Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:53
beebie121 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:48:
Hi guys, ik ben ook weer begonnen. Heb nu een explorer en wat is het heerlijk dat ik ver kan gaan voordat ik moet refuel tanken.
Ik heb ook geprobeerd een miner op te zetten met een cobra, maar elke keer wordt ik keihard afgeknald.
Ik zie dat je met ARX ook een miner kan kopen. Zou dat een goed idee zijn? ik verdien vrij weinig vind ik met exploren/missies doen.
De missies die ik meestal doe, de transport, leveren niet veel op. Ook omdat ik (nog) niet goed in combat ben denk ik pak ik altijd de makkelijkere missies.

Ben nu ook begonnen met engeneeren, best lastig om de mats te vinden nog maar dat gaat vast goed komen.

En spelen jullie solo of in een private of open universe?

vind het wel een moeilijk spel zeg!! ZOVEEL mogelijkheden, en ik heb al vrij snel last van keuzestress als ik dingen moet kiezen. welk schip, welke loadout etc etc. en aangezien ik niet veel geld heb (ik zie miljarden voorbij komen bij spelers) krijg ik stress van de keuzes van schip en loadout haha.
E:D heeft idd een behoorlijke learning curve maar zodra het klikt is het ook echt leuk.

Als je geld wilt verdienen met exploren moet je eigenlijk een artemis suit kopen en op planeten landen waar exo-biology te vinden is. Hier kun je echt grof geld mee verdienen. Zeker als het een first-footfall is.

Een miner is leuk als het je ligt. Ik kan best hele avonden ergens minen met op 2e scherm een (twitch-)stream.
Of het ARX waard is vind ik lastig te zeggen.

De trick met minen is om een ring in te gaan en niet direct te gaan minen. Wacht tot een piraat je scant en ontdekt dat je niks aan boord hebt. Daarna ben je niet meer interessant en laten ze je met rust B-)

Zelf speel ik overigens voornamelijk in een private sessie namelijk Mobius PvE Eurasia.
Als ik ver in deep space zit ga ik wel naar open want daar kom je toch geen assholes tegen.
Als ik ergens zit waar elke speler op dat moment is wil ik nog wel eens naar solo gaan om zo makkelijker te kunnen docken ergens.
Zelfs in die private group kan het ergens druk zijn namelijk 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
De oorlog in Synuefe NW-F b58-1 is begonnen. Als iemand zin heeft in combat :)

Net even een low level zone gedaan en gewonnen en 1 miljoen bounty credits gekregen. Alleen vergeten mijn crew mee te nemen voor mijn fighter :D

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Commanders! Heel erg bedankt voor jullie hulp. Beide projecten zijn in recordtijd (voor mij dan) klaar.

Nu tijd voor 2 nieuwe projecten. Een om security omhoog te gooien en 1 voor mijn waterworld... Een Orbis station :D

Project Orbis New Twente

Project Security Besonders Vision

Met de Orbis zijn we nog wel eventjes zoet gok ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06 23:32
Nou ik heb met ARX een Mandalay gekocht met explorer loadout.
Ik schrok me kapot toen ik ineens hoorde, fuel scoop active (ofzo) hahaha
Heb nog nooit een fuel scoop gehad :)

Wat ik me afvraag is dit: als jumprange geeft ie aan unladen iets van 40LY. Maar ik doe aldoor maar vrij kleine jumpjes van 8-10 ly. Is dat niey omhoog te krijgen naar 30 ofzo? Ik blijf maar op die 8-10 (af en toe 11-12) zitten.
Verder vind ik het wel een leuk schip.
Ik heb mijn keuze gebaseerd omdat ik toch exploren leuk vind en dat doet hij goed.
Heb nog wat ARX en die branden in mn digitale zak :) Maar wil eigenlijk niet voor een standaard schip gaan, liefste 1 die wat loadout heeft.

Oh ja, ik was in Alpha Centauri en wilde naar sol, maar dan geeft ie aan dat het niet kan vanwege de jumprage ofzo. Dat is toch niet zo ver?

Vind het een geweldig spel, ik dacht dat het allemaal wat makkelijker was geowrden sinds ik het jaren geleden niet meer heb gespeeld, maar dat is echt niet zo. Damn wat moeilijk, maar echt wel gaaf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:03:
Nou ik heb met ARX een Mandalay gekocht met explorer loadout.
Ik schrok me kapot toen ik ineens hoorde, fuel scoop active (ofzo) hahaha
Heb nog nooit een fuel scoop gehad :)

Wat ik me afvraag is dit: als jumprange geeft ie aan unladen iets van 40LY. Maar ik doe aldoor maar vrij kleine jumpjes van 8-10 ly. Is dat niey omhoog te krijgen naar 30 ofzo? Ik blijf maar op die 8-10 (af en toe 11-12) zitten.
Verder vind ik het wel een leuk schip.
Ik heb mijn keuze gebaseerd omdat ik toch exploren leuk vind en dat doet hij goed.
Heb nog wat ARX en die branden in mn digitale zak :) Maar wil eigenlijk niet voor een standaard schip gaan, liefste 1 die wat loadout heeft.

Oh ja, ik was in Alpha Centauri en wilde naar sol, maar dan geeft ie aan dat het niet kan vanwege de jumprage ofzo. Dat is toch niet zo ver?

Vind het een geweldig spel, ik dacht dat het allemaal wat makkelijker was geowrden sinds ik het jaren geleden niet meer heb gespeeld, maar dat is echt niet zo. Damn wat moeilijk, maar echt wel gaaf!!
Dat je kleine jumps doet is een instelling. Weet zo niet uit mijn hoofd exact welke maar in de galaxy map kun je ergens onderaan instellen. Zal nu waarschijnlijk op economy staan. Moet op andere setting. Dan ga je grote sprongen maken.

Ik heb overigens dezelfde Mandalay gekocht. Leuk ding idd.Fuel Scoop is essentieel voor exploration :+

Heb je wel permit voor Sol btw? Sol is namelijk permit locked.
Qua jumprange moet het gewoon kunnen, kunnen hooguit veel sprongen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Player1S schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:30:
[...]

