1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Met een betere frame shift drive kom je verder, als je engineers hebt kun je hem ook nog verder upgraden in horizens.Wren schreef op donderdag 03 november 2016 @ 00:07:
Dus ik heb nu een cobra mkIII en ben een beetje aan het spelen met de loadout, na een tijdje bounties pakken kwam ik erachter dat ik niet eens naar een ander systeem kon gaan. Blijkt met mijn loadout dat de cobra een verschrikkelijk slechte range heb. Moet ik dan echt alle modules etc eruit gooien om maar een beetje ergens te komen? Ik heb wel wat CR dus weet iemand wat wel een doenbare loadout is?
Beste modules die beschikbaar zijn waar ik ben en geen engineers daar. maar ik heb een hoop gestript en zit nu op 6.24LYsiren schreef op donderdag 03 november 2016 @ 00:14:
[...]
Met een betere frame shift drive kom je verder, als je engineers hebt kun je hem ook nog verder upgraden in horizens.
Dat is niet veel voor een MkIIIWren schreef op donderdag 03 november 2016 @ 00:21:
[...]
Beste modules die beschikbaar zijn waar ik ben en geen engineers daar. maar ik heb een hoop gestript en zit nu op 6.24LY
Ik weet niet of je deze site kent maar je kan hier het effect van alle modules uitproberen: https://coriolis.io/outfit/cobra_mk_iii Edit: Sorry ik wist niet dat er een nieuwere versie van Coriolis was.
Echt super handig! Je kan het effect zien op alles zoals snelheid, range, gewicht en ook de prijs van alle upgrades.
Edit: Oh en als je wil weten waar je bepaalde modules kan halen in de buurt: https://eddb.io/station
Sommige mensen vinden dit soort tools spelbedervend maar persoonlijk vind ik dat je er eigenlijk niet omheen kan. Anders blijf je maar ronddolen op zoek naar bepaalde modules/commodities enz.
[ Voor 44% gewijzigd door GekkePrutser op 03-11-2016 10:43 ]
6) You just checked it.
Je kan beter deze Coriolis gebruiken: http://coriolis.edcd.io/. Deze versie is bijgewerkt voor ED versie 2.2. Beaten by Tyoi, ik maak er altijd een te lang verhaal vanGekkePrutser schreef op donderdag 03 november 2016 @ 01:32:
[...]
Ik weet niet of je deze site kent maar je kan hier het effect van alle modules uitproberen: https://coriolis.io/outfit/cobra_mk_iii
[...]
Sommige mensen vinden dit soort tools spelbedervend maar persoonlijk vind ik dat je er eigenlijk niet omheen kan. Anders blijf je maar ronddolen op zoek naar bepaalde modules/commodities enz.
Het enige wat ik er spelbedervend aan vind is dat ik moet switchen naar een browser om die gegevens te bekijken. Kom op zeg, in 2016 hebben we al heel wat prijsvergelijkers die ook aangeven waar we wat kunnen kopen (met natuurlijk de Tweakers Pricewatch als allerbeste
Een andere tool die ik ook gebruik is http://inara.cz/. Dit bevat onder andere de informatie die je ook kan vinden met de andere tools als EDDB, maar je kan het gebruiken als een soort logboek van je activiteiten in ED. Als je een account hebt op deze site kan je je ook aanmelden als lid van de wing Gathering of the Tweakers, die hun headquarters hebben in HIP 87414
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Had mazzel met een aantal missies, precies mijn trade-good die ik toch al vervoerde van het station naar bestemming, alles was precies mijn trade-route maar dan met extra $$$ voordelen
Tip voor je Azteke: Ik heb boven mijn 3 monitoren nog eens 3 windows 10" tablets hangen die ik aanstuur met input director. Dit is een freeware KVM switch programma waarmee je alle 4 machines/6 schermen (voor mij dan dus) kan aansturen met alleen het toetsenbord en muis van je desktop. Het is dus alsof je een extra scherm hebt neergezet. Dit zal ook prima werken met je laptop!azteke schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:38: Ik zou dit op kunnen lossen door een desktop of laptop ernaast te zetten, maar dan zit ik weer met twee toetsenborden, is een beetje onhandig op mijn bureau.
Alternatief (voor als je ook linux en mac systemen hebt staan) is Synergy.
6) You just checked it.
Ik de anaconda uitgerust voor battle, een mix van beam laser, pulsr lasers en mukticannons, sommigen gimballed de onderste ea turreted.
Groot schild erop etc. Toch wordt ik vrij snel aan flarden geschoten, ik kon masr 1kill msken toen moest ik echt wegwezen, met een hull van 11 procent.
Doe ik iets verkeerd ofzo? Hoe voorkom je dst ze zich allemaal op je storten? Of is er een betere layout?
Dssrnasst, is er een high res en een medium res site nabij blasuw?
mixing a drink and music
Ik had recentelijk precies hetzelfde ondervonden Boefmans, was een beetje teleurgesteld door de 'fighting capabilities' van de Conda. Wat ik heb gemerkt is dat je vooral voor de grote jongens moet gaan zoals de Python/FDL/FAS/FD/Clipper/Conda en niet die kleintjes. Een wing van 3 Eagles kunnen je helemaal kapot schieten zonder dat je zelf een schot gelost hebt. Ook: Zodra je je target niet kan raken, maar je target jou wel, 4 pips in sys. Je schild houd het dan veel langer uit! (tot wel 2.5x zo lang)Boefmans schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:48:
Gisteren een missie aangenomen in blaauw om in een conflict zone wat af te schieten.
Ik de anaconda uitgerust voor battle, een mix van beam laser, pulsr lasers en mukticannons, sommigen gimballed de onderste ea turreted.
