demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:45:
[...]

dps? wat is dat? :P
ik dps nooit, ik main een brewmaster monk (Tank), dan als 2de main/hoofd alt speel ik resto shaman.
en dan heb ik ook nog een disc priest welke ik nog niet gespeeld heb sinds pre-patch.

ik heb geen dps spec's xD

[...]

Laat ik het zo zeggen, ik ben heel blij dat een groot aantal dps-ers lekker dps blijven.
Van die mensen die alleen maar op de dps-meters kijken, en geen stuns of intrrupts gebruiken, of nog erger in de shit blijven staan omdat ze anders dps verliezen.

dat zijn de mensen die je gewoon niet als healer of als tank wilt. (en bij voorkeur eigenlijk ook niet als dps..)
Ik vraag het me soms ook wel eens af, daar m'n dps heul vaak niet aanwezig is. ;) Alhoewel, denk dat ik wel prima dpser ben :) Sta zelf in ieder geval niet in shit, doe zo vaak mogelijk interrupten en vermijd dood gaan... ;) Oh en euhmm.. ik heb niet eens een DPS meter. Screw that!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Verwijderd

assn schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:34:
[...]

Klopt, Tanks en Healers hebben een dermate belangrijke rol dat als zij niks doen, dat het dan fout gaat. Als eentje slackt als DPS'er kan je dat alleen zien in de dmg meter maar verder zul je er tijdens een run weinig van merken.
Dit is trouwens ook precies de reden waarom er veel matige dps rondloopt. Als je als tank of healer faalt dan wipe je regelmatig. Als één dps faalt dan merk je dit vaak niet echt. Ik kom regelmatig dps tegen die nog niet 75% dmg doet van wat ze zouden kunnen doen, nooit interupten en veel te lang in shit blijven staan. Maar ja, als de tank goed is en veel dmg avoid en de healer de groep toch in leven weet te houden, dan wordt die dps ook niet beter. Ze hebben gewoon niet door dat ze slecht zijn.

Ik zeg wel eens dat de beste vorm van healen, goede dps is. Want hoe hoger de dps, hoe minder lang de gevechten duren. En hoe meer ze interupten en dmg weten te ontwijken, des te minder er valt te healen. Maar ja, die logica snappen de meeste dps-ers niet. Daar is de healer toch voor?

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23
Moet zeggen dat ik deels het tanken en healen wel mis, maar ik vind healers het meest stressvolle van de 3 opties.

Altijd rekening met anderen houden, preventief denken wat er komen gaat etc, CD managen en zorgen dat je een dikke huid hebt, want het is nooit goed.

Dan ga ik er trouwens even vanuit wanneer het niet een faceroll situatie is.

Als tank had ik het altijd wel OK, je moest wel iets beter opletten dat je altijd alle aggro had en interrupts enzo.

DPS is over het algemeen geschikt voor mouth breathers [no offense ;) ], maar goede DPS haal je er zo uit [niet alleen puur DPS'en, maar ook silencen, extra oogje op healer etc.

Voor alsnog DPS gedaan, maar tanken kriebelt...
Healen is even te veel veranderd dat ik me daar nog niet "prettig" bij voel

pr0mpt - It never hurts to help!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Qua content op lvl 110 zit het toch wel goed in elkaar hoor, in het verleden had ik al gauw de neiging om een alt te levelen als ik weinig vooruitgang kon boeken op mijn main, maar die behoefte heb ik nog helemaal niet op dit moment.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:54:
[...]

Ik zeg wel eens dat de beste vorm van healen, goede dps is. Want hoe hoger de dps, hoe minder lang de gevechten duren. En hoe meer ze interupten en dmg weten te ontwijken, des te minder er valt te healen. Maar ja, die logica snappen de meeste dps-ers niet. Daar is de healer toch voor?
Daarom is het wel leuk dat sommige dungeons soms de DPS omhoog schieten als ze te lang in een waterpoel of iets dergelijks hebben gestaan.
Is meteen zichtbaar dat ze het fout doen :)

....niet dat ze hun tactiek veranderen want ze blijven daarna gewoon weer staan :? 8)7

PS, undead brewmaster. Ik vind het er cool uitzien :)
Afbeeldingslocatie: https://i68.photobucket.com/albums/i5/Iusedto/WoWScrnShot_091416_111406_zps6cq22r3p.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Iusedto op 14-09-2016 11:17 ]

FUMES et CARNES

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Iemand hier die ook probleem heeft met companion app dat de character is inlogged? Zit hier op me werk en kan me niet voorstellen dat ik op wow online ben..

Rupsen, Rapsen.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Metian schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:22:
Iemand hier die ook probleem heeft met companion app dat de character is inlogged? Zit hier op me werk en kan me niet voorstellen dat ik op wow online ben..
ben je toevallig ingelogd op de armory app?

Verwijderd

Metian schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:22:
Oh niets om je druk over te maken. Heb je account gehackt en ben bezig om je gear enzo te verkopen. Ben met 10 minuutjes klaar. Dan zou je weer in moeten kunnen loggen. :P

edit: Ik heb er (tot nu toe) nog geen last van gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 11:31 ]

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
shoombak schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:59:
Qua content op lvl 110 zit het toch wel goed in elkaar hoor, in het verleden had ik al gauw de neiging om een alt te levelen als ik weinig vooruitgang kon boeken op mijn main, maar die behoefte heb ik nog helemaal niet op dit moment.
Dat heb ik ook wel, ik ben dus human priest 110. Ik heb veel meer drang om goede gear te krijgen met deze priest(ondanks dat het lvlen en questen lang duurt) dan dat ik dus een hunter of warrior ga lvlen om ook te kunnen dps'en

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:26:
[...]

ben je toevallig ingelogd op de armory app?
Nee die heb ik hier niet geïnstalleerd. Hoef me gelukkig niet al te zorgen te maken dat ik gehackt ben i.v.m authentication.

Zal denk ik anders wel bug zijn gok ik.

Rupsen, Rapsen.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

RustStorm schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:30:
[...]

Tanks en healers zijn inderdaad zeldzaam goed. Ik ben ook DPS pur sang. Echter denk ik wel eens: damn, zou het tanken gewoon eens moeten proberen... Maar om eens of andere reden brengt dat "stress" met zich mee, ondanks het feit ik weet dat ik het kan (door het verleden ;)). Geen idee waarom de drempel zo hoog ligt het gewoon te doen.
Ik heb juist "stress" bij dps-en. De tank playstyle past gewoon bij mij als speler, overal mee bezig zijn, maar je niet druk maken om nummertjes, behalve dan het nummertje van je HP bar en de mana bar van je healer.

Als dps ben voel ik constant die drang om te presteren en als ik dan 1 knopje niet op juiste moment raak dan gaat het niet goed in me hoofd. Geef mij maar tanken.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
ye-roon schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:50:
[...]

Ik heb juist "stress" bij dps-en. De tank playstyle past gewoon bij mij als speler, overal mee bezig zijn, maar je niet druk maken om nummertjes, behalve dan het nummertje van je HP bar en de mana bar van je healer.

Als dps ben voel ik constant die drang om te presteren en als ik dan 1 knopje niet op juiste moment raak dan gaat het niet goed in me hoofd. Geef mij maar tanken.
Druk maken om mijn HP bar...
Ik weet nog dat ik mij het meest druk maaktje hierin in WOTLK als main tank op patchwork.
net 25K HP en vaak maar net 2K HP over op mijn HP bar en dan net op tijd gehealed worden en dat keer op keer kop keer. Dat was altijd spannend :o
Ga dan nu in legion het tanken weer oppakken met mijn paladin om dat ik retri niks meer aan vind

• demonic
HStyles schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:57:
[...]

Druk maken om mijn HP bar...
Ik weet nog dat ik mij het meest druk maaktje hierin in WOTLK als main tank op patchwork.
net 25K HP en vaak maar net 2K HP over op mijn HP bar en dan net op tijd gehealed worden en dat keer op keer kop keer. Dat was altijd spannend :o
Ga dan nu in legion het tanken weer oppakken met mijn paladin om dat ik retri niks meer aan vind
probeer een brewmaster :P die hebben hun hp bar standaard op 50% zitten. (tenzij de healer niet weet hoe die een brewmaster moet healen).

van 50% naar 0% kan heel snel komen :P dat houd het lekker spannend :D

Verwijderd

Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:23:
[...]

Grootste probleem wat ik nu wel heb is dat ik een soort "angst" heb om voor mensen te tanken. Vind het eng om te doen. :X
Haha, ik ben dus niet de enige.
Toen ik op level 106 voor het eerst sinds een jaar of vijf een dungeon in ging met mijn holy priest, stond het zweet me ook in de bilnaad.

Ergens wel gek, normal ben ik niet iemand die zich druk maakt om dingen, maar op de een of andere manier toch een sort van "Wow-faalangst"

Het hielp ook niet mee dat het een gogogog pull alles run was en ik per abuis geen drinken mee had genomen.
uiteindelijk alles met de nodige flash heal spam en constant op randje OOM toch nog gelukt.

Nu ik langzaam de keybinds van healbot weer een beetje onder controle heb gaat het steeds beter, maar het blijft toch wel spannend. Ik merk wel dat ik niet meer de snelheid / hand-oog coordinatie heb van10 jaar geleden.

• demonic
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:05:
[...]
Nu ik langzaam de keybinds van healbot weer een beetje onder controle heb gaat het steeds beter
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n healbot werkt, ten opzichte van 'normale' game-play.

Ik gebruik op mijn resto shaman zonder healbot of clique (of hoe het ook heet). en dat gaat me meer dan prima af, ik zie dan ook niet in waarom zo'n add-on zou helpen.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik denk dat de healer nog de meeste verantwoordelijkheid heeft in een gemiddelde groep. Als tank dien je gewoon aggro te houden en de mechanics van bazen te snappen, als je dan dood gaat is het per definitie de schuld van de healer ;)

Verder herken je een goede dps aan zijn situational awareness: waar zijn de adds? wanneer cast de baas debuffs? ligt er shit op de grond waar ik voor weg moet lopen? Dat zijn dingen die imo belangrijker zijn dan maximale dmg output, een dooie dps doet weinig dmg namelijk :P
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:58:
[...]
probeer een brewmaster :P die hebben hun hp bar standaard op 50% zitten. (tenzij de healer niet weet hoe die een brewmaster moet healen).

van 50% naar 0% kan heel snel komen :P dat houd het lekker spannend :D
Vanochtend wat questen als Brewmaster gedaan en dat is wel weer leuk.
Spaar al mijn Artifact maar op tot ik weet of ik WW of Brew ga levelen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:08:
[...]

Kan iemand mij vertellen hoe zo'n healbot werkt, ten opzichte van 'normale' game-play.

Ik gebruik op mijn resto shaman zonder healbot of clique (of hoe het ook heet). en dat gaat me meer dan prima af, ik zie dan ook niet in waarom zo'n add-on zou helpen.
Het idee is om alles overzichtelijk weer te geven en dat je met je muis kan healen voor snellere reactie.
Ik vind al die fancy addons overigens ook niks. Ik gebruik nu gewoon de blizzard raidframe met clique, maar mouse over werkt in principe hetzelfde. Ben nog wel zoekende naar wat ik het fijnst vind.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 12:15 ]

• demonic
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:14:
[...]

Het idee is om alles overzichtelijk weer te geven en dat je met je muis kan healen voor snellere reactie.
Ik vind al die fancy addons overigens ook niks. Ik gebruik nu gewoon de blizzard raidframe met clique, maar mouse over werkt in principe hetzelfde. Ben nog wel zoekende naar wat ik het fijnst vind.
met de cast tijden van een resto shaman, heb ik genoeg tijd om een volgende target te selecteren voor te healen, zal een mouse-over of iets anders weinig aan veranderen :D :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:21:
[...]

met de cast tijden van een resto shaman, heb ik genoeg tijd om een volgende target te selecteren voor te healen, zal een mouse-over of iets anders weinig aan veranderen :D :P
Als bijv holy paladin heb ik genoeg instant casts die vertraagd zouden worden als ik eerst de target zou moeten selecteren, wat cruciaal kan zijn in raids. Maar addons zijn sowieso niet een must, maar een aanvulling. Doe wat je fijn vind :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mpt
Ik gebruik vooral gewoon Grid2 voor mijn healers en EnemyGrid voor mijn Warlock
Verder eigenlijk niets spannends [HandyNotes,Bagnon]

• demonic
Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:13:
[...]

Vanochtend wat questen als Brewmaster gedaan en dat is wel weer leuk.
Spaar al mijn Artifact maar op tot ik weet of ik WW of Brew ga levelen :)
je brewmaster artifact levert niet veel op, zodra je een van de eerste dingen hebt geunlockt.
Artifact

Als je dit hebt, heb je de belangerijkste dingen van een brewmaster artifact, zonder al teveel AP er in te duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online

Clique werkt met het toewijzen van spells aan muis/keybinds (of een combinatie) en vervolgens met mouseover + toetsencombinatie om te healen.
Voorbeeld van mijn Holy Paladin, Rechtermuis = Holy Shock, alt+LMB=Flash of Light, alt+shift+LMB= Lay on Hands. Voordeel is bijvoorbeeld dat je je 1-2-3-4 toetsen dan kan gebruiken voor dps spells en met WASD nog redelijk mobiel bent terwijl je met je muis nog wat instant heals kan doen. Ook voor dps heeft het zijn voordelen, oa Misdirect, Tricks of the Trade(bstaat dat nog?!) en Intervene met mouse over is handig.
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:21:
Het is voornamelijk handig met instant spells zodat je dus niks hoeft te selcteren ;)
Voordeel is ook dat je bijvoorbeeld op boss fights de boss kan targeten en zo in de gaten houdt wat ie cast en wanneer je dus cooldowns moet gebruiken.
En in Legion wordt er als healer wat meer van je verwacht door mee te dps-en wanneer het kan.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:24:
Als bijv holy paladin heb ik genoeg instant casts die vertraagd zouden worden als ik eerst de target zou moeten selecteren, wat cruciaal kan zijn in raids. Maar addons zijn sowieso niet een must, maar een aanvulling. Doe wat je fijn vind :P
Dit dus. Het is handig maar geen must, tenzij je het probeert en het toch wel handig vind en niet meer zonder wil/kan :P

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:05:
[...]
Haha, ik ben dus niet de enige.

Ergens wel gek, normal ben ik niet iemand die zich druk maakt om dingen, maar op de een of andere manier toch een sort van "Wow-faalangst
Ik wou gisteren eindelijk de leg armor van mijn class set vrijspelen, en daarvoor moet je 8 verschillende dungeons afmaken. Alleen Maw of Souls ontbrak nog. Tot nu toe durfde ik ook niet tanken voor pugs, en dit ondanks het feit dat ik in vanilla, BC en wotlk raid tank was.

Na een paar bemoedigende runs met guildies las ik even de dungeon journal door en heb ik de dungeon met een pug gecleared op heroic. Niemand die doorhad dat ik die dungeon nog nooit gedaan had :)

Jammer dat jaren van azijnpissende pugs mij zo terughoudend hebben gemaakt tov iets wat ik graag doe (tanken dus).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Verwijderd

[...]

Ow, ik gebruik een addon die daadwerkelijk healbot heet. Inmiddels onder de naam healbot continued meen ik.
Het is feitelijk gewoon een raidframe met de namen van je party/raid. Je assigned healing spells aan knoppen combinaties. Linker/midden/rechter muisknop en Shift/CTRL/ALT modifiers. Voor holy kan ik daarbij alle spells assignen die ik nodig heb (alleen HW Sanctity kent hij niet helaas)

Healbot gebruik ik vooral omdat ik het vroagah ook deed. Volgens mij zijn er inmiddels al een aantal alternatieven genoemd die het ook (en beter) doen, maar ik ben een conservatieve zak soms en ik merkte dat ik vrij snel mijn motorische geheugen terug had van toen ik voor het laatst healde in WOTLK.

Als je van scratch begint kan je wellicht een van de andere genoemde alternatieven gebruiken.

Verwijderd

[...]

Ik weet nog dat ik in TBC voor het eerst ging healen en toen altijd gewoon de party-frames (of raid-frames) aanklikte en op een cast button drukte op mijn toetsenbord. Later ontdekte ik healbot. Deze heb ik toen geïnstalleerd en ik begreep er geen drol van. Veel te veel opties, waardoor ik overweldigd was. Meteen weer verwijderd. Later toch eens echt voor gaan zitten en sindsdien kan ik niet meer zonder. Tegenwoordig VuhDo trouwens.

Voor mij is het de combinatie van alle informatie in mijn beeld hebben waar ik graag over beschik, plus heel makkelijk met een enkele klik van een muisbutton kunnen healen. Mijn linkerhand komt niet meer van de pijltjestoetsen (ja ik ben zo iemand die zijn toetsenbord een halve meter opzij legt :P) Ik ben veel mobieler en mijn heals zijn vele malen sneller. Ik denk dat ik er meer dan 100% efficiënter door geworden ben. (Minder overheals, snellere dispels, betere keuzes kunnen maken in wie mijn prioriteit heeft om te healen, etc.)

edit: Op youtube staan verschillende tutorials van bijvoorbeeld VuhDo. Als je die kijkt wordt het denk ik een stuk duidelijker hoe het werkt en wat de eventuele voordelen voor je zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 12:49 ]

Kapoen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:28:
[...]

Ik wou gisteren eindelijk de leg armor van mijn class set vrijspelen, en daarvoor moet je 8 verschillende dungeons afmaken. Alleen Maw of Souls ontbrak nog. Tot nu toe durfde ik ook niet tanken voor pugs, en dit ondanks het feit dat ik in vanilla, BC en wotlk raid tank was.

Na een paar bemoedigende runs met guildies las ik even de dungeon journal door en heb ik de dungeon met een pug gecleared op heroic. Niemand die doorhad dat ik die dungeon nog nooit gedaan had :)

Jammer dat jaren van azijnpissende pugs mij zo terughoudend hebben gemaakt tov iets wat ik graag doe (tanken dus).
Dat zeg ik dus tegen alle tanks :) gewoon spelen. Negeer de azijnpissende debielen. Wordt je gekicked? Ow well, jij hebt instantly een andere groep. Zij? 10-15 minuten zonder tank.

Gewoon spelen als je het leuk vind :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:25:
[...]

je brewmaster artifact levert niet veel op, zodra je een van de eerste dingen hebt geunlockt.
Artifact

Als je dit hebt, heb je de belangerijkste dingen van een brewmaster artifact, zonder al teveel AP er in te duwen.
Dat zijn 11 (10 eigenlijk) punten. Dat is zeker te doen ja.

FUMES et CARNES

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:54:
[...]

Ik kom regelmatig dps tegen die nog niet 75% dmg doet van wat ze zouden kunnen doen, nooit interupten en veel te lang in shit blijven staan.
Daarom heb ik als healer ook een damage meter; als er een DPSer tussen zit die duidelijk minder bijdraagt aan het gevecht staat automatisch het laagste op mijn heal-prioriteit-lijst. :)

Ook wel eens spelers gehad die op mij begonnen te zeiken dat ik ze niet genoeg heals gaf, als dat lang genoeg dood ging liet ik ze vervolgens aan het einde van zo'n beetje elk gevecht gewoon doodgaan.

Ik snap ook niet waarom mensen (DPSers) in PUGs denken dat het een goed idee is om de healer domweg te gaan uitschelden of bestempelen als n00b... je wilt de healer altijd te vriend houden. >:)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

corset schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:48:
[...]

Dat zeg ik dus tegen alle tanks :) gewoon spelen. Negeer de azijnpissende debielen. Wordt je gekicked? Ow well, jij hebt instantly een andere groep. Zij? 10-15 minuten zonder tank.

Gewoon spelen als je het leuk vind :)
Dat is natuurlijk wel wat makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik ben zo'n iemand die geen verschil ziet in interactie online en IRL. Voor mijn gevoel is hufterig gedrag online dus net zo erg als wanneer iemand zoiets in het echt zou doen.

Het is alleen vrij zinloos om er een discussie over aan te gaan, dus voor mijn eigen gemoedsrust probeer ik zoveel mogelijk dat soort situaties maar te vermijden.

Met legion kriebelde het toch weer wat en aangezien ik voor flink wat quests de dungeons in moest (kan me niet herinneren dat die in de voorgaande drie expansions ook zo was) , heb ik toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken.

Het helpt ook niet dat shadow in dungeons vrij ondermaats presteerd (volgens mij doet met je staff meppen nog meer AOE DPS dan Mind Sear :P ), dus voor mijn gevoel voeg ik alleen als holy wat toe.

• pr0mpt
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:54:
[...]
...
Het helpt ook niet dat shadow in dungeons vrij ondermaats presteerd (volgens mij doet met je staff meppen nog meer AOE DPS dan Mind Sear :P ), dus voor mijn gevoel voeg ik alleen als holy wat toe.
Moet je voor de grap eens als Affliction lock proberen...
Echt te erg, alleen in lange gevechten ga ik gewoon niet dood en mana niet op.
Maar in sommige gevechten sta ik gewoon niet op de lijst :(

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:50:
[...]

Daarom heb ik als healer ook een damage meter; als er een DPSer tussen zit die duidelijk minder bijdraagt aan het gevecht staat automatisch het laagste op mijn heal-prioriteit-lijst. :)

Ook wel eens spelers gehad die op mij begonnen te zeiken dat ik ze niet genoeg heals gaf, als dat lang genoeg dood ging liet ik ze vervolgens aan het einde van zo'n beetje elk gevecht gewoon doodgaan.
Haha, dat is dus ook precies de reden waarom ik een DPS meter heb. Tijdens raids kijk ik altijd wie er onderaan de lijst staan. Deze mensen komen dan ook onderaan mijn prioriteitenlijst wat heals betreft (zeker als mijn mana een issue wordt.) Dat is eigenlijk de enige optie die ik nog echt mis in VuhDo. Ik zou wel willen dat de groepen gesorteerd konden worden op basis van de dps tijdens boss-fights. :P

Ook ik laat mensen wel eens opzettelijk doodgaan. Waarschuw ze overigens wel altijd van te voren. Geef duidelijk aan dat ze veel te lang in shit blijven staan, e.d. Helaas vinden sommige mensen dat elitair terwijl het mijn bedoeling is om deze mensen wat bewustzijn bij te brengen wat betreft de invloed die zij hebben op de taak van de healer (i.e. onnodig lastig maken.) Blijft lastig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:58:
[...]

Haha, dat is dus ook precies de reden waarom ik een DPS meter heb. Tijdens raids kijk ik altijd wie er onderaan de lijst staan. Deze mensen komen dan ook onderaan mijn prioriteitenlijst wat heals betreft (zeker als mijn mana een issue wordt.) Dat is eigenlijk de enige optie die ik nog echt mis in VuhDo. Ik zou wel willen dat de groepen gesorteerd konden worden op basis van de dps tijdens boss-fights. :P

Ook ik laat mensen wel eens opzettelijk doodgaan. Waarschuw ze overigens wel altijd van te voren. Geef duidelijk aan dat ze veel te lang in shit blijven staan, e.d. Helaas vinden sommige mensen dat elitair terwijl het mijn bedoeling is om deze mensen wat bewustzijn bij te brengen wat betreft de invloed die zij hebben op de taak van de healer (i.e. onnodig lastig maken.) Blijft lastig.
Denk dat het vrij nutteloos is om random mensen in een game iets proberen bij te brengen :+
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:54:
[...]
Misschien maar als Holy priest ben je wel een geweldige aanvulling.
Ben echt helemaal weg van Holy priests. Is heerlijk om daar heals van te krijgen.
Iedereen is weg van druids en shammies maar ik heb vaak de "beste" runs als er een holy priest healed

FUMES et CARNES

• abdus18
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 18:23
Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:00:
[...]

Ben echt helemaal weg van Holy priests. Is heerlijk om daar heals van te krijgen.
Iedereen is weg van druids en shammies maar ik heb vaak de "beste" runs als er een holy priest healed
vast mij een paar keer tegen gekomen :+

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
pr0mpt schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:56:
[...]

Moet je voor de grap eens als Affliction lock proberen...
Echt te erg, alleen in lange gevechten ga ik gewoon niet dood en mana niet op.
Maar in sommige gevechten sta ik gewoon niet op de lijst :(
affli is ook op dit moment ook behoorlijk underpowered van wat ik lees.
Demonology is nog steeds best dps maar ik vind het te awkward spelen om het goed te doen. Ik blijf gewoon lekker Destruction spelen en dat bevalt me uitstekend. Sure ik heb geen beste AoE maar single target is het al een stukje beter :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:00:
[...]

Denk dat het vrij nutteloos is om random mensen in een game iets proberen bij te brengen :+
Vandaar ook dat ik conditionering gebruik. Sta in shit = ga dood. Geef ze alleen even tekst en uitleg zodat ze begrijpen wat er onbewust (hopelijk) gebeurt :+

Verwijderd

RustStorm schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:05:
Ik zou het dus gewoon een kans geven, met name ook Beast Mastery; misschien word je verrast. :)
Ik heb vanaf dag 1 hunter gespeeld, en bij voorkeur BM want pets. Ik moet alleen wel zeggen dat ik het op het moment niet zo leuk vind als het was - veel wachten omdat alles op CD staat, en ik wil juist niet Dire Beast inruilen voor Dire Frenzy omdat ik die pets juist het leuke aan de spec vind.

Wat is de rotatie dan? Dire Beast en Kill Command zodra het kan, en tussendoor Barrage/AmoC/Cobra Shot/Multi Shot zolang je zorgt dat je genoeg focus overhoudt voor de volgende Kill Command. En vooral dat laatste betekent in combinatie met de 7,5 seconde CD van Kill Command meestal: niks doen.

Ik zou wel weer een zwak iets als Arcane Shot of zo willen hebben dat geen focus kost, maar waardoor je tenminste iets kunt doen.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05

hmr

Mijn eerste altje is ook op 100! En wat bevalt mage spelen mij goed. Wel jammer dat ik als goblin ben begonnen, maar nu al overgezet naar female UD en wat cool!

Snel gear halen en dan ook met dit poppetje lekker mythics doen. Wil mijn mage wel gaan focussen op PVP :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Verwijderd

Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:00:
[...]

Ik heb geen ervaring met andere healers, maar als holy priest ben je een beetje een jack-of-all-trades op het moment voor zover ik kan zien.

Renew is een aardige HOT, Prayer of Healing doet mij iets te weinig AOE healing voor de cast tijd, maar is verder ok. Verder kan Prayer of Mending echt het verschil maken als je party steeds kleine beetjes damage krijgt.

Als puntje bij paaltje komt sta ik voornamelijk flash heals te spammen, dat dan weer wel. Je kant het vrij lang volhouden en met de huidge neiging van groups om de halve instance te pullen, heb ik vaak niet de tijd om heel efficient te healen.

POm en Renew op de tank voor de pull en verder eindeloze flash heal spam afgewisseld met een enkele renew of POM tussendoor.

Heal gebruik ik eigenlijk nooit, het is een efficientere flash heal met een langere cast time. Aangezien mana tot nu toe geen issue is, is het risico me gewoon te groot met die yoyo health bars op mega trash pulls.

Holy priests hebben nog veel meer spells, maar als ik eerlijk ben is bovenstaand het enige wat ik tot nu toe nodig heb gehad. En ik gebruik chastise veel voor de interrupts van casters.
Akaendra schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:03:
[...]

affli is ook op dit moment ook behoorlijk underpowered van wat ik lees.
Demonology is nog steeds best dps maar ik vind het te awkward spelen om het goed te doen. Ik blijf gewoon lekker Destruction spelen en dat bevalt me uitstekend. Sure ik heb geen beste AoE maar single target is het al een stukje beter :P
ST is Affli vrij ruk ja, maar bij AoE trash zou het vreemd zijn als je als Affli niet op "de lijst" staat, zeker als de tank een beetje slim pulled. Soul Flame zou daar als Trait toch echt heel sterk moeten zijn.

• abdus18
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:13:
[...]

Ik heb geen ervaring met andere healers, maar als holy priest ben je een beetje een jack-of-all-trades op het moment voor zover ik kan zien.

Renew is een aardige HOT, Prayer of Healing doet mij iets te weinig AOE healing voor de cast tijd, maar is verder ok. Verder kan Prayer of Mending echt het verschil maken als je party steeds kleine beetjes damage krijgt.

Als puntje bij paaltje komt sta ik voornamelijk flash heals te spammen, dat dan weer wel. Je kant het vrij lang volhouden en met de huidge neiging van groups om de halve instance te pullen, heb ik vaak niet de tijd om heel efficient te healen.

POm en Renew op de tank voor de pull en verder eindeloze flash heal spam afgewisseld met een enkele renew of POM tussendoor.

Heal gebruik ik eigenlijk nooit, het is een efficientere flash heal met een langere cast time. Aangezien mana tot nu toe geen issue is, is het risico me gewoon te groot met die yoyo health bars op mega trash pulls.

Holy priests hebben nog veel meer spells, maar als ik eerlijk ben is bovenstaand het enige wat ik tot nu toe nodig heb gehad. En ik gebruik chastise veel voor de interrupts van casters.
Je vergeet toch niet om Holy Word: Serenity te gebruiken he?

vooral in combo met het Divinity talent zeer sterk voor 5 mans tank healing :P

Verwijderd

abdus18 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:38:
[...]

Je vergeet toch niet om Holy Word: Serenity te gebruiken he?

vooral in combo met het Divinity talent zeer sterk voor 5 mans tank healing :P
Nou... Het voorgenoemde ontbreken van Serenity in Healbot betekend dat het met mijn healing setup een spell is waarvoor ik daadwerkelijk een party member moet selecteren en moet klikken.

Ik heb een focustarget macro gemaakt en met bartender een knopje naast de focus nameplate gezet.
Effectief gebruik ik het uit luiigheid dus alleen op de tank :)

Eerlijk is eerlijk, ik ben bepaald geen geweldige healer en mythics en raids zijn op het moment nog aardig ver weg, dus ik kom er mee weg O-)

• abdus18
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:42:
[...]

Nou... Het voorgenoemde ontbreken van Serenity in Healbot betekend dat het met mijn healing setup een spell is waarvoor ik daadwerkelijk een party member moet selecteren en moet klikken.

Ik heb een focustarget macro gemaakt en met bartender een knopje naast de focus nameplate gezet.

Eerlijk is eerlijk, ik ben bepaald geen geweldige healer en mythics en raids zijn op het moment nog aardig ver weg, dus ik kom er mee weg O-)
gebruik zelf Clique, dus ken healbot niet :P
Maar een heal die tot 2 mil can critten zou ik niet al te lang meer negeren ;)

• demonic
abdus18 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:44:
[...]

gebruik zelf Clique, dus ken healbot niet :P
Maar een heal die tot 2 mil can critten zou ik niet al te lang meer negeren ;)
2M damn.. dat is een brewmaster van 0 HP naar 3,5M healen xD
got to love passives :D

• abdus18
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:46:
[...]

2M damn.. dat is een brewmaster van 0 HP naar 3,5M healen xD
got to love passives :D
non-crit zit tussen 700-800k
crits meestal rond de 1,5 mil. maar heb ze ook al richting 2 mil zien gaan

Voor een instant cast met 1 min cd. niet verkeerd. de cooldown wordt ook nog met 8 verlaagd elke keer als ik flashheal, dus in pure FH spam zul je hem ong elke 30 sec kunnen gebruiken :P

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:42:
[...]

Ik mis het misschien, maar ik bind ze als healer zijnde met @mouseover targets ipv @focustarget dit ivm flexibiliteit.. is dat geen optie dan ? :9

Battle.net :: FazerFreak#2695

• demonic
abdus18 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:48:
[...]

Voor een instant cast met 1 min cd. niet verkeerd. de cooldown wordt ook nog met 8 verlaagd elke keer als ik flashheal, dus in pure FH spam zul je hem ong elke 30 sec kunnen gebruiken :P
:9~ :9~ :9~ :9~

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:32
Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:51:
Is het goed te doen om als een Holy priest te levelen/questen ?
Prima te doen, ik heb als holy gelevelled.. Duurt wat langer als een dps class uiteraard, maar je kan niet dood gaan normaliter.. :)

• Zertaxka
  • Niet online
abdus18 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:48:

Toen de Pre patch uitkwam 1 van mijn Priests gespeeld om wat Timewalking te healen. Hoorde slechte verhalen over Disc dus maar Holy. Was leuk om te spelen vond ik en het viel mij inderdaad op dat je als holy dus een mini Lay on Hands krijgt met een vrij korte cooldown _/-\o_ .

Mana schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:57:
[...]
Prima te doen, ik heb als holy gelevelled.. Duurt wat langer als een dps class uiteraard, maar je kan niet dood gaan normaliter.. :)
Bedankt.
Heb nog een priest op 100 die zijn artifact moet halen, vandaar de vraag.

FUMES et CARNES

Verwijderd

fazerfreak schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:48:
[...]

Ik mis het misschien, maar ik bind ze als healer zijnde met @mouseover targets ipv @focustarget dit ivm flexibiliteit.. is dat geen optie dan ? :9
Healbot werkt met vooropgezette ctrl/alt/shift modifiers over een raidframe, Alles werkt dus met klikken (jaja, ik weet het, de duivel)

Het is dus vooral een gevalletje niet willen aanpassen en me laten beperken door een gebrek in de tools die ik gebruik :)
Zoals gezegd, ik kom er vooralsnog mee weg en realistisch gezien gebruik je de specifieke spell voornamelijk op de tank. Guardian Spirit heb ik soortgelijk opgezet.

Ik vermoed ook dat iedereen die wat serieuzer met het spel bezig is dan ik (ik doe niet veel meer dan een beetje world quests in shadow spec en af en toe een heroic healen als holy), ook geen gebruik zullen maken van healbot.

<edit> Nu je het zegt, ik zou ze natuurlijk gewoon aan Q en E kunnen binden en het via een mousover kunnen doen, als de healbot interface dat toelaat. Zal vanavond eens kijken </edit>
Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:04:
[...]

Bedankt.
Heb nog een priest op 100 die zijn artifact moet halen, vandaar de vraag.
Bedenk wel dat je letterlijk alleen maar smite spammed en Holy Fire / Chastise op cooldown.
Je gaat niet dood door de mobs, je sterft hoogstens aan verveleling :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 14:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:04:
[...]

Healbot werkt met vooropgezette ctrl/alt/shift modifiers over een raidframe, Alles werkt dus met klikken (jaja, ik weet het, de duivel)
Met 'clickers' worden toch mensen bedoelt die met hun muis spells/abilities op de actionbar aanklikken? Anders zou bijna iedere healer een clicker zijn. Iedereen die met VuhDo, Grid (en ik neem aan Healbot) healen gebruiken kliks om te healen. Mij heeft het juist 100% efficiënter gemaakt. In de ene hand een naga muis met iets van 15 geprogrammeerde knoppen om mee te healen en de andere op het toetsenbord om continu in beweging te kunnen blijven en voor de langere cd's. Mijn vrouw merkte laatst nog op dat het soms wel leek alsof ik piano aan het spelen ben als ik een dungeon/raid heal. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 14:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:13:
[...]

Met 'clickers' worden toch mensen bedoelt die met hun muis spells/abilities op de actionbar aanklikken? Anders zou bijna iedere healer een clicker zijn. Iedereen die met VuhDo, Grid (en ik neem aan Healbot) healen gebruiken kliks om te healen. Mij heeft het juist 100% efficiënter gemaakt. In de ene hand een naga muis met iets van 15 geprogrammeerde knoppen om mee te healen en de andere op het toetsenbord om continu in beweging te kunnen blijven en voor de langere cd's. Mijn vrouw merkte laatst nog op dat het soms wel leek alsof ik piano aan het spelen ben als ik een dungeon/raid heal. :)
Ow, ik dacht dat het per definitie not done was.
Heb me er nooit zo in verdiept, ik vind het voor mij de meest comfortabele manier van healen.

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:51:
Is het goed te doen om als een Holy priest te levelen/questen ?
De vraag die dit beantwoord is simpelweg : "Hoe graag wil je van een deel van je werkende hersencellen af"

Het is zeker mogelijk, maar ik zou gewoon lekker als shadow gaan levellen, holy is vrij saai om mee te levellen, shadow werd naar mijn mening pas echt slecht toen ik 110 haalde zonder echt goede gear, maar dat geld voor de meeste classes wel met hoe de scaling werkt :(

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Persoonlijke voorkeur atm :
Tanks : Warrior / Paladin / Druids
Healers : Priest / Druids, ik vind die shammy healers toch maar een beetje mehh, veel in onnodige problemen gekomen maar dat kan ook aan de spelers liggen.

Priest + druids goede ervaringen mee in Mythic

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
rolandos582 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:25:
Tanks : Warrior / Paladin / Druids
Healers : Priest / Druids, ik vind die shammy healers toch maar een beetje mehh, veel in onnodige problemen gekomen maar dat kan ook aan de spelers liggen.

Priest + druids goede ervaringen mee in Mythic
Van Tanks heb ik eigenlijk met geen enkele een probleem gehad als healer. Gisteren een DK gehad die nauwelijks damage kreeg en zichzelf sneller kon healen dan ikzelf. Ook de meeste Demon Hunters gaan goed zelfs in mythic al moet je meestal iets meer healen dan andere tanks omdat hun self healing nogal spiky is net als de dmg die ze opnemen.

Van healers heb ik geen ervaring als tank maar vond Shammy ook wel de zwakste toen ik dps was. Mistweavers zijn even zeldzaam als tauren priests.

• demonic
rolandos582 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:25:
Grompie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:31:
[...]
Van healers heb ik geen ervaring als tank maar vond Shammy ook wel de zwakste toen ik dps was. Mistweavers zijn even zeldzaam als tauren priests.
even opnemen voor de resto shamans.
Resto shamans komen pas echt tot zijn recht zodra een groep lage HP heeft.
In dung's komen ze dus niet goed uit de verf.

Waarbij tijdens raids ze juist kunnen voorkomen dat de hele groep wiped door hun mastery. (hoe lager de hp van target, hoe hoger de heal). in dung's is die 'kracht' dus niet heel nuttig. (buiten de tank misschein.)

en chain heal is niet erg praktisch als de groep gespreid staat.. dus ja.. dan haal je de belangerijkste dingen van een shaman al onderuit :P

• rolandos582
Grompie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:31:
[...]
Van Tanks heb ik eigenlijk met geen enkele een probleem gehad als healer. Gisteren een DK gehad die nauwelijks damage kreeg en zichzelf sneller kon healen dan ikzelf. Ook de meeste Demon Hunters gaan goed zelfs in mythic al moet je meestal iets meer healen dan andere tanks omdat hun self healing nogal spiky is net als de dmg die ze opnemen.

Persoonlijk vind ik een blood dk op dit moment maar niks, ze zijn aardig zwak. En DH's heb ik helemaal een hekel aan, daar heb je teveel van en het grot weet niet wat ze aan het doen zijn.

MW monk heb ik nog niet gezien in mythic, zal atm wel niet zo goed zijn oid.
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:34:
even opnemen voor de resto shamans.
Resto shamans komen pas echt tot zijn recht zodra een groep lage HP heeft.
In dung's komen ze dus niet goed uit de verf.

Waarbij tijdens raids ze juist kunnen voorkomen dat de hele groep wiped door hun mastery. (hoe lager de hp van target, hoe hoger de heal). in dung's is die 'kracht' dus niet heel nuttig. (buiten de tank misschein.)

en chain heal is niet erg praktisch als de groep gespreid staat.. dus ja.. dan haal je de belangerijkste dingen van een shaman al onderuit :P
Hmmm is dat het, tsja logisch dat het dan niet lekker werkt. Je hebt meestal een mix tussen melee + range en dan word chain heal moeilijk. En om mensen nu low te laten gaan zodat je meer kan healen klopt ook niet helemaal 8)7

Verwijderd

Het hele idee trouwens dat healers ook zouden moeten dps-en vind ik leuk bedacht maar werkt imo echt niet op mijn Pala. Ik sta in melee range te dps-en. Als er groep dmg is, is het meestal een aoe die niet ge-interupt wordt en tja, laat ik daar nou zelf ook geen reet aan kunnen doen want we hebben geen interupt meer. Daarnaast ben ik in melee range dus zelf ook vaak één van de mensen die dmg oploopt. Twee van mijn nood skills (Blessing of Sacrifice en Light of the Martyr) doen ook dmg aan mijzelf. Dat werkt dus niet echt lekker. En een GCD gespendeerd aan een dmg-skill kan net even het verschil maken wanneer een dps per ongeluk in shit blijft staan. Veel meer dan 10-12% dmg krijg ik er overigens niet uitgeperst. En dan hoef ik praktisch niet te healen en ram op elke dmg skill zodra deze van de cd is. Niet echt indrukwekkend t.o.v. de 7-8% die ik in WoD deed door denounce te spammen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:07:
Het hele idee trouwens dat healers ook zouden moeten dps-en vind ik leuk bedacht maar werkt imo echt niet op mijn Pala. Ik sta in melee range te dps-en. Als er groep dmg is, is het meestal een aoe die niet ge-interupt wordt en tja, laat ik daar nou zelf ook geen reet aan kunnen doen want we hebben geen interupt meer. Daarnaast ben ik in melee range dus zelf ook vaak één van de mensen die dmg oploopt. Twee van mijn nood skills (Blessing of Sacrifice en Light of the Martyr) doen ook dmg aan mijzelf. Dat werkt dus niet echt lekker. En een GCD gespendeerd aan een dmg-skill kan net even het verschil maken wanneer een dps per ongeluk in shit blijft staan. Veel meer dan 10-12% dmg krijg ik er overigens niet uitgeperst. En dan hoef ik praktisch niet te healen en ram op elke dmg skill zodra deze van de cd is. Niet echt indrukwekkend t.o.v. de 7-8% die ik in WoD deed door denounce te spammen.
Uitzondering daar gelaten ben ik ook niet in melee range in dungeons om te dpsen. Enigste wat ik doe is judgement erop gooien voor de passive, holy prism voor dmg en heal, bij aoe consecration en als het kan een holy shock tussendoor. Maar dps zou alles behalve prioriteit moeten zijn aangezien het weinig verschil gaat maken.
Ok, 103 op de Brewmaster.
Stiekem toch wel erg veel fun. De Monk class in het algemeen begint me steeds meer te trekken.
Ook de community er achter komt erg behulpzaam over en ja ik generaliseer hier :)
Is een gevoel wat ik ook vaak bij de druid community heb

FUMES et CARNES

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:12:
[...]

Uitzondering daar gelaten ben ik ook niet in melee range in dungeons om te dpsen. Enigste wat ik doe is judgement erop gooien voor de passive, holy prism voor dmg en heal, bij aoe consecration en als het kan een holy shock tussendoor. Maar dps zou alles behalve prioriteit moeten zijn aangezien het weinig verschil gaat maken.
Ik gooi als resto vaak mn dot erop en dan vind ik het wel prima, als ik echt niks te doen heb (wat nu al snel is in mythics) ga ik wel een beetje dpssen ook maar niet te veel, zoals mensen zeggen je maakt toch niet echt veel verschil, hoogstens dat de fight 10 sec korter duurt.

• demonic
Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:24:
Ok, 103 op de Brewmaster.
Stiekem toch wel erg veel fun. De Monk class in het algemeen begint me steeds meer te trekken.
Ook de community er achter komt erg behulpzaam over en ja ik generaliseer hier :)
Is een gevoel wat ik ook vaak bij de druid community heb
tot en met 109 is het prima te doen en leuk :P
bereid je alleen voor op een zure hap zodra je 110 word :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
demonic schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:28:
[...]
tot en met 109 is het prima te doen en leuk :P
bereid je alleen voor op een zure hap zodra je 110 word :P
Ja, maar aan de andere kant is dat een aan te passen door Blizz. De nummers veranderen maar de skills niet lijkt me.

FUMES et CARNES

• demonic
Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:33:
[...]

Ja, maar aan de andere kant is dat een aan te passen door Blizz. De nummers veranderen maar de skills niet lijkt me.
[small]klopt helemaal ;) ik heb op het moment alleen het idee dat zelfs op hoger ilvl het nog niet helemaal is zoals op 109. Dit ondanks het hoge ilvl verschil en artifact en stuff..

lijkt er op dat de rauwe nummers van 109 niet gehaald kunnen worden op 110 :([/small]

EDIT: ik moet wat minder klagen, en wachten tot de raids uit zijn... :P

[ Voor 9% gewijzigd door demonic op 14-09-2016 15:38 ]

Toch wel apart dat uit mijn "comfort zone" kiezen zo goed werkt de laatste tijd.
Ik ben enorm conservatief en sommige specs speel ik al 12 jaar en heb ik nog nooit veranderd.

Nu test ik een tijdje terug een survival hunter en wist bijna zeker dat ik het niets zou vinden.
Ik had het mis :). Die spec geeft me plezier om te spelen.

Nu Brewmaster. Leek me ook niet zo leuk na Warrior en Paladin (de makkelijkste keuze) maar ook dat had ik fout. Vind zelfs de combat animations met die staff op een undead vele malen beter dan WW. Plus ik heb ook hier weer plezier.

Nu twijfel ik of ik dan ook maar niet een mistweaver Monk moet gaan levelen en mijn priest die al 12 jaar Shadow is nu maar eens niet dicipline moet gaan worden. :)

FUMES et CARNES

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het hele idee trouwens dat healers ook zouden moeten dps-en vind ik leuk bedacht maar werkt imo echt niet op mijn Pala.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit heb gehoord dat healers moeten DPS'en (op een boss)?

Laten we overigens wel onderscheid maken tussen een dungeon op farm of één waar je nog (regelmatig) wiped. In dat laatste geval is in mijn ogen DPS'en als healer echt onzin (en soms zelfs gevaarlijk).

Als Resto Druid kan ik af en toe best een DoT op de boss gooien, maar dat maakt echt heel weinig verschil en neemt een GCD in beslag die ik misschien juist net nodig heb ivm spike-damage.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• unwolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 23:04
Bartske schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:26:
[...]

Ik gooi als resto vaak mn dot erop en dan vind ik het wel prima, als ik echt niks te doen heb (wat nu al snel is in mythics) ga ik wel een beetje dpssen ook maar niet te veel, zoals mensen zeggen je maakt toch niet echt veel verschil, hoogstens dat de fight 10 sec korter duurt.
Jij gekke druid, Ben je er vanavond om 8 uur ? :D

• Zertaxka
  • Niet online
Voor damage heb je ook nog Judgement en Holy Prism/Light's Hammer.
Maar ben het met je eens dat sommige mobs/dungeons redelijk stevige AoE hebben waardoor je zelf niet altijd in melee range kan staan, kwestie van wennen/ervaring in dungeons lijkt me.

En om de damage aan je zelf te counteren heb je ook nog Bestow Faith en Holy shock. Zeker Bestow Faith is reuze handig. Bestow Faith op jezelf > Light of the Martyr (kan zeker wel 3-4x tenzij je zelf redelijk laag zit) > Holy Shock op jezelf als het nodig is. Bestow Faith heal gaat ook nog eens naar je beacon target. Vind Holy fijn spelen, moest even wennen in het begin maar heb er veel plezier mee. Net als met Prot trouwens.

• abdus18
OkkE schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:45:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nog nooit heb gehoord dat healers moeten DPS'en (op een boss)?

Laten we overigens wel onderscheid maken tussen een dungeon op farm of één waar je nog (regelmatig) wiped. In dat laatste geval is in mijn ogen DPS'en als healer echt onzin (en soms zelfs gevaarlijk).

Als Resto Druid kan ik af en toe best een DoT op de boss gooien, maar dat maakt echt heel weinig verschil en neemt een GCD in beslag die ik misschien juist net nodig heb ivm spike-damage.
Moet je als Holy priest op aoe trash maar eens holy nova gaan spammen.
Ben je ineens de beste DPS-er in de groep :P

• demonic
abdus18 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:55:
[...]

Moet je als Holy priest op aoe trash maar eens holy nova gaan spammen.
Ben je ineens de beste DPS-er in de groep :P
Of uberhaupt als disc priest gaan spelen, dat schiet ook wel op:P

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

Ja precies. Atonement healing ftw als de instance het toelaat tussen de shadow mends door :p

PSN: Eczeem

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:45:
[...]

Moeten is ook een groot woord. Kan me alleen een post van Blizzard herinneren waarin stond dat ze denounce verwijderd hadden omdat het spammen van deze skill niet leuk was. En op afstand een beetje heals spammen was ook maar saai. Je had nu andere tools die je als Pala kon gebruiken om dmg te doen.

Nou poeh, poeh.. Het is gewoon niet de moeite, laat staan leuk. Je doet niets anders dan drie knoppen rammen zodra ze van de CD afkomen en dan doe je dus ~10% dmg.

• Bartske
unwolf schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:46:
[...]

Jij gekke druid, Ben je er vanavond om 8 uur ? :D
Nee :D

• unwolf

Verwijderd

Zertaxka schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:48:
[...]

Bestow Faith heal gaat ook nog eens naar je beacon target. Vind Holy fijn spelen, moest even wennen in het begin maar heb er veel plezier mee. Net als met Prot trouwens.
Ik las een post op MMO Champ over Beacon of Virtue en speel sindsdien met deze talent. Vind het echt supergoed werken voor AOE-healing in dungeons. Was even wennen t.o.v. de 'standaard' beacon op je tank, maar het bevalt me goed. Binnenkort even een paar dagen BoL proberen en dan zien wat mij persoonlijk beter bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
Kijk eens naar buiten :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:00:
[...]

Moeten is ook een groot woord. Kan me alleen een post van Blizzard herinneren waarin stond dat ze denounce verwijderd hadden omdat het spammen van deze skill niet leuk was. En op afstand een beetje heals spammen was ook maar saai. Je had nu andere tools die je als Pala kon gebruiken om dmg te doen.

Nou poeh, poeh.. Het is gewoon niet de moeite, laat staan leuk. Je doet niets anders dan drie knoppen rammen zodra ze van de CD afkomen en dan doe je dus ~10% dmg.
Denk dat dit gedeeltelijk is gedaan zodat je als Holy Paladin kan levelen, wat ik ook gedaan heb. En dat werkt prima.

• unwolf
Maar maar we need a healert

• rolandos582
Wat bedoel je precies? Ik ken dat woord niet :? 8)7

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

rolandos582 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:17:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik ken dat woord niet :? 8)7
Inderdaad, zie alleen dat het warm is met andere woorden perfect game weer >:)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• rolandos582
Xenomorphh schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:20:
[...]
Inderdaad, zie alleen dat het warm is met andere woorden perfect game weer >:)
Te warm om buiten te zijn, moet alleen wel werken. Hoort er ook bij ofzo heb ik gehoord.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

rolandos582 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:33:
[...]

Te warm om buiten te zijn, moet alleen wel werken. Hoort er ook bij ofzo heb ik gehoord.
Herkenbaar ja...

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Enchanters opgelet!

Ben je een van de gelukkigen en heb je een 'Curious Coin' te pakken gekregen?
Spendeer deze dan niet zomaar aan 'Formula: Soul Fibril' in Dalaran!

Heb deze gister gekocht, geleerd, en vanochtend was de geleerde formula verdwenen, en de coin niet terug.
Meteen ticket aangemaakt (wacht nog op antwoord).

Op Wowhead bleek dat ik niet de enige ben met dit probleem:
http://www.wowhead.com/it...s:id=2399682:reply=977737

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

Zorian

What the fox?

Vandaag een rush gedaan en met behulp van Zygor van 104 naar 109 gegaan. :D

• rolandos582
En voor de 2e keer binnen 24 uur servers RIP. Gisteravond al ellende in mythic dungeon bij final boss. Nu is silvermoon weer dood. :?

• Occy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-09 14:34
rolandos582 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:50:
En voor de 2e keer binnen 24 uur servers RIP. Gisteravond al ellende in mythic dungeon bij final boss. Nu is silvermoon weer dood. :?
dreanor ook...

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
Eerste mythic dungeon als tank gedaan. Aan de ene kant viel het mee, maar was af en toe toch best heftig.
In ieder geval niet zo ontspannen als Heroic :)

Dps fury spec het 3e artifact relic item eebij en uitgekomen op i841.
En kan her en en der nog wel wat easy upgrades scoren.

Straks hoef ik lfr niet meer in voor gear :p

• Occy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-09 14:34
masterdenk schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:51:
[...]

dreanor ook... edit: en weer up...
Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:32:
En zo heb je na 12 jaar shadow ineens een Disc priest :)
Geen idee hoe dit werkt lol
Hahaha, puur en alleen vanwege jouw posts hier, word ik eager om te gaan spelen!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

RustStorm schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:05:
[...]
Hahaha, puur en alleen vanwege jouw posts hier, word ik eager om te gaan spelen!
hehe, thanks
Ben waarschijnlijk de grootste Altoholic ter wereld maar OMG wat heb ik een fun in Legion _/-\o_

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:09:
[...]

hehe, thanks
Ben waarschijnlijk de grootste Altoholic ter wereld maar OMG wat heb ik een fun in Legion _/-\o_
Ik vermaak me ook, maar het is zo sporadisch dat ik kan spelen :( Word ik wat droevig van. ;) Wellicht dat ik de komende weken iets meer tijd ga krijgen. Ik ga het zien. :)

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6p3g0Q6.png

Om Martina te quoten "Ik ben blij"...

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Voornamelijk op Nagrand, maar heb recent een level 100 shaman gemaakt op Silvermoon. Corset z'n guild gejoined. Wilde eens wat anders: meer drukte enzo. Maar nu vooral queues op die server, dus ik wacht nog even af wat ik met die shaman zal gaan doen. :)

PS. wat voor een horde zal ik aanmaken? :P

@Junglebeast: sexy!

Overigens, hebben jullie met de Legion Companion app ook de ervaring dat je ondanks het falen van de bonus je toch de items in je bags hebt zitten? In tegenstelling tot wanneer het ingame gebeurt?

[ Voor 24% gewijzigd door RustStorm op 14-09-2016 22:37 ]

Verwijderd

Ik speel ook op Silvermoon. Ooit begonnen op Darkspear maar verhuisd omdat die server dood was. Wel spijt van gehad tijdens de launch van WoD. Wat een drama was dat op Silvermoon. En natuurlijk liep alles vlekkeloos op Darkspear.

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Guild is tijdens laatste fase van WoD ook verhuisd naar silvermoon. Ik geloof dat we dagelijks wel last van iets hebben op silvermoon.

Kijken wat er gebeurt wanneer de raids uit zijn. Dat lijkt me zeker ook geen pretje als het zo doorgaat.
Pagina: 1 ... 17 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lijst met spelers en guilds van tweakers

Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX

Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.