fitznl schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:45:
[...]
Klopt. Maar dit is niet een normale situatie. En blijkbaar weet Blizzard dat ook. Want je moet (moet, want er is geen alternatief behalve figuur in de ijskast zetten) de artifact quest door om verder te komen. Merkte op dat bij in ieder geval Havoc Demon Hunter en Outlaw Rogue artifact (en volgens mij ook de fire mage) het teruggebrachte resultaat blijft staan. Zo had ik zelf bijvoorbeeld problemen met de eindbaas van de outlaw rogue quest. En was maar wat blij dat het in 3x mocht. De eerste keer had ik er 40% af, dood en terugkomen, resterende 60% terug weten te brengen tot 10% en dat lukte uiteraard nog wel in de 3e ronde. Zodat je dit verplicht nummer altijd doorkomt.
Wij raiden niet, doen vooral alle questen die we tegenkomen en verzamelen en maken dingen. En dat uiteraard op vele alts. Is er een char op eindlevel aangekomen, dan wordt er weer een nieuwe gestart. Als je een moet er door quest tussen gooit, dan dien je er voor te zorgen dat iedere speler deze kan afronden. Inderdaad, het spel dient zich op dat moment aan te passen aan de slechtste speler. Uitdagingen mag je stoppen in de heroic of hoe de moeilijkste dungeons ook mogen heten. Daar heb je als casual speler niets te zoeken.
Nu Blizzard dit niet doet bij de arcane artifact quest is het "dramatische" resultaat dat mijn vriendin na 10x heeft gezegd, stik er maar in, kon haar er nog net van weerhouden haar mage te deleten. Ze heeft gelukkig nog wel succesvol de ret paladin, outlaw rogue, balance druid, demon warlock en havoc demon hunter door de artifact quest heen gekregen dus rage quit met wow is daarmee van de baan. Maar je zult maar een 1 char persoon zijn, dat kan knap pijnlijk zijn.
Ja, opzich kan het lastig zijn, zeker voor de extreem casual spelers die weinig tot geen ervaring hebben met raiden en dus ook dat beetje gear missen (mocht je het nog niet doen, misschien eens een beetje LFR oppakken deze expansion, niet lastig en je ziet ook delen van het verhaal die je zonder raiden niet ziet), daarom ook niets mis mee dat in ieder geval sommige artifact bosses niet resetten, waarom deze het niet doet geen idee, misschien een bug, misschien by design, zelfs op de forums weten ze het schijnbaar niet zeker.
Heb nog ff wat Guildies gevraagd, en die vonden Arcane ook de lastigste van Mage, ze hadden nog wel wat tips:
1. Als Arcane speccen voor een burst spec en zorgen voor zoveel mogelijk uptime op je damage reductions, alle cooldowns poppen (mocht je ze niet hebben koop een WoD flask en wat intellect potions, augment runes / food gebruiken e.d.) en dan de boss zeer snel killen doormiddel van alle cd's.
2. Doe de boss in een andere spec als ze beter geoefend is in een andere spec, guildie vertelde me dat hij hem als Frost makkelijker vond dan met Arcane.