Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Die functie is alleen in bepaalde stations/settlements. Cochrane works heeft dat bijvoorbeeld ook (Arietis Sector CQ-YD60).

Leut het was echt super cool! Elke keer dat we die probe een ping gaven kreeg ik serieus goosebumps. Het hielp dat mn geluid keihard aan stond en buttkicker op z'n max in mn stoel :D

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ja, up scan is leuk :) vraag me wel af of de interactie die je hebt met alien spul later nog consequenties heeft... Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Next time Gadget. Next time...
o7
Tyoi schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:52:
Leut het was echt super cool! Elke keer dat we die probe een ping gaven kreeg ik serieus goosebumps. Het hielp dat mn geluid keihard aan stond en buttkicker op z'n max in mn stoel :D
De ping is al gaaf maar wat er door de community uitgehaald is vind ik nog veel vetter! Vertaald naar een sonogram die de locatie van het gecrashte alien schip onthulde.
FD is steeds versteld van hoe snel de community de mysteries ontrafeld, hoewel de 'rift' en RaxxLa nog niet gevonden zijn. Top community, top dev team, top lore, top spel d:)b

[ Voor 62% gewijzigd door daPet op 04-11-2016 23:11 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 19:26
Heb mijn Tobii 4C inmiddels ontvangen :) Ziet er zo uit: https://tobiigaming.com/eye-tracker-4c/

Komt met magnetische bevestigingsstrips met dubbelzijdige plakband om het apparaat aan je laptop/monitor te bevestigen. Mijn pc staat op mijn kot dus ik kan het pas zondag testen. Ben wel benieuwd! Ik heb nu van Tobii een paar vragen gekregen om te beantwoorden en de software die nog in beta is. Een eerste stap is dus de vragen beantwoorden en de software bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linus_BE schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:27:
Heb mijn Tobii 4C inmiddels ontvangen :) Ziet er zo uit: https://tobiigaming.com/eye-tracker-4c/

Komt met magnetische bevestigingsstrips met dubbelzijdige plakband om het apparaat aan je laptop/monitor te bevestigen. Mijn pc staat op mijn kot dus ik kan het pas zondag testen. Ben wel benieuwd! Ik heb nu van Tobii een paar vragen gekregen om te beantwoorden en de software die nog in beta is. Een eerste stap is dus de vragen beantwoorden en de software bekijken.
Dat ziet er wel stoer uit, ik ben benieuwd hoe het werkt d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Ik heb wat dingen als eyetrackr en freetracker geprobeerd, maar op een of andere manier krijg ik geen goed signal. Afwijkende kop denk ik :X

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +4 Henk 'm!
In de TS zijn nu wat extra videos opgenomen met achtergrondinformatie;

Achtergrondinformatie m.b.t. The Empire:

Achtergrondinformatie m.b.t. The Alliance:

Achtergrondinformatie m.b.t. The Federation:

Achtergrondinformatie m.b.t. The Pilots Federation:

Achtergrondinformatie m.b.t. The Unknown Artifact:

Achtergrondinformatie over de Thargoid War

Wrak van een gecrashed alien schip

Ruines van een oude alien samenleving:

De opmars van de Federation en mogelijke aanloop richting oorlog:

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Super, is altijd handig voor de mensen die later aan ED zijn begonnen (zoals ik) en de mensen die zich wat meer willen verdiepen in de lore. Thanks! :7

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Deze dude heeft lopig wat leeswerk eeerm kijkwerk te doen dit weekend. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen punt, was trouwens het idee van Leutje :P

In de TS heb ik nu ook de alien-sites opgenomen zodat je deze later makkelijk kunt terugvinden.

+ achtergrondje toegevoegd *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Drumatiko op 05-11-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Op dit moment probeer ik samen met mijn broer nog wat dingen te doen in Elite, echter zelfs in een private group kan ik hem niet zien (we zitten al in dezelfde wing). Missen we nu iets of werkt dit gewoon brak?

Ik neem aan dat met een private wing je altijd in dezelfde instance zou moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het me goed herinner kom je in dezelfde instance wanneer je in dezelfde wing zit én je daarna naar hetzelfde systeem springt. Je kunt dus proberen om 1 keer naar een ander systeem en terug te gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Gisteravond heb ik veel plezier gehad met Tyoi en Stefijn. Ik denk dat ze alletwee aardig onder de indruk waren van de UP.
Maar op mijn 2de scherm zat ik al het canonn nieuws in de gaten te houden.
Het nonogram stond op het punt opgelost te worden.
Afbeeldingslocatie: https://forums.frontier.co.uk/attachment.php?attachmentid=113192&d=1478292057

Dit gaf aan op te zoeken in het SAN TU systeem. Dus iedereen, inclusief ikzelf, ging als een haas heen.
Daar aangekomen vonden we een science installatie. Als je er in springt schrik je je overigens rot! Dat ding is enorm! :D
Maar daar hing ook een sataliet. Blijkbaar worddaar elk uur een uitzending verzorgt ;)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/206286966948495360/244223233665007616/unknown.png

Het duurde niet zo heel lang om deze, alpha beta lima, gepraat te ontcijferen.
91420182145 = INTRUDE
UGJEDG = SECURE
SPUADFGU = PLSIRDES (PLEIADES)
SA - Star Class A (?)
HMC - High Metal Content (or HMCSA - Samarium?)
SA - Star Class A (if not together with previous HMC))
HMCCD - High Metal Content Carbon Dioxid
HMCCDM1 - High Metal Content Carbon Dioxid Moon 1
HMCN - High Metal Content Nitro
SF - Star Class F
MR - Metal Rich
HMCHMCW - High Metal Content High Metal Content Water? (should be 2 as well?)
IGCH
UACG
LOCA A 4 A = Planet #
LANEG 34 = Lat -34
LONEG 141 = Long -141

Nou! Dat is duidelijk! (of niet :P)

Uiteindelijk werd HIP17403 gezien als de ultieme prooi!
Ondertussen sliep ik helaas al. Ik ben ook maar een mens.
Maargoed. Op een maan A 4 A werd inderdaad iets gevonden!

Ik ben er al een tijdje en het inderdaad iets om ons (ja ons allemaal) zorgen om te maken!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/plCbeAs.png

Een 3de alien schip! Met een aantal T-9's en Anaconda's er omheen. Allemaal DOOD!

Er liggen ook een aantal UA's rond die lekker zingen. Dit is een grotere vondst dan de 2de die gevonden is! Er is gevochten!
Site's like these scares me!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leutje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:42:

LOCA A 4 A = Planet #
LANEG 34 = Lat -34
LONEG 141 = Long -141

Nou! Dat is duidelijk! (of niet :P)

Uiteindelijk werd HIP17403 gezien als de ultieme prooi!
Ondertussen sliep ik helaas al. Ik ben ook maar een mens.
Maargoed. Op een maan A 4 A werd inderdaad iets gevonden!
Leuke vondst! Ik zal het toevoegen aan de lijst met bijzondere locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Video: https://gaming.youtube.com/watch?v=_tUu9-ASyg0]
Korte video van Josh Hawkins die de situatie erg goed beschrijft!

brrr....

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zo, dat gaat ineens hard met de coole vondsten!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

waaaaaa, ik ga 1 avond op tijd naar bed en volg even niet de canonn thread, en dan is er ineens een hele hoop gebeurt! I'm on my way!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thargoids! Thargoids everywere!

3 Alien sccheepswrakken. De laatste met een aantal menselijke wrakken ernaast...
Wie heeft deze schepen neergeschoten?

Er is door frontier al vermeld dat er meerdere alien races zijn. De gevonden schepen zijn naar alle waarschijnlijkheid van Thargoids origine (organic based..)
het 3de wrak ligt daar dus samen met wat menselijke wrakken. Heel apart. Wie heeft ze neer geschoten?
Een 3de ras? Wat betekend dit?

Ik heb hier eens over nagedacht. Het Thargoid schip was de beschermer van het convooi! Helaas faalde hij.
Thargoids zijn al jaren "vriendjes" van de mensheid. En met vriendjes bedoel ik INRA en/of The dark wheel.

Ik doe hierbij dus een voorspelling.

Thargoids are The Guardians!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 10:07
Leuk om te zien dit. Ik krijg weinig mee van dit soort dingen omdat ik me er niet toe kan zetten om er in te duiken (en ook de tijd niet heb), maar het maakt het allemaal wat spannender :)

Vraagje, moet je alle levels doorlopen of kun je - wanneer je bijv. al een schip hebt met LVL4 FSD - een ander schip direct op LVL4 zetten.
En maakt het dan nog iets uit wat je rolled op de lagere levels? Volgens mij wordt een upgrade overschreven door een hogere upgrade

[ Voor 42% gewijzigd door Stefke op 05-11-2016 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
stefijn schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:08:
Leuk om te zien dit. Ik krijg weinig mee van dit soort dingen omdat ik me er niet toe kan zetten om er in te duiken (en ook de tijd niet heb), maar het maakt het allemaal wat spannender :)

Vraagje, moet je alle levels doorlopen of kun je - wanneer je bijv. al een schip hebt met LVL4 FSD - een ander schip direct op LVL4 zetten.
En maakt het dan nog iets uit wat je rolled op de lagere levels? Volgens mij wordt een upgrade overschreven door een hogere upgrade
Andere schepen kun je meteen van level 4 voorzien ja.
De upgrade overschrijft, ook als hij lager is. Je kan zien welke eigenschappen je weg gooit als je de upgrade wil toepassen. Dus je kan ze niet stacken, als je dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
nieuwste community goal (om een of andere reden niet zichtbaar op de galaxy map met zo'n gele ster?!) https://www.reddit.com/r/...al_for_toxandji_virocide/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
thinkingaboutit schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:17:
nieuwste community goal (om een of andere reden niet zichtbaar op de galaxy map met zo'n gele ster?!) https://www.reddit.com/r/...al_for_toxandji_virocide/
Met een respawn rate van 14, en slechts 1 station die het levert sla ik deze even over..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

thinkingaboutit schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:17:
Dit is een beetje een mysterieuze CG, die misschien gelinkt is aan de recente findings van Alien crash sites en ruines. Je ziet de gele ster wel in de system map van het doelsysteem.

Hoe de CG is gevonden was dan wel weer leuk: Er was een beacon in het Novas systeem, die aangekondigd om 17:06 uur NL tijd zou gaan zenden. (door een andere beacon? Dat weet ik even niet). Er werd, zoals vaker, een cijferreeks opgenoemd:

9 18 5 22 15 12 20 19 2 5 15 3 10 7 19 3 21 7 10 5 18 7 5 6 10 13 3 6 6 1 23 2 1 13 14 7 10 1 7 25 11 3 6 1 4 3 2 7 5 24 8 18 11 15 1 4 1 2 5 10 1 11 3 7 14 3 25 23 1 6 6 19 8 25 12 5 2 23 12 8 7 7 14 3 25 11 1 11

Als je dit vertaalt naar de letters van het alfabet krijg je:
i r e v o l t S B E O C J G S C U G J E R G E F J M C F F A W B A M N G J A G Y K C F A D C B G E X H R K O A d a b e j a k c g n c y w a f f s h y l e b w l h g g n c y k a k

Als ik het goed heb is de tekst IREVOLT (Ik ga in opstand) ook een keer door een andere beacon 'omgeroepen', in dezelfde cijfers. Als je irevolt van de string afhaalt, en hem door een Keyed Ceaser cypher haalt, met als sleutel irevolt, dan krijg je de volgende tekst:
P R O J E C T P E S T C O N T O L C G E L L I W R I G H T C I T Y D E L I V E R T O X A N D J I v i r o c i d e t h e y w i l l p a y f o r w f a t t h e y d i d

Daarna is het alleen nog maar een kwestie van de spaties op de juiste plek te zetten:
PROJECT PEST CONTROL CG ELLIWRIGHT CITY DELIVER TOXANDJI virocide
they will pay for what they did

En dat is nu precies wat de CG is :) Via http://rumkin.com/tools/cipher/caesar-keyed.php kan je zelf de letters omzetten met behulp van de key. Ik vind het heel leuk dat Frontier dit soort puzzels maakt in het spel, maar je hebt wel een community nodig om het op te lossen. Als ik niet de community threads zou volgen zou ik snel afhaken bij dit soort puzzels (in dit spel!). Aan de andere kant is het vet dat je met een grote groep mensen meedenkt met het oplossen van dit soort uitdagingen. Vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dit is dus ook de reden dat ik de CG volledig links laat liggen... je weet maar nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Leutje schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:34:
En dit is dus ook de reden dat ik de CG volledig links laat liggen... je weet maar nooit :P
Wat is dat nu voor instelling voor een canonn lid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Azteke; ik blijf het knap vinden hoe die raadsels opgelost worden (ik waag te betwijfelen of het me zelf zou lukken :+ )

De laatste dagen ben ik aan het system-hoppen door steeds 1 missie aan te nemen en die af te ronden. De hoeveelheid credits die je ermee kunt verdienen is vrij laag, maar volgens mij heb ik nu een record te pakken voor de credits/moeite ratio:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SrKD53N.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YhH7zj8.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik heb in de beta een keer een missie gezien en waarbij ik 6 foods moest halen, en de reward was 8 foods.

[ Voor 2% gewijzigd door RobV op 06-11-2016 13:25 . Reden: Autocorrupt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daPet schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:43:
[...]

Wat is dat nu voor instelling voor een canonn lid :p
Ik hoop 1tje die laat zien dat ik aan de goede kant sta :P
Ik zei gister tenslotte nog dat Thargoids onze Guardians zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

@Drumatiko, Je krijgt er in ieder geval modular terminals voor terug... Daar ben ik hard naar op zoek om een engineer vrij te spelen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
LOL, en dan ook nog Hostile ships may be send against you...
Voor voedsel... ;w

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azteke schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:43:
@Drumatiko, Je krijgt er in ieder geval modular terminals voor terug... Daar ben ik hard naar op zoek om een engineer vrij te spelen! :+
Ik zal ze voor je opsparen, hoeveel heb je er nog nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GeeBee schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:47:
LOL, en dan ook nog Hostile ships may be send against you...
Voor voedsel... ;w
Als je honger hebt gaan mensen rare dingen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Drumatiko schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:48:
[...]

Ik zal ze voor je opsparen, hoeveel heb je er nog nodig?
Thanks! :D Je hebt er 25 in totaal nodig voor Engineer Marco Qwent. Ik heb nu 2 missies openstaan waar ik 8 modular terminals voor krijg. Dus afhankelijk of ik nog meer missies kan vinden heb ik er nog 17 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ze tussentijds al inleveren bij Marco. Dat weet je? ivm interdicties enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Dat wist ik niet, thanks Leut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Wat is er met de skimmer missies gebeurd? In 3 verschillende systemen worden ze niet meer uitgegeven.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke status hebben die systemen? Boom? Famine? Deze dingen zijn enorm belanrijk voor het uitdelen van missie soorten. Bij Famine zullen er geen tot heel weinig van dit soort dingen aangeboden worden bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ceos is slachtoffer van ua bombing atm. Er zijn nog missies beschikbaar maar de carthographics zijn iig offline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
De ervaringen van vandaag:

Combat bonds verzamelen vanuit Sol is tricky. Want in Sol zijn geen conflict zones. Gelukkig kun je met de galaxy map filteren op 'system state', en kun je alle stelsels in de buurt zien die in 'war' of 'civil wat' zijn.

Tweede: mobius leden zijn aardig.

Welterusten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linus_BE
Heb de Tobii 4C inmiddels geïnstalleerd en wat getest met Elite. Ben wel onder de indruk. Tracking gaat goed en in de instellingen kan je ook alles aanpassen qua snelheid van tracking, dead zone enzovoort. Een minpunt is de lengte van de kabel, want die is namelijk veel te kort. 80 cm om van de onderkant van het scherm naar de pc te gaan is toch wat te kort, zoals op de foto te zien is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RwoT4uYm.jpg

Nog een minpunt is dat je wel een knop kan instellen om je gezichtsveld te centreren, maar als je deze knop loslaat herspringt je veld weer naar de vorige positie. Je kan dus niet je huidige positie als "nulpositie" instellen. Dit zorgde ervoor dat ik constant een beetje naar links keer in Elite terwijl ik wel gewoon naar het midden van mijn scherm keek.

De software en het product zijn nog in beta dus hopelijk kan de feedback die ze van mij en anderen krijgen deze problemen verhelpen. Ik wou het ook eens in euro truck simulator 2 testen, maar de software vond het spel niet. Misschien is het niet ondersteund door de software aangezien ik het heb gekregen om het in combinatie met Elite te testen.

[ Voor 42% gewijzigd door Linus_BE op 06-11-2016 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobV schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:37:
De ervaringen van vandaag:

Tweede: mobius leden zijn aardig.

Welterusten
Helemaal mee eens! :)

---
Mijn goden.. Ik moest werken en ben net een uurtje thuis en er is weer een hoop gebeurt!
Als eerste een alien research base gevonden (waar ik nu ben) Die vol materials (geen waardevolle) ligt en een aantal datapoints om te scannen (waar naar de aliens gehint word) even later lees ik dat op Merope 5C iets uit de grond komt! WHAAAAAA....
https://www.reddit.com/r/...m_the_crust_of_merope_5c/

[ Voor 53% gewijzigd door Leutje op 07-11-2016 04:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leutje schreef op maandag 07 november 2016 @ 03:02:
[...]

Helemaal mee eens! :)

---
Mijn goden.. Ik moest werken en ben net een uurtje thuis en er is weer een hoop gebeurt!
Als eerste een alien research base gevonden (waar ik nu ben) Die vol materials (geen waardevolle) ligt en een aantal datapoints om te scannen (waar naar de aliens gehint word) even later lees ik dat op Merope 5C iets uit de grond komt! WHAAAAAA....
https://www.reddit.com/r/...m_the_crust_of_merope_5c/
Ah tof! ik tuf er direct even heen met mijn stalen ros *O*
de locatie is toegevoegd aan de TS

edit:
OMG OMG OMG!

*O* oOo *O*

spoiler:
het is een steen -O-
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LMff5Bp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z5DvS8J.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2o8H4ds.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Drumatiko op 07-11-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linus_BE schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:50:
Heb de Tobii 4C inmiddels geïnstalleerd en wat getest met Elite. Ben wel onder de indruk. Tracking gaat goed en in de instellingen kan je ook alles aanpassen qua snelheid van tracking, dead zone enzovoort. Een minpunt is de lengte van de kabel, want die is namelijk veel te kort. 80 cm om van de onderkant van het scherm naar de pc te gaan is toch wat te kort, zoals op de foto te zien is:

[afbeelding]

Nog een minpunt is dat je wel een knop kan instellen om je gezichtsveld te centreren, maar als je deze knop loslaat herspringt je veld weer naar de vorige positie. Je kan dus niet je huidige positie als "nulpositie" instellen. Dit zorgde ervoor dat ik constant een beetje naar links keer in Elite terwijl ik wel gewoon naar het midden van mijn scherm keek.

De software en het product zijn nog in beta dus hopelijk kan de feedback die ze van mij en anderen krijgen deze problemen verhelpen. Ik wou het ook eens in euro truck simulator 2 testen, maar de software vond het spel niet. Misschien is het niet ondersteund door de software aangezien ik het heb gekregen om het in combinatie met Elite te testen.
In elite zelf kun je daar ook een knop voor gebruiken: controls --> Headlook mode --> reset headlook, wellicht dat dat nog werkt. Gelukkig is het korte kabeltje te verhelpen met een verlengsnoertje, leuk om te horen dat het voor de rest goed werkt! *O* Voelt het voor de rest nog een beetje natuurlijk? Ik kan me voorstellen dat snelle oogbewegingen lastiger naar het scherm zijn te vertalen dan bij andere systemen waar je je hele hoofd moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59
Beetje uitgekeken op achter elkaar me te verschuilen achter een politie anaconda en zo wat bounties te pakken dus langzaam mijn cobra een beetje aanpassen om te gaan exploren qua afvanced discovery scanner en jump range etc. Klein probleempje is echter nu nog, waar ga ik heen? :)

discovery data levert me nu nog een schijntje op in vergelijking met bovenstaande, iemand een leuke suggestie voor een route die een beginneling kan volgen? Ik was aan het jumpen naar Drumatiko maar die was ineens vele systemen gesprongen en ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drumatiko schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:39:
[...]

