• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
PThijssen schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Emotes zitten er nu wel in, maar die zal ik dan ook niet vaak gebruiken. Zie nu wel "grappige" plaatjes van commanders voorbijkomen die handtastelijk zijn met de plantjes... maar dit is meer een gimmick welke mij geen meerwaarde geeft op dameplay. Als je met wat meer spelers tegelijk aan het spelen bent en wat meer roleplay doet, zijn emotes misschien wel leuk.. maar voor mij dus niet :p
Ik ook niet per se, maar het was zo'n oversight die ik niet begreep; dat je elkaar wel kon zien lopen en aankijken, maar dat er dan geen "o7" in zat, terwijl iedereen en z'n hond (tot Braben zelf aan toe) dat op forums en reddit en waar dan ook doet naar elkaar. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 16:28
Zelf vind ik de menutjes het ergst. Je moet gewoon 15 keer op verschillende vlakken klikken om een missie aan te nemen en vervolgens ook weer 15 keer op verschillende andere vlakken klikken om hem in te leveren. Daar hebben ze echt niet over nagedacht. Jammer dat ze niet gewoon naar andere games kijken en die flow overnemen in Elite. Dat zou het ook al veel gemakkelijker en leuker maken om missies te doen.

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

• PThijssen
De afgelopen dagen maar weer eens ingelogd om mijn nieuwe HOTAS uit te proberen. Ook maar meteen weer de VR bril aangesloten. Moet zeggen dat het wel weer leuk is, op een paar dingen na. Ik ben overigens wel ingelogd op m`n alt welke alleen nog Horizons heeft. Van de week maar weer eens Odyssey proberen na update 9 en weer wat dichterbij de tripple Elite komen. Moet "alleen" nog combat.

Dus.. waar moet ik heen, welk schip en welke upgrades?

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 15:56
PThijssen schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:53:
De afgelopen dagen maar weer eens ingelogd om mijn nieuwe HOTAS uit te proberen. Ook maar meteen weer de VR bril aangesloten. Moet zeggen dat het wel weer leuk is, op een paar dingen na. Ik ben overigens wel ingelogd op m`n alt welke alleen nog Horizons heeft. Van de week maar weer eens Odyssey proberen na update 9 en weer wat dichterbij de tripple Elite komen. Moet "alleen" nog combat.

Volgens mij levert hunten op Thargoids de beste return op je effort op voor de combat elite rank. Zeker nu er overal Thargoid attacks zijn moet dat best kunnen werken. Moet je wel het juiste schip, equipment en skills voor hebben ;)

Ik heb me daar niet aan gewaagd, maar een vriend van me zweert bij de adrenaline rush van het killen van een Thargoid in een unengineered schip. Ieder z'n ding zal ik maar zeggen...

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
PThijssen schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:53:

Ik heb onlangs geprobeerd om met mijn 2e account (ik denk dezelfde Epic-versie als bij jou? ;)) geprobeerd om credits te vergaren zonder rank, want ik wil met een Anaconda ofzo de noobula in (... ik verveel me :+).
Anderhalve miljoen bij elkaar ge-couriered en daarna een Cobra voor mining uitgedost.
En toen ging ik platinum minen en gingen de collectors materials ophalen en blijkbaar gaat daar dus je Exploration rank van omhoog, want in no-time had ik een berichtje van de Pilot's Federation :(
Kan ik weer opnieuw beginnen. :D

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 14:46
Cyphax schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:19:
[...]

Ik heb onlangs geprobeerd om met mijn 2e account (ik denk dezelfde Epic-versie als bij jou? ;)) geprobeerd om credits te vergaren zonder rank, want ik wil met een Anaconda ofzo de noobula in (... ik verveel me :+).
Anderhalve miljoen bij elkaar ge-couriered en daarna een Cobra voor mining uitgedost.
En toen ging ik platinum minen en gingen de collectors materials ophalen en blijkbaar gaat daar dus je Exploration rank van omhoog, want in no-time had ik een berichtje van de Pilot's Federation :(
Kan ik weer opnieuw beginnen. :D
Waarom wil je rankloos door het leven?

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
AceAceAce schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:35:
[...]

Waarom wil je rankloos door het leven?
Omdat je anders je pilot's fed. license kwijtraakt en je de noobula niet meer in kan. :)
M'n hoofdaccount heb ik al voor alle andere gameplay. :)

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 14:46
Cyphax schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:45:
[...]

Omdat je anders je pilot's fed. license kwijtraakt en je de noobula niet meer in kan. :)
Ah, wist niet van die gamemechanic af. Heb al 2 jaar niet meer gespeeld :x

• PThijssen
Na een paar keer Horizons te hebben gespeeld met de VR bril gisteren toch maar weer Odyssey op mijn main account opgestart. Helaas is de framerate dan dusdanig slecht dat het niet leuk is om te spelen in VR. Ik hoop dat ze met update 9 van de week weer wat extra performance verbeteringen door gaan voeren.. anders zal ik dus voorlopig geen Odyssey spelen. Dan maar de alt (op inderdaad het Epic account ;) ).

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
PThijssen schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:55:
Na een paar keer Horizons te hebben gespeeld met de VR bril gisteren toch maar weer Odyssey op mijn main account opgestart. Helaas is de framerate dan dusdanig slecht dat het niet leuk is om te spelen in VR. Ik hoop dat ze met update 9 van de week weer wat extra performance verbeteringen door gaan voeren.. anders zal ik dus voorlopig geen Odyssey spelen. Dan maar de alt (op inderdaad het Epic account ;) ).
Het kan op zich helemaal geen kwaad om Horizons te draaien op je hoofdaccount; het is toch allemaal gedeeld en als je aan je schip-combat rank wil werken is er eigenlijk niet echt een reden om dat niet in Horizons te doen. Laat je vooral niet tegenhouden, bedoel ik, en draai gerust Horizons, dat doe ik zelf ook (grafisch is dat in sommige gevallen een mooiere versie dan Odyssey).
AceAceAce schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:46:
[...]

Ah, wist niet van die gamemechanic af. Heb al 2 jaar niet meer gespeeld :x
Er is op zich in die twee jaar wel wat gebeurd en gewijzigd, maar niet heel veel in Horizons. Ik neem aan dat je Horizons al had, en zo niet, dan heb je die nu wel (Horizons is nu de basis-game en ze hebben iedereen Horizons cadeau gegeven die 't nog niet had) en dan is er wel heel veel bij gekomen dat interessant is. :)

[Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 08-12-2021 13:32]

• PThijssen
Dan moet ik eerst wat HDD management gaan doen. Heb niet meer zoveel ruimte. Voor Elite met al die verschillende accounts heb ik ook al wat symlinks gemaakt ;)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
PThijssen schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:40:
Dan moet ik eerst wat HDD management gaan doen. Heb niet meer zoveel ruimte. Voor Elite met al die verschillende accounts heb ik ook al wat symlinks gemaakt ;)
Herkenbaar. :D
Linkjes is wel een goed idee, en daar Horizons en Odyssey als het goed is gescheiden van elkaar op je HD staan zou je misschien een van die installaties helemaal kunnen linken... :D
Of anders de grotere files; ik heb dat met Fallout 4 ook gedaan met de DLC-files, voor de VR-versie. :)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
PThijssen schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:55:
Huh is er inmiddels al Odyssey in VR dan? Ik dacht dat ze het helemaal op hadden gegeven.

Ik heb al zeker een jaar niet meer gespeeld omdat ik zo teleurgesteld was in het gebrek aan VR bij Odyssey (dat platte scherm tel ik niet mee). Ik check af en toe het topic hier of er nieuws is :)

Ik hoorde wel dat er een hack was om het toch te kunnen, is dat wat je doet?

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:45:
[...]

Hoe zit dat dan? Hoezo raak je die kwijt? Ik heb inmiddels al dubbel elite (Exploration + Trade), dat verdwijnt toch niet? Ik zou het wel willen bewaren voor als ik ooit weer ga spelen.

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 19:31

azteke

King

GekkePrutser schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:37:
[...]

Hoe zit dat dan? Hoezo raak je die kwijt? Ik heb inmiddels al dubbel elite (Exploration + Trade), dat verdwijnt toch niet? Ik zou het wel willen bewaren voor als ik ooit weer ga spelen.
Ik denk dat ze bedoelen dat zodra je een te hoge rank krijgt je niet meer het beginners gebied in mag. Je gaat niet je elite ranks kwijtraken

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• GekkePrutser
  • Niet online
azteke schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:43:
[...]
Ik denk dat ze bedoelen dat zodra je een te hoge rank krijgt je niet meer het beginners gebied in mag. Je gaat niet je elite ranks kwijtraken
Ooh okee, ik wist niet dat dat er was. Ik hoorde wel dat er veel n00bkilling ganking / griefing gebeurde, van iemand die nieuw bij het spel was (ik speelde het zelf al sinds de Alpha) dus ik kan me voorstellen dat dat een oplossing is geweest voor dat probleem.

Dan is het goed, ik heb daar zelf nooit wat te zoeken :) Bedankt!

Edit: Ganking was de term die ik zocht ja, bedankt @Cyphax !

[Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 09-12-2021 09:57]

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
GekkePrutser schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:45:
[...]

Ooh okee, ik wist niet dat dat er was. Ik hoorde wel dat er veel n00bkilling / griefing gebeurde, van iemand die nieuw bij het spel was (ik speelde het zelf al sinds de Alpha) dus ik kan me voorstellen dat dat een oplossing is geweest voor dat probleem.

Dan is het goed, ik heb daar zelf nooit wat te zoeken :) Bedankt!
Het is inderdaad om nieuwe spelers te beschermen tegen ervaren spelers. Zodra je in 1 van de ranks omhooggaat en buiten deze systemen dockt raak je deze specifieke permit kwijt en kan je er niet meer in. Tot je je save reset :+.
Rondom die systemen vinden gankers het ook leuk om nieuwe spelers het leven zuur te maken. Maar de game begint uit zichzelf in Open na de tutorial. :X

• PThijssen
GekkePrutser schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:36:
[...]

Huh is er inmiddels al Odyssey in VR dan? Ik dacht dat ze het helemaal op hadden gegeven.

Ik heb al zeker een jaar niet meer gespeeld omdat ik zo teleurgesteld was in het gebrek aan VR bij Odyssey (dat platte scherm tel ik niet mee). Ik check af en toe het topic hier of er nieuws is :)

Ik hoorde wel dat er een hack was om het toch te kunnen, is dat wat je doet?
Er is inderdaad nog niets extra`s gedaan aan VR. Is nog steeds een plat scherm op het moment dat je te voet verder gaat dat platte scherm getoond wordt :( Vliegen met VR vind ik gewoon nog steeds erg leuk en goed gedaan, maar dat lopen is inderdaad ruk.
Die hack met de camera suit heb ik ook al eens gedaan en werkt wel als je een snel systeem hebt. Bij mij haal ik dan nog maar 20 frames ... hooguit. Met VR is dat gewoon niet te doen.

Vandaag update 9 waar wat optimalisatie in zit.. van het weekend maar even kijken of dat zal helpen.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 18:59
Hallo allemaal,

Als 11 jarig jochie heb ik ooit nog de originele Elite gespeeld op mijn Acorn Electron. Daar wist ik toener tijd geen kaas van te maken :+ Maar ik zag dit weekend dat Elite Dangerous in de aanbieding was voor een paar tientjes, incl. alle uitbreidingen. Ik heb vroeger uren doorgebracht met Freelancer en kreeg bij dit spel een beetje dezelfde vibe. Plus ik heb een VR bril dus het leek mij wel gaaf om dit uit te proberen.

Wat VR betreft, ondanks dat bij mij de performance goed is(in Odyssey, Horizons heb ik nog niet opgestart) vond ik het wel een klein beetje een teleurstelling. Het 'in schip' gedeelte is heel gaaf, je waant jezelf echt in het schip. Maar het 'on foot' gedeelte vind ik wel heel matig, dat rechte vlak vind ik wel heel cheap gedaan. Plus dat ik het probleem heb dat als je in en uit je schip gaat je view opnieuw gezet wordt. Ik had dus een keer dat ik bijna 45 graden opzij moest kijken om rechtuit te kijken. Je moet dus je hoofd echt recht houden bij het omschakelen van 'in schip' naar 'on foot' en terug.
Heeft iemand hier daar ook last van? Mijn bril doet trouwens 'inside out tracking' (WMR), misschien hebben Vive's en Rifts daar geen last van?
Verder ben ik nu bezig met wat missies en proberen mijn eerste engineer vrij te spelen, zodat ik m'n schip (Viper MK III) kan gaan upgraden.
Ik heb wel alleen nog maar 'open game' gespeeld, maar ben bijna nog niet buiten m'n begin stelsel geweest (HIP 97950)

Nou, dat eigenlijk 8) Ik hoop 1 van jullie een keer tegen te komen in game ;)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
@Vuikie De view in VR is niet altijd waar ie moet zijn, maar er is een keybinding in de configuratie (RESET HMD ORIENTATION) die je kan gebruiken om de view te resetten: die zou ik koppelen aan een toets op je keyboard waar je makkelijk bij kan (bij mij is het rechte CTRL), heb je iig een makkelijke manier om te resetten.

De performance in Horizons is stukken beter dan in Odyssey, dus als je de on-foot dingen toch niet speelt zou ik Odyssey negeren. Ik heb het zelf van m'n HD gegooid en alleen nog een instantie van Horizons over (die ik al weken niet meer aangeraakt heb :(), en de ruimte die Odyssey (een complete install naast Horizons) innam gebruikt voor Star Citizen. Heb je in ieder geval een schip waar je in kan lopen. :|

[Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 06-01-2022 09:28]

• Vuikie
@Cyphax Bedankt voor de tip over de reset van de HMD, die zal ik zeker gaan gebruiken. Wat ik van jou dus begrijp is dat Horizons eigenlijk een aparte installatie(spel) is van Odyssey?
Ik zag wel dat er verschillende opstart mogelijkheden zijn: E:D, E:D Odessey, E:D Horizons, E:D training en nog eentje. Ik was eigenlijk een klein beetje in de veronderstelling dat het mutators waren en niet aparte spellen...
Nu heb ik geen gebrek aan HDD ruimte, dus die 60G kan ik wel kwijt, maar wel bijzonder dat dit zo gedaan is.

En van je laatste opmerking begrijp ik dat Star Citizen beter is?

*edit*
Waar ik nu wel een beetje tegenaan loop is hoe je aan een fuel scoop komt... Het lijkt mij wel leuk om te gaan exploren, maar die schip upgrades/parts en hoe je daar aan komt snap ik nog niet helemaal.

[Voor 15% gewijzigd door Vuikie op 07-01-2022 09:49]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-08 15:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Oei daar trek je een can of worms open :p

Star Citizen heeft een groep trouwe fans en een groep afgehaakte fans. Het is al jaren in ontwikkeling en wordt bekritiseerd om het feit dat de focus te weinig op core gameplay zou liggen in de ontwikkeling en teveel op cosmetica etc.
Daarnaast is het een flinke cashburn over de jaren heen. Het geheel is wel heel ambitieus en groots. Zoek even wat op yt op. ED is minder megalomaan, minder intens en uitgebreid etc, maar het is er wel gewoon en heeft een trouwe schare fans en volgens mij is met name de exploring gemeenschap nog altijd actief in het verkennen van de melkweg.

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 200mm f/2.8

• PThijssen
Vuikie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:38:
@Cyphax Bedankt voor de tip over de reset van de HMD, die zal ik zeker gaan gebruiken. Wat ik van jou dus begrijp is dat Horizons eigenlijk een aparte installatie(spel) is van Odyssey?
Ik zag wel dat er verschillende opstart mogelijkheden zijn: E:D, E:D Odessey, E:D Horizons, E:D training en nog eentje. Ik was eigenlijk een klein beetje in de veronderstelling dat het mutators waren en niet aparte spellen...
Nu heb ik geen gebrek aan HDD ruimte, dus die 60G kan ik wel kwijt, maar wel bijzonder dat dit zo gedaan is.

CQC is die andere.
Je had de basis game en daar wilde ze de verschillende dlc`s los voor verkopen. Alleen is Odyssey nu een totaal anders geschreven engine en kun je ze dus niet samenvoegen. Wel hebben ze Horizons nu toegevoegd aan de base game. Die moest in het begin ook los gekocht worden naast Elite zelf.

Star Citizen is een totaal andere game in hetzelfde SciFi genre. Het blijft nog steeds een pre alpha dus heeft nog veel bugs. Veel dingen zien er al wel veel beter uit dan in Elite, maar zelf vind ik Elite nog steeds leuker dan SC.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Vuikie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:38:
Juist. :)
Je hebt min of meer 3 "versies". Het begon met E:D zelf, toen kwam de eerste DLC uit (Horizons) en toen waren er twee (volgens mij wel 1 installatie, al kan je nog steeds E:D zonder Horizons starten). Voordat Odyssey verscheen heeft de developer Horizons gemerget met E:D zelf, waardoor er dus nog maar 1 overbleef. Toen verscheen Odyssey en toen waren er weer twee. Uit m'n hoofd heeft E:D zelf iets van 20GB nodig maar Odyssey iets van 60. :)
Star Citizen is nog lang niet af, je krijgt een soort speeltuin waarin je kunt klooien en doen met wat ze tot nog toe hebben gemaakt. Het is qua scope op een ander niveau. Je hebt niet 400miljard+ sterrenstelsels als in E:D, maar er zit veel meer detail in het kleine en je kunt allerlei dingen die je daarna ook in E:D wil (denk aan EVA: in de ruimte uitstappen en naar een ander schip toe om te enteren is bijvoorbeeld zowaar mogelijk, dat hoef je in E:D ws nooit meer te verwachten). Juist dat laatste heeft FDev totaal genegeerd, dus heb je nu wel 'space legs' maar mooi dat je in je schip geen stap kan verzetten. Ze hebben echt alles op alles gezet om 0% te bieden op dat vlak en dat bijt (mij in elk geval).
En daarbij de volkomen waardeloze VR "support" bij opgeteld maakt dat ik FDev een beetje beu ben. Ze hebben duidelijk geen interesse in dingen bieden die ik wel zou willen, dus dan ga je op gegeven moment verder kijken. Ook wel een klein beetje gedreven door de vele YouTubers die danwel overstappen danwel SC meer aandacht geven sinds Odyssey en mijn laatste poging Odyssey een kans te geven.
*edit*
Waar ik nu wel een beetje tegenaan loop is hoe je aan een fuel scoop komt... Het lijkt mij wel leuk om te gaan exploren, maar die schip upgrades/parts en hoe je daar aan komt snap ik nog niet helemaal.
Je kunt een fuel scoop kopen op een station of een outpost waar ze die dingen op voorraad hebben. Dat is niet per se overal. Je kunt sites als inara.cz of eddb.io gebruiken om te zoeken naar een plek waar een Fuel scoop op voorraad is.
Ben je bekend met de ratings van die modules? (Met name E t/m A)
Andere tip: edsy.org kan je gebruiken om een schip samen te stellen op papier.

[Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 07-01-2022 11:15]

• Vuikie
@Cyphax Bedankt voor de info. Wat de module ratings betreft, ja ik denk wel dat ik een beetje door begin te krijgen hoe dit werkt. Je hebt een slot classe (1 t/m 3) en binnen de classe heb je dan ook nog degradaties (E is 'slecht', A is 'best'). De beste module zou dan een 3A zijn, maar dan moet je schip dan ook wel een hardpoint daarvoor hebben.
Mijn Viper MK III heeft nog een CL 1 & 2 internal hardpoint over, dus daar zou ik maximaal een 2A Fuel scoop op kwijt kunnen.

• PThijssen
Vuikie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:47:
@Cyphax Bedankt voor de info. Wat de module ratings betreft, ja ik denk wel dat ik een beetje door begin te krijgen hoe dit werkt. Je hebt een slot classe (1 t/m 3) en binnen de classe heb je dan ook nog degradaties (E is 'slecht', A is 'best'). De beste module zou dan een 3A zijn, maar dan moet je schip dan ook wel een hardpoint daarvoor hebben.
Mijn Viper MK III heeft nog een CL 1 & 2 internal hardpoint over, dus daar zou ik maximaal een 2A Fuel scoop op kwijt kunnen.
Voor sommige dingen is D weer het beste omdat die minder zwaar zijn. Kijk dus naar wat je wilt doen en pak daar de beste module voor. Let er ook op dat je voldoende power over hebt als je alles aan zet, niets vervelender dan je hardpoints aan te zetten en je life support valt uit :p

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Vuikie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:47:
A is niet altijd de beste keus, zeker bij een exploration loadout wil je wel een A rated FSD, maar verder zijn D-rated modules vaker interessant omdat ze lichter zijn. Gelukkig zit er wel zoveel diepgang in. En hou rekening met de kosten; op een groot schip kan je tientallen miljoenen kwijt zijn voor een A rated FSD bijvoorbeeld. Doe de kosten van een schip keer 3 of 4 om 'm eerst nog goed uit te kunnen ruaten. :)
Wapens heb je niet in beter en slechter op die manier; je kunt je pulse lasers niet vervangen door een betere, alleen een ander type. Om je wapens te verbeteren moet je gaan kijken naar engineering.

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:11:
[...]
Je hebt niet 400miljard+ sterrenstelsels als in E:D, maar er zit veel meer detail in het kleine en je kunt allerlei dingen die je daarna ook in E:D wil (denk aan EVA: in de ruimte uitstappen en naar een ander schip toe om te enteren is bijvoorbeeld zowaar mogelijk, dat hoef je in E:D ws nooit meer te verwachten). Juist dat laatste heeft FDev totaal genegeerd, dus heb je nu wel 'space legs' maar mooi dat je in je schip geen stap kan verzetten. Ze hebben echt alles op alles gezet om 0% te bieden op dat vlak en dat bijt (mij in elk geval).
En daarbij de volkomen waardeloze VR "support" bij opgeteld maakt dat ik FDev een beetje beu ben. Ze hebben duidelijk geen interesse in dingen bieden die ik wel zou willen, dus dan ga je op gegeven moment verder kijken.
Ja inderdaad. Ik ben er ook klaar mee sinds Odyssey. Ik hoop nog een beetje dat VR toch komt maar zonder VR vind ik er gewoon niks aan. Het is zo jammer want de VR support van E:D was oorspronkelijk juist echt eersteklas. Een van de pareltjes uit de begintijd van de Oculus Rift. Dat weglaten is gewoon echt een dealbreaker geworden voor mij. Ik vlieg nog wel eens wat rond maar de wetenschap dat VR voorgoed van tafel is geveegd, geeft me weinig aanleiding om er nog tijd in te steken.

Van de 'space legs' had ik ook veel meer verwacht op het gebied van je eigen schepen. Rondlopen, dingen fixen en aanpassen... Frontier zegt dat er te weinig spelelement in zou zitten maar dat is eigenlijk typisch Elite. Je hebt er altijd zelf wat van moeten maken.

Nu hebben ze er meer een soort generieke space shooter aan toegevoegd die min of meer los staat van de game. SC heb ik ooit in het bein wel gekocht maar ik heb er nog steeds niet zoveel vertrouwen in om het zelfs maar te proberen :) Ik wacht daar ook op VR support.

[Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 07-01-2022 21:13]

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-07 15:53

Tyoi

Beddytear

Na een aantal jaar niet te hebben gespeeld gisteren E:D maar weer eens geïnstalleerd.

Ik heb de sh*tshow die odyssey heet deels voorbij zien komen, is deze uitbreiding het waard? Ik speel E:D exclusief met VR, en begrijp dat odyssey VR niet meer ondersteunt?

Is deep core/void opal minig nog een ding? Heb er een paar miljard mee kunnen minen 'back in the day' maar heb het idee dat er op meerdere vlakken in de game flinke wijzigen zijn gemaakt. Iets met dat de market demand nu global is en niemand meer de market connector gebruikt.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

• PThijssen
Odyssey is voor het grootste gedeelte nog steeds Elite Dangerous. Met VR werkt dat ook nog steeds erg goed. Enige wanneer VR "uitgeschakeld" word is als je uit je voertuig stapt en te voet verder gaat. Dan krijg je een grote platte tv voorgeschoteld. Nog steeds te doen, maar minder leuk. Qua performance is het dan ook niet meer optimaal.
Voor de rest is Odyssey zeker wel waard om er bij te nemen.
Minen al erg lang niet meer gedaan en market ook niet in verdiept.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Ik vind Odyssey het niet waard. VR support on foot is er eigenlijk niet en het voegt verder bijna niks toe (al kun je wel gewoon blijven vliegen enzo in vr). On foot combat interesseert me niet en daar zit alle focus helaas.

• Vuikie
Nou, ik ben gisteren voor het eerst 'geganked' Ik was geintredigged door 1 of andere NPC. Ik was aardig op eind om die NPC af te maken. Zie ik een blip op m'n radar, een speler, dus ik geef er geen aandacht aan. Heb ik ineens 3 missiles in m'n reet en ben ik ruim 600K aan bonds kwijt :'(

Ik snap niet helemaal wat daar de lol van is.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:46
Er is in Odyssey natuurlijk niet alleen maar on foot combat. Ja, je kan de focus daar op leggen maar dat is in de base game ook al zo.
Ik vind Odyssey zeker wel wat toevoegen aan Elite. Atmosferen, stations bezoeken, biologische data verzamelen. Het is alleen erg jammer dat in VR niet te doen is. En als je Elite alleen in VR speelt zou ik ook terughoudend zijn.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-07 15:53

Tyoi

Beddytear

Okay, wat doe ik fout? Probeer platinum te minen in een metallic ring, strong hotspot, maar na 85 prospectors
te hebben afgeschoten heb ik maar liefst 1x een core deposit asteroid gevonden. Geen enkele voor laser minen.

Volgens de elite miners reddit PSA sticky en deze sheet zit ik op de goede plek. What gives?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

• PThijssen
Tyoi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:31:
Okay, wat doe ik fout? Probeer platinum te minen in een metallic ring, strong hotspot, maar na 85 prospectors
te hebben afgeschoten heb ik maar liefst 1x een core deposit asteroid gevonden. Geen enkele voor laser minen.

Volgens de elite miners reddit PSA sticky en deze sheet zit ik op de goede plek. What gives?

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Tyoi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:31:

Meestal zit je dan in de verkeerde ring. Ik weet uit m'n hoofd niet precies hoe dat zat, ik ging altijd maar op 1 plek platinum laser minen (Omicron Capricorni B planeet B1, ring A), niet alle ringen hebben dezelfde yields ook. Maar als je geen enkele geschikte asteroid vindt moet je haast wel in de verkeerde ring zitten (om dezelfde planeet)

• PThijssen
Sinds een paar dagen heel veel CTD`s in Elite. Ik hoop dat ze met update 11 (welke weer een week is uitgesteld) ook daar wat aan hebben gedaan. Voor de rest zit ik niet op die update te wachten, heb geen FC :p maar een stabielere game en dat material traden lijkt me wel wat.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:38

Jaymz

Keep on moving !

https://www.elitedangerou...onsole-development-update
Elite Dangerous is a game close to my heart.

It’s no secret that Odyssey’s launch was less than ideal, including the need to split the PC/console player base to focus on a PC-only launch. Since Odyssey’s release in May 2021, we have worked tirelessly to improve the Odyssey experience on PC, and whilst we have made great progress there is still more to be done. We have been supporting the pre-Odyssey and post-Odyssey codebases since.

Over the last several months, we have been wrestling with the best way to move forward, and it is with a heavy heart we have decided to cancel all console development. We need to be able to move forward with the story of the game, and in order for us to do this we need to focus on a single codebase. Elite Dangerous will continue on console as it is now together with critical updates, but we will focus on new content updates on PC on the post-Odyssey codebase.

We appreciate this news is not what our console community were hoping for. This was not an easy decision to make, but it was made with the long-term future of Elite Dangerous in mind.

With regards to what is coming next in Elite Dangerous, we look forward to sharing further news in due course.

David Braben

• PThijssen
Zo, precies vandaag post ik hier iets op het forum en dan droppen ze even deze bom. Ik vind het eigenlijk niet zo erg, vond het sowieso al stom dat ze voor console gingen. Ik hoop wel dat ze nu dan echt weer goed gaan ontwikkelen.

• PThijssen
Gisteren is Update 11 live gegaan. Had helaas zelf niet veel tijd en heb maar een kwartiertje kunnen spelen. Het goedde was wel dat ik nu in ieder geval langer dan 5 minuten kon spelen zonder CTD... dus dat is in ieder geval goed ;)

https://www.elitedangerous.com/news/update-11-patch-notes

SITTING
It is now possible to sit in all chairs and barstools found on all concourses (albeit one at a time).

• PThijssen
Gisteravond nog een keer gespeeld, nu na 20 minuten een CTD.. dus.. weer terug bij af. Nu maar een ticket aangemaakt en kreeg gewoon binnen het uur een antwoord. Dat doen ze dan wel weer goed. Helaas was het toen half twaalf en had ik er geen zin meer in. Vanavond maar kijken wat ze allemaal voorstellen en hopen dat ik hem weer aan de praat krijg.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PThijssen
Voor FS2020 in VR had ik de Studio driver geïnstalleerd, deze is dus niet (goed) compatible met Elite. Gelukkig kun je in GeForceNow Experience gemakkelijk schakelen tussen de Studio driver en de GameReady driver. Nadat ik de Game Ready driver weer actief had staan kon ik onafgebroken weer gamen in Elite.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 09:07

Player1S

Formerly known as L1nt

Ik moet toch zeggen dat ze inmiddels de optimalisatie redelijk op orde hebben in Odessey.

Toen ie net uit kwam (heb zelfs open beta kunnen spelen) haalde ik 14-25fps on foot. In een schip in space strak 60fps en bij een station ~30fps.

On Foot was dus niet te doen en heb toen ook tijdje nog gewoon Horizons gespeeld aangezien die strak 60fps had voor mij.

Nu zit ik gemiddeld tussen de 35-45 on foot en in space netjes 60fps in Odesey.
Inmiddels ook wat leuke plantjes ontdekt terwijl ik space-uber speel voor iemand die een ring wou bekijken 6.000 ly van Blaauw City.

Player1s Twitch

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PThijssen
Klopt, het gaat een stuk beter qua performance in Odyssey. Ze kunnen het denk ik nog wel een heel stuk verbeteren en ik hoop dat ze dat de komende twee updates ook echt gaan doen. Dat geven ze dan ook nog wel aan, maar ja. Helaas is het qua VR nog steeds niet helemaal lekker on-foot en daardoor speel ik het alleen nog maar op het scherm. Moet wel zeggen dat ik er nu een beetje op uitgekeken ben. Als ik hem nu opstart, dan ben ik na een half uur spelen wel weer klaar.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Na een flinke grind ben ik nu ook de trotse eigenaar van een Fleet Carrier. Genaamd H1W-15X: Michiel de Ruyter

Player1s Twitch

• Vuikie
@Player1S Waar lig tie nu? Mss. kom ik een keer op bezoek ;)

• GekkePrutser
  • Niet online
PThijssen schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:04:
Klopt, het gaat een stuk beter qua performance in Odyssey. Ze kunnen het denk ik nog wel een heel stuk verbeteren en ik hoop dat ze dat de komende twee updates ook echt gaan doen. Dat geven ze dan ook nog wel aan, maar ja. Helaas is het qua VR nog steeds niet helemaal lekker on-foot en daardoor speel ik het alleen nog maar op het scherm. Moet wel zeggen dat ik er nu een beetje op uitgekeken ben. Als ik hem nu opstart, dan ben ik na een half uur spelen wel weer klaar.
W000T! Hebben ze eindelijk VR gemaakt voor Odyssey?

Ik heb het al die tijd maar laten hangen omdat VR nog niet mogelijk was. Als het nu wel kan dan kan ik er eindelijk eens induiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
GekkePrutser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:30:
[...]

W000T! Hebben ze eindelijk VR gemaakt voor Odyssey?

Ik heb het al die tijd maar laten hangen omdat VR nog niet mogelijk was. Als het nu wel kan dan kan ik er eindelijk eens induiken.
Nee, is nog steeds met zo`n plat scherm op het moment dat je in VR on-foot gaat. Ze gaan het ook niet meer veranderen helaas. Hoop dat de performance nog een stuk beter gaat worden zodat we die camera hack goed kunnen gebruiken tijdens VR on-foot.

• GekkePrutser
  • Niet online
PThijssen schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:40:
[...]
Nee, is nog steeds met zo`n plat scherm op het moment dat je in VR on-foot gaat. Ze gaan het ook niet meer veranderen helaas. Hoop dat de performance nog een stuk beter gaat worden zodat we die camera hack goed kunnen gebruiken tijdens VR on-foot.
Oh helemaal niet meer?? Ik dacht dat dat platte scherm een tijdelijke oplossing was. Ik vind dat sowieso niet nuttig, je doet geen VR om naar een plat scherm te kijken. Dat is net als de monitor die je voor je neus hebt in 2D.

Echt heel jammer want E:D was in de begintijd van VR juist echt een voorloper op dit gebied. De ervaring in VR is veel beter dan in 2D.

Nouja, ik heb al zeker 2 jaar niet serieus meer gespeeld, ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren tenzij er een uitbreiding komt die wel in VR gaat werken. Wel jammer dat het zo afgelopen is. Het voelt alsof er sowieso weinig meer in geinvesteerd wordt. In plaats van maanden voor nieuwe content is het nu jaren geworden en met veel problemen en 'maren' eraan.

[Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 25-05-2022 11:48]

• PThijssen
Nee, ze hebben in de afgelopen paar updates aangegeven dat ontwikkeling in VR niet meer door wordt gezet. Enkel een paar patches voor als het echt gamebreaking is. Ook de ontwikkeling voor console is gestopt. Ook daar enkel nog standaard patches.

"VR is near and dear to the communities heart, we've had a lot of questions and talk around VR recently obviously it was introduced in odyssey sort of in a, well in the on foot state you get the virtual screen up and so you can sort of continue your experience in VR on foot, but not in the fully sort of running around with the headset on state that some people would really like.

We've been reading your discussions closely, listening to your suggestions, noting them all down, we do intend to make a bunch of changes based on various bugs and fixes that have come up, but that is as far as it's going to go for the time being, sorry to be the bearer of this news to those who will be disappointed by it, but there are no plans to develop VR for Odyssey further than it's current state, however we will be making some fixes and changes (DSS improvement), but that is the state of VR for Odyssey"

- Bruce

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Vuikie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:19:
@Player1S Waar lig tie nu? Mss. kom ik een keer op bezoek ;)
Momenteel in Col 285 Sector CC-K a38-2
Plan is om wat LTD te minen en als dat niet echt opschiet te richten op Platinum. Als ik weer beetje vermogen heb opgebouwd wil ik zorgen dat ik goed vol Tritium zit en dan een expeditie starten.

edit: nu onderweg naar HIP 59425
LTD gaat me te langzaam. In HIP 87414 kreeg ik mn hold veel sneller vol met platinum dus nu ander plekje proberen met een overlap. Kijken of dat sneller gaat.

[Voor 19% gewijzigd door Player1S op 25-05-2022 19:20]

Player1s Twitch

• GekkePrutser
  • Niet online
PThijssen schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:51:
"VR is near and dear to the communities heart, we've had a lot of questions and talk around VR recently obviously it was introduced in odyssey sort of in a, well in the on foot state you get the virtual screen up and so you can sort of continue your experience in VR on foot, but not in the fully sort of running around with the headset on state that some people would really like.
Ehm ja wat verwachten ze dan.. Dat we blij zijn met een virtueel TV scherm |:( Dit vind ik niet eens "VR" te noemen eerlijk gezegd.
PThijssen schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:51:
We've been reading your discussions closely, listening to your suggestions, noting them all down, we do intend to make a bunch of changes based on various bugs and fixes that have come up, but that is as far as it's going to go for the time being, sorry to be the bearer of this news to those who will be disappointed by it, but there are no plans to develop VR for Odyssey further than it's current state, however we will be making some fixes and changes (DSS improvement), but that is the state of VR for Odyssey"
Shit. Met andere woorden "we gaan er niet meer door verdienen voor die paar enthousiasten dus bekijk het maar". Jammer want dit project is juist door enthousiasten op gang gekomen via kickstarter. Ik hoop dat de community toch blijft pushen hiervoor. Ik zal ook wel een account aanmaken op die support site. Ik dacht dat het nog steeds open stond als work in progress :( Nu ik het zo zie heb ik deze tekst wel eens langs zie komen, maar ik denk dat ik het "for the time being" verkeerd begrepen heb. Bedankt in elk geval!

PS: Ik had het aantal VR fans eigenlijk best hoog ingeschat met E:D. Zeker bij de echte fans die veel spelen. Probleem is dat ze bij die juist minder geld binnenkrijgen omdat er meer kosten gemaakt worden voor de servers dan voor iemand die het spel koopt en het na 5 minuten in de hoek gooit. Wat dat betreft leek me de console markt juist super interessant voor ze.

[Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 25-05-2022 19:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
Console fans waren er ook veel, maar ze kunnen het gewoon niet goed managen. Console ontwikkeling is ook gestopt en dat was een stuk groter ding dan VR. Ik vind het ook erg jammer dat ze met VR gestopt zijn verder te ontwikkelen, maar ja... op naar het volgende VR spel dan maar.
Elite is nog steeds een mooi spel en daar houd ik het dan maar bij. Een mooie screenshot generator :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Klein lichtpuntje voor de consolespelers is misschien dat ze vrijwel je hele account kunnen overzetten naar een nieuw account op PC. Met behoud van dat console account, wat wel weer aardig is.
Ik heb de game al maanden niet meer aangezet (dit jaar nog niet) maar het begint wel steeds meer te kriebelen, ik wil de game weer in VR gaan spelen, misschien met een focus op combat een keer. Het zal er wel niet van komen maar die Elite rank voor Combat heb ik nog niet, die andere twee wel. :P

• Vuikie
@Player1S een hip moet ook wel kunnen bereiken denk ik :+

Ik ben nog geeneens uit 'the bubble' geweest, dus... Ik weet ook geeneens wat voor een build ik wil qua schip of suit...

Of te wel ik ben een newbee 8)

[Voor 9% gewijzigd door Vuikie op 25-05-2022 22:04]

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Vuikie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:01:
@Player1S een hip moet ook wel kunnen bereiken denk ik :+

Ik ben nog geeneens uit 'the bubble' geweest, dus... Ik weet ook geeneens wat voor een build ik wil qua schip of suit...

Of te wel ik ben een newbee 8)
Asp Explorer is een goed voorbeeld.
dit is de mijne. En slimmere mensen halen er nog meer uit. Ik kan ongeveer 56ly per keer jumpen.

Ik ben momenteel bezig met genoeg funds opbouwen en daarna tritium voorraadje aanleggen maar wil daarna wat guardian ruins bezoeken. Zal HIP 87414 als startpunt gebruiken. Als je wilt, lift je lekker mee.

Player1s Twitch

• Vuikie
@Player1S Ik ben aangekomen in HIP 87414. Geef maar aan als jij er ook ben.

PS. Ik kon niet jumpen naar HIP 59425. Mijn max jump is ook maar 10Ly, misschien kan ik daardoor niet in HIP 59425 komen?
Wat ik dan wel weer raar vind, want 10Ly is nog geen kwart van mijn fuel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Vuikie schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:25:

PS. Ik kon niet jumpen naar HIP 59425. Mijn max jump is ook maar 10Ly, misschien kan ik daardoor niet in HIP 59425 komen?
Oh dat gaat nog wel een paar weken duren. Zoals ik zei, ik wil eerst even genoeg vermogen opbouwen om de kosten van de carrier voor langere tijd te dekken. Budget voldoet nu voor zo'n 4,5e maand. Ik ben druk bezig dat op te schroeven naar minstens een jaar. Mocht ik weer eventjes geen zin in ED hebben, loop ik niet direct in het rood.
Daarna moet ik nog grote hoeveelheid brandstof (Tritium) aanleggen.

Fuel =/= jumprange.
Je Frameshift Drive (FSD afgekort) bepaald hoe ver je kunt. Je kunt je jumprange vergroten door een A-rated FSD te plaatsen maar de echte sprong maak je pas als je een Engineer los laat op je FSD.

En dan zijn er ook nog pre-engineered FSD te unlocken en een guardian FSD booster. Maar daar heb ik zelfs nog niet iets mee gedaan.

Mijn advies is om YouTube en internet guides te raadplegen. Ook zou ik in HIP 87414 bij Blaauw City docken (is homebase van the Gathering). Doe daar simpele missies om je vermogen op te bouwen. Zoals data transport missies.

Bekijk welke schepen er zijn en zet je zinnen op 1. Een goede vervolgstap zou een Cobra Mk3 zijn. Met je juiste outfit kun je daar ook beetje combat mee doen.

Als jij nu mee zou gaan met een expeditie ga je er weinig lol aan beleven met je 10ly jumps.

Elite heeft een hoge leercurve maar als je die eenmaal machtig bent word het spel echt pas leuk.

Player1s Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Vuikie schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:25:

Je kunt je jump range vergroten met de tips van @Player1S met daarbij nog een ding: hoe lichter je schip, hoe groter de range. De D-rated modules zijn het lichtst (en ook niet duur) en maken dat je jump range groter wordt. Je FSD is een uitzondering en daarin wil je de beste performance, dus A-rated, of als dat te duur is C. Als je nog in de Sidewinder zit is een Hauler al een upgrade op het gebied van jump range.

De Cobra MK3 is van de kleine schepen veruit het meest flexibel. Je kunt er eigenlijk alles mee vrij goed mee doen. Een Adder is een goedkoper alternatief daarop dat ook flexibel is maar op alle vlakken wat minder dan de Cobra. Ik kan geen beter advies bedenken dan je zinnen zetten op een Cobra, als eerste schip-mijlpaal (de eerste van velen -- je kunt net zoveel schepen bezitten als je wilt in deze game). :)

Als je het niet erg vindt om een stukje te reizen kun je naar een Li Yong-Rui systeem gaan waar alles (schepen en modules) 10% goedkoper is. Diaguandri (Ray Gateway) en LHS 20 zijn goede systemen om te beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
@Player1S @Cyphax Dank jullie wel voor jullie tips. Dit zijn op dit moment mijn schepen:

En ik heb ook al toegang tot Felicity Farseer. Alleen heb ik nog geen upgrades van haar gekocht voor mijn FSD. Daar maar eens naar gaan kijken.
Dit is hoe ik mijn Cobra MK3 heb ingericht. Alleen klopt er 1 ding niet. Bij Optional Internal heb ik ook nog een 1I Advanced Planetary Approach Suite gemount, maar het aantal mountpoints op de website komt niet overeen met mijn Cobra MK3.(Via EDMC mijn schip geimporteerd)
En ik heb mijn PVH standaard uit staan, anders overload ik mijn reactor. :+

Ow, en zo als jullie zien ben ik nu gedocked bij Blaauw City ;)

Maar, ik zal eens wat meer onderzoek gaan doen. Ik wil mijn FSD gaan upgraden, maar bij de stations/outposts waar ik dock heb ik nog geen Class 4 FSD's gevonden...

@Player1S Ik heb je denk ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je al bijna je voorraden vol had ;) Ik zal die paar weken gebruiken om wat verder te komen...
@Cyphax Ik zal eens naar de systems gaan die jij voorstelde om te kijken of ik daar wat goede upgrades kan krijgen. En eens achter die engineeringsupgrades aan gaan...
Ik heb nog veel te doen O-)

[Voor 23% gewijzigd door Vuikie op 27-05-2022 10:48. Reden: coriolis link aangepast]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Vuikie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:22:
@Player1S @Cyphax Dank jullie wel voor jullie tips. Dit zijn op dit moment mijn schepen:
[Afbeelding]

En ik heb ook al toegang tot Felicity Farseer. Alleen heb ik nog geen upgrades van haar gekocht voor mijn FSD. Daar maar eens naar gaan kijken.
Dit is hoe ik mijn Cobra MK3 heb ingericht. Alleen klopt er 1 ding niet. Bij Optional Internal heb ik ook nog een 1I Advanced Planetary Approach Suite gemount, maar het aantal mountpoints op de website komt niet overeen met mijn Cobra MK3.
En ik heb mijn PVH standaard uit staan, anders overload ik mijn reactor. :+

Ow, en zo als jullie zien ben ik nu gedocked bij Blaauw City ;)

Maar, ik zal eens wat meer onderzoek gaan doen. Ik wil mijn FSD gaan upgraden, maar bij de stations/outposts waar ik dock heb ik nog geen Class 4 FSD's gevonden...

@Player1S Ik heb je denk ik verkeerd begrepen, ik dacht dat je al bijna je voorraden vol had ;) Ik zal die paar weken gebruiken om wat verder te komen...
@Cyphax Ik zal eens naar de systems gaan die jij voorstelde om te kijken of ik daar wat goede upgrades kan krijgen. En eens achter die engineeringsupgrades aan gaan...
Ik heb nog veel te doen O-)
Die Advanced Planetary Approach suite is voor het kunnen landen op planeten. Die is eigenlijk niet optioneel.
Je E-rated FSD verklaart je lage range. :)

Ohm City in LHS 20 is een goed idee, daar kan je die size 4 FSD's wel vinden (tot A-rated aan toe, maar schrik niet van de prijs...), je kunt opzoeken wat ze allemaal hebben: https://inara.cz/station/22700/#tab_stationoutfit4

Voor je Cobra zou ik met in eerste instantie bij Farseer de FSD en de Thrusters upgraden. Het is een erg snel en wendbaar schip. Aanrader is voor je Thrusters de "Dirty" upgrade met Drag Drives experimental, en voor je FSD de "Increased Range" samen met Mass Manager experimental. Voor elke upgrade geldt dat ze niet 100% hoeven te zijn voor je het volgende niveau unlockt. Zodra je een level 2 upgrade toepast voltooit de game automatisch level 1. Je kunt hier goed resources mee verspillen als je dat niet in de gaten hebt.

Docking computer en Supercruise assist heb je in principe ook niet nodig, die automatiseren een en ander, maar de supercruise assist "vliegt" langzamer dan je zelf zou kunnen, en docken kun je zelf in principe ook veel sneller doen met de hand. De modules bieden in elk geval geen functionaliteit die je niet al had. Je kunt beter een Detailed Surface Scanner in 1 van die size 1 slots stoppen, want die heb je nodig om planeten te "mappen" (je kan die gegevens verkopen). Je hebt nog een utility slot vrij, daar zou ik een Point Defence turret installeren, die komen nog weleens van pas.

Tot slot: niet in Open naar Deciat toe gaan, behalve als je grote kans wil lopen om een ganker tegen te komen, en vergeet niet af en toe cartografische gegevens te verkopen in stations, dat is bijna gratis geld. :)

Vergeet ik nog Inara: je kunt je "profiel" helemaal importeren in Inara. Het is een soort Facebook voor E:D. Als je bijvoorbeeld EDDiscovery op de achtergrond draait terwijl je speelt kan je Inara laten bijwerken en krijg je zoiets: https://inara.cz/cmdr/227223/ (dit is mijn game profiel bijvoorbeeld)

[Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 27-05-2022 10:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
@Cyphax Ik heb op Inara een profiel aangemaakt. Daar kan je zien dat ik echt nog een uber newbee ben :+

Ik heb EDMC geïnstalleerd, die gekoppeld aan Inara...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50

TNJ

Frugalite

Cyphax schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:55:
[...]

... en vergeet niet af en toe cartografische gegevens te verkopen in stations, dat is bijna gratis geld. :)
Is het nog zinvol om te wachten tot je een bepaalde afstand van de cartografische ontdekkingen weg bent, voor deze te verkopen? Ik meen me te herinneren, dat je meer kreeg als je verder weg was. Of zijn er adviezprijzen voor cartografische objecten, waarmee je snel kunt beslissen; bijv. een zwart gat minstens X mag kosten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
TNJ schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Is het nog zinvol om te wachten tot je een bepaalde afstand van de cartografische ontdekkingen weg bent, voor deze te verkopen? Ik meen me te herinneren, dat je meer kreeg als je verder weg was.
Je moet minstens 20Ly ofzo afstand reizen, data van dichterbij het punt waar je wil verkopen gaat niet. Bij commodities heb je wel dat je bepaalde commodities duurder kan verkopen naarmate de afstand toeneemt, tot een bepaald maximum maar cartografische gegevens leveren voor zover ik me kan herinneren altijd hetzelfde op.
Wees er trouwens bewust van dat je, als je je schip verliest, die data ook kwijt bent. :X
Of zijn er adviezprijzen voor cartografische objecten, waarmee je snel kunt beslissen; bijv. een zwart gat minstens X mag kosten?
Ik heb bij lange reizen altijd de meest waardevolle planeten gescand uit dit overzicht:

Dus de planeten met groene achtergrond.

Als je een lange reis gaat maken en je wil op zoek naar onontdekte systemen (daar zijn er honderden miljarden van) is het wel prettig om bij te houden wat je allemaal hebt ontdekt en wat het allemaal waard is, want de game vertelt je daar precies niks over onderweg. EDDiscovery kan je ook laten synchroniseren met edsm.net waar je, als je daar ook een account maakt, je bij kan houden wat je hebt ontdekt en wat het ongeveer waard is. Denk aan zoiets:
https://tweakers.net/i/0LSsg35JdDYsMXlhWHf8vzk7TmU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/9nqVa9EwCWUdHVhpzx5ZtOfv.png?f=fotoalbum_small
(Ik kwam na deze reis toen thuis met ruim een half miljard aan data, na enkele maanden op reis in m'n Cobra. :))

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50

TNJ

Frugalite

Cyphax schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Ik heb bij lange reizen altijd de meest waardevolle planeten gescand uit dit overzicht:
[image]
Dus de planeten met groene achtergrond.
Voor de verklaring van de kolommen, om de newbees vooruit te helpen:
FSS - Full System Scan
DSS - Detailed System Scan (scan the individual planet)
FD - First Discovery

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
@Player1S @Cyphax Wat raden jullie aan als minimum range/wapens/sensors/enz.. om mee te gaan met een expeditie zoals jij (@Player1S) van plan bent.

Ik ben wel bezig om wat geld bij elkaar te krijgen (Die 'Interface with mega ship' missies zijn ook wel lucratief) alleen wil ik mijn 'on foot' skills ook wat bijschaven. Deze lukken nog niet zo goed.
En zo langzaam naar LHC20 afzakken. Ook heb ik op joeptoeb al wat engineer guides gevonden. Kijken of ik daar Felicity in terug kan vinden ;)

Ik moet zeggen dat het 'doel' om te verbeteren om mee te gaan met een expeditie mij wel wat meer reden geeft om ED te gaan spelen. Het voelde daarvoor wat doelloos. En dat is, denk ik, mijn probleem wat ik een beetje met ED heb. Het lijkt allemaal zo doelloos...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Vuikie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:46:
@Player1S @Cyphax Wat raden jullie aan als minimum range/wapens/sensors/enz.. om mee te gaan met een expeditie zoals jij (@Player1S) van plan bent.
Odyssey niet meegerekend (volgens mij maakt het weinig uit):
Als je op expeditie wil heb je meestal geen wapens nodig (scheelt massa). Op expeditie heb je niet zo veel meer nodig dan:
- Je FSD, minstens C-rated, liefst A-rated
- Een Fuel Scoop, de duurste die je kan installeren min of meer. Deze hebben geen massa. Kan een hele dure module zijn.
- FSS (full spectrum scanner, die heeft elk schip ingebouwd)
- DSS (detailed surface scanner)
- Heatsink launcher voor het geval je te enthousiast aan het scoopen bent. :+

Dus als je van huis gaat met Fuel Scoop, een DSS en zeg minimaal 20Ly range, dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt om alle soorten data te vergaren die je kan vergaren.
Qua schip kan je een hoop wiskunde toepassen op alle getallen en een hoop builds samenstellen op edsy of coriolis.io maar uiteindelijk zou ik vooral gaan in een schip waar je het weken in vol kan houden. Ik heb 2 maanden gedaan over een trip van 15.000Ly (en weer terug) in een Cobra Mk3 met "maar" 30Ly jump range. Maar omdat ik het alleen in VR speelde vond ik het wel belangrijk om een omgeving om me heen te hebben die ik graag zie. :)

Verder zijn er prima schepen voor exploration: Dolphin, DBX, AspX zijn allemaal vrij betaalbaar. Ik weet niet of het heel veel zin heeft om een nog groter schip te pakken dan een AspX, hoewel de Anaconda de allergrootste jump range heeft na engineering.
Ik moet zeggen dat het 'doel' om te verbeteren om mee te gaan met een expeditie mij wel wat meer reden geeft om ED te gaan spelen. Het voelde daarvoor wat doelloos. En dat is, denk ik, mijn probleem wat ik een beetje met ED heb. Het lijkt allemaal zo doelloos...
In het begin is dat wel te overzien. Proberen Sol te unlocken, of je eerste upgrade vanaf je Sidewinder of wat engineering. Daarna kan je denken aan het unlocken van sommige van de grotere schepen en op weg naar je eerste elite om Shinrarta Dezhra te unlocken. Er zijn ook (historisch) interessante plaatsen om te bezoeken. Denk aan de Jameson Crash Site, Davs Hope, het Formidine rift, etc. Je kunt, als je dat nog niet gedaan hebt, ook de Guardian modules gaan unlocken. Dat is gaaf om te doen, en het levert wat op.

Als je een idee wilt hebben van interessante POI's in de Melkweg, dan is edsm.net een hele goede resource. Ik raad aan om een kijkje te nemen op de Galactic Map en dan even de diverse layers aan te zetten. Ook is het misschien wel leuk om de lore verder te verkennen: https://canonn.science/lore/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Vuikie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:46:

Ik ben wel bezig om wat geld bij elkaar te krijgen (Die 'Interface with mega ship' missies zijn ook wel lucratief) alleen wil ik mijn 'on foot' skills ook wat bijschaven. Deze lukken nog niet zo goed.
En zo langzaam naar LHC20 afzakken. Ook heb ik op joeptoeb al wat engineer guides gevonden. Kijken of ik daar Felicity in terug kan vinden ;)

dit is mijn explorer ship.

Met die ben ik zonder FC naar Colonia en naar Sagetarius A geweest.

In huidige build heb ik trouwens nog passenger cabine zitten. Die kun je schrappen. Had ik gebruikt voor lange afstand passenger missie.

Geen wapens aan boord want daar vind je toch niks wat je aanvalt. Of je moet het geluk/pech hebben dat je opeens iets nieuws ontdekt wat FDEV verstopt heeft.

Fuelscoop is heel belangrijk. Die moet je zo groot mogelijk doen en A-rated.
Planetary vehicle bay is leuk voor als je op een planeet land en wat wilt rondrijden om wat planten e.d. te scannen.
Repair limpet om eventuele hull damage te repareren. Gaat ongetwijfeld keer mis met landen of fuel scoopen. Daarom ook cargo rack zodat je limpets kunt meenemen.

Detailed surface scanner is een must om planeten te scannen.

Schield om toch beetje bescherming te hebben voor als iets mis gaat.

Zorg dat je in ieder geval wel voldoende jump range hebt. Mocht je terug willen dan is dat nog beetje te doen. Mocht je per ongeluk jump missen dan is die 500ly ook nog keer te overzien.

Ik ben nog aan het bedenken welke kant op te gaan maar heb eigenlijk wel mn zinnen gezet op Guardian sites. Dus een SRV zou ik zeker meenemen.

Ik twijfel nog of ik shipyard installeer. Kost me 5m cr/week. Dus zou je maar 1 schip mee kunnen nemen.

Als ik planning, financiën en Tritium rond heb zal ik het melden. Elke opvolgende jump uiteraard ook tijdig. Echter, zorg wel dat je aan boord bent of op tijd verzoek tot wachten in dient want anders heb ik weg })

[Voor 9% gewijzigd door Player1S op 30-05-2022 11:19]

Player1s Twitch

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Zo, Fleet Carrier heeft een budget wat ruim 8 maanden de kosten dekt. Heb bijna 6.000 tritium totaal aan boord.
Momenteel gestationeerd in HIP 87414. Kom gerust kijkje nemen.

Plan is om maandag te beginnen richting Prai Hypoo NQ-F b2-3 te gaan. Dit ligt ruim 12.000 ly van Blaauw City.
Zoals het er nu uit ziet spring ik maandag 1.000 tot 1.500 ly in successie waarna ik verwacht in grotendeels onbezochte systemen rond te vliegen.
Vanuit daar wil ik elke week ongeveer 1 a 2 sprongen maken en tussen door de omliggende systemen in kaart te brengen.

Mijn FC, de Michiel de Ruyter, is voorzien van een Universal Cartographics, Redemption office en Vista Genomics.
Ik kan dus direct mijn ontdekte systemen verkopen, codex pagina's en scans verkopen en zo gelijk ook beetje de kas spekken.

@Vuikie als je mee wilt, geef maar seintje. Houdt wel in dat je wekenlang onderweg bent en dat ik niet zomaar omdraai. En je moet ook niet een sprong missen.
Er zullen ongetwijfeld nieuwe expedities komen dus je kunt ook later een keer mee.

Player1s Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
Dan ga ik vanavond nog proberen in te loggen om naar je toe te vliegen @Player1S . Denk dat ik dan ook maar een stukje mee ga vliegen en dan zie ik wel waar ik uit kom. Je hoeft niet op me te wachten hoor ;) ben er nog niet zeker van of ik wel kan.. en Hardspace: Shipbreaker roept nu iets harder om gespeeld te worden :p

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

PThijssen schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:31:
Dan ga ik vanavond nog proberen in te loggen om naar je toe te vliegen @Player1S . Denk dat ik dan ook maar een stukje mee ga vliegen en dan zie ik wel waar ik uit kom. Je hoeft niet op me te wachten hoor ;) ben er nog niet zeker van of ik wel kan.. en Hardspace: Shipbreaker roept nu iets harder om gespeeld te worden :p
Helemaal goed. Ik heb echter geen shipyard (5m cr/week upkeep is mij nu nog iets te gortig) dus je kunt slechts 1 schip mee nemen.

Player1s Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
Ik ben er klaar voor ;)

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Goed bezig. d:)b

Ik ben nog wat extra Tritium aan het minen in Adit. Gaat niet snel maar gewoon om alles beetje aan te vullen.
Tussendoor ook nog wat engineering op mn mine-ship gedaan.

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
Player1S schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:17:
Goed bezig. d:)b

Ik ben nog wat extra Tritium aan het minen in Adit. Gaat niet snel maar gewoon om alles beetje aan te vullen.
Tussendoor ook nog wat engineering op mn mine-ship gedaan.
Zag dat ik maar 12 jumps van je vandaan was, dus was zo gedaan. Helaas ben ik (nog) niet zo`n miner en heb ik mijn explorer schip bij me. Ook qua tijd lukt het helaas niet om je trit een beetje aan te vullen. In ieder geval alvast bedankt voor de lift ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-08 17:07
Elite ziet er nog steeds gedateerd uit als je vergelijkt met andere space games

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

PThijssen schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Zag dat ik maar 12 jumps van je vandaan was, dus was zo gedaan. Helaas ben ik (nog) niet zo`n miner en heb ik mijn explorer schip bij me. Ook qua tijd lukt het helaas niet om je trit een beetje aan te vullen. In ieder geval alvast bedankt voor de lift ;)
Is niet nodig. Heb nu bijna 6.000 ton Tritium totaal. Genoeg voor de reis.
Enige wat ik verzoek is als je wat cartografie en codex wil verkopen, dat je dat onboard doet. Maar is ook geen harde verplichting

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
Ik ga m`n best doen voor je ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
@Player1S Ik ben bang dat ik deze expeditie oversla, helaas. Ik heb het heel druk met werk. Ik ben net terug uit Zwitserland en over 2 weken zit ik bijna de hele week in Berlijn. Daarna ben ik 3 weken op vakantie, dus dan ben ik ook niet echt heel nuttig. Zou een beetje zonde zijn als ik alleen maar in je dock zit tijdens de expeditie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Vuikie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:51:
@Player1S Ik ben bang dat ik deze expeditie oversla, helaas. Ik heb het heel druk met werk. Ik ben net terug uit Zwitserland en over 2 weken zit ik bijna de hele week in Berlijn. Daarna ben ik 3 weken op vakantie, dus dan ben ik ook niet echt heel nuttig. Zou een beetje zonde zijn als ik alleen maar in je dock zit tijdens de expeditie.
Geen probleem. Volgende keer misschien

Player1s Twitch

• GekkePrutser
  • Niet online
Player1S schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 07:02:
[...]
Geen probleem. Volgende keer misschien
Ik wil ook wel graag mee. Verwacht alleen niet te veel qua cartografie, ik speel erg weinig. Maar ik ben wel benieuwd naar de ervaring buiten de bubble en heb geen tijd er heen te vliegen. Maar wat ik mee pak zal ik natuurlijk bij jou verkopen. Mag ik ook mee?

[Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 04-06-2022 19:13]

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

GekkePrutser schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:09:
[...]

Ik wil ook wel graag mee. Verwacht alleen niet te veel qua cartografie, ik speel erg weinig. Maar ik ben wel benieuwd naar de ervaring buiten de bubble en heb geen tijd er heen te vliegen. Maar wat ik mee pak zal ik natuurlijk bij jou verkopen. Mag ik ook mee?
Uiteraard.
Ik zal hier wel de volgende jump aankondiging. Zorg wel dat je netjes dockt voor je uitlogt. Dan vlieg je altijd mee.

Laat even weten als je aan boord bent. Maandag tussen 12 en 1 wil ik beginnen met de eerste sprongen.

[Voor 9% gewijzigd door Player1S op 04-06-2022 21:50]

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08 15:11
Player1S schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:44:
[...]

Uiteraard.
Ik zal hier wel de volgende jump aankondiging. Zorg wel dat je netjes dockt voor je uitlogt. Dan vlieg je altijd mee.

Laat even weten als je aan boord bent. Maandag tussen 12 en 1 wil ik beginnen met de eerste sprongen.
Leuk, ik ben in de buurt nu met mijn Explorer Dolphin, probeer voor morgen lunchtijd te onboarden!
Hoe schat je de totale tijd van de exploratie ongeveer in? _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Zerosum schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Leuk, ik ben in de buurt nu met mijn Explorer Dolphin, probeer voor morgen lunchtijd te onboarden!
Hoe schat je de totale tijd van de exploratie ongeveer in? _/-\o_
Denk dat ik 1 uur Nederlandse tijd eerste sprong maak

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zerosum
top, en in totaal 2-3 maanden voordat we weer terug zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Zerosum schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:37:
top, en in totaal 2-3 maanden voordat we weer terug zijn?
Ligt er aan hoe het loopt. Kosten zijn voor 11 maand gedekt :+

Overigens heeft de CG de jumptijd enorm opgeschroefd dus hopelijk is dat morgen gewoon weer 15m ipv 30m, 1u of zelfs 2u wat ik zo lees

[Voor 23% gewijzigd door Player1S op 05-06-2022 16:32]

Player1s Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
Ik heb besloten om toch mee te gaan.

Mijn jump range is nu ~21Ly. Ik zie wel wat ik kan doen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:15
Ik speel weer wat vaker. Zo'n expeditie is wel erg leuk om aan mee te doen! Ik ga eens even kijken welk schip het leukst is om mee te nemen.

Ik neem mijn Phantom mee.

[Voor 88% gewijzigd door celshof op 05-06-2022 23:47]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Eerste jump is gescheduled. Gelukkig geen 2 uur wachttijd meer. Over ~15 minuten zijn we bij stop 1: Col 359 Sector UM-A b15-5

Indien de omgeving al ontdekt is, wordt gelijk de volgende sprong gepland richting Col 359 Sector FM-M d7-5

Ik zit momenteel in Open dus als je aan boord bent, kom even gedag zeggen :)

Jump 2 is gescheduled. Deze sector is al ontdekt.

Jump 3 is gaande.

Inmiddels aangekomen in Swoiwns QY-O b39-5. Op de sterren en paar planeten na niet ontdekt. Ga hier even de omgeving bekijken. Ook zit hier een notable stellar phenomena.

[Voor 41% gewijzigd door Player1S op 06-06-2022 14:30]

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
Ik zal kijken of ik vanavond ff tijd heb om on-line te komen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Als jullie bepaalde materialen vinden die je wilt verkopen, laat het even weten.Dan maak ik eventueel koop order aan.

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zerosum
Ik heb de onboarding gemist, teveel wachttijd voor de douane ;-)

maybe next time!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Zerosum schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:33:
Ik heb de onboarding gemist, teveel wachttijd voor de douane ;-)

maybe next time!
Balen. Inhalen zal ook wel geen optie zijn. Inmiddels dik 1.500 ly van HIP 87414

Ik heb toch nog paar plekken gevonden die al ontdekt waren maar als je wat verder jumpt kom je volgens mij wel weer op onontdekte plekken uit.

Het wil mij nog niet lukken om daadwerkelijk bacteria te vinden. Vind wel planeten met dat maar kan het nog niet vinden. Wel wat plantjes gevonden al.

[Voor 36% gewijzigd door Player1S op 06-06-2022 18:37]

Player1s Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
Ben ook ff on-line :)

YAY, 1st footfall :D

[Voor 37% gewijzigd door Vuikie op 06-06-2022 20:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• celshof
Ik ben ook online.
Wat zijn eigenlijk ieders plannen/doelen? Bijzondere dingen ontdekken op planeten? Of voor zoveel mogelijk geld gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

celshof schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:07:
Ik ben ook online.
Wat zijn eigenlijk ieders plannen/doelen? Bijzondere dingen ontdekken op planeten? Of voor zoveel mogelijk geld gaan?
Zo veel mogelijk onontdekte systemen vinden zodat mijn naam er op komt te staan :+
En hopelijk wat bijzonders. Scan bijvoorbeeld ook vaak de ringen in de hoop een leuke mine overlap te vinden.

En eindlocatie bevat uiteraard een guardian site.

[Voor 5% gewijzigd door Player1S op 06-06-2022 21:10]

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• celshof
Player1S schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Zo veel mogelijk onontdekte systemen vinden zodat mijn naam er op komt te staan :+
En hopelijk wat bijzonders. Scan bijvoorbeeld ook vaak de ringen in de hoop een leuke mine overlap te vinden.

En eindlocatie bevat uiteraard een guardian site.
Je kunt ook nog flink wat surface scans doen. Mijn tweede systeem is ontdekt, maar nog 0 surface scans. Daar kan ik mooi mijn naam op plakken >:)

Maar, mijn naam staat eigenlijk al wel op voldoende planeten. Ik wil wel wat meer gaan doen aan ontdekkingen op planeten zelf. Iemand een idee of er meer te halen valt met Odyssey tov Horizons? Mijn laptop vindt Horizons leuker dan Odyssey, dus vandaar mijn vraag of ik toch Odyssey moet opstarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

celshof schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:17:
[...]
Je kunt ook nog flink wat surface scans doen. Mijn tweede systeem is ontdekt, maar nog 0 surface scans. Daar kan ik mooi mijn naam op plakken >:)

Maar, mijn naam staat eigenlijk al wel op voldoende planeten. Ik wil wel wat meer gaan doen aan ontdekkingen op planeten zelf. Iemand een idee of er meer te halen valt met Odyssey tov Horizons? Mijn laptop vindt Horizons leuker dan Odyssey, dus vandaar mijn vraag of ik toch Odyssey moet opstarten.
Met Odyssey kun je rondlopen en plantjes scannen die je weer kunt verkopen voor credits.
Weet niet wanneer je voor het laatst Odyssey geprobeerd hebt maar is inmiddels behoorlijk verbeterd.

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• celshof
Player1S schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:19:
[...]

Met Odyssey kun je rondlopen en plantjes scannen die je weer kunt verkopen voor credits.
Weet niet wanneer je voor het laatst Odyssey geprobeerd hebt maar is inmiddels behoorlijk verbeterd.
Dat zou zo maar 1,5 jaar geleden kunnen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

celshof schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:21:
[...]

Dat zou zo maar 1,5 jaar geleden kunnen zijn.
Dan zou ik het zeker nog een keer proberen. Ik kon eerst amper on foot (~20fps) nu doe ik minstens 40-50fps on foot. Loopt lekker soepel.

Net nog wat plantjes data ingeleverd en daarmee met paar ook de eerste die het meldde. Toch leuk voor de E-Peen :+

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
Zow, ff bijna 1m aan exploration data in geleverd! 8)

Ik heb alleen geen manier om plantjes te scannen. Ik heb alleen een Maverick suit |:(

@Player1S Ik ben weer gedocked, dus als je weer wil jumpen: d:)b
Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee