D Master Universe Server
File > Settings > Advanced > [v] Enable Alien Sightings
File > Settings > Advanced > [v] Enable Alien Sightings
Dat is een mooie samenvatting van het menselijk rasRobV schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:06:
Ik was dus in Colonia... En nu dus niet meer, haha. Maar hier wil ik gewoon bij zijn.
In Jaques een Sidewinder gekocht en selfdestruct gedaan. Vervolgens weer in de bubble gespawned in de gratis Sidewinder. Toen maar even wezen shoppen en een half miljard tegen een Anaconda met alles erop en eraan aangegooid om nu maar eens op zoek te gaan. Ben benieuwd!
In Jaques een Sidewinder gekocht en selfdestruct gedaan. Vervolgens weer in de bubble gespawned in de gratis Sidewinder. Toen maar even wezen shoppen en een half miljard tegen een Anaconda met alles erop en eraan aangegooid om nu maar eens op zoek te gaan. Ben benieuwd!
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik denk er ook over om maar de Suicidewinder uit te voeren vanaf Jacques. Haal ik mijn travelconda later wel eens opVoxalizer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:22:
Ik was dus in Colonia... En nu dus niet meer, haha. Maar hier wil ik gewoon bij zijn.
Ach ja, voor mij was het ook een niet al te moeilijke beslissing omdat ik terug in de bubble eindelijk wat nieuwe dingetjes kan uitproberen die in 2.2 zijn toegevoegd. Fighter bay enzo.SnoeiKoei schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Ik denk er ook over om maar de Suicidewinder uit te voeren vanaf Jacques. Haal ik mijn travelconda later wel eens opDit wil ik ook met eigen ogen zien.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Hmm....maar er zal in Colonia toch ook wel iets te doen zijn? Lijkt me logischer dat wanneer er een aanval komt deze op Colonia start
take the weak first
Denk niet dat je de kans krijgt er op te schieten?
Vraag me af, als je uit supercruise wordt gehaald, kom je dan terug in het systeem waar je vertrok of in je doel systeem @leut?
Daarnaast lijkt het idd op een server side dingetje....
Vraag me af, als je uit supercruise wordt gehaald, kom je dan terug in het systeem waar je vertrok of in je doel systeem @leut?
Ik kreeg dat filmpje door van een Britse maat. Zat in de bus (auto ophalen
) en moest moeite doen om niet te juichen.
Als ze niet op mij schieten schiet ik in principe ook niet op hun. Eerst maar eens kijken wat de intenties zijn. Al zou het niet erg "Dangerous" zijn als ze lieverds waren.daPet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:46:
In de lore van E:D waren de relaties niet bepaald goed tussen de 2 rassen.Voxalizer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:07:
[...]
Als ze niet op mij schieten schiet ik in principe ook niet op hun. Eerst maar eens kijken wat de intenties zijn. Al zou het niet erg "Dangerous" zijn als ze lieverds waren.
De mensen wonnen door een virus te maken (als ik het me goed herinner) want als het op schepen aan komt zijn de Thargoids veel geavanceerder. Best knap voor een stel insecten.
Ergens halverwege? Aangezien je jump onderbroken wordt...daPet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:46:
Er hebben al mensen op geschoten maar dat levert niks op.daPet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:46:
Zou best wel kunnen, je ziet ook niet meteen de ster waar je naartoe vliegt in hyperspace wat normaal wel zo is, behalve bij een zwart gatstefijn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:22:
[...]
Ergens halverwege? Aangezien je jump onderbroken wordt...
[ Voor 39% gewijzigd door daPet op 06-01-2017 12:24 ]
Blijkbaar ook mensen die zeggen dat een Unknown Artifact in de hold niet nodig is.
I'll do what I can, but expect very little.
Ik heb met een UA aan boord nog geen succes gehad helaas. Argh, zonde dat ik dit weekend niet meer tijd heb. Maandag poging twee.
Zal druk worden rond Pleiades Sector OI-T C3-8 met commanders die daar gaan rondneuzenGekkePrutser schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:46:
De vorm is wel Thargoid-achtig, als in symmetrie, als ik die vergelijk met de oude C64 Elite:

Ja dit is mijn footage! Nee er zijn er veel meer die hem gezien hebbenstefijn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:38:
Allemaal worden we uit onze FSD jump getrokken om daarna behoorlik hulpeloos rond te hangen.
Alles doet het niet meer nameljk. Op het moment dat hij weggaat kan ik inderdaad weer vanalles doen (ik probeerde hem te scannen maar ik faalde)
Er zijn mensen geweest die in die hele korte tijd geprobeerd hebben om op hem te schieten maar ook dat lukte niet echt.
In ieder geval dat "ding" trok zich niets aan van welk ding wat er geschoten werd.
Ik hoop dat ik nog altijd gelijk heb metmijn "thargoids are our guardians" theorie. Want anders... zijn we F*CKED!
als dat jouw filmpje was zag ik dat je de scan van de wake niet had afgemaakt, klopt dat?Leutje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:58:
[...]
Ja dit is mijn footage! Nee er zijn er veel meer die hem gezien hebben
Allemaal worden we uit onze FSD jump getrokken om daarna behoorlik hulpeloos rond te hangen.
Alles doet het niet meer nameljk. Op het moment dat hij weggaat kan ik inderdaad weer vanalles doen (ik probeerde hem te scannen maar ik faalde)
Er zijn mensen geweest die in die hele korte tijd geprobeerd hebben om op hem te schieten maar ook dat lukte niet echt.
In ieder geval dat "ding" trok zich niets aan van welk ding wat er geschoten werd.
Ik hoop dat ik nog altijd gelijk heb metmijn "thargoids are our guardians" theorie. Want anders... zijn we F*CKED!
Jazeker maar dat had ik al gezegd
Tot dusver is het me maar 1 keer gelukt om gevangen te worden. En als hij weg is is hij weg 
Dus helaas nee....
Dus helaas nee....
Lukt het om zijn wake te scannen?Leutje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:38:
Tot dusver is het me maar 1 keer gelukt om gevangen te worden. En als hij weg is is hij weg
Dus helaas nee....
Ik zit dus ernstig in dubio of ik mijn galactic tour zal afbreken en vanaf Jacques zal Suicidewinderen om ook ff zo'n Thargoid/Guardian/Spaceflowerofdeathanddestruction te zien met eigen ogen, of niet. FD kennende kan het nu nog maanden duren voordat er weer iets nieuws te zien is. En na 10 verschillende filmpjes te hebben gekeken valt toch wel op hoe precies gescript deze gebeurtenis is: alleen het schip van de speler is anders, maar de rest gaat tot op de seconde precies hetzelfde.
Erg gaaf gedaan, dat wel, maar om er mijn reis naar Beagle Point voor af te breken?
Erg gaaf gedaan, dat wel, maar om er mijn reis naar Beagle Point voor af te breken?
Ik heb begrepen dat je een 'unknown wake data' oid krijgt maar geen locatie om hem te volgen.
[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-01-2017 16:35 ]
Gewoon doorvliegenSnoeiKoei schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:35:
Ik zit dus ernstig in dubio of ik mijn galactic tour zal afbreken en vanaf Jacques zal Suicidewinderen om ook ff zo'n Thargoid/Guardian/Spaceflowerofdeathanddestruction te zien met eigen ogen, of niet. FD kennende kan het nu nog maanden duren voordat er weer iets nieuws te zien is. En na 10 verschillende filmpjes te hebben gekeken valt toch wel op hoe precies gescript deze gebeurtenis is: alleen het schip van de speler is anders, maar de rest gaat tot op de seconde precies hetzelfde.
[...]
Ik heb begrepen dat je een 'unknown wake data' oid krijgt maar geen locatie om hem te volgen.
Inderdaad! Deze ervaring zullen ze ook niet meer uit het spel halen, dus tegen de tijd dat je terug komt kan je het nog steeds meemaken
En anders is het "Just as seen on TV" of, nou ja, internetazteke schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:51:
[...]
Inderdaad! Deze ervaring zullen ze ook niet meer uit het spel halen, dus tegen de tijd dat je terug komt kan je het nog steeds meemaken
ondertussen 2x neergeknald, bleek dat mijn schilden helemaal niet toereikend waren 3E = optimal 180T, nu maar 4C's (of D's, weet niet zeker) erop = optimal 280T, precies wat m'n MKIV weegt, werkt een stuk beter
[ Voor 26% gewijzigd door zion op 06-01-2017 16:59 ]
systeem
Een mooi filmpje van J Hawkins
Natuurlijk is dit een scripted encounter. Zo kan iedereen, ook al log je volgende week pas in, dit eens mee maken.
Dit is uiteraard pas de introductie. Vandaar dat we ze niet eens kunnen neer schieten. Of op een andere manier interactie mee kunnen hebben.
Nietemin was dit vanacht weer enorm spannend. Ik heb er hoofdpijn van gekregen door te kort slapen. Maar ik zou dit zo weer doen
Natuurlijk is dit een scripted encounter. Zo kan iedereen, ook al log je volgende week pas in, dit eens mee maken.
Dit is uiteraard pas de introductie. Vandaar dat we ze niet eens kunnen neer schieten. Of op een andere manier interactie mee kunnen hebben.
Nietemin was dit vanacht weer enorm spannend. Ik heb er hoofdpijn van gekregen door te kort slapen. Maar ik zou dit zo weer doen
Wie zegt dat het onderweg naar Beagle Point niet kan gebeuren? 
Ik ben ook terug in de bubble, niet vanwege aliens maar vanwege mijn eigen stomme actie. Erg kleine neutronen ster, ik floep zo uit de staart zonder opgeladen te zijn. Ik keer om, meteen in de staart en 1 seconde later in de body exclusion zone. Kansloos, minuten lang getracht FSD te locken zonder succes. 12KLY aan data kwijt.
De data / rank doet me niet zo veel maar wel zonde van de tijd
Ik ben ook terug in de bubble, niet vanwege aliens maar vanwege mijn eigen stomme actie. Erg kleine neutronen ster, ik floep zo uit de staart zonder opgeladen te zijn. Ik keer om, meteen in de staart en 1 seconde later in de body exclusion zone. Kansloos, minuten lang getracht FSD te locken zonder succes. 12KLY aan data kwijt.
De data / rank doet me niet zo veel maar wel zonde van de tijd

