| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Rob! Suck it up! Kom spelen in ED!
(ik mis je)
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Je hebt gelijkLeutje schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:46:
Is dat niet een white dwarf stefijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 29-12-2016 19:57 ]
Heren, ik wens jullie alvast een fantastisch 2017 toe, met goede gezondheid en veel voortgang in onze Melkweg. Zowel de echte als digitale.
o7
• Systeem met de meeste bodies
• Systeem met een landable planet het dichtst op de zon
• Planeet met hoogste zwaartekracht
• etc.
Als het qua afmeting een recordhouder is, dan wordt je met naam opgenomen in de desbetreffende TS.

@Leut; heeft het systeem geen booming-status meer, of is er een andere reden dat de missies niet meer gegenereerd worden?
Dat is vervelend om te horen Rob. Misschien kan een warmtecompres nog iets voor je betekenen (disclaimer; ik heb er overigens geen verstand van)?RobV schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:43:
De reden dat ik de laatste tijd niet zoveel kan spelen: schouderblessure. Voelt een beetje als RSI maar dokter zegt van niet, eerder door te weinig beweging. Loop nu bij fysio, kraken zou de oplossing zijn maar door chemo zijn mijn botten misschien niet stevig genoeg, en een breuk is dan te snel gemaakt.
Dus hang ik wat in de forums rond hier terwijl ik rek/strek oefeningen doe... fijne vakantie..
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Jaaaaa, maar t was dus een white dwarfDrumatiko schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:14:
Mooi shots Stefijn. Als die neutronenster zo groot is, dan kan het wellicht leuk zijn om te kijken of het een record-ster is. Volgens mij is er op het ED forum een topic waar je je bevindingen in kan dienen. Je kunt daarbij denken aan:
• Systeem met de meeste bodies
• Systeem met een landable planet het dichtst op de zon
• Planeet met hoogste zwaartekracht
• etc.
Als het qua afmeting een recordhouder is, dan wordt je met naam opgenomen in de desbetreffende TS.![]()

Maar ik zal t onthouden voor de volgende keer dat ik wat leuks tegenkom
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 29-12-2016 20:42 ]
Doe dat nou niet! Denk aan je schouder!RobV schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:37:
Iedereen bedankt voor de goede wensen, vind ik echt fijn /hug
Bedankt, jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar eGhost (en de rest ook natuurlijk)EliteGhost schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:10:
E:D werkt dankzij de uitstekende optimalisatie (want zeg nou zelf, dat spel draait ontzettend soepel) zelfs op mijn laptop. Dus dat weekje dat ik bij m'n ouders ben kan ik zo nu en dan toch nog CMDR spelen
Heren, ik wens jullie alvast een fantastisch 2017 toe, met goede gezondheid en veel voortgang in onze Melkweg. Zowel de echte als digitale.
o7
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Jij ook Ghost!
En dat doe ik zelf al genoeg Drum
Eind 2016!Leutje schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:52:
Oja.. waneer is dat? (klote werk ook.. ben de dagen kwijt lol)
.....

Inmiddels ben ik aan het exploren in the Formidine Rift. Er staat een filmpje op mijn channel over de trip ernaartoe
Leuk dat Dr. Kaii er ook op gereageerd heeft, toch weer een beetje een egostrelend momentje
Anyway, alvast een knallend uiteinde gewenst allen en een heel gelukkig 2017!
o7
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Dr Kaii Als je die naam niet kent is de kans groot dat je hem toch kent. Hij en Erimus zijn de grootste explorers binnen de game. De kaarten die je soms ziet zijn door hen gemaakt. Dr Kaii.. zonder hun zouden we hier niet in de formadine rift vliegen maar... daar in het donkere gedeelte
Het is altijd leuk als iemand je "kent" en die iemand is zo veel groter als jij ( ok ik ben 2 meter lang, ik heb dat probleem niet
Uitzonderlijke kwaliteit Shrimp, ik ben zo vrij geweest om ook deze op te nemen in de TS.Shrimp Tabasco schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:10:
Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad!
Inmiddels ben ik aan het exploren in the Formidine Rift. Er staat een filmpje op mijn channel over de trip ernaartoe
[video]
Leuk dat Dr. Kaii er ook op gereageerd heeft, toch weer een beetje een egostrelend momentje
Anyway, alvast een knallend uiteinde gewenst allen en een heel gelukkig 2017!
o7
Thanks!Leutje schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:20:
Zie ik nu op 2:30 Barnards Loop? Prachtig filmpje met mooie muziek!
Dr Kaii Als je die naam niet kent is de kans groot dat je hem toch kent. Hij en Erimus zijn de grootste explorers binnen de game. De kaarten die je soms ziet zijn door hen gemaakt. Dr Kaii.. zonder hun zouden we hier niet in de formadine rift vliegen maar... daar in het donkere gedeelte
Het is altijd leuk als iemand je "kent" en die iemand is zo veel groter als jij ( ok ik ben 2 meter lang, ik heb dat probleem niet)
Dat kan best. Barnards Loop is van behoorlijk ver nog prima te zien. Klopt, ben ook al een tijd zowel op Erimus als Kaii gesubbed. Heb erg genoten van de filmpjes over de galactic expedition in februari van dit jaar dacht ik. Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om mee te gaan maar dat staat zeker nog een keer op de planning. Geen 2 meter hier, "slechts" 1,93
Thanks!
Thanks! En super! dubbelthanks!Drumatiko schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:28:
[...]
Uitzonderlijke kwaliteit Shrimp, ik ben zo vrij geweest om ook deze op te nemen in de TS.
Nieuw in de game en ik begin het beetje bij beetje door te krijgen. Vooralsnog rondjes in mijn Transporter 6 aan het vliegen in de buurt van HIP 87414. Missions voltooien en cargo aan het verspreiden.
EDMC geïnstalleerd om mooie routes te vinden. Mocht iemand nog aanbevelingen hebben qua addons hoor ik het graag.
[ Voor 0% gewijzigd door DeeM77 op 30-12-2016 13:40 . Reden: typo ]
...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
Welkom!DeeM77 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:39:
EDMC geïnstalleerd om mooie routes te vinden. Mocht iemand nog aanbevelingen hebben qua addons hoor ik het graag.

Persoonlijk ben ik wel een fan van VoiceAttack, en de EDSM plugin. Je kunt dan voice-commado's geven, en het programma geeft ook audio feedback terug. Zie ook:
Edit:daPet schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:10:
Iemand noemde het al eerder maar ik wil nog even EDDI onder de aandacht brengen. Het is een voice attack plugin die allemaal statussen via TTS (gesproken tekst) kan doorgeven. Denk aan reports van gescande hemellichamen, damage reports, system info etc. Het mooie is dat het ook stand-alone zonder voice attack werkt, het is alleen niet zo interactief meer.
Van dezelfde maker; hij heeft een tooltje gemaakt die je keyboard bindings op een referentie kaart projecteert, handig als je nog niet alles in je kop hebt zitten!
Ben ik nu gek aan het worden, of staat er een pinguïn afgebeeld op de dashboard van de Corvette?

Bovenaanzicht van het schip:

Shotje midden in een hazardous resource extraction site; de besturing van de corvette valt me reuze mee. Bij sommige schepen (cobra III en Vulture) moet ik veel vermogen naar de motoren verplaatsen, maar voor de rest lukt het wel de meeste schepen in het vizier te houden. Die explosies blijven indrukwekkend

[ Voor 20% gewijzigd door Drumatiko op 30-12-2016 16:39 ]
AHA! Jij bent de vriendschaps verzoek laatstDeeM77 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:39:
o7 Commanders,
Nieuw in de game en ik begin het beetje bij beetje door te krijgen. Vooralsnog rondjes in mijn Transporter 6 aan het vliegen in de buurt van HIP 87414. Missions voltooien en cargo aan het verspreiden.
Ik gebruik zelf eigenlijk geen addons. EDMC bijvoorbeeld, is me te veel werk voor de ene keer in de maand(en) dat ik een route zoek. OF 1 van de vele captains logs programma's. Ik weet waar ik geweest ben. Dat hoef ik niet terug te vinden
Een enkele keer gebruik ik nog http://coriolis.edcd.io/
Echte Addons die ik wel gebruik zijn helemaal geen addons. Zoals Het frontier forum bijvoorbeeld Of Reddit.
Maargoed. Voor het geld hoeft het ook allemaal niet meer. Ik zoek vaak het mysterie op! Zoals UA's of UP's. Of een leuke nieuwe crash site waar een alien schip ligt. Of nog 1 van de ruines (er zijn er naar verluid 3 van)
---
Ik denk dat je gek word Drumatiko.... (ik zie niks lol)
Leutje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:25:
[...]
AHA! Jij bent de vriendschaps verzoek laatstWelkom mede teamlid!
Ik gebruik zelf eigenlijk geen addons. EDMC bijvoorbeeld, is me te veel werk voor de ene keer in de maand(en) dat ik een route zoek. OF 1 van de vele captains logs programma's. Ik weet waar ik geweest ben. Dat hoef ik niet terug te vinden
Een enkele keer gebruik ik nog http://coriolis.edcd.io/
Echte Addons die ik wel gebruik zijn helemaal geen addons. Zoals Het frontier forum bijvoorbeeld Of Reddit.
Maargoed. Voor het geld hoeft het ook allemaal niet meer. Ik zoek vaak het mysterie op! Zoals UA's of UP's. Of een leuke nieuwe crash site waar een alien schip ligt. Of nog 1 van de ruines (er zijn er naar verluid 3 van)
---
Ik denk dat je gek word Drumatiko.... (ik zie niks lol)

De cirkel t.p.v. de radar is het lijf, links en rechts daarvan zitten de vleugels, de donkere driehoek erboven is de snavel, en de twee lichte driehoeken zijn de ogen.
Dus anderen vliegen in een Eagle, Vulture of Condor... en jij in een Penguin.Drumatiko schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:10:
[...]
![]()
De cirkel t.p.v. de radar is het lijf, links en rechts daarvan zitten de vleugels, de donkere driehoek erboven is de snavel, en de twee lichte driehoeken zijn de ogen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
http://forum.fok.nl/forum/28Drumatiko schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:10:
[...]
![]()
En zo dan? ok het is een behoorlijk misvormde pengiun, maar het lijkt wel op ietsLeutje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:17:
[...]
http://forum.fok.nl/forum/28(ik zie het echt niet haha)

Dat kan anders best afschrikwekkend zijn:SnoeiKoei schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:15:
[...]
Dus anderen vliegen in een Eagle, Vulture of Condor... en jij in een Penguin.![]()

Ik zie nu bij je prachtige tekening (whahaha) meer een evil owl!Drumatiko schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:29:
[...]
En zo dan? ok het is een behoorlijk misvormde pengiun, maar het lijkt wel op iets![]()
[afbeelding]
[...]
Dat kan anders best afschrikwekkend zijn:![]()
[afbeelding]
Ik zie echt geen pinguin!
Een uil is inderdaad een betere beschrijving, zo heb ik het ook genoemd op het ED forumLeutje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:35:
[...]
Ik zie nu bij je prachtige tekening (whahaha) meer een evil owl!
Ik zie echt geen pinguin!
Het probleem is nu echter wel dat je dit altijd blijft zien (net als het horen van "frameshiftdrive friendshipdrive charging"
Even een vraag van mijn kant: ik heb een cobra mk3, nu vroeg ik me af of het lonend is om daar 2 passenger cabins in te zetten? Zie dat je daar veel meer geld mee verdient dan gewone missies?

Dit is mijn route en doel de black diamont net over 5k van de Bubble

Dit is me route weergegeven via EDSM

een van me eerste neutron stars

Leuke jump ranges XD

what leuke onderweg plaatjes

O ja ff de ringe uit zetten

Veel voudige ster Kreeg er "maar 'vier op het plaatje

Aan gekomen op "Black Treasure"

deze gebruik ik nu als screeny

Link naar hele imgur set
http://imgur.com/a/vkr34
Wow even allemaal geinpregneerd

[ Voor 31% gewijzigd door Parcival44 op 30-12-2016 21:24 . Reden: een h ]
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
Met passagiers kan je echt enorme bakken geld binnenharken, dus ik zou het zeker even uitproberen. Zorg wel dat je een reputatie opbouwt bij het station waar je de missies haalt, want dan krijg je missies die veel meer opleveren. Zorg ook dat je een goede thrusters hebt, want je zult af en toe weg moeten vluchten van NPCsDarkPino schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:21:
Hallo allen!
Even een vraag van mijn kant: ik heb een cobra mk3, nu vroeg ik me af of het lonend is om daar 2 passenger cabins in te zetten? Zie dat je daar veel meer geld mee verdient dan gewone missies?
Parcival44 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:22:
ik ga onderweg in me goude buffedop Asp
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke jump ranges XD
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel voudige ster Kreeg er "maar 'vier op het plaatje![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[[url="hhttp://imgur.com/cmqLm2C"]afbeelding[/url]]
Tijdens het posten op imgur zie je in het plaatje "copy"staan met een pijltje. Klik op dat pijltje en kopieer het forum linkjeParcival44 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:22:
ik ga onderweg in me goude buffedop Asp
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke jump ranges XD
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel voudige ster Kreeg er "maar 'vier op het plaatje![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Link naar hele imgur set
http://imgur.com/a/vkr34
Ps ik doe iets for voor directe weergave ( doe t screenies posten te weinig)
Zo kan je plaatjes posten hier door direct het [http......] te plakken in je text (dus zonder toevoeging van foto's)
Mooie reis trouwens. Weer een explorer geboren
Jammer dat ik dat system gemist heb op mijn weg naar Colonia, ligt dicht bij Omega checkpoint. Misschie op de terugweg dan maar. Mijn volgende reis - als die komt - zal niet met de Anaconda zijn, maar met een Asp, vliegt toch wat relaxter, alhoewel t wel verleidelijk is om iig naar SagA te gaan nu ik al over de helft ben bedoel ik
[ Voor 99% gewijzigd door Stefke op 30-12-2016 21:36 ]
Gewoon doen joh, je bent er nu tochstefijn schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:06:
Die je als screenshot gebruikt is erg mooi
Jammer dat ik dat system gemist heb op mijn weg naar Colonia, ligt dicht bij Omega checkpoint. Misschie op de terugweg dan maar. Mijn volgende reis - als die komt - zal niet met de Anaconda zijn, maar met een Asp, vliegt toch wat relaxter, alhoewel t wel verleidelijk is om iig naar SagA te gaan nu ik al over de helft ben bedoel ik
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Wat was jouw bijzondere EliteMoment?
Voor mij was het bezoek van Tweakers.net begin dit jaar een grootste ervaring, met in het najaar de publicatie van de opnamen van mij DIY Hotas en de uitgebreide simchair.
Mijn mooiste moment in 3302 was 10 minuten te laat aankomen bij de ruines. Net niet op tijd voor de eerste!
Ik was iig sneller als Josh Hawkins
Eigenlijk lag ik al in bed. Maar bij het bekijken van zijn stream toch maar weer achter de stuurknuppel gedoken
(tis hier te zien YouTube: Alien Archaeology Found! - Elite Dangerous Livestream - YouTube Gaming en ik word nog genoemt in de stream op ongeveer 1:16)
Quote:
Thanks! Het was trouwens een hele gave planeet om rond te karren met de SRV. Op een gegeven moment heb ik mn bril opgezet en ben ik een canyon in gedoken (letterlijk.. was toch maar 0,02g). Ben een uurtje wezen rijden om uiteindelijk op een dood eind uit te komen. Een half uur heb ik geprobeerd om die bergwanden (600 a 1000m hoog schat ik zo) te beklimmen. Aan de voet van de berg kon ik nog gewoon tegen de wand oprijden, maar al snel moest ik van klif naar klif jumpen (zijdelings, vooruit, achteruit, noem het maar op).

