Ben pas thuis rond 20u.
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Ben ook nog op m'n werk hoor
Moet door een project waar ik aan werk eerst Rotterdam uit en dan nog door Utrecht, richting Amersfoort. In het spitsuur. Ik wil een Courier of Imperial Eagle voor m'n reis... oh.. wacht.. dit is het echte leven
YouTube: The Elite Dangerous 2.2 Release Celebration - YouTube Gaming
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik zie aan de linkerkant op een medium docking bay echt vanalles fout gaan met docken en bewegende delen die opeens verdwijnen en door het station vliegen
[ Voor 3% gewijzigd door Tyoi op 25-10-2016 14:12 ]
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Edit:
Die 12% profit share is echt te hoog. 2 van die fighter pilots en je staat 1/4e deel van alle je inkomsten af!
[ Voor 55% gewijzigd door Tyoi op 25-10-2016 14:17 ]
6) You just checked it.
Sommige npc hebben hun brevet bij een pakje boter gekregen denk ik.
Ik hoorde dat ook bij de ingang van docking stations flight assist ook uitgeschakeld wordt zodat docken wat uitdagender isLeutje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:13:
Oh dat wist je nog niet? In 2.2 beginnen we allemaal weer in de sidewinder met 1000 credits.. vandaar verkeerd docken enzo
6) You just checked it.
Wow dat was snel!
Mijn PC staat uit dus dit moet vanavond als ik thuis kom ook nog downloaden
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Also... Systemen naast me zijn nog steeds permit locked
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Go home Frontier, you're drunk.
6) You just checked it.
Mijn sidewinder ziet er gewoon precies hetzelfde uit als een Anaconda! Wow!
[ Voor 38% gewijzigd door Tyoi op 25-10-2016 15:07 ]
6) You just checked it.
Tip: mocht je het nog niet gedaan hebben, zet in je NVidia control panel de Anisotropic filtering op 16x, het kost nauwelijks FPS en de textures zijn zo veel mooier
De eerste 7.9m ben ik al kwijt. "Scan detected" bij de verlaten van Pardis. "Pew pew". d00d. Kennelijk vervoerde ik criminelen.
Nieuwe SRV packs staan op de store page van elite, maar nog niet nieuwe schipkits: https://www.frontierstore...angerous-game-extras.html
[ Voor 30% gewijzigd door Tyoi op 25-10-2016 15:36 ]
6) You just checked it.
Holy dang da's irritant.RobV schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:24:
Hahahaha
De eerste 7.9m ben ik al kwijt. "Scan detected" bij de verlaten van Pardis. "Pew pew". d00d. Kennelijk vervoerde ik criminelen.
Was halverwege Ceos, dus ik ben daar gaan kijken. Lijkt er op dat het generfed is
Boomdatamissies leveren nog maar max 30k op of zo, geen >100k meer
Nog wel mogelijk om denk ik een 20-25M te stacken in een Anaconda, maar ja.... met een paar wingmen blijft daar ook maar weinig van over
Missionboard is wel supersnel nu.
Benieuwd of dat ook zo is voor de Aditi variant (die ik nog niet uitgeprobeerd had in 2.1)
[ Voor 36% gewijzigd door Stefke op 25-10-2016 16:40 ]
Edit: bedankt voor het melden!
[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 25-10-2016 16:46 ]
Ik zie nu nog steeds meerdere missies in zowel Sothis als Ceos (beide status "booming"), maar het max wat ik gezien heb was 2M voor 180ton. Voor 56ton krijg je nu 1,5M en daar blijft het een beetje rondomheen hangen.
De veelvuldige "filch X units of xxxxxx" missies leveren nu ook nog maar max 1M op zo te zien, dat was ook multimiljoen eerder (al heb ik die missies nooit gedaan) en de boom/strategic missies tussen C en S heen en weer leveren ook duidelijk minder op (daar kon je gemakkelijk 1M mee verdienen met een vlucht van C naar S en viceversa, dat is nu max de helft schat ik)
Nu heb ik zelf gelukkig genoeg verdiend de afgelopen weken, maar jammer is t wel
Er zal idd wel wat anders komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 25-10-2016 16:57 ]
Ik heb dat pakketje gekocht lol. Dat verdient FD wel na deze enorme update!

dat gaat nog wel even duren met dit 4mbit lijntje
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Zie wel direct een missien van 51mil .. 7 passasiers.. 21000ly .. omg..

6) You just checked it.
Same here, I feel you broDrumatiko schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:02:
Ai ai ai,... 13gb steam patch![]()
dat gaat nog wel even duren met dit 4mbit lijntje

@leut al aliens gezien?
Ik zag gisteren op het FD forum een link naar een reddit van iemand van NASA die nogal erg enthousiast is wat FD hier heeft neer gezet, ze gebruiken E:D zelfs in VR om ring systemen te bezoeken etc. Ik mag hopen op een voorspoedige samenwerking tussen FD en NASA!

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
6) You just checked it.
Mwoeahaha Pet en ik laggen de hele server plat met onze prehistorische lijntjesTyoi schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:48:
Ik zie 'issues detected' staan bij server status
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Wat voor schip heb je? Niet alle schepen kunnen een fighter bay hebben. Ik heb ook gemerkt dat een launch bay (SLF) enkel in het eerste/grootste slot past soms (??) zoals bij een Beluga.SacreBleu schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:07:
Ik ben nog nergens een stattion tegengekomen met een launch bay. Nu ben ik nog een hele grote noob dus ik roam in Erevate. Iemand ze al tegengekomen?
Xihe: Zhen dock heeft de launcher bay, net op mn conda gezet.(en zoals vorigen al zeiden: Alleen op de grootste schepen, is een '7' module).SacreBleu schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:07:
Ik ben nog nergens een stattion tegengekomen met een launch bay. Nu ben ik nog een hele grote noob dus ik roam in Erevate. Iemand ze al tegengekomen?
Ik moet trouwens ook zeggen dat Sothis/Ceos generfed lijkt te zijn. Alleen maar missies met zware 'korting': 56 units voor 1.3mil, 16 units voor 798K.
