Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:09
Tyoi schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:12:
Als ik even snel een viper mk3 in elkaar knutsel dan kom ik op een totaalprijs van 8 miljoen...

Je zou eventueel wat meer naar een kalere loadout kunnen gaan, dan kom je op zoiets uit. Maar das nog steeds 5.5mil+

Is een eagle niet een betere eerste schip-hop-keus? (vraag ik ook aan mede CMDR's).
Het plan was om voor een Cobra te gaan, nog niet voor een viper of eagle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Dan moet je nog even doorsparen ;)

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tyoi schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:17:
Dan moet je nog even doorsparen ;)
Ehh, als ik naar je links kijk is een cobra mkIII juist goedkoper dan een viper of eagle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wren schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:18:
Ehh, als ik naar je links kijk is een cobra mkIII juist goedkoper dan een viper of eagle?
Eagle is 2mil. De 'kale' cobra mk3 is 5.5mil en de volle aspec cobra mk3 is 8mil+. (zie rechtsonderin op de pagina's.
stefijn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:12:
Maar dan neem je zoveel mogelijk A-klasse... Daaronder is ook prima om een Cobra te nemen, niet alles moet in eerste instantie direct A-klasse zijn om er mee overweg te kunnen. Het is altijd beter dan een sidewindertje.
Pak die bovenstande links en tune die zodat ze binnen je beoogde budget passen
En vergeet niet dat de verzekering oploopt, dus zorg dat je méér hebt dan het bedrag waarvoor je een schip koopt (site geeft ook de premie op)
Ik ben mss inderdaad wat verwend door gelijk alles a-spec te kopen (waar nodig) :P

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Tyoi schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:42:
[...]
T'is ook zo jammer dat er zoveel mensen afgeschrikt worden door een malloot persoon op o.a.youtube die een product niet goed vind. Ik kan mij zo niet vinden in de negatieve reviews van meerdere saitek producten. En ik heb er een hoop van staan/gehad/getest. Ik heb ook een tijd zitten googlen/youtuben voordat ik bijvoorbeeld de x56 kocht. Bang gemaakt door mensen die gelijk schreeuwen "Niet kopen! Niet kopen! Want euh... ja dit!".

Sorry, moest er ff uit... :/
Ik ben het met je eens dat te veel mensen zich laten leiden door een paar slechte reviews. Er zijn altijd negatievelingen (ofwel fanboys van een ander merk). Daar probeer ik altijd rekening mee te houden bij mijn aankooponderzoeken. Mijn subjectieve conclusie uit mijn HOTAS onderzoekje was dat er voor mij te veel klachten zijn over de bouwkwaliteit van Saitek producten, met name over de levensduur. Er zijn ook veel positieve reviews te vinden, maar voor mij wogen die niet op tegen de gemelde afwijkingen in kwaliteit. Het kan natuurlijk prima zijn dat jouw ervaringen positief zijn, en dat is alleen maar mooi! d:)b
Wren schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:59:
Sorry dat ik het gesprek over HOTAS heb onderbroken maar het is me eindelijk gelukt eens in een High Res site wat bounty mee te pakken en dat tikt voor een beginner inderdaad aardig aan. Ik heb ook een K warrant scanner aangeschaft maar het is lastig te bepalen of dit nu echt meer oplevert omdat de bounties per keer dat ik er ben zo verschillen. zonder scanner soms 30k, 50, dan weer 10 en heel soms 100k. Ik heb niet echt kunnen merken hoeveel verschil die scanner dan maakt.
De hoeveelheid bounty kan je zien in het contacts gedeelte van het scherm linksonder. Om het verschil te kunnen zien wat een K Warrant Scanner oplevert kan je eerst een NPC regulier scannen totdat je ziet dat hij wanted is. Dan kijk je in je contactenlijst linksonderin wat zijn bounty in het huidige systeem is. Als je daarna de K Warrant Scanner gebruikt worden alle bounties van die NPC uit de rest van het universum erbij opgeteld.

Zelf gebruik ik hem niet meer. Ik vind het irritant om te moeten wisselen van fire group om alleen te scannen, en vaak is een wanted NPC te snel kapot om en te scannen en een paar schoten gelost te hebben om de bounty te kunnen claimen.

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tyoi schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:22:
[...]

Eagle is 2mil. De 'kale' cobra mk3 is 5.5mil en de volle aspec cobra mk3 is 8mil+. (zie rechtsonderin op de pagina's.
Excuses, maar dan zal ik het niet goed zien. Zie link waar ik zie dat een kale cobra ongeveer 300k is...

http://coriolis.edcd.io/o...w1-kA==.Aw1-kA==?bn=first

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Klopt, Cobra is lekker cheap met z'n 3 ton aankoop. Ongeveer de ideale upgrade vanaf de Sidewinder wat mij betreft. Een Cobra van 8 miljoen is echt volledig gepimpt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Oh, ja dat is een andere layout dan die ik heb gemaakt. Ik heb een paar modules veranderd naar een betere klasse. Zoals shield generator, power distributer ect ect. Dus in jou loadout is het idd 600k Cr.

Ik zie dat het een combo is tussen een bounty hunter en een miner?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tyoi schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:37:
Oh, ja dat is een andere layout dan die ik heb gemaakt. Ik heb een paar modules veranderd naar een betere klasse. Zoals shield generator, power distributer ect ect. Dus in jou loadout is het idd 600k Cr.

Ik zie dat het een combo is tussen een bounty hunter en een miner?
Ik wil het minen gaan proberen inderdaad en omdat de cobra multi functioneel zou moeten zijn leek het me handig ook af en toe wat bounties mee te pikken. Een K warrant scanner is misschien niet meer zo handig aangezien eerder al gezegd werd dat je moet switchen van firegroup en de target soms al kapot geschoten is voor de scan is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ik begin nu wel te twijfelen de t flight heeft volgens velen een behoorlijke deadzone wat bepaalde flight manoeuvres moet vermoeijlijken darentegen denk ik om toch maar voor een iets duurdere te gaan bijvoorbeeld de t1600m met throttle of toch de x52 maar dan niet de pro versie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:07
Ik doe het als volgt (maar goed, ik heb dan een Anaconda): mijn wapens zijn in 2 groepen verdeeld: een stel turrents (kleinere wapens) en een stel gimballed (grote wapens). Firegroep 1 is KWS+turrents, firegroep 2 is turrents+gimbals.

Zodra ik een contact WANTED heb gescand en de cops gaan los op het target begin ik te schieten met de turrentgroep onder firegroep 1, dan pak je zowieso de normale bounty mee omdat je al in het gevecht betrokken bent. Tijdens het schieten kan ik de KWS gebruiken, zodra de scan klaar is schakel ik door naar firegroup 2 en maak ik het af met mijn grote wapens, als dat nog nodig is.
Bij kleine targets is het vaak te laat om te scannen, maar dat levert meestal ook niet zoveel extra op om die moeite te doen.

Bij grote targets heb je tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

RobV schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:43:
[...]
Zelf zou ik hem wel vsn metaal maken. Gefreesd Alu, hall effect sensors en zo. 8)
zie hier het resultaat in alu met hout-tinten :P ook is er al een design met hall sensors

Die alu is wel echt mooi, hopelijk komt er uiteindelijk toch een soort kickstarter/bedrijfje die dit commercieel gaat uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Deze

pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart

Zelfs nog iets goedkoper. Zelfde idee als wat ik eerder iemand hoorde zeggen: ik begin met deze, kan altijd later nog uograden. Heb ik vooralsnog totaal geen behoedte aan.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Boefmans schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:20:
[...]