Groot schild erop etc. Toch wordt ik vrij snel aan flarden geschoten, ik kon masr 1kill msken toen moest ik echt wegwezen, met een hull van 11 procent.
Doe ik iets verkeerd ofzo? Hoe voorkom je dst ze zich allemaal op je storten? Of is er een betere layout?![]()
Dssrnasst, is er een high res en een medium res site nabij blasuw?
6) You just checked it.
Thanks!
Ik zit al weer een paar avonden in hires sites, maar als er geen politie in de buurt is begin ik er niet aan. Ik heb wat cargo bij me t.b.v. upgrades, dus ik trek piraten aan als een malle. Zonder cops word ik in no-time door 5 tot som wel 10 schepen aangevallen. Dan is het gewoon z.s.m. wegwezen.
1000 lichtjaar, en een paar uur later bereik ik het einde van m'n route (omdat je niet meer dan 1000 LY in één keer kunt plotten).....
En dan kom ik er achter dat Y Canum Venaticorum dusdanig hoog boven de "schijf" van de melkweg ligt, dat de sterren aldaar dusdanig ver uit elkaar liggen dat ik hem met m'n 27 LY ASP helemaal niet kan bereiken!!!! Gloeiende gloeiende #^@%! Het hele pokke eind voor niets gevlogen!
Op de terugweg kwam ik dan wel m'n eerste versie 2.2 neutron star tegen, dus daar heb ik nog wel even m'n FSD kunnen superchargen (leuk voor een keertje).
Glad I Could help!azteke schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:59:
Synergy heb ik heel lang gebruikt op kantoor, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! Ga ik van het weekend proberen. Eerst even uitzoeken hoe ik kan switchen naar een ander scherm vanuit een full screen applicatie en hopen dat die me niet uit fullscreen knalt als ik daadwerkelijk switch.
Thanks!
Ik heb gewoon een toetsencombinatie ingesteld in Synergy (Shift+Alt+Ctrl+X) om naar slave monitoren te gaan, daarmee bleef ik gewoon in E:D op mn desktop. Je kan er ook voor kiezen om borderless te gaan in E:D als het toch een probleem vormt.
Agro je die schepen zomaar? Zonder dat je ze aanvalt? Ik heb dat namelijk alleen met enemy's, maar dat is meestal een enkele FAS ofzo als ik in een res aankom (ik vlieg trouwens exclusief in haz-resses).stefijn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:59:
Ik zit al weer een paar avonden in hires sites, maar als er geen politie in de buurt is begin ik er niet aan. Ik heb wat cargo bij me t.b.v. upgrades, dus ik trek piraten aan als een malle. Zonder cops word ik in no-time door 5 tot som wel 10 schepen aangevallen. Dan is het gewoon z.s.m. wegwezen.
[ Voor 46% gewijzigd door Tyoi op 03-11-2016 09:04 ]
6) You just checked it.
Ik kom niet in een hazres, want zonder de assistentie van wat cops hou ik het niet lang uit.
Wil het risico niet lopen mijn cargo kwijt te raken, ben nu al 2 avonden bezig om modular terminals te krijgen, maar het wil maar niet lukken
Met drie eagles heb ik ook geen moeite, maar meestal is mijn schild dan wel een stukje terug. Ik heb 5 kleine turrets L1/2 en 4 gimballed L4/3, dus waar ze ook vliegen, ik raak zowieso iets.
[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 03-11-2016 09:10 ]
Daar zit je probleem. Iedereen valt je aan omdat ze uit zijn op je cargo. Met cargo een RES in is een uitdaging in grote neonletters voor iedere piraat in de RES.stefijn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:07:
Nee, zodra ik aankom krijg ik een scan, soms wel 2 of 3 tegelijk en zodra ik begin te vechten omdat ik aangevallen wordt door piraat 1, 2 of 3 zie ik steeds grotere aantallen rode iconen op mijn radar.
Ik kom niet in een hazres, want zonder de assistentie van wat cops hou ik het niet lang uit.
Wil het risico niet lopen mijn cargo kwijt te raken, ben nu al 2 avonden bezig om modular terminals te krijgen, maar het wil maar niet lukken. Al die tijd loop ik risico om de 8 die ik heb kwijt te raken.
Met drie eagles heb ik ook geen moeite, maar meestal is mijn schild dan wel een stukje terug. Ik heb 5 kleine turrets L1/2 en 4 gimballed L4/3, dus waar ze ook vliegen, ik raak zowieso iets.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Het storen van cargo in een station zou een welkome functie zijn...
Je hebt helemaal gelijk, in het systeem waar ik zat waren alleen wat budget modules van de beschikbaar. Ik heb mijn afstand iig weten te vergroten naar ongeveer 18LY dus ik kan ergens komen.GekkePrutser schreef op donderdag 03 november 2016 @ 01:32:
[...]
Dat is niet veel voor een MkIIIHet 2 a 3 dubbele moet lukken zelfs met wapens en zonder engineer upgrades. Alleen het heeft wel zijn prijs
Maar als je het geld nog niet hebt dan heb je wat om naartoe te werken.
Ik weet niet of je deze site kent maar je kan hier het effect van alle modules uitproberen: https://coriolis.io/outfit/cobra_mk_iii
Echt super handig! Je kan het effect zien op alles zoals snelheid, range, gewicht en ook de prijs van alle upgrades.
Edit: Oh en als je wil weten waar je bepaalde modules kan halen in de buurt: https://eddb.io/station
Ik ben nog niet helemaal uit over minen omdat het een heel gedoe is om alles wat gemined wordt op te pikken met de cargo scoop. Die collector limpets, daar kan je er ook maar een beperkt aantal van inkopen en zijn eindig.
