E:D heeft idd een behoorlijke learning curve maar zodra het klikt is het ook echt leuk.beebie121 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:48:
Hi guys, ik ben ook weer begonnen. Heb nu een explorer en wat is het heerlijk dat ik ver kan gaan voordat ik moet refuel tanken.
Ik heb ook geprobeerd een miner op te zetten met een cobra, maar elke keer wordt ik keihard afgeknald.
Ik zie dat je met ARX ook een miner kan kopen. Zou dat een goed idee zijn? ik verdien vrij weinig vind ik met exploren/missies doen.
De missies die ik meestal doe, de transport, leveren niet veel op. Ook omdat ik (nog) niet goed in combat ben denk ik pak ik altijd de makkelijkere missies.
Ben nu ook begonnen met engeneeren, best lastig om de mats te vinden nog maar dat gaat vast goed komen.
En spelen jullie solo of in een private of open universe?
vind het wel een moeilijk spel zeg!! ZOVEEL mogelijkheden, en ik heb al vrij snel last van keuzestress als ik dingen moet kiezen. welk schip, welke loadout etc etc. en aangezien ik niet veel geld heb (ik zie miljarden voorbij komen bij spelers) krijg ik stress van de keuzes van schip en loadout haha.
Als je geld wilt verdienen met exploren moet je eigenlijk een artemis suit kopen en op planeten landen waar exo-biology te vinden is. Hier kun je echt grof geld mee verdienen. Zeker als het een first-footfall is.
Een miner is leuk als het je ligt. Ik kan best hele avonden ergens minen met op 2e scherm een (twitch-)stream.
Of het ARX waard is vind ik lastig te zeggen.
De trick met minen is om een ring in te gaan en niet direct te gaan minen. Wacht tot een piraat je scant en ontdekt dat je niks aan boord hebt. Daarna ben je niet meer interessant en laten ze je met rust

Zelf speel ik overigens voornamelijk in een private sessie namelijk Mobius PvE Eurasia.
Als ik ver in deep space zit ga ik wel naar open want daar kom je toch geen assholes tegen.
Als ik ergens zit waar elke speler op dat moment is wil ik nog wel eens naar solo gaan om zo makkelijker te kunnen docken ergens.
Zelfs in die private group kan het ergens druk zijn namelijk

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!