Je hebt helemaal gelijk maar zo vaag is het ook. Tutorials heb ik doorlopen hoor maar bij het beginpunt keek ik naar missions maar toen werd me verteld dat er op dat moment geen missies beschikbaar waren. Normaliter zou ik de kant op gaan van bounty hunten etc maar ik heb gemerkt dat dat nog best pittig is dus een beetje minen etc is misschien niet zo stom.SnoeiKoei schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:22:
[...]
Dat is wel een héél erg algemene vraag. Maar ik zou eens beginnen met de tutorials zodat je het vliegen, supercruise, hyperjumps, landen, docking permission etc onder de knie krijgt.
Zit je nog in het systeem waar je bent begonnen? LHS 3447 volgens mij. Ik heb van het weekend wel even tijd om naar je toe te komen met een combat schip, kunnen we even kijken of er een low res site is waar we een beetje sidewinders en eagles kunnen afknallen.Wren schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:07:
Je hebt helemaal gelijk maar zo vaag is het ook. Tutorials heb ik doorlopen hoor maar bij het beginpunt keek ik naar missions maar toen werd me verteld dat er op dat moment geen missies beschikbaar waren. Normaliter zou ik de kant op gaan van bounty hunten etc maar ik heb gemerkt dat dat nog best pittig is dus een beetje minen etc is misschien niet zo stom.
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Welnee, meteen voor de Anaconda's gaan!Tyoi schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:14:
[...]
Zit je nog in het systeem waar je bent begonnen? LHS 3447 volgens mij. Ik heb van het weekend wel even tijd om naar je toe te komen met een combat schip, kunnen we even kijken of er een low res site is waar we een beetje sidewinders en eagles kunnen afknallen.
Haha, thanksTyoi schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:14:
[...]
Zit je nog in het systeem waar je bent begonnen? LHS 3447 volgens mij. Ik heb van het weekend wel even tijd om naar je toe te komen met een combat schip, kunnen we even kijken of er een low res site is waar we een beetje sidewinders en eagles kunnen afknallen.
Kan makkelijk. Wat ik eerder altijd deed was naar een highres belt gaan en dan in de buurt van de politie blijven hangen. Die gaan continue achter wanted prooien aan. Als je geluk hebt zit je bij een Anaconda van de politie en kun je gemakkelijk meevechten met de grootste schepen zonder dat je direct het middelpunt van de belangstelling bent. Wel pas beginnen te schieten als de politie dat heeft gedaan, anders krijg je een bountyen ben je alsnog de klos (en goed
). Op die manier kun je prima in je sidewinder de bounty voor een Anaconda binnenhalen.
Alleen even opletten dat zo'n grote jongen zich niet ineens vol op jou stort, maar in je cobra/sidewinder kun je snel genoeg ontsnappen.
Als je dan nog een warrantscanner hebt en je bent snel genoeg kun je nog even snel de bounties scannen - voor de cops hun ding gedaan hebben - en levert het nog meer op.
Werkt niet als een NPC al bijna kapot is - dan deel je niet meer mee in de opbrengst - maar de grens daarvoor weet ik niet.
En pas op dat je de cops niet raakt (of een niet wanted NPC), want als je én een enemie én de cops achter je aan krijgt
Alleen even opletten dat zo'n grote jongen zich niet ineens vol op jou stort, maar in je cobra/sidewinder kun je snel genoeg ontsnappen.
Als je dan nog een warrantscanner hebt en je bent snel genoeg kun je nog even snel de bounties scannen - voor de cops hun ding gedaan hebben - en levert het nog meer op.
Werkt niet als een NPC al bijna kapot is - dan deel je niet meer mee in de opbrengst - maar de grens daarvoor weet ik niet.
En pas op dat je de cops niet raakt (of een niet wanted NPC), want als je én een enemie én de cops achter je aan krijgt