Ik lijk ook een bug te hebben met de 'chat' . Fighter notifications verdwijnen na een minuutje ofzo. (links bovenin met gele tekst)
[ Voor 38% gewijzigd door Tyoi op 25-10-2016 19:49 ]
6) You just checked it.
Hmm...kunt nu inderdaad zaken storen, maar om mijn Anaconda upgrades engines en powerplant te storen ben ik 2,5M kwijt, phew. Terwijl ik alleen maar even wil checken wat de maximale jumprange nu is (upgraded FSD) wanneer ik mijn Ana op max range inricht...
O wacht: dat zijn de kosten voor een standaardmodule omdat je schip niet zonder kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 25-10-2016 19:44 ]
Ik ookLeutje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:49:
erhm.. Als je iemand met een rode of witte.. of zwarte SRV ziet langsrijden... Tjah..
Ik heb dat pakketje gekocht lol. Dat verdient FD wel na deze enorme update!
Net ook al een station tegengekomen met zo'n nieuw interieur, een high tech ding met een hoogoven aan boord. Gaaf zeg. Buiten het station ook nieuwe reclamebord-holo's.
Conda uitgerust met een fighter bay, met een Condor d'r in. Tof...
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
[ Voor 10% gewijzigd door RobV op 25-10-2016 20:00 ]
Ik heb heul hard gespaard voor een Keelback waar ik nu in vlieg. Die zou geschikt moeten zijn. Ik heb twee Class 5 sloten, en een class 4. Zover ik weet past een figherbay alleen in een class 5+ slot. Maar ik ben ze niet tegengekomen. Ik zal straks nog eens even kijken.RobV schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:10:
[...]
Wat voor schip heb je? Niet alle schepen kunnen een fighter bay hebben. Ik heb ook gemerkt dat een launch bay (SLF) enkel in het eerste/grootste slot past soms (??) zoals bij een Beluga.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Iets raar: ik had twee core modules opgeslagen. Die moet je dan verplicht vervangen voor een standaard exemplaar. Als je de opgeslagen module weer terug wilt lijkt dat niet rechtstreeks te kunnen: ik kan het niet anders dan eerst de standaardmodule op te storen en tegelijk te vervangen voor de opgeslagen module, en daarna via "stored modules" de standaardmodule verkopen.
Er lijtk geen optie te zijn om een geinstalleerd module rechtstreeks te wisselen met een opgeslagen module.
Ik ga met een fighter en SRV achter een tipoff aan (iemand zoeken)
edit: net even een proefvlucht gemaakt met mijn fighter, dat is leuk!
[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 25-10-2016 20:35 ]
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Proximus in België hier... Max speed op mijn slechte lijn 5MB/sazteke schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:40:
Zo, net thuis en gelijk de download aangezet.Servers zijn redelijk belast, ik haal gemiddeld maar 20MB/s, 26 MB/s piek. Ben benieuwd!
Dat is niet zo leuk! Heb je dan ook nog een downloadlimiet? Ik kan me nauwelijks nog voorstellen wat voor impact zo'n langzame verbinding heeft op je mogelijkheden van je mediagebruik. Ik heb hier glasvezelinternet, 500 Mbit down en up. Een beetje overkill, maar soms zeer praktischXaeonBE schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:14:
[...]
Proximus in België hier... Max speed op mijn slechte lijn 5MB/s

Zelf heb ik 130/30 geloof ik. Het volgende treedje vond ik te duur...
[ Voor 65% gewijzigd door RobV op 25-10-2016 21:30 ]
Tja, het is jullie eerder gelukt om even te wachten. Het is dan ook het wachten waard
Mocht het eenmaal binnen zijn veel plezier met E:D SPELEN!!!
6) You just checked it.
* RobV duikt zijn nest in.
Tegen de tijd dat het spel binnen is zijn alle server problemen opgelostDrumatiko schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:57:
[...]
Mwoeahaha Pet en ik laggen de hele server plat met onze prehistorische lijntjes

azteke schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:40:
Zo, net thuis en gelijk de download aangezet.Servers zijn redelijk belast, ik haal gemiddeld maar 20MB/s, 26 MB/s piek. Ben benieuwd!
[ Voor 28% gewijzigd door daPet op 25-10-2016 22:05 ]
daPet schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:02:
[...]
Tegen de tijd dat het spel binnen is zijn alle server problemen opgelost(nog 3 uur op 550k/s
)

Ik wacht wel tot morgen (nieuwe kansen, nieuwe prijzen
Kan helaas nog niets met de fighterbays en passenger missions doen, op pakweg 40.000LY van Sol is er geen station te vinden. Het enige station wat aanstaat is Radio Sidewinder terwijl ik nu met wat meer gemak de volgende 1000LY richting Beagle Point plot.
CMDR Noibla aboard Shachihoko (Asp Explorer)
[ Voor 10% gewijzigd door rcarper op 25-10-2016 22:15 ]
Top, nog een lurker? Ik ben lichtelijk jaloers op je verre verkenningsmissiercarper schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:07:
Was toch een vrij snelle update bij mij, maar misschien omdat ik hem al eerder op de avond heb binnengehaald. Ik heb Elite rechtstreeks en niet via Steam, wellicht dat dat ook een boel scheelt.
Kan helaas nog niets met de fighterbays en passenger missions doen, op pakweg 40.000LY van Sol is er geen station te vinden. Het enige station wat aanstaat is Radio Sidewinder terwijl ik nu met wat meer gemak de volgende 1000LY richting Beagle Point plot.
CMDR Noibla aboard Shachihoko (Asp Explorer)
Wil graag ook eens een tijdje weg maar eerst een annexplorer bij elkaar sparen. Hoewel ik al een aardig gepimpte Asp heb....
Er is overigens van alles mis met deze update. Missies betalen superslecht maar passengers zijn opeens een biljoenen bedrijf. ( ik snap dat fd daar even de nadruk op wilt leggen) Sothis is dus inderdaad erg generft! Maar verder ook elk ander station dus Gelukkig heb ik centen zat en zit er helemaal niet mee. Maar voor de nieuwelingen is dit erg kl*te. Weten zei veel dat ze passengers mee moeten nemen!
