Ik herinner me het nog, ik dacht, dat wordt nooit iets voor mij, maar ik ga nu de /played op mijn main toch maar niet delen. Teveel tijd van mijn leven, al troost ik me in het feit dat een groot deel ook afk op de achtergrond heeft gedraaid.
Ik ben er eigenlijk vrij langzaam ingerold. Vanilla niet meegemaakt, tijdens TBC begonnen met een Trial account, langzaam gequest met diverse classes, pas tijdens WotLK de eerste keer max level gehaald en geïntroduceerd in het raiden. Vooral veel ICC, niet op een hoog niveau. Andere guild in Cataclysm, een echte raiders guild, opgewerkt in het raidteam tot officer, tot raidleader, tot guildmaster. Mooie tijden op relatief hoog niveau (realm top 5, toen er nog massa's guilds waren, in Firelands en Dragon Soul waren we op ons best). Tactieken bedenken en raidleaden was toch behoorlijk intensief op Mythic (destijds HC) niveau, vooral HC Baleroc en HC Ragnaros waren een hoofdpijn dossier.
Veel leden gestopt aan het einde van Cata, toch weer prima kunnen raiden in MoP, maar 5.2 was het einde van de guild. Guild gemerged met een wat meer casual guild, ikzelf ook een flinke stap terug, veel minder raiden, maar toch van meerwaarde kunnen zijn, na een paar maanden Siege of Orgrimmar mijn eerste stop. Pas weer teruggekeerd bij WoD. Casual geraid, interesse daalde toch wel weer snel omdat er naast raiden eigenlijk alleen in je Garrison rondhing. Laatste patch was had relatief veel content, maar de raid stond me tegen, de eerste raid die ik niet op HC (zelfs Normal) heb gecompleteerd. LFR voor de vorm gedaan, maar ik was er klaar mee. Vorig jaar herfst er dan ook volledig mee gestopt, met de gedachte nooit meer terug te keren.
Na de goede verhalen van de beta toch maar weer even een subje genomen om de pre-patch te spelen. Dat beviel eigenlijk wel en toch maar Legion aangeschaft om te kijken of ik er nog terug in kan komen. We zijn nu meer dan 2 weken verder na de release, en heb nog steeds quests open staan, ben aan het gearen om klaar te zijn voor de raid en geniet van alle verhaallijnen. Artifacts en Hall Classes zijn geniaal, eindelijk voel je je wat meer verbonden met je class. Alt vriendelijk is Legion niet bepaald, maar dat vind ik juist goed. De focus
Iigt nu op je kennis van je class en spec.
Of ik over een aantal maanden nog steeds speel kan ik niet zeggen, maar ik vind Legion tot nu toe de beste start van een expansion die ik heb gespeeld. Na jaren van trial en error lijken ze de sweetspot hebben gevonden. Er is bijzonder veel te doen en ook de main story line is een stuk interessanter dan de vorige 3 expansions. Ik speel Alliance Mage en ben benieuwd hoe het gevecht tegen de Legion gaat aflopen, hoe Anduin zich gaat bewijzen en wat de vrouwtjes Jaina en Sylvanas gaan doen. Ik heb het idee dat we nog major twists gaan zien, onverwachte vijanden en onverwachte hulp.
Long story short, ik ben weer 'verslaafd'.