Ah tof! ik tuf er direct even heen met mijn stalen ros *O*
de locatie is toegevoegd aan de TS

edit:
OMG OMG OMG!

*O* oOo *O*

spoiler:
het is een steen -O-
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:(
Bummer!
Blijkbaar geven die dingen tegenwoordig ook een POI locatie aan? nou ja...het klonk leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Wren schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:29:
Beetje uitgekeken op achter elkaar me te verschuilen achter een politie anaconda en zo wat bounties te pakken dus langzaam mijn cobra een beetje aanpassen om te gaan exploren qua afvanced discovery scanner en jump range etc. Klein probleempje is echter nu nog, waar ga ik heen? :)

discovery data levert me nu nog een schijntje op in vergelijking met bovenstaande, iemand een leuke suggestie voor een route die een beginneling kan volgen? Ik was aan het jumpen naar Drumatiko maar die was ineens vele systemen gesprongen en ver weg.
Zoek op youtube eens een paar filmpjes op over exploration, bijvoorbeeld van ObsidianAnt. Deze is al wat ouder maar veel klopt nog wel: YouTube: Elite: Dangerous - Exploration Tutorial and Guide (Plus Outfitting T....

Met een Cobra kan je prima exploreren! Neem dan zowel een Advanced Discovery Scanner en een Detailed Surface Scanner mee. Voor een route is de tip vooral: Ga de bubbel uit. Hoe verder je gaat hoe meer unexplored systemen je tegenkomt. Volg niet de standaard routes, dus niet in 1 rechte lijn naar Sag A. Zoek in de galaxy map naar een mooie nebula, naar specifieke interessante sterren, en ga erheen. En neem vooral regelmatig de tijd om te genieten van de uitzichten, exploren is niet leuk als je alleen maar naar een eindpunt toewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Leutje schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:44:
[...]

:(
Bummer!
Blijkbaar geven die dingen tegenwoordig ook een POI locatie aan? nou ja...het klonk leuk
Het is een interpretatiefout van degene die het ontdekt heeft. Was een steen die gemined kon worden door erop te schieten. Wanneer hij uit- en inlogde werden de losse stenen die daardoor ontstaan te laat geladen in het spel, waardoor het leek alsof er iets spontaan spawnde. :+

De nieuwe research basis daarentegen is wel degelijk echt! More mysteries! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azteke schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:52:
[...]

Het is een interpretatiefout van degene die het ontdekt heeft. Was een steen die gemined kon worden door erop te schieten. Wanneer hij uit- en inlogde werden de losse stenen die daardoor ontstaan te laat geladen in het spel, waardoor het leek alsof er iets spontaan spawnde. :+

De nieuwe research basis daarentegen is wel degelijk echt! More mysteries! :9~
Las het later ook (het was laat..ik lette veel minder op. Kl*te nacht diensten :P)
Die nieuwe Basis die gevonden is is wel erg scary. Duidelijke brandsporen. Kapotte deuren...
En die messages!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
azteke schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:48:
[...]

Zoek op youtube eens een paar filmpjes op over exploration, bijvoorbeeld van ObsidianAnt. Deze is al wat ouder maar veel klopt nog wel: YouTube: Elite: Dangerous - Exploration Tutorial and Guide (Plus Outfitting T....

Met een Cobra kan je prima exploreren! Neem dan zowel een Advanced Discovery Scanner en een Detailed Surface Scanner mee. Voor een route is de tip vooral: Ga de bubbel uit. Hoe verder je gaat hoe meer unexplored systemen je tegenkomt. Volg niet de standaard routes, dus niet in 1 rechte lijn naar Sag A. Zoek in de galaxy map naar een mooie nebula, naar specifieke interessante sterren, en ga erheen. En neem vooral regelmatig de tijd om te genieten van de uitzichten, exploren is niet leuk als je alleen maar naar een eindpunt toewerkt.
ok! De Bubbel is het gebied met alle factions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry dat wist ik niet, nu zit ik in Maia (daar liggen ook wat alien sites in de buurt die je kunt bezoeken).

Waar is trouwens die Alien research site te vinden? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:01:
[...]

Jazeker!
Ga anders eens naar Jaques station!
Dat is wel erg ver maar het is een beetje "light" exploring. Er zijn ondertussen een paar refeul stations tussen Jaques en de bubbel. En bij Jaques aangekomen. kan je iig weer je hele schip maken.
Bovendien is dat de 2de bubbel geworden. Het is een stuk minder dicht bevolkt maar met 2 grote en een aantal kleine stations kom je een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wren schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:01:
[...]

Ja, het is de bijnaam van het bewoonde deel van de melkweg. Er wordt nu rondom Jacques Station (22k LY van de bubble) een tweede minibubble gesticht.

Met de Cobra mk III ga je je prima vermaken, enorm veel waar voor het geld. Goedkoop en veelzijdig. Ik heb mijn eerste lange exploration-tocht in een mk III gemaakt, naar Sag A* en terug via flinke omwegen om de platgetreden paden te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drumatiko!

HR 5991
Op 1B
33.47
-2.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Leutje schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:06:
[...]

Jazeker!
Ga anders eens naar Jaques station!
Dat is wel erg ver maar het is een beetje "light" exploring. Er zijn ondertussen een paar refeul stations tussen Jaques en de bubbel. En bij Jaques aangekomen. kan je iig weer je hele schip maken.
Bovendien is dat de 2de bubbel geworden. Het is een stuk minder dicht bevolkt maar met 2 grote en een aantal kleine stations kom je een heel eind :)
Oei, 22KLy in een Cobra, dat wordt dan toch wel even mijn range uitbreiden (nu 18) en me voorbereiden op een lange reis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Wren schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:11:
[...]

Oei, 22KLy in een Cobra, dat wordt dan toch wel even mijn range uitbreiden (nu 18) en me voorbereiden op een lange reis :)
In december gaat er een hele grote groep spelers vanaf de bubble naar Jaques reizen. De Christmas Carriers Convoy gaat kerst naar Jaques brengen :) Frontier kennende zullen ze hier ook een Community Goal aan gaan hangen, en misschien wel een emblem die je op je schip kan plakken.

Misschien vind je het leuk om daar ook bij aan te sluiten? In ieder geval doen Drumatiko en ikzelf mee. Je zou eerst zelf een kortere trip kunnen maken naar een dichterbij gelegen nebula om vast wat te oefenen. Meer info en inschrijven kan via: [CCN] The Christmas Carriers Convoy. Zou leuk zijn om met een groepje tweakers een wing te vormen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
azteke schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:17:
[...]

In december gaat er een hele grote groep spelers vanaf de bubble naar Jaques reizen. De Christmas Carriers Convoy gaat kerst naar Jaques brengen :) Frontier kennende zullen ze hier ook een Community Goal aan gaan hangen, en misschien wel een emblem die je op je schip kan plakken.

Misschien vind je het leuk om daar ook bij aan te sluiten? In ieder geval doen Drumatiko en ikzelf mee. Je zou eerst zelf een kortere trip kunnen maken naar een dichterbij gelegen nebula om vast wat te oefenen. Meer info en inschrijven kan via: [CCN] The Christmas Carriers Convoy. Zou leuk zijn om met een groepje tweakers een wing te vormen! _/-\o_
Ja leuk en ik heb me al enigzins ingelezen. Wat mij echter niet helemaal duidelijk werd is wat de voorwaarden/eisen zijn. Daarnaast zou de reis ongeveer een maand duren, moet je dan online zijn tijdens bepaalde tijdstippen om mee te kunnen doen of gaat iedereen voor zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azteke schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:13:
[...]

Thanks! :D Je hebt er 25 in totaal nodig voor Engineer Marco Qwent. Ik heb nu 2 missies openstaan waar ik 8 modular terminals voor krijg. Dus afhankelijk of ik nog meer missies kan vinden heb ik er nog 17 nodig.
20x mt
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SF6vUQ8.jpg

Ben nu op weg naar HR 5991, je kunt ze daar oppikken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb eventueel ook nog modular terminals beschikbaar mocht je dat laatste restje niet kunnen vinden. Heb er 24 opgehaald voor upgrades, maar zoveel zal ik er uiteindelijk niet gebruiken.
Wren schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:27:
[...]

Ja leuk en ik heb me al enigzins ingelezen. Wat mij echter niet helemaal duidelijk werd is wat de voorwaarden/eisen zijn. Daarnaast zou de reis ongeveer een maand duren, moet je dan online zijn tijdens bepaalde tijdstippen om mee te kunnen doen of gaat iedereen voor zich?
Dat vraag ik me ook af. Mensen met een range van =<30Ly kunnen mensen met een range van 40+ Ly ook helemaal niet bijbenen?

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 07-11-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
stefijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:06:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Mensen met een range van =<30Ly kunnen mensen met een range van 40+ Ly ook helemaal niet bijbenen?
Precies. Is het een simultaan jump event wat me met zoveel aanmeldingen best lastig te coördineren lijkt. Moet elk schip aan bepaalde minimum specificaties voldoen of dient men bepaalde modules te hebben? Ik vind het allemaal prima maar het lijkt net alsof ik blind ben en de informatie niet zie O-) of er moet een pagina verborgen zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je hoeft niet simultaan te jumpen, je plot je eigen route van waypoint naar waypoint. Er is vooraf een lijst meeting points opgesteld en een tijdschema en je moet zelf inschatten of je dat een beetje haalbaar vindt. Sowieso is vliegen als 1 vloot onmogelijk haalbaar met mensen die in verschillende tijdzones afhankelijk zijn van vrije momenten en ieder verschillende studie/werk/hobbies/verplichtingen hebben.

* SnoeiKoei overweegt nog mee te gaan met de komende grote expeditie. Vorig jaar had ik achteraf een beetje spijt dat ik niet mee ben gegaan naar Beagle Point, was wel tof geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-11-2016 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ik ga het denk ik wel proberen :)

Iets anders:
https://www.bol.com/nl/p/...58499324-1004004000019780

Aanbieding bij Bol. Is dit de goede of moet je eigenlijk de duurdere variant hebben? Ik vind mijn TM After burner II van 10 jr (?) oud ook prima, maar die begint toch wel wat uit elkaar te vallen (Rubber van handvat verteert bijv) dus ik denk dat deze al een enorme upgrade is.

[ Voor 103% gewijzigd door Stefke op 07-11-2016 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linus_BE
Drumatiko schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:46:
[...]

In elite zelf kun je daar ook een knop voor gebruiken: controls --> Headlook mode --> reset headlook, wellicht dat dat nog werkt. Gelukkig is het korte kabeltje te verhelpen met een verlengsnoertje, leuk om te horen dat het voor de rest goed werkt! *O* Voelt het voor de rest nog een beetje natuurlijk? Ik kan me voorstellen dat snelle oogbewegingen lastiger naar het scherm zijn te vertalen dan bij andere systemen waar je je hele hoofd moet draaien.
Ja het voelt eigenlijk echt goed aan. Als ik de snelheid op het maximum zet, volgt de camera mijn oogbewegingen zo goed als onmiddellijk. Dit zorgt er wel voor dat het minder natuurlijk voelt omdat het niet meer echt als rondkijken voelt. Als ik mocht, zou ik een screenshot van de software laten zien zodat je zelf een idee hebt van hoe je alles kan aanpassen, maar dat mag niet. Je kan het voorstellen als deze curve:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HUEij6h.png

Hiervan kan je het begin en eindpunt kiezen (vanaf hoe veel beweging moet de camera volgen en tot waar moet hij volgen) en je kan de helling kiezen (hoe veel moet je bewegen om de camera een bepaalde afstand te laten afleggen). Bovenop deze curve kan je dan nog de snelheid kiezen waarmee de curve doorlopen wordt. Er is ook een inertie optie. Hoe hoger de inertie, hoe vloeiender de beweging, maar hoe minder responsief het wordt. Er zit dus meer vertraging tussen het moment dat je ergens heen kijkt en het moment dat de camera gecentreerd is op dat punt. Met al deze instellingen zou je dus een punt moeten zoeken dat voor jou natuurlijk aanvoelt.

Je kan deze instellingen aanpassen terwijl je speelt dus de setup zou niet te lang mogen duren. Je kan per game uiteraard een profiel aanmaken en er is een hotkey om headlook uit te schakelen.

Eye tracking werkt overigens ook in Windows. Als ik op alt-tab druk, kan ik kijken naar het programma dat ik wil en alt-tab weer loslaten. Er is ook een mouse snap optie die ervoor zorgt dat wanneer je ergens naar kijkt en je de muis beweegt, je pijltje op die positie begint met bewegen. Dit werkt niet geweldig goed en ik heb het ook onmiddellijk weer uitgezet.