Deze

Zelfs nog iets goedkoper. Zelfde idee als wat ik eerder iemand hoorde zeggen: ik begin met deze, kan altijd later nog uograden. Heb ik vooralsnog totaal geen behoedte aan.
Edit: beter lezen dus, is kennelijk los te halen. Het is wel een oudje.

[ Voor 7% gewijzigd door Wren op 01-11-2016 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik heb in mijn eerste firegroup mn lasers op fireknop 2 en de KWS op 1. Ik kan dus gelijk als de 'wanted scan' klaar is het vuur openen en ik hoef niet te wachten op de KWS. Zodra de KWS klaar is switch ik naar firegroup 2 waarin op dezelfde fireknop m'n multicannons zitten. Ik hoef dus ook niet te stoppen met het vuren van mn lasers, die blijven lekker doorgaan. Tegen die tijd is ook het schild down van m'n target en schiet ik lekker alles kapot met lasers + multicannons (bijvoorbeeld).

Ik schiet tegenwoordig weinig kleine schepen neer, dus ik kan niet zeggen of het verschil zo groot is met de orginele bounty. Zal vanaaf even een uurtje kleintjes neerschieten met en zonder KWS, kijken wat het verschil is. Met grote schepen haal je makkelijk 50% (dat is dus 100k Cr extra voor een 200k Cr schip!) als je de KWScan doet. Mijn inziens is dat zeker de moeite waard.

Ik ontkom er trouwens ook niet aan om met grotere schepen te veranderen van firegroup. Mss is dat een speelwijze, maar als je je keybindings (op de HOTAS) goed hebt ingedeeld dan zou dat ook maar een enkele druk op een knop moeten zijn zonder dat je je andere vingers hoeft te bewegen.

Edit:
Ik zie dat Stefijn dezelfde werkwijze heeft ;)

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Boefmans schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:20:
[...]

Deze

AH, ik heb een voorloper daarvan. Doet het nog prima genoeg, ik mis t.o.v. deze wel 3 buttons, maar voorlopig kom ik er mee uit. Zolang alles werkt kijk ik niet naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
https://www.google.nl/sea...C#imgrc=xeZylh-9cGTZqM%3A

dit is zo ongeveer (paar kleine aanpassingen) mijn setup van dat ding. Werkt best makkelijk :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18
CT schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:57:
In mijn 'delta throttle' zoektocht vond ik ook nog deze:
[afbeelding]
youtube video in actie
Ik vind dit ook wel een goed concept, geeft je beide handen controle.
http://www.deltathrottle.com/ was ik eerder al tegengekomen en ik overweeg serieus om er een te bouwen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
base_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:56:
[...]

http://www.deltathrottle.com/ was ik eerder al tegengekomen en ik overweeg serieus om er een te bouwen ;)
Jullie worden bedankt. Mede door deze discussie zit ik nu serieus te overwegen om een CNC router te kopen (XCarve 750) om zelf aluminium delen te kunnen gaan frezen. Uitbesteden van het werk is niet te betalen als je geen referenties hebt, en ach die 13e maand moet je ergens aan uitgeven toch? :X O-)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18
Sjah die link heeft mij (al enige tijd terug) ook al bijna overtuigd een freesbank (eerder een betaalbare HBM oid) te kopen, alleen krijg ik dan ook kriebels om er een draaibank bij te kopen :S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
Nou Rob, als jij nou eens zo'n CNC router koopt, dan mag je voor mij ook wel eentje "printen". (Hoeft niet gratis natuurlijk)...

Als er nou meer liefhebbers zijn, dan kunnen we misschien een inkoopactie-iets opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

RobV schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:12:
Jullie worden bedankt. Mede door deze discussie zit ik nu serieus te overwegen om een CNC router te kopen (XCarve 750) om zelf aluminium delen te kunnen gaan frezen. Uitbesteden van het werk is niet te betalen als je geen referenties hebt, en ach die 13e maand moet je ergens aan uitgeven toch? :X O-)
Oe tof ding. Wel duur ;( 4 nema 23's voor $160 lijkt mij erg duur. Ik had de mijne voor onder de $100.

Ik heb een tweetal CNC machines staan, een kleintje met max 200x300 en een wat grotere die op 500x500 zit. Kheb bijna geen ervaring met metaal (eigenlijk alleen hout) maar kwil wel eens een poging wagen met een stukkie alu als er vraag naar is.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Tyoi schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:37:
[...]

Oe tof ding. Wel duur ;( 4 nema 23's voor $160 lijkt mij erg duur. Ik had de mijne voor onder de $100.

Ik heb een tweetal CNC machines staan, een kleintje met max 200x300 en een wat grotere die op 500x500 zit. Kheb bijna geen ervaring met metaal (eigenlijk alleen hout) maar kwil wel eens een poging wagen met een stukkie alu als er vraag naar is.
Tyoi, ik heb gekeken op https://robosavvy.com/store/x-carve-1000mm.html?___store=eng daar vielen de prijzen mij erg mee. Wel prettig want in de US bestellen komt neer op 2x betalen (verzending, invoerrechten, btw), en deze UK prijs is incl. Btw en ook nog eens een zwakke Pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Waar in ED kun je die CNC-banken vinden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
stefijn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:49:
Waar in ED kun je die CNC-banken vinden? ;)
high-tech denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

RobV schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:41:
Tyoi, ik heb gekeken op https://robosavvy.com/store/x-carve-1000mm.html?___store=eng daar vielen de prijzen mij erg mee. Wel prettig want in de US bestellen komt neer op 2x betalen (verzending, invoerrechten, btw), en deze UK prijs is incl. Btw en ook nog eens een zwakke Pond.
Ohja die prijzen zien er schappelijker uit. Ik zat op een amerikaanse website.

6) You just checked it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tyoi schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:24:
Ik kwam het volgende plaatje ook gisteren tegen, bij het zoeken naar scanners en kompassen. Misschien ook handig:

[afbeelding]
*Aanklikken voor groot plaatje*

Voor de CMDR's die het (nog) niet weten: Houd rechts (groene lampen) aan bij docking en undocking. Maakt niet mega veel uit in solo maar wel in drukke stations in open en mobius.

Disclaimer: Ik ben niet alleen maar op zoek naar plaatjes voor de TS ;)
Staat er nu in ;)

Dank!

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 00:36
Splitinfinitive schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:47:
Ik begin nu wel te twijfelen de t flight heeft volgens velen een behoorlijke deadzone wat bepaalde flight manoeuvres moet vermoeijlijken darentegen denk ik om toch maar voor een iets duurdere te gaan bijvoorbeeld de t1600m met throttle of toch de x52 maar dan niet de pro versie
ik heb de X52 echt dik tevreden even een simpele gehad van 50 euries
maar dit is echt veel beter..
zat knoppen bouw kwaliteit prima . ja hier en daar plastic dus nog wat licht( ik`geen problemen hoor)
maar zat knopen en heerlijke spel ervaring!

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vandaag ben ik officieel lid van dr ArCanonn's gilde :D
http://canonn.science
FortheSCIENCE!

Ik hoop hier veel meer te leren van elite's dangerous mysteries!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leutje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:12:
FortheSCIENCE!