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 28-10-2016 11:03 ]
Is dat 1b of 1b a? Ik heb nl. gisteren op 1b rondgevlogen, maar daar zag ik niets. Wel met de opmerking dat ik naar synuefe xr-h d11-102 1b ben gevlogen en niet naar synuefe xr-h d11-112 1b (opmerking van azteke)
Nee, dat moet nog gefixt worden.Boefmans schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:04:
jah maar die zouden ze net gefixed hebben...
https://forums.frontier.c...50&viewfull=1#post4692250
(gepost nadat de patch van gisteren al uit was, in het patch notes topic).
1b.celshof schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:39:
[...]
Is dat 1b of 1b a? Ik heb nl. gisteren op 1b rondgevlogen, maar daar zag ik niets. Wel met de opmerking dat ik naar synuefe xr-h d11-102 1b ben gevlogen en niet naar synuefe xr-h d11-112 1b (opmerking van azteke)
[ Voor 30% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-10-2016 11:58 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik ben d'r zelf nog niet geweest maar onderin de post staan de volgende coordinaten: -128.96 -31.78 op synuefe xr-h d11-112 1b synuefe xr-h d11-102 1b
6) You just checked it.
Coördinaten moet je omdraaien (was lon/lat sinds 2.2 zoals je meldt, na de patch van gisteren weer lat/lon)Tyoi schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:57:
Ik ben d'r zelf nog niet geweest maar onderin de post staat de volgende coordinaten: -128.96 -31.78 op synuefe xr-h d11-112 1b synuefe xr-h d11-102 1b
Dus: -31.78 / -128.96
Ah handig...ik was afgelopen week voor het eerst naar een navigatiepunt gegaan, en ik kreeg het maar niet voor elkaar om naar de juiste coordinaat te gaan. elke keer als ik de goede kant op ging sprong ineens alles om. Bleek dat toen ik de coordinaten omdraaide ik inderdaad wel op de juiste plek kwam. Heel handig dat t nu aangepast is met de Beta en dat ik dat ook weet, want dan ws ik de volgende keer wéér verkeerd gegaan!
[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 28-10-2016 12:13 ]
Had het probleem wel toen ik overstapte naar een schip zonder fighters. Dan gooit ie de co piloot er ook uit.stefijn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:55:
[...]
Gisteren kwam ik terug in een station na een tripje met een active co-piloot, maar toen ik weer vertrok bleek hij niet meer active te zijn en moest ik m in een station zelf opnieuw weer activeren. Wordt een co-piloot automatisch gedeactiveerd bij de eerstvolgende landing?
Beetje jammer als je later weer met fighters op pad gaat en er buiten achter komt dat je je fighters nie kan gebruiken .
Ik ben ziek geloof ik haha al een hele voormiddag zonder Elite
Maar heb al wel een berg werk verzet voor school.
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Nee. Dat klopt niet.stefijn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:58:
Wel pas beginnen te schieten als de politie dat heeft gedaan, anders krijg je een bountyen ben je alsnog de klos (en goed).
Pas beginnen met schieten wanneer je scan voltooid is en je 'WANTED' ziet staan.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
En dan nog specifieker: WANTED in het linker (target) paneeltje, niet aan de rechterkant!RobV schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:34:
[...]
Nee. Dat klopt niet.
Pas beginnen met schieten wanneer je scan voltooid is en je 'WANTED' ziet staan.
6) You just checked it.
Naja.. wanted voor 600cr of 6000 credits maakt voor de NPC's helaas niks uit.Tyoi schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:40:
[...]
En dan nog specifieker: WANTED in het linker (target) paneeltje, niet aan de rechterkant!
600cr bounty, komt er een sidewinder op me Corvette af.
Zucht... *zap*
Vaak (zoals met bovengenoemde coördinaten) kun je wel direct zien als het verkeerd om staat, want de latitude (hoe noordelijk / zuidelijk je zit) gaat van -90 (graden) = zuidpool via 0 (evenaar) tot +90 (noordpool). Longitude gaat uit van een arbitraire nulmeridiaan en gaat van 0 richting -180 graden als je richting het westen gaat en van 0 richting +180 als je naar het oosten vliegt.stefijn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:13:
Ah handig...ik was afgelopen week voor het eerst naar een navigatiepunt gegaan, en ik kreeg het maar niet voor elkaar om naar de juiste coordinaat te gaan. elke keer als ik de goede kant op ging sprong ineens alles om. Bleek dat toen ik de coordinaten omdraaide ik inderdaad wel op de juiste plek kwam. Heel handig dat t nu aangepast is met de Beta en dat ik dat ook weet, want dan ws ik de volgende keer wéér verkeerd gegaan!
Precies zoals op deze aardbol dus:

Exact dezelfde afbeelding had ik erbij gehaald op een gegeven moment (om te concluderen dat mijn bedoeling klopte), maar het duurde even voor ik in de gaten had dat ik de coordinaten om moest draaien. Je hebt buiten een kompas geen enkele aanduiding waar je zit. Toen ik uitendelijk over de evenaar ging vliegen (uitgaande van de baan van de planeet) om eerst de LON goed te zetten kwam ik erachter dat ik ze om moest draaien.
@Rob, ik meende, maar het is even geleden dat ik in een ressite aan het schieten was, dat je ook kunt gaan knallen op het moment dat een cops iemand aan het bevechten zijn? Nou ja, daar kom je vanzelf wel achter
@Rob, ik meende, maar het is even geleden dat ik in een ressite aan het schieten was, dat je ook kunt gaan knallen op het moment dat een cops iemand aan het bevechten zijn? Nou ja, daar kom je vanzelf wel achter
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 28-10-2016 13:15 ]
"Micheal Brooks: Head Honcho at FDev ; I usually expect you guys to find things quickly, it's when you don't that I start to worry :-) Besides this is just the first step...
Michael"
Er is genoeg te vinden
Overigens sorry als ik het verkeerd geschreven heb. Dat merk ik nu pas
Michael"
Er is genoeg te vinden
Overigens sorry als ik het verkeerd geschreven heb. Dat merk ik nu pas
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Nieuwe shipkits!
https://www.frontierstore...xtras.html?extra_type=203
OMG de Vulture
OMG de Vulture
[ Voor 17% gewijzigd door Tyoi op 28-10-2016 13:43 ]
6) You just checked it.
Denk je na een paar honderd ly wat rust te vinden, is het een drukte door al die toeristen...