Vandaag of morgen krijg ik een vragenlijst over het installatieproces en eerste ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Drumatiko schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:40:
[...]

20x mt
[afbeelding]

Ben nu op weg naar HR 5991, je kunt ze daar oppikken :P
Held! _/-\o_ Ik ben vandaag overdag nog aan het werk. Ben je misschien van plan om vanavond vanaf een uur of 7 online te zijn? En is er iets wat jij nodig hebt? Dan kan ik ook voor jou iets sparen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 08:39
stefijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:49:

Iets anders:

Aanbieding bij Bol. Is dit de goede of moet je eigenlijk de duurdere variant hebben? Ik vind mijn TM After burner II van 10 jr (?) oud ook prima, maar die begint toch wel wat uit elkaar te vallen (Rubber van handvat verteert bijv) dus ik denk dat deze al een enorme upgrade is.
Dit is de variant die ik ook heb. Werkt uitstekend, prima feedback van de throttle en stick (kun je ook aanpassen naar wens). Voelt solide en ik heb er geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azteke schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:57:
[...]

Held! _/-\o_ Ik ben vandaag overdag nog aan het werk. Ben je misschien van plan om vanavond vanaf een uur of 7 online te zijn? En is er iets wat jij nodig hebt? Dan kan ik ook voor jou iets sparen :)
7 uur is prima, heb nog wel wat nieuwe banden nodig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stefijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:49:

Iets anders:

Niks mis mee! gewoon doen! en de pro is alleen een stuk zwarter :P

Maaruh. Drumatiko? wat doe je nu?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gdKyIua.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mavors schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:10:
[...]

Dit is de variant die ik ook heb. Werkt uitstekend, prima feedback van de throttle en stick (kun je ook aanpassen naar wens). Voelt solide en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Doet dat scherm ook nog iets nuttigs of vnl. tijd en datum weergeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Drumatiko schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:44:
[...]

7 uur is prima, heb nog wel wat nieuwe banden nodig :P
Bedoel je daarmee nieuwe banden voor je SRV? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 08:39
stefijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:12:
[...]

Doet dat scherm ook nog iets nuttigs of vnl. tijd en datum weergeven ;)
Ik gebruik het volledig niet, maar dat komt omdat ik over het algemeen zo weinig tijd heb dat ik er (nog?!) niet ingedoken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azteke schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:17:
[...]

Bedoel je daarmee nieuwe banden voor je SRV? :+
Precies, heb nu nog maar 1 SRV over door wat acrobatische ambities samen met Leut in die Research base :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kOqKc24.png

Daar lig je dan Drumatiko... Roest in vrede...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leutje schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:38:
[afbeelding]

Daar lig je dan Drumatiko... Roest in vrede...
Ze moeten echt wat SRV varianten maken met de robuustheid uitgedrukt in de Drumatiko-schaal:
- 1 DTK = drumproof voor 20 minuten bij 1g of minder
- 2 DTK = drumproof voor 1 uur bij 1g of minder
- 3 DTK = drumproof tot 1,5g of minder dan 2 pips in engine

Een van de banden vond ik trouwens nog terug in de buurt van de scimmer-base :+

edit: ow en nog een gouden tip; je kunt instellen dat de menu's niet automatisch tevoorschijn komen wanneer je in de richting kijkt. Dit heb ik bijvoorbeeld gedaan bij het chat-menu en het SRV-menu (die springen té vaak open).

[ Voor 16% gewijzigd door Drumatiko op 07-11-2016 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

Gewoon dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.thinkgeek.com/images/products/additional/large/2163_second_star_ladies_long_sleeve_tee_dd.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ja, als je iets wil ontdekken moet je niet de gebaande paden volgen :) Ik ga binnenkort denk ik ook een keer een willekeurige richting op, eens zien wat daar is.

Over dat discoveren....scannen mensen dan alle planeten en zo in een systeem? Dat levert natuurlijk het meeste op, maar dat is wel zo'n vreselijk monikkenwerk... vooral het naar een planeet vlieg en scannen, t kost je zo een paar minuten per planeet.
Of is het over het algemeen: systeem scannen, system map bekijken of er misschien iets interessants tussen zit en zo nee, door naar de volgende

trouwens, joystick besteld (itt tot wat ik enkele dagen geleden zijn over mijn huidige ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 07-11-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf kies ik een doelwit bestemming uit en ga daar in een rechte lijn naartoe. Hierbij doe ik alleen de system scan, en als ik meer dan 50 bodies vind, dan kijk ik op de kaart of er een planeet tussen zit welke min of meer eruit ziet als een earthlike (wat vaak een metal-rich planet bleek te zijn). Als er min of meer op de route nog nevels te vinden zijn, dan kan je daar een tussenstop maken voor mooie screenshots. Tip: land op een planeet welke ver van de zon staat zodat je de nevel het beste ziet.

Als je nog nooit een exploration-trip hebt gemaakt, dan kan je beginnen met een kort rondje van 5000ly (dan unlock je meteen 1 engineer). Als ik aan het "exploren" ben, dan heb je altijd een webpagina/forum ernaast open staan waar ik tijdens elke jump naartoe alt-tab. Een tweede scherm met een serie of tv ernaast doet ook wonderen; je wilt echt niet tientallen uren naar dezelfde animatie kijken. :P

edit: aan die joystick ga je veel plezier beleven, gz!

[ Voor 3% gewijzigd door Drumatiko op 07-11-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Ja precies.
Als er dan al een systeem is met First discovered by... dan vlieg ik door.
Ben zo laatst 1000 LY een kant op gegaan en hopelijk zit er een first discovery bij. Geen interssant spul overigens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
omdat ik dit echt een super-initiatief vind (maar waarschijnlijk niet de tijd heb om gedurende die tijd regelmatig te spelen) heb ik me ook opgegeven als "Freelancer" ;)
azteke schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:17:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
Mijn ervaring is dat je zo'n beetje 500ly vanaf de bubble complete onontdekte systemen tegen komt. Je moet wel een beetje de logische routes naar bezienswaardigheden mijden. Zo was ik laatst richting Eta Carinae (8kly) gegaan, een paar honderd lichtjaar onder het melkweg vlak kom je de meest exotische dingen tegen. Je moet wel tegen de stilte en eentonigheid kunnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Thank you CMDR Drumatiko, I hope you will enjoy the Fujin Tea on your next exploration trip! o7!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
azteke schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:26:
Thank you CMDR Drumatiko, I hope you will enjoy the Fujin Tea on your next exploration trip! o7!
De deal: 20 MT
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Yt2rz0.jpg

De schade door de politie: 110K
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nvwEXaG.jpg

Het resultaat: Priceless
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mlki0Vr.jpg

For everything else... mastercard :o

Blij dat ik kon helpen o7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik heb wat sightseeing gedaan bij sol. Onderandere met een fighter door een capital ship heen gevlogen. Verder hoop tijd verspeeld aan een federal nog iets van 13M terwijl ik wachtte op mijn A-rated Vulture.