Ah cool man! Houd ons vooral op de hoogte als er interessante dingen zijn (ik reageer niet overal op, maar vind het zeker leuk om te lezen). *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ga ik zeker doen!
De laatste keer ging , totaal als verrassing, azteke mee zoeken naar de alien/ancien ruins :) Ik weet niet hoe hij het vond maar ik vond het geweldig dat een medestander mee ging! ...ook al verloor ik 86% hull bij de zoektocht :P

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Parcival44 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:04:
[...]

ik heb de X52 echt dik tevreden even een simpele gehad van 50 euries
maar dit is echt veel beter..
zat knoppen bouw kwaliteit prima . ja hier en daar plastic dus nog wat licht( ik`geen problemen hoor)
maar zat knopen en heerlijke spel ervaring!
heb hem net besteld dus we gaan het morgen zien. Als het goed bevalt kom mischien de rift of de vive er ook wel :P

hebben we ook direct weer een reden om naat een 1080ti ofzo te gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Iemand wijze woorden over het laden van schilden? Ik heb een 7A powerplant, 8A powerdistr en slechts een 6A schild op mijn Anaconda. Wel heb ik een berg wapens, een fighterbay, planetary landing bay en een shield booster.
Het komt regelmatig voor dat mijn schild vrijwel niet bijlaadt. Dan duurt het echt minuten voor ik voorbij de eerste ring ben en eerder vandaag kwam hij echt niet verder dan de eerste ring hoe lang ik ook wachtte.

Wat ik er van begrepen heb (wat zoekwerk verricht) laadt een schild altijd met dezelfde snelheid op, ongeacht het aantal pips. Zolang je in de SYS balk energie hebt zou je schild dus moeten opladen en het aantal pips maakt daarbij niet uit. Aantal pips is wel van belang om je schild "up" te houden.

Op een gegeven moment heb ik een aantal modules uitgeschakeld, zoals de KWS (pakt véél vermogen) en nog wat kleine dingen en leek het beter te gaan.
Dat spreekt echter tegen dat een schild altijd met 1MJ oplaadt zolang je SYS meter volzit. Het zou dan niet moeten uitmaken of en hoeveel modules je uitschakelt, je SYS heeft immers genoeg power om je schild op te laden.

Toch werd mijn schild niet geladen en leek dit beter te zijn nadat ik wat modules had uitgeschakeld.

NB. ik heb wel mijn powerplant getuned (volgens mij levert ie meer vermogen bij minder warmte..)

Ander puntje: ik zat vanmiddag in mijn fighter en toen kreeg ik telkens de melding dat de powerplant van mijn schip (Anaconda) een failure had. Terwijl mijn Ana schadevrij was, wat is dat voor iets?

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 01-11-2016 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Als ik even in http://coriolis.edcd.io een snelle conda maak met jou gegevens dan zou je 520MJ schild met 1:36 zijn ge-recovered en met 4:19 weer op volle sterkte moeten zijn.

Het aantal pips in je SYS zorgt inderdaad niet voor sneller of langzamer bijladen van je shields. De pips in je sys zorgen er wel voor dat je schilden het langer uithouden (zie o.a.hier en hier). Het zou trouwens ook niet uit moeten maken hoeveel energie je over hebt, dus modules uitschakelen mag niet uit maken voor recharge tijd.

Please correct me if i'm wrong fellow CMDR's!

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt helemaal gelijk Tyoi!
Wel kan het zijn dat het een en ander beschadigt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Oh, ja! vergeten te zeggen: Het kan zijn dat de 'damage indicator' naast je scanner gewoon 100% aangeeft maar dat individuele modules wel schade hebben (zie rechter paneel en dan modules tab).

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dat was dus niet het geval. Geen enkele module had schade toen ik vanmiddag mijn schild niet geladen kreeg die ene keer dat het echt niet gebeurde, dat heb ik nog gecontroleerd. In latere natuurlijk mogelijk wel want ik was flink aan het bountyhunten.
Had nog geprobeerd te rebooten, maar dat maakte ook niks uit.
Anyway, het uitschakelen van modules zou dus niks moeten uitmaken....toch leek het er sterk op van wel, dus ik maar telkens zaken in en uitschakelen tussen de gevechten door... Zal nog eens wat experimenteren.

edit; anyway, als je schild dus down is maakt het niet uit hoeveel pips je er op zet, hou ik in gedachten :)

[ Voor 40% gewijzigd door Stefke op 01-11-2016 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Leutje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:33:
Ga ik zeker doen!
De laatste keer ging , totaal als verrassing, azteke mee zoeken naar de alien/ancien ruins :) Ik weet niet hoe hij het vond maar ik vond het geweldig dat een medestander mee ging! ...ook al verloor ik 86% hull bij de zoektocht :P
Haha, ik had tijd over en was helemaal gegrepen door de trailer van 2.2 :) Ik vond het ook erg leuk!

Overigens, leuk detail: Het was niet de bedoeling van Frontier Development dat de huidige alien basis gevonden zou zijn op basis van de plaatsing van de nebula's. Vraag van een forumlid:
Originally Posted by Red Anders View Post (Source)
I have to say that from reading this saga over the last two days my impression was that you had probably discovered the in-game method that FD imagined you would use to discover the site that you're already at.
Antwoord van Michael Brookes, Executive Producer van Frontier Development:
Originally Posted by Michael Brookes View Post (Source)
It's not.

Michael

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Leutje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:12:
FortheSCIENCE!

Gefeliciteerd Leutje, for Science! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Soms is het zo'n irritant spel. Ik wil de FSD van mijn Asp upgraden, daarvoor heb ik modular terminals nodig. Ik had er een paar, maar toevallig in het station waar ik zit kreeg ik 2 piratemissies waar ik er nog eens 8 mee kon verdienen en dus wat meer kan loten.
Dus ik naar het systeem, al 2u allerlei locaties in betreffende systeem afgeweest en hele tijden zitten bountyhunten, en welgeteld één van de in 4 gezochte piraten van missie 1 gevonden. Ze zitten er dus wel, maar ik kom ze maar niet tegen. Dan voelen die 2u wel verloren tijd hoor :|

Het lijkt vaak dat net datgene dat je zoekt nergens te vinden is, en vervolgens wanneer je het niet nodig hebt dan kom je t de hele tijd tegen.

En de homebase van die piraten (denk ik) kan ik niet bereiken omdat het spel dan crashed (settlement)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 01-11-2016 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik heb het afgelopen uurtje een test gedaan om 25 kleine schepen (cobra, eagle, sidewinder ect.) neer te schieten met, en zonder een KWScan.

Resultaten:
  • 25 schepen zonder KWScan = Alleen bounties van het huidige systeem/faction t.w.v. 445.137 Cr
  • 25 schepen met KWScan = Bounties van 6 verschillende superpower/factions t.w.v. 1.025.524 Cr waarvan 966.889 Cr direct in te leveren in het huidige systeem. (dus 58.635 Cr blijft over om in te leveren in andere systemen (ally/empire).
Totale verschil tussen de beide tests: +511.762 Cr (direct in te leveren). Dat is dus meer dan 100% extra winst als je een KWScan uitvoert!

Er is een marge die je moet inrekenen, het is maar een enkele test van totaal 50 schepen. Maar al zou je er 150.000 Cr (30%) vanaf halen dan hou je nog steeds ruim 350.000 Cr extra winst over.

Als je je geld verdient met bounty hunten is het dus zeer aan te raden om een KWScan te doen bij elk schip dat je tegen komt.

* Testsysteem: Slink's Eye - High Res Site. Testschip: Vulture. Eigen rank: Dangerous *

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Dat is niet helemaal waar. Zonder KWS krijg je alle bounty die geldig is in het huidige systeem. De extra winst die je hebt gemaakt door je KWS is alle bounty die je op kan halen in andere systemen. In jouw geval is dat die 58.635 credits. Dat er zo veel verschil tussen zit tussen de eerste en tweede set van 25 schepen is puur RNG. In hoeveel systemen moest je uiteindelijk die laatste 60k ophalen? Lijkt me dat dat relatief veel tijd kost om het geld op te halen. Desalniettemin kan je die bounties ook laten staan en ophalen wanneer je er toch toevallig langskomt. Ik kijk altijd in een systeem bij de contacts lijstje.
Schaamteloze kopie van de in-game beschrijving:
In-Game Description
Kill Warrant Scanners are used to maximise the gains for a bounty hunter by revealing the bounties a ship may have in addition to any in the current jurisdiction. Likewise perfectly clean ships in the current jurisdiction could have bounties elsewhere that can be capitalised on but beware that attacking a ship that is clean in the current system will have criminal ramifications. Kill Warrant Scanners are also extremely useful when trying to bounty hunt in an anarchy system as no ship will be wanted by default but they often have bounties elsewhere.
Het meest nuttige gebruik van de KWS is als je wil bounty hunten in anarchy systemen. Daar heeft niemand een zichtbare bounty, iedereen is lawless. Om daar de goede kills te vinden kan je niet zonder KWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

azteke schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:51:
Dat is niet helemaal waar. Zonder KWS krijg je alle bounty die geldig is in het huidige systeem. De extra winst die je hebt gemaakt door je KWS is alle bounty die je op kan halen in andere systemen. In jouw geval is dat die 58.635 credits. Dat er zo veel verschil tussen zit tussen de eerste en tweede set van 25 schepen is puur RNG. In hoeveel systemen moest je uiteindelijk die laatste 60k ophalen? Lijkt me dat dat relatief veel tijd kost om het geld op te halen. Desalniettemin kan je die bounties ook laten staan en ophalen wanneer je er toch toevallig langskomt. Ik kijk altijd in een systeem bij de contacts lijstje.
Schaamteloze kopie van de in-game beschrijving:

Het meest nuttige gebruik van de KWS is als je wil bounty hunten in anarchy systemen. Daar heeft niemand een zichtbare bounty, iedereen is lawless. Om daar de goede kills te vinden kan je niet zonder KWS.
Ik had voor in totaal 3 factions en 3 superpowers een bounty als ik ik een KWScan gebruik. De 3 faction bounties waren alle 3 direct in te leveren in het huidige systeem/nabijgelegen station. Bij een bounty zonder KWS kreeg ik maar een enkele bounty voor de controlling faction. Van de 3 superpower bounties (fed/ally/emp) kon ik alleen de fed bounties inleveren in het huidige systeem/nabijgelegen station. Het restant (58k Cr) moest ik in een Ally en Emp systeem inleveren. Al zou je die niet meerekenen heb je dus nog steeds een ruime profit bovenop de normale bounties. Voor mij was die jump afstand maar 2 jumps (dus totaal 4). Als je die inlevert na een avondje bounty hunten dan is dat dus geen enkele moeite t.o.v. de extra winst wat mij betreft. En nogmaals, sinds 2.2 zijn er meerdere stations waar je (tegen een reductie van -25%) het restant kan inleveren. Je hoeft dan dus niet meer naar een Ally/Emp systeem te jumpen.

Het verschil tussen de 25-bounties had ook geen enkele andere reden dan de KWScan. Ik heb namelijk bijgehouden welke schepen ik had neergeschoten en dit was evenredig bij beide tests (ja tuurlijk, bij de eerste had ik bijvb. 5 sidewinders en 5 eagles neergeschoten, bij de andere 4 sidewinders en 6 eagles. Vandaar de 30% marge die ik heb genoemd in mijn post).

Het enigste wat ik wou aantonen is dat een KWScan weldegelijk een (ruim) effect heeft op je inkomsten zonder meer moeite. Als bounty hunten je hoofd inkomen is, raad ik je dus een KWScanner aan.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Tyoi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:24:
[...]

Ik had voor in totaal 3 factions en 3 superpowers een bounty als ik ik een KWScan gebruik. De 3 faction bounties waren alle 3 direct in te leveren in het huidige systeem/nabijgelegen station. Van de 3 superpower bounties (fed/ally/emp) kon ik alleen de fed bounties inleveren in het huidige systeem/nabijgelegen station. Het restant (58k Cr) moest ik in een Ally en Emp systeem inleveren. Al zou je die niet meerekenen heb je dus nog steeds een ruime profit bovenop de normale bounties. Voor mij was die jump afstand maar 2 jumps (dus totaal 4). Als je die inlevert na een avondje bounty hunten dan is dat dus geen enkele moeite t.o.v. de extra winst wat mij betreft. En nogmaals, sinds 2.2 zijn er meerdere stations waar je (tegen een reductie van -25%) het restant kan inleveren. Je hoeft dan dus niet meer naar een Ally/Emp systeem te jumpen.

Het verschil tussen de 25-bounties had ook geen enkele andere reden dan de KWScan. Ik heb namelijk bijgehouden welke schepen ik heb neergeschoten en dit was evenredig bij beide tests (ja tuurlijk, bij de eerste had ik bijvb. 5 sidewinders en 5 eagles neergeschoten, bij de andere 4 sidewinders en 6 eagles. Vandaar de 30% marge die ik heb genoemd in mijn post).

Het enigste wat ik wou aantonen is dat een KWScan weldegelijk een (ruim) effect heeft op je inkomsten zonder meer moeite. Als bounty hunten je hoofd inkomen is, raad ik je dus een KWScanner aan.
Wellicht is de rep omhoog gegaan door die 25 boutnies. Met meer rep krijg je volgens mij ook hogere bounties toch? (beetje klop en klepel opmerking hoor, maar daar was wel iets mee).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Het punt is dus dat de KWS ervoor zorgt dat ik een bounty van een ander systeem kan verdienen. Als ik naar mijn inkomen kijk qua bounties is dat misschien 10-15% van wat ik ophaal. Waar dan 25% vanaf gaat omdat ik het in het huidige systeem inlever. Voor nu gebruik ik de scanner als ik er tijd voor heb en een slot over heb, maar mocht het ooit een ruimte probleem worden gaat het er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nadeel van de KWS is wel dat ie heeel veel power kost (zelfs op mijn overvolle Anaconda trekt ie 10%), dus die moet je ook hebben.
Verder krijg je inderdaad de premies van andere systemen, maar zolang die allemaal onder dezelfde faction (?) vallen als waar je in vliegt (bijv. federation) kun je die ook allemaal lokaal inleveren. Alleen de andere twee factions kun je niet direct inleveren en om eerlijk te zijn doe ik de moeite niet eens.... (heb nu 2x 500k in beide open staan, empire en alliance, ik zie wel of ik daar een keer toevallig land).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wren schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:11:
Het punt is dus dat de KWS ervoor zorgt dat ik een bounty van een ander systeem kan verdienen. Als ik naar mijn inkomen kijk qua bounties is dat misschien 10-15% van wat ik ophaal. Waar dan 25% vanaf gaat omdat ik het in het huidige systeem inlever. Voor nu gebruik ik de scanner als ik er tijd voor heb en een slot over heb, maar mocht het ooit een ruimte probleem worden gaat het er af.
Niet alleen een ander systeem. Van de 6 bounties met een KWScan zijn er maar 2 voor een ander systeem, met een bedrag dat maar ~6% (60k Cr van +1m Cr) is van de totale bounty. Je krijgt naast je normale bounty er nog 3 bij die je samen met het 'orgineel' kan inleveren. En ik kom met mijn tests dus hoger uit dan maar 10-15% extra winst. Over het exacte/gemiddelde percentage valt nog te twisten dus.

Wellicht probeer ik vanaaf de test nog een 2x te herhalen met vastere testwaardes: Bijvoorbeeld alleen maar eagles neerschieten in alle tests, en in een systeem waar alle factions allied zijn. Zoals Boefmans terecht aangeeft heeft mogelijk rep bij de faction er nog iets mee te maken. Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet op heb gelet.
stefijn schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:24:
Nadeel van de KWS is wel dat ie heeel veel power kost (zelfs op mijn overvolle Anaconda trekt ie 10%), dus die moet je ook hebben.
Een 0E KWScanner heeft maar 0.2MJ nodig, een 0A heeft inderdaad 3.2MJ nodig. Ik zou persoonlijk niet verder gaan dan de 0C, 0.8MJ/3KM range. In vergelijking: een 1G (small) pulse laser heeft 0.39MJ nodig.

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Tyoi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:32:
[...]

Niet alleen een ander systeem. Van de 6 bounties met een KWScan zijn er maar 2 voor een ander systeem, met een bedrag dat maar ~6% (60k Cr van +1m Cr) is van de totale bounty. Je krijgt naast je normale bounty er nog 3 bij die je samen met het 'orgineel' kan inleveren. En ik kom met mijn tests dus hoger uit dan maar 10-15% extra winst. Over het exacte/gemiddelde percentage valt nog te twisten dus.
Fair enough. Hoe dan ook was het prettig geweest als er apart werd aangegeven wat de scan precies heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja klopt, ik heb de max range :) Is wel makkelijk maar ik zou idd kunnen besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wren schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:34:
Fair enough. Hoe dan ook was het prettig geweest als er apart werd aangegeven wat de scan precies heeft opgeleverd.
Ja ben ik helemaal met je eens maar het is dus niet een exact bepaald % o.d. van de orginele bounty maar is ge-randomized (zoals de orginele bounty).

Ik voel er wel wat voor om vanavond m'n tests met wat striktere testregels te herhalen. Wellicht zijn de testresultaten dan wat genuanceerder. Als iemand nog aandachtspunten heeft voor de test, please do tell. Ik heb nu:
  • Alle tests in hetzelfde systeem/low of high res
  • Alle bounties berekenen/inleveren bij hetzelfde station (Xihe - Zhen dock (daar ben ik namelijk allied met iedereen))
  • Alle bounties bij factions die niet veranderen van reputatie (dus alles allied)
  • Alle bounties van een enkel type schip (bijvoorbeeld Eagles)
  • Erm...?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Zijn de hoogte van de bounties ook niet RNG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Tyoi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:00:
[...]

Ja ben ik helemaal met je eens maar het is dus niet een exact bepaald % o.d. van de orginele bounty maar is ge-randomized (zoals de orginele bounty).
Natuurlijk is er geen link tussen de local en overige bounties: het hangt er maar net vanaf hoe braaf iemand is geweest in andere systemen en heeft niks te maken met hoe braag iemand in het current systeem is ;) Al zal het bij NPCs waarschijnlijk wel gewoon random bepaald worden ;) Lijkt me niet dat die daadwerkelijk nog een leven leiden in de database?

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 02-11-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Tyoi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:24:
[...]

Ik had voor in totaal 3 factions en 3 superpowers een bounty als ik ik een KWScan gebruik. De 3 faction bounties waren alle 3 direct in te leveren in het huidige systeem/nabijgelegen station. Bij een bounty zonder KWS kreeg ik maar een enkele bounty voor de controlling faction. Van de 3 superpower bounties (fed/ally/emp) kon ik alleen de fed bounties inleveren in het huidige systeem/nabijgelegen station. Het restant (58k Cr) moest ik in een Ally en Emp systeem inleveren. Al zou je die niet meerekenen heb je dus nog steeds een ruime profit bovenop de normale bounties. Voor mij was die jump afstand maar 2 jumps (dus totaal 4). Als je die inlevert na een avondje bounty hunten dan is dat dus geen enkele moeite t.o.v. de extra winst wat mij betreft. En nogmaals, sinds 2.2 zijn er meerdere stations waar je (tegen een reductie van -25%) het restant kan inleveren. Je hoeft dan dus niet meer naar een Ally/Emp systeem te jumpen.

Het verschil tussen de 25-bounties had ook geen enkele andere reden dan de KWScan. Ik heb namelijk bijgehouden welke schepen ik had neergeschoten en dit was evenredig bij beide tests (ja tuurlijk, bij de eerste had ik bijvb. 5 sidewinders en 5 eagles neergeschoten, bij de andere 4 sidewinders en 6 eagles. Vandaar de 30% marge die ik heb genoemd in mijn post).

Okee, weer wat geleerd, dank je wel! 8)
Tyoi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:32:
[...]

Wellicht probeer ik vanaaf de test nog een 2x te herhalen met vastere testwaardes: Bijvoorbeeld alleen maar eagles neerschieten in alle tests, en in een systeem waar alle factions allied zijn. Zoals Boefmans terecht aangeeft heeft mogelijk rep bij de faction er nog iets mee te maken. Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet op heb gelet.

[...]
De beste manier om dit te zien is natuurlijk de bounties op te schrijven. Eerst 'regulier' scannen zonder KWS, opschrijven wat de bounty is. Dan KWS scan uitvoeren, en weer opschrijven wat de bounty is. Dan hoef je geen dubbele test uit te voeren :)

[ Voor 17% gewijzigd door azteke op 02-11-2016 10:27 . Reden: 2e quote gefixed ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:02
Gisteravond begonnen met trade in een sidewinder en een route gevonden van 3 jumps waarmee ik bijna 2K/ton haal. Medicijnen van A naar C en dan op de terugweg thee van C naar B en dan nog iets zoeken wat ik van B naar A kan brengen...

Zit nu te overwegen om een hauler te kopen en deze te maximaliseren voor cargo, ik speel vooralsnog alleen maar solo. zit alleen met de jump afstand van een hauler, die komt overeen met een sidewinder dus voordat ik het aantal jumps kan verminderen, zal ik dus eerst flink moeten sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Looney11 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:00:
Gisteravond begonnen met trade in een sidewinder en een route gevonden van 3 jumps waarmee ik bijna 2K/ton haal. Medicijnen van A naar C en dan op de terugweg thee van C naar B en dan nog iets zoeken wat ik van B naar A kan brengen...

Zit nu te overwegen om een hauler te kopen en deze te maximaliseren voor cargo, ik speel vooralsnog alleen maar solo. zit alleen met de jump afstand van een hauler, die komt overeen met een sidewinder dus voordat ik het aantal jumps kan verminderen, zal ik dus eerst flink moeten sparen...
Ik kan je nu uit ervaring mededelen dat als je een avondje in je sidewinder rondhangt in een high res site en een beetje voorzichtig handelt je zo met 2 miljoen eindigt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
idd :) Het meest ideale is als er een Anaconda van de politie rondhangt. Dan kun je daar lekker bij in de buurt blijven en hem de hits laten pakken en jij de bounties ;)

Ik zat gisteren ergens en daar hing een wing van 4 Anaconda's van de politie :D Maakte wel een fout om iemand te snel te bestoken dus die keerden zich toen tegen mij. Kon gelukkig op tijd wegkomen 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 02-11-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
stefijn schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:07:
idd :) Het meest ideale is als er een Anaconda van de politie rondhangt. Dan kun je daar lekker bij in de buurt blijven en hem de hits laten pakken en jij de bounties ;)

Ik zat gisteren ergens en daar hing een wing van 4 Anaconda's van de politie :D Maakte wel een fout om iemand te snel te bestoken dus die keerden zich toen tegen mij. Kon gelukkig op tijd wegkomen 8)
Enige waar ik nog wel eens de fout in ga is het te snel aanvallen van targets die door de politie beschoten worden, dus voor dat de scan aanwijst dat ze wanted zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wren schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:10:
[...]

Enige waar ik nog wel eens de fout in ga is het te snel aanvallen van targets die door de politie beschoten worden, dus voor dat de scan aanwijst dat ze wanted zijn...
Dat deed ik dus, niet handig met 4 Anaconda's in de buurt (en dan de rest van de aanwezig cops nog). Ging maar net goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Dus een high res site in, naast de politie gaan hangen en schepen scannen? Als ze wanted zijn aanvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Looney11 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:29:
Dus een high res site in, naast de politie gaan hangen en schepen scannen? Als ze wanted zijn aanvallen?
Sowieso eerst scannen en kijken of ze wanted zijn, dan wachten tot de aanwezige politie schiet op een schip, alleen dat schip ook aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Aha, dat is wel te doen in een Sidewinder met een beam laser en een multicannon?

Zal wel wat aan m'n schild en power moeten doen denk ik zo.. stof tot nadenken dus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Looney11 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:35:
Aha, dat is wel te doen in een Sidewinder met een beam laser en een multicannon?

Zal wel wat aan m'n schild en power moeten doen denk ik zo.. stof tot nadenken dus..
Wacht tot de politie hem tot 10% heeft (of zo), je krijgt zelfs al punten voor een enkel laatste schot in de laatste seconde dus maak het jezelf makkelijk. Zolang je niet op hun schiet, schieten ze meestal niet terug (tenzij je cargo hebt of wanted bent). Laat de politie het werk doen en geniet van je winst d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke

Pas op dat je geen cargo bij je hebt, want dan trek je piraten aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Looney11 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:00:

Welkom bij Elite! Leuk dat je er bent, erg mooi om te zien dat je al een leuke trading route hebt gevonden _/-\o_ Als je space trucken erg leuk vind zou ik zeker voor een hauler gaan. Als je ook geinteresseerd bent om met andere soorten gameplay aan de slag wilt kan je eerste grote step up een Cobra MK III zijn. Heel veelzijdig scheepje! Zorg er in ieder geval altijd dat je voldoende geld hebt voor een rebuy, mocht je schip vernietigd worden.

Solo is een handige omgeving om in te starten, want Open kan te gevaarlijk zijn met andere spelers die zonder aanleiding beginnen te schieten :9. Mijn ervaring is wel dat het heel leuk is om samen rond te vliegen, met andere spelers. Daarvoor zijn er meerdere grote private groups die als regel hebben dat er alleen PvE gespeeld wordt. Veel tweakers spelen in de groep Mobius. Op https://elitepve.com/ staat uitgelegd hoe je je kan aanmelden. Dan kunnen we je ook een keer in-game helpen als je daar behoefte aan hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:01
Ik ben nu een tijdje bezig in Elite Dangerous en heb vooral rondgehangen in het gebied waar de facties zich bevinden (de gekleurde gebieden). Ik ben een stukje buiten dit gebied geweest maar weet niet goed wat ik daar kan verwachten of hoe je daar je credits kunnen verdienen. Zijn er eigenlijk wel stations met missions om uit te voeren, of waar verkoop je je discovered data? Ik heb nu een Cobra III, is die daar wel geschikt voor?

Samenvattend de vraag eigenlijk of het gebied buiten de facties interessant is om te discoveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
azteke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:29:
[...]

Welkom bij Elite! Leuk dat je er bent, erg mooi om te zien dat je al een leuke trading route hebt gevonden _/-\o_ Als je space trucken erg leuk vind zou ik zeker voor een hauler gaan. Als je ook geinteresseerd bent om met andere soorten gameplay aan de slag wilt kan je eerste grote step up een Cobra MK III zijn. Heel veelzijdig scheepje! Zorg er in ieder geval altijd dat je voldoende geld hebt voor een rebuy, mocht je schip vernietigd worden.

Solo is een handige omgeving om in te starten, want Open kan te gevaarlijk zijn met andere spelers die zonder aanleiding beginnen te schieten :9. Mijn ervaring is wel dat het heel leuk is om samen rond te vliegen, met andere spelers. Daarvoor zijn er meerdere grote private groups die als regel hebben dat er alleen PvE gespeeld wordt. Veel tweakers spelen in de groep Mobius. Op https://elitepve.com/ staat uitgelegd hoe je je kan aanmelden. Dan kunnen we je ook een keer in-game helpen als je daar behoefte aan hebt!
Bedankt voor de tip, ik ga er zelf mee aan de haal en ga er gelijk kijken morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren

Je hoeft eigenlijk geen aanpassingen te doen aan je Sidewinder omdat als het goed gaat je helemaal geen schoten op je gelost krijgt (of desnoods een enkele). De politie aggro'd het schip en jij lost gewoon wat schoten(die volgens mij ook niet echt schade hoeven te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wren schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:55:
[...]

Je hoeft eigenlijk geen aanpassingen te doen aan je Sidewinder omdat als het goed gaat je helemaal geen schoten op je gelost krijgt (of desnoods een enkele). De politie aggro'd het schip en jij lost gewoon wat schoten(die volgens mij ook niet echt schade hoeven te doen).
Ik zou t wel doen, want het hoeft maar één keer mis te gaan en je bent je zuurverdiende claims kwijt (of je moet elk kwartier inleveren, kost teveel tijd). Ik denk dat je genoeg schepen tegenkomt die met één schot je schild wegblazen als je deze tactiek gaat aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
stefijn schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:59:
[...]

Ik zou t wel doen, want het hoeft maar één keer mis te gaan en je bent je zuurverdiende claims kwijt (of je moet elk kwartier inleveren, kost teveel tijd). Ik denk dat je genoeg schepen tegenkomt die met één schot je schild wegblazen als je deze tactiek gaat aanpakken.
Ja ok, maar als je even gaat en je haalt 100k op dan heb je zat om even wat upgrades te installeren voor meer veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Leuk om te zien dat je er na een paar daagjes al helemaal in zit Wren :D

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Tyoi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:22:
Leuk om te zien dat je er na een paar daagjes al helemaal in zit Wren :D
Hij heeft meer vrije tijd dan ik. Ik heb morgen pas weer tijd na zondag de training gedaan te hebben.

Is het spel met zo weinig vrije tijd wel de moeite of gaat dat niet werken? Ik las ook van routes die soms 5 uur duren om dingen af te leveren... Is dat gemiddeld of was dat wrs een erg extreem voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Nivve schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:46:
[...]

Hij heeft meer vrije tijd dan ik. Ik heb morgen pas weer tijd na zondag de training gedaan te hebben.

Is het spel met zo weinig vrije tijd wel de moeite of gaat dat niet werken? Ik las ook van routes die soms 5 uur duren om dingen af te leveren... Is dat gemiddeld of was dat wrs een erg extreem voorbeeld?
Je neemt aan dat ik meer vrije tijd heb, maar dat maakt toch niet uit?
Ik ben geen knutselaar die zijn eigen cockpit of throttles bouwt, maar ik hou wel van dit soort games.
Het helpt ook zeker dat ik hier een welkome helpende hand kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Nivve schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:46:
[...]

Je hoeft zeker niet uren aan elkaar het spel te spelen, maar het ligt er wel een beetje aan wat je wilt gaan doen. Als je bijvoorbeeld gaat bounty hunten (of minen, of exploreren, of non-missie trading) dan kan je elk gewenst moment een resource site invliegen, beginnen met schieten en zodra je er klaar mee bent weer terug naar een station en docken.

Als je missies aanneemt dan zit je aan een tijd vast; de missie moet bijvoorbeeld uiterlijk binnen 24 uur (succesvol) ingeleverd worden of je krijgt ene boete e.d.. In het geval van long haul trade missies kan het zeker zijn dat je een half uurtje tot uurtje aan het jumpen bent voordat je op plek van bestemming bent en de missie kan inleveren. Met bijvoorbeeld combat missies moet je naar ene bepaalde plek op een bepaalde tijd om daar een bepaalde piraat neer te schieten.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Wren schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:51:
[...]

Je neemt aan dat ik meer vrije tijd heb, maar dat maakt toch niet uit?
Ik ben geen knutselaar die zijn eigen cockpit of throttles bouwt, maar ik hou wel van dit soort games.
Het helpt ook zeker dat ik hier een welkome helpende hand kan vinden :)
Ik zit meer een beetje voor mezelf te kijken en of weinig vrije tijd niet een bottleneck vormt (jij was gewoon een toevallig langskomend voorbeeld O-) ).
Tyoi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:53:
[...]

Je hoeft zeker niet uren aan elkaar het spel te spelen, maar het ligt er wel een beetje aan wat je wilt gaan doen. Als je bijvoorbeeld gaat bounty hunten (of minen, of exploreren, of non-missie trading) dan kan je elk gewenst moment een resource site invliegen, beginnen met schieten en zodra je er klaar mee bent weer terug naar een station en docken.

Als je missies aanneemt dan zit je aan een tijd vast; de missie moet bijvoorbeeld uiterlijk binnen 24 uur (succesvol) ingeleverd worden of je krijgt ene boete e.d.. In het geval van long haul trade missies kan het zeker zijn dat je een half uurtje tot uurtje aan het jumpen bent voordat je op plek van bestemming bent en de missie kan inleveren. Met bijvoorbeeld combat missies moet je naar ene bepaalde plek op een bepaalde tijd om daar een bepaalde piraat neer te schieten.
Er zijn zat MMORPGs waarbij het gewoon geen zin heeft om te spelen als je weinig vrije tijd hebt (lange raids, geen vaste groep omdat ze sneller door het spel gaan, etc.), vandaar dat ik me afvraag in hoeverre dit ook voor ED geldt.
Op dit moment speel ik daarom vooral korte spellen (Rocket League/League of Legends), omdat ik zeker wat dat ik in een vrij anderhalf uur goed aan mijn trekken kom. Als ik met dat anderhalf uur in ED net klaar ben met een preflight checklist, dan gaat dat dus niet werken :9

Maar als ik je zo hoor dan moet het op zich wel te doen zijn als ik leer waar ik de wat kortere onderdelen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Nivve schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:00:
[...]

Ik zit meer een beetje voor mezelf te kijken en of weinig vrije tijd niet een bottleneck vormt (jij was gewoon een toevallig langskomend voorbeeld O-) ).
[...]
;)

Ik heb gemerkt dat het niet heel erg opschiet om even 20 minuten in te loggen, bijvoorbeeld door het docken wat soms wat vliegwerk vraagt. Maar je zou natuurlijk best een lange trip kunnen opdelen (mits niet tijdgebonden) in meerdere sessies. Als je daar genoegdoening uit haalt natuurlijk :) Hoe je het ook wendt of keert, het is geen 'snel' spel.

[ Voor 34% gewijzigd door Wren op 02-11-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Zelf heb ik chronisch energie tekort, dus bij anderhalf/twee uur spelen per dag is het echt wel gebeurd. Meestal ben ik na een uur al moe. Daarom doe ik geen lange missies. Ik ben wel vorige maand op ontdekking geweest naar het midden van de galaxy, maar daar is geen tijdsdruk voor dus dat ging prima. De missies die langer dan een paar uur zijn, zijn dan ook meestal 23u59 of meer dus je hebt vaak voldoende tijd. De enige missies die echt zwaar zijn, zijn bijvoorbeeld 40 kills in 4 uur. Die red ik dus echt niet.

TL;DR: ja hoor, kan prima met een uurte per sessie. Maar idd, geen snel tussendoor spel zoals 'flappy bird'.

[ Voor 9% gewijzigd door RobV op 02-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Het spel is prima te spelen in korte sessies, ook dan kan je zoals Rob aangeeft de meeste gameplay elementen op een leuke manier ervaren. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het dan in tijd lang duurt voordat je de echt grotere schepen als de Anaconda, Corvette of Cutter kan bereiken. Dit lijkt minder leuk maar in de praktijk is niet heel erg. De kleinere schepen zijn vaak net zo leuk of leuker om mee te spelen. Je ziet veel ervaren spelers die bij voorkeur rondvliegen in een Asp of Python, he Leutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

*kuch Vulture en FDL! kuch*

>:) :Y) ;)

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Esthetisch gezien is de FDL wel erg mooi :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Er is eeen 2de alien spaceship gevonden!
Ik zal later meer info posten. DE 2DE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Zo net eerste toeristen missie gedaan.
Ik denk ik ben de kwaadste niet
En zet die vijf arme dudes die voor economy betalen lekker first class.

Die ene had zijn champagne net, de andere heeft amper zijn schoenen uit voor de voetmassage
Gaan ze zeuren om een staafmixer en een keukenmachine...

Enfin, tijd om eens naar blaauw te verhuizen. Zijn daar wat goede trade kansen in de buurt en wat res sites om te knokken?

[ Voor 17% gewijzigd door Boefmans op 02-11-2016 19:42 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was het alweer bijna vergeten, maar hij staat vanaf nu in de TS :Y

@Iedereen;

Mocht je zelf een stukje artwork hebben gemaakt (video, screenshot, tekening, concept art, etc) en het graag opgenomen willen zien in de TS; post het dan in dit topic met het verzoek het op te laten nemen (of stuur me een PM, ik mis namelijk nog wel eens wat berichten). d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Drumatiko schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:42:
[...]

Was het alweer bijna vergeten, maar hij staat vanaf nu in de TS :Y

@Iedereen;

Mocht je zelf een stukje artwork hebben gemaakt (video, screenshot, tekening, concept art, etc) en het graag opgenomen willen zien in de TS; post het dan in dit topic met het verzoek het op te laten nemen (of stuur me een PM, ik mis namelijk nog wel eens wat berichten). d:)b

Thanks! Er gaan er zeker nog meer volgen ;)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Foto's!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BXbcp6r.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9VpLm1w.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dKJ8Zjj.png

3 dode UA's.. Doen niks... Een kapotte SRV... Ik maak me zorgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leutje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:10:
Foto's!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Cool! d:)b

Welk systeem/planeet/coords?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Oja lol vergeten in mijn zoektoch en excitement!

a 2nd crashed alien ship has been found!
HIP 17862 6 C A - 2nd alien crash site. Co-ords : 30.32, -98.6

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Leutje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:21:
Oja lol vergeten in mijn zoektoch en excitement!

a 2nd crashed alien ship has been found!
HIP 17862 6 C A - 2nd alien crash site. Co-ords : 30.32, -98.6
Danku! Turret-conda Astraios is en route o7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lGyrwt1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Drumatiko op 02-11-2016 20:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Zo eindelijk de X52 binnen best een groot ding had ik niet verwacht :)

maar een draak om in te stellen. dat wordt dus van het weekend maar even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Passenger missie, 400k, 12ly.. ik ben nog geen fucking 3 seconden uit dock, of ik hem even 300ly verderop wil brengen voor 8M.. eehm, tuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Splitinfinitive schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:09:
Zo eindelijk de X52 binnen best een groot ding had ik niet verwacht :)

maar een draak om in te stellen. dat wordt dus van het weekend maar even naar kijken.
ProficIat!

