Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:45
Xtr3me4me schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:45:
Zo net een HP Reverb G2 besteld, tijd om weer in Elite D te duiken in VR, daar beleef ik toch echt wel de meeste waardering van het spel in.
Elite in VR is erg indrukwekkend inderdaad, maar met mijn speelstijl vond ik het wat omslachtig. On foot heb je nu sowieso geen VR :(
Denk ook gelijk even aan Voiceattack en de Voicepacks. In VR gaat dat echt veel helpen en geeft ook weer wat extra`s.

https://voiceattack.com/
https://www.hcsvoicepacks.com/collections/elite-dangerous

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI GTX 1080Ti - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 20:38

zion

I GoT my I on U

PThijssen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:56:
[...]

Elite in VR is erg indrukwekkend inderdaad, maar met mijn speelstijl vond ik het wat omslachtig. On foot heb je nu sowieso geen VR :(
Denk ook gelijk even aan Voiceattack en de Voicepacks. In VR gaat dat echt veel helpen en geeft ook weer wat extra`s.

https://voiceattack.com/
https://www.hcsvoicepacks.com/collections/elite-dangerous
Kan HCS gewoon draaien op de gratis versies dan? of heb je er de volledige versie van VA voor nodig? (die ik sowieso binnenkort wil aanschaffen, maar zou wel fijn zijn HCS eerst even te kunnen proberen)....
(En vanwege het feit dat ik niet blind kan typen en je wel heel vaak moet typen in Elite speel ik meestal zonder VR..... als iemand een tooltje weet dat ik mijn keyboard gewoon kan zien in Elite dan ben je mijn held (voor een Rift-S)

[Voor 14% gewijzigd door zion op 07-06-2021 17:03]

10-08-1999 - 10-08-2020, 21 jaar zion @ Tweakers.net
Nieuwe Systeem: AMD R7:5800X, 32GB-3600, 2TB SSD's, 34" 1440P-UW, Rift-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
zion schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:42:
[...]
Eigen skins zouden heel gaaf zijn, maar dat kan natuurlijk nooit, je krijgt altijd wel een of andere eikel die een hakenkruis motief of borsten of iets ergers gaat maken......
In andere games kan dat ook gewoon. Zelfs Call of Duty. Al gebruik je in die laatste een combinatie van standaard vormen, ik heb daar ook penissen en andere ongewenste dingen gezien. Het is gewoon een kwestie van moderatie zodra er misbruik van gemaakt wordt. Bovendien, als je geld rekent voor custom skins (anders is Frontier ook gelijk die inkomstenbron kwijt), kan je voor dat geld gewoon een menselijke controle betalen :) 2 seconden kijken is toch voldoende.

En inderdaad, maar het ARX verhaal maakt de prijs gewoon onoverzichtelijk vind ik. Ik heb geen idee hoeveel ik heb opgebouwd nu maar ik speel in korte sprints en dan maanden niet dus het zal wel niet veel zijn.

Ik heb alles wat ik momenteel wil dus wel, en als ik echt iets wil dan koop ik wel wat ARX. Maar het is wel een extra drempel om ff in de store te snuffelen en het te kopen.

Ik heb zelf trouwens in die 'levensloop' de engineers vrijwel overgeslagen. Kwam ook doordat ze pas kwamen toen ik dat punt al een beetje voorbij was. Ik heb alleen de FSD's gedaan naar level 5 en verder niks. Ik doe ook vrijwel geen combat, buiten de FSD en het lichter maken is het verder allemaal niet zo heel zinvol dan.

[Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 08-06-2021 00:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
zion schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Kan HCS gewoon draaien op de gratis versies dan? of heb je er de volledige versie van VA voor nodig? (die ik sowieso binnenkort wil aanschaffen, maar zou wel fijn zijn HCS eerst even te kunnen proberen)....
(En vanwege het feit dat ik niet blind kan typen en je wel heel vaak moet typen in Elite speel ik meestal zonder VR..... als iemand een tooltje weet dat ik mijn keyboard gewoon kan zien in Elite dan ben je mijn held (voor een Rift-S)
De gratis versie kan maar een beperkt aantal knoppen aan, dus nee, HCS werkt dan niet (goed).
Je kunt natuurlijk wel eerst Voiceattack proberen om een paar eigen opdrachten erin te zetten als gear up en 75% trhrottle. Als je dat dan leuk en goed vind werken, dan pas die HCS aanschaffen.

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI GTX 1080Ti - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:24
GekkePrutser schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:19:
[...]

En inderdaad, maar het ARX verhaal maakt de prijs gewoon onoverzichtelijk vind ik. Ik heb geen idee hoeveel ik heb opgebouwd nu maar ik speel in korte sprints en dan maanden niet dus het zal wel niet veel zijn.
Als het goed is zie je in het hoofdmenu hoeveel Arx je hebt en hoeveel Arx je in je vorige sessie verdiend hebt.
Dat telt op gegeven best wel op. Ik heb nog nooit Arx gekocht maar je hebt zo duizenden Arx verdiend. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
Cyphax schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Als het goed is zie je in het hoofdmenu hoeveel Arx je hebt en hoeveel Arx je in je vorige sessie verdiend hebt.
Dat telt op gegeven best wel op. Ik heb nog nooit Arx gekocht maar je hebt zo duizenden Arx verdiend. :)
Om de console store gelijk te trekken met de pc store hebben ze volgens mij die ARX in het leven geroepen.
Er zijn max 400 ARX per week door gameplay te verdienen.

https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/ARX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 11:27
Is het de moeite om opnieuw te te beginnen?
Ben een tijdje geleden opnieuw begonnen met weinig echt boeiende toevoegingen zoals goeie schepen. Zit erg te twijfelen om oddesey aan te schaffen. En als ik het aanschaf zal ik opnieuw beginnen? Is oddesey de moete waard vooe dit bedrag?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyphax
endechaos schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:53:
Wat mij betreft niet; je raakt overal wat progressie kwijt, maar daar krijg je niet echt iets voor terug. Het gaat een tweede keer niet wezenlijk anders dan de eerste keer. Soepeler misschien, maar je komt uiteindelijk toch op het punt waar je nu ook bent.
Ben een tijdje geleden opnieuw begonnen met weinig echt boeiende toevoegingen zoals goeie schepen. Zit erg te twijfelen om oddesey aan te schaffen. En als ik het aanschaf zal ik opnieuw beginnen? Is oddesey de moete waard vooe dit bedrag?
Ik vind Odyssey op dit moment te duur. Space legs kan veel bieden, maar FDev doet er naar mijn idee te weinig mee. Het is ook nog steeds buggy en de performance is niet geweldig. VR is nu een ondergeschoven kindje geworden. Er komen geen nieuwe schepen of SRV's bij. Een andere veelgehoorde klacht (ik ben er nog niet heel intensief aan begonnen) is dat het upgraden van wapens en suits teveel grinden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
endechaos schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:53:
Opnieuw beginnen van elite zou ik erg zonde vinden. Je kunt er ook voor kiezen om in een sidewinder dood te gaan en voor de "starter" te kiezen bij het rebuy scherm.

Ik vind Odyssey ontdanks de bugs een erg goede toevoeging. Er moet nog wel een hoop gebeuren, maar ik vind het al top.

Anders gewoon Elite een keertje opstarten en kijken hoever je komt. Console spelers hebben ook nog geen Odyssey, dus misschien gewoon samen op die launch dag kopen.. of als je weer hooked bent eerder ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:35

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Gisteren de HP Reverb G2 geinstalleerd. Eerst alles getest en daarna Elite D opgestart.

Wauw wat een verschil. Alles super scherp, tekst lezen etc…details van planeten en sterren, hele nieuwe ervaring en echt die immersion gevoel. Draait vloeiend op 100% met supersampling op 1.5 en alles op Ultra in game.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• PThijssen
Xtr3me4me schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:37:
Gisteren de HP Reverb G2 geinstalleerd. Eerst alles getest en daarna Elite D opgestart.

Wauw wat een verschil. Alles super scherp, tekst lezen etc…details van planeten en sterren, hele nieuwe ervaring en echt die immersion gevoel. Draait vloeiend op 100% met supersampling op 1.5 en alles op Ultra in game.
Draait vloeiend... ja... met een 3090 wel ja.. met mijn 1080ti doet tie dat nieh. Zeker niet als ik over een planeet vlieg.

• Zephyr
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17-06 10:19
Xtr3me4me schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:37:

heb je een model zonder controllers ? degenen in de prijswatch voor ~ €593 lijken mij wel aantrekkelijk.

maar goed, zit ook nog " opgescheept" met een 1080Ti dus voorlopig wordt dat hem niet.

gisteren die Guardian FSD booster blueprint opgehaald, moet alleen nog wat van die losse parts uit die pylon's schieten, heb me goed vermaakt. :)

dank allen voor de tips (ook voor de point-defense)
spoiler:
ik schrok me letter de #$#% toen mijn ship ineens sentinel missile volleys begon af te schieten

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:35

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zephyr schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:56:
[...]

heb je een model zonder controllers ? degenen in de prijswatch voor ~ €593 lijken mij wel aantrekkelijk.

maar goed, zit ook nog " opgescheept" met een 1080Ti dus voorlopig wordt dat hem niet.

gisteren die Guardian FSD booster blueprint opgehaald, moet alleen nog wat van die losse parts uit die pylon's schieten, heb me goed vermaakt. :)

dank allen voor de tips (ook voor de point-defense)
spoiler:
ik schrok me letter de #$#% toen mijn ship ineens sentinel missile volleys begon af te schieten
Je hebt de controllers helaas nodig om door de setup te komen volgens mij.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Cyphax
Zephyr schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:56:
[...]

De zuilen met (3) breakable panels zijn de moeite om mee te pikken, maar de artifacts (die 1t cargo in beslag nemen) eigenlijk niet. Krijg je nauwelijks credits voor, helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:37:
[...]

De zuilen met (3) breakable panels zijn de moeite om mee te pikken, maar de artifacts (die 1t cargo in beslag nemen) eigenlijk niet. Krijg je nauwelijks credits voor, helaas.
Inderdaad, die zijn meer bedoeld voor lokale missies daar, zoals die Ram Tah missie. Dan moet je ze steeds heen en weer slepen naar zuilen.

Wat wel een goede is, is die Ram Tah missie doen, je krijgt 115 miljoen daarvoor (al is het wel een hoop werk) maar het mooie is met name dat die miljoenen allemaal tellen voor je exploration rank dus die krijgt daar een enorme boost van.

[Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 09-06-2021 13:57]

• Cyphax
Ja, nu met Odyssey erbij is dat natuurlijk wel weer interessant, de rank kan hoger dan Elite nu. :)

• Zephyr
ja de pillars met 3 breakable panels, heb inderdaad wat van die 1T troep op grond opgeraapt, maar als die toch alleen maar credits waard zijn krijgen die een eject-button..

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:58:
Ja, nu met Odyssey erbij is dat natuurlijk wel weer interessant, de rank kan hoger dan Elite nu. :)
Oh dat wist ik niet! Ik zie het ja, meerdere niveaus van Elite. Kan je daar ook echt iets mee behalen?

• Cyphax
GekkePrutser schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:09:
[...]

Oh dat wist ik niet! Ik zie het ja, meerdere niveaus van Elite. Kan je daar ook echt iets mee behalen?
Niet dat ik weet, misschien een nieuwe decal? :D

• Zephyr
ik zie maar weinig soeps in die ARX store, de meeste shipkits lijken niet echt indrukwekkend, sommige paintjobs, shipnametags + kentekenplaat decals lijken me dan wel weer wat :)

• PThijssen
Zephyr schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:03:
ik zie maar weinig soeps in die ARX store, de meeste shipkits lijken niet echt indrukwekkend, sommige paintjobs, shipnametags + kentekenplaat decals lijken me dan wel weer wat :)
Zelf vind ik de meeste paintjobs maar lijken op een tekening van een kleuter. Heb wel een paar van die dingen gekocht, maar ze kunnen (net zoals de UI) beter iemand anders gaan inhuren. Las overigens pas dat er een nieuwe UI medewerker is aangenomen bij Frontier.. dus.. fingers crossed.

Vandaag komt er overigens weer een grote update aan voor Odyssey.
(Elite Dangerous servers are now offline for maintenance and deployment of Elite Dangerous: Odyssey Update 3. Downtime is expected to be up to one hour.)

[Voor 10% gewijzigd door PThijssen op 10-06-2021 09:07]

• PThijssen

• tw_gotcha
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:56
[b]PThijssen in "[Multi] Elite:Dangerous - Deel 4"P
Vandaag komt er overigens weer een grote update aan voor Odyssey.
(Elite Dangerous servers are now offline for maintenance and deployment of Elite Dangerous: Odyssey Update 3. Downtime is expected to be up to one hour.)
TTja, we hadden de betaalde alpha, nu zitten we in de betaalde beta versie, en op den duur hebben we de stabiele versie (verder vermaak ik me prima, daar niet van)

• tw_gotcha
ik was trade rank elite en nu begint die opnieuw bar opnieuw toe te nemen, kun je hoger dan elite?

• GekkePrutser
  • Niet online
tw_gotcha schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:08:
ik was trade rank elite en nu begint die opnieuw bar opnieuw toe te nemen, kun je hoger dan elite?
Ja, je hebt nu Elite I, II, t/m V: https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Trader
Geldt voor alle drie de ranks. Wat het oplevert is volgens mij nog niet duidelijk.

[Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 10-06-2021 19:55]

• zion

zion

I GoT my I on U

zion schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:03:
Nou, ik zal er vast wel weer aan wennen, of mijn game is echt helemaal fucked, maar waarom ik he-le-maal niks kan bookmarken, bijna alle sterren geen naam meer geven, ik niet op icoontjes kan klikken en autozoom krijg....

Als dit zo bedoeld is met de (voor mij nieuwe) interface dan kan ik wel zeggen dat het er extreem (neigh onspeelbaar) is geworden op deze manier....

Morgen weer een nieuwe kans, nu gewoon stoppen voordat ik een rage quit doe :D
En er heeft helemaal niemand aan gedacht dat je maximaal 128 bookmarks mag hebben ;)
(hoe kwam ik er dan achter? hij gaf wel aan dat hij hem bookmarkde, maar kwam niet in de lijst, na een heleboel keer boos worden toch maar een keer ge DDG'ed* op "maximum amount of elite dangerous bookmarks",.... maximale bookmarks: 128...

5 verwijderd, en toen kon ik weer bookmarken :D
DuckDuckGo'ed, een alternatief voor Google

Pfff.... in 1 Sessie (met wat rook pauzes) van Viscount 67% (lvl7) naar Marquis (lvl 11) 20% 86%
Moet nu echt even break...., maar zo dicht bij een Cutter..... :D
Tot 86% gekomen (marquis), moet nu echt slapen, morgen Duke, en dan eerst nóg meer grinden voor credits dus, en dan kan ik ooit misschien dat rot ding kopen....
GekkePrutser schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:51:
Ja, je hebt nu Elite I, II, t/m V: https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Trader
Geldt voor alle drie de ranks. Wat het oplevert is volgens mij nog niet duidelijk.
Zo in en in triest dit.... Ik kan me niet voorstellen dat David Braben hier ooit akkoord mee zou gaan....
ELITE is de ultieme rank, in 1984 nochtans.
ik zal het vast wel kopen, maar ik wil het eigenlijk boycotten, je kan niet over ELITE heen....
Ik vond de drie elite ranks al hoogst discutabel, maar á la. nieuw millennium.... Ik blijf zo lang mogelijk op horizons, iig tot ik alles ELITE ben, dan kies ik nog wel eens of ik een "ik ben vette patser want ik ben elite 5" versie wil kopen (ik schat van niet).

[Voor 40% gewijzigd door zion op 11-06-2021 01:18]

• tw_gotcha
helemaal gemist! dank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-06 09:10

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

zion schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:57:
[...]
Pfff.... in 1 Sessie (met wat rook pauzes) van Viscount 67% (lvl7) naar Marquis (lvl 11) 20% 86%
Moet nu echt even break...., maar zo dicht bij een Cutter..... :D
Tot 86% gekomen (marquis), moet nu echt slapen, morgen Duke, en dan eerst nóg meer grinden voor credits dus, en dan kan ik ooit misschien dat rot ding kopen....
Ik hou wel van je rant. Dingen zijn erg herkenbaar. De grind voor een Cutter vond ik enorm saai. Maar het was zeker te doen binnen 3 lange avonden grinden. Oh, en het is voor mij ook meer dan waard.
Ook het gevoel, ik... moet.... doorgaan... is erg herkenbaar.

Ik heb nu sinds dag 1 van Odyssey exploration gedaan. Heb veel planeten gescand en veel biologische dingen gezien. Tot ik gisteren tegen een berg botste... je raad het al.. 2 weken werk voor niets :X Note to self! Repair je hull!

Jammer dat Elite niet iets heeft dat je terug naar je plek kan en dan data van je wrak kan downloaden. Vol tegenzin ga ik maar alles opnieuw doen. Note to self. Breng een AMF mee!

Dus ben maar weer opnieuw gaan vliegen richting mijn hotspots, gelukkig hebben de bookmarks het overleefd, maar ik had ze hernoemd, dit vind ik niet meer terug. Dus is het een gok. Note to self: Schrijf alles op papier!

Heeft iemand al een makkelijke manier gevonden om bacteriën te zien (anders dan via de Surface Scanner? Ik loop me de benen uit het lijf, maar tot heden niets gevonden. :+

Al met al wel blij met benen, al kan het hele FPS van mij wel weg (op dit moment niet echt stabiel). Goed, ieder zijn ding.

Instagram: DutchWalnut_FPV YouTube: DutchWalnut_FPV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zephyr
eeeeen de Frameshift Drive Booster is binnen ... noob-goals eh?

wel bijna gelijk zonder fuel, dus wordt beter opletten bij routeplannen nu de nav-computer ~40LY legs gaat inplannen. :)

back to the grind.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zion

zion

I GoT my I on U

DutchWalnut schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Ik hou wel van je rant. Dingen zijn erg herkenbaar. De grind voor een Cutter vond ik enorm saai. Maar het was zeker te doen binnen 3 lange avonden grinden. Oh, en het is voor mij ook meer dan waard.
Ook het gevoel, ik... moet.... doorgaan... is erg herkenbaar.
De grind voor de Corvette was veel erger imo.
Daar ben ik zeker een week min. 4u. p/d mee bezig geweest, en ik was daar ongeveer zelfde rank. Ik denk dat ik in totaal minder dan 10 uur bezig ga zijn om voor Empire van Squire (lvl4) naar Duke (lvl12) te gaan.
Ik heb nu sinds dag 1 van Odyssey exploration gedaan. Heb veel planeten gescand en veel biologische dingen gezien. Tot ik gisteren tegen een berg botste... je raad het al.. 2 weken werk voor niets :X Note to self! Repair je hull!
Viel mij juist op dat je veel meer behoudt tegenwoordig als je RIP bent...
Jammer dat Elite niet iets heeft dat je terug naar je plek kan en dan data van je wrak kan downloaden. Vol tegenzin ga ik maar alles opnieuw doen. Note to self. Breng een AMF mee!
AMF is het IMO alleen waard als je explorer bent, anders kan je hem toch niet/nauwelijks gebruiken op de momenten dat je hem nodig hebt.
Dus ben maar weer opnieuw gaan vliegen richting mijn hotspots, gelukkig hebben de bookmarks het overleefd, maar ik had ze hernoemd, dit vind ik niet meer terug. Dus is het een gok. Note to self: Schrijf alles op papier!
Note to @DutchWalnut ;) : Doe het Logisch, al mijn renames vertellen wat ze doen... (bijv: MAT-RAW "Planet" "System", als het een planeet vol met RAW materials is) of met een "! " als hij cruciaal is, "!! " als het een huidige missie/streven is, of "!!! als het een material planet is, of een engineer, of een material trader etc...
Lelijk? Ja best wel... Handig? Extreem! (met ! komen ze automatisch boven in je lijst, ![spatie] het hoogst, daarna !![spatie], etc....
Zephyr schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:51:
eeeeen de Frameshift Drive Booster is binnen ... noob-goals eh?

wel bijna gelijk zonder fuel, dus wordt beter opletten bij routeplannen nu de nav-computer ~40LY legs gaat inplannen. :)

back to the grind.
Nice! congrats! en je kan aangeven dat je alleen maar naar sterren wil waar je kan fuel scoopen hé, knal je ook (bijna) nooit in een Pulsar systeem....
Always Be Fueling Or Gonna Kill Myself :Y
en 40LY? :O kom maar terug bij 60... >:) :>
Zephyr schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:17:
[...]

haha thanks,

heb het nog niet helemaal uitgedoktert, als ik de KGBFOAM :+ filter toepas op de koers wil hij soms helemaal geen koers plotten (uiteraard als er geen alternatieve route is met fuelstars.

Pppulsar? :D (nog wat huiswerk dus!)
In principe is dat niet mogelijk, tenzij je route te lang is (10.000LY+) of hij uberhaubt geen route kan vinden, ook als je KGBFOAM aan hebt stuurt hij je via een non-KGBFOAM sterrenstelsel als hij geen andere optie heeft, alleen niet meer als hij je door 2 (of 3, dat weet ik niet zeker) non-KGBFOAM systemen aan een volgend moet sturen als dat de énige manier is om daar te komen.

Pppulsar:

En ja, je schrikt je de vinket*ring als je daarin dropt.... dan moet je heel snel reageren (weg daarvan :P )
Voordeel is, je kan tijdens je hyperjump al vanaf de helft van je jump zien dat je zo'n ding tegemoet vliegt, schijnt ongeveer 5x zo vel als elke normale ster in hypercruise...

En nu? boodschappen gedaan, shaggie gerookt, onzin gepost op GoT, dus...
Op naar Duke en Cutter

[Voor 36% gewijzigd door zion op 11-06-2021 13:36]

• Zephyr
Nice! congrats! en je kan aangeven dat je alleen maar naar sterren wil waar je kan fuel scoopen hé, knal je ook (bijna) nooit in een Pulsar systeem....
Always
Be
Fueling
Or
Gonna
Kill
Myself
en 40LY? :O kom maar terug bij 60... >:) :>
haha thanks,

heb het nog niet helemaal uitgedoktert, als ik de KGBFOAM :+ filter toepas op de koers wil hij soms helemaal geen koers plotten (uiteraard als er geen alternatieve route is met fuelstars.

• zion

zion

I GoT my I on U

Ik ben benieuwd.... Ik krijg opeens de melding "upgrade" (waar normaal de "start" button zit) nadat Horizons niet wilde opstarten....

Hopelijk betekent dat dat ik alsnog "Odyssey" krijg.....
Helaas, nieuwe versie Horizons blijkbaar uit.

[Voor 12% gewijzigd door zion op 11-06-2021 14:04]

• PThijssen
zion schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:02:
Ik ben benieuwd.... Ik krijg opeens de melding "upgrade" (waar normaal de "start" button zit) nadat Horizons niet wilde opstarten....

Hopelijk betekent dat dat ik alsnog "Odyssey" krijg.....
Helaas, nieuwe versie Horizons blijkbaar uit.
Was een kleine update vandaag voor zowel Horizons als Odyssey.

Elite Dangerous: Horizons
- General fixes to improve stability of the game have been implemented.
- A moon has been reinstated in the Sharur system, which disappeared in Update 2 and caused issues for players trying to log into game whilst present in Sharur.

https://forums.frontier.c...1-horizons-update.581717/

[Voor 7% gewijzigd door PThijssen op 11-06-2021 14:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zion

zion

I GoT my I on U

PThijssen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Was een kleine update vandaag voor zowel Horizons als Odyssey.

Elite Dangerous: Horizons
- General fixes to improve stability of the game have been implemented.
- A moon has been reinstated in the Sharur system, which disappeared in Update 2 and caused issues for players trying to log into game whilst present in Sharur.

https://forums.frontier.c...1-horizons-update.581717/
Dank voor de opheldering, maar normaal gesproken staat er bij, zeker een minor, update "UPDATE"... er stond nu "UPGRADE", vandaar dat ik even hoop had, voor de rest wist ik natuurlijk dat er een update was, vanwege je eerdere post :)

En.... DUKE :D :D :D

Dat betekent waarschijnlijk 500-750 Miljoen vóórdat ik er ook maar over na moet gaan denken hem te kopen toch? zo'n 210 miljoen schip, 500 miljoen upgrades voor de basis? Ach, valt mee, nog maar zo'n 671 Miljoen te gaan dan :P

[Voor 7% gewijzigd door zion op 11-06-2021 15:37]

• Zephyr
zion schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Dank voor de opheldering, maar normaal gesproken staat er bij, zeker een minor, update "UPDATE"... er stond nu "UPGRADE", vandaar dat ik even hoop had, voor de rest wist ik natuurlijk dat er een update was, vanwege je eerdere post :)

En.... DUKE :D :D :D
[Afbeelding]

Dat betekent waarschijnlijk 500-750 Miljoen vóórdat ik er ook maar over na moet gaan denken hem te kopen toch? zo'n 210 miljoen schip, 500 miljoen upgrades voor de basis? Ach, valt mee, nog maar zo'n 671 Miljoen te gaan dan :P
Congrats, Hertog, krijg je d'r ook landgoed bij ? :o

wat A-rated klikwerk aan core-modules en je zit aan de 700 Miljoen zo te zien. :+

• Cyphax
zion schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:24:
[...]
Dat betekent waarschijnlijk 500-750 Miljoen vóórdat ik er ook maar over na moet gaan denken hem te kopen toch?
Je kunt 'm wel outfitten voor mining (je hoeft natuurlijk niet alles meteen A-rated te kopen; C-rated werkt ook prima voor het meeste) en dan een paar tripjes maken (veel cargo!) om 'm zichzelf te laten verdienen. :)

[Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 11-06-2021 16:02]

• zion

zion

I GoT my I on U

Cyphax schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Je kunt 'm wel outfitten voor mining (je hoeft natuurlijk niet alles meteen A-rated te kopen; C-rated werkt ook prima voor het meeste) en dan een paar tripjes maken (veel cargo!) om 'm zichzelf te laten verdienen. :)
Nu net geland bij mijn Conda Miner (en Conda Hauler) dus dat komt wel goed als de oude sites met diamanten nog steeds wat waard zijn....
Miner volledig gespecced op, wacht erop, Minen! ;)
En de Hauler met dezelfde cargo bay space zoveel mogelijk gericht op afstand & snelheid & defense.... (75+ LY per jump max.)

Ik moet alleen weer even op zoek naar die website die vertelde waar welke geminede spullen het meeste opbrachten, maar ik heb er vertrouwen in dat me dat minder tijd gaat kosten dan deze zin te typen... :)

edit: Helaas is het minen duidelijk niet meer hetzelfde, nouja... theoretisch gezien ongeveer 170M per run van 2 uur, is 10 uur grinden voor 850M.... Het enige is dat ik nergens zo'n ongelooflijke hekel aan heb dan minen...
Moehaha, wat een aanfluiting 170M per 2 uur? maak daar maar 17 1,7 van 8)7 , eerst maar eens de nieuwe mine-mechanics lezen, en nu ga ik gewoon lekker verder gamen, f*ck mining... :o

[Voor 64% gewijzigd door zion op 11-06-2021 19:27]

• Cyphax
zion schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Nu net geland bij mijn Conda Miner (en Conda Hauler) dus dat komt wel goed als de oude sites met diamanten nog steeds wat waard zijn....
Miner volledig gespecced op, wacht erop, Minen! ;)
En de Hauler met dezelfde cargo bay space zoveel mogelijk gericht op afstand & snelheid & defense.... (75+ LY per jump max.)

Ik moet alleen weer even op zoek naar die website die vertelde waar welke geminede spullen het meeste opbrachten, maar ik heb er vertrouwen in dat me dat minder tijd gaat kosten dan deze zin te typen... :)
https://edtools.cc/miner :P

• zion

zion

I GoT my I on U

Zephyr schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:17:
Soms heb je het ergens over, en dan komt het op je pad...
Eerste keer heel snel uitgeweken en mijn missie afgemaakt, daarna maar even terug gevlogen voor de pics/uitleg/duidelijkheid....
edit: Het is een witte dwerg, geen pulsar blijkbaar, excuses.

Hier gaat het nog goed:

Hmmmm....

O, bruine drek...

Hier weet je dus zeker dat je onmiddellijk op de rem moet....

En hier kom je dan op uit, en als je dan nog niet Throttle=0 gedaan hebt gaat het snel achteruit met je opties :P

Maar als je gewoon voorbereid bent is er niks aan de hand....

En weer veilig thuis :D

• Cyphax
@zion 't een-na-laatste plaatje is een witte dwerg, geen pulsar. Een witte dwerg is aanzienlijk gevaarlijker in E:D en je krijgt er niet dezelfde FSD-boost mee als van een pulsar (veel minder). Je kunt ze onderscheiden door die lens-flare-achtige horizontale lijn van licht die je ziet bij een witte dwerg, maar niet bij een pulsar. :)

• diknmuis
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22-06 18:17
volledig vermijden die witte dwergen, imo het risico vs extra jump ly niet waard
deze week nog komen vast te zitten in 1 met 50mil platinum die ik net had gemined :'(

iRacing Profiel

• tw_gotcha
ondertussen is mijn thuis basis blauw geworden om een of andere reden. Mijn corvet zou zwart wit moeten zijn. Ondertussen is de antialiasing even erg als altijd. Ik word een beetje chagerijnig van dit spel

• zion

zion

I GoT my I on U

Cyphax schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:17:
@zion 't een-na-laatste plaatje is een witte dwerg, geen pulsar. Een witte dwerg is aanzienlijk gevaarlijker in E:D en je krijgt er niet dezelfde FSD-boost mee als van een pulsar (veel minder). Je kunt ze onderscheiden door die lens-flare-achtige horizontale lijn van licht die je ziet bij een witte dwerg, maar niet bij een pulsar. :)
I stand corrected, Weer wat geleerd, dacht dat het een pulsar was. Heb ik dan überhaupt ooit wel eens een pulsar gezien :? i.i.g. genoeg (of teveel, net hoe je het bekijkt) Witte Dwergen ;)
en @diknmuis Het is wat lastig om het systeem te vermijden waar je je missie naartoe moet brengen ;)
diknmuis schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:05:
Ja met vermijden bedoel ik niet proberen superchargen erop, is ook moeilijk om de exclusion zone te zien. Je ziet wel duidelijk het verschil met die andere, komen grote spiralen (pulsen) uit en zijn imo een stuk veiliger.
Ah so... dus die eerste pic uit een eerdere post was wél een Pulsar? goed om te weten, nóg wat geleerd....
Rotding met smalle straal is mogelijke hyperspace-highway, of anders wegwezen,
Rotding met brede straal is gewoon wegwezen...
Duidelijk d:)b
diknmuis schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:05:
Ja met vermijden bedoel ik niet proberen superchargen erop, is ook moeilijk om de exclusion zone te zien. Je ziet wel duidelijk het verschil met die andere, komen grote spiralen (pulsen) uit en zijn imo een stuk veiliger.

edit @zion die gene die ik wil zeggen zie je op 1.50

[YouTube: Neutron & White Dwarf Stars, Boosting Your FSD Range FOUR TIMES - the Neutron Superhighway (Guide)]
Dank.

[Voor 56% gewijzigd door zion op 12-06-2021 15:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22-06 18:17

edit @zion die gene die ik wil zeggen zie je op 1.50

[Voor 32% gewijzigd door diknmuis op 12-06-2021 15:44]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zion

zion

I GoT my I on U

Ik ga zo beginnen aan mijn 2e run naar Colonia, voor 2 redenen (en dus niet via de highway).
1. Exploration Rank - Elite
2. Engineers bookmarken om hun juiste unieke skills (heb ze allemaal wel al, maar wist destijds niet dat je bij élke engineer een skill kon bookmarken....

Als ik het goed heb uitgezocht zijn de volgende skills uniek voor de 4 engineers in Colonia:
Petra Olmanova - G5 Armour
Etienne Dorn - G5 Life Support
Mel Brandon - G5 Shield Cell Banks
Marsha Hicks - G5 Collection Limpets (Heeft Tiana Fortune ook)
Als ik het fout heb, of dat er nog een andere skill die nuttiger is die daar uniek is hoor ik het graag, bij voorkeur vóór ik in Colonia aankom :Y

Nou is dat een slordige 20.000LY, en zelfs met mijn Analonia (niet de officiele scheepsnaam hoor ;)) is dat een jump of 300 (266 plus een beetje omweg, en ik ga eerst een lichtjaartje of 1500 (20 jumps) naar het noord-noord westen om niet in precies dezelfde route te zitten als iedereen anders (voor de exploration rank).
Als er nog iets mist aan de build hoor ik het natuurlijjk ook graag, maar waarschijnlijk hopelijk merk ik dat dan zelf ook het aankomende half uur....

edit: wilde nog 5 dingen upgraden, voor ik die kant op ging.. Shielded Fuel Scoop, Shielded AFM, Light Weight Armour, Life Support en Surface Scanner....

Blijkt dus dat 4 van die 5 (behalve de laatste) sowieso het best upgradebaar zijn in Colonia....
En is het correct dat je de Expanded Detection upgrade voor de Surface Scanner alleen maar kon krijgen als je met een of andere community goal heb meegedaan? dat zou wel zeer, ehm, jammer zijn...

• PThijssen
Engineers bookmarken, let er wel op dat de "speciale" toevoeging alleen bij de engineer zelf gedaan kan worden.

• Cyphax
Engineers worden als het goed is gebookmarked voor je zodra je een invite krijgt. :)
zion schreef op zondag 13 juni 2021 @ 01:28:
Ik ga zo beginnen aan mijn 2e run naar Colonia, voor 2 redenen (en dus niet via de highway).
1. Exploration Rank - Elite
2. Engineers bookmarken om hun juiste unieke skills (heb ze allemaal wel al, maar wist destijds niet dat je bij élke engineer een skill kon bookmarken....

Als ik het goed heb uitgezocht zijn de volgende skills uniek voor de 4 engineers in Colonia:
Petra Olmanova - G5 Armour
Etienne Dorn - G5 Life Support
Mel Brandon - G5 Shield Cell Banks
Marsha Hicks - G5 Collection Limpets (Heeft Tiana Fortune ook)
Als ik het fout heb, of dat er nog een andere skill die nuttiger is die daar uniek is hoor ik het graag, bij voorkeur vóór ik in Colonia aankom :Y

Nou is dat een slordige 20.000LY, en zelfs met mijn Analonia (niet de officiele scheepsnaam hoor ;)) is dat een jump of 300 (266 plus een beetje omweg, en ik ga eerst een lichtjaartje of 1500 (20 jumps) naar het noord-noord westen om niet in precies dezelfde route te zitten als iedereen anders (voor de exploration rank).
Als er nog iets mist aan de build hoor ik het natuurlijjk ook graag, maar waarschijnlijk hopelijk merk ik dat dan zelf ook het aankomende half uur....

edit: wilde nog 5 dingen upgraden, voor ik die kant op ging.. Shielded Fuel Scoop, Shielded AFM, Light Weight Armour, Life Support en Surface Scanner....

Blijkt dus dat 4 van die 5 (behalve de laatste) sowieso het best upgradebaar zijn in Colonia....
En is het correct dat je de Expanded Detection upgrade voor de Surface Scanner alleen maar kon krijgen als je met een of andere community goal heb meegedaan? dat zou wel zeer, ehm, jammer zijn...
Kijk even hier: https://inara.cz/engineers/
Armour kan je bij Selene Jean doen. Doe voor je exploration build light weight alloy, en die dan heavy duty maken. Dan wordt de massa vermenigvuldigd met een of andere factor. Maar de mass van die light weight alloy is 0. Dus die blijft 0, ook al wordt ie wel degelijk sterker. :+

[Voor 92% gewijzigd door Cyphax op 14-06-2021 09:58]

• PThijssen
Cyphax schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:53:
Engineers worden als het goed is gebookmarked voor je zodra je een invite krijgt. :)
Klopt, maar ik denk dat hij de modificaties wil bookmarken (pinnen) ;)

• Cyphax
PThijssen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Volgens mij heb je gelijk. :+
Het is altijd even puzzelen inderdaad. :)

• PThijssen
Gisteravond heb ik Elite Odyssey maar even afgesloten voordat ik "de pc door het raam gooide". Wat een gedoe met al die verschillende UI elementen en schermen. Wel je muis kunnen bewegen en dingen kunnen highlighten maar niet kunnen klikken.. nee ... daar moest je dan weer je toetsenbord voor gebruiken. Misschien was ik een beetje moe, maar heeft me gewoon 15 minuten gekost om iedere keer heen en weer te lopen naar mijn schip om die Push in mijn rugzak te krijgen (wat overigens niet gelukt is en ook een kriem is om met toetsenbord in het schip te doen) en aan die engineer te geven.
Zucht... hoop dat die nieuwe UI developer bij Frontier het snel weer oplost....

https://twitter.com/CmdrSoliest/status/1404168727818551297

• zion

zion

I GoT my I on U

Cyphax schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:53:
Kijk even hier: https://inara.cz/engineers/
Armour kan je bij Selene Jean doen. Doe voor je exploration build light weight alloy, en die dan heavy duty maken. Dan wordt de massa vermenigvuldigd met een of andere factor. Maar de mass van die light weight alloy is 0. Dus die blijft 0, ook al wordt ie wel degelijk sterker. :+
Je hebt gelijk wbt Selene, over het hoofd gezien, dan even kijken welke dan wel uniek is bij haar (Petra) om op L5 te krijgen....(net zoals Marsha Hicks dus)
PThijssen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:58:
Cyphax schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:01:
Volgens mij heb je gelijk. :+
Het is altijd even puzzelen inderdaad. :)
Ik denk ook dat dat is wat ik wilde inderdaad :D

Always Be Fueling Or Gonna Kill Myself
Ik heb "Yeah, Lets Try" :Y maar toegevoegd omdat ik ander wel veel te veel omwegen moest nemen, ik kan exact vier max. jumps doen (4x 8 ton) voordat ik moet refuelen (fuel scoop L7), en het scheelt behoorlijk op mijn total distance...

is het het waard dat ik zoveel meer gewicht mee neem? dat weet ik niet, maar het vliegt wel een heel stuk fijner :P

iig, nog 16K LY en wat sightseeing systems visited, nu even koken
nog 13K nog 12K nog 10K

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyphax
Ik ben de laatste tijd, na het verschijnen van Odyssey, steeds meer teleurgesteld in de houding van FDev. Vroeger (een paar jaar geleden) praatten ze (Braben en andere medewerkers) nog enthousiast over zaken als interieuren en EVA, en hadden ze nog ideeen. Maar het is niet meer de developer van toen. Nu is het "no plans for that"... ze denken tegenwoordig dat interieuren saai zijn en geen gameplay opleveren. Ze hebben geen plannen om interieuren te ontwikkelen. Ze hebben geen plannen om de sub-par VR-implementatie van space legs nog te verbeteren. Ze hebben geen plannen voor cross platform, geen plannen voor nieuwe schepen... ik vraag mij af of ze uberhaupt nog plannen hebben,
Ik heb er na die screw you richting de VR player van gisteren in elk geval genoeg van. Ik kon ze best vergeven dat Odyssey een wrak is na de launch, maar deze visie-loze developer die het potentieel van z'n eigen game niet (meer?!) ziet is gewoon om depressief van te worden. Bah. Ik ben nog niet klaar met Elite: Dangerous en m'n schepen, maar Odyssey zou ik ze teruggeven als het nog kon. Wat een farce. :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
Frontier is inderdaad niet meer wat het was. Helaas komen ze nu weer terug van zoveel beloftes welke ze niet waar kunnen maken. Nu hebben ze dan wel uiteindelijk een beetje aangegeven dat ze het niet gaan doen ipv.. soon(tm). Ik zal hem nu ook wat minder vaak aanraken. Blijft nog wel gewoon een spel waar ik naar terug zal komen ondanks alle negativiteit. Maar voor nu even pauze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-06 09:10

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Cyphax schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:25:
Ik ben de laatste tijd, na het verschijnen van Odyssey, steeds meer teleurgesteld in de houding van FDev.

Ik heb er na die screw you richting de VR player van gisteren in elk geval genoeg van. Ik kon ze best vergeven dat Odyssey een wrak is na de launch, maar deze visie-loze developer die het potentieel van z'n eigen game niet (meer?!) ziet is gewoon om depressief van te worden. Bah. Ik ben nog niet klaar met Elite: Dangerous en m'n schepen, maar Odyssey zou ik ze teruggeven als het nog kon. Wat een farce. :(
Ik heb precies dezelfde smaak overgehouden na het bericht van gisteren. Alles gaat aan de kant voor de Consoles. Voor mij is de grootste spelersbase nog steeds de PC.
De grootste plus vanuit Star Citizen vond ik wel het interieur en de immersive gameplay. Elite Dangerous haakt hier bij af. Ik snap dat het als FDev dit niet wil, het is immers veel werk. Maar kom op. Luister je dan totaal niet naar de community?
Voor mij gaat ED steeds verder de afgrond in. Maar dat neemt niet weg dat ik er nu zoveel tijd aan hebt besteed, dat ik toch blijf doorspelen. Ondanks alle problemen.
Tot ik dus ook hoorde dat VR op een heel laag pitje gaat staan. Kom op zeg! VR is/was in Elite toch echt heel erg goed. Maar ook dit wordt gewoon weggeschoven.
Er wordt alleen nog maar plaats gemaakt voor ARX. Dat is het nieuwe verdienmodel.
Mensen stop maar eerst met het aanschaffen van Odyssey en ARX. Als we iets willen veranderen moeten we wel stoppen met spelen (wat ik niet ga doen) of gewoon boycotten.
Heel leuk dat ze open en eerlijk zijn en dat niet altijd alle antwoorden even goed binnenkomen. Maar doe wat aan deze puinzooi. Leuk dat we een kleine tijdlijn krijgen met fixes. Maar het grootste probleem wordt gewoon niet opgepakt. En dat is nog het ergste. Fix eerst je dingen en stel je console versie maar uit.

Instagram: DutchWalnut_FPV YouTube: DutchWalnut_FPV

• PThijssen
Ergste vind ik nog dat ze tijdens de Alpha (jaren geleden) gewoon aangegeven hadden dat de schepen werden opgebouwd met interieur in de achterhoofd omdat ze dat er echt in wilden hebben. Ik kan me nog herinneren dat er in zo`n pre alpha filmpje een zwevend mannetje te zien was in een cockpit.

• Cyphax
Het is niet meer het FDev van een paar jaar terug. Ik denk dat al die mensen allang vertrokken zijn. Nu zit er wat zich als een soort B-team gedraagt. Odyssey laat zien waar ze toe in staat zijn.

Maar vooral waar ze niet (meer) toe in staat zijn.

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:19
Omdat de on foot content niet werkt in VR heb ik het ook niet gekocht. Bijna iedereen in the gathering vliegt nu in odyssey lijkt het, dus heb sindsdien niemand meer gezien. Wel jammer.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Dat FD ervoor gekozen heeft om Odyssey uit te brengen zonder VR ondersteuning wanneer je te voet bent kan ik op zich wel begrijpen. Het leveren van een goede VR ervaring in een shooter is net wat lastiger dan het toevoegen van een shooter zonder VR. Ik had gehoopt dat ze het uiteindelijk wel zouden toevoegen, maar naar wat ik begrijp is die kans wel heel erg klein geworden. Op zich vind ik dit niet heel erg zolang de missies en gameplay te voet leuk is, en het spel verder goed draait. Over de gameplay maak ik me niet zoveel zorgen aangezien ze met de introductie van het first-person deel een heel nieuw vat hebben waar ze uit kunnen tappen, maar de performance had ondertussen wel een heel stuk beter gemogen.

Ik draai zelf op een oude cpu en een nieuwe gpu (i5 4690k 4cores op 4,3ghz i.c.m. een RTX3070). Zowel op [3440x1440] en [1920x1200] draait het spel behoorlijk slecht in grote nederzettingen. Er gebeurt op die momenten niet heel veel op het scherm, dus ik begrijp niet waar alle rekenkracht van de CPU aan besteed wordt (waarbij ik aanneem dat de cpu de bottleneck is aangezien ik ook op de lagere resolutie weinig fps krijg). De performance is niet alleen ingekakt op planeten, maar ook in delen welke niet exclusief onderdeel zijn van Odyssey draaien een heel stuk slechter. Mijn hoop is dat ze dit snel op orde brengen want dit duurt ondertussen alweer een tijdje.

Mijn reviews van ED heb ik ondertussen veranderd van positief naar negatief, en de DLC heeft ook een negatieve review gekregen. Dat nieuwe onderdelen iets slechter draaien zou ik prima kunnen accepteren, maar van Ultrawide Ultra SS×1,5 op 100+fps naar 1080 op high met 30FPS is behoorlijk beroerd te noemen. Het spel is, in vergelijking met andere moderne spellen, qua gameplay/graphics niet dusdanig spectaculair dat dit zoveel zwaardere hardware nodig zou moeten hebben (alhoewel... wat weet ik er eigenlijk ook van ... :+ ). Mijn hoop is dat ze in de toekomst de performance fors weten te verbeteren door optimalisaties van het spel.

ED heb ik altijd gezien als de beste showcase voor VR, en is ook de hoofdreden waarom ik tot twee maal toe een VR bril heb aangeschaft. Ik zou het heel erg jammer vinden als VR op de duur slechts een kleine rol in het spel krijgt en je voor de rest van de gameplay gedwongen gaat worden om op een beeldscherm te spelen. Dit zeg ik terwijl ik 90% van mijn tijd ED op een scherm speel en dus slecht een fractie van de tijd het spel in VR ervaar. Bij het wegvallen van VR wordt ED een van de vele spellen in plaats van dat ene bijzondere spel.

De tijd zal leren hoe het zich verder ontwikkeld; verbetering mogen we de komende maanden zeker verwachten, maar de mate waarin is nog behoorlijk onzeker. Mijn aanschaf van Odyssey heb ik destijds aan mijzelf verantwoord met de gedachte dat de ontwikkelaar best gesteund mag worden voor een spel waar ik al enkele duizenden uren in heb zitten, maar aan de andere kant heb ik wel spijt dat ik een DLC welke in matige staat verkeerd heb beloond met een aankoop.

Enfin, wie weet is er licht aan de Horizon(s) /pun

| "Never memorize something that you can look up" | Diablo 4 discord: https://discord.gg/KdNZPJX |

• Cyphax
Drumatiko schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:58:
Dat FD ervoor gekozen heeft om Odyssey uit te brengen zonder VR ondersteuning wanneer je te voet bent kan ik op zich wel begrijpen. Het leveren van een goede VR ervaring in een shooter is net wat lastiger dan het toevoegen van een shooter zonder VR.
Alle problemen die erbij komen kijken zijn imho "solved problems". Ze kunnen 'gewoon' spieken bij NMS, of bij diverse mods voor games als Quake en Doom, of zelfs maar Half Life: Alyx. Het probleem is dat ze helemaal afhaken bij "net wat lastiger" terwijl ze in het begin nog stelden dat ze het "at launch", nog niet hebben geimplementeerd, maar dat dat later nog zou komen. En vervolgens is het "ja nee toch maar niet".
Stel je voor dat Braben zo had gedacht toen 'ie de kickstarter begon. Dan had deze game helemaal niet bestaan, met alle lastige problemen die ze ervoor hebben oplossen...
Ondertussen vragen ze er wel het volle pond voor. :N

• PThijssen
Update 4 incomming is beschikbaar. Patch notes zijn al te lezen.

take a deep breath

https://forums.frontier.c...-odyssey-update-4.582593/

[Voor 8% gewijzigd door PThijssen op 17-06-2021 10:26]

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:25:
Ik heb er na die screw you richting de VR player van gisteren in elk geval genoeg van.
Wat voor 'screw you'? Was er een presentatie ofzo? Wel heel erg jammer ja... Ik vind VR ook het beste aspect aan E:D. Als dat eruit gaat of de helft van het spel gewoon niet met VR gaat werken dan hou ik er mee op.

Ik las trouwens op reddit wat geruchten dat iedereen die verstand had van de gebruikte engine (die in-house is immers), Frontier verlaten heeft en dat daardoor Odyssey zo traag is. Omdat het veel te veel dingen rendert die niet zichtbaar zijn.

https://www.reddit.com/r/...nderer_is_broken_details/ beschrijft wat er mis is

En deze comment zegt dat van die developers. Weet niet of het echt waar is natuurlijk. Zou wel rot zijn als dat het geval is.

[Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 17-06-2021 11:55]

• PThijssen
GekkePrutser schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Wat voor 'screw you'? Was er een presentatie ofzo? Wel heel erg jammer ja... Ik vind VR ook het beste aspect aan E:D. Als dat eruit gaat of de helft van het spel gewoon niet met VR gaat werken dan hou ik er mee op.
YouTube: Supercruise News #37

Er is overigens verderop nog wel een klein beetje aangegeven dat het in de toekomst wellicht wel weer eens opgepakt gaat worden, maar voor Odyssey ligt het dus stil.

[Voor 16% gewijzigd door PThijssen op 17-06-2021 11:59]

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:38

DirtyBird

Praktiserend denker

PThijssen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:45:
Update 4 incomming is beschikbaar. Patch notes zijn al te lezen.

take a deep breath

https://forums.frontier.c...-odyssey-update-4.582593/
Ik kan de link niet bekijken (werk vpn), bedoel je met 'take a deep breath' dat het goed is (en veel), of juist dat je je schrap moet zetten voor een teleurstelling?

(of is het lijstje zo matig dat je het met 1 hap lucht wel kan uitlezen? :P)

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

• PThijssen
DirtyBird schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Ik kan de link niet bekijken (werk vpn), bedoel je met 'take a deep breath' dat het goed is (en veel), of juist dat je je schrap moet zetten voor een teleurstelling?

(of is het lijstje zo matig dat je het met 1 hap lucht wel kan uitlezen? :P)
Het is een heeeele lange lijst en Sally heeft dat er halverwege ook ingezet.. wordt zo denk ik een meme :p

Cyphax schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:30:
[...]

Alle problemen die erbij komen kijken zijn imho "solved problems". Ze kunnen 'gewoon' spieken bij NMS, of bij diverse mods voor games als Quake en Doom, of zelfs maar Half Life: Alyx. Het probleem is dat ze helemaal afhaken bij "net wat lastiger" terwijl ze in het begin nog stelden dat ze het "at launch", nog niet hebben geimplementeerd, maar dat dat later nog zou komen. En vervolgens is het "ja nee toch maar niet".
Stel je voor dat Braben zo had gedacht toen 'ie de kickstarter begon. Dan had deze game helemaal niet bestaan, met alle lastige problemen die ze ervoor hebben oplossen...
Ondertussen vragen ze er wel het volle pond voor. :N
Of jij de DLC de volle pond waard vind met/zonder VR in first person is niet aan mij om te beoordelen. Ik zie zelf het tot nu toe ontbreken van VR in 'first person' als bijkomstigheid. Het spieken bij andere spellen is makkelijk gezegd aangezien de cobra engine een compleet andere engine is dan wat bij andere VR spellen wordt gebruikt. Goede implementatie qua bewegen, mikken, herladen en afstemming van gameplay op deze beperkingen is zeer belangrijk voor de ervaring van het spel en kost behoorlijk wat tijd. Dat FD ervoor heeft gekozen om dit deel naar de achtergrond te schuiven bij het op de markt brengen de de DLC begrijp ik heel goed als hiermee meer ontwikkelingscapaciteit vrij komt voor de ontwikkeling van de basis van FPS.

Wat mij betreft is de prioriteit in de ontwikkeling:

gameplay* > performance > VR.
* maar wel speelbaar.

Ik bedoel hier niet mee dat VR in first person niet ontwikkeld moet worden, maar dat dit gerust een half jaar later geïntroduceerd mag worden als het hiermee de kern van het spel ten goede komt. Het permanent volledig weglaten van VR in first person zou ik een enorme gemiste kans vinden aangezien het qua immersie een enorme sprong is en daarmee uiteindelijk ook bijdraagt aan de gameplay.

| "Never memorize something that you can look up" | Diablo 4 discord: https://discord.gg/KdNZPJX |

• Cyphax
Drumatiko schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Of jij de DLC de volle pond waard vind met/zonder VR in first person is niet aan mij om te beoordelen. Ik zie zelf het tot nu toe ontbreken van VR in 'first person' als bijkomstigheid. Het spieken bij andere spellen is makkelijk gezegd aangezien de cobra engine een compleet andere engine is dan wat bij andere VR spellen wordt gebruikt. Goede implementatie qua bewegen, mikken, herladen en afstemming van gameplay op deze beperkingen is zeer belangrijk voor de ervaring van het spel en kost behoorlijk wat tijd.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat prima mee zou kunnen vallen. Dingen als herladen en mode switches zijn gewoon button presses en kunnen dat blijven. Het zou me ook niets kunnen schelen als ze het (al dan niet voorlopig) bij continuous motion blijven, gewoon met het pookje op je controller. Zo vreselijk anders hoeft dat allemaal niet te zijn. En imho gaat het excuus van een oude engine niet op. Ze hebben dat hele FPS-verhaal duidelijk from scratch moeten doen. Ze hebben er gewoonweg to-taal geen tijd in gestoken dus krijg je niks bij FDev.

Daarbij; als dat nou het enige was.. maar voor interieuren is het al net zo'n treurnis. Dat "Armstrong Moment" waar ze zelf mee kwamen en adverteerden, het bestaat gewoon niet. Het moment niet, de plek niet (de maan blijft gewoon permit locked, maar dat is pas van na 1969 :+)
Dat FD ervoor heeft gekozen om dit deel naar de achtergrond te schuiven bij het op de markt brengen de de DLC begrijp ik heel goed als hiermee meer ontwikkelingscapaciteit vrij komt voor de ontwikkeling van de basis van FPS.

Wat mij betreft is de prioriteit in de ontwikkeling:

* maar wel speelbaar.

Ik bedoel hier niet mee dat VR in first person niet ontwikkeld moet worden, maar dat dit gerust een half jaar later geïntroduceerd mag worden als het hiermee de kern van het spel ten goede komt. Het permanent volledig weglaten van VR in first person zou ik een enorme gemiste kans vinden aangezien het qua immersie een enorme sprong is en daarmee uiteindelijk ook bijdraagt aan de gameplay.
Ik heb er geen problemen dat VR niet bovenaan op de lijst van prioriteiten staat. Maar het staat er nu gewoonweg helemaal niet meer op. Is ook niet in lijn met wat ze in den beginnen hadden toegezegd voor Odyssey. Ik vind die volgorde ook prima, performance is voor VR nog wel de grootste pre.
PThijssen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:55:
[...]

YouTube: Supercruise News #37

Er is overigens verderop nog wel een klein beetje aangegeven dat het in de toekomst wellicht wel weer eens opgepakt gaat worden, maar voor Odyssey ligt het dus stil.
Het zou kunnen dat het over een paar jaar anders is, maar ik zou er geen geld op inzetten (zeker geen pre-order meer voor deze game, dat heb ik nou wel geleerd:P)

[Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 17-06-2021 13:19]

• GekkePrutser
  • Niet online
Drumatiko schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:04:
[...]

* maar wel speelbaar.

Het is beter om het gewoon vanaf het begin mee te nemen in de ontwikkeling, zoals ze met de de basisgame ook gedaan hebben. Natuurlijk hebben de fixes prioriteit maar het had dan ook gewoon niet gereleased moeten worden zo.

@PThijssen bedankt voor de link! Ik begrijp dat ze hier vooral doelden op Odyssey en VR, dus niet dat VR in de basis game over is, gelukkig. Met odyssey heb ik sowieso niet meer zo veel, de alpha viel me erg tegen.

• PThijssen
GekkePrutser schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:30:

@PThijssen bedankt voor de link! Ik begrijp dat ze hier vooral doelden op Odyssey en VR, dus niet dat VR in de basis game over is, gelukkig. Met odyssey heb ik sowieso niet meer zo veel, de alpha viel me erg tegen.
Zelf vermaak ik me redelijk met Odyssey. Af en to rage quit ik wel door het lompe UI gebruik, onnodige handelingen en slecht uitgedachte zaken... maar voor de rest zit er veel potentie in en focus me nu op de kleinere dingen. Gewoon de gemakkelijkere missies spelen om al een beetje aan items te komen. Dan gaan we na 5, 6 of 10 updates wel weer verder kijken :p

Voor degenen die een provisorische VR ervaring 'on-foot' willen heb ik deze tip van het ED forum:

"VR USERS
CAMERA SUIT + FREE CAMERA AT THE SAME TIME ,,, FULL VR WALKING WITH CROUCH AND HEAD BOB . ENJOY
"
https://steamcommunity.co...ns/0/4164121860559128897/

Garantie tot de voordeur (ik heb het zelf nog niet geprobeerd), maar wellicht kan ik hier iemand blij mee maken ;)

[Voor 11% gewijzigd door Drumatiko op 19-06-2021 12:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zion

zion

I GoT my I on U

PThijssen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Zelf vermaak ik me redelijk met Odyssey. Af en to rage quit ik wel door het lompe UI gebruik, onnodige handelingen en slecht uitgedachte zaken... maar voor de rest zit er veel potentie in en focus me nu op de kleinere dingen. Gewoon de gemakkelijkere missies spelen om al een beetje aan items te komen. Dan gaan we na 5, 6 of 10 updates wel weer verder kijken :p
Ik kom (hopelijk) vandaag of morgen bij Colonia aan*, en daarmee zal ik (vermoedelijk) door Elite Exploration rang heengaan... Blijven de controls dan wel allemaal hetzelfde, en is het uberhaubt mogelijk om de explorer punten gehaald met Horizons mee te nemen naar Odyssey?
Ik ga denk ik voor de zekerheid maar eerst alles inleveren tot Elite, en dan de Odyssey DLC bestellen, en dan de rest inleveren...

*Nog zo'n 95 jumps, dus met FSS nog een 2 á 2,5 uur

[Voor 3% gewijzigd door zion op 20-06-2021 19:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
zion schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:55:
[...]

Ik kom (hopelijk) vandaag of morgen bij Colonia aan*, en daarmee zal ik (vermoedelijk) door Elite Exploration rang heengaan... Blijven de controls dan wel allemaal hetzelfde, en is het uberhaubt mogelijk om de explorer punten gehaald met Horizons mee te nemen naar Odyssey?
Ik ga denk ik voor de zekerheid maar eerst alles inleveren tot Elite, en dan de Odyssey DLC bestellen, en dan de rest inleveren...

*Nog zo'n 95 jumps, dus met FSS nog een 2 á 2,5 uur
Je raaks niks kwijt, alles dat Odyssey brengt komt er gewoon bovenop.
De controls blijven op zich redelijk hetzelfde, maar ook hier komt er een sectie on-foot controls bij, maar ze hebben tegelijk gelukkig de controls in categorieen onderverdeeld. De game slaat ook je custom bindings voor Odyssey in een andere file dan Horizons. Die dingen staan in %LocalAppData%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings. 3.0 is Horizons, 4.0 is Odyssey. :)

Over die exploration data: als je het leuk vindt kan je met EDDiscovery op de achtergrond en EDSM.net een mooie inschatting bijhouden van de waarde van je exploration data. En een overzicht van wat je onderweg allemaal ontdekt hebt. Ik heb dat toentertijd gedaan omdat ik een trip wilde maken die 310m opleverde, maar omdat je van de game totaal geen info krijgt over hoever je bent, heb ik toen EDDiscovery laten synchroniseren met EDSM en Inara. :)

[Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 20-06-2021 20:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zion

zion

I GoT my I on U

Cyphax schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:12:
[...]

Je raaks niks kwijt, alles dat Odyssey brengt komt er gewoon bovenop.
De controls blijven op zich redelijk hetzelfde, maar ook hier komt er een sectie on-foot controls bij, maar ze hebben tegelijk gelukkig de controls in categorieen onderverdeeld. De game slaat ook je custom bindings voor Odyssey in een andere file dan Horizons. Die dingen staan in %LocalAppData%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings. 3.0 is Horizons, 4.0 is Odyssey. :)

Over die exploration data: als je het leuk vindt kan je met EDDiscovery op de achtergrond en EDSM.net een mooie inschatting bijhouden van de waarde van je exploration data. En een overzicht van wat je onderweg allemaal ontdekt hebt. Ik heb dat toentertijd gedaan omdat ik een trip wilde maken die 310m opleverde, maar omdat je van de game totaal geen info krijgt over hoever je bent, heb ik toen EDDiscovery laten synchroniseren met EDSM en Inara. :)
Dat er éxtra controls kwamen is logisch, als dat dan hetzelfde is als overwrite landing controls of car controls etc...
(gewoon als je in buggy zit/space station approach/lopen/whatever), als ik maar niet opeens in een ster vlieg als ik nu de DLC koop :)

En EDD had ik inderdaad ook lopen op oude setup, zal het weer even allemaal instellen.... (maakt niet uit of het 1 of 100 miljoen oplevert, nu eerst zorgen dat alles gewoon goed gebookmarked is, ik veilig op Colonia aankom, en daarna wel weer eens geld verdienen ;)

Oké ik heb gelezen dat er wat bugs zijn met levelling, maar ik had nog een aantal pagina's caligraphic data, en juist de beste had ik nog over....
Nu ben ik opeens Pioneer 0%, en is al mijn data weg.... terwijl ik in Jacques space station sta.... wat is dit dan? ik ga nog even rebooten maar dit is wel te f*cked up voor woorden.

(Ja ik ben dus de hele avond aan het grinden geweest om in Colonia aan te komen, ruim 9000LY lopen jumpen.... nou dan ook geen Odyssey kopen schat ik....)
Ticket aangemaakt, ik zal het wel zien...

[Voor 22% gewijzigd door zion op 21-06-2021 20:20]

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True