(Ik hang rond in sol om mijn federal ranks op te krikken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Flame Nebula :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9TyuzV0.jpg

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
Na nog wat langer met de 4C gespeeld te hebben, merk ik toch wel dat mijn ogen vermoeid geraken. Het is een hele andere manier van spelen en ik moet er nog aan wennen denk ik. Misschien kan Tobii mij helpen om de juiste instellingen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drumatiko schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:52:
[...]

Een van de banden vond ik trouwens nog terug in de buurt van de scimmer-base :+
Als je goed kijkt op mijn foto zie je je band nog rollen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 13:25
GeeBee schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:38:
Ja precies.
Als er dan al een systeem is met First discovered by... dan vlieg ik door.
Ben zo laatst 1000 LY een kant op gegaan en hopelijk zit er een first discovery bij. Geen interssant spul overigens...
Ik heb mijn eerste "first discovered by" laatst al gevonden op 120 ly van de bubble. Ik kwam ergens de tip tegen om een stukje omlaag te gaan. De melkweg is stiekem best wel een dikke schijf. Daarna volgden de compleet lege system elkaar razendsnel op.

Wat ik ook wel leuk vind voor exploren is de Elite Dangerous Market Connector op de achtergrond draaien en de data naar Elite Dangerous Star Map (EDSM) sturen. Dan heb je meteen een mooie log van locaties waar je geweest bent.

Op EDSM staat ook hoeveel al bekend is van het ED universum:
As of today 0.001681% of the galaxy has been discovered on EDSM, it will take 113,051 years, 9 months and 27 days to discover it entirely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Ernie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:30:
[...]

Ik heb mijn eerste "first discovered by" laatst al gevonden op 120 ly van de bubble. Ik kwam ergens de tip tegen om een stukje omlaag te gaan. De melkweg is stiekem best wel een dikke schijf. Daarna volgden de compleet lege system elkaar razendsnel op.

Wat ik ook wel leuk vind voor exploren is de Elite Dangerous Market Connector op de achtergrond draaien en de data naar Elite Dangerous Star Map (EDSM) sturen. Dan heb je meteen een mooie log van locaties waar je geweest bent.

Op EDSM staat ook hoeveel al bekend is van het ED universum:

[...]
Holy...nog zoveel te ontdekken dus. Ik neem aan dat als je zelf iets als eerste ontdekt dat dit wel wat meer oplevert dan bestaande systemen?
Ik ga in aanloop naar het evenement in December maar eens overwegen of ik ga sparen voor een Asp of toch mee ga doen met cargo haulen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
Wren schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:09:
[...]

Holy...nog zoveel te ontdekken dus. Ik neem aan dat als je zelf iets als eerste ontdekt dat dit wel wat meer oplevert dan bestaande systemen?
Ik ga in aanloop naar het evenement in December maar eens overwegen of ik ga sparen voor een Asp of toch mee ga doen met cargo haulen...
Als je dingen ontdekt als eerste krijg je +50% op het bedrag dat je normaal krijgt als je de data verkoopt bij je terugkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Linus_BE schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:13:
[...]

Als je dingen ontdekt als eerste krijg je +50% op het bedrag dat je normaal krijgt als je de data verkoopt bij je terugkomst.
wat dan ook weer niet superveel is, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Wren schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:14:
[...]

wat dan ook weer niet superveel is, maar goed..
Ik vind het juist andersom: Je krijgt erg veel voor data die al bekend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
azteke schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:29:
[...]

Ik vind het juist andersom: Je krijgt erg veel voor data die al bekend is :)
dan doe ik kennelijk iets niet goed, paar systemen doorgevlogen en wat gescant: ong. 9k :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Wren schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:34:
[...]

dan doe ik kennelijk iets niet goed, paar systemen doorgevlogen en wat gescant: ong. 9k
Dat is toch veel? :P Een basis scan (ADS) levert niet veel op. Bekende systemen die je computer al kent van de Pilot's federation (herkenbaar aan dat alle objecten al benoemd zijn in je navigatie scherm) leveren sowieso niets op. Om geld te verdienen jump je een systeem in, scan met je ADS, en dan kijk je naar de plaatjes in je system map. Zie je een interessante planeet, vlieg daar dan heen in supercruise en scan hem, bij voorkeur met een detailed surface scanner. Hieronder een wat ouder overzicht van wat ze kunnen opleveren (waarde is misschien wat veranderd):

Afbeeldingslocatie: http://lavewiki.com/_media/lw01dg5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
azteke schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:41:
[...]

Dat is toch veel? :P Een basis scan (ADS) levert niet veel op. Bekende systemen die je computer al kent van de Pilot's federation (herkenbaar aan dat alle objecten al benoemd zijn in je navigatie scherm) leveren sowieso niets op. Om geld te verdienen jump je een systeem in, scan met je ADS, en dan kijk je naar de plaatjes in je system map. Zie je een interessante planeet, vlieg daar dan heen in supercruise en scan hem, bij voorkeur met een detailed surface scanner. Hieronder een wat ouder overzicht van wat ze kunnen opleveren (waarde is misschien wat veranderd):

[afbeelding]
Daarover gesproken. Voor mij is er nog een beetje onduidelijkheid over het scannen en het gebruik van de ADS die ik geïnstalleerd heb. Scant deze automatisch bij aankomst in het systeem en wat komt daar dan uit? wat ik merk is dat als ik aankom ik nu een aantal meldingen meer krijg dat er astronomical bodies discovered zijn. Die zijn dan volgens mij nog unexplored. Sommige die binnen bereik zijn kan ik dan targeten waarna deze gescand worden, deze unexplored targets. Zijn die voor mij dan nog onbekend of controleert de ADS of deze targets nog helemaal onbekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Waar kun je zien wat de exacte specs zijn van een huidige engineering upgrade van een onderdeel? Niet in je rechterpanel, en bij de engineer kan ik het ook niet echt zien. Het is voor mij een gok of een rol voor een upgrade mij meer oplevert dan de huidige upgrade (van hetzelfde level)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Wren schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:46:
[...]