Ik hoop dat hier snel een udate voor komt. FD kennede is dat ook binnen een week
Ik volg grotendeels de route van Distant Worlds en ben nu tussen Waypoint 17 en 18. Bijgaand een lonely basecamp 17. Aan het eind van elk waypoint is er tijd voor Lavain Brandy en Jacques Whisky.daPet schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:26:
[...]
Top, nog een lurker? Ik ben lichtelijk jaloers op je verre verkenningsmissiemooie plaatjes?
Wil graag ook eens een tijdje weg maar eerst een annexplorer bij elkaar sparen. Hoewel ik al een aardig gepimpte Asp heb....
https://drive.google.com/...bd2im9JGGDWnlWZXpOQ0t4ams
Mijn Asp https://coriolis.io/outfi...bn=ASP%20Noibla%20Explore
Met een FSD Engineering upgrade van Felicity Farseer haalt deze minimaal 43.9ly en max 46.7ly
Hieronder een plot van de afgelegde route:
https://drive.google.com/...bd2im9JGGDMHhaRGRMYmxMTDg
Zoals jullie aan de build kunnen zien ben ik van plan om weer een exploratietocht te gaan maken. Aangezien ik tot dusver alleen in een Hauler en AspX richting SagA ben vertrokken, vroeg ik me af of iemand nog tips heeft qua build? Die AFMU's heb ik bij voorgaande reizen nooit nodig gehad, maar wellicht heb je met zo'n groot schip eerder een ongelukje?
Wat betreft 2.2: mooie update, ben zelf vooral te spreken over de filters in de galaxymap en de update van de jump animatie. De servers zijn overduidelijk goed druk, want van laatstgenoemde update mag ik elke jump steeds 30 tot 60 seconden genieten...

Nice! Mag ik vragen welke upgrade(s) je precies uitgevoerd hebt? Zo'n significante upgrade van m'n jump range is wellicht nog wel het grinden waard voor ik zelf weer op pad ga...rcarper schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:43:
[...]
Mijn Asp https://coriolis.io/outfi...bn=ASP%20Noibla%20Explore
Met een FSD Engineering upgrade van Felicity Farseer haalt deze minimaal 43.9ly en max 46.7ly
[ Voor 23% gewijzigd door Beeksma op 25-10-2016 22:50 ]
Wat betrefd je Ana build Ik zou 2 ipv 3 AFM's mee nemen. Die dingen kunnen elkaar maken en met een klein beetje rijden op een willekeurige planeet kan je ze weer hervullen. Scheeld toch weer een beetje gewichtBeeksma schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:44:
Zowaar heb ik in de afgelopen dagen genoeg geld bij elkaar gespaard dat ook ik mijn eerste Anaconda kan gaan aanschaffen.
Zoals jullie aan de build kunnen zien ben ik van plan om weer een exploratietocht te gaan maken. Aangezien ik tot dusver alleen in een Hauler en AspX richting SagA ben vertrokken, vroeg ik me af of iemand nog tips heeft qua build? Die AFMU's heb ik bij voorgaande reizen nooit nodig gehad, maar wellicht heb je met zo'n groot schip eerder een ongelukje?
Wat betreft 2.2: mooie update, ben zelf vooral te spreken over de filters in de galaxymap en de update van de jump animatie. De servers zijn overduidelijk goed druk, want van laatstgenoemde update mag ik elke jump steeds 30 tot 60 seconden genieten...
[...]
Nice! Mag ik vragen welke upgrade(s) je precies uitgevoerd hebt? Zo'n significante upgrade van m'n jump range is wellicht nog wel het grinden waard voor ik zelf weer op pad ga...
Increased FSD range level 4. Longer range jumps are allowed with this modification, but at the cost of module integrity and higher mass.[...]
Nice! Mag ik vragen welke upgrade(s) je precies uitgevoerd hebt? Zo'n significante upgrade van m'n jump range is wellicht nog wel het grinden waard voor ik zelf weer op pad ga...
Ja, als je 20000ly vliegt wel ja....Leutje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:43:
Er is overigens van alles mis met deze update. Missies betalen superslecht maar passengers zijn opeens een biljoenen bedrijf. ( ik snap dat fd daar even de nadruk op wilt leggen)
Daarom mn cargoracks maar is ingeruild voor wat anders. Conda wat zwaarder gemaakt met beter spul en voor het eerst wapens,freaking mines... Natuurlijk duurde het niet lang voordat ik geinterdict werd door een "Asp". Deze keer geen chicken maar gewoon rammen, dacht ik. Huge point zit een canon (4) geloof ik. De rest mijntjes. Asp zat 1.5 km achter mij en heb een shitload aan mijnen neergegooid. Ondertussen werd ik al vet onder vuur genomen en ging het best hard met mn schild en hierna hull.
Ik wilde toch maar vluchten want dit ging niet goed. Bijna in hyperspace klappen mn thrusters d'r uit.
En toen ging het hard ja. Nah ja, mooie vuurwerk show van 8 mill...
Ik had al eens gelezen over mijnen droppen. Ook iets over minimaal 8 stuks per keer. Ik ging daar dik overheen, overkill dacht ik nog... Wat echt weird was is dat ik het idee had dat de mijnen mij damage deden ipv de asp. Als wat in de punt van de conda naar buiten werd geschoten aan mijnen door mij leken thv de canopy te ontploffen. Zegt jullie dit iets?
Vloog de Asp precies achter je (dus exact aan de onderzijde van je radar, en niet erboven/eronder)? Voorheen werkte dat heel goed, en tot noch toe heb ik nergens gelezen dat de AI nu je mijnen ontwijkt.Oban606 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 06:49:
Ok gezien 2.2 en dat er geroepen wordt dat Sothis generfed is heb ik m'n tradeConda omgebouwd tot iets anders. Ik werd daarvoor in 2.2, 10x geinterdict in 4 jumps. 6x in 1 systeem. Dit was voor mij geheel nieuw.
Daarom mn cargoracks maar is ingeruild voor wat anders. Conda wat zwaarder gemaakt met beter spul en voor het eerst wapens,freaking mines... Natuurlijk duurde het niet lang voordat ik geinterdict werd door een "Asp". Deze keer geen chicken maar gewoon rammen, dacht ik. Huge point zit een canon (4) geloof ik. De rest mijntjes. Asp zat 1.5 km achter mij en heb een shitload aan mijnen neergegooid. Ondertussen werd ik al vet onder vuur genomen en ging het best hard met mn schild en hierna hull.