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
LOL! Asp shipkit is already MINE!Tyoi schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:41:
Nieuwe shipkits!
OMG de Vulture
Ik ben blij dat ik geen vulture heb
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Nice.... Hmm...misschien eens een paintjob voor mijn Anaconda of zo, maar dat vind ik wel weer genoeg dan 
Binnenkort hier eens kijken denk ik
http://www.sciencemag.org..._campaign=etacarinae-8644
Binnenkort hier eens kijken denk ik
http://www.sciencemag.org..._campaign=etacarinae-8644
Toch weer even een berichtje waarom mijn Dora lekker stof staat te verzamelen en mijn Asp echt mijn favoriet is

497m/s!!
Dit is heerlijk om over planeten te knallen. Oppervlakte scanning gaat zo veel sneller. Hij is bewapend. (niet gigantisch maar toch) En kan nog altijd 42.73 ly ver springen.
88 ton vervoeren of een hoop passagiers. Ik denk dat dit toch wel mijn ultimate alleskunner is.

497m/s!!
Dit is heerlijk om over planeten te knallen. Oppervlakte scanning gaat zo veel sneller. Hij is bewapend. (niet gigantisch maar toch) En kan nog altijd 42.73 ly ver springen.
88 ton vervoeren of een hoop passagiers. Ik denk dat dit toch wel mijn ultimate alleskunner is.
Ziet er iig super tof uit! Wat is die EGX decal? Enne... mss een loadout linkje? Neem aan dat je alles hebt gepimped met engineermods?Leutje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:59:
Toch weer even een berichtje waarom mijn Dora lekker stof staat te verzamelen en mijn Asp echt mijn favoriet is
[afbeelding]
497m/s!!
6) You just checked it.
Wat zijn de specs? Alles lvl5 geupgrade? Ik vind dat standaard Asp al super vliegen (niet eens alles A)
[ Voor 44% gewijzigd door Stefke op 28-10-2016 16:07 ]
EXG Decal is een gift van E:D Niet te verkrijgen
(jammer joh!)
Level 5 upgrade voor de thrusters (good roll)
Level 5 upgrade voor de FSD bij mevrouw Farseer (ook goede rol
)
Loaduit link? (nah.. 3a shild. enzo.. niks bijzonders)
Voor de rest is er met de Asp weinig gebeurt.
Mijn Python daarintegen heeft zo'n beetje alles op lvl 4/5
(sommige gaan domweg niet verder als lvl 4)
Level 5 upgrade voor de thrusters (good roll)
Level 5 upgrade voor de FSD bij mevrouw Farseer (ook goede rol
Loaduit link? (nah.. 3a shild. enzo.. niks bijzonders)
Voor de rest is er met de Asp weinig gebeurt.
Mijn Python daarintegen heeft zo'n beetje alles op lvl 4/5
[ Voor 7% gewijzigd door Leutje op 28-10-2016 16:12 ]
Hah wat een genot is het om in zo'n kleine Imperial Fighter te vliegen zeg :P! De thrusters mogen dan wat zwak zijn, maar man wat een vermogen heeft dat ding als je de boostknop indrukt. Tot noch toe alleen wat SRV bestuurders de stuipen op het lijf gejaagd, maar ik ga zeker met dat ding bounty hunten 
Alleen de controle van de peperdure Anaconda overdragen aan een NPC maakt me een beetje terughoudend, zeker in de buurt van meteorieten
Alleen de controle van de peperdure Anaconda overdragen aan een NPC maakt me een beetje terughoudend, zeker in de buurt van meteorieten
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Misschien kan iemand mij hier helpen?
Heb die Eagle Variant pack aangeschaft via Steam. Er staat ook "geinstalleerd" als DLC in het lijstje, maar ik vind de spullen nergens terug in outfitting.
De productcode activeren via de frontier store gaat ook niet...
Heb die Eagle Variant pack aangeschaft via Steam. Er staat ook "geinstalleerd" als DLC in het lijstje, maar ik vind de spullen nergens terug in outfitting.
De productcode activeren via de frontier store gaat ook niet...
Ten eerste even uit E:D loggen. Daarna er weer in.
Je ziet de producten wel in E:D? Zo ja, Installeren bij "livery' in het outfitting gedeelte.
Voor een spoiler (kijk ons eens 18 zijn Yo!) moet je helemaal naar beneden scrollen. De rest van de producten oeten daar ook staan
Je ziet de producten wel in E:D? Zo ja, Installeren bij "livery' in het outfitting gedeelte.
Voor een spoiler (kijk ons eens 18 zijn Yo!) moet je helemaal naar beneden scrollen. De rest van de producten oeten daar ook staan
Nee, ik zie ze niet in E:D. Dat is dus het probleem.Leutje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:04:
Ten eerste even uit E:D loggen. Daarna er weer in.
Bij mijn eerste aankoop ooit heb ik daar een ticket voor aangemaakt. Ik had hetzelfdde namelijk.
Voor ik werd geholpen was het probleem opgelost en kon ik ze alsnog selecteren.
Mischien tijd voor een ticket? ik denk dat Frontier hier je beter mee helpen kan
Mischien tijd voor een ticket? ik denk dat Frontier hier je beter mee helpen kan
Voor degenen die de alien site willen vinden, hier een visuele guide voor wanneer je bij de juiste planeet aan bent gekomen:

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Al gedaanLeutje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:14:
Bij mijn eerste aankoop ooit heb ik daar een ticket voor aangemaakt. Ik had hetzelfdde namelijk.
Je probeert niet toevallig ze op een Imperial Eagle te frotten hè? Frontier kennende krijgt die ooit een eigen kit.EliteGhost schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:24:
[...]
Al gedaanhoopte dat ik gewoon iets was vergeten na een 11 urige werkdag en dat iemand me eraan zou herinneren
Elite Dangerous helaas niet in de aanbieding bij Steam.
Nu aan het downloaden.
Nu aan het downloaden.
There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't
Welkom, herr_tolherr_tol schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:39:
Nu aan het downloaden.
Ik ben moe, niet achterlijk... denk ikSnoeiKoei schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:28:
[...]
Je probeert niet toevallig ze op een Imperial Eagle te frotten hè? Frontier kennende krijgt die ooit een eigen kit.

Maar, nee. Ik probeer ze op een standaard eagle te monteren. De Imp. Eagle is al mooi genoeg. In de trailer zag ik ook een ship kit voor de Python: gadverdamme wat lelijk

Oh en Leutje, op mijn 18e had ik nog geen auto om een spoiler op te monteren dus.. even inhalen met een ruimteschip!
[ Voor 11% gewijzigd door EliteGhost op 28-10-2016 20:10 ]
EliteGhost schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:07:
[...]
Ik ben moe, niet achterlijk... denk ik![]()
Maar, nee. Ik probeer ze op een standaard eagle te monteren. De Imp. Eagle is al mooi genoeg. In de trailer zag ik ook een ship kit voor de Python: gadverdamme wat lelijk

Was ook maar een grapje, niks aan de hand hoorSnoeiKoei schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:13:
[...]
ik ging er niet van uit dat je achterlijk was... maar ik kan me de klachten op het Frontierforum nog herinneren toen bleek dat Asp Explorer paint jobs niet bleken te kunnen worden gebruikt op Asp Scouts (en idem voor de Diamondbacks, Federal ...ships, Vipers etc). Je weet maar nooit he.
EliteGhost schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:27:
[...]
Was ook maar een grapje, niks aan de hand hoor
Ik hoop dat je je eagle kit aan het werk krijgt. Als het net zo gaat als met bobbleheads maar bv ook decals van ranks dan duurt het soms ff voordat je ze in het spel ziet verschijnen.
T'was weer een avondje touristen rondzeulen. Take me here, take me here... toch 4M erbij.
Mooi man! Ik heb ook de knoop doorgehakt: die Anaconda laat ik vooralsnog achterwege. Gisteren even een level 4 FSD Range upgrade bij elkaar gesprokkeld en aan een nieuwe exploratietocht begonnen in mijn nieuwe gouden Asp! Niet zo snel als de jouwe, maar met een topsnelheid van 410 m/s en een jump range van ruim 40 ly een stuk beter dan mijn vorige exemplaar.Leutje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:59:

Ga nu op mijn dooie gemakje mijn eigen editie van de Distant Worlds expeditie afleggen... Wish me luck!
Good luck cmdr o7
Ik heb echt al de hele avond het probleem dat als ik op ESC druk om het main menu te openen, dit wel tot 30 seconden duurt. Best wel irritant.
Trouwens, NPC gebruiken zeker weten co-pilots/fighters. Al een keertje op een NPC conda en een dropship tegengekomen vanaaf. Ik denk trouwens ook dat alleen powerplant targeten en uitschakelen niet meer 100% full proof methode is. Kan toch zweren dat ik dat bij die Anaconda had gedaan maar na een klein tijdje had ie weer 1%. Misschien dat NPC's nu ook reboot en repair kunnen?
Wat is die vulture shipkit trouwens idioot cool
Super happy mee. Nu nog de Python.
Trouwens, NPC gebruiken zeker weten co-pilots/fighters. Al een keertje op een NPC conda en een dropship tegengekomen vanaaf. Ik denk trouwens ook dat alleen powerplant targeten en uitschakelen niet meer 100% full proof methode is. Kan toch zweren dat ik dat bij die Anaconda had gedaan maar na een klein tijdje had ie weer 1%. Misschien dat NPC's nu ook reboot en repair kunnen?
Wat is die vulture shipkit trouwens idioot cool
6) You just checked it.
Mooi plaatje,Beeksma! En veel succes met je expeditie!Beeksma schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:44:
[...]
Mooi man! Ik heb ook de knoop doorgehakt: die Anaconda laat ik vooralsnog achterwege. Gisteren even een level 4 FSD Range upgrade bij elkaar gesprokkeld en aan een nieuwe exploratietocht begonnen in mijn nieuwe gouden Asp! Niet zo snel als de jouwe, maar met een topsnelheid van 410 m/s en een jump range van ruim 40 ly een stuk beter dan mijn vorige exemplaar.
[afbeelding]De EGX decal heb ik ook, maar die viel een beetje weg op dat goud.
Ga nu op mijn dooie gemakje mijn eigen editie van de Distant Worlds expeditie afleggen... Wish me luck!
YEAH! Python!!Tyoi schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:59:
Wat is die vulture shipkit trouwens idioot coolSuper happy mee. Nu nog de Python.
Python? Dat is toch zo'n attractie in de Efteling?
Good luck 
Ik ben nu op Vanth, één van de maantjes in het buitengebied van Sol. Volgens de kaart 0,00g (dus erg weinig
), is ook maar een klein bolletje. Bij het rondrijden merk je het niet heel erg, het is niet zo dat je daar ineens een kilometer de lucht in kunt vliegen, maar ik schoot net een resource kapot, maar de materials vliegen de lucht in en komen niet meer neer
tenminste, ik wacht al een minuut en ze vliegen nog steeds 
Terwijl ik zelf eigenlijk bijna net zo hard neerknal als elders....
Ik ben nu op Vanth, één van de maantjes in het buitengebied van Sol. Volgens de kaart 0,00g (dus erg weinig
Terwijl ik zelf eigenlijk bijna net zo hard neerknal als elders....
Hatseflats! 
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Tuurlijk Hatseflats... Maar er wel een paar uur voor moeten editen
+1 alweer!
Oeh...

