• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Phaex schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:43:
[...]
Ahja .. personal loot uiteraard |:( Dat kan wel ff tegenvallen idd
Ye, ik zou wel een lekkere 860 willen naast mijn legendary <3

Vond deze wel handig voor loot :
http://www.icy-veins.com/...9-world-bosses-in-legion/

[ Voor 17% gewijzigd door rolandos582 op 21-09-2016 13:54 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

marijnvtg schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:43:
[...]

Dat is een goeie, ik zag gisteren zat rams op en neer rennen als een malle. Ook nog ff aanvoelen dat ie niet iedere keer exhausted is, maar wel het tempo erin hou :/
goed je route maken langs de appel manden en niet te laat omkeren,je krijgt 2 muntjes ofzo per keg die je aflevert.

incl de begin quest ben ik gister met 144 muntjes ofzo geëindigd (weet het echt niet meer maar was in de honderd) zover ik kon zien leek er geen nieuwe mount te zijn en beide mounts heb ik blijkbaar al dus de dungeon hoef ik ook niet meer te doen :+ behalve voor muntjes dan, 300 ofzo voor de pets :P

[ Voor 26% gewijzigd door mrsar op 21-09-2016 13:56 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• rolandos582
Goede info ook wel ;
''There are 11 world bosses in total, but only 1 of them will be active each week per realm. The selection is random''

''3 of them are in Stormheim, 2 in Highmountain, 2 in Azsuna, 2 in Val'sharah and one in Suramar. Ana-Mouz's location is unknown.''

bron : http://www.icy-veins.com/...9-world-bosses-in-legion/

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
rolandos582 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:39:
[...]

Volgens mijn informatie zou ik 2x 1d 14h krijgen en dan nog een langere? Welke perk heb je nodig dan? Want ik ben nu bezig met nummer #4 upgrade.
Tier 2: Forced March (rechtse optie)
Voor zover ik weet waren alle 3 de missions voor 'Capturing the gateway' van dezelfde duur. Maar door die perk en alles te counteren kom je uit op 3x 1d 14hr.

• rolandos582
Noiz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:29:
[...]
Tier 2: Forced March (rechtse optie)
Voor zover ik weet waren alle 3 de missions voor 'Capturing the gateway' van dezelfde duur. Maar door die perk en alles te counteren kom je uit op 3x 1d 14hr.
Hmm, ben je mooi klaar mee. Eerst 3x 12h en nog 3x 36h. 8)7

Mooi overzicht :
Afbeeldingslocatie: https://wow.zamimg.com/uploads/screenshots/normal/569494.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door rolandos582 op 21-09-2016 14:49 ]

Verwijderd

rolandos582 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:51:
[...]

Ye, ik zou wel een lekkere 860 willen naast mijn legendary <3

Vond deze wel handig voor loot :
http://www.icy-veins.com/...9-world-bosses-in-legion/
op mijn realm net Nithogg gedaan; 1000 recources en 3 gold verder geen loot :(

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:23
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:19:
[...]

Dat is best teleurstellend.... 3g? :o

pr0mpt - It never hurts to help!

• rolandos582
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:19:
[...]
Unlucky wel, met of zonder bonus roll?

Verwijderd

rolandos582 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:24:
[...]

Unlucky wel, met of zonder bonus roll?
zonder bonus roll

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
hoe kom je uberhaupt aan bonus rolls?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Scourge of the skies, Nithogg slain heb ik ook met 1000 resources. Maar ik ga sowieso met 2 bonusrolls.
demonic schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:25:
[...]
hoe kom je uberhaupt aan bonus rolls?
Kopen in dalaran, 1000 resources voor 1, 1000g voor een andere

[ Voor 31% gewijzigd door rolandos582 op 21-09-2016 15:26 ]

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Vault of Wardens Mythic+4 gedaan, hebben de timer helaas niet gehaald, net een keer te vaak gewiped. Maar wel een 850 mythic4 helm voor m'n Resto shaman :)

• demonic
rolandos582 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:26:

[...]

Kopen in dalaran, 1000 resources voor 1, 1000g voor een andere
oke, zelfde princiepe als in WoD dan?
en 2 per week max?

• rolandos582
demonic schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:33:
[...]
oke, zelfde princiepe als in WoD dan?
en 2 per week max?
Ye volgens mij is dat niet veranderd, weet de max niet precies maar volgens mij wel.
Solictice schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:32:
Vault of Wardens Mythic+4 gedaan, hebben de timer helaas niet gehaald, net een keer te vaak gewiped. Maar wel een 850 mythic4 helm voor m'n Resto shaman :)
Unlucky wel, ik ga vanavond ook wel mythic+ doen, ben benieuwd hoe het zal gaan. Mythic+ is 860 max toch?

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Vanavond voor het eerst maar eens Emerald Nightmare Normal doen, kijken hoe vlug dat gaat. Sowieso casualraiding, dat hardcore is helemaal niets voor mij. Eens zien hoe ver we komen. Worldboss is toch nog de hele week dus dat zal wel goedkomen.

• Solictice
rolandos582 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:34:
[...]

Unlucky wel, ik ga vanavond ook wel mythic+ doen, ben benieuwd hoe het zal gaan. Mythic+ is 860 max toch?
Nee deze week is het 850 max, helaas.

• rolandos582
Solictice schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:03:
[...]
Nee deze week is het 850 max, helaas.
Aii, daar zit ik wel goed op. Moet nog mijn 835 gloves/835 legs upgrades en de rest is bijna allemaal 840/845/850 en met legendary zit dat wel goed. Moet alleen mijn 3rd relic, heb al een 840 relic maar nog geen slot. En die missies schieten ook niet op.
omg... ik zie zojuist dat ik volgens mij best nog wel aardig wat brewfest tokens moet gaan regelen... volgens mij mis ik behoorlijk wat toys... :| crap!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Verwijderd

Mijn druid is klaar voor raids: 843 in mainspec (resto) en 846 in ofspec (balance). Ik ga vanavond echt niet krom liggen om een relic te krijgen voor mijn resto wapen (de hoofd reden dat die spec slechter is).

Ik doe een paar world quests voor wat rep en daarna verder met mage levelen.

Wel een verschil moonkin kon ik verschillende mobs pullen, dotten en sloten. Af en toe een knockback en heal en tussendoor twee heals en weer verder.

Op mijn fire mage kan ik precies 1 mob pullen, als het er twee zijn hopelijk sheepen, anders frostnova. En als die dood is ben ik half mijn health kwijt en kan ik gaan zitten eten.

LOevellen gaat zoooo traag op mage :(

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:28
/Offtopic Hallo iedereen! Ik ben weer thuis van vakantie :) :w

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Na zoveel weken na de release is er nog steeds een queue van +/- 30 minuten op Silvermoon.
Ik heb dit volgens mij nooit eerder meegemaakt.

(Of ik was vroeger gewoon meer online dat er geen last van had :+ 8)7 )

[ Voor 23% gewijzigd door 88Gamer88 op 21-09-2016 18:45 ]

• rolandos582
88Gamer88 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:43:
Na zoveel weken na de release is er nog steeds een queue van +/- 30 minuten op Silvermoon.
Ik heb dit volgens mij nooit eerder meegemaakt.

(Of ik was vroeger gewoon meer online dat er geen last van had :+ 8)7 )
True 's avonds als ik inlog na werk om uurtje of 10 staat er ook nog een queue van 10-15 mins.
Zet ik eerst me pc aan en start WoW op en ga drinken etc pakken.

