* dagboek *
Gisteren kogel door de kerk. Server transfer naar Argent Dawn is progress. En dan komt ook de ware aard van een social raiding guild om de hoek kijken

.
2 weken terug grote aanvaring in de guild, 1 healer afk halverwege de raid omdat hij zwaar teleurgesteld. Ik muted mijn teamspeak vanwege mijn ergenis. Hadden eind van de raid maar 3 farmbosses neer in heroic. Zondag was ik nog steeds niet blij dus hield ik TS muted. Werd apart genomen en moest een tirade aanhoren welke ik ignore en gewoon weer naar raidchannel ga. Toen kreeg ik de keuze, praten of raid uit. Ik koos dus voor het laatste. Ze hebben die dag niet heroic kunnen raiden en na 4 bosses normal hielden ze het voor gezien. Aangezien ik totaal genegerd werd door de officers de volgende dagen calander niet ingevuld en woensdag niet op komen dagen. Mijn maat had een guild gevonden op Argent Dawn en wij zijn gisteren meegegaan op een alt-run. Zo relaxed, starten op tijd, geen geouwehour tijdens bosses en nemen de tijd om tactics door te nemen. Heb zelfs een aantal dingen gezien die me nog nooit opgevallen waren. Tijdens de raid een whisper van mijn toen nog huidige guild of ik na raid kon praten.
Ze vroegen waarom ik niet had signed, dus viel maar meteen met de deur in huis dat ik een trail heb gehaden dat het zo lekker klikte dat ik die kant op ga.
30min later in guildchat (ik heb geen eens de tijd gehad om van een aantal mensen afscheid te nemen) "sabriel and shadowgrove going to raid with another group..... medicore..... have fun" Sabriell kicked from guild. Ik werd in ieder geval nog medicore genoemd en niet average

We waren medicore want de DK-tank deed 400k aan zelf healing terwijl de raid in totaal nog geen eens 300k healing nodig had. Gelukkig had ik de logs van de raid en de neuwe MT zag wel waarom we weg zijn gegaan dus dat zegt genoeg.
Had nog wel wat terug kunnen zeggen over de skills van de andere MT (GL + 3 officers zijn gezin) maar ga me niet verlagen tot hun niveau. Gelukkig was 1 iemand die ik goed ken wel online en heb hem uitgelegd wat er aan de hand was. Ze zijn nu 2 healers kwijt + 1 DPS, tevens heeft de guild niet door dat de andere healer ook helemaal niet tevreden is over de officers dus grote kans dat hij nu ook weg gaat.
En het mooiste van alles was nog wel, had je ons niet 2 weken respijt kunnen geven zodat we healers hadden kunnen zoeken. Heb toen maar gezegd dat als ik die raid nog 2 weken met hun had moeten doen ik dan geen PC en tafel meer over had gehad, dus waarom zou ik tijd en effort erin steken als andere mensen dat niet doen (komen standaard 30min te laat, geen food, geen flasks etc).
Hopelijk heb ik nu gevonden wat ik zoek op Argent Dawn. Van RP-server Alliance naar horde, daarna naar PvP Ragnaros, van Ragnaros horde naar PvE Lightbringen Aliance en nu na 12 jaar weer terug op een RP-server Allaince. Lijkt of het zo had moeten zijn.
* einde dagboek *