Ik had een keer een bug volgens mij: 3 limpets bleven wel 15 minuten actief... was wel handig
[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 03-11-2016 10:05 ]
ohhwww, dus niet zozeer iets selecteren maar een limpet afschieten en dan gaan minen. Weet je hoe lang ze actief blijven?stefijn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:01:
Weet je dat je die limpets ook "vaker" kunt gebruiken? Je kunt er of één afschieten wanneer je een item hebt geselecteerd, hij haalt dan alleen die op, of je schiet eerst (een of meerdere) limpet af, die blijft vervolgens een tijdje actief en alle binnenhalen wat binen bereik ligt. Op dit manier haalt één limpet meerdere items op.
Maar ik weet het niet omdat ik dus eerst die situatie had dat ze niet meer verdwenen, pas na 15min of zo. Toen kwam ik er achter dat ze op die manier dus langer actief blijven, maar zo lang als toen heb ik niet meer meegemaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 03-11-2016 10:07 ]
Ik heb zelf nog nooit gemined, het staat op de agenda voor a.s. weekend, kijken hoe het is/horizon verbreden.
Reset het levensduur zodra je ze weer docked? (kan je ze docken?)
[ Voor 8% gewijzigd door Tyoi op 03-11-2016 10:24 ]
6) You just checked it.
Maar nogmaals, ik heb zelf hooguit 50 ton gemined, specifiek voor FSD upgrades, meer niet. Misschien doe ik het ook wel verkeerd, maar ik denk dat limpets eenmalig te gebruiken zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 03-11-2016 10:29 ]
http://elite-dangerous.wi...mpet_Controller/CollectorWren schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:04:
ohhwww, dus niet zozeer iets selecteren maar een limpet afschieten en dan gaan minen. Weet je hoe lang ze actief blijven?
Laatste kolom is levensduur in seconden.
6) You just checked it.
Valt dan best mee met de levensduur van 1 collector.Tyoi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:37:
[...]
http://elite-dangerous.wi...mpet_Controller/Collector
Laatste kolom is levensduur in seconden.
6) You just checked it.
Ik had deze ook nog gemaakt een tijdje geleden. Misschien ook wel leuk om op te nemen?Drumatiko schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:42:
[...]
Was het alweer bijna vergeten, maar hij staat vanaf nu in de TS![]()
@Iedereen;
Mocht je zelf een stukje artwork hebben gemaakt (video, screenshot, tekening, concept art, etc) en het graag opgenomen willen zien in de TS; post het dan in dit topic met het verzoek het op te laten nemen (of stuur me een PM, ik mis namelijk nog wel eens wat berichten).
Ik weet niet of ik hem hier al eens gepost heb (volgens mij niet) maar als dat wel zo is, mijn welgemeende excuses voor de dubbelpost
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Heel cool! Ik heb die reddit even gemistLinus_BE schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:28:
Ik ben geselecteerd om de Tobii Eye Tracker 4C te testen met Elite DangerousOp reddit kon je je aanmelden. Ik krijg hem volgende week thuisgestuurd en dan moet ik feedback geven en mag ik het toestel houden. Ik kijk er naar uit!
Zelf gebruik ik de eerste Tobii EyeX al weer enige tijd. Erg fijn apparaat maar deze doet alleen eye tracking. Nu met de 4C ook nog headtracking erbij maakt het nog cooler.
Ik ben nu bezig met minen bij Jaques (community goal zit nu bij top25% met 400 ton) en een speler kwam erachter dat sommige asteroiden altijd dezelfde resources bevatten. Die vliegt dus alle belts af om zoveel mogelijk palladium binnen te harken. Na twee uur maakt hij hetzelfde rondje omdat de asteroids dan weer gemined kunnen worden.
https://forums.frontier.c...95694-mining-game-changer
En netjes uitgemapped. https://docs.google.com/s...gb_yc/edit#gid=2059081932
[ Voor 15% gewijzigd door siren op 03-11-2016 11:58 ]
Ik bedoelde tijd als je in een klein schip zit kun je moeilijk vinden wat je nodig hebt omdat je met een beperkt aantal limpets vliegt minen werd voor mij pas leuk in een python.stefijn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:58:
gear terugverdienen? Die verkoop je toch gewoon weer ?

6) You just checked it.
Tyoi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:53:
Hoe tof zou het zijn als je Elite (de aller eerste versie) zou kunnen spelen op je target of info panel als je aan het jumpen bent ofzo (die dan wel automatisch saved/hibernate zodra je dit wegklikt)

Ze kosten geen drol dus je kan er een paar honderd meenemen (kosten cargo ruimte). Dan kan je nog wel even mijnen tot je door je limpets heen bentTyoi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:52:
Ik heb nog niet een idee. Ik kon in EvE-online in een ice belt echt uren achter elkaar minen, dus als ik zie dat de max levensduur van een limpet 720sec is dan komt dat wat kort over op mij. Maar nogmaals, ik weet niet hoe ze werken.
Ik had me ook aangemeld, helaas nog geen bericht ontvangen. Misschien selecteren ze niet iedereen tegelijk.Linus_BE schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:28:
Ik ben geselecteerd om de Tobii Eye Tracker 4C te testen met Elite DangerousOp reddit kon je je aanmelden. Ik krijg hem volgende week thuisgestuurd en dan moet ik feedback geven en mag ik het toestel houden. Ik kijk er naar uit!