3 nieuwe Decals

3 nieuwe Decals
Hoe wat waar?Leutje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 07:12:
Oeh...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3 nieuwe Decals
Ik ben ook wezen snuffelen op die ancient civilization site, ik mis nog een gamma beacon denk ik (heb wel alpha, beta, delta en epsilon), en ook vond ik blauwe 'aders' onder rotsen die je weg kon schieten. Ik ga straks ff in solo kijken, ik vermoed dat er dan meer te vinden is
[ Voor 7% gewijzigd door daPet op 29-10-2016 10:06 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
De Asp is by far het leukste voertuig om mee te verkennen; het kan in supercruise snel draaien, het bijtanken gaat super snel en mijn god wat is die cockpit gaaf in VR.Beeksma schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:44:
[...]
Mooi man! Ik heb ook de knoop doorgehakt: die Anaconda laat ik vooralsnog achterwege. Gisteren even een level 4 FSD Range upgrade bij elkaar gesprokkeld en aan een nieuwe exploratietocht begonnen in mijn nieuwe gouden Asp! Niet zo snel als de jouwe, maar met een topsnelheid van 410 m/s en een jump range van ruim 40 ly een stuk beter dan mijn vorige exemplaar.
[afbeelding]De EGX decal heb ik ook, maar die viel een beetje weg op dat goud.

Mooie decals, hopelijk kunnen we ze in de toekomst ook zelf ontwerpen zodat we een eigen logo kunnen maken voor de groepLeutje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 07:12:
Oeh...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3 nieuwe Decals
Welkom! Je kunt je hier registreren.herr_tol schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:39:
Nu aan het downloaden.
[ Voor 25% gewijzigd door Drumatiko op 29-10-2016 10:56 ]
Dit is weer een beloning van FD. Als je niet mee gedaan hebt aan powerplay games (waardooor Yuri Grom gekozen is) krijg je ook niks
Elke power die je supporte kreeg je een decal voor. Vandaar mijn 3 Decals! (ook al dacht ik zelf maar 2)
Ah zo. Nou, jammer danLeutje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:57:
[...]
Dit is weer een beloning van FD. Als je niet mee gedaan hebt aan powerplay games (waardooor Yuri Grom gekozen is) krijg je ook niks
Elke power die je supporte kreeg je een decal voor. Vandaar mijn 3 Decals! (ook al dacht ik zelf maar 2)
In de community goal voor Colonia staat het brengen van mined Palladium.
Moet dan ook echt zelf-gemined spul zijn, of kun je het kopen en brengen?
Moet dan ook echt zelf-gemined spul zijn, of kun je het kopen en brengen?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Wordt dat ergens van te voren aangegeven? Want als ik dat had geweten dan had ik er ook even een tijdje moeite voor gedaanLeutje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:57:
[...]
6) You just checked it.
Ik deed ook niet aan powerplay. Het waren CG's en achteraf werd gezegd "JULLIE KRIJGEN DECALS!" dus tja.. van te voren was het ook niet medegedeeld.
Voor elke power die je supporte kreeg men een Decal. Dus vandaar 3 stuks
Over het algemeen worden decals gegeven aan mensen die het niet verwachten. Fuelrats bijvoorbeeld. Of mensen die de Distand Worlds expeditie hebben volbracht. (die 2 heb ik dus ook niet lol) OF aan mensen die bij EXG zijn geweest en hun naam hebben achter gelaten.
Ik denk dat Canonn binnenkort er ook 1 krijgt. Canonn is de community science gemeenschap met een eigen site!
----
Overigens die CG's betaalde eigenljk niks. Je moest wel een Power suporten. En in mijn eerste plaats stond SEPP. Maar die deeed in het begin niet mee dus vandaar Wolves of Jonai. Later bleek dat SEPP het alleen niet ging redden tgenover de russen met hun Juri Grom en werd gezegt door O.A. Gallcop (mijn 3de) dat ze SEPP volledig gingen steunen. Dit verklaarde mijn3de Decal
Voor elke power die je supporte kreeg men een Decal. Dus vandaar 3 stuks
Over het algemeen worden decals gegeven aan mensen die het niet verwachten. Fuelrats bijvoorbeeld. Of mensen die de Distand Worlds expeditie hebben volbracht. (die 2 heb ik dus ook niet lol) OF aan mensen die bij EXG zijn geweest en hun naam hebben achter gelaten.
Ik denk dat Canonn binnenkort er ook 1 krijgt. Canonn is de community science gemeenschap met een eigen site!
----
Overigens die CG's betaalde eigenljk niks. Je moest wel een Power suporten. En in mijn eerste plaats stond SEPP. Maar die deeed in het begin niet mee dus vandaar Wolves of Jonai. Later bleek dat SEPP het alleen niet ging redden tgenover de russen met hun Juri Grom en werd gezegt door O.A. Gallcop (mijn 3de) dat ze SEPP volledig gingen steunen. Dit verklaarde mijn3de Decal
[ Voor 24% gewijzigd door Leutje op 29-10-2016 13:18 ]
Ik heb me zojuist ook aangemeld.azteke schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:09:
Zo, ik heb me aangemeld voor de Christmas Carriers Convoy! Als carrier in een nog aan te schaffen Anaconda. Mijn schip gaat heten: Galactic Anaconda Transport H3R1N6. Nu nog zoeken naar een mooie loadout
Rol: Carrier
Schip: Anaconda
Scheepsnaam: Astraios