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ik sta nu in que voor Silvermoon, altijd leuk... NOT

Heb vanochtend de worldboss gedaan, helaas hadden wij die draak in Stormheim, ik kreeg recources en wat gold. Geen bonusroll gebruikt aangezien de loottable redelijik bagger is voor Vangeance Demon Hunters.
Vanavond nog wat Mythic dungeons doen, als ik ooit binnen geraak, en morgenavond eerste raidavond :)

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Silvermoon

Om verdrietig van te worden 114 minuten

[ Voor 11% gewijzigd door 88Gamer88 op 21-09-2016 20:38 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:50
Ben blij dat ik op een Medium populated server zit :P
gelijk ingelogd, geen last van wachttijden :)

nothing stops this train

Doei doei Battle.net :'(
Het was leuk om je onder die naam te leren kennen.

Blizzard veranderd de naam van Battle.net
- https://worldofwarcraft.c...attlenet-update-9-21-2016

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• rolandos582
gg wp
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/szvcxy.jpg

tijdens mijn bonus rol ;)
Na de eerste 2 avonden Emerald Nightmare zijn de DPS rankings wel duidelijk op basis van logs. Nog een beetje ruw, maar de grote lijnen zijn wel uitgezet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cwny6uZ.png

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 22-09-2016 06:39 ]

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Gisteren Emerald Nightmare op normal gedaan met 30 guildies. Alles dood behalve de laatste baas, dus die gaat vanavond plat en dan op naar de HC variant. Toffe raid instance, waar je helaas wel veel moet lopen / verplaatsen tijdens de gevechten (niet leuk voor fire mage). Ook jammer dat mensen zo gefocused zijn op ilevel en damage output, maar goed dat is misschien een probleem van mijn guild.

En maak Rune of Power een buff die je kan selfcasten in plaats van een klein rondje op de grond. Te veel damage (in de Rune of Power is +50%) is afhankelijk van op je plekje blijven staan als (fire) mage. En zie bij de Emerald Nightmare bosses maar eens 'lang' op één plekje stil te blijven staan zonder damage te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Bisamrat op 22-09-2016 07:42 ]

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
* dagboek *

Nirhogh was ook onze world boss, helaas niet reaver JDorn, maar toch neergehaald en er een ilvl 860 holy relic aan overgehouden. Daarna voorbereid voor de raid. Eerste boss neer op eerste try, tree-boss na 4 pogingen maar opgegeven. Te veel mensen snapten het niet en door naar Ursoc. Beste try was 3% omdat mensen het voor elkaar kregen om dood te gaan terwijl ze aan de zijkanten van de boss moisten staan. Deze gaat zondag zeker neer. Wat zeker niet hielp was dat we een aantal mensen meehanden die net lvl 110 waren geworden dus DPS was bedroefend. Zal niet zeggen wat de laagste was (<60k DPS) maar ach, daarom zijn we ook een casual guild en gaat het vooral om het uitbouwen van de raidcore naar een stabiele 15 mensen.

Tevens hebben we er een aantal ego trippers tussen zitten die alleen maar aan zichzelf denken. Oh, ik doe mythic this, Mythic that maar in een roll die al een jaar wordt ingevuld door andere mensen MT/OT. Oh, geen tankspot vrij, dan wissel ik toch even twee trinkets om (zonder ook maar een punt in een trait van de off-spec gestoken te hebben dus dat wordt big fail. Zulk sort mensen mogen van mij gebenched worden. Zelf ben ik mainspec holy, maar heb mijn offspec tot de eerste ster geleveld om toch nog redelijke DPS te kunnen doen maar ook dat zal ver achter blijven bij de echte DPS-ers.

Daarna nog even gauw ICC gedaan vor mijn laatse 7 shards, en je raad het al, ik kreeg er natuurlijk maar 6, dus mag volgende week terug voor de laatste.

* einde dagboek *

Vraagje over alchemy: is de duration van de flask nu voor iedereen 1h, of is het voor alchemists nog steeds het dubbele. Kreeg verschillende antwoorden maar ben er nog steeds niet uit.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• Akaendra
Zeror schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:11:
Doei doei Battle.net :'(
Het was leuk om je onder die naam te leren kennen.

Blizzard veranderd de naam van Battle.net
- https://worldofwarcraft.c...attlenet-update-9-21-2016
Niemand die het Blizzard Tech gaat noemen, ik iig niet :P

Gisteren Emerald Nightmare gedaan, alleen Cenarius/Xavius nog over, Maandag doen we de rest wel en Heroic eerste baas, wellicht wat meer.

Wel wat loot gehad, en een Titanforged 875 ring van Nithogg, dus klagen doe ik niet :P

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:55
Iemand ervaring met de logitech g810 orion spectrum en world of warcraft? Is dit een fijn toetsenbord of zou je een ander aanraden?

[ Voor 28% gewijzigd door xGROOVER op 22-09-2016 08:30 ]

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik ben sinds een weekje ook weer begonnen aan WoW. Zit nu alleen nog in WoD, had heel WoD overgeslagen :)

Ik kan wel een char naar 100 boosten, maar bewaar die liever voor een char dat nog niet level 90 is.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• pr0mpt
Akaendra schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:29:
[...]

Niemand die het Blizzard Tech gaat noemen, ik iig niet :P

[...]
Ik snap dat ook niet
Heeft Battle.Net dan zo'n slechte naam gekregen of zo?
Voor mij persoonlijk niet, het is alleen maar beter geworden.

Hou het gewoon bij 1 naam, dan weet iedereen altijd waar je het over hebt, nu gaat het juist een probleem worden.
Weer een of andere marketing pipo zeker die zijn stempel wil drukken...

prutsers...

Gisteren eigenlijk niet in WoW geweest. Had zin om DOOM te gaan spelen. Vanavond maar weer zien of ik in ga loggen enzo. :)

Hebben mensen al de nieuwe raid op heroic geprobeerd gisteren? :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Gisteren eerste raid met de guild, is een opnieuw opgestarte guild die nog in MoP bestond maar zoals zoveel in draenor is uit elkaar gevallen en dus heel wat nieuwe mensen dus is het wat wennen. We begonnen dan ook in normal.
Meteen 25 man mee al begonnen we wat later dan gepland toch een dikke 2u kunnen raiden en meteen 5 bosses neer. Eerste draak hadden we 2 tries nodig omdat mensen vergaten uit de insecten te lopen tijdens de intermissie fase. Daarna Ursoc ook 2 tries omdat we iets te dicht bij de boss stonden de eerste keer en bijna iedereen de debuff kreeg. Dan spider/bird boss waar toch wel 5 keer op wipten. Vooral de tussen fase gingen mensen nog te vaak dood maar uiteindelijk met halve raid groep de boss nog neer gekregen.
Daarna de dragons die we 1 shotten, echt super easy fight als je de adds killed en in de bloemen staat.
Om daarna in 2 tries de hentai boss neer te krijgen. Er waren 2 tentacles helemaal aan de zijkant gespawned die we niet gezien hadden en plots de hele raid daardoor dood ging :P.

Heel erg tevreden om met zo een nieuwe groep te kunnen raiden. Zelf altijd top 5 dps als shadow priest alleen aan marksman hunters, demon hunters en fire mages kon ik echt niet tippen. Maar ik moet ook nog wat beter worden in surrender to madness. Het is een heel erg onvergeefelijke talent, maar wel super leuk.
Het enige waar ik heel hard aan moest wennen is dat ik insanity pas kon activeren op 100 en niet op 70. Je dps stijgt wel plots enorm, langste wat ik kon volhouden was 85seconden maar toen ging de boss dood :p.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:53

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren normal gedaan met een PuG group, eerste 2 bosses gedaan en de world boss, alle drie geen loot.
Daarna bij die Eye boss paar keer gewhiped. Mensen vergaten steeds de corruption tentacles te clearen...