Dat je kleine jumps doet is een instelling. Weet zo niet uit mijn hoofd exact welke maar in de galaxy map kun je ergens onderaan instellen. Zal nu waarschijnlijk op economy staan. Moet op andere setting. Dan ga je grote sprongen maken.

Ik heb overigens dezelfde Mandalay gekocht. Leuk ding idd.Fuel Scoop is essentieel voor exploration :+

Heb je wel permit voor Sol btw? Sol is namelijk permit locked.
Qua jumprange moet het gewoon kunnen, kunnen hooguit veel sprongen worden.
ahh ok dan. dan moet ik daar eens naar kijken.
Ik heb gene permit (denk ik) een snelle tip hoe ik die kan krijgen?

ik moet nu 0.4 LY op supercruise doen, echt wtf. ik vond 800 LS al veel!! dit duurt gewoon een half uur. Maarja ik krijg er ook iets van 300k credits voor. dus maar ff doorbijten,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:10:
[...]

ik moet nu 0.4 LY op supercruise doen, echt wtf. ik vond 800 LS al veel!! dit duurt gewoon een half uur. Maarja ik krijg er ook iets van 300k credits voor. dus maar ff doorbijten,
Sol Permit kun je unlocken door je Federation Rank naar Petty Officer te brengen
zie hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:26
beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:03:
...

...
In de routesettings kun je aangeven dat hij verder moet kijken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWkEmsED2TrhOQrg-8ye4oUBsNk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t0m6bxkTKNtt3Xqvi2d32upb.png?f=fotoalbum_large

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:22

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

(0.4 * 365 * 24) / 2001 * 60 + 15 ~= 120 (minuten) inclusief acceleratietijd. Zonder SCO dan. :)

Toen passenger missions echt gestoord goed waren zat je ook constant 45-50 minuten naar je scherm te staren terwijl je in een rechte lijn vloog. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
D4NG3R schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:23:
[...]

(0.4 * 365 * 24) / 2001 * 60 + 15 ~= 120 (minuten) inclusief acceleratietijd. Zonder SCO dan. :)

Toen passenger missions echt gestoord goed waren zat je ook constant 45-50 minuten naar je scherm te staren terwijl je in een rechte lijn vloog. :+
holy shit. Dat is echt wel insane. En ook... supersaai volgens mij. Wat moet je doen tijdens die ritten?? Netflix op 2e scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@beebie121 De "gameplay" deed je het dan ook niet voor, het leverde vrolijk 150-200M per uur op zonder hoge eisen. Ideaal om te doen naast een serie of wat Youtube ofzo ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
D4NG3R schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:43:
@beebie121 De "gameplay" deed je het dan ook niet voor, het leverde vrolijk 150-200M per uur op zonder hoge eisen. Ideaal om te doen naast een serie of wat Youtube ofzo ja. :+
Ik deed toen regelmatig passenger missies die 8k 9k ver weg waren. Zit je paar dagen dom te jumpen om even een beacon te scannen en terug te gaan maar het leverde ook nog eens flink wat centen op voor het scannen.

Toen was 1 honk ook nog genoeg. Had je het niet zo uitgebreid als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
150-200 miljoen??? HA! ik had gister een discovery verkocht kreeg ik 200k voor. Dat vond ik al veel hahaha.

poeh! ik moet echt nog veel doen hoor ik al wel haha.

heb ook VR, maar op 1 of andere manier durf ik dat niet zo goed. het wordt wel ondersteunt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:54:
150-200 miljoen??? HA! ik had gister een discovery verkocht kreeg ik 200k voor. Dat vond ik al veel hahaha.

heb ook VR, maar op 1 of andere manier durf ik dat niet zo goed. het wordt wel ondersteunt toch?
Als je Odessey hebt schaf jezelf dan ook een Artemis suit aan. Dan kun je op planeten landen en bio scannen als er exo-biology aanwezig.
Je moet dan elk soort 3 scannen (moeten wel xxx meter uit elkaar liggen). en afhankelijk van wat je scant levert dat 1 tot 19 miljoen op. En als je first footfall hebt kan bepaalde dingen oplopen tot 95 miljoen.

Zo heb ik met gemak mijn FC budget opgeschroefd naar over de 4 miljard en heb ik zelf ook bijna 1,6 miljard op de bank staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is nog niks, er zijn nog veel leukere money makers geweest.

En dat was als je het solo deed, had je een carrier ging het bijna een factor 2. :7

Destijds vlogen 2 andere spelers welke echt net begonnen waren met mij me, ze waren na enkele uren al Elite in trading. Wat destijds 1,050,000,000 credits in sales vereiste. :+

D4NG3R in "[Multi] Elite:Dangerous - Deel 4"

Achteraf natuurlijk makkelijk praten gezien ik er van heb kunnen genieten; maar na de powertrip van zo rijk zijn gaat de lol, iig voor mij, helaas snel uit het spel. Ik ben blij dat de hedendaagse moneymakers niet zo extreem meer zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 21-05-2025 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Oooh LTD!! Jup. Grof geld verdienen was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
.....

money isn`t everything :p
I`ts the journey that matters.

VR werkt ook nog steeds erg goed in Elite (alleen als je te voet verder wilt krijg je een plat scherm voorgetoverd, dat is wel jammer. Dat kun je ook weer redelijk opvangen door de externe camera te gebruiken, maar dan zie je geen hud meer.)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
PThijssen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:33:
[...]

money isn`t everything :p
I`ts the journey that matters.

VR werkt ook nog steeds erg goed in Elite (alleen als je te voet verder wilt krijg je een plat scherm voorgetoverd, dat is wel jammer. Dat kun je ook weer redelijk opvangen door de externe camera te gebruiken, maar dan zie je geen hud meer.)
Even wat anders, heb ik het nu goed dat jij met je alt-account lading liquid Oxygen aan het bezorgen bent?
Of is dat een andere tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hahaha, ok kolere guys, wat is een hoop veranderd. Maar even voor mijn duidelijkheid, ik kan op een planeet landen EN lopen?
Ik ben wel op een base geweest (Khun voor engeneering).
Echt die bedragen!! ja misschien wordt het dan minder leuk, maar ik denk dat ik dan op iets anders dan exploren zou focussen.
Mijn Mandalay kost geen credits als ik dood ga, misschien combat leren.

