Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 21:03
Leutje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:18:
Lol@Asp vermelding

Even ruilen van schip? :P
Mijne is niet zo... snel!
Sorry, je bevindt je een beetje uit m'n richting... ;) Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beeksma schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:16:
De eerste 3600 ly naar de Lagoon Nebula zitten erop, tijd voor een eerste ansichtkaartje.

[afbeelding]Picture disortion nabij een black hole in LKHA 115

[afbeelding][afbeelding]Tweemaal de Lagoon Nebula in al haar glorie :)

Zoals je ziet uiteraard alle drie geschoten in de typische E:D explorer stijl ;)

[afbeelding]
Mooie pics! Ik kon het niet laten en heb een van je screens "geleend" en een beetje bewerkt:
http://i.imgur.com/aW10qhw.jpg O-)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XaeonBE
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-12-2023
Ja heb weer een missie kunnen doen en een bounty op een uurtje tijd 600.000 CR verdiend middagpauze nu :P

@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Ze worden steeds beter :)
Ook een +1 van mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KDcGUxt.png
*O* DIT IS UM!! *O*

FD heeft dit te danken aan cmdr Pearcy en dat ook netjes aangegeven

Eigenlijk best een leuk plaatje maar volgende keer niet met de python :P

Nu nog terug en die 8 miljoen redenen innen.. ik bedoel doe mevrouw blij maken :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Ik zie weer een hoop moois langsknallen. Morgen maar weer eens vlieguurtjes maken! oOo

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ik zeker doen! Laat wel je python thuis!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Iemand een idee waarom ik blijf hangen op petty officer bij federation rank? Ik leven een boel missies in bij federation agent die mij voorheen wel fed rep gaven...

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ieuw Fed dude! Bah... gatver....
:+

Je hebt wel een fed rank up missie gedaan hoop ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Tyoi schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:35:
Iemand een idee waarom ik blijf hangen op petty officer bij federation rank? Ik leven een boel missies in bij federation agent die mij voorheen wel fed rep gaven...
Er zijn speciale rank up missies. Je blijft visueel op 100% hangen, maar je progressie wordt wel gewoon onthouden. Zoek bij een federation minor faction naar een missie die als reward 'rank' heeft of iets vergelijkbaars. Als ik het goed heb zijn dat vaak Federation Navy missies.
Leutje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:37:

Niks mis met Fed :) Ik heb wel vaker gelezen dat spelers gerankt hebben zonder dat ze doorhadden dat ze speciale rank up missies hebben gedaan O-)

[ Voor 24% gewijzigd door azteke op 30-10-2016 16:40 ]

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Leutje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:37:

Ik wil de corvette ;)

Ik heb geen rank up missie gedaan. Where to get one?
azteke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:38:
Er zijn speciale rank up missies. Je blijft visueel op 100% hangen, maar je progressie wordt wel gewoon onthouden. Zoek bij een federation minor faction naar een missie die als reward 'rank' heeft of iets vergelijkbaars. Als ik het goed heb zijn dat vaak Federation Navy missies.
Ah, thnx, ga ik naar op zoek.

[ Voor 42% gewijzigd door Tyoi op 30-10-2016 16:39 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zie azteke ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
In totaal ander nieuws. Het leven dat gevonden is in E:D.
Turjan Starstone (leuke videos!) heeft gezegd dat deze schimmels op insecten en spinnen parasiteren!

...what? Dus het (pas op lore!) mycoid virus kwam hier vandaan? oshit.. er zit zoveel in deze update!
Meer hierover op pagina 3 van deze link
https://forums.frontier.c...fe-Found-on-Colonia-3-C-A
Afbeeldingslocatie: https://images-2.discordapp.net/.eJwVwcENwyAMAMBdGAACIYZmjv4jBNRQJQFh86q6e9W7j5jjFLsozJ12pVKl2EaSxG0EzBJbwzOHXknGdqnAHGK58s2ktN-8XqwG2Dw452BRxhrj_8zqH2DdCupZwsBW0_GaN06S747i-wMvrSYR.nOf3yk1vh0-Wx6VXGHOWMeKBtC8?width=400&height=266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:09
Nou, ik heb dus mijn eerste 100k cr gehaald maar dat ging niet erg snel .Ik begrijp dat men aanraadt om zo snel mogelijk een cobra mkIII aan te schaffen, die zijn geloof ik rond de 300k.

Ik weet dat jullie oa aanraden om naar high/low sec sites te gaan en achter de politie aan te hobbelen. Nu heb ik vandaag al een hoop geleerd maar iets dergelijks kan ik niet makkelijk vinden. navigatie is niet het allermakkelijkst in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:57:
Nou, ik heb dus mijn eerste 100k cr gehaald maar dat ging niet erg snel .Ik begrijp dat men aanraadt om zo snel mogelijk een cobra mkIII aan te schaffen, die zijn geloof ik rond de 300k.

Ik weet dat jullie oa aanraden om naar high/low sec sites te gaan en achter de politie aan te hobbelen. Nu heb ik vandaag al een hoop geleerd maar iets dergelijks kan ik niet makkelijk vinden. navigatie is niet het allermakkelijkst in het spel.
High/low RES sites vind je bij een planeet met een ring er om heen. Vanaf 500lightsec. kan je in het linker menu kijken of er een RES site aanwezig is. Is hij er niet? dan weggaan en een ander bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Leutje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:00:
[...]

High/low RES sites vind je bij een planeet met een ring er om heen. Vanaf 500lightsec. kan je in het linker menu kijken of er een RES site aanwezig is. Is hij er niet? dan weggaan en een ander bezoeken.
Dank, en hoe target ik het makkelijkst de hostile waar de politie mee bezig is? Want meestal leek het er op dat ik al te laat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een target selecteren en links even kijken of hij wanted is. Dat is alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wren schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:12:
Dank, en hoe target ik het makkelijkst de hostile waar de politie mee bezig is? Want meestal leek het er op dat ik al te laat was.
Wat ik meestal doe is richting een gevecht vliegen en de 'next target' knop blijven drukken totdat ik er eentje van het gevecht te pakken heb. Dan de scan doen (en een kill warant scan als je die hebt). En hoe betere sensor, hoe meer range je hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tyoi op 30-10-2016 17:17 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Nou, met een sidewinder heb je nog niet zoveel opties om toe te voegen ;) Wel even een fuel scoop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik ben trouwens niet eerst voor een Viper gegaan, maar eerst een Eagle mk2. Volgens mij daarna Viper mk3, Diamondback scout, Vulture, FDL en toen snel achter elkaar een AspX, Python en Conda. Alles vanaf de Vulture vlieg ik nu nog steeds.