Net mijn eerste missie afgerond, gewoon wat spullen brengen en wat extra cr verdient door een hostile te pakken. Het is dus inderdaad erg open. Mag ik jullie vragen voor advies om me wat op weg te helpen? Beetje missions vliegen en tijdje in een sidewinder blijven e.d?
Een manier om een snelle start te maken is door het doen van community-goals. Met een beperkte input kan je al snel miljoenen binnenslepen. Vervolgens raad ik je aan om zo snel mogelijk richting een Cobra III te werken. Deze is redelijk betaalbaar en een uitstekend schip (en belangrijker; leuk om te vliegen!)
Hier kun je de huidige community goals terugvinden:
https://forums.frontier.c...ommunity-Goal-Discussions
Op het moment kun je kiezen tussen combat of mining.
Hier kun je de huidige community goals terugvinden:
https://forums.frontier.c...ommunity-Goal-Discussions
Op het moment kun je kiezen tussen combat of mining.
[ Voor 24% gewijzigd door Drumatiko op 29-10-2016 15:20 ]
Aha, ik heb me daar voor opgegeven maar Colonia en Maia zijn redelijk ver vliegen, oh well. long term goal
Je kunt ook een low of high-RES site opzoeken en daar gaan bounty hunten. Zorg dat je bij de politie in de buurt blijft en scan de schepen die door de politie onder vuur worden genomen. Vervolgen kan je zelf mee gaan schieten en een deel van de buis opstrijken.
Is dat gewoon naar zo'n zone gaan en met de politie meevliegen en wachten tot ze op iets gaan schieten of moet ik er missies voor aannemen?Drumatiko schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:34:
Je kunt ook een low of high-RES site opzoeken en daar gaan bounty hunten. Zorg dat je bij de politie in de buurt blijft en scan de schepen die door de politie onder vuur worden genomen. Vervolgen kan je zelf mee gaan schieten en een deel van de buis opstrijken.
Je kunt gewoon achter ze aan vliegen. Neem wel een kill warrent scanner mee zodat je ze eerst kunnen scannen voordat je ze aanvalt. De politie zoekt zelf doelwitten uit welke wanted zijn. Na iedere kill krijg je een tegoed aan credits; zorg dat je niet doodgaat want anders raak je dit tegoed kwijt (je moet het inleveren op het station voor credits).Wren schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:39:
[...]
Is dat gewoon naar zo'n zone gaan en met de politie meevliegen en wachten tot ze op iets gaan schieten of moet ik er missies voor aannemen?
Het is wel verstandig om even te wachten totdat de politie het vuur heeft geopend, anders gaat de vijand direct op jouw sidewinder af
cmdr xdeath Geeft nu een interview op Josh hakins kanaal (voor de liefhebbers)
YouTube: The BroCast - Joined by CMDR XDeath - YouTube Gaming
YouTube: The BroCast - Joined by CMDR XDeath - YouTube Gaming
Zo'n scanner is ongeveer 300kDrumatiko schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:47:
[...]
Je kunt gewoon achter ze aan vliegen. Neem wel een kill warrent scanner mee zodat je ze eerst kunnen scannen voordat je ze aanvalt. De politie zoekt zelf doelwitten uit welke wanted zijn. Na iedere kill krijg je een tegoed aan credits; zorg dat je niet doodgaat want anders raak je dit tegoed kwijt (je moet het inleveren op het station voor credits).
Het is wel verstandig om even te wachten totdat de politie het vuur heeft geopend, anders gaat de vijand direct op jouw sidewinder af.
Kill warrant scanner is eerst echt niet nodig, gewoon met de politie meevliegen. Als die iemand aanvallen selecteer je het target, wacht tot er linksonder in beeld staat dat die persoon wanted is en dan los je ook wat schoten.
Voor 13 á 40k heb je al zo'n scanner, dus op zich is dat best snel bij elkaar te sprokkelen
http://coriolis.edcd.io/o...3u012h-.Iw1-EA==.Aw1-EA==
A-rated Kill Warrent Scanner is duur, vreet veel stroom en staat imo niet echt in verhouding met de range bonus die je dan krijgt. Een lagere rating zou ik dus zeker aanraden.
Ik gebruik nooit een Kill Warrant Scanner overigens. Gaat prima zonder, en het slot gebruik ik voor andere dingen.
Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik eens een dagje met KWS op pad gaan, tikt toch wel lekker aan hoor die wanted bonussenRobV schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:13:
Ik gebruik nooit een Kill Warrant Scanner overigens. Gaat prima zonder, en het slot gebruik ik voor andere dingen.
Ik denk dat ik altijd veel te druk was met overlevendaPet schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:20:
[...]
Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik eens een dagje met KWS op pad gaan, tikt toch wel lekker aan hoor die wanted bonussen
Update:

[ Voor 15% gewijzigd door RobV op 29-10-2016 18:39 ]
Als je puur voor geld & bounty hunten gaat dan is een KWS een must. Je verdient tot 50% meer per kill als je de extra scan gebruikt. Just sayin'RobV schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:13:
6) You just checked it.
Yes, leuk!!Drumatiko schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:19:
[...]
Ik heb me zojuist ook aangemeld.
Rol: Carrier
Schip: Anaconda
Scheepsnaam: Astraios

@Rob, mooie MFD!
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Als je het waard vindt na een uurtje bounty hunten de rest van de avond van system naar system te vliegen om allemaal kleine snippers bounty te cashen, inderdaad. Zonder KWS verdiende ik meestal meer dan zonder, gewoon omdat ik alles kon cashen waar ik was.Tyoi schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:14:
[...]
Als je puur voor geld & bounty hunten gaat dan is een KWS een must. Je verdient tot 50% meer per kill als je de extra scan gebruikt. Just sayin'
Hoefde alleen naar empire en ally systeem te vliegen, thats it, iets van 4 jumps. En ik leverde maar eens per aantal dagen in. En... nu niet meer meer 2.2: je kan alle bounties inleveren in bepaalde stations (wel met 25% minder opbrengst)SnoeiKoei schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:30:
[...]
Als je het waard vindt na een uurtje bounty hunten de rest van de avond van system naar system te vliegen om allemaal kleine snippers bounty te cashen, inderdaad. Zonder KWS verdiende ik meestal meer dan zonder, gewoon omdat ik alles kon cashen waar ik was.
6) You just checked it.
Ja, er moeten nou lui zijn die alle bounties aannemen maar ik heb ze nog niet gevonden. Erg algemeen zijn ze blijkbaar niet, ben al in heel wat stations geweest.Tyoi schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:32:
[...]
Hoefde alleen naar empire en ally systeem te vliegen, thats it, iets van 4 jumps. En ik leverde maar eens per aantal dagen in. En... nu niet meer meer 2.2: je kan alle bounties inleveren in bepaalde stations (wel met 25% minder opbrengst)
RobV schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:35:
[...]
Ik denk dat ik altijd veel te druk was met overleven
Update:
[afbeelding]
Ik heb vanavond nog een uurtje ziitten bountyhunten. Afwisselend tussen zelf de anaconda vliegen en de kleine fighter. Ik heb een copiloot ingehuurd voor 5000cr, en ik heb hem nu al weten op te leiden van Harmless naar mostly harmless of wat de eerste trede ook is haha. Maar wat absoluut fantastisch was, was van buitenaf te zien hoe mijn bananaconda een vulture aan flarden schiet. Lampen aan, thrusters aan... eye candy.. en dan de animatie bij het zelf docken van je fighter