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Cool dat je erbij bent ik zal op je posts wachtenLinus_BE schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:28:
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Ik weet niet of het kan hoor, kan het zelf paar vanavond uit proberen, maar je kan nu modules opslaan, wellicht zou dit ook met een gevuld cargo rack kunnenstefijn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:39:
Dat weet ikMaar ik kan die cargo niet kwijt omdat ik die nodig heb voor FSD upgrades, maar ik heb niet genoeg om voldoende rolls te kunnen doen. Ik zou er 8 krijgen voor twee missies om in totaal 12 piraten af te knallen, maar na 2 avonden in twee systemen heb ik er precies één kunnen vinden. Nu zijn de missies voorbij, ik denk dat ik er even genoeg van heb.
Het storen van cargo in een station zou een welkome functie zijn...
Oe. Tof. Je kan het idee inschieten bij FD?Tyoi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:53:
Hoe tof zou het zijn als je Elite (de aller eerste versie) zou kunnen spelen op je target of info panel als je aan het jumpen bent ofzo (die dan wel automatisch saved/hibernate zodra je dit wegklikt)
Of dat ze in een station een nieuw onderdeel 'sport & spel' oid maken waar je mini games kan spelen (elite, space invaders, pong?)
[ Voor 26% gewijzigd door daPet op 03-11-2016 18:26 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Goed idee...zal dat eens uitproberendaPet schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:18:
[...]
Ik weet niet of het kan hoor, kan het zelf paar vanavond uit proberen, maar je kan nu modules opslaan, wellicht zou dit ook met een gevuld cargo rack kunnen
Ik denk dat het nog niet kan, zie ook deze reddit post.daPet schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:18:
Ik weet niet of het kan hoor, kan het zelf paar vanavond uit proberen, maar je kan nu modules opslaan, wellicht zou dit ook met een gevuld cargo rack kunnen
Ik kan het idd wel eens in de sugestiebox proppendaPet schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:18:
Oe. Tof. Je kan het idee inschieten bij FD?
Of dat ze in een station een nieuw onderdeel 'sport & spel' oid maken waar je mini games kan spelen (elite, space invaders, pong?)
6) You just checked it.
Passenger missie naar een planeet. 1.3G. Auto dock aan. Scan detected. Missiles incoming, 11% hull.
Boost boost boost.
Pfew..
Kunnen high waken naar een ander stelsel. 5% hull.
Passagier begint te klagen dat hij niet zo tevreden is met de schade aan het ship en wil er graag uit bij het volgende station.
No shit sherlock. Wat mij betreft mag je er NU uit.
* RobV gaat op zoek naar de eject passenger knop.
[ Voor 5% gewijzigd door RobV op 03-11-2016 19:18 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Dat een leuke voor het hoofdstuk bounty-huntingShrimp Tabasco schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:30:
[...]
Ik had deze ook nog gemaakt een tijdje geleden. Misschien ook wel leuk om op te nemen?
Ik weet niet of ik hem hier al eens gepost heb (volgens mij niet) maar als dat wel zo is, mijn welgemeende excuses voor de dubbelpost
[video]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
[ Voor 79% gewijzigd door Boefmans op 03-11-2016 19:38 ]
mixing a drink and music
tralala
[ Voor 13% gewijzigd door Drumatiko op 03-11-2016 19:41 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Stukje lore geschiedenis van de meester himself
Obsidian Ant!
[ Voor 4% gewijzigd door Leutje op 03-11-2016 19:45 ]
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
verbinding is op zijn zachts gezegd wat brakkig. Kom er nu wel in, maar al een minuut bezig met 1 jumpDrumatiko schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:41:
Hier doet elite het gewoon, misschien even de launcher opnieuw opstarten?
tralala
mixing a drink and music
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik ben daar over een minuut of 20
[ Voor 11% gewijzigd door Leutje op 03-11-2016 20:22 ]
Half uurtje rondrijden:

Sorry voor het zo snel achter elkaar posten van videos maar ik heb deze net af. Wilde m jullie niet onthoudenDrumatiko schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:31:
[...]
Dat een leuke voor het hoofdstuk bounty-hunting
Eindelijk 1 gevonden, blijkt het niet goed te zijn, moet wel een Unique vinden...
Vind het spel op deze manier niet zo spannend; anderhalf uur rondgevlogen en wat scrap gevonden in die USS dingen.

Vind het spel tot nu toe simpelweg veeeels te langzaam als dit bij alle onderdelen zo gaat.
ook ruk dat ik er voor de 4e keer uitgedonderd wordt. Geen zin in dit soort gedoe...
mixing a drink and music
Weet iemand of Sothis/Ceos missies al gerepareerd zijn?
6) You just checked it.
Nav Beacon scannenNivve schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:28:
Ik heb nu na zondag eindelijk eens even tijd gehad. Heb een missie geaccepteerd om in een naburig stelsel USS dingen te vinden en daarin een Black Box te verkrijgen. Uiteindelijk nog niet een zo simpel omdat je gewoon heel veel van die dingen afmoet voor je een black box krijgt.
Eindelijk 1 gevonden, blijkt het niet goed te zijn, moet wel een Unique vinden...
Vind het spel op deze manier niet zo spannend; anderhalf uur rondgevlogen en wat scrap gevonden in die USS dingen.![]()
Vind het spel tot nu toe simpelweg veeeels te langzaam als dit bij alle onderdelen zo gaat.
Als dat gaat gebeuren zitten we met versie 2.2.2Tyoi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:51:
Weet iemand of Sothis/Ceos missies al gerepareerd zijn?