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leutje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:49:
In totaal ander nieuws. Het leven dat gevonden is in E:D.
Turjan Starstone (leuke videos!) heeft gezegd dat deze schimmels op insecten en spinnen parasiteren!

...what? Dus het (pas op lore!) mycoid virus kwam hier vandaan? oshit.. er zit zoveel in deze update!
Meer hierover op pagina 3 van deze link
https://forums.frontier.c...fe-Found-on-Colonia-3-C-A
[afbeelding]
En nu maar hopen dat die Cordyceps niet overspringen naar de piloot die ze gevonden heeft; dan krijg je namelijk space zombies,.. (omg the hull has been breached and the science is leaking out!)

Die schimmel beïnvloed zijn slachtoffer door zich in de hersenen te nestelen, waarna deze naar een gunstige locatie strompelt zodat de schimmel de meeste kans maakt om zich te verspreiden.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scary as HELL!!
Mocht Frontier deze kant op gaan, zag ik dat echt niet aankomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Die federation rank up missions worden niet vaak uitgedeeld of wel? Nog geen enkele tegen gekomen en zeker wel 80 missies sinds laatste post ingeleverd (kortom, wel een paar minutjes in missionboard doorgebracht).

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet wel in Federation space zijn natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Defineer federation space. Ik zit in een federation system en praat met meerdere federation agents

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tyoi schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:31:
Defineer federation space. Ik zit in een federation system en praat met meerdere federation agents
Dat zou moeten werken maar je krijgt wel alleen promotiemissies als je rankbalkje vol zit. Balkje krijg je vol door missions te doen voor de federation, dwz. missions voor minor factions waar zo'n federation logo bij staat.

Wellicht ten overvloede maar ik zeg het toch maar ff.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

SnoeiKoei schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:16:
Dat zou moeten werken maar je krijgt wel alleen promotiemissies als je rankbalkje vol zit. Balkje krijg je vol door missions te doen voor de federation, dwz. missions voor minor factions waar zo'n federation logo bij staat.

Wellicht ten overvloede maar ik zeg het toch maar ff.
Ik ben denk ik al een paar dagen 100% vol rank voor deze rank. Ik las ook dat je de missie alleen maar krijgt als de controlling faction (die ook fed moet zijn) van het fed systeem allied is voor je. Ik vlieg zo ff terug naar een systeem waar ik er eentje heb, als het goed is.

Edit:
Nou, t'is gelukt. Had een fed navy courier mission. Ik las overal dat het een missie zou zijn die echt opvalt maar dat was het dus niet :|

[ Voor 10% gewijzigd door Tyoi op 30-10-2016 22:32 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Tyoi schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:33:
[...]

Nou, t'is gelukt. Had een fed navy courier mission. Ik las overal dat het een missie zou zijn die echt opvalt maar dat was het dus niet :|
Heel goed, gefeliciteerd! Nu kan je ook bij Sol kijken, toch? Ze zijn helaas niet extra duidelijk gemaakt dus je moet inderdaad zoeken naar navy missies. En er zit een beetje RNG in dus je krijgt ze lang niet altijd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

azteke schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:52:
Heel goed, gefeliciteerd! Nu kan je ook bij Sol kijken, toch? Ze zijn helaas niet extra duidelijk gemaakt dus je moet inderdaad zoeken naar navy missies. En er zit een beetje RNG in dus je krijgt ze lang niet altijd te zien.
Nee kon al bij Sol, ben een rankje verder (inmiddels 2 ranks: Warrant officer). Ben d'r nog niet echt achter wat er zo bijzonder is aan die andere systemen (Vega, Beta Hydri en PLX695). Denk dat dit te maken heeft met de lore? Of zijn er bijzondere missies e.d. te vinden?

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Ik heb een paar maanden geleden Elite gekocht en het na 4 uur opgegeven. Nu ben ik dus van plan om er wat serieuzer naar te kijken en sowieso niet in mijn uppie (dat was dus best saai).

Ik heb me al toegevoegd aan de TweaCommander lijst, dus wie weet kan ik met enkele anderen hier het spel wat meer eigen maken.

Sowieso al een interessante thread, nooit geweten wat er nou zo lang na release nog te exploren viel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:07
Nivve schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:59:
nooit geweten wat er nou zo lang na release nog te exploren viel :)
Dat is wel de essentie van exploren ;) Als je wist wat er te explorer viel was er niks te exploren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Nivve schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:59:
Ik heb een paar maanden geleden Elite gekocht en het na 4 uur opgegeven. Nu ben ik dus van plan om er wat serieuzer naar te kijken en sowieso niet in mijn uppie (dat was dus best saai).

Ik heb me al toegevoegd aan de TweaCommander lijst, dus wie weet kan ik met enkele anderen hier het spel wat meer eigen maken.

Sowieso al een interessante thread, nooit geweten wat er nou zo lang na release nog te exploren viel :)
Same here, vrijwel nieuw :) Het is zeker geen WoW waar je aan het handje wordt genomen. Ik heb na een weekendje spelen een aantal aspecten geleerd (en kennis gemaakt met de Fuelrats) maar zeker navigeren en targeten vind ik nog onduidelijk. Toch is het leuk om te sparen hoewel het cr verdienen echt veel te langzaam gaat (meerdere jumps voor ong. 3k CR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wren schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:28:
Same here, vrijwel nieuw :) Het is zeker geen WoW waar je aan het handje wordt genomen. Ik heb na een weekendje spelen een aantal aspecten geleerd (en kennis gemaakt met de Fuelrats) maar zeker navigeren en targeten vind ik nog onduidelijk. Toch is het leuk om te sparen hoewel het cr verdienen echt veel te langzaam gaat (meerdere jumps voor ong. 3k CR).
E:D heeft er inderdaad een handje van om je niet aan het handje te helpen ;)

Credits gaan in het being idd wat langzaam, maar er is op een gegeven moment een punt waarop je opeens een aantal schepen achter elkaar kan kopen en nog geld over hebt. Voor de 2.2 uitbreiding was dat bijvoorbeeld Sothis/Ceos long haul missies en nu skimmer missies in een bepaald systeem.