Ik wilde toch maar vluchten want dit ging niet goed. Bijna in hyperspace klappen mn thrusters d'r uit.
En toen ging het hard ja. Nah ja, mooie vuurwerk show van 8 mill...
Ik had al eens gelezen over mijnen droppen. Ook iets over minimaal 8 stuks per keer. Ik ging daar dik overheen, overkill dacht ik nog... Wat echt weird was is dat ik het idee had dat de mijnen mij damage deden ipv de asp. Als wat in de punt van de conda naar buiten werd geschoten aan mijnen door mij leken thv de canopy te ontploffen. Zegt jullie dit iets?
De Anaconda is overigens wel een lang schip, dus misschien dat je ze zelf laat ontploffen (alhoewel,.. de kleine hardpoints zaten bijna achterop aan de onderzijde). Je kunt het testen door in de leegte mijnen te droppen. Als je vervolgens schade krijgt dan weet je dat je zelf voor die vliegende vuurwerkshow zorgt.
Het is denk ik goed dat frontier de bekendste cashcow
Werd om 2200 weer wakker, download was klaar, pc afgesloten en weer naar bed gegaan.
Vandaag maar ff inhalen
Goede analyse. Dat, plus je vliegt in een top-schip rond terwijl je het eigenlijk nog niet goed kunt handelen. Ik ben behoorlijk onervaren inmiddels weer in het spacebattlen. Denk wel eens dat ik een Cobra ga uitrusten om daarmee te oefenen in het vechten icm. silent running, das beter dan dat doen met een Anaconda.azteke schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:59:
Het zit dan ook een beetje in de mensch, eerst de zekerheid om maar alles te kunnen kopen wat je ooit mogelijkerwijs zou willen hebben. Voor nieuwelingen is de anaconda het eerste duidelijke doel om richting endgame te gaan. Dus gaat iedereen eerst uit alle macht geld binnenharken totdat die a-spec anaconda is bereikt. Nadeel is dat als je dat eenmaal hebt de kans aanwezig is dat een nieuweling inderdaad het gevoel heeft dat het een space trucker game is.
Het is denk ik goed dat frontier de bekendste cashcoweruit haalt. Laat ze dan wel ergens een nieuwe hebben verstopt! (Passengers?) Nu kan iedereen weer op zoek!
Btw, ik had dat ook in mijn Anaconde met een aantal minelauchners als probeersel: de mijnen kwamen tegen mijn eigen schip aan. OP zich vreemd watn die dingen worden richting de zijkant geschoten (maar blijkbaar niet genoeg)?
RobV schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:47:
Ik ben ergens wel blij dat de sothis/ceos niet zo veel meer oplevert. Begrijp me goed, tuurlijk is het geweldig om snel geld te verdienen, maar de laatste weken begon Elite steeds meer te lijken op een 'space trucker simulator'. Op vrijwel alle forums en reddit topics werd geroepen hor goed het wel niet ging met de creditflow. Ik kan me voorstellen dat Frontier hier stevig de sjaak in had want ze hebben zo veel andere features in het spel gestopt die nu door nieuwe spelers nauwelijks nog gebruikt werden.
Ben ik deels met jullie eens. Het is natuurlijk iets makkelijker praten als je een paar miljoen/jard hebt liggen en je er niet druk over hoeft te maken (t.o.v. relatief nieuwe spelers), maar mijn cashflow is nu gedropped naar 500k per uur in een hazres. Het had wel iets minder drastisch gemogen vind ik. Ik heb behalve de sothis/ceos trading missies nog niet iets gevonden wwat er voor kan zorgen dat je de grotere schepen kan kopen. Dat is, zonder 3 maanden te grinden in een hazres/whatever. Er mag best wat werk inzitten, maar er is ook iets als teveel werken (zeker in een game). Vind ik, enzo...azteke schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:59:
Het is denk ik goed dat frontier de bekendste cashcoweruit haalt. Laat ze dan wel ergens een nieuwe hebben verstopt! (Passengers?) Nu kan iedereen weer op zoek!

Gisteren mijn tradeconda omgebouwd tot een combatconda en hazres ingevlogen. Ik was eigenlijk een beetje bummed out door de resultaten:
- De fighter en fighterbay zijn initieel leuk, maar ik heb niet het idee dat ie echt wat doen/helpt. Meerdere malen omringt door een 3 eagles (of vergelijkbaars) in een wing en het enigste wat mn fighter deed is ontploffen.
- De Anaconda zelf heeft lekker veel firepower, kan FAS/FDL's/Pythons en Anaconda's met 1 of 2 salvo's van mijn wapens neerhalen maar in die tijd heb ik zodanig veel getanked dat ik er bijna 6-8 SCB's en heat sinks doorheen gejaagd heb en vrijwel de hele tijd dichtbij shields down zit. Ook een aantal keer moeten vluchten vanwegen die kleine schepen die mn schild weg snoepen (en vervolgens mn hull).
Klopt het trouwens dat als je een route heb geplanned en je aankomt in het volgende systeem, dat de eerst volgende ster/systeem in de route bijna altijd achter de ster ligt. Je moet dus nu steeds om de ster heen vliegen. Dat is lekker om 'gratis' te fuelscoopen maar het duurt wel wat langer want je kan niet gelijk bij FSD cooldown jumpen (want dan overhit je vanwege te dichtbij de ster). Nieuw dus in 2.2, denk ik.
De nieuwe neutronster en interieurs zien er wel super cool uit! Morgen ga ik eens op een planeet landen om vulkanen en geysers te zoeken

Weet iemand wat de 'gemiddelde' jump afstand is van de beluga?
[ Voor 17% gewijzigd door Tyoi op 26-10-2016 09:33 ]
6) You just checked it.
Ik heb gemerkt dat het oplijnen van de uitsparingen in de interdiction cirkels veel belangrijker is geworden. Zodra ik die openingen goed oplijn met elkaar gaat het, mis ik dat even val ik gelijk terug. Op zich zou het ook lastig moeten zijn natuurlijk met een Corvette om een kleiner schip te interdicten, voorheen was dit vrij eenvoudig. Iets om rekening mee te houden.
