Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
DutchWalnut schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:47:

Het verschil tussen Horizons en Odyssey is zo enorm groot qua performance, dat ik Odyssey niet meer op start voordat alles is gefixed.
Ik heb dat eerlijk gezegd niet (3060ti met een 1440p monitor), geen FPS problemen, alles op ultra. Ik ben nog niet veel te voet erop uit geweest. Wel na de laatste update van de nvidia drivers.
De afschuwelijke plastic look lijkt vooral bij ijsmanen een ding te zijn.

wat betreft realisme
Het relief op opprvlakten is vaak over de top met bergen die vanaf de ruimte zichtbaar zijn. Zelf olympus mons is niet te zien vanuit de ruimte. Dat terwijl die manen geen gelologische activiteit hebben en een gravity van 0.05, en geen atmospheer, dus waar dat relief dan vandaan komt is me een raadsel. Ik heb laatst begrepen dat zwartekracht gerelateerd is aan vertikale magma stromen tussen kern en korst, dus enrome relief verschillen (door geologische activiteit) zou je ook een hogere waartekracht verwachten. Maar ik ben geen geoloog dus ik kan me vergissen. EDIT: -> dit is wel erg versimpeld. Korst dikte verschillen veroorzaken zwaartekracht verschillen en korst dikte is gerelateerd aan mantel activiteit. Zoiets

[ Voor 8% gewijzigd door tw_gotcha op 25-05-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Na een alpha versie is er normaal natuurlijk een beta versie van software en dan de werkende versie. We zitten nu blijkbaar in een beta fase. Wat wel uitzonderlijk is, is dat de trouwe fanbase betaalden om de alpha te mogen testen, en nu betalen om de beta te mogen testen. Soort van crowdfunding strategy. Daar zitten grenzen aan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Ik heb dat eerlijk gezegd niet (3060ti met een 1440p monitor), geen FPS problemen, alles op ultra. Ik ben nog niet veel te voet erop uit geweest. Wel na de laatste update van de nvidia drivers.
De afschuwelijke plastic look lijkt vooral bij ijsmanen een ding te zijn.
An sich werkt het bij mij ook wel, dat wil zeggen: strak 60fps in de hangar als ik rond m'n schip loop (echt buttersmooth is dat, met vsync aan, vandaar 60fps), maar in de concourses zakt dat naar ongeveer 30fps. (Ik doe ook 1440p en ik heb een RTX2070.)
Veel mensen die erover klagen vinden dat gewoonweg onacceptabel. Ik snap dat op zich wel, maar tegelijkertijd is het niet game breaking als de game stottert in zo'n station.
Tot je VR wil. Dan is het niet meer te doen. Wat dat betreft is het performanceverschil met Horizons enorm (VR is geen probleem met Horizons).
Ik denk dat het uiteindelijk weer op vergelijkbaar niveau zal zijn als Horizons, het renderen gaat nou op zo'n basaal punt mis, daar zijn gigantische winsten te behalen. Dit was in de alpha al het geval maar ze hadden eigenlijk beloofd om dat te fixen voor de release.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
Met mijn 1080ti, 7700k en 32Gb geheugen haal ik nu in space 100+ fps. Op planeten en in stations tussen de 35 en 65fps. Wel een behoorlijk verschil ten opzichte van Horizons waar ik nagenoeg overal 100 fps haalde met 1440p ultrawide/ ultra settings. Maar ik heb alle hoop dat als ze gaan optimaliseren dat het wel weer goed gaat komen. Zoals @Cyphax al aangaf is er een "graphics engineer" bezig geweest met een onderzoek naar het renderen in Odyssey... en dat is niet al te best nu ;)
Ze hadden deze versie gewoon als open beta moeten uitgeven en niet als full release. Dan hadden de reviewers heel anders gereageerd.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:18

Oxigeon

En zo is dat!

Soliest schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Op console is er inderdaad nog niet veel veranderd. Die zal als het goed is nog gewoon werken als voorheen.
Op de PC is er een nieuwe DLC uitgekomen en ook al een hotfix.
Bedankt voor de info. Zal toch eerst weer alle tutorials moeten volgen voor ik weer weet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik weet die knoppen combinaties allemaal niet meer op de playstation

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicodb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 12:00
Bij mij ligt een groot deel frustratie bij het niet goed routes kunnen plotten als je jetcone boost wilt gebruiken. Je kunt het rustig instellen als opties, en een route plannen, maar hij maakt geen gebruik van neutron stars. En als je begint met het plannen van een route terwijl je in een stelsel met neutron star zit krijg je doodleuk de melding "route unavailable"
In Horizons werkt het allemaal nog goed, dus je moet nu dus gewoon in Horizons je reis maken, en dan als je in het gebied bent waar je wilt zijn kun je switchen naar Odyssey. Je kunt dus niet zomaar even een tussenstop maken als je iets tegenkomt wat wel interessant lijkt. Breekt de volledige immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Helaas heeft de patch van gisteren mij niet geholpen en kan ik nog steeds niet spelen. Als ik start in Horizons krijg ik de optie te zien om te "reverten to orbit", vervolgens een keer te knipperen en dezelfde optie te laten zien... In Odyssey start ik wel, maar dan in de dropship richting zo`n Frontline solutions gevecht. Als ik dan op 2km zit, dan crashed Elite. Geen manier om de missie te cancellen. Wel heb ik gezien dat mensen die in een taxi vast zitten, kunnen multycrewen en dan vragen of de andere zijn schip wil selfdestructen. Denk alleen dat daar net niet genoeg tijd voor is in mijn situatie. Hoop echt dat ze vandaag de support tickets van mij gaan aanpakken.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hebben jullie ook in Odyssey dat al je keybindings verdwenen zijn? :'( Moet ik die weer aanmaken en ik weet niet meer precies hoe het allemaal zat, want ik heb een tijd niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Soliest schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:58:
Helaas heeft de patch van gisteren mij niet geholpen en kan ik nog steeds niet spelen. Als ik start in Horizons krijg ik de optie te zien om te "reverten to orbit", vervolgens een keer te knipperen en dezelfde optie te laten zien... In Odyssey start ik wel, maar dan in de dropship richting zo`n Frontline solutions gevecht. Als ik dan op 2km zit, dan crashed Elite. Geen manier om de missie te cancellen. Wel heb ik gezien dat mensen die in een taxi vast zitten, kunnen multycrewen en dan vragen of de andere zijn schip wil selfdestructen. Denk alleen dat daar net niet genoeg tijd voor is in mijn situatie. Hoop echt dat ze vandaag de support tickets van mij gaan aanpakken.
Vremmd zeg, misschien een keer herinstalleren ? Ik heb deze nog niet op Reddit langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
GekkePrutser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:20:
Hebben jullie ook in Odyssey dat al je keybindings verdwenen zijn? :'( Moet ik die weer aanmaken en ik weet niet meer precies hoe het allemaal zat, want ik heb een tijd niet gespeeld.
Er zijn keybindings bijgekomen maar ze waren niet kwijt bij mij. In de bindings folder
C:\Users[USER]\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings
staat een custom.3.0.binds (of een andere naam dan customs) en voor Odyssey een file custom.4.0.binds. Dat is ook wel handig voor als je terug naar Horizons wil. Misschien een backup maken en dan de cusom.3.0 naar custom.4.0 hernoemen? Misschien dat de meeste settings dan er weer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zijn die files ook daadwerkelijk verdwenen? Of kan ie ze inladen, maar staan ze er wel? Er zal dan ook een error log bij staan (bindingerrors.log ofzoiets).
Het is wel een aanrader om die bindings af en toe te backuppen.
Ik heb er geen problemen mee gehad, bij de alpha ging dat gelukkig al wel goed.
tw_gotcha schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Er zijn keybindings bijgekomen maar ze waren niet kwijt bij mij. In de bindings folder
C:\Users[USER]\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings
staat een custom.3.0.binds (of een andere naam dan customs) en voor Odyssey een file custom.4.0.binds. Dat is ook wel handig voor als je terug naar Horizons wil. Misschien een backup maken en dan de cusom.3.0 naar custom.4.0 hernoemen? Misschien dat de meeste settings dan er weer zijn.
Het eerste wat je imho zou moeten doen is custom.*.binds renamen naar iets anders, ik heb bijvoorbeeld "T16000M HOTAS (custom).3.0.binds" en met Odyssey heeft ie daar zelf een "T16000M HOTAS (custom).4.0.binds" bij gezet. Maar die worden niet overschreven, en dat risico loop je wel als je altijd Custom.*.binds gebruikt.

%LOCALAPPDATA%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings is altijd het goede pad. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Cyphax op 26-05-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Bij mij waren ze niet verdwenen. Wel als ik van Odyssey naar Horizons terug stap, dan delete hij er een hoop en moet ik ze weer opnieuw binden. Volgens mij ook omdat ze zoveel nieuwe keys nodig hebben en de "oude" bestanden niet meer goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Zijn die files ook daadwerkelijk verdwenen? Of kan ie ze inladen, maar staan ze er wel? Er zal dan ook een error log bij staan (bindingerrors.log ofzoiets).
Het is wel een aanrader om die bindings af en toe te backuppen.
Ik heb er geen problemen mee gehad, bij de alpha ging dat gelukkig al wel goed.
Ik weet het niet, ik zal vanavond even kijken (zit nu op de werklaptop). Ik had op het moment dat ik Odyssey voor de eerste keer opstartte mijn HOTAS niet aangesloten, denk dat het daardoor kwam. Ze stonden niet in de lijst in elk geval.

Bedankt voor de reacties allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Ik weet het niet, ik zal vanavond even kijken (zit nu op de werklaptop). Ik had op het moment dat ik Odyssey voor de eerste keer opstartte mijn HOTAS niet aangesloten, denk dat het daardoor kwam. Ze stonden niet in de lijst in elk geval.
Ooooh, niet aangesloten... dan heb je waarschijnlijk een error log waarin staat dat dat device niet aangesloten was en daarom die bindings niet geladen worden. Dat is normaal gedrag van E:D, doet ie bij mij ook.
Even aansluiten en dan zou ie ze alsnog moeten inladen.

Zolang je die files maar hebt komt het altijd goed. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 26-05-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Ooooh, niet aangesloten... dan heb je waarschijnlijk een error log waarin staat dat dat device niet aangesloten was en daarom die bindings niet geladen worden. Dat is normaal gedrag van E:D, doet ie bij mij ook.
Even aansluiten en dan zou ie ze alsnog moeten inladen.

Zolang je die files maar hebt komt het altijd goed. :)
Ik had geprobeerd hem aan te sluiten, maar daarmee kwamen ze niet terug. Maar geen volledige reboot geprobeerd, zal het vanavond proberen!

Ik heb inderdaad nog wel een backup van de bestanden gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
GekkePrutser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Bedankt voor de reacties allemaal!
Als je in je binding profiel een bepaald apparaat aangesloten had (HOTAS of controller) dan moet die de volgende keer bij opstarten wel aangesloten zijn. Is die dat niet, dan laadt Elite een ander profiel in en daar staan dan de binding niet goed. Heb ik ook een keer gehad toen ik mijn XBox controller niet mee had met een lan party en Elite wilde laten zien... kon ik gewoon niet meer vliegen.. verry embarrasing moment :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GekkePrutser schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Ik had geprobeerd hem aan te sluiten, maar daarmee kwamen ze niet terug. Maar geen volledige reboot geprobeerd, zal het vanavond proberen!