Waar loop je precies tegen aan met het navigeren/targetten? Mss kan ik/we je een aantal tips o.d. geven.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tyoi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

E:D heeft er inderdaad een handje van om je niet aan het handje te helpen ;)

Credits gaan in het being idd wat langzaam, maar er is op een gegeven moment een punt waarop je opeens een aantal schepen achter elkaar kan kopen en nog geld over hebt. Voor de 2.2 uitbreiding was dat bijvoorbeeld Sothis/Ceos long haul missies en nu skimmer missies in een bepaald systeem.

Waar loop je precies tegen aan met het navigeren/targetten? Mss kan ik/we je een aantal tips o.d. geven.
Ik ervaar het ook niet als vervelend hoor, maar ik snap dat het voor sommigen een afschrikkende werking kan hebben (het gebrek aan uitleg). gelukkig is er de Google...

Wat het navigeren betreft: Ik heb gewoon het idee dat het handiger moet kunnen maar misschien is dat niet zo. Als ik meerdere jumps moet maken dan is het bij het uit de jump komen (en waar je bijna de ster invliegt) altijd weer zoeken naar het volgende waypoint, dat maakt het lastig koffie/bier halen tussendoor. Maar misschien is daar wel een module voor te koop.

Ook het op tijd snelheid verlagen om zo niet voorbij je doel te vliegen vergt oplettendheid, daar word ik steeds handiger in maar ook daar is misschien een handiger systeem voor te verzinnen.

Targeten: Ik kom heel af en toe wel eens een schip tegen wat onder vuur wordt genomen door security. Het is dan zaak zo snel mogelijk de wanted npc te targeten en te scannen zodat ik mee kan doen. Tot nu toe ben ik daar altijd te langzaam in zodat security het klusje al geklaard heeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zelf uitzoeken wel verfrissend en je merkt dat je beter wordt, maar ik wil ook wel eens wat verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wren schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Wat het navigeren betreft: Ik heb gewoon het idee dat het handiger moet kunnen maar misschien is dat niet zo. Als ik meerdere jumps moet maken dan is het bij het uit de jump komen (en waar je bijna de ster invliegt) altijd weer zoeken naar het volgende waypoint, dat maakt het lastig koffie/bier halen tussendoor. Maar misschien is daar wel een module voor te koop.
Vanuit je galaxy map kun je een ster selecteren (of zelfs een station binnen een system, als je de gegevens van dat system al hebt) en dan in 1x een route plotten. Dan krijg je na iedere sprong meteen een volgend waypoint en hoef je niet te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
SnoeiKoei schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Vanuit je galaxy map kun je een ster selecteren (of zelfs een station binnen een system, als je de gegevens van dat system al hebt) en dan in 1x een route plotten. Dan krijg je na iedere sprong meteen een volgend waypoint en hoef je niet te zoeken.
doe ik ook, maar ik moet dan nog wel manoeuvreren naar het betreffende waypoint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Wren schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:12:
[...]

doe ik ook, maar ik moet dan nog wel manoeuvreren naar het betreffende waypoint
Ja, dit merk ik ook. Ik ga altijd een beetje willeurig om mijn as draaien totdat ik de waypoint in beeld krijg. Maar ik neem aan dat dit in het jaar 2300 geen issue meer kan zijn :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 08:39
Nivve schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

Ja, dit merk ik ook. Ik ga altijd een beetje willeurig om mijn as draaien totdat ik de waypoint in beeld krijg. Maar ik neem aan dat dit in het jaar 2300 geen issue meer kan zijn :9
Dat had ik aan het begin ook, maar E:D helpt je daar gelukkig wel mee.

Linksboven je radar zie je een rondje staan met daarin een kruis. Dat is de allignment met je volgende waypoint. Zodra je de juiste koers hebt gaat het rondje blauw (of afhankelijk van je hud kleuren anders) knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Mavors schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:22:
[...]

Dat had ik aan het begin ook, maar E:D helpt je daar gelukkig wel mee.

Linksboven je radar zie je een rondje staan met daarin een kruis. Dat is de allignment met je volgende waypoint. Zodra je de juiste koers hebt gaat het rondje blauw (of afhankelijk van je hud kleuren anders) knipperen.
Kijk, dat is handig om te weten, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:02
Een open cirkeltje in dat kompas geeft aan dat het doel achter je zit, als het een gevuld cirkeltje is, zit het doel voor je.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Het kleine kompasje of 'navigation compass' is inderdaad erg handig als je naar een object wilt sturen. Als het kleine blauwe (default kleuren) circeltje solide is dan ligt het object in een 180 graden sphere voor je. Is deze alleen een circel dan ligt deze achter je. Deze tool laat je alleen zien waar een geselecteerd doel is, zoals een planeet, een station of een systeem. Niet een target zoals een ander schip.

Misschien helpt het volgende plaatje ook:

Afbeeldingslocatie: http://nosuchwebpage.com/pics/Pilots_Guide/pg_scanner_compass.jpg

Edit:
In het kompas de scanner zie je ook nog een geel blokje met < en > eromheen, dat is het geslecteerde/je target schip. In het geval van bovenstaand plaatje ligt je target dus recht voor je, en een stukje hoger.

[ Voor 15% gewijzigd door Tyoi op 31-10-2016 15:38 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 16:49
Haha bijna 200 uur in het spel zitten, maar ik leer nu pas dat je dus op de radar kunt zien of hardpoints deployed zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tyoi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:06:
Het kleine kompasje of 'navigation compass' is inderdaad erg handig als je naar een object wilt sturen. Als het kleine blauwe (default kleuren) circeltje solide is dan ligt het object in een 180 graden sphere voor je. Is deze alleen een circel dan ligt deze achter je. Deze tool laat je alleen zien waar een geselecteerd doel is, zoals een planeet, een station of een systeem. Niet een target zoals een ander schip.

[afbeelding]

Edit:
In het kompas zie je ook nog een geel blokje met < en > eromheen, dat is het geslecteerde/je target schip. In het geval van bovenstaand plaatje ligt je target dus recht voor je, en een stukje hoger.
Helpt heel erg! Ik snap alleen de sensor range niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Wren schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:29:
Helpt heel erg! Ik snap alleen de sensor range niet.
Sensor range hangt af van de sensor die je op je schip hebt. Een betere sensor heeft meer range. Je ziet dan dus sneller een schip op je kompas scanner, kan die sneller targetten en scannen. (met sneller bedoel ik dus van een grotere afstand)

Je kan tevens in- en uitzoomen op je sensor (dat is dat blokje, links is ingezoomed, rechts is uitgezoomed) (weet even niet de default keybindings uit mijn hoofd) waardoor je dus een overzicht kan krijgen van je omgeving (uitgezoomed). Als je in combat bent met iemand zoom je helemaal in zodat je makkelijker kan zien of diegene voor/achter/boven/onder je bevind.