Nice dat VR nog werkt, misschien toch eens proberen over die vreemde angst heen te komen.

ik zie dat ik eerst maar eens mijn fed rep omhoog moet krijgen.

Super bedankt!! dit is zoveel duidelijker dan die 1000 sites die er zijn. man ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Om te lopen heb je wel de Odessey DLC nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ohh wacht, ik dacht dat ik die had maar ik heb Horizons geloof ik.

Ga direct die ook halen :)
zoals ik al zei, zoveel info, ben helemaal in de war haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Player1S schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:36:
[...]

Even wat anders, heb ik het nu goed dat jij met je alt-account lading liquid Oxygen aan het bezorgen bent?
Of is dat een andere tweaker?
Yup, dat ben ik ;)
SRV Survey geeft dat automatisch door en ik heb mijn alt toegevoegd aan dat projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
PThijssen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:13:
[...]

Yup, dat ben ik ;)
SRV Survey geeft dat automatisch door en ik heb mijn alt toegevoegd aan dat projectje.
Ja zag het. Gebruik zelf ook SRV Survey. Ook om de projecten aan te maken.
Zag dat jij de liquid Oxygen "geclaimt" hebt.

Ik wil zelf voor de spullen die niet in Wubbo Ockels Memorial te koop zijn riching Orgen gaan met de FC. Dat is ~157ly verderop en daar ligt Trailblazer Song. Kun je vrijwel alles krijgen.

Behalve de restricted weapons voor security station :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Ik heb even mijn andere schip gehaald en ook meteen een paar andere comodities gedaan. Nu wee verder met die liquid oxygen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
PThijssen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:32:
Ik heb even mijn andere schip gehaald en ook meteen een paar andere comodities gedaan. Nu wee verder met die liquid oxygen.
Mocht je na deze 2 projecten trouwens zelf een systeem willen claimen geef het even aan dan kom ik jou helpen.
Niet dat ik nu stug door blijf gaan met projecten aanmaken in mijn eigen system terwijl jij eigenlijk ook zelf wat wil claimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
No worries. Ik zal denk ik toch alleen met mijn main willen gaan claimen en die is nog ver ver weg. Dat gaat nog wel even duren. Zeker nu ik dit aan het doen ben 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Daarnaast weet ik ook niet hoe lang ik dit ga volhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
PThijssen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:39:
Daarnaast weet ik ook niet hoe lang ik dit ga volhouden...
haha ja daarom bied ik het ook aan. Voor hetzelfde geld ben ik er straks klaar mee :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Nu weer even met m`n main verder jumpen... afstand valt wel mee...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NrdlTm_xazTN8aK-y3YMP519h8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1M94LbAnHDOgDJO24V6Z3iJI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
PThijssen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:48:
Nu weer even met m`n main verder jumpen... afstand valt wel mee...

[Afbeelding]
Neutron your way over here :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:33
[...]

Als je de Mandalay hebt heb je als het goed is ook een SCO Frameshift drive.
Dat is een boost voor supercruise, het kost wel veel brandstof.
Je activeert hem doorgaans met dezelfde knop als de gewone boost.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
hahahahaah @Xaphod dat heb ik echt net gedaan, wtf. dat gaat snel!!!!!!!

en die top voor fastest i.p.v. economic, HAHAAHHAAAHA een route waar ik 28 jumops over deed, nu 5 jumps hahahaha

enm die fuel scoop.. pffffffff wat heerlijk :D

Echt ik lig hier in een deuk, prachtig dit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:19:
hahahahaah @Xaphod dat heb ik echt net gedaan, wtf. dat gaat snel!!!!!!!

en die top voor fastest i.p.v. economic, HAHAAHHAAAHA een route waar ik 28 jumops over deed, nu 5 jumps hahahaha

enm die fuel scoop.. pffffffff wat heerlijk :D

Echt ik lig hier in een deuk, prachtig dit!!!
bijna al mijn schepen hebben een fuel scoop. Behalve mijn combat Krait Mk2 en mijn 2 transporters aangezien die vrijwel alleen binnen een system opereren momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Echt.. allemaal nieuwe dingen :D

ik zie bij mijn rank overzicht (rechterkant) bij federation rank none staan maar wel 100% moet ik iets doen om een ranking te krijgen nu?

Reputation is cordial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:57:

ik zie bij mijn rank overzicht (rechterkant) bij federation rank none staan maar wel 100% moet ik iets doen om een ranking te krijgen nu?

Reputation is cordial.
Als je in een Federation controlled system bent ga je naar missies toe. Daar moet dan een Federation missie beschikbaar zijn. Als je die succesvol afrond krijg je de volgende rank.
Vervolgens weer richting 100% gaan en weer zo'n missie doen tot je de gewenste rang hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:38

Cyphax

Moderator LNX
beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:01:
Nice dat VR nog werkt, misschien toch eens proberen over die vreemde angst heen te komen.
Als je een VR-set en Elite Dangerous, dan mis je wel een ongelooflijke ervaring, dat moet je jezelf niet aandoen! :P
Het is wel nog steeds beperkt tot het in-cockpit-gedeelte (in je schip en in je srv), on-foot kan je eigenlijk alleen in de camera view echt in VR ervaren.
In aanvulling nog op hierboven: al staat die teller op 100%, op de achtergrond loopt de score gewoon door. Dus als je nog meer missies hebt gedaan voor meer reputation voor de upgrade-missie, dan zul je zien dat je niet bij 0% begint in de volgende rank.

[ Voor 36% gewijzigd door Cyphax op 21-05-2025 19:06 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen

Reputation is cordial.
Als hij op 100% staat, zou je een rank missie moeten krijgen. Dus even bij de missies kijken of daar iets tussen staat voor Federation Rank.

(de site was nog niet geupdated... dubbel antwoord :p)

[ Voor 5% gewijzigd door PThijssen op 21-05-2025 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Kijken hoe ver ik vanavond ga komen. Vanmiddag al bijna 100 jumps gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlHJyzwagIIgLMxnin8hP8gZz-k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tX6vioF3ABkb970PzpHHlasE.png?f=user_large

Ohw ja.. ik doe nu alleen maar honken en jumpen...

