Dat is herkenbaar

De eerste keren duren bij mij ook vaak lang. De eerste keer dat ik een blueprint van een Guardian site scande duurde 2 uur. Na een paar keer is dat iets van 10 minuten.

Nu we weten hoe die werken kan ik me toch weer eens op de mining gaan focussen of de missies waar je een pirate moet neerhalen. Met de mining missies moet je de ores ook uit een specifiek systeem halen toch? Kun je een rots onderzoeken om te kijken welke ores eraf springen? Of is dit pure willekeur?
Er zijn verschillende soorten mining. De eenvoudigste is laser mining, en Platinum brengt vrij veel op.
Je hebt nodig:
- Mining Lasers (Hard points)
- Collector Limpet Controller (Optional Internal)
- Prospector Limpet Controller (Optional Internal)
- Detailed Surface Scanner (Optional Internal)
- Refinery (Optional Internal)
Het proces is als volgt:
- Vul je cargo met limpets. Helemaal vullen.
- Zoek een plek (handig:
https://edtools.cc/miner)
- Scan de ring(en) met de Detailed Surface Scanner zodat je de hotspots vindt. Die kan je gewoon selecteren als reisdoel.
- Ga naar het midden van de hotspot,
- (Wacht even eventuele piraten af die je zullen scannen, en met rust zullen laten als je alleen maar Limpets bij je hebt. Ze gaan vervolgens weg.)
- Schiet een Prospector limpet richting een asteroide (willekeurig). Je krijgt nadat dat ding landt te zien wat je uit die asteroide kan halen. Zit er Platinum bij? Volgende stap
- Zorg dat je zoveel mogelijk collector limpets actief hebt
- Deploy Cargo Scoop
- Laseren maar! Moet je vrij dicht op de asteroide doen.
De collector limpets halen alle fragments op, en die komen in je Refinery terecht, die dan dat omzet in tonnen spul dat je kan verkopen.
Tips:
- Neem het kleinst mogelijke D-rated Shield mee. Dan beschadig je niet steeds je schip als je tegen asteroides botst

- Selecteer altijd de planeet waar de ring omheen is tijdens het minen, anders raak je uiteindelijk in de war omdat je overal om je heen asteroides ziet

- Hou je collector limpets in de gaten: ze gaan maar tijdig mee.
- Als je een collector limpet deployet, zorg dat je dan niet iets hebt geselecteerd wat zo'n limpet kan oppikken. Als je dat wel doet, dan haalt de limpet alleen dat op, en is daarna "op". Als je niet iets geselecteerd hebt gaan ze in "ik haal alles op" mode en zijn ze autonoom voor zolang ze mee gaan (dat hangt weer af van de Collector Limpet Controller die je koopt)
- Vergeet je limpets niet!
- Je kunt nog een paar ton extra meenemen door de bins van de refinery aan het eind ook nog te vullen. Zodra je het verkoopt krijg je die nog er achteraan.

- Als je limpets botsen met een asteroide overleven ze dat niet. Probeer zo voor de asteroide te gaan hangen qua rotatie dat je dat voorkomt.

- Je limpets pakken alles op: als je alleen platinum wil moet je de rest van de fragments blacklisten. Dat kan je doen door ze te selecteren (Contact tab in het linker paneel) en dan te blacklisten.
- Als je cargo vol zit en je hebt nog limpets, dan kan je die limpets dumpen om ruimte te maken.
Een Cobra Mk3 is een goed schip om dit mee te beginnen. Een Adder is een goedkoper alternatief maar daar past aanzienlijk minder in.
Zoiets zou je kunnen proberen te maken:
https://edsy.org/#/L=F200...4y60003w000Ys005v2002jw00 kost ongeveer 1,33M credits, maar die verdien je dubbel en dwars terug met 1 trip, 20t platinum.
Daar is natuurlijk vanallles aan te veranderen; modules die C-rated zijn kun je vervangen door duurdere A-rated modules (Frame Shift Drive als eerst upgraden voor veel langere jump range), en als je dan een paar keer heen en weer bent geweest en je hebt er nog niet genoeg van, dan gaat het natuurlijk allemaal veel sneller in een Asp Explorer die in alles een maat groter is.
(En daarna een Python, gaat het met 192t per keer!)
[
Voor 29% gewijzigd door
Cyphax op 29-05-2021 09:20
]