[ Voor 12% gewijzigd door Tyoi op 31-10-2016 15:42 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
PageUp en down volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Ik heb er even naar gezocht maar er lijkt nog geen makkelijke oplossing voor de docking request handeling is het niet? Gebruikt iemand hier een shortcut voor (softwarematig dan, ik heb geen awesome cockpit als RobV ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik kijk altijd naar links (TrackIR), open target panel, 3e tab voor contacts, dan station selecteren en request dock kiezen. Ik doe dit allemaal met mijn HOTAS en duurt niet langer dan 2sec. Er is volgens mij geen sneltoets o.d. voor die actie. Wellicht kan je met een macro tool of bijvoorbeel de macro oplossing van logitech toetsenborden daarvoor iets bedenken.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tyoi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:56:
Ik kijk altijd naar links (TrackIR), open target panel, 3e tab voor contacts, dan station selecteren en request dock kiezen. Ik doe dit allemaal met mijn HOTAS en duurt niet langer dan 2sec. Er is volgens mij geen sneltoets o.d. voor die actie. Wellicht kan je met een macro tool of bijvoorbeel de macro oplossing van logitech toetsenborden daarvoor iets bedenken.
Ik snap dat er op dit moment nog geen hotkey is, ik weet dat het weinig werk is hoor maar het is zo te zien een veelgevraagde hotkey dus wellicht komt hier in de toekomst nog iets voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Wren schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:52:
Ik heb er even naar gezocht maar er lijkt nog geen makkelijke oplossing voor de docking request handeling is het niet? Gebruikt iemand hier een shortcut voor (softwarematig dan, ik heb geen awesome cockpit als RobV ) ?
Ik heb er ook geen knopje voor. Ik kijk naar het linker paneel, dan twee keer rechts, 1x down, click, 1x down, click zo uit mijn hoofd. Niet erg handig maar als je het 2000x gedaan hebt zit het in je musclememory. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Oh wow ! Dat is een blast from the past ... speelde ik vroeger op de Amiga (en misschien ook nog wel C64).
Is dit te spelen met muis en toetsenbord of heb je echt een stick nodig (net als vroegâh) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09 08:11
Goner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:22:
Oh wow ! Dat is een blast from the past ... speelde ik vroeger op de Amiga (en misschien ook nog wel C64).
Is dit te spelen met muis en toetsenbord of heb je echt een stick nodig (net als vroegâh) ?
Een stick maakt het wel heel gaaf, maar het is ook prima met muis/keyboard te spelen hoor, sommige PvPers prefereren zelfs muis/keyboard voor precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
YannickL schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

, sommige PvPers prefereren zelfs muis/keyboard voor precisie.
Tuurlijk, daarom zit er ook een muis en een keyboard in een F16. :?

Een fatsoenlijke HOTAS is absoluut preciezer dan een muis, maar dan moet je geen €15 Joystick van de action nemen natuurlijk. Wellicht zijn ze beter met een muis, omdat ze al heel veel met een muis gespeeld hebben, en is de overstap naar joystick gewoon nog 'te veel werk'. :X

onTopic: ja hoor het is prima te doen. Je kunt alle ingame fundties mappen naar je eigen voorkeur. Je kunt meerdere usb apparaten en/of tablets kiezen als invoer. Elite ondersteunt tot 6 (!) usb appqraten dus combinaties zijn geen probleem. ik kan me goed voorstellen dat je eerst wilt kijken of het spel je bevalt voordat je extra geld gaat uitgeven aan randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

RobV schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:39:
[...]
ik kan me goed voorstellen dat je eerst wilt kijken of het spel je bevalt voordat je extra geld gaat uitgeven aan randapparatuur.
Zat te kijken naar die Arena versie, maar volgens de reviews (Steam) speelt blijkbaar niemand die meer on-line ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik liep toevallig net tegen dit filmpje aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tyoi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:06:

[afbeelding]

Edit:
In het kompas de scanner zie je ook nog een geel blokje met < en > eromheen, dat is het geslecteerde/je target schip. In het geval van bovenstaand plaatje ligt je target dus recht voor je, en een stukje hoger.
Dat is een mooie,.. toegevoegd aan de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Drumatiko schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:53:
Dat is een mooie,.. toegevoegd aan de TS!
Ik hoopte er stiekem al op 8)
RobV schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:51:
Ik liep toevallig net tegen dit filmpje aan.

[video]
Dat lijkt me echt mega wennen als je een 'standaard' HOTAS Joystick gewend bent. Ik zal dat ding direct mollen als ik wil jaw-en. Zou het wel eens willen proberen.

Edit:
Nvm, niet jaw-en, t'is een throttle.

[ Voor 54% gewijzigd door Tyoi op 31-10-2016 18:37 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad een hele mooie Tyoi!

Zo.. en nu naar huis... duurt nog even...maargoed.. tis niet alsof er NIKS BETERS GEBEURT!!....
euh.. sowwy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Tyoi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:29:

Dat lijkt me echt mega wennen als je een 'standaard' HOTAS Joystick gewend bent. Ik zal dat ding direct mollen als ik wil jaw-en. Zou het wel eens willen proberen.