Aan de hand van de referentielijnen kun je zien wat voor een helling het was, het is best lastig om met je thrusters een sprong omhoog te maken als je op een schuin vlak staat.
Dit lukte best aardig, want ik zat op een gegeven moment bijna aan de top van een van de bergwanden, ik zou nog een paar jumps moeten maken om boven te komen en... tjah.. je raad het al..
Ik draai mijn SRV zo goed mogelijk horizontaal, kijk om me heen om te zien waar ik naartoe wil jumpen en zie een mooi vlak stukje. Mijn thrusters geef ik een oplawaai, ik vlieg omhoog richting het plateau, ik zie mijn banden de rand van het plateau aantikken en mijn capacitor is leeg.
De SRV kantelt, en uiteraard druk ik direct op de handrem. Hij krijgt echter geen grip en begint te glijden totdat ik een uitstekend stukje rots tegenkom. De SRV heeft zojuist leren vliegen en begint te tollen, te draaien en stort zich al schrapend en botsend linea recta terug richting de canyon. Het is overigens verbazingwekkend hoeveel snelheid je nog maakt op een planeet met 0,02g. Met het nodige tegensturen, en gedoseerd gebruik van de thrusters heb ik uiteindelijk de SRV heelhuids (min of meer) op de grond teruggekregen. Mijn hartslag was ondertussen tot recordhoogtes gestegen en (van horen zeggen) was mijn vocabulaire ietwat "gelimiteerd" tijdens de afdaling (welke voor mijn gevoel 5min duurde).
Afijn.. nieuwe kansen, nieuwe prijzen; tijd voor een alternatief plan.
Uiteindelijk ben ik de canyon in tegengestelde richting uitgereden en ben plankgas een helling op gereden. Uiteindelijk moest ik bijsturen, begon ik te tollen en reed ik achterste voren. Om geen snelheid kwijt te raken zet ik de SRV meteen plankgas in zijn achteruit en warempel,.. dat ding crost tot mijn stomme verbazing in één keer de helling op. Het bijsturen van de SRV a.d.h.v. de radar was nog best lastig.

Ik zat ergens diep in de canyons die op bovenstaande screenshot te zien zijn. Als ik het moet inschattten was het ca. op 3km diepte.
Excuus voor de lage res screens, deze komen van het parallel-scherm welke naast de VR gerenderd wordt.
Daarnaast verschijnt er toch nog steeds iedere keer dat ik het spel in VR speel een grote grijns op mijn gezicht.
stefijn schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:06:
Die je als screenshot gebruikt is erg mooi
Precies, gewoon doen!
Tussen Sag A* en de bubble heb ik nog een leuke locatie voor je om te bezoeken: de neutronen nebula

Het bepalen van de mappings is voor mij een iteratief proces, elke keer kom ik erachter dat iets handiger kan of dat ik nog iets mis.
Ik heb vandaag met mijn zoontje wat criminelen vervoerd en we hadden het enorm naar ons zin, elke keer als iemand ons ging scannen gingen we rechtop zitten en fluisteren naar elkaar, dat was lachen.
Nog zoveel te leren en uitzoeken, ik kijk uit naar het komende jaar in Elite.
Nogmaals bedankt SnoeiKoei, na in de maling te zijn genomen op marktplaats heeft deze super actie van jou het vertrouwen in de mensheid weer wat hersteld. Top van je.
De eerste poging naar Sag A was in een Adder (lol). Na ongeveer 4000ly teruggegaan, Asp Explorer gekocht en de tweede poging wel gehaald. Vervolgens een tijdje rondgevlogen rond de core, om vervolgens terug te vliegen naar de bubble en echt heel veel Robigo en Bounty Hunting gedaan. Verliefd geworden op de FDL en Elite geworden in combat.
Vervolgens werd Jaques station gevonden in wat toen nog geen Colonia heette. Met uitzondering van mijn FDL al mijn ships verkocht en gewoon maar vertrokken tijdens het CG. Veel te lang over gedaan maar daar uiteindelijk wel aangekomen in mijn zwaarbewapende FDL met slechts 14ly jumprange.
En daar ben ik dus nog steeds, eigenlijk ook niet echt van plan om ooit terug te gaan. Wel hoop ik stiekem op een wat betere outfitting shop en shipyard in Colonia. Ik ben er aangekomen voor 2.2, dus heb nog niet kunnen spelen met shiplaunched fighters bijvoorbeeld. Ik wist destijds ook niet dat je in de toekomst ships zou kunnen transferren. Ach ja. Je bent pionier of niet.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
[ Voor 30% gewijzigd door daPet op 31-12-2016 19:03 ]
Mijn bijzondere Elite moment?RobV schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:54:
Het aftellen is begonnen! Nog even en we kunnen Dossier 2016 afstempelen!
Wat was jouw bijzondere EliteMoment?
Voor mij was het bezoek van Tweakers.net begin dit jaar een grootste ervaring, met in het najaar de publicatie van de opnamen van mij DIY Hotas en de uitgebreide simchair.
Ik heb, in tegenstelling tot velen van jullie, geen verre reizen gemaakt en geen Elite rang behaalt.
Maar toch zijn er twee bijzondere momenten geweest:
-De bijeenkomst van deze club in E:D en de SRV race (ik heb gewonnen!)
-Het moment dat ik zowel eigenaar was van de Cutter, Corvette EN Anaconda. Met als gevolg dat ze nu ook allemaal wit zijn omdat: Empire. As is tradition in the glorious Empire.
Het avontuurtje met een van jullie hier was ook mooi. Dat we samen gingen premiejagen en hij 0.4 ly voor het station door een andere speler in een Python uit supercruise werd getrokken.
Toen ik met m'n Anaconda pontificaal tussen de 2 belande en het vuur opende op de Python ging hij er als een speer vandoor
Ja heren, ik sluit dit jaar af met 1.8 miljard in assets, een 1e eigen auto en mijn eerste jaar in mijn nieuwe baan (waar ik nu echt in dienst kom ipv detachering) en een eerste jaar volledig op mezelf.
Ik heb iedereen al een gelukkig nieuw jaar gewenst, maar aangezien het er vlak voor is: alvast een gelukkig nieuw jaar en een mooie vervolging van Elite: Dangerous.
[ Voor 8% gewijzigd door EliteGhost op 31-12-2016 20:05 ]

Precies om 00.00! Die had je klaar staan!
Ohnee, ik zuip niet
[ Voor 52% gewijzigd door Leutje op 01-01-2017 00:47 ]
Happy Frikkin New Year!
(en mogen jullie allen jullie stempel drukken op jullie respectievelijke universa!)
Dat is dan meer dan wat ik de thargoids in 1984 getoond hebdaPet schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:17:
Beste wensen allen! Moge de Thargoids u in 3303 genadig zijn
[ Voor 28% gewijzigd door zion op 01-01-2017 02:09 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
o7
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
En ze hebben een capital ship!

edit: ik ga even snel een biwave schild halen en dan ga ik weer naar Jambe.

[ Voor 50% gewijzigd door Drumatiko op 01-01-2017 15:20 ]
Goed om te horen dat hij bevalt! Ik vind het leuk dat m'n oude Hotasje nu weer bij een ED-speler is beland, zo blijft hij toch binnen de community. Ik handel het ook liever zo af, direct met een andere enthousiasteling ipv via Marktplaats of V&A.R3m3d7 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:08:
Nog maar net begonnen maar een beter begin was niet mogelijk met het krijgen van mijn eerste Hotas van SnoeiKoei. Vandaag een paar uur gespeeld en het gaat echt zoveel makkelijker met de juiste besturing.
Het bepalen van de mappings is voor mij een iteratief proces, elke keer kom ik erachter dat iets handiger kan of dat ik nog iets mis.
Ik heb vandaag met mijn zoontje wat criminelen vervoerd en we hadden het enorm naar ons zin, elke keer als iemand ons ging scannen gingen we rechtop zitten en fluisteren naar elkaar, dat was lachen.
Nog zoveel te leren en uitzoeken, ik kijk uit naar het komende jaar in Elite.
Nogmaals bedankt SnoeiKoei, na in de maling te zijn genomen op marktplaats heeft deze super actie van jou het vertrouwen in de mensheid weer wat hersteld. Top van je.
Oh, en iedereen een geweldig 2017 gewenst uiteraard!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
En verdomd, de eerste jump die ik in het nieuwe jaar maak
Niet alleen een landable planet+maan (ik sta nu op de maan) op slechts 91ls van de neutronenster, het is ook nog een trinair zonnenstelsel, dus mooie plaatjes voor een driedubbele zonsondergang. Als ik hier een weekje of 2 blijf schat ik dat ik ze ook echt allemaal in één plaatje krijg (maar dat doe ik maar niet

Nodeloos te zeggen dat ik hier geen leven aantref....
Mooi hoor, zo'n neutronsondergang....een binaire nog wel

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 01-01-2017 19:36 ]
Welke ship launched fighter gebruiken jullie normaal gesproken? In een conflict zone verlies ik mijn fighter vaak binnen twee minuten (is pas expert, dat zal ook wel invloed hebben). Ik gebruik nu voornamelijk de taipan plasma fighter.
Mijn jaar begint al goed.
Een paar missies opgepakt om wat spulletjes te vervoeren. Op een gegeven moment 4 man achter mij aan. Steeds lukte het om weg te komen maar net voor Lewis Port toch uit supercruise getrokken. Ik launch een paar mijnen om weer weg te komen. Vliegt waarschijnlijk een van de security vessels tegen de mijnen aan.
Ik zie wel wat bounty claims door mijn scherm vliegen maar schenk er niet zoveel aandacht aan. Vlieg snel naar Lewis Port om te docken. Krijg een scan van mijn toestel en daarna ging het iets te snel. Laten we zeggen dat alles wat kon schieten ook werkelijk op mijn toestel schoot. En mijn toestel nu in stukjes tegen de spaceport aan geplakt zit.
Nu een dormant bounty van 600cr en 6 dagen van de adit order aan mijn broek heb hangen.

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
Welkom bij Elite DangerousDeeM77 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:43:
Iedereen de beste wensen voor 2017!!
Mijn jaar begint al goed.
...
Zo vaak gebruik ik ze niet maar voor die enkele keer (daarna ontsla ik zeDrumatiko schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:08:
Mooie vondst Stefijn!
Welke ship launched fighter gebruiken jullie normaal gesproken? In een conflict zone verlies ik mijn fighter vaak binnen twee minuten (is pas expert, dat zal ook wel invloed hebben). Ik gebruik nu voornamelijk de taipan plasma fighter.
Meestal gebruik ik de fighters als afleiding. Ik laat de piloot ze besturen en eventueel opblazen. Ondertussen doe ik mijn ding. Ik bestorm de tegenstander met alles wat ik heb.
Nu mijn eigen dingetje

Mijn Corvetje met zijn grote broer op de achtergrond!
Alles volledig A-classe en heerlijk ge-engineerd!
De foto is genomen in Maia (vanwege Palin) en vanaf daar vliegt hij 352 m/s
Wapens ook met specials.. heerlijk!
....en nu vlieg ik weer lekker in mijn Asp lol
(Evil laugh @ Drummie)
--
--
Bah, moet dat nou? Nu wil ik zo'n capital ship hebben...Leutje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 01:51:
[...]
Zo vaak gebruik ik ze niet maar voor die enkele keer (daarna ontsla ik ze) gebruik ik dat imperial dingus.
Meestal gebruik ik de fighters als afleiding. Ik laat de piloot ze besturen en eventueel opblazen. Ondertussen doe ik mijn ding. Ik bestorm de tegenstander met alles wat ik heb.
Nu mijn eigen dingetje
[afbeelding]
Mijn Corvetje met zijn grote broer op de achtergrond!
Alles volledig A-classe en heerlijk ge-engineerd!
De foto is genomen in Maia (vanwege Palin) en vanaf daar vliegt hij 352 m/s
Wapens ook met specials.. heerlijk!
....en nu vlieg ik weer lekker in mijn Asp lol
(Evil laugh @ Drummie)
--
--