Ben havoc DH, maar vind het erg lastig om mijn single target dps op peil te houden, dan val ik gewoon weg naar rank 5/6. AoE DPS is echt insane, vaak in mob groups makkelijk on top met 20% van de damage op die fight.
Iemand tips om betere single target DPS te krijgen?

[ Voor 39% gewijzigd door Dazzler2120 op 22-09-2016 09:00 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• pr0mpt
Kaap schreef op donderdag 22 september 2016 @ 06:39:
Na de eerste 2 avonden Emerald Nightmare zijn de DPS rankings wel duidelijk op basis van logs. Nog een beetje ruw, maar de grote lijnen zijn wel uitgezet:

[afbeelding]
Als Warlock goed om te zien dat alle 3 specs redelijk in de buurt van elkaar zitten, qua balance is dat wel netjes.
Als je in dat opzicht het verschil ziet met Mages weet je dat het balance team hard aan het werk moet, want je bent gek als je nu niet voor Fire Mage gaat tov de andere 2 specs.

Wel jammer om te zien dat als pure DPS class Warlock zo enorm laag staat tov "hybrid" classes, zoals Priest, Shaman of Druid.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Gister met de guild de eerste raid ingedoken. Met 21 man rende we eigenlijk er zo doorheen (eerste 5 neer in 3 uur waarvan zeker de helft tactics uitleggen waren....) ondanks dat veel mensen bedroevende dps deden met veel hogere ilvl... Hoezo je stats prio aanhouden, hoger is altijd beter toch???

Zelf loop ik met 838 Havoc momentum DH (met me max ilvl van 843 doe ik gewoon veel minder dps) rond en zat gemiddeld rond de 230k DPS gedurende de hele raid, geëindigd op plaats 3 met meeste damage done en 2e op DPS, moest eigenlijk alleen soms de firemage met ziek hoge ilvl voor me laten en onze hunter welke beide al met legendaries rondlopen :P. Op bazen was het erg verschillend van 330+ tot de laagste met 220k dps. Sommige bazen moet je zoveel vermijden en rond rennen :P

Wel gaat HC zwaar worden voor ons. Mensen met 845+ ilvl die maar 140-150k dps doen... Dat gaat hem niet worden in HC. Maar laten we eerst maar eens de laatste 2 bazen killen vanavond :D
Dazzler2120 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:55:
Gisteren normal gedaan met een PuG group, eerste 2 bosses gedaan en de world boss, alle drie geen loot.
Daarna bij die Eye boss paar keer gewhiped. Mensen vergaten steeds de corruption tentacles te clearen...

Ben havoc DH, maar vind het erg lastig om mijn single target dps op peil te houden, dan val ik gewoon weg naar rank 5/6. AoE DPS is echt insane, vaak in mob groups makkelijk on top met 20% van de damage op die fight.
Iemand tips om betere single target DPS te krijgen?
Hoe ben je gespecced? En wat heb je als prio aangehouden? Zelf hou ik agi>Crit>versa aan. Zit nu op 49% crit en 8% versa, en zeker door die hoge crit kan ik chaos strike blijven spammen. En dat is nu juist je single target dps attack. Combineer dit met goed gebruik van momentum en Chaos Blade en je doet hele hoge single target dps. Zo kan ik op patchwerk fights met BL actief gewoon richting de 6-700k dps doen met metamorphis actief ;) Tijdens me burst moment ofc. Zakt dan vaak richting de 300-350k dps erna.

[ Voor 36% gewijzigd door Joenino op 22-09-2016 09:26 ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Wij werden gister dus ook uitgenodigd door een andere guild om hun run aan te vullen.
We zijn niet verder dan de ingang gekomen helaas.

Tanks deden het prima (al had mijn mede-tank geregeld last van spikes waardoor hij niet kon bewegen).
Healers deden hun taak goed, healing done was hoog, overhealing laag.
DPS was op zich voldoende.

Probleem was movement en positionering.
DPS/Healers die niet bewogen en hun rot in de raid dumpten.
Mensen die niet opletten en met rot naast elkaar lopen en elkaar afmaken.
Dat soort zeik de hele raid lang.

Onze beste attempt was 0.1% left. Dat was zuurder dan zuur :(

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Kaap schreef op donderdag 22 september 2016 @ 06:39:

[afbeelding]
Ben echt benieuwd naar de eerste balance "patch" (eigenlijk natuurlijk gewoon hotfixes) die als het goed is deze week komt. Blizzard lijkt nog aardig wat werk te doen hebben, daar deze "balance" volgens mij een van de slechtste ooit is qua verschil tussen top en bottom.
Iusedto schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:25:
Ok, de tank nerfs zijn dus binnen.
Belachelijk imo
Welke tank nerfs? Ik zie niets staat tussen de hotfixes van vandaag geloof ik. Of bedoel je de aangekondigde tank damage nerfs die gezien de nummer gewoon nodig waren, tanks horen gewoon een fatsoenlijk spelende DPS niet te outdpssen, ook niet op aoe packs. Terug naar TBC / Vanilla / Wrath hoeft natuurlijk ook niet, en een tank mag best fatsoenlijke damage doen, maar hoger dan pure classes zou imho echt niet moeten kunnen. Niet dat ik het direct erg vond, want goede tank damage maakt de run gewoon sneller, maar het voelt wel raar om op trash contant de tank hoog op damage te zien.

Verder gister uiteraard de eerste raid in geweest, zonder echte voorbereiding toch een redelijke progress gehaald.

Eerste boss - 1 Shot
Daarna de boss in de vorm van een oog gedaan, weer een 2 shot.
Daarna Ursoc, weer een 2 shot
Daarna Dragons of Nightmare (Toch raar om een compleet nieuw model te zien op bosses die je al eens gekilled hebt :D) 1 Shot, leek wel een lang trash fight.
Daarna de Spider / Roc Boss, weer een 2 shot.

Daarna 2 tries op Cenarius gedaan en met een 40% oid best try gaan slapen. Dit begint in ieder geval al wat meer op een boss te lijken.

• pr0mpt
Darkfreak schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:34:
[..]

Onze beste attempt was 0.1% left. Dat was zuurder dan zuur :(
Echt grappig om te zien, vroeger was dat ook zo'n probleem, alleen was toen 0.1% nog maar een paar duizend HP, nu is dat nog maar een paar miljoen HP :P

Verwijderd

Bisamrat schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:37:
Ook jammer dat mensen zo gefocused zijn op ilevel en damage output, maar goed dat is misschien een probleem van mijn guild.
Als je dit topic en in game chat doorleest merk je dat zo'n beetje iedereen DPS metertjes geil is en niet alleen de mensen uit jou guild ;)
Ligt toch wel wat gecompliceerder dan een DPS add-on gebruiken en dan gaan verkondigen wat wel al dan geen viable opties zijn. Preach heeft daar een interessante video over gemaakt:
YouTube: Legendary Balance

Persoonlijk speel ik al sinds... eigenlijk altijd :) een class-spec die eigenlijk altijd in het beste geval in het midden en in het ergste geval onderaan dit soort grafiekjes staat zoals hierboven gepost. Boeit mij (en mij guild) echt geen ene kont. Ik en de rest van mij guild kunnen gewoon alle content doen die we willen doen al hebben we zeer zeker geen groep samenstelling met classes-specs die vaak bovenin dit soort grafiekjes staan.

