corset schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:19:
Private servers zijn leuk, maar nu Nostalrius 2 gaan spelen is gewoon vragen om je karakter kwijt te raken
Maar laten we even wat dingen opnoemen waar de vanilla fanboys niet over nadenken:
Offspec spelen kan niet in vanilla, je was gewoon 1 role afhangend van je class
Resistance Gear
Levelling dungeons? Niemand doet ze
Gearing? Nope, of je moet in een goede guild zitten. Pugs waren er bijna niet
tot 40 geen mount hebben
Nee was allemaal ideaal, was niks verkeerds aan

Hey, ik ben sinds de orginele Nostalrius launch Vanilla fanaat en je post triggerde me een beetje, nu ben ik het inmiddels wel gewend dus zal het beschaafd houden
"waar de vanilla fanboys niet over nadenken"
Geloof me we denken over al deze dingen na, en zien er nog steeds een betere game in
"Offspec spelen kan niet in vanilla, je was gewoon 1 role afhangend van je class"
Dit is geheel onwaar, fury warriors zijn top dps, dat kan bijna als meest gebruikte warrior spec gezien worden. Daarnaast was het in 2005 wellicht wel waar omdat iedereen toen behoorlijk rond liep te nooben, als de hele raid de beste spec heeft is vanilla in de ogen van mijn guild niet leuk meer, simpelweg te makkelijk. Daarom spelen we met alle mogelijke offspecs in de raid en hebben we alsnog BWL clear speeds die tegen de top van de server aanhangen.
Een variant van jouw uitspraak die wel waar zou zijn is
"Offspec spelen kan in vanilla, maar heeft 350% meer inzet nodig dan een Mage zou moeten hebben voor hetzelfde of minder dps"
Resistance Gear: idd saai, maar ook dit heeft z'n charme, je moet als guild samenwerken om 40 man de resist gear te geven en dat zorgt ervoor dat je in kleinere groepjes 5 mans moet doen. Wat weer voor de sociale interactie zorgt.
"Levelling dungeons? Niemand doet ze"
Nee, als je in 4 dagen /played 60 wil worden doe je die niet. Maar ze zijn wel degelijk nuttig, de gear upgrades+quests zijn vaak net zoveel xp als levelen op een drukke pvp server. Vergeet niet dat deze server 2-5x zoveel man heeft als een originele vanilla server had. So much for Blizzlike maar het is beter zo. Daarnaast zijn ze qua lore en gevoel gewoon nog steeds erg leuk, de chaos van als alliance door de Barrens naar je dungeon komen is ook nog eens erg leuke gameplay.
"Pugs waren er bijna niet"
idd, waren, nu zijn er genoeg pugs, en een raidguild als je wil raiden is niet een nadeel te noemen
"Nee was allemaal ideaal, was niks verkeerds aan

"
Tuurlijk niet, maar ik vind het nog steeds een veel leukere game dan Warlords, pandaland en cataclysm waren. Het feit dat je geforceerd wordt om samen te spelen met mensen en te communiceren is gewoon wat de game voor mij maakte. Als je nu een LFR/LFG doet blaas je alles omver met 123 en heeft alle content een 15 minute fix gevoel. Ik heb Legion nog niet gespeeld en sommige zaken zien er echt leuk uit, maar dat iedereen een Legendary mag als random drop gaat er bij mij niet in.
Kom even spelen op Elysium, level een char naar 30 en je zult merken dat het snel weer leuk is. Levelen is geen straf maar een deel van het spel in een levende wereld waar je samen zult moeten werken met anderen om te overleven.
of login op je Legion char en bedenk welke instanced content je nu weer wil doen in je eentje