Ik ga het, helaas, niet redden om vanavond on-line te komen...
Nieuwe processor, moederbord en DDR5 geheugen maken echt heel veel verschil. Elite draait veel soepeler dan met die 7700k. Mag natuurlijk ook wel, zit maar een paar jaar verschil in 
Binnenkort ook maar weer eens VR uitproberen in Elite, kijken hoe dat gaat als de pc wat meer frames kan pushen.
Binnenkort ook maar weer eens VR uitproberen in Elite, kijken hoe dat gaat als de pc wat meer frames kan pushen.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Als je destijds gewoon een HEDT systeem had gebouwd i.p.v. die Mainstream rommel dan had je dat al veel eerder ervaren!Soliest schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:05:
Elite draait veel soepeler dan met die 7700k.
Alles tussen de 2700K en 8700K was niks anders dan pure uitmelkerij met kreupele chips!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nogmaals bedankt voor de lift. Is het misschien mogelijk om in dat document voor de komende jump(s) een verwachte vertrekdatum/tijd te zetten? Dan kunnen we daar een klein beetje rekening mee houden. Als het meezit kan ik vanavond weer inloggen, zou een beetje jammer zijn als ik dan net de boot misPlayer1S schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:01:
[...]
Dat moet zeker goed komen.
bij deze het bestand met de reis: link
Mocht ik jumpen voor je weer aan boord bent, kun je daar kijken waar ik ben. Laatste system met visited Yes is waar ik zou moeten zijn.
Even paar andere dingen doen en dan begin ik met jumpen. Wil zo'n 2000-4000 ly de bubble uit en dan kijken wat we vinden. De eerste 2000-3000 zal al wel ontdekt zijn.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik ga kijken wat ik kan maar denk dat het wel beetje willekeurig is. Ligt er maar net aan hoe interessant de omgeving is waar we liggen.Soliest schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:17:
[...]
Nogmaals bedankt voor de lift. Is het misschien mogelijk om in dat document voor de komende jump(s) een verwachte vertrekdatum/tijd te zetten? Dan kunnen we daar een klein beetje rekening mee houden. Als het meezit kan ik vanavond weer inloggen, zou een beetje jammer zijn als ik dan net de boot mis
Ik ga nu zo weer een jump doen. Heb eventjes de tijd dus gelijk maar even doen.
Voeg anders in ieder geval mij toe in de game, dan kan ik ook zien of jullie online zijn.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wij zijn al vriendjes in gamePlayer1S schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:45:
[...]
Ik ga kijken wat ik kan maar denk dat het wel beetje willekeurig is. Ligt er maar net aan hoe interessant de omgeving is waar we liggen.
Voeg anders in ieder geval mij toe in de game, dan kan ik ook zien of jullie online zijn.
CMDR Mardante Soliest
Wij zijn ook al geconnect. Cmdr 'lamar (ja met de apostrofPlayer1S schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:45:
[...]
Ik ga kijken wat ik kan maar denk dat het wel beetje willekeurig is. Ligt er maar net aan hoe interessant de omgeving is waar we liggen.
Ik vlieg alvast door naar de volgende halte. Ik houd dan gewoon je documentje aan en als we weer in hetzelfde systeem zijn, haak ik weer aan om mijn data te verkopen.
Oeps.. ben een beetje doorgeschoten en zit nu bij Drojeae RV-B d14-14
Hopelijk wijkt jouw jumprange voldoende af van de mijne want heb net mijn FC naar de volgende halte gestuurd en ben zelf nu ook die kant op aan het jumpen. Voordat ik jou bericht las.Soliest schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:42:
Oeps.. ben een beetje doorgeschoten en zit nu bij Drojeae RV-B d14-14
Kans bestaat dus dat ik data inlever die eigenlijk door jou ontdekt is

hebben anderen ook dat ED Discovery opeens een system hog lijkt te zijn? Ik heb geen high-end pc maar kon altijd ED + ED Discovery draaien maar opeens heb ik veel stutters en nu EDD uit staat lijkt het gelijk beter.
[ Voor 19% gewijzigd door Player1S op 30-05-2023 18:36 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik hoop dat bij de volgende halte wat minder ontdekt is, bij de vorige was t wat... karig

Ik heb net onontdekte water-world gevondenVuikie schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:36:
Ik hoop dat bij de volgende halte wat minder ontdekt is, bij de vorige was t wat... karig![]()
edit: nope, was toch al ontdekt.... maar niet alles in het system.
[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 30-05-2023 18:39 ]
Gisteren een tool ontdekt, die je een inschatting geeft van welke planten je op een planeet kunt ontdekken: https://edjp.colacube.net/observatory met de bioinsights plugin. Erg fijn dat ik nu niet naar een planeet ben gereisd waar toch alleen maar bacterien wonen.
Mja.. dat zit er wel in natuurlijk. Helaas pindakaas. Heb iig weer een paar first footfallsPlayer1S schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:23:
[...]
Hopelijk wijkt jouw jumprange voldoende af van de mijne want heb net mijn FC naar de volgende halte gestuurd en ben zelf nu ook die kant op aan het jumpen. Voordat ik jou bericht las.
Kans bestaat dus dat ik data inlever die eigenlijk door jou ontdekt is
hebben anderen ook dat ED Discovery opeens een system hog lijkt te zijn? Ik heb geen high-end pc maar kon altijd ED + ED Discovery draaien maar opeens heb ik veel stutters en nu EDD uit staat lijkt het gelijk beter.
Zal er op gaan letten, heb inderdaad wel eens stutters, dacht altijd gewoon dat het aan ED zelf lag.
Economic of snelle route gebruikt? Ik ben nu op economic aan het reizen en heb alleen nog onontdekte gevonden. Maar ja, dat zal ook liggen aan het feit dat jullie nog niet je spullen hebben verkocht.Soliest schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:19:
[...]
Mja.. dat zit er wel in natuurlijk. Helaas pindakaas. Heb iig weer een paar first footfallsdaar kun je het denk ik ook al aan zien of ik er geweest ben of niet.
Zal er op gaan letten, heb inderdaad wel eens stutters, dacht altijd gewoon dat het aan ED zelf lag.
Over EDD gesproken, ik gebruik tegenwoordig EDD Lite. Vond het toch wat overkill om al die databases bij te houden, terwijl ik voornamelijk ben geïnteresseerd in het uploaden naar Inara ed.
Toch leuk credits verdienen dat organic data.
Had 2 dingen gescant. Een leverde 1 miljoen op en de andere zelfs 19 miljoen. En toen kwam de discovery bonus er nog bovenop. Dat was 4 miljoen en 76 miljoen.
Had 2 dingen gescant. Een leverde 1 miljoen op en de andere zelfs 19 miljoen. En toen kwam de discovery bonus er nog bovenop. Dat was 4 miljoen en 76 miljoen.
Ja hopelijk blijft dat nog even zo! Ik heb een paar avondjes gespendeerd aan exobiology; 770 miljoen credits. Bovenop de 6.8b wel genoeg om eindelijk een fleet carrier te kopen! Not sure wat ik ermee moet doen maar ik vind de bar-plugin ontzettend gaaf en om daar tussen een zooi kletsende npc's rond te lopen op je eigen boot is supertofPlayer1S schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:06:
Toch leuk credits verdienen dat organic data.
Saved by the buoyancy of citrus
Sell page: 57,8 miljoen
First to log: 289,228 miljoen
Niet slecht voor 20 jumps
uhm, oeps
First to log: 289,228 miljoen
Niet slecht voor 20 jumps
uhm, oeps
/f/image/lVyHSUCOXZajdMGycBV3w7WV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 68% gewijzigd door Soliest op 31-05-2023 20:18 ]
ja, dat is nog steeds niet lekker bij ED.
Inmiddels weer even uitgelogd. Ben beetje aan het switchen tussen ED en Jedi Survivor. Van het weekend denk ik dat ik flink wat meters kan maken met beide.
Inmiddels weer even uitgelogd. Ben beetje aan het switchen tussen ED en Jedi Survivor. Van het weekend denk ik dat ik flink wat meters kan maken met beide.
Hallo lui.
Er is weer een update uit; 15.02, met vooral een hoop fixes.
Ik heb gisteren mijn verzekering aan moeten spreken, een Odyssey grondmissie ging helemaal fout.
Ik kon nog wel uit het dorp ontsnappen, maar bij het opstijgen werd ik neergeschoten.
Beter om de volgende keer de Asp of de Cobra te gebruiken bij grondmissies in plaats van de dure Krait Phantom.
Er is weer een update uit; 15.02, met vooral een hoop fixes.
Ik heb gisteren mijn verzekering aan moeten spreken, een Odyssey grondmissie ging helemaal fout.
Ik kon nog wel uit het dorp ontsnappen, maar bij het opstijgen werd ik neergeschoten.
Beter om de volgende keer de Asp of de Cobra te gebruiken bij grondmissies in plaats van de dure Krait Phantom.
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
@Xaphod heb je nog wel voldoende credits?
Voor grondmissies kan ik de Dolphin zeer aanbevelen:
kan echt bijna overal landen (zelfs op bergtoppen waar je dan in je Artemis vanaf kan springen)
meeste laadruimte van alle kleine schepen (handig voor het handelen)
veel optional internals, waardoor het schip heel modulair wordt.
heel koud, wendbaar en snel
Saud Kruger interdiction bonus, waardoor je de interdictie minigame makkelijker wint
Firepower heeft het schip niet met 2 smalls, maar aan een beam laser en advanced missile rack heb je voldoende voor grond missies.
"Namens uw plaatselijke Saud Kruger Dealer wensen wij U een prettige reis"
kan echt bijna overal landen (zelfs op bergtoppen waar je dan in je Artemis vanaf kan springen)
Saud Kruger interdiction bonus, waardoor je de interdictie minigame makkelijker wint
Firepower heeft het schip niet met 2 smalls, maar aan een beam laser en advanced missile rack heb je voldoende voor grond missies.
Ik heb een aantal uren vakantievluchten gedaan van Robigo mines naar Sothis, (mijn speciaal hiervoor ingerichte Python staat daar nog voor later gebruik). Dit heeft behoorlijk wat miljoenen opgeleverd.Zandhond schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:31:
@Xaphod heb je nog wel voldoende credits?
Ik was ook al aan de Dolphin aan het denken als 'Bubble bus".
Denk dat een DBE als 'bubble bus' nog beter werkt. Net iets meer range.Xaphod schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:28:
[...]
Ik heb een aantal uren vakantievluchten gedaan van Robigo mines naar Sothis, (mijn speciaal hiervoor ingerichte Python staat daar nog voor later gebruik). Dit heeft behoorlijk wat miljoenen opgeleverd.
Ik was ook al aan de Dolphin aan het denken als 'Bubble bus".
En opa vertelt: vroeger, voordat je schepen van station naar station kon laten sturen (en voor engineering), gebruikte ik deze Hauler build (geel geschilderd uiteraard) om van schip naar schip te komen, als ik wat anders nodig had. Die kocht je dan ergens en verkocht ik dan later weer. Was ook het eerste schip waarin ik wat serieuzer op ontdekkingstocht ging.
@Player1S , wat is de planning voor de komende week?
Waarschijnlijk pas maandag weer verder.Soliest schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:33:
@Player1S , wat is de planning voor de komende week?
Ben net thuis van avondvierdaagse en kijk nu voetbal. Morgen weer Vierdaagse en van het weekend heb ik de kinderen
Player1S schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:46:
moet dit in spoilers??? of heb ik gewoon een dirty mind![]()
[Afbeelding]
Ps, ik haak ff af, met deze hitte ben ik niet achter mn pc. Misschien dat ik van het weekend weer on-line kom als t weer wat cooler is.
Hebben ze daar soms Chicken Little begravenPlayer1S schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:46:
[Afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hier ook. Al twee dagen niet meer ingelogd vanwege de hitte. Het is bijna 40 graden op mijn zolderkamertjeVuikie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:42:
[...]
![]()
![]()
![]()
Ps, ik haak ff af, met deze hitte ben ik niet achter mn pc. Misschien dat ik van het weekend weer on-line kom als t weer wat cooler is.
Twee opties :Soliest schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:09:
Al twee dagen niet meer ingelogd vanwege de hitte.
Het is bijna 40 graden op mijn zolderkamertje
- Koop een airco
- Stream via je netwerk de game naar een Nvidia Shield TV Pro 16GB of een ander kastje dat hetzelfde kan!
Maar buiten zitten met dit weer is veel lekkerder!
/EDIT :
Dat kan uiteraard ook!Cyphax schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:21:
Ik stream het naar een laptopje via Steam, dat werkt eigenlijk altijd wel goed, met xbox360-controller. Als het moet kan je daar ook nog wel mee buiten zitten.
[ Voor 24% gewijzigd door nero355 op 13-06-2023 22:08 ]
Ik stream het naar een laptopje via Steam, dat werkt eigenlijk altijd wel goed, met xbox360-controller. Als het moet kan je daar ook nog wel mee buiten zitten.
Gister nog even beetje rond gevlogen. Qua bio was het ruk. Paar planeten met bacteria maar die zijn zo moeilijk te vinden dat ik maar gestopt ben.
Denk vanavond maar weer een extra jump maken.
Over 3 weken ben ik overigens weekje weg met de kinderen en die zijn daarna nog 2 weken bij mij. Dus kan zijn dat het qua jumpen wat minder wordt in die periode.
Het is jammer dat je niet iemand kunt machtigen om dat voor je te doen. Dan zouden jullie eventueel alsnog verder kunnen.
Maar goed, als het dit weer blijft, zullen jullie ook minder online zijn.
Over 3 weken ben ik overigens weekje weg met de kinderen en die zijn daarna nog 2 weken bij mij. Dus kan zijn dat het qua jumpen wat minder wordt in die periode.
Het is jammer dat je niet iemand kunt machtigen om dat voor je te doen. Dan zouden jullie eventueel alsnog verder kunnen.
Twee opties?nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:06:
[...]
Twee opties :
- Koop een airco
- Stream via je netwerk de game naar een Nvidia Shield TV Pro 16GB of een ander kastje dat hetzelfde kan!
Heatsink deployed
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Die is echt goed!
Dat je nu niet zo veel jumped komt mij wel goed uit.. loop een beetje achterr en zit niet op je schipPlayer1S schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:08:
Gister nog even beetje rond gevlogen. Qua bio was het ruk. Paar planeten met bacteria maar die zijn zo moeilijk te vinden dat ik maar gestopt ben.
Everything reminds me of herPlayer1S schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:46:
[Afbeelding]
Even heads up. Komende week zal ik nog paar jumps inplannen maar vanaf zaterdag ben ik weekje weg en daarna heb ik nog 2 weken de kinderen dus wordt het jumpen stuk minder.
Tnx voor de heads up. Heb zelf al weken niet meer ingelogd. Ben nu veel bezig met FS2020 en NeoFly. Ben zelf binnenkort ook met vakantie, dus dat komt goed uitPlayer1S schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:53:
Even heads up. Komende week zal ik nog paar jumps inplannen maar vanaf zaterdag ben ik weekje weg en daarna heb ik nog 2 weken de kinderen dus wordt het jumpen stuk minder.
Wil voor september in Colonia zijn maar zodra Starfield uit is kan het zomaar even stuk minder zijn dat ik in ED zitSoliest schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Tnx voor de heads up. Heb zelf al weken niet meer ingelogd. Ben nu veel bezig met FS2020 en NeoFly. Ben zelf binnenkort ook met vakantie, dus dat komt goed uit
Haha, ja inderdaad. Ik heb de XBoxGamepass PC daar zit die dan ook in. Die ga ik dan zeker ook uitproberen. Hoop dat ze een goede game hebben neergezet. Daarnaast hoop ik eigenlijk ook nog steeds dat Frontier met de update eind van het jaar iets vernieuwends neer gaat zetten, anders zal ik ook daarna niet meer zo vaak inloggen.Player1S schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:04:
[...]
Wil voor september in Colonia zijn maar zodra Starfield uit is kan het zomaar even stuk minder zijn dat ik in ED zit
Ik zou een paar nieuwe LEUKE schepen niet verkeerd vinden!Soliest schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:37:
Daarnaast hoop ik eigenlijk ook nog steeds dat Frontier met de update eind van het jaar iets vernieuwends neer gaat zetten.
Vooral iets als een Eagle MK IV of iets in die richting die wendbaar is EN een hoop fire/shield power heeft!
Na het aanschaffen van de Cobra MK III was ik er ook wel een beetje klaar mee als ik heel eerlijk ben...anders zal ik ook daarna niet meer zo vaak inloggen.
Nu is het puur een "Voor het geval ik mijn space flight honger moet stillen" game geworden of als ik misschien nog wat wil gaan rommelen met andere aspecten van de game in de toekomst, zoals minen en mensen vervoeren of zo
Ik moet toegeven dat ik ook al een tijdje niet bij E:D on-line ben geweest.
Ik ben aan mn 2de playthrough bezig van Breathedge. Een zeer vermakelijk spel.
Ik ben wel van plan binnenkort weer eens online te komen
Ik ben aan mn 2de playthrough bezig van Breathedge. Een zeer vermakelijk spel.
Ik ben wel van plan binnenkort weer eens online te komen
Laatste tijd plan ik 1 jump met mn fc en "achtervolg" hem dan met mn AspX en scan alles along the way.
Als er leuke planeten zijn pak ik die ook mee.
Wat ik me overigens afvraag, heeft het nut om binnen 1 system meerdere planeten met bio te bezoeken? Ik meende dat dat allemaal hetzelfde is dus scan je niks nieuws. Of levert het per planeet smak geld op?
Overigens is het hele bio verhaal wel absurd aan het worden. Gisteren paar dingen ingeleverd. 1 ding leverde al 48 miljoen credits op voordat de bonus er bovenop kwam. En na bonus had ik totaal zo'n 220 miljoen credits.
Ondertussen heeft mijn FC al weer budget van 1 miljard. En zelf ook nog dik 200 miljoen.
Wat ik me overigens afvraag, heeft het nut om binnen 1 system meerdere planeten met bio te bezoeken? Ik meende dat dat allemaal hetzelfde is dus scan je niks nieuws. Of levert het per planeet smak geld op?
Overigens is het hele bio verhaal wel absurd aan het worden. Gisteren paar dingen ingeleverd. 1 ding leverde al 48 miljoen credits op voordat de bonus er bovenop kwam. En na bonus had ik totaal zo'n 220 miljoen credits.
Ondertussen heeft mijn FC al weer budget van 1 miljard. En zelf ook nog dik 200 miljoen.
Per planeet. Smak geld.Player1S schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:00:
Laatste tijd plan ik 1 jump met mn fc en "achtervolg" hem dan met mn AspX en scan alles along the way.
Wat ik me overigens afvraag, heeft het nut om binnen 1 system meerdere planeten met bio te bezoeken? Ik meende dat dat allemaal hetzelfde is dus scan je niks nieuws. Of levert het per planeet smak geld op? .
Ik ben opeens Notorius geworden.
Ik heb per ongeluk een aantal mensen van de verkeerde Factie uitgeroeid.
De naam leek wel heel erg op die wat ik moest hebben.
Dus nu maar een verkenningstochtje maken tot de storm weer is gaan liggen en mijn notorius status is gezakt.
Foutje bedankt.
Ik heb per ongeluk een aantal mensen van de verkeerde Factie uitgeroeid.
De naam leek wel heel erg op die wat ik moest hebben.
Dus nu maar een verkenningstochtje maken tot de storm weer is gaan liggen en mijn notorius status is gezakt.
Foutje bedankt.
Ik heb meegedaan aan de community goal voor de "Overcharged Gimballed AX Multi-Cannon with Auto Loader".
Hiervoor moesten rarities naar station "Musashi" in het "Xi Wangda" systeem gebracht worden.
Ik zat zondag in de top 50% wat me recht gaf op twee van die kanonnen, maar toen kwam het echte leven en werk om de hoek en de goal was inmiddels behaald toen ik weer inlogde.
Ik zit in de top 25% inmiddels, dus toch een zo'n kanon, kijken of het een verschil maakt.
Hiervoor moesten rarities naar station "Musashi" in het "Xi Wangda" systeem gebracht worden.
Ik zat zondag in de top 50% wat me recht gaf op twee van die kanonnen, maar toen kwam het echte leven en werk om de hoek en de goal was inmiddels behaald toen ik weer inlogde.
Ik zit in de top 25% inmiddels, dus toch een zo'n kanon, kijken of het een verschil maakt.
Update 16 is bezig, ik ben benieuwd wat het brengt.
Ik ben ook benieuwd of ik de "Orbit Lines shader fix for AMD 6000" weer moet toepassen, zodat de antialiassing beter werkt.
Ik ben ook benieuwd of ik de "Orbit Lines shader fix for AMD 6000" weer moet toepassen, zodat de antialiassing beter werkt.
De reis naar Colonia nadert z'n einde. Nog 14 jumps te gaan. Moet lukken voor Starfield uit is.
Eenmaal daar moet ik even kijken wat het vervolg gaat zijn. Ik denk in ieder geval een bar toevoegen aan mijn FC
Zit te overwegen om eerst zo'n 2.000ly omhoog of omlaag te jumpen en vanuit daar terug naar Blaauw City te gaan. Hopelijk dan wat meer kans op onontdekte plekken.
Maar met Starfield om de hoek kan het zijn dat ik nog even in Colonia blijf plakken.
Eenmaal daar moet ik even kijken wat het vervolg gaat zijn. Ik denk in ieder geval een bar toevoegen aan mijn FC
Zit te overwegen om eerst zo'n 2.000ly omhoog of omlaag te jumpen en vanuit daar terug naar Blaauw City te gaan. Hopelijk dan wat meer kans op onontdekte plekken.
Maar met Starfield om de hoek kan het zijn dat ik nog even in Colonia blijf plakken.
Zelf heb ik een jump gemist en ben een stukje achter gebleven. Ben dan nu maar wat aan het ontdekken hier en ga dan zelf maar verder naar Colonia, of weer terug. Bedankt in ieder geval voor de rit
Ik wil ook wel eens naar Colonia gaan, dat vergt wel wat voorbereiding denk ik.
Het is zo'n eind weg.
Ik ben nu bezig om mijn status bij de superpowers wat te verhogen, nu bij The Empire, (nu Knight)
Ik weet dat er afkortingen voor zijn om snel je status te verhogen, maar daar is weinig lol aan.
Ik neem gewoon opdrachten aan van The Empire en geaffilieerde facties, kies voor reputatie en zie wel hoe het gaat.
Nu ben ik ook zover dat ik de meeste piraten wel kan confronteren na een interdictie, in plaats van weg te vluchten.
Bij de Thargoids blijf ik nog maar even weg.
Het is zo'n eind weg.
Ik ben nu bezig om mijn status bij de superpowers wat te verhogen, nu bij The Empire, (nu Knight)
Ik weet dat er afkortingen voor zijn om snel je status te verhogen, maar daar is weinig lol aan.
Ik neem gewoon opdrachten aan van The Empire en geaffilieerde facties, kies voor reputatie en zie wel hoe het gaat.
Nu ben ik ook zover dat ik de meeste piraten wel kan confronteren na een interdictie, in plaats van weg te vluchten.
Bij de Thargoids blijf ik nog maar even weg.
Ik ben juist wel weer voornamelijk bij de thargoids in de buurt, sterker nog, ik probeer die materials uit een maelstrom te krijgen. Dat is niet zo heel makkelijk, tot dusverre smelt m'n schip te snel weg om er veel uit te halen.
Maar wel een gave uitdaging op zich. Hopelijk wordt het makkelijker met een caustic sink, maar om die te unlocken heb je materials nodig uit de maelstrom (of je moet ze gaan kopen op een fc ergens maar dat vind ik te makkelijk).

Kip en eiCyphax schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:56:
Ik ben juist wel weer voornamelijk bij de thargoids in de buurt, sterker nog, ik probeer die materials uit een maelstrom te krijgen. Dat is niet zo heel makkelijk, tot dusverre smelt m'n schip te snel weg om er veel uit te halen.Maar wel een gave uitdaging op zich. Hopelijk wordt het makkelijker met een caustic sink, maar om die te unlocken heb je materials nodig uit de maelstrom (of je moet ze gaan kopen op een fc ergens maar dat vind ik te makkelijk).
Ik wil er een keer een schip voor samenstellen, maar je hebt er nogal wat speciale modules en wapens voor nodig.
Ja en nee. Ze zijn er die met een nagenoeg stock ship die kant op zijn gegaan dus zou je zo morgen al kunnen vertrekken.Xaphod schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:01:
Ik wil ook wel eens naar Colonia gaan, dat vergt wel wat voorbereiding denk ik.
Het is zo'n eind weg.
Zelf heb ik een Asp Explorer samen gesteld. Beste FSD erin en deze ge-engineerd. Ik heb geen FSD booster unlocked.
Een repair limpet en AMFU zijn aan te raden. Ook een vehicle bay zodat je kunt rondrijden op planeten. En een Artemis suit om plantjes te kunnen scannen.
En natuurlijk detailed surface scanner en fuel scoop.
rest zo licht mogelijk dus D-versies.
Dit is mijn AspX.
via https://www.spansh.co.uk/plotter kun je route plotten (volgens mij is Colonia net te ver voor de in-game plotter).
Aanrader is 2e scherm met YouTube, Twitch, Netflix, etc maar blijf wel bij de les want als je niet op let en tegen een planeet aan knalt of te vaak te dicht bij de zon komt is het klaar en ben je alles kwijt.
De eerste keer ging ik solo. Nu ga ik met mijn FC zodat ik tussendoor kan docken en info verkopen.
Ik denk wel dat dat wat is uitgesmeerd over het geheel: voor alleen het unlocken van die eerste speciale module (caustic sink) heb je een schip nodig dat veel hull points heeft om lang mee te kunnen in die omgeving, iets van een ax-wapen om generators kapot te schieten (daar is niet zo veel voor nodigXaphod schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 07:31:
[...]
Kip en ei![]()
Ik wil er een keer een schip voor samenstellen, maar je hebt er nogal wat speciale modules en wapens voor nodig.
Ik ben zojuist hyperdicted door een Thargoid.
Ik had ergens een escape pod opgepikt, die heeft ie me afhandig gemaakt.
Ik wou eigenlijk niet toegeven maar ik kon nog net wegkomen met 49% hull, daar was ik niet op voorbereid.
Ik wou eigenlijk niet toegeven maar ik kon nog net wegkomen met 49% hull, daar was ik niet op voorbereid.
Een Scythe. Die ontvoeren passagiers. Als je ze vernietigd (de Scythe) zou ie ze weer moeten droppen in pods. Ze zijn te snel om van weg te boosten, ze doen een of andere bliksem-aanval als je een schild hebt (en anders niet), ecm kan je af laten gaan als er zo'n limpet op de schip landt, en ze zijn verder als het goed is niet zo heel sterk. Da's wat ik ervan weet of heb gemerktXaphod schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:59:
Ik ben zojuist hyperdicted door een Thargoid.
Dat dacht ik al, een Scythe. Hij was een behoorlijk eind buiten Thargoid gecontroleerde ruimte.Cyphax schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:03:
[...]
Een Scythe. Die ontvoeren passagiers. Als je ze vernietigd (de Scythe) zou ie ze weer moeten droppen in pods. Ze zijn te snel om van weg te boosten, ze doen een of andere bliksem-aanval als je een schild hebt (en anders niet), ecm kan je af laten gaan als er zo'n limpet op de schip landt, en ze zijn verder als het goed is niet zo heel sterk. Da's war ik ervan weet of heb gemerkt
Ik was op weg terug om mijn opdrachten in te leveren en had al flink wat deuken en krassen opgelopen door gevechten met piraten.
Ik pik altijd de spullen en materialen op die neergeschoten piraten achter laten. Die escape pod was waarschijnlijk een piraat, die is nu Thargoid voer
Ik verwacht vanavond aan te komen bij Colonia. Nog paar springen te gaan. Of ik moet heel veel tijd kwijt zijn met ontdekkingen onderweg.
Daarna moet ik even kijken wat mijn planning wordt. We zitten redelijk dichtbij Sagettarius A. Dus misschien tripje die kant op. Echter met Starfield om de hoek wil ik jullie ook niet helemaal in de middle of nowhere laten zitten (al had ik netjes aangegeven dat dat een optie was
). Een Colonia heeft dan zo nog zijn stations in de buurt.
Daarna moet ik even kijken wat mijn planning wordt. We zitten redelijk dichtbij Sagettarius A. Dus misschien tripje die kant op. Echter met Starfield om de hoek wil ik jullie ook niet helemaal in de middle of nowhere laten zitten (al had ik netjes aangegeven dat dat een optie was
Zo, de Michiel de Ruyter is in Colonia. Nu ik nog
Even een heads up aan iedereen die nog aan boord is.
Ik zit sterk te overwegen om richting Sagittarius A te gaan en vanuit daar naar Beagle Point te gaan. En dan pas weer eens kijken of we richting Blaauw City kunnen komen.
Ik weet nog niet wanneer ik ga vertrekken en weet al helemaal niet wanneer ik terug kom. Als je niet in de middle of nowhere wilt vast zitten wil ik jullie verzoeken om het schip te verlaten.
Als je mee wilt mag je blijven plakken. Ik heb inmiddels een bar aan boord
Aangezien ik straks ook met Starfield aan de slag ga is er grote kans dat ik hele tijd geen E:D speel. Dus vandaar de heads up.
Laat even weten wat jullie plannen zijn.
Ik zit sterk te overwegen om richting Sagittarius A te gaan en vanuit daar naar Beagle Point te gaan. En dan pas weer eens kijken of we richting Blaauw City kunnen komen.
Ik weet nog niet wanneer ik ga vertrekken en weet al helemaal niet wanneer ik terug kom. Als je niet in de middle of nowhere wilt vast zitten wil ik jullie verzoeken om het schip te verlaten.
Als je mee wilt mag je blijven plakken. Ik heb inmiddels een bar aan boord
Aangezien ik straks ook met Starfield aan de slag ga is er grote kans dat ik hele tijd geen E:D speel. Dus vandaar de heads up.
Ik ben niet meer aan boord en loop een beetje achter. Op mij hoef je alleen niet te wachten, want ik heb die trip al eerder gemaakt. Maar, voor iedereen die wel aan boord is (of kan zijn), Sgr A* en Beagle Point moet je wel een keer bezocht hebben. Als is het alleen maar om de EDSM Badges te bemachtigen.Player1S schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:47:
Even een heads up aan iedereen die nog aan boord is.
Als je mee wilt mag je blijven plakken. Ik heb inmiddels een bar aan boord![]()
Trouwens, als je toch die route wilt gaan, zou ik ook een bezoekje brengen aan de Great Annihilator (op ongeveer 3000lj van Sgr A*). Als dat geen gave naam voor een zwart gat is, weet ik het ook niet meer
[ Voor 4% gewijzigd door celshof op 16-08-2023 15:13 ]
Iedereen is uiteraard welkom om mee te gaan alleen is het wel 66.000ly van Beagle point naar HIP 87414. Dus een flinke terugreis als je dan zelf terug gaat omdat ik tijd wat anders speelcelshof schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:10:
[...]
Ik ben niet meer aan boord en loop een beetje achter. Op mij hoef je alleen niet te wachten, want ik heb die trip al eerder gemaakt. Maar, voor iedereen die wel aan boord is (of kan zijn), Sgr A* en Beagle Point moet je wel een keer bezocht hebben. Als is het alleen maar om de EDSM Badges te bemachtigen.
Trouwens, als je toch die route wilt gaan, zou ik ook een bezoekje brengen aan de Great Annihilator. Als dat geen gave naam voor een zwart gat is, weet ik het ook niet meer
Vanuit Colonia is "slechts" 24.000ly.
edit: Via Spansh maar even voorlopig flight plan gemaakt. Zie hier
Vanuit Colonia naar Great Annihilator (Thanks voor de tip, @celshof ). Daarna door naar Sag A.
Dan volgt de lange trip naar Beagle Point. Aldaar ga ik nog even door naar Oevasy SG-Y d0. Een stelsel wat blijkbaar alleen bereikbaar is met een volledige engineered ship met FSD Injectie want je moet een sprong maken van 82ly (als je met gewoon schip zou gaan).
En dan de nog langere reis terug naar Blaauw City.
Al met al een reis van 120.000ly Tijdschema onbekend.
Moet nog wel flink Tritium inslaan maar vermoed dat ik tussendoor ook wel moet gaan minen

[ Voor 30% gewijzigd door Player1S op 16-08-2023 15:44 ]
Mooi trip, @Player1S. Voor de mensen die blijven hangen in Colonia, mijn plan is om daar alle engineers te gaan vrij spelen, zodat ik mijn remote workshop goed kan vullen.
ah crap. Ik dacht ik koop een Diamondback Explorer en kit die leuk uit voor de rest van de reis. Kom ik er achter dat ik FSD plan niet gepint heb en de engineer in de omgeving ook niet unlocked is..... Maar even kijken hoe we dit doen
opgelost door de FSD en trusters uit mijn AspX te halen en in de DBX te proppen
Ondertussen maar even aan de (nieuwe) bar zitten en mijn plan overdenken. Ga ik echt een ~120.000 ly trip maken?
opgelost door de FSD en trusters uit mijn AspX te halen en in de DBX te proppen

Ondertussen maar even aan de (nieuwe) bar zitten en mijn plan overdenken. Ga ik echt een ~120.000 ly trip maken?
:strip_exif()/f/image/q7mWeJqqWLZqSnzcIK2JsQnp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Player1S op 16-08-2023 22:51 ]
@Player1S hoe lang denk je in Colonia te blijven? Als je die trip gaat doen, wil ik wel mee, maar ik zit een beetje met tijd om t hand. Ik verwacht niet heel vaak in te loggen.
Ik heb geen harde planning. Kan zijn dat ik vanavond al vertrek of misschien ergens in het weekend. Vanavond is er wel voetbal dus kans dat ik niet inlog in E:D.Vuikie schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:49:
@Player1S hoe lang denk je in Colonia te blijven? Als je die trip gaat doen, wil ik wel mee, maar ik zit een beetje met tijd om t hand. Ik verwacht niet heel vaak in te loggen.
Je bent uiteraard welkom maar hou er rekening mee dat dit een maandenlang project wordt. Zeker aangezien ik straks ook Starfield wil gaan spelen. En begin 2024 zou STALKER uit komen en die staat ook op mijn lijstje.
Je kunt dus straks zomaar maanden gestrand zijn ver weg van de bubble.
Vanuit Colonia is het nog aardig te doen om zelf terug te komen en er is vast een FC te vinden die terug gaat. Als ik straks halverwege Beagle Point ben wordt het lastiger.
@Vuikie Ik miste het jumpen en ontdekken dus ben al weer onderweg
Zie document in eerdere post voor de route.
Zie document in eerdere post voor de route.
Klinkt waarschijnlijk heel arrogant maar ben wel keer klaar met het ontdekken van water worlds
In totaal 206 gescand waarvan 148 eerste ontdekkingen door mij. Alleen vandaag al iets van 5-6 tegen gekomen geloof ik.
ELW slechts 26 gescand waarvan 8 first discovery. Dat vind ik veel leuker.
Reis schiet lekker op. Ben hard op weg naar de Great Annihilator.

In totaal 206 gescand waarvan 148 eerste ontdekkingen door mij. Alleen vandaag al iets van 5-6 tegen gekomen geloof ik.
ELW slechts 26 gescand waarvan 8 first discovery. Dat vind ik veel leuker.
Reis schiet lekker op. Ben hard op weg naar de Great Annihilator.

Hmm, wanneer denk je weer te gaan jumpen met je FC? Ik ben op dit moment niet meer gedokked...
vandaag niet meer. Ligt nu in Dryoi Pruae WX-B c29-2670Vuikie schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:13:
Hmm, wanneer denk je weer te gaan jumpen met je FC? Ik ben op dit moment niet meer gedokked...
Ik ben zelf onderweg er naar toe.
@Player1S Dat klopt, ik had wat problemen met Market Connector, dus Inara is nog niet up to date...
hmmm, je bent dus wel gejumped... je bent nu 2929Ly bij mij vandaan....
Ik hoop dat ik ergens kan komen met mn 40Ly range
edit... 54 jumps
edit... 54 jumps
[ Voor 8% gewijzigd door Vuikie op 23-08-2023 13:45 ]
Ja, ben elke avond wel 3-4 jumps aan het makenVuikie schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:44:
hmmm, je bent dus wel gejumped... je bent nu 2929Ly bij mij vandaan....
edit... 54 jumps
Bij deze nog even de link naar mn flightplan klik doen
Vanavond zal ik weer paar jumps maken. Daarna zal het mogelijk wat minder zijn. Voetbal kijken op donderdag en nog geen idee hoe planning van het weekend eruit ziet.
Hallo lui.
Ik ben met de community goal bezig.
De keizerlijke familie wil standbeelden van de stichters van het keizerrijk oprichten op de keizerlijke planeten en hebben daarvoor grote hoeveelheden goud, jade en platina nodig.
Ik heb mijn Python leeggeruimd op een flink schild, een schildbooster en een fatsoenlijke bewapening na, en voorzien van laadrekken.
Nu ben ik dus goud aan het leveren tegen een behoorlijke prijs, ik heb per run zo'n 70 miljoen winst.
Ik heb inmiddels ook mijn eerste Elite status; in handel.
Ik hoop dat ze er niet achter komen dat ik ook voor Zachary Hudson werk, ik wil die Pacifiers hebben.
De keizerlijke familie wil standbeelden van de stichters van het keizerrijk oprichten op de keizerlijke planeten en hebben daarvoor grote hoeveelheden goud, jade en platina nodig.
Ik heb mijn Python leeggeruimd op een flink schild, een schildbooster en een fatsoenlijke bewapening na, en voorzien van laadrekken.
Nu ben ik dus goud aan het leveren tegen een behoorlijke prijs, ik heb per run zo'n 70 miljoen winst.
Ik hoop dat ze er niet achter komen dat ik ook voor Zachary Hudson werk, ik wil die Pacifiers hebben.
Voor mij wordt dat op dit moment lastig. Ik zit nl in Kyloabs HI-R d5-4000 en dat is een aardig eindje van de bubbel afXaphod schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:13:
Hallo lui.
Veel succes met de community goal ieg.
Dit is een zeer lucratieve community goal.Vuikie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:40:
[...]
Voor mij wordt dat op dit moment lastig. Ik zit nl in Kyloabs HI-R d5-4000 en dat is een aardig eindje van de bubbel af![]()
Veel succes met de community goal ieg.
Ik heb mijn schildbooster ook maar verruild voor een laadrek, de enkele keer dat ik interdicted werd kon ik het wel aan zonder de booster.
Inmiddels zo'n 75 miljoen winst per run en status elite 2, gaat wel snel zo.
75 miljoen per trip, dat is wel netjes. Van waar naar waar?Xaphod schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:33:
[...]
Dit is een zeer lucratieve community goal.
Ik heb mijn schildbooster ook maar verruild voor een laadrek, de enkele keer dat ik interdicted werd kon ik het wel aan zonder de booster.
Inmiddels zo'n 75 miljoen winst per run en status elite 2, gaat wel snel zo.
Het afleverpunt is: Kummer Acropolis in het Laedla systeem.Cyphax schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:07:
[...]
75 miljoen per trip, dat is wel netjes. Van waar naar waar?
Van daaruit met Inara een zoektochtje doen naar stations die nog een redelijke voorraad goud hebben.
De grote stations in de buurt zijn al grotendeels leeggetrokken.
Ik vlieg nu op Piorimudjar, Chacornac Orbital, op ruim 33 lichtjaar, 2 jumps voor mijn Python.
Misschien dat het nog lukt voor het eind van de cg een paar keer heen en weer te vliegen. Ik heb minder dan een miljard aan credits en dat is toch geen prettig gevoel meer met de wekelijkse upkeep. Maar ik ben er bang voor (de scholen zijn weer begonnenXaphod schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
Het afleverpunt is: Kummer Acropolis in het Laedla systeem.
Van daaruit met Inara een zoektochtje doen naar stations die nog een redelijke voorraad goud hebben.
De grote stations in de buurt zijn al grotendeels leeggetrokken.
Ik vlieg nu op Piorimudjar, Chacornac Orbital, op ruim 33 lichtjaar, 2 jumps voor mijn Python.

Het was even zoeken naar mijn tweede account en nu ook begonnen met de CG. Ergens wel lekker, dat ik nu met 1 schip richting Colonia zit en dan toch ook nog aan dingen in de bubble mee kan doen.
Wacht niet te lang, de CG loopt nog tot 1 september, of tot het doel behaald is.
Anders kun je nog wel premie jagen om de aanvoer te beschermen, die CG loopt niet zo hard.
Anders kun je nog wel premie jagen om de aanvoer te beschermen, die CG loopt niet zo hard.
Ik had 60M bij elkaar gesprokkeld, sinds ik mijn tweede account heb. Daarvan gisteren een Python gekocht. Die verdient zich met 1 tripje al ruim terug. Vanavond maar weer eens voor gaan zitten.Xaphod schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:50:
Wacht niet te lang, de CG loopt nog tot 1 september, of tot het doel behaald is.
Nu bezig met updaten naar 16.01
Voor de geïnteresseerde is hier de link naar mijn huidige Python loadout voor deze CG: https://s.orbis.zone/myrb
Voor de geïnteresseerde is hier de link naar mijn huidige Python loadout voor deze CG: https://s.orbis.zone/myrb
Dit is voor de combat CG? Anders zou je nog wel die shield generator er uit kunnen halen en je gewicht minimaliseren met een lichtere hull en wapens van boord halen.Xaphod schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:44:
Nu bezig met updaten naar 16.01
Dit is de mijne, met 282 cargo space: https://s.orbis.zone/myre
[ Voor 7% gewijzigd door celshof op 29-08-2023 14:51 ]
Ow, ik hoop dat je interdicties kunt ontsnappen met deze.celshof schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:48:
[...]
Dit is voor de combat CG? Anders zou je nog wel die shield generator er uit kunnen halen en je gewicht minimaliseren met een lichtere hull en wapens van boord halen.
Dit is de mijne, met 282 cargo space: https://s.orbis.zone/myre
Dit is m'n multi purpose Python, omgebouwd voor deze CG. Ik laat het schild en de wapens er liever in zitten.
Bij interdicties geef ik meestal toe en ga het gevecht aan, om de sleur te doorbreken.
Een lichtgewicht bouw zoals de jouwe, maar dan met passagierscabines heb ik op Hauser's Reach staan, voor Robigo vakantievluchten.
Ik ben aangekomen in de Great Annihilator. Hier even flink Tritium inslaan en komende dagen wordt het niet veel ivm ouderavonden
Heel makkelijk eigenlijk. Bij een interdictie meteen naar 0 (zodat de cool down van je FSD heel kort is), volle pips in engine en wegboosten.Xaphod schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:16:
[...]
Ow, ik hoop dat je interdicties kunt ontsnappen met deze.
Ik denk dat ik je niet meer in kan halen met mijn klein 40Lj jumprange. Zeker nu die jumpcones m'n FSD naar 88% hebben gebracht maak ik daar ook maar geen gebruik meer van. Ik heb een field repair unit, maar omdat ik dacht met jou @Player1S mee te kunnen rijden heb ik geen Vanadium en Germanium in m'n hold en kan ik daarom mn FSD-drive niet repareren. En met 121 jumps achterstand, wordt t wat lastigPlayer1S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:29:
Ik ben aangekomen in de Great Annihilator. Hier even flink Tritium inslaan en komende dagen wordt het niet veel ivm ouderavonden
Maar wel een 'non-human signal' 'ontdekt'!
Heel eerlijk gezegd vrees ik dat ik hier nog wel even lig. Deze week wordt niet veel meer. Volgende week even wat anders dan space-games en dan StarfieldVuikie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:53:
[...]
Ik denk dat ik je niet meer in kan halen met mijn klein 40Lj jumprange. Zeker nu die jumpcones m'n FSD naar 88% hebben gebracht maak ik daar ook maar geen gebruik meer van. Ik heb een field repair unit, maar omdat ik dacht met jou @Player1S mee te kunnen rijden heb ik geen Vanadium en Germanium in m'n hold en kan ik daarom mn FSD-drive niet repareren. En met 121 jumps achterstand, wordt t wat lastig![]()
Maar wel een 'non-human signal' 'ontdekt'!
Dus inhalen moet best lukken.
Nou, het is gelukt. Ik ben nu ook bij the great annihilator! en gedocked bij de michiel de ruiter
Met een repair bill van 270.000
Maar de trip heeft mij 40m opgeleverd...
Ik weet alleen even niet wat ik fout doe... Ik lees dingen van 100m+ opbrengst... Ik heb 4000+ Ly gejumped, 2 earth worlds ontdekt,10 waterworlds, een water giant, meer dan 100 scans, 2 lifeforms gescanned en ontdekt... en dan 'maar' 40m
Met een repair bill van 270.000
Ik weet alleen even niet wat ik fout doe... Ik lees dingen van 100m+ opbrengst... Ik heb 4000+ Ly gejumped, 2 earth worlds ontdekt,10 waterworlds, een water giant, meer dan 100 scans, 2 lifeforms gescanned en ontdekt... en dan 'maar' 40m
[ Voor 9% gewijzigd door Vuikie op 01-09-2023 00:47 ]
De tientallen/honderden miljoenen krijg je sneller voor exobiology, zoveel mogelijk lifeforms scannen en dan vooral de bonus voor als je de eerste bent (first footfall).Vuikie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 00:42:
Nou, het is gelukt. Ik ben nu ook bij the great annihilator! en gedocked bij de michiel de ruiter![]()
Met een repair bill van 270.000![]()
Hmm, had ik toch alle 5 de levensvormen moeten scannen.
Ik zag ook wel andere planeten met bio, maar ik probeerde so snel mogelijk @Player1S in te halen, want ik weet niet wanneer ik weer tijd heb voor ED, ik ben de komnde 3 weken op vakntie , dus vandaar.
Ander vraagje, speelt er iemand hier ED op een 'handheld' zoals een Steam Deck? Ik zag de preview van de Lenovo op tweakes en het is iets wat lonkt. Op klus speel ik het nu op mn laptop van de zaak en dat mag ook. Maar als ik een dedicted device er voor heb hoef ik de laptop van de zaak er mee te belasten. Spellen van tegenwoordig nemen toch aardig wat ruimte in...
Ik zag ook wel andere planeten met bio, maar ik probeerde so snel mogelijk @Player1S in te halen, want ik weet niet wanneer ik weer tijd heb voor ED, ik ben de komnde 3 weken op vakntie , dus vandaar.
Ander vraagje, speelt er iemand hier ED op een 'handheld' zoals een Steam Deck? Ik zag de preview van de Lenovo op tweakes en het is iets wat lonkt. Op klus speel ik het nu op mn laptop van de zaak en dat mag ook. Maar als ik een dedicted device er voor heb hoef ik de laptop van de zaak er mee te belasten. Spellen van tegenwoordig nemen toch aardig wat ruimte in...
De laatste community goal heeft me zo'n 4 miljard opgeleverd, het keizerrijk moet toch zijn standbeelden hebben :-)
Misschien tijd om eens een AX schip te gaan bouwen en wat Thargoid kont te gaan schoppen.
Misschien tijd om eens een AX schip te gaan bouwen en wat Thargoid kont te gaan schoppen.
Ik heb eens een uitstapje gemaakt naar de Crystaline Shard Forrests in: HIP 36601 en Outotz LS-K d8-3 om mijn ruwe materialen op te vullen.
Een flinke trip van zo'n 1500 lichtjaar, dus neem een lunch mee.
Ik heb het gecombineerd met wat exploring en hierbij een paar keer eerste voetval gemaakt.
Er zijn dus nu een aantal planeten met mijn naam erop.
Een flinke trip van zo'n 1500 lichtjaar, dus neem een lunch mee.
Ik heb het gecombineerd met wat exploring en hierbij een paar keer eerste voetval gemaakt.
Er zijn dus nu een aantal planeten met mijn naam erop.
Hallo allemaal, zijn we er nog?
Er is weer een community goal.
Niet zo lucratief als de vorige, maar toch leuk.
Ik zag zelfs een gezochte piraat met de naam Cugel voorbij komen.
Iemand bij Frontier is een fan van Jack Vance.
Er is weer een community goal.
Niet zo lucratief als de vorige, maar toch leuk.
Ik zag zelfs een gezochte piraat met de naam Cugel voorbij komen.
Iemand bij Frontier is een fan van Jack Vance.
Ik ben er nog, ik hoop dat ik van het weekend ff on-line kan komen. Zit nog steeds bij the great annihilator, dus community goal wordt wat lastig