Ik sta ook wel eens te dpssen als healer als de incoming damage laag is, anders sta je alleen maar te competen met andere spelers om heals en dan verlies je het als resto druid toch meestal. Maar met een goed geplaatste tranq schiet je hps dan weer flink omhoog. Of dat relevant is, geen flauw idee, denk het niet. Maar in een pug ga ik toch wel competen voor heals omdat anders de kans is dat je er door een (domme) RL uitgekickt wordt omdat je een shit healer bent.thundermo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:09:
[...]
Hehe, dat maakt het al een stuk duidelijk. Je wilt niet weten hoe vaak ik het al tegen guildies heb moeten zeggen. 'Ja, ik doe heel de week al de World Boss, maar krijg echt niks' ./doh!!
[...]
Ik ben het zeker met je eens dat HPS per encounter sterk kan fluctureren, maar het is zeker ook wel een indicatie of iemand genoeg uit z'n class kan halen of dat de raid samenstelling anders kan. Als ik een healer zie die de helft van de andere healers aan hps doet, dan kan het zijn dat hij z'n class niet begrijpt of dat de raid samenstelling gewoon verkeerd is.
Gisteren de vos mount op mogen halen. Echt een hele leuke mount dus weer 1 aan de collectie toe kunnen voegen. Ook had ik eindelijk genoeg centjes bijelkaar gesprokkeld en de transmog mount op kunnen halen uit panda land. 120.000g foetsie maar nu kan ik tenminste on the fly transmoggen
Nice. Zelf ook 2 wkn geleden de mogmount gekocht door leuke verkopen op de AHCarthrax schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:35:
Gisteren de vos mount op mogen halen. Echt een hele leuke mount dus weer 1 aan de collectie toe kunnen voegen. Ook had ik eindelijk genoeg centjes bijelkaar gesprokkeld en de transmog mount op kunnen halen uit panda land. 120.000g foetsie maar nu kan ik tenminste on the fly transmoggen
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
De reden ook waaorm ik niet Pug, ik heb of het idee dat ik alleen maar mensen aan het boosten ben, wat ik zonde van m'n tijd vind of je hebt een raidleader die z'n vriendje erbij wilt hebben en dan word je gekicked. Daarnaast heb ik ook geen tijd voor Pugs, ik raid zo'n 3 avonden per week en dan de rest van de avonden is het M+ om mensen te gearen en zelf misschien nog wat loot te verkrijgen.Bartske schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:03:
Maar in een pug ga ik toch wel competen voor heals omdat anders de kans is dat je er door een (domme) RL uitgekickt wordt omdat je een shit healer bent.
Dit zegt meer over DPS die niet rekening houdt met omgeving of het is 2-man healing op 18 man raid. Je hebt voor heroic bij lange na niet 500k HPS nodig en is volgens mij vooral gedaan om op te scheppen tegen anderen Op 19 man zaten we op nog geen 200k HPS per healer (4 st) en sommige van onze DPS-er zijn qua movement huilen met de pet op dus moeten zeker meer healen dan standard raidgroups die heroic op farm hebben.Croqy schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:02:
[...]
Op warcraftlogs zie je bij heroic Nythendra bijvoorbeeld 400-500k hps voorbij komen, dat haal ik bij lange na niet dacht ik eerst, maar als je verder kijkt zie je dat het gevecht maar 3:30 duurde, daarin kun je als holy pally precies mooi 2 keer je cd's doen. Dat vertekent dus enorm, want als het een minuut langer duurt keldert je HPS omdat je daar geen nieuwe cd's in kwijt kunt. Kortom, als er iets invloed heeft op HPS, dan is het wel de raid damage (duratie van het gevecht).
Je bent ongetwijfeld een goeie healer, maar pas nou op met zulke statements, want we kunnen dus eigenlijk gewoon geen oordeel vellen over die 875 pally met zn 218k zonder te weten wat de overige statistieken van het gevecht zijn.
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Gister ToV in gedoken (normal).
Helaas met onderbezetting (ineens te weinig healers in de guild).
Alsnog met wat wrikken en wegen 2/3 gecleared en toen moest helaas een van onze healers gaan.
https://www.warcraftlogs.com/reports/ZjYKMC2ft7HAbvJB
Zondag gaan we 'even' EN HC clearen en dan verderop Helya.
Odyn en Guarm waren leuk.
Odyn hadden we 2 wipes nodig tot iedereen goed ingespeeld was op de tactics, en toen was het echt easypeasy bij de derde try.
Guarm leverde iets meer issues op. Mede omdat wij met maar 2 healers gingen, en mensen tijdens de charge wat sloom waren met hun positioning.
Helya was een stuk lastiger. Maar er zat wel overduidelijke verbetering in elke try in.
Als onze healer niet vroegtijdig gegaan was en we tot 11:00 door waren gegaan hadden we misschien wel de kill kunnen hebben.
Helaas
Helaas met onderbezetting (ineens te weinig healers in de guild).
Alsnog met wat wrikken en wegen 2/3 gecleared en toen moest helaas een van onze healers gaan.
https://www.warcraftlogs.com/reports/ZjYKMC2ft7HAbvJB
Zondag gaan we 'even' EN HC clearen en dan verderop Helya.
Odyn en Guarm waren leuk.
Odyn hadden we 2 wipes nodig tot iedereen goed ingespeeld was op de tactics, en toen was het echt easypeasy bij de derde try.
Guarm leverde iets meer issues op. Mede omdat wij met maar 2 healers gingen, en mensen tijdens de charge wat sloom waren met hun positioning.
Helya was een stuk lastiger. Maar er zat wel overduidelijke verbetering in elke try in.
Als onze healer niet vroegtijdig gegaan was en we tot 11:00 door waren gegaan hadden we misschien wel de kill kunnen hebben.
Helaas
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Er is zo veel te doen... dat ik ingame niks meer aan het doen ben... -_-
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Verwijderd
Ik merk een beetje hetzelfde maar dan om een andere reden. Leefde echt toe naar 7.1 en dan vooral Karazhan. Hoopte dat KZ dat oude vertrouwde gevoel terug zou geven...en dat deed het. Helaas is er (behalve de mounts) weinig reden om KZ te blijven doen na deze een paar keer gedaan te hebben. En ik heb helaas geen tijd om te raiden.RustStorm schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:19:
Er is zo veel te doen... dat ik ingame niks meer aan het doen ben... -_-
Ik merk dat ik vaak geen zin heb om in te loggen en als ik het wel doe sta ik soms besluiteloos te zijn. Kan me bijna niet motiveren om weer WQ's te gaan doen of nogmaals die mythic maar dan nu een beetje lastiger. Alles voelt als een grind. Ik log dus alleen nog maar in als ik er echt zin in heb.
Ik heb toch maar besloten om een Demon Hunter te levelen.
Na wat video's en guides te hebben gelezen lijkt mij dit wel wat.
Zo kan tanken en damage doen als ik dat wil.
Zo kan ik mijn level 100 boost nog even bewaren voor iets anders.
Het enige probleem is gold en professions. Maar daar begin ik later wel aan.
Het eerste uurtje spelen met de Demon Hunter was tenminste erg leuk.
Na wat video's en guides te hebben gelezen lijkt mij dit wel wat.
Zo kan tanken en damage doen als ik dat wil.
Zo kan ik mijn level 100 boost nog even bewaren voor iets anders.
Het enige probleem is gold en professions. Maar daar begin ik later wel aan.
Het eerste uurtje spelen met de Demon Hunter was tenminste erg leuk.
Ik vind het jammer, want ik merk dat ik het ook heb als ik zin heb om te spelen... Weet gewoon even niet hoe er mee om te gaan om eerlijk te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:24:
[...]
Ik merk een beetje hetzelfde maar dan om een andere reden. Leefde echt toe naar 7.1 en dan vooral Karazhan. Hoopte dat KZ dat oude vertrouwde gevoel terug zou geven...en dat deed het. Helaas is er (behalve de mounts) weinig reden om KZ te blijven doen na deze een paar keer gedaan te hebben. En ik heb helaas geen tijd om te raiden.
Ik merk dat ik vaak geen zin heb om in te loggen en als ik het wel doe sta ik soms besluiteloos te zijn. Kan me bijna niet motiveren om weer WQ's te gaan doen of nogmaals die mythic maar dan nu een beetje lastiger. Alles voelt als een grind. Ik log dus alleen nog maar in als ik er echt zin in heb.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Cancel subscriptionRustStorm schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:01:
[...]
Ik vind het jammer, want ik merk dat ik het ook heb als ik zin heb om te spelen... Weet gewoon even niet hoe er mee om te gaan om eerlijk te zijn.
Hoewel ik enthousiast was over de expansion, was ik er al gauw weer op uitgekeken. Ik ben ook geen raider en LFG is sowieso geestdodend.Leuks spul die WQ's, zolang je ze voor je questline moet doen. Daarna geen zak meer in imho.
En de rest zoals dungeons etc, sjah, repeat repeat repeat.
Levellen, de eerste keer, was geweldig maar zoals elke expansion was het daarna toch wel vrij vlot weer over. Dit is echter wel mijn snelste unsub geweest sinds ik begon met spelen. Ik denk dat ik nu officieel uitgekeken ben op WoW.
Default blanke hetero
Ik ben zelf deze expansion met paladin begonnen, bevalt me nog steeds goed (doe alleen prot), alleen dungeons heb ik amper gedaan en doe ik ook amper (doe voornamelijk questlijn en WQ's). er staat nu nog een heel quest log vol met dungeon quests 
Vervolgens heb ik mijn (disc) priest geleveld, maar dat gaat zo allemachtig traag solo op 110, die komt me de neus uit. wellicht ga ik deze later wel gebruiken als healer in dungeons.
Nu ben ik ook bezig met een Demon Hunter (Vengeance), deze vind ik nu toch wel het allerleukst eerlijk gezegd. Waarschijnlijk ga ik hier wel alles mee doorlopen (ook de dungeons als Havoc).
Vervolgens heb ik mijn (disc) priest geleveld, maar dat gaat zo allemachtig traag solo op 110, die komt me de neus uit. wellicht ga ik deze later wel gebruiken als healer in dungeons.
Nu ben ik ook bezig met een Demon Hunter (Vengeance), deze vind ik nu toch wel het allerleukst eerlijk gezegd. Waarschijnlijk ga ik hier wel alles mee doorlopen (ook de dungeons als Havoc).
Gisteren toch maar weer even geprobeerd M+ dungeons te doen.
Ik snap dat ik geen invite voor een +8 krijg met 845 gear, maar als je +2 groepen ziet met "requires 840"zou je denken dat dat kan.
Alle invites gedeclined.
Vervolgens heb ik mijn shit gear aangetrokken zodat ik 850 had en nogmaals gedaan, en ja hoor, invite. *zucht*
Vervolgens duurde het eeuwen voor er een tank was [20 minuten +] dus ben ik maar LFR gaan doen.
Moet zeggen dat ik dit iLVL het moeilijkst vind van allemaal..
Waar moet ik nou upgrades vandaan halen als je geen raider bent?
Ik snap dat ik geen invite voor een +8 krijg met 845 gear, maar als je +2 groepen ziet met "requires 840"zou je denken dat dat kan.
Alle invites gedeclined.
Vervolgens heb ik mijn shit gear aangetrokken zodat ik 850 had en nogmaals gedaan, en ja hoor, invite. *zucht*
Vervolgens duurde het eeuwen voor er een tank was [20 minuten +] dus ben ik maar LFR gaan doen.
pr0mpt - It never hurts to help!
Verwijderd
Precies dit, in het begin was ik best hyped en actief.Ebayzo schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:12:
[...]
Cancel subscription
Hoewel ik enthousiast was over de expansion, was ik er al gauw weer op uitgekeken. Ik ben ook geen raider en LFG is sowieso geestdodend.Leuks spul die WQ's, zolang je ze voor je questline moet doen. Daarna geen zak meer in imho.
En de rest zoals dungeons etc, sjah, repeat repeat repeat.
Levellen, de eerste keer, was geweldig maar zoals elke expansion was het daarna toch wel vrij vlot weer over. Dit is echter wel mijn snelste unsub geweest sinds ik begon met spelen. Ik denk dat ik nu officieel uitgekeken ben op WoW.
Na een aantal weken werd het vooral veel herhaling en begon ik het questen en dergelijk wel zat te worden.
Vandaag me subscription gestopt, wel jammer enigszins. Ik vind het echter geen slechte xpac oid maar ze hebben de magie niet meer zoals ze hadden in TBC/Wotlk.
Misschien herpak ik mijn character op Nostalrius
In group finder laat ie altijd je max ilvl zien, ongeacht wat je hebt equipped, maar voor dps zijn er altijd binnen 10 seconden 20 man om uit te kiezen, met grote kans op meerdere 860+, dus (begrijpelijke) standaard reactie van degene die de groep maakt is om de hoogste te kiezen. Helaas hoe het werkt. Zelf een groep starten is dan bijna de enige optie.pr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:32:
Alle invites gedeclined.
Vervolgens duurde het eeuwen voor er een tank was \[20 minuten +] dus ben ik maar LFR gaan doen.
Ik zou die declined invites snel vergeten. Ik maak zelf vaak een groep waar we zelf al 3 of 4 mensen in de party hebben. Ik tank, vriend van me healed, neef van dps. Dus hebben we nog 2 dps nodig. We zetten onze ilevels op reeele doelen en de hoeveelheid mensen die daar op inschrijven is insane. Ik kan er echter maar 2 uitnodigen. De rest krijgt een keiharde "decline" zodra de groep vol is. Hoeveel /w ik krijg over waarom ik iemand decline, terwijl het gewoon het systeem is die dat doet.pr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:32:
Alle invites gedeclined.
Vervolgens duurde het eeuwen voor er een tank was \[20 minuten +] dus ben ik maar LFR gaan doen.
Jij ziet het dus als een "decline" terwijl het eigenlijk is: de groep is vol en zoekt niet meer omdat we iemand anders hebben gekozen. Als ik zelf op m'n dps zit en al die declines voorbij zie komen, i feel your pain, maja, er zijn gewoon veel meer dps dan andere rollen, dus plekje vinden is moeilijk.
Op m'n mage zet ik vaak in de note: Free pudding! dat zorgt wel dat ik vaker uitgenodigt word, mensen vinden dat grappig.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verwijderd
Hadden die in de tekst staan dat ze 840 of hoger wilden hebben of als ilvl requirement? Ik zie vaak groepen met teksten als "Quick run 865+" en dan met een ilvl requirement van 850 oid. Aangezien je geen hoger ilvl kan instellen dan wat je zelf maximaal hebt, zit er regelmatig een verschil tussen wat mensen willen en wat mensen als minimum opgeven. Vaak starten mensen met een (relatief) laag ilvl juist zelf een groep en kiezen dan mensen met een hoog ilvl om hun gear te compenseren.pr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:32:
edit: En zoals hierboven ook al aangegeven. Als leader heb je dps vaak voor het uitkiezen. Binnen no-time heb je 10+ mensen die willen joinen en daar zitten meestal 860+ mensen tussen. De meeste mensen willen snel en/of makkelijk en dan ga je (omdat er geen andere indicator is waar je mensen op kunt beoordelen) maar voor een zo'n hoog mogelijk ilvl.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 09:05 ]
Ik had specifiek gefiltered op +2 runs en dan handmatig gekeken waar niet bij stond LF Boost oid, dus gewoon een "normale" groepVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:59:
[...]
Hadden die in de tekst staan dat ze 840 of hoger wilden hebben of als ilvl requirement? Ik zie vaak groepen met teksten als "Quick run 865+" en dan met een ilvl requirement van 850 oid. Aangezien je geen hoger ilvl kan instellen dan wat je zelf maximaal hebt, zit er regelmatig een verschil tussen wat mensen willen en wat mensen als minimum opgeven. Vaak starten mensen met een (relatief) laag ilvl juist zelf een groep en kiezen dan mensen met een hoog ilvl om hun gear te compenseren.
Maarja, ik snap ook wel dat als je keuze hebt uit 50 dat je de beste kiest [iLVL wise], maar als je ze dus 5 minuten later nog steeds ziet staan [ook na refresh] dan is dat nogal irritant.
Maarja, het belangrijkste voor mij is "hoe moet ik nou het beste mijn iLVL boosten?"
Verwijderd
Mijn Pala en Druid zijn allebei 860 en heb er maar een paar mythic+ op gedaan en geen raids (m.u.v. LFR maar dat gaat nergens over). Als ik dan kijk hoe ik aan mijn ilvl kom:pr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:05:
[...]
Maarja, het belangrijkste voor mij is "hoe moet ik nou het beste mijn iLVL boosten?"
- Eén World Boss item.
- Eén Legendary item.
- Gewone mythics (en beetje mazzel met War-/Titanforged).
- De cache van de wekelijkse quest (deze week 5 TW dungeons).
- Zorgen dat de relics in je artifact een hoog ilvl hebben.
edit: Oh ja Personal Loot Helper heeft me ook een paar items opgeleverd in Mythics. Soms moet je net mazzel hebben dat iemand een forged drop krijgt maar dat dit geen upgrade voor deze persoon is. Als ze dan willen traden is dat mooi meegenomen. Gebeurt niet altijd overigens. Kom ook wel eens mensen tegen die niet willen traden of alleen willen traden als ik hen een andere epic ervoor terug ruil zodat ze die kunnen de-en.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 09:19 ]
Tja als non-raider, hence my paladin heeft maar 1 of 2 mythics gedaan, heeft deze toch ilvl 858, voornamelijk mazzel hebben met titanforge items op WQs.pr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:05:
[...]
Helaas is dat voor de non raider realiteit dat boven 845 het puur geluk wordt, heb je mazzel met legend en/olf titanforge dan gaat het hard.
Persoonlijk doe ik alleen een myth(+) als iemand in de guild om dps vraagt, anders begin ik er niet meer aan zeker met gedachte dat M+2 maar ~845 items geeft, dat kan ook in WQ krijgen, met stuk minder stress/tijd
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Dit soort opmerkingen blijven mij verbazen. Volgens mij is er nog nooit zoveel verschillends te doen geweest in vergelijking met Vanilla/TBC/WotLK. Zeggen dat er nu teveel herhaling is. Deze game draait om herhaling van dingen. En waar je in Vanilla/TBC 4 dingen had om te herhalen, zijn dat er nu iets meer geworden. Je bent simpelweg uitgekeken op de game.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:49:
[...]
Precies dit, in het begin was ik best hyped en actief.
Na een aantal weken werd het vooral veel herhaling en begon ik het questen en dergelijk wel zat te worden.
Vandaag me subscription gestopt, wel jammer enigszins. Ik vind het echter geen slechte xpac oid maar ze hebben de magie niet meer zoals ze hadden in TBC/Wotlk.
Misschien herpak ik mijn character op Nostalrius
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:11:
[...]
Mijn Pala en Druid zijn allebei 860 en heb er maar een paar mythic+ op gedaan en geen raids (m.u.v. LFR maar dat gaat nergens over). Als ik dan kijk hoe ik aan mijn ilvl kom:Dat is wat ik me zo kan bedenken.
- Eén World Boss item.
- Eén Legendary item.
- Gewone mythics (en beetje mazzel met War-/Titanforged).
- De cache van de wekelijkse quest (deze week 5 TW dungeons).
- Zorgen dat de relics in je artifact een hoog ilvl hebben.
- World Boss doe ik elke week, helaas nog geen resultaat.
- Legendary... don't get me started
- Ik gewone Mythics proberen
- TW dungeons staat op de calender om te doen met guildies
- Relics heb ik waar mogelijk al geupgrade, artifact zit op 862
Ben ook elke dag alle gear WQs aan het doen, stat upgrade of niet
Ik zie trouwens nu net op de Legion app dat er 1 WQ is welke een upgrade geeft op mijn hands [1 van de 2 nog blauwe items] en een WQ voor legs welke de juiste stat verdeling heeft, dus hopen op een titanforge upgrade.
Verder ergens een plek vinden waar ik een goede helm kan vinden.
Ik ben dan wel zo picky dat ik niet klakkeloos alle items zie als upgrade, het moet wel de juiste stats hebben, hou wel voor de zekerheid +ilvl gear ookal gebruik ik het niet.
Ik ben dan wel zo picky dat ik niet klakkeloos alle items zie als upgrade, het moet wel de juiste stats hebben, hou wel voor de zekerheid +ilvl gear ookal gebruik ik het niet.
Verwijderd
Ik zou de tip willen geven, installeer pawn, laat simulationcraft de juiste string voor je creeren. Dan kan je vrij makkelijk zien wanneer iets een upgrade is of niet. Voor necks/rings ga je vaak voor BiS stats, zo kan een 840 neck beter zijn dan een 895 neck. Voor de andere items is het voor bijna alle classes zo dat de primary stat zorgt dat een item ook met andere stats beter kan zijnpr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:22:
Ik zie trouwens nu net op de Legion app dat er 1 WQ is welke een upgrade geeft op mijn hands \[1 van de 2 nog blauwe items] en een WQ voor legs welke de juiste stat verdeling heeft, dus hopen op een titanforge upgrade.
Ja, daar heb ik ook al even over nagedacht, alleen de keer dat ik een sim draaide kreeg ik stats er uit die compleet niet klopte en dus ook negatief impact hadden op mijn DPS.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:33:
[...]
Ik zou de tip willen geven, installeer pawn, laat simulationcraft de juiste string voor je creeren. Dan kan je vrij makkelijk zien wanneer iets een upgrade is of niet. Voor necks/rings ga je vaak voor BiS stats, zo kan een 840 neck beter zijn dan een 895 neck. Voor de andere items is het voor bijna alle classes zo dat de primary stat zorgt dat een item ook met andere stats beter kan zijn
Mogelijk dat ik wat verkeerd had gedaan, maar dat is punt 2.
Sindsdien ben ik handmatig gaan kijken wat de top Affliction locks wereldwijd qua gear hebben en voornamelijk wat qua stats.
Op die manier dus kijkende dat ik ongeveer 125-120% Mastery wil, 25% haste en 20% crit [dit is pas iets wat rond 880 gehaald wordt, maar toch].
Overal lees en vind ik dat Mastery = king , boven int, daarna haste en later pas crit.
Op die manier ben ik dus ook aan het gearen op dit moment, zit nu wel op mijn Mastery en probeer zonder Mastery te verliezen nu Haste te boosten
http://eu.battle.net/wow/...totem/Unlockable/advanced
Verwijderd
Ja ik durf eigenlijk niet te spreken wat je voor affliction nodig hebt, voor destro is het int>haste>crit. Uiteindelijk is veel momenteel ook afhankelijk van het niveau van je artifact, er zit kwa dps en prio stats een heel groot verschil tussen 20 en laten we zeggen 30 traits.pr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:38:
[...]
Ja, daar heb ik ook al even over nagedacht, alleen de keer dat ik een sim draaide kreeg ik stats er uit die compleet niet klopte en dus ook negatief impact hadden op mijn DPS.
Sindsdien ben ik handmatig gaan kijken wat de top Affliction locks wereldwijd qua gear hebben en voornamelijk wat qua stats.
Op die manier dus kijkende dat ik ongeveer 125-120% Mastery wil, 25% haste en 20% crit [dit is pas iets wat rond 880 gehaald wordt, maar toch].
Overal lees en vind ik dat Mastery = king , boven int, daarna haste en later pas crit.
Op die manier ben ik dus ook aan het gearen op dit moment, zit nu wel op mijn Mastery en probeer zonder Mastery te verliezen nu Haste te boosten
Int > Haste ~= Crit > Vers > Masterypr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:38:
[...]
Ja, daar heb ik ook al even over nagedacht, alleen de keer dat ik een sim draaide kreeg ik stats er uit die compleet niet klopte en dus ook negatief impact hadden op mijn DPS.
( Pawn: v1: "Unlockable": Intellect=5.76, CritRating=4.82, HasteRating=4.96, MasteryRating=4.12, Versatility=4.52 )
Op basis van je huidige gear.
Settings:
HecticAddCleave (Frequent add spwans + movement)
300 sec fight (20% variable)
10000 sims
TMI T19H Standard Boss
Het kan best zijn dat je op dit moment gewoon zoveel mastery hebt, dat een andere stat meer value begint te krijgen dan mastery. Daarom moet je regelmatig sims runnen, iig na grote upgrades
EDIT:
En ik kan me bij affliction (Dot-centered?) best voorstellen dat Haste en crit belangrijk wordt als je mastery een bepaald punt bereikt (meer haste = meer tiks per dot, meer crit = meer crits op tiks)
EDIT2:
[ Voor 14% gewijzigd door Darkfreak op 11-11-2016 09:49 ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Heel erg bedankt, ik ga eens even kijken, had al het idee dat Haste & Crit hoger zouden zijn als Mastery op het moment, maar dat zelfs Versatility hoger zou zijn is appart.Darkfreak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:47:
[...]
Int > Haste ~= Crit > Vers > Mastery
( Pawn: v1: "Unlockable": Intellect=5.76, CritRating=4.82, HasteRating=4.96, MasteryRating=4.12, Versatility=4.52 )
Op basis van je huidige gear.
Settings:
HecticAddCleave (Frequent add spwans + movement)
300 sec fight (20% variable)
10000 sims
TMI T19H Standard Boss
Het kan best zijn dat je op dit moment gewoon zoveel mastery hebt, dat een andere stat meer value begint te krijgen dan mastery. Daarom moet je regelmatig sims runnen, iig na grote upgrades
EDIT:
En ik kan me bij affliction (Dot-centered?) best voorstellen dat Haste en crit belangrijk wordt als je mastery een bepaald punt bereikt (meer haste = meer tiks per dot, meer crit = meer crits op tiks)
EDIT2:
[afbeelding]
Hoge locks hebben vaak gewoon 0 Versatility, maar ik ga eens even spelen met deze waardes
btw
Grappig, als ik eht zo zie zou ik 179k dps moeten doen op ST bazen?
En dat is gezien huidige talent spec of ideale?
[ Voor 4% gewijzigd door pr0mpt op 11-11-2016 09:59 ]
WOOP!
Guarm dood
Odyn dood
op normal, met meer aanklooien dan iets anders;
Odyn. Doodsimpel tot de laatste phase
Guarm. Holy shit mensen dodge die charge. En holy shit die tank damage
Guarm dood
Odyn dood
op normal, met meer aanklooien dan iets anders;
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
* dagboek *
Zelf begin ik aardig te balen van de tanks die snel een heroic doen terwijl ze normal Mythic 5+ doen.
Ze vergeten hierbij gemakshalve dat ze vaak deze runs doen met DPS die makkelijk 300+ aan DPS doen.
Massive pulls, geen problem. Zorg er dan wel voor dat je ook alle trash tanked en niet dat ranged de healer aan het killen zijn.
Gisteren Vault of Honour (diegene met Odin) Tank rushed naar eerste boss, kill boss tank leaves. Dat was rushtank 1. Daarna warrior tank, de hele kamer ineens pullen (op de helft geen agro natuurlijk) en nadata de kamer leeg is tegen mij zeggen, hopleijk ga je niet nog eens dood. Had verdorie 4 casters op mij waar niemand iets aan deed.
Het leaven en rushtanks is eigenlijk iets wat me nu deze week echt weer aan het opvallen is. Doe dagelijks een random heroic en tot vorige week nooit problemen met attitude. Of ik heb de pech dat het deze week elke keer "ubertanks" van silvermoon waren. Mijn definitie van een goede tank is iig niet alleen hoe veel mobs je tegelijkertijd kan pullen, maar ook dat je kan inschatten wat je mede-party members kunnen en daarop anticiperen.
Zelf begin ik aardig te balen van de tanks die snel een heroic doen terwijl ze normal Mythic 5+ doen.
Ze vergeten hierbij gemakshalve dat ze vaak deze runs doen met DPS die makkelijk 300+ aan DPS doen.
Massive pulls, geen problem. Zorg er dan wel voor dat je ook alle trash tanked en niet dat ranged de healer aan het killen zijn.
Gisteren Vault of Honour (diegene met Odin) Tank rushed naar eerste boss, kill boss tank leaves. Dat was rushtank 1. Daarna warrior tank, de hele kamer ineens pullen (op de helft geen agro natuurlijk) en nadata de kamer leeg is tegen mij zeggen, hopleijk ga je niet nog eens dood. Had verdorie 4 casters op mij waar niemand iets aan deed.
Het leaven en rushtanks is eigenlijk iets wat me nu deze week echt weer aan het opvallen is. Doe dagelijks een random heroic en tot vorige week nooit problemen met attitude. Of ik heb de pech dat het deze week elke keer "ubertanks" van silvermoon waren. Mijn definitie van een goede tank is iig niet alleen hoe veel mobs je tegelijkertijd kan pullen, maar ook dat je kan inschatten wat je mede-party members kunnen en daarop anticiperen.
Yep. Yep. En YEP!corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:05:
Odyn liep goed, tot hij zijn speer begon te smijten, en we echt flink t rennen waren als tanks en harde klappen kregen (zelfs met max distance tussen mij en odyn).
En Guarm, exact t zelfde bij ons. Mensen bleven maar geraakt worden door Trample XD.
En ongeacht of ik MT of OT was, de klappen die ik ving waren echt absurd, zelfs met perfect getimde mitigation was het soms behoorlijk ouch.
Wat we deden bij Odyn:Darkfreak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:16:
[...]
Yep. Yep. En YEP!
Odyn liep goed, tot hij zijn speer begon te smijten, en we echt flink t rennen waren als tanks en harde klappen kregen (zelfs met max distance tussen mij en odyn).
En Guarm, exact t zelfde bij ons. Mensen bleven maar geraakt worden door Trample XD.
En ongeacht of ik MT of OT was, de klappen die ik ving waren echt absurd, zelfs met perfect getimde mitigation was het soms behoorlijk ouch.
Druid tanked Odyn
Ik sta verderop net op max taunt range.
Druid krijgt Spear debuff
Ik taunt Odyn en ren andere kant op.
Druid rent weg van boss
En dat draaien we om als ik moet rennen
Daarmee kregen we een stuk minder damage
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik tankde met een DH.corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:22:
[...]
Wat we deden bij Odyn:
Druid tanked Odyn
Ik sta verderop net op max taunt range.
Druid krijgt Spear debuff
Ik taunt Odyn en ren andere kant op.
Druid rent weg van boss
En dat draaien we om als ik moet rennen
Daarmee kregen we een stuk minder damage
Wij deden gewoon swap bij debuff, en ik gebruikte mijn paladin insta-mount om weg te komen.
Daarmee kwam ik een stuk verder dan taunt range (DH aan een uiteinde, ik uithoek van de andere).
DH deed zijn leap en glide.
De dmg was welliswaar meer, maar alsnog een mega klap =/
Same.
Ik heb mij in het begin van Legion erg vermaakt met WoW, maar ik ben er nu op uitgekeken.
- Mijn IRL vrienden zijn allemaal gestopt met spelen
- LFR is te vaak een zooitje (wipe na wipe) of met een goede groep juist weer te simpel
- Het kost te veel moeite om op Normal of Heroic een goede groep te vinden voor raids (zit niet in de juiste guild)
- Dungeons op Normal of Heroic zijn te simpel ondertussen
- Voor Mythic kost het te veel moeite om een goede groep te vinden (zit niet in de juiste guild)
- Ik kan niet de juiste guild vinden op mijn server; of te casual (bijna geen raids) of te hardcore (minimaal 2x per week 20:00 tot 23:00) en ik wil niet switchen van realm
- WQs en alle overige content heeft voor mij te weinig afwisseling — voelt als “elke dag het zelfde”
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
OkkE schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:25:
[...]
Same.
Ik heb mij in het begin van Legion erg vermaakt met WoW, maar ik ben er nu op uitgekeken.
- Mijn IRL vrienden zijn allemaal gestopt met spelen
- LFR is te vaak een zooitje (wipe na wipe) of met een goede groep juist weer te simpel
- Het kost te veel moeite om op Normal of Heroic een goede groep te vinden voor raids (zit niet in de juiste guild)
- Dungeons op Normal of Heroic zijn te simpel ondertussen
- Voor Mythic kost het te veel moeite om een goede groep te vinden (zit niet in de juiste guild)
- Ik kan niet de juiste guild vinden op mijn server; of te casual (bijna geen raids) of te hardcore (minimaal 2x per week 20:00 tot 23:00) en ik wil niet switchen van realm
- WQs en alle overige content heeft voor mij te weinig afwisseling — voelt als “elke dag het zelfde”
- 2/4 van mijn IRL vrienden inmiddels ook weer
- Da's vrijwel iedere exp dat Normal en Heroic piss easy wordt vanaf een bepaald ilvl. Logisch ook (en waarom er bv nog een nieuwe dungeon gaat komen en er keystones zijn).
- Keystone runs heb ik zelf niet echt moeite (ook als DPS) om te vinden (via group finder)
Een guild is te casual (te weinig raids) of te hardcore (minimaal 2x/week @ 3 uur)? Wij raiden 2x wekelijks, 3 uur lang. Sinds wanneer is dat hardcore o_o? We proberen atm zelfs een derde raiddag te houden, voor een tweede raidgroep (die niet met de core-groep mee kan in progress runs).
Maar ..
Jouw probleem lijkt mij hier vooral een realm/guild probleem.
De content is er, maar de mogelijkheid voor jou (door je guild en/of realm) om het te doen niet.
Verwijderd
Ik ben nu ook al op het punt gekomen waar ik vaak op kom bij een WoW xpac. Het punt dat je a) eigenlijk zou moeten gaan raiden of b) voor je gevoel als een hamster in een tredmolen keer op keer hetzelfde blijft doen. Voor raiden heb ik helaas geen tijd. Qua totaal aantal benodigde uren zou het nog wel lukken maar ik kan gewoon niet 2-3 vaste avonden in de week voor de PC zitten. WQ's heb ik wel gezien en voor de gear of rep niet meer nodig. Dungeons blijven doen weet me ook niet meer te bekoren. Natuurlijk blijft het een uitdaging met een hogere keystone, maar het maakt de dungeon niet echt leuker of minder "been there, done that."OkkE schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:25:
[...]
Same.
Vroeger wist ik me nog wel te vermaken met het verkrijgen van mounts en/of pets, maar daar zijn er inmiddels zoveel van dat niets nog echt speciaal voelt. Daar spendeer ik mijn tijd ook niet meer aan.
Ik denk dat je WoW op een gegeven moment steeds sneller zat wordt. Het is ook onmogelijk voor Blizzard om hele nieuwe systemen e.d. te bedenken. Dus hoe langer je WoW speelt des te sneller zal je aan een nieuwe xpac gewend en er op uitgekeken raken. De charme die WoW voor velen had zal ook nooit meer terugkomen. Enerzijds omdat wij zelf veranderd zijn en anderzijds omdat het spel zo oud en groot geworden is dat het wel een keer saai 'moet' worden.
Te hardcore voor mij zou ik moeten zeggen. :-) Maar het klopt, mijn probleem is vooral dat ik geen goede guild heb kunnen vinden.Darkfreak schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:38:
Wat ik nie tbegrijp is je voorlaatste punt.
Een guild is te casual (te weinig raids) of te hardcore (minimaal 2x/week @ 3 uur)? Wij raiden 2x wekelijks, 3 uur lang. Sinds wanneer is dat hardcore o_o? We proberen atm zelfs een derde raiddag te houden, voor een tweede raidgroep (die niet met de core-groep mee kan in progress runs).
Maar ..
Jouw probleem lijkt mij hier vooral een realm/guild probleem.
De content is er, maar de mogelijkheid voor jou (door je guild en/of realm) om het te doen niet.
Ik kan en wil niet elke week 2x raiden, maar alle guilds met genoeg progression en serieuze instelling (op mijn realm) die ik heb kunnen vinden eisen dat wel. Dan kom ik dus in een casual guild waarbij je niet verplicht aanwezig hoeft te zijn — been there, done that. Dan sta je elke keer (logischerwijs) op de reservelijst of je zit met mensen die het raiden niet serieus genoeg nemen.
Het is vooral een combinatie; IRL vrienden stoppen en niet veel tijd (over) voor WoW maar wel een hardcore raider instelling. Dat werkt niet en is de reden waarom ik vorige keren ook gestopt ben met WoW. Het ligt inderdaad niet (zo zeer) aan de game.
Hoewel ik de diversiteit van de classes wel een beetje mis en de “item grind” van vroeger. De herinneringen aan TBC/Cata zijn vast rooskleuriger/beter dan dat het toen in werkelijkheid was, maar ik mis het.
Dit inderdaad.
[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 11-11-2016 11:00 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik vind Legion kwa afwisseling een perfecte formule, met veel variatie ikzelf ben als altoholic nog steeds niet toegekomen aan een tweede char , omdat er teveel te doen is, en als je het gaat verglijken met TBC en WOTLK, was er veel meer herhaling in die xpacs, maargoed nostalgia
Met mijn druid is het afwachten nog op de Suramar questlines, verder nog die falcosauruses , en Alchemy... de legion pathfinding part 1 heb ik iig al af
al kan ik t wel begrijpen,
weet iemand of je trouwens voor legion pathfinding part 2 moet raiden ?
Met mijn druid is het afwachten nog op de Suramar questlines, verder nog die falcosauruses , en Alchemy... de legion pathfinding part 1 heb ik iig al af
al kan ik t wel begrijpen,
[ Voor 10% gewijzigd door Metallize op 11-11-2016 11:32 ]
Is OpenRaid niks meer tegenwoordig? Voordat ik bij mijn vorige raiding guild zat had ik hetzelfde probleem. Wel de wensen om te raiden, niet de guild en niet iedere week de tijd om in een vast team terecht te komen.
OpenRaid heeft me daarbij geholpen en heb er leuke runs en ingame vrienden aan over gehouden.
Gisteravond de eerste dungeon als Vengeance DH voltooid; Neltharion's Lair. Dit ging verrassend goed en geen enkel probleem ondervonden. Helaas geen extra loot, maar dat maakt ook niet uit op level 101
OpenRaid heeft me daarbij geholpen en heb er leuke runs en ingame vrienden aan over gehouden.
Gisteravond de eerste dungeon als Vengeance DH voltooid; Neltharion's Lair. Dit ging verrassend goed en geen enkel probleem ondervonden. Helaas geen extra loot, maar dat maakt ook niet uit op level 101
Wellicht dat ik me vergis maar is het tegenwoordig niet meer de taak van de tank ervoor te zorgen dat er geen mobs (en dat betreft dus ook casters) op de healer zitten? Dan zou de response op zijn opmerking toch iets zijn als "hopelijk tank je voortaan ook de casters".sabriel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:05:
Daarna warrior tank, de hele kamer ineens pullen (op de helft geen agro natuurlijk) en nadata de kamer leeg is tegen mij zeggen, hopleijk ga je niet nog eens dood. Had verdorie 4 casters op mij waar niemand iets aan deed.
In the land of the blind, the one-eyed man is king.
Dit is niet alleen tegenwoordig zo, dit was het vroeger ook gewoon hoor...neokarasu schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:07:
[...]
Wellicht dat ik me vergis maar is het tegenwoordig niet meer de taak van de tank ervoor te zorgen dat er geen mobs (en dat betreft dus ook casters) op de healer zitten? Dan zou de response op zijn opmerking toch iets zijn als "hopelijk tank je voortaan ook de casters".
Verwijderd
Bestaat dat nog? Ik dacht dat ze gingen stoppen met OpenRaid na MoPEJSchuiteman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:53:
Is OpenRaid niks meer tegenwoordig? Voordat ik bij mijn vorige raiding guild zat had ik hetzelfde probleem. Wel de wensen om te raiden, niet de guild en niet iedere week de tijd om in een vast team terecht te komen.
Gebeurde mij ook zelf op warriortank vorige week in BRH, eerste trash-packs. Daarna ging eigenlijk als een speer en kreeg na laatste boss complimenten van de rest. Dubbele trash-pack was ook nooit de bedoeling.neokarasu schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:07:
[...]
Wellicht dat ik me vergis maar is het tegenwoordig niet meer de taak van de tank ervoor te zorgen dat er geen mobs (en dat betreft dus ook casters) op de healer zitten? Dan zou de response op zijn opmerking toch iets zijn als "hopelijk tank je voortaan ook de casters".
Als je bewust 3-4 packs pulled, dan mag ik aannemen dat de tank weet hoe hij agro moet krijgen van alle trash. Inderdaad wat neo zegt, zo hoort het te zijn. Helaas is praktijk weerbarstiger
Maar als je niet in de juiste guild zit kan ik me voorstellen dat het als DPS lasting is goede pugs te vinden.
Ik wordt gelukkig vaak gevraagd in guild als healer, maar ben ook tank aan het levelen om met guildies M+ te gaan doen. We hebben een paar hele goede DPS maar te weinig tanks.
Qua stats Mastery > Haste (voor de flat damage en shardgeneration), als je erg veel mastery hebt kan het iets verschillen, maar over het algemeen zijn vers en crit iets slechter dan deze 2 stats, maar is het verschil nooit erg groot en is een stat i.i.t. some andere classes / specs nooit echt shit. Int is king though waardoor een 10 ilvl (of soms zelfs een +5 ilvl) upgrade qua mainstat vaak de doorslag geeft, m.u.v. ringen en necks want die hebben geen mainstat. Je zou het ook kunnen simmen, maar ik merk dat voor deze expansion de sims niet al te correct zijn, als leidraad zijn ze redelijk te gebruiken, maar zelf testen in real game situaties is aan te bevelen ipv blind af te gaan op sims.pr0mpt schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:38:
[...]
Je ilvl boosten kan op een paar manieren, al is 850+ wel het vervelendste punt. Maar Raiden (normal of hoger met een guild of pug) of Mythic+ (liefste met een vast groepje, anders is het erg lastig ver te komen met "laag ilvl"), en mogelijk Karazhan is het antwoord.
voeg me toe VinDiesel#2813 zit op Defias Brotherhood omdat het een balanced server is tussen alliance en horde speel alliance zoek nog een guild nl/be of zou ik toch beter op silvermoon of outland spelen daar zitten de meeste mensen op maar weet niet of er daar een grote nl/be guild is op alliance kant
zie dat silvermoon ,burning legion, dreanor ,kazzak,altijd het meeste vol zijn zijn er daar grote nl/be guilds op
zie dat silvermoon ,burning legion, dreanor ,kazzak,altijd het meeste vol zijn zijn er daar grote nl/be guilds op
[ Voor 16% gewijzigd door nedius004 op 11-11-2016 14:09 ]
Het stomme is dus dat ik net zelf een sim heb gedraaid met de instellingen van Darkfreak, maar vervolgens zelf hele andere resultaten kreeg:Dennism schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:59:
[...]
Qua stats Mastery > Haste (voor de flat damage en shardgeneration), als je erg veel mastery hebt kan het iets verschillen, maar over het algemeen zijn vers en crit iets slechter dan deze 2 stats, maar is het verschil nooit erg groot en is een stat i.i.t. some andere classes / specs nooit echt shit. Int is king though waardoor een 10 ilvl (of soms zelfs een +5 ilvl) upgrade qua mainstat vaak de doorslag geeft, m.u.v. ringen en necks want die hebben geen mainstat. Je zou het ook kunnen simmen, maar ik merk dat voor deze expansion de sims niet al te correct zijn, als leidraad zijn ze redelijk te gebruiken, maar zelf testen in real game situaties is aan te bevelen ipv blind af te gaan op sims.
Je ilvl boosten kan op een paar manieren, al is 850+ wel het vervelendste punt. Maar Raiden (normal of hoger met een guild of pug) of Mythic+ (liefste met een vast groepje, anders is het erg lastig ver te komen met "laag ilvl"), en mogelijk Karazhan is het antwoord.
( Pawn: v1: "Unlockable": Intellect=6.55, CritRating=5.43, HasteRating=6.88, MasteryRating=5.02, Versatility=4.90 )
Al met al, ik ben op het moment aan het kijken naar de % in mijn stats
Ik wil 120% mastery houden en dan naar minimaal 20% haste voordat ik naar crit ga kijken.
Mogelijk dat Mythic normals als eerste komen en ik heb een verzoek gehad van mijn guildies om vanavond EN HC mee te doen...
Hier trouwens ook meer mensen de ervaring dat ToV enorm overtuned is en totaal niet rendabel is voor de base ilvl die de heeft?
Woensdag na Heroic EN naar ToV gegaan op normal om de bosses even te zien. Odyn vrij snel down, maar die leek al lastiger dan een boel HC EN bosses, Guarm viel ook nog wel mee en was ook vrij snel down, maargoed we overgearen het ook vrij erg. Gister nog even een halfuurtje oid Helya normal gedaan, maar die leek wel harder dan Xavius Heroic
vrij snel weer mee gestopt om maar naar Mythic EN te gaan, wat qua risk / reward toch een stuk betere verhouding geeft.
Imho gaat een guild die alleen normals doet en met een ilvl gemiddeld ilvl van 845 tot 855 het flink lastig krijgen in ToV, als ze al wat down kunnen krijgen. Ik had verwacht dat wij met ilvl 865-870 gemiddeld er wel even doorheen zouden stormen (iig op normal, op heroic natuurlijk niet), maar dat viel zeker op Helya flink tegen.
Woensdag na Heroic EN naar ToV gegaan op normal om de bosses even te zien. Odyn vrij snel down, maar die leek al lastiger dan een boel HC EN bosses, Guarm viel ook nog wel mee en was ook vrij snel down, maargoed we overgearen het ook vrij erg. Gister nog even een halfuurtje oid Helya normal gedaan, maar die leek wel harder dan Xavius Heroic
Imho gaat een guild die alleen normals doet en met een ilvl gemiddeld ilvl van 845 tot 855 het flink lastig krijgen in ToV, als ze al wat down kunnen krijgen. Ik had verwacht dat wij met ilvl 865-870 gemiddeld er wel even doorheen zouden stormen (iig op normal, op heroic natuurlijk niet), maar dat viel zeker op Helya flink tegen.
Ik reageer nagenoeg niet op deze forums, lees altijd wel mee.
Dat gezegd hebbende, wil ik graag toch mijn visie over het gearen in legion geven.
Ik ben 3,5 week geleden weer begonnen met WoW. MoP was de laatste expansion die ik gespeeld heb. Ben vanaf level 90 begonnen met mijn (holy) priest. Inmiddels heb ik Ilvl 861 zonder raiden (behalve lfr). Ik vind juist het kunnen gearen in mythics (+) een goede toevoeging omdat ik ook geen zin/tijd meer heb om echte raids te doen. Gisteren eerste keer karazhan gedaan met PuG en was mij ook goed bevallen. Uiteindelijk 6/8 gedaan, met hier en daar wipes, maar ik heb me ermee prima vermaakt. Je moet alleen net geluk hebben dat mensen niet meteen leaven na 1 wipe.
Wat mij betreft is Legion de beste xpac om vooruit te kunnen zonder raids.
Dat gezegd hebbende, wil ik graag toch mijn visie over het gearen in legion geven.
Ik ben 3,5 week geleden weer begonnen met WoW. MoP was de laatste expansion die ik gespeeld heb. Ben vanaf level 90 begonnen met mijn (holy) priest. Inmiddels heb ik Ilvl 861 zonder raiden (behalve lfr). Ik vind juist het kunnen gearen in mythics (+) een goede toevoeging omdat ik ook geen zin/tijd meer heb om echte raids te doen. Gisteren eerste keer karazhan gedaan met PuG en was mij ook goed bevallen. Uiteindelijk 6/8 gedaan, met hier en daar wipes, maar ik heb me ermee prima vermaakt. Je moet alleen net geluk hebben dat mensen niet meteen leaven na 1 wipe.
Wat mij betreft is Legion de beste xpac om vooruit te kunnen zonder raids.
Wij dachten eerst ook even met 870 wel door ToV heroic te lopen. Het dropt immers zelf 870 loot, dus zou raar zijn als het moeilijk zou zijn. Maar goed, dat viel dus even tegen. We hadden al wel de resultaten uit US gezien, maar alsnog was het een tegenvaller. Kom op zeg, een heroic boss met > 2.5B health in totaal (voor 23 personen) die 870 loot dropt. We waren 8 minuten onderweg en nog steeds niet in p3... Ging echt nergens over. De mechanics waren allemaal wel te doen, maar we kwamen bijna niet aan de boss toe in p2 door alle adds en de mini bosses. Gelukkig hebben ze die 2 mini bosses wat generfed, dus minder damage daar op nodig.
Ook nog even op normal geprobeerd toen, maar dat was erg simpel en dropte slechts 855 loot, wat waardeloos is voor de tijd die het kost aangezien we maar 2 dagen raiden. Toen maar mythic EM gedaan.
Ook nog even op normal geprobeerd toen, maar dat was erg simpel en dropte slechts 855 loot, wat waardeloos is voor de tijd die het kost aangezien we maar 2 dagen raiden. Toen maar mythic EM gedaan.
Heb al een aantal keren aangegeven dat ik en een stel vrienden ook op defias brotherhood spelen op de alliance kant. Mocht je een casual guild zoeken die wel regelmatig raid dungeons doet en elkaar helpt stuur me dan ff een wisper op tototemica of zoek op altoholics anonymousnedius004 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:03:
voeg me toe VinDiesel#2813 zit op Defias Brotherhood omdat het een balanced server is tussen alliance en horde speel alliance zoek nog een guild nl/be of zou ik toch beter op silvermoon of outland spelen daar zitten de meeste mensen op maar weet niet of er daar een grote nl/be guild is op alliance kant
kan je pmen ingame ben nu online Vindiesell of voeg me toe op battletag VinDiesel#2813HerrProx schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:30:
[...]
Heb al een aantal keren aangegeven dat ik en een stel vrienden ook op defias brotherhood spelen op de alliance kant. Mocht je een casual guild zoeken die wel regelmatig raid dungeons doet en elkaar helpt stuur me dan ff een wisper op tototemica of zoek op altoholics anonymous
WoW ik kende dit dus niet maar zit net op de site te kijken en zie events staan. Dit is dus precies wat ik nodig heb. En als je hoeft alleen de raid leader als vriend te maken wil je heel de raid cross realm kunnen spelen? Of hoe zit ditVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:27:
[...]
Bestaat dat nog? Ik dacht dat ze gingen stoppen met OpenRaid na MoP
PSN: Eczeem
Vanavond weer even gespeeld. Met mnt rogue en warrior alle drie de emissary boxes gehaald. Helaas geen legendary. Wel een upgrade voor m'n warrior. Merk nu dat ie iets sterker aan het worden is. Dat is wel fijn. Maar m'n rogue... Damn lekkere dps voor m'n gevoel.
Ik reageer niet zo vaak op het forum hier, ben meer een lurker. Maar ik wil toch even reageren op mensen die zeggen dat Legion ondertussen saai is geworden als je casual bent. Ik heb die ervaring totaal niet!
Ik was "vroeger" onder WotLK heel actief met Raiden, maar heb daar ondertussen geen tijd meer voor. Althans, ik heb de behoefte om flexibel te zijn in mijn tijdsbesteding en wil dus niet vast zitten aan vaste raid avonden.
Ik zit dus in een super-casual guild. Zo casual dat ie eigenlijk alleen maar bestaat uit mij en 2 vrienden, en we zijn ook nog eens zelden tegelijkertijd online. Desalniettemin vind ik het wel nog leuk om soms ad-hoc proberen te raiden, en dat gaat op mijn realm (Stormrage) prima!
Ik heb ondertussen Emerald Nightmare Normal al meerdere malen volledig gecleared met PuGs. Soms zitten er natuurlijk faal-pugs tussen, maar over het algemeen ook veel goede. Verder heb ik gister Ahead of the Curve: Xavius gehaald met een PuG. Xavius Heroic gewoon ge-oneshot
De meeste van die PuGs clearen EN Normal binnen 2 uur, dus prima ad-hoc op een avondje, of zaterdagmiddag te doen.
Mijn meest dramatische ervaring was eigenlijk nog Karazhan clearen. Dat heb ik vorig weekend geprobeerd, en dat heeft me in diverse groepen wel 2 dagen gekost (uurtje of 14 denk ik in totaal). Maar goed, zoals gezegd is ook dat gelukt uiteindelijk.
Als bonus heb ik ook nog eens veel leuke mensen aan mijn vriendenlijst toe kunnen voegen, en ook Discord helpt daarbij een hoop!
TLDR: Je hoeft geen vaste raid avonden aan te houden om raids te kunnen clearen. Gewoon lekker PuGgen!
Ik was "vroeger" onder WotLK heel actief met Raiden, maar heb daar ondertussen geen tijd meer voor. Althans, ik heb de behoefte om flexibel te zijn in mijn tijdsbesteding en wil dus niet vast zitten aan vaste raid avonden.
Ik zit dus in een super-casual guild. Zo casual dat ie eigenlijk alleen maar bestaat uit mij en 2 vrienden, en we zijn ook nog eens zelden tegelijkertijd online. Desalniettemin vind ik het wel nog leuk om soms ad-hoc proberen te raiden, en dat gaat op mijn realm (Stormrage) prima!
Ik heb ondertussen Emerald Nightmare Normal al meerdere malen volledig gecleared met PuGs. Soms zitten er natuurlijk faal-pugs tussen, maar over het algemeen ook veel goede. Verder heb ik gister Ahead of the Curve: Xavius gehaald met een PuG. Xavius Heroic gewoon ge-oneshot
Mijn meest dramatische ervaring was eigenlijk nog Karazhan clearen. Dat heb ik vorig weekend geprobeerd, en dat heeft me in diverse groepen wel 2 dagen gekost (uurtje of 14 denk ik in totaal). Maar goed, zoals gezegd is ook dat gelukt uiteindelijk.
Als bonus heb ik ook nog eens veel leuke mensen aan mijn vriendenlijst toe kunnen voegen, en ook Discord helpt daarbij een hoop!
TLDR: Je hoeft geen vaste raid avonden aan te houden om raids te kunnen clearen. Gewoon lekker PuGgen!
[ Voor 4% gewijzigd door Kajel op 12-11-2016 12:31 ]
Verwijderd
Ik vind het super dat jij je nog prima weet te vermaken. Ik denk wel dat er een verschil zit tussen wat jij casual noemt en wat ik casual noem. Als jij 14 uur de tijd had om een Karazhan te clearen (ik vond de 4,5 uur die ik de eerste keer nodig had al lang) en daarnaast ook nog kon raiden en/of andere dingen doen die week, dan heb jij veel meer tijd aan WoW te besteden dan ik.Kajel schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:30:
Ik reageer niet zo vaak op het forum hier, ben meer een lurker. Maar ik wil toch even reageren op mensen die zeggen dat Legion ondertussen saai is geworden als je casual bent. Ik heb die ervaring totaal niet!
Gemiddeld zal je denk ik wel meer dan twee uur per raid bezig zijn om deze te clearen. De tijd benodigd voor het zoeken van een PuG plus de eventueel verloren tijd van een faalpug welke uiteindelijk weinig/niets oplevert moet je hier ook bij optellen. Karazhan clear ik nu ook binnen 2 - 2,5 uur, maar gemiddeld kost het meer tijd.
Bij mij persoonlijk is overigens het probleem dat ik voornamelijk over de dag verspreid wat uurtjes kan maken en juist niet kan spelen tijdens de spitstijden. 's Avonds en in het weekend speel ik heel weinig. Het is dan een stuk lastiger om goede PuG's te vinden. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de motivatie niet op kan brengen om raids te gaan Puggen.
Bij het woord PuG gaan m'n nekharen sowieso gruwelijk overeind staan.
Ik heb daar werkelijk waar ZULKE slechte ervaringen mee dat ik m'n vingers er niet meer aan ga branden daar ik me er gruwelijk aan kan ergeren... En dat vind ik het niet waard, speel een spel voor m'n plezier.
Dat is ook het enige "grote" wat ik die week heb gedaan in WoW. Ik heb ook niet heel veel tijd hoor. Ik noem mezelf casual omdat ik niet regelmatig raid, en al helemaal geen vaste raid dagen heb, omdat ik daar ook gewoon geen tijd voor heb.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:07:
Als jij 14 uur de tijd had om een Karazhan te clearen (ik vond de 4,5 uur die ik de eerste keer nodig had al lang) en daarnaast ook nog kon raiden en/of andere dingen doen die week, dan heb jij veel meer tijd aan WoW te besteden dan ik.
Faalpug gebeurt met niet zo heel vaak. Gewoon een kwestie van goed opletting op wat er in de LFG "advertenties" staat. Zoeken naar een groep kost me gemiddeld 5 a 10 min, echt niet meer dan dat.Gemiddeld zal je denk ik wel meer dan twee uur per raid bezig zijn om deze te clearen. De tijd benodigd voor het zoeken van een PuG plus de eventueel verloren tijd van een faalpug welke uiteindelijk weinig/niets oplevert moet je hier ook bij optellen.
Het is idd ook lastig om buiten de "spits" om een goede groep te vinden. Daar heb je dan idd een beetje pech mee.'s Avonds en in het weekend speel ik heel weinig. Het is dan een stuk lastiger om goede PuG's te vinden.
Mijn originele post was enkel om aan te geven dat mensen al snel heel dramatisch doen over dat je niks meer kunt mits je niet in een raiding guild zit en/of minder tijd hebt om te spelen. Dat valt reuze mee (al kan ik natuurlijk niet voor alle realms spreken...)
Ik deel die ervaring ook wel een beetje, zeker met raids. Ik pug eigenlijk alleen voor dingen waar we nu voor overgearen dus dan maakt het niet zoveel uit. Gisteren bijvoorbeeld mythic halls of valor gepugged (geen keystone) met een groep iedereen 850+. Het ging allemaal wel snel neer, maar ik moest voor mn gevoel evenveel healen als in die mythic keystone +7 die ik daarvoor met de guild heb gedaan. Hoeveel interrupts en dergelijke wel niet uitmaken..RustStorm schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:11:
Bij het woord PuG gaan m'n nekharen sowieso gruwelijk overeind staan.Ik heb daar werkelijk waar ZULKE slechte ervaringen mee dat ik m'n vingers er niet meer aan ga branden daar ik me er gruwelijk aan kan ergeren... En dat vind ik het niet waard, speel een spel voor m'n plezier.
Raids doe ik niet meer aan puggen, je zit meestal mensen te boosten heb ik het idee. EN normal moet inderdaad nu wel te puggen zijn, de meeste mensen overgearen dat wel nu.
[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 13-11-2016 10:38 ]
Zooo luitjes, het weekend is weer voorbij en de werkweek weer begonnen voor de meesten.
Iedereen goed weekend gehad met benoemenswaardige activiteiten in WoW land?
Die van mij was helaas weer weinig bijzonder.
Vanavond weer eens Emissary spul doen.
<temp gone>
[ Voor 103% gewijzigd door corset op 30-11-2016 09:20 ]
zelfs normal ToV is imo redelijk overtuned naar gelang de loot die het dropt. Moeten Helya nog doen op normal maar Heroic Odyn is vast ontzettend leuk van wat ik gehoord hebIntToStr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:53:
Wij dachten eerst ook even met 870 wel door ToV heroic te lopen. Het dropt immers zelf 870 loot, dus zou raar zijn als het moeilijk zou zijn. Maar goed, dat viel dus even tegen. We hadden al wel de resultaten uit US gezien, maar alsnog was het een tegenvaller. Kom op zeg, een heroic boss met > 2.5B health in totaal (voor 23 personen) die 870 loot dropt. We waren 8 minuten onderweg en nog steeds niet in p3... Ging echt nergens over. De mechanics waren allemaal wel te doen, maar we kwamen bijna niet aan de boss toe in p2 door alle adds en de mini bosses. Gelukkig hebben ze die 2 mini bosses wat generfed, dus minder damage daar op nodig.
Meh, overtuned..Akaendra schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:24:
[...]
zelfs normal ToV is imo redelijk overtuned naar gelang de loot die het dropt. Moeten Helya nog doen op normal maar Heroic Odyn is vast ontzettend leuk van wat ik gehoord heb
Odyn, geen tankswap nodig in de eerste 2 phases op 860 gear. Laatste phase is gewoon een tank check
Guarm, 870 tank kon hem solotanken zonder dat ik er als andere tank bij stond. Toen we 2x 855 (ik 857 en andere 854) pakten was het even doorhealen, maar goed te doen.
Helya, nog niet gezien, wel heel veel zin in
Zeker, eigenlijk maar heel kort kunnen spelen maar eindelijk mn eerste legendary gedropt! Een van de beste ook nog :D.RustStorm schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:38:
Zooo luitjes, het weekend is weer voorbij en de werkweek weer begonnen voor de meesten.Iedereen goed weekend gehad met benoemenswaardige activiteiten in WoW land?
Die van mij was helaas weer weinig bijzonder.
Vanavond weer eens Emissary spul doen.
Daarnaast nog een +7 mythic gedaan en dat was het eigenlijk wel.
Tja, Normal ToV is natuurlijk eigenlijk ook niet bedoeld voor guilds met 7/7 EN HC met een avg ilvl van 870 of iets in die richting, die zouden misschien normal 1x clearen om de bosses te zien, wat vrij makkelijk zou moeten gaan en daarna door naar HC ToV wat voor dit soort guilds het logische progressie pad is.corset schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:32:
[...]
Meh, overtuned..
Odyn, geen tankswap nodig in de eerste 2 phases op 860 gear. Laatste phase is gewoon een tank check
Guarm, 870 tank kon hem solotanken zonder dat ik er als andere tank bij stond. Toen we 2x 855 (ik 857 en andere 854) pakten was het even doorhealen, maar goed te doen.
Helya, nog niet gezien, wel heel veel zin in
Deze bosses horen zo getuned te zijn dat een average friends and family guild met een +- avg ilvl 850 die enkel normal clearen en niet altijd over rockstar spelers beschikken hier moeten kunnen progressen zonder het gevoel te hebben tegen een "brickwall" aan te lopen. Ik heb nu totaal niet het gevoel dat dit het geval in ToV en dat is mijn inziens zeker een tuning fout van Blizzard en lijkt zeer zeker op overtuning. Tuning op het randje verwacht je op Mythic en in mindere mate op Heroic, niet of Normal waar je er totaal niet van uit kan gaan dat iedere raider alle mechanics perfect dodgen terwijl ze rockstar dps / healing / tanking doen voor hun ilvl e.d.
Volgens mij was bijv donderdag of vrijdag toen ik het checkte de laagste AVG ilvl 864 voor een Helya Normal kill
Vengeance Demon Hunter is toch wel leuk. Alleen het levelen duurt zo lang.
Ik denk dat ik nog een week nodig heb om op level 110 te komen. En daarna kan ik pas gaan gearen voor raids.
Overigens heb ik het idee dat tanken makkelijker is geworden. Of dat ligt gewoon aan de Demon Hunter. Nooit aggro problemen, makkelijk pullen en taunten en daarnaast dikke self-healing en nog redelijk veel damage ook. Kan niet wachten tot ik level 110 ben.
Ik denk dat ik nog een week nodig heb om op level 110 te komen. En daarna kan ik pas gaan gearen voor raids.
Overigens heb ik het idee dat tanken makkelijker is geworden. Of dat ligt gewoon aan de Demon Hunter. Nooit aggro problemen, makkelijk pullen en taunten en daarnaast dikke self-healing en nog redelijk veel damage ook. Kan niet wachten tot ik level 110 ben.
Welk level ben je nu? Ik zit momenteel op level 103 met een Vengeance Demon Hunter. Ik hoop komend weekend op 110 te zitten.Xanthian schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:02:
Vengeance Demon Hunter is toch wel leuk. Alleen het levelen duurt zo lang.
Het speelt inderdaad erg makkelijk. Maar goed ik heb ook een Paladin tank gehad en dat speelde ook erg makkelijk. Alleen deed die niet zoveel damage en ging het levelen veel trager voor mijn gevoel.
Verwijderd
Hey wow-ers,
zo vrijdag die trails of valor gedaan. Eerst twee bosses gingen best snel tot okay neer. De tactics van de derde had kennelijk echt bijna niemand bekeken.. was een behoorlijk chaotische toestand en we hebben het maar doorgeschoven naar dinsdag.
Gisteren de EN HC gedaan en dat ging lekker. Helaas was wel de trash skip truc gefikst (na de eerst boss uit de raid lopen en resetten) Duurde dus iets langer dan normaal, maar ging best okay.
Had zaterdag tijdens een normal mhytic de loot op unholy ipv tank gezet en voila.. dropt er een legendary ring. Best leuk ding en dps is nu best okay. Laat de loot op unholy staan vanaf nu want de enige echte goede blood legendary is wat mij betreft die belt en de rest is wel okay, maar vindt ze niet "game breaking".. die set bonus van de nighthold is een heel ander verhaal.. dat lijkt mij best OP voor een blood DK.. kortom nu maar hopen dat die unholy wrist droppen want die lijken mij zeer "game breaking"
Heb trouwens een paar weakaura's gemaakt (die zichtbaar zijn om mijn character heen) voor plague en wound stacks inclusief timers en dat scheelt echt een heleboel. Je hoeft dan niet meer naar een klein icoontje te kijken en verspilling van het bursten van wounds is ook over... raad het echt elke UH dk aan.
zo vrijdag die trails of valor gedaan. Eerst twee bosses gingen best snel tot okay neer. De tactics van de derde had kennelijk echt bijna niemand bekeken.. was een behoorlijk chaotische toestand en we hebben het maar doorgeschoven naar dinsdag.
Gisteren de EN HC gedaan en dat ging lekker. Helaas was wel de trash skip truc gefikst (na de eerst boss uit de raid lopen en resetten) Duurde dus iets langer dan normaal, maar ging best okay.
Had zaterdag tijdens een normal mhytic de loot op unholy ipv tank gezet en voila.. dropt er een legendary ring. Best leuk ding en dps is nu best okay. Laat de loot op unholy staan vanaf nu want de enige echte goede blood legendary is wat mij betreft die belt en de rest is wel okay, maar vindt ze niet "game breaking".. die set bonus van de nighthold is een heel ander verhaal.. dat lijkt mij best OP voor een blood DK.. kortom nu maar hopen dat die unholy wrist droppen want die lijken mij zeer "game breaking"
Heb trouwens een paar weakaura's gemaakt (die zichtbaar zijn om mijn character heen) voor plague en wound stacks inclusief timers en dat scheelt echt een heleboel. Je hoeft dan niet meer naar een klein icoontje te kijken en verspilling van het bursten van wounds is ook over... raad het echt elke UH dk aan.
Verwijderd
Wij hebben nu EN 1/7 mythic en ToV 3/3 Normal. Op heroic eerste boss was het een wipefest. Meeste zitten rond 860-870 gear level, Nythendra mythic ging zo plat, ToV heroic, kwamen we dps tekort en niet verder op eerste boss.IntToStr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:53:
Beetje zonde dit, je hebt al bijna het gear level wat er dropt nodig om sowieso verder te komen?
ToV final boss op normal was lastiger dan Xavius Heroic, wat gaan guilds die alleen normal raiden hier op wipen...
Met EN heroic in <2 uur leeg bestaat onze raid week nu of uit Mythic EN progressie of wipen in HC ToV iets klopt niet in het progressie pad!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 11:18 ]
En ToV normal is gisteren ook volledig neergegaan!
Volgende week HC in duiken. Benieuwd of dat even vlot gaat, maar volgens wat ik lees is ToV echt stukken harder!
Sfeer in de guild zit momenteel goed en we hebben een goed team waar bijna iedereen komt opdagen. Heb vooral ook het gevoel dat iedereen op dezelfde golf lengte zit van wat hij wil bereiken ingame. De meeste hebben vanwege kids en family niet de tijd om zich 100% op raiden te focussen maar omdat we slechts 2 dagen raiden lukt het iedereen toch aardig en worden mensen het niet snel beu.
Alleen kunnen we wel nog wat extra dps gebruiken, zeker een rogue, DK paladin of warrior is meer dan welkom. 1 adres: Tarren Mill Exiles guild
Volgende week HC in duiken. Benieuwd of dat even vlot gaat, maar volgens wat ik lees is ToV echt stukken harder!
Sfeer in de guild zit momenteel goed en we hebben een goed team waar bijna iedereen komt opdagen. Heb vooral ook het gevoel dat iedereen op dezelfde golf lengte zit van wat hij wil bereiken ingame. De meeste hebben vanwege kids en family niet de tijd om zich 100% op raiden te focussen maar omdat we slechts 2 dagen raiden lukt het iedereen toch aardig en worden mensen het niet snel beu.
Alleen kunnen we wel nog wat extra dps gebruiken, zeker een rogue, DK paladin of warrior is meer dan welkom. 1 adres: Tarren Mill Exiles guild
104 in Highlands op dit moment. Gewoon 10 mobs verzamelen en al je AoE gebruiken. Gaat echt heerlijk.EJSchuiteman schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:07:
[...]
Welk level ben je nu? Ik zit momenteel op level 103 met een Vengeance Demon Hunter. Ik hoop komend weekend op 110 te zitten.
Het speelt inderdaad erg makkelijk. Maar goed ik heb ook een Paladin tank gehad en dat speelde ook erg makkelijk. Alleen deed die niet zoveel damage en ging het levelen veel trager voor mijn gevoel.
Ik vind Havoc leuker spelen maar daar mis ik de survivabilty.
Als de Demon Hunter op 100 is ga ik eens nadenken om mijn level 100 boost te gebruiken. Ik zat te denken aan een Feral Druid dps. Maar ik heb geen idee of dat goed is.
[ Voor 12% gewijzigd door Xanthian op 14-11-2016 11:23 ]
Dat is nou nog eens een top bericht om te lezen!Bartske schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:55:
[...]
Zeker, eigenlijk maar heel kort kunnen spelen maar eindelijk mn eerste legendary gedropt! Een van de beste ook nog :D.
Daarnaast nog een +7 mythic gedaan en dat was het eigenlijk wel.
En wat zou er dan niet kloppen? Mythic EN en heroic ToV droppen nagenoeg zelfde itemlevel (ToV zal in de komende periode zelfs betere gear droppen aangezien ilvl steeds omhoog gaat). Dus wat dat betreft kan je in beide progressenVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:15:
[...]
Met EN heroic in <2 uur leeg bestaat onze raid week nu of uit Mythic EN progressie of wipen in HC ToV iets klopt niet in het progressie pad!
Wel is ToV enigszins overtuned ja. Wij hebben 7/7 mythic EN en Odyn was nog een aardige uitdaging (alhoewel, 1-1,5 uur voor de kill is niet echt een uitdaging) Odyn is voornamelijk een lang gevecht, met dus veel kans voor mensen om dood te gaan. Guam daarentegen stelt weer niks voor in vergelijking met Odyn. Helya gaat wel weer lastig worden en begreep van een collega dat deze met difficulty hoger staat dan mythic Cenarius. Verwacht eerlijk gezegd nog wel dat ze normal/heroic wat zullen nerfen.
Verwijderd
Ik heb ook het idee dat er een heleboel one shot mechanic in ToV zitten. Blizz antwoord wellicht om ervoor te zorgen dat niet alles op dag1 gedaan wordt. Ik vind dit soort ontwerp niet zo leuk want compenseren voor iemand anders kan met one shot mechanics gewoon niet.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:15:
[...]
Het is even afwachten, maar denk dat het na de laatste boss ook de laatste keer was dat ik die raid doe... afgezien van de relics dropt er ook nauwelijks iets echt goeds... ga veel liever dan mhytic+8 of hoger doen voor gear/fun.. heb dan ook veel meer een gevoel van progressie en dat je speelstijl bijdraagt aan een goede tijd of niet.
Verwijderd
Ons probleem met mythics en ToV heroic is inderdaad dat wij nu iets van 15 man in de guild hebben die ook foutloos een strategie kan uitvoeren. En nog een man of 10 die altijd wel fouten maken. In EN normal en heroic compenseert de rest dat makkelijk. In ToV en EN Mythic wipen deze mensen de raid.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:40:
[...]
Ik heb ook het idee dat er een heleboel one shot mechanic in ToV zitten. Blizz antwoord wellicht om ervoor te zorgen dat niet alles op dag1 gedaan wordt. Ik vind dit soort ontwerp niet zo leuk want compenseren voor iemand anders kan met one shot mechanics gewoon niet.
We zijn nu dus maar op zoek gegaan naar 5-6 extra mensen die wel mythic aan kunnen, zodat de progressie daarin wat beter wordt.
Helaas van het weekend niet kunnen spelen en ik vermoed dat het nog wel vaker gaat gebeuren.
Heb ook nog een waslijst van games die ik nog moet spelen dus ik twijfel om een WoW break te nemen.
Keuzes,keuzes
Heb ook nog een waslijst van games die ik nog moet spelen dus ik twijfel om een WoW break te nemen.
Keuzes,keuzes
FUMES et CARNES
Uit een Emissary kistje. Gelijk die Mythic +7 daarna geprobeerd en dat ging erg lekker healen. Heb met talents swiftmend nu aardig gebuffed en dat healen gaat nu een stuk directer dan ik gewend ben. Erg fijn als er wat spikey damage komt.RustStorm schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:24:
[...]
Dat is nou nog eens een top bericht om te lezen!Nice zeg! Heb je het gekregen uit een Mythic of een Emissary kistje? Of wellicht een raid?
Hebben ze bij Blizzard weleens aanbiedingen met de services? Dus een transfer van een char van 20 euro naar .... of doet Blizzard hier nooit aan?
Verwijderd
Laatste paar keer voorbij zien komen, nu al tijdje niet. Zal wel weer langskomen die 50% korting op alle services.EJSchuiteman schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:21:
Hebben ze bij Blizzard weleens aanbiedingen met de services? Dus een transfer van een char van 20 euro naar .... of doet Blizzard hier nooit aan?
Top, dan wacht ik geduldig afVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:24:
[...]
Laatste paar keer voorbij zien komen, nu al tijdje niet. Zal wel weer langskomen die 50% korting op alle services.
Meestal rond kerst gooit blizz veel in de aanbieding.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Verwijderd
Ehhh.... dit had ik even gemist
http://www.icy-veins.com/...t-blizzcon-qa-highlights/
komende woensdag dus +15 ilvl op legendaries... NICE
http://www.icy-veins.com/...t-blizzcon-qa-highlights/
komende woensdag dus +15 ilvl op legendaries... NICE
nice...als ik ooit eens een legendary drop zou krijgen
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
De kans op je eerste legendary lijkt mij erg groot als je raids doet. Heb al legio guildies gezien die met alts meestal in hun eerste raid een legendary kregen. Na die eerste is het vaak lang wachten.mrsar schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:59:
Op mijn alt warrior doe ik alleen wat wq's en wat farming en daar ook nog nooit een legendary gehad.
met guild doen we EN HC op het moment maar helaas zelf nog geen drop gehad,ongeveer de helft van de groep wel her en der wat wel weer leuke gesprekken opleverd tijdens het raiden,gelukkig allemaal casual en boeit het verder niemandVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:03:
[...]
De kans op je eerste legendary lijkt mij erg groot als je raids doet. Heb al legio guildies gezien die met alts meestal in hun eerste raid een legendary kregen. Na die eerste is het vaak lang wachten.
Op mijn alt warrior doe ik alleen wat wq's en wat farming en daar ook nog nooit een legendary gehad.
vandaag maar eens mn daily quests voor de nightfallen gedaan, en toen mn kistje opgehaald, en verrek!!!
http://www.wowhead.com/it...owraith-creator-of-worlds mogen looten
een leuke upgrade iig 
Verder heb ik in het weekend maar eens mn warlock geleveleld , ik weet nog steeds niet of ik Affliction of Destruction spec ... iig ben ik kwa affliction onverslaanbaar met levellen
heeft iemand hier all geraid als een affliction warlock ?? en hoe goed is de dps in raids ??
ps: de Destruction artifact quest is zo bad-ass btw
http://www.wowhead.com/it...owraith-creator-of-worlds mogen looten
Verder heb ik in het weekend maar eens mn warlock geleveleld , ik weet nog steeds niet of ik Affliction of Destruction spec ... iig ben ik kwa affliction onverslaanbaar met levellen
heeft iemand hier all geraid als een affliction warlock ?? en hoe goed is de dps in raids ??
ps: de Destruction artifact quest is zo bad-ass btw
[ Voor 7% gewijzigd door Metallize op 14-11-2016 16:26 ]
Hoi,
Ik heb een vraagje; ik heb al lang geen WOW gespeeld (heb de laatste 2 expansions niet aangeraakt) maar het begint erg te kriebelen. Zeker met de goede recensies van Legion. Wat ik het leukste vond in WOW was:
- 5 man dungeons, vooral tijdens het levelen maar ook erna. Heroics maakte het altijd leuker maar waren na een paar patches wel erg gemakkelijk (omdat je gear te goed werd relatief gezien)
- PVP Arena (2v2, 3v3). Is 2v2 nog een beetje levend?
- PVP (random) Battlegrounds
- Hoe zit het met dode servers? Ik had bijvoorbeeld 8 characters op skullcrusher (EU) en deze server was 2 jaar geleden al 100% dood. Dit forceerde me om allemaal characters opnieuw te levelen; ik had op Racencrest (alliance) en stormscale (horde) aardig wat nieuwe characters gelevelled denk ik. Zijn de dode servers opgeheven? En zijn stormscale/ravencrest nog springlevend zoals toen?
Hoe pakt deze patch deze punten aan?
Ik heb een vraagje; ik heb al lang geen WOW gespeeld (heb de laatste 2 expansions niet aangeraakt) maar het begint erg te kriebelen. Zeker met de goede recensies van Legion. Wat ik het leukste vond in WOW was:
- 5 man dungeons, vooral tijdens het levelen maar ook erna. Heroics maakte het altijd leuker maar waren na een paar patches wel erg gemakkelijk (omdat je gear te goed werd relatief gezien)
- PVP Arena (2v2, 3v3). Is 2v2 nog een beetje levend?
- PVP (random) Battlegrounds
- Hoe zit het met dode servers? Ik had bijvoorbeeld 8 characters op skullcrusher (EU) en deze server was 2 jaar geleden al 100% dood. Dit forceerde me om allemaal characters opnieuw te levelen; ik had op Racencrest (alliance) en stormscale (horde) aardig wat nieuwe characters gelevelled denk ik. Zijn de dode servers opgeheven? En zijn stormscale/ravencrest nog springlevend zoals toen?
Hoe pakt deze patch deze punten aan?
ik speel zelf als destro lock maar mijn guildie met affl zit ongeveer rond dezelfde dps,we lijken nooit echt veel te verschillen en de ene keer sta ik even boven hem en daarna hij weer even boven mijMetallize schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:23:
vandaag maar eens mn daily quests voor de nightfallen gedaan, en toen mn kistje opgehaald, en verrek!!!
http://www.wowhead.com/it...owraith-creator-of-worlds mogen looteneen leuke upgrade iig
Verder heb ik in het weekend maar eens mn warlock geleveleld , ik weet nog steeds niet of ik Affliction of Destruction spec ... iig ben ik kwa affliction onverslaanbaar met levellen![]()
ps: de Destruction artifact quest is zo bad-ass btw![]()
beide vind ik tofmrsar schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:31:
[...]
ik speel zelf als destro lock maar mijn guildie met affl zit ongeveer rond dezelfde dps,we lijken nooit echt veel te verschillen en de ene keer sta ik even boven hem en daarna hij weer even boven mijdus pak lekker wat je fijner wilt spelen (al zegt het natuurlijk niets,misschien is 1 van ons 2 wel super slecht...of beiden
we zitten zo ongeveer steeds rond zelfde ilvl etc
iig Destro/affliction speel ik al sinds TBC
[ Voor 8% gewijzigd door Metallize op 14-11-2016 16:41 ]
Dat hoeft echt niet, ik heb 39 bosskills gehad zonder een drop (en ook nog zonder dat ik een legendary had). Ja tuurlijk n=1 maar even om aan te geven dat het niet gegarandeerd is. De kans schijnt het grootst te zijn dat ze uit zo'n kistje van WQ komen.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:03:
[...]
De kans op je eerste legendary lijkt mij erg groot als je raids doet. Heb al legio guildies gezien die met alts meestal in hun eerste raid een legendary kregen. Na die eerste is het vaak lang wachten.
[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 14-11-2016 17:16 ]
Heb hem zelf uit mijn order hall chest. Hier hebben bij mij ook de meeste guildies hem gekregen.Bartske schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:16:
[...]
Dat hoeft echt niet, ik heb 39 bosskills gehad zonder een drop (en ook nog zonder dat ik een legendary had). Ja tuurlijk n=1 maar even om aan te geven dat het niet gegarandeerd is. De kans schijnt het grootst te zijn dat ze uit zo'n kistje van WQ komen.
PSN: Eczeem
Gratz! altijd leuk dat soort berichtenBartske schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:16:
[...]
Uit een Emissary kistje. Gelijk die Mythic +7 daarna geprobeerd en dat ging erg lekker healen. Heb met talents swiftmend nu aardig gebuffed en dat healen gaat nu een stuk directer dan ik gewend ben. Erg fijn als er wat spikey damage komt.
Ik heb mijn eerste legendary ook geloot uit zo'n kistje, nota bene op een alt natuurlijkBartske schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:16:
[...]
Dat hoeft echt niet, ik heb 39 bosskills gehad zonder een drop (en ook nog zonder dat ik een legendary had). Ja tuurlijk n=1 maar even om aan te geven dat het niet gegarandeerd is. De kans schijnt het grootst te zijn dat ze uit zo'n kistje van WQ komen.
Zat ik eerst nog wat te leuteren in guildchat dat ik die alt alleen een beetje wou gearen (ilevel 830,840) om oude raids te solo-en. Dropped dan ineens die legendary (leather belt voor m'n rogue), krijg ik een droge 'aaaand you're ready to solo raids' in guildchat te zien
Clowns to the left of me, Jokers to the right
853 Holydin, 840+ Warr, nog 110 Shaman en 110 DK.
0,0 legendaries
0,0 legendaries
Gisteren geen zin om mijn DH te levelen dus maar een alt aangemaakt.
Dit keer voor een Dreanai Shaman gegaan, wat heirlooms gekocht en klaar.
Dat levelen met 45% bonus XP van heirlooms is niet leuk meer. Je doet 10 quests in één zone en je kan weer doorrijden naar de volgende. In één avond zit ik al op level 30. Dat is dus Darkshore, Ashenvale en Stone Talon Mountain in één avond. Zodra ik 60 ben gebruik ik mijn boost. Dan is mining en Jewelcrafting ook een beetje op niveau.
Ik kwam er alleen achter dat ik geen gold kan sturen van Horde naar Alliance. Dus ik had een probleem toen ik een Riding skill wou kopen.
Dit keer voor een Dreanai Shaman gegaan, wat heirlooms gekocht en klaar.
Dat levelen met 45% bonus XP van heirlooms is niet leuk meer. Je doet 10 quests in één zone en je kan weer doorrijden naar de volgende. In één avond zit ik al op level 30. Dat is dus Darkshore, Ashenvale en Stone Talon Mountain in één avond. Zodra ik 60 ben gebruik ik mijn boost. Dan is mining en Jewelcrafting ook een beetje op niveau.
Ik kwam er alleen achter dat ik geen gold kan sturen van Horde naar Alliance. Dus ik had een probleem toen ik een Riding skill wou kopen.
Gewoon combineren en spelen waar je op dat moment zin in hebt. Ik speel op dit moment ook BF1 dus ben nu een beetje heen en weer aan het schipperen tussen WoW en BF1.Iusedto schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:07:
Helaas van het weekend niet kunnen spelen en ik vermoed dat het nog wel vaker gaat gebeuren.
Keuzes,keuzes
Maar ik raid ook verder niet dus heb ook geen "verplichtingen".
Vorige week mijn 1e legendary gekregen en gister mijn 2e...... /flee!mrsar schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:59:
gister is het progress team ToV in gegaan, in 2 uur hadden ze het gecleared. Daarna uurtje gewiped op Heroic Odyn, wat een redelijke clustefuck schijnt te zijn.
Weer wat mensen kwijt aan de nieuwe guild, wel het geinige is, ze nemen de socials mee, de mensen die gewoon niet willen raiden.
Weer wat mensen kwijt aan de nieuwe guild, wel het geinige is, ze nemen de socials mee, de mensen die gewoon niet willen raiden.
Dat is dan wel geruststellend toch? Wel jammer dat mensen weg blijven gaan. Wat is nu het idee van de guild die je gestart bent? Want volgens mij was casual en gezellig prioriteit toch?corset schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:10:
gister is het progress team ToV in gegaan, in 2 uur hadden ze het gecleared. Daarna uurtje gewiped op Heroic Odyn, wat een redelijke clustefuck schijnt te zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Lijst met spelers en guilds van tweakers
Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX
Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.
Lijst met spelers en guilds van tweakers
Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX
Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.