Onderstaande plaatje laat zien wat ik bedoel (die middelste twee cirkels)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
O ze hebben meer (alle) opbrengsten teruggebracht? Dat is wel minder. Gelukkig heb ik dan voorlopig ook genoeg geld.Tyoi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:09:
[...]
[...]
Ben ik deels met jullie eens. Het is natuurlijk iets makkelijker praten als je een paar miljoen/jard hebt liggen en je er niet druk over hoeft te maken (t.o.v. relatief nieuwe spelers), maar mijn cashflow is nu gedropped naar 500k per uur in een hazres. Het had wel iets minder drastisch gemogen vind ik. Ik heb behalve de sothis/ceos trading missies nog niet iets gevonden wwat er voor kan zorgen dat je de grotere schepen kan kopen. Dat is, zonder 3 maanden te grinden in een hazres/whatever. Er mag best wat werk inzitten, maar er is ook iets als teveel werken (zeker in een game). Vind ik, enzo...
Overigens, je kunt nog steeds 20-25M ophalen met een Anaconda in Sothis, beter dan niks. Maar ik vroeg me al af of dat nog opweegt tegen een paar uurtjes een hazres...lijkt er dan wel op als daar de opbrengsten ook omlaag zijn gegaan?
Dat viel mij ook op, is volgens mij een aanpassing ja (al eerder iets over gelezen hier van de betaguys). Ik vind dat een enorme verbetering. Lange reizen worden zo gemakkelijker. Het is wel mogelijk om "direct" te jumpen, daarvoor moet je meteen wegsturen van de ster. Tegen de tijd dat je FSD gecooled is kun je hem starten en tijdens het opladen stuur je naar je target (target is dan meestal ook niet meer obscured omdat je dan al een kleine afstand van de ster af bent). Werkt prima, maar op lange reizen scoop ik het liefste toch even een paar seconde. Bij unscoopable sterren kun je prima op deze manier direct door.Tyoi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:09:
Klopt het trouwens dat als je een route heb geplanned en je aankomt in het volgende systeem, dat de eerst volgende ster/systeem in de route bijna altijd achter de ster ligt. Je moet dus nu steeds om de ster heen vliegen. Dat is lekker om 'gratis' te fuelscoopen maar het duurt wel wat langer want je kan niet gelijk bij FSD cooldown jumpen (want dan overhit je vanwege te dichtbij de ster). Nieuw dus in 2.2, denk ik.
Je schip wordt trouwens ook automatisch op je targetster gecentreerd bij het laatste fase
[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 26-10-2016 09:41 ]
Ja dat had ik dus ook gisteren... weird..[b]
Btw, ik had dat ook in mijn Anaconde met een aantal minelauchners als probeersel: de mijnen kwamen tegen mijn eigen schip aan. OP zich vreemd watn die dingen worden richting de zijkant geschoten (maar blijkbaar niet genoeg)?
Oh, nee! Ik weet niet zeker of de opbrengsten in hazres's naar beneden zijn gebracht, ik had het meer over mijn persoonlijke cashflow in een hazres gisteren. Denk dat de bounties hetzelfde zijn gebleven. Ik zag gewoon ~200K bounties voor pythons en conda's. Het schoot gewoon niet op voor mij gisteren, denk dat ik max 2mil per uur kan halen in een hazres als ik niet zo loop te k*tten.
Maar als je het puur over opbrengsten hebt weegt het dus niet op tegen traden, ook niet als je 'maar' 20-25mil in een uurtje of 2 ophaalt. Met hazres bounty hunten kom je niet in de buurt van dat bedrag.
[ Voor 20% gewijzigd door Tyoi op 26-10-2016 10:37 ]
6) You just checked it.
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar ik ga sneller kapot dan dat ik bounties binnen kan harken. Is de moeilijkheidsgraad van combat weer wat verhoogt of had ik mijn dag niet gisteravond?Tyoi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:59:
@Stefijn
Oh, nee! Ik weet niet zeker of de opbrengsten in hazres's naar beneden zijn gebracht, ik had het meer over mijn persoonlijke cashflow in een hazres gisteren. Denk dat de bounties hetzelfde zijn gebleven. Ik zag gewoon ~200K bounties voor pythons en conda's. Het schoot gewoon niet op voor mij gisteren, denk dat ik max 2mil per uur kan halen in een hazres als ik niet zo loop te k*tten.
Maar als je het puur over opbrengsten hebt weegt het dus niet op tegen traden, ook niet als je 'maar' 20-25mil in een uurtje of 2 ophaalt. Met hazres bounty hunten kom je niet in de buurt van dat bedrag.
Kwam overigens wel de skimmer missions tegen, destroy xx of settlement yy. 500k inkomsten, dumbfire missiles mee en in je schip de benodigde missiedoelen uitschakelen. Het ernaartoe vliegen kostte meer tijd.
Zal vanavond in het systeem waar ik dat gedaan heb kijken hoe het nu met de opbrengst daarvan staat.
'K hoor graag in welk systeem jij aan de slag bent gegaan met de skimmer missies en of ze nog wat opbrengen Stefijn.
6) You just checked it.
Persoonlijk zou ik snel op het spel uitgekeken zijn als ik met een paar weekjes gemiddeld spelen al een anaconda zou hebben. Overigens vind ik de anaconda niet veel meer dan een grote sidewinder. Je kan er alles mee, maar het is niet gespecialiseerd voor een bepaalde rol. Van de meeste doorgewinterde spelers hoor ik ook dat de kleinere schepen veel leuker zijn om mee te vliegen.Tyoi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:09:
Ben ik deels met jullie eens. Het is natuurlijk iets makkelijker praten als je een paar miljoen/jard hebt liggen en je er niet druk over hoeft te maken (t.o.v. relatief nieuwe spelers), maar mijn cashflow is nu gedropped naar 500k per uur in een hazres. Het had wel iets minder drastisch gemogen vind ik. Ik heb behalve de sothis/ceos trading missies nog niet iets gevonden wwat er voor kan zorgen dat je de grotere schepen kan kopen. Dat is, zonder 3 maanden te grinden in een hazres/whatever. Er mag best wat werk inzitten, maar er is ook iets als teveel werken (zeker in een game). Vind ik, enzo...
Ik heb zelf geen ervaring met fighters, maar geef je ze wel opdrachten? Misschien dat het helpt om firepower te concentreren op 1 tegenstander. Een anaconda is niet goed tegen kleine schepen, bij mij helpt achteruit vliegen vaak het beste. Die kleintjes zijn dan vaak wel snel kapot.Tyoi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:09:
Gisteren mijn tradeconda omgebouwd tot een combatconda en hazres ingevlogen. Ik was eigenlijk een beetje bummed out door de resultaten:
- De fighter en fighterbay zijn initieel leuk, maar ik heb niet het idee dat ie echt wat doen/helpt. Meerdere malen omringt door een 3 eagles (of vergelijkbaars) in een wing en het enigste wat mn fighter deed is ontploffen.
- De Anaconda zelf heeft lekker veel firepower, kan FAS/FDL's/Pythons en Anaconda's met 1 of 2 salvo's van mijn wapens neerhalen maar in die tijd heb ik zodanig veel getanked dat ik er bijna 6-8 SCB's en heat sinks doorheen gejaagd heb en vrijwel de hele tijd dichtbij shields down zit. Ook een aantal keer moeten vluchten vanwegen die kleine schepen die mn schild weg snoepen (en vervolgens mn hull).
Ja, dit is nu realistischer gemaakt. Je komt nu bij een ster aan op basis van waar je vandaan komt, altijd uit de juiste richting. Wanneer je een route plot is de route vaak een min of meer rechte lijn naar je eindbestemming. Dan is het logisch dat je vaak om de zon heen moet vliegen. Zoals stefijn aangeeft hoeft dit geen extra tijd te kosten. Zorg dat je tijdens de jump geen gas meer geeft, draai bij aankomst gelijk weg van de scoopable omgeving van de ster. Zodra je er langs kijkt vol gas om de ster heen vliegen. FSD kan je gelijk na afkoelen weer aanzetten en tegen de tijd dat die opgeladen is ben je alweer aligned met de volgende bestemming.Tyoi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:09:
Default PLEASE READ: Module storage and unique modules!
Hi everyone,
We've come across an issue with the module storage that can affect CMDRs when unique modules are stacked onto a ship. Firstly, PLEASE DO NOT do this as the outcome is a Commander Data error. This will mean you'll be unable to load the Commander!
If you move a unique module from your storage (Shield Gen, D.Scanners, and others that you can only fit one of) into a ship that already has another module of that type in a different class slot, this is when the issue will occur. For example, moving a Class 7 Shield Generator from storage when the ship already has a Class 5.
If this is something that you've experienced and you're unable to access the game because of it, please contact our Support team with as much detail as you can provide so that they can resolve the issue for you. The dev team are working on a fix and we'll resolve this issue ASAP.
https://forums.frontier.c...ware-of-wanted-passengers
Let op wie je als passagier meeneemt. Heb je een crimineel in je schip en wordt je geacanned? Insta-kill. Geen waarschuwing, geen fine.. ik denk dat het een bug is, maar toch waarschuw ik een ieder. Het heeft mij al 9M gekost.
[ Voor 13% gewijzigd door RobV op 26-10-2016 11:24 ]
Kheb nog niet genoeg rep/rank bij federation anders was t een Corvette
Ik probeer nu vanalles met mn Anaconda, gewoon omdattie nog vrij nieuw is voor mij. Heb er geen problemen mee om over te stappen naar mijn FDL,Python of Vulture voor bounty hunten of bijvb. skimmer missies. Just trying stuff right now.
De fighter heb ik op defend gezet, ben niet snel genoeg om naast het daadwerkelijke gevecht ook nog eens een fighter aan te sturen. Je kan hem volgens mij ook niet op een bepaalde subsystem laten richten, dat was namelijk wel handig geweest. Achteruit vliegen deed ik idd ook al, maar dan ben je dus wel aan het tanken.
6) You just checked it.

Echt mooi ik wachtte hier al een tijd op, ik was de gameplay van Engineers een beetje zat dus ik heb al 2 maanden niet gespeeld
Wel jammer dat de Clipper geen fighter bay krijgt. Ik snap dat niet helemaal - de federal gunship (schip van dezelfde grootte van de fed factie) krijgt hem wel gewoon en de Clipper is juist een stuk groter
Is smokkelen nog steeds wel een goede verdiener? Want ik heb wel dringend geld nodig.
ED 2.1 kon ie wel op mijn laptop spelen.
Ik ben wel ernaar benieuwd naar 2.2 wat ons allemaal nieuws brengt. Ik zag eentje missie van 26 miljoen om iemand naar Saragtis A ofzo wilde.
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
Vroeger veel Freelancer, Elite, Wing Commander etc gespeeld dus ik heb wel interesse in het genre. Zoals al door zovelen aangegeven is het hartstikke leuk dat er ook een Star citizen aankomt maar dat kan nog wel even duren. Omdat ik goed andere dingen te spelen had ben ik nooit aan Elite:Dangerous toegekomen maar ik wil er toch wel eens een kijkje nemen.
Ik vraag mij dus af waar ik het beste dit kan aanschaffen. Ik gebruik vaak Kinguin maar ik moet toegeven dat ik daar niet helemaal uit kom wat ik nu als eerste zou moeten aanschaffen (en wat het goedkoopst is uiteraard). Mocht iemand hier wat over kwijt willen dan zou ik diegene zeer erkentelijk zijn.
Ik heb geen idee waar het spel het goedkoopst is, ik heb het destijds gewoon via steam aangeschaft.Wren schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:46:
Hallo allen,
Vroeger veel Freelancer, Elite, Wing Commander etc gespeeld dus ik heb wel interesse in het genre. Zoals al door zovelen aangegeven is het hartstikke leuk dat er ook een Star citizen aankomt maar dat kan nog wel even duren. Omdat ik goed andere dingen te spelen had ben ik nooit aan Elite:Dangerous toegekomen maar ik wil er toch wel eens een kijkje nemen.
Ik vraag mij dus af waar ik het beste dit kan aanschaffen. Ik gebruik vaak Kinguin maar ik moet toegeven dat ik daar niet helemaal uit kom wat ik nu als eerste zou moeten aanschaffen (en wat het goedkoopst is uiteraard). Mocht iemand hier wat over kwijt willen dan zou ik diegene zeer erkentelijk zijn.
Je hebt eigenlijk 2 'edities'. De normale Elite Dangerous game zonder uitbreiding(en) en de E:D met de Horizons season pass uitbreiding. Met de horizons uitbreiding kan je een hoop meer dan de basis zoals landen op planeten en de engineers (correct me if i'm wrong dear fellow CMDR's). Je kan dus prima het spel uitproberen zonder de uitbreiding, maar ik raad je wel de uitbreiding aan als je het spel leuk vind.
De kale E:D is op steam 25,-, de uitbreiding horizons ook 25,- en als je de commanders deluxe edition koopt krijg je beide E:D en E:D-H en een paar skins voor een aantal schepen voor 50,-.
6) You just checked it.
Bedankt, Tyoi, klopt inderdaad voor wat betreft die uitbreiding. Een en andere staat ook in de topicstart. Mocht dat niet meer kloppen dan moet ik dat even aanpassen.Tyoi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:55:
[...]
Ik heb geen idee waar het spel het goedkoopst is, ik heb het destijds gewoon via steam aangeschaft.
Je hebt eigenlijk 2 'edities'. De normale Elite Dangerous game zonder uitbreiding(en) en de E:D met de Horizons season pass uitbreiding. Met de horizons uitbreiding kan je een hoop meer dan de basis zoals landen op planeten en de engineers (correct me if i'm wrong dear fellow CMDR's). Je kan dus prima het spel uitproberen zonder de uitbreiding, maar ik raad je wel de uitbreiding aan als je het spel leuk vind.
De kale E:D is op steam 25,-, de uitbreiding horizons ook 25,- en als je de commanders deluxe edition koopt krijg je beide E:D en E:D-H en een paar skins voor een aantal schepen voor 50,-.
Bedankt voor de reacties. Het staat inderdaad in de topicstart. Maar als beginner wil ik niet meteen overal aan vastzitten. Maar het voornaamste wat ik wilde weten is beantwoord: dat er totaal twee aankopen mogelijk zijn, de basis en de seasons pass.RobV schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:02:
[...]
Bedankt, Tyoi, klopt inderdaad voor wat betreft die uitbreiding. Een en andere staat ook in de topicstart. Mocht dat niet meer kloppen dan moet ik dat even aanpassen.
De Halloween sale van Steam die eraan komt zal vast ook een mooie Elite Dangerous aanbieding bevatten :-)Wren schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:46:
Hallo allen,
Goede tip, even een paar dagen afwachten dusLeader98 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:18:
[...]
De Halloween sale van Steam die eraan komt zal vast ook een mooie Elite Dangerous aanbieding bevatten :-)
Maar begin eens met gewoon E:D zonder horizons. Kijk of het je bevalt. Ga bounty hunten, minen en doe eens wat missies hier en daar. (ga je iig niet richten op 1 ding, daar is dit spel niet voor gemaakt.)
Als het je bevalt kan je altijd nog Horizons erbij kopen. Doe je ding. Leef je uit. Ga exploren.. Doe van alles voordat je Horizons koopt.
Want 25 euro voor een 2 jaar oud spel wat nog altijd updates krijgt
RobV schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:47:
Ik ben ergens wel blij dat de sothis/ceos niet zo veel meer oplevert.
Hier kan ik me volledig in vinden.azteke schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:10:
[...]
Persoonlijk zou ik snel op het spel uitgekeken zijn als ik met een paar weekjes gemiddeld spelen al een anaconda zou hebben.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb me recentelijk ook schuldig gemaakt aan het 'misbruiken' van deze manieren om snel geld te verdienen. Echter ben ik ergens wel blij dat het nu generfed is. Toen ik het spel zo'n anderhalf jaar geleden kocht, had je (bijna) geen 'shortcuts' om snel geld te verdienen (of ik kende ze niet in ieder geval). Ik heb me langzaam maar zeker opgewerkt van rondvliegen in een Sidewinder naar een Hauler, vervolgens daarin mijn eerste exploratietocht gemaakt om wat geld te verdienen, tot ik 'eindelijk' na nog meer haulen in een Type6 voldoende centen had voor de aanschaf van een AspX.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ondanks dat ik natuurlijk ook wel eens die Anaconda wilde uitproberen toen ik nog in een Sidey, Hauler, Type6 of Cobra rondvloog, heb ik wel het idee dat ik meer voldoening uit het spel heb gehaald door me op deze manier op te werken. De afgelopen paar weken kwamen de miljoenen met bakken uit het heelal vallen, wat eigenlijk bijna afbreuk deed aan die eerder geleverde 'prestatie'. Dit is een persoonlijke observatie, dus ik hoop dat niemand het als een aanval ziet op zijn/haar manier van spelen.
Kijk, naar dit soort ervaringen was ik op zoek. Misschien laat ik die Anaconda dan toch voor wat het is - heb me enorm vermaakt met het exploren in m'n AspX. Alleen niet heel veel zin in het grinden van die engineer upgrades... Iemand tips?Leutje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:43:
Ik moet zeggen dat ik liever mijn Asp pak. Mijn Dora the exploraconda. doet makkelijk 55 ly met een srv op zak en nog wat eigenaardigheden. Mijn Asp doet maar net 40 maar wel volledig bewapend en is maarliefst 2.5 keer zo snel in normal space.
Shit, nu val ik door de mand dat ik de topicstart niet helemaal heb doorgelezenRobV schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:02:
[...]
Bedankt, Tyoi, klopt inderdaad voor wat betreft die uitbreiding. Een en andere staat ook in de topicstart. Mocht dat niet meer kloppen dan moet ik dat even aanpassen.

Het staat er inderdaad in, mss iets aanvullen met de guardians update?
6) You just checked it.
ZO mee eens!Beeksma schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:22:
[...]
[...]