Shit man, dat is balen! Dahag, data en tijddaPet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:12:
Wie zegt dat het onderweg naar Beagle Point niet kan gebeuren?
De data / rank doet me niet zo veel maar wel zonde van de tijd![]()
![]()

maar je hebt wel mooie dingen gezien!
Good thing we still have the pictures!azteke schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:30:
[...]
Shit man, dat is balen! Dahag, data en tijd![]()
maar je hebt wel mooie dingen gezien!
En ik gebruik captain's log dus weet precies waar de elw's zitten. Komt goed ik ga gewoon weer terug. Eerst ff een alien ontmoeten, ben er nu toch. En dan weer rustig op pad. Denk wel dat ik wat minder neutronen routers ga gebruiken
[ Voor 31% gewijzigd door daPet op 06-01-2017 17:38 ]
daPet, als je opnieuw vertrekt dan moet je maar even deze tune opzetten 
Ze hebben nu ook de thuiswereld van de thargoids gevonden!
Ze hebben nu ook de thuiswereld van de thargoids gevonden!
Dan hoop ik dat je je zonnebrandcreme mee hebt genomenstefijn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:08:
Zojuist een planeet op 7Ls van de ster ontdekt. Zal geen record zijn, maar wel heul dichtbij!
[ Voor 29% gewijzigd door Drumatiko op 06-01-2017 20:33 ]
Zojuist een planeet op 7Ls van de ster ontdekt. Zal geen record zijn, maar wel heul dichtbij!
edit:
Zo, ik vertrek naar SagA.
Na nog even wat rondgekart te hebben voor wat extra materialen

En een meet met Wren die wat later in Colonia aankwam

Ben ik nu toch echt onderweg naar Sagittarius A

Nice range!
Het is dat Colonia niet een grote keuze heeft, anders had ik nog meer gewicht kunnen besparen
edit: zucht...weer de eerste jump een disconnect en midden in een N-ster
edit:

Nice range!
Het is dat Colonia niet een grote keuze heeft, anders had ik nog meer gewicht kunnen besparen
[ Voor 87% gewijzigd door Stefke op 06-01-2017 20:44 ]
Nee!stefijn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:08:
edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice range!
Ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik had gisteren

De vorige keer dat ik met Azteke een eerste run deed vanaf Colonia had ik hetzelfde: 1e jump naar N-ster, disconnect en vast in flare (zoals beschreven laatst)
Toen kon ik eruit. Nu niet gelukt dus maar opnieuw begonnen minus 7,5 miljoen op Coloni
Damn...

Planery nebula met blackhole

Prachtige nebula met neutronenster

Dit willen we zien op de neutron highway: tanken, laden en weer door!
Toen kon ik eruit. Nu niet gelukt dus maar opnieuw begonnen minus 7,5 miljoen op Coloni
Damn...

Planery nebula met blackhole

Prachtige nebula met neutronenster

Dit willen we zien op de neutron highway: tanken, laden en weer door!

[ Voor 56% gewijzigd door Stefke op 06-01-2017 22:44 ]
Eindelijk genoeg cash voor mijn Transporter Type-7. Lekker alle spulletjes aan het rondbrengen. Pats, boem, 4 interdictions achter elkaar. Zwetende handjes!!
...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!