Edit:
Nvm, niet jaw-en, t'is een throttle.
Lijkt mij een geweldige oplossing voor de drie thrusters, up/down, left/right, back/forward. Ik snap de mechaniek nog niet helemaal, maar volgens mij moet je er ook een pitch/roll mee kunnen besturen. Dan heb je dus je hele hand vrij voor andere knoppen. Zelf zou ik hem wel vsn metaal maken. Gefreesd Alu, hall effect sensors en zo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

hm die bol bovenop zou je inderdaad ook nog een 'extra' roll/yaw kunnen geven.. jammer dat ik nergens de 3d prints kan vinden van de beste jongen en dat iedereen hem gek maakt om het te kickstarteren (wat opzich geen slecht idee is, maar een injectionmall kost je snel 10k, tel daarbij nog de design kosten etc. op en met 50k steun draai je wellicht net break-even) ik zou dit idee lekker open gooien en met de 'community' verder bouwen :) Ik ga iig zelf is even wat proberen, leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ja idd. Baal nu enorm dat mn 3d -printer project al een tijdje stilligt. Dit is zeker iets wat zou na-apen. Zoals je zegt, uiteindelijk netjes met het nodige alu e.d.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik heb al best wat ervaring in deze shizzle, met name mijn joystick en rudder doen het super. Ik speel al 1 jaar met de sticks en ze zijn nog steeds niet kapot met uitzondering van een kleine dommigheid *kuch*. De precisie is prima. Nou ben ik voorlopig nog heel blij met deze setup, maar mocht ik mij gaan vervelen van de winter ga ik hier zeker werk van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

oh je kan het gewoon hier downloaden zo te zien heeft hij het project al een jaartje (of 2) los gelaten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
* Leutje kijkt naar zijn x52..
hmmzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Zijn ontwerp heeft 3 DOF, dus géén tilts. Onderstaand filmpje laat goed zien hoe de mechanica zou moeten zijn voor 6DOF.

Sorry als dit slightly off topic gaat. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobV schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:18:

Sorry als dit slightly off topic gaat. O-)
Welnee joh.. voor de 3d printers onder jullie is dit erg E"D related :P

Enuh... IK BEN THUIS!!!! nouja ik ben geland en ben nog niet thuis maar de missie is geslaagd en mevrouw is nog altijd HAPPY! :D

----
FDev heeft gezegt vandaag dat missies inderdaad te weinig betalen. Ze zeggen het uit te zoeken en het is waarschijnlijk bugged. Dus binnen nu en x weken kan men weer een sothis missie doen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Leutje op 31-10-2016 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Leutje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:00:
Enuh... IK BEN THUIS!!!! nouja ik ben geland en ben nog niet thuis maar de missie is geslaagd en mevrouw is nog altijd HAPPY! :D
Ik dacht dus even een tijdje dat je het echt over je eigen vrouw had :S

Nvm me |:(

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
ADIT Lewis port, prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyoi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:11:
[...]

Ik dacht dus even een tijdje dat je het echt over je eigen vrouw had :S

Nvm me |:(
LOL

De missie mevrouw was nog altijd happy :P Maar ze was ook blij weer thuis te zijn geloof ik....

---

Iemand dit dit vandaag nog ontcijferd krijgt van mij een pak stroopwafels!
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-2.discordapp.net/eyJ1cmwiOiJodHRwOi8vaS5pbWd1ci5jb20vdnJ4RVJ5SS5wbmcifQ.ikLZ6cdkmXs3eLxyqKNKTAVaIOY

Weer een clue uit het grote mystery topic van FD

[ Voor 30% gewijzigd door Leutje op 31-10-2016 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Leutje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

LOL

De missie mevrouw was nog altijd happy :P Maar ze was ook blij weer thuis te zijn geloof ik....
Ja, ik heb haar nog nooit zo opgelucht gezien. Ze sprak van een dollemansrit. Wat heb je met haar gedaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3 keer een ster van heel dichtbij bekeken? Interdicted uiteraard! Schade in totaal iets van 50.000 credits? Niks bijzonders dus?
Ik heb zeg maar normaal gevlogen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

zo guys ik heb elite dangerous ook aangeschaft omdat het fpsen wel op een gegeven moment eens afgewisseld mag worden met wat traden in een space sim.

nu ben ik mij aan het orienteren op het gebied van Hotas. Ik ben zelf denk ik van plan de Thrustmaster T flight erbij te halen. omdat dan denk de emersie toch nog wat beter is. Alleen vraag ik mij af of ik dan de juiste keuze maak.

volgens veel websites is de saitek X52 een bijna een-op-een kopie van de joysticks in game (andersom natuurlijk) alleen kost die al snel 100 euo+

nu is mijn vraag eigenlijk gericht aan de gebruikers van de T flight is die voorzien van voldoende knoppen of moet je voor bepaalde functies toch nog uitwijken naar het muis en toetsenbord? de fanmade guide is hier niet echt duidelijk over en geeft alleen maar een standaard config file voor de binds.

geld is geen issue maar als ik uit de voeten kan met een 50 euro stick tegenover een 100+ variant is dat natuurlijk mooi meegenomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beeksma
Wren schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:52:
Ik gebruik hier VoiceAttack voor: zodra ik 'Request dock' uitspreek, drukt een macro die knoppen automatisch voor mij in. :)

Mocht je interesse hebben in mijn Voice Attack profiel hoor ik het wel - hij is gebaseerd op deze, maar heb er nog een paar dingetjes aan toegevoegd (silent running, fire chaff, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had vandaag toevallig gepost dat ik een x52had :) een Pro wel te verstaan.
Het is inderdaad een 1 op 1 kopie van de stick in E:D. En een erg goede stick tot nu toe.
Ik neem aan dat je de T16000 bedoelt? Dat is op zich geen HOTAS. Maar er is een versie met een gashendel en dan heb je dus wel een HOTAS. Ik geloof dat hij rond de 120 EUR is
HOTAS is Hands On Thrust Accelerator System in het kort.
Toen ik E:D begon te spelen had ik binnen een week al de X52 in huis Dus ook met gashendel en knopjes)
Ik speel E:D al dik een jaar!

Als je alleen de T16000 aanschaft zal je toch nog op een andere manier gas moeten geven. Of voor de complete versie moeten kiezen. En geloof me, zoals rob het al zei vandaag (met zijn zelfbouw godlike rig) eenmaal een HOTAS en je wilt nooit meer anders!