Hier kan ik me volledig in vinden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb me recentelijk ook schuldig gemaakt aan het 'misbruiken' van deze manieren om snel geld te verdienen. Echter ben ik ergens wel blij dat het nu generfed is. Toen ik het spel zo'n anderhalf jaar geleden kocht, had je (bijna) geen 'shortcuts' om snel geld te verdienen (of ik kende ze niet in ieder geval). Ik heb me langzaam maar zeker opgewerkt van rondvliegen in een Sidewinder naar een Hauler, vervolgens daarin mijn eerst exploratietocht gemaakt om wat geld te verdienen, tot ik 'eindelijk' na nog meer haulen in een Type6 voldoende centen had voor de aanschaf van een AspX.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ondanks dat ik natuurlijk ook wel eens die Anaconda wilde uitproberen toen ik nog in een Sidey, Hauler, Type6 of Cobra rondvloog, heb ik wel het idee dat ik meer voldoening uit het spel heb gehaald door me op deze manier op te werken. De afgelopen paar weken kwamen de miljoenen met bakken uit het heelal vallen, wat eigenlijk bijna afbreuk deed aan die eerder geleverde 'prestatie'. Dit is een persoonlijke observatie, dus ik hoop dat niemand het als een aanval ziet.
[...]
Kijk, naar dit soort ervaringen was ik op zoek. Misschien laat ik die Anaconda dan toch voor wat het is - heb me enorm vermaakt met het exploren in m'n AspX. Alleen niet heel veel zin in het grinden van die engineer upgrades... Iemand tips?
Ik heb me ook enorm op moeten werken vanaf mijn sidey! Die tijd was leuker als nu met een enkele rit 80 miljoen binnen harken.
Van de andere kant, het generf van nu slaat dan ook weer nergens op.
Wat betreft mijn Dora, die staat nu lekker bij te komen van een harde landing. Heeft ze wel verdient. Ik vlieg nu lekker in mijn Aspje rond en vermaak me meer als mijn dora. Gewoon. Lekker met bijna 500m/s over een terrein vliegen (gemod bij farseer). Dat ding kan binnen no time stoppen. (180 graden draaien met een boost en hij staat stil in 3 seconden) Dit ding vliegt gewoon zo lekker! Mijn Dora pak ik heus nog wel. Als ik ergens heel snel moet wezen. Want ik ben er zo!
Zo, en nu weer normaal doen Rob. Hollander houden van gratis.
[ Voor 13% gewijzigd door RobV op 26-10-2016 14:34 ]
Als ik niet een maandje geleden was begonnen met Sothis/Ceos trading missies dan zat ik tot op de dag van vandaag nog steeds in mn vulture te bounty hunten. En ik stond eigenlijk op het punt om er mee te stoppen want het was teveel een grind. Zoals ik eerder al had aangegeven haalde ik in de toen 150 uur gameplay 'maar' 140 miljoen op (en dat is inclusief een paar CG's die eigenlijk bijna de helft van dat bedrag binnen haalde). Mijn doel op dat moment was de grotere schepen; de FDL/Python en Conda.
Nu heb ik de schepen die ik wil hebben (bijna allemaal) en kan ik uitzoeken welke loadout voor mij werkt, verschillende wapens testen en een foutje hier en daar permiteren. Dat kan ik omdat ik het geld heb kunnen opsparen. Een casual speler zal dat dus niet kunnen, althans, niet meer met Sothis/Ceos.
D'r zal heus wel een alternatief opduiken, zoals bijvoorbeeld de passenger missions of dit (wat ik vanaaf ga proberen, hou jullie op de hoogte).
Er is niets mis met moeite doen voor je opbrengsten, maar overschrijd die 'grinden grinden grinden' lijn niet. En dat is moeilijk met een game die met zoveel mensen wordt gespeeld.
/mening
6) You just checked it.
Waarom alleen bounty hunten? En is sothis niet grinden? Er is enorm veel te doen binnen E:D maar de meeste willen alleen Bounty hunten!Tyoi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:59:
Ik snap jullie standpunt maar ik ben het er niet mee eens. Je neemt namelijk een hoop mogelijkheden weg voor (bijvoorbeeld) meer casual spelers, die dus niet het spel (kunnen) ademen
Als ik niet een maandje geleden was begonnen met Sothis/Ceos trading missies dan zat ik tot op de dag van vandaag nog steeds in mn vulture te bounty hunten. En ik stond eigenlijk op het punt om er mee te stoppen want het was teveel een grind. Zoals ik eerder al had aangegeven haalde ik in de toen 150 uur gameplay 'maar' 140 miljoen op (en dat is inclusief een paar CG's die eigenlijk bijna de helft van dat bedrag binnen haalde). Mijn doel op dat moment was de grotere schepen; de FDL/Python en Conda.
Nu heb ik de schepen die ik wil hebben (bijna allemaal) en kan ik uitzoeken welke loadout voor mij werkt, verschillende wapens testen en een foutje hier en daar permiteren. Dat kan ik omdat ik het geld heb kunnen opsparen. Een casual speler zal dat dus niet kunnen, althans, niet meer met Sothis/Ceos.
D'r zal heus wel een alternatief opduiken, zoals bijvoorbeeld de passenger missions of dit (wat ik vanaaf ga proberen, hou jullie op de hoogte).
Er is niets mis met moeite doen voor je opbrengsten, maar overschrijd die 'grinden grinden grinden' lijn niet. En dat is moeilijk met een game die met zoveel mensen wordt gespeeld.
/mening
Dit snap ik niet
Het gaat mij er meer om dat je bepaalde dingen limiteerd. Je kan (ookal geeft een bepaalde missie je een miljard voor 1ls travel) je eigen pad kiezen. En als je ergens meer werk in wilt stoppen dan kan dat natuurlijk ook.
En het is zeker niet bedoeld als negatieve kritiek op Frontier of E:D of wie dan ook!
Edit:
En ik lees ook erg graag de verhalen over de lange exploration trips die worden genomen, dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik mn AspX van stal wil halen en naar de core wil gaan. En door deze kaart (scroll uit) voel je je echt nederig in het spel!
[ Voor 26% gewijzigd door Tyoi op 26-10-2016 15:21 ]
6) You just checked it.