[ Voor 9% gewijzigd door PThijssen op 21-05-2025 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Ik ben even met de FC richting Orgen om paar supplies te halen. Wil zelf eerst even de security station klaar hebben dus gros haal ik daar voor.Als het vandaag nog lukt dan hebben we hogere security en dus minder kans op piraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
is een rank up altijd een combat missie? heb nu 2x een Navy missie gezien maar beide keren is dat een combat missie en volgens mij kan ik dat helemaal niet haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
beebie121 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:10:
is een rank up altijd een combat missie? heb nu 2x een Navy missie gezien maar beide keren is dat een combat missie en volgens mij kan ik dat helemaal niet haha
Is al weer even geleden dat ik dat gedaan heb maar kunnen ook andere missies zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Nee, zijn een beetje random. Soms moet je een pakketje wegbrengen en soms combat. Die zijn meestal niet zo heel moeilijk. Je kunt ook andere vragen om mee te helpen als je niet wilt/kunt pew pewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-06 21:10
Je mag mij altijd toevoegen ingame: Chielio_nl

Ben ook net opnieuw begonnen en hang rond HIP 87414

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:38

Cyphax

Moderator LNX
Als je het mission board sluit en opnieuw opent zou het type weer willekeurig iets anders moeten zijn. Als je net zo lui bent als ik doe je dat 'board flippen' net zo lang tot je een courier mission ziet. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Zo, ik ben er.
Even overgestapt naar mijn andere schip. Ook maar meer cargo space toegevoegd en een paar ritjes gedaan. Morgen weer een dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MqlEHRpqKgAW9fMONh4LV9gxt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W5fIgrRmcOim5QucwlnBnaiL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
PThijssen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 23:41:
Zo, ik ben er.
Even overgestapt naar mijn andere schip. Ook maar meer cargo space toegevoegd en een paar ritjes gedaan. Morgen weer een dag.

[Afbeelding]
_/-\o_

Goed bezig.
Zelf kan ik de komende dagen niet. Overdag aan het werk, vanavond kan ik naar FC Twente - NEC toe omdat mijn zwager er morgen erg vroeg uit moet en dus zelf niet gaat. En vanaf vrijdag tot zondag heb ik de kinderen dus ook geen tijd. Zondag avond weer verder buffelen. Ook dan nog wat combat doen. Gister nipt een medium conflict zone gewonnen.

Weet niet wat er gebeurde maar opeens was iedereen hostile maar gelukkig viel niet iedereen mij aan. Was wel op gegeven moment door de ammo heen en kon nog net op tijd wat bij replicaten om de laatste af te knallen.

Ik moet overigens nog wel ergens mijn Brewer company fine betalen :(
Voor security station moet je ook wapens afleveren..... en die zijn illegaal. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 22-05-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Player1S schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:41:
[...]

Ik moet overigens nog wel ergens mijn Brewer company fine betalen :(
Voor security station moet je ook wapens afleveren..... en die zijn illegaal. 8)7
Ik ben inmiddels weer notorious na wat powerplay acties waarbij ik blijkbaar op wat te lange tenen heb getrapt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Wat een gedoe.. ben al meer dan een uur bezig om een systeem te vinden voor mijn colonisatie... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
PThijssen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:57:
Wat een gedoe.. ben al meer dan een uur bezig om een systeem te vinden voor mijn colonisatie... zucht...
Ja, ik heb zelf op spansh.co.uk zitten zoeken naar systems met 0 population en minimaal 5 bodies en de buurt van HIP 87414. Al het goede is al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Had een leuke gevonden, zit er geen systeem in de buurt met zo'n colonisition dude... Net 1 Ly te ver en kan hem dus niet claimen.
Vanavond sporten, morgen avond weer verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
ik heb nu ook Odysee gehaald. Heb nog weinig gedaan met space walking. alleen ff de intro.
Heb veel teveel lol in mijn Mandalay, wat een leuk schip is dat.
Ik denk dat ik nog wel extra bewapening erop ga zetten. Gister werd ik door een dude aldoor interdicted omdat ik iets verkeerd had gedaan.
Wil hem wel een keer kapot knallen :)
Hij had een VUlture, als ik een beetje extra wapens erop zet zou ik dat (in theorie he want ik ben nog niet goed in combat) af moeten kunnen knallen? of is een Vulture echt zoveel beter dan een mandalay? of zou je met een sidewinder een medium/large ship ook kapot moeten kunnen knallen.

die sco op mn drive is ook IDEAAL!! gister 250k LS, dat haal je dus in een halve minutt ofzo hahaha.

ben nu bijna bij de rank dat ik SOL kan unlocken.

joh wat heb ik weer een plezier erin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
beebie121 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:58:
ik heb nu ook Odysee gehaald. Heb nog weinig gedaan met space walking. alleen ff de intro.
Heb veel teveel lol in mijn Mandalay, wat een leuk schip is dat.
Ik denk dat ik nog wel extra bewapening erop ga zetten. Gister werd ik door een dude aldoor interdicted omdat ik iets verkeerd had gedaan.
Wil hem wel een keer kapot knallen :)
Hij had een VUlture, als ik een beetje extra wapens erop zet zou ik dat (in theorie he want ik ben nog niet goed in combat) af moeten kunnen knallen? of is een Vulture echt zoveel beter dan een mandalay? of zou je met een sidewinder een medium/large ship ook kapot moeten kunnen knallen.

die sco op mn drive is ook IDEAAL!! gister 250k LS, dat haal je dus in een halve minutt ofzo hahaha.

ben nu bijna bij de rank dat ik SOL kan unlocken.

joh wat heb ik weer een plezier erin
Qua wapens moet je wel even kijken wat je erop zet. Hou er rekening mee dat laser weapons veel energie slurpen dus moet je powerplant het wel aan kunnen.