Ik heb inderdaad nog wel een backup van de bestanden gelukkig.
Alleen de game even herstarten is dan ook wel genoeg als het goed is, niet een hele reboot van je PC. :)

Gek genoeg is er bij mij 1 uitzondering met losgekoppelde apparaten; als ik stream naar mijn laptop, en ik heb op die laptop een XBox360 controller, dan maakt E:D er geen probleem van als ik op de PC speel zonder een XBox360 controller aangesloten. Dan ziet ie het wel door de vingers. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
misschien handig om te weten:
in de binds file staan de hardware VID/PID nr van je device. Bij mij bijv:
<Primary Device="231D0200" Key="Joy_28" />
en in de winddows registry zit de joystick op VID_231D&PID_0200. De throttle zit op VID_3344&PID_0194, dus "33440194" in de binds file.
Ik weet niet hoe stabiel dit is, of windows af en toe de VID PID nrs opnieuw instelt als je iets anders aansluit of op een andere USB poort (zou niet moeten).Ik heb uiteindelijk zoveel mogelijk keystrokes gebruikt in plaats van joystick button nrs, en ik gebruik joystick gremlin om die te genereren. (ik heb een virpil throttle en VKB joystick en vooral de throttle heeft geen handige software), en alleen de throttle al heeft 60 button standen. Dus UI-focus is bij mij 'N' en vershcillende buttons doen dat. "primary fire' is 'left Ctrl' etc. Sommige buttons hebben meerdere functies afhankelijk of je in een UI menu bent of in de game zelf, dus daar gebruik ik wel de joystiick button direct.

[ Voor 14% gewijzigd door tw_gotcha op 26-05-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vanavond de hele avond Elite gespeeld. Een korte opsomming wat ik allemaal (niet) gedaan heb.

- begonnen met het kijken van alle tutorials tot aan de advanced. Zodat ik weet hoe alles gedaan moet worden enzo.

Toen het volgende... zo wat gaan we doen. Laten we eens wat gaan minen.... ok nice. In Mawson Dock is geen mining laser te krijgen of ik doe iets verkeerd. We gaan dus niet minen vandaag. Met andere woorden. Hoe pleur ik een mining laser op mijn schip. Kan ik die alleen maar ergens erop zetten waar ze hem ook verkopen? En hoe vind ik zoon locatie.

Dan maar een missie doen. Laten we fruit en vegetables gaan halen en maar Dromi brengen. Ja dat gaan we doen.... shit. Alles afgestruind maar ik weet nog steeds niet waar ze fruit en vegetables verkopen. Kan ik dit ergens zien?

Dan als laatste dacht ik maar een makkelijke missie accepteren. In Dromi op zoek gaan naar een encryptyd data file. Op een gegeven moment had ik de file gevonden bij de nav beacon. Maar hoe lees je zoiets uit? Rond dat object lag allemaal spul in de ruimte. Ik dacht ga dat maar verzamelen dat zal de missie dan wel zijn en anders verkoop ik het wel. Uiteindelijk de missie niet gehaald en ook het spul op de een of andere manier niet kunnen verkopen. Het zit wel in de inventory van het schip maar er staat bv 3/100. Moet ik er dan nog 97 vinden voor ik er iets mee kan? En kost me dit ruimte in de cargo bay?

Misschien wat veel vragen maar vind het nog vrij lastig.

Verder kan ik op d'r playstation geen group joinen. Daar moet je volgens mij voor uitgenodigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Oxigeon schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:16:
Vanavond de hele avond Elite gespeeld. Een korte opsomming wat ik allemaal (niet) gedaan heb.

- begonnen met het kijken van alle tutorials tot aan de advanced. Zodat ik weet hoe alles gedaan moet worden enzo.

Toen het volgende... zo wat gaan we doen. Laten we eens wat gaan minen.... ok nice. In Mawson Dock is geen mining laser te krijgen of ik doe iets verkeerd. We gaan dus niet minen vandaag. Met andere woorden. Hoe pleur ik een mining laser op mijn schip. Kan ik die alleen maar ergens erop zetten waar ze hem ook verkopen? En hoe vind ik zoon locatie.
Module aanklikken hier, en je huidige lokatie en hij laat de dichtstbijzijnde stations zien die hem hebben: https://eddb.io/station

Ik moet inderdaad zeggen dat dit een beetje dom is gedaan qua gameplay. Zonder externe tools kom je nergens en blijf je eindeloos zoeken :( Alles verandert ook steeds. Daarom zie je wanneer het voor het laatst is geindexeerd. Veel spelers draaien een programma dat automatisch dit soort dingen update namelijk.

Maar ik heb me ook altijd al afgevraagd hoe ze nou eigenlijk willen dat je dit doet als speler. Het kan toch de bedoeling niet zijn dat je externe tools moet gebruiken om vooruit te komen in de game. Echter is dat de enige serieuze mogelijkheid. Ik vind het ook een heel zwak punt aan E:D. Ook is het vanuit de 'lore' bezien bijzonder raar dat je wel met de lichtsnelheid door het heelal kan sjezen en realtime berichten sturen naar missiegevers waar die ook zijn. Maar niet even realtime checken waar de beste koers is voor void opals :? Nee, je moet er helemaal naartoe vliegen en nog docken ook. Slaat nergens op. Ze hebben op een gegeven moment wel 'buy trade data' toegevoegd maar daar zitten weer geen modules in enzo.

Het is wel te doen hoor, met al die externe tools. Prima zelfs. Maar het voelt een beetje 'cheaterig' aan. En handig is anders, vooral als je in VR speelt omdat je dan geen webbrowser kan openen.

Je hebt nog veel meer andere tools ook. Binnen eddb.io heb je verschillende modules, check maar. Je hebt ook nog https://coriolis.io om je schip te minmaxen. En nog veel meer. Volgens mij heeft de startpost wel een overzicht.
Dan maar een missie doen. Laten we fruit en vegetables gaan halen en maar Dromi brengen. Ja dat gaan we doen.... shit. Alles afgestruind maar ik weet nog steeds niet waar ze fruit en vegetables verkopen. Kan ik dit ergens zien?
Exact diezelfde site hierboven :) Al kan je in dit geval beter de commodity view gebruiken: https://eddb.io/commodity/18 . En hetzelfde verhaal geldt, echter is wel in 'agricultural' systemen natuurlijk de kans het hoogst dat je ze voor een goede prijs vindt.
Dan als laatste dacht ik maar een makkelijke missie accepteren. In Dromi op zoek gaan naar een encryptyd data file. Op een gegeven moment had ik de file gevonden bij de nav beacon. Maar hoe lees je zoiets uit? Rond dat object lag allemaal spul in de ruimte. Ik dacht ga dat maar verzamelen dat zal de missie dan wel zijn en anders verkoop ik het wel. Uiteindelijk de missie niet gehaald en ook het spul op de een of andere manier niet kunnen verkopen. Het zit wel in de inventory van het schip maar er staat bv 3/100. Moet ik er dan nog 97 vinden voor ik er iets mee kan? En kost me dit ruimte in de cargo bay?
Missies zijn inderdaad de beste manier om vooruit te komen. Met traden a la elite 1984 is het wel mogelijk maar het is een hele grind in het begin, tenzij je (alweer) externe tools gebruikt om optimale trade routes te vinden.

Die datafiles krijg je volgens mij als je scant. Andere missiedingen moet je oppakken met je fuelscoop. Data kost je geen inventory in de cargo bay maar wel heb je er een limiet van, zoals van alles.
Verder kan ik op d'r playstation geen group joinen. Daar moet je volgens mij voor uitgenodigd worden.
Ik zou de Tweakers discord joinen (vanaf je telefoon bijv), dan word je dit soort dingen zo bijgebracht. En kan je ook geinvite worden enzo. Zie de startpost.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 27-05-2021 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
In het begin moet je de fire groups nog instellen. Zowel in je schip als in je SRV kun je dit in het rechterpaneel vinden. Daar zit dan onder firegroups een "datascanner" etc. waar je dan een cijfer achter moet zetten door op het rondje te klikken. Helaas kun je maar twee knoppen per group aangeven en zou je bij de grotere schepen met meerdere wapens etc. meerdere groupen moeten aanmaken.
Heb je die group aangemaakt kun je dus met linker of rechtermuisknop zo`n datapoint scannen. Soms moet je iets verder naar achteren, want te dichtbij werkt niet altijd.

Alles is eigenlijk wel in het spel zelf terug te vinden, maar door de slecht doordachte UI is dat nagenoeg niet te doen. Het gebruik van externe tooltjes is daarvoor bijna een must. https://eddb.io is daar een van de gemakkelijkste voor. Zelf gebruik ik ook EDDiscovery voor exploren en EDEngineer voor verzamelen van materials voor engineering upgrades.

Kijk eens op https://www.edtutorials.c...ools-you-should-be-using/ voor meer tools.

Cargo is voor items die je koopt en verkoopt en items die je moet vervoeren voor missies.
Materials die je kunt vinden komen in een aparte storage en worden voor upgrades gebruikt. Ook kun je dan bijvoorbeeld ammo maken of je jumprange boosten.

Elk systeem heeft zijn eigen economie. Bij een agricultural station zul je meer voedsel enz. kunnen vinden en bij een Extraction bijvoorbeeld meer grondstoffen (metalen etc.). Ook hangen daar de modules vanaf welke er te krijgen zijn. Een boer zal bijvoorbeeld geen wapens kunnen maken maar wel graan of bier.
Beetje logisch nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Vandaag is er weer een grote update voor Odyssey. Ze hebben een hoop dingen aangepast. Ook heeft support mij uit het dropship gehaald en in mijn eigen schip gezet. Vanavond maar even kijken of ik daadwerkelijk weer kan inloggen en spelen.

https://forums.frontier.c...-odyssey-update-1.578613/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Met die Data Link Scanner moet je ook even niet vergeten je hardpoints te deployen, anders doet ie niks. Ik heb een kale plek op m'n hoofd van het krabben tijdens het mezelf afvragen waarom die scanner niks doet. :+

Je kunt met die fire groups overigens wel spelen; als je graag een Kill Warrant Scanner inzet kun je die op elke firegroup waar je wapens op hebt zetten zodat die altijd scant als je aan het vuren bent, en je dat nooit met de hand hoeft te doen. Tijdens het minen is het handig om je Collector Limpet Controller aan dezelfde fire group te koppelen als je mining laser zodat ze tijdens het minen altijd automatisch aangevuld worden (ze gaan iets van 10 minuten mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Cyphax schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:46:
Met die Data Link Scanner moet je ook even niet vergeten je hardpoints te deployen, anders doet ie niks. Ik heb een kale plek op m'n hoofd van het krabben tijdens het mezelf afvragen waarom die scanner niks doet. :+

Je kunt met die fire groups overigens wel spelen; als je graag een Kill Warrant Scanner inzet kun je die op elke firegroup waar je wapens op hebt zetten zodat die altijd scant als je aan het vuren bent, en je dat nooit met de hand hoeft te doen. Tijdens het minen is het handig om je Collector Limpet Controller aan dezelfde fire group te koppelen als je mining laser zodat ze tijdens het minen altijd automatisch aangevuld worden (ze gaan iets van 10 minuten mee).
ik gebruik die hele kill scanner niet meer. Als er een wanted is begin ik gewoon te schieten en ik ben er nog nooit voor gestraft. Ik begrijp dat eigenlijk niet maar ja. Wel natuuirlijk als ik perongeluk een niet wanted iemand raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
tw_gotcha schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:12:
[...]

ik gebruik die hele kill scanner niet meer. Als er een wanted is begin ik gewoon te schieten en ik ben er nog nooit voor gestraft. Ik begrijp dat eigenlijk niet maar ja. Wel natuuirlijk als ik perongeluk een niet wanted iemand raak.
Als je een extra scan doet, dan pikt hij ook eventuele andere bounties op en levert een kill dus meer credits op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tw_gotcha schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:12:
[...]

De Kill Warrant Scanner "kijkt" naar galaxy wide bounties. Als je een piraat uitschakelt krijg je standaard de bounty voor dat systeem. De Kill Warrant Scanner kan ook bounties vanuit andere systemen detecteren en die krijg je er dan bovenop. Ik weet niet hoeveel dat gemiddeld scheelt, misschien nu na die buff van een paar maanden terug? Keertje proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Soliest schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Als je een extra scan doet, dan pikt hij ook eventuele andere bounties op en levert een kill dus meer credits op.
hah, dat wist ik helemaal niet! ik ben kills aan het sparen om mhoger op te komen in combat en ik heb al zoveel credits, dus daar lette ik helemaal niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
tw_gotcha schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:20:
[...]

hah, dat wist ik helemaal niet! ik ben kills aan het sparen om mhoger op te komen cobat en ik heb al zoveel credits, dus daar lette ik helemaal niet op
Dus vanaf nu maar gewoon wel doen, dan gaat die combat rank ook weer een stuk sneller omhoog ;)
Ook worden dan eventueel niet wanted ships wel wanted en kun je die dus ook gaan afknallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Soliest schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Dus vanaf nu maar gewoon wel doen, dan gaat die combat rank ook weer een stuk sneller omhoog ;)
In tegenstelling tot de andere ranks (de "oude" althans) is combat niet gebaseerd op inkomen maar op kills, verrekend met het verschil tussen jouw rank en die van je tegenstander. Volgens mij gaat het niet sneller op dat punt. :)
Er is trouwens nog een ander nuttige feature aan de KWS: als je gaat bounty hunten in een Anarchy stelsel zijn al je tegenstanders altijd "clean", en moet je de KWS gebruiken om erachter te komen of er nog bounties op de NPC's zitten. Of iedereen neerschieten en hopen dat er bounties tussenzitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bedankt allemaal voor de info. Ik vind zoals sommige al aangeven de menu's een beetje lomp op de playstation.

Zo ook gisteren eens een route geplot naar Hip 87414. Dit is met een 9 jumps wel te doen. Maar ik dacht voor die trip nog wat missions te doen zodat ik met wat meer money die kant op kom en nog wat over heb indien ik gekillt wordt. Dacht kan dan beter wat in highsec rondvliegen.

Ik kreeg de geplotte route nog niet meer uit mijn "navigatie". Geen idee hoe ik die weer blanco maak. Eerste wat ik dus ga doen is gewoon die transport missies. Hier kan eigenlijk niets mis mee gaan. Als je maar genoeg cargo racks meeneemt.

Daarna nog wat tutorials en hoop daarna door te gaan naar the gathering.

Ben ik daar automatisch lid van indien ik missies begin te doen in die regio?

Of zijn er een soort van clan waar ik lid van moet worden? Er.moeten toch tweakers zijn die op de ps4/ps5 spelen lijkt mij haha

[ Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 27-05-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Oxigeon schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:51:
Of zijn er een soort van clan waar ik lid van moet worden? Er.moeten toch tweakers zijn die op de ps4/ps5 spelen lijkt mij haha
Jazeker! :*)
Maar ik heb het al even een week of wat niet aangeraakt, omdat het (voor mij) echt zoiets is waar je 'voor moet gaan zitten'.
Overigens zit ik nu ook een stevig eindje bij de bewoonde wereld vandaan omdat ik onderweg ben naar Sag. A
Ik hoop snel weer iets meer tijd te hebben en dan m'n reis te kunnen voortzetten. :)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Ghostley schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Jazeker! :*)
Maar ik heb het al even een week of wat niet aangeraakt, omdat het (voor mij) echt zoiets is waar je 'voor moet gaan zitten'.
Overigens zit ik nu ook een stevig eindje bij de bewoonde wereld vandaan omdat ik onderweg ben naar Sag. A
Ik hoop snel weer iets meer tijd te hebben en dan m'n reis te kunnen voortzetten. :)
En met dat exploren of "even" naar SagA+ vliegen kun je dus gemakkelijk af en toe tussendoor doen. Hoef je volgens mij helemaal niet voor te meoten gaan zitten ;) Geen tijdsdruk omdat die ene missie nog ingeleverd moet worden etc.. Wel heb ik vaak zo`n momentje van.. nog een jump dan.. en dan een systeem met 70 planeten tegenkomen die ik dan weer wil gaan scannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
Soliest schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:03:
[...]

En met dat exploren of "even" naar SagA+ vliegen kun je dus gemakkelijk af en toe tussendoor doen. Hoef je volgens mij helemaal niet voor te meoten gaan zitten ;) Geen tijdsdruk omdat die ene missie nog ingeleverd moet worden etc.. Wel heb ik vaak zo`n momentje van.. nog een jump dan.. en dan een systeem met 70 planeten tegenkomen die ik dan weer wil gaan scannen ;)
True! Maar omdat ik gewoon op de bank zit, met een hotas (die ik dus uit de kast moet pakken :P) en de stoel moet bijdraaien, etc. kost me dat allemaal even wat meer tijd.
En ik vind ook het exploren leuker als ik dat een fix aantal uren achter elkaar kan doen ipv. een half uurtje. ;)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
[b]Oxigeon in "[Multi] Elite:Dangerous - Deel 4"Oxigeon

Ik kreeg de geplotte route nog niet meer uit mijn "navigatie". Geen idee hoe ik die weer blanco maak. Eerste wat ik dus ga doen is gewoon die transport missies. Hier kan eigenlijk niets mis mee gaan. Als je maar genoeg cargo racks meeneemt.
niet helemaal zeker wat je bedoelt maar als je bij de PC op een lokatie klikt en vasthoudt wordt de route geplot en met dezefde handeling wis je die weer. Ik geloof dat ik ergens ook "delete route" heb zien staan op de map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Klopt, in de galaxy map heb je nu aan de rechter kant een optie Clear Route onder Route settings. (Odyssey)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Gisteren weer kunnen spelen. Ik weet niet of de patch heeft geholpen, daar een supportmedewerker mijn char handmatig terug in mijn schip heeft gezet. Gelukkig na 5 dagen weer kunnen gamen zonder crashes.
Performance is ietsje beter, maar nog niet super. Belichting is vaak mooi, maar er zitten nog erg veel glitches in. Zo zag ik onderstaande luchten pas als ik in de dampkring zat. Erboven was de belichting en de kleurstelling totaaaal anders.
Maar goed, ben allang blij dat ik weer kan spelen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApbuWoP1PqaqInszgupjVbnEsUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvD9BxIlJgitbjlVCHbKGOdy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Soliest schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:33:
Klopt, in de galaxy map heb je nu aan de rechter kant een optie Clear Route onder Route settings. (Odyssey)
Ik speel op ps5 en dus nog geen odyssey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:33:
[...]

Ik speel op ps5 en dus nog geen odyssey
Het knopje om de route te annuleren vind je als je het einddoel van je route selecteert:
Afbeeldingslocatie: https://steamsplay.com/wp-content/uploads/2021/04/Elite-Dangerous-Quick-Guide-to-Empire-Rank-Grinding-steamsplay-com.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Cyphax schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Het knopje om de route te annuleren vind je als je het einddoel van je route selecteert:
[Afbeelding]
Dat knopje had ik dus 1x gevonden maar kwam de keren erna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
voor het eerst wat dagen gespeeld sinds de Freebie bij EpicGameStore enige tijd geleden, een stuk interessanter dan mijn uitstapje naar EVE destijds, voorlopig nog zonder de laatste DLC.

voorlopig aan het rondprutsen in Solo, zijn er plekken beschikbaar in de "Private" groep?

bij sommige dingen begint het kwartje enigsinds te vallen, enige wat ik niet snap is dat ik bij bepaalde FSD exits veel dichter bij de ster uitkom (en gelijk overheat etc. kost nog al wat moeite om hier weer "uit" te komen. (iets met high gravity bodies ofzo? weet niet meer precies waar het precies gebeurde, maar let nu wel met enige argwaan op het rechterpaneel waar dus STAR: Yellow etc. vermeld staat)

ASP Explorer met de meeste core internals op A-rated . (indien relevant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Zephyr schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:48:
... enige wat ik niet snap is dat ik bij bepaalde FSD exits veel dichter bij de ster uitkom (en gelijk overheat etc. kost nog al wat moeite om hier weer "uit" te komen. (iets met high gravity bodies ofzo? weet niet meer precies waar het precies gebeurde, maar let nu wel met enige argwaan op het rechterpaneel waar dus STAR: Yellow etc. vermeld staat) ...
Heeft met ster typer te maken en body size. Sommige sterren zijn vele malen groter dan anderen en zit je dus dichter bij als je uit de jump komt. Andere zijn warmer en overheaten dus sneller je schip.
Nu heb ik dat de afgelopen jaren en na 10duizenden jumps eigenlijk niet meegemaakt. Alleen bij white dwarfs is het oppassen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zephyr schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:48:
voor het eerst wat dagen gespeeld sinds de Freebie bij EpicGameStore enige tijd geleden, een stuk interessanter dan mijn uitstapje naar EVE destijds, voorlopig nog zonder de laatste DLC.

voorlopig aan het rondprutsen in Solo, zijn er plekken beschikbaar in de "Private" groep?

bij sommige dingen begint het kwartje enigsinds te vallen, enige wat ik niet snap is dat ik bij bepaalde FSD exits veel dichter bij de ster uitkom (en gelijk overheat etc. kost nog al wat moeite om hier weer "uit" te komen. (iets met high gravity bodies ofzo? weet niet meer precies waar het precies gebeurde, maar let nu wel met enige argwaan op het rechterpaneel waar dus STAR: Yellow etc. vermeld staat)

ASP Explorer met de meeste core internals op A-rated . (indien relevant)
Je A-rated Power Plant zorgt ervoor dat ie redelijk koel blijft. Op het moment dat je naar een andere ster springt staat kort rechtsboven in beeld welk type dat is. Dat is wel handig om te weten.

Wat ik altijd doe is op het moment dat de jump begint throttle op 0 zetten, zodat je ook bij aankomst niet gelijk volautomatisch je dood tegemoet racet. Dat kan je ook tijdens het jumpen doen (het laadscherm zeg maar), dan luistert ie ook naar de controls. :)
Als je dat doet kom je nooit zo dicht bij dat je gelijk aan de warmte moet denken. Alleen bij de witte dwerg moet je iets meer oppassen omdat je daar zo vlakbij terechtkomt. :)

Wat niet gevaarlijk is maar wel de moeite van het bezoeken: zwarte gaten. Vooral het supermassieve zwart in het midden van de Melkweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteravond "eventjes" wat missies doen was mijn idee. Moes wat medicijnen en enhancers van Dromi naar Matet brengen. 1 jump is dat.

Ik de 2 missies gestart die beide van dromi naar matet gaan. Dit zijn dus 2 missies voor ee prijs van 1. Heb de spullen gekocht op de market en ben vertrokken. Eenmaal aangekomen bleek ik de spullen in te kunnen leveren.

Dan maar weer terug naar Dromi. Probleem leek te zijn dat ik de producten niet hoefde te kopen maar ze gewoon via de missie zelf kan toevoegen aan mijn schip. Na dit gedaan te hebben ben ik weer terug gevlogen richting Matet en heb daar de goederen ingeleverd. Wat een missie leek van een kwartiertje werd toch alweer snel een drie kwartiertje haha. Maarja we zijn weer wat wijzer geworden.

Nu we weten hoe die werken kan ik me toch weer eens op de mining gaan focussen of de missies waar je een pirate moet neerhalen. Met de mining missies moet je de ores ook uit een specifiek systeem halen toch? Kun je een rots onderzoeken om te kijken welke ores eraf springen? Of is dit pure willekeur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:17:
Wat een missie leek van een kwartiertje werd toch alweer snel een drie kwartiertje haha. Maarja we zijn weer wat wijzer geworden.
Dat is herkenbaar :D
De eerste keren duren bij mij ook vaak lang. De eerste keer dat ik een blueprint van een Guardian site scande duurde 2 uur. Na een paar keer is dat iets van 10 minuten. :)
Nu we weten hoe die werken kan ik me toch weer eens op de mining gaan focussen of de missies waar je een pirate moet neerhalen. Met de mining missies moet je de ores ook uit een specifiek systeem halen toch? Kun je een rots onderzoeken om te kijken welke ores eraf springen? Of is dit pure willekeur?
Er zijn verschillende soorten mining. De eenvoudigste is laser mining, en Platinum brengt vrij veel op. :)

Je hebt nodig:
- Mining Lasers (Hard points)
- Collector Limpet Controller (Optional Internal)
- Prospector Limpet Controller (Optional Internal)
- Detailed Surface Scanner (Optional Internal)
- Refinery (Optional Internal)

Het proces is als volgt:
- Vul je cargo met limpets. Helemaal vullen.
- Zoek een plek (handig: https://edtools.cc/miner)
- Scan de ring(en) met de Detailed Surface Scanner zodat je de hotspots vindt. Die kan je gewoon selecteren als reisdoel.
- Ga naar het midden van de hotspot,
- (Wacht even eventuele piraten af die je zullen scannen, en met rust zullen laten als je alleen maar Limpets bij je hebt. Ze gaan vervolgens weg.)
- Schiet een Prospector limpet richting een asteroide (willekeurig). Je krijgt nadat dat ding landt te zien wat je uit die asteroide kan halen. Zit er Platinum bij? Volgende stap
- Zorg dat je zoveel mogelijk collector limpets actief hebt
- Deploy Cargo Scoop
- Laseren maar! Moet je vrij dicht op de asteroide doen.

De collector limpets halen alle fragments op, en die komen in je Refinery terecht, die dan dat omzet in tonnen spul dat je kan verkopen.

Tips:
- Neem het kleinst mogelijke D-rated Shield mee. Dan beschadig je niet steeds je schip als je tegen asteroides botst :+
- Selecteer altijd de planeet waar de ring omheen is tijdens het minen, anders raak je uiteindelijk in de war omdat je overal om je heen asteroides ziet :)
- Hou je collector limpets in de gaten: ze gaan maar tijdig mee.
- Als je een collector limpet deployet, zorg dat je dan niet iets hebt geselecteerd wat zo'n limpet kan oppikken. Als je dat wel doet, dan haalt de limpet alleen dat op, en is daarna "op". Als je niet iets geselecteerd hebt gaan ze in "ik haal alles op" mode en zijn ze autonoom voor zolang ze mee gaan (dat hangt weer af van de Collector Limpet Controller die je koopt)
- Vergeet je limpets niet!
- Je kunt nog een paar ton extra meenemen door de bins van de refinery aan het eind ook nog te vullen. Zodra je het verkoopt krijg je die nog er achteraan. :)
- Als je limpets botsen met een asteroide overleven ze dat niet. Probeer zo voor de asteroide te gaan hangen qua rotatie dat je dat voorkomt. :)
- Je limpets pakken alles op: als je alleen platinum wil moet je de rest van de fragments blacklisten. Dat kan je doen door ze te selecteren (Contact tab in het linker paneel) en dan te blacklisten.
- Als je cargo vol zit en je hebt nog limpets, dan kan je die limpets dumpen om ruimte te maken.

Een Cobra Mk3 is een goed schip om dit mee te beginnen. Een Adder is een goedkoper alternatief maar daar past aanzienlijk minder in. :)

Zoiets zou je kunnen proberen te maken: https://edsy.org/#/L=F200...4y60003w000Ys005v2002jw00 kost ongeveer 1,33M credits, maar die verdien je dubbel en dwars terug met 1 trip, 20t platinum.
Daar is natuurlijk vanallles aan te veranderen; modules die C-rated zijn kun je vervangen door duurdere A-rated modules (Frame Shift Drive als eerst upgraden voor veel langere jump range), en als je dan een paar keer heen en weer bent geweest en je hebt er nog niet genoeg van, dan gaat het natuurlijk allemaal veel sneller in een Asp Explorer die in alles een maat groter is.
(En daarna een Python, gaat het met 192t per keer!)

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 29-05-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Cyphax schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:54:
[...]

Dat is herkenbaar :D
De eerste keren duren bij mij ook vaak lang. De eerste keer dat ik een blueprint van een Guardian site scande duurde 2 uur. Na een paar keer is dat iets van 10 minuten. :)

[...]

Er zijn verschillende soorten mining. De eenvoudigste is laser mining, en Platinum brengt vrij veel op. :)

Je hebt nodig:
- Mining Lasers (Hard points)
- Collector Limpet Controller (Optional Internal)
- Prospector Limpet Controller (Optional Internal)
- Detailed Surface Scanner (Optional Internal)
- Refinery (Optional Internal)

Het proces is als volgt:
- Vul je cargo met limpets. Helemaal vullen.
- Zoek een plek (handig: https://edtools.cc/miner)
- Scan de ring(en) met de Detailed Surface Scanner zodat je de hotspots vindt. Die kan je gewoon selecteren als reisdoel.
- Ga naar het midden van de hotspot,
- (Wacht even eventuele piraten af die je zullen scannen, en met rust zullen laten als je alleen maar Limpets bij je hebt. Ze gaan vervolgens weg.)
- Schiet een Prospector limpet richting een asteroide (willekeurig). Je krijgt nadat dat ding landt te zien wat je uit die asteroide kan halen. Zit er Platinum bij? Volgende stap
- Zorg dat je zoveel mogelijk collector limpets actief hebt
- Deploy Cargo Scoop
- Laseren maar! Moet je vrij dicht op de asteroide doen.

De collector limpets halen alle fragments op, en die komen in je Refinery terecht, die dan dat omzet in tonnen spul dat je kan verkopen.

Tips:
- Neem het kleinst mogelijke D-rated Shield mee. Dan beschadig je niet steeds je schip als je tegen asteroides botst :+
- Selecteer altijd de planeet waar de ring omheen is tijdens het minen, anders raak je uiteindelijk in de war omdat je overal om je heen asteroides ziet :)
- Hou je collector limpets in de gaten: ze gaan maar tijdig mee.
- Als je een collector limpet deployet, zorg dat je dan niet iets hebt geselecteerd wat zo'n limpet kan oppikken. Als je dat wel doet, dan haalt de limpet alleen dat op, en is daarna "op". Als je niet iets geselecteerd hebt gaan ze in "ik haal alles op" mode en zijn ze autonoom voor zolang ze mee gaan (dat hangt weer af van de Collector Limpet Controller die je koopt)
- Vergeet je limpets niet!
- Je kunt nog een paar ton extra meenemen door de bins van de refinery aan het eind ook nog te vullen. Zodra je het verkoopt krijg je die nog er achteraan. :)
- Als je limpets botsen met een asteroide overleven ze dat niet. Probeer zo voor de asteroide te gaan hangen qua rotatie dat je dat voorkomt. :)
- Je limpets pakken alles op: als je alleen platinum wil moet je de rest van de fragments blacklisten. Dat kan je doen door ze te selecteren (Contact tab in het linker paneel) en dan te blacklisten.
- Als je cargo vol zit en je hebt nog limpets, dan kan je die limpets dumpen om ruimte te maken.

Een Cobra Mk3 is een goed schip om dit mee te beginnen. Een Adder is een goedkoper alternatief maar daar past aanzienlijk minder in. :)

Zoiets zou je kunnen proberen te maken: https://edsy.org/#/L=F200...4y60003w000Ys005v2002jw00 kost ongeveer 1,33M credits, maar die verdien je dubbel en dwars terug met 1 trip, 20t platinum.
Daar is natuurlijk vanallles aan te veranderen; modules die C-rated zijn kun je vervangen door duurdere A-rated modules (Frame Shift Drive als eerst upgraden voor veel langere jump range), en als je dan een paar keer heen en weer bent geweest en je hebt er nog niet genoeg van, dan gaat het natuurlijk allemaal veel sneller in een Asp Explorer die in alles een maat groter is.
(En daarna een Python, gaat het met 192t per keer!)
Bedankt voor de info. 1.5 miljoen is op dit.moment nog te veel. Vlieg nu rond in een adder. Dus daar doe ik het allemaal even mee tot ik meer kan investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Bedankt voor de info. 1.5 miljoen is op dit.moment nog te veel. Vlieg nu rond in een adder. Dus daar doe ik het allemaal even mee tot ik meer kan investeren.
Je kunt dit grapje ook uithalen met jouw Adder natuurlijk. :)
https://edsy.org/#/L=Ff00...0Ys007OW005v2004wY002jw00 voor een vergelijkbare mining outfit voor je Adder. Ik heb de Core Internals gemiddeld even C-rated genomen, maar je hoeft die modules die je nu hebt op zich niet te upgraden. Kijk even naar de componenten die je nog niet hebt. 1 trip met deze gevulde Adder, en die 1,5M credits zijn al van jou! :)

Credits zijn de makkelijkst te vergaren resource in de game. Een miljoen lijkt nu nog veel, maar dat gaat heel rap veranderen!

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 29-05-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Cyphax schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Je kunt dit grapje ook uithalen met jouw Adder natuurlijk. :)
https://edsy.org/#/L=Ff00...0Ys007OW005v2004wY002jw00 voor een vergelijkbare mining outfit voor je Adder. Ik heb de Core Internals gemiddeld even C-rated genomen, maar je hoeft die modules die je nu hebt op zich niet te upgraden. Kijk even naar de componenten die je nog niet hebt. 1 trip met deze gevulde Adder, en die 1,5M credits zijn al van jou! :)

Credits zijn de makkelijkst te vergaren resource in de game. Een miljoen lijkt nu nog veel, maar dat gaat heel rap veranderen!
Thanks. Weer meer info wat belangrijk is haha. Wat betreft het springen naar een ander systeem snap ik het wel. Maar zodra ik naar een andere planeet binnen het systeem moet???? Of althans. Zo noem je dat volgens mij het die planeet zit bijvoorbeeld 27Ls van je af gaat het vaak mis. Vaak vlieg ik die planeet met een rotgang voorbij. Hoe zorg ik ervoor dat ik juist bij die planeet uit kom. Is hier een foefje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

tw_gotcha schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Ik heb dat eerlijk gezegd niet (3060ti met een 1440p monitor), geen FPS problemen, alles op ultra.
Wat voor framerate hebben we het dan over? Voorheen speelde ik >120FPS op ultra met 1.5x render scale en EDFX @ 2560x1440. (effectief dus 3840x2160 [4K])

Tijdens de alpha (Phase 2 was de laatste welke ik nog gespeeld heb) was daar op 1x render scale zonder EDFX maximaal zo'n 80 van over in schepen, en maximaal 50 te voet. Gemiddelde framerates, zeker rond stations, lagen echter beduidend lager en waren merkbaar stuttery.

Ook met een 3060 Ti, m'n CPU (2600x) zat uit z'n neus te vreten.

ED is absoluut niet het toppunt van graphics, en is dat ook nooit geweest, maar was prima in staat mooie plaatjes neer te zetten bij heerlijk hoge/soepele framerates zelfs op erg matige hardware. Het spel is (at best) nu nog maar half zo performant maar ziet er nauwelijks beter uit met de nieuwe planet renderer en lighting engine. (Naar mijn mening op veel plekken zelfs slechter, schepen zijn veel te donker geworden)

Bedenk je verder dat een 3060Ti ver boven gemiddeld is. De meeste mensen zitten op 1050Ti/1060 niveau.

Edit: En dan heb ik VR nog niet eens geprobeerd, dat was heerlijk soepel bij Horizons, maar zal op de gok genomen onspeelbaar zijn geworden in Odyssey. ;(

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 29-05-2021 14:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:46:
[...]

Thanks. Weer meer info wat belangrijk is haha. Wat betreft het springen naar een ander systeem snap ik het wel. Maar zodra ik naar een andere planeet binnen het systeem moet???? Of althans. Zo noem je dat volgens mij het die planeet zit bijvoorbeeld 27Ls van je af gaat het vaak mis. Vaak vlieg ik die planeet met een rotgang voorbij. Hoe zorg ik ervoor dat ik juist bij die planeet uit kom. Is hier een foefje voor?
Jazeker, daar zijn twee foefjes voor. Met de hand: hou de tijd tot je doel in de gaten. Dat wordt steeds lager. Als dat een seconde of 7 is, zet je je throttle op ongeveer 75%, zo dat het ongeveer 6 of 7 seconden blijft. Op het moment dat dat stabiel 7 seconden is hoef je je throttle helemaal niet meer aan te raken en voorkom je deze loop of shame. :)
Deze leuke video legt het ook uit, met visuals erbij is natuurlijk makkelijker te volgen:

Het tweede foefje is de Supercruise Assist, die heb je of moet je kopen (ik weet niet zeker of je die standaard bij een schip krijgt), en die doet dit eigenlijk voor je. Heb ik nooit gebruikt, ik heb het met de hand aangeleerd (die assists zijn er nog niet zo vreselijk lang :))
Beste is om het met de hand te doen imho, in elk geval totdat je het allemaal wel gelooft en lui wordt. :P
D4NG3R schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:56:
[...]
Edit: En dan heb ik VR nog niet eens geprobeerd, dat was heerlijk soepel bij Horizons, maar zal op de gok genomen onspeelbaar zijn geworden in Odyssey. ;(
Ik heb het nog niet aangedurfd maar er zijn wel wat Youtubers die het geprobeerd hebben en die lage framerates zijn wel een behoorlijk probleem. Misschien lukt het net met VR low wellicht? De patch van gisteren zou de performance wel kunnen verbeteren.

Gelukkig is de rendering een van de door FDev erkende issues die daadwerkelijk op de todo-list staan.. ik hoop maar dat ze er genoeg uit weten te persen. We hebben 1 geluk: ze willen de game op de vorige generaties consoles uitbrengen, dus ze zullen er wel hard mee aan de slag moeten. Als ze het voor elkaar krijgen Odyssey fatsoenlijk op een PS4 te laten draaien, dan is misschien de performance weer op niveau waarop VR fatsoenlijk gaat.
Vrijdag laten delen ze de roadmap met ons.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyphax op 29-05-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zojuist ook weer even gespeeld. Een missie waar ik wat data op de boordcomputer krijg en dat mag gaan afleveren op een station.

Kom ik er net voor ik er ben achter dat dit een station op een planeet is. Hoe werkt het landen hierop? Gewoon rechtstreeks ernaartoe vliegen of echt via de orbit rondjes vliegen over de planeet en dan ergens laden. De autopilot deed het niet voor mij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:03:
Zojuist ook weer even gespeeld. Een missie waar ik wat data op de boordcomputer krijg en dat mag gaan afleveren op een station.

Kom ik er net voor ik er ben achter dat dit een station op een planeet is. Hoe werkt het landen hierop? Gewoon rechtstreeks ernaartoe vliegen of echt via de orbit rondjes vliegen over de planeet en dan ergens laden. De autopilot deed het niet voor mij haha
In principe gewoon op af vliegen, ik vond het redelijk voor zich spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Ik heb gisteren een half uurtje kunnen spelen (vriendin liet me niet los :P ) en was wel echt onder de indruk. De instellingen staan niet op z'n hoogst maar met mijn GTX1080 liep het prima, in ieder geval beter dan tijdens de alpha.

Er zijn natuurlijk wel wat patches geweest, het is erg jammer dat er zoveel mensen zijn die problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
EliteGhost schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:44:
Ik heb gisteren een half uurtje kunnen spelen (vriendin liet me niet los :P ) en was wel echt onder de indruk. De instellingen staan niet op z'n hoogst maar met mijn GTX1080 liep het prima, in ieder geval beter dan tijdens de alpha.

Er zijn natuurlijk wel wat patches geweest, het is erg jammer dat er zoveel mensen zijn die problemen hebben.
Het probleem is dat er teveel verschillen zijn per sessie/planeet. Er zijn inderdaad erg veel mooie dingen bijgekomen, maar er zijn ook heel veel dingen stuk. Ook het feit dat er veel dingen die in vorige versie gemaakt waren nu weer stuk zijn, helpt Frontier niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Soliest schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Het probleem is dat er teveel verschillen zijn per sessie/planeet. Er zijn inderdaad erg veel mooie dingen bijgekomen, maar er zijn ook heel veel dingen stuk. Ook het feit dat er veel dingen die in vorige versie gemaakt waren nu weer stuk zijn, helpt Frontier niet echt.
Ah, ja met een 30 minuten rondstruinen heb ik niet bepaald een volledig beeld van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Cyphax schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:10:
[...]

In principe gewoon op af vliegen, ik vond het redelijk voor zich spreken. :)
[YouTube: Elite: Dangerous Horizons - My First Planetary Landing]
Hop, en gelukt... kan ik eigenlijk op elke willekeurige planeet landen en dan met een lander daarop gaan rondrijden?

Neem aan dat ik dan zoon hangar op mijn schip moet zetten en ook een maanlander moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Hop, en gelukt... kan ik eigenlijk op elke willekeurige planeet landen en dan met een lander daarop gaan rondrijden?

Neem aan dat ik dan zoon hangar op mijn schip moet zetten en ook een maanlander moet kopen?
Landen kan niet op alle planeten. Je kunt in de system map zien welke planeten landable zijn, daar staat een blauwe cirkel omheen (soms met uitstekende streepjes, dan is er ook iets van een settlement). In het linker paneel staat het ook erbij als je een planeet selecteert.

Wat in elk geval niet kan is Earth Like Worlds, Water Worlds, en dingen als gasgiganten en zwarte gaten. :+

Als je Odyssey niet hebt gaat het altijd om planeten zonder een atmosfeer. Met Odyssey hebben ze daar naast de space legs planeten met een dunne atmosfeer aan toegevoegd (maar nog steeds niet iets vergelijkbaars met de aarde ofzo).

Inderdaad een Planetary Vehicle Hangar kopen en daarna een SRV (niet vergeten, los aanschaffen), als je dan kan landen op een planeet kan je er ook wel rondcrossen in de SRV (of vliegen, het ding heeft thrusters) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik zal weer eens posten na bijna een jaar afwezig te zijn geweest, niet alleen van E:D, maar van eigenlijk alles.

Laat ik dus maar beginnen met een tweetal vragen (heb er wel 20, maar die andere 18 vindt ik zelf wel weer uit).

1. E:D Oddysey.... Ik heb een E:D met Lifetime Season Pass (alle DLC's).
Toen ik een paar weken terug weer eens inlogde ging hij de update draaien van Odyssey, maar chrashde tijdens of net na de installatie, resultaat, ik heb géén Odyssey, en er staat nu gewoon glashard dat ik hem moet kopen..... is dit een bekend probleem, of moet ik maar even een ticket bij Frontier aanmaken?

2. Ik heb het idee dat op een of andere manier het spel een stuk zwaarder is geworden (qua systeem specs) terwijl ik dus geen (of een halve) Odyssey heb draaien, zijn er verder nog veel grafische upgrades geweest? (of bugged Odyssey me, of is mijn eigen systeem gewoon zo traag geworden?)
Wat betreft dat laatste gaat het iig goed komen, net mijn PostNL mailtje gekregen voor mijn laatste onderdelen, dus vanaf morgen, oke, waarschijnlijk overmorgen, morgen bouwen/testen/overclocken... hoop ik toch ook weer beetje normaal te kunnen spelen...
Oude systeem: inventaris: HTPC/Game SFF Nieuwe systeem: inventaris: Game PC 2021 En ja, zonder betere videokaart, want ik heb het zelfs 2ehands geprobeerd, maar niemand wil verkopen voor ook maar een beetje zinnige prijs. maar aangezien mijn CPU continu op 100% op beide Core's liep te blazen, moest het basissysteem echt vervangen worden, en de GB GTX1070TI lijkt behoorlijk wat speelruimte te hebben qua overclock, dus probeer ik het daar nog maar een tijdje mee te doen.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
@zion
Ik zou eerst E:D een keer opnieuw installeren, als ie halverwege afgebroken is zou het misschien kunnen dat sommige files wel en andere niet geupdate zijn.
Horizons zou hetzelfde moeten draaien als vorig jaar. Misschien een ander symptoom van die halve upgrade.
Die 1070ti zou snel zat moeten zijn, FDev moet de boel gewoon optimaliseren. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
zion schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:34:
...

1. E:D Oddysey.... Ik heb een E:D met Lifetime Season Pass (alle DLC's).
..., of moet ik maar even een ticket bij Frontier aanmaken?

2. ... zijn er verder nog veel grafische upgrades geweest?...
1. Ik zou hem een keer opnieuw installeren of in ieder geval de nieuwste launcher van de site af halen. Er is ook een optie in de launcher om de files te controleren. Vastlopers tijdens de installatie is nooit goed, dus gewoon opnieuw doen.

2. Ja, er zijn in Horisons maar zeer zeker ook in Odyssey een aantal grafische updates geweest. Horisons draaide nog wel redelijk goed op de meeste systemen, maar Odyssey is in de huidige staat niet optimaal en belast de meeste systemen te veel. Mocht je wat dingen handmatig hebben aangepast in de gfx override bestanden, dan zou ik die ook weer even terug zetten naar het origineel.

Als je Elite op een nieuwe pc/setup gaat installeren, vergeet dan niet dat een hoop log bestanden op de pc bewaard worden. Zet je die niet over, dan kun je op de andere pc/installatie bepaalde dingen niet meer zien. Welke systemen je bent geweest bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
Cyphax schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:38:
[...]

Wat ik altijd doe is op het moment dat de jump begint throttle op 0 zetten, zodat je ook bij aankomst niet gelijk volautomatisch je dood tegemoet racet.
thanks! had inderdaad het idee dat geen enkele input zou werken tijdens die frameshift jump

momenteel aan het pendelen tussen Robigo Mining Outpost en Sothis - Sirius tourist beacon (voorlopig alleen + reputation rewards , net voorbij friendly en begin al wel interessante bedragen te zien. nog wel wat twijfels over die zgn "illegal passenger" volgens mij gaat het bij toeval steeds goed, en wordt ik niet gescand ofzo :+

de meeste "get rich quick schemes" nu wel gehad denk ik:
- Deep Core Mining (best wel vet, alleen het scanwerk gaat me niet goed af qua identificeren etc.)
- Road to Riches (via de edtools.cc site)

nu nog wat spacetrucking met een groter ship, maar eerst wat verder grinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Soliest schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:50:
[...]

1. Ik zou hem een keer opnieuw installeren of in ieder geval de nieuwste launcher van de site af halen. Er is ook een optie in de launcher om de files te controleren. Vastlopers tijdens de installatie is nooit goed, dus gewoon opnieuw doen.

2. Ja, er zijn in Horisons maar zeer zeker ook in Odyssey een aantal grafische updates geweest. Horisons draaide nog wel redelijk goed op de meeste systemen, maar Odyssey is in de huidige staat niet optimaal en belast de meeste systemen te veel. Mocht je wat dingen handmatig hebben aangepast in de gfx override bestanden, dan zou ik die ook weer even terug zetten naar het origineel.

Als je Elite op een nieuwe pc/setup gaat installeren, vergeet dan niet dat een hoop log bestanden op de pc bewaard worden. Zet je die niet over, dan kun je op de andere pc/installatie bepaalde dingen niet meer zien. Welke systemen je bent geweest bijvoorbeeld.
Ja het opnieuw installeren gaat dus geforceerd sowieso gebeuren, en ik heb alles al zo ingesteld dat het allemaal naar custom folders gaat (dus niet naar C:\Data (hidden)\users\zion\elite\huppeldepup, maar gewoon naar D:\Games\Elite\Huppeldepup) ;)

Ik ben ook wel benieuwd hoever ik met de GTX1070TI ga komen, in mijn oude zeer slecht geventileerde met een crappy CM V450 Mini-ITX HTPC Case, kwam hij zonder te zweten (@69°C) iig op 1950Mhz GPU/8500Mhz MEM, maar dan piekt hij wel naar de 225W, dus verder kon niet met een CM-V450 uit 2014 ;). Met de nieuwe setup is er wel iets meer ruimte, en ik was al niet ontevreden over deze OC, van 71FPS naar 87FPS avg. onder Unigine Heaven (Custom: 3440*1440) -2,5 uur stable.

Heb ondertussen wel héél veel zin om weer eens een paar uurtjes daagjes te kunnen vliegen....

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Cyphax schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:38:
Wat ik altijd doe is op het moment dat de jump begint throttle op 0 zetten, zodat je ook bij aankomst niet gelijk volautomatisch je dood tegemoet racet. Dat kan je ook tijdens het jumpen doen (het laadscherm zeg maar), dan luistert ie ook naar de controls. :)
Als je dat doet kom je nooit zo dicht bij dat je gelijk aan de warmte moet denken. Alleen bij de witte dwerg moet je iets meer oppassen omdat je daar zo vlakbij terechtkomt. :)
De hele reden dat ik dat ding er altijd onmiddelijk uitsloop is juist omdat je anders de hele tijd stopt als je uit hyperspace komt, wie wil dat nou? Een White Dwarf of een Pulsar zie je toch al super duidelijk halverwege je jump, dus dan kan je altijd nog op welke hotkey je ook hebt voor Throttle = 0 (of -100 als je in een wat zwak schip zit* :+) rammen...
*Denk ik, nog nooit geprbeerd eigenlijk, maar als 0 werkt zou theoretisch -100 ook moeten werken lijkt me :?
En het zou ook moeten werken om niet tegen planeten aan te vliegen omdat hij dan ook automatisch stopt, ik kan uit ervaring vertellen dat dat niet werkt :+ (tenminste een jaar geleden nog niet)

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 31-05-2021 15:33 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Cyphax schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:02:
[...]

Jazeker, daar zijn twee foefjes voor. Met de hand: hou de tijd tot je doel in de gaten. Dat wordt steeds lager. Als dat een seconde of 7 is, zet je je throttle op ongeveer 75%, zo dat het ongeveer 6 of 7 seconden blijft. Op het moment dat dat stabiel 7 seconden is hoef je je throttle helemaal niet meer aan te raken en voorkom je deze loop of shame. :)
Als aanvulling: je kunt een snelkoppeling voorv 75% aanmaken. Wachten tot 7 seconden: BAM! en je komt goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
zion schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:31:
[...]

De hele reden dat ik dat ding er altijd onmiddelijk uitsloop is juist omdat je anders de hele tijd stopt als je uit hyperspace komt, wie wil dat nou? Een White Dwarf of een Pulsar zie je toch al super duidelijk halverwege je jump, dus dan kan je altijd nog op welke hotkey je ook hebt voor Throttle = 0 (of -100 als je in een wat zwak schip zit* :+) rammen...
*Denk ik, nog nooit geprbeerd eigenlijk, maar als 0 werkt zou theoretisch -100 ook moeten werken lijkt me :?
En het zou ook moeten werken om niet tegen planeten aan te vliegen omdat hij dan ook automatisch stopt, ik kan uit ervaring vertellen dat dat niet werkt :+ (tenminste een jaar geleden nog niet)
Ik heb nog weleens de neiging om terug te moeten alt-tabben naar de game... en dan ga je dat vanzelf doen voor om te voorkomen dat je de aankomende ster van te dichtbij bekijkt, als je pas na aankomst terug switcht naar de game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Cyphax schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Ik heb nog weleens de neiging om terug te moeten alt-tabben naar de game... en dan ga je dat vanzelf doen voor om te voorkomen dat je de aankomende ster van te dichtbij bekijkt, als je pas na aankomst terug switcht naar de game :P
Daarom heb ik dus drie schermen en draait Elite op borderless full screen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
celshof schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Als aanvulling: je kunt een snelkoppeling voorv 75% aanmaken. Wachten tot 7 seconden: BAM! en je komt goed aan.
Als aanvulling op je aanvulling dan, dat kan je ook voor voor 50%,25%,0%,-25%-50%,-75% en -100% doen.
En die zijn heel erg handig, nouja, 100%, 75%, 0% en -100% dan toch tenminste. Samen met: target next system in route, boost, toggle hyperjump drive, power to engines en power to shield misschien wel de belangrijkste hotkeys voor een explorer en/of trader of willekeurig elk schip wat niet in een gevecht wil geraken.
Cyphax schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:00:
Ja, een shaggie draaien, en kop koffie pakken, naar de wc, een van de vele sites checken, dan is speed 0 een no-brainer ja, uiteraard.
Soliest schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:05:
Daarom heb ik dus drie schermen en draait Elite op borderless full screen ;)
Even een stapje terug.... dan blijf je dus wel realtime alles volgen?
Ik heb 2 schermen, en wilde die 2e al op een andere computer gaan zetten vanwege dat wegtappen bij Elite de hele tijd, maar dan kan je weer niet copy-pasten enzo....

[ Voor 16% gewijzigd door zion op 31-05-2021 16:10 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
zion schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:07:
Even een stapje terug.... dan blijf je dus wel realtime alles volgen?
Ik heb 2 schermen, en wilde die 2e al op een andere computer gaan zetten vanwege dat wegtappen bij Elite de hele tijd, maar dan kan je weer niet copy-pasten enzo....
Ja, ik druk een keer op de Windows toets op m`n toetsenbord om de focus te verleggen. Dan kan ik gewoon de tools, programma`s etc. op de pc bedienen en weer met een muisklik in Elite en ik ben terug. Ook voor copy paste werkt dat goed. Kan gewoon in een website een systeem kopieren en dan vervolgens in Elite plakken.
Elite blijft (vanwege de borderless setting) gewoon fullscreen en actief openstaan. Kost denk ik wel een frame drop van 2 of zo.. maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Soliest schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Ja, ik druk een keer op de Windows toets op m`n toetsenbord om de focus te verleggen. Dan kan ik gewoon de tools, programma`s etc. op de pc bedienen en weer met een muisklik in Elite en ik ben terug. Ook voor copy paste werkt dat goed. Kan gewoon in een website een systeem kopieren en dan vervolgens in Elite plakken.
Elite blijft (vanwege de borderless setting) gewoon fullscreen en actief openstaan. Kost denk ik wel een frame drop van 2 of zo.. maar ja.
Framedrop van 2 vindt ik toch stuk acceptabeler dan 10 miljoen+ aan de verzekering aftikken als je een ster in vliegt ;)
EliteGhost schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:47:
*Kijkt zenuwachtig naar de rebuy kosten*
Jaja, mijn duurste schip is nog steeds een 50% geupgrade Corvette, ik heb niet meer centjes (1x chrashen, ongeveer € 13,5M = bijna 25% van mijn spaarcenten ;))
Ik doe niet aan Road to Riches en dat soort dingen, want dat kost me dan IRL weer veel meer geld als ik uit frustratie rage quit met een HOTAS door mijn monitor heen en een G915 door het raam op de binnenplaats. :+ O-)

[ Voor 27% gewijzigd door zion op 31-05-2021 19:02 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
zion schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:33:
[...]

Framedrop van 2 vindt ik toch stuk acceptabeler dan 10 miljoen+ aan de verzekering aftikken als je een ster in vliegt ;)
*Kijkt zenuwachtig naar de rebuy kosten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag eens op zoek naar The Gathering squadron. Helaas is deze er niet op de playstation. Moet ik even kijken of ik een andere Nederlandstalige vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Even een hele stomme vraag....
Ik heb dus bijna een jaar niet gespeeld, en ik heb mijn halve ruim vol liggen met Painite, en mijn Python gerespecced als miner ipv gewoon mijn Mining Anaconda daarvoor te gebruiken.
Ik was destijds bezig met voornamelijk mijn Corvette te upgraden en Guardian tech binnen te harken, Selene Jean heb ik al ge-unlocked dus daar heb ik het niet voor nodig, dus waarom zou ik destijds Painite aan het minen zijn geweest, en sowieso niet voor profit, het moet voor een missie/unlock zijn geweest.....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
zion schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:24:
Even een hele stomme vraag....
Ik heb dus bijna een jaar niet gespeeld, en ik heb mijn halve ruim vol liggen met Painite, en mijn Python gerespecced als miner ipv gewoon mijn Mining Anaconda daarvoor te gebruiken.
Ik was destijds bezig met voornamelijk mijn Corvette te upgraden en Guardian tech binnen te harken, Selene Jean heb ik al ge-unlocked dus daar heb ik het niet voor nodig, dus waarom zou ik destijds Painite aan het minen zijn geweest, en sowieso niet voor profit, het moet voor een missie/unlock zijn geweest.....
??
https://www.trueachieveme...te-in-the-asp-achievement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou, ik zal er vast wel weer aan wennen, of mijn game is echt helemaal fucked, maar waarom ik he-le-maal niks kan bookmarken, bijna alle sterren geen naam meer geven, ik niet op icoontjes kan klikken en autozoom krijg....

Als dit zo bedoeld is met de (voor mij nieuwe) interface dan kan ik wel zeggen dat het er extreem (neigh onspeelbaar) is geworden op deze manier....

Morgen weer een nieuwe kans, nu gewoon stoppen voordat ik een rage quit doe :D

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
zion schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:03:
Nou, ik zal er vast wel weer aan wennen, of mijn game is echt helemaal fucked, maar waarom ik he-le-maal niks kan bookmarken, bijna alle sterren geen naam meer geven, ik niet op icoontjes kan klikken en autozoom krijg....

Als dit zo bedoeld is met de (voor mij nieuwe) interface dan kan ik wel zeggen dat het er extreem (neigh onspeelbaar) is geworden op deze manier....

Morgen weer een nieuwe kans, nu gewoon stoppen voordat ik een rage quit doe :D
Gister avond nog gespeeld tot een uur of half elf, maar geen last van gehad. Komt soms wel voor dat de netwerkverbinding naar de servers wat haperingen hebben waardoor zaken als bookmarks niet goed werken. Hopen dat het eenmalig voor je was. Ik heb wel dat missies inleveren niet goed werken. Dan krijg ik een foutmelding en blijft de missie actief staan. Een paar minuten later is die dan opeens verdwenen, weet alleen niet of ik de items heb gekregen.
UI technisch kan Frontier Dev nog een hoop leren, dat is echt bar slecht. Denk ook dat ze nu heel erg richting "console" spelers aan het gaan zijn met al die grote vlakken en buttons. Erg jammer, want er gaat nu heel veel informatie verloren in het eerste overzicht en moet je dus veel meer klikken in en op sub menutjes om die info te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Soliest schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:58:
[...]

Gister avond nog gespeeld tot een uur of half elf, maar geen last van gehad. Komt soms wel voor dat de netwerkverbinding naar de servers wat haperingen hebben waardoor zaken als bookmarks niet goed werken. Hopen dat het eenmalig voor je was. Ik heb wel dat missies inleveren niet goed werken. Dan krijg ik een foutmelding en blijft de missie actief staan. Een paar minuten later is die dan opeens verdwenen, weet alleen niet of ik de items heb gekregen.
UI technisch kan Frontier Dev nog een hoop leren, dat is echt bar slecht. Denk ook dat ze nu heel erg richting "console" spelers aan het gaan zijn met al die grote vlakken en buttons. Erg jammer, want er gaat nu heel veel informatie verloren in het eerste overzicht en moet je dus veel meer klikken in en op sub menutjes om die info te krijgen.
mijn bookmark (in de system zelf) is gewoon wit (grayed-out), en in galaxy map kan ik er op klikken wat ik wil, maar komt hij niet in mijn bookmarks.....

Ondertussen net een backup gemaakt van Elite, nu een integriteitscheck aan het draaien, volgende stap is een uninstall.....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
zion schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:21:
[...]
mijn bookmark (in de system zelf) is gewoon wit (grayed-out), en in galaxy map kan ik er op klikken wat ik wil, maar komt hij niet in mijn bookmarks.....

Ondertussen net een backup gemaakt van Elite, nu een integriteitscheck aan het draaien, volgende stap is een uninstall.....
I hate it when that happens.

Suc6 met deze onzin, hoop dat het snel opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De UI-aanpassingen zijn niet echt een succes inderdaad (het ergst is dat er plekken zijn waarop informatie verdwenen is die er in de vorige UI wel was). Ik moet wel zeggen dat ik de galaxy map uit Horizons al een lastig ding vond als je ging filteren of iets ging zoeken (afgezien van namen van stelsels), maar de nieuwe stijl UI is er niet echt duidelijker op geworden. FDev heeft wel zeer specifiek feedback gevraagd hieromtrent dus wellicht gaat het nog verbeteren. :)

Er komt als het goed is vrijdag een roadmap uit waar we hopelijk wat wijzer van worden als het gaat om het vervolg van Odyssey. Ben benieuwd wat erop staat, maar ik denk dat FDev echt wat opener moet worden met de communicatie naar de spelers toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 01-06-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Cyphax schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:43:
... ik denk dat FDev echt wat opener moet worden met de communicatie naar de spelers toe.
Dat is precies ook wat Obsidian Ant in een van zijn laatste filmpjes heeft aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Ja, de huidige UI is om te huilen zo NIET gebruiksvriendelijk hij is.

Zo heb weer een paar avonden er op zitten met Odyssey. Ik ben nog niet helemaal tevreden met het werk wat hier nu gepubliceerd is, maar wou me toch even bezig houden met exploratie op planeten. Met name het scannen van planten.

Ben er nog steeds niet uit wat erger is..
De kleine mini game of 3x in en uitstappen om te scannen. :)

Wat ik wel tof vind werken, maar ook wel beter kan is de Discovery Scanner op planeten. Het is nu wel allemaal heel blauw als je iets wilt opzoeken. Gelukkig kan je filteren.. voor sommige dingen dan. Gisteren een planeet tegengekomen met Biological (6). Ben benieuwd of er hogere aantallen te vinden zijn.

Qua beeld is het beter geworden, ben van mijn oude 770 afgestapt en een tweede hands 1060 gekocht. Ben toch wel blij met deze upgrade. Nu ziet alles er gelukkig een stuk beter uit.

Dat FPS gebeuren heb ik nog niet gedaan, maar dat is ook niet echt iets wat mij trekt. Ben erg benieuwd naar de roadmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nog maar een vraagje:
Wáár kan je precies zien welke versie je hebt gekocht, ik weet 99,9% dat ik de lifetime versie heb gekocht, maar het lijkt erop dat ik de Elite Dangerous CMDR Deluxe Edition versie heb gekocht, of dat hij iig zo geregistreerd staat, want dan zou het kloppen dat ik alleen ED+Horizons Seasons zou hebben....
En wat is precies het verschil tussen Odyssey & Odyssey DeLuxe (de ene geeft ED:O, de andere ED:O + ED:O OST maar als het alleen de Original Sound Tracks zijn is me dat geen € 10,- extra waard.)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
zion schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:54:
Nog maar een vraagje:
Wáár kan je precies zien welke versie je hebt gekocht, ik weet 99,9% dat ik de lifetime versie heb gekocht, maar het lijkt erop dat ik de Elite Dangerous CMDR Deluxe Edition versie heb gekocht, of dat hij iig zo geregistreerd staat, want dan zou het kloppen dat ik alleen ED+Horizons Seasons zou hebben....
En wat is precies het verschil tussen Odyssey & Odyssey DeLuxe (de ene geeft ED:O, de andere ED:O + ED:O OST maar als het alleen de Original Sound Tracks zijn is me dat geen € 10,- extra waard.)
Je zou even kunnen kijken op https://www.frontierstore.net/, als je inlogt zou je moeten kunnen zien wat je hebt.

Odyssey Deluxe was alpha-toegang + de soundtrack + een Pioneer skin voor een van de suits. De alpha is al lang afgelopen of nog bezig, afhankelijk van wie je het vraagt :+ dus de Deluxe is nu ergens minder waard dan toen ie nog in de pre-order was.

Ik zou die 10 euro in de zak houden op dit moment. Sterker nog: gezien de staat van Odyssey (nog niet af) is het uberhaupt moeilijk om echt aan te raden.
Over Odyssey gesproken: er komt morgen een nieuwe patch met veel verbeteringen en fixes, maar wat dat precies is komt morgen pas met die patch naar buiten. Ben benieuwd, alles dat de rendering performance verbetert is welkom. En de UI. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 02-06-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Cyphax schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:01:
[...]

Je zou even kunnen kijken op https://www.frontierstore.net/, als je inlogt zou je moeten kunnen zien wat je hebt.

Odyssey Deluxe was alpha-toegang + de soundtrack + een Pioneer skin voor een van de suits. De alpha is al lang afgelopen of nog bezig, afhankelijk van wie je het vraagt :+ dus de Deluxe is nu ergens minder waard dan toen ie nog in de pre-order was.

Ik zou die 10 euro in de zak houden op dit moment. Sterker nog: gezien de staat van Odyssey (nog niet af) is het uberhaupt moeilijk om echt aan te raden.
Over Odyssey gesproken: er komt morgen een nieuwe patch met veel verbeteringen en fixes, maar wat dat precies is komt morgen pas met die patch naar buiten. Ben benieuwd, alles dat de rendering performance verbetert is welkom. En de UI. :+
Mja, en dat is het probleem, dat heb ik natuurlijk gedaan (frontierstore.net), maar dat slaat nergens op...
Dan heb ik:
Elite Mercenary Edition
Elite Horizons Pack
Elite Beta Edition

Nouja, ik volg je advies wel op en wacht even totdat Odyssey wat volwassener wordt, maar het klopt niet iig, ik heb destijds (2014) de unlimited versie gekocht, want speel Elite al sinds 1984.
maakt niet uit, water under the bridge....

Het liefst zou ik het nog allemaal consolideren, want dan heb ik er al € 60 + € 42,50 + € 18,- aan uitgegeven, en de Elite Dangerous CMDR Premium edition is uberhaubt nog maar € 49,95, incl. Odyssey, maar goed... (en ik heb dus niet de extra perks die bij die packages horen), dus ze snappen het zelf denk ik ook niet zo goed bij frontier...

[ Voor 11% gewijzigd door zion op 02-06-2021 20:47 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
zion schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:31:
[...]
Mja, en dat is het probleem, dat heb ik natuurlijk gedaan (frontierstore.net), maar dat slaat nergens op...
Dan heb ik:
Elite Mercenary Edition
Elite Horizons Pack
Elite Beta Edition

Nouja, ik volg je advies wel op en wacht even totdat Odyssey wat volwassener wordt, maar het klopt niet iig, ik heb destijds (2014) de unlimited versie gekocht, want speel Elite al sinds 1984.

Het liefst zou ik het nog allemaal consolideren, want dan heb ik er al € 60 + € 42,50 + € 18,- aan uitgegeven, en de Elite Dangerous CMDR Premium edition is uberhaubt nog maar € 49,95, incl. Odyssey, maar goed... (en ik heb dus niet de extra perks die bij die packages horen), dus ze snappen het zelf denk ik ook niet zo goed bij frontier...
Je zou nog een ticket kunnen openen bij FDev zelf, misschien kunnen ze duidelijkheid verschaffen. Ze hebben op zich een vrij goede customer support (al zijn die momenteel heel druk met Odyssey) en het is op zich mogelijk dat je in 2014 zo'n lifetime dinges hebt gekocht waar Odyssey nu ook onderdeel van uitmaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
zion schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:31:
[...]
Dan heb ik:
Elite Mercenary Edition
Elite Horizons Pack
Elite Beta Edition

Onder https://www.frontierstore.net/sales/order/history/?limit=50 kun je al je aankopen bij hun zien. De lifetime pass was eenmalig 162.50.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtCf__0Yln4mvzG2XJEe3Bjy93Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Pjfqd92L2InZMzha54R3Q3R.jpg?f=user_large

Daarnaast is de prijs van Elite natuurlijk een heel stuk goedkoper geworden, zoals dat gebruikelijk is met meerdere spellen. Zuur, maar gewoon realiteit.
Mocht je destijds echt een Lifetime Pass hebben gekocht, inderdaad even contact opnemen met de helpdesk van Frontier. Het mailtje met de bevestiging daarvan zal natuurlijk een heel stuk helpen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Soliest op 03-06-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Soliest schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:03:
[...]
Onder https://www.frontierstore.net/sales/order/history/?limit=50 kun je al je aankopen bij hun zien. De lifetime pass was eenmalig 162.50.
[Afbeelding]

Daarnaast is de prijs van Elite natuurlijk een heel stuk goedkoper geworden, zoals dat gebruikelijk is met meerdere spellen. Zuur, maar gewoon realiteit.
Mocht je destijds echt een Lifetime Pass hebben gekocht, inderdaad even contact opnemen met de helpdesk van Frontier. Het mailtje met de bevestiging daarvan zal natuurlijk een heel stuk helpen ;)
Jemig wat duur. Ik heb 40 betaald voor de expansion pass. Niettemin zie ik in dat overzicht dat ik al met al €250 aan E:D uitgegeven heb over de jaren dus mijn geld hebben ze ook wel binnen hoor. Ik zie ook dat ik de boxed edition ergens zou moeten hebben plus de digital, dus ik zou op zich een alt moeten kunnen maken. Cool. Alleen hoe hou ik die twee installaties dan apart op dezelfde computer... Hmm.

Volgens mij ging het in het begin juist van heel duur naar steeds goedkoper omdat je er ook gelijk alpha / beta toegang bij kocht. Ik weet nog dat ik maar naar een tiental systemen kon vliegen in een mini-bubble, met een hauler met geen custom modules want die bestonden nog niet. Dus 6LY jumprange ofzo :z

Maar daarna is het kennelijk weer juist duurder geworden want mijn lifetime pass is uit Juli 2014.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 03-06-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

GekkePrutser schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Cool. Alleen hoe hou ik die twee installaties dan apart op dezelfde computer... Hmm.
Ik heb zelf 2 accounts, dus log in via dezelfde launcher maar dan met andere credentials. :)
Mijn andere karakter zit in Colonia. Leuk als je even wat anders wilt.

Maar je kan anders ook het spel 2x installeren op een andere plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
DutchWalnut schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Ik heb zelf 2 accounts, dus log in via dezelfde launcher maar dan met andere credentials. :)
Mijn andere karakter zit in Colonia. Leuk als je even wat anders wilt.

Maar je kan anders ook het spel 2x installeren op een andere plek?
Je kunt het alleen niet (gemakkelijk) tegelijk spelen op 1 pc.

You can only have one launcher running, but once logged in to one account I close the launcher and load the second account. I have separate installations for each of my accounts, one on steam and standalone.

[ Voor 21% gewijzigd door Soliest op 03-06-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]
Alleen hoe hou ik die twee installaties dan apart op dezelfde computer... Hmm.
De makkelijkste manier is denk ik een tweede user op je PC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Soliest schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Je kunt het alleen niet (gemakkelijk) tegelijk spelen op 1 pc.

You can only have one launcher running, but once logged in to one account I close the launcher and load the second account. I have separate installations for each of my accounts, one on steam and standalone.
Ik weet niet meer precies waar, waarschijnlijk reddit, maar die draaide 3 accounts op dezelfde computer, dus het kán wel....

Zo, de game mechanics zijn wel redelijk aangepast....
Met een tricked out Fer-De-Lance binnen 30 seconden uit de lucht geschoten worden, ok, ik ben een beetje roestig, maar dat kon vroeger echt niet.... ook al was het een Anaconda (NPC)

Best triest, mijn combat frigate "Stingray" (Corvette) in laten vliegen voor 7,5 miljoen voor 4 missies van 250K per stuk..... nouja, beter dan 4 failed missies :P
edit: Misschien de volgende keer wat beter lezen voordat ik een missie accepteer... Waren allemaal 1M+ Kill missies, de volgende missie waren 2 Ana's en een Adder (of iets dergelijks klein grut), toch best blij dat ik in mijn Stingray zat ;)

Iig van Squire naar Viscount, dat zijn 4 levels, helaas nog 4 levels naar Duke, maar niet vandaag :P
200Miljoen+ en waarschijnlijk 2 levels Empire op de aankomende 8 kill missies, allemaal Dangerous of hoger terwijl ik Competent ben, Stingray give me grace :P

[ Voor 71% gewijzigd door zion op 07-06-2021 00:11 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
[...]

Jemig wat duur. Ik heb 40 betaald voor de expansion pass. Niettemin zie ik in dat overzicht dat ik al met al €250 aan E:D uitgegeven heb over de jaren dus mijn geld hebben ze ook wel binnen hoor. Ik zie ook dat ik de boxed edition ergens zou moeten hebben plus de digital, dus ik zou op zich een alt moeten kunnen maken. Cool. Alleen hoe hou ik die twee installaties dan apart op dezelfde computer... Hmm.

Volgens mij ging het in het begin juist van heel duur naar steeds goedkoper omdat je er ook gelijk alpha / beta toegang bij kocht. Ik weet nog dat ik maar naar een tiental systemen kon vliegen in een mini-bubble, met een hauler met geen custom modules want die bestonden nog niet. Dus 6LY jumprange ofzo :z

Maar daarna is het kennelijk weer juist duurder geworden want mijn lifetime pass is uit Juli 2014.
Had ik met liefde betaald (als je het uitrekent héb ik dat ook ongeveer precies betaald), maar zou dat zelfs nu nog doen als die optie er was.....
Heb al een keer credits gekocht voor cosmetics, waar ik technisch niks mee opschoot, alleen maar om ze een boost te geven, omdat ik overtuigd was dat ik een lifetime pass had.... (25K credits waar ik er nu nog 20K+ van heb).

Ben er ondertussen ook achter waarom mijn bookmarks zo moeilijk doen (onder andere)..... en dat is vanwege 3440*1440 UW, alles is net een beetje offcenter, is daar een fix voor?

Nu nog uurtje of 9 voor 3 "kill een heleboel pirates voor 30+ miljoen per missie" expiren, dus moet denk ik even mijn best gaan doen; met minder dan 10 uur slaap in de afgelopen 120+ uur..... (Ja dat is 5 dagen).

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
zion schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Ben er ondertussen ook achter waarom mijn bookmarks zo moeilijk doen (onder andere)..... en dat is vanwege 3440*1440 UW, alles is net een beetje offcenter, is daar een fix voor?
Ultrawide heeft inderdaad nog een hoop liefde nodig in Elite. Er is helaas nog geen fix voor. Een hoop andere dingen lopen niet lekker als je geen "standaard" resolutie gebruikt. Bij sommige dingen is het zelfs ook aan de fov te danken dat het niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
binnenkort maar eens aan FSD engineering gaan werken.

- alle materialen harken voor grade 1 t/m 5
- op locatie bij Farseer alles 1>5 ontgrendelen , grade 5 " pinnen" t.b.v. remote workshop
- that's it?ook voor nieuwe schepen beschikbaar?

momenteel nog steeds passengers @ Robigo Mines > Sirius aan het grinden (~ 20-24 miljoen in 4 jumps) maar met die grade 5 FSD upgrade zou het in 2 jumps moeten kunnen als ik het goed begrijp.

daarna weet ik het nog niet, doorsparen voor de Anaconda vermoedelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zephyr schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:42:

- op locatie bij Farseer alles 1>5 ontgrendelen , grade 5 " pinnen" t.b.v. remote workshop
Je pint niet de grades, maar de blueprint zelf. Ik denk dat bijna iedereen bij Farseer wel de FSD Long Range zal pinnen. Die kan je dan toepassen in elk station om remote al je FSD's te upgraden tot het access level dat je bij die Engineer hebt.
Wat je niet remote kan doen is experimentals toepassen. Daar is nog een ritje naar de Engineer voor nodig.
momenteel nog steeds passengers @ Robigo Mines > Sirius aan het grinden (~ 20-24 miljoen in 4 jumps) maar met die grade 5 FSD upgrade zou het in 2 jumps moeten kunnen als ik het goed begrijp.

Al de FSD Booster unlocked? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
nee? dat is Guardian stuff? (nog heel erg nat achter de oren :)) zal er eens induiken, dat klonk eerljikgezegd
"moeilijker" dan de engineer route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]

Had ik met liefde betaald (als je het uitrekent héb ik dat ook ongeveer precies betaald), maar zou dat zelfs nu nog doen als die optie er was.....
Heb al een keer credits gekocht voor cosmetics, waar ik technisch niks mee opschoot, alleen maar om ze een boost te geven, omdat ik overtuigd was dat ik een lifetime pass had.... (25K credits waar ik er nu nog 20K+ van heb).
Ja, toen ik al mijn cosmetics kocht hadden ze dat gedoe met die credits nog niet. Je kon ze gewoon voor geld kopen. Sindsdien heb ik ook niks meer gekocht. Was ook een beetje omdat de mooiste skins gewoon gratis zijn geweest :) Zoals die blauw glimmende.

Ik sponsor ze graag hoor, maar dat 'kijk nu hebben we onze eigen munt' staat me altijd een beetje tegen. Het is dan veel minder duidelijk hoeveel je werkelijk betaalt, en je moet steeds reserves aanhouden en weer aanvullen. Voor mij verhoogt het enorm de drempel om even een skin te kopen.

Het wordt trouwens ook wel eens tijd dat we onze eigen skins kunnen gaan maken, desnoods tegen betaling. Zou echt tof zijn om een GoT skin te hebben.
[...]
Nu nog uurtje of 9 voor 3 "kill een heleboel pirates voor 30+ miljoen per missie" expiren, dus moet denk ik even mijn best gaan doen; met minder dan 10 uur slaap in de afgelopen 120+ uur..... (Ja dat is 5 dagen).
In dat geval zou ik toch de slaap prioriteit geven eerlijk gezegd. Slaapgebrek is behoorlijk ernstig. Kan leiden tot hallucinatie en nog veel ergere gevolgen.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 07-06-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zephyr schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:02:
nee? dat is Guardian stuff? (nog heel erg nat achter de oren :)) zal er eens induiken, dat klonk eerljikgezegd
Voor alleen die Guardian FSD valt dat wel mee. Je kan een hoop sentinels neerschieten, gaat je combat ranking ook mee omhoog (ik ging toevallig net van Novice naar Competent toen ik maar genoeg sentinels in de pan had gehakt :P) en het is wel gaaf om te doen. En voor een FSD Booster heb je maar een Guardian Module Blueprint nodig (naast wat materials!) dus hoef je het maar 1 keer te doen. Volgens mij was ik de eerste keer 2 uur bezig. Paar bladzijden terug staan nog wat goede hints voor die Guardian Module Blueprints. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Soliest schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:41:
Ultrawide heeft inderdaad nog een hoop liefde nodig in Elite. Er is helaas nog geen fix voor. Een hoop andere dingen lopen niet lekker als je geen "standaard" resolutie gebruikt. Bij sommige dingen is het zelfs ook aan de fov te danken dat het niet goed gaat.
Dat is een goede, ik speel 1440p-UW, maar heb mijn FOV ook nog heel hoog staan, zal eens kijken of ik daar wat mee kan spelen. (y)
Zephyr schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:42:
Cyphax schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:46:
Je pint niet de grades, maar de blueprint zelf. Ik denk dat bijna iedereen bij Farseer wel de FSD Long Range zal pinnen. Die kan je dan toepassen in elk station om remote al je FSD's te upgraden tot het access level dat je bij die Engineer hebt.
Wat je niet remote kan doen is experimentals toepassen. Daar is nog een ritje naar de Engineer voor nodig.
Al de FSD Booster unlocked? :)
Er zijn (als je er aan toe bent) 2 must haves Guardian Tech, de Duardian Frame Shift Drive Booster en de Guardian Shield Drive Booster .

Ik denk dat de meesten hier (in random) ongeveer wel hetzelfde pad gevolgd hebben, en dat is ongeveer:
1. Krijg beter schip,
2. Speel de engineers open in de bubble
3. Krijg een beter (distance, distance, distance) schip, en speel de 4 engineers open in Colonia (en gebruik de highway als je niet zo stom wilt zijn als ik, anders zijn het ongeveer 500 jumps in een ASP Expkorer :o ;)
4. Keer terug naar Bubble
5. Unlock bovengenoemde 2 Guardian Modules....
6. Speel Corvette vrij (grind grind grind).
7. Speel Imperial Cutter vrij (grind grind grind).

6&7 zijn vrij omkeerbaar ;).
En qua schepen, als je eenmaal het geld hebt voor een Anaconda, dan gaat Elite opeens in een andere stroomversnelling...... (qua missies, qua meer geld verdienen, qua battle, zat bij mij ergens net voor bovengenoemde #4....)

En die Guardian Tech komt bovenop je FSD of je Shield, dus niet in plaats van.... (in deze 2 gevallen iig).
GekkePrutser schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:25:
Ja, toen ik al mijn cosmetics kocht hadden ze dat gedoe met die credits nog niet. Je kon ze gewoon voor geld kopen. Sindsdien heb ik ook niks meer gekocht. Was ook een beetje omdat de mooiste skins gewoon gratis zijn geweest :) Zoals die blauw glimmende.

Ik sponsor ze graag hoor, maar dat 'kijk nu hebben we onze eigen munt' staat me altijd een beetje tegen. Het is dan veel minder duidelijk hoeveel je werkelijk betaalt, en je moet steeds reserves aanhouden en weer aanvullen. Voor mij verhoogt het enorm de drempel om even een skin te kopen.
Ik heb het ook gewoon over ARX (ingame geld) of bedoel jij wat anders? je krijgt elke week naximaal 400 ARX, wat je als je een beetje actief bent dus elke week krijgt, en heb er één keer 25.000 gekocht, voor ik geloof € 7,99 of € 9,99
om ze te steunen, en toen heb ik al mijn vliegtuigen heel blits "Tactical Graphite grijs" gemaakt :P (eerlijk is eerlijk, wel met blauwe lasrts rn motoren :$ )
Het wordt trouwens ook wel eens tijd dat we onze eigen skins kunnen gaan maken, desnoods tegen betaling. Zou echt tof zijn om een GoT skin te hebben.
Eigen skins zouden heel gaaf zijn, maar dat kan natuurlijk nooit, je krijgt altijd wel een of andere eikel die een hakenkruis motief of borsten of iets ergers gaat maken......
In dat geval zou ik toch de slaap prioriteit geven eerlijk gezegd. Slaapgebrek is behoorlijk ernstig. Kan leiden tot hallucinatie en nog veel ergere gevolgen.
Ach ik ben er bekend mee, en je hebt gelijk, slaap deprivatie is erger dan stomdronken zijn, of een schedelbasisfractuur hebben, of willekeurig enige pijn dan ik ken, maar ja het is wat het is, en net even 2,5 uur geslapen dus komt allemaal wel weer goed :)

Voor alleen die Guardian FSD valt dat wel mee. Je kan een hoop sentinels neerschieten, gaat je combat ranking ook mee omhoog (ik ging toevallig net van Novice naar Competent toen ik maar genoeg sentinels in de pan had gehakt :P) en het is wel gaaf om te doen. En voor een FSD Booster heb je maar een Guardian Module Blueprint nodig (naast wat materials!) dus hoef je het maar 1 keer te doen. Volgens mij was ik de eerste keer 2 uur bezig. Paar bladzijden terug staan nog wat goede hints voor die Guardian Module Blueprints. :)
Ja, zal het in een spoiler zetten, naar die 2 bovengenoemde zijn vrij simpel te doen, als....
spoiler:
Je maar niet vergeet tenminste 2 Point Defence Turrets te installeren, en 2 auto's is ook best handig, maar niet essentieel)

[ Voor 9% gewijzigd door zion op 07-06-2021 16:48 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zo net een HP Reverb G2 besteld, tijd om weer in Elite D te duiken in VR, daar beleef ik toch echt wel de meeste waardering van het spel in.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Xtr3me4me schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:45:
Zo net een HP Reverb G2 besteld, tijd om weer in Elite D te duiken in VR, daar beleef ik toch echt wel de meeste waardering van het spel in.
Nice, ik vond Elite in VR echt héél indtukwekkend, veel plezier ermee! d:)b

systeem

Pagina: 1 ... 102 ... 121 Laatste