Naar het systeem gaan waar je moet zijn, daar uit supercruise gaan bij de nav beacon. Als je uit SC bent in je contacten lijstje (linksonderin) de nav beacon selecteren. Die kan je net als gewone schepen 'scannen' door er een paar seconden naar te kijken. Als ie klaar is met scannen krijg je een mission update, die geeft aan bij welke planeet of maan je de black box kan vinden. Als je daar in SC rondvliegt, rond die planeet, dan krijg je vanzelf een mission update dat de USS is gevonden. Die black box moet je hebben, geen enkele andere.Nivve schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:28:
Ik heb nu na zondag eindelijk eens even tijd gehad. Heb een missie geaccepteerd om in een naburig stelsel USS dingen te vinden en daarin een Black Box te verkrijgen. Uiteindelijk nog niet een zo simpel omdat je gewoon heel veel van die dingen afmoet voor je een black box krijgt.
Vind het spel op deze manier niet zo spannend; anderhalf uur rondgevlogen en wat scrap gevonden in die USS dingen.![]()
* RobV heeft nog veel last van omschakelen naar wintertijd.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Als er nog meer mensen dit mee willenmaken kom dan morgen weer in HIP zo ongeveer 20 km vanaf blaauw city. (cops waren boos lol)
Het is zeker iets wat je gezien moet hebben
[ Voor 56% gewijzigd door Leutje op 03-11-2016 22:25 ]
Wat is er dan aan de hand? Ik snap het niet helemaalLeutje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:16:
Voor jou Robbie
[afbeelding]
Als er nog meer mensen dit mee willenmaken kom dan morgen weer in HIP zo ongeveer 20 km vanaf blaauw city. (cops waren boos lol)
Het is zeker iets wat je gezien moet hebben
Oeps... Even wat verder teruglezen dus! Sorry! Unknown probe dus. Ben benieuwd!
[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 03-11-2016 23:25 ]
Als ik op tijd thuis ben wil ik ook wel mee komen. Is er een aanbevolen schip o.d. voor deze trip? (ik zie allemaal conda's in je foto).Leutje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:16:
Als er nog meer mensen dit mee willenmaken kom dan morgen weer in HIP zo ongeveer 20 km vanaf blaauw city.
6) You just checked it.
Leutje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:55:
[...]
Nav Beacon scanneneven naar de planeet/maan vliegen even wachten en hebbes! Zo simpel kan het zijn!
Bedankt voor de tips.azteke schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:58:
[...]
Naar het systeem gaan waar je moet zijn, daar uit supercruise gaan bij de nav beacon. Als je uit SC bent in je contacten lijstje (linksonderin) de nav beacon selecteren. Die kan je net als gewone schepen 'scannen' door er een paar seconden naar te kijken. Als ie klaar is met scannen krijg je een mission update, die geeft aan bij welke planeet of maan je de black box kan vinden. Als je daar in SC rondvliegt, rond die planeet, dan krijg je vanzelf een mission update dat de USS is gevonden. Die black box moet je hebben, geen enkele andere.
Ik was wel bij de nac beacon geweest, maar er gebeurde niets (heb er 10 minuten gehangen, dus dat moet goed zijn). Ik nog actief scannen met de rechtermuisknop (weet niet meer hoe dat ding heet... iets met scanner denk ik

Toen ik later in SuperCruise zat kreeg ik willekeurig (midden in het systeem, niet eens in een orbit of zo) een tekst dat iets meldde in de trand van 'mission data unencrypted' met nog wat andere zinnen erachteraan. In hindsight heb ik zo'n vermoeden dat ik deze tekst eigenlijk al bij de Nav beacon zou moeten krijgen, klopt dat?
Geen idee wat ik daarmee moest, kon die 'mission data' nergens vinden. Ik heb ook geen indicator gezien dat ik naar een bepaalde planeet moest of zo. Vandaar dat ik maar USS dingen ben afgegaan onder de aanname dat je er gewoon een aantal af moet gaan voor je het vindt (zoals in de meeste andere MMORPGs).
Zal nog eens een poging wagen, maar dit vind ik niet zozeer een steep learning curve, maar eerder een gebrek aan feedback van het spel

[ Voor 31% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-11-2016 09:52 ]
Ik vond dit de eerste keer ook heel onlogisch, had inderdaad ook Google nodig om de missie af te kunnen ronden. Als je nog geen advanced discovery scanner hebt moet je bij het navbeacon uit supercruise gaan, de fysieke navbeacon selecteren en die scannen, net zoals je een schip kan scannen door er alleen maar naar te kijken. Dan krijg je een update met waar je verder moet zoeken. Je kan het navbeacon selecteren door hem te selecteren in het menu linksonder, tabje contacts. Als je wel een advanced Discovery scanner hebt hoef je alleen maar die te gebruiken.Nivve schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:41:
Zal nog eens een poging wagen, maar dit vind ik niet zozeer een steep learning curve, maar eerder een gebrek aan feedback van het spel
Op http://youtu.be/2fX5go5d9q4 wordt het in hoog tempo getoond.
Dit, ben ik met je eens. En dat kan zeker voor beginners een (terechte) turnoff zijn.Nivve schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:41:
Maar, heb je vragen; stel ze hier!
6) You just checked it.
Ik switch vrij veel als ik aan het missie runnen ben tussen solo/open/mobius/personal-private zodat ik de 20 missies kan opsparen en in het geval van sentry skimmers er genoeg kan neerschieten zonder heen en weer vliegen. Je zal meer andere spelers zien in bijvoorbeeld community goal systemen en bekende drukke systemen (en bij Blaauw ofc). Ik probeer wel zoveel mogelijk in Mobius te zitten.Wren schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:54:
Speelt men trouwens altijd op Morbius of niet? Ik ben nog eigenlijk geen piloten tegengekomen maar mochten mensen hier zin in hebben en een n00b willen toevoegen: CMDR elaidari
6) You just checked it.
Bedankt voor je reactie maar ik geef toe dat ik eigenlijk helemaal niet begrijp wat je bedoelt met bovenstaande. ExcusesTyoi schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:36:
[...]
Ik switch vrij veel als ik aan het missie runnen ben tussen solo/open/mobius/personal-private zodat ik de 20 missies kan opsparen en in het geval van sentry skimmers er genoeg kan neerschieten zonder heen en weer vliegen. Je zal meer andere spelers zien in bijvoorbeeld community goal systemen en bekende drukke systemen (en bij Blaauw ofc). Ik probeer wel zoveel mogelijk in Mobius te zitten.
In Mobius kom je in principe alleen vriendelijke spelers tegen
Ja die snapte ikstefijn schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:43:
Mobius is een grote private group waar je in kunt spelen, net als in Solo of Open. In Solo kom je alleen NPCs tegen, in Open kom je echte spelers tegen, helaas veel onvriendelijke.
In Mobius kom je in principe alleen vriendelijke spelers tegen
Het ging me er mee om dat Tyoi zei dat hij missies opspaarde en skimmers wilde neerknallen en dat er community goal systemen zijn
Ik ben nu een tijdje bezig in Elite Dangerous en heb vooral rondgehangen in het gebied waar de facties zich bevinden (de gekleurde gebieden). Ik ben een stukje buiten dit gebied geweest maar weet niet goed wat ik daar kan verwachten of hoe je daar je credits kunnen verdienen. Zijn er eigenlijk wel stations met missions om uit te voeren, of waar verkoop je je discovered data? Ik heb nu een Cobra III, is die daar wel geschikt voor?
Samenvattend de vraag eigenlijk of het gebied buiten de facties interessant is om te discoveren
Wren schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:23:
Bedankt voor je reactie maar ik geef toe dat ik eigenlijk helemaal niet begrijp wat je bedoelt met bovenstaande. Excuses
U made me lolWren schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:02:
Ja die snapte ik![]()
Het ging me er mee om dat Tyoi zei dat hij missies opspaarde en skimmers wilde neerknallen en dat er community goal systemen zijn
In solo, mobius en open krijg je elke keer nieuwe missies. Dus als je van 1 station meerdere dezelfde missies wilt hebben dan neem je bijvb eerst missies aan in open (gedocked in het station), dan log je uit en log je weer in in solo. Dan krijg je een nieuw missionboard maar je behoud je eerder aangenomen missies. Je kan dus zo tot max 20 missies van een zelfde type naar een zelfde plek krijgen. Dan hoeft je maar 1x naar de bestemming te vliegen en heb je gelijk 20 missies afgehandeld (simpel gezegd).
Je hebt ook missies waar je sentry skimmers moet neerknallen. Dit zijn kleine drones die om een basis heen vliegen (op een planeet). Meestal moet je er 12 neerschieten maar er spawnen maar 4 op een basis. Als je die 4 neerschiet, dan uitlogt en naar een andere game-modus gaat dan krijg je er weer 4 om neer te schieten.
Een community goal systeem is een plek waar een community goal gehouden word. Elke donderdag avond is er/zijn er nieuwe community goals. Dit is bijvoorbeeld voor 500 miljard aan bounties inleveren in systeem X station Y. Iedereen die hieraan meedoet krijgt dan bij het voltooien een beloning o.a. in de vorm van moneyz.
[ Voor 20% gewijzigd door Tyoi op 04-11-2016 15:50 ]
6) You just checked it.
Exploits dus, goed te wetenTyoi schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:43:
[...]
[...]
U made me lol![]()
In solo, mobius en open krijg je elke keer nieuwe missies. Dus als je van 1 station meerdere dezelfde missies wilt hebben dan neem je bijvb eerst missies aan in open (gedocked in het station), dan log je uit en log je weer in in solo. Dan krijg je een nieuw missionboard maar je behoud je eerder aangenomen missies. Je kan dus zo tot max 20 missies van een zelfde type naar een zelfde plek krijgen. Dan hoeft je maar 1x naar de bestemming te vliegen en heb je gelijk 20 missies afgehandeld (simpel gezegd).
Je hebt ook missies waar je sentry skimmers moet neerknallen. Dit zijn kleine drones die om een basis heen vliegen (op een planeet). Meestal moet je er 12 neerschieten maar er spawnen maar 4 op een basis. Als je die 4 neerschiet, dan uitlogt en naar een andere game-modus gaat dan krijg je er weer 4 om neer te schieten.
Een community goal systeem is een plek waar een community goal gehouden word. Elke donderdag avond is er/zijn er nieuwe community goals. Dit is bijvoorbeeld voor 500 miljard aan bounties inleveren in systeem X station Y. Iedereen die hieraan meedoet krijgt dan bij het voltooien een beloning o.a. in de from van moneyz.
Hoewel ik nog niet weet of ik al naar Open ga om als newb afgeschoten te worden door spacetuig.
Stomme vragen bestaan niet!Jef61 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:38:
Jongens mag ik mijn vraag van 2 november nog een keertje stellen? Ik denk dat de vraag wat ondergesneeuwd is en ben geen antwoord tegengekomen (of het is een stomme vraag, dat kan natuurlijk ook):
Ik ben nu een tijdje bezig in Elite Dangerous en heb vooral rondgehangen in het gebied waar de facties zich bevinden (de gekleurde gebieden). Ik ben een stukje buiten dit gebied geweest maar weet niet goed wat ik daar kan verwachten of hoe je daar je credits kunnen verdienen. Zijn er eigenlijk wel stations met missions om uit te voeren, of waar verkoop je je discovered data? Ik heb nu een Cobra III, is die daar wel geschikt voor?