al nieuws over dat gedoe met die mine launchers die klaarblijkelijk je eigen conda z'n shields wegvreten ?
Anders ga ik andere wapens gebruiken, vond het wel een lollig idee die mine launchers..
Edit.. Um jah.... zeker wel eigen schade. Stilstand, langzaam, volle snelheid of boost... Alle mogelijkheden doen schade...
Anders ga ik andere wapens gebruiken, vond het wel een lollig idee die mine launchers..
Edit.. Um jah.... zeker wel eigen schade. Stilstand, langzaam, volle snelheid of boost... Alle mogelijkheden doen schade...
[ Voor 24% gewijzigd door Oban606 op 29-10-2016 23:12 ]
Die mijnen die je opvreten is alleen als je hoger als maximale snelheid hebt in je conda. Je moet even proberen zonder boost dus.Oban606 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:36:
al nieuws over dat gedoe met die mine launchers die klaarblijkelijk je eigen conda z'n shields wegvreten ?
Ik vlieg nu een eindje buiten de bubble en dacht waarom niet in open als ik hier op die eenzame route naar Jaques zit. Nou dat doe ik dus niet meer, normaal zit er tussen 2 sprongen 50 seconden dat is inclusief voltanken en toeteren, in open krijg ik dat niet onder een minuut voor elkaar de jump duurt minstens 15 seconden langer in open!
Ik doe nu gewoon dik 1000 ly in solo in een uur terwijl ik even series kijk op tweede scherm of nu studio sport.
[ Voor 51% gewijzigd door siren op 29-10-2016 22:58 . Reden: mijnen :) ]
Ziezo mijn Cobra MK III zit even in BLAAUW. Voor ik ga exploren moet hij nog enkel betere Frame shift en de advanced scanner.
Heb even Viper genomen voor wat missies te doen en bounty hunting.
Heb even Viper genomen voor wat missies te doen en bounty hunting.
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Is dat trouwens een bekende bug dat als je schepen naar bijvoorbeeld blaauw laat verschepen, dat je ze dan toch nog op hun originele plek ziet op de interstellar map?
Er is leven gevonden binnen E:D!
https://forums.frontier.c...fe-Found-on-Colonia-3-C-A
Goed.. een hoogstaand gesprek krijg je er niet mee maar LEVEN!
Nuke'm to be sureLeutje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:55:
Er is leven gevonden binnen E:D!
Ik heb precies hetzelfde jasiren schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:51:
Is dat trouwens een bekende bug dat als je schepen naar bijvoorbeeld blaauw laat verschepen, dat je ze dan toch nog op hun originele plek ziet op de interstellar map?
Sinds eergisteren friendly met The Gathering. Inmiddels zijn m'n ASP en Vulture allebei geparkeerd in Blaauw. Woei!
Leuk! een missie met passagier! Een of andere vip wilt eartlike zien die om een gas reus draait!!
Accepteren en een cabine aangewezen en gaan!
Ik was alleen vergeten te kijken hoever hij weg wilt.
150 jumps heen en 150 jumps terug.....in mijn python....veel te zwaar bewapend.... Shield als een malle... zucht
---
Herstel 160 heen en 160 terug
150 jumps heen en 150 jumps terug.....in mijn python....veel te zwaar bewapend.... Shield als een malle... zucht
---
[ Voor 6% gewijzigd door Leutje op 30-10-2016 10:25 ]
Fluitje van een cent, uitgaande van 70 jumps per uur heb je slechts 5 uur nodig om de missie te volbrengenLeutje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:24:
Leuk! een missie met passagier! Een of andere vip wilt eartlike zien die om een gas reus draait!!
---
Ben dr ook druk mee bezig! Ben al bijna op 1/3 van de reis 
. en met bijna bedoel ik nog 20 jumps.....
. en met bijna bedoel ik nog 20 jumps.....
Haha geniaal :P!
Succes met de trip, en als je opgezogen wordt door een ster;
bron: https://forums.frontier.c...and-where-FD-can-shove-em
Succes met de trip, en als je opgezogen wordt door een ster;

bron: https://forums.frontier.c...and-where-FD-can-shove-em
Hehe Dat truukje ken ik al 
Kijk mevrouw! Deze is ook mooi! Lekker dichtbij!
Dit is toch ook wel goed?

Nee?
(Sh*t!)
Kijk mevrouw! Deze is ook mooi! Lekker dichtbij!
Dit is toch ook wel goed?

Nee?
(Sh*t!)
[ Voor 71% gewijzigd door Leutje op 30-10-2016 11:05 ]

Ik blijf dit maar hebben in Blaauw...
Ik heb gek genoeg ook de laatste 2/3 dagen last van lege missionboards. Of maar een enkele missie. Dit op stations waar ik voorheen werd doodgegeooid met misies. "Doe dit voor mij en moneyz! lot's o moneyz!"
6) You just checked it.
Hoe is de python bewapend? Ik zit te overwegen die van mij ook tot de tanden te bewapenen. Voor de anaconda ook trouwensLeutje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:24:
---
mixing a drink and music
2 x gemodde 2F multicannons. Allemaal met een special @level 5 engineer
3 x gemodde 3E pulse lasers Allemaal met een special @level 4 engineer
LVL 5 FSD upgrade die door toedoen van de andere mods maar 21ly is
LVL 5 thrusters waarmee ik tot 436 kom
3 X level 5 Shieldboosters + Level 5 Shield 6A
Power distributor LVL 3 weapon enhanced
5E hullreinforcement +level 5 engineer
7A powerplant met een grade 4 overcharged power grade upgrade
Militairy hull upgrade + grade 5 hull upgrade bij Selene
pff volgens mij was dit het wel
1 dingetje... hij word nogal heet
3 x gemodde 3E pulse lasers Allemaal met een special @level 4 engineer
LVL 5 FSD upgrade die door toedoen van de andere mods maar 21ly is
LVL 5 thrusters waarmee ik tot 436 kom
3 X level 5 Shieldboosters + Level 5 Shield 6A
Power distributor LVL 3 weapon enhanced
5E hullreinforcement +level 5 engineer
7A powerplant met een grade 4 overcharged power grade upgrade
Militairy hull upgrade + grade 5 hull upgrade bij Selene
pff volgens mij was dit het wel
1 dingetje... hij word nogal heet
De eerste 3600 ly naar de Lagoon Nebula zitten erop, tijd voor een eerste ansichtkaartje.
Picture disortion nabij een black hole in LKHA 115

Tweemaal de Lagoon Nebula in al haar glorie 
Zoals je ziet uiteraard alle drie geschoten in de typische E:D explorer stijl

Zoals je ziet uiteraard alle drie geschoten in de typische E:D explorer stijl

Lol@Asp vermelding
Even ruilen van schip?
Mijne is niet zo... snel!
Even ruilen van schip?
Mijne is niet zo... snel!