----

Oeps. excuus! een x flight :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Splitinfinitive schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:49:
Ik ben zelf denk ik van plan de Thrustmaster T flight erbij te halen. omdat dan denk de emersie toch nog wat beter is. Alleen vraag ik mij af of ik dan de juiste keuze maak.
Ik denk van wel. Heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over. Tuurlijk, het is niet de hoogste kwaliteit (het blijft een plastic ding), maar de bouwkwaliteit is verder prima voor een leuke prijs. Daarnaast zitten er wat mij betreft meer dan voldoende knoppen op, zeker aangezien je in E:D knoppen kunt combineren. Heb deze in een voorgaand deel van dit topic als eens geplaatst, maar dit is ongeveer de layout die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZE7AX0H.jpg

EDIT: voor de duidelijkheid, dat is voor deze stick

[ Voor 8% gewijzigd door Beeksma op 31-10-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Leutje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:59:
Het is inderdaad een 1 op 1 kopie van de stick in E:D. En een erg goede stick tot nu toe.
Ik neem aan dat je de T16000 bedoelt? Dat is op zich geen HOTAS. Maar er is een versie met een gashendel en dan heb je dus wel een HOTAS. Ik geloof dat hij rond de 120 EUR is
Toen ik E:D begon te spelen had ik binnen een week al de X52 in huis Dus ook met gashendel en knopjes)

Als je alleen de T16000 aanschaft zal je toch nog op een andere manier gas moeten geven. Of voor de complete versie moeten kiezen. En geloof me, zoals rob het al zei vandaag (met zijn zelfbouw godlike rig) eenmaal een HOTAS en je wilt nooit meer anders!

----

inderdaad zag het inderdaad te laat. :P
Beeksma schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

Ik denk van wel. Heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over. Tuurlijk, het is niet de hoogste kwaliteit (het blijft een plastic ding), maar de bouwkwaliteit is verder prima voor een leuke prijs. Daarnaast zitten er wat mij betreft meer dan voldoende knoppen op, zeker aangezien je in E:D knoppen kunt combineren. Heb deze in een voorgaand deel van dit topic als eens geplaatst, maar dit is ongeveer de layout die ik gebruik:

[afbeelding]

EDIT: voor de duidelijkheid, dat is voor deze stick
en met de stick navigeer je dan ook gewoon tijdens docken e.d.? of is dit een combinatie van? want bij veel andere gebruiken ze zo'n kleine joystick op de joystick ( :+ )

En voor te beginnen is het denk ik wel een goede er kan altijd nog geupgrade worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Leutje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:59:

----

Ik dacht dat HOTAS Hands On Throttle And Stick betekende...?

[ Voor 47% gewijzigd door Tyoi op 31-10-2016 21:07 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tyoi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:07:
[...]

Ik dacht dat HOTAS Hands On Throttle And Stick betekende...?
HOTAS is een verzonnen afkorting. Dus dat kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Splitinfinitive schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:06:
en met de stick navigeer je dan ook gewoon tijdens docken e.d.? of is dit een combinatie van? want bij veel andere gebruiken ze zo'n kleine joystick op de joystick ( :+ )

En voor te beginnen is het denk ik wel een goede er kan altijd nog geupgrade worden.
Zodra ik m.b.v. VoiceAttack m'n landingsgestel uit zet, verandert de functie van de hat switch op m'n joystick van een vervanger van de pijltjestoetsen naar de besturing van de thrusters. Als je naar de afbeelding kijkt die ik zojuist postte, geeft de zwarte tekst aan wat de knoppen doen als je verder geen andere knoppen indrukt. De blauwe, rode en groene functies zijn wanneer je dus één van de verschillende de knoppen op de throttle ingedrukt houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Beeksma schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:14:
[...]

Zodra ik m.b.v. VoiceAttack m'n landingsgestel uit zet, verandert de functie van de hat switch op m'n joystick van een vervanger van de pijltjestoetsen naar de besturing van de thrusters. Als je naar de afbeelding kijkt die ik zojuist postte, geeft de zwarte tekst aan wat de knoppen doen als je verder geen andere knoppen indrukt. De blauwe, rode en groene functies zijn wanneer je dus één van de verschillende de knoppen op de throttle ingedrukt houdt.
hmm ik ga hem denk ik morgen eens bestellen, en dan kijken we hoe hij bevalt als ik het spel dan langer speel kunnen we altijd nog naar een saitek 52 pro of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Als je dan later een duurdere hotas gaat kopen (als) dan zou ik doorstappen naar de x56. Die is hands down een stuk beter dan de x52 pro (kheb beide, x52 pro staat na ruim 5 jaar trouwe dienst netjes opgeborgen in de kast).

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyoi? Leg eens uit a.u.b. waarom hij beter is? (stiekum ook naar gekeken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Splitinfinitive schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:24:
hmm ik ga hem denk ik morgen eens bestellen, en dan kijken we hoe hij bevalt als ik het spel dan langer speel kunnen we altijd nog naar een saitek 52 pro of zoiets :)
Denk dat dat een prima mindset is :) Zo heb ik het anderhalf jaar geleden ook aangepakt en hij doet het nog steeds prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Leutje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:37:
Tyoi? Leg eens uit a.u.b. waarom hij beter is? (stiekum ook naar gekeken :P)
Ofcourse I will oblige to answer your curiosity kind sir ;)

De base van de (x56) stick is een stuk groter, ik had altijd een probleem met de x52pro dat ik de stick moest vastzetten, met bijvoorbeeld plak-klitteband o.d. Dat probleem heeft de x56 niet. De stick is ook een stuk fijner kwa X en Y axis, het is een stuk fijnere 'control' dan de x52pro.Het helpt ook dat je een lichte veer er in kan zetten. Ik heb alle veren (in totaal 4) getest en hoe zwaarder je gaat, hoe meer je aan het 'vechten' bent met de stick. Ik moet wel bekennen dat na 5 jaar gebruik van de x52pro de speling er behoorlijk in zat hoor, dus mss met een splinternieuwe x52pro is dat wellicht minder erg en het verschil met de x56 minder groot. De jaw van de x56 is wel wennen, die is wat zwaarder vergeleken met de x52pro. Na een weekje gebruik ben je er wel aan gewend.

De throttle is een stuk beter dan die van de x52pro; meer knoppen, de analoge stick (super handig voor laterale en horizontale beweging in dogfights en landing) en het geheel ligt gewoon een stuk beter in de hand (voor mij). Het helpt ook een enorme hoop dat er geen knoppen meer op de stick zitten maar op de throttle, daarmee hoef ik niet meer mijn hand van de stick af te halen en zijn meeste knoppen binnen 'vingerbereik' van m'n linkerhand (de non-essentials een stukje verder). De knoppen die aan de achterkant van de throttle zitten zijn ook erg handig: Ik gebruik er 1tje voor F/A toggle, eentje in combinatie met een hatswitch voor navigatie in de panels, scrollwiel voor subsytem select en up/down switch voor heat sink en shield booster (of chaff). Ik zal als gewenst wel een keybinding plaatje van de HOTAS kunnen uploaden.