Samenvattend de vraag eigenlijk of het gebied buiten de facties interessant is om te discoveren
Ik ben zelf nog niet echt wezen exploren, dus ik kan je niet vertellen of en welke systemen stations hebben e.d.. Ik denk echter niet dat de stations in verder gelegen systemen ook andere missies aanbieden of missies die meer verdienen. Discovered data kan je in stations verkopen onder het kopje 'universal cartographics'. Niet alle stations hebben dit. Volgens mij is er echt een hele hoop te ontdekken. Er zijn ook genoeg systemen waar nog nooit iemand is geweest dus who knows what you'll find?
Volgens mij is de AspX de beste explorer, maar dat wil niet zeggen dat de cobra mk3 niet geschikt is. De explorers onder ons kunnen daar beter antwoord op geven dan ik dat kan.
Mjah, mss is het een exploit. Maar als je 20 missies hebt waar je 2x *spacerock* moet inleveren dan moet je toch in totaal 40x *spacerock* hebben om alle missies te voltooien.Wren schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:52:
Exploits dus, goed te weten
Hoewel ik nog niet weet of ik al naar Open ga om als newb afgeschoten te worden door spacetuig.
[ Voor 3% gewijzigd door Tyoi op 04-11-2016 16:10 ]
6) You just checked it.
https://www.frontierstore...rous-game-extras.html?p=6

Die gele Corvette ziet er echt goed uit, als ik er een kon kopen dan nam ik zeker die paintjob
euh YEAH!Jef61 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:38:
Jongens mag ik mijn vraag van 2 november nog een keertje stellen? Ik denk dat de vraag wat ondergesneeuwd is en ben geen antwoord tegengekomen (of het is een stomme vraag, dat kan natuurlijk ook):
2 gecrashte alien schepen, een ancient ruine, of Obsidian Orbital.
Die laatste is niet bijzonder buitenaards ofzo maar de omgeving is wel prachtig daar.
Dit allemaal is buiten de 4 grote facties (behalve Obsidian want dat is ook een factie buiten de bubble)
Verder kan je eens een stukje exploren bijvoorbeeld. Ik ken een stukje op 1600 lichtjaar waar je vreselijk je best moet doen om een toeristen hotspot te bereiken. (dit was mijn spannendste missie OOIT!)
Je kan ook naar Jaques gaan en daar het gebied een beetje bekijken. Er is meer te doen buiten de bubbel dan je zou denken. Meer als er ooit in de bubbel gebeurt denk ik zomaar
Als je tips wilt? Vraag maar raak!
De een heeft liever een anaconda, de ander een AspX in mijn ogen zijn het beide de beste explorer schepen die je kan krijgen. Alle2 hebben voor en nadelen natuurlijk.Tyoi schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:04:
[...]
Stomme vragen bestaan niet!
Volgens mij is de AspX de beste explorer, maar dat wil niet zeggen dat de cobra mk3 niet geschikt is. De explorers onder ons kunnen daar beter antwoord op geven dan ik dat kan.
[...]
Maar net wat Tyoi zegt is een Cobramk3 of een Diamondback ook prima te doen. Je kan zelfs prima tot heel ver komen met een Hauler. Er is zelfs iemand helemaal naar Beagle Point geweest in een sidewinder. (al had hij wel een beetje hulp nodig want 65.000 lichtjaar en op het randje van het stelsel enzo.
Kortom, een beetje explorer hart zoekt vanzelf wel het beste/leukste/ikhebgeengelddusmaardit een scheepje uit om even de melkweg in te gaan
Net wat ik in de vorige post zei. Als je vragen hebt stel ze gerust!
-----
Over vanavond. Zijn er nog kijkers voor een UP die gek gaat doen?
Voor de beginners met explorer is ASP exp een prima schip. Standaard (5a of meer onderdelen) is al gauw 25~30 ly. Met opvoeren levert wel 40~50 ly.
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
Ik neem wel lekker makkelijk wat extra fuel mee en de grootste fuel scoop die erin past :-) Verder een dinges om te repareren tussendoor als dat nodig is. Alle andere zooi strip ik.
Tot over een tijdje dus zal ik maar zeggen.
edit: jump range tussen de 31,77 en 33,14
[ Voor 4% gewijzigd door Boefmans op 04-11-2016 19:23 ]
mixing a drink and music
edit: idd servers plat
Leut: ik wil wel eens meedoen, waar moet ik heen/hoe laat?
[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 04-11-2016 19:26 ]
Mocht je geen haast hebben; begin december vertrekt er een groot konvooi richting jaqcues station (o.a. Azteke en ik gaan hieraan deelnemen). Zie ook: https://forums.frontier.c...Christmas-Carriers-ConvoyBoefmans schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:19:
ik heb hem, zonder opvoeren, al over de 30Ly hoor. Was hem net aan het tweaken voor een grote reis (mijn eerste echte long trip, ik wil naar jaqcues). Maar de servers restarten ff. 31. nogwat nu, even kijken ofik dat nog iets kan opschroeven.
Ik neem wel lekker makkelijk wat extra fuel mee en de grootste fuel scoop die erin past :-) Verder een dinges om te repareren tussendoor als dat nodig is. Alle andere zooi strip ik.
edit: jump range tussen de 31,77 en 33,14
Een AspX? Ok een paar tips.Boefmans schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:19:
ik heb hem, zonder opvoeren, al over de 30Ly hoor. Was hem net aan het tweaken voor een grote reis (mijn eerste echte long trip, ik wil naar jaqcues). Maar de servers restarten ff. 31. nogwat nu, even kijken ofik dat nog iets kan opschroeven.
neem GEEN extra fuel tanks mee. Elke volle tank is toch weer minder ver kunnen springen.