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:26
Joenino schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:21:
Hoe ben je gespecced? En wat heb je als prio aangehouden? Zelf hou ik agi>Crit>versa aan. Zit nu op 49% crit en 8% versa, en zeker door die hoge crit kan ik chaos strike blijven spammen. En dat is nu juist je single target dps attack. Combineer dit met goed gebruik van momentum en Chaos Blade en je doet hele hoge single target dps. Zo kan ik op patchwerk fights met BL actief gewoon richting de 6-700k dps doen met metamorphis actief ;) Tijdens me burst moment ofc. Zakt dan vaak richting de 300-350k dps erna.
Wat is een DH toch ziek sterk. Met mijn 850 warrior kom ik daar nog niet eens in de buurt van (Fury weliswaar .... i know Arms is beter, maar ik speel Fury coz I love it ;) )

Bvb Ursoc of Nyth deed ik rond de 220/230k dps dacht ik. Lekker underpowered -_-'

• Akaendra
Mja, Havoc Demonhunters zijn dan ook FotM, gaan ook generfed worden, zover was het wel al duidelijk.
Stond zelf vaak in de top 3 op DPS tijdens Emerald Nightmare, behalve op de eyeboss, aangezien ik echt een ST build heb en mijn AoE niet geweldig is, maar dat maakt me echt geen drol uit ook, kunnen anderen eens shinen enzo ;)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

Ik denk dat ik me daar schuldig aan gemaakt heb... Heb atm 35% crit en 7% vers. Moet dus vooral effe op zoek gaan om meer richting crit te krijgen vanuit mastery/haste.

Verwijderd

pr0mpt schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:56:
[...]
Wel jammer om te zien dat als pure DPS class Warlock zo enorm laag staat tov "hybrid" classes, zoals Priest, Shaman of Druid.
Hoe een achterhaald iets kan blijven hangen. De hybrid penalty is al lang geleden afgeschaft. Je maakt een terechte opmerking als je zegt het jammer te vinden dat de warlock specs zo laag staan tegenover andere dps specs.

Class en hybrid of niet maakt al jaren geen verschil meer voor de tuning van Blizzard.
Akaendra schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:50:
Mja, Havoc Demonhunters zijn dan ook FotM, gaan ook generfed worden, zover was het wel al duidelijk.
Stond zelf vaak in de top 3 op DPS tijdens Emerald Nightmare, behalve op de eyeboss, aangezien ik echt een ST build heb en mijn AoE niet geweldig is, maar dat maakt me echt geen drol uit ook, kunnen anderen eens shinen enzo ;)
En je kiest niet voor AoE gevechten andere talents, wat een slacker ben jij zeg ;-)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 09:52 ]

• pr0mpt
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:45:
[...]

Als je dit topic en in game chat doorleest merk je dat zo'n beetje iedereen DPS metertjes geil is en niet alleen de mensen uit jou guild ;)
Ligt toch wel wat gecompliceerder dan een DPS add-on gebruiken en dan gaan verkondigen wat wel al dan geen viable opties zijn. Preach heeft daar een interessante video over gemaakt:
YouTube: Legendary Balance

Persoonlijk speel ik al sinds... eigenlijk altijd :) een class-spec die eigenlijk altijd in het beste geval in het midden en in het ergste geval onderaan dit soort grafiekjes staat zoals hierboven gepost. Boeit mij (en mij guild) echt geen ene kont. Ik en de rest van mij guild kunnen gewoon alle content doen die we willen doen al hebben we zeer zeker geen groep samenstelling met classes-specs die vaak bovenin dit soort grafiekjes staan.
Ben zelf niet zo zeer DPS geil, maar wil wel dat ik een bijdrage lever aan de groep ipv dat ik ze op hou.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar https://www.warcraftlogs.com/rankings/10# dan is het echt niet te vergelijken.

Zoveel DPS voor zo'n lange periode is voor mij echt nog niet haalbaar... snap er ook niets van hoe je zoveel dmg kan doen met maar 20 ilvl verschil....

https://www.warcraftlogs.com/rankings/10#class=Warlock
voor Warlocks is al beter te doen, maar alsnog vraag ik me af of dit alleen door group buffs komt of dat ik echt iets fout doe...

Oftewel, voor mij is DPS meer een bevestiging voor mezelf of ik het goed doe tov wat ik zou moeten doen
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:51:
[...]

Hoe een achterhaald iets kan blijven hangen. De hybrid penalty is al lang geleden afgeschaft. Je maakt een terechte opmerking als je zegt het jammer te vinden dat de warlock specs zo laag staan tegenover andere dps specs.

Class en hybrid of niet maakt al jaren geen verschil meer voor de tuning van Blizzard.
Het kan ook zijn omdat ik al enkele jaren niet meer heb gespeeld ;)

En ehh, ik vind het gewoon jammer, als je nou een beetje bij elkaar was, dan ok.
Maar bijvoorbeeld Druid is in alle opzichten gewoon beter als een Warlock op het moment... dan ga je toch wel twijfelen of je nog wel Warlock moet blijven spelen

[ Voor 18% gewijzigd door pr0mpt op 22-09-2016 09:54 ]

• Joenino
Dazzler2120 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:50:
[...]

Ik denk dat ik me daar schuldig aan gemaakt heb... Heb atm 35% crit en 7% vers. Moet dus vooral effe op zoek gaan om meer richting crit te krijgen vanuit mastery/haste.
Vanaf 42% crit zag ik mijn dps rap hoger worden. Ondanks dat heel de guild me voor gek verklaarde, want hoger ilvl is altijd beter..... Wat waren ze stil tijdens de raid :P

Ohw en ondanks dat versa de beste van de andere stats is, hoef je het niet perse te hebben als je maar crit krijgt op al je andere items.

[ Voor 12% gewijzigd door Joenino op 22-09-2016 09:57 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Joenino schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:54:
[...]

Vanaf 42% crit zag ik mijn dps rap hoger worden. Ondanks dat heel de guild me voor gek verklaarde, want hoger ilvl is altijd beter..... Wat waren ze stil tijdens de raid :P
Snap ik! Neem het ze niet kwalijk, heb ik me ook schuldig aan gemaakt :)
Dit weekend maar eens kijken voor betere stat distribution.

Thanks voor je advies!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:51:
[...]

[...]

En je kiest niet voor EoE gevechten andere talents, wat een slacker ben jij zeg ;-)
Klopt, maar dat maakt de tuning niet slechter (al weet ik niet of het enkel de tuning is),bijv. ook de redesign van Warlocks in Legion is t.o.v. andere classes gewoon abominabel te noemen, en erg fantasieloos (terwijl juist de fantasie voorop zou moeten staan). De meeste andere classes hebben bijv. veel (leuke) nieuwe talents gekregen, terwijl bij Warlocks een groot deel van de "nieuwe" talents, spells zijn die vroeger baseline waren. Daarbij gecombineerd met het feit dat bijna iedere andere class zowel AoE als ST kan speccen in een 1 talent spec, maar Warlocks in alle specs continu moeten respeccen maakt dat Blizzard nog een boel te doen heeft.

Dat de Hybrid tax afgeschaft is, is alleen maar goed. Die 5 tot 10% DPS die ze standaard minder deden was ook maar onzin en zorgde er alleen maar voor dat Hybids eigenlijk geen Hybrids waren, maar als zo'n beetje iedere Hybrid 1 of 2 dps specs heeft die boven alle 3 de specs van een Pure DPS class staan is er duidelijk wel wat mis in de tuning of zelfs meer.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
De aanloop naar Legion en de start was heel erg leuk. Inmiddels merk ik wel dat je gewoon ontzettend veel tijd nodig hebt (al is het 'maar' 2/3 uur per dag) om een beetje de rest bij te benen. Nu de raids op zijn ben ik net aan level 110 en doe ik de eerste world quests.

Het waren een leuke 2 maanden maar ik trek het niet om de game op deze manier te spelen. Tijdens WotLK had ik zeeën van tijd en ging alles prima en ging alles tot de max, nu voelt het alsof ik overal achteraan hobbel en verplicht moet inloggen een aantal keer in de week. Heb mijn sub maar opgezegd en merk al dat ik genoeg te doen heb waar ik anders bij zat te WoWen :+ Uiteindelijk toch niet iets om op de lange termijn vol te houden. Respect voor de mannen en vrouwen die dit zelfs met kids erbij nog lukt :D

• Solictice
Gisteravond met m'n vriendengroep (verspreid over meerdere realms, dus geen guild) normal gecleared. Na 10 wipes op Xavius eindelijk hem down gekregen. Helaas maar 2 items geloot in de hele raid.
Voor de rest alleen op de Eye gewiped, de andere gingen eigenlijk allemaal meteen neer. Hoewel die Nightmare dragons één grote chaos was, halve raid hele tijd stunned enzo. Maar toch gewoon down.

Vanavond kijken of we genoeg mensen kunnen vinden voor heroic :) We waren maar met 9 man gisteravond, dus moesten we toch gebruik maken van randoms.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:45:
[...]

DPS meters zijn zeker niet het belangrijkste, maar wanneer een puur-DPS spec onder de tank staat, mag je toch wel vragen gaan stellen. :)
Wat ik persoonlijk vervelender vind is de focus op item level. Ik heb liever een speler met item level 825 die precies de juiste stats heeft dan iemand met item level 835 met verkeerde stat-balance. Maar het is goed dat er nu een eenvoudige “gear check” mogelijk is, dat wel.
Back in Vanilla, dat je nog class X / spec Y mee moest nemen in je raid, omdat een bepaalde boss (of trash) ander onmogelijk was. Ergens is het wel heel fijn hoor dat alle classes nu “alles” kunnen, maar soms verlang ik terug naar de tijd dat elke class/spec nog uniek was.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mpt
Ries schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:15:
De aanloop naar Legion en de start was heel erg leuk. Inmiddels merk ik wel dat je gewoon ontzettend veel tijd nodig hebt (al is het 'maar' 2/3 uur per dag) om een beetje de rest bij te benen. Nu de raids op zijn ben ik net aan level 110 en doe ik de eerste world quests.

Het waren een leuke 2 maanden maar ik trek het niet om de game op deze manier te spelen. Tijdens WotLK had ik zeeën van tijd en ging alles prima en ging alles tot de max, nu voelt het alsof ik overal achteraan hobbel en verplicht moet inloggen een aantal keer in de week. Heb mijn sub maar opgezegd en merk al dat ik genoeg te doen heb waar ik anders bij zat te WoWen :+ Uiteindelijk toch niet iets om op de lange termijn vol te houden. Respect voor de mannen en vrouwen die dit zelfs met kids erbij nog lukt :D
Snap je probleem, maar toch jammer

Een ding wat ik wel enorm merk is dat mensen zoveel haast lijken te hebben.
Legion is pas een maand uit, je hoeft niet raid ready te zijn nu.

Ben je net 110, ga lekker WQ's doen, OH missies, professions, dungeons
Geniet van het spel, probeer wat mee te pakken van de lore ipv overal doorheen te clicken.

Aan de ene kant maak ik mezelf er ook schuldig aan, ik wil hoog iLVL en veel DPS doen, maar aan de andere kant, waarom haasten?
Zodat je nog sneller hoog iLVL hebt, om het hoog iLVL te hebben?
Het is een spelletje, geen dagtaak...

Toepasselijke video:
YouTube: Dara O Briain Live at the Apollo - i love videogames ( 09/12/2010 )

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Vreemd dat Emerald raid bij jullie zo makkelijk ging haha.

Ik zit sinds Legion in een nieuwe raiding guild die redelijk strak georganiseerd is en wij hebben gisteren 12x (!!) gewiped op de eerste baas en 5x op de eye boss.. 8)7

Bij de eerste baas gewoon wipe na wipe omdat mensen niet op tijd met de Rot debuff uit de groep wegrenden, komop hoe moeilijk kan het zijn.. |:(

Kortom, best wel een teleurstelling gisteren. Misschien gaat het beter vanavond :P

[ Voor 34% gewijzigd door Grimmie187 op 22-09-2016 10:57 ]

• pr0mpt
Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:56:

Ik zit sinds Legion in een nieuwe raiding guild die redelijk strak georganiseerd is en wij hebben gisteren 12x (!!) gewiped op de eerste baas en 5x op de eye boss..
Is er ook gekeken waar het dan fout ging?
Gebrek aan DPS?
Mensen in shit blijven staan?
Healers/Tanks undergeared?

• Solictice
Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:56:

Ik zit sinds Legion in een nieuwe raiding guild die redelijk strak georganiseerd is en wij hebben gisteren 12x (!!) gewiped op de eerste baas en 5x op de eye boss..
Dan gaat er toch ergens iets verkeerd. Op normal zou je die first boss toch vrij snel down moeten hebben. Hoe kwam het dat je wiped?

• Grimmie187
Solictice schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:57:
[...]

Dan gaat er toch ergens iets verkeerd. Op normal zou je die first boss toch vrij snel down moeten hebben. Hoe kwam het dat je wiped?
Was iets te snel met reageren, zie edit :)

Verwijderd

Ries schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:15:

Tja, wij hebben verschillende mensen in de guild die nog niet eens 110 zijn en ongeveer 30 die dat wel zijn. Van die laatste groep loopt ongeveer de helft in 840+ rond.

Vanavond gaan we voor het eerst raiden. We nemen 30 man mee en ik veracht/hoop op veel drops voor de 840- groep. Volgende reset gaan we heroic doen met wie er klaar voor is nog een avondje normal voor de mensen die gear nodig hebben.

Gisterenavond nog twee mensen met 810 gear door mythic 2 gehaald. Timer niet gehaald, daar was de dps te veel laag voor. maar beide hadden een item aan het eind. 845 en 850 items die <805 items vervingen. Nu alleen een keer met een goede groep gaan mijn stone weeer opladen voor mythic 3 :-)

Het is maar hoe je het wil spelen. Ons doel is simpel, iedere tier ahead of the curve halen. Alles wat we meer doen is mooi meegenomen, maar geen doel.

• Solictice
Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:59:
[...]

Was iets te snel met reageren, zie edit :)
Dat is wel zuur ja. Dan moet maybe de raidleader iets strenger gaan optreden, want dat moet niet mogen keer op keer.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
OkkE schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:40:
[...]
Back in Vanilla, dat je nog class X / spec Y mee moest nemen in je raid, omdat een bepaalde boss (of trash) ander onmogelijk was. Ergens is het wel heel fijn hoor dat alle classes nu “alles” kunnen, maar soms verlang ik terug naar de tijd dat elke class/spec nog uniek was.
Klasses/specs waren toen niet uniek, het grootste deel werkte gewoon niet. Mages moesten in Molten Core frost gaan omdat heel veel mobs immune waren voor fire dmg, healer klasses hadden geen competitieve dps specs,... etc. Ik tankte met mijn warrior toen zelfs met een gewone dps spec tot aan het einde van AQ40.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Grimmie187
Solictice schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:05:
[...]

Dat is wel zuur ja. Dan moet maybe de raidleader iets strenger gaan optreden, want dat moet niet mogen keer op keer.
Ja ik had dus het idee dat ik bij deze guild flink wat raid progress zou kunnen boeken (ze hebben ook een redelijke staat van dienst). Maar als ik zie dat de helft van de spelers de mechanics van de eerste baas na 5 pogingen nog steeds niet door hebben kan ik misschien beter met randoms raiden.. :+

• Solictice
Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:08:
[...]