Daarover gesproken. Voor mij is er nog een beetje onduidelijkheid over het scannen en het gebruik van de ADS die ik geïnstalleerd heb. Scant deze automatisch bij aankomst in het systeem en wat komt daar dan uit? wat ik merk is dat als ik aankom ik nu een aantal meldingen meer krijg dat er astronomical bodies discovered zijn. Die zijn dan volgens mij nog unexplored. Sommige die binnen bereik zijn kan ik dan targeten waarna deze gescand worden, deze unexplored targets. Zijn die voor mij dan nog onbekend of controleert de ADS of deze targets nog helemaal onbekend zijn?
Een Discovery Scanner heeft altijd een beperkt automatisch scan bereik, hoe beter de DS, hoe groter het automatische bereik is. Daardoor krijg je nu meer scan meldingen bij aankomst in een systeem. Om een heel systeem te scannen met je ADS moet je wel zelf de scan triggeren.

Iedere nieuwe pilot krijgt al een boel data over systemen mee van de Pilot's Federation. Wanneer je computer geen data heeft van een object krijg je 'unexplored' te zien. Dat zegt verder niets over of een body al door iemand anders is gescanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
azteke schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:07:
[...]

Een Discovery Scanner heeft altijd een beperkt automatisch scan bereik, hoe beter de DS, hoe groter het automatische bereik is. Daardoor krijg je nu meer scan meldingen bij aankomst in een systeem. Om een heel systeem te scannen met je ADS moet je wel zelf de scan triggeren.
aha, die stap om de scanner actief te selecteren heb ik nog niet gedaan, daar zal het em in zitten.
Ik zit nog te twijfelen over ik trouwens als Freelancer mee ga met dat convoy of dat ik cr verzamel en de overstap probeer te maken naar een hauler om ook daadwerkelijk wat bij te dragen. Ik hou op gezette tijden wel van een stukje roleplay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

stefijn schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:54:
Waar kun je zien wat de exacte specs zijn van een huidige engineering upgrade van een onderdeel? Niet in je rechterpanel, en bij de engineer kan ik het ook niet echt zien. Het is voor mij een gok of een rol voor een upgrade mij meer oplevert dan de huidige upgrade (van hetzelfde level)
Bij een nieuwe roll is de nullijn gelijk aan je huidige spec, dus inclusief de upgrade. Stel, je wilt de range van je FSD vergroten, en je hebt niets geengineerd. De grade 1 Increased FSD Range upgrade levert een mogelijke verbetering van 3 tot 10 procent in optimised mass. You got lucky, en hebt die 10% gehaald, en je past hem toe. Wanneer je daarna nog een keer een poging doet zie je dat de optimised mass een kans heeft op een negatieve roll, in plaats van de eerdere 3% tot 10% verbetering. Dat komt dus omdat de nullijn is gebaseerd op je huidige spec inclusief upgrade, en de kansen zijn daarin geplot op de kale module zonder upgrade.
Wren schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:11:
[...]

aha, die stap om de scanner actief te selecteren heb ik nog niet gedaan, daar zal het em in zitten.
Ik zit nog te twijfelen over ik trouwens als Freelancer mee ga met dat convoy of dat ik cr verzamel en de overstap probeer te maken naar een hauler om ook daadwerkelijk wat bij te dragen. Ik hou op gezette tijden wel van een stukje roleplay
Jep, ADS werkt hetzelfde als een wapen en is een van de weinige dingen die in supercruise ook functioneert :)

Ik heb me voor de CCC aangemeld als Carrier, maar ik ga niet voluit voor die rol. Ik ga niet ongewapend, en ik wil ook nog een beetje jumprange overhouden om te exploren. De organisatie is zo gebrand op dat er ook bescherming mee moet dat ik hoop dat ze een connectie hebben met Frontier en dat we aangevallen kunnen worden door Aliens. Dan wil ik me wel goed kunnen verdedigen 8)

[ Voor 30% gewijzigd door azteke op 08-11-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat vind ik een goed plan :) Als ik meega, dan met mijn Anaconda, incl. fighterbay.
azteke schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:14:
[...]

Bij een nieuwe roll is de nullijn gelijk aan je huidige spec, dus inclusief de upgrade. Stel, je wilt de range van je FSD vergroten, en je hebt niets geengineerd. De grade 1 Increased FSD Range upgrade levert een mogelijke verbetering van 3 tot 10 procent in optimised mass. You got lucky, en hebt die 10% gehaald, en je past hem toe. Wanneer je daarna nog een keer een poging doet zie je dat de optimised mass een kans heeft op een negatieve roll, in plaats van de eerdere 3% tot 10% verbetering. Dat komt dus omdat de nullijn is gebaseerd op je huidige spec inclusief upgrade, en de kansen zijn daarin geplot op de kale module zonder upgrade.
Ah, tnx. Het was me al opgevallen dat "soms" de roll-ranges veranderden (dus ik zat te hopen op mooie ranges), maar geen idee dat dat zo werkte. Dus na je zeer succesvolle lvl1 FSD upgrade is de kans redelijk groot dat je bij lvl2 een mindere jumprange overhoudt (maar goed, misschien andere voordelen)... goed om te weten dan

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 08-11-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
azteke schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:14:
[...]
[...]

Jep, ADS werkt hetzelfde als een wapen en is een van de weinige dingen die in supercruise ook functioneert :)

Ik heb me voor de CCC aangemeld als Carrier, maar ik ga niet voluit voor die rol. Ik ga niet ongewapend, en ik wil ook nog een beetje jumprange overhouden om te exploren. De organisatie is zo gebrand op dat er ook bescherming mee moet dat ik hoop dat ze een connectie hebben met Frontier en dat we aangevallen kunnen worden door Aliens. Dan wil ik me wel goed kunnen verdedigen 8)
Definieer 'goed' :) Ik weet niet wat je nu vliegt maar als je een hauler vliegt en je gooit er wat lasers op, hoe ver kom je dan alsnog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Drumatiko schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:48:
[...]

De deal: 20 MT
[afbeelding]

De schade door de politie: 110K
[afbeelding]

Het resultaat: Priceless
[afbeelding]

For everything else... mastercard :o

Blij dat ik kon helpen o7
Haha, je had zelf geen behoefte aan meer Fujin Thee :) Ik heb me nog nooit bezig gehouden met rare goods, wat levert 1 ton van dat spul eigenlijk op als je ver genoeg bent?

Een video van de collector limpets aan het werk:
[YouTube: https://youtu.be/7oei2wZQOFE]

Dank je wel CMDR Drumatiko, nog even zwaaien en op naar huis! :w
o7 CMDR, time to go home - Klik voor grotere versie

o7!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54
Wren schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:34:
[...]

Definieer 'goed' :) Ik weet niet wat je nu vliegt maar als je een hauler vliegt en je gooit er wat lasers op, hoe ver kom je dan alsnog?
Als je al de kans krijgt om een schot te lossen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Mijn Vulture is aangekomen in Sol, hopelijk lukt het mij hiermee om zwaardere tegenstanders dan een eagle enige weerstand te bieden... zucht..

Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste