FUMES et CARNES
Nice. Ik zit op 2 nu pas haha . Ook omdat ik meestal WoW speel met me vriendin die pas sinds wotlk casual speelt . Samen queesten blijft wel leuker .Thorval schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:14:
Zo, vanmorgen mijn 11e char op lvl 110 gekregen. Hopelijk komen er dit weekend nog twee bij.
Wel bijna me Vanilla night elf warrior op 110 die al eeuwen stil stond in Dreanor .. Aangemaakt op 15 maart 2005
Kun je de aanmaak datum van je character terug zien? Of was dat toevalligerwijs de release datum EU?DidierB schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:20:
[...]
Nice. Ik zit op 2 nu pas haha . Ook omdat ik meestal WoW speel met me vriendin die pas sinds wotlk casual speelt . Samen queesten blijft wel leuker .
Wel bijna me Vanilla night elf warrior op 110 die al eeuwen stil stond in Dreanor .. Aangemaakt op 15 maart 2005
Nee maar dat weet ik nog. Had ergens een screenshot op me oude pc met de datum erbij.marijnvtg schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:40:
[...]
Kun je de aanmaak datum van je character terug zien? Of was dat toevalligerwijs de release datum EU?
Februari 2005 was de vanilla release datum.
Wel duidelijk dat ik toen weinig speelde:

[ Voor 12% gewijzigd door DidierB op 16-11-2017 14:54 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Leuk om een beetje mee te spelen, maar hij pakt lang niet al m'n chars, ook onder oude namen niet.
Waarschijnlijk omdat je met desbetreffende characters heel lang niet ingelogd bent geweest?marijnvtg schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:31:
[...]
Leuk om een beetje mee te spelen, maar hij pakt lang niet al m'n chars, ook onder oude namen niet.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Even vliegen, 3 draken killen en klaar en dan nog RNG in de loot drop............of je krijgt continue gold zoals ik
FUMES et CARNES
Ligt niet aan jou... Ik vond het ook een beetje jammer... Heb een klein beetje de hoop op een achievement wanneer je alle 4 de nightmare dragons hebt omgelegd... maar... tsja... dus...Iusedto schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:15:
Legt het aan mij of stelt die 13 year quest nu niet echt heel veel voor ?
Even vliegen, 3 draken killen en klaar en dan nog RNG in de loot drop............of je krijgt continue gold zoals ik
Wat is overigens wel een leuke verrassing vond: de Corgi pet kan je kopen! Dacht dat ik die nooit meer zou kunnen verkrijgen... yay for me!
[ Voor 12% gewijzigd door RustStorm op 17-11-2017 08:22 ]
Is de questline eenmalig of dagelijks dan ?RustStorm schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:17:
[...]
Ligt niet aan jou... Ik vond het ook een beetje jammer... Heb een klein beetje de hoop op een achievement wanneer je alle 4 de nightmare dragons hebt omgelegd... maar... tsja... dus...
Wat is overigens wel een leuke verrassing vond: de Corgi pet kan je kopen! Dacht dat ik die nooit meer zou kunnen verkrijgen... yay for me!
Heb gisteren even al mijn chars er langs gehaald.
Zag trouwens ook vrij veel niet 110's, vraag me af of je er veel XP voor krijgt.
Dan haal ik nl mijn lock en shaman er even langs
FUMES et CARNES
De quest om die worldbosses om te leggen is een daily...Iusedto schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:36:
[...]
Is de questline eenmalig of dagelijks dan ?
Heb gisteren even al mijn chars er langs gehaald.
Zag trouwens ook vrij veel niet 110's, vraag me af of je er veel XP voor krijgt.
Dan haal ik nl mijn lock en shaman er even langs
Zoals je hier kunt zien :)
[ Voor 15% gewijzigd door RustStorm op 17-11-2017 08:41 ]
Ah ok, dat scheelt dan iets lolRustStorm schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:39:
[...]
De quest om die worldbosses om te leggen is een daily...
Zoals je hier kunt zien :)
Had wel mooie drops voor mijn survival hunter
Hmm, van de QA van gisteren :
Demonology, Survival, and other specs will probably see more significant changes.
[ Voor 13% gewijzigd door Iusedto op 17-11-2017 08:56 ]
FUMES et CARNES
Na gister middag wat drama in het team te hebben zijn we alsnog Mythic ToS ingestapt met een extended lockout op onze progress (niemand op 1 persoon na had nog zin in misstress).
En ten opzichte van hoe onze vorige avonden gingen hadden we super goede pulls. Een van de eerste 3 pulls zijn we gewiped op 50mil hp left, dan word je wel ff salty
Maar dat mocht de pret niet drukken dus na een paar pulls extra was het zover en hebben we haar eindelijk gekilled.
Hier is de VOD voor de mensen die erin geintereseerd zijn:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xxwT2vASHBE]
Ik vind het toch wel een leuke fight die maiden hoor, al ben ik super afhankelijk van externals van mijn mede tank + healers, gelukkig ging dat allemaal goed. Mochten mensen vragen hebben over de fight/kill feel free to ask.
Daarna lekker lopen wipen op Avatar P2, we skippen P1 volledig om P2 te oefenen ipv het andersom te doen, scheelt een hoop wipes namelijk zodra je een semi clean transition krijgt.
Dus misschien zit er nog meer in voordat Antorus released maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik met mijn monk nu 7/9M ben
[ Voor 3% gewijzigd door Ryada op 17-11-2017 09:04 ]
Steam: Ryada.
Gratz !Ryada schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:04:
Dus misschien zit er nog meer in voordat Antorus released maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik met mijn monk nu 7/9M ben
Leuk om te lezen
FUMES et CARNES
Om de dag af te sluiten maar een BG gedaan (als Vengeance) en wat leuk is het Trample te gebruiken en heen en weer te rennen als een mad man
Voor de tanks onder ons, ik had begrepen dat 15% versatality opzich wel een goede cap is om te hebben op elke tank. Wat is jullie mening hier over? Als ik zo kijk naar de guides op icyveins heb ik niet echt het idee dat 15% versa een echte cap is die je moet hebben voordat je bijv mastery zou gaan stacken. Wat is jullie mening hierover?
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Vanuit het oogpunt van een monk boeit die cap voor een hoop fights echt helemaal niks, en maakt je versa niet zo heel veel uit.Kadardar schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:09:
Gister even men Vengeance DH wat opgekrikt in de Artifact ranks. Altijd handig zo tank. Snel door EN Heroic heen gerent maar geen legendarysBeter gezegd heb ik al een hele lange tijd gene legendarys er meer op gehad. Vraag me toch een beetje af of de bad luck protection ze max al niet aangetikt is.
Wil gewoon een goede 2de tank legendary
Heb nu nog als 2de legendary Chaos Theory (DPS cloak)
Om de dag af te sluiten maar een BG gedaan (als Vengeance) en wat leuk is het Trample te gebruiken en heen en weer te rennen als een mad manWe hadden ze aan het einde dik ingemaakt met een score van 500ish vs 1500.
![]()
Voor de tanks onder ons, ik had begrepen dat 15% versatality opzich wel een goede cap is om te hebben op elke tank. Wat is jullie mening hier over? Als ik zo kijk naar de guides op icyveins heb ik niet echt het idee dat 15% versa een echte cap is die je moet hebben voordat je bijv mastery zou gaan stacken. Wat is jullie mening hierover?
Als een gear piece meer DPS geeft doe je die aan, is de fight heavy magic heb je als monk wel wat meer versa nodig maar zonder ook maar op versa te focussen heb ik nu 11.8% / 5.9% versa. En mocht je echt die extra versa nodig hebben dan moet je gewoon een versa trinket grinden en die aandoen
Als tip maar wss weet je dit al, de Tank trinkets in ToS zijn slecht en niks waard tov dps trinkets
Maarja ik kan dit ook fout hebben (over versa) maar dit is mijn beleving en ik heb nou niet echt een probleem wat versa zou kunnen oplossen in fights, maar een apparte gear set die volledig versa stacked is altijd wel handig om te hebben, just in case.
Ik heb zelf ook niet echt het idee dat versa heel veel doet voor een VDH. Ik geloof dat Versa alleen boeiend is voor een Guardian Druid door de manier waarop hun moeten tanken en nog 2 andere classes. Ik geloof aan de hand van meedere guides (en ook jou) ondertussen dat versa voor VDH leuk kan zijn maar Mastery veel boeiender is omdat dit je inc. damage recudes door spikes (dit is alleen physical) en je attack power omhoog gooit waardoor je weer damage kan doen.Ryada schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:33:
[...]
Vanuit het oogpunt van een monk boeit die cap voor een hoop fights echt helemaal niks, en maakt je versa niet zo heel veel uit.
Als een gear piece meer DPS geeft doe je die aan, is de fight heavy magic heb je als monk wel wat meer versa nodig maar zonder ook maar op versa te focussen heb ik nu 11.8% / 5.9% versa. En mocht je echt die extra versa nodig hebben dan moet je gewoon een versa trinket grinden en die aandoen
Als tip maar wss weet je dit al, de Tank trinkets in ToS zijn slecht en niks waard tov dps trinkets
Maarja ik kan dit ook fout hebben (over versa) maar dit is mijn beleving en ik heb nou niet echt een probleem wat versa zou kunnen oplossen in fights, maar een apparte gear set die volledig versa stacked is altijd wel handig om te hebben, just in case.
Ik ben dus totaal niet overtuigd van onze tank dat de 15% versa cap een goed idee is, ga het daar nog wel een keer over hebben met hem. Misschien dat Antorus daar nog verandering in gaat brengen maar dan krijgen we vast ook wel een nieuwe stat prio.
Stuur hem anders maar door naar mij toeKadardar schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:46:
[...]
Ik heb zelf ook niet echt het idee dat versa heel veel doet voor een VDH. Ik geloof dat Versa alleen boeiend is voor een Guardian Druid door de manier waarop hun moeten tanken en nog 2 andere classes. Ik geloof aan de hand van meedere guides (en ook jou) ondertussen dat versa voor VDH leuk kan zijn maar Mastery veel boeiender is omdat dit je inc. damage recudes door spikes (dit is alleen physical) en je attack power omhoog gooit waardoor je weer damage kan doen.. Passive hebben wij een aardig magic reduction waardoor het voor ons niet super relevant is behalve als je healers echt moeite hebben op een fight met een hoop magic damage maar die zijn er niet bijzonder veel. Het grootste deel van magic damage is AoE die je kan avoiden of totaal niet. Enige vervelende boss qua magic damage kan Sisters zijn maar ook dat is voor VDH makkelijk op te lossen door even snel sprong te gebruiken en Desolate host voor de spirit realm. Maiden der AOE is niet bijzonder pijnlijk tijdens de balletjes phases dus daar zou ik nier perse versa voor stacken. KJ kan het helpen voor de arma soaks eventueel mocht je andere tank flinke klappen krijgen zoals bijv. paladins.
Ik ben dus totaal niet overtuigd van onze tank dat de 15% versa cap een goed idee is, ga het daar nog wel een keer over hebben met hem. Misschien dat Antorus daar nog verandering in gaat brengen maar dan krijgen we vast ook wel een nieuwe stat prio.
Antorus zal wss niet een andere stat prio brengen behalve als je set bonus hebt (mogelijk maar onwaarschijnlijk).
Sisters vond ik niet echt boeiend qua magical, Maiden solo soaking is een stuk boeiender
Onze tank heeft vooral eigen ideeënRyada schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:57:
[...]
Stuur hem anders maar door naar mij toe
Antorus zal wss niet een andere stat prio brengen behalve als je set bonus hebt (mogelijk maar onwaarschijnlijk).
Sisters vond ik niet echt boeiend qua magical, Maiden solo soaking is een stuk boeienderen ook een stuk leuker. Maar dan moet je dat wel kunnen redden qua personals/externals. KJ is ook wel boeiender qua magical maar dat is echt zo een beetje alle magic damage wat een probleem zou kunnen zijn. Voor de rest is het niet heel boeiend (ik raad niet aan harjatan solo soak te doen, dat doet nog steeds met onze gear te veel pijn om te solo soaken.)
Voor Harjatan, misschien een druid maar de klap is gewoon super hard. De tanks blijven ook bij ons ten alle tijden stacked tenzij we een living on the edge run willen.

[ Voor 16% gewijzigd door Kadardar op 17-11-2017 12:19 ]
Hoop dat de Paladin ook wat krijgt want tot nu toe heb ik af en toe het idee dat ik in een jurk sta te tanken ipv plate
Las dat Pala met hogere ilevels redelijk functioneerd....behalve dat hij een relatief lage HP blijft houden.
FUMES et CARNES
Naja fel claws infused zijn melee attacks, melee is altijd physical (op edge cases na) dus het is logisch dat het physical is.Kadardar schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:06:
[...]
Onze tank heeft vooral eigen ideeënOpzich sommige klinken leuk en voor hem werkt het misschien maar denk dat de meeste het zouden afraden qua inc. damage.
Heb hem ook moeten overtuigen dat felclaws geen magic damage is maar physical en volgens mij gelooft die me nog steeds niet omdat er in de omschrijving iet van fel staat. Terwijl een hopop forums en wowhead toch echt physical zeggen. Moet ook wel zeggen dat het ook een rare verwoording vind in de dungeon journal. Ze hadden er minimaal bij kunnen zetten dat het een physical effect is.
Voor Harjatan, misschien een druid maar de klap is gewoon super hard. De tanks blijven ook bij ons ten alle tijden stacked tenzij we een living on the edge run willen.Nu ik erover nadenk toen ik progressde op Harjatan (andere guild tevens) hebben wij een hele creatieve manier gebruikt. Er gingen teveel mensen dood op de ice phases dus na een tijdje gingen we dpsers sacrificen die ene taunt hadden en later een healer. zo was onze eerste kill
Geloof dat er nog maar 3 levend waren aan het einde
mwa de raidwide soak op harj zou iedere tank killen dat is over 100mil damage ofzo als ik het goed heb. En je hoeft hem niet de hele tijd de raid in te tanken, op 85% energy rent de tank de raid in en voilla soaked enrage, daarna weer eruit draaien en klaar ezpz.
Pala is godlike op Maiden, check de video van onze kill maarIusedto schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:07:
Hmm, 2 stuks 915 gear en 1x 900...............op mijn survial hunter lol
Hoop dat de Paladin ook wat krijgt want tot nu toe heb ik af en toe het idee dat ik in een jurk sta te tanken ipv plate
Las dat Pala met hogere ilevels redelijk functioneerd....behalve dat hij een relatief lage HP blijft houden.
Enige is dat ze gewoon squishy zijn voor een tank
Ja dat heb ik hem geprobeerd uit te leggen op dat fel = fire want dat wist ik zelf ook niet.Ryada schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:18:
[...]
Naja fel claws infused zijn melee attacks, melee is altijd physical (op edge cases na) dus het is logisch dat het physical is.Fel damage bestaat ook niet dacht ik, fel = fire namelijk voor de gamecode.
mwa de raidwide soak op harj zou iedere tank killen dat is over 100mil damage ofzo als ik het goed heb. En je hoeft hem niet de hele tijd de raid in te tanken, op 85% energy rent de tank de raid in en voilla soaked enrage, daarna weer eruit draaien en klaar ezpz.
Ik weet niet hoe het precies zit met Harja, te lang geleden en ik was gewoon een mindless DPS
Goede stats ook? Of enke het ilevel dat fancy is?Iusedto schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:07:
Hmm, 2 stuks 915 gear en 1x 900...............op mijn survial hunter lol
Legion en RNG
FUMES et CARNES
Ik weet niet of het met alle items zo is, maar ik heb van één van de drakes plate shoulders gekregen met wat standaard stats en een equip: reduces nature dmg taken by 1%RustStorm schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:26:
[...]
Goede stats ook? Of enke het ilevel dat fancy is?
Leuke verwijzingen naar vanilla en meegenomen om nieuwe 110 chars te equippen, maar geen must have spul of zo.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Woohoo! nu kunnen wij uitgebreid in poisonpuddles blijven staan!Kapoen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:08:
[...]
Ik weet niet of het met alle items zo is, maar ik heb van één van de drakes plate shoulders gekregen met wat standaard stats en een equip: reduces nature dmg taken by 1%En ook nog een necklace (van Kazzak) met standaard stats en fire dmg bovenop mijn auto attacks.
Leuke verwijzingen naar vanilla en meegenomen om nieuwe 110 chars te equippen, maar geen must have spul of zo.
Oja, de tijden van de 'meat wall' taktiek op Princess dinges in AQ40. Sta je daar als warrior in leather, mail en cloth items te tanken omdat die per toeval meer NR haddenRustStorm schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:10:
[...]
Woohoo! nu kunnen wij uitgebreid in poisonpuddles blijven staan!
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb die challenge voor arcane mage gedaan lang geleden. Was voor mij toen vooral een kwestie van niet dood gaan, dus mechanics doen en defensive legendaries. De wowhead guides helpen meestal vrij goed: http://www.wowhead.com/retribution-artifact-challenge. Stuns en slows zijn belangrijk om op het juiste moment te gebruiken.marijnvtg schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:38:
Vanavond denk maar eens de Ret Pala challenge in magetower proberen. Ben iLvl 922 en heb al wat tips gevonden. Zijn er hier mensen die m al gedaan hebben? Valt mee/tegen?
Op een gegeven moment gaan zaken overlappen en dan wordt het lastig om zowel valkyrs te ontwijken en ook shield te doen of in die runes te gaan staan bijv. Bubble zal je daar zeker een keer bij kunnen helpen. Zelf daar toen ook iceblock voor gebruikt bij een vervelende overlap.
Succes!
Dank je! Klinkt alsof het een frustrerend avondje gaat wordenIntToStr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:54:
[...]
Ik heb die challenge voor arcane mage gedaan lang geleden. Was voor mij toen vooral een kwestie van niet dood gaan, dus mechanics doen en defensive legendaries. De wowhead guides helpen meestal vrij goed: http://www.wowhead.com/retribution-artifact-challenge. Stuns en slows zijn belangrijk om op het juiste moment te gebruiken.
Op een gegeven moment gaan zaken overlappen en dan wordt het lastig om zowel valkyrs te ontwijken en ook shield te doen of in die runes te gaan staan bijv. Bubble zal je daar zeker een keer bij kunnen helpen. Zelf daar toen ook iceblock voor gebruikt bij een vervelende overlap.
Succes!

Alleen is het zo saai
De silver en gold proving grounds waren een stuk makkelijker dan de mage tower challenges. Maar je compenseert nu al een stuk met je gear en crucible tov toen de challenges net beschikbaar kwamen.marijnvtg schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:02:
[...]
Dank je! Klinkt alsof het een frustrerend avondje gaat worden. Doet me een beetje denken aan die bronze, silver, gold challenge in MoP of WoD geen idee meer (om HC in te mogen?), maar weet wel dat ik met sommige classes de grootste moeite bij silver had. En weer dood, en weer dood, bijna ronde 8(?) gehaald, en weer dood. Maar de reward is in dit geval wel awesome (hoop ik)
Ik vond de rewards in ieder geval wel de moeite waard
Kijk de high end guilds hebben al hun hele roster klaar liggen. Voor de mindere goden onder ons maakt het niet echt uit wat je speelt. Je komt er toch wel doorheen.
Onze BrM is wel bezig een DK te levelen. Maar die is nog lang niet raid rdy. En we zien wel hoe het gaat tijdens HC en de Magic Dmg.
Wel grappig dat ie hier 7.3.5 aanhaalt. Die is nog niet eens op de PTR.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Most of the damage on tanks isnt magic damage and is white hits/physical hits
The only fights that were heavy magic damage were pretty under tuned, it would be like saying Tomb is heavy magic damage cause Sisters of the Moon, Desolate host and Maiden have magic damage
the last 2 fights, plus Portal master (arguably the 3rd hardest fight, when testing) are all physical
Like so much so, i might be swapping back from BDK to monk for Antorus after originally swapping to BDK before testing
burst mobility and ranged CC (Paralyze) are also going to be very strong
the only real "magic heavy" fights are, Fel Hounds, Coven and Eonar, but all but Coven are not even that scary magic wise.
You dont actually get hit by bombbardment, you kite it around the room
and most of the tank debuffs are physical stacking, outside of a couple bosses, but theyre the "easier" bosses
Aggramars Flame Rend and Argus's Shadow Bomb soak are the only scary Magic abilities they do, and theyre spaced out enough that you'll actually run DH for them. The scary thing about those fights is the ramping physical damage they do
Ah, dat is toch heel anders inderdaad.Ryada schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:46:
@Iusedto een copy pasta van 1 van de beste monks op het moment over argus:
[...]
Bedankt
FUMES et CARNES
Dayum! Hoe kom je daaraan?Iusedto schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:45:
Dat prot warrior schild is wel erg mooi zeg
[afbeelding]
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
http://www.wowhead.com/it...plate-of-the-worldbreaker
Zijn er mensen (evt. bij Ziggo) die de laatste dagen vooral 's avonds nogal wat lag ervaren ?
Af en toe in een dungeon oid gewoon lag spikes. Ook wat hogere MS dan anders. Er is hier niets veranderd. Downloaden en browsen werkt prima.
Ligt het niet aan je realm en tijd? Op Draenor bijv. is het tijdens raid tijden (19:00~23:000 wel wat lag te merken in Dalaran maar niet storend al zeg ik het zelfXfade schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:55:
[...]
http://www.wowhead.com/it...plate-of-the-worldbreaker
Zijn er mensen (evt. bij Ziggo) die de laatste dagen vooral 's avonds nogal wat lag ervaren ?
Af en toe in een dungeon oid gewoon lag spikes. Ook wat hogere MS dan anders. Er is hier niets veranderd. Downloaden en browsen werkt prima.
http://www.tanknotes.tk/
Dank uRyada schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:31:
Voor alle tanks onder ons die ook Antorus willen gaan tanken:
http://www.tanknotes.tk/
Ben even shammy aan het levelen via Invasion maar mijn god wat is die squishy
FUMES et CARNES
Je merkt het goed aan de Gbank en AH op Draenor. Verder niet veel last van.Kadardar schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:44:
[...]
Ligt het niet aan je realm en tijd? Op Draenor bijv. is het tijdens raid tijden (19:00~23:000 wel wat lag te merken in Dalaran maar niet storend al zeg ik het zelf
Zie hier hetgeen dat Blizzard na alle jaren heeft gecreerd. Je bent immers een special hero snowflake. The saviour of Azeroth. Een personage die vanaf level 1 met een railgun tot aan heroic raiding alles uit elkaar trekt alsof alles in het hele wow universum van boter is gemaakt.Spacejockey schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:33:
Nog meer mensen die gewoon geen alts kunnen spelen? Elke keer als ik het probeer raak ik binnen vijf minuten verveeld en wil ik weer terug naar mijn main.
Ik ben deze week weer gaan spelen op een server waar ik in 2007 ook speelde. Level 20 as we speak en mijn god mijn god, het gaat allemaal zo snel dat ik het niet eens meer volg.
Totaal geen immersion. Niets.
2 dungeons gedaan. Van level 15 naar 20. Zonder een woord gesproken te hebben met de group. Geen een mob tot aan level 15 waar ik gevaar voor voelde.
Niets.
En ik ga het toch zeggen. Ik kom van een 1.12.1 private server. Daar moest ik op level 5 al een group maken om een bepaalde mob te doden. Ik moest nadenken waar ik liep. Ik moest nadenken hoe ik bepaalde mobs pull om niet meerdere mobs te aggroen. Ik zag overal corpses. Spelers die door level 6 harpies dood gingen. Haha.
Wat heb ik op retail gedaan. Starfire spammen. Denk dat ik 1000 keer op 2 heb gedrukt. Wat een spel jongens.
Uiteindelijk toch maar als resto druid in een dungeon. Wat gebeurde er? Ik hoefde geeneens te healen?
Haha.
Ik wacht wel op Classic.
De tijden dat ik naar Thunder Bluff moest rennen om de quests op te halen voor Wailing Caverns zijn niet meer. Met een random er heen lopen en praten over elkaars dag in gebrekkig engels. Iemand leren kennen en toevoegen aan je friends list. Falen in WC en een vriend vragen om in te springen. Een level 40 hunter. Alsnog was het moeilijk. We hadden de tijd van ons leven. Het werd veels te laat. De volgende dag naar school. Toch ff snel terug naar de quest giver om je eerste blue op te halen. Man wat een gevoel. Nu ontvang ik het automatisch in mijn bag. Zo gekomen zo weer weg gegaan.
Het gevoel van samenhorigheid, het sociale aspect, tijd versus rewards zijn niet meer. De tijd dat je het gevoel had dat the barrens een gevaarlijk gebied was is niet meer. Na level 20 bleef ik op 2 drukken en alle mobs vielen als regen in Engeland tijdens herfst.
Man wat een spel. Geen woord gesproken. Niemand die gz zij toen ik een level omhoog ging. Geen een keer dood gegaan. Mijn 2 button op de keyboard voelde zich niet lekker. Dindr ook niet.
Ik ga maar slapen. Morgen komt de heistelling op mijn project. Dinsdag de eerste paal slaan. En wachten maar op Classic.
Ik raakte na 5 minuten ook verveeld.
NopeSpacejockey schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:33:
Nog meer mensen die gewoon geen alts kunnen spelen? Elke keer als ik het probeer raak ik binnen vijf minuten verveeld en wil ik weer terug naar mijn main.
Mijn Alts zijn mijn Main hehe
@dindr Het is jammer dat je dat zo voelt met WoW. Ik denk persoonlijk dat je gelijkt hebt maar WoW is veranderd in wat het nu is. Of dat goed of slecht is maakt daarom ook niet meer uit.
En ja, op een hoop mensen denken dat Classic alles beter maakt maar ik kan je nu al garanderen dat een hoop mensen zich lelijk verkijken op hoe het toen was. Die mensen gaan ook absoluut de huidige WOW heel erg missen en zijn binnen een maand weer terug.
Het gebrek aan uitdaging tijdens het levelen zal er niet meer komen denk ik. Na 12 jaar draait het gewoon eigenlijk alleen maar om de endgame en is levelen een noodzakelijk kwaad geworden.
[ Voor 50% gewijzigd door Iusedto op 20-11-2017 08:36 ]
FUMES et CARNES
IMO maak je de fout die de meeste mensen maken tegenwoordig. Je vergelijkt de game van nu met die van vroeger.dindr schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:01:
[...]
Zie hier hetgeen dat Blizzard na alle jaren heeft gecreerd. Je bent immers een special hero snowflake. The saviour of Azeroth. Een personage die vanaf level 1 met een railgun tot aan heroic raiding alles uit elkaar trekt alsof alles in het hele wow universum van boter is gemaakt.
Ik ben deze week weer gaan spelen op een server waar ik in 2007 ook speelde. Level 20 as we speak en mijn god mijn god, het gaat allemaal zo snel dat ik het niet eens meer volg.
2 dungeons gedaan. Van level 15 naar 20. Zonder een woord gesproken te hebben met de group. Geen een mob tot aan level 15 waar ik gevaar voor voelde.
Niets.
En ik ga het toch zeggen. Ik kom van een 1.12.1 private server. Daar moest ik op level 5 al een group maken om een bepaalde mob te doden. Ik moest nadenken waar ik liep. Ik moest nadenken hoe ik bepaalde mobs pull om niet meerdere mobs te aggroen. Ik zag overal corpses. Spelers die door level 6 harpies dood gingen. Haha.
Wat heb ik op retail gedaan. Starfire spammen. Denk dat ik 1000 keer op 2 heb gedrukt. Wat een spel jongens.
Uiteindelijk toch maar als resto druid in een dungeon. Wat gebeurde er? Ik hoefde geeneens te healen?
Haha.
Ik wacht wel op Classic.
De tijden dat ik naar Thunder Bluff moest rennen om de quests op te halen voor Wailing Caverns zijn niet meer. Met een random er heen lopen en praten over elkaars dag in gebrekkig engels. Iemand leren kennen en toevoegen aan je friends list. Falen in WC en een vriend vragen om in te springen. Een level 40 hunter. Alsnog was het moeilijk. We hadden de tijd van ons leven. Het werd veels te laat. De volgende dag naar school. Toch ff snel terug naar de quest giver om je eerste blue op te halen. Man wat een gevoel. Nu ontvang ik het automatisch in mijn bag. Zo gekomen zo weer weg gegaan.
Het gevoel van samenhorigheid, het sociale aspect, tijd versus rewards zijn niet meer. De tijd dat je het gevoel had dat the barrens een gevaarlijk gebied was is niet meer. Na level 20 bleef ik op 2 drukken en alle mobs vielen als regen in Engeland tijdens herfst.
Man wat een spel. Geen woord gesproken. Niemand die gz zij toen ik een level omhoog ging. Geen een keer dood gegaan. Mijn 2 button op de keyboard voelde zich niet lekker. Dindr ook niet.
Ik ga maar slapen. Morgen komt de heistelling op mijn project. Dinsdag de eerste paal slaan. En wachten maar op Classic.
Tegenwoordig is het een heel andere game omdat het probeert met de tijd mee te gaan, nu is dat opzich niet erg maar alle non current expansion/tier word verwaarloosd. Ben het met je eens dat leveling nu super saai is en dat er 3x niks aan is, maar dat weet blizzard ook en daar willen ze verandering in brengen.
Stap1 die ze gaan zetten om leveling leuker/moeilijker te maken:
De eerstvolgende patch 7.3.5 zal scaling zones bevatten dit betekend dat je bijvoorbeeld als je level 50 bent en je wilt westfall nog eens zien omdat je het een leuk gebied vind dat westfall zichzelf naar level 50 heeft gescaled. wat weer hopelijk voor wat variatie/difficulty zorgt (difficulty is niet heel waarschijnlijk)
stap2 die ze zetten komt pas in de nieuwe expansion maar dat is:
Extreme stat squish, waar we nu met 8 mil hp rondlopen als een dps focussed tanks (ja tanks bouwen gewoon voor dps omdat onze abilities onze survivability zijn (zal hier later nog iets meer over vertellen) zullen we in de nieuwe expansion met max 20k hp rondlopen op level 120, dit betekend dat je niet meer zo belachelijk hard gaat scalen per level wat heel waarschijnlijk de difficulty van leveling zones hard omhoog gaat gooien.
Nu nog even over de difficulty terugkomend, ik zou je ten zeerste aanraden om een karakter tot level 120 te brengen, en dan Mythic+ dungeons te doen, vanaf een +10 ofzo (met de huidige gear) zou je al moeten gaan communiceren met je team om een kans te hebben de dungeon op tijd door te kunnen komen.
Mythic+ dungeons rampen per level de damage en hp van enemies omhoog + je krijg modifiers zoals skittish (threat is niet meer zo makkelijk als het normaal is, als een dps 2x de dps van de tank doet pulled de dps aggro)
Raiding: raids zijn nu vele malen moeilijker, waar het vroeger was: wacht tot de tank 3 stacks van sundering armor had en dan dpsen tot de boss neer valt. is het nu zo dat als je Mythic gaat doen je echt wel van een koude kermis thuis gaat komen als je dacht daar overheen te kunnen walsen. Daar heb je nu werkelijk mechanics en uitdaging in zitten.
Vroeger was de uitdaging dat je threat moest managen, nu is de uitdaging doe zoveel mogelijk dps maar blijf de mechanics van de fight doen, en dit is nog pittig lastig op de hogere levels van raiden. (Heroic voor de meeste Mythic voor sommigen)
Het levelen in Legion is ook zalig moet ik je wel melden, Er zit best een uitdaging in in de eerdere levels 100-105, en de story is verdomd goed en je wilt gewoon zones afmaken (tenminste dat heb ik persoonlijk) Ja leveling is niet echt meer zo een avondtuur als vroeger (ik speel zelf op een 2.4.3 private server dus weet wel waar ik het over heb) maar het is vooral de engame content die vele malen verbeterd is vergeleken met vroeger, al zijn ze hard aan het werken om de journey to max een stuk beter te maken dan dat het op het moment is als ik interviews van blizzcon kan geloven.
Nu is het sociale aspect ook anders geworden, maar persoonlijk heb ik daar geen problemen mee als ik zie dat de gemiddelde gamer tegenwoordig een edgelord is die denkt dat hij pro is en de game het altijd fout heeft, of dat het altijd de andere mensen van het team zijn die het verneukt hebben ook al staan hun bijvoorbeeld in fire.
TLDR: de game is heel anders dan vroeger, het draait om endgame en op endgame is er heel veel uitdaging voor de hardcore mensen en voor de casual mensen.
Dit komt vooral omdat ze stats squishes hebben uitgevoerd over loop van de expansions en daardoor ook de oudere content makkelijker hebben gemaakt omdat het anders veels te moeilijk zou gaan worden voor nieuwe spelers. Het nieuwe aantal spelers wat WoW komt spelen zijn gewoon niet zo als het oude rot van WoW. Die hebben zelfs een uitleg nodig hoe ze moeten lopen in een game.dindr schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:01:
[...]
Zie hier hetgeen dat Blizzard na alle jaren heeft gecreerd. Je bent immers een special hero snowflake. The saviour of Azeroth. Een personage die vanaf level 1 met een railgun tot aan heroic raiding alles uit elkaar trekt alsof alles in het hele wow universum van boter is gemaakt.
Niets.
Haha.
Ik wacht wel op Classic.
Ik zou zeker niet focussen op het levellen op lagere levels, daar zit de uitdaging echt niet. Vanaf 50+ wordt het zeker iets lastiger dan 1 keer een skill indrukken maar denk niet meer dan 4 rotaties.
Zoals @Ryada al zegt hierboven, het is vooral end game waar je moet focussen voor de uitdaging, PvP of PvE wise wellicht dat pet battles je ding zijn. Voor nu zou het even saai zijn maar dat komt allemaal goed als je even doorzet. Weekje doorspelen en je bent van het pijn lijden af
Denk dat ik deze week maar eens Mythics met hem ga doen en eens kijken hoe het bevalt.
Zal wel beginnen met een +1
FUMES et CARNES
We kunnen wel eens een groepje opzetten in discord voor jeIusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:30:
Vh weekend redelijke drops gehad op mijn Pally tank. Zijn ilevel is nu wat beter geworden.
Denk dat ik deze week maar eens Mythics met hem ga doen en eens kijken hoe het bevalt.
Zal wel beginnen met een +1(casual en zo)
Kunnen we je helpen, en kan ik mijn pala gearen door in retri te gaan spelen.
Dat zou leuk zijnRyada schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:32:
[...]
We kunnen wel eens een groepje opzetten in discord voor je
Kunnen we je helpen, en kan ik mijn pala gearen door in retri te gaan spelen.
Vanavond ben ik er niet (date met mijn vrouw) maar morgen wel.
Zal eens in Armory kijken wat Tank nu is qua ilevel. (*edit* 905)
FUMES et CARNES
Ik kan je ook wel helpen. Jij op je Pally Tank, Ryada op z'n Retri en ik op m'n Holy Pally. Kunnen we je nog van wat gear voorzien ookIusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:36:
[...]
Dat zou leuk zijn
Vanavond ben ik er niet (date met mijn vrouw) maar morgen wel.
Zal eens in Armory kijken wat Tank nu is qua ilevel.
op welke server spelen jullie en aan welke kantthundermo schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:45:
[...]
Ik kan je ook wel helpen. Jij op je Pally Tank, Ryada op z'n Retri en ik op m'n Holy Pally. Kunnen we je nog van wat gear voorzien ook.
"Een personage die vanaf level 1 met een railgun tot aan heroic raiding alles uit elkaar trekt alsof alles in het hele wow universum van boter is gemaakt."dindr schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:01:
[...]
Niets.
Haha.
Ik wacht wel op Classic.
Ik moest lachen, het is helaas nog waar ook. Je slaat de spijker natuurlijk op zijn kop, dit is precies wat er mis is. Endgame is het allemaal verbeterd, maar ik heb het laatste jaar echt geen enkele nieuwe speler gehoord die zei "Jeetje, wat een leuk spel, het staat helemaal bol van de uitdaging."
Het levelen iets versnellen is heel logisch, er zijn nu bijna 2x zoveel levels dan vroeger. Alleen er is ook een middenweg, en die heeft Blizzard nou net overgeslagen. Tot aan level 90 is er geen mob die sterker aanvoelt dan een level 1 mob uit Durotar, ze gaan nog net niet neer als je er naar kijkt. Spanning en actie zijn totaal geëlimineerd. Je hoeft ook niet meer na te denken hoe je het gaat aanpakken, je rusht gewoon die groep in. Resulterend in 0 skill op level 110.
Zo kan ik nog 100 dingen typen, vooral over de immersion. Maar jij hebt alles wel gezegd dacht ik zo. Begrijp me niet verkeerd: ik vind WoW nog steeds een prachtig spelletje, alleen de romantiek van het levelen mis ik wel echt.
Leuk, met nog een pally.thundermo schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:45:
[...]
Ik kan je ook wel helpen. Jij op je Pally Tank, Ryada op z'n Retri en ik op m'n Holy Pally. Kunnen we je nog van wat gear voorzien ook.
Geweldig hehe
Wil zo snel mogelijk bekend raken met dungeons etc. Heb bijna alle dungeons geskipped tijdens het levelen en daar loop ik nu toch wel tegen aan vind ik.
Ken de helft niet qua lay out en zo. Maar dat komt wel goed
FUMES et CARNES
Volgens mij staat er op pagina 1 een overzicht van de Tweakers .stomley schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:49:
[...]
op welke server spelen jullie en aan welke kantik ben net weer begonnen en lijkt me wel leuk om op een server te spelen waar ook mede-tweakers zitten.
*edit* Hieronder staat de lijst
Wij zijn Horde op Draenor maar er zijn hier ook genoeg Allies
[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 20-11-2017 09:55 ]
FUMES et CARNES
Het zal een Heroic ToS zijn, met ilvl req 900 (lekker laag we hebben namelijk 1 overgearde healer en 1 overgearde tank)
Dit zal een tweakers raid worden, Leek mij leuk om te doen aan het einde van de tier en dan kan ik misschien nog een paar mensen aan de Curve achievement helpen.
De start tijd zal 20:00 zijn en de verwachte eindtijd zal een uur of 22:00 worden.
Faction zal helaas voor de alliance fanaten onder ons Horde zijn, omdat ik daar zelf op speel
Op het moment hebben we nog 1 tank, 1 healers en 5 dps nodig om het iig te kunnen laten starten en door te laten gaan. (omdat we dan 10 man hebben iig).
Enige vereiste die ik echt wil forceren is dat mensen in het voice kanaal zitten op discord tijdens de raid, je hoeft niet te praten het is meer voor callouts van mij en wes over de encounters. Heb je nog nooit de raid gedaan maar voldoe je wel aan de ilvl eisen en lijkt het je leuk mee te gaan geen probleem je kan dan gewoon mee. Ik en wes zullen vooraf elke encounter uitleggen hoe de boss werkt waar je op moet letten en dan gaan we gewoon relaxed met zijn allen de raid doorlopen.
@Iusedto het lijkt mij leuk om jou te laten tanken samen met mij mits jij die avond vrij kan maken. Door mij als mede tank te hebben heb je een extreem hoge fout marge die ik goed kan maken en ik kan je rustig begelijden door alle encounters
Mede tweakers op het Discord kanaal kun je je ook opgeven. Mocht je de gegevens niet hebben ze staan hieronder
@Ryada dank je voor het opzetten!!
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Oh shit, daar wil ik bij zijn! Mooi idee man! Ik ben nu alleen pas lvl 66, moet dan nog wel echt ff doorpakken dus.Ryada schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:57:
In ander nieuws ik ben van plan een raid te organiseren de 28ste.
Het zal een Heroic ToS zijn, met ilvl req 900 (lekker laag we hebben namelijk 1 overgearde healer en 1 overgearde tank)
Dit zal een tweakers raid worden, Leek mij leuk om te doen aan het einde van de tier en dan kan ik misschien nog een paar mensen aan de Curve achievement helpen.
De start tijd zal 20:00 zijn en de verwachte eindtijd zal een uur of 22:00 worden.
Faction zal helaas voor de alliance fanaten onder ons Horde zijn, omdat ik daar zelf op speel
Op het moment hebben we nog 1 tank, 1 healers en 5 dps nodig om het iig te kunnen laten starten en door te laten gaan. (omdat we dan 10 man hebben iig).
Enige vereiste die ik echt wil forceren is dat mensen in het voice kanaal zitten op discord tijdens de raid, je hoeft niet te praten het is meer voor callouts van mij en wes over de encounters. Heb je nog nooit de raid gedaan maar voldoe je wel aan de ilvl eisen en lijkt het je leuk mee te gaan geen probleem je kan dan gewoon mee. Ik en wes zullen vooraf elke encounter uitleggen hoe de boss werkt waar je op moet letten en dan gaan we gewoon relaxed met zijn allen de raid doorlopen.
@Iusedto het lijkt mij leuk om jou te laten tanken samen met mij mits jij die avond vrij kan maken. Door mij als mede tank te hebben heb je een extreem hoge fout marge die ik goed kan maken en ik kan je rustig begelijden door alle encounters
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik ben van plan met antorus mijn Alliance karakter up to speed te brengen en ook daarzo wat te organiseren
Heb je aan de lijst toegevoegdmarijnvtg schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:02:
@Ryada Leuk initiatief en ik hou me ook zeker aanbevolen (922 Ret pala)! Dus als ik een DPS spot in mag nemen dan graag!
Ik heb je op Tentative gezet, mocht je in discord zitten kunnen we je altijd helpen met het levelen/gearen (ben dit weekend van plan iedereen die gegeared wilt worden te helpen om minimaal 900 ilvl te halen)Raptar schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:01:
[...]
Oh shit, daar wil ik bij zijn! Mooi idee man! Ik ben nu alleen pas lvl 66, moet dan nog wel echt ff doorpakken dus.
laat het maar weten terzijnertijd,kan ik kijken of ik kan,donderdag is normaal wel een raid avond van mijn guild,mijn alliance lock is momenteel 928ilvlRyada schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:02:
[...]
Ik ben van plan met antorus mijn Alliance karakter up to speed te brengen en ook daarzo wat te organiseren
Top man, thnx! Ik ben wel vrij actief in de Discord, zal binnenkort misschien dus wel een gil gevenRyada schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:04:
[...]
Heb je aan de lijst toegevoegd
[...]
Ik heb je op Tentative gezet, mocht je in discord zitten kunnen we je altijd helpen met het levelen/gearen (ben dit weekend van plan iedereen die gegeared wilt worden te helpen om minimaal 900 ilvl te halen)
Daarnaast heb ik trouwens KJ HC wel al gekilled op mn lock, qua tactics moet het dus goed komen!
@Ryada Als het goed is kan ik de 28ste gewoon komen, welke tijd had je in gedachte om te starten? Als het goed uitkomt en @Iusedto niet wilt tanken dan wil ik het wel met je doen, anders heb ik een Frost DK of Sin Rogue in de aanbieding.
Volgens mij heb ik die avond niets maar ik moet het even checken met de agenda van mijn vrouw. Ik laat het vanavond (of eerder) we even weten.Ryada schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:57:
In ander nieuws ik ben van plan een raid te organiseren de 28ste.
*knip*
Ilevel red ik dus net aan lol. Lijkt me erg leuk om mijn Protadin mee te nemen.
Discord is geen probleem.
Nogmaals bedankt
FUMES et CARNES
We zullen ongeveer 20:00 beginnen zodat we optijd kunnen stoppen en we indien het uitloopt tot 23:00 max hebben (want ik neem aan dat de meeste zullen werken op woensdag dus wil ik niet dat ze een slaap gebrek krijgenKadardar schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:55:
Hoppa gister eerste heroic raid gedaan als vengeance (onze tank wou niet meer dus iemand moest de bal oppakken en aangezien ik toch al vrijveel bezig was met me VDH, ach waarom ook niet) 2 trys Fallen Avater neer, later op de dag kreeg ik whispers dat ik een stukke stabieler ben dan de vorige DH tank. KJ Helaas niet neer gekregen maarja, ze zijn ook mij als echte super DPS kwijt dus het is een beetje vervelend maar een stabiele tank die ervoor gaat hebben we 10 keer meer aan momenteel aangezien we al 3 nieuwe tanks hebben gehad in 2 maanden. Ik hou me gear wat meer uptodate en doe even iets meer voor AP dan de vorige (no offense aan de oude tank, die had er simpelweg de tijd niet voor).
@Ryada Als het goed is ben ik de 28ste vrij, welke tijd had je in gedachte om te starten? Als het goed uitkomt en @Iusedto niet wilt tanken dan wil ik het wel met je doen, anders heb ik een Frost DK of Sin Rogue in de aanbieding.Ik ken het gevecht, beste attempt zat ik de 20~ish % maar wipes werden veroorzaakt door die vuurbal en het niet goed handelen ernaar (niet mij taak op die trys). Wil toch de Curve nog even binnen halen, ik hoor het wel van jullie:)
Ik zal jou als dps inschrijven met possible tank voor als Iusedto niet kan
Geen probleem. Vind het leuk om mensen die willen tanken te leren hoe het werkt en ik houd wel van een community gevoelIusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:57:
[...]
Volgens mij heb ik die avond niets maar ik moet het even checken met de agenda van mijn vrouw. Ik laat het vanavond (of eerder) we even weten.
Ilevel red ik dus net aan lol. Lijkt me erg leuk om mijn Protadin mee te nemen.
Discord is geen probleem.
Nogmaals bedankt
TopRyada schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:58:
[...]
We zullen ongeveer 20:00 beginnen zodat we optijd kunnen stoppen en we indien het uitloopt tot 23:00 max hebben (want ik neem aan dat de meeste zullen werken op woensdag dus wil ik niet dat ze een slaap gebrek krijgen)
Ik zal jou als dps inschrijven met possible tank voor als Iusedto niet kan
Verwijderd
Ik snap je gevoel wel want het is anders. Maar vooral in de latere expansions wordt de lore imo erg goed. Je bent veel meer bezig met een verhaal dan random alle quests pakken en zo snel mogelijk levellen (want vroeger ging het wel langzamer, maar speedlevellen is er al sinds Vanilla).dindr schreef op maandag 20 november 2017 @ 00:01:
[...]
Niets.
Haha.
Ik wacht wel op Classic.
Als niemand iets zegt kun je zelf ook het initiatief nemen en eens wat typen in de chat. Ik typ zelf ook weinig omdat ik er gewoon geen behoefte aan heb om continu te praten.
Ben ook bang dat het je tegen gaat vallen in classic. Ze gaan het vast niet 1 op 1 herstellen maar een boel nieuwe gimmicks terug stoppen. En private servers... tja. Heb er ook wel eens op gespeeld maar de nostalgie komt voor mij niet echt terug.
Eerder hoe slecht sommige zaken waren (wat ook niet helpt is dat private servers over het algemeen te brak voor woorden zijn). Allerlei buggy shit zoals mobs die vast zitten in bomen maar je wel aggro'en, bleh. En wat is er nou leuk aan WC urenlang doen? Vroeger was het leuk omdat je het voor de eerste keer deed. Maar toen ik een tijdje geleden WC op een private server speelde zat ik me dood te ergeren toen de tank midgame zomaar leavede. Leuk hoor, zit je dan na dik een uur voor lul in de instance.
Hier hoef je niet voor op een private server te zitten. Kom op WoW Live servers ook genoeg tegen, dat er dit soort dingen voor komenVerwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:02:
[...]
Allerlei buggy shit zoals mobs die vast zitten in bomen maar je wel aggro'en, bleh.
Heel apart. Wat is er gebeurd met de " we hebben geen Tank nodig want de huidige twee hebben een 100% attendance" ?Kadardar schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:55:
.......maar een stabiele tank die ervoor gaat hebben we 10 keer meer aan momenteel aangezien we al 3 nieuwe tanks hebben gehad in 2 maanden. Ik hou me gear wat meer uptodate en doe even iets meer voor AP dan de vorige (no offense aan de oude tank, die had er simpelweg de tijd niet voor).

Heeft RL wat dingen door elkaar gegooid ?
Niet voor mezelf hoor, begrijp me niet verkeerd
Voorlopig ben ik dik tevreden op mijn Protadin en speel ik puur omdat ik gewoon Protadin wil spelen.
Was een goede tip van je
DH vind ik ook erg tof maar als Pally kan je een schild in iemands gezicht gooien en dat is onbetaalbare fun
Ga tzt wel een Ally DH levelen. Met de expansie wil ik ook een Ally hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Iusedto op 20-11-2017 11:26 ]
FUMES et CARNES
Je was toch helemaal tot over je oren verliefd op die WarlockIusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:13:
[...]
Heel apart. Wat is er gebeurd met de " we hebben geen Tank nodig want de huidige twee hebben een 100% attendance" ?![]()
Niet voor mezelf hoor, begrijp me niet verkeerd, maar jij blijft wisselen van spec en class valt me op de laatste tijd.
Voorlopig ben ik dik tevreden op mijn Protadin en speel ik puur omdat ik gewoon Protadin wil spelen.
Was een goede tip van je
DH vind ik ook erg tof maar als Pally kan je een schild in iemands gezicht gooien en dat is onbetaalbare fun
Ga tzt wel een Ally DH levelen. Met de expansie wil ik ook een Ally hebben.
De 2 tanks waren de Guildleader en iemand die we mee hadden genomen en overduidelijk een idee wat die aan het doen was.Iusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:13:
[...]
Heel apart. Wat is er gebeurd met de " we hebben geen Tank nodig want de huidige twee hebben een 100% attendance" ?![]()
Was een goede tip van je
Over een maand tijd begonnen we steeds meer te merken dat de andere tank steeds minder tijd kreeg. Tot op de laatste week en hij helemaal niet meer inlogde om dingen tussendoor te doen. Toen heeft de raidleader het eem en ander besproken met hem (weet niet wat behalve dat er een kans was dat we een backup tank nodig hadden) dus ik op me DK gegaan want dat was de leukste DPS en een vrije plaats in het team met offspec tank.
Donderdag kreeg ik het een en ander al door dat als we misschien een tank nodig hebben dat het geen DK kan worden omdat 2 DK's gewoon slecht is voor progress en loot tenzij ik echt zei ik wil op me DK blijven en dan zou hij wat anders gaan spelen. (dat wou ik zelf niet, DK is zijn main voor 7 jaar + daarbij ken ik hem sinds MoP en dan ga ik niet zeggen speel maar wat anders of hij moest het al te graag zelf willen. Spoiler: dat wilt die niet
Daarnaast kwam gewoon dat hij graag met mij wilt tanken, hij weet hoe ik tank en wij weten allebei van elkaar dat het wel goed komt als wij samen tanken. Hebben wij vroeger gedaan en nu weer. Ik merk gewoon dat hij wel graag wilt helpen om mensen te leren tanken maar tijdens progress en 0 verbeteringen aan jezelf kunenn doorvoeren eist gewoon zijn tol. Dat merk je ook gewoon op hem, hij was al blij dat die gister niet veel hoefde om te roepen omdat wij gewoon beide weten wat we moeten doen.
Dus ja daar is het verhaal
Ja ik weet dat ik laatste tijd veel geswitched ben en het is ook niet iets iets waar ik al te trots op ben want ik heb me toch en partij uren gemaakt om bij te komen (alleen al in de netherlight crucible zitten echt wel al 40+ uur de laatste 2 weken) en de pijnvolle pug runs... heb binnenkort een dwangbuis nodig. Nu doe ik het ook weer even wat rustiger aan maar ik hou het wel bij
[ Voor 11% gewijzigd door Kadardar op 20-11-2017 11:39 ]
Mijn lock levelt lekker door ja, nu 103, maar ik level die in rested XP icm Invasions.Raptar schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:28:
[...]
Je was toch helemaal tot over je oren verliefd op die Warlock? Nu alweer naar Protadin? Je zal in real life wel een explosief liefdesleven hebben
.
Daarnaast wil ik 100% een Tank zijn en met casual endgame mee doen.
Het een sluit het ander toch niet uit ?
En op het gebied van het laatste heb ik inderdaad niet te klagen.
@Kadardar Dat is een duidelijk verhaal lol
Maar ik begrijp dat je de Monk dus ook aan de kant heb geschoven ? Kan me herinneren dat toen ik net bij de Guild kwam jij daarop de Alt run tankte en dat erg leuk vond.
[ Voor 16% gewijzigd door Iusedto op 20-11-2017 11:37 ]
FUMES et CARNES
Ik vond het ook heel leuk... tot ik in de alt run terecht kwam en ik continue dood ging. Ik ga hem wel bijhouden als Alt denk ik want ik vind het nog steeds leuk maar ja zoals je al hierboven leest hoeveel tijd ik in me DK en DH heb moeten steken om bij te komen was er geen tijd meer voor de Monk. Ik ga volgende alt run in ieder geval weer op de Monk proberen met nu hopelijk wat betere gear zodat ik demonic inquisition kan overleven, wanna be my tank next week?Iusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:33:
[...]
Mijn lock levelt lekker door ja, nu 103, maar ik level die in rested XP icm Invasions.
Daarnaast wil ik 100% een Tank zijn en met casual endgame mee doen.
Het een sluit het ander toch niet uit ?
En op het gebied van het laatste heb ik inderdaad niet te klagen.
@Kadardar Dat is een duidelijk verhaal lol
Maar ik begrijp dat je de Monk dus ook aan de kant heb geschoven ? Kan me herinneren dat toen ik net bij de Guild kwam jij daarop de Alt run tankte en dat erg leuk vond.
Die Alt runs op zaterdag zijn een ramp voor mij. Die avond is in principe gereserveerd voor mijn gezin (hapje, drankje en de rest)
Aangezien ik geen Raider ben blijft er niet veel over helaas.
Vandaar dat ik de komende weken, als Tank, wat meer ga focussen op Mythic dungeons denk ik.
Zo blijf ik in ieder geval qua gear redelijk bij.
En als ik in de Guild verder wil dan moet ik evt. wat dingen gaan verplaatsen.
Keuzes
FUMES et CARNES
zo af en toe duik ik een PUG in voor een raidje of als er weer is een quest is die alleen in een raid af te ronden is. raiden was vroeger wel een bezig heid maar sinds mid cata afgehaakt!
misschien leuk om is met mede tweakers een raidje in te duiken wanneer mogelijk!
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Ah ja, ik ben zelf zowiezo geen voorstander van zaterdag raids maar die dag was er al voordat ik er was. Vaak vieren de mensen hun verjaardagen hier in de familie op die dag en ja ook ik moet ze soms even skippen. Gelukkig is die daarom ook totaal optioneel voor onze attendance want anders was ik niet eens gejoined.Iusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:50:
@Kadardar
Die Alt runs op zaterdag zijn een ramp voor mij. Die avond is in principe gereserveerd voor mijn gezin (hapje, drankje en de rest)
Aangezien ik geen Raider ben blijft er niet veel over helaas.
Vandaar dat ik de komende weken, als Tank, wat meer ga focussen op Mythic dungeons denk ik.
Zo blijf ik in ieder geval qua gear redelijk bij.
En als ik in de Guild verder wil dan moet ik evt. wat dingen gaan verplaatsen.
Keuzes
Als je het fijner vind om je dagen gewoon te behouden wellicht een guild op basis van jou vrije tijd? Wil je niet weg hebben of wat dan ook maar als wij je als guild weinig kunnen bieden dan is dat helaas de laatste keuze.
Ik zou in feite een 2de alt run kunnen leiden maar ik zit nog even met de roosters van me vrouw die in december gaan veranderen dus is het wel zo fijn als ik weet wanneer ik dat kan doen. Want die kleine van me houd geen rekening met raids alleen ze eigen maag.
[ Voor 21% gewijzigd door Kadardar op 20-11-2017 12:04 ]
Jammer dat je alliance speelt anders had je de 28ste mee kunnen gaanBJBoes schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:57:
ach ik zal mezelf dan ook maar is er bij zetten main Frost DK Bellmos sylvanas guild nemetos order ( member ) speel tegenwoordig meer casual doe wat aan collecten ed, de guild is volgens mij nog wel actief aan t raiden maar doe weinig met ze.
zo af en toe duik ik een PUG in voor een raidje of als er weer is een quest is die alleen in een raid af te ronden is. raiden was vroeger wel een bezig heid maar sinds mid cata afgehaakt!
misschien leuk om is met mede tweakers een raidje in te duiken wanneer mogelijk!
hmm ja zou nog wel is een horde moeten lvlen eigenlijk .... maar ik ben eigenlijk altijd alliance geweesRyada schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:03:
[...]
Jammer dat je alliance speelt anders had je de 28ste mee kunnen gaanmocht je alsnog mee willen omdat je nog ergens een horde hebt liggen slingeren. Ilvl req is 900 (lekker laag zodat iedereen mee kan) en we beginnen om 20:00. Mocht je een char levelen om gezellig mee te gaan, join de discord en ik help dit weekend met mensen gearen ^^
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
NopeKadardar schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:00:
[...]
Als je het fijner vind om je dagen gewoon te behouden wellicht een guild op basis van jou vrije tijd? Wil je niet weg hebben of wat dan ook maar als wij je als guild weinig kunnen bieden dan is dat helaas de laatste keuze.
Ik vind het een heerlijke guild, ben altijd goed geholpen en het sociale gedeelte is uitstekend. Ricardo doet het in mijn ogen meer dan uitstekend en maakt voor iedereen tijd vrij, dat vind ik heel knap.
Een Guild hoeft mij niets te bieden want ik heb nergens recht op
Nee ik ben dik tevreden.
[ Voor 9% gewijzigd door Iusedto op 20-11-2017 12:11 ]
FUMES et CARNES
Levelen gaat nu ook wel relaxed als je looms hebt krijg je zowieso super veel meer xp, en dan heb je ook nog de 13% bonus vanwege de anniversary eventBJBoes schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:09:
[...]
hmm ja zou nog wel is een horde moeten lvlen eigenlijk .... maar ik ben eigenlijk altijd alliance geweeseerst op zenedar en na dat die realm aardig dood was op sylvanas ... wat origineel een alliance realm is.
Mocht je besluiten een horde te maken en het redden om dit weekend lvl 110 te zijn kan je met de gear runs meerennen die ik ga doen voor mensen die dat willen
Gezelligmrsar schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:19:
hmm ik heb nog een 100 boostmaak ik gewoon een horde warlock aan,dat is mijn main dus weet hoe het speelt
Kan ik begrijpen, al is het met alle boosts op het moment + Zygor heel makkelijk om te levelen en ben je een werk weekje ongeveer bezig om 110 te worden. Zeker als je een DK even als Tank gaat levelen door dungeonsBJBoes schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:15:
hehe ik heb een fulltime job he ... ga der maar nie vanuit
[ Voor 5% gewijzigd door Ryada op 20-11-2017 12:22 ]
Ah oké,Iusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:09:
[...]
Nope
Ik vind het een heerlijke guild, ben altijd goed geholpen en het sociale gedeelte is uitstekend. Ricardo doet het in mijn ogen meer dan uitstekend en maakt voor iedereen tijd vrij, dat vind ik heel knap.
Een Guild hoeft mij niets te bieden want ik heb nergens recht op
Nee ik ben dik tevreden.
Afgelopen zaterdag hadden we een redelijk drukke opkomst aan mensen die mee wouden. We hebben uiteindelijk zelfs 2 mensen moeten weigeren omdat het team gewoon niet in balans kon komen anders. Dus als je mee gaat zorg ik er wel voor dat je erin kan.
Uiteindelijk heb ik met onze healer (die in de alt run tank speelde) tot aan KJ kunnen clearen daarna moesten we toch even switchen op KJ want het was helaas gewoon niet te doen met haar als tank.
[ Voor 12% gewijzigd door Kadardar op 20-11-2017 12:28 ]
hoho haha zal vanavond eens even kijken hoe en watRyada schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:21:
[...]
Gezellig, zal ik je alvast noteren als DPS? ^^
[...]
Kan ik begrijpen, al is het met alle boosts op het moment + Zygor heel makkelijk om te levelen en ben je een werk weekje ongeveer bezig om 110 te worden. Zeker als je een DK even als Tank gaat levelen door dungeons
Meeste hordes van hier spelen op Draenor, en als je dit weekend 110 haalt help ik met gearenmrsar schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:24:
[...]
hoho haha zal vanavond eens even kijken hoe en watwelke server is eventueel makkelijk? eens kijken maar moet haalbaar zijn, sta deze week standby dus weinig sociale afspraken staan
dus 100-110 zou moeten lukken, zet me er maar bij met een " indien ilvl900 gehaald
) moet ook nog aanwezig zijn op mijn main
Komt wel goed. En als jullie me zat zijn dan kick je me maarKadardar schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:24:
[...]
Ah oké,Ach de calendar invites staan altijd open.
Afgelopen zaterdag hadden we een redelijk drukke opkomst aan mensen die mee wouden. Uiteindelijk heb ik met onze healer (die in de alt run tank speelde) tot aan KJ kunnen clearen daarna moesten we toch even switchen op KJ want het was helaas gewoon niet doen met haar als tank.Maar alsnog 0 ervaring als tank tot aan KJ komen in 3 uur tijd, zeker niet slecht.

FUMES et CARNES
Nee hoor, wij gaan niet zo maar kicken.Iusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:28:
[...]
Komt wel goed. En als jullie me zat zijn dan kick je me maar
[ Voor 28% gewijzigd door Kadardar op 20-11-2017 12:30 ]
Op welke dagen raiden jullie/wij? Ben pas lvl 66, maar het begint nu toch alweer te kriebelen. Nog een spot voor een enhancement Shaman?
Dat zit ik wel veilig lolKadardar schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:29:
[...]
Nee hoor, wij gaan niet zo maar kicken.Voordat er gekicked wordt moet je het eerst toch wel erg bont hebben gemaakt in de guild.
Of jem oet besluiten heel erg inactive te worden...
Heb zelfs nog geen "foute" mop verteld
@Ryada Ik ben er de 28ste bij hoor.
Net even mijn vrouw gebeld.
[ Voor 8% gewijzigd door Iusedto op 20-11-2017 13:03 ]
FUMES et CARNES
Top heb je als tank genoteerdIusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:01:
[...]
Dat zit ik wel veilig lol
@Ryada Ik ben er de 28ste bij hoor.
Net even mijn vrouw gebeld.
Enhancement shaman/DK (DPS) zeker. Rogue/Monk (DPS) weet ik niet zeker. Vanaf Volgende week woensdag gaan we gelijk Antorus in maar aangezien er dan nog gene raid finder in zit zou de gear overbrugging een probleem kunnen zijn als je niet wilt puggen. Maar dat moeten wij zelf ook nog even bekijken hoe dat gaat lopen en misschien houden we de alt runs de eerste paar weken nog op ToS.Raptar schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:44:
@Kadardar
Op welke dagen raiden jullie/wij? Ben pas lvl 66, maar het begint nu toch alweer te kriebelen. Nog een spot voor een enhancement Shaman?
Raid dagen : Woensdag/Zondag 20:00-23:00 en Zaterdag Alt run (optioneel) maar je mag natuurlijk ook je main meenemen om te gearen (graag zelfs).
Ben laatste 2 weken op me DH mee geweest in de hoop voor leggies maarja zou je zien... krijg je toch niet en ik doe een emmisary quest en bam legendary
Misschien houden wij wel een lijstje bij met mensen die dat wel doen #SecretGuildInfoIusedto schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:01:
[...]
Dat zit ik wel veilig lol
[ Voor 22% gewijzigd door Kadardar op 20-11-2017 13:13 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Kadardar op 20-11-2017 13:13 ]
Dit topic is gesloten.
Lijst met spelers en guilds van tweakers
Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX
Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.