Het enigste minpunt wat ik had is de zwaarte/frictie van de throttle. De 'tention setting' werkt niet hetzelfde als in een x52pro. In de x52pro is het namelijk een soort van rubberen 0-ring die je simpelweg strakker aantrekt zodat de throttle zwaarder word. In de X56 zijn het 'sliders' die onder een viscoos vet zitten waar een slede tegenaan duwt. Het vet zorgt voor de frictie. De slede kan echter niet ver genoeg van de sliders af komen om compleet vrij van het vet te werken dus je hebt zelfs op de lichtste stand nog best wel wat kracht nodig. Het vet heeft de eigenschap om, als het warm is geworden door de throttle snel een paar keer op en neer te bewegen, een stuk soepeler te worden. Maar dit effect is na 10sec stilstand weer weg.

Ik heb het vet verwijderd en een beetje teflon erop gespoten, loopt nu lekker soepel.

Dat de throttle en de stick beiden een eigen usb kabel hebben is ook een (klein) pluspuntje, ik zat altijd te k*tten met die kabel, zo over m'n bureau heen. Software is nagenoeg gelijk aan de x52pro software, dus dat zal bekend overkomen.

Ik kan je de HOTAS zeker aanraden, maar dit soort dingen is altijd moeilijk zonder hem echt even in de handen gehad te hebben De HOTAS voelt gewoon een stuk degelijker, of, volwassener aan.

Je bent welkom om hem eens een handje te geven, maar geen idee of dat een trip waard is, lemme know.

Wat een lap tekst...

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor je review :P

Enkel, de eerste seconden van dit filmpje al....
YouTube: Saitek X-56 Rhino Review (Part 2) - FINAL VERDICT
Do not buy!.

mjah....
Nog maar eens over nadenken.

Toch bedankt voor je uitgebreide review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ja die gast heb ik ook gezien, zo cynisch als het maar kan. Hij basseert ook z'n volledige verdict op de 'losse wires' in de throttle. Ironisch genoeg is hij lyrisch enthousiast over zijn x52 pro terwijl die precies hetzelfde heeft. En ook nog eens in zowel de stick als de throttle. Vergelijken met de thrustmaster warthog en echte sticks in vliegtuigen is ook niet echt een vergelijking natuurlijk (gezien prijsverschil en kwaliteitverschil met de 'real thing').

Zijn probleem met de Z-axis waar hij tegen aan loopt kan ik ook niet beaamen, heb dit uitvoerig getest en heb dit probleem niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Tyoi op 31-10-2016 23:22 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja eigenlijk ben ik ook behoorlijk tevreden met mijn x52. Beetje een luxe probleem haha
Ik heb de x56 laten schieten omdat mijn 52 het zo lekker doet. Ik denk dat ik nu hetzelfde doe. Want het is toch aardig wat geld eigenlijk. Maar ik dacht... meer knoppen... ach je kent het wel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Leutje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:09:
[...]

HOTAS is een verzonnen afkorting. Dus dat kan ook ;)
Tja, elke afkorting wordt door iemand verzonnen, maar dit gaat toch een 50-tal jaartjes terug en betekent wel degelijk Hands On Throttle And Stick :
Wikipedia: HOTAS

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Brb, Even mijn source in mekaar meppen!

Ik had het blijkbaar vaut! :D maar een dik jaar geleden wist ik geeneens wat een hotas was! Verkeerde regel zat dus in mijn koppie! Sowwy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Yoehoe ben op Jagues aangekomen en heb 9 miljoen verdient aan discovery, ja sommige first discovery ook. Dat vind ik wel heel gaaf dat je ergens een planeetje scanned en zolang dit spel gespeeld wordt er commander thesiren bij blijft staan terwijl ik toch een rechte route van de bubble naar Jaques heb gemaakt.
Ondertussen heb ik nu ook al een beetje paladium gemined en zal daar deze week nog een paar uurtjes in steken. Waarschijnlijk zullen de komende weken nog meer community missions rond
Jaques zijn dus ik blijf voorlopig even hangen 22k lichtjaar heb ik met anaconda gedaan met 22.49 ly sprongetjes max.

Ik had om 4 uur vanochtend ook al aangekomen kunnen zijn als jumps in je dromen ook meetelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Splitinfinitive schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:49:
zo guys ik heb elite dangerous ook aangeschaft omdat het fpsen wel op een gegeven moment eens afgewisseld mag worden met wat traden in een space sim.

nu ben ik mij aan het orienteren op het gebied van Hotas. Ik ben zelf denk ik van plan de Thrustmaster T flight erbij te halen. omdat dan denk de emersie toch nog wat beter is. Alleen vraag ik mij af of ik dan de juiste keuze maak.

volgens veel websites is de saitek X52 een bijna een-op-een kopie van de joysticks in game (andersom natuurlijk) alleen kost die al snel 100 euo+

nu is mijn vraag eigenlijk gericht aan de gebruikers van de T flight is die voorzien van voldoende knoppen of moet je voor bepaalde functies toch nog uitwijken naar het muis en toetsenbord? de fanmade guide is hier niet echt duidelijk over en geeft alleen maar een standaard config file voor de binds.

geld is geen issue maar als ik uit de voeten kan met een 50 euro stick tegenover een 100+ variant is dat natuurlijk mooi meegenomen. :)
Ik ben uiterst tevreden met het 50 euro model. Er zitten een soort ctrl en shift knopoen op, dat maakt dat je ongeveer 40 knoppen hebt ofzo. Bouwkwaliteot van de duurdere is ongewtijfeld beter maar sit voldoet voor moj.
Ik heb handige keymaps gevonden, die je ook kunt printen om een en ander te leren.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik kwam het volgende plaatje ook gisteren tegen, bij het zoeken naar scanners en kompassen. Misschien ook handig:

Afbeeldingslocatie: http://www.entyoiable.nl/docking_small.png
*Aanklikken voor groot plaatje*

Voor de CMDR's die het (nog) niet weten: Houd rechts (groene lampen) aan bij docking en undocking. Maakt niet mega veel uit in solo maar wel in drukke stations in open en mobius.

Disclaimer: Ik ben niet alleen maar op zoek naar plaatjes voor de TS ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tyoi op 01-11-2016 08:48 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Boefmans schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:37:
[...]

Ik ben uiterst tevreden met het 50 euro model. Er zitten een soort ctrl en shift knopoen op, dat maakt dat je ongeveer 40 knoppen hebt ofzo. Bouwkwaliteot van de duurdere is ongewtijfeld beter maar sit voldoet voor moj.
Ik heb handige keymaps gevonden, die je ook kunt printen om een en ander te leren.
Welk model is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

In mijn 'delta throttle' zoektocht vond ik ook nog deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tAd4GOd.jpg
youtube video in actie
Ik vind dit ook wel een goed concept, geeft je beide handen controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
CT schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:57:
In mijn 'delta throttle' zoektocht vond ik ook nog deze:
[afbeelding]
youtube video in actie
Ik vind dit ook wel een goed concept, geeft je beide handen controle.
Waanzinnig gaaf! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Een paar maanden geleden was ik net begonnen met Elite Dangerous en zat ik met hetzelfde te worstelen. Muis + toetsenbord was het net niet voor mij, maar een HOTAS kopen is prijzig. En toen had ik ook nog geen idee of Elite een blijvertje zou zijn. Vanwege de (in mijn beleving vele) negatieve reviews over de Saitek HOTAS producten ben ik op zoek gegaan naar wat anders. De Thrustmaster Warthog schijnt voornamelijk geschikt te zijn voor vliegtuig sims, niet space sims. Er zijn veel lovende reviews te vinden over CH products. Zij maken besturingsmechanismen voor bijvoorbeeld landbouwvoertuigen en bouwvoertuigen, en gebruiken deze kennis ook voor controllers in de gamewereld. Ziet er niet sexy uit, maar gaat verschrikkelijk lang mee.

Uiteindelijk ben ik voor de combi van een Thrustmaster T16000M in met een CH products Pro Throttle gegaan. De throttle omdat er heel veel knopjes op zitten, de stick omdat die relatief goedkoop was.

Een HOTAS voegt heel veel toe aan de immersie in het spel. Echter heeft het wel een behoorlijke learning curve. Het vliegen zelf had ik vrijwel direct onder controle, daar lag het niet zo aan. Het moeilijks is het begrijpen van de meegeleverde software, het mappen van functies aan alle knoppen en de gemapte functies te leren gebruiken in het spel. Maar, wanneer je dat eenmaal doorhebt en je een spel voor jou helemaal perfect hebt geconfigureerd met je HOTAS, dan is je spelervaring om te :9~ ! Ik wil nu echt nooit meer terug naar tobo + muis voor Elite, en ik zal dat ook niet willen voor Star Citizen. 8)

Voor gamers met een beperkt budget die voor het eerst een HOTAS uit willen proberen zou ik nu iets als de T16000M FCS aanbevelen. Niet te duur, wel veel knoppen (die op de basis van de stick zal je dan nauwelijks gebruiken). Als de throttle net zo goed is als de stick dan is deze set perfect om uit te proberen of het wat voor je is.

Overigens zijn er ook steeds meer gamers die vinden dat je een space sim het beste kan spelen met twee sticks (dus geen throttle). Ze zeggen dat ze dan meer controle over hun scip ervaren. Persoonlijk lijkt het me niet handig, je moet altijd kracht uitoefenen voor 'gas vooruit'. Dat heb je niet met een throttle. Belangrijkste is dat je iets uitzoekt wat voor jezelf het handigst is 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik denk degene die een 2e stick voor de throttle kant handig vinden, een HOTAS hebben gebruikt zonder een analoge stick aan throttle (zoals de x56 heeft). Met die analoge stick zie ik persoonlijk niet meer de toegevoegde waarde voor een volledige 'throttle stick' in. Maar goed, alles heeft een voor en nadeel en een voorkeur ;)

T'is ook zo jammer dat er zoveel mensen afgeschrikt worden door een malloot persoon op o.a.youtube die een product niet goed vind. Ik kan mij zo niet vinden in de negatieve reviews van meerdere saitek producten. En ik heb er een hoop van staan/gehad/getest. Ik heb ook een tijd zitten googlen/youtuben voordat ik bijvoorbeeld de x56 kocht. Bang gemaakt door mensen die gelijk schreeuwen "Niet kopen! Niet kopen! Want euh... ja dit!".

Sorry, moest er ff uit... :/

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Sorry dat ik het gesprek over HOTAS heb onderbroken maar het is me eindelijk gelukt eens in een High Res site wat bounty mee te pakken en dat tikt voor een beginner inderdaad aardig aan. Ik heb ook een K warrant scanner aangeschaft maar het is lastig te bepalen of dit nu echt meer oplevert omdat de bounties per keer dat ik er ben zo verschillen. zonder scanner soms 30k, 50, dan weer 10 en heel soms 100k. Ik heb niet echt kunnen merken hoeveel verschil die scanner dan maakt.

Vraagje: hoeveel raden jullie aan dat ik ong,. spaar voor een cobra met uitrusting? Ik zit nu rond de 500k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Als ik even snel een viper mk3 in elkaar knutsel dan kom ik op een totaalprijs van 8 miljoen...

Je zou eventueel wat meer naar een kalere loadout kunnen gaan, dan kom je op zoiets uit. Maar das nog steeds 5.5mil+

Is een eagle niet een betere eerste schip-hop-keus? (vraag ik ook aan mede CMDR's).

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Maar dan neem je zoveel mogelijk A-klasse... Daaronder is ook prima om een Cobra te nemen, niet alles moet in eerste instantie direct A-klasse zijn om er mee overweg te kunnen. Het is altijd beter dan een sidewindertje.
Pak die bovenstande links en tune die zodat ze binnen je beoogde budget passen
En vergeet niet dat de verzekering oploopt, dus zorg dat je méér hebt dan het bedrag waarvoor je een schip koopt (site geeft ook de premie op)

De scanner scant of een target nog bounties open heeft staan die de normale scan niet vrijgeeft. Dat kan dus alles zijn binnen 0cr en alles daarboven.... Daarom weet je nooit wat de KWS oplevert. Het basisbedrag zonder KWS is over het algemeen ongeveer hetzelfde, een paar duizend cr voor een sidewinder tot tegen de 200k cr voor een Anaconda. Daar bovenop komt een bedrag van de KWS.
Bijkomend "nadeel" van de KWS is dat deze bounties oplevert die overal uit kunnen staan en vaak dus ook in specifieke systemen opgehaald moeten worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 01-11-2016 10:15 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 122 Laatste