GZ met de Corvette, ze vliegt best soepel. Geef maar een gil als je eens samen wat combat wil doen.
Zelf heb ik er lvl5 dirty drive, en lvl5 fsd op zitten. Daarnaast armored powerplant (type B), military armor, 2 special effect lvl4 multi cannons, 2 special effect lvl1 pulse lasers (diegene welke je modules verstoren), 2 lvl 2 long range pulse lasers en een lvl3 long range pulse laser. De capacitator heb ik een goede lvl3 roll gegeven met weapon-recharge, de shield boosters zijn allemaal top lvl1 rolls resistance, en mijn shield is bagger (maar gaat nooit neer, dus who cares
Build (zonder mod-info, dat is me teveel werk) :P
Mijn snelheid is 344ms met boost, maar dat komt omdat ie tot de nok vol zit met reinforcement packs. Ik zal zo eens voor de aardigheid kijken hoe snel die gaat als ik de internals verwijder (behalve fighter bay).
Ik hoop trouwens dat ze ook nog eens met ammo-packs komen als internals zodat je zelf kunt kiezen of je meer ammo wilt meenemen, of dat je je schip meer armor wilt geven.
Zijn er inmiddels al Xbox commanders bijgekomen?
In de TweakCommanders lijst zie ik 2 leden welke op de xbox spelen en na jou geregistreerd zijn (zie TS).Awesomo4k schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:56:
Beste ED spelers, gelukkig nieuwjaar!!
Zijn er inmiddels al Xbox commanders bijgekomen?
Ik ben vandaag voor de verandering eens in een High Resource Site gaan bounty hunten, en het viel me op dat de schepen daar een stuk zwakker zijn dan in een CZ of HAZ-res. Desondanks weer een beetje reputatie met party of Yoru opgebouwd en 2x master geworden (crew en ik zelf).

Op een gegeven moment ben ik er maar gestopt omdat ik de asteroïden niet meer kon zien in het donker.

[ Voor 43% gewijzigd door Drumatiko op 02-01-2017 15:37 ]

[ Voor 0% gewijzigd door azteke op 03-01-2017 00:29 . Reden: Link fixed ]
[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 02-01-2017 18:11 ]
Jep ik zit er nu in!stefijn schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:03:
Ik ga straks terug - vanuit het neutronenveld - ivm aankomst van het convooi (even kijken of er iets te zien is). Kunnen we even meeten en pics schieten?
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Nice! Witte dwerg vermoed ik?MacNetron schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:27:
Ik vond dit op de weg terug naar Blaauw City. Moet ongeveer binnen 60 ly zijn vermoed ik:
[afbeelding]
Ik heb gemerkt dat er op veel plekken hele clusters witte dwergen en neutronen sterren zijn, verspreid over duizenden lichtjaren. En dan vaak heel hoog of heel laag vanaf het galactisch vlak gezien. Met deze wetenschap kan je relatief grote afstanden afleggen (200LYPJ tov 50 LYPJ) naar andere delen van de Melkweg. Neutron highway wherever you go
Velen zullen het wel weten maar om je te behoeden voor schade, als je een Neutron boost uitvoert moet je wel je fuel scoop aan hebben staan! Deze CMDR had hem uitgezet om brandstof te sparen. De FSD beschadigd vrij rap als je geen scoop actief hebt, heeft me 2x 50% standard AFM gekost eer ik het besefte

Oh, en zorg dat je zo nu en dan wel ff tankt tussen al die neutron jumps door

maar bij de eerste jump ging het al mis: ik kreeg een disconnect....En toen ik weer in kon loggen spawnde ik midden in de flare van de neutronenster.
Aangezien je in normal cruise spawned kun je niet uit de flare vliegen, want je gaat veel te langzaam, en onderwijl tol je maar rond. Mijn schip ging binnen een sec of 50 van 100% naar heeulll weinig..Canopy breach.
Ik had supercruise ingeschakeld maar kreeg mijn Anaconda niet gericht waardoor de SC niet wilde starten. Ook omdat de escapetrajectory niet aangegeven werd (mogelijk omdat mijn canopy ook vrij snel wegviel en daarmee de HUD) en ik dus niet kon locken.
Toen maar even mijn PC gereset..dit was klote.
Daarna kon ik een tijd niet inloggen, maar bij de eerstvolgende poging zat ik nog steeds in de flare (maar wel weer op 100%). Wederom lukt het niet om in SC te komen, nog maar eens gecombatlogged....
Derde poging probeerde ik niet supercruise maar een hyperjump naar de eerste ster die ik kon selecteren. Dat gaf me op de kleine ronde radar (links van de grote radar) een richtpunt en na veel buitelingen kreeg ik eindelijk de jump geactiveerd.
Dus ik jumpte, bijna alle systemen op 60%, schip 140% hitte, geen canopy meer. Gelukkig zat ik nog maar één jump van Colonia vandaan dus zsm de volgende jump gedaan. Volgende uitdaging was om Jacques station te vinden zonder HUD. Dat is lastig want je ziet het station helemaal niet, en ook niet hoe lang je er nog over doet.