Laser is goed om schild kapot te maken en kinectic is goed om schip kapot te maken nadat schild down is.
Qua wapens zou ik voor gimballed gaan. Die passen zich een beetje aan aan de vijand wat richten makkelijker maakt.
Turreted zou ik niet doen want die doen veel minder damage. Fixed doet meer damage maar moet je wel zelf echt het richten doen,

Ik weet overigens niet wat de huidige meta is qua combat build.
Dit is mijn combat build en was ooit erg goed. Van de week merkte ik dat hij toch nog best op de schop mag als het beetje pittig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ohh ik heb (uiteraard) nooit rekening gehouden met energie use van een laser haha.
Ik zie een multi canon bij jou, is dat een combi van kinetic en laser ofzo?

en zijn missiles/rockets handig/noodzakelijk?

en ik kan volgens mij maximaal 3 op een mandalay zetten. Is dat ook te verhogen naar een 4E of 5E ofzo?

Tuirret doet idd veel minder damage zag ik al, kost wel beduidend meer dan gimballed, maar het voordeel is dat hij automatisch locked he. Dat maakt het nie zoveel makkelijker dat het het waard is?

gimballed trekt mij wel het meeste moet ik zeggen :)

oh ja, ik heb al 4 miljoen gespaard. Voor jullie is dat niks maar voor mij mn eerste echte vermogen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

beebie121 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:20:
ohh ik heb (uiteraard) nooit rekening gehouden met energie use van een laser haha.
Multi duid op het feit dat er meer dan 1 loop op het wapen zit. Het zijn kinetic weapons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yu4kR3i0pQcKiivoA6-nd_paou4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9GToaBwAzrNrzspv05lN7EJv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8msGBv5cvY-aTFESDYEip5wYEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HueXuDwQBXNOAKu1Lc4QFPKb.png?f=fotoalbum_large
Kan, hoeft niet. Het is een bult burst damage.
en ik kan volgens mij maximaal 3 op een mandalay zetten. Is dat ook te verhogen naar een 4E of 5E ofzo?
Rating bij wapens is niet helemaal vergelijkbaar met ratings op internals. Maar nee, je kan op medium (tier 2) hardpoints geen tier 3 of 4 wapens zetten. Lager kan wel.
Tuirret doet idd veel minder damage zag ik al, kost wel beduidend meer dan gimballed, maar het voordeel is dat hij automatisch locked he. Dat maakt het nie zoveel makkelijker dat het het waard is?
Hoe sneller jij een vijand neer kan schieten, hoe minder damage die vijand op jouw kan doen. Schade heeft vrijwel altijd de voorkeur. Sowieso locken turrets vrij traag, handig op grote/trage schepen, onhandig op kleine schepen zeker als je weinig hardpoints hebt.

Gimballed is voor 9/10 commanders de beste keuze, als je zeker van je schoten bent is fixed echter ontzettend goed. De rail en plasma cannons doen gestoord veel schade als je er mee overweg kan.

oh ja, ik heb al 4 miljoen gespaard. Voor jullie is dat niks maar voor mij mn eerste echte vermogen :)
(bijna) Iedereen is begonnen met de gratis sidewinder en een handje vol credits. Elke mijlpaal is er eentje. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
beebie121 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:20:

@D4NG3R heeft al heel uitgebreid geantwoord op je.

1 van mijn multi cannons heeft Incendiary Rounds erop ge-engineerd wat dan wel weer het schild doet afnemen.
Deze heb ik echter zo'n 2-3 jaar geleden samen gesteld en toen werd mij dit zo aangeraden. Ondertussen is er best wat gewijzigd en kan hij eigenlijk wel op de schop.
Ik zat eergister in een medium conflict zone en heb het echt met moeite overleefd. Op gegeven moment geen missiles meer en ook ammo voor auto canons bijna op.
Doordat ik voornamelijk kinectic heb duurt het langer voor een schield down is. Mijn fighter helpt daar wel mee maar niet altijd even goed.

Tja en die credits? Zoals D4ng3r al zei. Wij zijn ook daar begonnen. Kleine sidewinder en elke credit bij elkaar sprokkelen die we konden.

Mijn Fleet Carrier heb ik bij elkaar zitten grinden. Zoek maar eens op de Robigo run. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Qua hardpoints wil je in het begin vooral een comfortabele balans vinden tussen thermal (lasers) en kinetic (guns). Lasers kosten geen ammo en raken instant, maar kosten ook meer energie en warmen je schip veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Oh ja, heat was ook nog een dingetje bij lasers :+

Voordeel van gimballed multicannons is dat je gewoon kunt blijven vuren zolang er een lock is.
Ik moet echt weer eens een nieuwe combat build gaan samenstellen als The Gathering groter wil maken in mijn eigen stelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nouwja, als je schip een beetje in balans is kan dat met lasers ook wel gewoon. Zeker als je wat verder gevorderd bent en er een thermal vent beam laser tussen hebt zitten. :9

M'n primaire Anaconda heeft op de huge (T4) hardpoint na enkel laser wapens. In dat slot zit echter wel een (godroll) legacy engineered multicannon met corrosive effect. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hahaha een godroll engeneered multicannon :D ik hou ervan.

Ik heb ook 2 heat nog wat, waaarmee ik heat kan afschieten ofzo? ik gebruik dat nooit maar die is makkelijk as je teveel heat hebt dus?

Ik denk dat ik maar voo rkinetic dingen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Anaconda is ook een optie idd.
Zat te googlen en kwam deze tegen: https://s.orbis.zone/qXlA

Misschien eens aanschaffen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@beebie121 Heatsinks, dump je de hitte van je schip in. Mijn shield tank maakt er gretig gebruik van omdat shield-cell banks de boel nogal doen overkoken. :+

Video van inmiddels alweer 7 jaar geleden:

Op 0:38 pop ik daar 3 heatsinks, en tegelijk ook 3 shield-cell banks. Duurt even voordat m'n hitte daalt omdat die banks zo hard gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
"even" wat uitproberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4SpkvoQJ_KwGontF3sEm2tGoFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dftlf0Tb1brqKGzhW4vlMdw6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Vanmiddag de controller maar instellen voor de laptop, dat zal denk ik wat gemakkelijker gaan dan de muis en toetsenbord combinatie en de pc... Twee commanders besturen is toch ook wel leuk maar brengt ook wat uitdagingen mee, zeker als ze tegelijk bij de ster uitkomen 🤔
Nu zal ik dus weer wat meer uurtjes in mijn alt commander kunnen stoppen zonder mijn main te verwaarlozen.

Ik zit nu al op 50% van mijn eerste stationnetje. Die 4 weken tijd is dus gemakkelijk te halen (met een groot schip). Daarna even kijken wat voor outposts, stationnen etc. ik in mijn stelsel ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Heb even kunnen spelen terwijl kinderen aan het aankleden waren. De anaconda is gekocht en uitgerust. Moet nu echter even wat aan de power doen want heb wat te kort :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Met m`n alt tegelijk spelen gaat hem nu nog even niet worden, die heeft niet genoeg jumprange... Straks kijken als ik wat gebouwd heb of die dan in system kan meehelpen. Ook die controller wil niet lekker werken, gewoon geen geduld om hem goed te configureren :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:01
Ik ben inmiddels nog zo'n 57K lichtjaar verwijderd van de bubbel, maar ja, als je de scenic tour linksom doet met een grote cirkel, dan kom je ook niet snel dichterbij :)

Vandaag wel iets tegengekomen dat ik nog niet eerder gezien heb, een mooie ringed waterworld, helaas geen candidate for terraforming, but still....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmPYG4PRjn9x7oe2KL_9u6Nsqfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoe31UznDs2YycAxcMvPlQhs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377
Mooie setup, maar heb je geen last van al dat licht van je systeemkast zo vlak achter je monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Pim0377 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:40:
[...]

Mooie setup, maar heb je geen last van al dat licht van je systeemkast zo vlak achter je monitoren?
Nee hoor. Die kast staat op een plank boven de monitoren en staat niet zo fel. Op de foto lijkt het feller dan het is. Het is een beetje dezelfde kleur als in de cockpit en valt zo ook niet meer op. ook de ledtrip door de kamer heb ik oranje gemaakt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PThijssen
Mijn eerste systeem is geclaimd en eerste station is gebouwd. Nu kijken wat ik verder wil gaan doen hierzo :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjH9FvSoQOAsgFJZlGYOWj_aEcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVwTsj931Cax1XRiztJqL3Jw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
PThijssen schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:35:
Mijn eerste systeem is geclaimd en eerste station is gebouwd. Nu kijken wat ik verder wil gaan doen hierzo :/

[Afbeelding]
Nice nice, gefeliciteerd :) Als ik weer in de buurt ben, kom ik zeker even kijken als dat kan. hehehe.

Ik spring net een systeem in, main sequence star is een Tauri star, nog 2 zonnen naast de main one, maar volgens ED zijn het allemaal Tauri stars, is dat een glitch, of zou dat zomaar kunnen? Als ik de 3 sterren selecteer zie je de waardes per ster ook veranderen, 1 is een white-yellow, de 2de is een yellow-orange look en de derde zou ik zeggen een brown dwarf ofzo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDsDmnzvSL7NLT7ipXhdrtKWaws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojfN94TNNxvJnXXMpNLpeomX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNgeYTbEuuohSWqzktMTyrZqtPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiL0CMzsdMk0bniXt4dhh2hA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TA0g2zrznj0ZaENrumbqktAnV3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9UFqnRD5keMYU5OyCGrNRHd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Tnx, ik zet alvast een flesje Lavian Brandy klaar ;)

Over die sterren, geen idee. Ik vlieg, honk, scan er veel maar kijk eigenlijk nooit naar wat ze zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
PThijssen schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:56:
Tnx, ik zet alvast een flesje Lavian Brandy klaar ;)

Over die sterren, geen idee. Ik vlieg, honk, scan er veel maar kijk eigenlijk nooit naar wat ze zijn :+
Klinkt goed :) Hopen dat ie niet over datum is tegen de tijd dat ik er ben hahaha.

Ik kijk normaal gesproken ook niet echt altijd naar wat voor een sterren ik jump, al heb ik wel standaard M, L, T en Y class stars "uit staan" maar ik denk dat ik getriggered werd door de melding dat er geen fuel star was waar ik naartoe sprong.

[ Voor 5% gewijzigd door Pim0377 op 25-05-2025 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ok ik heb nu een 2x een railgun en torpedo's op mijn mandalay gezet. en had ook een scanner erop gezet voor de fsd drive ofzo.
Maar zodra ik mn wapens tevoorschijn haal krijg ik de melding dat mn zuurstof op gaat.
Gebruik ik dan teveel dingen? Kan mijn power dat niet aan ofzo?
Heb de scanner eraf gehaald en 1 railgun en nu gaat het ok.
Maar heb niet het idee dat ik alles (dus scanners, heatsinks en wapens) tegelijk aan doe. Doe ik dan iets fout?
wil weleens wat eikels neer knallen :)

oh ja, dat engeneeren he, is dat voor 1 schip? of worden dan al mijn dingen aangepast op al mijn schepen?

Wat ik echt vervelend vind is dat je geen storage hebt, buiten een vliegdekschip van 5 miljard.

[ Voor 17% gewijzigd door beebie121 op 26-05-2025 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielioj
Als je te veel power verbruikt, worden bepaalde modules uitgeschakeld. De modules worden ingedeeld in prioriteit.
Zoals ik het lees heb jij je "life support" op prio 2 of 3 staan. Dit kun je onder de modules in het rechter scherm aanpassen.
Zou life support op prio 1 laten staan. Zou zonde zijn als je na een gevecht van enkele minuten sterft aan zuurstof gebrek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
beebie121 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:25:
ok ik heb nu een 2x een railgun en torpedo's op mijn mandalay gezet. en had ook een scanner erop gezet voor de fsd drive ofzo.
Maar zodra ik mn wapens tevoorschijn haal krijg ik de melding dat mn zuurstof op gaat.
Gebruik ik dan teveel dingen? Kan mijn power dat niet aan ofzo?
Heb de scanner eraf gehaald en 1 railgun en nu gaat het ok.
Maar heb niet het idee dat ik alles (dus scanners, heatsinks en wapens) tegelijk aan doe. Doe ik dan iets fout?
wil weleens wat eikels neer knallen :)

oh ja, dat engeneeren he, is dat voor 1 schip? of worden dan al mijn dingen aangepast op al mijn schepen?

Wat ik echt vervelend vind is dat je geen storage hebt, buiten een vliegdekschip van 5 miljard.
Klinkt als een te zwakke powerplant en/of een te zwakke of verkeerd afgestelde distributor, die kun je dus verbeteren door engineering en dat werkt alleen per schip.
De Mandalay zou niet mijn eerste keus zijn voor een combat schip, die gebruik ik als explorer.
Ik gebruik (nog) een Python Mk1 voor algemeen gebruik, (missies e.d.) geen optimaal combat schip, maar hij kan zich goed verdedigen.
Hier is de Edsy link: https://edsy.org/s/vI84sgj
Mijn Python Mk2 is meer ingericht als combat schip: https://edsy.org/s/vDTnV9A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
In het scherm waar je de componenten toevoegt zou ook het verbruik moeten staan bij fully deployed. En anders zie je dat ook als je naar het rechter scherm gaat en dan 2e tabblad (uit mijn hoofd).

Mijn Anaconda die ik onlangs gekocht had trok ook 111% nadat ik paar wapens had ge-engineered.
Na engineering op de powerplant en distributer was het opgelost (beide waren al A-rated).

Over combat gesproken. De eerste oorlog in Synuefe NW-F b58-1 hebben we gewonnen. Nu influence van 22,4% voor The Gathering.
Hopelijk snel weer oorlog om invloed verder uit te breiden.

De bouw van New Twente schiet nog niet al te veel op helaas.
Grootste uitdaging is CMM Composite. Die kan ik niet in-system krijgen zoals staal of titanium. En hij heeft zoveel nodig dat het minstens 2 trips met mijn FC worden.

Na deze ga ik voorlopig geen Orbis meer bouwen. Misschien als de Panther Mk2 echt dik 2.000 ton cargo heeft dat ik het weer ga doen.
Een Coriolis vind ik nog wel haalbaar. Wil ook nog een astroid-based coriolis plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ok dus ik ga maar wat engeneeren, en ik zal mijn mandalay vooral voor exploren gaan gebruiken. Vind ik ook leuk hoor.

Hoe komen jullie aan alle materialen voor het engeneren van elk schip? ik moet zoveel spul hebben. Is het dan goed om een material trader te gaan of zo'n andere, ben naam ff kwijt.
en doen jullie ook die experimentele engenering?

jemig wat voel ik me beginner.
Ik vraag hier wat meer aangezien hier duidelijke info komt. Hoop niet dat jullie het vervelend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Player1S schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:25:

Over combat gesproken. De eerste oorlog in Synuefe NW-F b58-1 hebben we gewonnen. Nu influence van 22,4% voor The Gathering.
Hopelijk snel weer oorlog om invloed verder uit te breiden.
Helaas is het op Discord ook wat stil, en door de nieuwe powerplay is "onze" expansie drift wat verlaagd. Als je een oorlog wil winnen doe je het nu met 2 man geloof ik.
Wel jammer, zou juist, als ik de schepen weer heb, wat meer aan willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Chielioj schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Helaas is het op Discord ook wat stil, en door de nieuwe powerplay is "onze" expansie drift wat verlaagd. Als je een oorlog wil winnen doe je het nu met 2 man geloof ik.
Wel jammer, zou juist, als ik de schepen weer heb, wat meer aan willen doen.
Ik heb nu in mijn eentje de boel gewonnen :)
Gewoon 4x combat zone gedaan voor The Gathering.
Verwacht het straks wel zwaarder. Zeker als de andere user-based faction wel actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielioj
beebie121 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:41:

Ik vraag hier wat meer aangezien hier duidelijke info komt. Hoop niet dat jullie het vervelend vinden.
Nee hoor, gewoon doen. Bij na een lange tijd van afwezigheid weer opnieuw begonnen. Door de vragen ga ik ook weer dingen opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Alleen op PC heb ik al over de 1000 uur erin zitten. Dan ook nog kleine 300 op Xbox.
Ik google nog steeds dingen. Ik zoek online wat de beste PvE builds zijn. Ik zoek welke engineering ik het beste kan pakken.

Dus je hoeft je echt nergens voor te schamen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
nee 1000 kom ik niet aan. Ik geloof bijna 460 uur

[ Voor 4% gewijzigd door Chielioj op 26-05-2025 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
ok dus ik ga maar wat engeneeren, en ik zal mijn mandalay vooral voor exploren gaan gebruiken. Vind ik ook leuk hoor.

Hoe komen jullie aan alle materialen voor het engeneren van elk schip? ik moet zoveel spul hebben. Is het dan goed om een material trader te gaan of zo'n andere, ben naam ff kwijt.
en doen jullie ook die experimentele engenering?

Gewoon vragen, het heeft mij jaren geduurd voor ik goed in het spel kwam.
Dat kwam ook door tijdgebrek.
Je kunt het beste op Youtube rondkijken hoe je het beste materialen verzameld en verhandeld bij een material trader. Dat gaat nu een stuk sneller dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Player1S schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Ik heb nu in mijn eentje de boel gewonnen :)
Gewoon 4x combat zone gedaan voor The Gathering.
Verwacht het straks wel zwaarder. Zeker als de andere user-based faction wel actief is.
neem aan dat je dan wel in OPEN speelt? Anders is het te makkelijk haha
Juist zou het dan leuk zijn om met een paar man PVE te kunnen spelen, al komt dat wel heel weinig voor. Ieder speelt of solo of in private.

Zelf speel ik eigenlijk alleen in OPEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Chielioj schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:22:
[...]

neem aan dat je dan wel in OPEN speelt? Anders is het te makkelijk haha
Juist zou het dan leuk zijn om met een paar man PVE te kunnen spelen, al komt dat wel heel weinig voor. Ieder speelt of solo of in private.

Zelf speel ik eigenlijk alleen in OPEN
Ik speel voornamelijk private op mobius omdat ik niet zo heel goed in combat ben. En geen zin om met gankers te dealen.

De volgende oorlog wil ik best wel keertje in open gaan en paar combat zones te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Moet zeggen, rond HIP 87414 kom ik die eigenlijk nooit tegen. En ik speel 99% in OPEN
In het verleden af en toe met mede tweakers op de private van Tweakers gespeeld, maar Mobius heb ik volgens mij ook wel in de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Chielioj schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:29:
Moet zeggen, rond HIP 87414 kom ik die eigenlijk nooit tegen. En ik speel 99% in OPEN
In het verleden af en toe met mede tweakers op de private van Tweakers gespeeld, maar Mobius heb ik volgens mij ook wel in de lijst staan.
Eerlijk gezegd heb ik ook niet heel veel slechte ervaring er mee maar weet dat ze op populaire plekken zitten.

Ooit toen ik mijn net aangeschafte Krait Mk2 wou engineeren totaal overvallen toen ik Deciat binnen sprong. Vloog rustig richting de basis en werd onderschept. Voor ik het door had was ik al dood. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Gelukkig heb ik dat niet vaak meegemaakt, maar als ik bij het engineeren aankom, zal ik wss ook even in Mobius spelen haha.

Merk wel dat op discord en in Blaauw het een beetje uitsterft met actieve spelers. Vlieg jij ook veel alleen of heb ik wat gemist betreffende tweakers en TUIG?

Anders moet ik op zoek naar een wat actievere groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Chielioj schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:46:
Gelukkig heb ik dat niet vaak meegemaakt, maar als ik bij het engineeren aankom, zal ik wss ook even in Mobius spelen haha.

Merk wel dat op discord en in Blaauw het een beetje uitsterft met actieve spelers. Vlieg jij ook veel alleen of heb ik wat gemist betreffende tweakers en TUIG?

Anders moet ik op zoek naar een wat actievere groep
Discord is idd dood. Alleen hier zijn een aantal actief.
Ik denk dat ik mijn homesystem ook verhuis naar mijn eigen system. Al had ik al mijn schepen al op mijn FC zitten.
Ik vlieg normaal solo maar wil best wel eens wat dingen afspreken samen. Maar ben niet echt van voice e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Ik heb mij vandaag aangemeld op de discord van Benelux commanders

Lijkt wat actiever te zijn, en zie meerdere namen die ook hier op forum en Tweakers discord terug te vinden zijn.
Discord Benelux Commanders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Ook maar even aangemeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
zag het inderdaad. Hopelijk wat actievere spelers. Alleen is ook maar alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Chielioj schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:37:
zag het inderdaad. Hopelijk wat actievere spelers. Alleen is ook maar alleen
Op zich ben ik wel voornamelijk solo bezig maar vind het wel leuk om gezamenlijk bepaalde doelen te behalen zoals laatst dat aantal van jullie ook even mee hielpen met goederen leveren waardoor het opeens super snel ging met mijn projecten.
Of afspreken in bepaald system een war uit te vechten voor The Gathering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Player1S schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Op zich ben ik wel voornamelijk solo bezig maar vind het wel leuk om gezamenlijk bepaalde doelen te behalen zoals laatst dat aantal van jullie ook even mee hielpen met goederen leveren waardoor het opeens super snel ging met mijn projecten.
Of afspreken in bepaald system een war uit te vechten voor The Gathering..
Juist dat deden we "vroeger" veel meer. Op zoek naar mats voor de gardian spullen, gezamelijk een war uitvechten e.d.
Nu ik weer opnieuw ben begonnen zoek ik dat eigenlijk weer. Gewoon gezamenlijk iets oppakken, en persoonlijk zit ik dan het liefst op voice in discord of in een wing (eventueel via chat)
Chat is wat lastiger aangezien ik voor 99% in VR speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ja destijds ben ik mijn mijn FC en aantal van jullie richting een guardian site geweest B-)

ik ben daar nu wel wat terughoudender in. Ik ben het type gamer dat maandenlang helemaal op gaat in een game en dan een burnout krijg en wat anders ga doen en dus daar maanden mee bezig ben. Soms ga ik dan weer terug en soms ga ik dan juist wat anders doen.

Zo ook met de laatste trip. Op gegeven moment ben ik klaar en dan zit de rest dus ergens vast omdat ik niet meer verder ga.

Nu ben ik heel erg bezig met mijn eigen system. Zodra die naar mijn mening klaar is of ik er klaar mee ben ga ik misschien wel weer op pad. Ben eigenlijk alleen nog maar naar het "noorden" geweest. Dus Colonia, Sag A. en Beagle Point.
Wil nu ook wel eens richting het zuiden en oost en west.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
ooh.. dat eeuwige jumpen is dan weer niets voor mij. Ben redelijk honk vast, beetje mining, war zone bezoeken en bounty hunten.

Als we gingen "uitbreiden" probeer ik mee te werken... exploren is niet iets voor mij. Jump - Honk - scan - Jump enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Chielioj schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:01:
ooh.. dat eeuwige jumpen is dan weer niets voor mij. Ben redelijk honk vast, beetje mining, war zone bezoeken en bounty hunten.

Als we gingen "uitbreiden" probeer ik mee te werken... exploren is niet iets voor mij. Jump - Honk - scan - Jump enz..
haha ja ieder zn ding.
Minen doe ik ook nog wel eens. In HIP 87414 zit een ring met platinum en in Blaauw City betaalden ze nog wel aardig. Dus terwijl ik op scherm 2 een stream keek, zat ik op scherm 1 te minen. Lekker relaxed. Geen last van piraten na de eerste scan. Gewoon rustig geld verdienen.

Het exploren moet ik heel eerlijk van toegeven dat het mij een kik geeft dat een ander daar dan ooit een keer komt en ziet dat ik daar als eerste was.En stiekem hoop ik telkens dan toch ergens te komen waar FDev wat verstopt heeft en men over xx jaar nog steeds praat over Cmdr Player1S die zo en zo als eerste ontdekt heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Kan mij er wel een voorstelling van maken, dat als je ergens komt en er staat nog geen naam bij.

Afgelopen week idd 1 lading platinum gehaald. Maar heb nog maar een klein schip, dus zat met een uurtje vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377
Chielioj schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:19:
nee 1000 kom ik niet aan. Ik geloof bijna 460 uur
Hmm, ben ik dan zo erg?? ik check net op Steam en zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEJkBATsxIbqwynz3Mn3M8w4J7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S42hqyaiRdKoNDbw4ABZrxcS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
Haha nee denk gewoon fanatiek
Pagina: 1 ... 117 118 Laatste