Ik lees vaak dat mensen moeite hebben met de driversoftware van joysticks. Maar je kunt gewoon in Elite als je buttons toewijzen, zonder het gedoe met alle driver-macros. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

RobV schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:17:
[...]

ProficIat!

Ik lees vaak dat mensen moeite hebben met de driversoftware van joysticks. Maar je kunt gewoon in Elite als je buttons toewijzen, zonder het gedoe met alle driver-macros. 8)
Daar was ik al een beetje mee bezig maar naar een dag werken en trainen heb ik even last van luiheid.

en om een of andere reden reageert de landing gear niet op de gebinde knop :( maar dat zoeken we vrijdag avond even uit.

vliegen is wel een enorme vooruit gang :9

macros ga ik denk ik nu nog niet gebruiken, al ga ik mij wel verdiepen in voiceattack dat klinkt wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:03
Splitinfinitive schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:20:
[...]

Daar was ik al een beetje mee bezig maar naar een dag werken en trainen heb ik even last van luiheid.

en om een of andere reden reageert de landing gear niet op de gebinde knop :( maar dat zoeken we vrijdag avond even uit.

vliegen is wel een enorme vooruit gang :9

macros ga ik denk ik nu nog niet gebruiken, al ga ik mij wel verdiepen in voiceattack dat klinkt wel geinig.
Ik heb zelf een HOTAS van Thrustmaster en ik had precies hetzelf. Het was teveel werk om alles te rebinden en soms werkte het ook niet lekker. Op de fora - en via Google - kun je echt een pletora aan presets vinden van andere mensen. Ik heb er zelf eentje van AussieDroid - maar dit is voor de Warthog HOTAS - en die is écht fenomenaal. Alles is te bedienen met de HOTAS het hele toetsenbord is niet meer nodig.

Dus wellicht is het fijner om een paar presets van andere mensen te proberen? Scheelt je enorm veel tijd om zelf aan de haal te gaan.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Leutje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:10:
Foto's!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KGCjmgU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XbBAtjw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SABY8d6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ukjSsRm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xvnh17J.jpg

Ow ow... wat doet dat SRV wrak daar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

SacreBleu schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:25:
[...]

Ik heb zelf een HOTAS van Thrustmaster en ik had precies hetzelf. Het was teveel werk om alles te rebinden en soms werkte het ook niet lekker. Op de fora - en via Google - kun je echt een pletora aan presets vinden van andere mensen. Ik heb er zelf eentje van AussieDroid - maar dit is voor de Warthog HOTAS - en die is écht fenomenaal. Alles is te bedienen met de HOTAS het hele toetsenbord is niet meer nodig.

Dus wellicht is het fijner om een paar presets van andere mensen te proberen? Scheelt je enorm veel tijd om zelf aan de haal te gaan.
Dat had ik geprobeerd maar helaas kan ik ze bijna alleen maar van de pro versie vinden dus even kijken als die compatible zijn

Maar dat doen we als we wat wakkerder zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het viel me trouwens op dat het schip kortdurend rood gloeit als je op de achterkant schiet, net alsof er een schild aanwezig is. Het is een beetje lastig te zien met Pulse lasers (screenshot time is drama):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hClCG3L.jpg

Edit: uiteraard schieten we enkel op de aliens in de naam der wetenschap >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Drumatiko op 02-11-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Splitinfinitive schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:52:
[...]

Dat had ik geprobeerd maar helaas kan ik ze bijna alleen maar van de pro versie vinden dus even kijken als die compatible zijn

Maar dat doen we als we wat wakkerder zijn
De X52 en X52pro zijn volgens mij gelijk aan knoppen en keybindings. Het enigste echte verschil tussen beide HOTAS'en is dat de pro aanpasbare achtergrond knop-kleuren heeft, een MFD en andere spring in de stick.

Edit:
Oh nee, de X52 heeft ook een MFD.

[ Voor 5% gewijzigd door Tyoi op 02-11-2016 22:06 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het in deel 3 geloof ik al eens geadviseerd; wellicht een tip voor degenen die overweldigd zijn door de hoeveelheid knopjes op een HOTAS (terecht overigens):

- Begin met de basisfuncties van de joystick. Roll, Pitch, Throttle, Fire, secondary Fire
- Doe de rest gewoon met je toetsenbord.
- Ben je comfortabel? Voeg een functie toe, bijvoorbeeld 'Chaff' of 'Next target'.
- Zit je lekker? Pak een horizontal thruster erbij...
- Kun je deze knoppen blind vinden? Voeg nóg een functie toe
- Enfin je komt er wel.

Geloof me, dit helpt om muscle memory te kweken. Je kan onmogelijk alle mappings in 1x onthouden. Je merkt dat je in het begin vaker zoekt 'welke knop was dat ook al weer', en dat terwijl je aan flarden geschoten wordt. Misschien niet het juiste moment om een 'cheat sheet' met je mapping te bekijken. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 02-11-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

RobV schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:06:
Ik heb het in deel 3 geloof ik al eens geadviseerd; wellicht een tip voor degenen die overweldigd zijn door de hoeveelheid knopjes op een HOTAS (terecht overigens):

- Begin met de basisfuncties van de joystick. Roll, Pitch, Throttle, Fire, secondary Fire
- Doe de rest gewoon met je toetsenbord.
- Ben je comfortabel? Voeg een functie toe, bijvoorbeeld 'Chaff' of 'Next target'.
- Zit je lekker? Pak een horizontal thruster erbij...
- Kun je deze knoppen blind vinden? Voeg nóg een functie toe
- Enfin je komt er wel.

Geloof me, dit helpt om muscle memory te kweken. Je kan onmogelijk alle mappings in 1x onthouden. Je merkt dat je in het begin vaker zoekt 'welke knop was dat ook al weer', en dat terwijl je aan flarden geschoten wordt. Misschien niet het juiste moment om een 'cheat sheet' met je mapping te bekijken. 8)
oh opzich maken de hoeveelheid knoppen mij niet uit :P een van mijn betere nutteloze talenten is dat ik vrij snel aclimatiseer. Alleen het instellen heb ik altijd een hekel aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splitinfinitive schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:09:
[...]

oh opzich maken de hoeveelheid knoppen mij niet uit :P een van mijn betere nutteloze talenten is dat ik vrij snel aclimatiseer. Alleen het instellen heb ik altijd een hekel aan :+
In dat geval kan je mijn bindings hier downloaden.
https://www.mcdee.net/elite/binds/rzfxiq?replay=rzfxiq

Zie verder:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48085665

edit: en nog 1 gouden tip: zet de hyperspace jump op de pink-trigger; die knop gebruik je heel vaak :P

[ Voor 9% gewijzigd door Drumatiko op 02-11-2016 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Unbind "jetisson all cargo" O-)

Pagina: 1 ... 19 ... 122 Laatste