Je kan via de galaxy map een route kiezen die eigenlijk alleen maar fuel scoopable sterren tegen komt.
Mijn Asp heeft ook niet de grootste fuelscoop. Dit omdat in 2.2 je bijna altijd achter een ster komt en je ontkomt niet aan scoopen tenzei je er echt omheen vliegt. Mijn scoop doet maar 577..dingus per keer. Dat kan dus hoger maar is helemaal niet nodig.
Ga je echt exploren? Neem een SRV mee! 1 is genoeg! Je kan op een planeet landen en niet alleen je SRV repareren of bij tanken maar ook AFM (dat ding wat je schip maakt zeg maar) bij vullen. En voor de gewone dingen is dat zoeken zo gebeurt.
Mijn Aspje kan ongeveer 42 lichtjaar springen. Dit is met een lvl 5 upgrade bij farseer. Ga ik hem strippen en ga ik voor de max kom ik ergens rond de 50 lichtjaar. DOE DIT NIET!
Begin eens met een schildje. een kleintje is al genoeg. 3D bijvoorbeeld. Want een landing (maakt niet uit waar) kan je schip al kapot maken. En een AFM maakt je hull niet!
Cargo racks. Zorg dat je altijd minimaal 4 ton aan cargo kan vervoeren. KAN! je kan zomaar eens wat tegenkomen onderweg. Mijn Aspje doet 68 ton
En natuurlijk Scanners! De beste die je kan kopen!
Over ongeveer een uurtje hang ik 20km buiten de mailsot van Blaauw citystefijn schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:24:
Ik zou een net-groot-genoeg-fuel scoop nemen. Je hebt tijd genoeg om te scoopen (de reis zelf is het doel, dus tijd zat), je kunt in die tijd ook de ster scannen voor details, en groter = zwaarder = kleinere jumprange/meer brandstofverbruik
edit: idd servers platwilde net even gaan spacen
Leut: ik wil wel eens meedoen, waar moet ik heen/hoe laat?
Het maakt niet uit welk schip je mee neemt. Het werkt (lol) op elk schip
Je zal door een UP geen schade krijgen hoor. Maar er gaat dus wat gebeuren
Dus een zwaar bewapende anaconda of een leuke cobr... een sidewinder of een corvette! Neem maar mee
Ik laat die UP dus vliegen. Als je ze opscoopt (is dat nederlands?) gaat er wel wat gebeuren.. heel langzaam zal je schip kapot gaan namelijk... meer vertel ik niet.. Ik zie je(jullie?) over een uurtje wel
mits de servers het doen dan.
Ik kom met een ASP, als het meezit heb ik die net even langs Deciat kunnen brengen voor wat upgrades.
En ik heb een paint gekocht voor dat ding...
Lol je mag ze scoopen van mij maar dan moet je zelf voor de kosten zorgenstefijn schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:39:
Eh...schip kapot?
Ik kom met een ASP, als het meezit heb ik die net even langs Deciat kunnen brengen voor wat upgrades.
En ik heb een paint gekocht voor dat ding...
In het ergste geval kan dat ding binnen een half uur je de rebuy screen laten zien
Of mss mn Vulture... hmmm... keuzes keuzes...
6) You just checked it.
dat van die resources en refill van afm wist ik niet.Leutje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:29:
[...]
Een AspX? Ok een paar tips.
neem GEEN extra fuel tanks mee. Elke volle tank is toch weer minder ver kunnen springen.
Je kan via de galaxy map een route kiezen die eigenlijk alleen maar fuel scoopable sterren tegen komt.
Mijn Asp heeft ook niet de grootste fuelscoop. Dit omdat in 2.2 je bijna altijd achter een ster komt en je ontkomt niet aan scoopen tenzei je er echt omheen vliegt. Mijn scoop doet maar 577..dingus per keer. Dat kan dus hoger maar is helemaal niet nodig.
Ga je echt exploren? Neem een SRV mee! 1 is genoeg! Je kan op een planeet landen en niet alleen je SRV repareren of bij tanken maar ook AFM (dat ding wat je schip maakt zeg maar) bij vullen. En voor de gewone dingen is dat zoeken zo gebeurt.
Mijn Aspje kan ongeveer 42 lichtjaar springen. Dit is met een lvl 5 upgrade bij farseer. Ga ik hem strippen en ga ik voor de max kom ik ergens rond de 50 lichtjaar. DOE DIT NIET!
Begin eens met een schildje. een kleintje is al genoeg. 3D bijvoorbeeld. Want een landing (maakt niet uit waar) kan je schip al kapot maken. En een AFM maakt je hull niet!
Cargo racks. Zorg dat je altijd minimaal 4 ton aan cargo kan vervoeren. KAN! je kan zomaar eens wat tegenkomen onderweg. Mijn Aspje doet 68 ton
En natuurlijk Scanners! De beste die je kan kopen!
Maar enfin, ik heb wel haast want wil snel een borrel halen bij die dude. Ik jump, fuel, jump etc. we zien wel :-)
mixing a drink and music

Dit was met Stefijn en Tyoi
(sorry dat je er niet op staat Stefijn)

[ Voor 41% gewijzigd door Leutje op 04-11-2016 22:26 ]
Was wel leuk om te zien!
Ik zie net ineens in een station "Interstellar factors contact". Kon ineens al mijn fines en bounties afrekenen galaxywide. Had gezien dat die functie eraan kwam, maar is dat niet overal beschikbaar?
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 04-11-2016 22:45 ]