Ja ik had dus het idee dat ik bij deze guild flink wat raid progress zou kunnen boeken (ze hebben ook een redelijke staat van dienst). Maar als ik zie dat de helft van de spelers de mechanics van de eerste baas na 5 pogingen nog steeds niet door hebben kan ik misschien beter met randoms raiden.. :+
Ja inderdaad. Dat is echt kut.

Ik had zelf ook zo'n ervaring met een guild die ik gejoined was begin Legion. Naarmate gisteren dichterbij kwam, hoe meer bij mij (en een paar vrienden) doordrong dat deze guild totaal kansloos zou zijn. Toen gingen ze afgelopen maandag de ''core raiders'' indelen, en dat was de druppel. Guildmaster met vriendje met beide ilvl 825 moesten persé mee, no discussion, ten koste van een aantal 845 dpsers. Hij wilde drie tanks gaan runnen op 15-20 man.

Toen hebben wij gezegd, veel succes, wij vormen zelf wel een raidgroep. Zo gezegd, zo gedaan. In totaal is die guild nu 3 healers, 1 tank en 3 dpsers kwijt. Misschien een beetje lullig, maargoed dan moet je maar niet prima dpsers aan de kant zetten voor eigen belang.
Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:08:
[...]

Een eerste avond blijft een eerste avond, bij ons ging het deze keer dan wel lekker, vorige keer in highmaul was een drama, maar ook totaal verder niet representatief voor de rest van de expansion bleek later. Misschien moeten mensen er gewoon nog even inkomen.
Solictice schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:19:
[...]

Ja inderdaad. Dat is echt kut.

Ik had zelf ook zo'n ervaring met een guild die ik gejoined was begin Legion. Naarmate gisteren dichterbij kwam, hoe meer bij mij (en een paar vrienden) doordrong dat deze guild totaal kansloos zou zijn. Toen gingen ze afgelopen maandag de ''core raiders'' indelen, en dat was de druppel. Guildmaster met vriendje met beide ilvl 825 moesten persé mee, no discussion, ten koste van een aantal 845 dpsers. Hij wilde drie tanks gaan runnen op 15-20 man.

Toen hebben wij gezegd, veel succes, wij vormen zelf wel een raidgroep. Zo gezegd, zo gedaan. In totaal is die guild nu 3 healers, 1 tank en 3 dpsers kwijt. Misschien een beetje lullig, maargoed dan moet je maar niet prima dpsers aan de kant zetten voor eigen belang.
Dat de GM mee wil kan ik nog wel begrijpen, en een ilvl 825 met de juiste stats moet makkelijk voldoende zijn voor Normals. Wat ik alleen niet snap van die GM is waarom dat ten koste moet gaan van andere dpssers. Het is immers een flex format en geen vast aantal. Gewoon iedereen meenemen en knallen zou ik zeggen, de 845's compenseren de 825's wel mocht het echt nodig zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Dennism op 22-09-2016 11:35 ]

• Grimmie187
Dennism schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:30:
[...]

Een eerste avond blijft een eerste avond, bij ons ging het deze keer dan wel lekker, vorige keer in highmaul was een drama, maar ook totaal verder niet representatief voor de rest van de expansion bleek later. Misschien moeten mensen er gewoon nog even inkomen.
Ik geef het ook nog niet op, vanavond weer een poging :)

Maar het is wel frustrerend als je later hoort dat randoms op normal (die het ook allemaal voor het eerst doen) gewoon 4/5 bazen oneshotten :P

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Erg goeie ervaring voor de eerste avond.

2 bosses in de raid kunnen clearen.
Is in principe een nieuwe guild en hadden geen verwachtingen.
met 14 man boss 1 gedaan en met 12 man Ursoc die wij als 2e hebben gekilled.

was erg leuk om weer eens te raiden met een georganiseerde guild. dat heb ik niet meer gedaan sinds cataclysm.

helaas geen items maar alleen maar gold.
Ik vind dat echt best kut. 2 rolls op worldboss en alleen gold,
dan ook nog 2 rolls op allebei de bosses en ook alleen gold.

Heb je guild maten die al een legendary hebben en ook nog is op beide bosses loot krijgen enzo.
ik gun het ze wel maar gun het mezelf net iets meer :P want dan sta je vervolgens wel flink hoger dan zij met damage done en dps.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:33:
[...]

Ik geef het ook nog niet op, vanavond weer een poging :)

Maar het is wel frustrerend als je later hoort dat randoms op normal (die het ook allemaal voor het eerst doen) gewoon 4/5 bazen oneshotten :P
zo lastig is het allemaal ook niet, desnoods spread je bij die boss, dat deden wij ook vanwege geruchten dat Rot geen timer meer zou hebben, maar direct een patch zou maken. Werkte prima. En anders misschien voor de eerste kill wat minder mensen meenemen, zodat je minder hoeft te compenseren als er echt een paar clueless zijn.
OM een of andere reden is RNG echt ALTIJD een bitch. Sommige mensen lijken echt altijd van alles te krijgen en zijn binnen de kortste keren volledig gegeared en kunnen zich focussen op hun alts. Die dan ook nog eens sneller gegeared zijn dan andere mensen hun mains... Echt, hoe het kan; al sla je me dood, maar het is wel gewoon zo. :)

Wat Ries zojuist gezegd heeft voor wat betreft progressie en de tijd moeten hebben om mee te komen; dat gevoel ervaar ik ook. Merk alleen dat ik me er niet meer zo druk over maak. Ik speel wanneer ik wil en wanneer het uitkomt en heb mezelf er bij neergelegd dat ik nooit meer een uitstekend gegearde main zal hebben. Shit happens. :|

• demonic
Dennism schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:40:
[...]

zo lastig is het allemaal ook niet, desnoods spread je bij die boss, dat deden wij ook vanwege geruchten dat Rot geen timer meer zou hebben, maar direct een patch zou maken. Werkte prima. En anders misschien voor de eerste kill wat minder mensen meenemen, zodat je minder hoeft te compenseren als er echt een paar clueless zijn.
jammer dat die mensen dan moeten wachten tot na de reset. Dat is niet echt sociaal.
of anders moet je 2x de bosses runnen, en dan ben je alweer loot locked.

dan kan je in mijn ogen beter een paar keren wipen.

• Grimmie187
Dennism schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:40:
[...]

Pcies, de mechanics van die baas zijn niet veel lastiger dan sommige Mythic dungeon bazen.. Vandaar mijn verbazing ;)

Maarrr, op de 13e poging was hij down en daarna de eye boss ook na een paar pogingen dus hopelijk vanavond wat meer progress :)

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Wij zijn gisteren zoals velen ook de Emerald (eerder rood eigenlijk) Nightmare ingedoken. Niet alles ge-oneshot, voornamelijk omdat mensen toch een beetje feeling moesten krijgen voor de mechanics & positionering. Daarnaast waren er veel nieuwe recruits bij waar we nog niet echt mee geraid hadden en alleen wat mythics mee hadden gedaan, dus een beetje feeling voor elkaar moet er ook komen. Uiteindelijk ondanks een paar wipes toch nog 6/7 neergehaald. Vanavond gaan we vrolijk verder met Xavius en dan door naar heroic om te kijken hoe lastig dat gaat zijn.

Al met al hebben we ons kostelijk vermaakt, wat natuurlijk het belangrijkste is. Qua items heeft bijna iedereen in de guild wel wat mogen looten. Mijn broken coins bleken in ieder geval broken en gaven me alleen een berg gold, maar ik mocht uiteindelijk toch nog een titanforged (870) trinket looten, wat een behoorlijke upgrade was :)

Wordt een leuke avond vandaag :D
Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:43:
[...]

Pcies, de mechanics van die baas zijn niet veel lastiger dan sommige Mythic dungeon bazen.. Vandaar mijn verbazing ;)

Maarrr, op de 13e poging was hij down en daarna de eye boss ook na een paar pogingen dus hopelijk vanavond wat meer progress :)
Zou dan als eerste voor de Dragons of Nightmare gaan, wij hadden in de guild 3 bosses "voorbereid" qua tactics, omdat we dachten daar wel even zoet mee te zijn, Dragons waren de 4de bosses die we pullden maar dat leek wel een glorified paar trashmobs. Weinig uitleg, we wisten alleen dat ze uitelkaar gepulled moesten worden en na een stack of 7 geswapped.

Paar minuten laten waren ze dood, heb geen mechanic kunnen ontdekken op die boss wat op normal ook maar dodelijk leek.

Ursoc is qua tactics ook vrij makkelijk, maar wel een beetje een dps check, als je de DPS hebt ga je daar ook niet veel wipen.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Wij hadden bij Ilgynoth last van DBM die niet echt lekkere warnings gaf op spew.

Nythendra geoneshot, Ursoc op de 3e keer neer. Ursoc ging in de 2e try een beetje wazig over de heuvels chargen omdat iemand te dicht tegen de rand stond :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

demonic schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:42:
[...]

jammer dat die mensen dan moeten wachten tot na de reset. Dat is niet echt sociaal.
of anders moet je 2x de bosses runnen, en dan ben je alweer loot locked.

dan kan je in mijn ogen beter een paar keren wipen.
Tja, als je een boss niet kan killen omdat mensen de machanics niet kennen en niet leren in 12 pulls moet je wat. Ik zit dan liever iemand even uit, met de boodschap even wat movies e.d. te gaan kijken of tactics te lezen dan dat ik 25-29 anderen bij wijze van spreke gefrustreerd maak omdat 1 of een paar man het gewoon echt niet snapt. Zeker op een simpele boss als deze. Gelukkig bieden bij ons de guild mensen zelf aan om uit te zitten als ze doorhebben dat het hun avond niet is, of ze het gewoon even echt niet snappen. Maar anders moet je als Raid toch wat.
*O* _/-\o_
Emotes
FORTHEALLIANCE

%s cheers for the Alliance! (New)
You cheer for the Alliance! (New)

FORTHEHORDE

%s cheers for the Horde! (New)
You cheer for the Horde! (New)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• demonic
Dennism schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:54:
[...]

Tja, als je een boss niet kan killen omdat mensen de machanics niet kennen en niet leren in 12 pulls moet je wat. Ik zit dan liever iemand even uit, met de boodschap even wat movies e.d. te gaan kijken of tactics te lezen dan dat ik 25-29 anderen bij wijze van spreke gefrustreerd maak omdat 1 of een paar man het gewoon echt niet snapt. Zeker op een simpele boss als deze. Gelukkig bieden bij ons de guild mensen zelf aan om uit te zitten als ze doorhebben dat het hun avond niet is, of ze het gewoon even echt niet snappen. Maar anders moet je als Raid toch wat.
dat was niet wat je zei, je bericht kwam over als zijnde dat je mensen per definitie al uit laat zitten.
en dat is het gene waar ik op tegen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
demonic schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:56:
[...]

dat was niet wat je zei, je bericht kwam over als zijnde dat je mensen per definitie al uit laat zitten.
en dat is het gene waar ik op tegen ben.
Dat was natuurlijk wel als reactie op een post van iemand die aangaf dat ze 12 wipes nodig hadden vanwege mensen die de mechanics niet snapten. Direct laten zitten heeft natuurlijk geen enkele zin inderdaad, daar wordt niemand wijzer van (tenzij je natuurlijk niet anders kan vanwege teveel signups, of raidcomp bijv. niet genoeg healers om alle dps mee te nemen).
Dat moet natuurlijk even getest worden he... :D

• detheavn
Die zaten er vanaf de pre-patch toch al in?

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:41
Dennism schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:54:
[...]

Zat jij vorige week bij mij in de groep in mijn eerste Mythic dungeon waar ik toen an het stoeien was als tank? ;)

Ik was aardig aan het prutsen, zeker bij een specifieke boss en het duurde een tijd voordat ik het doorhad.
Een aantal waren aardig boos (en misschien ook wel terecht), maar de groupleader niet en die nam de tijd om het duidelijk uit te leggen.

Vaak zijn boss fights redelijk gemakkelijk uit te leggen door op te splitsen in een aantal 'key moments'. dan opeens valt het kwartje en is het goed te doen.

Het inlezen in gevechten is goed, maar een filmpje, of lap tekst vertalen naar bruikbare tactics kan soms lastig zijn.

• sabriel
  • Laatst online: 13-01-2021
Wel gaat HC zwaar worden voor ons. Mensen met 845+ ilvl die maar 140-150k dps doen... Dat gaat hem niet worden in HC. Maar laten we eerst maar eens de laatste 2 bazen killen vanavond :D
Dit is precise de redden dat ik er de vorige expension 10 maanden uit ben geweest. Mensen die bepalen of mijn DPS wel of niet goed genoeg is. Het valt me wel op dat het vaak de DPS-ers met een enkele spec zijn die lopen te klagen over lage DPS, zij Hoeven geen 2 specs te onderhouden. DPS blijft altijd nodig, een healer zal nog wel eens gevraagd worden te switchen als de dungeon outgeared wordt.
De damage wordt helaas in zeer grote mate bepaald door je artifact en niet alleen door je ilvl, dus hybride classes die vaak gevraagd gaan worden om te switchen zullen niet de DPS doen zoals misschien op basis van ilvl kan worden verwacht.

Maar begrijp wel je frustratie, ik weet niet hoe de DH het voor elkaar heeft gekregen, maar hij was de laagste met een dps van 51k. Volgens mij doet auto-attack nog meer.Helaas een keerzijde van een uber casual guild waar iedereen een kans krijgt om ervaring op te doen :p

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• Joenino
sabriel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:06:
[...]

Dit is precise de redden dat ik er de vorige expension 10 maanden uit ben geweest. Mensen die bepalen of mijn DPS wel of niet goed genoeg is. Het valt me wel op dat het vaak de DPS-ers met een enkele spec zijn die lopen te klagen over lage DPS, zij Hoeven geen 2 specs te onderhouden. DPS blijft altijd nodig, een healer zal nog wel eens gevraagd worden te switchen als de dungeon outgeared wordt.
De damage wordt helaas in zeer grote mate bepaald door je artifact en niet alleen door je ilvl, dus hybride classes die vaak gevraagd gaan worden om te switchen zullen niet de DPS doen zoals misschien op basis van ilvl kan worden verwacht.

Maar begrijp wel je frustratie, ik weet niet hoe de DH het voor elkaar heeft gekregen, maar hij was de laagste met een dps van 51k. Volgens mij doet auto-attack nog meer.Helaas een keerzijde van een uber casual guild waar iedereen een kans krijgt om ervaring op te doen :p
Waar het mij meer om gaat is dat ze gewoon minder goed presteren dan iemand die minder lekker in zijn gear zit. Of gewoon totaal niet weten hoe een class te moeten spelen. Ik verwacht van mijn guildies dat ze net als ik door hebben hoe ze het beste op hun manier met hun favorieten class dienen te spelen.

Ik verwacht ook geen 10-20k verschil in dps bij iedereen. Maar 100k+ gaat mij te ver zeker als je in betere gear zit. Daar valt ook je artifact onder. Bovendien kan je ook pech hebben met boss mechanics en continu de sjaak zijn en daardoor ook slechter presteren op 1 gevecht. Maar als je gemiddeld dus rond de Tanks uit komt faal je in mijn ogen te hard. Dat kan je nu nog compenseren in normal maar in heroic is dat een stuk minder vergefelijk.

Een DH die maar 51k dps doet? hmmm die heeft geen wapens geequipt ofzo dan? :P

Henkje.doc schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:02:
[...]

Zat jij vorige week bij mij in de groep in mijn eerste Mythic dungeon waar ik toen an het stoeien was als tank? ;)

Ik was aardig aan het prutsen, zeker bij een specifieke boss en het duurde een tijd voordat ik het doorhad.
Een aantal waren aardig boos (en misschien ook wel terecht), maar de groupleader niet en die nam de tijd om het duidelijk uit te leggen.

Vaak zijn boss fights redelijk gemakkelijk uit te leggen door op te splitsen in een aantal 'key moments'. dan opeens valt het kwartje en is het goed te doen.

Het inlezen in gevechten is goed, maar een filmpje, of lap tekst vertalen naar bruikbare tactics kan soms lastig zijn.
Vast niet :) heb pas 1 Mythic gepugged deze expansion en dat was een clean run. Maar begrijp me niet verkeerd, ik zal nooit boos worden op iemand of gaan schelden of anders van dat soort Toxic gedrag, ik probeer dat juist te vermijden :)

Voor mij is het vrij simpel, als ik 5 mans ga puggen en iemand snap het niet neem ik ook best de tijd om hem te helpen, werkt beter dan replacements zoeken continu :P En binnen een 5 man lukt dat vaak nog wel, zeker als je maar 1 of 2 pugs mee hebt, bij meer willen anderen nog wel eens ongeduldig worden en leaven waardoor je alsnog mag gaan zoeken.

Maar bij Guild raids werkt dat vind ik net wat anders, wij verwachten in ieder geval dan mensen minimaal het encounter journal doornemen voordat we starten (in ieder geval van de bosses die we verwachten te doen) of het liefst ook wat tactics of Alpha / Beta filmpjes kijken of bijv. wat tactic lezen (tenzij release beschikbaar is, maar nu natuurlijk nog niet). En dan nog verwacht ik niet dat iedereen (ook ik zelf zeker niet) alles perfect doet.

Maar als je bijv. op de eerste boss in EN na 10 tries nog niet snapt dat wanneer je de debuff krijgt deze puddle niet op de raid moet neerleggen, dan heb je duidelijk geen "huiswerk" gedaan, maar ook de voorgaande 10 tries helaas niets geleerd, en dan moet je soms als Officer team soms even ingrijpen om juist te voorkomen dat er een negatieve sfeer ontstaat naar die speler(s) of in de raid in zijn geheel. Iedereen bij ons in de guild zijn vrienden of vrienden van vrienden, maar zelfs dan worden mensen nog wel eens "moe" wanneer iemand duidelijk zijn dag niet heeft en constant dezelfde fout blijft maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 22-09-2016 13:32 ]

• Akaendra
Enige wat ik in de raid gisteren heb gebruikt is een oude WoD flask (flaskprijzen zijn mij te gortig voor normal) en wat 300 buff-food en nog wat runes die ik ook nog had uit WoD. 375 Buff food is ook al veel te prijzig, wellicht dat ik binnenkort maar weer eens ga vissen en er een stack van verkoop, runescale koi zal vast nog wel goed verkopen (Hastefood item)
Akaendra schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:46:
Enige wat ik in de raid gisteren heb gebruikt is een oude WoD flask (flaskprijzen zijn mij te gortig voor normal) en wat 300 buff-food en nog wat runes die ik ook nog had uit WoD. 375 Buff food is ook al veel te prijzig, wellicht dat ik binnenkort maar weer eens ga vissen en er een stack van verkoop, runescale koi zal vast nog wel goed verkopen (Hastefood item)
Merk je dat nog zo'n oude flask? de 250 Int die ik ervan zou krijgen is ruim minder dan 1% van mijn totale int :)

Wij hebben trouwens voor normal ook nog geen consumables gebruikt, tenzij spelers dat zelf wilden. Lekker alles bewaren voor heroic is het advies tot nu toe.

• Akaendra
Dennism schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:57:
[...]

Merk je dat nog zo'n oude flask? de 250 Int die ik ervan zou krijgen is ruim minder dan 1% van mijn totale int :)

Wij hebben trouwens voor normal ook nog geen consumables gebruikt, tenzij spelers dat zelf wilden. Lekker alles bewaren voor heroic is het advies tot nu toe.
Mweh, 1% extra dps misschien, naja ik had het toch nog liggen dus waarom niet gebruiken. Merkte weinig verschil aangezien de getallen zo klein zijn, maar om nu 1500g te betalen voor 1 flask voor normal vond ik net wat te ver gaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijzen sowieso wat exorbitant hoog vind, ook al is het het begin van een expansion. Maarja, denk dat het het inherent is aan vraag/aanbod zoals altijd. :) Kennelijk verkoop alles nog, ondanks de prijzen. :) Lucky crafters! :)

• demonic
RustStorm schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:10:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijzen sowieso wat exorbitant hoog vind, ook al is het het begin van een expansion. Maarja, denk dat het het inherent is aan vraag/aanbod zoals altijd. :) Kennelijk verkoop alles nog, ondanks de prijzen. :) Lucky crafters! :)
behalve als je rekening houd met hoeveel moeite het kost om daar te komen.
en de alchemy qeusts schijnen echt heel slecht te zijn :P

• Grimmie187
De legion alchemists zijn gewoon erg slim..

Oh de raids unlocken op de 20e en jullie willen allemaal flasks? 2000g per stuk! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detheavn
Wij hebben gewoon genoeg mensen gehad die meegewerkt hebben om materials voor onze crafters te krijgen. Ik heb bijna niets hoeven kopen voor onze raid.

Zelf ben ik heel erg hard bezig geweest om mijn fishing artifact te krijgen en heb op die manier veel volk kunnen voorzien van 375 mastery food. Als Nomi nou niet zo'n lapzwans was had ik waarschijnlijk ook nog veel andere kunnen maken :)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:13:
De legion alchemists zijn gewoon erg slim..

Oh de raids unlocken op de 20e en jullie willen allemaal flasks? 2000g per stuk! >:)
2000... Maak daar maar 4500 van op The Maelstrom

• Grimmie187
Dazzler2120 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:16:
[...]

2000... Maak daar maar 4500 van op The Maelstrom
Heyy, voor het eerst dat ik hier op tweakers iemand tegenkom van The Maelstrom! d:)b

Speel je horde of alliance?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Grimmie187 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:18:
[...]

Heyy, voor het eerst dat ik hier op tweakers iemand tegenkom van The Maelstrom! d:)b

Speel je horde of alliance?
For the horde!

• Grimmie187
_/-\o_

Nickname? Zal je eens toevoegen dan :)
demonic schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:12:
[...]

behalve als je rekening houd met hoeveel moeite het kost om daar te komen.
en de alchemy qeusts schijnen echt heel slecht te zijn :P
Zeker waar, maar pfoeh die prijzen... gelukkig heb ik er weinig last van daar ik niet raid (maar wel erg mis!)

• rolandos582
RustStorm schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:23:
[...]
Zeker waar, maar pfoeh die prijzen... gelukkig heb ik er weinig last van daar ik niet raid (maar wel erg mis!)
Ik koop ze niet eens meer, fk dat gek. Dat lap je er toch niet voor, guildbank heeft genoeg flasks op voorraad. En dan ga je dood en verlies je hem weer (of hebben ze dat eindelijk aangepast)

[ Voor 4% gewijzigd door rolandos582 op 22-09-2016 14:26 ]

• detheavn
Flask verdwijnt niet als je dood gaat. Food buffs en runes wel.
Pagina: 1 ... 24 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lijst met spelers en guilds van tweakers

Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX

Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.