Dus enigzins behoedzaam, richtend op de kleine radar, JS proberen te naderen, om maar niet te zorgen dat ik er voorbij zou schieten.
Uiteindelijk is het gelukt, met nog 30sec zuurstof over en 670k schade. Erg spannend!
Een tip: als je ooit in de flare van een NS uit SC raakt, probeer dan zsm een ster te selecteren voor een hyperjump, liefst één die al in je richting ligt voor zover mogelijk. Je draait heel moeilijk en je krijgt je escapepunt voor SC niet te zien (volgens mij ook niet mét canopy/hud). Een ster geeft je een richtpunt en als je flink je best doet lukt het voor je canopy breekt

Na reparatie weer even teruggegaan en met Azteke een flinke afstand in Wing langs de neutron highway afgelegd richting Sagittarius A. Dat is erg leuk om te doen!

Colonia Nebula van een afstandje

Laatste jump naar Colonia

Jaques Station is de eindhalte!

Eindelijk, Jaques Station!

Geparkeerd in Jaques Station

Voorbereiden op de final meet-up, meer dan 45 spelers in 1 instance

CMDR Stefijn en CMDR azteke poseren voor Jaques Station

[ Voor 0% gewijzigd door azteke op 03-01-2017 00:30 . Reden: Links fix0red ]
Ik ga nog even terug naar Colonia (1500ly) om mijn schip wat verder te tunen en een extra AFM en dan achter Azteke aan richting SagA
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 03-01-2017 08:53 ]
Ja, dat heb ik maar even opgezocht want dat wist ik niet.azteke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:26:
CMDR Stefijn doet een poging tot het superchargen van zijn FSD
[afbeelding]
Blijkbaar kun je in de "staart" je FSD superchargen en heerlijk grote jumps maken.
Ik zal dus maar even kijken in mijn game log of ik kan terug vinden waar die ster in de buurt van HIP 87414 was
Lag op de route van The Dweller terug naar HIP 874141, dat weet ik nog.
[ Voor 6% gewijzigd door MacNetron op 03-01-2017 10:41 ]
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
In de bubble niet zo'n probleem (altijd wel een repair in de buurt), ergens in de galaxy far far away wel iets om rekening mee te houden
http://www.spansh.co.uk/ voor al uw neutronenroutesMacNetron schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:40:
[...]
Ja, dat heb ik maar even opgezocht want dat wist ik niet.
Blijkbaar kun je in de "staart" je FSD superchargen en heerlijk grote jumps maken.
Ik zal dus maar even kijken in mijn game log of ik kan terug vinden waar die ster in de buurt van HIP 87414 was
Lag op de route van The Dweller terug naar HIP 874141, dat weet ik nog.
Ik ben gisteren begonnen met een Asp Explorer uit te rusten voor passenger missions: de pAspengers Courier.
Ik vroeg me al af hoe je een long distance trip kon plannen. Bijvoorbeeld, hoe plan je de tussenstops die een beetje in hetzelfde vlak liggen zodat je niet kriskras omhoog en naar beneden schiet. Dat is in de Galaxy Map volgens mij niet te doen. 6000 LY trips enzo passen niet in de planner. Tips zijn welkom.
Met deze site ga ik dat in elk geval eens proberen.
Is het erg nodig om een repair kit mee te nemen, of valt de schade mee? Passengers houden meestal niet van schade aan de bus
[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 03-01-2017 13:34 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Thanks! Even ingevoerd: HIP 87141 -> Wyrd, met jump range 25 en eff. 50 levert niets op. Voorlopige conclusie is dat de ster op mijn screenie wellicht geen neutronenster is.celshof schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:27:
[...]
http://www.spansh.co.uk/ voor al uw neutronenroutes
En kwa planning: in de meeste gebieden liggen neutronensterren vrij ver uit elkaar (bijv. vóór colonia werd het al drukker maar was de afstand toch al gauw nog steeds zon 75-100ly). Onder en rechts van colonia (richting SagA) liggen ze op minder dan 10Ly van elkaar. Je bent dus toch afhankelijk van wat beschikbaar is.
Ik schat dat elke keer dat je een NS invliegt en je FSD laadt je FSD ergens tussen 0,5-1% schade oploopt, afhankelijk van hoe lang je in de flare blijft) en je overige systemen wat minder.
[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 03-01-2017 13:44 ]
De aanleiding was dat ik na een server disconnect, terwijl ik in de galaxy map vele lightseconds weg van de neutron star naar een goede jump destination aan het zoeken was, terug inlogde in de stream.. Out of supercruise. Vrij dodelijk.
Na een report bij Frontier hebben ze me netjes naar een nabijgelegen systeem verplaatst.
Frontier heeft bevestigd dat dit een bug is en met de komende patch verholpen zou moeten zijn.
Ze kwamen met de raad om na het overchargen van je FSD, wat lightseconds weg te vliegen en te droppen uit supercruise. Dit creëert een "safepoint" op de server waardoor je na disconnect op die positie inlogt en niet in de ster.
Voor degenen die het even willen zien, voordat ze het proberen
Maar ja, om dit elke jump te doen....beter dat ze het fixen.
Het chargen zelf stelt op zich niks voor (behalve in een trage Anaconda, want als je de flare mist duurt het draaien zo lang...

Prima video though...zo doe ik t ook, netjes in een baan de rand van de flare aantikken in de lengte, dan kun je ook niet overshooten
Je kan ook in de galaxy map zien wat voor sterren er in dat systeem zitten, dat kan je zelfs voor de gehele melkweg zien! Als je in de map-modus met een mouse-over over een sterrenstelsel zie je wat de hoofdster is (pro tip: gebruik de filters die je in deze modus hebt, de filters werken alleen op de hoofdster). Onafhankelijk van in welke modus je zit kan je ook zien wat alle sterren zijn die voorkomen in het 'geselecteerde' systeem (mouse-over). Dat doe je door de meest linker tab te selecteren (de drie en een halve horizontale streep direct onder 'balance').stefijn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:42:
Dat is een White dwarf, geen neutronenster (kwam ik ook pas achter na opmerkingen van collega-CMDRs). Je systemmap kan dat vertellen (als je de ster geanalyseerd hebt). Ik weet zo niet of je daarin kunt laden, gezien de flares zou ik zeggen van wel.
Ook in een white dwarf kan je je FSD superchargen, daar kan je 50% verder dan je normale range. In een neutron star is dat 300% verder dan normaal.
Klopt niet helemaal volgens mij? Je ziet dan het type ster, white dwarfs en neutronensterren zijn beide N-type als ik me niet vergis (?)azteke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:24:
[...]
Je kan ook in de galaxy map zien wat voor sterren er in dat systeem zitten, dat kan je zelfs voor de gehele melkweg zien!
Zojuist even gecheckt, white dwarfs hebben de naam 'DC (White Dwarf)' in de pop-up staanstefijn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:32:
[...]
Klopt niet helemaal volgens mij? Je ziet dan het type ster, white dwarfs en neutronensterren zijn beide N-type als ik me niet vergis (?)
Er zijn meerdere benamingen voor witte dwergen, in elk geval niet Nazteke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:49:
[...]
Zojuist even gecheckt, white dwarfs hebben de naam 'DC (White Dwarf)' in de pop-up staan
Bekende klassen:
O, B A, F, G, K, M, L, T, Y, TTS, AeBe, W, WN, WNC, WC, WO, CS, C, CN, CJ, CH, CHd, MS, S, D, DAB, DAO, DAZ, DAV, DB, DBZ, DBV, DO, DOV, DQ, DC, DCV, DX, N, H, X.
Witte dwergen vallen in de categorie D, daar zijn dus 14 types van
Ik onthoud het wel als "D". Ik ga gewoon alle witte dwergen over 1 kam scherendaPet schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:49:
[...]
Er zijn meerdere benamingen voor witte dwergen, in elk geval niet N
Bekende klassen:
O, B A, F, G, K, M, L, T, Y, TTS, AeBe, W, WN, WNC, WC, WO, CS, C, CN, CJ, CH, CHd, MS, S, D, DAB, DAO, DAZ, DAV, DB, DBZ, DBV, DO, DOV, DQ, DC, DCV, DX, N, H, X.
Witte dwergen vallen in de categorie D, daar zijn dus 14 types van

All white dwarfs all beautiful!

Edit: dwars?

[ Voor 10% gewijzigd door EliteGhost op 03-01-2017 17:16 ]
http://wiki.ed-board.net/en/object/lawd-49
WTF! ik denk, nou ja, zal wel wat fout gedaan hebben, hoort bij het vak, kom ik aan op destination, landing gear down, *automatisch* Deploy Hardpoints, Vuur! weer frikkin 50 cr. boete!
Waarom gaat mijn Sidewinder in godsnaam automatisch vuren op spacestations?! bij de training nul keer last van gehad en nu deployed ie continu zijn cannons en gaat op eigen houtje schieten
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Lijkt me niet helemaal in orde, check ff je fire controls.zion schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:40:
Nou dat gaat goed dan, eindelijk *een beetje* de controls onder controle (net genoeg om een eerste test missie te doen), dus ik druk vol goede moed op launch, *automatisch*deploy hardpoints, Vuur!, Vuur!.... 100 credits boete....
WTF! ik denk, nou ja, zal wel wat fout gedaan hebben, hoort bij het vak, kom ik aan op destination, landing gear down, *automatisch* Deploy Hardpoints, Vuur! weer frikkin 50 cr. boete!
Waarom gaat mijn Sidewinder in godsnaam automatisch vuren op spacestations?! bij de training nul keer last van gehad en nu deployed ie continu zijn cannons en gaat op eigen houtje schieten
Met deze tool kun je zien wat je bindings zijn
Ga nooit de mooie plaatjes van je medespelers bekijken tijdens een sprong naar het volgende systeem.
Ik maak de sprong, alt+tab naar tweakers om de plaatjes te bekijken en hoor opeens: fuel scooping complete.
"huh?" Terug naar E:D: ZON.
HEEEEELP!
Tijdens het aftellen van je FSD kan je al gas terug nemen, dan zal je nooit een ster invliegenEliteGhost schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:06:
Pro tip:
Ga nooit de mooie plaatjes van je medespelers bekijken tijdens een sprong naar het volgende systeem.
Ik maak de sprong, alt+tab naar tweakers om de plaatjes te bekijken en hoor opeens: fuel scooping complete.
"huh?" Terug naar E:D: ZON.
HEEEEELP!
Klopt helemaal... maar dat doe ik nooit uit macht der gewoontedaPet schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:16:
[...]
Tijdens het aftellen van je FSD kan je al gas terug nemen, dan zal je nooit een ster invliegen
Nieuw jaar, tijd voor betere gewoonten, dude.EliteGhost schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:32:
[...]
Klopt helemaal... maar dat doe ik nooit uit macht der gewoonte
Zero-throttle, zero-trouble